• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

سرمایه گذاری روی زمین و مسکن

e h s a n

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2009
نوشته‌ها
1,041
لایک‌ها
702
سلام دوستان الان تقریبا دو ماه یه اپارتمان 40 متری دارم گذاشتم برا فروش تو همشهری هم چتد بار اگهی دادم شدیدا به پولش نیاز دارم قیمتشم مناسب گذاشتم ولی اصلا مشتری نیست خسابی کلافه شدم شما پیشنهادی برای فروش سریع ندارید؟
شما اگه امسال برا فروش گذاشتی بد موقعی هست . ملک کجاست؟ قیمت؟
تنها راه اینه بنگاهی آشنا داشته باشی... تو ای وضعیت خراب مسکن غیر از این تا سال دیگه امیدی نیست به فروش مگر مثلا آگهی بدی با ماشین و... طاق بزنی.
 

like like

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2013
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
4
شما اگه امسال برا فروش گذاشتی بد موقعی هست . ملک کجاست؟ قیمت؟
تنها راه اینه بنگاهی آشنا داشته باشی... تو ای وضعیت خراب مسکن غیر از این تا سال دیگه امیدی نیست به فروش مگر مثلا آگهی بدی با ماشین و... طاق بزنی.
سلام خیابان رودکی نرسیده به هاشمی 39 متر قیمت : 98 متری 2500 درمیاد
 

mahdian57

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 مارس 2009
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
10,761
محل سکونت
تهران
میشه رهنش هم داد و برای وام هم.اقدام کرد اینطوری پول نقد کمتری لازم.میشه برای خریدار

Sent from my C6603 using Tapatalk
 

like like

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2013
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
4
میشه رهنش هم داد و برای وام هم.اقدام کرد اینطوری پول نقد کمتری لازم.میشه برای خریدار

Sent from my C6603 using Tapatalk
14-300 مستاجر داره یعنی 85 نقد میخواد وام نداره اگه بخوام بگیرم که 6 7 تومن هم اون هزینه داره
 

ali_alavijeh

Registered User
تاریخ عضویت
1 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,835
لایک‌ها
295
محل سکونت
تهران_ غرب
والا اینور سال که بازار خوب راه افتاد. من پدرم یه ملک شهرستان فروخت، یکی تهران. و با پولش یک اپارتمان داخل تهران خریدیم. یعنی 3 تا معامله. که همشون هم تو اردیبهشت اتفاق افتاد. خیلی راحت و به قیمت فروخت. خیلی راحت و به قیمت هم خریدیم. نه دشواری و نه رکود و نه عدم وجود مشتری.
خونه تهران رو که به راحتی اب خوردن خیلی راحت یک هفته ای فروختیم. به قیمت. سه چهارتا هم مشتری دست به نقد داشت. این هونه رو اردیبهشت اگهی کرده بودم، هنوز روزی سه چهارتا زنگ خور داره. ول کن نیستن
حالا من نمیدونم منظور از رکود چیه. حتی بنگاهی ها هم سرشون خیلی شلوغ بود

Sent from my HTC T528t using Tapatalk 2
 

mahdian57

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 مارس 2009
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
10,761
محل سکونت
تهران
اینطور نیست شانسی بوده
یکی دو مورد هست فقط بنگاهی زنگ میزنه اونم اکثرا برای بزخری

Sent from my C6603 using Tapatalk
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
جزئیات نقل و انتقال مسکن مهر
دستورالعمل اجرایی معاملات مسکن مهر اعم از واحدهای تمام‌شده و نیمه‌تمام برای اجرا از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.

13930228000287_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرگزاری فارس، دستورالعمل اجرایی معاملات مسکن مهر اعم از واحدهای تمام شده و نیمه تمام برای اجرا از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.

    در این ابلاغیه آمده است: با توجه به مصوبه اخیر هیأت وزیران به مورخ 2/11/92 مبنی بر لغو بند «6» تصویب‌‌نامه مورخ 22/8/1391 و بند «2» تصویب‌نامه شماره 252289/ ت 48908 ن مورخ 19/12/1391 و بند 5 تصویب نامه شماره 100989/ ت 48522 ک مورخ 2/5/92 در خصوص «نقل و انتقال اعیانی واحدهای مسکن مهر احداثی در اراضی دولتی» و «عرصه و اعیان واحدهای مسکن مهر ملکی در پروژه‌های خود مالک» این دستور‌العمل از تاریخ ابلاغ جایگزین دستور‌العمل قبلی به شماره ابلاغ 100/59645 مورخ 18/10/92 می شود.

    ماده 1- شرایط نقل و انتقال:

    نقل و انتقال هر واحد مسکن مهر صرفا با شرط عدم بدهی معوق انتقال دهنده به بانک عامل از بابت اقساط تسهیلات دریافتی و به دولت (سازمان ملی زمین و مسکن/ شرکت عمران شهرهای جدید) از بابت اجاره عرصه و یا با تسویه بدهی‌های معوق مذکور و سایر بدهی‌های احتمالی مربوط به واحد مسکن مهر (اعم از استفاده از تنخواه سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت تکمیل واحد و یا تسویه کامل سهم آورده به سازنده) به شرح ذیل انجام می‌گردد.

    ماده 2- نقل و انتقال عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی (خود مالک)

    در مورد نقل و انتقال عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی (خود مالک) که فروش اقساطی قطعی و یا تدریجی آن انجام گرفته باشد، متقاضیان نقل و انتقال (اعم از انتقال‌دهنده و انتقال گیرنده) به صورت همزمان جهت تغییر نام مدیون به بانک مراجعه و بانک عامل پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و به روز رسانی اقساط، نسبت به تغییر نام مدیون در دفترچه فروش اقساطی اقدام نماید.

    ماده 3- نقل و انتقال اعیان واحدهای مسکن مهر در اراضی دولتی (99 ساله):

    بند 3- 1 - در مواردی که دفترچه فروش اقساطی و سند اعیانی واحد مسکن صادر گردیده است، متقاضیان نقل و انتقال (اعم از انتقال دهنده و انتقال گیرنده) جهت تغییر نام مدیون هم زمان به بانک مراجعه و بانک پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و بروز رسانی اقساط، مراتب را به مرجع صدور معرفی نامه (اداره کل راه و شهرسازی/ شرکت عمران شهر جدید/ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) جهت جایگزینی مستأجر در قرارداد اجاره عرصه اعلام می‌نماید، پس از تغییر نام مستأجر و اعلام مراتب به بانک، بانک جهت تنظیم سند رسمی انتقال اعیان، و مرجع صدور معرفی‌نامه جهت تنظیم سند رسمی اجاره عرصه متقاضیان را به دفترخانه اسناد رسمی معرفی نماید.

    بند 3- 2- در مواردی که صرفا دفترچه فروش اقساطی صادر شده ولیکن سند اعیان صادر نشده باشد، متقاضیان نقل و انتقال اعم از انتقال دهنده و انتقال گیرنده) جهت تغییر نام مدیون به صورت همزمان به بانک مراجعه و بانک پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و به روز رسانی اقساط، مراتب را به مرجع صدور معرفی نامه (اداره کل راه و شهرسازی/ شرکت عمران شهر جدید / بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) جهت تنظیم و جایگزینی نام انتقال گیرنده به عنوان مستأجر جدید در قرارداد اجاره عرصه و هم چنین اصلاح نام انتقال گیرنده در قرارداد پیش فروش یا صورتجلسه (برگه) تخصیص واحد و تسویه بدهی احتمالی انتقال‌دهنده بابت سهم آورده متقاضی به سازنده اعلام می‌نماید، پس از تغییر نام مستأجر و اعلام مراتب به بانک، بانک عامل نسبت به تغییر نام مدیون و صدور دفترچه فروش اقساطی به نام انتقال گیرنده اقدام نماید.

    ماده 4- نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر نیمه تمام فاقد دفترچه فروش اقساطی و دارای قرارداد پیش فروش یا صورتجلسه (برگه) تخصیص واحد (99 ساله یا خود مالک دارای ضمانت خرید)

    در مواردی که برای واحد مسکن مهر، قرارداد پیش فروش بین سازنده و متقاضی واجد شرایط مسکن مهر منعقد شده و یا واحد اختصاص یافته و فروش اقساطی تسهیلات انجام نشده است، منوط به اینکه در قرارداد پیش فروش و یا صورتجلسه تخصیص واحد نام پروژه، بلوک، طبقه و واحد تعیین و قید شده باشد و سفت‌کاری آن نیز به اتمام رسیده باشد، با توجه به اینکه ممنوعیت و محدودیتی در این مرحله وجود ندارد، در صورتی که پروژه قابلیت تقسیط تسهیلات و اخذ دفترچه فروش اقساطی را با استفاده از تفکیک کد پروژه یا به هر شکل دیگر را داشته باشد، بایستی ابتدا فروش اقساطی انجام و سپس بر اساس بند 3- 2 ماده 3 اقدام گردد و در صورتی که به هیچ عنوان قابلیت فروش اقساطی را ندارد فرآیند تغییر نام پیش خریدار در قرارداد پیش فروش و یا صورتجلسه تخصیص واحد پس از مراجعه همزمان متقاضیان نقل و انتقال (اعم از انتقال‌دهنده و انتقال گیرنده) به اداره کل راه و شهرسازی/ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی/ شرکت عمران شهرهای جدید صورت می‌پذیرد و ادارات مربوط پس از اقدام به شرح ذیل نسبت به صدور معرفی‌نامه و مجوز برداشت از حساب انتقال دهنده به حساب انتقال گیرنده جهت ارائه به بانک عامل اقدام می‌نماید. بدیهی است تغییر نام در قرارداد پیش فروش و یا صورتجلسه تخصیص واحد در این مرحله توسط ادارات فوق صورت می‌پذیرد:

    - ثبت‌ اطلاعات انتقال گیرنده در سامانه ثبت نام و واگذاری مسکن مهر (بدون احراز شرایط)

    - تعیین و اعلام میزان بدهی انتقال دهنده بابت اجاره عرصه و سهم کامل آورده متقاضی تا پایان و تحویل پروژه

    - افتتاح حساب جدید به نام شخص انتقال گیرنده در بانک (در تفاهم‌نامه‌های 3 جانبه)

    - جابجایی مانده حساب انتقال دهنده به حساب جدید انتقال گیرنده

    - ثبت مجازی واریزی‌ها و برداشت‌های حساب قبلی انتقال دهنده (مبالغ پرداخت شده به سازنده و یا سایر موارد) در حساب جدید انتقال گیرنده

    - تسویه بدهی انتقال دهنده بابت اجاره عرصه و انتقال سند عرصه به نام انتقال گیرنده

    - تسویه حساب کامل سهم آورده متقاضی تا زمان تحویل پروژه‌ی واریز نقدی به حساب سامانه‌ای جدید انتقال گیرنده

    - اختصاص پروژه و واحد سامانه به نام انتقال گیرنده و ابطال قرارداد پیش فروش یا صورتجلسه (برگه)تخصیص واحد قبلی انتقال دهنده و صدور و امضای قرارداد پیش فروش با صورتجلسه (برگه) تخصیص واحد جدید به نام انتقال گیرنده

    تبصره 1- در خصوص نقل و انتقال عرصه و اعیان واحدهای مسکن مهر ملکی نیمه تمام خود مالک با ضمانت خرید، فرآیند مربوط به تغییر نام در قرارداد پیش فروش توسط مالک و مدیون و پس از انجام هماهنگی لازم با ادارات مربوطه انجام می‌شود.

    تبصره 2- در کلیه موارد نقل و انتقال به ترتیب فوق مواد «2» «3» «4» پس از جایگزین نام انتقال گیرنده در دفترچه فروش اقساطی، بانک عامل موظف است اعلامیه‌ مربوطه به تغییر نام را صادر و به صورت سیستمی به منظور ثبت در سامانه ثبت نام و واگذاری وزارت راه و شهرسازی به منظور ثبت سابقه مالکیت شخصی افراد ارسال و رونوشت اعلامیه را نیز به مراجع صدور معرفی نامه‌ ارسال نماید.

    تبصره 3- در تمام موارد فوق مواد «2» «3» «4» شخص خریدار واحد مسکن مهر صرفا می‌تواند یک واحد مسکن مهر را خریداری و تغییر نام مدیون در بانک و انتقال سند اعیانی را به انجام برساند. مسئولیت بررسی و نظارت بر حسن اجرای این تبصره بر عهده بانک عامل می‌باشد.

    رونوشت این دستورالعمل به سیف رئیس کل بانک مرکزی،مظاهریان معاون مسکن و ساختمان آخوندی،پژمان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن،تابش رئیس بنیاد مسکن، مهرآبادی قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر و بت شکن مدیر عامل بانک مسکن برای آگاهی و اقدام لازم انجام شده است.

    انتهای پیام/ب

    - f
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
قائم مقام بانک مرکزی در پاسخ به ایرنا:
مواضع جدید بانک مرکزی برای مسکن مهر اعلام شد
تهران - ایرنا - قائم مقام بانک مرکزی مواضع جدید این بانک را برای مسکن مهر اعلام کرد و گفت: هیچ منابع جدیدی از بانک مرکزی به مسکن مهر ارایه نخواهد شد.

81201924-5762561.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اکبر کمیجانی روز یکشنبه در حاشیه بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص تحولات مسکن مهر و برنامه های بانک مرکزی برای آن افزود: آذر ماه سال گذشته در خصوص مسکن مهر با فرمولی که در واقع در سطح دولت و اعضای ستاد اقتصادی طراحی شد به این جمع بندی رسید که در قالب سه بند می توان آن را ساماندهی کرد.

وی در خصوص بند اول این تصمیم گیری گفت: پرداخت تسهیلاتی که از منابع بانک مرکزی در اختیار مسکن مهر و برای تامین مالی آن در نظر گرفته شده بود به مدت سه سال از ابتدای سال 92 به تعویق افتاد، یعنی هر تسهیلاتی که بانک مسکن باید به بانک مرکزی پرداخت می کرد در درون بانک مرکزی باقی می ماند تا اتمام پروژه ها را تامین مالی کنیم.

قائم مقام بانک مرکزی درباره دومین بند نیز اظهار داشت: خط های اعتباری معمولا کوتاه مدت هستند و بانک مرکزی از منابع خود به بانک ها برای رفع نیازهای نقدینگی با مدت یک سال پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: در طی سال های گذشته این خط های اعتباری بانک مرکزی برای بانک مسکن با زمان سه یا چهار سال پرداخت شده بود و برای اینکه ما از پروژه مسکن مهر حمایت کرده باشیم تا روند آن ادامه یابد خط اعتباری قبلی را به 20 سال افزایش دادیم.

کمیجانی با بیان این که، در همان زمان نیز در کنار خط اعتباری قبلی نیز 152 هزار میلیارد ریال اعتباری جدید تخصیص دادیم گفت: یعنی تمام اضافه برداشت های مربوط به مسکن که مشمول نرخ جریمه های 34 درصد بود و یا اوراق مشارکت بانک مسکن را خریداری کرده بودیم به خط اعتباری 20 ساله با نرخ سود 1.6 درصد تبدیل شد تا از بانک مسکن حمایت شود.

وی درباره بند سوم نیز اظهار داشت: دولت قبل در آخرین مصوبه خود که در تیر ماه سال گذشته به تصویب رساند، سقف را تا 50 هزار میلیارد تومان افزایش داده بود و به طور غیر رسمی زمزمه های تا 60 هزار میلیارد تومان نیز شنیده می شد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات جدید اضافه برداشت ها و بدهی بانک مسکن به 43 هزار میلیارد تومان رسیده بود که در این زمان مباحث کارشناسی آغاز و به دلیل نگرانی های تورمی منابع این بخش، توانستیم با حمایت های دولت و مجلس به میزان 45 هزار میلیارد تومان عملا آن را متوقف کنیم.

کمیجانی با بیان آن که، بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را در راستای مسکن مهر انجام داده اند گفت: در روز جاری نیز اعلام شد افرادی که مسکن به آنها تعلق گرفته و می خواهند زودتر تسهیلات را تسویه کنند و یا اگر بدهی از قبل دارند می توانند نسبت به خرید مسکن مهر خود اقدام کنند و وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی گفت: این امر مبلغ جدیدی را برای مسکن مهر در کنار منابع قبلی ایجاد می کند تا بتوانیم این پروژه را به پایان برسانیم.



** نیاز شش هزار میلیارد تومانی منابع برای پرداخت تسهیلات ازدواج

قائم مقام بانک مرکزی از ارایه پیشنهادی برای بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی برای تسهیلات قرض الحسنه به خصوص تسهیلات ازدواج خبر داد و گفت: این پیشنهاد باید به دولت ارایه شود و در بحث های کارشناسی در خصوص آن به جمع بندی برسیم.

به گفته وی با توجه به صف طولانی یک میلیون و 140 هزار نفری برای دریافت تسهیلات ازدواج به شش هزار میلیارد تومان منابع برای آن نیاز است.



** نرخ جدید سود تسهیلات در دو روز آینده نهایی می شود

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به بررسی نرخ سود تسهیلات در جلسه آتی شورای پول و اعتبار که سه شنبه هفته جاری برگزار می شود گفت: پیشنهاد اصلاح آن ارایه شده و در دو روز آینده توسط شورای پول و اعتبار نهایی می شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مرکز آمار ایران اعلام کرد
وضعیت قیمت زمین، آپارتمان و اجاره در تهران/ کاهش ۲۴درصدی معاملات واحد مسکونی
مرکز آمار ایران متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی و متوسط مبلغ اجاره‌ ماهانه را برای مناطق شهری تهران را اعلام کرد.


13921025000329_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس با توجه به این که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر سازی باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (متوسط وزنی) که در آن وزن هر منطقه برابر سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه آن منطقه نسبت به کل شهر تهران است، استفاده می‌شود تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

    متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی

    بر اساس این گزارش متوسط قیمت فروش هر متر مربع یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 42469 هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 2،6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 10،5 درصد کاهش داشته است، همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل24،5درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 41،5درصد کاهش داشته است.

    گزارش خبرنگار فارس حاکی است در میان مناطق 22‌گانه شهردای تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده در حدود 84091 هزار ریال در منطقه 3 و کمترین آن در حدود 14637 هزار ریال در منطقه 20 بوده است.

    تغییرات قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده بین حداقل 10870 هزار ریال در منطقه 19 و حداکثر 196541 هزار ریال در منطقه 1 بوده است.

    همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در مناطق 22‌گانه شهرداری تهران، منطقه 1 با 6/8 درصد دارای بیش‌ترین سهم و منطقه 21 با 8/0 درصد دارای کمترین سهم می‌باشند.

    متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی

    متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 36587 هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 0/3 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 7/0 درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 3/59 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3/24 درصد کاهش داشته است.

    در میان مناطق 22‌گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود 76781 هزار ریال در منطقه یک و کمترین آن در حدود 18404 هزار ریال در منطقه 18 بوده است.

    تغییرات فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل 7164 هزار ریال در منطقه 12 و حداکثر 212588 هزار ریال در منطقه 2 بوده است.

    همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زیربنای مسکونی مناطق 22‌گانه شهرداری تهران، منطقه 5 با 5/11 درصد دارای بیش‌ترین سهم و منطقه 22 با 7/0 درصد دارای کمترین سهم هستند.

    متوسط مبلغ اجاره‌ ماهانه



    متوسط مبلغ اجاره‌ ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 157201 ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 1/9 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 0/4 درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبلی 1/6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 2/63 درصد افزایش داشته است.

    در میان مناطق 22‌گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط مبلغ اجاره‌ ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده، 253412 ریال در منطقه یک و کمترین آن 82788 ریال در منطقه 19 بوده است.

    تغییرات مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل 21600 ریال در منطقه 20 و حداکثر 890841 ریال در منطقه یک بوده است.

    همچنین از کل معاملات اجاره زیربنای مسکونی در مناطق 22‌گانه شهرداری تهران، منطقه 5 با 4/13 درصد دارای بیش‌ترین سهم و منطقه 22 با 6/1 درصد دارای کمترین سهم می‌باشند.

    انتهای پیام/م

    - f
 

mahdiabedi220

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2014
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
12
محل سکونت
تهران
باسلام
وب سايت خانه رويايي مجهزترين وب سايت املاک کشور، وب سايتي است براي تمام کسانيکه قصد خريد يا فروش ملک ،کسب اطلاعات،مشاوره و.. در زمينه ملک را دارند.
امکانات اين سايت براي عموم رايگان است .
اين سايت درپي ايجاد شبکه گسترده از مشاوران املاک سراسر کشور ميباشد تا در کنار هم مرجعي باشد براي پاسخگويي به نياز هموطنان عزيز در داخل و خارج کشور
www.RoyalState.ir
 

e h s a n

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2009
نوشته‌ها
1,041
لایک‌ها
702
دیدین محاسبه قیمت مسکن با فرمولو کاغذ بازیو تئوری های پوچ سیمان اینقدر بوده اینقدر شده... اشتباه از آب درومد:general601:
حالا بگردین دنبال دلیل سیر نزولی مداوم قیمت مسکن...:D
دلار هرروز داره پایینتر میاد3170 الان.
متحکرین مسکنم...:general208:
الان هم بهترین موقع خرید نیست هنوز صبر کنید متحکرین قیمتارو پایینترم میارند!
غرب تهران سمت دریاچه 140 متری هر متر 3.800 معامله شده
قیمت واقعی متری 4.5 - 5 بوده به علت پول لازمی و رکود شدید این قیمت فروخته شده.
دوستانی که اطلاعی از معاملات(نه قیمت های پرت گذاشته شده) نقاط دیگه دارند بسم ا...
 
Last edited:

e h s a n

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2009
نوشته‌ها
1,041
لایک‌ها
702

کاهش معاملات زمین و مسکن در تهران


باوجود کاهش ده و نیم درصدی قیمت زمین در ایران در زمستان سال گذشته، تعداد معاملات زمین بیشتر از ۴۱ درصد کم شده است. قیمت فروش واحدهای مسکونی در زمستان سال گذشته تغییر چندانی نسبت به مدت مشابه سال قبل نداشته اما تعداد معاملات بیشتر از ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آخرین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت "قیمت و اجاره مسکن در تهران" در زمستان سال گذشته نشان می دهد که متوسط قیمت هر متر مربع زمین در زمستان سال گذشته چهار میلیون و ۲۶۴ هزار تومان بوده است که نسبت به زمستان سال ۱۳۹۱ نزدیک به ۱۰.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

این اطلاعات از روی اطلاعات معاملات مسکن و مستغلات استخراج شده است و بر اساس آن در پائین ترین قیمتی که برای یک متر مربع زمین یا ساختمان مسکونی کلنگی در کل شهر تهران پرداخت شده یک میلیون و ۸۷ هزار تومان و بیشترین آن ۱۹ میلیون و ۲۲۴ هزار تومان بوده است.

بنابر آمار ارائه شده، به طور متوسط هر متر مربع زمین در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران چهار میلیون و ۲۴۶ هزار تومان معامله شده است.
قیمت مسکن

این گزارش نشان می دهد که قیمت واحدهای مسکونی در زمستان سال گذشته نسبت به یک سال پیشتر یعنی زمستان سال ۱۳۹۱ رشد اندکی در حد هفت دهم درصد داشته اما تعداد معاملات بیشتر از ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

خرید و اجاره یک واحد ۶۰ متری در تهران(به تومان)
خرید اجاره
متوسط کل تهران ۲۱۹,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴۳,۲۰۰
حداقل ۴۲,۹۶۰,۰۰۰ ۱۲۹,۶۰۰
حداکثر ۱,۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۳۴۵,۰۰۰

بنابر این گزارش، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی به طور متوسط سه میلیون و ۶۵۸ هزار تومان معامله شده است در حالی که بیشترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی که در زمستان به فروش رفته ۲۱ میلیون و ۲۵۸ هزار بوده است. این معامله در منطقه دو تهران در شمال پایتخت انجام شده است.

به این ترتیب متوسط قیمت یک واحد ۶۰ مترمربعی در شهر تهران ۲۱۹ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بوده است و بالاترین قیمت یک واحد ۶۰ متر مربعی نیز در این شهر یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان است.

کمترین قیمت فروش هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران حدود ۷۱۶ هزارتومان بوده است که در منطقه ۱۲ تهران معامله شده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر:
سازندگانی که مسکن مهر را با تاخیر تحویل دهند جریمه می‌شوند/ افزایش سقف وام مسکن مهر در دستور کار
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت:‌ سازندگان و شرکت‌های تعاونی فعال در مسکن مهر اگر به صورت غیرمجاز در تحویل این واحدها تأخیر داشته باشند، باید ماهانه نیم درصد جریمه پرداخت کنند.


13910814000151_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به بررسی تصمیمات جدید مسکن مهر (ابلاغ شرایط جدید نقل و انتقال مسکن مهر) بر بازار مسکن پرداخته بود، گفت:‌برای روشن شدن بحث آزاد شدن نقل و انتقال مسکن مهر باید یک گریزی به مصوبه دولت دهم بزنیم که در آن آمده بود که نقل و انتقال مسکن مهر تا 5 سال ممنوع است اما دیدیم که این اقدام به صورت وکالتنامه انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: در 2 سال اخیر و بعد از زمانی که مسکن مهر سود ده شد گزارش های زیادی به دست ما رسید که برخی از واحدهای مسکونی که در حال تکمیل و یا در حال تحویل هستند خرید و فروش می‌شوند.

    مهرآبادی با اشاره به اینکه این نوع خرید و فروش وکالتی مشکلاتی را در آینده متوجه فروشندگان و حتی خریداران ایجاد می‌کرد اضافه کرد: در دولت دهم کارگروه مسکن مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن افرادی که صاحب اعیان مسکن مهر شده بودند به آنها اجازه داد که واحدهای مسکونی خود را (اعیانی) خرید و فروش کنند.

    وی تاکید کرد:‌در آن مصوبه تاکید شده بود که این واحدهای مسکونی اولا باید فروش اقساطی شده باشند و دفترچه اقساط برای آنها صادر شده باشد و متقاضی هم که قصد خرید مسکن مهر را دارد باید واجد شرایط باشد و 10 درصد بدهی به بانک را نیز پرداخت کند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ادامه داد: به هرحال این موارد بررسی و کارشناسی شد که این راه درست و اصولی نیست و راه را برای معاملات رسمی بیشتر باز کردیم تا کار تسهیل شود.

    *هر متقاضی که به بانک و دولت بدهی نداشته باشد می‌تواند مسکن مهر خریداری کند

    مهرآبادی افزود: یک شرط گذاشتیم و آن این بود که هر متقاضی که به بانک و دولت بدهی نداشته باشد می‌تواند مسکن مهر خریداری کند.

    مهرآبادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه صاحبان مسکن مهر چگونه باید به حق واقعی خود برسند؟ گفت: این طرح را برای افرادی که نیازمند هستند باز کرده است به طوری که هیچ ممنوعیتی برای معامله و نقل وانتقالات پیش‌بینی نشده است بنابراین برای اینکه بانک و دولت متضرر نشود تصمیم جدید برای مسکن مهر گرفته شد تا هم خریدار و هم فروشنده منفعت ببینند.

    *جریمه سازندگان مسکن مهر

    وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که پرسید تکلیف برخی از متقاضیان که تمام آورده خود را پرداخت کرده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند واحد مسکونی خود را تحویل بگیرند،چیست گفت: اگر متقاضی مسکن مهر سهم آورده خود را داده باشد و سازنده و تعاونی مسکن به صورت غیرمجاز واحد مسکونی را تکمیل و تحویل نداده باشد ضوابطی داریم که آن سازنده و آن تعاونی مسکن باید ماهانه نیم درصد جریمه پرداخت کند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: اخیرا با همکاری وزارت تعاون کار گروهی تشکیل دادیم که به عنوان مثال در یک بلوکی 50 نفر سهم آورده خود را پرداخت کرده‌اند و برخی هنوز سهم آورده خود را واریز نکرده‌اند، متقاضیان خوش حساب را در بلوک‌هایی که آماده است جانمایی کنیم.

    به گفته وی، اولین بلوک برای کسانی خواهد بود که سهم آورده خود را به موقع پرداخت کرده‌اند.

    *کمک محدود به سازندگان برای تکمیل واحدها

    وی در پاسخ به این سؤال که برخی از متقاضیان مسکن مهر مبالغی را پرداخت کرده‌اند اما توان ادامه پرداخت را ندارند آیا برای این افراد برنامه‌ای وجود دارد، گفت: در برخی مواقع که مسأله حاد بوده است برای تکمیل واحدهای مسکونی در سطح محدود به سازندگان قرض دادیم.

    مهرآبادی در پاسخ به این سؤال که آیا واحدهای مسکونی که 70 درصد پیشرفت داشته باشند دارندگان آن واحد مسکونی می‌توانند اقدام به فروش واحد خود کنند، گفت:‌ نقل و انتقال واحدهای نیمه تمام که 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، بلامانع است چرا که معتقد هستیم متقاضیان خرید اینگونه واحدهای مسکونی که بدهی آن واحد مسکونی را به بانک و دولت پرداخت می‌کنند یک حرکت خوبی برای تکمیل واحدهای مسکونی مهر خواهد بود.

    * افزایش سقف وام مسکن مهر در دستور کار

    مهرآبادی از بررسی افزایش سقف وام مسکن مهر از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان خبر داد و گفت: در دولت دهم دو یا سه استان بودند که سقف وام مسکن آنها 30 میلیون تومان شد بنابراین امیدوار هستیم که بانک مرکزی با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر مساعدت کند.

    وی با تأکید بر اینکه از بانک مرکزی می‌خواهیم مساعدت لازم را انجام دهد تا وام مسکن از 25 به 30 میلیون تومان برسد، خاطر نشان کرد: حدود 200 هزار واحد مسکن مهر نیاز دارند تا وام آنها از 25 به 30 میلیون تومان برسد.

    *متقاضیان سهم آورده خود را به موقع پرداخت کنند

    وی ادامه داد: امید است علاوه بر مساعدت بانک مرکزی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر متقاضیان نیز سهم آورده خود را به موقع پرداخت کنند تا واحدهای مسکونی باقیمانده هرچه زودتر تکمیل و واگذار شوند.

    وی اضافه کرد: امید است با توجه به دستور و تاکید رئیس جمهور مبنی بر اینکه تمام دستگاه‌های ذیربط در تکمیل واحدهای مسکونی باید نهایت همکاری را داشته باشند این واحدهای مسکونی باقیمانده به نحو احسن تحویل شود.

    *نیاز 5600 میلیارد تومانی برای تکمیل آب،برق و فاضلاب مسکن مهر

    وی با اشاره به همکاری خوب بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات گفت: امید است وزارت نیرو هزینه موردنیاز تکمیل آب، برق و فاضلاب تمام واحدهای مسکونی مهر را که گفته می‌شود 5600 میلیارد تومان است را تامین کند تا مشکل 300 هزار واحد مسکونی مهر که آماده واگذاری هستند و آب و برق ندارند نیز مرتفع شود.

    انتهای پیام/ک
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

نان شهرداری‌ها در توسعه تخلف ساختمانی است/ تولید بافت فرسوده به جای نوسازی
رئیس سازمان **** مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه نان شهرداری‌ها در توسعه تخلف‌های ساختمانی است، گفت: به جای ساخت خانه‌های نوساز و با کیفیت، مشغول تولید بافت فرسوده هستیم.
به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ترکان امروز در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر در خصوص وضعیت ساختمان سازی در کشور و تولید ساختمان‌های بی کیفیت، اظهار داشت: در جلسه‌ای مهندس سعیدی کیا وزیر سابق مسکن مطرح کرد که ما مشغول تولید بافت فرسوده هستیم و مطالعات و مهندسی قابل قبولی در این زمینه نداشته ایم الان می گویم ک باید این خطر را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه اگر ساختمان های 20 ساله یا حدود 20 سال تخریب می‌شود به دلیل فرسودگی نیست، گفت: تغییر در تصمیمات و معیارهای شهرسازی از دلایلی است که اغلب ساختمان‌ها با عمر کوتاه تخریب شده و ساختمان‌های جدید و چندطبقه به جای آنها ساخته می‌شود.

رئیس سازمان **** مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه در مناطق که قرار بود بیشتر از دو طبقه ساخته نشود ضوابط را عوض کرده و بلندمرتبه سازی راه انداختند، افزود: وقتی ساختمان 20 ساله را می‌کوبند و بلندمرتبه سازی می‌کنند، این تخریب‌ها نشانه نوسانات در **** تصمیم گیری حوزه شهرسازی است.

ترکان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در شهرستان نور، اظهار داشت: در این جلسه شهرداران به ما گفتند که فقط 20 درصد از درآمد ما از محل ارایه خدمات است و مابقی مربوط به فروش تراکم و دریافت جریمه بابت تخلفات ساختمان است.

وی با بیان اینکه وقتی نان شهرداری‌ها در توسعه تخلف است و تنها راه بقای آنها این است که جریان تخلف ادامه داشته باشد بنابراین نمی‌توان نتیجه‌‌ای جز این دید، گفت: در برخی مناطق می‌گویند که تراکم از دو تا شش طبقه داده می‌شود؛ این به چه معناست بالاخره باید یک تراکم خاص در هرمنطقه‎ای باشد اما مسئولان شهرداری اعلام می‌کنند که براساس مذاکره تراکم می‌دهیم.

رئیس سازمان **** مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: به جای اصلاح خانه‌های فرسوده باید بافت را اصلاح کنیم به این معنا که تغییر ساختار در محله‌ها و شبکه خدمات رسانی و پشتیبانی در این مناطق داشته باشیم.

ترکان با بیان اینکه سالانه 122 میلیون مترمربع ساخت و ساز به جز ساختمان‌های دولتی در کشور انجام می گیرد، گفت: به دلیل نبود نظارت در بخش ساخت و ساز 23 شرکت 70 درصد کارها را قبضه کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه با امضا فروشی مقابله می کنیم، اظهار داشت: ما در صنعت ساختمان نیازمند کارگر و تکنسین کارآمد هستیم اما متاسفانه مهندسان ما اسیر مدرک شده اند و این کارها را افرادی با دانش کم اجرا می‌کنند.

رئیس سازمان **** مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه در زمینه صدور خدمات فنی مهندسی ظرفیت بزرگی داریم، گفت: قابلیت درونی بنگاه‌ها مهم است زیرا لازمه صدور خدمات فنی مهندسی است به این دلیل که در بازارهای بیرونی رقابت حرف اول را می زند.

ترکان در خصوص کیفیت ساخت مسکن مهر، اظهار داشت: مسکن مهر مربوط به سازمان **** مهندسی نیست و با **** مهندسی آغاز نشد بنابراین باید وزارت راه و شهرسازی در این خصوص پاسخگو باشد.

وی در خصوص ساخت و ساز در مناطق آزاد، بیان کرد: مناطق آزاد طرح جامع دارند و برمبنای این طرح ساخت و ساز را انجام می‌دهند. در کیش توسعه صنعتی کند شده به دلیل اینکه دستمزد کارگر بالا رفته زیرا هزینه اقامت در کیش بالاست بنابراین مسئولان در کیش به دنبال ایجاد محله کارگری هستند تا هزینه زندگی کاهش یابد.

رئیس سازمان **** مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: برخی مناطق هم برای ایجاد خانه دوم است به همین جهت در حال طراحی جزیره مینو هستیم تا شهرکی مدرن برای افرادی ثروتمند ایجاد ک
 

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
868
لایک‌ها
61
دیدین محاسبه قیمت مسکن با فرمولو کاغذ بازیو تئوری های پوچ سیمان اینقدر بوده اینقدر شده... اشتباه از آب درومد:general601:
حالا بگردین دنبال دلیل سیر نزولی مداوم قیمت مسکن...:D
دلار هرروز داره پایینتر میاد3170 الان.
متحکرین مسکنم...:general208:
الان هم بهترین موقع خرید نیست هنوز صبر کنید متحکرین قیمتارو پایینترم میارند!
غرب تهران سمت دریاچه 140 متری هر متر 3.800 معامله شده
قیمت واقعی متری 4.5 - 5 بوده به علت پول لازمی و رکود شدید این قیمت فروخته شده.
دوستانی که اطلاعی از معاملات(نه قیمت های پرت گذاشته شده) نقاط دیگه دارند بسم ا...
فکر کنم تو یه مستجری که امیدی به خونه دار شدن نداری و تکی داری به جنگ قیمتها میری ولی خوشحال نباش.
اونجایی هم که میگی از دو تومن شروع میشه و به لونه موشهای پایین دریاچه میرسه 4 5 6
هنوزم داهاتی واسه خودش واسه همین از دو تومن شروع میشه.
 

mohebali

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2010
نوشته‌ها
9,476
لایک‌ها
6,494
محل سکونت
طیــــران
همین چند دقیقه پیش ، داشتم صحبت میکردم برای یه واحد که قبلا یعنی همین چند وقت پیش قیمت کرده بودم صحبت میکردم ، حدود 30 درصد زیر قیمت چندماه پیش راضی به فروش بود !
 

e h s a n

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2009
نوشته‌ها
1,041
لایک‌ها
702
همین چند دقیقه پیش ، داشتم صحبت میکردم برای یه واحد که قبلا یعنی همین چند وقت پیش قیمت کرده بودم صحبت میکردم ، حدود 30 درصد زیر قیمت چندماه پیش راضی به فروش بود !
چون میدونه آخر سال باید 60 درصد بیاد پایینتر
فکر کنم تو یه مستجری که امیدی به خونه دار شدن نداری و تکی داری به جنگ قیمتها میری ولی خوشحال نباش.
اونجایی هم که میگی از دو تومن شروع میشه و به لونه موشهای پایین دریاچه میرسه 4 5 6
هنوزم داهاتی واسه خودش واسه همین از دو تومن شروع میشه.
در جواب توی عقب افتاده باید بگم دارم توی تهران دارم یکیشو با وام مسکن خریدم یکیم منتظرم پایین بیاد نقد بخرم شما رباخورایی که خون مردم رو تو شیشه کردین و دارین ضررای سنگین میدین و بوی گند و تعفن نزولخوریتون همه جارو برداشته، مافیای کثیفتون داره به امید خدا از ریشه برای همیشه کنده میشه:D
 
بالا