• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مطالب علمي در زمينه طب و پزشكي ، اخبار پزشكي ، مقالات

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,776
لایک‌ها
3,002
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
با یک آزمایش جدید خون می‌توان آلزایمر را در مراحل بسیار ابتدایی‌تر از آن چه پیش از این ممکن بود، حتی 10 سال قبل از بروز نخستین نشانه‎های این بیماری تشخیص داد. آفتاب: دانشمندان می‌گویند که در آستانه تکمیل آزمایشی هستند که می‌توان با استفاده از آن، آلزایمر را در مراحل بسیار ابتدایی این بیماری تشخیص داد. پس از آن می‌توان از این شیوه در آزمایش‌های کیلنیکی استفاده کرد تا داروهایی برای پیشگیری از پیشرفت این بیماری تولید کرد. به گزارش دیلی تلگراف، قبل از این، تشخیص این بیماری سال‌ها به طول می‌انجامید، اما دانشمندان اعتقاد دارند که این بیماری در حقیقت بیش از 10 سال قبل از ظهور نخستین نشانه‌های بیماری آغاز می‌شود. حالا پژوهشگران کالج سلطتنی لندن توانسته‌اند به «پیشرفت چشمگیری» در طراحی آزمایشی دست یابند که شرایط را در طول این مرحله اولیه و قبل از اینکه هیچ علامت هشدار دهنده قابل ملاحظه‌ای ظاهر شود، شناسایی کنند. پژوهشگران می‌گویند که این آزمایش خون تا 5 سال دیگر قابل دسترس قرار خواهد گرفت، و به این ترتیب می‌توان در دهه بعد، داروهایی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری تولید کرد. یک روان‌پزشک سالخوردگان به نام پروفسور سیمون لاوستون از مرکز روان‌پزشکی کالج سلطتنی لندن می‌گوید که «داده‌های این تحقیق بیشتر از آنچه فکر می‌کردم، امید بخش هستند». پژوهشگران این گروه ادعا می‌کنند که در بین ده‌ها هزار پروتئینی که در خون ما وجود دارند، توانسته‌اند 10 پروتئین را شناسایی کنند که می‌توان از آنها برای تشخیص آلزایمر استفاده کرد. دکتر لاوستون می‌گوید: «دوست نداریم ادعا کنیم که به پیشرفت‌های خیلی بزرگی دست یافته‌ایم، ولی فکر می‌کنم که داده‌هایی که در این تحقیق شاهد آن هستیم، به نسبت چیزهایی که قبلا دیده بودیم، خیلی امیدوار کننده‌تر هستند. بزرگ‌ترین گروه داوطلبان در جهان برای این نوع تحقیق به کار گرفته شدند تا پژوهشگران بتوانند تاثیر این آزمایش را ارزیابی کنند.» پژوهشگران این گروه در همکاری با دانشمندان سراسر اروپا، نمونه‌های خونی و داده‌های کلینیکی را گرد آوری کرده‌اند که اسکن‌های مغزی از هزاران داوطلب هم جزو آنها بودند. این تست در حال حاضر تنها در آزمایش‌های کلینیکی استفاده می‌شود، اما محققان امیدوارند که بتوانند روزی برای عموم مردم هم از آن استفاده کنند. دکتر اریک کاران مدیر بخش پژوهش سازمان پژوهش‌های آلزایمر انگلستان، می‌گوید: «اگر ما آزمایش خون برای بیماری آلزایمر داشته باشیم، انگاه افرادی که فکر می‌کنند مشکل حافظه‌ای دارند، خیلی ساده می‌توانند به یک آزمایش ارزان، نسبتا غیر تهاجمی و سریع دسترسی داشته باشند تا مشخص شود که آیا به این بیماری مبتلا هستند یا نه؟ این آزمایش خانواده‌ها را هم از نگرانی در می‌آورد و اگر هم متاسفانه این بیماری در آنها تشخیص داده شد، در آن صورت می‌توانند دارو دریافت کنند و برای آینده برنامه ریزی کنند».
مجید جویا​
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,776
لایک‌ها
3,002
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
ندول های تیروئید شامل توده ها یا برآمدگی هایی روی غده تیروئید واقع در جلوی گردن هستند. این غده، چگونگی استفاده بدن از انرژی را کنترل می کند.

بیشتر ندول ها یا گره های تیروئید، غیرسرطانی هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند. بسیاری از ندول های تیروئید حتی نیاز به درمان هم ندارند.

ندول تیروئید

گاهی اوقات ندول تیروئید می تواند مشکل ایجاد کند. بعضی وقت ها گره تیروئید می تواند مقدار زیادی هورمون تیروئید تولید کند. در این حالت، بقیه غده تیروئید ***** شده و نمی تواند در حد معمول کار کند.

بیشتر گره های تیروئید، سرطانی نیستند، ولی اگر آزمایشات سرطان را نشان داد، بایستی با عمل جراحی ندول را برداشت.


علل گره های تیروئید

علل ندول های تیروئید مشخص نیست، اما افرادی که در معرض تابش اشعه قرار می گیرند، بیشتر دچار این ندول ها می شوند.

هم چنین ندول ها زمینه خانوادگی دارند، یعنی اگر پدر و مادر شما ندول تیروئید داشته باشند، به احتمال زیاد شما هم دچار آن خواهید شد.

علائم

بیشتر ندول های تیروئید خیلی کوچک هستند و شما متوجه وجود آن نمی شوید.

اگر ندول تیروئید بزرگ باشد، می توانید آن را حس کنید و یا متوجه ورم گردن خود شوید.
بیشتر افراد خودشان نمی توانند ندول های تیروئید را پیدا کنند، زیرا این ندول ها به راحتی حس نمی شوند و معمولا علامتی ندارند

همچنین ممکن است علائم زیر را نیز داشته باشید:

- احساس درد در ناحیه گلو و یا مثل اینکه گلوی شما گرفته است.

- قورت دادن غذا به سختی

- نفس کشیدن سخت و مشکل

- عصبی بودن، ضربان تند قلب، تعریق زیاد و یا کاهش وزن که این ها علائم پرکاری تیروئید هستند که در این حالت، غده تیروئید هورمون زیادی تولید می کند.

- احساس خستگی یا افسردگی، مشکلات حافظه، داشتن یبوست، خشکی پوست یا احساس سرما که این ها علائم کم کاری تیروئید هستند که در این حالت، غده تیروئید هورمون کافی تولید نمی کند.

راه های تشخیص


بیشتر افراد خودشان نمی توانند ندول های تیروئید را پیدا کنند، زیرا این ندول ها به راحتی حس نمی شوند و معمولا علامتی ندارند.

اغلب وقتی شما به دلیل دیگری (مثل یک بیمار دیگر) و با توصیه پزشک، از ناحیه گردن سی تی اسکن و یا سونوگرافی انجام می دهید، پزشک ندول را روی تیروئید شما پیدا می کند و تشخیص می دهد.

در این حالت پزشک گردن شما را معاینه می کند و از شما سوال می کند که آیا علائم و تغییراتی در خودتان مشاهده کرده اید یا نه؟

همچنین آزمایشات دیگری باید انجام دهید تا پزشک ببیند آیا تیروئید شما به خوبی کار می کند یا نه؟ و آیا ندول تیروئید سرطانی است یا نه؟

این آزمایشات عبارتند از:
ندول تیروئید


1- آزمایش خون برای بررسی میزان هورمون تیروئید در بدن


2- سی تی اسکن از تیروئید:
اگر میزان هورمون تیروئید بالا باشد، این آزمایش انجام می شود تا پزشک ببیند تیروئید شما چگونه کار می کند؟

3- آسپیراسیون با سوزن نازک: در این آزمایش، سرطانی بودن ندول بررسی می شود. با یک سوزن نازک، مقداری از مواد ندول برداشته می شود (تصویر کناری) و در زیر میکروسکوپ برای مشاهده سلول های سرطانی، بررسی می شود.

4- سونوگرافی از غده تیروئید:
برای مشاهده تعداد و اندازه ندول ها و یا پیدا کردن محل آن ها برای آزمایش آسپیراسیون، سونوگرافی تیروئید انجام می شود.


درمان


1- اگر ندول تیروئید سرطانی نباشد و مشکلی ایجاد نکند، پزشک با دقت هر نوع تغییری را در ندول بررسی خواهد کرد. اما اگر ندول بزرگ باشد و یا مشکلاتی در قورت دادن غذا یا نفس کشیدن ایجاد کند، پزشک با عمل جراحی، ندول را از بدن خارج می کند.

2- اگر ندول تیروئید باعث پرکاری تیروئید شود، پزشک مصرف یک دوز از ید رادیواکتیو را توصیه می کند که معمولا به شکل یک مایع آن را قورت می دهید.

همچنین ممکن است پزشک قرص ضد تیروئید برای شما تجویز کند تا تولید هورمون تیروئید کاهش یابد.

در برخی موارد، عمل جراحی برای بیرون آوردن ندول تیروئید پرکار لازم است.

3- اگر ندول تیروئید سرطانی باشد، عمل جراحی برای درآوردن آن لازم است. همچنین نیاز به درمان با ید رادیواکتیو است تا هر نوع سلول سرطانی باقی مانده را از بین ببرد.

بعد از بیرون آوردن غده تیروئید با عمل جراحی، باید هورمون تیروئید (به شکل دارو) را تا آخر عمر مصرف کنید.
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,776
لایک‌ها
3,002
محل سکونت
تــهـــــر ا ن




شما هم جزو افرادی هستید که به نوشیدن چای روزانه عادت دارید و اگر به هر دلیلی در طول روز چای نخورید دچار سردرد می‌شوید.






در واقع کاهش سطح کافئین بدن با سردرد بروز می‌کند اما محققان فرانسوی می‌گویند فقط مصرف چای کمرنگ در درمان این نوع سردردها مؤثر است. گفتنی است چای موجب تشدید سردرد می‌شود همچنین نوشیدن چای پررنگ زمینه بروز بی‌خوابی‌های مزمن و ضعف اعصاب را فراهم می‌کند.

البته اگر عادت به نوشیدن چای پررنگ و غلیظ دارید نمی‌توانید به یک باره این عادت نادرست را ترک کنید و پیشنهاد می‌شود با اضافه کردن لیموی تازه به چای تا مدتی از این عوارض پیشگیری کنید.

متأسفانه تقلب در تولید چای زیاد است و در بیشتر موارد به آن رنگ و عطرهای مصنوعی اضافه می‌کنند. برای تشخیص چای خوب می‌توانید مقداری از آن را در ظرف کوچکی بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید، اگر بلافاصله تغییر رنگ داد به این معناست که چای تقلبی و نامرغوب است.

نوشیدن چای پررنگ و زیاد موجب بروز و شیوع کم خونی در افراد می‌شود، چرا که نوشیدن چای موجب جذب آهن بدن شده و همین امر در بروز کاهش خون در بین افراد نقش خواهد داشت. افراد چنانچه تمایل به نوشیدن" چای "دارند، بهتر است آن را کم رنگ میل کنند.

ریزش مو نیز با کم خونی ارتباط مستقیم دارد. کم اشتهایی، عصبانیت، کاهش حواس و قوای جسمانی، بی‌حوصلگی و خستگی زودرس از دیگر علایم کم خونی در بین افراد است. بهترین راه برای جلوگیری از کم‌ خونی و تقویت میزان آهن مورد نیاز بدن خوردن غذاهایی مانند گوشت، عدس و جگر به عنوان منابع غنی آهن است.

نفس تنگی و درد قفسه سینه نیز ناشی از کم خونی در بین افراد است و کم خونی بیشتر در بین کودکان ‪ ۹‬تا ‪ ۱۴‬ماهه و زنانی که خونریزی زیاد دارند و اطفال و افراد مسنی که مشکل گوارشی دارند، شایع تر است. به همین سبب بهتر است افراد روزی دو تا سه فنجای کم رنگ استفاده کنند. ضمنا توصیه شده است چای را بلافاصله پس از صرف غذا ننوشند.
__________________
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,776
لایک‌ها
3,002
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
یک متخصص طب سنتی درمان سرماخوردگی و کاهش دردهای ناشی از آن را به روش طب سنتی اعلام کرد و گفت: اگر فردی دچار سرفه های شدید شد بهتر است هر یک ساعت یک قاشق مرباخوری دم کرده آویشن یا حریره‌ای از نشاسته، شکر و روغن بادام مصرف کند.

علی حسینی در گفت وگو با فارس گفت: در فصل سرما، سرماخوردگی و سرفه شیوع پیدا می‌کند. بنابراین می توانیم با روش‌های طبیعی خود را از سرماخوردگی مصون نگه داریم. یکی از این روشها مصرف آجیل است. چون خشکباری مانند گردو، زردآلو، کشمش و میوه‌های خشک باعث می شود تا انرژی و احساس گرما کرده و رطوبت پوست را نیز حفظ کنیم.

وی ادامه داد: همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن در این ایام که احتمال سرماخوردگی زیاد است، روزی ۲ تا ۳ حبه سیر قبل از غذا بهتر است مصرف شود.


حسینی گفت: مصرف چای سبز، علاوه بر ایجاد نشاط، گلودرد را برطرف می‌کند و مصرف آنتی اکسیدان‌ها و ویتامینها نیز بسیار توصیه می شود چون این ویتامین ها از جمله ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.آب گوجه فرنگی و هویج به عنوان مثال هم ویتامین c و هم آنتی اکسیدان دارد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: اگر فردی که سرماخورده دچار سرفه های شدید هم شده بهتر است هر یک ساعت یک قاشق مرباخوری دم کرده آویشن مصرف کند یا حریره‌ای با نشاسته، شکر و روغن بادام شیرین تهیه و میل کند.

وی افزود: همچنین آش حاوی اسفناج و ماش پوست کنده و نیز آش جو با عناب یا حریره حاوی سبوس گندم، مغز بادام و عسل همه برای دوران سرماخوردگی مناسب هستند.

__________________
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,776
لایک‌ها
3,002
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
این روز‌ها سکتهٔ مغزی و سکتهٔ قلبی در بین سنین مختلف خیلی شایع شده است اما هر مشکلی راه حلی هم دارد.

موز سرشار از پتاسیم است و برای همین خطر سکتهٔ مغزی را کاهش می‌دهد. بر اساس بررسی‌های محققان سازمان جهانی سلامت، میزان مناسب پتاسیم در بدن خطر سکتهٔ مغزی را به میزان ۲۴ درصد کاهش می‌دهد و از آنجایی که موز سرشار از پتاسیم است (هر ۱۰۰ گرم موز ۴۱۳ میلی گرم پتاسیم دارد) مصرف منظم آن برای سلامت عروق بسیار مفید است.

محققان نتایج ۳۳ بررسی را گردآوری کرده و به این نتیجه رسیدند افزایش میزان دریافت پتاسیم در افراد بزرگسال فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می‌دهد بدون اینکه تأثیر منفی روی تجمع چربی خون و یا عملکرد کلیه‌ها داشته باشد. میزان مناسب پتاسیم در بدن خطر سکتهٔ مغزی را به میزان ۲۴ درصد کاهش می‌دهد.

میزان دریافتی پتاسیم برای بهره‌مندی از خواص آن بین ۹۰ تا ۱۲۰ میلی مول در روز تخمین زده شده است. محققان همچنین تاکید می‌کنند که مصرف زیاد پتاسیم (سقف مصرف آن ۳۵۰۰ میلی گرم در روز است) برای بیشتر مردم که عملکرد کلیوی نرمالی دارند مفید است و می‌تواند باعث کنترل فشار خون بالا و پیشگیری از خطر سکتهٔ مغزی شود.


به دلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد. موز ملین بوده و همچنین و به عنوان درمان اسهال و اسهال خونی کاربرد دارد.


موز خونساز است بنابراین اشخاص لاغر و کم خون حتما باید موز بخورند. تقویت کننده معده و نیروی جنسی است و درمان زخم معده و روده می باشد.


جوشانده موز اثر قطع خونریزی دارد. ضماد برگ درخت موز برای درمان و سوختگی مفید است. موز نفاخ است و زیاد خوردن آن خصوصاً در سرد مزاجان تولید گاز معده می کند برای رفع این عارضه باید پس از موز کمی نمک خورد. همچنین تاثیر خوبی در تامین رشد و تعادل سیستم اعصاب دارد.

برای درمان ضعف بدن موز را با عسل بخورید. این میوه مدر است. توجه کنید که علت دارا بودن قند زیاد برای مبتلایان به مرض قند مضر است و نباید در خوردن آن افراط کنند.


__________________
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,776
لایک‌ها
3,002
محل سکونت
تــهـــــر ا ن



افراط در خوردن چند گروه از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها باعث ابتلا به بعضی امراض، بویژه افزایش روحیه افسرده در افراد می‌شود.

**** غذایی مضر و ناسالم علاوه بر آنکه می‌تواند چربی شکمی را افزایش دهد و موجب چاقی شود خطر ابتلا به افسردگی را نیز تشدید می‌کند. برخی مواد غذایی که عامل افسردگی هستند عبارتند از:

غلات فرآوری شده:

ماکارونی از جمله مواد خوراکی است که به سرعت آماده می‌شود و برای مواقعی که فرد مشغله‌های زیادی دارد غذای مناسبی به حساب می‌آید اما ممکن است غذای خوبی برای هر شب نباشد. ماکارونی و برنج سفید از غذاهایی هستند که خاصیت التهاب‌آور دارند و مصرف زیاد آن با بروز افسردگی در زنان ۵۰ تا ۷۷ ساله مرتبط است. در این مطالعه، پزشکان به بررسی عادات غذایی بیش از ۴۰ هزار زن که در ابتدای مطالعه افسردگی نداشتند، پرداختند و دریافتند افرادی که به طور مرتب از غذاهایی با خاصیت التهاب‌آور مصرف می‌کنند بیشتر به افسردگی مبتلا می‌شوند.

نوشابه‌های صنعتی:

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد نوشابه‌های صنعتی که بخشی از **** غذایی روزمره برای اغلب مردم شده‌اند به بروز افسردگی کمک می‌کنند.

فست‌فود‌ها:


افرادی که از فست‌فود‌ها مصرف می‌کنند نسبت به افراد دیگر ۵۱ درصد بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

در گزارشی به نقل از لایوساینس، تاکید شده که به گفتۀ پزشکان مصرف مقدار اندکی از هر گونه مواد خوراکی خطرزا نیست اما افراط در مصرف هر یک از سه گروه اصلی مواد غذایی برای سلامت جسم و روان مضر است.
__________________
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,776
لایک‌ها
3,002
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
بررسی‌ها نشان می‌دهد آلوئه ورا یک گیاه چند منظوره است که می‌تواند پاسخ به بسیاری از بیماری‌ها بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی باشد.

ایسنا: گیاه آلوئه ورا به عنوان یک راه حل معجزه آسا در موارد بهداشتی است. از جمله مزایای این گیاه برای پوست است. بدین صورت که مقدار کمی از ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از خشکی پوست مفید بوده و در از بین بردن آفتاب سوختگی نیز موثر است. ژل این گیاه برای درمان تاول، گزش حشرات و اگزما نیز مفید است.

این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی و مبارزه با یبوست، بیماری‌های سندرم روده ، سوزش سر دل، ناراحتی‌های دیگر دستگاه گوارشی و در افزایش سیستم ایمنی نیز موثر است.

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا گیاهی است که منبع غنی از ویتامین‌ها مثل ویتامین A، B۱، B۲، B۶، B۱۲، C ، E و اسید فولیک است. بنابراین مصرف روزانه آلوئه ورا باعث افزایش سیستم دفاعی بدن می‌شود و در نتیجه شما را از هر نوع استرس دور می‌کند.


این گیاه در درمان دیابت نیز موثر است. هنگامی که آلوئه ورا به صورت آب و یا ژل مصرف شود می‌تواند یک درمان سنتی برای دیابت باشد به طوری‌ که سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

گیاه آلوئه ورا در درمان آکنه مفید است و دارای خواص ضد التهابی است که کمک به درمان مشکلات آکنه و جوش می‌کند. هنگامی که این گیاه بر روی منطقه آسیب دیده استفاده شود، جای زخم‌ها بهبود می‌یابد وتا حدی قرمزی را کاهش می‌دهد. عصاره آلوئه ورا می‌تواند به طور مستقیم از طریق ژل، کرم و لوسیون برای درمان آکنه پوست استفاده شود.

__________________
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,776
لایک‌ها
3,002
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
رییس انستیتو کانسر بیمارستان امام ***** (ره) با بیان اینکه سرطان معده ، شایع ترین سرطان مردان کشور است، گفت: نیتروزامین (نوعی ترکیب سرطان زا) یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به سرطان معده است که از طریق کودها و سموم شیمیایی موجود در میوه و سبزی وارد بدن می شود


به گزارش قدس آنلاین به نقل ازشفا آنلاین،دکترعلی کاظمیانˈبا بیان این مطلب افزود: آلودگی های همراه تغذیه نقش مهمی در بروز سرطان ها دارند؛ استفاده بیش از حد از سموم دفع آفات یا کودهای غیراستاندارد در محصولات کشاورزی موجب تجمع این مواد در غذاهایی مانند سبزی، میوه و گوشت ها (به دلیل مصرف علف های آلوده توسط دام ها) شده و در نهایت بیماری ایجاد می کند.
وی خاطرنشان کرد: همچنانکه تغذیه در بروز سرطان نقش دارد ، پیروی از یک الگوی غذایی سالم نیز می تواند مانع بروز سرطان شود به طورمثال اغلب سبزی های به رنگ سبز تیره یا قرمز تیره حاوی آنتی اکسیدان ها هستند و آنتی اکسیدان ها ، فعالیت های شیمیایی منجر به تولید سلول سرطانی را مهار می کنند.
رییس انستیتو کانسر بیمارستان امام ***** (ره) گفت: استفاده از ریزمغذی هایی مانند سلنیوم به جلوگیری از سرطان کمک می کند. غلات یکی از منابع سلنیوم به شمار می رود.
کاظمیان با اشاره به باورهایی در عوام مبنی براینکه غذاهایی مانند ترشی موجب بروز سرطان می شوند، افزود: مطالعات ثابت شده ای در این زمینه انجام نشده اما بطورمثال مصرف الکل در بروز سرطان ثابت شده است.
وی یادآور شد: بیشترین عوامل بروز سرطان، عوامل محیطی مانند آلودگی های غذایی، آلودگی هوا و استعمال دخانیات است و نمی توان گفت سرطان به طور صد در صد براثر عوامل ژنتیکی ایجاد می شود.
 

فمارا

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
1,418
محل سکونت
يا ميم يا ب
شربت چی؟ نباید در زمستان شربت خورد؟ یا آمپول تزریق کرد؟
برای تشنج چه ادویه ای بجای قرصهای مربوطه باید بخوریم
------------
تیتر درستی انتخاب نشده و بسیار غلوآمیزه
داروهای گیاهی هرگز با قاطعیت جایگزین داروهای کلاسیک نیستند
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,776
لایک‌ها
3,002
محل سکونت
تــهـــــر ا ن

مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد ، هر چه مردم کشوری شکلات بیشتری بخورند ، آن کشور بیشتر جوایز علمی می گیرد.

به گزارش واحد مرکری خبر به نقل از پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان تاپ سانته ، شکلات تلخ که سرشار از کاکائو است ، نه تنها خوشمزه است‌ ، بلکه فلاونوئید موجود درآن، عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد. البته این تنها خاصیت شکلات نیست و شش دلیل مهم وجود دارد که ما شکلات را در سبد تغذیه خود بگنجانیم :


یک - شکلات سرشار از مواد معدنی است.


شکلات سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، آهن ، روی یا حتی ویتامین ها ، به ویژه ویتامین های گروه ب است. شکلات **** غذایی را متعادل می کند که البته باید آن را به خوبی انتخاب کرد. بنابراین شکلات تلخ را انتخاب کنید و از انتخاب بیسکویت های شکلاتی یا دسرهای شکلاتی شیرین که ارزش غذایی چندانی ندارند ، اجتناب کنید.


دو - شکلات یک ضد افسردگی طبیعی است.


شکلات برای تقویت روحیه بسیار عالی است. زیرا اولا دارای منیزیم است که این ماده معدنی به علت اثرات آرامش بخش و کمک به ارسال تکانه های عصبی از طریق مغز شناخته شده است ؛ از طرف دیگر سرشار از تئوبرومین ، محرک شناخته شده و همچنین تیرامین و فنیل اتیلامین ، دو ماده مشابه آمفتامین است که با افزایش اثرات ناقل های عصبی در مغز عمل می کنند. شکلات یک ضد افسردگی طبیعی است که برخی اثرات آن حتی مشابه حشیش است.


سه - شکلات به پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی کمک می کند.


فلاونوئیدهای موجود در کاکائو و شکلات نقشی مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی ایفا می کند. این آنتی اکسیدان ها در واقع میزان کلسترول بد (ال.دی.ال) را در خون کاهش می دهد و خاصیت کششی رگ های خونی را در بدن حفظ می کنند.


چهار - شکلات از فشار خون بالا و دیابت نوع دو پیشگیری می کند.


شکلات ماده غذایی سالمی است که از فشار خون بالا جلوگیری می کند. به یمن فلاونوئید موجود در شکلات تلخ ، شکلات فشار خون را به طور قابل توجهی پایین می آورد و به حفظ آن در سطح ثابت کمک می کند. به علاوه شکلات تلخ از بروز دیابت نوع دو نیز جلوگیری می کند.


پنج - شکلات به مقابله با پیری کمک می کند.


شکلات تلخ یکی از ده ماده غذایی جوانی است. کاکائو در واقع یکی از مواد غذایی سرشار از فلاونوئید و به ویژه آنتی اکسیدان کاتچین است. این آنتی اکسیدان به داشتن بدنی جوان تر و پویاتر کمک می کند. البته باید توجه کرد که فلاونوئید موجود در شکلات شیری یا شکلات سفید که مقدار کاکائوی آن کم است ، بسیار کم یا حتی نزدیک به صفر است.


شش - شکلات تلخ چاق نمی کند.


شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات ها است و به طور متوسط هر 100 گرم شکلات ، 500 کالری انرژی دارد. با این حال نباید از **** غذایی حذف شود. زیرا شکلات تلخ حاوی ویتامین های زیادی است که برای بدن مفید است. خوردن مقداری شکلات در روز به جای سایر مواد غذایی پرکالری و بدون ارزش غذایی توصیه می شود. بهتر است روزانه حدود 30 گرم شکلات تلخ (حداقل 70 درصد) ، نه کمتر و نه بیشتر بخوریم.
 

hamed-nvidia

Registered User
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2013
نوشته‌ها
377
لایک‌ها
34
محل سکونت
<< رشت >>
ممنون جالب بود
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]بیماری های قلبی[/h]واژه بیماری قلبی معمولا برای اشاره به حمله قلبی اشاره می‌شود، با اینحال بیماری قلبی شامل سایر بیماری‌های قلب از جمله بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیومیوپاتی می‌باشد. در ادامه به توضیح این بیماری های قلبی و نشانه‌های آنها می‌پردازیم.حمله قلبی چیست؟حمله قلبی و یا سکته قلبی زمانی رخ می‌دهد که یکی از عروق کرونر (معمولا توسط لخته خون) بسته می‌شود. این حمله باعث کمبود و یا فقدان خون در بخشی از قلب می‌شود. کمبود خون و یا فقدان می‌تواند باعث مرگ آن بخش از قلب شود. این بیماری یکی از انواع شایع بیماری قلبی در آمریکا بوده و سالانه حدود یک میلیون حمله قلبی در این کشور رخ می‌دهد.علائم هشدار دهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است:
  • درد قفسه سینه
  • درد در پشت، دستها، گردن و یا فک شما
  • تنگی نفس
  • تهوع یا استفراغ
  • تپش قلب سریع و یا نامنظم
  • سایر نشانه‌ها از جمله، خستگی، اضطراب، سوء هاضمه و یا سوزش معده
در حمله قلبی بیشتر افراد معمولا یک یا دوتا از نشانه‌های زیر را حس می‌کنند. نشانه‌های حمله قلبی در بعضی از خانم ها ممکن است متفاوت با آقایان باشد، این نشانه ها می‌تواند شامل سوزش معده، تپش قلب نامنظم، صرفه و یا ازدست دادن اشتها باشد. نادیده گرفتن نشانه‌های بیماری قلبی باعث بتاخیر افتادن درمان و درنتیجه صدمه بیشتر به بافت قلب می‌شود. اگر شما دچار حمله قلبی شدید سریعا با اورژانس تماس بگیرید و خودتان بصورت عادی سعی به مراجعه به پزشک و یا بیمارستان نکنید، چرا که پرسنل اورژانس می‌توانند، درمان‌های اولیه را روی شما اعمال کنند. بتاخیر انداختن درمان می‌تواند باعث آسیب بیشتر به قلب و یا حتی مرگ شود.بیماری عروق کرونردر این بیماری ، عروق کرونر که مواد غذایی، اکسیژن و خون را به ماهیچه قلب می‌رسانند، معمولا بخاطر جمع شدن کلسترول در آنها، بیمار شده و یا آسیب می‌بینند، این لایه‌های کلسترولی باعث نازک شدن رگ ها و در نتیجه نرسیدن خون و اکسیژن کافی به قلب می‌شود. بیماری عروق کرونر می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.آریتمی (Arrhythmia)آریتمی قلبی یعنی تپش نامنظم قلب، آرتیمی بمعنی مشکل در ریتم تپش قلب (heart-rhythm) می‌باشد. این بیماری زمانیکه پالس ها لکتریکی که ضربان قلب را تنظیم می‌کنند، بهم ریخته و درست عمل نمی‌کنند، رخ می‌دهد. انواع ریتمی یا تپش نامنظم قلب شامل:
  • تاکی کاردی (Tachycardia)، یعنی زمانیکه قلب بسیار سریع می‌تپد.
  • باردی کاردی (Bradycardia)، یعنی زمانیکه قلب خیلی آرام می‌تپد.
  • فیبریلاسیون (Fibrillation) زمانی است که ضربان قلب نامنظم است.
تپش نامنظم قلب معمول بوده و اکثر ما آن را حس تجربه می‌کنیم، اما اگر این تپش خیلی متفاوت با تپش همیشگی بوده و یا بدلیل آسیب دیدگی و یا ضعف قلب باشد، باید جدی گرفته شود. تپش نامنظم قلب می‌تواند مرگ‌آور باشد. زمانیکه این تپش نامنظم طولانی مدت شده و یا باعث درد قفسه سینه شود، باید سریعا به بیمارستان مراجعه کرد.کاردیومیوپاتی (Cardiomyopathy)بیماری کاردیومیوپاتی، باعث تغییرات در ماهیچه قلب شده و این تغییرات توانایی قلب در پمپاژ خون را کاهش می‌دهد. سایر بیماری‌ها از جمله فشارخون بالا و یا بیماری دریچه قلب همراه با کاردیومیوپاتی رخ دهد.نارسایی قلبی (Heart Failure)نارسایی قلبی که به آن نارسایی احتقانی قلب نیز می‌گویند، زمانی رخ می‌دهد که قلب نتواند بطور موثر و کارا خون را در بدن پمپاژ کند، در این بیماری طرف چپ و یا راست و یا هر دو طرف بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. فشارخون بالا و یا بیماری عروق کرونر می‌تواند باعث ابتلا به این بیماری شود.نقص مادرزادی قلب (Congenital Heart Defect)بیماری و یا نقص مادرزادی قلب واژه‌ای برای معرفی نقص هایی مادرزادی‌ است، که بر عملکرد قلب تاثیر می‌گزارد. در انگلستان حدودا از هر هزار نوزاد یکی به این بیماری مبتلا می‌باشد، انواع نقص مادرزادی قلب شامل:
  • نقص دیواره قلبی (Septal defects)، این بیماری زمانی رخ می‌دهد که یک سوراخ بین بتن های قلب وجود دارد. این بیماری گاهی اوقات با نام سوراخ در قلب معرفی می‌گردد.
  • نقص انسداد (Obstruction defects)، این بیماری زمانی رخ می‌دهد، که جریان خون در دهلیزهای قلب کمی و یا بطور کامل بسته شده است.
  • بیماری قلبی سیانوتیک (Cyanotic heart disease)، بدلیل یک یا چند نقص در قلب اکسیژن کافی در بدن پمپاژ نمی‌شود.
نارسایی میترال (Mitral regurgitation)نارسایی میترال که به نارسایی دریچه میترال و یا بی کفایتی میترال معروف است، زمانی رخ می‌دهد که دریچه میترال قلب بخوبی بسته نشده و باعث برگشت خون به قلب می‌شود. خون در افراد مبتلا به نارسایی دریچه میترال بخوبی در بدن پخش نشده و باعث می‌شود، فرد مبتلا احساس خستگی و از نفس افتادن کند.آنژین (Angina)آنژین که به آنژین صدری نیز معروف است، معرف بیماری‌ای است که در آن اکسیژن کافی به قلب نمی‌رسد. هرچند از نظر فنی آنژین خودش یک بیماری نیست، اما خود یکی از نشانه‌های بیماری عروق کرونر می‌باشد، چرا که فقدان اکسیژن در اثر بسته شدن عروق کرونر بوجود می‌آید.زندگی با بیماری قلبیاکثر انواع بیماری های قلبی مزمن بوده و آرام آرام رشد می‌کنند. این بیماری‌های قلبی با نشانه‌های کوچکی شروع شده و کم کم شدید می‌شوند. در اکثر افراد با شروع بیماری قلبی فرد نشانه‌هایی از قبیل خستگی، تنگی نفس، تورم مچ پا، احتباس مایعات و سایر نشانه‌ها حس می‌کند. تغییر سبک زندگی (برای مثال داشتن کپسول اکسیژن در خانه و یا کم کردن فعالیت) یا جراحی و یا حتی پیوند قلب برای فرد بیمار ممکن است لازم باشد.درمان دارویی بیماری قلبیاین درمان شامل استفاده از داروهایی که به کاهش شدت بیماری و آسیب آن کمک می‌کند، می‌باشد. این داروها شامل:
  • داروهای کاهنده فشارخون
  • داروهای کاهنده تپش قلب
  • داروهای کاهنده کلسترول خون
  • داروهایی برای ثبات بخشیدن به ضربان قلب
  • داروهایی برای جلوگیری از لخته شدن خون در عروق کرونر
  • داروهایی برای بهبود بخشیدن به پمپاژ خون در بدن فرد مبتلا به بیماری قلبی
سایر راههای درمان بیماری قلبی شامل آنژیوپلاستی، جراحی بای پس و یا سایر جراحی ها می‌باشد.چه کسانی در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی می‌باشند؟هرچند خطر ابتلای مردان به بیماری های قلبی بیشتر از زنان است، بااینحال در هردو جنس بیماری قلبی اولین بیماری کشنده می‌باشد. افرادیکه در خانواده های سیگاری وچاق هستند، در خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری ها قرار دارند. سایر عوامل خطرزا شامل:
  • کلسترول بالای خون
  • فشارخون بالا
  • دیابت
  • فعالیت بدنی پایین
سیگار کشیدن خطر ابتلای افراد به بیماری قلبی را 2 تا 4 برابر افزایش می‌دهد. افرادیکه سیگار نمی‌کشند اما در معرض دود سیگار قرار دارند، حتی از افراد سیگاری هم در خطر بشتر هستند. سالانه 135000 نفر در اثر بیماریهای قلبی مرتبط با سیگار فوت می‌کنند.پیشگیری از بیماری های قلبیبا تغییر سبک زندگی به یک سبک سالم می‌شود از خطر بیماری‌های قلبی پیشگیری نمود. عوامل اساسی یک سبک زندگی سالم شامل:
  • سیگار نکشیدن و یا ترک سیگار
  • **** غذایی مناسب (سبزی و میوه زیاد و چربی، قند و گوشت کم)
  • حداقل 30 دقیقه ورزش در روز
  • اجتناب از مصرف الکل
  • کنرل بیماری هایی از قبیل دیابت، فشارخون بالا و کلسترول
  • درخواست از خانواده برای کمک به شما در تغییرات بالا
با اینکه بیماری قلبی قابل درمان است، پیشگیری از بیماری قلبی با تغییرات سبک زندگی بنظر منطقی تر از هر عمل دیگری می‌باشد.
منبع:
بیماری قلبی
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]نیاسین یا ویتامین ب 3 چیست؟[/h]مقدار کافی نیاسین یا ویتامین ب 3 در بدن، برای سلامتی عمومی بدن لازم می‌باشد. نیاسین برای کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) و پایین آوردن خطر بیماری های قلبی عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نیاسین بطور طبیعی در اکثر خوراکی‌ها از جمله سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ و همچنین غذاهای غنی شده با ویتامین ب 3 وجود دارد.چه کسانی نیاسین مصرف می‌کنند؟ نیاسین یا ویتامین ب 3 بعنوان یکی از راههای درمان کلسترول بالای خون و کاهش سطح کلسترول خون استفاده می‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که نیاسین می‌تواند سطح کلسترول خوب خون یا HDL را افزایش و سطح تریگلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) را کاهش دهد. از آنجاییکه نیاسین فقط در مقادیر زیاد خاصیت درمانی برای کلسترول خون دارد و میزان بالای نیاسین ممکن است باعث آسیب رسیدن به کبد، مشکلات دستگاه گوارش و یا عدم تحمل گلوکز شود، شما نباید بصورت خودسرانه آن را مصرف کرده و حتما با دستور و مشورت پزشک اقدام به مصرف آن نمایید.نیاسین سایر فوایدی از جمله، کاهش خطر تصلب شرایین و یا سخت شدن شریان ها دارد. افرادیکه تابحال یکبار دچار سکته قلبی شده اند، با استفاده از نیاسین می‌توانند خطر سکته قلبی دوم را کاهش دهند. نیاسین ممکن است بتواند، خطر بیماری‌هایی از جمله آلزایمر، آب مروارید، آرتروز و یا دیابت نوع 1 کاهش دهد. میزان مورد نیاز نیاسین برای بدنهمه افراد روزانه نیاز به مقدار مشخصی نیاسین برای عملکرد صحیح بدنشان دارند. این میزان مصرف مرجع غذایی (DRI) نامیده می‌شود. این میزان در افراد مختلف بسته به سن و جنس به شرح زیر است:
  • کودکان: بین 2 تا 16 میلی گرم در روز
  • مردان: 16 میلی گرم در روز
  • خانم ها: 14 میلی گرم در روز
  • خانم های باردار: 18 میلی گرم در روز
  • خانم های شیرده: 17 میلی گرم در روز
  • حداکثر مصرف روزانه برای بزرگسالان در تمام سنین: 35 میلی گرم در روز
میزان نیاسین مصرفی در هنگام درمان کلسترول خون 1 تا 3 گرم و یا حتی بیشتر در روز می‌باشد. از آنجاییکه نیاسین می‌تواند باعث ناراحتی معده شود، بهتر است همراه با غذا مصرف شود. برای جلوگیری از گرگرفتگی، ممکن است پزشکتان نیاسین را همراه آسپرین، آرامش بدون استروئید و یا آنتی هیستامین در چند هفته اول تا زمانیکه بدن به نیاسین عادت کند، تجویز نماید.
منبع:
نیاسین
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
کم کاری تیروئید (Hypothyroidism) به این معنی بوده که غده تیروئید شما به اندازه کافی هورمون تیروئید ترشح نمی‌کند. خانم‌ها بخصوص آنهایی که بیشتر از 60 سال سن دارند، بیشتر از بقیه در خطر ابتلا به بیماری کم کاری تیروئید قرار دارند. در گذر زمان کم کاری تیروئید می‌تواند باعث ابتلا به سایر بیماریها از جمله چاقی، درد مفاصل، ناباروری و یا بیماری های قلبی شود، البته جای نگرانی نیست چراکه تیروئید کم کار را می‌توان با استفاده از هورمون تیروئید مصنوعی درمان کرده و جلوی ابتلا به بیماری را گرفت. نشانه ها و علایم کم کاری تیروئیدعلایم کم کاری تیروئید بسته به میزان شدت بیماری متفاوت است. در اوایل ممکن است شما نشانه های بیماری را درک نکنید، اما بعد از مدتی نشانه‌هایی از جمله:
  • خستگی
  • افزایش حساسیت به سرما
  • یبوست
  • خشکی پوست
  • افزایش وزن غیرقابل توجیه
  • پف کردن صورت
  • خشن شدن صدا
  • ضعف ماهیچه‌های بدن
  • افزایش کلسترول خون
  • درد، خشکی و یا ورم مفاصل
  • خشکی، درد و حساسیت مفاصل
  • ریزش مو
  • کاهش ضربان قلب
  • افسردگی
  • اختلال حافظه
درصورت عدم درمان کم کاری تیروئید، این علایم می‌توانند سخت تر و جدی تر شوند، همچنینعلایم کم کاری تیروئید در نوزادان شامل:
  • زردی صورت و چشم ها.
  • زبان بزرگ و بیرون زده
  • پف کردن صورت
  • خفگی مکرر
  • یبوست
  • حجم کم عضلات
  • خواب بیش از حد
این علایم در کودکان و نوجوانان می‌تواند شامل:
  • رشد ضعیف و در نتیجه کوتاهی قد
  • بتاخیر افتادن بلوغ
  • بتاخیر افتادن رشد دندان‌های دائمی
  • رشد ذهنی ضعیف
دلایل ابتلا به بیماری کم کاری تیروئیدکم کاری غده تیروئید می‌تواند بدلیل هریک از عوامل زیر باشد:
  • بیماری های خود ایمنی. افرادیکه از نوع خاصی اختلال التهابی که به تیروئیدیت هاشیموتو (Hashimoto’s thyroiditis) نام دارد رنج می‌برند، بدلیل شایع ترین علت این بیماری یعنی اختلال خود ایمنی به این بیماری مبتلا شده‌اند. اختلال خود ایمنی بیماری‌ایست که در آن سیستم ایمنی بدن شما شروع به حمله به خود بدن می‌کند. بعضی از مواقع در این حمله سیستم ایمنی بدن به غده تیروئید حمله می‌نماید.
  • درمان پرکاری تیروئید. افرادیکه تیروئید پرکار دارند و تحت درمان هستند، در بعضی مواقع ممکن است دچار کم کاری تیروئید شوند.
  • جراحی تیروئید. برداشتن همه یا قسمت زیادی از غده تیروئید می‌تواند باعث توقف و یا کم شدن تولید هورمون تیروئید گردد. در این هنگام شما باید تاآخر عمر هورمون تیروئید مصرف نمایید.
  • داروها. بعضی از داروها می‌توانند باعث کم کاری تیروئید شوند، لیتوم یکی از این داروها می‌باشد. برای اطلاع از اینکه داروی مصرفی شما تاثیری بر غده تیروئید شما ندارد، با پزشک خود مشورت نمایید.
افراد در خطر ابتلا به کم کاری تیروئیدهرچند که همه افراد در خطر ابتلا به این بیماری هستند، اما خطر بیشتری افراد زیر را تهدید می‌کند:
  • زنان بالای 60 سال سن
  • ابتلا به بیماری خود ایمنی
  • ابتلای بستگان نزدیک مثلا پدر و مادر و یا پدربزرگ و مادربزرگ به بیماری خودایمنی
  • سابقه جراحی تیروئید
  • باردار بودن و یا زایمان در 6 ماه گذشته
  • سابقه درمان پرکاری غده تیروئید
  • سابقه دریافت تشعشع در بالای قفسه سینه یا گردن
عوارض ابتلا به بیماری کم کاری تیروئیدتیروئید کم کار درمان نشده می‌تواند باعث سایر مشکلات از جمله:
  • گواتر (بزرگ شدن غده تیروئید). یکی از شایع ترین دلایل گواتر ابتلا به تیروئید هاشیموتو می‌باشد. گ.اتر بزرگ می‌تواند بر ظاهر شما تاثیر گزاشته و یا در تنفس و فرودادن غذا شما مشکل ایجاد کند.
  • بیماری‌های قلبی. تیروئید کم کار می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی شود، چراکه تیروئید کم کار باعث افزایش سطح کلسترول خون شده که برای قلب مضر می‌باشد. همچنین تیروئید کم کار می‌تواند باعث بزرگ شدن قلب و یا نارسایی قلبی هم شود.
  • مشکلات روحی روانی. کم کاری تیروئید می‌تواند باعث ابتلا به افسردگی و یا کند شدن عملکرد ذهنی افراد شود.
  • نوروپاتی محیطی. عدم درمان کم کاری تیروئید در طولانی مدت می‌تواند باعث آسیب دیدن اعصاب محیطی شما شود. نشانه‌های ابتلا به این بیماری شامل درد، بی‌حسی و سوزن سوزن شدن نقاط مختلف بدن شود. همچنین این بیماری مشکل ضعف ماهیچه ها و یا از دست دادن کنترل برروی ماهیچه‌ها شود.
  • ناباروری (Infertility). سطح پایین هورمون تیروئید می‌تواند برروی تخمک گذاری تاثیر بگذارد.
  • نقص‌های مادرزادی. کودکانی که از مادران مبتلا به تیروئید کم کار درمان نشده زاده شده‌اند، در خطر بیشتری برای ابتلا به تیروئید کم کار قرار دارند.
آیا باید برای ابتلا به بیماری کم کاری تیروئید آزمایش دهم؟توجه به نشانه‌های کم کاری تیروئید مهم بوده تا بتوان بیماری را در مراحل اولیه درمان کرد. از آنجاکه این نشانه‌ها بعضی اوقات قابل تشخیص نیستند، آزمایش همه افراد بخصوص افراد زیر الزامی است:
  • افراد میانسال بخصوص زنان بالای 60 سال.
  • افرادیکه در خانواده‌شان سابقه بیماری کم کاری تیروئید دارند.
  • افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید و دیابت.
  • زنان باردار.
تیروئید کم کار چگونه درمان می‌شود؟پزشکان معمولا برای درمان تیروئید کم کار از قرص‌های حاوی هورمون تیروئید استفاده می‌کنند. اکثر افراد پس از یک یا دوهفته مصرف دارو شروع به بهبود می‌کنند و بعد از چند ماه احساس سلامتی می‌نمایند، اما در اکثر مواد ممکن است تا آخر عمر مجبور به ادامه درمان شوند. منبع:
کم کاری تیروئید
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]آرتروز چیست؟[/h]آرتروز شایع ترین شکل ورم مفاصل بوده و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است. آرتروز زمانی رخ می‌دهد که غضروف بالا و پایین استخوان شما از بین می‌رود. هرچند آرتروز می‌تواند به هریک از مفاصل بدن آسیب برساند، اما بیشتر اوقات این بیماری دست‌ها، گردن، پشت، زانوها و لگن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در گذر زمان آرتروز شدیدتر شده و شفایی هم برایش وجودندارد، بااینحال درمان آرتروز می‌تواند فرآیند پیشرفت بیماری و درد ناشی از بیماری را کم کرده و همچنین عملکرد مفاصل را بهبود می‌بخشد.علایم آرتروز نشانه‌های آرتروز معمولا به‌آرامی خود را نشان می‌دهند و در گذر زمان شدیدتر می‌شوند. علایم و نشانه‌های آرتروز شامل:
  • مفاصل شما در هنگام حرکت و یا بعد از حرکت دادن درد می‌گیرد.
  • ممکن است مفاصل شما نسبت به فشاری حتی کم برروی آنها حساس شوند.
  • مفاصل شما بعضی از اوقات بخصوص در صبح ها و یا بعد از مدتی بی‌حرکتی سفت و خشک می‌شوند.
  • بعد از ابتلا به این بیماری مفاصل شما انعطاف پذیری خود را از دست داده و مانند قبل باز و بسته نمی‌شوند.
در صورتیکه شما بیشتر از چندهفته است که در مفاصل خود احساس درد و خشکی می‌کنید، می‌بایست به پزشک مراجعه نمایید.
ادامه در
آرتروز چیست
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
**** غذایی مناسب و دریافت مواد مغذی کافی در دوران بارداری، برای رشد و سلامتی فرزند شما الزامی است. شما می‌بایست روزانه 300 کیلوکالری بیشتر از آنچه در قبل از بارداری دریافت می‌کردید، جذب کنید. هرچند حالت تهوع و استفراق در چندماه اول بارداری می‌تواند، افزایش دریافت کالری را مشکل نماید، اما با رعایت **** غذایی سالم و دریافت ویتامین‌ها و مکمل‌های اصلی به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند. در ادامه راههای برای کمک به شما در حفظ **** غذایی مناسب در دوران بارداری و حفظ سلامت شما و فرزندتان در این دوران، ارائه می‌کنیم.اهداف **** غذایی سالم در دوران بارداری
  • خوردن طیف گسترده‌ای از خوراکی‌ها و مواد مغذی. توصیه می‌شود روزانه 6 تا 11 نان و غلات کامل، دو تا چهار وعده میوه، چهار وعده یا بیشتر سبزیجات، 4 وعده لبنیات، سه وعده منابع پروتئینی (ماهی، مرغ، گوشت، تخم مرغ و آجیل) و میزان کمی چربی و قند مصرف نمایید.
  • انتخاب غذاهای پرفیبر مانند نان‌های سبوس‌دار، غلات و حبوبات، ماکارونی، برنج، میوه و سبزیجات برای خوردن.
  • برای اطمینان از اینکه ویتامین و معواد معدنی کافی دریافت می‌کنید، از مکمل‌های ویتامین مخصوص بارداری استفاده نمایید.
  • روزانه حداقل 4 وعده خوراکی‌های حاوی کلسیم، مصرف نمایید، چراکه در دوران بارداری شما باید روزانه بین 1000 ت 1300 میلی گرم کلسیم در دوران بارداری دریافت کنید.
  • روزانه حداقل سه وعده غذاهای غنی از آهن بخورید، چراکه باید شما روزانه 27 میلی گرم آهن دریافت نمایید.
  • روزانه حداقل یک منبع حاوی ویتامین c، همچون پرتقال، گریپ‌فروت، توت فرنگی، عنبه، بروکلی، گل‌کلم، فلفل سبز، گوجه‌فرنگی و خردل و غیره مصرف نمایید. زنان باردار به روزانه 70 میلی‌گرم ویتامین C احتیاج دارند.
  • روزانه حداقل یک منبع حاوی فولیک اسید، همچون سبزیجات تیره برگدار، گوشت گوساله و حبوبات (لوبیا، لوبیا سیاه و سفید، نخود فرنگی و نخود چشم سیاه) مصرف نمایید. هر زن بارداری به روزانه 0.4 میلی‌گرم فولیک اسید برای حفظ سلامتی خود و جنین احتیاج دارد.
  • روزانه حداقل یک منبع حاوی ویتامین آ شامل هویج، کدوتنبل، سیب زمینی شیرین، اسفناج، شلغم، برگ چغندر، زردآلو و طالبی مصرف نمایید.
  • منبع:
  • **** غذایی در دوران بارداری
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
همه چیز درباره سرطان معده

سرطان معده که به سرطان شکمی هم معروف است، سرطانی است که در ناحیه معده و ناحیه بالایی شکم شما رخ می‌دهد. میزان شیوع سرطان معده در کشور آمریکا نسبتا کم است و این سرطان در کشورهایی از جمله چین و ژاپن شایع‌تر می‌باشد. سرطان معده به انواع مختلفی تقسیم می‌شود و معمول‌ترین نوع آن(حدود 90 تا 95 درصد از کل انواع) سرطانی است که در ناحیه‌ی غددی معده رخ می‌دهد. سرطان معده در صورتیکه بموقع تشخیص داده شود، ممکن است درمان شود، اما متاسفانه در مراحل پیشرفته بیماری نتیجه خیلی رضایت بخش نیست.علایم سرطان معده نشانه ها و علایم سرطان معده می‌تواند شامل:
  • خستگی
  • احساس نفخ پس از غذا خوردن
  • احساس سیری پس از خوردن کمی غذا
  • سوزش شدید و مداوم معده
  • سوءهاضمه شدید و درمان نشدنی
  • حالت تهوع مداوم و بی‌دلیل
  • درد معده
  • کاهش وزن بی‌دلیل
  • وجود خون در مدفوع (خون سیاه و قیری رنگ در مدفوع)
  • استفراغ خونی
  • خستگی و کم خونی
دلایل ابتلا به سرطان معدهدلیل قطعی ابتلا به سرطان معده هنوز شناخته نشده است، با اینحال عواملی که در ادامه بیان می‌کنیم خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد:
  • جنسیت. مردان دوبرابر بیشتر از زنان در خطر ابتلا به این سرطان هستند.
  • نژاد. نژادهای آفریقایی-آمریکایی و آسیایی در خزر بیشتری هستند.
  • ژنتیک. مشکلات ژنتیکی و یا سندرم‌های ارثی سرطان خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.
  • ناحیه‌ی جغرافیایی. سرطان معده در ژاپن، شوروی سابق و آمریکا و آفریقای مرکزی شایع‌تر است.
  • گروه خونی. افرادیکه گروه خونی آنها A مثبت است در خطر بیشتری هستند.
  • افزایش سن. سرطان معده در سنین 70 تا 74 شایع تر می‌باشد.
  • سابقه خانوادگی. درصورت ابتلای یکی از افراد درجه‌ی 1 خانواده به سرطان معده خطر ابتلای دیگران هم دو یا سه برابر می‌شود.
  • سبک زندگی. سیگارکشیدن، مصرف الکل و **** غذایی کم میوه و سبزی و یا شور، دودی یا حاوی مواد نگهدارنده نیترات دار خطر ابتلای شما به سرطان معده را افزایش می‌دهد.
  • هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori). آلوده شدن به باکتری H. pylori که لایه‌پواننده معده را آلوده کرده و باعث التهاب و زخم معده مزمن می‌شود، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.
  • بیماری‌های خاص از جمله ورم معده مزمن، پولیپ معده، متاپلازی روده ای و یا جراحی معده خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.
  • بعضی از مشاغل خاص از جمله کار درمعدن ذغال سنگ، پالایش نیکل و کارخانه‌های لاستیک و چوب سازی خطر ابتلا به این سرطان را کاهش می‌دهد.
درمان سرطان معدهسرطان معده بوسیله یکی از راههای زیر و یا ترکیب آنها درمان می‌شود:
  • جراحی برداشتن معده (gastrectomy) که برای برداشتن کل معده و یا بخشی از معده و همچنین نواحی اطراف آن انجام می‌شود.
  • شیمی درمانی.
  • پرتو درمانی.
پیشگیری از ابتلا به سرطان معدهاز آنجاییکه دلایل ابتلا به سرطان معده کاملا مشخص نیستند، پس راههای پیشگیری قطعی از این سرطان هم نمی‌شود بیان کرد، بااینحال موارد زیر خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می‌دهند:
  • مصرف بیشتر میوه و سبزیجات. سعی کنید مقدار بیشتری میوه و سبزی از انواع مختلف و رنگ‌های مختلف مصرف نمایید.
  • مصرف غذاهای شور و دودی را کاهش دهید.
  • ترک سیگار. اگر شما یسگاری هستید آنرا ترک کنید، زیرا که سیگار خطر ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان معده را افزایش می‌دهد.
  • در صورتیکه به بیماری هلیکوباکتر پیلوری مبتلا هستید، با مصرف آنتی بیوتیک آنرا درمان کنید.
  • درصورتیکه به بیماری سوزش معده یا رفلاکس مبتلا هستید، برای درمان آن اقدام نمایید.

منبع:
سرطان معده
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]اطلاعاتی درباره سنگ کلیه[/h]سنگ کلیه (Kidney stones) به سنگ ریزه‌های کوچکی گفته می‌شود، که از موادمعدنی و نمک که بمرور زمان در کلیه رسوب می‌کنند، تشکیل می‌شود. سنگ کلیه می‌تواند به اندازه شن و سنگ ریزه کوچک بوده و یا دراندازه یک توپ گلف باشد. سنگ های کلیه بدلایل متعددی ایجاد می‌شوند و می‌توانند بخش ها مختلف دستگاه ادراری از کلیه تا مثانه را تحت تاثیر قراردهند. این سنگ‌ها ممکن است از طریق دستگاه ادراری دفع شده و یا در کلیه باقی بماند. دستگاه ادراری به سیستمی شامل کلیه، لوله‌هایی که کلیه را به مثانه وصل می‌کنند، مثانه و در آخر لوله‌هایی که ادرار را از مثانه به خارج از بدن انتقال می‌دهند، گفته می‌شود. این دستگاه وظیفه تولید و دفع ادرار را برعهده دارد. زمانیکه یک سنگ در دستگاه ادراری حرکت می‌کند، ممکن است باعث درد شدید شده و یا اصلا دردی ایجاد نمی‌کند. بسته به شدت بیماری برای بعضی افراد فقط آرام بخش و مصرف زیاد آب برای دفع سنگ کلیه تجویز می‌شود، اما در دیگران ممکن است نیاز به جراحی برای درمان بیماری باشد. همچنین شما باید از درمان پیشگیرانه برای جلوگیری از تشکیل دوباره سنگ کلیه استفاده کند.نشانه‌ ها و علایم سنگ کلیه ممکن است سنگ کلیه تا زمانیکه در کلیه و یا حالب(لوله‌ای که کلیه را به مثانه وصل می‌کند) تکان نخورده، نشانه‌ای نداشته باشد. در هنگامیکه علایم سنگ کلیه ظاهر شود، نشانه‌ها شامل:
  • درد شدید در پهلوها و زیر دنده‌ها
  • درد در پایین شکم و کشاله ران
  • درد هنگام ادرار کردن
  • ادرار صورتی، قرمز یا قهوه‌ای
  • ادرار تیره یا بدبو
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • تکرر ادرار
  • ادرار بیشتر از حدمعمول
  • تب و لرز در صورت عفونت کردن
دردیکه توسط سنگ کلیه ایجاد می‌شود، متغیر بوده، برای مثال از نقطه‌ای به نقطه دیگر حرکت کرده و یا در شدت آن کاهش و یا افزایش باشد، چراکه ممکن است، سنگ کلیه در دستگاه ادراری حرکت نماید.دلایل ابتلا به سنگ کلیهزمانی شما دچار سنگ کلیه می‌شوید که توازن آب، نمک، موادمعدنی و سایر چیزهای درون ادرار بهم می‌ریزد. شایع‌ترین دلیل ابتلا به سنگ کلیه کم نوشیدن آب است. سعی کنید که مقدار کافی آب بنوشید، مقدار کافی یعنی مقداری که ادرار شما زردروشن و یا شفاف شفاف(بی رنگ) باشد. این مقدار معمولا بین 8 تا 10 لیوان در روز می‌باشد. بعضی افراد بخاطر ابتلا به سایر بیماری‌ها از جمله نقرس به سنگ کلیه دچار می‌شوند. سنگ کلیه بعضی از اوقات ارثی و ژنتیکی بوده و درصورتیکه در خانواده شما افراد مبتلا به سنگ کلیه وجوداشته باشد، خطر ابتلای شما هم افزایش می‌یابد. بعضی از مواردی که خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد شامل:
  • سابقه خانوادگی.
  • افزایش سن.
  • جنسیت. مردان بیشتر از زنان در خطر این بیماری هستند.
  • کم شدن آب بدن.
  • ****‌های غذایی خاص. **** های غذایی پر از پروتئین، سدیم و شکر خطر ابتلای شما به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.
  • چاقی. شاخص توده بدنی بالا، سایز بالای دور کمر و افزایش وزن خطر ابتلای شما به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.
  • بیماریهای گوارشی و یا جراحی.
درمان سنگ کلیهدر اکثر موارد، پزشک درمان خانگی را بشما توصیه می‌کند، این درمان شامل افزایش نوشیدن آب و سایر مایعات است. همچنین پزشک می‌تواند دارویی برای کمک به شما در دفع سنگ کلیه تجویز نماید. اگر سنگ کلیه بزرگتر از آنی باشد که خودبخود دفع شود و یا در دستگاه ادراری گیر کند، شما نیاز به سایر درمان ها دارید. حدود 1 یا 2 مورد از هر 10 مورد سنگ کلیه نیاز به درمان بیشتری از درمان خانگی دارند. بعضی از سایر روش‌های درمان شامل:
  • استفاده از امواج صوتی برای شکستن سنگ کلیه
  • جراحی برای خارج کردن سنگ‌های حجیم
پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیهپیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه ترکیبی از تغییرات سبک زندگی و دارویی است. تغییرات سبک زندگی شامل:
  • پیشگیری از سنگ کلیه با نوشیدن آب.
  • کم کردن مصرف غذاهای حاوی اگزالات. درصورتیکه سنگ کلیه شما از نوع اگزالات کلسیم باشد، باید مصرف غذاهای پراگزالات شامل ریواس، چغندر، بامیه، اسفناج، برگ چغندر سوئیسی، سیب زمینی شیرین، آجیل، چای، شکلات و سویا را کاهش دهید.
  • استفاده از منابع غذایی کم نمک و پروتئین حیوانی.
  • تازمانیکه پزشک به شما توصیه نکرده است، می‌توانید از خوراکی‌های حاوی کلسیم مصرف نمایید.
استفاده از داروها برای پیشگیری از سنگ کلیه:داروها می‌توانند میزان موادمعدنی و اسید در ادرار را کنترل کرده و از ابتلا به انواع خاصی از سنگ‌های کلیه پیشگیری نمایند. انواع داروهایی که می‌توان در این موارد استفاده کرد، بسته به نوع سنگ کلیه متفاوت است، برای مثال:
  • سنگ‌های کلسیمی. برای جلوگیری از تشکیل سنگ‌های کلسیمی، پزشک می‌تواند برای شما thiazide diuretic یا داروهای حاوی فسفات تجویز نماید.
  • سنگ‌های اسیداوریکی. برای جلوگیری از تشکیل این نوع سنگ‌ها از داروی آلوپورینول (Zyloprim، Aloprim) برای کاهش سطح اسیداوریک در خون و در بعضی مواقع دارویی برای قلیایی کردن ادرار به‌همراه آلوپورینول استفاده می‌شوند.
  • سنگ های سیستینی. این نوع سنگ‌ها سخت‌تر از بقیه درمان می‌دو بجز مصرف زیاد آب، پزشک ممکن است داروهای دیگری برای کمک بشما در دفع سنگ‌ها استفاده نماید.

منبع:
سنگ کلیه
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می‌شود. در بیماری ام اس اعصاب مغز و نخاع توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بینند، که به این اختلال بیماری خودایمنی می‌گویند. بیماری های خودایمنی بیماری هایی هستند که در آن‌ها سیستم ایمنی بدن که وظیفه‌شان حفاظت از بدن و نابودکردن آسیب رسان‌های خارجی همچون باکتری هاست، اشتباها شروع به حمله به بافت‌های بدن می‌نمایند. در بیماری ام اس، سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به مغز و نخاع دوتا از اجزاء مهم که سیستم مرکزی اعصاب را کنترل می‌کنند، کرده و باعث فلج شدن و از کارافتادگی آنها می‌شود. سایر بیماری‌هایی خودایمنی شامل لوپوس و آرتریت روماتوئید می‌شود. سیستم مرکزی اعصاب از میلیون‌ها عصب تشکیل شده که وظیفه انتقال پیام‌ها بین مغز و اجزای بدن را برعهده دارند. این اعصاب پوشیده از لایه‌ای محافظ بنام myelin (نوعی چربی) که از تداخل اعصاب باهم جلوگیری می‌نماید(کاری که لایه محافظ سیم‌های الکتریکی انجام می‌دهد). در بیماری ام اس سیستم ایمنی بدن شروع به آسیب رساندن به این جربی ها کرده و با این کار باعث می‌شود، انتقال پیام توسط این اعصاب مختل شده و مغز قدرت کنترلی خود بربدن را از دست دهد. در این شرایط بدن دچار کاملا فلج و ناتوان می‌شود.هرچند که شفایی برای بیماری ام اس وجودندارد، اما با درمان و مراقبت می‌توان حملات ام اسی و سرعت پیشرفت بیماری را کاهش داد. برطبق انجمن ملی ام اس آمریکا حدود 400000 آمریکایی به این بیماری مبتلا هستند و این بیماری بین زنان دو تا سه برابر شایع‌تر از مردان است. همچنین بیشترین خطر ابتلا به این بیماری بین نوجوانی و سن 50 سالگی می‌باشد.

منبع:
[h=1]بیماری ام اس چیست؟[/h]
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]زگیل تناسلی چیست؟[/h]زگیل های تناسلی یکی از شایع‌ترین انواع عفونت‌های مقاربتی می‌باشند که هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرارداده و حداقل 50 درصد افرادیکه زندگی جنسی فعالی دارند، به بیماری زگیل تناسلی مبتلا می‌شوند. همانطور که نام بیماری نشان می‌دهد، زگیل تناسلی، ناحیه تناسلی را تحت تاثیر قرارداده و باعث ایجاد زگیل هایی رنگ گوشت و یا شبیه گل کلم در ناحیه تناسلی و مقعد می‌شوند. دربیشتر موارد این زگیل‌ها آنقدر کوچک بوده که دیده نمی‌شوند. زگیل های تناسلی در نتیجه آلوده شدن با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) بوجود می ایند. بعضی از انواع ویروس پاپیلومای انسانی باعث بوجود آمدن زگیل های تناسلی می‌شوند، درحالیکه بقیه انواع بقیه انواع ویروس پاپیلومای انسانی باعث ابتلا به سرطان می‌شوند.منبع:
زگیل تناسلی
 
بالا