• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اصلاني: پروژه مولوي در انتظار مشخص شدن وزيرارشاد است


خبرگزاري فارس: «محمدرضا اصلاني» گفت: پروژه مولوي ، پروژه‌اي بسيارعظيم است كه جز با حمايت بخش دولتي نمي تواند ساخته شود و منتظر روشن شدن سرنوشت وزارت ارشاد هستم.
A0568555.jpg


«محمدرضا اصلاني» در گفت وگو با خبرنگار سينمايي فارس اظهار داشت: كار تحقيقات پروژه مدتي است كه تمام شده است و فيلمنامه اين كار نيز سال‌هاست كه آماده ساخت و بايد از سوي مسولان مورد حمايت قرار گيرد چرا كه چنين پروژه سنگين و ملي از عهده بخش خصوصي خارج است و بخش دولتي بايد از كار حمايت كند و به همين دليل منتظر سرنوشت وزارت ارشاد هستم.
وي همچنين با اشاره به جزئيات پروژه «مولوي» تصريح كرد: «پروژه «مولوي» روايتي از اين شاعر جهاني كشورمان خواهد بود. «مولوي» با داستان زندگي مولانا و يك قصه از دفتر سوم مثنوي تكميل مي‌شود كه روايتي بسيار مدرن خواهد بود و قونيه، شمس تبريزي و تمامي مسايل در ارتباط با مولوي در قالب اين فيلم به‌تصوير كشيده خواهند شد».
اين كارگردان سينماي كشورمان افزود: فيلم به خود شخصيت و به نوعي مقاطع معنوي زندگي مولوي مي‌پردازد و بيشتر صحنه‌ها در بلخ قديم، تركمنستان، تاجيكستان و بخش شرقي ايران مي‌گذرد و تصاوير مستندي هم از دست‌نوشته‌هاي مولوي لازم است كه به صورت مستند از موزه‌هاي تركيه گرفته خواهد شد.
اصلاني با تأكيد بر انديشه انسان كامل و اخلاقي صعب البنيان مولانا در اين فيلم اشاره و خاطرنشان كرد: قصد من ساخت فيلمي مستند و تحقيقي از زندگي مولانا نيست بلكه بر نظريه‌اي بنيادين كه مولانا در ادبيات، روايت‌گري و داستان‌پردازي دارد؛ تأكيد مي‌كنم. در واقع مي‌خواهم با رويكرد با ختين به عنوان آخرين نحو ادبي كه رويكردي آزاد به زبان و گسترش آن است به مولانا بپردازم و در اينجاست كه مولانا را مي‌توان به عنوان بنيانگذار رمان مطرح كرد.
اين پژوهشگر هسته اصلي اين فيلم را پرداخت به داستان زندگي مولانا در 12 مقطع عنوان كرد و در خاتمه عنوان كرد: در ساخت اين فيلم هرگز به سمت فرم سينمايي هاليوودي نخواهم رفت و سعي خواهم كرد كه سازوكارهاي متفاوتي از شيوه اجرا و پرداخت به زندگي و انديشه مولانا داشته باشم.
اين فيلم براي بزرگداشت مقام اين شاعر و انديشمند بزرگ ايراني در هشتصد سالگي وي ساخته خواهد شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
با پوريا پورسرخ، نيوشا ضيغمي، ليلا اوتادي و امير آقايي؛
پيمان عباسي فيلم كوتاه «بد» را مي‌سازد


خبرگزاري فارس: پيمان عباسي فيلم كوتاه «بد» را با بازي پوريا پورسرخ، نيوشا ضيغمي، ليلا اوتادي و امير آقايي جلوي دوربين مي‌برد.

A0705657.jpg



«پيمان عباسي» فيلمنامه نويس در گفت وگو با خبرنگار سينمايي فارس اظهار داشت: قرار است به زودي فيلم كوتاهي به نام «بد» را كارگرداني كنم كه حضور پوريا پورسرخ، نيوشا ضيغمي، ليلا اوتادي و اميرآقايي در آن قطعي است.
وي ادامه داد: اين فيلم سينمايي كوتاه در هفت روز فيلمبرداري مي شود و تا ده روز آينده كليد در تهران كليد خواهد خورد.
وي علت استفاده از اين بازيگران در فيلم خود را كار با ستاره‌هاي سينما در قالب يك فيلم حرفه‌اي و در دومين تجربه كارگرداني‌اش دانست.
عباسي همچنين درباره تازه‌ترين فعاليت‌هاي فيلمنامه‌نويسي‌اش گفت: درحال اتمام نگارش «سه درجه تب» هستم كه به كارگرداني حميدرضا صلاحمند و تهيه‌كنندگي سيدكمال طباطبايي ساخته خواهد شد كه حضور رضا عطاران در آن قطعي شده و گروه سازنده اين فيلم درحال مذاكره با مهناز افشار هستند.
وي درباره ديگر فعاليت‌هاي تازه خود به فارس گفت: به تازگي فيلمنامه تله‌فيلم «خواب بد» را نوشته‌ام كه به كارگرداني منوچهرهادي در حال تصويربرداري است و حدود 7 روز از فيلمبرداري آن در لوكيشني در سعادت آباد مي‌گذرد.
عباسي ادامه داد: دراين فيلم سينمايي كه نويسندگي آن را انجام داده‌ام، ليلا اوتادي و اميراقايي و سارا بيات و مهدي صبايي بازي دارند.
وي گفت: همچنين درحال نگارش فيلمنامه فيلم «بي خداحافظي» هستم كه محمد نشاط تهيه‌كنندگي آن را برعهده دارد و يك فيلم موزيكال است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
گبرلو: پافشاري در نسبي‌‌گرايي ‌به ارتباط مخاطب با «درباره الي...» لطمه زد


خبرگزاري فارس: خبرگزاري فارس:«محمود گبرلو» معتقد است: در فيلم «درباره الي...» نسبيت از فرط تكرار و پافشاري عمدي نويسنده، خود تبديل به يك موجود مطلق شده و اينكه پايه دراماتيك قصه، نسبيت را به همه افراد كل و جزء تسري دهد، تماشاگر را از ارتباط عميق با شخصيت‌ها بازداشته است.
A0449122.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، «محمود گبرلو» منتقد سينما در يادداشتي با عنوان [نسبيت‌هاي گاه و بي گاه/ درباره « درباره الي...»] درباره «درباره الي...» نوشته است:
در اين كه « درباره الي» پس از «رقص در غبار»، «شهر زيبا» و «چهارشنبه سوري» گامي به جلو براي كارگردان و شايد بتوان گفت خالقش ، «اصغر فرهادي»، و حتي مجموعه سينماي ايران است شكي نيست. حتي مي‌توان پا را فراتر گذاشت و اذعان كرد كه شايد آن را در برخي فهرست‌ها جزو برترين آثار سينمايي پس از انقلاب قلمداد و تحسين كرد.
وي در ادامه افزود: « درباره الي...» كندوكاوي است در باب انسان معاصر و جامعه معاصر ايران. فيلمي ايراني و اين جايي با روابطي ملموس و ملموس باورپذير. فيلم، به ضعف‌ها و كاستي‌ها در كنار برخي نقاط قوت يك آدم تپيپكال ايراني مي‌پردازد. اينكه دروغ و قضاوت نادرست ، عجولانه و جهت‌دار براي همه ما تبديل به امري ذاتي شده و به رغم اين، خود ما تبديل به مجسمه‌هايي تو خالي از «شعار»هاي اخلاقي و نه «اخلاق راستين» شده‌ايم، درونمايه اصلي فيلم و جانمايه دنياي اثر است. آن آدم‌ها در نيمه نخستين فيلم ، آدم‌هايي سرخوشند كه مي خواهند تفريح كنند و فقط تفريح .
شمال سرسبز براي آنها، ارزشي جسمي و فيزيكي دارد. آنها به آنجا آمده‌اند تا خود را و مشكلات و بحران‌هايشان را براي چند روز فراموش كنند. اما در اين ميان يكي از آن بحران‌ها- كه شايد حادترين شان - آنها را فراموش نكرده.
گبرلو نوشته است: اولين جلوه بحران، جايي بروز مي‌كند كه «سپيده» در همان ابتدا به همه دروغ مي‌گويد كه قبلاً زنگ زده و همه چيز را هماهنگ كرده است. ما به عنوان تماشاگر ، البته هنوز نمي‌دانيم كه او دروغ مي‌گويد. اما حاكميت دروغ ، آنجا سرباز مي‌كند كه ديگر همه ، آشكار و پنهان دروغ مي‌گويند، انگار بدون آن زندگي نمي‌گذرد. حتي لحظاتي در فيلم هست كه شخصيت‌ها ، بدون اينكه منافعي پشت آن باشد ، صرفاً و گويي از روي عادت « نمي‌توانند راست بگويند» كه در واقع معادل خود «دروغ گويي» ست.
درونمايه ديگر فيلم، قضاوت بي‌رحمانه ايست كه شخصيت‌ها نسبت به «الي» و حتي نسبت به يكديگر دارند. «الي»، صرفاً كاتاليزوري ست براي ادامه قضاوت روان گاه و بي گاه و حتي دامنه‌دار همه ما در زندگي روزمره‌مان، بدون آنكه حقايق را بدانيم، به راحتي قضاوت مي‌كنيم. جالب اينكه ، همه اين قضاوت‌ها پشت سر به اصطلاح «مرده» صورت مي‌گيرد. يعني اگر شرايط ايجاب كند، حتي مرگ نيز ، فرد را از قضاوت سنگدلانه و جانبدارانه ديگران مصون نگاه نمي‌دارد.
وي در ادامه افزود: آن آدم‌هاي سرخوش اوليه به آدم‌هاي داغان انتهايي تبديل مي‌شوند و اين مسير، مسير شايد هر از چند گاه همه ما باشد. در واقع ، بحران و شرايط خاص است كه خود واقعي‌مان را پيشاروي خود و ديگران قرار مي‌دهد. حتي «الي» نيز، كه آنگونه معصوم مي‌نماياند، دروغ گفته و قضاوت كرده. فيلم به رغم اينكه بر مرگ او صحه مي‌گذارد اما به هيچ وجه، فرضيه خودكشي را رد نمي‌كند.
گبرلو تصريح كرد: «احمد»، در صحنه‌اي مي‌گويد كه «پايان تلخ بهتر از يك تلخ بي‌پايان است». يعني «الي» ترجيح داده بميرد تا به زندگي تلخ خود خاتمه دهد يا اينكه به سادگي براي كمك به «آرش» به دريا رفته و غرق شده از اين روست كه فيلم در ذهن همه ما به زندگي‌اش ادامه مي‌دهد و فيلم را به تجربه‌اي شخصي به تعداد تماشاگرانش بدل و آن را ماندگاري كند.
اين منتقد ادامه داد: اما حقيقت اين است كه « درباره الي...» شاهكار نيست، اما در يك قدمي آن است. فيلم نامه در تبيين پايگاه اجتماعي شخصيت ها ناتوان است. ميزان مذهبي بودن يا نبودن ، سنتي بودن يا نبودن، دارا بودن يا نبودن آدم ها و . . . معلوم نيست. واكنش آنها به حادثه ناپديد شدن «الي» نيز ريشه در همين گنگي دارد. در اين ميان، يك زوج عملاً به تنه داستان چسبيده‌اند اما كاري نمي‌كنند. «منوچهر» و همسرش عملاً ناظرند و منفعل. مي‌شد به راحتي چند ديالوگ يا كنش آنها را با ديگران تقسيم كرد تا از شلوغي و بي دروپيكري هاي فضا كاسته شود.
وي در پايان، گفت: نكته ديگر، نسبيت گرايي زياده از حد فيلمنامه‌نويس و كارگردان است. ديگر همه چيز زيادي نسبي است. اخلاقيات و روابط آدم‌ها ، مظروفي ندارند و مقوله نسبيت كه در قضاوت نيز سايه‌اش ديده مي‌شود، بدل به آرمان شخصيت‌ها شده يعني خود نسبيت از فرط تكرار و پافشاري عمدي نويسنده، خود تبديل به يك موجود مطلق شده . اينكه همه به نسبتي خوب ، بد، سياه يا سپيدند در عالم درام پذيرفتني ست اما نه اينكه پايه دراماتيك قصه، نسبيت را به همه افراد كل و جزء تسري دهد و تماشاگر را از ارتباط عميق با شخصيت‌ها بازدارد. به رغم اين‌ها، باز هم در برهوط سينماي ايران، اين فيلم خنكاي مرهمي ست بر شعله زخمي و آبي گوارا براي تشنگان حرمان زده.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
به كارگرداني جواد عليزاده؛
فيلم «عشق كجاست» در تركمنستان كليد خورد


خبرگزاري فارس: فيلم داستاني «عشق كجاست» به كارگرداني جواد عليزاده و با همكاري رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در عشق آباد كليد خورد.

A0713355.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مركز گسترش سينماي تجربي و همچنين معاونت سينمائي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از تهيه كنندگان اين فيلم هستند.
داستان اين فيلم كه در شهر عشق آباد فيلمبرداري مي‌شود، به غير از شخصيت اصلي آن كليه بازيگران از هنرمندان تئاتر تركمنستان هستند.
اين فيلم، داستان جواني است كه از ايران به تركمنستان مسافرت مي‌كند و در اين سفر با دختري آشنا مي‌شود كه از فارسي آموزان رايزني فرهنگي ايران در عشق آباد است. اين دختر ضمن آشنائي با فرهنگ و سنن ايراني به اسلام علاقمند و نهايتاً پس از پرس جوها و تحقيق به دين اسلام مشرف مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نمايش رايگان برگزيده‌هاي «جشن‌سينما» در 20 سينماي 6 شهر ايران


خبرگزاري فارس: دبير سيزدهمين جشن بزرگ سينماي ايران اعلام كرد: همزمان با روز ملي سينماي ايران در 23 و 24 شهريور، 20 سينماي تهران و شهرهاي اصفهان، مشهد، تبريز، اهواز و رشت با نمايش آثار برگزيده جشن بزرگ سينماي ايران را در طول دوازده دوره برگزاري ميزبان مردم خواهد بود.
A0671527.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت خانه سينما، فرهاد توحيدي يادآور شد، جشن سينماي ايران به همت زنده‌ياد سيف اله داد و جمعي از سينماگران نامي كشور در سال 1376 بنياد نهاد شد. فلسفه برگزاري اين جشن غير دولتي ارزيابي كارنامه يكساله سينماگران توسط همكاران آنهاست.
وي افزود، جشني كه داورانش فارغ از ملاحظات يا مصلحت انديشي‌هاي مرسوم جشنواره هاي دولتي، صرفاً با نگاهي تخصصي آن چه را كه برمي‌گزينند، اعلام مي‌كنند. اين جشن هر چند همه ساله در چارچوت خانه سينما برگزار مي‌شود، اما از همان نخستين دوره برگزاري مورد توجه مردم علاقمند به سينما قرار گرفته است. همه ساله در ايام نمايش فيلم‌ها و انجام داوري‌ها و مراسم اختتاميه، اخبار جشن همه اخبار سينمايي را تحت تاثير قرار مي‌دهد اشتياق مردم براي شركت در اختتاميه‌هاي جشن بزرگ سينماي ايران مويد پيوند ناگسستني سينماي ايران و مردم به عنوان مخاطبان اصلي آن است.
فرهاد توحيدي گفت: سيزدهمين جشن سينماي ايران به دلايلي كه بارها و به مناسبتهاي گوناگون تكرار شده است به طور غيررقابتي برگزار مي شود. اما توجه ويژه كميته سياستگذاري جشن باز هم به مخاطبان اصلي سينما معطوف است.
همچنين عنوان كرد: سينماي ملي جز با مردم و آحاد ملت معني نمي شود. تكيه سينماي ملي به مردم است. اگر آنها به سينما نروند سينمايي در كار نخواهد بود. سينمايي كه مرزهاي ملي را درنورديده و به عنوان سفير فرهنگي ايران در اقصاي عالم معرف فرهنگ و هنر و شيوه زندگي ايرانيان و حكمت آن است، اگر عشق و علاقه مردم را پشتوانه خود نداشت يقيناً امروز اثري از آن ديده نمي‌شد. كميته سياستگذاري جشن سينماي ايران به مناسبت بزرگداشت روز ملي سينما و به منظور تحكيم پيوند با مردم، آثار برگزيده جشن بزرگ سينماي ايران را در طول دوازده دوره برگزاري، روزهاي بيست وسوم و بيست و چهارم شهريور ماه 88 در بيست سينماي تهران و شهرهاي اصفهان، مشهد، تبريز، اهواز و رشت به طور رايگان به نمايش مي‌گذارد تا ميزبان مردمي باشد كه به سينما جان داده‌اند. باشد كه شكوه حضور مردم به روز ملي سينما نيز معناي تازه‌اي بخشد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
با وجود اخبار رسانه‌ها؛
«اسپيلبرگ» كماكان بيكار است


خبرگزاري فارس: رسانه‌هاي گروهي با اخبار متنوع و رنگارنگ خود از «استيون اسپيلبرگ» يك فيلم‌ساز پركار ساخته‌اند، كه فرصت سرخاراندن هم ندارد، ولي در عالم واقعيت، او در حال كارگرداني هيچ فيلم تازه‌اي نيست!

A0716747.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، اين فيلم‌ساز قديمي در شرايطي مشغول زندگي عادي خود در كنار خانواده‌اش است، كه اخبار رسانه‌اي خبر از كارگرداني حداقل شش فيلم سينمايي توسط او مي‌دهند.
خود فيلم‌ساز مي‌گويد به تمام پروژه‌هايي كه نام آن‌ها در مطبوعات و رسانه‌ها اعلام شده علاقمند است و قصد كارگرداني همه آن‌ها را دارد.
اما همان‌طور كه منتقدان سينمايي مي‌گويند، او نمي تواند همه اين فيلم‌ها را با هم كارگرداني كند. در چنين اوضاع و احوالي، اسپيلبرگ كليد فيلم‌برداري كدام يك از اين فيلم‌هارا زودتر مي‌زند؟
رسانه‌هاي گروهي هفته قبل در شرايطي خبر كارگرداني فيلم «هاروي» توسط اين فيلم‌ساز را اعلام كردند، كه هنوز خبر ساخت نسخه جديد سينمايي «تن‌تن» به وسيله او، در مرحله پيش‌توليد قرار دارد.
پيش‌توليد اين فيلم هم در شرايطي آغاز شده كه قرار بود اسپيلبرگ يكي از دو فيلم «لينكلن» (درباره رئيس جمهور جنجالي و قديمي آمريكا) و «پير پسر» (نسخه بازسازي شده فيلمي آسيايي اثر «چان ووك - پارك») را كارگرداني كند.
خبر كارگرداني يكي از اين دو فيلم توسط اسپيلبرگ هم در شرايطي اعلام شد كه منابع نزديك به وي، گفته‌ بودند او بزودي يا «39 نشانه» را جلوي دوربين مي‌برد و يا«10 شيكاگويي» را!
اما ماجرا به اين جا ختم نمي‌شود. همزمان با اعلام خبر توليد نسخه‌ بازسازي شده «هاروي» (كه سال 1960 با بازي «جيمز استوارت »ساخته شد)، خبرهايي هم پيرامون ساخت نسخه جديدي از ماجراجويي‌هاي پليسي «مت هلم» توسط اسپيلبرگ پخش شد.
به همه اين فيلم‌ها، بايد نسخه سينمايي زندگي «مارتين لوتركينگ» را هم اضافه كرد. اهل فن مي‌گويند جاي شكر آن باقي است كه اختلاف فرزندان لوتركينگ بر سر واگذاري امتياز ساخت فيلم‌سينمايي قصه زندگي اين سياستمدار مترقي و ضد نژادپرست باعث شد كه توليد اين پروژه فعلاً متوقف شود!
در چنين شرايطي است كه منتقدان سينمايي مي‌گويند دوستداران هنر سينما حق دارند نسبت به كار بعدي استيون اسپيلبرگ دچار سرگيجه شوند و نتوانند قاطعانه بگويند، اين فيلم‌ساز دقيقاً كدام يك از اين فيلم‌ها را به عنوان كار بعدي خود جلوي دوربين خواهد برد.
آخرين فيلم اين فيلم‌ساز روي پرده سينما «اينديانا جونز 4» بود كه سال قبل اكران عمومي موفقي در كشورهاي مختلف جهان داشت. اين فيلم بيست سال پس از اكران عمومي سومين قسمت اين مجموعه فيلم توليد شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
/گيشه هاليوود/
غافلگيري با فروش400ميليون دلاري «تغييرشكل دهندگان2»


خبرگزاري فارس: «تغيير شكل دهندگان: انتقام سقوط كرده‌ها» اين هفته موفق به كسب فروش 400 ميليون دلاري مي‌شود. اين فيلم تنها محصول صنعت سينماست كه در سال جاري ميلادي ، موفق به چنين فروش بالايي مي‌شود.

A0724312.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، قسمت دوم مجموعه فيلم «تغيير شكل دهندگان»، در شرايطي چنين رقم فروشي را تجربه مي‌كند كه با هزينه‌اي 200 ميليون دلاري تهيه شده است.
فيلم كه با افتتاحيه‌اي 109 ميليون دلاري نمايش عمومي خود را در آمريكاي شمالي شروع كرد، در سطح بين‌المللي نيز بيش از 400 ميليون دلار فروش كرده است.
تحليل‌گران اقتصادي سينما براي فيلم، پيش بيني چنين موفقيت كلاني را نمي‌كردند. اين در حالي است كه نظر منتقدان سينمايي نسبت به فيلم چندان مثبت نبوده است.
فروش كلي فيلم در آمريكا و كانادا هم اكنون به 397 ميليون دلار رسيده است و اهل فن مي‌گويند طي هفته آينده «تغيير شكل دهندگان 2» رقم فروش 400 ميليون دلاري را رد مي‌كند.
اين موفقيت در شرايطي نصيب فيلم مي‌شود كه بر اساس يك نظرخواهي اينترنتي در اوايل فصل تابستان ، پرسش‌شوندگان پيش بيني كردند «هري‌پاتر و شاهزاده نيمه اصيل» لقب پرفروش‌ترين فيلم فصل تابستان را از آن خود خواهد كرد.
ششمين قسمت از مجموعه فيلم «هري پاتر» تاكنون حدود 274 ميليون دلار در آمريكاي شمالي فروش كرده و بعيد به نظر مي‌رسد بتواند به رقم فروش قسمت دوم «تغيير شكل دهندگان» دست پيدا كند.
«مايكل بي» كارگردان دو قسمت «تغيير شكل دهندگان» گفته قسمت سوم آن را با همكاري كمپاني «پارامونت» تهيه و كارگرداني مي‌كند. اين فيلم كه براي سال 2011 آماده نمايش عمومي مي‌شود ، يك بار ديگر
«شيالابوف» و «ميگن فوكس» را در نقش‌هاي اصلي دارد.
قسمت اول كه سال 2007 به نمايش عمومي درآمد، اين دو را در نقش نوجواناني داشت كه در ميانه درگيري دو گروه از ربات‌هاي فضايي در روي كره زمين گير مي‌كنند. آن‌ها به كمك روبات‌هاي مثبت قصه مي‌آيند تا با روبات‌هاي شرور (كه قصد نابودي كره‌زمين را دارند) مبارزه كنند. اين فيلم در آمريكاي شمالي 316 ميليون دلار فروش كرد.
تحليل‌گران اقتصادي سينما مي‌گويند قسمت دوم فيلم نتوانست موفقيت سال قبل «شواليه تاريكي» (قسمت جديد مجموعه فيلم «بتمن» ) را تكرار كند. اين فيلم در نمايش آمريكايي خود 530 ميليون دلار فروش كرد و پس از «تايتانيك» ،‌رتبه دومين فيلم موفق كل تاريخ سينما را از آن خود كرد.
به گفته تحليل‌گران سينمايي «تغيير شكل دهندگان 2» در نهايت به يك فروش كلي 420 تا 430 ميليون دلاري دست پيدا خواهد كرد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
با نگاهي انتقادي ساخته مي‌شود؛
زندگي تنيس باز قديمي روي پرده سينما


خبرگزاري فارس: قصه زندگي «بيل تيلدن» چهره افسانه‌اي دنياي تنيس تبديل به يك فيلم سينمايي مي‌شود. اين فيلم نگاهي انتقادي به زندگي اين ورزشكار دارد.

A0724268.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، اين فيلم با نام «بيل بزرگ» جلوي دوربين مي‌رود و «پن دنشام» كارگرداني آن را به عهده دارد. فيلم قرار است زندگي بيل تيلدن از روزهاي اوج و شهرت تا ويرانگري دروني او (توسط خودش) را به تصوير بكشد.
فيلم‌نامه «بيل بزرگ» را «گيل دنيس» نوشته، كه در كارنامه‌اش فيلمنامه شرح حال گونه‌ «روي خط راه برو» را دارد. اين فيلم نامه با نگاهي به قصه كتاب «فرانك دفورد» با عنوان «بيل بزرگ: پيروزي‌ها و تراژدي» نوشته شده است.
دو شركت مستقل فيلم‌سازي تهيه‌كنندگان فيلم هستند و كار انتخاب بازيگران آن شروع شده است.
اما سازندگان فيلم هنوز زماني براي شروع كار فيلم‌برداري «بيل بزرگ» تعيين نكرده‌اند.
دنشام از سال 1996 و پس از «مول فلاندرز» فيلم سينمايي ديگري را كارگرداني نكرده است. تنها كار او در مقام كارگردان، يك تله‌فيلم با نام «هوديني» است كه سال 1998 ساخته شد.
وي در اين سال‌ها مشغول نگارش چند فيلم‌نامه براي مجموعه هاي تلويزيوني و توليد تعدادي كار براي رسانه تلويزيون بوده است.
دنشام مي گويد فيلم نامه‌اي كه گيل دنيس از روي قصه كتاب فرانك دفورد نوشته عالي و جذاب است و به شدت او را تحت‌تأثير قرار داده است.
اين فيلم‌ساز مي‌گويد براي نقش بيل تيلدن مي‌خواهد از وجود يكي از چهره‌هاي سرشناس دنياي بازيگري استفاده كند.
بيل تيلدن قهرمان رشته تنيس در دهه بيست ميلادي، موفق شد در شش سال پي در پي ،عنوان قهرماني اين رشته ورزشي را در كشور آمريكا از آن خود كند.
اما رسوايي بزرگي كه او در اين ايام به بار آورد، چهره او را در بين عامه مردم مخدوش كرد و باعث روي برگرداندن دوستداران ورزش تنيس و مردم عادي از وي شد. وي مدتي پس از اين رسوايي -كه به گوشه ‌نشيني‌اش منجر شد- درگذشت.
به دليل جنجالي و غير اخلاقي بودن اين بخش از زندگي بيل تيلدن، بعيد به نظر مي‌رسد هيچ يك از بازيگران سرشناس سينما، حاضر به بازي در نقش او در جلوي دوربين سينما شوند.
به گفته دنشام: «او يك ورزشكار بزرگ بود. ولي يك حركت غلط و احمقانه، كل موفقيت و درخشش او را زير علامت سئوال برد. قصه فيلم‌ مي‌خواهد بگويد بعضي وقت‌ها يك حركت يا تصميم غلط، مي‌تواند چه عواقب دردناك و وحشتناكي براي آدم‌ها داشته باشد.»
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
بيانيه جمعي از اهالي فرهنگ‌وهنر در حمايت از جواد شمقدري


خبرگزاري فارس: جمعي از اهلي فرهنگ و هنرمندان در حمايت از تصدي پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توسط «جواد شمقدري» بيانيه دادند.
A0305491.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، در اين بيانيه كه در پايگاه اطلاع‌رساني هيئت‌اسلامي هنرمندان منتشر شده، آمده است:
اين روزها كابينه دولت دهم با انتخاب وزراء توسط رئيس جمهور منتخب در حال شكل گيري است كه كيفيت آن نه تنها سرنوشت ملت و دولت در چهار سال آينده را رقم مي زند، بلكه بر سمت و سوي افق و آينده كشور نيز تأثير شگرفي خواهد داشت.
اينكه چه شد «فرهنگ» به پاشنه آشيل دولت نهم تبديل شد و عليرغم ديدگاه هاي فرهنگي باز، عميق و روشنفكرانه دكتر احمدي نژاد، بدنه مديريت فرهنگي به سمت تك ساحتي كردن فضاي فرهنگ و انديشه و نيز محدودسازي و محكوم‌سازي اهالي فرهنگ و هنر متمايل شد، جاي تأمل دقيق و كارشناسانه دارد و يافتن پاسخ صحيح آن مي‌تواند راه درست و گزينه صحيح را براي نحوه مديريت فرهنگي دولت دهم نشان دهد.
ابراز نارضايتي دكتر احمدي‌نژاد از عملكرد دستگاه هاي فرهنگي و تأكيد ايشان به توجه ويژه و خاص به حوزه "فرهنگ " در دولت دهم، مردم و اهالي فرهنگ و هنر را به ايجاد تحولات اصولي و بنيادي در اين عرصه اميدوار كرده است، اما دشواري راه و تجربه هاي تلخ گذشته نگراني‌هايي را هم برانگيخته است.
در ادامه مي‌خوانيم: پيچيدگي‌هاي عرصه فرهنگ و هنر و آفت هاي خاصي كه اين حوزه را تهديد مي كند و در گذشته نيز به آن آسيب هاي جدي رسانده است، اقتضا مي‌كند كه مديريت هاي فرهنگي در ابعاد و جهات مختلف، ويژگي هاي خاص و توانايي ها و آمادگي هاي لازم را داشته باشند.
اراده و تصميم رئيس جمهور محترم بر انجام تحولات اساسي در عرصه فرهنگ و هنر و تغيير ساختارهاي فرهنگي و اصلاح و توانمندسازي دستگاه هاي فرهنگي در ابعاد كلان، بر اين ضرورت صحه مي گذارد كه مديريت هاي فرهنگي در دولت دهم، بيش از هر چيز، بايد كاملاً "هماهنگ و همراه " با رئيس جمهور در رسيدن به اهداف بلند و تصميم هاي بزرگ وي باشند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به عنوان "متولي فرهنگ و هنر " در كشور در دوره هاي گذشته، همواره دستخوش ناخوشي ها و فراز و نشيب هايي بوده است و مشكلات مديريتي و بروكراتيك، ناكارآمدي سيستمي، اعمال سليقه ها و اختلافات بخشي و برون بخشي، موازي كاري و ناهماهنگي و مديريت هاي پنهان، ضوابط و مقررات ناكارآمد و نامناسب با شرايط امروز، مديريت هاي سياسي و غير متخصص و ... شرايطي را به وجود آورده است كه اين مجموعه گسترده و متنوع بيش از هر زمان ديگري نياز به تغيير و تحول و بازسازي دارد.
در چنين شرايطي است كه : وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد شناخت دقيق از جزء به جزء بخش هاي اين وزارتخانه داشته باشد. او بايد جرأت و شجاعت ايجاد تحولات بنيادي در اين ساختار فرسوده و زنگ زده را نيز داشته باشد . همچنين بايد از امكان بسيج مجموعه اي از نخبگان و كارشناسان فرهنگي، مديران و متخصصان هنري براي استفاده از پتانسيل كارشناسي موجود در جامعه فرهنگي- هنري كشور را نيز داشته باشد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد - آنچنان كه همه جا مرسوم است - يك تشخص فرهنگي داشته باشد نه سابقه سياسي، و فكر و عمل او نيز در حوزه فرهنگ جريان داشته باشد، نه اينكه بازيگر ميدان سياست باشد.
ما هنرمندان و فعالان فرهنگي كشور در شرايط موجود و با بررسي همه ملاك ها و معيارها، در عين احترام به همه عزيزاني كه براي خدمت در اين عرصه اعلام آمادگي نموده‌اند، هنرمند متعهد كشور "جناب آقاي جواد شمقدري " را فردي مناسب و شايسته براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي دانيم و معرفي مي كنيم . چون مي‌دانيم:
- ديدگاه‌ها و مواضع فرهنگي و هنري جواد شمقدري در راستاي منويات **** معظم انقلاب و مورد تاييد ايشان بوده و او همواره ولايت‌مداري خويش را به اثبات رسانده است.
- جواد شمقدري از ابتدا با احمدي‌نژاد ميثاق معنوي و وفاداري بسته است و در همه اين سال ها همواره در كنار وي بوده است.
- شمقدري در چهار سال گذشته به عنوان مشاور هنري با رئيس‌جمهور همراه بوده است و در مقاطع خاص و حساس نقش خود را به خوبي ايفا كرده است و توانايي‌ها و شايستگي‌هايش را نشان داده است.
- اين هنرمند طول 4 سال گذشته را با كناره گيري از عرصه فيلمسازي، به مطالعه، تحقيق و پژوهش و آسيب شناسي حوزه مديريت كلان فرهنگي و بررسي وضعيت و عملكرد دستگاه ها و نهادهاي فرهنگي كشور پرداخته است و ضمن نگاه كلان بر ساختار فرهنگ كشور بر جزئيات آسيب ها و كمبودها وقوف يافته است.
- هنرمندان و به ويژه سينماگران به اقتضاي مجموعه‌اي از توانايي‌هاي ذاتي و اكتسابي خاص، جزو "نخبگان " جوامع محسوب مي‌شوند و شمقدري با آثار هنري و سينمايي و تجارب مديريتي و ديدگاه‌هاي فرهنگي خويش، ثابت كرده از آن برخوردار است.
- شمقدري با تجربه چهار سال حضور ناظر در متن دولت نهم مي‌تواند بهتر و كارآمدتر از ديگران در حركت سريع خدمت رساني دولت دهم، همراه و هماهنگ باشد.
- ارتباط و شناخت متقابل شمقدري و اهالي فرهنگ و هنر در ايجاد، بسط و گسترش تعامل مثبت و سازنده بين مديران و هنرمندان در اين دوره مؤثر خواهد بود.
- تخصص و تسلط شمقدري بر رسانه به ويژه رسانه‌هاي ديداري در ارتقاء همكاري و تعامل دو نهاد مهم و مؤثر فرهنگي يعني وزارت ارشاد و صدا و سيما مؤثر خواهد بود.
- سوابق روشن و شفاف اجرايي و آثار هنري و سينمايي شمقدري در گذشته و اعتماد رئيس جمهور و مسئولان **** به وي، اقتدار مديريت فرهنگي را افزايش خواهد داد.
- ارتباط گسترده و متنوع شمقدري با فعالان فرهنگي، هنرمندان و مديران اجرايي اين توانايي را به او مي‌دهد كه از ظرفيت بالايي براي انتخاب مديران، فعالان و دست اندركاران عرصه فرهنگ و هنر استفاده نمايد.
در پايان از رئيس جمهور مردمي و مكتبي دكتر محمود احمدي نژاد مي خواهيم همچنان كه در حوزه هاي ديگر به اتخاذ تصميمات بزرگ مي‌انديشند، دولت دهم را به تصميمات و اقدامات تاريخ ساز در عرصه فرهنگ و هنر مزين نمايند . ما به جواد شمقدري اميدواريم.
هوشنگ توكلي، جمال شورجه، محسن علي اكبري، علي درخشي، محمدرضا شرف‌الدين، سيدعليرضا سجادپور، فرج‌الله سلحشور، محمود پاك نيت، حميد احمدزاده، ابوالقاسم طالبي، نادر طالب‌زاده، رضا ايرانمنش، رضا برجي، حميد بهمني، پرويز شيخ طادي، حبيب‌الله بهمني، منوچهر حقاني پرست، محسن محسني نصب، سيداحمد ميرعلايي، سيدمحمد ميرزماني، داوود رسوليان، مرتضي حيدري، حبيب كاووش، جعفر دهقان، اسماعيل سلطانيان، مهدي عظيمي، شفيع آقامحمديان، عليرضا اسحاقي، ابراهيم اصغري، مسعود اطيابي، جهانگير الماسي، محمدحسين انصاري، محمدباقر آشتياني پور، اسماعيل براري، احمد پورعلي‌كرد، امير پوروزيري، سيد عباس پويا، محمدرضا آهنج، محمد ابراهيميان، داوود اجاق‌لو، علي صالحي، جمشيد محمدي، علي محسني، رضا توكلي، مقصود جباري، حميد طالقاني، مجيد عبدالعظيمي، حسن رضواني، محسن بابايي، عطاءاله سلمانيان، ماشاءاله شاهمراديزاده، حسين طلابيگي، مريم پوريامين، سيداحمد حسني مقدم، عباس رافعي، رضا رستگار، رضا رسولي، احمد كاوري، علي غفاري، مهدي فيوضي، سيدناصر هاشم زاده، مهدي يميني، عنايت اله آزاديگانه، حسن كاربخش، حسين حكمت‌جو، رضا سبط احمدي، صادق اسكندر پور، محمدرضا ايزدي يكتا، سعيد منزه، مسعود قندي، ابوالفضل عطار، همايون رضا عطاردي، اردشير ايران نژاد، مصطفي بافروني، محمدرضا الله داديان، سعيد الهي نيا، محمدنجف اوشاني، محمدتقي انصاري، حسين ناظريان، زهره زارعي، سعيد سهيلي ، انسيه شاه حسيني، محمدرضا عقيلي، محمد بيگ‌لري‌پور، كريم قرباني، محمد گلريو، چنگيز حبيبيان، شهاب ملتخواه، سيد جلال محمديان، ولي صابري، كاظم نوازني، فتح الله محمودي، مهرداد دلنوازي، اميرحسين شريفي، كاظم معصومي، معمارزاده، حسن رزم خواه، اكرم محمودي، حسين عصمتي، دكتر مينا صدري، دكتر علي اصغر شيرازي، استاد پرويز اقبالي، استاد خشايار قاضي زاده، استاد جليل جوكار، استاد عباس جمال پور، دكتر محمد باقر آقاميري، دكتر سيد رحيم خوش نظر، احسان حقيقي، استاد امامي فر، استاد پرويز حاصلي، حسين مسافر آستانه، شاهرخ رضايي، سعيد داخ، ماني كسرائيان، اميد اميدي ، ويدا شهشهاني، قدرت الله صلح ميرزايي، علي رضا ظريف، علي طالب لو، سارا عميدي، عبدالرضا منجزي، اكبر منصور فلاح، مهدي تدين ، محسن شايان فر، مهدي بهنام، كاوه صفائيان، علي اصغر محبي، شهرام اردبيلي، بيژن محتشم، مهدي شيرازي، ولي الله مومني، حميد ياسمسن، آرش احمدي، كريم غفاري، مهدي فرهادي‌پور، حسن محمدي، رهام مخدومي، عنايت بخشي، فرامرز صديقي و...
ساير امضا كنندگان بيانيه متعاقبا به اين ليست اضافه خواهد شد.

* حمايت آموزشگاه‌ها و هنركده‌هاي سينمايي كشور از جواد شمقدري
مديران و هنرمندان آموزشگاههاي سينمايي كشور نيز به جمع هنرمندان و فعالان فرهنگي بيانيه حمايت از شمقدري پيوستند.
در پي انتشار بيانيه هنرمندان و اقشار فرهنگي براي معرفي جواد شمقري به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آموزشگاه‌ها و هنركده‌هاي سينمايي كشور نيز به اين جمع پيوستند كه اسامي بخشي از آنها از اين قرار است:

- آموزشگاه سينمايي ايران و شعبات آن.
- آموزشگاه سينمايي روزبه.
- آموزشگاه سينمايي دارالفنون.
- آموزشگاه سينمايي آينه در آينه.
- آموزشگاه سينمايي ايرانيان.
- آموزشگاه سينمايي وهاب.
- آموزشگاه سينمايي هماي سعادت.
- آموزشگاه سينمايي سبز فيلم.
- آموزشگاه سينمايي عرفان كهن.
- آموزشگاه سينمايي دماوند.
- آموزشگاه سينمايي خرم.
- هنركده گريم محتشم
- هنرسراي گريم.
- و ...
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
شاهرخ خان تروریست، باب دیلان ولگرد

jlkzcpzmqzi4py5l12qd.jpg

شاهرخ خان یکی از ستارگان محبوب سینمای هند است

ظاهرا مأموران پلیس آمریکا چندان میانه‌ای با افراد مشهور ندارند. بازجویی از شاهرخ خان در فردوگاه آمریکا انتقادهای تندی به همراه داشته است. به گفته‌ی وی، نام فامیل اسلامی‌اش، یعنی "خان" دلیل اصلی این اقدام بوده است.




مأموران پلیس و نیروهای امنیتی ایالت نیوجرسی در آمریکا ظاهرا چندان میانه‌ای با چهره‌های معروف موسیقی و سینما ندارند. تفاوتی هم نمی‌کند که این افراد معروف اهل آمریکا باشند یا از کشور دیگری به آن سرزمین سفر کرده باشند. باب دیلان، اسطوره‌ی موسیقی و شاهرخ‌خان، فوق ستاره‌ی محبوب سینمای بالیوود دو نمونه‌ی بارز این عدم آگاهی مأموران دولتی آمریکا به حساب می‌آیند.



روز یکشنبه، ۱۶ اوت، شاهرخ خان ستاره‌ی پرطرفدار سینمای هند، در فرودگاه نیوآرک، واقع در ایالت نیوجرسی، توسط مأموران بازجویی شد. او در گفتگو با یک شبکه‌ی تلویزیونی هند اظهار داشت: «خان، یک نام اسلامی است و فکر می‌کنم که نامم در لیست امنیتی فرودگاه بوده است.»

مأموران در بازجویی از شاهرخ خان جویای دلیل مسافرت وی به آمریکا شده‌اند و تازه زمانی او را آزاد کردند که یکی از مسئولان سفارت هند در آمریکا، در فرودگاه حضور پیدا کرده است. شاهرخ خان این واقعه را "شرم‌آور" توصیف کرده و گفته است که احساس "تحقیرشدگی و خشم" می‌کند.



مقامات آمریکایی از این رخداد با عنوان "بازجویی مرسوم" یاد کرده‌اند و یکی از مأموران گمرک نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است، یکی از دلایل بازجویی، چمدان گم‌شده‌ی شاهرخ‌خان بوده است.



این واقعه انتقاد شدید دولت هند را در پی داشت. وزیر ارتباطات هند خطاب به آمریکا اظهار داشت: «ما نیز باید از این پس همین رفتار را با آنها داشته باشیم.» مطبوعات هند نیز نسبت به بازداشت شاهرخ خان عکس‌العمل‌های شدیدی را نشان داده‌اند.



عرفان خان، هنرپیشه‌ی هندی و یکی از بازیگران فیلم "میلیونر زاغه‌نشین" در گفتگویی با روزنامه‌ی "میل تودی" گفته است، مأموران آمریکایی در فرودگاه از دیدن هر پاسپورت اسلامی احساس خطر می‌کنند و او نیز شخصا در مکان‌های مختلفی مورد بازجویی قرار گرفته است.



بازجویی در فرودگاه‌های خارجی هم اینک به یکی از موضوع‌های حساس در هند تبدیل شده است. در ماه گذشته، ای. پی. جی عبدالکلام، رییس‌جمهور پیشین هند، نیز که قصد سفر به نیویورک را داشت، در فروگاه مورد بازدید بدنی قرار گرفت.



آقای دیلان، لطفا کارت شناسایی!




در این میان اتفاق مشابهی نیز برای باب دیلان، خواننده‌ی ۶۸ ساله و پرآوازه‌ی آمریکایی روی داده است. باب دیلان‌ هم‌اینک در حال برگزاری کنسرت‌هایی در سرتاسر آمریکاست. او که همراه با اعضای گروهش برای اجرا به شهر کوچک لانگ برنچ، واقع در ایالت نیوجرسی سفر کرده بود، توسط یکی از مأموران پلیس این شهر دستگیر شده و برای احراز هویت از او خواسته شد کارت شناسایی خود را نشان دهد.


sepv25oxnt4ce5x9bnk.jpg

باب دیلان در سال کنسرتی در سال ۲۰۰۶

ظاهرا دیلان، در هوایی به شدت بارانی به تنهایی در حال قدم زدن در یکی از مناطق فقیر نشین شهر بوده و آگهی‌های فروش خانه‌را تماشا می‌کرده است. یکی از همسایگان نسبت به این مسئله مظنون می‌شود و با پلیس تماس می‌گیرد.



کریستین بابلز، مأمور پلیس ۲۴ ساله‌ای که دیلان را دستگیر کرده است در گفت‌وگویی تلویزیونی در شرح ماجرا می‌گوید: «من از او نامش را پرسیدم و او جواب داد: باب دیلان. مدتها پیش عکس‌هایی از دیلان را دیده بودم، اما به نظرم این فرد اصلا شبیه به باب دیلان نبود. او شلوار ورزشی سیاه‌رنگی به تن داشت و پاچه‌های شلوارش را هم در چکمه‌هایش فرو کرده بود. از طرف دیگر دو بارانی را همزمان روی هم پوشیده بود و کلاه یکی از بارانی‌ها را روی سرش کشیده بود که تا پایین چشم‌هایش را می‌پوشاند.»



مأمور پلیس در ادامه از دیلان می‌پرسد: «خب باب، در لانگ برنچ چه کار می‌کنید؟» و او هم پاسخ می‌دهد: «دارم با ویلی نلسون و جان ملن‌کامپ دور آمریکا کنسرت برگزار می‌کنم.» و این جواب به نظر مأمور پلیس بسیار مضحک می‌آید. از همین رو او از دیلان می‌خواهد تا کارت شناسایی خود را نشان بدهد و دیلان می‌گوید که کارت همراهش ندارد.



کریستین بابلز از باب دیلان می‌خواهد تا سوار ماشین پلیس شود و به سمت هتل محل اقامت وی می‌راند. او تازه پس از دیدن اتوبوس بزرگ کنسرت که در برابر هتل پارک شده بوده است، احتمال می‌دهد، مردی که در ماشین او نشسته‌، ممکن است باب دیلان باشد.



با این حال برای اطمینان از مدیر برگزاری تور می‌خواهد تا کارت شناسایی باب دیلان را به او نشان دهد. تازه پس از اطمینان یافتن از هویت وی، با آرزوی داشتن روزی خوش آنها را ترک می‌کند!
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اكران سينماها در ماه رمضان تا سحر بلامانع است

ایلنا: اجراي طرح اذان تا اذان در ماه رمضان از ديد شوراي صنفي نمايش بلا مانع است.

مهدي كرم پور سخنگوي شوراي صنفي نمايش با اشاره به جلسه شوراي صنفي نمايش افزود: جلسه امروز با حضور اعضائ تشكيل شد و بر اساس تصمصمات جلسه امروز مقرر شد در گروه سينماي قدس به ترتيب فيلمهاي خواب زيتون به كارگرداني مهرداد ميرفلاح ،«دو خواهر» به كارگرداني محمد بانكي، «دختر ميليونر» ساخته‌ي اكبر خامين، به نمايش در آيد.

وي درباره طرحي كه بر اساس آن سينماهاي ممتاز و پرديس هاي سينمايي در ماه رمضان تا اذان صبح بتوانند به نمايش خود ادامه دهند گفت:اين طرح امروز در شوراي صنفي مطرح شدو از نظر اين شوراي اجراي اين طرح بلامانع است
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
مسایل اخلاقی،علت بازداشت بازیگر مشهور​
يك منبع آگاه قضايي، علت بازداشت محمدرضا گلزار را مسائل اخلاقي اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، پيش از اعلام شده بود اين بازيگر مشهور سينما‎، به دليل شكايت يك تهيه‌كننده معروف سينما بازداشت شده است.

من هیچ وقت ازش خوشم نیومده .
 
Last edited:

DIXIE CHICKS

Registered User
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
1,124
لایک‌ها
661
حالا چرا به خاطر مسائل اخلاقی، تهیه کننده ازش شکایت کرده؟ شخص حقوقی یا حقیقی بهتری نبود
 

Fard_Knotwise

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
محل سکونت
shiraz
Machete که تریلری از اون در فیلم Grindhouse دیدیم در حال فیلم برداری هست و رابرت دنیرو و جسیکا آلبا هم به پروژه پیوستن و Ethan Maniquis همراه رادریگز کارگردانان فیلم هستند.

لیست بازیگران:

Danny Trejo ... Machete

Michelle Rodriguez ... Luz

Jessica Alba ... Sartana

Robert De Niro ... Sen. McLaughlin

Lindsay Lohan ... April

Cheech Marin ... Padre

Steven Seagal ... Torrez

تاریخ اکران : 2010
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
در پي نمايش 16 دقيقه‌اي در 102 سينما؛
پيش‌فروش ‌آيمكسي فيلم جديد جيمز كامرون آغاز شد


در يك اقدام جديد كه تا قبل از اين درصنعت سينما سابقه نداشته است، تهيه كنندگان فيلم «آوتار »پيش فروش بليط آن را در سينما‌هاي آيمكسي آغاز كردند.
حضور نام«جيمز كامرون»به عنوان كارگردان فيلم، باعث شده تا تهيه كنندگان ان در كمپاني «فوكس قرن بيستم» به موفقيت كلان آن در گيشه نمايش اميد زيادي داشته باشند.
جمعه گذشته حدود 16 دقيقه از «آوتار» در 102 سينمايي آيمكسي سراسر خاك آمريكا به نمايش در آمد كه تماشاگران سينما استقبال خوبي از اين نمايش كردند.
منتقدان سينمايي ورسانه‌هاي گروهي مي‌گويند پيش فروش بليط يك فيلم سينمايي در سينماهاي ايمكسي اقدامي غير معمول است ولي برخي از تحليلگران اقتصادي سينما، پيش‌بيني مي‌كنند موفقيت اين طرح باعث شود تا بقيه كمپاني‌هاي فيلم سازي هم راه كمپاني فوكس را بروند.
«سام وورتينگتن»، «سيگورني و يور»، «ميشل رودريگوئز» و «جيواني ريبيسي» بازيگران اصلي اكشن ماجراجويانه و دلهره آور جيمز كامرون هستند.
اين فيلم هم مثل «بيگانه‌ها»( 1986)ي اين فيلمساز، اثري علمي - تخيلي است. خط اصلي قصه فيلم درباره نبرد گروهي از آدم‌ها در يك سياره دوردست براي حفظ موجوديت نوع بشراست. اين قصه در آينده اي نه چندان نزديك اتفاق مي‌افتد و محل اصلي رخدادها، سياره‌اي به نام پاندورا است.
اهالي اين سياره از نژاد ويژه‌اي هستند ،كه فرهنگ و زبان خاص خود را دارند. دانشمنداني كه از زمين راهي اين سياره مي‌شوند، خودشان را با فرهنگ و زبان اين جماعت بيگانه مي‌بييند و در عين حال مجبور مي‌شوند مبارزه‌اي سخت را با نيروهاي مرموز دشمن شروع كنند.
جيمز كامرون كه «تايتانيك»( 1997) او هنوز بافروشي 600 ميليون دلاري پرفروش‌ترين فيلم كل تاريخ سينماهاي آمريكاي شمالي است، پس از اين فيلم هيچ كار داستاني سينمايي را كارگرداني نكرده است.
طي اين مدت او چند كار مستند و پژوهشي كرده و به همين دليل «آوتار» او از اهميت خاصي برخوردار است. تمام منتقدان و تماشاگران سينما مي‌خواهند ببينيد اولين فيلم بلند داستاني او پس از «تايتانيك» چگونه فيلمي است و آيا مي‌تواند موفقيت مالي و انتقادي اين فيلم را تكرار كند يا خير. «تايتانيك» كه در سال 1998 جوايز اصلي اسكار را از آن خود كرد، در سطح بين‌المللي هم 600 ميليون دلار فروش داشت.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
زوج‌‌های بازیگر، عموماً در پی یک همکاری مشترک، به هم علاقه‌‌مند می‌شوند و وصلت‌‌شان سر می‌گیرد. نکته اینجاست که اگر سابقه بازیگری‌‌شان زیاد باشد، اخلاقشان را خیلی‌‌ها می‌‌دانند و دیگر نمی‌‌توان گفت کسی بی‌‌گدار به آب زده و بدون شناخت کافی، ‌همسر آینده‌‌اش را انتخاب کند.
آنچه می‌خوانید قسمت‌‌هایی از مطلبی است که در شماره 72 هفته نامه ایراندخت به چاپ رسیده است.

مهدی هاشمی ـ گلاب آدینه

آشنایی و همراهی مداوم «گلاب آدینه» با گروه تئاتری «پیاده» به سرپرستی داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی، ‌به ازدواج او با مهدی هاشمی در سال 56 منجر شد. بنا به گفته گلاب آدینه، برای نخستین بار خودش پیشنهاد ازدواج را با «مهدی هاشمی»‌ مطرح کرده است. این دو بازیگر در فیلم‌‌های «زرد قناری»، «شکار خاموش»‌، «بهترین بابای دنیا»‌ و مجموعه تلویزیونی «سلطان و شبان» با یکدیگر همبازی بوده‌‌اند.

علی مصفا ـ لیلا حاتمی

لیلا حاتمی ثمره زندگی دو سینماگر یعنی زنده یاد علی حاتمی و همسرش زهرا حاتمی است. البته لیلا حاتمی به دلیل تولد دو فرزندش، مدتی بازی در فیلم‌‌های سینمایی را نپذیرفت اما به زودی فیلم جدید او به نام بی‌‌پولی اکران خواهد شد. اولین بازی مشترک حاتمی و مصفا هم به فیلم لیلا به کارگردانی داریوش مهرجویی باز می‌‌گردد که سکوی جهش هر دوی این بازیگران مستعد بود. آنها در فیلم دیگر مهرجویی یعنی میکس هم همبازی شدند. ناگفته نماند که لیلا حاتمی ستاره فیلم «سیمای زنی در دوردست» هم بوده که به تازگی وارد شبکه ویدویی کشور شده.

محمدرضا شریفی نیا ـ آزیتا حاجیان

راستش را بخواهید می‌‌گویند این زوج بازیگر که البته طرف مذکرش ـ جزو همه فن حریف‌‌های سینماست ـ این روزها با یکدیگر زندگی نمی‌کنند هرچند زن و شوهر قانونی‌‌اند. آنها حتی در یک تئاتر هم با هم همکاری داشتند اما همکاری سینمایی‌‌شان بسیار کمرنگ شده.

بهاره رهنما ـ پیمان قاسم‌‌خانی

به نظر می‌‌رسیدکه موفقیت فیلم عاشقانه به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، سکوی جهشی خواهد شد برای دو بازیگر جوانش که بعداً شنیدیم با هم ازدواج کرده‌‌اند. پیمان قاسم‌‌خانی طی سال‌‌های اخیر از موفق‌‌ترین و محبوب‌‌ترین نویسندگان طنز ایران تبدیل شده است. اما بهاره رهنما هم که دغدغه‌‌های دیگری جز بازیگری داردـ نظیر نویسندگی و روزنامه نگاری. این زوج موفق پس از سال‌‌ها در فیلم «سن‌‌پترزبورگ» به کارگردانی بهروز افخمی با یکدیگر همبازی شدند که نتیجه‌‌اش احتمالا امسال خواهیم دید.

امین حیایی ـ نیلوفر خوش خلق

امین حیایی در زمان فیلم برداری سریال «روزگار جوانی»، با «نیلوفر خوش خلق» آشنا شد. حیایی و خوش خلق پیش از ازدواج، ‌در فیلم «مونس» نیز با یکدیگر همبازی بودند که این فیلم چندان موفق نبود. مانی و ندا نیز نتوانست موفقیتی برای آنها به حساب آید. اما آنها هم زمان با بازی در فیلم «بوی بهشت» ازدواج کردند.

امیر جعفری ـ ریما رامین فر، رامبد جوان ـ سحر دولتشاهی، ‌نیما فلاح ـ سحر ولدبیگی، محسن قاضی مرادی ـ مهوش وقاری، شاهرخ فرتنیان ـ افسانه چهره آزاد، محمود پاک نیت ـ مهوش صبرکن، آتش تقی‌‌پور ـ شهین علیزاده، بهروز بقایی ـ پرستو گلستانی، اصغر همت ـ افسر اسدی، سعید تهرانی ـ لادن طباطبایی، حسن‌پور شیرازی ـ مهناز افضلی، ‌داوود رشیدی ـ احترام‌‌السادات برومند، هم جزو مهمترین زوج‌‌های بازیگر هستند که در ذهن علاقمندان هنر ایران نقش‌‌های ماندگاری را ثبت کرده‌‌اند.
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
34
محل سکونت
Tehran
خب باز هم عقب افتاديم از BoxOffice !

در آخرهفته گذشته THE FINAL DESTINATION در صدر جدول بود. ولي در جدول روزانه در حال حاضر INGLOURIOUS BASTERDS به صدر جدول برگشته. اين فيلم تا اينجا کار بعد از 13 روز نمايش 78 ميليون دلار فروش کرده.

THE FINAL DESTINATION در رده دوم هست. اين فيلم هم بعد 6 روز نمايش تا اينجاي کار 33 ميليون فروش کرده.

DISTRICT 9 هم که به شدت مورد استقبال منتقدان قرار گرفت عليرغم افتتاحيه نه چندان خوبش کف فروش خوبي داره و در حال حاضر بعد از 20 روز نمايش مجموعا 93 ميليون دلار فروش کرده.

HALLOWEEN II هم بعد از 6 روز نمايش 19 ميليون دلار فروش کرده. فروش فيلم نسبت به افتاحيش بسيار پايين هست و افتي حدود 64 درصد رو نشون ميده.

JULIE & JULIA هم که ميتونه نامزدي بعدي اسکار مريل استريپ رو همراه داشته باشه بعد از 27 روز نمايش 72 ميليون فروش کرده.

G.I. JOE: THE RISE OF COBRA هم بعد از 27 روز تا اينجاي کار 133 ميليون فروش کرده.

THE HANGOVER هم که يکي از پروفروشترين فيلم هاي سال بوده (به نوعي پرسودترين بود از لحاظ درصدي !) در حال حاضر به رقم 270 ميليون دلار رسيده.

TRANSFORMERS: REVENGE OF THE FALLEN هم در مرز 400 ميليون هست. اين فيلم تا الان 399 ميليون فروش کرده.


مشاهده جدول کامل
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«عصر يخي 3» چهارمين فيلم پرفروش تاريخ شد


انيميشن «عصر يخي ‌٣» چهارمين فيلم پرفروش تاريخ سينماي جهان شد.

به گزارش ايسنا، انيميشن «عصر يخي؛ سقوط دايناسورها» در هفته گذشته فروش ‌١١ ميليون دلار را از ‌٣٩ كشور جهان به‌دست آورد.

اين فيلم در دهمين هفته‌ اكران خود توانست مجموع فروش جهاني‌اش را به ‌٤/٦٦٠ ميليون دلار برساند و بالاتر از «دزدان دريايي كارائيب؛ انتهاي جهان» و پايين‌تر از «هري‌پاتر و سنگ جادو» چهارمين فيلم پرفروش تاريخ سينما نام بگيرد.

با اين‌حال، اين فيلم انيميشن هرگز نخواهد نتوانست ركورد دو فيلم برتر اين فهرست را بشكند؛ «تايتانيك» با فروش ‌٢٤/١ ميليارد دلار و «ارباب حلقه‌ها» با فروش ‌٧٤٢ ميليون دلار دو فيلم پرفروش تاريخ سينما هستند كه ركورد آنها تا سال‌ها دست نيافتني خواهد بود.

به گزارش ورايتي، قسمت سوم فيلم انيميشن «عصر يخي» ركورد فروش آغازين يك فيلم انيميشن در تاريخ سينما را در اختيار خود دارد.

اين فيلم در اولين هفته اكران توانست فروش ‌‌١٤٨ ميليون دلار را از حدود ‌‌١٢ هزار سالن سينما در ‌‌١٠١ كشور به‌دست آورد.
 
بالا