• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

سرمایه گذاری در بازار خودرو + اخبار و رویدادهای مربوط به خودرو

saeid88

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 اکتبر 2014
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
5
سن
34
سلام
دوستان دعوتنامه پژو پارس برام آمده تک سوز دو ایربگ بنظرتون بگیرم بفروشم سود دهی داره؟
میشه دوگانه سوزش کنم؟
 

saeid88

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 اکتبر 2014
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
5
سن
34
دوستان اگه کسی حواله ایرانخودرو خواست من آشنا تو شرکت دارم بگه براش آمار بگیرم .......
سلام
من خانواده پژو پارس ثبت نام کرده بودم ماهه قبل که دعوتنامه دادن دو گانه هم بود منتها نتونستم پولشو پرداخت کنم الان این دعوتنامه جدید برای پژو پارس تک سوز آمده آشنا ندارید دو گانه بهم بدن؟
 

rezidentevil

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2009
نوشته‌ها
7,063
لایک‌ها
832
کل مبلغ ؟
30 روز نمی شه 30 ماه ؟
اگه اینطوری باشه خوبه
 

saeid88

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 اکتبر 2014
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
5
سن
34
معلوم نیست تو دعوتنامه میگن 30 روزه
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پیش‌نویس دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش خودرو تدوین شد



دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو از تدوین پیش نویس بازنگری در دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو خبر داد.



عباسعلی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد:‌ در حدود یک سال اخیر تدوین دستورالعمل بازنگری در شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش‌ خودروها در دستور کار قرار داشت.



وی با بیان این‌که چند روز قبل پیش نویس این دستورالعمل به تدوین نهایی رسید، خاطرنشان کرد: در این دستورالعمل جدید چهارمین بازنگری در دستورالعمل اولیه شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو محسوب می‌شود.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این پیش نویس با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و همچنین این انجمن و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروسازان تدوین شده است.

غیاثی افزود: در دستورالعمل جدید، ضوابط خدمات پس از فروش خودرو سختگیرانه‌تر شده و با اجرای آن افزایش سطح کیفی خدمات را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان این‌که این دستورالعمل برای تایید نهایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد رشد کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان در این حوزه باشیم.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نمره ضعیف خودروسازان در فناوری



طبق تحقیقات جدید، با وجود تقاضای کم سابقه که برای فناوری‌های نیروی جدید، اتوماتیک شدن بیشتر خودرو و اتصال به اینترنت وجود دارد، سرعت خودروسازان در رقابت برای نوآوری کاهش یافته است.



به گزارش ایسنا، تحقیقات برای تولید خودروهای سبزتر و هوشمندتر سال گذشته هزینه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو را افزایش داد و افزایش تعداد تولیدکنندگان خودرو در گزارش سالانه «فهرست نوآوری» گروه مشاوره بوستون را به دنبال داشت.



اما در گزارش سال 2014 این گروه، این شرکت‌های فناوری و مخابراتی بودند که در صدر فهرست نوآوری قرار گرفتند. صنعت خودرو در این فهرست نزول کرد و تنها چهار خودروساز در میان 20 رتبه اول نوآورترین شرکت‌ها قرار گرفتند.



به اعتقاد نویسندگان این گزارش، صنعت خودرو باید حرکت سریع‌تری در نوآوری داشته باشد. در دو تحول اخیری که اتفاق افتاده و شامل خودروی برقی و خودروی متصل به اینترنت بوده، صنعت خودرو بسیار محافظه کارانه عمل کرده است.



شاید بتوان علت این امر را در تلاش خودروسازان برای کاهش هزینه به عنوان یک اولویت مهم جست‌وجو کرد بویژه که وضعیت نامعلوم فروش جهانی خودرو تولیدکنندگان را وادار کرده هزینه‌ها را بهینه کنند.



بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، کمتر از دو سوم از خودروسازان شرکت کننده در این تحقیقات اظهار کردند قصد دارند امسال بودجه نوآوری را افزایش دهند در حالیکه سال گذشته این رقم 71 درصد بود. در حالیکه سال گذشته 84 درصد مدیران خودروسازی از نوآوری به عنوان یکی از سه اولویت اصلی برای شرکتشان نام بردند، امسال 62 درصد از پاسخ دهندگان چنین نظری داشتند.



در روند نزولی امسال خودروسازان، تسلا موتورز یک استثنا بود و اکنون در تحقیقات گروه مشاوره بوستون بالاترین رتبه را در میان خودروسازان دارد و به جایگاه سی و چهارم صعود کرده است.



این شرکت کالیفرنیایی که در راس آن الون ماسک، کارآفرین فناوری حضور دارد با خودروی برقی «مدل اس» انقلابی را در صنعت خودرو به وجود آورده است.



فیات کرایسلر اتوموبیل تنها خودروساز دیگری بود که در فهرست نوآوری صعود کرد و با 11 پله صعود به جایگاه سی و دوم رسید.



تویوتا در میان شرکت‌های حاضر در 10 رتبه برتر این فهرست قرار گرفتند و بی ام و و فورد در 20 رتبه اول راه پیدا کردند در حالیکه فولکس واگن، دایلمر، جنرال موتورز و آئودی در رتبه‌های بعدی بودند.



دراین تحقیقات که برمبنای نظرسنجی از 1500 مدیر بود، اپل برای دهمین سال پیاپی نوآورترین شرکت شناخته شد و پس از آن گوگل و سامسونگ به ترتیب دوم و سوم شدند.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
زندگینامه «پراید» + تصاویر

اگر فکر می‌کنید «پراید» از کره آمده سخت در اشتباه هستید. اگر کمی اطلاعات خودرویی شما بیشتر است و فکر می‌کنید پراید در شرکت فورد تولید می‌شده، کمی به واقعیت نزدیک شده‌اید ولی باز این همه حقیقت نیست.

به گزارش ایسنا، امین آزاد در خبرآنلاین نوشت: خیلی‌ها می‌گویند پراید ایمن نیست، اما چقدر این حرف صحت دارد؟ این خودرو از کجا آمده و در کشورهایی که تولید شده چه وضعیتی داشته است؟ آیا پرایدهای جدید که با اسم‌های گوناگون تولید می‌شوند، ایمن هستند؟ این خودروها از نظر فنی چه تفاوت‌هایی با پراید اولیه دارند؟

برخی نقل قول‌ها حاکی از آن است که از آمار کشته شدگان در تصادفات رانندگی حدود 15 درصد سهم خودرو پراید است. اگر فکر می‌کنید این عدد کوچکی است، اشتباه می‌کنید. این عدد رقمی بیش از دو هزار نفر در سال است. کدام زلزله در ایران را می‌شناسید که تعداد کشته شدگانش بیش از 30 هزار نفر باشد.

همین نرخ بالای کشته‌شدگان بود که سازمان استاندارد را مجبور کرد که به شرکت سازنده فشار آورد تا پراید را اصلاح کند. شرکت سازنده هم می‌گوید از ابتدای سال 90 این خودروها با اصلاحات جدید ایمن شده است.


اما واقعا آیا این خودرو ایمن شده است؟

در بین مردم پراید به خودرو پوست پیازی هم معروف شده اما این خودرو پوست پیازی چه زمان و چگونه وارد خیابان‌های ایران شد؟

پراید کره‌ای از ژاپن آمد

اگر فکر می‌کنید پراید از کره آمده سخت در اشتباه هستید. اگر کمی اطلاعات خودرویی شما بیشتر است و فکر می‌کنید پراید در شرکت فورد تولید می‌شده کمی به واقعیت نزدیک شده‌اید ولی باز این همه حقیقت نیست.

پراید همان «مزدا 121» است که ابتدا در ژاپن تولید شد ارتباط کاری فشرده مزدا و فورد سبب شد طی چند ماه مزدا 121 با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی تولید شود. در آن زمان آمریکای شمالی، استرالیا و ژاپن بازارهای اصلی این خودرو ارزان قیمت دانشجویی بودند. آمریکا کشوری است که در آن بیشتر مردم از 16 سالگی رانندگی می‌کنند و خیلی‌ها هم چندین ماشین دارند؛ البته داشتن یک خودرو صفر برای یک دانشجو کمی سخت است و شاید در دهه 80 میلادی کمی رویایی بود اما فورد فستیوا در آن سال‌ها این رویا را به واقعیت تبدیل کرد.

فورد فستیوا در سال 1986 در آمریکا تولید می‌شد. ولی با وجود استقبال زیاد به دلیل ایراد سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا جلوی تولید خودرو گرفته شد در آن سال این خودرو نا‌امن‌ترین خودرو آمریکا شناخته شد. تولید این خودرودر از سال 1987 از آمریکا به کیا موتورز رسید و تولید این خودرو در کشور کره و در کیا موتورز ادامه یافت.

در حالی که تازه کیا موتور شروع به تولید خودرو کرده بود، مزدا 121 چهره جدیدی به خود گرفت تا کمی انتقاد ایمن نبودن از این مدل برداشته شود. تولید مزدا با این کد در سه مدل دیگر و تا سال 2002 ادامه یافت.

مدتی گذشت و بزرگترین معامله کیا موتورز در آن سال‌ها انجام گرفت و پراید از کره به ایران آمد اوایل دهه 70 شمسی بود که پراید به ایران آمد و ظرف مدت 20 سال کاملاً داخلی شد پس از آنکه تولید پراید در کره و در سال 2000 هزار پایان یافت و کیا ریو جایگزین این خودرو شد لیسانس این محصول هم کاملاً به سایپا رسید. این خودرو با وجود اینکه به ایران رسیده هنوز هم شرکت‌های کره‌ای از پرایدی که در ایران تولید می‌شود درآمد دارند و از این راه سالانه میلیون‌ها دلار پول بابت خدمات مهندسی به شرکت‌های کره‌ای می‌رسد.

موتورهای پراید

مزدا خالق موتورهای پراید یا همان مزدا 121 است. این شرکت یکی از قوی‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه طراحی موتور است. موتور پراید هم در چندین مدل و از حجم 1.1 لیتری تا 1.8 لیتری و از بازه قدرتی 50 تا 210 اسب بخاری را شامل می‌شود؛ البته مزدا 121 مشابه پراید تنها از دو نمونه 1.1 لیتری با نام b1 و 1.3 لیتری با نام b3 استفاده کرده است.


هم‌اکنون اکثر پرایدهای تولیدی در ایران از موتور b3 استفاده می‌کنند ولی بیشتر موتورهای نسل b که در مدل‌های بعدی مزدا 121 استفاده شده قابلیت نصب روی پراید ایرانی را هم دارد برخی جوان‌های عشق سرعت ایرانی هم با موتورهایی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌خرند این خودرو را تقویت می‌کنند آنها از دبی موتورهای پرحجم‌تر و مجهز به توربوشارژ b مزدا را می‌آورند و بر روی خودرو نصب می‌کنند تا این خودرو را به یک قاتل خیابانی تبدیل کنند. فکر کنید با پراید 200 کیلومتر سرعت بروید در این سرعت چه احساسی خواهید داشت؟

در سری موتورهای b مدل bpt و btd به ترتیب قدرتی معادل 166 تا 210 اسب بخار دارند.

موتور پراید که به ایران آمد کاربراتوری بود در کاربراتور تلفیق سوخت و هوا مکانیکی انجام می‌شود این روش در سال 1986 در جهان رایج بود اما با پیشرفت علم رایانه و حاد شدن مشکل انرژی دیگر زمان مصرف‌های بالا به پایان آمد تمام خودروها در جهان انژکتوری شدند تا بوسیله رایانه از مصرف بالای آن‌ها جلوگیری شود ولی پراید تولیدی در ایران سال‌ها مقاومت کرد تا در سال 1382 به آرامی انژکتوری شدن پراید انجام شد شرکت‌های مختلفی مانند شرکت زیمنس آلمان در انژکتوری شدن پراید نقش داشتند.

چه کسی می‌تواند جلوی تولید پراید را بگیرد؟

تولید پراید قرار بود پس از خروج پیکان به آرامی متوقف شود و با ورود محصول تندر 90، این خودرو جایگزین پراید و پیکان شود اما با توقف تولید پیکان و تأخیر در تولید تندر 90، تیراژ پراید سرسام‌آور بالا رفت و به عدد سالانه بیش از 400 هزار دستگاه یعنی حدود نیمی از تولیدات صنعت خودرو ایران رسید پول پراید سود سرشاری را نصیب سهامداران کرد و سایپا را پس از شرکت‌های نفتی به عنوان یکی از قوی‌ترین شرکت‌های ایران بدل کرد. با افزایش تولید، کیفیت پراید دچار کاهش شد و میزان مرگ و میر با این خودرو هم افزایش یافت هیچ‌کس جلودار این قاتل خاموش نبود تا طی دو سال فشار برای توقف تولید این خودرو بالا گرفت و در نهایت در سال 1389 سایپا یا باید جلوی تولید این خودرو را می‌گرفت یا آن را اصلاح می‌کرد.

معلوم بود سایپا نمی‌تواند از گاو شیرده خود صرف نظر کند پس با صرف بیش از 30 میلیون دلار گفتند که خودرو را اصلاح کرده‌اند این اصلاحات مورد تأیید مؤسسه استاندارد هم قرار گرفت.

شفیعی معاون آن زمان مهندسی سایپا گفته بود: با تغییرات انجام گرفته ایمنی پراید حتی از تیبا هم بالاتر رفته است. در پراید جدید داخل درها، کف خودرو، جلوی کابین با استفاده از گاردهایی و اضافه کردن ورقه‌های جدید فلزی، تقویت شده است بین کابین و کاپوت هم ورقه تقویت شده فلزی قرار گرفته که اجزایی مانند موتور دیگر به داخل کابین پراید وارد نشوند داخل داشبورد هم با یک سری لوله و گارد تقویت شده تا قطعات کاپوت وارد اتاق نشوند.

او در پاسخ به این سوال که این خودرو چند ستاره ایمنی اروپا را می‌گیرد؟ می‌گوید "نمی‌دانم؛ تست نکرده‌ایم چراکه این محصول را که نمی‌خواهیم وارد اروپا کنیم. با این همه این محصول استانداردهای ایمنی را پاس کرده و از مؤسسات معتبر تأیید گرفته است".

او توضیح داده بود: بیش از 30 میلیارد تومان بابت این کار خرج کرده‌ایم. تمام محصولات خانواده پراید از پلت‌فرم X100 استفاده می‌کنند که ایرادات مؤسسه استاندارد در آن حل شده است.

البته با توجه به فیلم‌هایی که سایپا از تست تصادف این خودرو نشان می‌داد، به نظر می‌رسد ایمنی این خودرو در حدود 2 ستاره ایمنی اروپا باشد. در اروپا سه ستاره ایمنی نشان‌دهنده ایمنی متوسط و 4 ستاره نشانه ایمنی خوب و 5 ستاره نشانه ایمنی عالی است در ایران هم‌اکنون تندر 90 دارای 3 ستاره ایمنی، پژو 206 دارای 4 ستاره ایمنی و مگان دارای 5 ستاره ایمنی است.


تولید پراید چقدر سود دارد؟

اینجا دقیقاً این سوال مطرح می‌شود چقدر سایپا روی این محصول سود می‌کند که با این همه خرج باز هم حاشیه سود مناسبی دارد در سال‌هایی که قیمت پراید 8 میلیون تومان بود، بین مردم شایع بود که پراید برای سایپا سه میلیون تومان تمام می‌شود. در آن زمان احمد قلعه‌بانی مدیرعامل سابق سایپا گفته بود تولید پراید 4.5 میلیون تومان برای سایپا هزینه دارد.

هم‌اکنون قیمت سایپا 131 sx که نوع ایمن شده پراید با یک کیسه هواست، در بازار آزاد حدود 20 میلیون تومان و در کارخانه حدود 15 میلیون تومان قیمت دارد. البته هم‌اکنون به طور دقیق مشخص نیست قیمت تمام شده این محصول چقدر است، اما اگر نسبت سود به قیمت تمام شده این خودرو با همان نسبت قبل افزایش یافته باشد، هر دستگاه از این خودرو باید بیش از 6 میلیون تومان سود داشته باشد.

با توجه به تولید کنونی پراید پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در حدود 300 هزار پراید تولید شود. حال اگر سود متوسط در هر دستگاه در مدل‌های مختلف را بیش از 6 میلیون تومان بگیریم و اگر این عدد را به قیمت دلار آزاد چیزی در حدود دو هزار دلار در نظر بگیریم، آن وقت با این محاسبات، پراید سودی در حدود نیم میلیارد دلار در سال 93 برای سایپا دارد.

حالا با توجه به این مقدار سود و با در نظر گرفتن این موضوع که سایپا فعلاً هیچ محصول جایگزینی برای پراید ندارد، به نظر می‌رسد این خودرو همچنان به زندگی خود تا سال‌ها ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رونمایی ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک ماروتی



ماروتی سوزوکی هند برای جذب مشتریان هندی که از ترافیک خیابان و عوض کردن مدام دنده خسته شده‌اند، ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک خود را رونمایی ‌می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدیر فروش هند شرکت سوزوکی موتور در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد این مدل اتوماتیک برای خودروی آلتو خواهد بود که پرفروش‌ترین خودروی هند است.

این شرکت که بزرگ‌ترین خودروساز هند است مدل جدید خود را در واکنش به معرفی هاچ پک اتوماتیک سلریو رونمایی خواهد کرد. تقریبا 40 درصد از کل تقاضاها برای این خودرو مربوط به این مدل است که فهرست انتظار آن به چهار ماه می‌رسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هند به دلیل ترافیک سنگین شهرهای بزرگ این کشور، بازار ایده آلی برای خودروهای اتوماتیک به شمار می‌رود با اینهمه فروش خودروهای اتوماتیک به دلیل گران‌تر بودن آنها از قدرت خرید مصرف کنندگان، قابل ملاحظه نبوده است.

مدل اتوماتیک سلریو که در فوریه معرفی شد، با قیمتی که از 414 هزار و 229 روپیه (6740 دلار) شروع می‌شود، در دهلی نو فروخته می‌شود در حالیکه مدل معمولی آلتو 331 هزار و 678 روپیه قیمت دارد.

در مقابل مدل اتوماتیک گراند آی 10 هیوندای موتور 567 هزار و 882 هزار روپیه قیمت دارد.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دلیل ادامه تولید خودروهای قدیمی در کشور



کارشناس صنعت خودرو گفت: انحصاری بودن صنعت خودرو باعث ادامه تولید خودروهای قدیمی در کشور شدند.

علی خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بالا بودن تعرفه واردات خودرو در کشور باعث انحصاری شدن بازار به نفع خودروسازان داخلی شده است.

وی با بیان این که به همین دلیل برخی خودروسازان اندیشه‌ای برای از رده خارج کردن خودروهای قدیمی در حال تولید ندارند، خاطرنشان کرد: عمر پلتفرم برخی از خودروهای در حال تولید بیش از 30 است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: با این حال به دلیل انحصاری بودن بازار خودرو، مصرف کنندگان ایرانی انتخابی جز خرید این خودروهای قدیمی ندارند.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که هیچ یک از خودروسازان جهانی یک خودرو با یک بدنه و مشخصات خاص را برای بیش از پنج سال تولید نمی‌کند و همواره پلتفرم و بدنه خودروها در حال تغییر است.

خاکساری با بیان این که تنها راه نجات صنعت خودرو از وضعیت فعلی کاهش و حتی به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو است، تصریح کرد: این اقدام باعث رقابتی شدن بازار خودرو شده و انگیزه لازم را برای تولید خودروهای جدید در خودروسازان داخلی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تا 6 سال دیگر
مصرف سوخت خودروهای کره‌ای بهینه‌تر می‌شود


شرکت هیوندای موتور و کیا موتورز که شرکت تابعه آن است، برای عمل به مقررات آلایندگی در کره جنوبی، آمریکا و اروپا قصد دارند اقتصاد سوخت خودروهایشان را به میزان 25 درصد تا سال 2020 افزایش دهند.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این خبر پس از این اعلام شد که این دو شرکت به دلیل مبالغه در میزان اقتصاد سوخت خودروهایشان، موافقت کردند 350 میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا بپردازند.



از سوی دیگر این دو شرکت در بازار خانگی در تلاش برای مقابله با رقیبان وارداتی هستند که محبوبیتشان به دلیل بهینگی مصرف سوخت و موتورهای دیزلی افزایش یافته است.



این دو خودروساز کره جنوبی اعلام کرده اند نسل جدیدی از موتورها را طراحی کرده و وزن مدل‌های کلیدی را کاهش خواهند داد و همچنین تعداد مدل‌های دوستدار محیط زیست را افزایش خواهند داد.



هیوندای و کیا که از قطعات مهمشان به طور مشترک استفاده می‌کنند، قصد دارند 70 درصد از موتورهای بنزینی و دیزلی خود را با موتورهای نسل جدید عوض کنند و استفاده از موتورهای بنزینی توربو شارژ شده را افزایش دهند.



همچنین این شرکت‌ها که شرکت تابعه فولادسازی هیوندای استیل را دارند، اعلام کردند استفاده از فولاد محکم و پیشرفته را برای ساخت خودروهای سبک‌تر افزایش خواهند داد.



بر اساس گزارش رویترز، هیوندای و کیا به اتفاق یکدیگر در رتبه پنجم فروش خودرو در جهان هستند و قصد دارند یک خودروی هیبریدی کامپکت و مدل هیبریدی سوناتا را سال آینده در راستای افزایش تولید خودروهای پاک عرضه کنند.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/در آستانه روز ملی کیفیت/
کیفیت خودروهای ایرانی در حد خودروهای چینی است



رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سطح کیفی خودروهای ایرانی در حد خودروهای چینی است، گفت: استاندارد پایین‌ترین حد کیفیت است و کالایی که کیفیت آن زیر حد استاندارد باشد یعنی دارای کیفیت مطلوب نیست.



خسرو فروغان گران سایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نظارت بر کیفیت کالاهای ایرانی در سطح کیفی استاندارد انجام می‌شود و حل شدن مشکلات تولیدکنندگان به بالا رفتن کیفیت کمک می‌کند.



وی افزود: در رده‌بندی کیفی کالاها سه نوع کالای بالای استاندارد خوب و عالی داریم اما در کشور ما اکثر کالاها با کیفیت استاندارد تولید می‌شوند و دلیل آن این است که قیمت تمام شده کالا زیاد است و اگر بخواهند کیفیت کالا را بالا ببرند واحد تولیدی زیان‌ده می‌شود.



فروغان گران سایه اظهار کرد: یکی دیگر از دلایلی که کالاهای تولیدی ایران کیفیت بالایی ندارند این است که کالاهای وارداتی با کیفیت بالا نیستند و معمولا در حد متوسط هستند؛ به طور مثال خودروی ایرانی با خودروهای چینی رقابت می کند. هر چند برندهای مطرح خودرو وارد ایران می‌شود اما سطح کیفی خودروی ایران در حد خودروهای چینی است.



رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران گفت: بازار ایران از کالاهای ترکیه و چین اشباع شده است. چین برای کشورهای مختلف، کالاهای با کیفیت مختلف را تولید می‌کند و سفارش کالای ایرانی با سفارش اروپا و آمریکا متفاوت است.



وی درباره نظارت بر کیفیت نیز اظهار کرد: نظارت بر کیفیت کالاها در حد درجه استاندارد کالا انجام می‌شود و به طور کلی تعداد ناظران زیاد نیست. به همین دلیل گاهی موضوعاتی مانند "استفاده نادرست روغن پالم در لبنیات" پیش می‌آید.



به گفته فروغان گران سایه در بخش تولید بستنی و لبنیات و همچنین برخی کارخانه‌های تولید سیمان، کالاهای با کیفیت بالا تولید می‌شود اما حرکت رو به رشد تولید با کیفیت بالا در صورت حل شدن مشکلات تولید، توزیع و صادرات امکان پذیر است.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
طی 7 ماهه امسال صورت گرفت
افزایش بیش از 70 درصدی تولید خودرو



در هفت ماهه امسال 625 هزار و 320 دستگاه انواع خودرو تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 71.4 درصدی را نشان می‌دهد.



به گزارش ایسنا، در هفت ماهه امسال تولید خودروهای سواری با رشدی معادل 70.8درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به تعداد 530 هزار و 313 دستگاه رسیده است.



تولید انواع خودروهای سواری در این مدت به این شرح است: پراید نسیم و صبا 165 هزار و 873 دستگاه، پژو پارس 79 هزار و 587 دستگاه، پژو 405 به تعداد 61 هزار و 854 دستگاه، سمند 56 هزار و57 دستگاه، پژو 206 به تعداد 55 هزار و 685 دستگاه، تیبا به تعداد 47 هزار و 684 دستگاه، MVM به تعداد 24 هزار و 465 دستگاه، تندر 90 نیز به تعداد 14 هزار و 870 دستگاه.



طبق اعلام شاتا، دراین مدت تولید سایر خورودهای سواری پراید نسیم و صبای دوگانه سوز به تعداد 29 هزار و 12 دستگاه، رانا به تعداد 17 هزار و 887 دستگاه، محصولات رنو به تعداد 11 هزار و 226 دستگاه تولید شده است.



طی هفت ماهه امسال خودروی پارس تندر به تعداد 3179 دستگاه، سوزوکی 183 دستگاه، سراتو 57 دستگاه، پراید سایپا 142 به تعداد 20 دستگاه و دنا به تعداد 882 دستگاه تولید شده است.



همچنین 84 هزار و 871 دستگاه وانت، 9691 دستگاه کامیون، 359 دستگاه اتوبوس و 86 دستگاه مینی‌بوس تولید شد.



انتهای پیام
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,979
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
تندر 90 چرا آنقدر گرون شده اتوماتیک شده 53 میلیون e2 شده 43 اصلا می ارزه !!!
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
تندر 90 چرا آنقدر گرون شده اتوماتیک شده 53 میلیون e2 شده 43 اصلا می ارزه !!!
کاش جای 206 ال 90 میگرفتم!! 43 میلیون یه قیمت کاذبه برای ماشینی که قیافه شتر مرغی داره دیگه چه خبره با کیفیته درست ولی چه خبره خداییش!!!!!

Sent from my Xperia Z1 - THE BEST OF SONY
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,979
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
کاش جای 206 ال 90 میگرفتم!! 43 میلیون یه قیمت کاذبه برای ماشینی که قیافه شتر مرغی داره دیگه چه خبره با کیفیته درست ولی چه خبره خداییش!!!!!

Sent from my Xperia Z1 - THE BEST OF SONY
یه زمانی میگفتند تندر90 قرار جایگزین پیکان بشه؟تندر e2معمولی الان قیمتش اندازه این فورد ماستانگ مدل 2007l هست حالا این کجا این تندرلگن کجا فقط برید تواینترنت ویدیوهای این فورد ماستانگ همین مدل ببینید کف میکنید صدای موتورش مثل غرش جت میمونه http://www.bama.ir/car/details-2-1792658/2007-ford-mustang-for-sale
 
بالا