• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مشاوره (خرید، مقایسه، فنی...)

÷


  • Total voters
    52

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
پارس lx که موتورش 405 اگه موتور tu5 هم بزارن چون 206 سبکتر موتور خودش مناسب بدنش بازم هندلینگو شتابش بهتر از پارس ک بدنه 405 موتور 206
الان رو دقیق نمیدونم ولی تا جایی که اطلاع دارم همه ماشین ها با ECU جدید روشن میشن ، مثله رانا و 206 و پارس و ....(TU5 هااا)
ولی قدیم تر ها با ECU 7.4.4 بوش روشن میکردن و با دریچه گاز سیمی ، به همین خاطر از کشش و شتاب اولیه مناسب تری برخوردار بودن
نکته بعدی که مهمه اینه که اینکه وزن چقدر هست با موتور یکسان زیاد دقت نکنید
تقریبا از وزن های برابری برخوردارن و اطلاعات توی سایت ایرانخوردو زیاد درست نیست
نکته ای که توی شتابگیری این خودرو ها با موتور مشابه مهمه یک ECU هست و دوم هم سایز رینگ و لاستیک و ضرایب گیربکس که فوق العاده تاثیر گذار هستن
 

smd9782

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2012
نوشته‌ها
489
لایک‌ها
43
محل سکونت
تهران
سلام دوستان
لطفا افت قیمت خودرو رو بهم بگین

** در عقب ، زه به پایین رنگ میشه ، بالای زه بدون رنگ در میاد
** ستون عقب بدون رنگ درمیاد ، اون قسمتی که رنگ پریده ، قلم گیری میشه
** صندوق عقب هم یه مقدار فرورفتگی داره که بدون رنگ در میاد

مدل : سمند EF7 بنزین سوز مدل 92

تصاویر :
2_1_.JPG

2_2_.JPG

2_3_.JPG

2_4_.JPG

2_5_.JPG
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
دقیق ک نمیشه گفت ولی یکی دوتومن معمولا بعد تصادف هست بده بیرنگ دربیارن هرجا ک میشه
 

ArashMiniStar2

Registered User
تاریخ عضویت
2 جولای 2012
نوشته‌ها
758
لایک‌ها
888
محل سکونت
IR/MASHHAD
پارس lx هم جالب نیس چون بدنش سنگیتره از 206 بازم به زور شتاب میگیره!!

Sent from my Xperia Z1 - THE BEST OF SONY
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
الان رو دقیق نمیدونم ولی تا جایی که اطلاع دارم همه ماشین ها با ECU جدید روشن میشن ، مثله رانا و 206 و پارس و ....(TU5 هااا)
ولی قدیم تر ها با ECU 7.4.4 بوش روشن میکردن و با دریچه گاز سیمی ، به همین خاطر از کشش و شتاب اولیه مناسب تری برخوردار بودن
نکته بعدی که مهمه اینه که اینکه وزن چقدر هست با موتور یکسان زیاد دقت نکنید
تقریبا از وزن های برابری برخوردارن و اطلاعات توی سایت ایرانخوردو زیاد درست نیست
نکته ای که توی شتابگیری این خودرو ها با موتور مشابه مهمه یک ECU هست و دوم هم سایز رینگ و لاستیک و ضرایب گیربکس که فوق العاده تاثیر گذار هستن
یعنی وزن پارس با 206 الان یکی شده؟چطوری ب این نتیجه رسیدی؟
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
یعنی وزن پارس با 206 الان یکی شده؟چطوری ب این نتیجه رسیدی؟
منظور ایشون فکر کنم اینه که مثلا 100 کیلو چیزی نیس تو شتاب تاثیر ندارع!!!!! عجب چیزایی ادم میشنوه!!
واقعا نمیدونم چرا بعضیا دقیقا از روی یه جایی(!؟) نظر میدن؟ اقایی که lx رو با 206 یکی میکنی دقت کردی علاوه بر تفاوت وزنی، ضریب ایرودینامیکی 206 خیلی بالاتر از پارسه؟؟؟؟

Sent from my Xperia Z1 - THE BEST OF SONY
 

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
یعنی وزن پارس با 206 الان یکی شده؟چطوری ب این نتیجه رسیدی؟
کافیه شما هردو خودرو رو روی باسکول ببرین
البته 206 SD باشه لطفا :دی
متوجه اختلاف 30 - 40 کیلوی خواهید شد نه خیلی بیشتر و نه کمتر
تازه این ها با اختلاف وزن راننده ها و مخزن سوخت پر و خالی قابل جبران هست ;)
منظور ایشون فکر کنم اینه که مثلا 100 کیلو چیزی نیس تو شتاب تاثیر ندارع!!!!! عجب چیزایی ادم میشنوه!!
واقعا نمیدونم چرا بعضیا دقیقا از روی یه جایی(!؟) نظر میدن؟ اقایی که lx رو با 206 یکی میکنی دقت کردی علاوه بر تفاوت وزنی، ضریب ایرودینامیکی 206 خیلی بالاتر از پارسه؟؟؟؟
Sent from my Xperia Z1 - THE BEST OF SONY
اونی که داره از روی اونجاش نظر میده شمایی نه من عزیزم
میدونستی چیزی که گفتی برعکس هست؟!
و 405 (پارس) بهترین ضریب درگ رو در بین تمام محصولاتمون داره؟!
باور نمیکنی یه سرچ بزن بعد بیا اینجا مورد خطاب قرار بده ملت رو
شما 4 تا چیز از دهنه ملت شنیدی نه خودت تست کردی احتمالا نه تجربشو داشتی
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
کافیه شما هردو خودرو رو روی باسکول ببرین
البته 206 SD باشه لطفا :دی
متوجه اختلاف 30 - 40 کیلوی خواهید شد نه خیلی بیشتر و نه کمتر
تازه این ها با اختلاف وزن راننده ها و مخزن سوخت پر و خالی قابل جبران هست ;)

اونی که داره از روی اونجاش نظر میده شمایی نه من عزیزم
میدونستی چیزی که گفتی برعکس هست؟!
و 405 (پارس) بهترین ضریب درگ رو در بین تمام محصولاتمون داره؟!
باور نمیکنی یه سرچ بزن بعد بیا اینجا مورد خطاب قرار بده ملت رو
شما 4 تا چیز از دهنه ملت شنیدی نه خودت تست کردی احتمالا نه تجربشو داشتی
از دهن ملت نشنیدم دقیقا از نزدیک دیدم نمیخواد دیگه به من بگی باز
بهترین ضریب درگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گرفتی مارو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 206 بخاطر بدنه بیضی مانندش بهترین آیرودینامیک رو داره بعدش ال 90 حالت خوبه؟
هم یه جا بگو حرفتو تایید کنه که ضریب آیرودینامیک پارس بیشتره؟
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,486
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
کافیه شما هردو خودرو رو روی باسکول ببرین
البته 206 SD باشه لطفا :دی
متوجه اختلاف 30 - 40 کیلوی خواهید شد نه خیلی بیشتر و نه کمتر
تازه این ها با اختلاف وزن راننده ها و مخزن سوخت پر و خالی قابل جبران هست ;)

اونی که داره از روی اونجاش نظر میده شمایی نه من عزیزم
میدونستی چیزی که گفتی برعکس هست؟!
و 405 (پارس) بهترین ضریب درگ رو در بین تمام محصولاتمون داره؟!
باور نمیکنی یه سرچ بزن بعد بیا اینجا مورد خطاب قرار بده ملت رو
شما 4 تا چیز از دهنه ملت شنیدی نه خودت تست کردی احتمالا نه تجربشو داشتی
منظور 206 هاچ بود نه سدان خوب مشخص با اضافه شدن صندوق و تغییر ضریب آیرودینامیک و همچنین سنگین شدن شتابش کمتر میشه,وقتی میگی با پرشدن باک و مسافر قابل جبران معلومه نمیدونی شتاب گیری چیه دیگه شتاب گیری باید تو شرایط یکسان باشه نه ی ماشین فقط راننده ماشین دیگه مثل افغانی ها مسافر بزنی با باک پر حالا ریس بکشید ببینیم کی برندست این با عقل جور در میاد؟,شما چطور میگی بین محصولاتمون 405 بهترین ضریب روداره ضریب درگ یا همون ضریب آیرودینامیک نیرو تقسیم بر دانسیته سزعت و سطح سیال حساب میشه و هرچقدر عددش پایین تر باشه ضریب بهتر میشه هر جام ک میرم ضریب درگ پارس یا همون 405 رو 0/31 و مال زانتیا رو 0/30 نوشته همونطور ک مشخص زانتیا پایین تر و بهتر دربین محصولات وطنی البته این اعداد قبل اومدن تندر 90 اونو نمیدونم چند ولی اینا سند حساب نمیشه چون منبع رسمی واسش وجود نداره ضریب درگ باید تو تونلهای باد پیشرفته تست بشه که الحمدالله 405 با اون موتورش حداقل 20 سالی هست منقرض شده تو دنیا
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,120
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
سلام به همه
دوستان نظرتون در مورد این خودرو چیه
این مطلبی که تو شبکه های اجتماعی هست رو احتمالا دیدید؟
نام خودرو: mvm 110
نام كمپاني توليدکننده : T.cvb cho چين
قيمت جهاني: 1400 دلار
قيمت با نرخ دلار 3400 تومني: 4 ميليون و 760 هزارتومان
كيفيت خودرو: بسيار نامطلوب
نوع كاربري : كار در شهرك هاي صنعتي ، داخل محدوده شرکتهاي بزرگ و دانشگاههاي بزرگ و فرودگاه ها، ممنوعيت عبور و مرور در شهر ها و جاده هاي چين
صادرات : فقط به ايران
قيمت در ايران: 20ميليون تومان
منبع: مجله پدال
حقیقت داره این مطلب آیا؟
 

kingPresident

Registered User
تاریخ عضویت
8 فوریه 2014
نوشته‌ها
1,291
لایک‌ها
1,324
سن
35
محل سکونت
تهران
سوار نشدم ولی یکی از دوستان میگفت کیفیت سواریش و رانندگی باهاش از پراید خیلی پایین تر و ظعیف تره
 
  • Like
Reactions: al2

MyLGcookie

Registered User
تاریخ عضویت
22 آپریل 2012
نوشته‌ها
3,017
لایک‌ها
446
سن
28
محل سکونت
البرز، کرج
به نظرم من این فقط شایعه است!
کمپانی تواید کننده : چری
این ماشین 5 دنده است و قاعدتا برای سفر بین شهری هم طراحی شده.
قبول دارم آشغاله اما نه تا این حد!
در مورد قیمت هم نظری نمی دم.
 

crashday

Registered User
تاریخ عضویت
13 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,248
لایک‌ها
1,323
قوطی کبریته!
20 تومن رو بدی پارس یا 405 مدل پایین یا نهایتا پراید بگیری خیلی بهتره..
 

kingPresident

Registered User
تاریخ عضویت
8 فوریه 2014
نوشته‌ها
1,291
لایک‌ها
1,324
سن
35
محل سکونت
تهران
قوطی کبریته!
20 تومن رو بدی پارس یا 405 مدل پایین یا نهایتا پراید بگیری خیلی بهتره..
دقیقا تایید میشه!!
الان با 20 تومن
یه 206 مدل 86
یه پراید 111 صفر
یه ماشین گل 209
یه 405 مدل سال 89-90
یه سمند el مدل سال 92
میشه خرید که هر 6 تاش بهتر از این ماشینه!
 

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
منظور 206 هاچ بود نه سدان خوب مشخص با اضافه شدن صندوق و تغییر ضریب آیرودینامیک و همچنین سنگین شدن شتابش کمتر میشه,وقتی میگی با پرشدن باک و مسافر قابل جبران معلومه نمیدونی شتاب گیری چیه دیگه شتاب گیری باید تو شرایط یکسان باشه نه ی ماشین فقط راننده ماشین دیگه مثل افغانی ها مسافر بزنی با باک پر حالا ریس بکشید ببینیم کی برندست این با عقل جور در میاد؟,شما چطور میگی بین محصولاتمون 405 بهترین ضریب روداره ضریب درگ یا همون ضریب آیرودینامیک نیرو تقسیم بر دانسیته سزعت و سطح سیال حساب میشه و هرچقدر عددش پایین تر باشه ضریب بهتر میشه هر جام ک میرم ضریب درگ پارس یا همون 405 رو 0/31 و مال زانتیا رو 0/30 نوشته همونطور ک مشخص زانتیا پایین تر و بهتر دربین محصولات وطنی البته این اعداد قبل اومدن تندر 90 اونو نمیدونم چند ولی اینا سند حساب نمیشه چون منبع رسمی واسش وجود نداره ضریب درگ باید تو تونلهای باد پیشرفته تست بشه که الحمدالله 405 با اون موتورش حداقل 20 سالی هست منقرض شده تو دنیا
جنابه شرایط یکسان ، بحر العلوم ، ایرانی اصیل و آریایی و ... در مورد لفظ افعانی که بکار بردید جوابتون رو نمیدم میذارم پایه شعوره بحث کردنتون
سنتون هم کم نیست بگم به خاطر سنه پایینتونه که اینقدر تند خو هستید
اولا کو که شرایط یکسان ایجاد بشه دوما ازتون سوال پرسیدم که آیا با چشم خودتون ماشین رو روی باسکول بردید یا خیر
من بردم ، پژو پارس با باک پر تازه بعضی از تجهیزاتی از قبیل رویه صندلی و ... حدود 1100 کیلو وحتی کمتر هم هست
حالا پارس با موتور TU5 به خاطر بلوک چدنی مقداری (20 - 30 کیلو) سنگین تر هست
هیچ وقت اون شرایط یکسانی که بخوایم یه تست واقعی انجام بدیم پیش نمیاد ، ماشین هم که از کارخونه در بیاد درست و حسابی راه نمیره که بخوایم مدل های صفرش رو تست کنیم
با این حال من صفره همه این ماشین ها رو تست کردم روی هیچکدومشون هم تعصب ندارم چون همشون یه آشغالن ;)
در 206 و زانتیا و ... هم ماشین های به روزی نیستن و این یه واقعیته با این حال 405 فرمان طلایی برده و برنده رالی داکار بوده ;)
و تونل باد و ضریب درگ و ... هم از خیلی سال پیش و از زمان ساخت اولین هواپیماهای مسافربری و طراحی های حرفه ای ماشین داره اندازه گیری میشه
از دهن ملت نشنیدم دقیقا از نزدیک دیدم نمیخواد دیگه به من بگی باز
بهترین ضریب درگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گرفتی مارو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 206 بخاطر بدنه بیضی مانندش بهترین آیرودینامیک رو داره بعدش ال 90 حالت خوبه؟
هم یه جا بگو حرفتو تایید کنه که ضریب آیرودینامیک پارس بیشتره؟
من حالم خوبه شما حالت خوبه؟!
خوب خدارو شکر که از نزدیک دیدین
سلامه منم بهش برسونین
لازم نیست کسی من رو تایید کنه
شما اگه به جای گذاشتنه این همه علامت سوال فقط واژه Drag coefficient رو برای خودرو مد نظرتون سرچ میکردین به نتیجه میرسیدین
در مورد ضریب درگ اگه تحقیق میکردین میدیدین که ضریب درگ 405 معمولی رو 0.29 اعلام کردن
با این حال اگه 0.31 هم در نظر بگیریم باز وضعیت مناسبی داره حالا شما حساب کنید پارس به دلیل حالت قوسی تره سپر و کاپوت دور از انتظار نیست که حتی ضریب بهتری هم داشته باشه و من رقمه 0.29 رو هم براش دیدم با این حال باید مشابه با 405 یا با اختلاف خیلی کمتر باشه
پژو 206 : 0.33
سیتروئن زانتیا : 0.31
و دوست عزیزم که لوگان رو برتر معرفی کرده بودین
آدم با چشمه خودش هم میتونه تشخیص بده که لوگان یه ماشین کاملا مکعبی هست
با این حال ضریب درگش 0.360 هست
بعدم توی شتابگیری از حالت سکون تا 100 اونم در شرایط یکسان و بدونه باد مخالف آیا واقعا اینقدر ضریب درگ مهم هست برای اینطور خودرو هایی که ضرایب نزدیک بهم دارن؟!
یا سایز رینگ و لاستیک ، نوع گیربکس استفاده شده و ... بیشتر تاثیر گذار هستن؟! .اگه یه خورده تحقیق کنید متوجه میشید گیربکس هایی که ایرانخودرو هر سری میبنده با ضرایب مختلف و فاینال درایو های مختلف هست و شرایط متفاوتی رو ایجاد میکنه . شاید حتی برای 405 بیشتر از 7 - 8 جور ضریب مختلف وجود داشته باشه .
الان خود 206 با سه ای سی یو مختلف روشن شده که 7.4.4 قدیمی از همشون قدرت بیشتری میده .
یا پارس و 405 و ....
من واقعا بحث کردن در مورد ماشین رو دوست دارم ولی بدونه دعوا و توهین و از روی تجربه و اطلاعات مستند
کوچیکه همه دوستان هم هستیم
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
جنابه شرایط یکسان ، بحر العلوم ، ایرانی اصیل و آریایی و ... در مورد لفظ افعانی که بکار بردید جوابتون رو نمیدم میذارم پایه شعوره بحث کردنتون
سنتون هم کم نیست بگم به خاطر سنه پایینتونه که اینقدر تند خو هستید
اولا کو که شرایط یکسان ایجاد بشه دوما ازتون سوال پرسیدم که آیا با چشم خودتون ماشین رو روی باسکول بردید یا خیر
من بردم ، پژو پارس با باک پر تازه بعضی از تجهیزاتی از قبیل رویه صندلی و ... حدود 1100 کیلو وحتی کمتر هم هست
حالا پارس با موتور TU5 به خاطر بلوک چدنی مقداری (20 - 30 کیلو) سنگین تر هست
هیچ وقت اون شرایط یکسانی که بخوایم یه تست واقعی انجام بدیم پیش نمیاد ، ماشین هم که از کارخونه در بیاد درست و حسابی راه نمیره که بخوایم مدل های صفرش رو تست کنیم
با این حال من صفره همه این ماشین ها رو تست کردم روی هیچکدومشون هم تعصب ندارم چون همشون یه آشغالن ;)
در 206 و زانتیا و ... هم ماشین های به روزی نیستن و این یه واقعیته با این حال 405 فرمان طلایی برده و برنده رالی داکار بوده ;)
و تونل باد و ضریب درگ و ... هم از خیلی سال پیش و از زمان ساخت اولین هواپیماهای مسافربری و طراحی های حرفه ای ماشین داره اندازه گیری میشه

من حالم خوبه شما حالت خوبه؟!
خوب خدارو شکر که از نزدیک دیدین
سلامه منم بهش برسونین
لازم نیست کسی من رو تایید کنه
شما اگه به جای گذاشتنه این همه علامت سوال فقط واژه Drag coefficient رو برای خودرو مد نظرتون سرچ میکردین به نتیجه میرسیدین
در مورد ضریب درگ اگه تحقیق میکردین میدیدین که ضریب درگ 405 معمولی رو 0.29 اعلام کردن
با این حال اگه 0.31 هم در نظر بگیریم باز وضعیت مناسبی داره حالا شما حساب کنید پارس به دلیل حالت قوسی تره سپر و کاپوت دور از انتظار نیست که حتی ضریب بهتری هم داشته باشه و من رقمه 0.29 رو هم براش دیدم با این حال باید مشابه با 405 یا با اختلاف خیلی کمتر باشه
پژو 206 : 0.33
سیتروئن زانتیا : 0.31
و دوست عزیزم که لوگان رو برتر معرفی کرده بودین
آدم با چشمه خودش هم میتونه تشخیص بده که لوگان یه ماشین کاملا مکعبی هست
با این حال ضریب درگش 0.360 هست
بعدم توی شتابگیری از حالت سکون تا 100 اونم در شرایط یکسان و بدونه باد مخالف آیا واقعا اینقدر ضریب درگ مهم هست برای اینطور خودرو هایی که ضرایب نزدیک بهم دارن؟!
یا سایز رینگ و لاستیک ، نوع گیربکس استفاده شده و ... بیشتر تاثیر گذار هستن؟! .اگه یه خورده تحقیق کنید متوجه میشید گیربکس هایی که ایرانخودرو هر سری میبنده با ضرایب مختلف و فاینال درایو های مختلف هست و شرایط متفاوتی رو ایجاد میکنه . شاید حتی برای 405 بیشتر از 7 - 8 جور ضریب مختلف وجود داشته باشه .
الان خود 206 با سه ای سی یو مختلف روشن شده که 7.4.4 قدیمی از همشون قدرت بیشتری میده .
یا پارس و 405 و ....
من واقعا بحث کردن در مورد ماشین رو دوست دارم ولی بدونه دعوا و توهین و از روی تجربه و اطلاعات مستند
کوچیکه همه دوستان هم هستیم
جون من منبع این ضریبا دقیقه چیه؟ که 206 تخم مرغی باید از پارس بدتر باشه!؟

Sent from my Xperia Z1 - THE BEST OF SONY
 
بالا