برگزیده های پرشین تولز

مقالات و اخبار مرتبط با ادبیات

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,714
لایک‌ها
13,906
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️

booklove

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 ژوئن 2018
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
31
دو کتاب « دو روایت از یک عکس » ابراهیم حسن بیگی و « یه آبنبات گنده » طیبه شامانی در میان نامزدهای بخش شعر و داستان کودک و نوجوان جایزه قلم زرین قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری انتشارات کودک و نوجوان مهرک ، نامزدهای بخش داستان و شعر کودک و نوجوان قلم زرین معرفی شدند.

* در بخش شعر کودک و نوجوان؛

ـ باید تو را پیدا کنم/ سروده مرضیه تاجری

ـ لولوی پشت شیشه/ سروده مریم اسلامی

ـ خدا نقاش خوبی است/ سروده سعیده موسوی زاده

ـ یه آبنبات گنده/ سروده طیبه شامانی

* بخش داستان کودک و نوجوان؛

ـ خواب پلنگ/ نوشته هادی حکیمیان

ـ ضامن‌های معتبر/ نوشته سید سعید هاشمی

ـ دو روایت از یک عکس/ نوشته ابراهیم حسن بیگی

این آثار از میان بالغ بر ۲۸۰۰ کتاب، به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرده و عنوان نامزدی هفدهمین جشنواره قلم زرین را از آن خود کنند.

کتب برتر از میان ۷ کتاب مطرح شده، در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی خواهد شد. آئین پایان هفدهمین جایزه قلم زرین پنجشنبه (۱۳ تیرماه) از ساعت ۱۷ در مجموعه باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
 

alone33

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 نوامبر 2017
نوشته‌ها
115
لایک‌ها
438
AndroidOnlineNewsImage.aspx


خبرگزاری کتاب ایران/ ناشر تونی موریسون اعلام کرد نویسنده سیاه‌پوست آمریکایی، که روز دوشنبه در سن 88 سالگی از دنیا رفت، در حال نگارش داستانی جدید بود. جزئیات دیگری در حال حاضر وجود ندارد و هنوز نمی‌دانیم که آیا آخرین نوشته‌های موریسون در اختیار عموم قرار می‌گیرد یا خیر.

احتمال وجود نوشته‌های دیگری از موریسون برای طرفدارانش که آثار خانم نویسنده را از دهه 1970 میلادی دنبال می‌کردند خبری خوب به حساب می‌آید.

داستان‌های تونی موریسون با انتشار «آبی‌ترین چشم» در دهه 1970 میلادی درباره افسردگی نوجوان‌هایی که با موضوع نژاد و تصویری درست از خود دست و پنجه نرم می‌کردند تا روایت برده‌ای فراری در «دلبند» و به دست آوردن جایزه پولیتزر ادامه پیدا کرد تا جایگاه نویسنده را به عنوان کسی که تاریخچه سیاه‌پوستان را با تمام پیچیدگی‌هایش به طور دقیق ثبت کرده است محکم کند.

موریسون اولین زن آفریقایی-آمریکایی بود که برنده جایزه نوبل ادبیات شد، چندین کتاب کودک، یک اُپرا، و دو نمایشنامه نوشت. اگر داستان آخرش را تکمیل می‌کرد دوازدهمین رمانش بود که به دست خوانندگان می‌رسید.

آخرین رمان منتشرشده‌اش «خدا به کودک کمک کند» در سال 2015 وارد بازار شد و داستان زنی را روایت می‌کند که به خاطر رنگ پوستش طردش می‌کنند. دو ماه پیش هم در مستندی به نام «تونی موریسون: تکه‌هایی از من» شرکت کرد.

باراک اوباما در صفحه شخصی‌اش در توئیتر در بزرگداشت موریسون نوشت: «تونی موریسون گنجی ملی، و قصه‌گویی قهار بود و شخصیتش به اندازه داستان‌هایش جذاب بود. نوشته‌هایش چالشی زیبا و معنادار برای وجدان و تخیل اخلاقی‌مان بود. موهبت بزرگی است که در هوایی نفس کشیدیم که تونی موریسون تنفس می‌کرد؛ حتی برای مدتی کوتاه.»

باید منتظر ماند و دید آخرین دست‌نوشته‌های موریسون در اختیار طرفدارانش قرار می‌گیرد یا خیر.
 

alone33

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 نوامبر 2017
نوشته‌ها
115
لایک‌ها
438
AndroidOnlineNewsImage.aspx


آخرین خبر/ نشریه‌ای سراسر ویژه‌ی معرفی کتاب و نه هیچ‌چیز دیگر؛
رود نشریه‌ای است مختصّ معرفی کتاب؛ شامل معرفیِ جدیدترین کتاب‌های منتشرشده، نه‌چندان جدیدها و کتاب‌های همیشه خواندنی و ماندنی که روزی بالأخره باید خواندشان.

معرفی کتاب در بخش‌های متفاوت، به شکل‌های مختلف و با تمهیدهای گوناگون شاخه‌های نه‌گانه‌ی رود را می‌سازد: رودساز کلام آغاز است. رودک به معرفی‌کتاب‌های ۸۰ کلمه‌ای، ۱۵۰ و ۲۲۰ کلمه‌ای اختصاص یافته است. رودآورد کتاب‌های منتشرشده در سال جاری را معرفی می‌کند و رودسنگ کتاب‌های سال‌های پیش را، که البته موجود هستند و مهم و درخورِ خوانده‌شدن. دورود به معرفی کتاب‌های پرفروش و کم‌فروش می‌پردازد. رودبار کارنامه‌ی قلمی متن‌آفرین است که هر شماره به کتاب‌های یک نویسنده/ مترجم/ شاعر اختصاص خواهد داشت. رودخانه معرفی کتابی است که هر ایرانی باید بخواند. در رودارود یک در میان به روایت ناشران کتاب و به بازخوانیِ معرفی‌کتاب‌های منتشرشده در نشریات قدیم می‌پردازیم. رودخوان، آخرین شاخه‌ی رود، به مسئله‌ی خواندن می‌پردازد، به آداب و آیین کتاب خواندن و عوالم و احوال آن، به اینکه چگونه بخوانیم.
رود جایی است برای تن به آبِ کتاب زدن.

انتخاب از پردیس کتاب
 

alone33

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 نوامبر 2017
نوشته‌ها
115
لایک‌ها
438
AndroidOnlineNewsImage.aspx



یورو نیوز/ تونی موریسون برنده جایزه نوبل ادبیات در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

خانم موریسون که اولین زن سیاه‌پوست آمریکایی-آفریقایی برنده جایزه نوبل ادبیات محسوب می‌شود، دوشنبه شب در مرکز درمانی مونتِفیور شهر نیویورک از دنیا رفت.

آکادمی نوبل سال ۱۹۹۳ میلادی او را به دلیل احاطه‌ بر زبان و قدرت تصویرگری ادبی ستود و شایسته دریافت جایزه سالانه ادبیات اعلام کرد.

همچنین رُمان خانم موریسون با نام «محبوب» که تلاش غمبار مادری به نام مارگارت را برای نجات دخترش از زیر یوغ برد‌ه‌داری، روایت می‌کند، در سال ۱۹۸۸ میلادی برنده جایزه پولیتزر شد.

اوپرا وینفری، هنرپیشه و مجری معروف آمریکایی در سال ۱۹۹۸ میلادی نقش مارگارت را در اقباس سینمایی اثر خانم موریسون بازی کرد. ترجمه فارسی این اثر با نام «دلبند» منتشر شده است.

خانم موریسون که زاده سال ۱۹۳۱ بود، اغلب آثار خود را به بیان تجربه زندگی زنان سیاه‌پوست اختصاص داد و جان‌مایه اکثر آثار او مذمت برده‌داری و بیان دشواری زندگی فقرا و میزان تبعیض علیه زنان است.

اولین کتاب این نویسنده آمریکایی با نام «آبی‌ترین چشم» که در سال ۱۹۷۰ منتشر شد داستان دختری سیاه‌پوست بود که دوست داشت همانند برخی دختران سفیدپوست چشمانی آبی داشته باشد.

تازه‌ترین اثری که از او به زبان فارسی ترجمه شده، رُمان خانه است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر شده است.

خانم موریسون در سال ۱۹۵۳ تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ادبیات انگلیسی و از دانشگاه هاروارد آغاز کرد. او سال‌ها استاد صاحب کرسی ادبیات دانشگاه پرینستون بود.
 

novinrahro

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2019
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
5
به نظر شما پیشگویی آینده، امکان‌پذیر است؟ اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می‌گویند این کاری ناممکن است احتمالاً این هشت نویسنده مشهور داستان‌های علمی - تخیلی، باید شما را در این زمینه متقاعد کنند.

این هشت نویسنده داستان‌های علمی - تخیلی، از ژول ورن که ظاهراً اینترنت را پیش‌بینی کرده بود تا آرتور سی کلارک که پرینتر‌های سه‌بعدی را پیش‌بینی کرده بود، ممکن است کمک کنند که شما به چنین احتمالی بیندیشید.

این نویسندگان، به شهادت آثارشان، آینده‌ای را دیدند که در واقع چهره جهان امروز ما بود، اما واقعاً وقتی که سخن از توان مشاهده آینده در میان است، این توانایی را چه می‌نامید؟

ژول ورن و پیش‌بینی فناوری‌های قرن ۲۰

از ژول ورن تا راکت فالکون هوی

ژول ورن در اولین رمان خود "پاریس در قرن بیستم" دقیقاً بخش اعظمی از قرن گذشته را پیش‌بینی کرده بود. ژول ورن در سال ۱۸۶۳ در این کتاب منتشر نشده، نشان داده که از زمان خود بسیار جلوتر بوده است.

وی در این کتاب به درستی چیزهایی، چون زندگی در حومه شهرها، در مقیاس بزرگ، اشتغال زنان در خارج از خانه، موسیقی الکترونیکی سینتی سایزر و صنعت ضبط اصوات را برای فروش و همچنین شهر‌های مجهز به آسانسور، روشنایی مصنوعی الکتریکی در سراسر شهر و در تمام اوقات شب، خودرو‌های با سوخت گاز طبیعی و بسیار موارد دیگر را پیش‌بینی کرده بود.

او در سال ۱۸۶۵ نیز کتاب "سفر به ماه" را نوشت و در همین کتاب، موشک‌هایی را توصیف کرد که می‌توانند انسان‌ها را به ماه انتقال دهند. موشک‌هایی که یادآور سفینه ماه‌پیمایی است که در سال ۱۹۶۹ در سفینه آپولو ۱۱ مورد استفاده قرار گرفت.

در همین کتاب از بادبان‌های خورشیدی هم صحبت کرده است. پدیده‌ای که سرانجام در سال ۱۹۷۰ توسط ناسا برای بررسی ستاره‌های دنباله‌دار طراحی شد و در سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفت. زیردریایی‌های الکتریکی نیز از دیگر پیش‌بینی‌های محقق شده ژول ورن است.

او در یکی از مشهورترین رمان‌های خود به نام "بیست هزار فرسنگ زیر دریا" یک زیردریایی الکتریکی را معرفی کرد که شخصیت جذاب این رمان یعنی "کاپیتان نمو" در یک زیردریایی عظیم و الکتریکی زندگی می‌کرد.

الدوس هاکسلی؛ ویران‌شهر یا دیستوپیای آینده

از ژول ورن تا راکت فالکون هوی

پیش‌بینی‌های اسرارآمیز درباره آینده "الدوس هاکسلی" در کتاب "دنیای قشنگ نو" بیش از هر چیز دیگری جذابیت دارد. در این کتاب او از یک "جامعه پاد - آرمانی" نقطه مقابل جامعه اتوپیایی یا جامعه ویران شهری در مقابل آرمان‌شهری سخن گفته است.

آرمان‌شهر‌ها جوامعی خیالی هستند که در آن‌ها همه چیز مثبت و ایده‌آل است. ترسیم یک جامعه پادآرمانی یا ویران‌شهر توسط نویسندگان آینده‌نگر مطرح می‌شود که اغلب با نوعی بدبینی نسبت به آینده توسعه فناوری‌ها همراه است.

"دنیای قشنگ نو" در سال ۱۹۳۲ نوشته شده است، که داستان آن در قرن بیست و ششم در لندن اتفاق می‌افتد. مقاله معروف او با نام در‌های ادراک نیز در سال ۱۹۵۴ منتشر شد که به شرح تجربیات او پس از مصرف مسکالین می‌پردازد.

آلدوس هاکسلی استفاده از قرص‌هایی که خلق و خوی افراد را بهبود می‌بخشند و فناوری‌های مولد و مشکلات ازدیاد جمعیت را پیش‌بینی کرده بود. او درباره دنیای آینده تصویری دیستوپیایی خود در عین حال چشم‌انداز جالب و پیشگویی‌های شگفت‌انگیزی ارائه کرده که در واقع تصویری از زندگی در ۵۰ سال بعد از دهه ۱۹۵۰ است.

از ژول ورن تا راکت فالکون هوی

او در این کتاب حتی از شرایط پساانسانی؛ روبات یا حتی انسان‌نما‌هایی کاملاً روباتیک سخن گفته و برخی پیش‌بینی‌ها از آینده جهان کرد که چیزی شبیه به جهان در سال ۲۰۰۰ به این سوست. او می‌گوید: "جهان در ۵۰ سال آینده با سه مشکل بزرگ مواجه است.

مشکل اجتناب از جنگ، مشکل تغذیه و تأمین پوشاک دو یا چهار میلیون جمعیت انسان که تا سال ۲۰۰۰ به بیش از سه میلیارد افزایش می‌یابد و سومین مشکل، تأمین مواد مورد نیاز این جمعیت انبوه انسانی است بدون اینکه منابع و ذخایر غیرقابل جایگزین سیاره به پایان برسد! "

در حالی که پیش‌بینی‌های او کاملاً درست بوده، برآورد او از رشد جمعیت انسانی نیز با اغماض، البته برآورد بدی نبوده است.

مارک تواین؛ پیش‌بینی اینترنت و رسانه‌های اجتماعی

از ژول ورن تا راکت فالکون هوی

در داستانی که در سال ۱۸۹۸ نوشته شده، نویسنده‌اش، "مارک تواین"‌ظاهراً موفق شده بود نه‌تن‌ها تلویزیون بلکه ظهور اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را هم پیش‌بینی کند. این داستان به‌نام "از دوران لندن در ۱۹۰۴"، خبر از ظهور چنین پدیده‌هایی داده است.

در حالی که اولین تلویزیون در دهه ۱۹۲۰ میلادی ساخته شد، او در این کتاب از فناوری عجیبی در دنیای آینده سخن می‌گوید که به گونه حیرت‌آوری به تلویزیون و حتی اسکایپ شباهت دارد.

همچنین در این داستان زندگی یک مخترع جوان در میان است که توانسته دستگاهی را بسازد به نام Telectroscope"، این دستگاهی است که به نظر می‌رسد بسیار برای ما آشنا باشد. Telectroscope (که به آن "تلکتروسکوپ" نیز می‌گویند) اولین مدل مفهومی یک سیستم تلویزیون یا ویدئوفون بود. این اصطلاح در قرن نوزدهم برای توصیف سیستم‌های علمی مبتنی بر دیدن از دور مورد استفاده قرار گرفت.

نام و مفهوم این دستگاه تا پس از اختراع تلفن در سا ل ۱۸۷۶ مطرح نشد و مفهوم اصلی آن، پس از اختراع ابزارهایی، چون فکس روی کاغذ و شنیدن و مشاهده تصاویر زنده از راه دور تکامل یافت. گفته می‌شود که تخیلات مارک تواین در این کتاب یادآور شبکه‌های اجتماعی همانند توییتر است. او گفته بود که تلکتروسکوپ می‌تواند امور روزمره جهان را برای همگان به‌گونه‌ای آزاد و به‌صورت تصویری نشان دهد.

آیزاک آسیموف؛ زندگی با روبات‌ها

از ژول ورن تا راکت فالکون هوی

راکت "فالکون هوی" کمپانی اسپیس اکس، سال گذشته (۲۰۱۸) در سفر فضایی خود، نسخه‌ای از کتاب مبانی سه‌گانه آسیموف را هم به همراه داشت. این نشان از نفوذ و اهمیت آثار آسیموف، در جهان امروز دارد.

آیزاک آسیموف، مهاجر روس در آمریکا، در سال ۱۹۸۳ پیش‌بینی‌های جالبی درباره دنیای آینده ارائه داد. این موارد شامل گسترش کامپیوتر و نفوذ آن در زندگی روزمره، گسترش روابط و همکاری‌های جهانی، اوقات فراغت بیشتر و معدن‌کاوی در ماه است.

آیزاک آسیموف، شاید بیش از هر چیز به‌خاطر قوانین سه‌گانه روباتیکش شناخته می‌شود که طبق آن اعلام کرده است که اولاً کار یک روبات چه مستقیم و چه غیرمستقیم، نباید موجب آسیب به انسانی شود. دوم آن که یک روبات باید تابع دستوران انسان باشد مگر در مواردی که مغایر با دستور اول باشند. سوم آن که یک روبات باید از خود تا زمانی که با قوانین اول و دوم در تناقض نباشد، حفاظت کند.

"منِ روبات"؛ مجموعه داستان کوتاهی است که در سال ۱۹۵۰ میلادی منتشر شد و یکی از مشهورترین آثار آسیموف به‌شمار می‌رود. آسیموف همچنین درباره روباتیک و آثار آن بر وضعیت اشتغال و نیروی انسانی و نحوه کار کردن انسان، پدیده (اتوماسیون) و حذف برخی مشاغل و بروز بیکاری پیش‌بینی‌هایی کرده است که اکنون جوان به عنوان واقعیتی جدی، با آن رویارو شده است.

پیش‌بینی‌های آیزاک آسیموف درباره افزایش جمعیت دنیا و افزایش آلودگی نیز محقق شده است. با این تفاوت که او امیدوار بود فناوری‌های نو راهی را برای حل این مشکلات برای بشر باز کند.

او پیش‌بینی کرده بود که انسان‌ها با ساخت ایستگاه‌های فضایی، امکان معدن‌کاوی در ماه را نیز خواهند داشت. در حال حاضر تلاش‌ها برای اجرای پروژه‌های معدن‌کاوی در سیارات، در جریان است.

آیزاک آسیموف همچنین در آثارش به درستی خبر از جامعه انسانی پیچیده‌ای داده بود که حاصل آن وابستگی انسان به ماشین است. روزی که جدا کردن کامپیوتر‌ها از ساده‌ترین امور زندگی انسان ناممکن خواهد شد. همان تصویر آشنایی که اکنون کمابیش برای همه ما محقق شده است.

رابرت آنسون هاین لاین و سال‌های نیامده

از ژول ورن تا راکت فالکون هوی

"رابرت هاین لاین" (Robert Anson Heinlein)، نویسنده آمریکایی سبک علمی - تخیلی و یکی از سه نویسنده برتر این ژانر است. او در کنار آیزاک آسیموف و آرتور سی کلارک یکی از سه غول علمی تخیلی دنیا محسوب می‌شود. هاین لاین، یکی از اثرگذارترین و در عین حال جنجال‌برانگیزترین نویسندگان علمی - تخیلی سخت بود.

از آنجا که در جوانی در نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا خدمت کرده بود، پیش‌بینی‌هایش جنبه نظامی و سیاسی دارد. پیش‌بینی جنگ سرد یکی از مهم‌ترین پیش‌بینی‌های اوست.

در مجموعه "تاریخ آینده"، "رابرت هاین لاین"، جهان آینده را ترسیم می‌کند. در کتاب "شورش در سال ۲۱۰۰"، به وضوح شهروندانی را نشان می‌دهد که برخلاف یک سیستم استبدادی ظهور می‌کنند که ریشه در آمریکا داشته است.

"موشکی به‌نام گالیله"، "حفره‌های تاریک لونا"‌و "ستاره خاموش" از کتاب‌های معروف اوست. هاین لاین در آثار خود، رویای اکتشاف در فضا را به قرن‌ها پس از عصر ما پیش برده است.

مثلاً در کتاب "ستاره خاموش" سخن از زمانی است که انسان سال‌هاست به وجود موجودات زنده در کرات دیگر پی برده و حتی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده است، به حدی که رفت و آمد به مریخ، تقریباً کاری بسیار پیش‌پاافتاده محسوب می‌شود!

همچنین از سال‌هایی سخن می‌گوید که بشر قوانینی نیز برای این تعاملات وضع کرده و به‌طورکلی روابط انسانی با موجودات فرازمینی از اصول مهم دولت‌ها با هدف حفظ صلح و پیشگیری از جنگ با فرازمینی‌هاست.

هاین لاین به دلیل نفوذی که بر نسل دانشمندان قرن ۲۱ داشته، یکی از سه عضو شاخصی است که "بزرگان سه‌گانه علمی - تخیلی" نامیده می‌شوند. دو عضو دیگر این مجموعه "آرتور سی کلارک" و "آیزاک آسیموف" بودند.

فیلیپ کی دیک؛ ویرایش ژنتیک و چرنوبیل

از ژول ورن تا راکت فالکون هوی

"فیلیپ کی دیک" یکی دیگر از بزرگ‌ترین نویسندگان علمی تخیلی در تمام دوران است. بسیاری از آثار او الهام‌بخش نویسندگان و طرفداران به‌طور یکسان تا زمان مرگ او در اوایل دهه ۱۹۸۰ است.

او کسی است که دورانی را پیش‌بینی کرده است که DNA انسان به‌طور مصنوعی توسط فناوری‌های نو اصلاح می‌شود. او همچنین در آثار خود از بروز حادثه‌ای هسته‌ای خبر داد که می‌گفت در ۱۹۸۵ رخ خواهد داد. (چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ رخ داد.)

آرتور سی کلارک و پیش‌بینی چاپگر سه‌بعدی

از ژول ورن تا راکت فالکون هوی

در دهه ۱۹۶۰ آرتور سی کلارک فیزیکدان و نویسنده مشهور بریتانیایی، پیش‌بینی‌های بسیار جالبی را درباره آینده مطرح کرد. او که دارنده هفت مدرک دکترای افتخاری در رشته‌های مختلف تجربی از جمله مدال درجه یک فیزیک و ریاضیات بود، عمدتاً به‌عنوان نویسنده داستان‌های علمی - تخیلی شناخته شده است.

او از بسیاری ابتکارات جهان مدرن خبر داد که در آن زمان حقیقتاً جز تخیل نامی نداشت. از جمله ظهور اینترنت، چاپ یا همان پرینتر سه‌بعدی را هم پیش‌بینی کرد. همچنین به‌گونه‌ای عجیب و غریب، خبر از ظهور میمون‌های خدمتکار تعلیم‌دیده داد. اما پیش‌بینی اصلی آرتور سی کلارک، طرح موضوع "ایستگاه‌های راکتی" بود که در واقع پیش‌بینی فناوری‌های پیشرفته‌ای شبیه به ماهواره‌های امروزین بود.

آرتور سی کلارک، در سال ۱۹۶۴ در جریان پخش یک مستند تلویزیونی از شبکه بی‌بی‌سی، شرحی از چشم‌انداز خود از آینده ارائه کرد. در جریان این گزارش مستند، او جزئیاتی از نگرش و عقایدش درباره آینده بیان کرد و از جمله اظهار داشت که در آینده مردم قادر خواهند بود بدون اینکه از مکان و موقعیت‌های یکدیگر آگاه باشند، با هم تماس بگیرند و به آسانی از هر جای جهان که هستند، کسب و کار خود را اداره کنند.

آیا این اظهارات شما را به یاد اینترنت نمی‌اندازد؟ او همچنین از اختراع آنچه که آن را "دستگاه تکثیر" می‌نامید، خبر داده بود. طبق پیش‌بینی‌های او این دستگاه در واقع فناوری خاصی بود که برای کپی‌برداری دقیق از هر چیزی قابل استفاده است.

هر چند که بسیاری از ما احتمالاً بلافاصله به‌یاد سیستم کپی‌برداری در فیلم Star Trek می‌افتیم، اما چنین دستگاهی می‌تواند درعین‌حال یادآور پرینتر‌های سه‌بعدی باشد که با دقتی بالا هر چیزی را کپی می‌کنند.

او همچنین درباره پیشرفت‌های پزشکی و موارد دیگری نیز پیش‌بینی‌های جالب توجهی کرده است. شاید لازم نباشد که یادآوری کنیم آرتور سی کلارک نویسنده مشهور بریتانیایی، خالق رمان علمی - تخیلی بسیار معروف "۲۰۰۱: اودیسه فضایی" است که بیشتر ما با فیلمی با همین نام با آن آشنایی داریم.

این فیلم در اصل برمبنای این کتاب توسط "استنلی کوبریک" ساخته شد و جایزه اسکار را برای او و آرتور سی کلارک به ارمغان آورد.
 
بالا