• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

سرمایه گذاری روی زمین و مسکن

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون وزیر راه و شهرسازی:
کلانشهرها جای زندگی نیست
اردبیل - ایرنا - معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: توقف رشد شهرنشینی به این معنا است که کلانشهرها دیگر جای زندگی نیست و همین مساله به مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها کمک می کند.

81212157-5780637.jpg
پیروز حناچی روز دوشنبه در حاشیه اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی - فضایی روستایی در اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نرخ رشد شهری در تهران در آستانه توقف قرار گرفته و هم اکنون در روزهای تعطیل شاهد خروج گسترده مردم از تهران هستیم.

وی گفت: برای جذب مردم در روستاها باید حداقل های زندگی را برای روستاییان فراهم کنیم تا زندگی مناسبی برای مردم در روستاها به وجود بیاید.

حناچی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها اظهار کرد: اجرای این طرح در روستاها ایرادهایی دارد و باید حفظ اصالت روستاها به عنوان یک اصل مهم در طرح هادی مورد توجه قرار بگیرد.

وی بر لزوم سرمایه گذاری های مناسب در روستاهای کشور تاکید کرد و افزود: به هر میزانی که در روستاها سرمایه گذاری کنیم مردم بیشتری برای زندگی در روستاها ترغیب می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به موقعیت شهر سرعین اظهار کرد: در شهر سرعین بسیاری از فرصت ها را از دست داده ایم و با وجود ظرفیت های زیادی که در این شهر وجود دارد سرمایه گذاری های مناسبی انجام نشده است.

وی در زمینه احداث ساختمان 16 طبقه در این شهر گفت: سرعین به احداث این ساختمان نیازی ندارد و احداث آن جز برای کسب منافع شخصی هیچ نفعی برای این شهر توریستی نخواهد داشت.

حناچی با بیان این که با آغاز مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها هم اکنون رشد شهرنشینی در کلانشهرها متوقف شده بیان کرد: مهاجرت روستاییان سبب شده هم اکنون ترکیب جمعیت شهری ما 70 درصد و جمعیت روستایی کشور به 30 درصد برسد.

وی گفت: در آستانه تهیه برنامه ششم توسعه هستیم و با استفاده از تجربیات و اشتباهات گذشته باید در برنامه ششم توسعه راهکارهای مناسبی را برای توسعه روستاها ارائه دهیم.

حناچی با بیان این که، هر چند که برنامه خاصی برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها نداریم، اما ضرورت دارد برای مهاجرت معکوس برنامه ریزی مناسبی انجام شود گفت: رشد جمعیت شهری ما از کشورهای اروپای مرکزی بیشتر شده، در حالی که با توجه به رشد جمعیت میزان بهره وری در شهرهای کشور بسیار پایین است.

وی تاکید کرد: مهاجرت معکوس سبب خواهد شد به تدریج شاهد افزایش مردم در روستاها و توقف نرخ رشد رشد جمعیت شهر نشینی در کشور باشیم.

محمدرضا شاملو رییس اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی - فضایی روستایی نیز در این همایش گفت: در برنامه ششم توسعه راهکارهای توسعه پایدار روستاها باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا روستاها در تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از پایه های مهم کشور هستند.

وی افزود: این همایش در سه محور اصلی و 14 زیر محور برگزار می شود و بررسی ابعاد مکانی و طراحی توسعه پایدار روستاها، مسکن و بهسازی بافت های روستایی و استقرار حکمروایی روستایی از محورهای برگزازری این همایش در اردبیل است.

وی یادآور شد: پس از اعلام عمومی 273 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 119 مقاله آن پذیرفته و 24 مقاله علمی نیز در قالب سخنرانی در این همایش توسط متخصصان ، اندیشمندان و اساتید دانشگاهی در پنج میزگرد علمی ارائه می شود.
 

mmf66

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2011
نوشته‌ها
1,219
لایک‌ها
417
محل سکونت
مشهد
چه کسانی بودند که از همین زمین ها از هیچ جا به همه جا رسیدن
همین مشهد خودمون رو حساب کنید یک روستاش فقط بالای 100 میلیارد زمین تا حالا فروخته حالا حساب کنید اون روستایی ها چه پولی در آوردن زمینی که همین 10 سال پیش متری 2000 تومان بود الان شده 200000 تومان
 

silva14

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2011
نوشته‌ها
1,192
لایک‌ها
454
محل سکونت
earth
باید برای جلوگیری از بزرگ شدن شهر تهران و افزایش جهنمی تراکم جمعیت که باعث هزاران بلای مادی ومعنوی برای متولدین شهر هست، سازماندهی مهاجرین رو تو برنامه کار گذاشت

استفاده از روشهای تنبیهی و تشویقی (در مسکن،درآمد، خودرو،بنزین و مالیات شرکت و...) برای افراد حقیقی و حقوقی جهت بازکرداندن به زادگاه و خدمت به شهر مادری یا شهر دیگر،

این مزایا فقط به متولدین همان شهر داده شود و برای شهرستانی ها با کمک به بازگشت در شهر زادگاه یا دیگر، باعث پیشرفت نقاط دیگر شد
مالیات سکنین روی کسانی که بیش از یک مسکن دارند قرار داده شود، که با فروش مسکن های خالی و...شاهد ترکیدن حباب خواهیم بود تا حالت انگلی وخرید و فروش کنار گذاشته شود

با شرایط خاص میتونه کمک کننده باشه و در غیر اینصورت باعث تورم و بالارفتن شرایط دلالی و قیمت مسکن بشه و این حباب مسکن رو که ناشی از ضعف اقتصاد ایران هست رو بیشتر کنه

از سال 84 به بعد که سیل هجوم شهرستانی به تهران آغاز شد، گرانی مسکن و بالارفتن نقدینگی مردم و سازندگان باعث افول ارزش پول ملی شد که در تاریخ ریال ایران بی سابقه بود
با کار کارشناسی به زاحتی میشه وضع مسکن و جهنمی که تو تهران برپاکردیم رو به حالت اولیه برگردوند و همینطور به آبادی شهرستانها امیدوار بود
 

e h s a n

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2009
نوشته‌ها
1,041
لایک‌ها
702
بررسی ها نشان می دهد قیمت مسکن در ایران ۲۱.۴۹ برابر سطح درآمد سالانه یک خانوار است که از این نظر ایران در میان ۱۲۰ کشور جهان رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده است.
به گزارش تسنیم، بررسی آخرین قیمت مسکن و سطح درآمدی خانوارها در ۱۲۰ کشور جهان نشان می دهد مردم السالوادور ضعیف ترین قدرت خرید مسکن در کشور خود را دارند. نسبت قیمت مسکن در این کشور به متوسط درآمد سالانه یک خانوار السالوادوری ۳۲.۳۲ برآورد شده است که بالاترین رقم در سطح جهان است. به عبارت دیگر قیمت هر واحد مسکونی در این کشور ۳۲.۳۲ برابر درآمد سالانه یک خانوار است.
پس از السالوادور،‌ سوریه با متوسط ۳۰.۵۲ برابری قیمت مسکن نسبت به درآمد سالانه یک خانوار در رتبه دوم و میانمار با رقم ۳۰.۲ برابری در رتبه سوم جهان قرار گرفته اند. بر اساس این گزارش، ایران نیز در رتبه ۱۳ دنیا از نظر قدرت ضعیف خرید مسکن توسط خانوارهای ایرانی قرار گرفته است. نسبت قیمت مسکن به درآمد سالانه هر خانوار در ایران ۲۱.۴۹ اعلام شده است. به عبارت دیگر قیمت یک واحد مسکونی در این کشور ۲۱.۴۹ برابر درآمد سالانه یک خانوار است.
پس از مردم کشورهای السالوادور، سوریه، و میانمار که کمترین قدرت خرید مسکن در جهان را دارند به ترتیب کشورهای هنگ کنگ، ونزوئلا، چین، ماکائو، اوگاندا، تایوان، غنا، تایلند، سنگاپور، ایران، کامبوج و نپال به ترتیب در رتبه های چهارم تا پانزدهم از این نظر قرار گرفته اند.
در میان ۱۲۰ کشور جهان که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته اند مردم آمریکا دارای بالاترین قدرت خرید مسکن شناخته شده اند. قیمت هر واحد مسکونی در این کشور تنها ۲.۴۱ برابر درآمد سالانه یک خانوار آمریکایی است.
پس از این کشور، تانزانیا با نسبت ۲.۸۴ برابری قیمت مسکن به درآمد سالانه هر خانوار و نامیبیا با نسبت ۲.۹ برابری به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.
نسبت قیمت مسکن به درآمد سالانه خانوارها در برخی کشورهای دیگر عبارت است از: ونزوئلا ۲۸.۲۲، چین ۲۸.۰۹، تایلند ۲۱.۸۴، ترکیه ۷.۲۲، آلمان ۶.۱۳، قطر ۶، کانادا ۵.۴۱، عمان ۳.۱۳ و عربستان ۲.۹۳.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارش داد
اسکان تک‌نفره در ۷ درصد واحدهای مسکونی/ میانگین قیمت مسکن به درآمد خانوار ۳ برابر شد
دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: میانگین نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوارهای ایرانی پس از طی یک روند نزولی در دهه 70 ، از سال 1380 شروع به افزایش کرده و در سال 1392 به حدود سه برابر سال 1380 رسیده است.


13921025000329_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی ،مقایسه نسبت خانوارهای تک نفره از کل خانوارهای موجود در کشور نشان می دهد که پس از طی یک روند نزولی در نسبت مذکور، از سال 1370 درصد خانوارهای تک نفره رو به افزایش نهاده و در سال 1390 به میزان قابل توجه 7.1 درصد رسیده است.

    دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن ستاد وزارت راه وشهرسازی در خبرنامه فصل بهار خود اعلام کرد: در حدود 7 درصد از مسکن های موجود در کشور، فقط یک نفر ساکن می باشد و با توجه به افزایش سرعت تحولات فرهنگی و اجتماعی در کشور، پیش بینی می شود این درصد در سال های آتی نیز افزایش یابد.

    *افزایش سهم خانوارهای تک نفره کشور و لزوم کوچک سازی مسکن

    در این خبرنامه آمده است: افزایش سهم خانوارهای تک نفره کشور و لزوم کوچک سازی مسکن تقاضای مسکن توسط خانوارها صورت می پذیرد و هرگونه تغییر شکل در خانوار، باعث تغییر در میزان و نوع نیاز به واحدهای مسکونی می شود. به طوری که تغییر شکل خانوارها از گسترده به هسته ای منجر به خرد شدن خانوارهای بزرگ و شکل گیری خانوارهای کم جمعیت شده و در نتیجه نیاز به واحدهای مسکونی کوچک افزایش یافته است.

    بنابر این گزارش تغییرات فرهنگی و اجتماعی کشور دردهه اخیر نیز موجب ایجاد تغییراتی در اندازه و بعد خانوارها شده است. از جمله این تغییرات افزایش میزان طلاق، تجردگزینی و سکونت مستقل سالخوردگان می باشد. آمارها نشان می دهد سن ازدواج افزایش یافته، تجرد قطعی بخصوص در زنان با افزایش مواجه شده، طلاق به شدت افزایش یافته و سکونت مستقل افراد سالخورده نیز قابل توجه می باشد. علاوه بر موارد فوق الذکر مهاجرت مستقل افراد برای تحصیل و اشتغال نیز افزایش یافته است. همه این تغییرات باعث افزایش نیاز به واحد های مسکونی، بخصوص واحدهای مسکونی با متراژ پایین می شودد لذا بررسی روند درصد خانوراهای تک نفره جهت برنامه ریزی در بخش مسکن حائز اهمیت است.

    همچنین در این خبرنامه آمده است: آمارها نشان می دهد میانگین نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوارهای ایرانی پس از طی یک روند نزولی در دهه 70 ، از سال 1380 شروع به افزایش نموده و در سال 1392 به حدود سه برابر سال 1380 رسیده است.

    نسبت قیمت مسکن (با 75 متر مربع مساحت) به درآمد خانوار شهری کشور در دوره زمانی 1370 تا 1392 ؛بررسی آمارها همچنین نشان می دهد که در بین مراکز استان ها در سال 1391 ، بالاترین نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوارهای شهری مربوط به شهر تهران و سپس شهر قم و همدان می باشد و شهرهای یزد، اهواز و ایلام به ترتیب دارای کمترین نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوار هستند.

    این بررسی همچنین نشان می دهد که بالاترین نسبت قیمت مسکن به درآمد کشور (در شهر تهران) حدود 3 برابر پائین ترین این نسبت(در شهر یزد) است.

    در این خبرنامه آمده است: اطلاعات دریافتی از سامانه ثبت معاملات املاک کشور نشان دهنده افت مبایعات مسکن طی سال 92 نسبت به سال 91 می باشد .هرچند در اواخر سال با مقاومت قیمتها و همچنین زمزمه های اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، تعویق خرید دارای هزینه ریسک بالا ارزیابی می گردید که نتیجه آن افزایش تعداد مبایعات از بهمن ماه به این سو بود.

    همچنین در بازار اجاره نیز با وجود افزایش در نیمه اول سال 1392 ، نیمه دوم سال با ثبات قابل قبولی سپری شد؛ ضمن اینکه نرخ رشد نقطه ای با کاهش پیوسته مواجه شد.

    دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن ستاد وزارت راه وشهرسازی در خبرنامه فصل بهار تصریح کرد: در اکثر کشورها تامین هزینه مسکن مشکل اصلی خانوارها می باشد ولی به نظر می رسد این مشکل برای خانوارهای ایرانی با توجه به رشد قابل ملاحضه سالانه قیمت مسکن و عدم افزایش درآمد خانوارها متناسب با افزایش قیمت مسکن، حادتر باشد. بسیاری از خانوارهای ایرانی از یک طرف به دلیل شرایط تورمی و رشد سالانه قیمت ها، امکان خرید مسکن از طریق پس انداز را ندارند و از طرف دیگر به دلیل محدودیت منابع بانکی و همچنین درآمد کم خانوارها برای بازپرداخت تسهیلات، امکان تامین مالی کامل قیمت مسکن از طریق بانک نیز برای خانوارها وجود ندارد.

    دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی در خبرنامه شماره یک فصل بهار 1393 به موضوعات بازار مسکن در سالهای 91، 92 و 93، جمعیت مناطق شهری استان تهران، تحلیل روند صدور پروانه های ساختمانی در شهر تهران، بازارهای رقیب بخش مسکن، افزایش نسبت قیمت مسکن به درآمد خانوارها به بیشترین میزان خود، بررسی قیمت مسکن استان ها و افزایش سهم خانوارهای تکنفره کشور پرداخته است.

    انتهای پیام/م
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
من که از اول سال تا حالا اصلا کاهشی نه در قیمتها دیدم نه در اجاره بها!!!کافیه از مستاجران بپرسین که اجاره شون امسال گرون شده یا ارزون!!
تازه ملکی که پارسال میشد 200 خردی حالا شده250!!!پس این ارزانی کجا هست نمیدونم!!!!
فقط خدا کنه جریان ملک هم مثل افزایش قیمت خودرو نشه!!!
 

erfan_2010

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2010
نوشته‌ها
353
لایک‌ها
572
اگر در طول دو سال اینده قیمت ملک تغییری نکنه ولی قدرت خرید قشر اسیب پذیر دو سه برابر بشه ، میشه گفت که قیمت ارزانتر شده .
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
اگر در طول دو سال اینده قیمت ملک تغییری نکنه ولی قدرت خرید قشر اسیب پذیر دو سه برابر بشه ، میشه گفت که قیمت ارزانتر شده .
شوخیت گرفته

Sent from my XPERIA Z1 - THE BEST OF SONY
 

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
868
لایک‌ها
61
خونه ارزون میشه شدید

250 میلیونی میشه 200
500 ای میشه 380

صبور باشید
بشین تا بیاد پایین.
فکر کردی بانکها اینقدر ساخت و ساز کردن برای دل مردم ساختن که قیمت 250 بشه 200
یا پدیده شاندیز مث بنز میسازه واسه 200
شهرک و برج میسازن واسه 200
ملک هم مثل دلار میمونه پایین بیاد ضررش بیشتره تا منفعتش.
در نتیجه همین ثبات قیمت و رونق دادن به بازار ملک با وام بانکی بهترین کاره.
 

Farid.db

کاربر فعال دانشگاه و تحصیل
کاربر فعال
تاریخ عضویت
22 می 2006
نوشته‌ها
2,560
لایک‌ها
116
محل سکونت
Tehran
اصولا تو ایران غیر از زمان جنگ و زلزله و ... قیمت پایین نمیاد ولی می وونه تو رکود چند ساله بعد وقتی قیمت جهش زده چند ساله قبل عادی شد و بازارهای موازی از نظر تورمی بهش رسیدن دوباره فرصت جهش پیدا میکنه
 
بالا