• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

كلوپ هواداران بروسيا دورتموند

SPECIAL ONE

Registered User
تاریخ عضویت
15 فوریه 2012
نوشته‌ها
1,462
لایک‌ها
2,340
محل سکونت
North of Iran
خب نایب قهرمان لیگ هم دورتموند شده!
ولی فکر کنم منبع اشتباه زده خبر رو
و بازیها مربوط به جام اتحادیه المان میشه که همه ساله قبل از آغاز لیگ برگزار میشه شایدم درست زده
:D

همون سوپر کاپ هست. تیم دوم لیگ بازی میکنه با تیمی که قهرمان لیگ و جام حذفی شده. مثل سال 2012 که دورتموند قهرمان لیگ و جام حذفی شد و بایرن دوم لیگ شد و سوپر کاپ رو برگزار کردن. حالا امسال برعکس شده.
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,120
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
همون سوپر کاپ هست. تیم دوم لیگ بازی میکنه با تیمی که قهرمان لیگ و جام حذفی شده. مثل سال 2012 که دورتموند قهرمان لیگ و جام حذفی شد و بایرن دوم لیگ شد و سوپر کاپ رو برگزار کردن. حالا امسال برعکس شده.
ممنون از توضیحت
یه خبر کوچولو هم بدم که گویا کلوپ میخاد دی ماریا رو جذب کنه
من به شخصه خیلی بازیش رو دوست دارم امیدوارم بیاد البته احتمالشم هست چون رئال ایسکو رو گرفته اگه بیل هم بیاد شاید دی ماریا ترک کنه مادرید رو
باید دید در روزهای آتی چی پیش میاد
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,120
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
[h=1]رسمی: دورتموند مهاجم سن اتین را خرید[/h]
287792_heroa.jpg




این ملی پوش گابُنی که فصل گذشته در لو شامیپونا 19 گل به ثمر رساند، برای پر کردن جای ماریو گوتزه، ستاره جوان زردها که راهی بایرن مونیخ شده، به خدمت گرفته شد.



باشگاه دورتموند با انتقالی که مبلغ آن اعلام نشد، پیر امریک آئوبامیانگ، مهاجم سن اتین را به خدمت گرفت.

این ملی پوش گابُنی که فصل گذشته در لو شامیپونا 19 گل به ثمر رساند، برای پر کردن جای ماریو گوتزه، ستاره جوان زردها که راهی بایرن مونیخ شده، به خدمت گرفته شد.
میشائیل زورک، نایب رئیس باشگاه دورتموند، در گفتگو با خبرنگاران گفت:" خوشحالیم که با به خدمت گرفتن پیر امریک آئوبامیانگ، همان بازیکنی که به دنبالش بودیم را خریدیم.
او در خط حمله می تواند در هر منطقه ای بازی کند و از سرعت بالایی برخوردار است. با بودن او، ما گزینه های بیشتری در اختیار خواهیم داشت."
آئوبامیانگ هم در صفحه توئیترش نوشت:" قبل از هرچیز، می خواهم از باشگاه بزرگ سن اتین تشکر کنم؛ خانواده ای که من هرگز آنها را فراموش نخواهم کرد.

متشکرم و حالا به دنبال یک ماجراجویی در دورتموند هستم. خدا را شکر."
این بازیکن 24 ساله که سابقه بازی برای میلان و موناکو را دارد، بعد از اردوی اتریش به جمع زردها اضافه خواهد
GOAL.COM
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,120
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
سوال روز: چرا دورتموند حاضر به فروش لواندوفسکی نشد؟!

276417_heroa.jpg



یک سال زمان لازم است تا درستی یا اشتباه تصمیم اتخاذ شده از سوی سران دورتموند در نگه داشتن لوا را دریابیم
باشگاه بوروسیا دورتموند در تصمیم نهایی خود اعلام کرد: روبرت لواندوفسکی به طور حتم سال آینده را نیز در وستفالن باقی خواهد ماند.

به گزارش کانون هواداران دورتموند در ایران، مصاحبه ی جدید یورگن کلوپ که در آن اعلام کرد؛ لواندوفسکی بعد از اتمام قراردادش راهی بایرن مونیخ می شود و در فصل جاری به بایرن فروخته نخواهد شد، تعجب بسیاری از بزرگان فوتبال جهان را برانگیخته . نفروختن لوا در فصل جاری یعنی اینکه هیچ پولی بابت جدایی احتمالی او در سال 2014 به دورتموند تعلق نخواهد گرفت .

داستان روبرت لواندوفسکی را از دو منظر می توان بررسی کرد . ابتدا لازم است بگویم که لوا با وجود تلاشهای مداوم سورک و واتسکه برای ماندن در دورتموند و حتی دادن پیشنهاد درآمد سالیانه 8 میلیون یورو که رکورد دستمزدها در تاریخ باشگاه دورتموند را می شکست، تصمیمش را برای رفتن به بایرن مدتها قبل گرفته بود و در نتیجه سران دورتموند 2 راه پیش روی داشتند : یا با 30 میلیون یورو همین تابستان او را به بایرن بفروشند و یا طبق توافق طرفین سال آینده و به عنوان بازیکن آزاد راهی این تیم شود. شاید خیلی ها با مورد اول موافق بودند و عده ای نیز با مورد دوم. اما آنالیز هر کدام از این دو راه در زیر بیان شده است؛

1- فروش لوا در همین تابستان با مبلغ 30 میلیون یورو به بایرن؛ با این کار دورتموند می تونست با پول فروش حاصل از لواندوفسکی گزینه مناسبی برایش جذب کند و این مهاجم لهستانی را به رقیب دیرینه یعنی بایرن بسپار .

2- نگه داشتن لوا تا پایان قراردادش و جدایی او به عنوان بازیکن آزاد؛ در این مورد دورتموند دغدغه ای بابت مهاجم نوک در فصل پیش روی نداشت و از رفتن لوا در تابستان پیش رو به بایرن جلوگیری می کرد اما در تابستان 2014 او را به عنوان بازیکن آزاد از دست می داد.

اما چرا مدیران دورتموند برخلاف کاری که اکثر تیمهای جهان در این مورد انجام میدهند ( فروش بازیکنی که 1 سال از قراردادش باقی مانده و تمایلی به بستن قرارداد جدید ندارد ) در این مورد خاص یک ریسک بزرگ را به جان خریدند و مهاجم لهستانی خود را نگه داشتند ؟ شاید در یک نگاه مبتدیانه این کار اشتباه به حساب بیاد اما حقیقت ماجرا چیز دیگری رو به ما می گوید.

مدیران دورتموند به پنج دلیل مشخص، با نگه داشتن لواندوفسکی دست به قماری بزرگ زدند؛
الف ) نبود یک گزینه مناسب با قیمتی معقول در بازار : حقیقت تلخ بازار نقل و انتقالات این بود که با قیمتهای نجومی و همچنین از آن بدتر دستمزدهایی سر به فلک کشیده ی مهاجمانی همچون کاوانی - سوارس و ... دورتموند فقط 2 گزینه برای جایگزینی لوا در بازار در چنته داشت . اول ادین ژکو و دوم جکسون مارتینس . اولی به دلیل دستمزد بالا و همچنین عدم تمایل سران سیتی برای فروشش به دورتموند با مبلغی کمتر از مبلغ درخواستی آنها از لیست دورتموند خارج شد . اما جکسون مارتینس که با قیمت مناسب و دستمزد مناسبی میتوانست راهی وستفالن شود با اعلام سران پورتو مبنی بر اینکه او را زیر 40 میلیون یورو به تیمی نمی دهند اتوماتیک از لیست دورتموند خارج شد .

در چنین شرایطی که هیچ گزینه ی مناسب و در کلاس جهانی که با معیارهای اقتصادی تیمی نظیر دورتموند همخوانی داشته باشد در بازار وجود نداشت، سران باشگاه دورتموند تصمیم بر عدم فروش لوا گرفتند تا در فصل جاری که در 3 جبهه خواهند جنگید، تمام زحمات تیم بخاطر نداشتن یک مهاجم کلاس جهانی به باد نرود .
281358hp2.jpg


ب ) درس گرفتن از اشتباه آرسنال در قضیه ی فان پرسی : سال گذشته در چنین روزهایی آرسنال با فروش فان پرسی به منچستر با دست خویش موجبات قهرمانی یونایتدها را فراهم کرد . چرا که فان پرسی همچون یک ماشین گلزنی، فرگوسن و یارانش را در مسیر قهرمانی رو به جلو هدایت کرد. گذشته از این آرسنال با نبود فان پرسی فصل سختی را برای کسب سهمیه گذراند چرا که نتوانست یک مهاجم هم سطح او را به امیریتس بیاورد . همین موضوع درس عبرتی برای سران دورتموند شده که موفقیت تیم را فدای پول حاصل از فروش لواندوفسکی نکنند . چرا که دورتموند می خواهد در بازگشت به روزهای بزرگ خود همچنان مدعی قهرمانی لیگ قهرمانان باشد و همچنین برنامه های بلند پروازانه ی زیادی را دنبال کند و برای به چنگ آوردن پول فروش مهاجم خود به رقیب دیرینه به سرنوشت تیمهایی نظیر آرسنال دچار نشود، چرا که با از دست دادن لوا در این مقطع حساس و نخریدن یک جانشین مناسب برای او قطعا این برنامه ها دچار اخلال میشد.

ج ) جلوگیری از خواستهای زیاده خواهانه ی بایرن : بعد از ماجرای انتقال جنجالی گوتزه به بایرن که به شکل عجیبی دقیقا شب قبل از بازی با رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان برای تضعیف روحیه ی زنبورها با چراغ سبز ماتیاس سامر مدیر فنی بایرن به روزنامه بیلد رسانه ای شد، موجی از خشم و نفرت هواداران دورتموند را در سراسر جهان فرا گرفت. رقابت و دشمنی دو رقیب دیرینه وارد فاز جدیدی شد و تلاشهای مدیران ارشد بایرن که به نوعی قصد مصالحه و فروکش کردن موج انتقادی به راه افتاده بعد از انتقال گوتزه را داشتند با شکست مواجه شد، هرچند که سران باشگاه دورتموند اعلام کردند؛ به طور حتم جانشین مناسب و سرشناسی را به جای گوتزه به وستفالن خواهند آورد.

در این جو حاوی کینه و نفرت میان دو تیم تصمیم مدیران دورتموند قاطعانه بود : لوا را به هر تیمی می دهیم بجز بایرن. تصمیمی که شاید مدیران ارشد بایرن را شوکه کرد و آنها هرگز فکر نمی کردند که واتسکه و سورک حاضر به گذشتن از 30 میلیون یورو پول نقد بابت ندادن لوا به بایرن شوند .
د ) جذب اوبامیانگ و خرید وقت برای یافتن جانشین مناسب لوا : دورتموند با آینده گری، اوبامیانگ بهترین مهاجم لاشامپیونه ( بعد از زلاتان ) را به وستفالن آورد تا دو هدف را دنبال کند . اول اینکه با خرید او دست کلوپ برای مواقع لزوم همچون مصدومیت یا محرومیت لوا باز باشد و دوم اینکه در یک سال باقی مانده تا پایان قرارداد لوا بتوانند این گلزن 24 ساله را با تیم به نوعی هماهنگ کنند تا در صورتی که بتواند عملکرد قابل قبولی در مواقعی که فرصت بازی به او میرسد از خود به نمایش بگذارد، او را در پایان فصل جانشین لواندوفسکی کنند. البته بدیهی است که اگر ابامیانگ نتواند انتظارات کلوپ را برای پر کردن جای لوا برآورده کند در مدت زمان باقی مانده تا پایان قرارداد این مهاجم لهستانی، دورتموند مهاجم دیگری را جایگزین این بازیکن کند . خصوصا اینکه جام جهانی نیز در پیش است و امکان ظهور پدیده هایی کارآمد وجود دارد .

ه ) داشتن روزنه ی امیدی برای تمدید قرارداد لوا : شاید نرفتن لوا به بایرن در شرایط فعلی، همزمان منجر به انجام دو اتفاق خوب برای دورتموند شود زیرا که در نهایت می تواند حتی منجر به تمدید قرارداد این مهاجم با پسران طلایی شود. اول آنکه بایرن و پپ مجبور هستند که سنگ بنای تیم را در یک سال آینده بدون لوا بنا کنند (مثلا استفاده از گوتزه به عنوان مهاجم کاذب ) که این خود در صورتی که با نتایج مثبت برای بایرن همراه باشد شاید پروژه ی جذب لوا را برای بایرن مختومه کند. دوم اینکه با الهام گرفتن از ماجرای تمدید قرارداد هونتلار با شالکه در فصل قبل و یا دیگر مهاجمین تیمهای بزرگ، این بار نیز دورتموند تا پایان نیم فصل موفق به مجاب کردن لوا به تمدید قراردادش شود .

پر واضح است که یکسال زمان لازم است تا درستی یا اشتباه تصمیم اتخاذ شده از سوی سران دورتموند در نگه داشتن لوا را دریابیم. آیا لوا در یک سال باقیمانده از قراردادش با درخششی زاید الوصف درستی تصمیم مدیران دورتموند را اثبات و پولهای از دست رفته بابت واگذاری اش به عنوان بازیکن آزاد را با بردن دورتموند به مراحل بالای لیگ قهرمانان و قهرمانی بوندس لیگا جبران خواهد کرد و یا اینکه حتی با یک مصدومیت ناخواسته و یا حتی عدم درخشش در فصل پیش رو یکی از مردود اشتباهات بزرگ واتسکه مدیر خوش فکر دورتموندی ها را رقم خواهد زد؟! و آیا شاید این تصمیم در نهایت منجر به تمدید قرارداد لوا شود.

به نظر می رسد جواب این سوالات کاملا به قدرت تصمیم گیری و تحلیل واتسکه گره خورده و سال آینده در چنین روزی یا او را بخاطر این تصمیم شجاعانه ستایش خواهیم کرد و یا اینکه انتقادات سنگینی بر علیه او شکل خواهد گرفت.
goal.com
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,120
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
خبر رسمی: دورتموند هنریک میخیتاریان را به خدمت گرفت

231687_heroa.jpg


براساس گزارش ها، این انتقال چیزی حدود 25 میلیون یورو برای زردها هزینه داشت و این ستاره 24 ساله در چند روز آینده قرارداد 4 ساله اش را امضا خواهد کرد.


سایت اختصاصی باشگاه دورتموند اعلام کرد که این باشگاه هنریک میخیتاریان، مهاجم گلزن شاختار دونتسک را به خدمت گرفته است.

براساس گزارش ها، این انتقال چیزی حدود 25 میلیون یورو برای زردها هزینه داشت و این ستاره 24 ساله در چند روز آینده قرارداد 4 ساله اش را امضا خواهد کرد.
این مهاجم ارمنی امروز در تست های پزشکی باشگاه دورتموند حضور پیدا کرد تا مانع دیگری برای انجام این انتقال وجود نداشته باشد.
در بیانیه ای که در سایت اختصاصی باشگاه دورتموند منتشر شده، آمده است:" بوروسیا دورتموند و شاختار دونتسک بر سر انتقال هنریک میخیتاریان، مهاجم ارمنی، به توافق رسیدند.
باشگاه دورتموند و این بازیکن هم به توافق کلی دست یافته اند و قرارداد او تا سال 30 ژوئن 2017 اعتبار خواهد داشت. هنوز دو طرف در مورد جزئیات نهایی به توافق نرسیده اند."
میخیتاریان در 106 دیداری که برای شاختار به میدان رفت، 44 گل به ثمر رساند.
او بعد از پیر- امریم آئوبامیانگ و سوکراتیس پاپادوپولوس، سومین خرید تابستانی دورتموند است
goal.com
 

A1C1E

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
3,844
لایک‌ها
4,545
محل سکونت
Lilliput - Ahvaz
چه جالب کار میکنن، اول گفتن جایگزین گوتزه یا هوندای ژاپنی ه، یا کریستین اریکسون یا نوری شاهین، الان اینو گرفتن :دی
اوه اوه با چه قیمتی خریدنش (اونم از شاختار!) فک کنم جایگزین خوبی باشه!
نوری شاهین چی میشه؟ برمیگرده رئال (با اون همه خرید؟) یا دورتموند میگیرش؟ یا هم در به در میشه؟
گوندوغان رو هم بارسا میخواد هم رئال!
 

A1C1E

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
3,844
لایک‌ها
4,545
محل سکونت
Lilliput - Ahvaz
گزارش تصویری: نوآوری درمعارفه پیراهن فصل جدید بوروسیا دورتموند

سایت گل- سران باشگاه بوروسیا دورتموند امسال مراسم خلاقانه ای را برای معارفه پیراهن فصل آتی تیمشان تدارک دیده اند. دراینجا می توانید تصاویر منتخب خبرگزاری آناج از پیراهن فصل آینده دورتموند را مشاهده کنید

294179_heroa.jpg
anaj13733576572rP1O7.jpg
anaj1373357657gy60eT.jpg
anaj13733576572mSc99.jpg
anaj1373357657ST0w01.jpg
anaj1373357657U24RiC.jpg
anaj1373357657UaUA2z.jpg

عکس روز: لبخند کلوپ در کنار جانشین گوتزه

294325_heroa.jpg

سایت گل- دو ماه بعد از اینکه دورتموندی ها ماریو گوتزه را در انتقالی غیرمنتظره از دست دادند، هنریک میختاریان، ستاره گلزن شاختار دونتسک را به خدمت گرفتند تا خیال کلوپ تا اندازه ای راحت شود. شاید خیلی ها به این خرید و اینکه میختاریان بتواند جای گوتزه را پر کند خوش بین نباشند اما فراموش نکنیم که بسیاری از ستاره های فعلی دورتموند، پیش از کار کردن زیر نظر دورتموند، گمنام و ناشناس باشند. پس اگر هواداران دورتموند هستید، مثل "یوگی" لبخند بزنید!
 

RuDiger

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
22 آگوست 2006
نوشته‌ها
4,793
لایک‌ها
5,069
سن
34
محل سکونت
Tehran
جز پنج باشگاهی هست که بدهی بالایی داره (نسبت ارزش باشگاه و بدهی)
و وقتی فهمیدم که گوتزه و لوا رفتنی هستن با خودم گفتم که دورتموند هم به سرنوشت آرسنال دچار میشه! ولی خب... خریدهای خوبی داره انجام میده و 25 میلیون برای میخیتاریان حتما ارزششو داشته که خرج کردن براش!! امیدوارم جلوی بایرن کم نیاره همچنان از امیدهای قهرمانی باشه و بایرن رو به چالش بکشه! :)
 

supermirrora

Registered User
تاریخ عضویت
22 مارس 2013
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
447
محل سکونت
یه جای بد
خبر رسمی: دورتموند هنریک میخیتاریان را به خدمت گرفت

231687_heroa.jpg


براساس گزارش ها، این انتقال چیزی حدود 25 میلیون یورو برای زردها هزینه داشت و این ستاره 24 ساله در چند روز آینده قرارداد 4 ساله اش را امضا خواهد کرد.


سایت اختصاصی باشگاه دورتموند اعلام کرد که این باشگاه هنریک میخیتاریان، مهاجم گلزن شاختار دونتسک را به خدمت گرفته است.

براساس گزارش ها، این انتقال چیزی حدود 25 میلیون یورو برای زردها هزینه داشت و این ستاره 24 ساله در چند روز آینده قرارداد 4 ساله اش را امضا خواهد کرد.
این مهاجم ارمنی امروز در تست های پزشکی باشگاه دورتموند حضور پیدا کرد تا مانع دیگری برای انجام این انتقال وجود نداشته باشد.
در بیانیه ای که در سایت اختصاصی باشگاه دورتموند منتشر شده، آمده است:" بوروسیا دورتموند و شاختار دونتسک بر سر انتقال هنریک میخیتاریان، مهاجم ارمنی، به توافق رسیدند.
باشگاه دورتموند و این بازیکن هم به توافق کلی دست یافته اند و قرارداد او تا سال 30 ژوئن 2017 اعتبار خواهد داشت. هنوز دو طرف در مورد جزئیات نهایی به توافق نرسیده اند."
میخیتاریان در 106 دیداری که برای شاختار به میدان رفت، 44 گل به ثمر رساند.
او بعد از پیر- امریم آئوبامیانگ و سوکراتیس پاپادوپولوس، سومین خرید تابستانی دورتموند است
goal.com
انصافا کوفتتون بشه:D ، پدر مسئولین لیورپول دراومد نتونستن اینو بخرن، بازیکن فوق العاده ایه
 

A1C1E

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
3,844
لایک‌ها
4,545
محل سکونت
Lilliput - Ahvaz
انصافا کوفتتون بشه:D ، پدر مسئولین لیورپول دراومد نتونستن اینو بخرن، بازیکن فوق العاده ایه
باشه سعی میکینم که کوفتمون بشه:دی

سایت گل- بازار نقل و انتقالات تابستان روز گذشته با انتقال دو بازیکن پرمشتری به اوج خود رسید.
داوید ویا، ملی پوش اسپانیایی بارسا، راهی اتلتیکو مادرید شد و هنریک میختاریان هم از شاختار به دورتموند پیوست.
جالب اینکه هر دو آنها مورد توجه باشگاهی های لیگ برتری بودند اما در نهایت تصمیم گرفتند که به باشگاه های دیگری بود.

294242.jpg
راستی این گوتزه چند تا جانشین داره؟ :D
یکی میختاریان!
قرار بود هوندای ژاپنی یا کریستین اریکسون یا نوری شاهین جانشینش بشه. حتی سراغ اوزیل و چند تای دیگه هم رفتن، دیدین یا پولشون نمیرسه یا پیشنهاد بالاتر دارن.
مثلا به اوزیل 30 میلیون یورو پیشنهاد داده بودن، درحالیکه منچستر یونایتد 50 میلیون پیشنهاد داده بود
آخر سر یه بازیکن مناسب پیدا کردن (که البته یه جورایی خودش خواست بیاد دورتموند)
 
Last edited:

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,120
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
خوب دورتموند هم دیشب در یه بازی تدارکاتی 3-1 بازل زو شکست داد
هنریک میختاریان در این بازی با شماره 10 بازی کرد و یه گل زد و یه پاس گل هم به رئوس داد
لواندوفسکی هم فکر کنم بازی کرد چون یه لحظه یه بازیکن شماره 9 دیدم
:cool: اگه دوستان بتونن ترکیب رو از جایی پیدا کنن و بذارن ممنون میشم
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
لباس جدید دورتموند برای فصل 2013/2014

Trikot_news_gross_1373024647.jpg


1001760_558608090852119_2069437832_n.png


943254_558493490863579_566319073_n.jpg
 

A1C1E

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
3,844
لایک‌ها
4,545
محل سکونت
Lilliput - Ahvaz
رکورد خیره کننده خرید جدید دورتموند؛ آئوبامیانگ سریعتر از بولت

294911_heroa.jpg

سایت گل- پی یر امریک آئوبامیانگ، خرید جدید بوروسیا دورتموند، برای اینکه مربیان جدیدش را تحت تاثیر قرار بدهد، فرصت را هدر نداد و در یکی از تمرینات این تیم، با سرعتی بیشتر از اوسین بولت، مسافت 30 متر را دوید.
این ستاره 24 ساله در کمپ تمرینی دورتموند در سوئیس، مسافت 30 متر را در 3.7 ثانیه دوید که تقریبا 0.1 ثانیه سریعتر از رکوردی است که بولت در رقابت های 100 متر اروپا در سال 2009 در برلین به جا گذاشت.
میشائیل زورک، مدیر ورزشی دورتموند، با ابراز تعجب از این رکورد، در گفتگو با بیلد گفت:" پی یر مطمئنا یکی از سریعترین بازیکنانی است که برای دورتموند بازی کرده است."
اتو فیستر، مربی باتجربه آلمانی، که سابقه کار در کشورهای مختلف آفریقایی را دارد و این ملی پوش گابنی را هم می شناسد، از تیمهای بوندس لیگایی خواست تهدید بازیکنی مانند آئوبامیانگ را جدی بگیرند:" او می تواند برای حریفان کشنده باشد. من تا به حال بازیکنی مانند او ندیده بودم."
آئوبامیانگ به تازگی با انتقالی 13 میلیون یورویی از سن اتین به دورتموند پیوست.

کلوپ: آمادگی بازیکنان دورتموند در تمرینات پیش فصل فوق العاده بود

294692_heroa.jpg

سایت گل- یورگن کلوپ، سرمربی دورتموند، اعلام کرد که از میزان آمادگی بازیکنان تیمش در تمرینات پیش فصل بسیار متعجب شده است.
زردها رقابت های فصل گذشته را با شکست مقابل بایرن مونیخ در فینال چمپیونزلیگ به پایان رساندند اما به نظر می رسد بازیکنان این تیم در تعطیلات تمرینات شان را رها نکردند.
کلوپ برای تعطیلات پیش فصل تیمش را به اتریش برده و بعد از تست های انجام شده، مشخص شد که بسیاری از بازیکنان این تیم، از نظر بدنی، در سطحی بالاتر از حد انتظار هستند.
او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" آمادگی بدنی بازیکنان فوق العاده است و به ما اجازه می دهد تا برنامه های مان را زودتر آغاز کنیم.
بازیکنان جدید نیز از نظر سطح امادگی خیلی خوب هستند و ما برنامه های آنها را هم مشخص کرده ایم.
ما هفته بسیار مهمی را در تعطیلات در پیش رو داریم. ما باید هرچه زودتر از نظر بدنی و تاکتیکی برای فصل پیش رو آماده شویم زیرا چالش مهمی در پیش داریم."
دورتموند در این تابستان گوتزه را از دست داد اما تاکنون بازیکنانی مانند هنریک میختاریان و پی یر اریک آئوبامیانگ را به خدمت گرفت.
کلوپ: آئوبامیانگ خط حمله دورتموند را قوی تر کرد

294179_heroa.jpg

سایت گل- یورگن کلوپ، سرمربی دورتموند، معتقد است که پی یر امریک آئوبامیانگ، خرید جدید باشگاه، قدرت خط حمله تیمش را چند برابر کرده است.
زردها روز گذشته در دیداری دوستانه مقابل تیم بورسا اسپور ترکیه به پیروزی 4-1 رسیدند که نام آئوبامیانگ هم در بین گلزنان دیده می شود.
کلوپ معتقد است که این ستاره گابنی و همچنین هنریک میختاریان، بازیساز ارمنی، دست او را برای تغییر در ترکیب تیم بازتر کرده اند.
او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" آئوبا بی تردید گزینه های خوبی در خط حمله در اختیار ما قرار می دهد؛ ما خیلی زود متوجه این موضوع شدیم. هنریک هم از نظر بازیسازی کیفیت بالایی دارند.
ما همچنین با دو هافبک دفاعی، گوندوگان و شاهین، بازی کردیم؛ این کاری است که ما معمولا تلاش می کنیم تا انجام بدهیم.
این راه حال هم در خط دفاعی و هم خط حمله برای ما مفید است و این را می توانستید در دیدار با بورسا اسپور هم ببینید."
کلوپ اگرچه از عملکرد شاگردانش در این دیدار راضی بود اما معتقد است که برای رقابت های فصل جدید باید نمایش های بهتری ارائه بدهند.
" ما کمی بیش از اندازه از پاس های کوتاه پشت مدافعان استفاده کردیم. اما وقتی بازی چنین ضرباهنگی دارد، شاید این طبیعی باشد. ما باید گزینه های بیشتری را امتحان کنیم.
اما چرا باید از این کار انتقاد کرد؟ ما خیلی بود بویدم و نشان دادیم که می توانیم برای دیدارهای آینده پیشرفت کنیم."
دورتموند فصل جدید بوندس لیگا را با دیدار مقابل آگسبورگ آغاز خواهد کرد.

خوب دیگه بازیکن سرعتیمون بلاژیکوفسکی نیست، و البته مهمترین هنر کریس هم در دست آئوبامیانگ ه:دی
احتمالا نوری شاهین هم موندنی میشه.
 
  • Like
Reactions: al2

A1C1E

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
3,844
لایک‌ها
4,545
محل سکونت
Lilliput - Ahvaz
هیوملس :دی
بایرنی بودن، توی بایرن بازیکن شدن. برعکس گوتزه!:دی
 

maziarzar

Registered User
تاریخ عضویت
23 می 2009
نوشته‌ها
978
لایک‌ها
284
محل سکونت
پایتخت
جام تلکام؛ گلادباخ 1- 0 دورتموند؛ اشتباه مرگبار وایدنفلر!
b9753cb4d86dfeebe5fa573152f53052277e840b.jpg


طرفداری-دو تیم مونشن گلادباخ و بروسیا دورتموند در چارچوب رقابت های جام تلکام به مصاف یکدیگر رفتند و دو تیم در حالی بازی را آغاز کردند که گلادباخ با ترکیب اصلی خود وارد زمین شده بود و دورتموند نیز از بیشتر بازیکنان اصلی اش استفاده می کرد.

دورتموند در نیمه اول دو خطر جدی بر روی دروازه مونشن گلادباخ ایجاد کرد که در اولین آن نوری شاهین با پاس قطری فوق العاده هافمن را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه او را تراشتگن دفع کرد. دیگر خطر دورتموند در نیمه اول نیز توسط رویس از دست رفت. گلادباخ نیز با یک شوت از راه دور توانست یک بار دروازه دورتموندی ها را با خطر مواجه کند.

نیمه دوم با دو تغییر برای دورتموند آغاز شد؛ اریک دورم به جای اسون بندر و کاپیتان سباستین کهل به جای ایلکای گوندوغان وارد زمین شدند. 15 دقیقه اول نیمه دوم نیز بدون اتفاق خاصی گذشت و جولین شیبر نیز جایگزین لواندوفسکی شد.

نخستین خطر نیمه دوم در دقیقه 48 ایجاد شد که تراشتگن در این صحنه موفق به دفع شوت نوری شاهین شد. بهترین موقعیت برای دورتموندی ها در دقیقه 57 از دست رفت. اریک دورم از سمت راست نفوذ کرد و با پاس رو به بیرون رویس را صاحب توپ کرد اما شوت مارکو رویس به دست تراشتگن برخورد کرد و پس از برخورد با تیر دروازه، توسط دفاع دور شد.

اما تک گل بازی در دقیقه پایانی(در دقیقه60) به ثمر رسید. وایدنفلر می خواست که مهاجم گلادباخ را دریبل بزند اما رافائل توپ را از وی دزدید و وایدنفلر نیز مرتکب پنالتی شد تا کاپیتان مونشن گلادباخ تک گل پیروزی بخش تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

از نکات این بازی می توان به بازی ضعیف لواندوفسکی و بازی خوب متس هوملس اشاره کرد.
 
بالا