• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

سرمایه گذاری در بازار خودرو + اخبار و رویدادهای مربوط به خودرو

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نعمت‌زاده:
واژه مونتاژکاری را از فرهنگ خودروسازی برداریم


وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امروزه با توجه به توان بالای مهندسی و طراحی انواع خودرو و قطعات آن در داخل کشور باید واژه مونتاژکاری(سی کی دی) را از فرهنگ خودرو سازی برای همیشه برداریم.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا نعمت زاده در نشست شورای مشورتی که اختصاص به صنعت خودرو داشت، اظهار کرد: برای رسیدن به هدف عمق ساخت خودروهای جدید در سال اول 40 و در سال دوم 50 و در سال سوم 60 درصد توان داخلی کشور باید خودرو سازان و قطعه سازان کشور ضمن استفاده حداکثری از توان ساخت داخلی به تلاش های خود سرعت داده و شرایط سخت موجود را به خوبی سپری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تدوین برنامه اجرایی زمانبندی شده مورد نیاز است، افزود: با رخ دادن این تحول این صنعت می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، اشتغال قابل ملاحظه ای را برای جوانان کشور به ویژه دانش آموختگان این رشته تحصیلی به وجود آورد.

نعمت زاده در ادامه با تاکید بر اینکه باید درتشکیلات صنعت خودرو وقطعه سازی کشور مدیران صادرات محور تربیت کرده و در صورت نیاز از مشاورین خارجی استفاده کنیم، تصریح کرد: توان کشور در صنعت قطعه سازی نیز نسبت به گذشته افزایش یافته همچنین امروزه توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی و تولید فزاینده خودروهای برقی کانون توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است.

طبق اعلام شاتا، وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه به قطعه سازان کشور توصیه کرد: در فکر تولید مشترک با قطعه سازان به روز دنیا باشند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر مکانسیم های اقتصادی درست عمل نکنند، بطور قطع زیانهایی را متوجه سازندگان خودرو وقطعات آن می کند، تصریح کرد : تثبت نرخ ارز در واقع یارانه‌ای است که سازنده خارجی را علیه تولید کننده داخلی مجهز می کند.

نعمت زاده با اشاره به اینکه تولید فزاینده و ابتکار در عملیات اجرایی تولید نیاز به دستور دولت ندارد، یادآور شد: در صنعت خودرو سازی و قطعه سازی می بایست به سمتی خود اتکایی پیش برویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به اینکه نباید هر شهر و استان کشور الزاما صنعت خودرو و قطعه سازی ایجاد شود، گفت: با زدودن شبه های انحصار گرایی در صنعت خودرو و تجمیع خودرو سازان و قطعه سازان پراکنده در کشور می توان ضمن رسیدن به تولید واقعی، محصولاتی با قیمت مناسب و با کیفیت تحویل مشتریان داد.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


فارس خبر می‌دهد
ارز ‌بری 2 میلیارد و 192 میلیون دلاری واردات خودرو/از واردات لنت پراید و پیکان تا رادیاتور بخاری
آمار گمرک نشان میدهد بیش از ۲ میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار خودرو و قطعات آن به کشور وارد شده که بخشی از این واردات مربوط به خودروهای داخلی بوده که امکان تولید آن در داخل وجود دارد.


13930621000034_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرگزاری فارس براساس آمار گمرک ایران در هشت ماه سال جاری واردات خودرو و قطعات آن به کشور بالغ بر 2 میلیارد و 192 میلیون و 15 هزار و 512 دلار بوده است.

    ارزش ریالی واردات این محصولات طی این مدت بالغ بر 5 هزار و 698 میلیارد و 683 میلیون تومان برآورد شده است.

    طبق گزارش منتشر شده بسیاری از قطعات خودرو دیده می‌شود که امکان تولید آن در داخل وجود دارد اما با این وجود از کشور چین و دیگر کشورها وارد شده است در حالی که کشور با چالش جدی ارز رو به رو است باید بررسی کرد چه میزان از این حجم کالای وارد شده در این بخش ضروری است.

    جزئیات برخی قطعات وارداتی خودروهای داخلی: سرشیلنگ بلند ترمز جلو پیکان، سرشیلنگ کوتاه ترمز جلو پیکان، بوش قطعه سرشیلنگ ترمز جلو پراید، پیچ هرزگرد M14 لوله ترمز فرمان پراید، پیچ هرزگرد M14 لوله ترمز فرمان پژو 405، پایه قطعه اتصال دهنده شیلنگ ترمز جلو به کالیپر پراید، سرشیلنگ مادگی ترمز پراید، مهره قطعه نگهدارنده سرشیلنگ به شیلنگ ترمز جلو پراید، نافی قطعه سرشیلنگ پراید و نیسان وانت و پیکان و مینیاتور، رادیاتور بخاری پراید، سه شاخه پلوس پراید، کله پلوس پژو 405،لنت عقب پراید نو، لنت جلو پیکان، لنت جلو پراید.

    انتهای پیام/ک
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
جزییات کلاهبردری میلیاردی شرکت نگین‌خودرو آفتاب


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیات کلاهبرداری چند ده میلیارد تومانی شرکت نگین خودرو آفتاب را تشریح کرد.



به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در پی مراجعه تعدادی از شکات و مالباختگان به دادسرای ناحیه دو تهران مبنی برشکایت از شرکت "نگین خودرو آفتاب " پرونده ای با موضوع "کلاهبرداری" تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



با آغاز رسیدگی به پرونده و تحقیقات بعمل آمده از ده‌ها مالباخته که هر روز به تعداد آنها افزوده می شد، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شرکت "نگین خودرو آفتاب" با تبیلغات بسیار گسترده رسانه ای اقدام به جذب تعداد بسیار زیادی از متقاضیان خرید خودرو کرده و برابر قراردادهای تنظیمی مقرر شده تا شرکت پس از دریافت مبلغ یک سوم پول خودرو نسبت به تحویل آن در مدت 45 روز کاری اقدام کند اما با گذشت چندین ماه از زمان تعیین شده برای تحویل خودرو ، این شرکت هیچگونه اقدامی نسبت به تحویل خودرو به شکات و مالباختگان نکرده است .



در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره چهاردهم با مراجعه به دفتر شرکت در خیابان "بهبودی" و بررسی اسناد شرکت اطلاع پیدا کردند که شماره ثبت اولیه شرکت در سال 89 برای خرید و فروش محصولات کشاورزی و به صورت مشخص "خرید و فروش زعفران" و بنام " نگین زعفران آفتاب" ثبت گردیده که پس از مدتی ، با تنظیم چندین صورتجلسه کاربری نسبت به تغییر فعالیت آن اقدام و عنوان شرکت به "نگین خودرو آفتاب" تغییر نام پیدا کرده است .



با توجه به گستردگی اقدامات صورت گرفته و ارزش چند ده میلیارد تومانی پرونده ، تحقیقات گسترده ای جهت دستگیری اعضای شرکت آغاز و کارآگاهان اداره چهاردهم در چندین نوبت موفق به دستگیری تمامی اعضای متواری شرکت شدند؛ اما با این وجود متهم اصلی پرونده که همان مدیریت شرکت بنام "حمیدرضا . ج" (32 ساله) بود با اطلاع از موضوع طرح شکایت شکات و مالباختگان در مرجع قضایی و دستگیری اعضای شرکت توسط پلیس آگاهی ، از تهران متواری شده بود .

اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار اداره چهاردهم قرار داشت تا سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه "حمیدرضا . ج" در شهرستان رامسر شده و سرانجام وی را دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران، سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، اعلام کرد : "در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد که متهم اصلی پرونده با هدف جلب اعتماد افراد متقاضی خرید خودرو اقدام به تحویل ده‌ها دستگاه انواع خودروهای سواری ایرانی ( پراید ، پژو پارس ریال ال 90 و ... ) و بعضا خودروهای خارجی به تعدادی از متقاضیان خودرو کرده است " .

محمدیان ، با اشاره به دستور مقام قضایی در خصوص واریز اقساط از سوی افرادی که شرکت نگین خودرو آفتاب نسبت به تحویل خودرو به آنها اقدام کرده اما از تحویل اسناد مالکیت خودرو خودداری کرده گفت: با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه دو تهران مقرر شد تا تحویل گیرندگان خودرو برابر دستور مقام محترم قضایی و با عنایت به افتتاح حسابی از سوی دادسرای ناحیه دو نزد بانک ملی شعبه علامه طباطبایی سعادت آباد (کد 1455) به شماره حساب 0346967366009 ، نسبت به واریز اقساط خود به این حساب اقدام و از واریز وجوه به سایر حساب ها یا پرداخت وجه به اشخاص ثالث جدا خودداری کنند " .





کد خبرنگار: 71431
برچسب : كلاهبرداري
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران خبر داد
خرید خودرو و تست آن بهانه‌ای برای زورگیری سارقان
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران گفت: سارقان زورگیری که به بهانه خرید خودرو سوار بر خودرو شده و در مکانی خلوت با تهدید چاقو صاحب خودرو را به بیرون پرت کرده و خودرو را به سرقت می‌بردند، توسط پلیس غرب استان تهران دستگیر شدند.


13930527000429_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران به نقل از پایگاه خبری پلیس، منصور خدادادی اظهار داشت: با دریافت پرونده‌ای با موضوع سرقت به عنف خودرو از کلانتری 13 امیریه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

    خدادادی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس مشخص شد متهمان با بهانه خرید خودروی 206 و تست خودرو به همراه شاکی سوار بر خودرو شده و در مکانی خلوت با تهدید چاقو صاحب خودرو را به بیرون پرت کرده و خودرو را به سرقت می‌بردند.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات تکمیلی پلیس، هویت سارقان مشخص و منزل مسکونی آنها در شهریار شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و ورود به منزل مشخص شد، سارقان از این مکان نقل مکان و به جای دیگری رفتند.

    رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران اظهار داشت: با پیگیری‌های مکرر پلیس در نهایت متهمان حین بازگشت به شهریار در عملیاتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

    خدادادی در ادامه تصریح کرد: با توجه به دلایل موجود سارقان راهی جز بیان حقیقت نداشته و به بزه انتسابی اعتراف کرده و با قرار بازپرس شعبه هشت دادسرای عمومی و انقلاب شهریار روانه زندان شدند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تعداد زیاد شرکت‌‌‌ها به صلاح نیست؛
نعمت زاده: خودروسازان با یکدیگر ادغام می‌شوند

وزیر صنعت با اشاره به تجربیات کشورهای صاحب صنعت خودرو ، گفت: تعداد زیاد شرکت‌‌های خودروسازی در کشور به صلاح نیست و باید برای اقتصادی کردن تولیدات این صنعت به سمت ادغام برویم.
به گزارش خبرگزاری مهر، در بیست و سومین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر و اعضاء شورا در محل وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شد، مقرر شد با هماهنگی با وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و براساس برنامه توزیع سوخت مناسب و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برنامه زمانبندی طرح نصب فیلتر دوده DPF روی خودروهای دیزلی تهیه و به دولت ارائه شود.

ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو گفت: در این نشست همچنین در خصوص بحث افزایش سهم ساخت داخل خودرو در کشور با توجه به نقطه نظرات ارائه شده لزوم هماهنگی و همکاری تنگاتنگ خودروسازان و قطعه سازان مورد تاکید قرار گرفت.

قربانی افزود: با توجه به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته چه در زمینه قطعه سازی و چه در زمینه خودرو باید به نحوی برنامه ریزی کرد که با تولید پلت فرم داخلی و محدودیت در تعداد خودرو و خودروساز به جهت توجه به تیراژ اقتصادی ، توان ساخت داخل را افزایش داد.

به گفته سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد مواردی همچون طراحی و مهندسی و صادرات باید در برنامه تمامی خودروسازان و قطعه سازان قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این جلسه نعمت زاده با اشاره به تجربیات کشورهای صاحب صنعت خودرو ، تعداد زیاد خودروسازی در کشور به صلاح نبوده و می بایست برای اقتصادی نمودن تولیدات این صنعت به سمت ادغام و مشارکت حرکت کنیم؛ بدین معنی که افزایش خودروسازان با تیراژ کم و پایین ، کشور را به سمت خودروسازشدن سوق نخواهد داد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اصلاح وضع موجود گفت: به هیچ وجه صلاح نیست از صفر شروع کنیم بلکه باید با جبران کاستی ها بر اساس اهداف تعیین شده و برنامه اجرایی حرکت کنیم.

نعمت زاده گفت : مشارکت‌های بین المللی و صادرات یک ضرورت است و مشارکت‌های تکنولوژیک با خارجی‌ها به شرط توسعه صادرات به نفع ماست.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سرنشین پراید زنده زنده در آتش سوختند
این حادثه دلخراش در ساعت چهار بامداد دراین محور رخ داده که به دلیل نامعلومی پراید پس از واژگونی دچار آتش سوزی شده و تمام پنج سرنشین این خودروی سواری در آتش سوختند.
415843_626.jpg
براثر آتش سوزی پس از واژگونی یک دستگاه پرایددربامداد امروز در محور بجنورد- شیروان در استان خراسان شمالی هرپنج نفرسرنشین این وسیله نقلیه در آتش سوختند.

به گزارش ایرنا مرکز مدیریت راههای استان خراسان شمالی اعلام کرد: براثر واژگونی یک دستگاه پراید در محور بجنورد- شیروان در منطقه سیساب شهرستان بجنورد پنج نفر از جمله راننده این وسیله نقلیه کشته شدند.

براساس این گزارش این حادثه دلخراش در ساعت چهار بامداد دراین محور رخ داده که به دلیل نامعلومی پراید پس از واژگونی دچار آتش سوزی شده و تمام پنج سرنشین این خودروی سواری در آتش سوختند.

براساس گزارش مرکز مدیریت راههای استان خراسان شمالی کارشناسان پلیس راه این استان سرگرم بررسی علت واژگونی و آتش گرفتن خودروی پراید هستند.

در تماس خبرنگار ایرنا با پلیس راه استان خراسان شمالی ضمن تایید این خبر اعلام شده که علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

طبق گزارش اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان شمالی در 36 درصد از سوانح رانندگی محورهای این استان در هشت ماهه امسال رانندگان خودروی پراید مقصر بوده و در 50 درصد از این حوادث نیز به نوعی یک طرف سانحه خودروی پراید دخیل بود.

در هشت ماهه سالجاری افزون بر 176 نفر در محورهای استان خراسان شمالی براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که بیش از 60 درصد از کشته شدگان این حوادث را سرنشینان ورانندگان خودروهای شخصی تشکیل دادند.
منبع: ایرنا
 

momoeb671

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
386
لایک‌ها
200
سن
45
اقا اینجا که همش شد اخبار گذاشتن بابا 1کم بحث کنید دوستان اینده بازار خودرو خارجی چه جوره الان به توافق برسن ارزون میشه یا الان با این اوضاع نفتا دلارا اینا گرونتر میشه
 

Love_life

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
975
محل سکونت
دور نیست
اقا اینجا که همش شد اخبار گذاشتن بابا 1کم بحث کنید دوستان اینده بازار خودرو خارجی چه جوره الان به توافق برسن ارزون میشه یا الان با این اوضاع نفتا دلارا اینا گرونتر میشه

فعلا که بازار ماشین به شدت راکد هست و بدتر از اون ماشین خارجی
قیمت های با اینکه دلار رفته بالا زیاد فرقی نکرده، چرا ؟ چون بالاتر بره فروش هم کمتر می شه


تعداد زیاد شرکت‌‌‌ها به صلاح نیست؛
نعمت زاده: خودروسازان با یکدیگر ادغام می‌شوند

مثلا وانت mvm530 بزنن یا اینکه مثلا روی سمند موتور لیفان بزارن و ...
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پژو از پاریس می‌رود

خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن به منظور کاهش هزینه قصد دارد پس از 50 سال مقر مرکزی خود را که در مکان مهمی در نزدیک طاق پیروزی پاریس قرار دارد، تغییر دهد.



به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد: بیشتر کارکنان پژو که در حال حاضر در این محل واقع در حیان گراند آرمه کار می‌کنند، پاریس را ترک خواهند کرد و در حومه پواسی مستقر می‌شوند که این شرکت در آن یک کارخانه دارد.



کارلوس تاورس، مدیرعامل پژو این طرح را در نشست هیات مدیره نظارتی پژو مطرح کرد و اتحادیه‌های این شرکت نیز در ژانویه این پیشنهاد را مورد بررسی قرار خواهند داد. در صورتیکه این پیشنهاد مورد موافقت قرار بگیرد، تغییر مقر مرکزی پژو به صورت تدریجی انجام خواهد شد و تا پایان سال 2016 کامل می‌شود.



ژان باپتیست توماس، سخنگوی پژو در این باره گفت: این شرکت مطالعاتی را برای ارزیابی گزینه‌های مختلف به منظور مدیریت بهتر دارایی‌های ملکی خود و بهبود شرایط کاری کارمندانش انجام داده اما هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.



این خودروساز فرانسوی که برای تامین سرمایه مورد نیازش اقدام به فروش سهام شرکت به دولت فرانسه و شرکت دونگ فنگ موتور چین کرده است، در شش ماهه اول امسال برای نخستین بار در سه سال گذشته سود مالی داشت و اکنون در تلاش برای بهبود درآمدش است.



پژو در سال 2012 ساختمان مقر مرکزی خود را به مبلغ 245.5 میلیون یورو (306 میلیون دلار) فروخت و در آن زمان اعلام کرد قصد دارد این ساختمان را به مدت 9 سال اجاره کند.



بر اساس این گزارش، ساختمان مقر مرکزی پژو که در فاصله 700 متری طاق پیروزی قرار دارد، حدود 1500 کارمند را در خود جای داده است که وظایف اداری مختلفی را انجام می‌دهند. به گفته منابع آگاه، اجاره این ساختمان و هزینه‌های فعالیت در آن حدود 50 میلیون یورو در سال برای پژو تمام می‌شود.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مردم از خودروهای تکراری خسته شده‌اند



یک کارشناس صنعت خودرو میگوید: مردم از خودروهای تکراری خسته شده‌اند اما چاره‌ای جز خرید این خودروها ندارند.

امرالله امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه نوع رابطه خودروسازان با مردم مانند مثل قدیمی "آش کشک خالته، بخوری پاته نخوری پاته" است.

وی با بیان اینکه هر چه خودروساز تولید کند مردم باید بخرند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که بازار انحصاری است دیگر نوع سلیقه و نیاز مردم اهمیتی برای خودروساز ندارد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به همین دلیل خودروهایی که پلت‌فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است همچنان در تیراژ بالایی در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که اگر بازار خودرو رقابتی بود، مردم این خودروهای قدیمی را نمی‌خریدند و خودروساز چاره‌ای جز حرکت به سمت تولید خودروهای جدید نداشت.

امینی با بیان اینکه مردم از هر خودروی جدیدی استقبال می‌کنند، تصریح کرد: نمونه روشن این موضوع خودروهای چینی هستند که علی‌رغم کیفیت پایین‌، به دلیل ظاهر جدیدشان مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
 

hogershop

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2012
نوشته‌ها
428
لایک‌ها
131
یک سوال راجع به خودرو داشتم... خودرویی که پلاک کشور ایران نباشه رو میشه در ایران معامله کرد مثلا فروختش با همون پلاک؟ یا برای فروش در ایران حتما باید پلاک ایران باشه؟!!! در صورتی که فروش صورت بگیره به شکل توافقی اصلا میتونه ماشینو پلاک ایران بزنه؟
کلا ماشین خارجی پلاک ترکیه یا عراق در ایران بخواد فروش بره باید مراحل خاصی رو طی کنه؟ کسی اطلاعاتی داره؟
 

amin7s

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
135
لایک‌ها
116
یک سوال راجع به خودرو داشتم... خودرویی که پلاک کشور ایران نباشه رو میشه در ایران معامله کرد مثلا فروختش با همون پلاک؟ یا برای فروش در ایران حتما باید پلاک ایران باشه؟!!! در صورتی که فروش صورت بگیره به شکل توافقی اصلا میتونه ماشینو پلاک ایران بزنه؟
کلا ماشین خارجی پلاک ترکیه یا عراق در ایران بخواد فروش بره باید مراحل خاصی رو طی کنه؟ کسی اطلاعاتی داره؟
بله دوست گرامی همه مراحل واردات خودرو مثل هزینه گمرک رو شامل میشه.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مهر گزارش می‌دهد:
بی‌توجهی خودروسازان به تاکیدات نعمت‌زاده/ افت کیفیت در سایه رشد تیراژ


اگرچه وزیر صنعت، بارها تاکید کرده که خودروسازان باید در کنار تنوع تولید محصول، کیفیت را ارتقاء دهند، اما مردم همچنان ناراضی از کیفیت خودروهاهستند و به نظر می‌رسد کیفیت فدای افزایش تیراژ تولید شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، این روزها بازار رقابتی خودروسازان برای طراحی پلت‌فرم و تولید خودروهای متنوع داغ داغ است و خبرهایی از درون خودروسازان به گوش می‌رسد که به دنبال متنوع کردن سبد محصولات تولیدی خود و گرایش به طراحی پلت‌فرم‌های جدید داخلی اما با حضور طراحان خارجی دارند. در این میان البته محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت که جلسات شورای سیاستگذاری خودرو را به صورت مرتب برگزار می‌کند، بارها و بارها تاکید کرده است که خودروسازان در کنار تنوع محصول، بر روی کیفیت تمرکز بیشتری داشته باشند.

نعمت زاده با بیان اینکه باید به کیفیت محصولات، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت، رعایت استانداردهای جهانی و در راس آنها، رضایتمندی مشتریان توجه ویژه داشت، افزود: تولید محصول غیرکیفی باید ممنوع شود و نباید تجربه ها و خطاهای گذشته را فراموش کنیم.

اما اگرچه کیفیت خودروهای داخلی با توجه به خواسته وی افزایش نیافته است، بلکه به نظر می‌رسد که بالا بردن تیراژ تولید که محلی برای رقابت خودروسازان و البته فخرفروشی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رشد بخش صنعت سه ماهه ابتدای سال جاری شده است، کیفیت را فدا کرده و تنها آمارهای تولید مهم به نظر می‌رسند.

در این میان مردم هم همچنان از کیفیت خودروهای تولید داخلی ناراضی هستند و البته هیچگاه هم چاره‌اندیشی موثری برای بهبود کیفیت رخ نمی‌دهد، البته خودروسازان این استدلال را هم دارند که کیفیت خودروهای تولیدی، بنا بر جداول ارزشیابی کیفی که از سوی برخی سازمانها ارایه می‌شود، نسبت به دوره های قبل افزایش یافت است، اما به نظر می‌رسد که حرف مشتری، بیش از هر چیز دیگری، سند مستندی بر کیفیت خودروها و بهبود آن است.

اکنون که البته به گواه آمارها، تیراژ تولید خودرو بالا رفته است، اما نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای داخلی نسبت به گذشته بیشتر شده است و عمدتا، خودروهای صفر کیلومتری که به دست مردم می‌رسد، در همان کیلومترهای اولیه‌ای که از نمایندگی‌ها یا مراکز فروش خودروسازان بیرون می‌آید، با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

البته در این میان، برخی از مشکلات، به صورت مداوم و در اکثر قریب به اتفاق انواع خودروها تکرار می‌شود، به نحوی که به عنوان مثال، اشکالات گیربکس مربوط به یک نوع خودرو است و در بیشتر خودروهایی که از این مدل تولید می‌شود، این مشکل جدی تکرار می‌شود. در عین حال، یک اشکال دیگر که به عنوان مثال به سیستم ترمز بر می‌گردد، در نوع دیگر از خودروهای تولیدی تکرار می‌شود تقریبا بیشتر مشتریانی که این نوع خودرو را خریداری کرده‌اند، در همان کیلومترهای اولیه با این مشکل مواجه می‌شوند.

البته ناراضی بودن مردم از کیفیت خودروهای تولیدی، تنها به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه ناراضی بودن از کیفیت تحویل خودرو نیز موضوع دیگری است که بسیاری از مشتریان با آن مواجه هستند، نمونه آن هم تاخیر در تحویل خودرو است که از کیفیت پایینی برخوردار است. این درحالی است که بسیاری از مردم از این شیوه تحویل خودروسازان ناراضی هستند و حساب و کتاب های آنها برای تحویل خودروهایشان با اقدامات خودروسازان به شدت به هم ریخته است.

همچنین شهرام میرآخورلو، مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت با طرح انتقادات شدید نسبت به ارائه کیفیت برخی خدمات فروش و پس از فروش خودروسازان، نیز می گوید: کیفیت رفتار خودروسازان در زمان تحویل و انعقاد قرارداد با مشتریان چندان مناسب نیست و به استناد شکواییه‌هایی که به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از سوی خریداران خودرو ارائه می شود، نگاه مصرف کنندگان به صنعت خودرو چندان مساعد نیست.

وی با اشاره به فروش اینترنتی محصولات خودروسازان، می افزاید: فروش اینترنتی خودرو با تقاضای آن تناسبی ندارد و شرایط قرارداد نیز مشخص نیست به نحوی که 15 روز بعد از ثبت نام اینترنتی وقتی مشتری برای امضای قرارداد خود به نمایندگی های فروش خودروسازان مراجعه می کند از او خواسته می شود که قراردادی کاملا یکطرفه را امضا کنند که در آن قیمت خودرو مطابق با زمان تحویل آن است.

میرآخورلو معتقد است: همین امر منجر به تقاضای انصراف مشتری می‌شود در حالی که به او گفته می‌شود که مبلغ واریزی از طریق ثبت نام اینترنتی 60 روز دیگر تحویل وی خواهد شد.

به گفته وی، عدم ارائه به موقع خودروها و عدم پذیرش تعهد پرداخت جریمه تاخیر منجر به نارضایتی مشتریان شده است، ضمن اینکه تحویل خودروهای ثبت نامی نیز با تاخیر صورت می گیرد و درست در همین فاصله زمانی که مشتری منتظر دریافت خودروی خود است، خودروسازان مجدد آگهی فروش نقدی منتشر می‌کنند که این منجر به نارضایتی مردم می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان می کند: فروش اجباری آپشن‌ها مورد نارضایتی مردم است و چنانچه یک مشتری نخواهد خودرویی با آپشن دریافت کند، هیچ گاه با پاسخ مثبت نمایندگی‌ها برای فروش مواجه نمی‌شود.

میرآخورلو در ادامه با اشاره به توقف تولید برخی خودروها و ثبت نام فروش همان خودرو به مشتریان، خاطرنشان کرد: مشتری خودرویی همچون ال 90 یا مگان را ثبت نام می‌کند در حالی که به هر دلیلی تولید آن متوقف شده است ولی از او خواسته می‌شود به جای خودروی ثبت نامی 2 یا 4 پراید به ازای وجه واریزی خود تحویل بگیرند که این منجر به نارضایتی مشتریان شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه کمبود قطعات در بسیاری از نمایندگی ها به چشم می خورد و مردم با مشکلات عدیده ای در این زمینه مواجه هستندریال ضمن اینکه خودروسازان باید پاسخ دهند که آیا هیچ گاه بررسی کرده اند که ترمز ABS به خوبی کار می کند یا خیر در حالی که به اعتقاد بسیاری از مشتریان ترمز ABS هیچ معنایی در خودرو ندارد و در مواردی که جاده لغزنده است، متاسفانه خودرو عملکرد مناسبی ندارد.

میرآخورلو در ادامه با انتقاد نسبت به عدم پرداخت خواب خودرو برای آن دسته از خودروهایی که برای جبران کسری قطعات به نمایندگی ها معرفی می کنند، می‌گوید: متاسفانه این مشتریان با برخورد نامناسب نمایندگی ها و کسری قطعات مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد چنانچه خودروسازان همین نکات کوچک را برای تداوم کار خود اصلاح کنند، سطح رضایت مشتری افزایش بیشتری خواهد یافت.

یکی از خریداران خودروی صفر کیلومتر از خودروسازان به خبرنگار مهر می‌گوید: متاسفانه قرار بود مطابق با وعده داده شده از سوی خودروساز، تحویل خودرو به صورت 5 روزه صورت گیرد که متاسفانه بیش از 20 روز به طول انجامیده است و علیرغم اینکه تبلیغات بسیاری برای این نوع فروش خودروسازها صورت گرفت، اما به موقع تحویل صورت نگرفته است.

او می افزاید: بر طبق اعلام خودروساز، قرار بود که تحویل خودرو 5 روزه صورت گیرد و بر همین اساس هم خودروی خود را فروخته و خودروی دیگری را جایگزین کردم، درحالیکه با تاخیر در تحویل بسیاری از برنامه ریزی زندگی ام به هم خورد، چراکه قصد داشتم با این خودرو کار کنم.

یکی دیگر از خریداران خودرو می گوید: علیرغم این که حدود دو هفته برای تحویل خودروی خود با رنگ مورد علاقه، بیش از حد معمول صبر کردم، اما متاسفانه در تماس نمایندگی خودروساز با من اعلام شد که این رنگ موجود نیست و باید یکی از دو رنگ اعلام شده از سوی آنها، تحویل گرفته شود. در حالیکه ما مدتها برای دریافت آن صبر کرده بودیم.

در این میان اگرچه در قراردادهای مشتریان ذکر شده که جریمه تاخیر به آنها پرداخت می شود اما به گفته برخی خریداران خودرو، بابت تاخیر در تحویل، هیچ رقمی به آنها پرداخت نشده است و وقتی هم از نمایندگی ها سراغ می گیرند، پاسخ مشخصی دریافت نمی کنند.

خریدار دیگری در گفتگو با خبرنگار مهر از تجهیزات به کار برده شده در اتاق خودرو ناراضی است و می گوید: به نظر می رسد که اجناس دست دوم خودروهای اسقاطی در خودروهای جدید صفر کیلومتر به کار گرفته می شود، در حالی که خودروی صفر کیلومتر باید از صندلی های محکم، تجهیزات داخلی بدون خط و خش برخوردار باشد، اما در خودرویی که من تحویل گرفتم، این مسائل رعایت نشده بود.

به هرحال به نظر می رسد که خودروسازان باید بیش از گذشته به خواست مشتریان که کیفیت را از ابعاد مختلف معنا می کند، توجه داشته باشند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
یک شهر و این همه لیزینگ خودروی غیر مجاز!


تعداد شرکت‌های لیزینگ خودرو در حالی روز به روز در حال افزایش است که تنها پنج شرکت دارای مجوز رسمی در این زمینه هستند. نتیجه این وضعیت افزایش تعداد پرونده‌های کلاهبرداری از سوی این شرکت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در سالهای اخیر قیمت برخی خودروهای داخلی و خارجی بین دو تا سه برابر افزایش یافت اما میزان افزایش قدرت خرید مردم متناسب با رشد قیمت‌ها نبود. همین موضوع شرایط را برای افزایش شدید تعداد شرکت‌های لیزینگ خودرو فراهم کرد.

رشد قارچ‌گونه شرکت‌های مدعی فروش لیزینگی خودرو در حالی است که در سایت بانک مرکزی به عنوان متولی صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های لیزینگ خودرو، تنها نام پنج شرکت به عنوان شرکت‌های دارای مجوز فعالیت در این حوزه به چشم می‌خورد.

البته در این فهرست نام 25 شرکت لیزینگی دیگر نیز قید شده که اگرچه مجوز فعالیت آنها در حوزه‌هایی چون کالاهای سرمایه‌ای گران قیمت مانند هواپیما است اما می‌توانند به فروش لیزینگی خودرو هم بپردازند.

بنابراین حتی با مدنظر قرار دادن این شرکت‌ها نیز تنها 30 شرکت در ایران دارای مجوز فعالیت در حوزه فروش لیزینگی خودرو هستند و باقی شرکت‌ها فاقد مجوز بوده و از نظر قوانین بانک مرکزی، هرگونه فعالیت آنها غیر مجاز است.

همین غیر مجاز بودن این فعالیت‌ها موجب شده که تعداد تخلفات صورت گرفته در حوزه فروش لیزینگی خودرو در سال‌های اخیر به شدت افزایش یابد.

شرکت‌های لیزینگ خودروی غیر مجاز و فاقد صلاحیتی که بسیاری از بیلبوردهای تبلیغاتی پایتخت در تسخیر تبلیغات رنگارنگ آنها است و هرازچند گاهی نیز پای آنها به تبلیغات صدا و سیما باز می‌شود.

شاید آزاد بودن این تبلیغات و عدم درخواست دریافت مجوز فعالیت از سوی رسانه‌ها و سازمان‌های منتشر کننده این تبلیغات موجب شده که شهروندان فریب شرکت‌های لیزینگ خودروی غیر مجاز را خورده و هرازچندگاهی نیز کلاهبرداری یکی از این شرکت‌ها خبرساز شود.

در کلاهبرداری‌های این‌چنینی یک طرف گردانندگان شرکت لیزینگ خودروی کلاهبردار قرار دارند که با پول‌های میلیارد تومانی واریزی از سوی پیش خریداران خودرو به گذر ایام مشغولند و سوی دیگر نیز شهروندانی قرار گرفته‌اند که چون پول خرید یک دستگاه خودرو را نداشته‌اند به ناچار با اندوخته اندک خود دست به دامان شرکت‌های لیزینگ خودرو شده‌اند.

در این میان مقصر شکل‌گیری این وضعیت کیست؟ سازمان‌های نظارتی که با شرکت‌های لیزینگ خودروی فاقد مجوز برخورد نمی‌کنند یا رسانه‌ها و سازمان‌هایی که تبلیغات این شرکت‌ها را منتشر می‌کنند و یا شهروندانی که با وجود انتشار اخبار زیادی از کلاهبرداری شرکت‌های لیزینگ خود، باز هم پول خود را به دست این شرکت‌ها می‌سپارند؟

انتهای پیام
 

gheysar.

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,975
لایک‌ها
4,507
محل سکونت
Ambushed area
سلام.
دوستان لطفا در باره پیش فروش خودرو توضیح بدید.
این لینک را ببینید.
آخرین محصول(مبلغ واریزی 15 میلیون تومان).نوشته 206 صندوقدار . پيش فروش طلائي دي 93 .سود مشارکت 26% *** سود انصراف 24% *** موعد تحویل دي ۱۳۹۵
یعنی من دی 93 که بنویسم تا دی 95 به پولم سالانه 26 درصد سود میدن؟ یا که پس از این 2 سال کلا به 15 میلیونم 26 درصد اضافه میشه؟!!!
 

behnam_2000

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,767
لایک‌ها
2,016
واردات خودرو های بالاتر از 2500 سیسی همچنان ممنوع هست؟
کسی خبر داره کی دوباره آزاد می شه؟
 

Love_life

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
975
محل سکونت
دور نیست
سلام.
دوستان لطفا در باره پیش فروش خودرو توضیح بدید.
این لینک را ببینید.
آخرین محصول(مبلغ واریزی 15 میلیون تومان).نوشته 206 صندوقدار . پيش فروش طلائي دي 93 .سود مشارکت 26% *** سود انصراف 24% *** موعد تحویل دي ۱۳۹۵
یعنی من دی 93 که بنویسم تا دی 95 به پولم سالانه 26 درصد سود میدن؟ یا که پس از این 2 سال کلا به 15 میلیونم 26 درصد اضافه میشه؟!!!
این سود موقع تحویل هست و اگر هر زمان انصراف بدید ، بعد از 2 الی 3 ماه پول رو بر می گردونن با سود 24 درصد ! البته 2 3 ماهی که پول می خواد واریز بشه جزوش حساب نمی شه
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
سلام.
دوستان لطفا در باره پیش فروش خودرو توضیح بدید.
این لینک را ببینید.
آخرین محصول(مبلغ واریزی 15 میلیون تومان).نوشته 206 صندوقدار . پيش فروش طلائي دي 93 .سود مشارکت 26% *** سود انصراف 24% *** موعد تحویل دي ۱۳۹۵
یعنی من دی 93 که بنویسم تا دی 95 به پولم سالانه 26 درصد سود میدن؟ یا که پس از این 2 سال کلا به 15 میلیونم 26 درصد اضافه میشه؟!!!
پیش فروش نخر اقا
تو روزنامه بگرد الان ماشین صفر زیاده زیر قیمت میدن چون وضع خرابه

Sent from my Xperia Z1 - THE BEST OF SONY
 

jikolo

Registered User
تاریخ عضویت
24 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,683
لایک‌ها
163
محل سکونت
Shiraz
دوستان جوتب این دوستمون رو درست ندادید .گرچه من هم نمیدونم. این سودهایی که میزنند میخواهند ببینن سالانه هست به ازای هر سال 26 درصد؟ (یعنی هر ماه 26 در صد از پولی که دادی تقسیم بر 12) یا اینکه کلا برای 2 سال 26 درصد پولت رو سود میدن؟ که دومی سودش کمتر میشه.
 

chelios

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2012
نوشته‌ها
561
لایک‌ها
23
محل سکونت
TeH RaN
به نظر دوستان قیمت خودرو های وارداتی زیاد میشه با توجه به وضعیت دلار؟؟؟
 
بالا