• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مطالب علمي در زمينه طب و پزشكي ، اخبار پزشكي ، مقالات

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]خلاصه‌ای بر بیماری آلزایمر[/h]بیماری آلزایمر، حالتی است که در آن سلول‌های عصبی درون مغز شروع به مردن کرده و انتقال سیگنال‌ها برای مغز مشکل می شود. افرادیکه دچار بیماری آلزایمر هستند، در یادآوری، تصمیم‌گیری و فکر کردن مشکل دارند، که این مشکلات کارکردن و انجام وظائف روزانه را سخت می کند. مرگ سلول‌های عصبی بتدریج در طول دوره‌ای چندساله رخ می‌دهد. علایم و نشانه‌ های بیماری آلزایمربیشتر نشانه‌ها و علایم بیماری آلزایمربصورت آهسته و طی چندین سال شروع به ظاهر شدن می‌کنند. نشانه‌های بیماری آلزایمر ممکن است در اوایل خود را نشان‌ ندهند، بعضی اوقات فقط زمانیکه اعضای خانواده دقیق به گذشته فکر می‌کنند، می توانند بفهمند که این نشانه‌ها کی شروع به ظاهر شدن، کرده‌اند. علایم معمول بیماری آلزایمر شامل:
  • اختلال در حافظه. فرد در بیاد‌آوری و یا یادگیری اطلاعات جدید دچار مشکل می‌شود. در مراحل بعدی بیماری فرد شروع به از دست دادن حافظه بلند‌مدت خود کرده و حتی اطلاعات شخصی خود از جمله اینکه نام، شغل، محل تولد و یا نام اعضای نزدیک خانواده خود را بیاد نمی‌آورد. بعضی دیگر از علایم مربوطه به قرار زیر است:

    1. مدام سوالات و یا جمله‌هایی را بدون اینکه به یاد بیاورد، قبلا آن را گفته تکرار می‌کند.
    2. قرارها و یا واقعه‌های از پیش تعیین شده را فراموش کرده و آنها را بعدا هم بیاد‌ نمی‌آورد.
    3. همیشه و بطور معمول وسایلش را یا جا می‌گذارد و یا در مکان‌های نامعقول قرار می‌دهد. مثلا یا فراموش می‌:کند که کلیدهایش را کجا گذاشته و یا کلیدهایش را توی یخچال می‌گذارد.

  • پریشانی و گم‌گشتگی. افرادیکه آلزایمر دارند ممکن است در بیاد‌اوری اینکه الان در چه فصل و یا ماهی هستند و یا حتی اینکه هم اکنون شب یا روز است، دچار مشکل شوند همچنین این افراد ممکن است مکان‌ها و مسیرهای آشنا و همیشگیشان را گم کرده و یا نشناس‌اند.
  • گفتن و نوشتن. افرادیکه آزایمر دارند، ممکن است برای استفاده از کلمات مناسبی که شئ، حالت و یا فکرشان را بیان کند دچار مشکل شوند. درگذر زمان توان صحبت کردن و نوشتن در‌آنها بیشترهم کاهش می‌یابد و حتی ممکن است نام وسایل ساده مانند مداد و خودکار و یا فهمیدن سخن دیگران را از دست دهند.
  • مشکل در انجام اعمال و وظایف عادی و روزانه. افرادیکه آلزایمر دارند در انجام کارهای روزانه مانند، خوردن، لباس پوشیدن و یا شانه زدن موها دچار مشکل می شوند.
  • تغییر در شخصیت و رفتار. فرد به طور غیرمنطقی، عصبانی، پرخاشگر، بی‌قرار و یا آرام و افسرده می‌شوند. درگذر زمان افرادیکه دچار بیماری آلزایمر هستند، گیج، پارانوئید و یا ترسان می‌شوند.
  • کاهش قدرت تفکر و استدلال. بیماری آلزایمر باعث مشکل در تمرکز و تفکر بخصوص در مورد مفاهیم انتزاعی همچون اعداد می‌شود. برای افراد مبتلا مدیریت مسائل مالیشان و پرداخت بموقع صورتحساب‌ها سخت می‌شود. درگذر زمان حتی ممکن است در بیاد‌آوری و بررسی اعداد و معنی هر عدد دچار مشکل شوند.
  • مشکل در تصمیم گیری و قضاوت. افرادیکه آلزایمر دارند ممکن است در یک روز سرد بدون کاپشن و لباس کافی خارج شوند و یا با پیژامه و بدون کفش به مغازه بروند.
  • اختلال خواب. شخص ممکن است در طول روز بخوابد و شبها کامل بیدار باشد.
دلایل ابتلاء به آلزایمرهرچند که دلیل اصلی آلزایمر ناشناس است، اما دانشمندان معتقند برای اکثر افراد، بیماری آلزایمر در نتیجه ترکیبی از عوامل ژنتیکی، سبک زندگی و فاکتورهای محیطی می‌باشد. در ادامه به معرفی بعضی از عواملی که می‌توانند خطر ابتلاء به آلزایمر را افزایش دهند نام می‌بریم:
  • سن. خطر ابتلاء به آلزایمر زمانیکه شما به سن 65 سالگی می‌رسد بسیار افزایش می‌یابد و تقریبا نصف کسانیکه بالای 85 سال سن دارند، دچار آلزایمر هستند. البته البته افرادیکه حاوی ژنهای خاصی هستند که باعث آلزایمر می‌شود، ممکن است بین سنین 40 تا 50 سالگی به این بیماری دچار شوند.
  • سابقه خانوادگی و ژنتیک. خطر ابتلاء به آلزایمر در افرادیکه بستگان درجه یکشان (پدر و مادر و یا خواهر و برادر) مبتلا به این بیماری هستند بیشتر از سایر افراد است.
  • جنسیت. زن‌ها معمولا بیشتر از مردها عمر می‌کنند و به همین دلیل ممکن است، خطر ابتلاء به سرطان در آنها بیشتر باشد.
  • آسیب‌های مغزی در گذشته. افرادیکه آسیب‌های مغزی شدید و یا مکرر داشته‌اند، بیشتر ممکن است به آلزایمر مبتلاء شوند.
  • سبک زندگی و سلامت قلب. هرچند هنوز سبک‌زندگی خاصی وجود‌ندارد که خطر ابتلاء به آلزایمر را کم کند، با اینحال بعضی یافته ها اشاره می‌کند، عواملی که سلامت قلب را به‌خطر می‌اندازند، می توانند در ابتلاء به آلزایمر هم تاثیر داشته باشند، بعنوان مثال:

    1. کم‌تحرکی و ورزش کم.
    2. سیگار کشیدن.
    3. فشارخون بالا.
    4. کلسترول بالای خون.
    5. دیابت کنترل نشده.
    6. **** غذایی فاقد میوه و سبزی.
    7. فقدان روابط اجتماعی.
درمان آلزایمر با تغییر سبک زندگی و طب سنتی یا جایگزینهرچند نتیجه قطعی و علمی درمورد تغییرات در سبک زندگی که منجر به بهبود آلزایمر و یا جلوگیری از ابتلاء به آن می‌شود، وجود ندارد، اما نکات و تغییرات زیر حتی اگر تاثیری بر درمان و یا پیشگیری از آلزایمر نداشته باشد، برای سلامت عمومی افراد خوب است، و ضرری در بکارگیری آنها وجود‌ ندارد، این عوامل شامل:
  • ورزش منظم.
  • **** غذایی کم چربی و پر میوه و سبزیجات.
  • اسید‌های چرب امگا3.
  • تعامل اجتماعی.
  • فعلیت‌های تحریک کننده مغز مانند کتاب‌خوانی و یا یادگیری زبان‌های دیگر.
  • ویتامین E. البته توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه ویتامین E خطر مرگ را افزایش می‌دهد و هیچ کس بدون تجویز دکتر نباید آنرا مصرف کند.
پیشگیری از ابتلاء به آلزایمرمتاسفانه هنوز راه ثابت‌شده‌ای برای جلوگیری از ابتلاء به آلزایمر وجود‌ندارد، چراکه عامل و یا عوامل اصلی این بیماری ناشناخته است. با اینحال یکی از بهترین راههایی که امروزه برای پیشگیری از ابتلاء به آلزایمر بیان می‌شود، همان راههایی است که برای کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی بیان می‌شوند. کنترل موارد مهمی که بر سلامت قلب تاثیر دارد، مانند،فشارخون‌بالا، چاقی و دیابت ممکن‌است، بتواند به پیشگیری از ابتلاء به آلزایمر کمک کند. افزایش تحرک و فعالیت جسمی، روابط اجتماعی و **** غذایی سالم می‌تواند، خطر ابتلاء به آلزایمر را کاهش دهد.[FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]منبع:
آلزایمر
[/FONT]
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]دلایل کاهش میل جنسی[/h]مغز مرکز اصلی بدن است و از همین رو فرمانده ایجاد و پردازش تحریکات جنسی نیز به شمار می‌رود. در واقع هیجان و اشتیاق جنسی، کاهش یا افزایش آن هم از مغز آغاز می‌شود. بنابراین، در اغلب مسائلی چون افسردگی، خشم و اضطراب و… که بر کاهش میل جنسی مرد‌ها اثر می‌گذارند رد پایی از مغز دیده می‌شود. افسردگیبیماری افسردگی تمایلات جنسی را کاهش داده و در اغلب موارد منجر به اختلالات نعوظ در مردان می شود. از سوی دیگر بسیاری از داروهایی که در درمان افسردگی به کار می روند نیز می توانند تحریکات جنسی را مهار کرده و نعوظ را با مشکلاتی همراه سازند.الکل
در بسیاری از جوامع، افراد برای بهبود خلق و خوی خود الکل می نوشند. اما افراط در مصرف الکل موجب اختلال در نعوظ می شود. این مشکل معمولا موقتی است و با گذشت زمان برطرف می شود.
داروها
بسیاری از داروها عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار داده و با اختلالات نعوظ همراه هستند. برخی داروهای فشارخون، مسکن ها و داروهای ضد افسردگی از این دسته داروها به شمار می روند. مواد مخدر از جمله آمفتامین ها، کوکائین و ماری جوانا نیز موجب بروز مشکلات جنسی در مردان می شوند.
استرس
غرق شدن در مسئولیت های بی شمار شغلی و مشکلات روزمره زندگی، نشاط و سرزندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. استرس و اضطراب، بسیاری از بخش های بدن از جمله دستگاه تناسلی مردان را با مشکل روبرو می سازد. مقابله با استرس از طریق ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی مانند ورزش منظم، خواب کافی، تغذیه مناسب و در صورت لزوم مراجعه به پزشک، می تواند وضعیت سلامت و آرامش فرد را بهبود بخشیده و عملکرد جنسی را نیز اصلاح نماید.
عصبانیت و خشم
رومانتیک و احساساتی بودن در زمانی که شما خشمگین و عصبانی هستید تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد، حتی اگر علت خشم شما ارتباطی به همسرتان نداشته باشد. عدم ابراز خشم و یا ابراز نامناسب آن موجب اختلال در عملکرد جنسی به ویژه در آقایان می شود.
نگرانی و تشویش
نگرانی در مورد این که نتوانید در رابطه جنسی خود موفق عمل کنید، برقراری این رابطه را برایتان مشکلتر می سازد. نگرانی در مورد سایر ابعاد زندگی نیز برعملکرد جنسی شما تاثیر گذار است. نگرانی شما به هر دلیلی باشد موجب ترس و انزوا شده و شما را در چرخه باطلی گرفتار می سازد که نتیجه آن اختلال در زندگی جنسی و رابطه عاطفی می باشد.
عوارض میانسالی
اضافه وزن و چاقی عملکرد جنسی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در مردان چاق ترشحهورمون جنسی مردانه یعنی تستوسترون کاهش یافته و تمایلات جنسی و نعوظ با اختلال روبرو می شوند. همچنین چاقی در اغلب موارد با فشارخون بالا و سخت شدن شریان ها نیز همراه است که در این حالت جریان خون در دستگاه تناسلی مردان کاهش می یابد و نعوظ را با اختلالاتی روبرو می سازد.
عدم اعتماد به نفس
وقتی شما خودتان را دوست ندارید، نمی توانید از همسر خود توقع داشته باشید که احساس کاملا مثبتی به شما داشته باشد. تصویر ذهنی منفی نسبت به خود موجب نگرانی شما در مورد عملکرد جنسی تان شده و کیفیت رابطه جنسی شما را به شدت کاهش می دهد.
کاهش میل جنسی
میل جنسی پایین مترادف با اختلال نعوظ نیست اما بسیاری از عواملی که موجب اختلال در نعوظ می شوند می توانند علاقه و تمایل شما به رابطه جنسی را نیز کاهش دهند. عدم اعتماد به نفس، استرس، نگرانی و برخی داروها اشتیاق به برقراری رابطه جنسی را کم می کنند.
وضعیت سلامتی
بسیاری از بیماری ها موجب اختلال در اعصاب، عضلات و جریان خون مورد نیاز برای نعوظ می شوند. دیابت، فشارخون بالا، تصلب شرایین، ضایعات نخاعی و بیماری ام اس می توانند منجر به اختلالات نعوظ شوند. اعمال جراحی برای رفع مشکلات پروستات و مثانه نیز اعصاب و عروق خونی کنترل کننده نعوظ را تحت تاثیر قرار می دهند.
رفع اختلالات نعوظ
شاید به عقیده بسیاری از افراد، مشاوره با پزشک در مورد زندگی جنسی خود سخت و غیر ممکن به نظر برسد، اما این اقدام بهترین و تنها روش موثر برای درمان مشکلات جنسی و بازگشت به زندگی جنسی سالم است. پزشک منشا مشکل شما را پیدا کرده و با مداخلاتی همچون توصیه به تغییر شیوه زندگی مانند ترک سیگار و کاهش وزن، دارو درمانی، هورمون درمانی، روان درمانی و مشاوره روانشناسی مشکل جنسی شما را معالجه می نماید.
[FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]منبع:
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]کاهش میل جنسی[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif][/FONT]
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]پیشگیری و درمان بیماری نقرس[/h]بیماری نقرس یکی از اشکال پیچیده ورم‌ مفاصل است که می‌تواند هم مردان و هم زنان را مبتلا کند، با اینحال در زنان یائسه بسیار شایع تر است. نشانه بیماری درد ناگهانی و شدید، سرخی و سفت شدن مفاصل (معمولا مفصل شست پا) می‌باشد. درد نقرس می‌تواند با درد شدید شست پا و احساس اینکه شست پایتان آتش گرفته است، شما را در شب از خواب بیدار کند. مفصل تحت تاثیر داغ، متورم و چنان حساس هست، که حتی وزن ملافه برروی آن فشار و درد وارد می‌کند. خوشبختانه نقرس درمان پذیر و تاحدودی قابل پیشگیری است. علایم ابتلا به بیماری نقرسنشانه های و علایم ابتلا به این بیماری تقریبا شدید بوده و معمولا ناگهانی و در شب اتفاق می‌افتند، این نشانه ها شامل:
  • درد شدید مفاصل. نقرس معمولا انگشت شست پا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما ممکن است در مفاصل دیگر از جمله مفاصل پا، زانو، آرنج و یا دستهایتان هم رخ دهد. درد ایجاد شده توسط نقرس معمولا در 12 تا 24 ساعت اولیه در بیشترین حد خود است.
  • باقی ماندن درد مفاصل. بعد از فارام شدن درد شدید اولیه، بعضی از مفاصل ممکن است از چند روز تا چند هفته ملتهب و دردناک باشند. هرچه این بحملات این بیماری قدیمی تر شود، درد آن بیشتر باقی می‌ماند.
  • التهاب و سرخی. مفصل و یا مفاصل مبتلا متورم، حساس و قرمز می‌شوند.
دلایل ابتلا به بیماری نقرس و عوامل خطرزاهرچند اکثر اسید اوریک بالا درخون نشانه ابتلا به این بیماری نیست و خیلی از افرادیکه اسید اوریک بالایی دارند، دچار این بیماری نمی‌شوند، اما ابتلا به نقرس بدلیل وجود مقادیر بالای اسید اوریک در خون بوجود می‌باشد. زمانیکه مقدار اسید اوریک درخون شما بالا رود ممکن است این اسید اوریک به شکل کریستال هایی در مفاصل شما در بیاید. بعضی از عواملی که باعث بوجود آمدن این کریستال ها می‌شوند، عبارتند از:
  1. چاقی
  2. مصرف الکل
  3. مصرف زیاد خوراکی های حاوی اسید اوریک شامل گوشت قرمز، سیرابی، ماهی کولی، شاه ماهی، مارچوبه و قارچ
  4. بیماریهای خاص شامل فشارخون بالای درمان نشده، بیماری های مزمن مانند دیابت، چربی یا کلسترول بالای خون و باریک شدن رگها نیز می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به نقرس شود.
  5. بعضی از داروها شامل دیورتیک ها (برای درمان فشارخون استفاده می‌شوند)، آسپرین و داروهایی که برای افرادیکه پیوند عضو انجام داده‌اند، تجویز می‌شوند.
  6. سابقه خانوادگی
  7. سن و جنس. نقرس در مردان بیشتر از زنان رخ می‌دهد، هرچند که در زمان یائسگی خطر ابتلای هر دو جنس به نقرس یکسان می‌شود. همچنین سن ابتلای مردان به نقرس عموما بین 40 تا 50 سالگی بوده در حالیکه خانم ها معمولا بعد از یائسگی به این بیماری مبتلا می‌شوند.
عوارض ابتلا به نقرسافرادیکه مبتلا به بیماری نقرس هستند، در خطر ابتلا به بیماریهای شدیدتر ازجمله:
  • نقرس پیشرفته. نقرس درمان نشده می‌تواند باعث انباشته شدن کریستال‌های اسید اوریک زیر پوست و در گره‌هایی که به آن ها توفی (TOE-fi) می‌گویند، شود. توفی می‌تواند در نوای مختلفی همچون انگشتان، دستها، پا، آرنج و یا تاندون آشیل بوجود آید. هرچند که توفی معمولا دردناک نیست اما هنگام حملات نقرسی می‌تواند حساس و متورم شود.
  • سنگ کلیه. کریستالهای اورات ممکن است در دستگاه ادراری افراد مبتلا به نقرس جمع شده و باعث بوجود آمدن سنگ کلیه شود. البته داروهایی برای کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه وجود دارد.
راههای تشخیص بیماری نقرسآزمایشهایی که برای تشخیص این بیماری استفاده می‌شوند شامل:
  1. آزمون مایع مفصل. پزشکتان ممکن است توسط سرنگ برای کشیدن مایعات از درون مفصل مبتلا اقدام کند. زمانیکه این مایع زیر میکروسکوپ بررسی شود، نشان می‌دهد که کریستال در آن وجود دارد یا خیر.
  2. آزمایش خون. پزشکتان برای بررسی میزان اسید اوریک در خون شما، ممکن است، آزمایش خون برایتان تجویز کند. توجه کنید که بعضی از افراد با اینکه اسید اوریک بالایی دارند هیچگاه به بیماری نقرس مبتلا نمی‌شوند و همچنین بعضی از افراد با اینکه اسید اوریک نرمالی دارند دچار این بیماری می‌شوند.
درمان بیماری نقرسدرمان نقرس معمولا شامل استفاده از دارو می‌شود. داروهای درمان نقرس می‌توانند برای درمان حملات بیماری و پیشگیری از بازگشت این حملات و یا برای کاهش عوارض بیماری مانند توفی یا سنگ کلیه تجویز شوند.داروهای درمان نقرس داروهایی که برای درمان بیماری نقرس استفاده می‌شوند، شامل:
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs). شامل داروهایی همچون ایبوبروفن، ناپروکسن و یا داروهای قوی تر که برای دریافت آنها نیاز به نسخه پزشک است همچون، ایندومتاسین (Indocin) می‌شوند، که برای کاهش التهاب و درد استفاده می‌شوند.
  • کلشی سین (Colchicine). اگر داروهای NSAIDs برای شما قابل تجویز نباشد، پزشک از این مسکن کلشی سین برای شما استفاده می‌کند.
  • کورتیکواستروئیدها (Corticosteroids). پزشکتان ممکن است از داروهای کورتیکواستروئید برای کاهش درد و التهاب استفاده کند، این داروها در دوشکل خوردنی و تزریقی تجویز می‌شوند، از عوارض جانبی کورتیکواستروئیدها می‌توان به:

    1. نازک شدن استخوان ها
    2. درمان دیر و ضعیف زخم ها
    3. کاهش قدرت مبارزه با عفونت
برای کاهش این عوارض پزشکتان سعی می‌کند، کم ترین میزانی که برای شما کفایت می‌کند، از این داروها تجویز کند.داروهایی که از ابتلا به نقرس پیشگیری می‌کننددرصورتیکه شما تنها چندبار در سال دچار حملات نقرس می‌شوید و یا اینکه حملاتتان پی در پی نبوده اما دردناک‌اند، پزشکتان ممکن است داروهایی برای کاهش خطر ابتلا به نقرس و عوارض نقرس برای شما تجویز کند، این داروها شمال:
  • دراوهایی که جلوی تولید اسید اوریک را می‌گیرند.
  • داروهایی که دفع اسید اوریک را بهبود و افزایش می‌بخشند.
درمان خانگی نقرسهرچند که درمان دارویی نقرس از همه انواع درمان ها موثرتر است، با اینحال دستورالعمل‌های زیر که توسط انجمن **** غذایی آمریکا (ADA) برای زمانیکه تحت حملات نقرس هستید، توصیه شده است، نیز می‌تواند مفید باشد.
  1. حدود 2 تا 4 لیتر مایعاتی که حداقل نصف آن آب است، مصرف کنید.
  2. از مصرف الکل خودداری کنید.
  3. مصرف معتدل پروتئین، بخصوص از منابع سالم همچون، لبینیات کم چرب و یا بدون چربی، تخم مرغ و کره بادام زمینی.
  4. مصرف روزانه گوشت قرمز، مرغ و ماهی را در اندازه 113 تا 170 گرم نگه دارید.
درمان نقرس با طب سنتی یا جایگزینشما می‌توانید از راهکارهای طب سنتی یا جایگزین برای درمان بیماری نقرس استفاده کنید. هرچند که قبل از امتحان این نوع درمان می‌بایست با پزشک خود مشورت نمایید تا مبادا این نوع درمان با درمان داروییتان تداخل ایجاد کند. بعضی از مواردیکه در ادامه بیان می‌کنیم، تاثیراتی بر کاهش اسید اوریک در خون دارند.
  • قهوه. محققان رابطه‌ای بین مصرف قهوه (هر دو نوع معمولی و بدون کافئین آن) و کاهش اسید اوریک خون یافته‌اند.
  • ویتامین ث. هرچند که دررابطه با تاثیر ویتامین ث برنقرس اطلاعاتی دردسترس نیست، اما ویتامین ث می‌تواند باعث کاهش سطح اسید اوریک درخون شوند. البته فکر نکنید که اگر کمی ویتامین ث برای شما خوب است، پس مصرف زیاد آن بهتر است، چراکه مصرف زیاد ویتامین ث ممکن است سطح اسید اوریک خون را بالا ببرد.
  • گیلاس. در تحقیقات نشان داده شده که مصرف گیلاس می‌تواند به کاهش سطح اسید اوریک خون کمک کند، با اینحال تا کنون تحقیقی برای بررسی ارتباط بین گیلاس و نقرس وجود ندارد.
پیشگیری از ابتلا به نقرس
  • مصرف بالای مایعات. میزان مصرف مایعات خود را به میزان 2 تا 4 لیتر(8 تا 16 لیوان)، افزایش دهید. دقت کنید که حداقل نصف این میزان مایعات از آب باشد.
  • اجتناب از مصرف الکل.
  • **** غذایی متعادل، که تاکید آن بر میوه، سبزی، غلات کامل و لبنیات کم چرب و یا بدون چربی باشد.
  • دریافت پروتئین بدن از منابع کم چربی لبنی.
  • محدودکردن مصرف گوشت، مرغ و ماهی.
  • حفظ وزن مناسب.
[FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]منبع:
نقرس
[/FONT]
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
ویتامین e مهم ترین عامل برای داشتن سیستم ایمنی قوی و پوست و چشم های سالم است. در سالهای اخیر مکمل‌ های حاوی ویتامین e بدلیل خواص آنتی اکسیدان(آنتی اکسیدان ها از سلولها در برابر آسیب محافظت می‌کنند) ویتامین e بسیار مشهور شده‌اند. با اینحال فواید و خطرات ویتامین e هنوز خیلی مشخص نیست.


چرا افراد ویتامین e مصرف می‌کنندخیلی از مردم ویتامین e را با امید پیشگیری و درمان بیماریها مصرف می‌کنند. اما تحقیقات نشان داده که ویتامین e در پیشگیری از بیماریهایی چون سرطان، بیماری قلبی، دیابت، بیماری آلزایمر، آب مروارید و خیلی دیگر از بیماری ها بی‌نتیجه است. تحقیقات نشان می‌دهند که مکمل ویتامین e فقط در افرادیکه واقعا کمبود ویتامین e دارند، موثر است، البته این کمبود هم فقط در افرادیکه دارای مشکلات گوارشی و یا فیبروز کیستیک هستند، رخ می‌دهد و بسیار نادر است. افرادیکه **** غذایی خیلی کم چربی دارند هم در خطر ابتلا به این بیماری است.میزان مورد نیاز ویتامین e چقدر است؟میزان توصیه شده ویتامین e (هم آنچه در غذا وجود دارد و هم آنچه در مکمل ها هست) و در افراد به شرح جدول زیر است:
سنمیزان توصیه شده ویتامین e در واحد میلی گرم(mg) و واحد بین المللی (IU)
کودکان
1 تا 3 سالگی6 میلی گرم در روز یا 9 IU
4 تا 8 سالگی7 میلی‌ گرم در روز یا 10.4 IU
9 تا 13 سالگی11 میلی گرم در روز یا 16.4 IU
خانم ها
14 سال به بالا15 میلی گرم در روز یا 22.4 IU
باردار15 میلی گرم در روز یا 22.4 IU
شیردهی19 میلی گرم در روز یا 28.5 IU
مردان
14 سال به بالا15 میلی گرم در روز یا 22.4 IU
بیشترین حدی از این مکمل که بدن می‌تواند تحمل کند، به میزان زیر است، قابل ذکر است که برای مصرف مقادیر بالای این ویتامین که به منظور درمان کمبود ویتامین e استفاده می‌شود، دستور پزشک مورد نیاز است.
سنبیشترین میزان قابل تحمل برای بدن در واحد میلی گرم (mg) و واحد بین المللی (IU)
1 تا 3 سالگی200 میلی گرم یا 300 IU
4 تا 8 سالگی300 میلی گرم یا 450 IU
9 تا 13 سالگی600 میلی گرم یا 900 IU
14 تا 18 سالگی800 میلی گرم یا 1200 IU
19 سال به بالا1000 میلی گرم یا 1500 IU
از آنجاییکه ویتامین e یک ویتامین محلول در چربی است، بهترین شیوه مصرف آن همراه غذا می‌باشد.منابع طبیعی ویتامین eاکثر افراد ویتامین e کافی و مورد نیازشان را از خوراکیها دریافت می‌کنند. بهترین منابع ویتامین e شامل:
  • روغن های گیاهی
  • سبزیجات برگدار و پررنگ همچون اسفناج
  • غلات غنی شده و سایر غذاهای غنی شده با ویتامین e
  • تخم مرغ
  • آجیل
میزان ویتامین e موجود در منا بع طبیعیمیزان ویتامین e در هر 100 گرم از ماده غذایی حدودا در اندازه زیر است:
خوراکیهای حاوی ویتامین e میزان وجود ویتامین e در صد گرم (mg/ 100 g)
روغن جوانه گندم150 میلی گرم
روغن آفتاب گردان 41 میلی گرم
آجیل ها21 میلی گرم
روغن خرما15 میلی گرم
سبزیجات برگدار و پررنگ از قبیل اسفناج، برگ چغندر و …2.5 میلی گرم
آواکادو2.1 میلی گرم
کیوی1.5 میلی گرم
کلم بروکلی1 میلی گرم
گوجه فرنگی5. میلی گرم
خطرات مصرف زیاد ویتامین eخطرات و مزایای استفاده از ویتامین e هنوز شناخته شده نیست.مصرف بلندمدت ویتامین e (بیشتر از 10 سال) می‌تواند باعث افزایش خطر سکته مغزی شود. یک از تحقیقاتی که در مورد این بیماری انجام شده، نشان می‌دهد که مصرف بالای ویتامین e ( بیشتر از 400 UI در روز) چه بصورت طبیعی و چه بشکل مکمل باعث افزایش خطر مرگ می‌شود. تحقیقات داشنمندان قلب و عروق نشان می‌دهد که افرادیکه مشکلات قلبی عروقی و یا دیابتدارند و روزانه بیشتر از 400 UI ویتامین e دریافت می‌کنند،‌ در خطر نارسایی قلبی قرار دارند.مصرف زیاد مکمل ویتامین e در 8 هفته اول بارداری می‌تواند 1.7 تا 9 برابر خطر ابتلا به نقص مادرزادی قلبی در کودکان را افزایش می‌دهد.مردانیکه در هفته بیشتر از 7 بار مکمل های مولتی ویتامین بهمراه ویتامین e مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات در آنها بشدت افزایش می‌یابد.انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که ویتامین e مورد نیاز بدنتان را از راههای طبیعی تامین کرده و در صورت نیاز به مصرف مکمل حتما با پزشک خود مشورت نمایید.عوارض جانبی ویتامین eویتامین e موضعی می‌تواند باعث تحریک پوست شود.مصرف بیش از حد مکمل ویتامین e می تواند باعث تهوع، سردرد، خونریزی، خستگی و موارد دیگر گردد. همچنین مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث نارسایی کلیه شود.افرادیکه از داروهای رقیق کننده خون (همچون وارفارین و یا آسپرین) و یا سایر داروها استفاده می‌کنند، می بایست قبل از مصرف با پزشک‌شان مشورت نمایند.منبع:
ویتامین e
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
دیابت نوع 2 (دیابت بزرگسالان یا دیابت غیروابسته به انسولین)، یکی از شایع‌ترین انواع دیابت بوده و حدود 90 درصد بیماران دیابتی را تشکیل می‌دهد. برخلاف دیابت نوع 1، بدن در زمان ابتلا به دیابت نوع 2 انسولین تولید می‌کند؛ اما یا میزان انسولین تولید شده توسط پانکراس کافی نبوده و یا بدن نمی‌تواند از انسولین تولید شده، استفاده کند. زمانیکه انسولین کافی وجودنداشته باشد و یا بدن از انسولین استفاده نکند، گلوکز (قند) موجود در بدن، نمی‌تواند وارد سلولهای بدن شده و باعث جمع شدن گلوکز در بدن بشود و بدن را دچار مشکل و نارسایی نماید. متاسفانه هنوز درمان کاملی برای این بیماری وجودندارد، اما با **** غذایی سالم، ورزش و حفظ تناسب اندام، می شود آنرا بهبود بخشید. درصورتیکه **** غذایی و ورزش کافی نباشد، شما می‌بایست درمان دارویی و یا درمان انسولینی را شروع نمود. نشانه های دیابت نوع 2علایم دیابت نوع 2 معمولا آرام آرام خود را نشان می‌دهند. ممکن شما سالها بدون اینکه بدانید به دیابت نوع 2 مبتلا باشید. این علایم شامل:
  • افزایش تشنگی و ادرار پی در پی
  • افزایش اشتها و تشنگی
  • خشکی دهان
  • تهوع و گاهی استفراغ
  • خستگی و یا ضعف
  • بی حسی و یا سوزن سوزن شدن دست و پا
  • عفونت پی در پی پوست، دستگاه ادرار و یا واژن
  • تاری دید
  • زخم هایی که دیر درمان می‌شوند
زمانیکه هر یک از این علایم را مشاهده کردید می‌بایست به پزشک مراجعه کنید.دلایل ابتلا به دیابت نوع 2زمانی دیابت نوع 2 رخ می‌دهد که بدن در برابر دیابت نوع 2 مقاوم شده و یا غده پانکراس انسولین کافی تولید نمی‌کند. هرچند دلیل این اتفاق هنوز مشخص نیست، اما عوامل زیر بر این بیماری تاثیر داشته و خطر ابتلا به آن را افزایش می‌دهد:
  • وزن زیاد و یا چاقی
  • سن بالای 45 سال
  • ابتلا به دیابت حاملگی
  • ابتلای سایر افراد خانواده به دیابت نوع 2
  • ابتلا به مرحله پیش از دیابت
  • عدم تحرک
  • داشت HDL خون پایین و یا تری گلیسیرید بالا
  • فشارخون بالا
  • نژاد و ژنتیک
عوارض ابتلا به دیابت نوع 2 در مراحل ابتدایی بیماری، اثرات زیادی بر سلامتی شما نمی‌گذارد، اما هرچه بیماری پیشرفته‌تر می‌شود، بر سایر اندام‌های مهم بدن از جمله قلب، رگها، اعصاب، چشم‌ها و کلیهشما تاثیر می‌گذارد. کنترل قندخون به پیشگیری از عوارض و اثرات جانبی بیماری جلوگیری می‌کند. بعضی از عوارض ابتلا به دیابت نوع 2 شامل:
  • بیماریهای قلبی و عروقی. دیابت شدیدا خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، از جمله بیماری عروق کرونر با درد قفسه سینه (آنژین)، حمله قلبی، سکته، تصلب شریان و فشارخون بالا شود.
  • آسیب دیدن اعصاب (نوروپاتی). قندخون بالا می‌تواند رگهایی که به سیستم عصبی شما تغذیه رسانی می‌کنند آسیب رسانند (بخصوص اعصاب پا). این آسیب‌ها می‌ـواند باعث بی‌حسی، سوزش و درد، بخصوص در سر انگشتان دست و پا شود.
  • آسیب دیدن کلیه (نفروپاتی). درون کلیه میلیون‌ها رگ کوچک و ظریف خون وجود دارد و دیابت می‌تواند باعث آسیب دیدن این رگ‌ها و درنتیجه آسیب دیدن کلیه می‌شود.
  • آسیب های چشمی. دیابت می‌تواند به رگهای خونی درون شبکیه چشم آسیب رسانده و حتی باعث نابینایی شود. همچنین دیابت نوع 2 می‌تواند منجر به سایر آسیب ها و بیماریهای چشمی از جمله آب مروارید و یا گلوکم (glaucoma) شود.
  • آسیب دیدن پا. آسیب دیدن اعصاب پا و یا جریان کم خون در پاها می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی و شدید به پا شده و حتی منجر به قطع انگشت پا و یا خود پا شود.
  • صدمات پوستی و دهانی. دیابت می‌تواند باعث مشکلات پوستی از جمله عفونت و قارچ شود. عفونت و چرک گلو هم ممکن است یکی از عوارض این بیماری باشد.
  • بیماری آلزایمر. دیابت نوع 2 می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد.
  • کمای دیابتی. زمانیکه یک شخص با بیماری دیابت نوع 2 شدیدا مریض شده و یا آب بدنش خیلی کم می‌شود و قادر به نوشیدن آب کافی برای جبران بی‌آبی نیست، ممکن است دچار این بیماری خطرناک شود.
  • مشکلات شنوایی.
  • پوکی استخوان.
پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2شیوه‌های سالم زندگی می‌تواند از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری کند. اگر شما مبتلا به دیابت می‌باشید، بازهم این روشها و شیوه‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم از ابتلا به خطرات و عوارض بیماری جلوگیری می‌نماید.
  • خوردن غذای سالم. غذاهای کم‌کالری و کم‌چربی مصرف نمایید. تمرکزتان بر مصرف میوه، سبزی و غلات کامل باشد.
  • افزایش تحرک و ورزش. در روز 30 دقیقه ورزش نمایید. روزانه یک پیاده‌روی سریع انجام دهید، دوچرخه سواری و یا شنا کنید و یا سایر ورزش‌ها را انتخاب نمایید.
  • وزن کم کرده و لاغر شوید. اگر شما چاق هستید، کاهش 5 تا 10 درصد وزنتان می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شود.
بعضی اوقات داروها هم می‌توانند کمک کنند، مصرف متفورمین، می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شود.
منبع:
دیابت نوع 2
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
افسردگی یک بیماری روانی‌ست که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست‌دادن علاقه می‌شود. اکثر افراد بعضی از مواقع احساس نارحتی، افسردگی و غم می‌نمایند، احساس افسرده و غمگین بودن واکنشی طبیعی بدن به مشکلات زندگی و از دست‌دادن چیزها و کسانی که به آنها علاقه داریم، می‌‌باشد. اما زمانیکه این احساس غم و اندوه شدید، بی‌امیدی، بی‌چارگی و بی‌ارزشی بیشتر از چند روز یا چند هفته طول بکشد، شما دچار بیماری افسردگی شده‌اید. بیماری افسردگی بر طرز فکر، احساس و رفتار شما تاثیر می‌گذارد. افسردگی می‌تواند، باعث ابتلای به انواع بیماری‌های جسمی و روانی شود. افراد افسرده ممکن‌است در انجام وظایف روزانه ناتوان بوده و حتی احساس کنند، زندگی ارزش زندگی کردن ندارد. برخلاف تصور افراد افسردگی فقط یک ضعف و ناتوانی نیست و نمی‌توان آنرا به سادگی نادیده گرفت، بلکه یک بیماری مزمن مانند دیابت، فشارخون و … است که باید برای درمان آن اقدام کرد. اکثرافراد مبتلا به بیماری افسردگی بعد از مصرف دارو، جلسات مشاوره و یا سایر اشکال درمان، بهبود می‌یابند.علایم بیماری افسردگیبرطبق انستیتوی ملی سلامت روانی آمریکا، افرادیکه درچار اختلال افسردگی هستند، علایم و نشانه‌های یکسانی ندارند. بعضی از علایم معمول و متداول افسردگی شامل:
  • مشکل در تمرکز، یادآوری جزئیات و تصمیم‌گیری
  • خستگی و کاهش انرژی
  • احساس گناه، بی‌ارزشی و یا درماندگی
  • بدون امید به آینده و بدبینی
  • بیخوابی، بیدار شدن صبح زود و یا خواب زیاد
  • بیقراری و نا‌آرامی
  • ازدست دادن علاقه به فعالیت‌های لذت بخش، شامل رابطه جنسی و …
  • از دست دادن لذت به زندگی
  • پرخوری عصبی و یا کاهش اشتها
  • سردرد، گرفتگی عضلات و یا مشکلات گوارشی
  • کاهش میل جنسی
  • گریه کردن بدون هیچ دلیل خاصی
علایم معمول افسردگی در کودکان و نوجوانان ممکن است کمی با علایم بزرگسالان متفاوت باشد، نشانه‌های افسردگی در کودکان و نوجوانان می‌تواند، شامل:
  • در کودکان نشانه‌های افسردگی شامل، ناراحتی، بیقراری، نگرانی و ناامیدی باشد.
  • نشانه‌های افسردگی در نوجوانان شامل، اضطراب، عصبانیت و دوری از اجتماع باشد.
  • تغییر در طرز تفکر و برنامه خواب هم یکی دیگر از علایم معمول هم در نوجوانان و هم در کودکان می‌باشند.
  • در کودکان و نوجوانان، افسردگی در کنار سایر بیماریها شامل اضطراب و یا اختلال کم توجهی و بیش‌فعالی رخ می‌دهد.
  • کودکان دچار بیماری ممکن‌است در انجام وظایف مدرسه دچار مشکل شوند.
برای بعضی از افراد علایم افسردگی آنقدر شدید است، که فهمیدن آن به سادگی ممکن می‌باشد، اما بعضی دیگر بدون اینکه بدانند، چرا احساس غم و ناراحتی می‌کنند.دلایل ابتلا به افسردگیمعمولا دلیل ابتلا به افسردگی، ترکیبی از عوامل ژنتیکی، جسمی، محیطی و روانی می‌باشد. بعضی از این عوامل شامل:
  • انتقال دهنده های عصبی. این مواد شیمیایی طبیعی مغزی با حال و حوصله شما ارتباط مستقیم داشته و نقش کلیدی در افسردگی ایفا می‌کند.
  • هورمون‌ها. تغییر در سطح هورمون‌های بدن، می‌تواند عامل ابتلا به افسردگی باشد.
  • عادات ارثی. افسردگی در افرادیکه در خانواده‌شان سابقه افسردگی دارند، شایع‌تر است.
  • حوادث زندگی. حوادثی خاص همچون مرگ یا از دست‌دادن کسانی‌که دوستشان دارید، مشکلات مالی و استرس شدید، می‌تواند باعث ابتلای شما به افسردگی شود.
  • آسیب‌ها و مشکلات کودکی. آسیب‌های و حوادثی شامل، از دست دادن والدین، تجاوز جنسی و … می‌تواند تاثیرات دائمی بر مغز گذاشته و خطر ابتلای به افسردگی را افزایش دهد.
چه کسانی در خطر ابتلا به افسردگی هستند؟معمولا افراد در سنین نوجوانی و یا بین دهه دوم و سوم زندگی رخ می‌دهد، اما محدودیت برای آن وجود نداشته و افراد در همه سنین دچار ممکن است، دچار افسردگی شوند. تعداد زنان مبتلا به افسردگی معمولا دوبرابر زنان می‌باشد، اما این آمار دقیق نبوده و شاید بخاطر مراجعه بیشتر زنان به پزشک بوجود آمده باشد. افرادیکه هریک از شرایط زیر درباره آنها صدق می‌کند، خطر بیشتری برای ابتلا به افسردگی آنها را تهدید می‌کند:
  • زنان
  • کسانیکه در خانواده‌شان سابقه افسردگی وجود دارد
  • تجربیات آسیب زننده در کودکی
  • افرادیکه دوستانشان افسرده هستند
  • کسانیکه اعضای خانواده و یا کسانیکه دوست داشته‌اند را از دست داده‌اند
  • کسانیکه به تازگی زایمان کرده‌اند (افسردگی پس از زایمان)
  • کسانیکه سابقه افسردگی دارند
  • کسانیکه به بیماریهای خطرناک از قبیل سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی، آلزایمر و یا اچ ای وی/ ایدز
  • کسانیکه عادات شخصیتی و رفتاری خاصی دارند، مثلا افراد بسیار وابسته، بدون عزت نفس، بدبین و …
  • معتادان به الکل و موادمخدر
  • افرادیکه داروهای خاصی از جمله، داروی فشارخون، قرص خواب و یا سایر داروهای خاص
انواع بیماری افسردگیانواع مختلفی از بیماری افسردگی وجود دارد، که در ادامه فقط آنها را نام می‌بریم:
  • افسردگی اساسی
  • افسردگی مزمن (dysthymia)
  • افسردگی دو قطبی (اختلال دوقطبی)
  • افسردگی فصلی
  • افسردگی روانی
  • افسردگی پس از زایمان
  • اختلال خلقی ناشی از مواد (SIMD)
عوارض بیماری افسردگیافسردگی یک بیماری جدی و مهم است که می‌تواند باعث اثرات وحشتناکی برروی فرد و خانواده‌ی وی شود. افسردگی درمان نشده، می‌تواند باعث بوجود آمدن مشکلات عاطفی، رفتاری و جسمی‌ شود. این عوارض می‌توانند شامل:
  • اعتیاد به الکل
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • اضطراب
  • مشکلات درسی و یا کاری
  • مشکلات خانوادگی
  • منزوی شدن
  • خودکشی
  • آسیب رساندن به بدن، مثلا زخم کردن خود
شیوع بیماری افسردگیدر ایالات متحده آمریکا حدود 14.8 میلیون نفر از بزرگسالان از افسردگی اساسی رنج می‌برند. نرخ خودکشی در بیماری افسردگی نسبت سایر انواع بیماری روانی بالاتر است. متاسفانه بیشتر افرادیکه دچار بیماری افسردگی می‌باشند، بدنبال درمان نمی‌روند. بدون شناسایی و درمان بیماری، افسردگی می‌تواند شدیدتر و سخت‌تر شود.راههای پیشگیری از ابتلا به افسردگیهنوز راه قطعی و قابل اتکایی برای پیشگیری از ابتلا به افسردگی وجود ندارد، اما با برداشتن قدم‌هایی همچون کنترل استرس، برقراری روابط اجتماعی و دوستی، ورزش، **** غذایی سالم و درمان بموقع و اولیه بیماری از بهترین روشهای پیشگیری از افسردگی شدید و ناتوان‌کننده می‌باشد.منبع:
افسردگی چیست
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
انزال زودرس یا زود انزالی زمانی رخ می دهد، که یک مرد زودتر از آنچه که خودش و همسرش می خواهد، دچار انزال می شود. البته درصورتیکه این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانیکه انزال زودرس همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را شروع کنید و یا زمانیکه تازه رابط جنسی را شروع کرده اید، رخ دهد، می شود به آن انزال زودرس یا زود انزالی گفت. هرچند خیلی از آقایان ممکن است از گفتن اینکه دچار زود انزالی هستند ناراحت باشند، اما انزال زودرس مشکلی است که برای خیلی از مردان پیش می‌آید، تحقیقات نشان می دهد که شیوع این بیماری در آقایان 1 به 3 است. بهترین درمان این بیماری ترکیبی از درمان های ذهنی، دارویی و تکنیک های جنسی می باشد، که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.نشانه های انزال زودرسهرچند تعریف دقیق زود انزالی تقریبا ممکن نیست اما پزشکان انزالی را انزال زودرس می گویند، که قبل از آن زمانیکه هردو طرفین رابطه جنسی می خواهند، رخ دهد. در یک دسته بندی دیگر انزال زودرس به انزالی گفته می شود که بین 1 تا 3 دقیقه از شروع رابطه جنسی رخ دهد. پزشکان انزال زودرس را به دو دسته، مادام العمری (اولیه) و اکتسابی (ثانویه) تقسیم می کنند.نشانه انزال زودرس اولیه شامل:
  • انزالی که همیشه حداکثر یک دقیقه بعد از ورود به واژن (مهبل) رخ می دهد.
  • ناتوانی در به تاخیر انداختن انزال در تقریبا همه انزال ها.
  • اثرات منفی بر شخص، مانند استرس، ناامیدی و یا دوری از رابطه جنسی.
انزال زودرس ثانویه یا اکتسابی هم عموما در موارد بالا شریک است، اما یک تفاوت کلیدی با انزال زودرس اولیه دارد:
  • انزال زودرس ثانویه زمانی است که در گذشته انزال رضایت بخش و دلخواه داشته اید ولی هم اکنون قادر به کنترل انزال خود نیستید.
دلایل انزال زودرسدلیل قطعی و دقیق انزال زودرس هنوز معلوم نیست، زمانی پزشکان انزال زودرس را ناشی از مشکلات روانی و ذهنی می دانستند، اما امروزه ثابت شده که این مشکل ترکیبی از عوامل روانی و جسمی می‌باشد. عوامل روانی موثر بر زود انزالی
  • اختلال نعوظ، مردانی که درمورد داشتن و یا حفظ نعوظ نگرانند، ممکن است برای اینکه نعوظشان از بین نرود علاقه به ارضا و انزال زودتر داشته باشند.(اطلاعات در باره اختلال نعوظ در اینجا)
  • اضطراب و نگرانی، اکثر مردانی که دچار زود انزالی هستند، اضطراب و نگرانی هم آزارشان می دهد، که این اضطراب بدلیل عملکرد جنسیشان و یا مسائل دیگر باشد.
  • افسردگی
  • توقعات غیر منطقی جنسی از خود
  • مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر
بعضی از مشکلات که ممکن است در جوانی در فرد رخ دهد و بر انزال زودرس تاثیر داشته باشد:
  1. قرار گرفتن در موقعیتی که باید زود ارضا شوید وگرنه توسط دیگران رویت می شوید.
  2. احساس گناه در رابطه جنسی که باعث عجله شما در ارضا شدن و پایان رابطه جنسی می شوند.
عوامل جسمی موثر بر زود انزالی
  • کمبود سروتونین (serotonin)، سروتونین ماده‌ای طبیعی است که توسط مغز ترشح می شود، تحقیقات نشان می دهد که کمبود سروتونین می تواند باعث بوجود آمدن حالتی مانند زود انزالی شود.
  • مشکلات خاص تیروئیدی
  • التهاب و عفونت پروستات یا پیشابراه
  • رفلکس غیر طبیعی سیستم انزال
  • سطوح غیر طبیعی از مواد شیمیایی مغز به نام انتقال دهنده های عصبی (neurotransmitters)
  • سطوح غیرطبیعی هورمون در بدن
البته مشکلات جسمی گفته شده معمولا تاثیر کم تری نسبت به عوامل روانی دارد. عوارض و مشکلاتی که انزال زودرس ایجاد می کند هرچند که انزال زودرس نمی تواند مشکلات جسمی جدی و شدیدی برای شما ایجاد کند، اما می تواند در زندگی شخصی شما مشکلاتی را بوجود آورد، مشکلاتی از قبیل:
  • مشکلات در زندگی زناشویی و رابطه جنسی با همسر و ایجاد فشار و استرس بر شما.
  • مشکل در باروری، بعضی اوقات انزال زودرس می تواند زوجهایی را که بدنبال بچه‌دار شدن هستند دچار مشکل کند.
درمان انزال زودرسدرمان زود انزالی شامل درمان جنسی ، دارو و درمان های ذهنی و روانی می شود. برای بیشتر آقایان بهترین درمان ترکیبی از همه‌ی درمان های ذکر شده است.
  1. درمان جنسی
در بعضی مواقع پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا یک یا دو ساعت قبل از رابطه جنسی با همسراتان، وی بدون رابطه جنسی شما را ارضاء کند، تا زمان رابطه هیجان کم‌تری داشته باشید و انزالتان را بیشتر طول دهید. بعضی مواقع پزشک ممکن است به شما توصیه کند برای اینکه مدتی فشار و استرس رابطه جنسی از روی شما برداشته شود، از رابطه جنسی خودداری کرده و شما و همسرتان به شکل‌های دیگر رابطه های لذت بخش داشته باشید. 2. تکنیک فشاردادنپزشک شما ممکن است، به شما و همسرتان توصیه کند که از روشی به نام تکنیک فشار استفاده کنید، این تکنیک شامل موارد زیر می شود:
  1. مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید.
  2. از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید، کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد.
  3. بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود 30 ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید. ممکن است بدلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می رسد.
  4. زمانیکه دوباره احساس کردید که موقع انزال است دوباره قدم های بند b را تکرار کنید.
با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می کنید می توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید، درضمن حتی بعد از تکرار این تمرین در تعداد زیادی از رابطه‌های جنسیتان شما ممکن است که دیگر نیازی به تمرین نداشته باشید و بصورت عادی انزالتان را عقب بیاندازید. 3. تکنیک شروع و پایاندر این تکنیک همسر شروع به تحریک مرد تازمانیکه مرد احساس می کند درحال انزال است، می کند، سپس تحریک را قطع کرده و حدود 30 ثانیه صبر می کنند، سپس همسر دوباره شروع به تحریک می‌کند و این کار را چند بار ادامه می‌دهند، در آخرین دور مرد می‌تواند انزال داشته باشد.
  • درمان دارویی برای انزال زودرس
هرچند هنوز توسط سازمان غذا و دارویی آمریکا ( FDA ) دارویی برای درمان زود انزالی تایید نشده است، با اینحال بعضی از داروهایی که برای درمان افسردگی استفاده می شوند و کرم‌های بیحس کننده نشان داده‌اند که می توانند به درمان انزال زودرس کمک کنند، این‌ داروها شامل داروهای مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) می شود، که در ادامه به معرفی بعضی از آنها میپردازیم.سیتالوپرام (سلگزا)، فلوکستین (پروزاک)، سترالاین (زولوفت) و پاروکستین (پاکسیل، پاکساوا)، اینها همه داروی مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) می‌باشد، که برای درمان انزال زودرس هم استفاده می شوند. تاثیر نداشتن این داروها تا 3 هفته طبیعی می‌باشد ولی در صورتیکه تا 6 هفته تاثیری نداشتند و یا اثرات جانبیشان مشکل‌زا بود، میبایست مصرفشان قطع شده و از یک داروی دیگر استفاده کرد.درصورتیکه درمان با هریک از داروهای بالا جواب نداد، می شود از داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای (TCA) استفاده کرد، یکی از معروف ترین این داروها که اثرات ثابت شده‌ای بر انزال زودرس دارد، کلومیپرامین (آنافرانیل) است.
کرم ها و داروهایی که می شودکرم ها و داروهای بی حس کننده موضعی که حاوی لیدوکائین یا پریلوکائین هستند هم می‌توانند با کم کردن حساسیت آلت، کمک به تاخیر انزال کنند. این کرم‌ها باید مدت کمی قبل از رابطه جنسی استفاده شوند و قبل از رابطه جنسی باید آنها را شست و پاک کرد، چرا که باقی ماندن آنها باعث بیحس شدن واژن خانم‌ها و دیر ارگاسم شدنشان می شود. بعضی از آقایان بدلیل کاهش احساس لذت از این کرم ها ناراضی هستند. همچنین بعضی از خانم ها هم اعلام کرده‌اند، با اینکه این کرم‌ها قبل از رابطه جنسی شسته شده بودند، اما بازهم باعث کاهش حساسیت ناحیه تناسلی و کاهش لذت جنسیشان شده‌اند.[FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]منبع:
انزال زودرس
[/FONT]
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]خواص و فواید انار و آب انار[/h]انار و دانه‌های یاقوتی آن هزاران سال است، که بعنوان دارو مصرف می‌شود. از خواص و فواید انار می‌توان به اثرات درمانی و بهبود دهنده آن در بیماریهای قلبی، فشارخون بالا و بعضی از انواع سرطان همچون سرطان پروستات اشاره کرد. یکی از آخرین تحقیقات دانشمندان در مورد خواص و فواید انار نتیجه می‌گیرد، که مصرف روزانه یک لیوان آب انار برای مدت دوهفته میزان تستوترون موجود در بزاق را 24 درصد افزایش داده و تاثیراتی هم برروی فشارخون، حال و حوصله، اضطراب و احساسات افراد دارد. خواص و فواید درمانی انار انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده (حدودا به اندازه چای سبز) و دارای مقادیر زیادی ویتامین C و پتاسیم می‌باشد و هرچند تحقیقات علمی کامل تر و بیشتری لازم است، اما طبق بعضی از تحقیقات ممکن است فواید درمانی زیر را بدنبال داشته باشد:
  • کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قبی
  • کاهش خطر سرطان، بخصوص سرطان پروستات و پسطان
  • کمک بدرمان اسهال
  • کاهش کلسترول خون
  • کمک به حفظ وزن مناسب و کاهش وزن
  • مفید برای زنان در دوران قاعدگی
  • کمک به درمان هموروئید
  • جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌ها
  • کمک به سلامت لثه‌ها
  • کمک بدرمان عفونت‌ها

ادامه مطلب در:

خواص انار


 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]بیماری میگرن چیست؟[/h]میگرن سردردی شدید است که می‌تواند بصورت ضربه و تپش در سر رخ‌دهد و ممکن‌است باعث، حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا شود. حملات میگرنی می‌تواند باعث درد شدیدی در سر شده و برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند و آنقدر شدید بوده که فرد بخواهد فقط درجایی ساکت و تاریک دراز بکشد و بخوابد. بعضی از انواع بیماری میگرن، ممکن‌است همراه با علایم حسی هشداردهنده، چون صاعقه‌ها و فلاش‌های نور، نقاط کور و یا سوزن‌سوزن شدن دست‌ها و پاها رخ‌دهد. داروهایی برای کاهش میزان درد و دفعات رخ‌دادن حملات میگرن موجود‌است. بهترین نتیجه این داروها زمانیست‌که با ترکیبی از تغییرات سبک‌زندگی و درمان‌های خانگی استفاده شوند.
ادامه مطلب در:
میگرن چیست؟
 

مهراب 17

Registered User
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2013
نوشته‌ها
629
لایک‌ها
895
شخصیت پارانویا
-او گمان می کند که شما به او صدمه می زنید، از او سوء استفاده می کنید یا او را تا حدی فریب می دهید.
-به نظر می رسد به طور دائم به این فکر می کند که آیا شما به او وفادار هستید؟
-او در اینکه به شما اعتماد کند تردید دارد و از این می ترسد که مبادا شما از اطلاعاتی که در باره او دارید ،علیه او استفاده کنید.
-او حرفهای شما را حتی اگر در تحسین و تمجیدش باشد نیز به گونه ای منفی، تهدید کننده و تحقیر کننده تعبیر و تفسیر می کند.
-هنگامی که او احساس می کند از سوی فردی مورد تحقیر،توهین یا بی اعتنایی واقع شده است (که غالبا چنین احساسی دارد) به احتمال زیاد کینه فرد را برای همیشه به دل می گیرد.
-او به آسانی احساس می کند که مورد حمله واقع شده است و به سرعت با خشم و پرخاشگری به مقابله بر می خیزد
-به نظر می رسد او همواره به وفاداری شما مشکوک است و همواره احتمال می دهد که شما به او خیانت می کنیدو در این رابه از شما بازجویی می کند.
آیا هیچ یک از موارد فوق برای تان آشنا به نظر نمی رسد؟آیا با فردی شکاک، بی اعتماد و متهم کننده رابطه عاطفی داشته اید؟آیا محبوب کنونی شما فردی شکاک و بدبین است؟
به طور کلی افراد بسیار شکاک که در اصطلاح روان شناسی به آنها پارانوئبد گفته می شود،افراد خطر ناکی هستند و می توانند به افراد پیرامون خود از نظر فیزیکی یا روانی آسیب وارد کنند.چگونه می توان فرد پارانوئید را شناسایی و از رابطه با او اجتناب کرد؟اگر شما عاشق عاشق فردی پارانوئید هستید،چه کاری از دستتان ساخته است؟

شکل گیری
فرد پارانوئید غالبا در کودکی به صورت فردی تنها،حساس و با رفتار و روحیه ای عجیب و غریب دیده می شود .او در کودکی از روابط محدودی برخوردار بوده و احتمالا توسط دیگر بچه ها مورد تمسخر و طرد واقع می شده است. علاوه بر این،حداقل یکی از والدین فرد پارانوئید فردی بی عاطفه،سخت گیر و تحقیرکننده بوده است. در نتیجه در همان کودکی این پیام به او القا می شود که مرتکب خطا شده اند و سزاوار مجازات اند.
یک فرد پارانوئید در یک رابطه عاطفی به عنوان فردی شکاک و درد ساز شناخته می شود. اگر شما با یک فرد پارانوئید رابطه عاطفی برقرار کرده اید به تدریج متوجه خواهید شد که حتی پس از گذشت از مرحله اول آشنایی، داشتن رابطه عاطفی با چنین فردی بسیار دشوار است چرا که شک و عدم اعتماد او به شما هیچ گاه پایانی نخواهد داشت. هرچند شما در رفتارهای خود حسن نیت داشته باشید ،اما فرد پارانوئید با عینک بدبینی به تحلیل رفتارهای شما خواهد پرداخت تا آثاری از قصد آزار و فریب را در آنها بیابد. شما متوجه خواهید شدکه محبوب پارانوئید شما هر لحظه در حالت دفاعی به سر می برد، زیرا هر لحظه گمان می کند که واقعه نا خوشایندی اتفاق خواهد افتاد. فرد پارانوئید، فردی دفاعی، نگران از دست دادن کنترل خود و دارای ذهنی است که به طور دائم مشغول ارزیابی وفاداری اطرافیان خود است . چنین فردی گویا قادر به درک این نکته نیست که موجب برانگیختن خشم دیگران می شود. به گفته فروید،مکانیسم دفاع اصلی فرد پارانوئید فرافکنی است: یعنی انکار کامل خشم و دشمنی خود و دیدن آنها در دیگران.
شاید موضوع نگران کننده تر این باشد که فرد پارانوئید در صورت احساس توهین و انتقاد ممکن است که دست به واکنش های شدید هیجانی یا حتی فیزیکی بزند.فرد پارانوئید به عنوان فردی کینه ای غالبا در حال مجادله و شکایت یا کناره گیری از دیگران و رفتن به لاک سکوت است..
متاسفانه فرد پارانوئید فاقد توانایی لازم برای صمیمی شده و خود افشایی و اعتماد به دیگران است.فرد پارانوئید هنگامی که احساس کند مورد آزار و تمسخر قرار گرفته است،ممکن است حالت یک فرد تهدید کننده را به خود بگیرد با این وجود،به یاد داشته باشید که منشا خشم و خصومت یک فرد پارانوئید،احساس ترس او از دیگران است.

محبوب شکاک
همه ما اذعان داریم که در این زمانه محتاط بودن و حالت دفاعی داشتن تا حدی معقولانه محسوب می شود چرا که آدم های ساده لوح و خوش بین همواره در معرض آزار و سوء استفاده قرار دارند. همه انسانها برای آنکه زندگی ، خوبی داشته باشند، لازم است بتوانند در مواقع ضروری از خود در مقابل خطر های زندگی، از جمله روابط آزار دهنده دفاع کنند. هنگامی که فرد محبوب ما به طور مداوم به ما شک دارد و به ما اعتماد نمی کند در این صورت ما با فردی دارای اختلال شخصیت پارانوئید وارد ارتباط شده ایم. این اختلال شخصیت بسیار فراسوتر از احتیاط های لازم در روابط بین فردی عمل می کند. یک فرد پارانوئید در تمام مدت در هراس و عدم اعتماد به دیگران به سر می برد . او عقیده دارد که نمی توان به دیگران واقعا اعتماد کرد و همه افراد موذی و مغرض هستند و نسبت به او سوء نیت دارند.بنابراین شعار یک فرد پارانوئید به احتمال زیاد چنین است:"به کسی اعتماد نداشته باش" از آنجایی که اعتماد فرد پارانوئید به دیگران در نقطه ای از رشد او زایل شده است حال بی وقفه در این فکر است که چگونه از خود در قبال حملات بی امان و بی پایان فردی که پیرامون او را گرفته اند،دفاع کند.این گونه افراد اعتقاد دارند حتی اگر هیچ دلیل واضحی وجود نداشته باشد،باز هم دیگران قصد آزار و اذیت او را دارند و جهان جای خطرناکی است. از نگاه یک فرد پارانوئید همه افراد از جمله شما در معرض اتهام به داشتن سوءنیت قرار دارند. او فقط در یک جزیره غیر مسکونی احساس امنیت میکند.
برای یک فرد پارانوئید شوخی های سالم و عادی دیگران با او،حتی هنگامی که از سوی دیگران مورد تحسین و تمجید واقع می شود،به مثابه تمسخر و تحقیر و تهدید تلقی می شود.آنها از نظر اطرافیان خود ، افرادی خشک،رسمی، بی احساس و فاقد حس شوخ طبعی هستند.آنها غالبا به احساس تحقیر یا توهین به شدت واکنش نشان می دهند. فقدان اعتماد آنها به دیگران سبب می شودکه در مقابل هر گونه تاثیر پذیری از سوی دیگران، از خود مقاومت نشان دهند. هیچ کس حتی همسر آنها برای آنها به قدر کافی قابل اعتماد نیست.افراد پارانوئید به افراد کینه ای شهرت دارند.آنها گناه کسی را نمی بخشند، حتی اگر در مورد او اشتباه کرده باشند.آنچه همسر یا فرد محبوب یک فرد پارانوئید را آزار می دهد، این است که فرد پارانوئید همواره خود را محق و غیر قابل سرزنش می داند و به جای آنکه نقش خود را در مشکلات به وجود آمده به رسمیت بشناسد دیگران را عامل مشکل خود تلقی کرده و به سرزنش آنها می پردازد. افرا پارانوئید غالبا افرادی عصبی، غیر قابل انعطاف، پرخاشگر،متهم کننده،سرزنشگر و نامناسب برای همکاری هستند.
از نظر فرایندهای فکری، افراد پارانوئید دارای افکاری دو قطبی هستند.آنها دنیا را یا سفید یا سیاه می بینند.بنابراین ، افراد پیرامون آنها در خدمت آنها هستندیا علیه آنها موضع گرفته اند.بنابراین شما همواره باید احساس وفاداری خود را به او اعلام دارید یا آنکه به طور مداوم متهم به خیانت شوید.علاوه بر این او شواهد عینی علیه باور های پارانوئیدی خود را نادیده گرفته و یا تخریب می کند تا بدین وسیله همچنان برای خودش ثابت کند که دنیا و افراد ساکن در آن دشمن و غیر قابل اعتماد هستند.
به مرور زمان فرد پارانوئید غیر قابل تحمل شده و از سوی دیگران طرد می شود و همین سبب می شود که او بیشتر نسبت به دشمنی دیگران به خودش اطمینان یابد. در حقیقت ایجاد رابطه عاطفی با فرد پارانوئید تقریبا غیر ممکن است ، زیرا چنین فردی از صمیمیت و عاطفه لازم برای ایجاد و حفظ چنین رابطه ای برخوردار نیست.

درمان پارانویا
درمان پارانویا بیش از هرچیز با رفتار درمانی انجام می‌شود که هدف آن کاستن از حساسیتهای فرد مبتلا، نسبت به انتقادها و همچنین تقویت تواناییهای اجتماعی او است. سر و کار داشتن با افراد پارانوئید بسیار مشکل است زیرا بسیار زودرنج هستند و رفتارشان معمولاً خصمانه‌است و از نظر احساسی بسیار بسته و نسبت به هر فعالیتی بی میل هستند.
به همین دلیل، درمان این مشکل، از پیشرفت کندی برخوردار است. برای درمان این افراد باید کوشش شود که در ابتدا چرخه شک و تردید او شکسته شود و او با تمرینهای آرامش بخش و روشهای کنترل اضطراب، از حالت انزوا خارج شود و کمکم با کمک پزشک و اطرافیان خود، تغییراتی اساسی در رفتارهای خود به وجود آورد.
 
Last edited:

مهراب 17

Registered User
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2013
نوشته‌ها
629
لایک‌ها
895
شیزوفرنی
عمدتا فرد مبتلا به شیزوفرنی تغییراتی در رفتار و قوه ی ادراک، طرز تفکری بی نظم که ممکن است سبب تحریف رو یارویی با واقعیت
گردد را تجربه می نماید. این مورد را جنون می نامند.
شیزوفرنی یک بیماری روحی و روانی , همراه با داغ و ننگ و اطلاعات بسیار غلط است. این مورد اغلب منجر به افزایش پریشانی فرد
بیمار و یا اعضای خانواده ی وی می گردد.
شیزوفرنی معمولا در ابتدا در بین افراد گروه سنی پانزده تا بیست وپنج ساله دیده می شود، ولی اگرچه ممکن است دیرتر نیز بروز نماید.
رواج شیزوفرنی در حدود یک درصد از کل جمعیت می باشد.
حدود یک سوم از مردم مبتلا به شیزوفرنی فقط یک یا چند تایی از دوره های بیماری را در طول زندگی خود تجربه می نمایند.در مورد بعضی
این بیماری همواره عود می کند و یا در تمام دوران زندگی به صورت یک بیماری باقی می ماند.
حمله وشروع بیماری ممکن است به طور متداوم به همراه عوارض حاد که هفته ها به طول می کشد، یا به کندی، در طول ماه ها و سال ه ا
رخ دهد، بروز نماید.
در طول دورانی که بیماری عود می کند، فرد اغلب از سایرین کناره گیری کرده، دچار افسردگی و اضطراب شده، و عقاید غیر عادی و
ترس های بسیار زیاد را تجربه می نماید. توجه به این نشانه های اولیه جهت دسترسی به درمان اولیه مهم است.
تشخیص زود و درمان موثر و سریع جهت تندرستی آتی افراد مبتلا به شیزوفرنی حیاتی است.
درک نادرستی از بیماری شیزوفرنی به دلیل مسایل مربوط به داغ و ننگ ناشی از این بیماری، منزوی شدن و تبعیض که ممکن است از جانب
افراد مبتلا به شیزوفرنی و بستگان و مراقبت کنندگان از آن هاتجربه گردد، وجود دارد.
بر طبق یک روایت، افراد مبتلا به شیزوفرنی خطرناک می باشند. آنان به ویژه در صورت دریافت درمان و حمایت صحیح، به ندرت
خطرناک می باشند. ندرتا اقلیت بسیار کمی از مبتلایان به شیزوفرنی ممکن است در طول دوران هایی از جنون که تحت مداوا قرار نگرفته
اند به دلیل ترس ها و اوهامات خود، پرخاشگر شوند.
اغلب موارد این رفتار پرخاشگرانه مستقیما متوجه خود فرد بوده و ممکن است که خطر خودکشی را افزایش دهد.
شیزوفرنی را اغلب با دو شخصیتی بودن اشتباه می گیرند. این مساُله صحیح نیست؛ افراد مبتلا به شیزوفرنی ممکن است دچار اوهام شوند و
توانایی درک واقعیت را از دست بدهند، ولی آنان افرادی چند شخصیتی نمی باشند.
افراد مبتلا به شیزوفرنی یک سری توانایی های هوشی معمولی را از خود نشان می دهند ولی دچار ناتوانی ذهنی نمی باشند، اگرچه عوارض
حاد جنون ممکن است با توانایی تفکر در آنان در طول دوران های حاد بیماری تداخل کند.

عوارض
اوهام- بیشتر شامل شنیدن صدا ها می باشد. موارد ی که کمتر معمول است عبارتند از: دیدن، احساس کردن، چشیدن مزه، استشمام کردن
چیزهایی که به نظر شخص کاملا حقیقی می باشند، اما در حقیقت در آن جا وجود ندارند.
اختلال در تفکر – زمانی که هیچ نوع ارتباط منطقی در گفتار فرد دیده نمی شود ممکن است که افکار و گفتار در هم آمیخته و بدون ارتباط
می شوند.
عدم کار آیی – فرد توانایی انجام فعالیت های
روزانه را مثل شستن و آشپزی را از دست می دهد. فقدان کار آیی،انگیزه و قریحه جزیی از این بیماری است و به معنای تنبلی نمی باشد.
مشکل در فکر کردن- تمرکز فرد، حافظه، و
توانایی برنامه ریزی و سازمان دهی ممکن است که تحت تاُثیر قرار بگیرد. و این مساله سبب می شود که فرد در ارایه ی استدلال، ارتباط ،
.و انجام فعالیت های روزمره ی خود با مشکل مواجهه شود.
بیان کند احساسات- زمانی رخ می دهد که توانایی
فرد در بیان احساساتش به طور زیادی کاهش یابد. این مورد معمولا همراه با واکنش های نادرست در رویارویی با موقعیت های غمگین و ی ا
شاد است.
کناره گیری از جامعه- این مورد ممکن به دلایلی
منجمله ترس از مورد آسیب قرار گرفتن از جانب افراد، و یا ترس از مراودات با سایرین به دلیل فقدان مهارت های اجتماعی بروزنماید.
شیزوفرنی از بیماری خود به دلیل وجود تجربیاتی،
فقدان بصیرت- عدم اطلاع افراد مبتلا به
مثل؛ پندار های بیهوده و اوهامات بسیار واقعی، عادی است. این مساُله ممکن است برای افراد خانواده و یا مراقبت کنندگان از آنان بسیار
ناراحت کننده باشد. عدم اطلاع افراد مبتلا به شیزوفرنی می تواند یکی از دلایل عدم قبول درمانی که ممکن است برای آنان سودمند باشد،
گردد.عوارض جانبی ناخواسته ی بعضی از دارو ها نیز ممکن است یکی دیگر از دلایل امتناع از قبول درمان باشد.

درمان
موثرترین روش های درمانی برای شیزوفرنی شامل دارو، روان درمانی و حمایت های همراه با کنترل تاُثیرات آن بر روی زندگی روزمره
است. آموزش در مورد بیماری و فرا گرفتن روش های پاسخگویی موثر به علایم هشداردهنده ی اولیه یک دوره از بیماری مهم می باشد.
پیشرفت دارو های ضد جنون سبب بروز تحولی در درمان شیزوفرنی گردید. هم اکنون؛ اکثر افراد مبتلا به جای بستری شدن در بیمارستان
می توانند در بین مردم ودر جامعه زندگی نمایند. گروهی از مردم هیچگاه در بیمارستان بستری نشده ومراقبتهای پزشکی کلا برای آنان در
جامعه ارایه می گردد.
دارو ها از طریق اصلاح عدم تعادل مواد شیمیایی موجود در مغزکه از عوارض بیماری می باشد، عمل می نمایند.دارو های جدید، وبه خوبی
امتحان شده سبب بهبودی کامل تر به همراه عوارض جانبی کم تر می گردد.
حمایت از جانب دوستان و همکاران نیز می تواند یک منبع پرارزش حمایتی ، اطلاعات مفید و امید باشد.
بعضی اوقات؛ روش های درمانی خاص مستقیمامی تواند در جهت رفع عوارضی مانند اوهامات، مفید واقع گردد. مشکلات سلامت جسمانی
نیز احتیاج به بررسی دارند.
خدمات توان بخشی ناتوانی های روحی و حمایت در جهت حل مشکلات مربوط به کار، مسایل مالی، مسکن، روابط اجتماعی و تنهایی می
تواند کمک نماید.
اغلب، ممکن است که خویشاوندان و دوستان افراد مبتلا به شیزوفرنی احساس گیجی و پریشانی نمایند. حمایت و آموزش به همراه درک و فهم
اجتماع، بخش مهمی از درمان را شامل می شود.
 
Last edited:

مهراب 17

Registered User
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2013
نوشته‌ها
629
لایک‌ها
895
خصوصیات افراد مبتلا به سادیسم
یکی از نشانه های تمایلات سادیستی این است که شخص از نفس آزاررساندنبه دیگران لذت برده ونیتش مستقیما اذیت دیگران است.
اماتیپی مانند برتری طلب اقتضای روحیش اذیت وآزار دیگران است نه اینکه مانند یک سادیستی ازاذیت دیگران لذت ببرد.یاشخصی ممکن است به خاطرحفظ منافعش باکسی نزاع وکشمکش داشته باشد ودائما درصدد آزار او برآید.یا ممکن است کینه و عداوت شخصی نسبت به دیگری عکس العمل طبیعی او در مقابل رفتار آن شخص باشد. هیچیک از این آزار و اذیت ها فی نفسه دلیل تمایلات سادیستی نیست. زیرا ابتداء ومستقیما هدفشان آزار دیگران نیست.
سادیسم پدیده ای است وسیع که به صورتهای گوناگون ظاهر میشود.مثلا بسیاری اشخاص را دیده اید که میل دارند دیگران را مطیع وبرده خود سازند.این اشخاص به هیچ وجه نمی توانند تحمل کنند که همسر یا همکار یا فرزندشان از خود فکر تمایل آرزو یا هدف مستقلی داشته باشند.گرایش به تسلیم و برده ساختن دیگران همیشه روشن و واضح نیست بلکه گاهی تحت عنوان تربیت نصیحت خیرخواهی راهنمایی و دلسوزی صورت می گیرد. شخص سادیستی میکوشد تا طرف خود را حتی از لذات و تمتعات جنسی و جسمی هم محروم سازد.معمولا در امور مربوط به زناشویی طرفی مطیع و حقیر می شود که دارای خصوصیات مهر طلبی است.

علائم و روشهای ارضای تمایلات سادیستی
1- بازی با احساسات وعواطف دیگران مانندبرخی پسران که به روشهای گوناگونی با عواطف دخترها بازی می کنند.
2- میل استثمار دیگران که شخص سادیستی از کلاه گذاری و استثمار لذت می برد
3- میل محروم ساختن دیگران و دریغ از آنهاست.البته دریغ به این مهنی نیست که شخص سادیستی هرگز چیزی به کسی نمی دهد.بلکه درشرایط معینی ممکن است خیلی هم دست ودلباز باشد ولی چیزی که مشخص است خنثی کردن و از بین بردن لذتی است که دیگران از این دست و دلبازی می برند. به اصطلاح اگر چیزی هم به کسی میدهد آنقدر غر می زندتا بالاخره می فهمد که طرف کوفتش شده است.
4- میل نکوهش و تحقیر دیگران.
باید بگوییم اینگونه افراد خود را عاطل و بیهوده حس می کنند.در حالیکه دیگران از زیباییها و نعمتهای زندگی بهره می گیرند آنها محکوم به ناکامی از همه زیباییها هستند. بدین جهت می کوشند تابا انواع روشها و وسایل در لذتها و خوشیهای دیگران اخلال نمایند. او مانند گرسنه ای است که می بیند دیگران غذاهای مطبوع و لذیذ می خورند و او محروم است.حالا که او ندارد چرا دیگران داشته باشند ، دیگرانی که او احساس می کند مسبب رنجها و محرومیتهای وی هستند ! می کوشد رنجهایش را به دیگران هم منتقل کند تا بدینوسیله احساس محرومیت و محکومیت او تخفیف و تعدیل یابد . البته باید دانست که تمام این جریانات بدون آگاهی صریح او صورت می گیرد . شخص سادیستی در برخورد با هرکس ، کاستی های او را برجسته تر و نمایان تر از خوبیهایش می بیند . حسد ، احتیاج به کم ارزش کردن دیگران ، بدبینی و نارضایتی از زندگی ، یک عامل بروز تمایلات سادیستی است . عامل دیگر ، احساس یأس و درماندگیست و اگر نتواند بطور مستقیم و صریح ستیزه جویی خود را متوجه دیگران سازد ، تحت عنوان پند و اندرز ، دلسوزی ، خیر خواهی ، میل کمک ، و غیر نیشش را می زند .
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]اسهال و درمان آن[/h]اسهال یعنی مدفوع آبکی و شل که پی در پی دفع می‌شود. اسهال چیزی‌ است که خیلی از افراد آنرا تجربه می‌کنند. اسهال اکثر اوقات باعث مراجعه بیشتر به دستشویی و حجم بیشترمدفوع کردن، می‌باشد. در اکثر موارد نشانه‌ها و علایم اسهال چندین روز طول کشیده و افراد را آزار می‌دهد. در مواردیکه اسهال بیش از یک هفته طول بکشد، می‌تواند نشانه‌ بیماری جدی و مهمی باشد. این بیماریها می‌تواند شامل، بیماری التهاب روده و در موارد کم خطرتر سندرم روده تحریک پذیر باشد.دلایل ابتلا به اسهالمتداول ترین دلیل اسهال، ویروسی است که روده را آلئده می‌کند. این نوع عفونت معمولا دو روز طول می‌کشد و به آن آنفولانزای روده و یا آنفولانزای معده می‌گویند. اسهال ممکن است بدلایل دیگری از جمله:
  • دیابت
  • بعضی از داروها
  • رادیوتراپی
  • پرکاری تیروئید
  • بعضی از انواع سرطان
  • مصرف بیش از حد ملین
  • مصرف الکل
  • جراحی دستگاه گوارش
  • عفونت از طریق باکتری (دلیل انواع متداول مسمومیت غذایی)
  • عفونت از طریق سایر موجودات زنده
  • خوردن غذاهایی که دستگاه گوارش را بهم میریزد.
  • آلرژی به بعضی از غذاهای خاص
  • بیماریهای روده (ازقبیل یماری کرون ، کولیت اولسراتیو)
  • عدم جذب (زمانیکه بدن نمی‌تواند موادمغذی خاص **** غذایی را جذب کند)
بقیه مطلب در:
درمان اسهال


 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
[h=1]خواص و فواید دارچین[/h]دارچین (cinnamon) یکی از ادویه‌های مشهور است، که در تعداد زیادی از خوراکیها استفاده می‌شود. اما در طب سنتی این خوراکی فقط ادویه نبوده و خواص و فواید درمانی نیز دارد. دارچین به دودسته دارچین سیلان (در آمریکای جنوبی می‌روید) و دارچین سنا (یا دارچین چینی که در جنوب آسیا می‌روید) تقسیم می‌شود. در قرون وستی دارچین برای درمان سرفه،ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌شد. تحقیقات جدید بر خواص و فواید پزشکی دارچین تاکید دارند. در این مقاله خواص و فواید پزشکی این ادویه و همچنین خطرات مصرف زیاد دارچین می‌پردازیم.خواص و فواید پزشکی دارچینبرطبق تحقیقات جدید ثبت شده در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا، دارچین برای درمان گرفتگی عضلات، استفراغ، اسهال، عفونت، سرماخوردگی، بی‌اشتهایی و اختلال نعوظاستفاده می‌شود. همچنین به گفته مرکز دیابت انگلستان، دارچین می‌تواند قندخون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 کاهش دهد، هرچند که تحقیقات بیشتری برای اثبات این ادعا نیاز است. سایر موارد عبارتست از:

  • عفونت های قارچی. برطبق انستیتوی ملی سلامت آمریکا، سینامالدئید (یک ماده شیمیایی موجود در دارچین سنا) می‌تواند در مقابله با عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند.
  • دیابت. دارچین می‌تواند سطح قند و چربی را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد. محققان معتقدند مصرف روزانه 6 گرم دارچین می‌تواند به کاهش گلوکوز سرمی، تری‌گلیسیرید و کلسترول خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک نماید. وجود دارچین در**** غذایی افراد دیابتی می‌تواند به کاهش اثرات جانبی دیابت و بیماریهای قلبی کمک نماید.
  • بیماری آلزایمر. برطبق تحقیقات جدید، مواد موجود در دارچین می‌تواند از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری کرده و یا سرعت پیشرفت این بیماری را کم نماید.
  • اچ آی وی. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند بصورت بلقوه برضد ویروس اچ آی وی، مفید باشد. کاراترین نوع دارچین بر علیه ویروس اچ آی وی 1 و 2 نوع چینی (سنا) آن می‌باشد.
  • بیماری ام اس (Multiple Sclerosis). دارچین می‌تواند پیشرفت بیماری ام اس را کاهش داده و بجای بعضی از داروهای گران قیمت که برای این بیماری استفاده می‌شوند، مصرف شود.
  • کاهش اثرات منفی غذاهای پرچرب. **** غذایی پر دارچین می‌تواند اثرات منفی خوراکیهای پرچربی را کاهش دهد.
میزان مصرف توصیه شده آنبعضی از محققان مصرف روزانه 2 تا 4 گرم پودر دارچین را توصیه می‌نمایند و بعضی دیگر معتقدند این مقدار باید بین 1 تا 6 گرم دارچین باشد، با اینحال توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه دارچین می‌تواند مسموم کننده باشد. ارزش غذایی دارچینبر طبق دپارتمان کشاورزی ایالات متحده، 10 گرم دارچین حاوی:
  • 24.7 کیلوکالری انرژی
  • 0.12 گرم چربی
  • 8.06 گرم کربوهیدرات
  • 0.4 گرم پروتئین می‌باشد.
خطرات و عوارض جانبی دارچین
  • عوارض جانبی. معمولا دارچین اثرات جانبی خاصی ندارد. مصرف دارچین در بعضی از افراد باعث واکنش های آلرژیکی می‌شود. همچنین مالیدن دارچین برروی پوست می‌تواند باعث سرخی و التهاب پوست شود.
  • خطرات دارچین. مصرف بیش از حد دارچین سنا (چینی) ممکن است، برای همه بخصوص افرادیکه مشکلات کبدی دارند، مسموم کننده باشد. از آنجاییکه دارچین قندخون را کاهش می‌دهد، افراد دیابتی که دارو مصرف می‌کنند ممکن است دچار افت شدید قند خون شوند. افرادیکه مبتلا به سرطان‌های هورمونی از جمله سرطان پستان هستند، نباید دارچین مصرف کنند. از آنجاییکه تحقیقات زیادی در مورد خطرات دارچین وجود ندارد، این ماده غذایی برای کودکان و زنان شیرده توصیه نمی‌شود. دارچین در بعضی از افراد خطر آسیب های کبدی را افزایش می‌دهد.
  • تداخلات دارویی. دارچین ممکن است با داروهای آنتی بیوتیک، دیابت، رقیق کننده خون، داروهای قلبی و بعضی دیگر از داروها تداخل داشته باشد، در اینباره با پزشک خود مشورت نمایید.
منبع:


فواید دارچین
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
بوی بد دهان یا تنفس بدبو آزاردهنده بوده و بعضی از اوقات باعث اضطراب می‌شود. بااینکه مغازه‌ها و داروخانه‌ها پر از آدامس، خوشبوکننده، دهان‌شویه و سایر محصولات درمان بوی بد دهان است، اما بیشتر این محصولات خاصیت موقتی داشته و درمان دائم محسوب نمی‌شود. بعضی غذاها، بیماریها و یا عادات خاص باعث بدبویی دهان می‌شود. در بیشتر مواقع شما بوی بد دهان را با حفظ بهداشت دهان و دندان، بهبود بخشید، اما در سایر موارد برای درمان این مشکل باید به دندانپزشک و یا پزشک مراجعه نمود.دلایل بدبویی دهاناکثر موارد بوی بد دهان بدلایل زیر رخ می‌دهند، این دلایل شامل:
  • غذا. خرده ریزه‌های غذا در رو و یا کناره‌های دندان باعث افزایش باکتری‌ها در دهان و درنتیجه بوی بد دهان می‌شود. خوردن خوراکیهای خاص از جمله پیاز، سیر و یا سایر سبزیجات و ادویه‌ها نیر می‌تواند باعث بدبویی دهان شود. زمانیکه شما این خوراکیها را هضم می‌کنید، وارد خون شما شده و از آن طریق به ریه شما انتقال پیدا کرده و باعث تنفس بدبو می‌شود.
  • دخانیات. سیگارکشیدن یکی دیگر از دلایل بوی بد دهان می‌باشد. افراد سیگاری و یا کسانیکه تنباکوی جویدنی مصرف می‌کنند نیز در خطر بیماریهای لثه که خود عامل دیگر بوی بد دهان است، می‌باشند.
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان. اگر شما روزانه از مسواک و نخ دندان استفاده نکنید، خرده‌های غذا در دهانتان جمع شده و باعث بوجود آمدن، بوی بد می‌شود. جمع شدن باکتری برروی زبان هم یکی دیگر از دلایل بوی بددهان می‌باشد.
  • خشکی دهان. بزاق دهان به پاکی دهان و از بین بردن خورده‌های غذا در دهان کمک می‌کند. بیماری‌ای که در آن تولید بزاق کاهش می‌یابد و به آن خشکی دهان (xerostomia) می‌گویند، نیز با کاهش بزاق دهان باعث باقی ماندن خوراکیها و درنتیجه ایجاد بوی بد دهان می‌شود.
  • عفونت درون دهان. بوی بد دهان می‌تواند در نتیجه جراحی های دهان و دندان و یا شرایطی از جمله، پوسیدگی دندان، بیماری لثه و یا وجود زخم در دهان باشد.
  • سایر مشکلات دهان، بینی و یا زبان. وجود عفونت و یا باکتری برروی زبان و یا بینی می‌تواند، باعث ایجاد بوی بد در دهان شود.
  • داروها. بعضی از داروها با ایجاد خشکی دهان می‌توانند باعث ایجاد بوی بد شوند، سایر داروها با آزاد کردن مواد شیمیایی در بدن باعث بوجود آمدن این بوی بد می‌شوند.
  • سایر دلایل. بیماریهایی از جمله، بعضی از انواع سرطان، اختلال متابولیک و یا سوزش معده (رفلاکس) می‌توانند، باعث بدبویی دهان شوند.
درمان بوی بد دهانبرای درمان بوی بد دهان، خوردگی‌های دندان و یا بیماریهای لثه‌تان را درمان کرده و بهداشت دهان و دندان را رعایت نمایید. درمان پیشرفته تر برای بوی بد دهان بسته به علت آن متفاوت است. اگر بوی بد دهان شما مربوط به مشکلات دهان و دندانی باشد، دندانپزشکتان از بعضی از درمان‌های زیر استفاده می‌کند، این درمان‌ها شامل:
  • شستن دهان و تغییر خمیردندان. درصورتیکه بوی بد دهان شما در نتیجه جمع شدن باکتری روی دندان باشد، دندانپزشک از محلول خاص برای شستن دهان شما استفاده کرده و همچنین ممکن است برای شما خمیردندانی جدید توصیه نماید.
  • درمان مشکل خاص دهان یا دندان. درصورتیکه بوی بد دهان شما درنتیجه بیماری لثه، دندان های پوسیده و یا … باشد، دندانپزشک با درمان آن بیماری خاص، بوی بد دهان را نیز درمان می‌کند.
درمان خانگی بوی بد دهانبرای درمان خانگی بوی بد دهان و یا پیشگیری از بدبویی دهان، موارد زیر را رعایت نمایید:
  • بعد از غذا مسواک بزنید.
  • حداقل در روز یکبار از نخ دندان استفاده نمایید.
  • زبانتان را مسواک بزنید.
  • جلوی خشک شدن دهانتان را بگیرید.
  • از خوراکیهایی که باعث بدبو شدن دهان می‌شود، دوری کنید.
  • هرچند وقت یکبار مشواکتان را عوض کنید. عوض کردن مسواک در هر سه یا چهار ماه یکبار مناسب می‌باشد. یک مسواک نرم انتخاب نمایید.
  • یک یا دوبار در سال به دندانپزشک مراجعه نمایید.
  • منبع:
  • بوی بد دهان
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,776
لایک‌ها
3,002
محل سکونت
تــهـــــر ا ن

در زمستان هرگزقرص نخورید

ادویه ها از "آنتی اکسیدان" بالایی برخوردار هستند که با بسیاری از بیماری های مختلف به شدت مقابله می کنند و از جایی که هر ادویه خاصیت ویژه خود را دارد قبل از مصرف از خواص شان باید مطلع شویم.شهرخبر، مناسب ترین ادویه ای که برای فصل سرما بسیار پرفایده است "زنجبیل" است که مصرف روزانه این ادویه به درمان طبیعی سرماخوردگی و "آنفولانزا" بسیار کمک می کند.

بررسی ها نشان می دهند این داروی خوراکی التهاب و درد را به شدت کاهش می دهد و جزو "مسکن های طبیعی" است.


گفتنی است "ادویه میخک" نیز جزو آن دسته از ادویه هایی است که به دلیل دارا بودن "ویتامین های c , "a و آهن و "منگنز" میتواند "عفونت ها" را از بین ببرد و خاصیت ضد اسپاسمی و "ضد التهابی" دارد.

"زیره سیاه" نیز از دیگر ادویه های پرخاصیتی است که برای "سیستم گوارشی" بسار مناسب است و "درجه حرارت" را در این فصل در بدن ایجاد می کند.

زیره سیاه خاصیت ضد عفونی دارد و در درمان "سرماخوردگی" و رفع علایم آن از جمله "سرفه" بسیار موثر است و "خلط" را زود هنگام خشک کند.
__________________
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,776
لایک‌ها
3,002
محل سکونت
تــهـــــر ا ن








با یک آزمایش جدید خون می‌توان آلزایمر را در مراحل بسیار ابتدایی‌تر از آن چه پیش از این ممکن بود، حتی 10 سال قبل از بروز نخستین نشانه‎های این بیماری تشخیص داد.
آفتاب: دانشمندان می‌گویند که در آستانه تکمیل آزمایشی هستند که می‌توان با استفاده از آن، آلزایمر را در مراحل بسیار ابتدایی این بیماری تشخیص داد. پس از آن می‌توان از این شیوه در آزمایش‌های کیلنیکی استفاده کرد تا داروهایی برای پیشگیری از پیشرفت این بیماری تولید کرد.


به گزارش دیلی تلگراف، قبل از این، تشخیص این بیماری سال‌ها به طول می‌انجامید، اما دانشمندان اعتقاد دارند که این بیماری در حقیقت بیش از 10 سال قبل از ظهور نخستین نشانه‌های بیماری آغاز می‌شود.


حالا پژوهشگران کالج سلطتنی لندن توانسته‌اند به «پیشرفت چشمگیری» در طراحی آزمایشی دست یابند که شرایط را در طول این مرحله اولیه و قبل از اینکه هیچ علامت هشدار دهنده قابل ملاحظه‌ای ظاهر شود، شناسایی کنند.


پژوهشگران می‌گویند که این آزمایش خون تا 5 سال دیگر قابل دسترس قرار خواهد گرفت، و به این ترتیب می‌توان در دهه بعد، داروهایی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری تولید کرد.


یک روان‌پزشک سالخوردگان به نام پروفسور سیمون لاوستون از مرکز روان‌پزشکی کالج سلطتنی لندن می‌گوید که «داده‌های این تحقیق بیشتر از آنچه فکر می‌کردم، امید بخش هستند».


پژوهشگران این گروه ادعا می‌کنند که در بین ده‌ها هزار پروتئینی که در خون ما وجود دارند، توانسته‌اند 10 پروتئین را شناسایی کنند که می‌توان از آنها برای تشخیص آلزایمر استفاده کرد.


دکتر لاوستون می‌گوید: «دوست نداریم ادعا کنیم که به پیشرفت‌های خیلی بزرگی دست یافته‌ایم، ولی فکر می‌کنم که داده‌هایی که در این تحقیق شاهد آن هستیم، به نسبت چیزهایی که قبلا دیده بودیم، خیلی امیدوار کننده‌تر هستند. بزرگ‌ترین گروه داوطلبان در جهان برای این نوع تحقیق به کار گرفته شدند تا پژوهشگران بتوانند تاثیر این آزمایش را ارزیابی کنند.»


پژوهشگران این گروه در همکاری با دانشمندان سراسر اروپا، نمونه‌های خونی و داده‌های کلینیکی را گرد آوری کرده‌اند که اسکن‌های مغزی از هزاران داوطلب هم جزو آنها بودند. این تست در حال حاضر تنها در آزمایش‌های کلینیکی استفاده می‌شود، اما محققان امیدوارند که بتوانند روزی برای عموم مردم هم از آن استفاده کنند.


دکتر اریک کاران مدیر بخش پژوهش سازمان پژوهش‌های آلزایمر انگلستان، می‌گوید: «اگر ما آزمایش خون برای بیماری آلزایمر داشته باشیم، انگاه افرادی که فکر می‌کنند مشکل حافظه‌ای دارند، خیلی ساده می‌توانند به یک آزمایش ارزان، نسبتا غیر تهاجمی و سریع دسترسی داشته باشند تا مشخص شود که آیا به این بیماری مبتلا هستند یا نه؟ این آزمایش خانواده‌ها را هم از نگرانی در می‌آورد و اگر هم متاسفانه این بیماری در آنها تشخیص داده شد، در آن صورت می‌توانند دارو دریافت کنند و برای آینده برنامه ریزی کنند».

مجید جویا​
 
بالا