برگزیده های پرشین تولز

فیلم های نوروزی

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
فیلم سینمایی"غریبه در شهر" محصول هندوستان در ایام نوروز از شبکه سه پخش می‌شود.

رام کوپال وارما این فیلم را کارگردانی و آمیتاب باچان در آن بازی کرده است.

در این فیلم باچان به عنوان محافظ شخصی یک دختر پولدار استخدام می‌شود، چرا که یک گروه آدم ربا قصد دارند این دختر را گروگان بگیرند و از خانواده او اخاذی کنند. آنها چند بار اقدام به این کار می کنند، اما هر بار به دلیل شجاعت و فداکاری بیش از حد محافظ موفق نمی شوند.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
فیلم سینمایی "پسران پرواز" در ایام نوروز از شبکه سه روی آنتن می‌رود. این فیلم به کارگردانی تونی بیل و حضور جیمز فرانکو، اسکات هیزل، مک مکدانلد، فیلیپ وینچستر و تاد بویس از 22 سپتامبر سال 2006 در آمریکا به نمایش درآمد.

فیل سیرز و بلک. تی. ایونز فیلمنامه این اثر را نوشتند. ژانر فیلم "پسران پرواز" اکشن، ماجراجویانه، درام، رومانتیک و جنگی است و به مدت 140 دقیقه محصول مشترک فرانسه و آمریکا است.

در جنگ جهانی اول که چند سالی از اختراع هواپیما گذشته بود، فرانسه از کشورهای مختلف برای جنگ با آلمانی‌ها کمک می گیرد. از جمله تعدادی جوان جسور برای تعلیم خلبانی به فرانسه می آیند تا در جنگ شرکت کنند و ...

فیلم‌های شبکه اول ساعت 16 و فیلم‌های شبکه سه ساعت 20:15 پخش می‌شوند.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
، تریلر حادثه‌ای "دیوار آتش" ساخته ریچارد لانکرین است و فیلمنامه آن را جو فورت نوشت. این فیلم در سال 2006 ساخته شد و مدت زمان آن 100 دقیقه است.

هریس فورد نقش جک استنفلد را بازی می‌کند، یک کارشناس امنیت در زمینه امور بانکی که زندگی خانوادگی خوبی دارد. تا اینکه یک گروه تبهکار به ***** بیل کاکس به خانه او حمله می‌کنند و جک را وا می‌دارند در ازای حفظ جان خانواده‌اش، 100 میلیون دلار به یک حساب بانکی در جزایر کیمن منتقل کند. وقتی بیل خانواده او را آزاد نمی‌کند، جک می‌کوشد به تنهایی آنها را نجات دهد.

"دیوار آتش" با بودجه‌ای در حدود 60 میلیون دلار ساخته شد. فیلم در داخل آمریکا حدود 49 میلیون دلار و در سطح بین المللی 34 میلیون دلار فروخت. پل بتانی، ویرجینیا مدسن، مری لین راجسکوب، جیمی بنت از دیگر بازیگران این فیلم آمریکایی هستند. ریچارد لانکرین متولد 1946 بریتانیاست. او کار فیلمسازی را از اوایل دهه 1974 آغاز کرد و در این مدت بیشتر در حوزه تلویزیون فعالیت داشته است. فیلم "دیوار آتش" در ایام نوروز از شبکه تهران روی آنتن می‌رود.
"ریچارد سوم" (1995) و "ویمبلدون" (2004) از جمله فیلم‌های اوست. "دیوار آتش" نخستین فیلم هریسن فورد پس از سه سال بود. پیش از این او در سال 2003 در فیلم "قتل هالیوود" نقش‌آفرینی کرد.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
فیلم سینمایی "استالینگراد" به کارگردانی جوزف ویلسمایر در ایام نوروز از شبکه اول پخش می شود. ویلسمایر فیلم سینمایی "استالینگراد" را سال 1993 بر مبنای فیلمنامه ای از خودش، یورگن بوشر، کریستف فروم و یوهانس هیده جلو دوربین برد.

این فیلم محصول مشترک آلمان و سوئد و مدت زمان آن 134 دقیقه است.

در فیلم "استالینگراد" توماس کرشمان، دومینیک هوروتیس، یوش نیکل، سباستین رودولف و دانا واورووا به ایفای نقش پرداختند.

داستان این فیلم تصویری از نبرد هولناک استالینگراد، نقطه اوج "رایش سوم" است که از نگاه یک افسر آلمانی و گردان تحت فرماندهی او روایت می شود.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
، تریلر دادگاهی "هیئت منصفه فراری" ساخته گری فلدر فیلمساز آمریکایی است. فیلمنامه را برایان کاپلمن، دیوید لوین، ریک کلوند و متیو چاپمن بر مبنای رمان "هیئت منصفه فراری" اثر جان گریشام نوشتند.

جان کیوزاک، جین هکمن، داستین هافمن، ریچل وایس و بروس دیویسن بازیگران این فیلم 127 دقیقه‌ای محصول آمریکا هستند.

وقتی یک وکیل با شلیک گلوله در محل کار خود به قتل می‌رسد، بیوه او از یک شرکت مهم تولیدکننده اسلحه به دادگاه شکایت می‌کند. او که این شرکت را مسئول مرگ همسر خود می‌داند از یک وکیل مجرب به نام وندل رور می‌خواهد وکالت او را به عهده بگیرد. از سوی دیگر، رانکین فیچ، وکیلی جوان وکالت شرکت را به عهده می‌گیرد. هر دو طرف به نتیجه می‌رسند یک زن و مرد مانع اقدامات آنها هستند.

یکی از مهمترین تغییرات فیلم نسبت به رمان گریشام این است که در داستان اصلی، شخصیت سلست وود به خاطر مرگ زودهنگام همسرش از یک شرکت تولید سیگار و نه شرکت تولیدکننده اسلحه شکایت می‌کند. "هئیت منصفه فراری" اولین فیلمی است که داستین هافمن و جین هکمن در آن همبازی بودند. آنها در جوانی در تماشاخانه پاسادنا در کالیفرنیا با هم همکلاس بودند. فلدر 42 ساله خالق فیلم‌های "کارهایی که پس از مرگ باید در دنور انجام بدهی" (1995) و "شیاد" (2002) است. "هیئت منصفه فراری" با بودجه‌ای 60 میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهانی آن 80 میلیون دلار بود.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
، استنلی تونگ در سال 2005 فیلم سینمایی "افسانه" را برمبنای فیلمنامه‌ای از خودش و هالی-شولی جلو دوربین برد. جکی چان، هی-سون کیم، تونی لیونگ کا فای، ملیکه شراوت و کن لو بازی می‌کنند. این فیلم محصول مشترک چین و هنگ‌کنگ و 122 دقیقه است.

فیلم سینمایی "افسانه" با هزینه‌ای معادل 15 میلیون دلار ساخته شد و فروش تقریبی آن 70 میلیون دلار در هنگ‌کنگ بود. این فیلم نامزد بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین موسیقی و بهترین طراحی صحنه‌های اکشن از جوایز فیلم هنگ‌کنگ شد.

"افسانه" داستان ژنرال منگ ‌لی را روایت می‌کند که ماموریت دارد شاهزاده اکی سو را برای ازدواج مصلحتی که باعث پیوند بین دو امپراطوری خواهد شد، محافظت کند و به مراسم جشن ازدواج برساند، اما در بین راه مجبور می‌شود برای حفظ جان شاهزاده خانم با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم کند. این فیلم در ایام نوروز از شبکه تهران روی آنتن می‌رود.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
فیلم سینمایی "رابی بی هود" هم به کارگردانی بنی چان و بازی جکی چان، ترزا کارپیو، اندرو دلین، جیسن توبین و کورتنی وو در ایام نوروز از شبکه تهران پخش می‌شود.

"رابی بی هود" بر مبنای فیلمنامه‌ای از جکی چان و کام لون یون در 136 دقیقه نوشته شد. این فیلم که محصول هنگ‌کنگ است با هزینه‌ای 17 میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهانی آن 20 میلیون دلار بود.

داستان این فیلم درباره دو دوست صمیمی با نام‌های تانگز و اکتاپوس است که در کارهای خلاف دست دارند. پدر تانگز با او خیلی مخالف است و از او می‌خواهد دست از کارهایش بردارد، ولی تانگز ....
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
کمدی "پیرمردان غرغرو" با بازی جک لمون، والتر ماتائو و آن مارگارت محصول 1993 آمریکا است. فیلم را دانلد پتری بر مبنای داستانی از مارک استیون جانسن کارگردانی کرد.

داستان درباره جان و مکس، دو پیرمرد غرغروست که در همسایگی هم زندگی می‌کنند. آنها همیشه با هم دعوا دارند و مدام به هم توهین می‌کنند.
در واقع جان و مکس 50 سال است که با هم مشکل دارند. تا اینکه یک روز زنی به نام آریل به خانه رو به روی آنها نقل مکان می‌کند. از اینجا رقابت دو پیرمرد بیشتر می‌شود.

برجس مردیت، داریل هانا و کوین پولاک از دیگر بازیگران این فیلم 103 دقیقه‌ای هستند که با بودجه‌ای 1/35 میلیون دلاری ساخته شد و در آمریکا 70 میلیون دلار فروخت. پتری تا پیش از "پیرمردان غرغرو" بیشتر در تلویزیون فعالیت داشت.

از دیگر فیلم‌های سینمایی او می‌توان به "مریخی محبوب من" (1999)، "خانم مادرزاد" (2000) و "به هوسپورت خوش آمدید" (2004) اشاره کرد. مارک استیون جانسن، فیلمنامه‌نویس "پیرمردان غرغرو"، دنباله این فیلم را هم نوشت که در 1995 با نام "پیرمردان غرغروتر" به کارگردانی هاوارد دوچ ساخته شد. استیون جانسن اخیراً فیلم بسیار پرفروش "روح سوار" با بازی نیکلاس کیج را روانه سینما کرد که خودش هم آن را کارگردانی کرده است.
والتر ماتائو که هنگام بازی در "پیرمردان غرغرو" 73 سال داشت، پس از پایان فیلمبرداری فیلم در زمستان بسیار سرد مینه‌سوتا به خاطر ابتلا به ذات‌الریه حاد در بیمارستان بستری شد.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
"اگه می‌تونی منو بگیر" به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال 2002 ساخته شد. فیلمنامه جف ناتانسن اقتباسی آزاد از کتابی نوشته فرانک آباگنل جونیر و استن ردینگ است.

در فیلم آمده که داستان بر مبنای قصه واقعی زندگی آباگنل ساخته شده است. او در سال‌های 1960 پیش از آنکه حتی 19 ساله شود، توانست میلیون ها دلار کلاهبرداری کند.

با این حال، "اگه می‌توی منو بگیر" تا حدی متفاوت با کتاب آباگنل است. این فیلم که به جرات یکی از نامتعارفترین فیلم‌های اسپیلبرگ است، با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد.

لئوناردو دی‌کاپریو نقش آباگنل را بازی می‌کند و تام هنکس هم در نقش یک مامور اف‌بی‌آی که در تعقیب اوست، ظاهر شده است. کریستوفر واکن هم نقش پدر آباگنل را بر عهده دارد. امی آدامز و مارتین شین از دیگر بازیگران فیلم هستند.

کریستوفر واکن و جان ویلیامز آهنگساز برای این فیلم 141 دقیقه‌ای نامزد اسکار شدند. "اگه می‌تونی منو بگیر" با 52 میلیون دلار ساخته شد و فروش جهانی آن حدود 351 میلیون دلار بود.

فرانک دابلیو آباگنل واقعی در نقش یک پلیس فرانسوی نقشی کوتاه در فیلم دارد.

داستان این فیلم درباره فرانک به عنوان یک شهروند موفق است که برای همشهریانش سخنرانی می کند، ولی واقعیت این است که او در حال ورشکستگی است و همسرش نیز در حال جدا شدن از اوست ...
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
کمدی "شبی در موزه" محصول سال 2006 آمریکاست. این فیلم بر مبنای کتاب کودکانه "شبی در موزه" نوشته میلان ترنک ساخته شده که در 1993 منتشر شد.

فیلمنامه این اثر را بن گارانت و تامس لنون نوشته‌اند و شاون لوی، کارگردان و بازیگر 40 ساله کانادایی، آن را ساخته استدر این فیلم بن استیلر، رابین ویلیامز، دیک وان دایک، میکی رونی و اوئن ویلسن نقش آفرینی می‌کنند. فیلم 108 دقیقه ای "شبی در موزه" با بودجه ای بالغ بر 110 میلیون دلار ساخته شد و از 22 دسامبر 2006 به نمایش عمومی درآمد. این فیلم تاکنون حدود 242 میلیون دلار در آمریکا و تقریباً 270 میلیون دلار در سطح بین‌المللی فروش داشته است.

"شبی در موزه" در هفته نخست نمایش با 8/30 میلیون دلار پرفروشترین فیلم آمریکا بود. با این حال، منتقدان از آن استقبال نکردند. جیمز براردینلی با اشاره به نقش آفرینی بن استیلر نوشت: "عادلانه است به خاطر نقش آفرینی استیلر نمره الف دهیم، اما در چنین فیلمی "نقش آفرینی" توصیفی بی‌معناست." شاون لوی، کارگردان فیلم‌های "تازه ازدواج کرده"، "یک دوجین ارزانتر" و "پلنگ صورتی" است.


داستان "شبی در موزه" درباره مخترعی به نام لری است که اختراعاتش خریداری ندارد. او از همسرش جدا شده، ولی پسرشان نیکی به همراه لری زندگی می‌کند. لری از طریق یک بنگاه کاریابی کا در موزه را می‌پذیرد، ولی این موزه یک موزه معمولی نیست
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
"اتاق وحشت" محصول سال 2002 و ساخته دیوید فینچر است. فیلمنامه را دیوید کوپ نوشته و جودی فاستر، فورست ویتکر، جارد لتو و کریستن استیوارت در آن نقش آفرینی می کنند.

داستان درباره یک زن مطلقه سی و چند ساله و دختر اوست که وقتی سه سارق برای پیدا کردن مخفیگاه مقدار زیادی پول به آپارتمان او در نیویورک می آیند، با آنها وارد یک بازی موش و گربه می شود. مادر و دختر در یک اتاق مخفی به نام اتاق امن / اتاق وحشت که برای چنین مواقعی طراحی شده مخفی می‌شوند، اما همچنان باید برای حفظ جان خود مبارزه کنند.

این فیلم 112 دقیقه ای با بودجه‌ای در حدود 48 میلیون دلار ساخته شد و فروش جهانی آن تقریباً 196 میلیون دلار بود. فینچر متولد 28 اوت 1962 در دنور آمریکاست. او اواخر دهه 1980 کار در حرفه نمایش را با کارگردانی آگهی های تبلیغاتی آغاز کرد و بعد به کارگردانی ویدیوکلیپ برای خواننده ها و گروههای معروف مانند مدونا، استینگ، رولینگ استونز، مایکل جکسن، جرج مایکل و بیلی آیدل رو آورد.

فینچر با کارگردانی "بیگانه 3" (1990) سومین قسمت مجموعه پرفروش "بیگانه" به شهرت رسید و با فیلم های "هفت" (1995)، "بازی" (1997) و "باشگاه مشتزنی" (1999) نام خود را به عنوان یک فیلمساز صاحب سبک مطرح کرد. "زودیاک"، جدیدترین فیلم فینچر، از امروز جمعه (11 اسفندماه) در سینماهای آمریکا به نمایش درمی‌آید.
دیوید کوپ فیلمنامه‌نویس "اتاق وحشت" هم یکی از سرشناسترین فیلمنامه‌نویسان امروز هالیوود است.

کوپ 44 ساله فیلمنامه‌های "پارک ژوراسیک"، "ماموریت: غیرممکن"، "اسپایدرمن" و "جنگ دنیاها" را نوشته و فیلمنامه "ایندیانا جونز 4" را هم نوشته که قرار است استیون اسپیلبرگ آن را کارگردانی کند.

نقش شخصیت مگ آلتمن در "اتاق وحشت" را ابتدا قرار بود نیکل کیدمن بازی کند، اما به دلیل آسیب دیدگی زانو در جریان فیلمبرداری "مولن روژ" موفق به این کار نشد و جودی فاستر، بازیگر برنده اسکار، جای او را گرفت. با این حال کیدمن در صحنه‌ای از "اتاق وحشت" به عنوان دوست شخصیت استیون آلتمن، تلفنی با مگ آلتمن صحبت می‌کند.
فورست ویتکر که در "اتاق وحشت" نقش **** سارقان مهاجم را به عهده دارد، دوشنبه گذشته در مراسم اسکار جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم "آخرین پادشاه اسکاتلند" از آن خود کرد.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
فیلم سینمایی "پنج بچه و شنی" به کارگردانی جان استفنسن در سال 2004 ساخته شد. دیوید سولومونز بر مبنای کتابی نوشته ادیث نسبیت فیلمنامه این اثر را نوشت.

کنت برانا، فردی هایمور، الکس جنینگز، جاناتان بیلی، جسیکا کلاریج، الکساندر پونال و ادی لیزارد در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

کتاب "پنج بچه و شنی" نوشته نسبیت اولین بار در 1902 منتشر شد. این کتاب اولین بخش یک سه گانه است. ابتدا قرار بود در این فیلم رابین ویلیامز به جای شنی صحبت کند، اما در نهایت ادی لیزارد این نقش را پذیرفت. بین فیلم و کتاب تفاوت هایی دیده می شود. "پنج بچه و شنی" با استقبال خوب منتقدان روبرو شد، هر چند تعدادی از علاقمندان کتاب از تغییراتی که در فیلم اعمال شد، ناراحت بودند


داستان این فیلم درباره خانواده ای است که به خاطر جنگ پنج فرزندشان را به خانه عمو در شهری دیگر می فرستد. در خانه عموی بچه ها قوانین سختی حاکم است که مهمترین آن ممنوعیت رفتن به گلخانه است، اما رابرت پسر بچه کنجکاو و بازیگوش این قانون را زیر پا گذاشته، برادر و خواهرانش را نیز به گلخانه می برد.

فردی هایمور بازیگر نقش رابرت در فیلم هایی مانند "در جست و جوی نورلند" (2004)، "چارلی و کارخانه شکلات سازی" (2005)، "یک سال خوب" (2006) و اخیراً "آرتور و نامرئی ها" (2006) نقش آفرینی کرده است. "پنج بچه و شنی" سال پیش در مراسم جوایز بفتا، جایزه آنتونی اسکیث بهترین آهنگساز بریتانیایی (جین آنتونیا کوریش) را دریافت کرد.

این فیلم محصول مشترک فرانسه، بریتانیا و آمریکا و 89 دقیقه است. جان استفنسن از اوایل دهه 1980 با کار در بخش جلوه های ویژه فیلم ها پا به دنیای سینما گذاشت. از فیلم های مطرح او در این بخش می توان به "جادوگران" (1990)، "فلینستن ها" (1994)، "بیب" (1995)، "بیمار انگلیسی" (1996)، " 101 سگ خالدار" (1996) و "گمشده در فضا" اشاره کرد. فیلم تلویزیونی "مزرعه حیوانات" (1999) اولین تجربه کارگردانی اوست.


انیمیشن "پنج بچه و شنی" به مدیریت محمدرضا علیمردانی در انجمن گویندگان جوان با حضور آرزو آفری، احسان مهدی، مرجانه فشنگچی، هومن حاجی عبدالهی، سلیمه قطبی، شهره روحی، کیوان صادقی یگانه، ندا آسمانی، تارا *******، حامد عزیزی، محمدرضا صولتی و مهرداد رئیسی برای پخش از گروه کودک و نوجوان شبکه تهران دوبله شده است
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
Blackسیاه

کارگردان: سانجی لیلا بنسانی
بازیگران: آمیتاب بچن، رانی موکرجی، آیشا کاپور

بررسی فیلم: داستان فیلم با زندگی دختر بچه ای به نام میشل(آیشا کاپور) شروع میشود که از بدو تولد نه میتواند حرف بزند و نه میتواند به خوبی بشنود. میشل به خاطر ناتواناییهایی که دارد برای خانواده خود مشکل تربیتی ایجاد کرده است و به دلیل ناتوانایی خانواده از تربیت صحیح وی او به حیوانی بی آزار تبدیل شده است که هیچکدام از اعمل او مانند انسانها نمی باشد. غذا خوردن، راه رفتن و ...هیچکدام به این دختر بچه گنگ آموخته نشده است در نتیجه خانواده او تصمیم می گیرند که برای تربیت او از کسی که در این کارها تخصص دارد کمک بگیرند و سراغ مردی به نام دبراج(آمیتاب بچن) می روند که معلم بازنشسته شده افراد گنگ میباشد. او در ابتدا از قبول این کار سر باز می زند ولی در نهایت قبول میکند که به این کودک تعلیم دهد. دبراج معلمی است که خصوصیات و روشهای خاص خود را برای تعلیم دارد که تا حدودی هم این روشها خشن هستند که این روشها چندان مورد توجه پدر میشل قرار نمیگیرد و دبراج را اخراج میکند ولی مادر میشل اجازه اخراج دبراج را نمی دهد چرا که می داند تنها امید آنها برای تعلیم میشل دبراج است. دبراج مجدد به کار خود باز میگردد ولی این بار مصمم تر و با انگیزه تر از قبل، او شروع به آموزش میشل میکند از صحبت کردن گرفته تا حتی غذا خوردن و رفته رفته با زحمات و سختی های فراوان موفق به این کار می شود حالا میشل گنگ به میشل بالغ (رانی موکرجی) تبدیل شده است که نه تنها مانند گذشته گنگ و ناتوان نیست بلکه حالا به یک دانش آموز نمونه نیز تبدیل شده است و به راحتی با همگان ارتباط برقرار می کند که این این موضوع باعث می شود تا دیگران هم به او توجه بیشتری داشته باشند و این موضوع حسادت خواهر کوچکتر میشل را به دنبال دارد. دبراج و میشل برای ادامه تحصیلات میشل به شهر دیگری نقل مکان می کنند و میشل در آنجا نیز به ادامه تحصیل می پردازد و هر روز که به سن و سال و تواناییهای او افزوده می شود او در پی کشف چیزهای جدیدتری می باشد تا جاییکه حتی دوست دارد معنی عشق را نیز درک کند و حتی آن را تجربه کند. دبراج که در تمام این سالها مانند یک پدر به میشل کمک کرده است که او به دختری توانا تبدیل شود حالا رفته رفته پا به سن گذاشته است و خود دچار ناتواناییهایی شده است که نمونه بارز آن حواس پرتی و یا در واقع همان آلزایمر است که دبراج به آن دچار شده است. میشل به خوبی سالهای تحصیلی را یکی پس از دیگری با موفقیت سپری می کند و وارد دانشگاه می شود و این در حالی است که دبراج به پیر مردی گنگ و ناتوان تبدیل شده است که در یک آسایشگاه دور افتاده بستری می باشد و میشل مدتی است که از او خبر ندارد. میشل بهد از فارغ التحصیل شدن و در حالی که هنوز لباس مخصوص مراسم جشن فارغ التحصیلی را بر تن دارد با اصرار فراوان به اطرافیان و با زحمت بسیار محل بستری شدن دبراج را پیدا می کند و نزد او می آید و حالا او باید دبراج را درک کند.


سانجی لیلا بنسالی سازنده آثار بسیار بزرگی همچون ما دل داده ایم یارHum Dil De Chuke Sanam و دوداسDevdas می باشد اما می توان گفتکه سیاهBlack یک سوپر اثر در کارنامه هنری او می باشد که نه تنها با سایر ساخته های او بلکه با سایر فیلمهای بالیوودی نیز قابل قیاس نمی باشد. فیلمی که شاید اقتباسی از زندگینامه هلن کلر باشد ولی بدون شک با کارگردانی سانجی لیلا بنسالی کمتر کسی به هلن کلر فکر می کند.

بازی فوق العاده آمیتاب بچن و همچنین رانی موکرجی و حتی آیشا کاپور که یک کودک۷ساله می باشد در این فیلم بدون زرق و برق، بسیار نمایان است و باید این نکته را ذکر کرد که هیچ کس مانند آمیتاب بچن نمی توانست چنین شخصیتی را خلق کند و باید اعتراف کرد که او یک استاد بازیگری به معنای واقعی کلمه است.

سراسر فیلم دارای لحظات و سکانس های دیدنی و به یاد ماندنی است ولی شاید بهترین قسمت فیلم زمانی باشد که رانی موکرجی بعد از سالها آمیتاب را پیدا کرده است و در بیمارستان محل بستری شدن آمیتاب آنها یکدیگر را ملاقات می کنند. این قسمت از فیلم که کاملا بدون دیالوگ است فقط و فقط با عشق و اشک میان دو طرف اجرا می شود و به راحتی هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد بازی بسیار طبیعی و ستودنی آمیتاب و رانی در این سکانس واقعا عالی است. فیلمبرداری فیلم و انتخاب لوکیشنها واقعا عالی است و باید اعتراف کرد که این موضوع فقط از عهده کارگردانی همچون بنسالی بر می آمد که این موضوع را در دوداسهم به خوبی نشان داده بود. یکی دیگر از نکات بسیار جالب فیلم این است که این فیلم بر خلاف فیلمهای دیگر بالیوود هیچ ترانه ای ندارد و تنها موسیقی موجود در فیلم همان موسیقی متن فوق العاده فیلم است که تاثیری صد چندان بر صحنه های فیلم گذاشته است.

منبع : http://www.bollywoodemahtab.blogfa.com/
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
"اوهام" کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو است که در ایام نوروز از شبکه دو پخش می‌شود. موضوع این فیلم درباره دو نفر به نام‌های شروین و ستاره است که برای گذراندن ماه عسل ویلایی را در شمال اجاره می‌کنند. صبح اولین روز اقامت‌شان ستاره مفقود می‌شود و ...
علیرضا رجائیه و مهدی ‌کیا نویسندگان، امیرحسین شریفی تهیه کننده و کاظم معصومی کارگردانی این فیلم را بر عهده دارند. در فیلم "اوهام" شهاب حسینی، لاله اسکندری، بابک حمیدیان و مارال فرجاد به ایفای نقش پرداخته اند.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
فیلم "قربانی" هم کاری دیگر از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست که در ایام نوروز از شبکه دو روی آنتن می‌رود. موضوع این فیلم درباره یاسمن و سعید است که در نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند. آنها متوجه تولید و توزیع کراک از نوع شیمیایی و صنعتی می‌شوند ...
علیرضا رجائیه و مهدی ‌کیا نویسندگان، مسعود صبا بازنویسی، امیرحسین شریفی تهیه‌کننده و کاظم معصومی کارگردان با این پروژه همکاری داشتند. آتنه فقیه‌نصیری، شهره سلطانی، اردلان شجاع‌کاوه، پردیس افکاری و منوچهر علیپور در این فیلم بازی کرده‌اند.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
"باغ‌های کندلوس" محصول سال 1383 به نویسندگی و کارگردانی ایرج کریمی است. داستان این فیلم درباره مقطعی از زندگی سه مرد است که برای تجدید خاطره دو تن از دوستان خود که یک زوج جوان هستند و حدود 20 سال پیش در یک تصادف فوت کرده‌اند، عازم جاده کندلوس و محل دفن آنها می‌شوند. آنها در طول راه با چند مسافر جوان مواجه می شوند و به مرور بخشی از خاطرات خود می پردازند.
در این فیلم 85 دقیقه ای محمدرضا فروتن، خزر معصومی، مسعود کرامتی، بهناز جعفری، احسان امانی، محمد ناجی، شاهرخ فروتنیان و فریبا کامران به ایفای نقش پرداختند. علیرضا شجاع‌نوری تهیه‌کننده، محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری، ایرج کریمی و رضا شیروانی تدوین، فرشته یمینی شریف طراح صحنه و لباس، سینا سلیمی آهنگساز، مرتضی اصلانزاده و سعید احمدی صدابردار، محمد حقیقی صداگذار و بابک شعاعی و مهین نویدی طراح چهره‌پردازی با این پروژه همکاری داشتند.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
فیلم "مجردها" هم در ایام نوروز از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم محصول سال 1383 و نهمین کار اصغر هاشمی در سینماست. "مجردها" در ژانر کمدی اجتماعی قرار دارد و در آن بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، مجید صالحی، آتیلا پسیانی، کاوه کاویان و الناز شاکردوست حضور دارند. زمان فیلم 95 دقیقه است.
"مجردها" به رابطه سه دوست می پردازد؛ سه جوان جویای کار به نام های منوچهر، شاهکار و امیرحسین پس از ناکامی در سفر به خارج کشور به ناچار در کارگاه خانم مهندس عربشاهی مشغول می شوند. در این میان منوچهر که اطاعت از یک زن را توهین به شخصیت خود می داند، از ابتدا راه مخالفت با تصمیم های خانم مهندس را پیش می گیرد. سختگیری های خانم عربشاهی و لجاجت های منوچهر، وقایع جذابی را پدید می آورد که منجر به شکل گیری روابط عاطفی می شود.
فیلمنامه این فیلم را فرهاد توحیدی نوشته که فیلمنامه های "گاهی به آسمان نگاه کن"، "دنیا"، "توکیو بدون توقف" و ... را در پرونده دارد. اصغر هاشمی کارگردان اولین فیلم خود را سال 1364 با نام "روزهای انتظار" ساخته و در سال های پس از آن "زیر بام های شهر"، "در آرزوی ازدواج"، "مهریه بی بی"، "نگین" و ... را در پرونده خود ثبت کرده است.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
مهرداد میرفلاح فیلم سینمایی "زن بدلی" را بر مبنای فیلمنامه‌ای از پیمان عباسی جلو دوربین برد. داستان این فیلم درباره شادی پارسی و آرش سپهری است که به یکدیگر علاقه دارند. آرش موسیقی کار می‌کند. او هنگام خواستگاری از شادی متوجه می‌شود که او تصمیم دارد برای ادامه تحصیل به لندن برود و .... در این فیلم ماهایا پطروسیان، رامبد جوان، رضا شفیعی‌جم، رابعه اسکویی، بهزاد فراهانی، مهدی امینی‌خواه و منوچهر آذری به ایفای نقش پرداختند. زمان این فیلم 90 دقیقه است.
محسن مسافرچی تهیه‌کننده، غلامرضا گمرکی مدیرتولید، جمشید الوندی مدیرفیلمبرداری، ایرج گل‌افشان تدوین، بردیا کیارس آهنگساز، بابک اخوان صدابردار، فریدون خوشابافرد صداگذاری و میکس و محسن روزبهانی جلوه‌های ویژه با این پروژه همکاری داشتند. فیلم "زن بدلی" در ایام نوروز از شبکه تهران روی آنتن می‌رود
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
فیلم سینمایی "چکمه‌های استالین" به کارگردانی بیژن صمصامی و رضا حامدی ساخته شده است. در این فیلم پورانداخت مهیمن، سعید پورصمیمی و یکتا ناصر بازی می کنند. داستان درباره یوسف تهرانی، پیرمردی است که دو بار ازدواج کرده و همسر دومش سال هاست که فوت کرده است. او صاحب چند فرزند دختر و پسر است، پیرمرد به یک بیماری خاص مبتلا می‌شود، به همین دلیل با گذشته‌اش زندگی می کند و ... این فیلم در ایام نوروز از شبکه تهران پخش می‌شود.
 

sgwp

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2005
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
585
محل سکونت
تهران
فیلم سینمایی "چندی می‌گیری گریه کنی" به کارگردانی شاهد احمدلو ساخته شد. در این فیلم زنده ‌یاد منوچهر نوذری، ابوالفضل پورعرب، شهرام حقیقت‌دوست، الناز شاکردوست، حمید لولایی، محسن تنابنده، نیکو خردمند و محبوبه بیات بازی می‌کنند. فیلم "چند می‌گیری گریه کنی" داستان پیرمرد تنهایی را به تصویر می‌کشد که روزی به فکر زمان فوت خود و نبود خانواده برای عزدارای و گریه بر مزارش می‌افتد. به همین خاطر افرادی را پیدا می‌کند تا در مراسم ترحیمش شرکت و برای او گریه کنند.
حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده و مجری طرح، شاهین جعفری مدیرتولید، علی الهیاری مدیرفیلمبرداری، کاوه ایمانی تدوین، مجید شهبازی طراح صحنه و لباس، ناصر چشم‌آذر آهنگساز، جهانگیر میرشکاری و داریوش صادق‌پور صدابردار، فرامرز ابوالصدق صداگذار و مهدی حبیبی‌پور طراح چهره‌پردازی با این پروژه همکاری داشتند. این فیلم در ایام نوروز از شبکه سه پخش می‌شود.
 
بالا