• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
به نظر شما حتی ماشینای ژاپنی خوب نیستند؟
از چه نظر؟
من هر چی میدونم رو کاغذه ممنون میشم توضیح بدید

من نگفتم مثلا ماشینای ژاپنی خوب نیستن. اتفاقا ماشین زیر پای خودم مال نیسانه.
بحث سر خوب و بد نیست سر بهتر و بدتره! وگرنه ماشین های ژاپنی و کره ای خیلیم عالین واسه من و شما ولی وقتی پای مقایسه با یه ماشین اروپایی وسط باشه قضیه فرق میکنه!
ببینید هر ماشینی یه ظاهر داره یه باطن! ظاهرش چیزیه که من و شما میبینیم. مثل اپشنا و بعضا کیفیت سواری که چندسال اول داره ( منظورم از چند سال
تا پنج شیش ساله بعضا با استفاده معمولی). اما باطن ماشینه که مهمه! که چه مهندسی پشت این ماشینی که من و شما میرونیم خوابیده باشه! بعنوان مثال شرکت های چینی هم خیلی ماشینا رو با قیافه خوب و اپشنای خوب نسبت به قیمت و حتی تو یکی دوسال اول سواری خوبی دارند. اما چرا تقریبا تمام کسایی که ماشین چینی میخرن از استاندارد پایین و خرجای فنی زیاد تو سال دوم سوم به بعد شکایت دارند؟ چرا اینهمه تو سر میزنن که ماشینای چینی استانداردش حتی از تولید داخل کمتره؟ مگه رو کاغذ چیزی از ماشینای تا سه برابر قیمتشون کم دارند؟!
ماشین خوب ماشینیه که ده سال کار کنه اخ نگه! ماشینیه که اگه ادم خدایی نکرده تصادفی واسش پیش اومد جونش رو بخره! که شما یه سر به اکثر گاراژا بزنید و یه نگاهی به بنز و ب ام و های تصادفی و کیا و هیوندا های تصادفی بکنید متوجه میشید چی میگم! در صورتی که تمامشون پنج ستاره استاندارد ایمنی رو دارند.
از نظر مهندسی تمام فرسودگی قطعات مصرفی و گاها درست عمل نکردن اونها درصورت کیفیت یکسان مهندسی ضعیفه! تخم مرغ هم از جهات مختلف که بهش فشار وارد میکنید مقاومت متفاوتی نشون میده چه برسه به قطعات و متریال های صنعتی! مثلا تو اکثر ب ام و های جدید دقیقا یه دونه پیچ خاص تو موتور از فیبر کربنه!! که این نشون میده چقدر روی تک تک قطعات کار شده!
شما ماشینتون هم که مشکل پیدا کنه پیش یه مکانیک پر تجربه تر میبرید چه برسه به انتخاب خودرو که از چه شرکتی باشه.
تا جایی که اگه یه تحقیق بکنید تو خود کره دولت ماشین های وارداتی اروپایی رو با همون قیمت درب کارخونه و حتی گاها با تشویق وارد میکنه و ماشین های خودشون رو صادر میکنن! جالبه که همین کره ای ها اعتقاد دارند ماشین های اروپایی خیلی بهتر از ماشین های کره ای هستند! نقطه مقابل اوضوع ایران!
درواقع تو دنیای امروز قدرت مهندسیه که باعث تفاوت بین خوب و بد میشه! وگرنه همه دستشون به بهترین متریال ها و مواد اولیه و مهندسی اولیه میرسه!
به همین خاطره که تو دنیای خودرو سازی هم مثلا ماشین های اروپایی و امریکایی از ژاپنی بهتره و ژاپنی از کره ای و...
درضمن منظور من از ماشین های اروپایی و... شرکت های مطرح بود که همه میشناسند.
موفق باشید


Sent from my iPad using Tapatalk
 

differentboy1994

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
4,184
لایک‌ها
2,260
محل سکونت
اصفهان
نظر منم ال90 هست که ترجیحا از پارس خودرو بگیر.مدل e1 اش الان حول و حوش 31.5 هست شاید پارس خودرو گرونتر باشه که میرزه.
 

ارين٩٣

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 نوامبر 2013
نوشته‌ها
128
لایک‌ها
50
دوست عزيز به نظر من جنسيس كوپه درحال حاضر ماشين كامليه.ميدونيد اشتباه شما چيه پيشرفتو درنظر نمي گيريد وميگيد لايزل اروپايي بهتر از اسيايي،اولا كه من خودروهارو نسبت به قيمت پرداختيشون مقايسه مي كنم و طبق تجربه ميگم رو برند خاصيم البته تو رنج متوسط تعصب ندارم يعني اصلا روي صحبتم با سوپراسپرت هاي ايتاليايي نيست بلكه كاركرد روز مرگي بنز و بي ام دبليو رو نگاه ميكنم،قيمت يه جنسيس فول اپشن ٢٠١٣ الان بين ٢٣٠ تا ٢٤٠ تومنه واقعا همه چي تمومه و بحثي توش نيست،دوستاني گفتن اروپايي خيلي بهتره من مخالفم در اين مورد من اگه بخوام جنسيس رو با اتومبيلي مقايسه كنم ميزارمش كنار بي ام دبليو 540 و benz e350 با اختلاف حدود ٥٪ جفتشون از تمامي عملكرد فني و امكانات بالاتري برخوردار هستند ولي بد نيست در ايران يه نگاهي هم به برچسب قيمتشون بندازيد بشخصه E350 فول رو كمتر از ٥٥٠ تومن نديدم و 540 معمولي مينيمم بايد بالاي ٤٩٠ تومن باشه كه در بدترين شرايط ٢برابر به بالا قيمت دارند من كل شما عزيزان ١پارامتر بهتر بودن رو درنظر ميگيريد ولي من ميگم ارزش درمقابل قيمت پرداختي جنسيس سدان كم اتومبيلي نيست بهترين سدان احتمالا ٢٠١١ بهترين موتور فكر مي كنم بازم ٢٠١١ كه تكنولوژيش مال جنرال موتورز هستش اتومبيل فعلي پدر منم يه جنسيس فول اپشن ٢٠٠٩ مدل ٨سيلندر ٤٨٠٠ سي سي كه تو پستاي قبل كامل گفتم و تكرار نمي كنم در مورد در مورد كوپه جنسيس فول از Gt86 سرتره و ارزش ٢٠٠٠ سي سي بنظرم صفره تازه فولشم حرفي براي گفتن نداره در مقابل جنسيس بعد متاسفانه شما با تعصب روي برند تويوتا صحبت ميكنيد اگه واقعا اينجوري باشه چرا كره اي حيفه!!!؟ در عوض خيلي بصرفس يه مقدارم ديدگاه اقتصادي داشته باشين نميشه همش بگيم اروپايي بهتره اخه بالاخره قيمت و هزينه جانبيم بايد درنظر گرفت جنسيس كاملا مهندسي ساز و ارگونوميك هستش و يه گاري ٨سيلندر نيست بخدا!!! چون جفتشونو سوار شدم بنظرم جنسيس خيلي با ارزش تر بود با اينكه بي ام دبليو يه مقدار خيلي جزيي بهتر بود اگه بخوايم واقعا بر اساس قيمت بزاريم كنار هم c180 بازم ٢٠تومن از جنسيس گرونتره!!! اخه هر عقل سليمي ميگه جنسيس كاملا واضحه بعد من فقط در مورد هر رنج كاملا حرفه اي صحبت مي كنم بخوام مقايسه كنم تويوتا لندكروزgxr 2014 رو ميزارم كنار كاين ٢٠٠٩ كه درسته قورتش ميده و lexus lx570 رو ميزارم كنار همون بازم خورده ميشه درحاليكه تويوتا ١٠٠ و لكسس حدود ٤٥٠ گرونتره پس ميبينين كه من تعصب رو برند ندارم معتقدم تويوتا خيلي از غافله عقب مونده ازرا گرنجور خيلي راحت lexus Gs430 رو شاخشو شكوند بخوام بحثو بازكنم خيلي طولاني ميشه ولي دركل معيار مقايسم اينه كبوتر با كبوتر باز با باز يا يه مثال بزنم 650 يا همون M6 2013 و2014 500 تومن اختلاف دارن صفرشون تو ايران!!!!!!!!! كه از توش ميشه يه پورشه ٩١١ ٢٠١١ زير ١٥٠٠٠ تا دراورد كه جاي تفكر داره دوست عزيز ازتون خواهش ميكنم اينو از خودتون بپرسيد فلان اتومبيل به چه قيمتي؟؟؟ بعد من عمرا بيام تو ايران برا مازراتي و اينجور دست با قيمت حبابي پول بدم البته اونقدر وسعم نميرسه كه بخوام ١.٥ ميليارد به ماشين بدم و بعد ٥٠٠٠ تا روش ٣٠٠ تومن ضرر كنم!!!!! بعدش برگردم بگم لاستيكش ميرزه به كل دك و پوز كره اي ها بايد توجيه اقتصادي داشته باشه به صرفه ترين اتومبيل سوپراسپرت در ايران پورشه ٩١١ هستش كه شديدترين افت رو در بين تمام اينا ميكنه يه ٢٠١٢ فول كابريولت رو ميشه بين ٥٥٠ تا ٦٥٠ خريد كه زير ١٠٠٠٠ كاركرده و خيلي باصرفه تر از ٢٠١٣هستش بله افففففففففففتتتتتتتتتتتتتت شديدي داره،ولي بيام هيچوقت به باكستر پول نميدم چون معتقدم جنسيس كوپه همون كارو يه ذره كمتر با نصف قيمت ميكنه ولي خوب در مورد بنز s500 ناقابل ٢٠١٤ ١.٦ ميليارد و ٢٠١٣ فول صفر ٨٤٠ تومن اخه واقعا انصافه؟ با اينكه ٢٠١٤ خيلي بهسازيا واپشنا داره ولي در هرصورت ارزش دوبرابرو نداره در مورد هزينه جانبيم كه فقط همين قدر ميگم كه چراغ عقب ٦٣٠ ٢٠٠٨ بالاي ١٠تومن قيمتشه كه اينم از هزينه جانبي هر اتومبيلي معيارهاي بهتر و بدتر بودنش نسبت به اتومبيل هاي ديگه در كشورهاي مختلف فرق ميكنه يا مثلا ديگه به عنوان مثال اخر ايودي R8 رو ميزارم كنار كوروتاستينگري با اينكه قيمتش نصفه ولي بازم سرتره و در مواردي باهم برابر هستند يا يه مثال كه براي خيليا ميزنم استون مارتين DB9 از DBS ٥٠٠٠٠ پوند ارزونتره ولي موتور و شتاب سرتره معتقدم استون تكليفش با خودشم روشن نيست و داره پول برندو ميگيره One77 اومبيل خوبيه ولي در اون رنج بالاي ٥٠ اتومبيل بهتر وجود داره بحث به سوپر اسپرت هاكشيد دراين زمينه به هيچ عنوان المانيا حرفي براي گفتن ندارن در مقابل ايتاليايي پورشه كه اگه از توربوشارژ و سوپر شارژ استفاده نكنه كارش زاره و تمام مرسدساي amg هم كه بيستا توربو دارن ولي هنر استفاده از توربو نيست ميدونيد چه پدري از موتور ماشين درمياره چقدر استهلاكو ميبره بالا و چه فرسايشي داره و چقدرعمر اتومبيل رو مياره پايين درحاليكه احسنت و افرين كل ٧ميليارد نفر روي زمين بر ٣برند فراري و لامبورگيني و پاگاني كه تا به اين لحظه ننگ استفاده از توربو وسوپر رو ندارن هنر مال ايناست اتومبيل باكمترين استهلاك و بيشترين كارايي وبازده وعمر مفيد بالاي نيم قرن بطور متوسط براي استفاده ي شبانه روزي !!! اگر شما يه نگاه به لافراري بندازيد متوجه ميشيد كه پيشرفته ترين اتومبيل سوپراسپرت دنياست دركل دنيا بهترين وپيشرفته ترين وپربازده ترين موتور داره ببين چيه كه بدون توربو با بوگاتي ٠تا ٣٠٠ رو با وجود ٤توربو حريفه فقط يه چيزيو بدونيد اگه فراري ميخواست از توربو استفاده كنه با يه 458 ميتونست حداقل ٩٠٪ سوپراسپرتاي روي زمين رو له كنه لافراري كه جاي خود داره تازه بوگاتي كار شاخي نكرده ٤تا توربو بسيارقوي استفاده كرده شده اون وگرنه فراري چلاغ نبود توربو ميزاشت با همون FF هم كار بوگاتي رو تموم ميكرد كنيخ زگ كه بيشترين فشار توربورو داره ديگه بدتر پا گاني زوندا كلا سروگردن از لامبورگيني بالاتره و واقعا با هوايرا تكنولوژيشو به رخ كشيد والفام يه برند روزمره ي ايتاليايي هستش كه هر از گاهي يه چيزاي خاصي هم ميده بيرون دركل بد نيست و خيليم خوبه اتفاقا اتومبيل جوليتا اتومبيل شيك و خوبيه و اگر خدمات داشت به اون صورت بود نكه بي حساب و كتاب وارد شه الان يه چراغش اومديم و شكست كي ميخواد تهيه كنه؟؟؟ كي ميخواد سرويسش كنه و هزاران مشكل از اين قبيل دست اقتصادي نيست و افت نامعقولي داره بايد از انتخابا بره كنار تا وقتيكه يه فكري به حالش بشه.دوستان نيسان GTR هاي ١٥٠٠ و گاها ٢٠٠٠ اسبيو ديدين كه توربو بارون شدن و بوگاتيم ميگيرن و ميزارن تو جيبشون ولي بدونيد اگه بعد نيم ساعت گاز دادن اتومبيلتون اتيش گرفت زياد تعجب نكنيد چون اين ماشين ظرفيت اينهمه چيزو نداره و دوستان اگاه باشيد كه گول اينارو نخوريد كه فقط جنبه ي سرگرمي دارن نه علمي ولي چرا گفتم بوگاتي؟ چون پيشرفته ترين و بهينه ترين استفاده رو از توربو كرده و از اين لحاظ تو دنيا بهترينه ولي بهتر از اون لافراري هستش كه اصلا توربو نيست و پيشرفته ترين موتور دنيارو داره و با اينحال خيلي از بوگاتي سرتره تو تكنولوژي چيزيم نيست كه يه شبه يا نهايت مثل بوگاتي چند ساله و نهايتا ١٠ساله به دست اومده باشه پروژه اي بوده كه از سال ١٩٩٠ روش كارشده و رو لافراري براي اولين بار استفاده شده و در كل حاصل تجربه ي ٨٠ساله ي كمپانيه ولي خود بوگاتي كمتر از ١٠٪ طراحي و ساختش زمان برده و بديهيست كه فراري بايدم پيشرفته تر باشه و غيراز اين باشه جاي تعجب داره دوستان من ديگه وارد انواع جعبه دنده هاي PDK پورشه و Rترونيك و ضريب تعويض و گشتاور و نيوتن متر و شتاب جانبي G و انواع سيستم تعليق و ضريب ايروديناميك و فشار عمود برسطح پايداري و نحوه عملكرد انواع اسپويلرها و ضريب شكست بادو نسبت نيرو به وزن و... نشدم لطفا به من نگيد اماتور من تو پستاي قبلي اطلاعاتي در حدوحدود خيلي خيلي سطحي بهتون دادم و در اين پست هم اشاره ي كوتاهي كردم من به عنوان تفريح و علاقه ي بسيار شديد بالاي ١٠٠ عنوان كتاب تخصصي در اين مورد خوندم و تنها ١٩سال دارم ولي دراين زمينه خيلي علاقه به ادامه داشتم ولي بايد راه نياكان يعني طبابت رو انتخاب كنم اولش دوست داشتم طراح اتومبيل بشم ولي شرايط بسيار بسيار سخت و ريسك پذيري رو در ايتاليا و انگلستان داره كه منو منصرف كرد،اين ديگه واقعا واقعا واقعا اخرين پست من در اينجاست و به اميد خدا امسال كه پيش دانشگاهيم با يه رتبه ي فوق العاده تو كنكور سراسرس تجربي ٩٣خبرشو بهتون ميدم هر راهنمايي در مورد خريد هر اتومبيلي كه خواستيد من بهتون ارايه ميدم ولي براي دوست عزيزمون كه تو اين رنج ميخوان به ترتيب ١-جنسيس سدان ٢٠١٢ فول زير ٢٠٠٠٠ ٢-مورانو ٢٠١٢ زير ٣٥٠٠٠ ٣-ازراگرنجور٢٠١٣صفر يا كم كاركرد فول ٤-نيسان مورانو ٢٠٠٩ زير ٥٠٠٠٠ و ٢٠٠٨ زير ٥٠٠٠٠ رو پيشنهاد ميكنم براي زير ١٠٠ تومن ١-رنو مگان ٩٠ زير ٢٠٠٠٠ ٢-مزدا٣تيپ٢ ٩٠ زير ٢٠٠٠٠ رو پيشنهاد مي كنم ،اگر خيلي حساس به الماني ها هستيد انتخاب هاتون خيلي محدوده به Bmw 320 2013 و c200 ٢٠١٢ از اين ها يه مقدار قديمي تر هم c350 2009 رو ميتونيد بگيريد كه بهترين انتخاب رو ٣٢٠ ٢٠١٣ در نظر ميگيرم ولي باوركنيد بوالله به خرج جانبي وهزينه هاي لوازمش نميرزه بازم خود صلاح دانيد،در مورد مزدا هم فقط به خاطر ابشن دوست بودنتون گفتم وگرنه خشكيش در سواري و هزينه ي جانبي نامعقولش براي ماشين تو اي ن رنج اونو بعد رنو مگان قرار ميده.به اميد ديدار شما دوستان در سال اينده و قبولي در رشته ي پزشكي دانشگاه تهران خدانگهدار.
 

AslanSalarkia

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 جولای 2013
نوشته‌ها
7,283
لایک‌ها
22,271
محل سکونت
تهران
دوست عزيز به نظر من جنسيس كوپه درحال حاضر ماشين كامليه.ميدونيد اشتباه شما چيه پيشرفتو درنظر نمي گيريد وميگيد لايزل اروپايي بهتر از اسيايي،اولا كه من خودروهارو نسبت به قيمت پرداختيشون مقايسه مي كنم و طبق تجربه ميگم رو برند خاصيم البته تو رنج متوسط تعصب ندارم يعني اصلا روي صحبتم با سوپراسپرت هاي ايتاليايي نيست بلكه كاركرد روز مرگي بنز و بي ام دبليو رو نگاه ميكنم،قيمت يه جنسيس فول اپشن ٢٠١٣ الان بين ٢٣٠ تا ٢٤٠ تومنه واقعا همه چي تمومه و بحثي توش نيست،دوستاني گفتن اروپايي خيلي بهتره من مخالفم در اين مورد من اگه بخوام جنسيس رو با اتومبيلي مقايسه كنم ميزارمش كنار بي ام دبليو 540 و benz e350 با اختلاف حدود ٥٪ جفتشون از تمامي عملكرد فني و امكانات بالاتري برخوردار هستند ولي بد نيست در ايران يه نگاهي هم به برچسب قيمتشون بندازيد بشخصه E350 فول رو كمتر از ٥٥٠ تومن نديدم و 540 معمولي مينيمم بايد بالاي ٤٩٠ تومن باشه كه در بدترين شرايط ٢برابر به بالا قيمت دارند من كل شما عزيزان ١پارامتر بهتر بودن رو درنظر ميگيريد ولي من ميگم ارزش درمقابل قيمت پرداختي جنسيس سدان كم اتومبيلي نيست بهترين سدان احتمالا ٢٠١١ بهترين موتور فكر مي كنم بازم ٢٠١١ كه تكنولوژيش مال جنرال موتورز هستش اتومبيل فعلي پدر منم يه جنسيس فول اپشن ٢٠٠٩ مدل ٨سيلندر ٤٨٠٠ سي سي كه تو پستاي قبل كامل گفتم و تكرار نمي كنم در مورد در مورد كوپه جنسيس فول از Gt86 سرتره و ارزش ٢٠٠٠ سي سي بنظرم صفره تازه فولشم حرفي براي گفتن نداره در مقابل جنسيس بعد متاسفانه شما با تعصب روي برند تويوتا صحبت ميكنيد اگه واقعا اينجوري باشه چرا كره اي حيفه!!!؟ در عوض خيلي بصرفس يه مقدارم ديدگاه اقتصادي داشته باشين نميشه همش بگيم اروپايي بهتره اخه بالاخره قيمت و هزينه جانبيم بايد درنظر گرفت جنسيس كاملا مهندسي ساز و ارگونوميك هستش و يه گاري ٨سيلندر نيست بخدا!!! چون جفتشونو سوار شدم بنظرم جنسيس خيلي با ارزش تر بود با اينكه بي ام دبليو يه مقدار خيلي جزيي بهتر بود اگه بخوايم واقعا بر اساس قيمت بزاريم كنار هم c180 بازم ٢٠تومن از جنسيس گرونتره!!! اخه هر عقل سليمي ميگه جنسيس كاملا واضحه بعد من فقط در مورد هر رنج كاملا حرفه اي صحبت مي كنم بخوام مقايسه كنم تويوتا لندكروزgxr 2014 رو ميزارم كنار كاين ٢٠٠٩ كه درسته قورتش ميده و lexus lx570 رو ميزارم كنار همون بازم خورده ميشه درحاليكه تويوتا ١٠٠ و لكسس حدود ٤٥٠ گرونتره پس ميبينين كه من تعصب رو برند ندارم معتقدم تويوتا خيلي از غافله عقب مونده ازرا گرنجور خيلي راحت lexus Gs430 رو شاخشو شكوند بخوام بحثو بازكنم خيلي طولاني ميشه ولي دركل معيار مقايسم اينه كبوتر با كبوتر باز با باز يا يه مثال بزنم 650 يا همون M6 2013 و2014 500 تومن اختلاف دارن صفرشون تو ايران!!!!!!!!! كه از توش ميشه يه پورشه ٩١١ ٢٠١١ زير ١٥٠٠٠ تا دراورد كه جاي تفكر داره دوست عزيز ازتون خواهش ميكنم اينو از خودتون بپرسيد فلان اتومبيل به چه قيمتي؟؟؟ بعد من عمرا بيام تو ايران برا مازراتي و اينجور دست با قيمت حبابي پول بدم البته اونقدر وسعم نميرسه كه بخوام ١.٥ ميليارد به ماشين بدم و بعد ٥٠٠٠ تا روش ٣٠٠ تومن ضرر كنم!!!!! بعدش برگردم بگم لاستيكش ميرزه به كل دك و پوز كره اي ها بايد توجيه اقتصادي داشته باشه به صرفه ترين اتومبيل سوپراسپرت در ايران پورشه ٩١١ هستش كه شديدترين افت رو در بين تمام اينا ميكنه يه ٢٠١٢ فول كابريولت رو ميشه بين ٥٥٠ تا ٦٥٠ خريد كه زير ١٠٠٠٠ كاركرده و خيلي باصرفه تر از ٢٠١٣هستش بله افففففففففففتتتتتتتتتتتتتت شديدي داره،ولي بيام هيچوقت به باكستر پول نميدم چون معتقدم جنسيس كوپه همون كارو يه ذره كمتر با نصف قيمت ميكنه ولي خوب در مورد بنز s500 ناقابل ٢٠١٤ ١.٦ ميليارد و ٢٠١٣ فول صفر ٨٤٠ تومن اخه واقعا انصافه؟ با اينكه ٢٠١٤ خيلي بهسازيا واپشنا داره ولي در هرصورت ارزش دوبرابرو نداره در مورد هزينه جانبيم كه فقط همين قدر ميگم كه چراغ عقب ٦٣٠ ٢٠٠٨ بالاي ١٠تومن قيمتشه كه اينم از هزينه جانبي هر اتومبيلي معيارهاي بهتر و بدتر بودنش نسبت به اتومبيل هاي ديگه در كشورهاي مختلف فرق ميكنه يا مثلا ديگه به عنوان مثال اخر ايودي R8 رو ميزارم كنار كوروتاستينگري با اينكه قيمتش نصفه ولي بازم سرتره و در مواردي باهم برابر هستند يا يه مثال كه براي خيليا ميزنم استون مارتين DB9 از DBS ٥٠٠٠٠ پوند ارزونتره ولي موتور و شتاب سرتره معتقدم استون تكليفش با خودشم روشن نيست و داره پول برندو ميگيره One77 اومبيل خوبيه ولي در اون رنج بالاي ٥٠ اتومبيل بهتر وجود داره بحث به سوپر اسپرت هاكشيد دراين زمينه به هيچ عنوان المانيا حرفي براي گفتن ندارن در مقابل ايتاليايي پورشه كه اگه از توربوشارژ و سوپر شارژ استفاده نكنه كارش زاره و تمام مرسدساي amg هم كه بيستا توربو دارن ولي هنر استفاده از توربو نيست ميدونيد چه پدري از موتور ماشين درمياره چقدر استهلاكو ميبره بالا و چه فرسايشي داره و چقدرعمر اتومبيل رو مياره پايين درحاليكه احسنت و افرين كل ٧ميليارد نفر روي زمين بر ٣برند فراري و لامبورگيني و پاگاني كه تا به اين لحظه ننگ استفاده از توربو وسوپر رو ندارن هنر مال ايناست اتومبيل باكمترين استهلاك و بيشترين كارايي وبازده وعمر مفيد بالاي نيم قرن بطور متوسط براي استفاده ي شبانه روزي !!! اگر شما يه نگاه به لافراري بندازيد متوجه ميشيد كه پيشرفته ترين اتومبيل سوپراسپرت دنياست دركل دنيا بهترين وپيشرفته ترين وپربازده ترين موتور داره ببين چيه كه بدون توربو با بوگاتي ٠تا ٣٠٠ رو با وجود ٤توربو حريفه فقط يه چيزيو بدونيد اگه فراري ميخواست از توربو استفاده كنه با يه 458 ميتونست حداقل ٩٠٪ سوپراسپرتاي روي زمين رو له كنه لافراري كه جاي خود داره تازه بوگاتي كار شاخي نكرده ٤تا توربو بسيارقوي استفاده كرده شده اون وگرنه فراري چلاغ نبود توربو ميزاشت با همون FF هم كار بوگاتي رو تموم ميكرد كنيخ زگ كه بيشترين فشار توربورو داره ديگه بدتر پا گاني زوندا كلا سروگردن از لامبورگيني بالاتره و واقعا با هوايرا تكنولوژيشو به رخ كشيد والفام يه برند روزمره ي ايتاليايي هستش كه هر از گاهي يه چيزاي خاصي هم ميده بيرون دركل بد نيست و خيليم خوبه اتفاقا اتومبيل جوليتا اتومبيل شيك و خوبيه و اگر خدمات داشت به اون صورت بود نكه بي حساب و كتاب وارد شه الان يه چراغش اومديم و شكست كي ميخواد تهيه كنه؟؟؟ كي ميخواد سرويسش كنه و هزاران مشكل از اين قبيل دست اقتصادي نيست و افت نامعقولي داره بايد از انتخابا بره كنار تا وقتيكه يه فكري به حالش بشه.دوستان نيسان GTR هاي ١٥٠٠ و گاها ٢٠٠٠ اسبيو ديدين كه توربو بارون شدن و بوگاتيم ميگيرن و ميزارن تو جيبشون ولي بدونيد اگه بعد نيم ساعت گاز دادن اتومبيلتون اتيش گرفت زياد تعجب نكنيد چون اين ماشين ظرفيت اينهمه چيزو نداره و دوستان اگاه باشيد كه گول اينارو نخوريد كه فقط جنبه ي سرگرمي دارن نه علمي ولي چرا گفتم بوگاتي؟ چون پيشرفته ترين و بهينه ترين استفاده رو از توربو كرده و از اين لحاظ تو دنيا بهترينه ولي بهتر از اون لافراري هستش كه اصلا توربو نيست و پيشرفته ترين موتور دنيارو داره و با اينحال خيلي از بوگاتي سرتره تو تكنولوژي چيزيم نيست كه يه شبه يا نهايت مثل بوگاتي چند ساله و نهايتا ١٠ساله به دست اومده باشه پروژه اي بوده كه از سال ١٩٩٠ روش كارشده و رو لافراري براي اولين بار استفاده شده و در كل حاصل تجربه ي ٨٠ساله ي كمپانيه ولي خود بوگاتي كمتر از ١٠٪ طراحي و ساختش زمان برده و بديهيست كه فراري بايدم پيشرفته تر باشه و غيراز اين باشه جاي تعجب داره دوستان من ديگه وارد انواع جعبه دنده هاي PDK پورشه و Rترونيك و ضريب تعويض و گشتاور و نيوتن متر و شتاب جانبي G و انواع سيستم تعليق و ضريب ايروديناميك و فشار عمود برسطح پايداري و نحوه عملكرد انواع اسپويلرها و ضريب شكست بادو نسبت نيرو به وزن و... نشدم لطفا به من نگيد اماتور من تو پستاي قبلي اطلاعاتي در حدوحدود خيلي خيلي سطحي بهتون دادم و در اين پست هم اشاره ي كوتاهي كردم من به عنوان تفريح و علاقه ي بسيار شديد بالاي ١٠٠ عنوان كتاب تخصصي در اين مورد خوندم و تنها ١٩سال دارم ولي دراين زمينه خيلي علاقه به ادامه داشتم ولي بايد راه نياكان يعني طبابت رو انتخاب كنم اولش دوست داشتم طراح اتومبيل بشم ولي شرايط بسيار بسيار سخت و ريسك پذيري رو در ايتاليا و انگلستان داره كه منو منصرف كرد،اين ديگه واقعا واقعا واقعا اخرين پست من در اينجاست و به اميد خدا امسال كه پيش دانشگاهيم با يه رتبه ي فوق العاده تو كنكور سراسرس تجربي ٩٣خبرشو بهتون ميدم هر راهنمايي در مورد خريد هر اتومبيلي كه خواستيد من بهتون ارايه ميدم ولي براي دوست عزيزمون كه تو اين رنج ميخوان به ترتيب ١-جنسيس سدان ٢٠١٢ فول زير ٢٠٠٠٠ ٢-مورانو ٢٠١٢ زير ٣٥٠٠٠ ٣-ازراگرنجور٢٠١٣صفر يا كم كاركرد فول ٤-نيسان مورانو ٢٠٠٩ زير ٥٠٠٠٠ و ٢٠٠٨ زير ٥٠٠٠٠ رو پيشنهاد ميكنم براي زير ١٠٠ تومن ١-رنو مگان ٩٠ زير ٢٠٠٠٠ ٢-مزدا٣تيپ٢ ٩٠ زير ٢٠٠٠٠ رو پيشنهاد مي كنم ،اگر خيلي حساس به الماني ها هستيد انتخاب هاتون خيلي محدوده به Bmw 320 2013 و c200 ٢٠١٢ از اين ها يه مقدار قديمي تر هم c350 2009 رو ميتونيد بگيريد كه بهترين انتخاب رو ٣٢٠ ٢٠١٣ در نظر ميگيرم ولي باوركنيد بوالله به خرج جانبي وهزينه هاي لوازمش نميرزه بازم خود صلاح دانيد،در مورد مزدا هم فقط به خاطر ابشن دوست بودنتون گفتم وگرنه خشكيش در سواري و هزينه ي جانبي نامعقولش براي ماشين تو اي ن رنج اونو بعد رنو مگان قرار ميده.به اميد ديدار شما دوستان در سال اينده و قبولي در رشته ي پزشكي دانشگاه تهران خدانگهدار.

دروغ نمیگم تا وسط های نوشتتون رو خوندم، نکته ای که شما روش دست گذاشتین دقیقاً selling point ماشینای کره اییه، تا این حدش باهاتون موافقم، کسی هیوندای نمیخره چون هیوندای میخواد، میخره چون به نسبت پولی که میده امکانات خوبی دریافت میکنه؛ دقیقاً مشکل من هم با ماشین های کره ای همینه، هیچ وقت کسی آرزو نداره جنسیس سوار شه، وقتی پول m3 یا SL رو نداره میره جنسیس کوپه میخره!
همچین خریدی با اینکه معقولانست اما از نظر من و اون دوستمون و خیلیای دیگه که ماشین علاقشونه درست نیست، آدم باید عاشق ماشینش باشه، نه این که بخواد خودشو توجیه کنه و بگه خوب به نسبت پولم خرید خوبی کردم!
ضمناً این رو هم بگم من ماشین های ژاپنی رو واقعاً قبول دارم، بخثم درباره کیا و هیوندای بود چون اصلاً یکی کردن این ها با شرکتایی مثه تویوتا و نیسان و هوندا کار درستی نیست
 

GamesWorld

کاربر فعال ارزهای دیجیتال
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
6,635
لایک‌ها
6,715
محل سکونت
رشت
همون چیزی که چند صفحه قبل گفتم رو مجددا پیشنهاد میدم

استارتر میری نمایشگاه ها رو دید میزنی , با هر ماشینی که حال کردی همون رو میخری , زیادی هم تو مود آپشن ماپشن نرو .

هرچقدر هم اینجا وقت بذاری بیشتر سردرگم میشی
 

Pooriya.a

فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2011
نوشته‌ها
6,391
لایک‌ها
505
محل سکونت
تـــــــهرانـــــــ / Tehran
اگه با ظاهر ال90 میتونی کنار بیایی ماشین خیلی خوبی هست ... پیشنهاد بعدی یم رانا هست که هم جدیدتره و هم نسبتا ماشین خوبی ـــه ما خودمون + 2تا از آشنا ها دارند که خدا رو شکر رازی بودیم . از نظر قدرت و شتاب هم به لطف متور 1600 - 16 سوپاپ ، خوبه.

405 و پرشیا هم ماشین های خوبی هستند اما دیگه باید قبول کنیم که سالیان درازی رو توی این کشور راه رفتند.

سمند های جدید (ef7) هم که بقول بچه ها یه شاهی نمی ارزه :دی
 

farbod_zf

Registered User
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2010
نوشته‌ها
2,930
لایک‌ها
213
محل سکونت
Teh
صفر يا رانا يا ال90 جفتشون تو مزايا و معايب سر به سر هستن

Sent from my HUAWEI G610-U20 using Tapatalk 2
 

payman1

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2010
نوشته‌ها
786
لایک‌ها
117
محل سکونت
Guilan
آقا بیخیال شید استارتر الان دیگه ماشینشم خریده!!!
 

Princess of the world

Registered User
تاریخ عضویت
27 نوامبر 2013
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
چند وقت پیش توی جاده هراز یخ بندون و کولاک بود همه ماشینا زده بودن بغل همه برف پاک کناشون یخ زده بود موتورشون روشن نمیشد لیز بازاری بود سر میخوردن ترمزشون هم کار نمیکرد تنها ماشینی که عین رخش میرفت و آخ هم نگفت ال 90 بود :cool: البته مال پارس خودرو خیلی بهتر از ایران خودرو
 

ibest

کاربر فعال ادبیات
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
14,900
لایک‌ها
11,874
محل سکونت
0098
نظرتون در مورد پارس elx چیه ؟

خودم ترجیح میدم
 

سـعید

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 ژوئن 2013
نوشته‌ها
34
لایک‌ها
26

differentboy1994

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
4,184
لایک‌ها
2,260
محل سکونت
اصفهان
متاسفانه با این پول باید همین ماشین ها رو بهت پیشنهاد داد ... حتی با دلار 3000 تومانی هم شما 10 هزار دلار پول داری که باهاش چه ماشینهایی همه جای دنیای میشه سوار شد .. !!!

اینجا رو ببینید .... !!!!


گذشته از افسوس خوردن ... اینجا رو هم ببینید شاید مشتری شدید !!
متاسفانه قیمت خودرو ها با دلار حدودا 6500 تومنی و بیشتر درست درمیاد یعنی 4923 دلار تقریبا
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
اگه ماشین عمری میخوای که همیشه باهات بیاد یه 405 مدل ۸۴ تا ۸۶ کم کارکرد گیر بیاد خیالت راحت که از تمام ماشین های زیر زانتیا بهتره!
ال نود که دوستان میگم درسته ماشین نرم و بی صداییه ولی بدونن بخاطر اتاق بلند تو جاده در حد ۴۰۵ و پارس و سمند به حساب نمیاد و از روز اول طراحیش ماشین داخل شهر بوده. پارس هم عالیه ولی خب سنگین تر بودنش مشکلات خودشو مثل زود به سر و صدا افتادن جلوبندی نسبت به ۴۰۵
۲۰۶ هم که کلا شهریه. اون صندوق داراشم بدک نیست ولی اصلا به راحتی بقیش نیست و تعلیق ضعیفی هم داره.
درکل ۴۰۵ خیلی بهتر از سمنده. سمند یه کپی ناقص از ۴۰۵ هست. اتاقی که از اول برای این شاسی و موتور و جلوبندی ساخته نشد. از اول طراحی یه شرکت تازه کار چینی بود که به مزایده گذاشته شد و ایرانخودرو خرید و روی پلتفرم ۴۰۵ نصب کرد. اگه دقت کنید هر قسمت از اتاق مال یه ماشینیه یا حداقل ایده گرفته شده.
مصرف هم بعد از ال نود و ۲۰۶ ۴۰۵ قرار میگیره.
کسانی هم که میگن ۴۰۵ ماشین نیس یه سر به مکانیکی ها بزنن و یه مدت زیر پاشون باشه متوجه میشن دنیا دست کیه.
ناگفته هم نمونه اشغال ترین ماشین از نظر کیفی الان ۴۰۵ و سمند و نسبتا پارس مدل بالای ۹۰ هست.
البته استارتر عزیز که ماشینشونم خرید و مبارکشون باشه.
پیروز باشید


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Last edited:

differentboy1994

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
4,184
لایک‌ها
2,260
محل سکونت
اصفهان

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
اگه ماشین عمری میخوای که همیشه باهات بیاد یه 405 مدل ۸۴ تا ۸۶ کم کارکرد گیر بیاد خیالت راحت که از تمام ماشین های زیر زانتیا بهتره!
ال نود که دوستان میگم درسته ماشین نرم و بی صداییه ولی بدونن بخاطر اتاق بلند تو جاده در حد ۴۰۵ و پارس و سمند به حساب نمیاد و از روز اول طراحیش ماشین داخل شهر بوده. پارس هم عالیه ولی خب سنگین تر بودنش مشکلات خودشو مثل زود به سر و صدا افتادن جلوبندی نسبت به ۴۰۵
۲۰۶ هم که کلا شهریه. اون صندوق داراشم بدک نیست ولی اصلا به راحتی بقیش نیست و تعلیق ضعیفی هم داره.
درکل ۴۰۵ خیلی بهتر از سمنده. سمند یه کپی ناقص از ۴۰۵ هست. اتاقی که از اول برای این شاسی و موتور و جلوبندی ساخته نشد. از اول طراحی یه شرکت تازه کار چینی بود که به مزایده گذاشته شد و ایرانخودرو خرید و روی پلتفرم ۴۰۵ نصب کرد. اگه دقت کنید هر قسمت از اتاق مال یه ماشینیه یا حداقل ایده گرفته شده.
مصرف هم بعد از ال نود و ۲۰۶ ۴۰۵ قرار میگیره.
کسانی هم که میگن ۴۰۵ ماشین نیس یه سر به مکانیکی ها بزنن و یه مدت زیر پاشون باشه متوجه میشن دنیا دست کیه.
ناگفته هم نمونه اشغال ترین ماشین از نظر کیفی الان ۴۰۵ و سمند و نسبتا پارس مدل بالای ۹۰ هست.
البته استارتر عزیز که ماشینشونم خرید و مبارکشون باشه.
پیروز باشید


Sent from my iPad using Tapatalk

عزیز زانتیا که خودش یکی از آشغال ترین و پر استهلاک ترین ماشینای تو ایرانه ... داغونااااا
میشه در خصوص اینکه سمند طراحی شده توسط کمپانی های چینیه یه منبع بهم بدی !؟
عزیزم بدون منبع و از رو هوا صحبت نکن...اینجا یه مکان عمومیه که ممکنه خیلیا صحبت های مارو بخونن و اساس تصمیم گیری خودشون قرار بدن

Sent from my SHW-M380W using Tapatalk 2
 

secreter

Registered User
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2003
نوشته‌ها
577
لایک‌ها
683

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
عزیز زانتیا که خودش یکی از آشغال ترین و پر استهلاک ترین ماشینای تو ایرانه ... داغونااااا
میشه در خصوص اینکه سمند طراحی شده توسط کمپانی های چینیه یه منبع بهم بدی !؟
عزیزم بدون منبع و از رو هوا صحبت نکن...اینجا یه مکان عمومیه که ممکنه خیلیا صحبت های مارو بخونن و اساس تصمیم گیری خودشون قرار بدن

Sent from my SHW-M380W using Tapatalk 2

شرکت انگلیسی فرست اتومیتو در تایوان طرح اولیه سمند رو تولید کردند و بخاطر مشکلات مالی و عدم توانایی تولید به مزایده گذاشتن که ایرانخودرو اون مزایده رو برد و بعد ها توسط مهندسان تازه کار ایرانی (عموما فارغ التحصیلان دانشگاههای مثل شریف و امیرکبیر) و با همکاری همون شرکت کامل تر شد. جالبه که بدونید ۶۴ درصد سهام شرکت اتومیتو در مالکیت شرکت صنایع خودرو سازی شانگاهای چین بود و تمامی مهندسین و عوامل اتومیتو مهندسین شرکت شانگهای بودند. در همون زمان خود شرکت اتومیتو به ایرانخودرو در مورد سنگینی این اتاق برای پلتفرم ۴۰۵ تذکر داد و تضمینی راجع تعلیق و ترمز و استهلاک ارایه نداد.
درمورد زانتیا. شما چندبار پشت زانتیا نشستی؟! یکی از پرشتاب ترین و پر قدرت ترین و انعطاف پذیرترین خودرو های تولید داخله! سیستم تعلیق زانتیا رو من به شخصه جرات نمیکنم با ماشین ۱۵۰ میلیونی مقایسه کنم بعد شما همینطور میای میگی اشغال؟؟!! از صدتا ادم ماشین باز که واقعا اینکاره بپرسید پی میبرید خودتون. درمورد اخرین مدل هایی که تولید شد نمیتونم نظری راجع کیفیتش بدم ولی زیر ۸۷ بهت تضمین میدم هیچ کدوم از ماشینای تولید داخل بجز مگان و تیانا و چندتای دیگه که عموما بالای ۸۰ میلیون هستند درحد زانتیا نیستند. بنده اگه نظر میدم هم تحصیلات دانشگاهیم تو همین ضمینه هست هم تک تک ماشینایی که بحث میشه رو یه مدت سوار شدم. بنده خودم یکسال سمند داشتم تعصبی هم رو هیچکدومش ندارم.
درضمن من درحدی نیستم که کسی بخواد نظرات من رو اساس تصمیم گیری قرار بده. هرکسی میتونه خودش امتحان کنه و اگه نظر کسی درست نیست نپذیره. و کسی هم حق توهین و حکم صادر کردن راجع کسی رو نداره. چیزایی که گفتم فقط تجربه شخصی بود ممکنه تجربه شما متفاوت باشه و در جای خودش محترمه. و شما هم طلبکار بنده نیستی که واسه حرفم منبع واستون قرار بدم.
احترام متقابل هم ملاکه در یک مکان عمومی دوست من.
با احترام.
موفق باشید


Sent from my iPad using Tapatalk
 

differentboy1994

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
4,184
لایک‌ها
2,260
محل سکونت
اصفهان
قبلا که دیلار 1 تومن بود تعرفه 90 بود الان که دیلار 3 تومن شده 40 درصد برای ماشین های زیر 2500 سی سی
http://alef.ir/vdcevx8zejh8vxi.b9bj.html?183384
پس چرا قیمتا این جوریه؟
ممنون.

New 2013, 2014 Toyota Car Models - Yahoo Autos


Toyota
نام خودروقیمت بازار ( تومان )قیمت نمایندگی ( تومان )
لندکروز 8 سیلندر VXR495,000,000وارداتی
لندکروز 6 سیلندر GXR فول 2013385,000,000314,500,000
اف جی کروز - Xtreem305,000,000230,000,000
فورچونر . VX . اتاق جدید285,000,000وارداتی
راو 4 . تیپ 2165,000,000149,900,000
راو 4 . تیپ 3180,000,000169,900,000
پرادو GX دو در آفرود / فول 9 ایربگ222,000,000220,000,000
پرادو GX دو در آفرود / فول 2 ایربگ210,000,000وارداتی
پرادو VX چهار در آفرود . فول276,000,000---
پرادو VX چهار در آنرود . فول395,000,000325,000,000
هایلوکس دیزل147,000,000136,900,000
GT 86 . فول156,000,000159,900,000
GT 86 . بدون بال و کیت بدنه136,000,000وارداتی
آریون 2011153,000,000---
آریون . اتاق جدید گراند180,000,000200,800,000
آریون . اتاق جدید SE186,000,000---
کمری GL119,000,000118,900,000
کمری GLX135,000,000144,900,000
کمری SE140,000,000---
یاریس هاچ بک ( اتاق جدید )86,000,00085,900,000
یاریس صندوقدار ( اتاق جدید )101,000,00096,900,000
کرولا XLI فول کامل با بال عقب112,000,000106,900,000
کرولا XLI . ساده97,000,00098,900,000
کرولا GLI فول109,000,000وارداتی
ون پریوی------
ون هایس130,000,000---



New 2013, 2014 Toyota Car Models - Yahoo Autos
 

secreter

Registered User
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2003
نوشته‌ها
577
لایک‌ها
683
پس چرا قیمتا این جوریه؟

Toyota
نام خودروقیمت بازار ( تومان )قیمت نمایندگی ( تومان )
لندکروز 8 سیلندر VXR495,000,000وارداتی
لندکروز 6 سیلندر GXR فول 2013385,000,000314,500,000
اف جی کروز - Xtreem305,000,000230,000,000
فورچونر . VX . اتاق جدید285,000,000وارداتی
راو 4 . تیپ 2165,000,000149,900,000
راو 4 . تیپ 3180,000,000169,900,000
پرادو GX دو در آفرود / فول 9 ایربگ222,000,000220,000,000
پرادو GX دو در آفرود / فول 2 ایربگ210,000,000وارداتی
پرادو VX چهار در آفرود . فول276,000,000---
پرادو VX چهار در آنرود . فول395,000,000325,000,000
هایلوکس دیزل147,000,000136,900,000
GT 86 . فول156,000,000159,900,000
GT 86 . بدون بال و کیت بدنه136,000,000وارداتی
آریون 2011153,000,000---
آریون . اتاق جدید گراند180,000,000200,800,000
آریون . اتاق جدید SE186,000,000---
کمری GL119,000,000118,900,000
کمری GLX135,000,000144,900,000
کمری SE140,000,000---
یاریس هاچ بک ( اتاق جدید )86,000,00085,900,000
یاریس صندوقدار ( اتاق جدید )101,000,00096,900,000
کرولا XLI فول کامل با بال عقب112,000,000106,900,000
کرولا XLI . ساده97,000,00098,900,000
کرولا GLI فول109,000,000وارداتی
ون پریوی------
ون هایس130,000,000---



New 2013, 2014 Toyota Car Models - Yahoo Autos


هزینه پلاک و عوارض و بیمه و مالیات بر ارزش افزوده و هزار تا کوفت و زهر و مار دیگه هم اضافه میشه
مافیا را هم ایضافه کون
 
بالا