• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
فيلمبرداري «بي‌خوابي» پايان يافت


خبرگزاري فارس: فيلمبرداري سكانس‌هاي باقي‌مانده فيلم سينمايي «بي‌خوابي» به كارگرداني محمدجعفر باقري‌نيا در شهرستان يزد انجام شد و فيلمبرداري اين اثر سينمايي كاملا به پايان رسيد.
A0747236.jpg


«حبيب‌الله صحرانورد»، تهيه‌كننده فيلم «بي‌خوابي» به خبرنگار سينمايي فارس در اين‌باره گفت: فيلمبرداري اين پروژه در آخرين ساعات روز پنجشنبه 16 مهرماه تمام شد و گروه به تهران برگشتند.
وي افزود: كليه فيلمبرداري كار در يزد انجام شده كه با همكاري و همياري عوامل و با رضايت كامل كارگردان به پايان رسيد.
صحرانورد به فارس گفت: منتظر هستيم تا نگاتيوهاي فيلم را از لابراتوار دريافت كنيم و سپس با انتخاب تدوينگر وارد مرحله تدوين شويم.
عوامل فيلم سينمايي «بي‌خوابي» با اندكي تغيير عبارتند از:
كارگردان: محمدجعفر باقري‌نيا، طراح‌صحنه: محمدجعفر باقري‌نيا، مدير فيلمبرداري: ناصر كاووسي، صدابردار: طاهر پيشوايي، طراح گريم: افروز بوجاريان، عكاس: مهدي حيدري، مسئول تداركات: احمد عباسي، مجري طرح: بهروز فرجي، و با بازيگران: كيهان ملكي، آشا محرابي، اصغر همت، مجيد حمزه ابيازني، مهرخ افضلي، اميررضا وزيري، حميدرضا حاجي‌‌محمدزاده، با معرفي حسن قهرماني و ليلي سليماني.
فيلم سينمايي «بي‌خوابي» با مشاركت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي تهيه گرديده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
گزارش دومين روز از بازديد هيأت سينمايي ايران از آمريكا؛
ابراز خرسندي حاتمي‌كيا از رفع توقيف «به رنگ ارغوان»


خبرگزاري فارس: «ابراهيم حاتمي‌كيا» در سفر به آمريكا با ابراز خرسندي از رفع توقيف فيلم «به رنگ ارغوان»اش كه در روز سفر به آمريكا خبر رفع توقيفش را شنيده بود، ابراز اميدواري كرد تا به زودي بتواند فيلم را براي مردم نمايش دهد.

A0754192.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خانه سينما، دومين روز از بازديد هيات سينمايي ايران از آمريكا با بازديد از مركز مطالعات و تحقيقات سينمايي آكادمي علوم و هنر‌هاي سينمايي آغاز شد.
اين مركز كه در يكي از ساختمان‌هاي سه گانه آكادمي مستقر است در يك بناي تصفيه‌خانه قديمي آب قرار دارد. هيات فيلمسازان ايراني از نزديك با فعاليت‌ها و امكانات اين مركز آشنا شدند و سركار خانم ليندا هاريس مدير اين مركز علاوه بر توضيحاتي درباره تاريخچه و خدمات اين مركز به پرسش‌هاي ميهمانان نيز پاسخ گفت. اين مركز با طبقه‌بندي سه‌گانه اسناد و مدارك سينمايي در قالب فيلم، موضوع و اشخاص در عرصه‌هاي پوستر، عكس(بيش از 10 ميليون)، فيلمنامه، دكوپاژ(قريب 35000) و برخي از لوازم صحنه و سي هزار جلد كتاب سينمايي ميزبان محققان و پژوهشگران سينماست.
نكته جالب توجه در اين بازديد وجود پوسترهاي فيلم‌هاي سينمايي نماينده ايران در جايزه اسكار نظير «خيلي دور خيلي نزديك»، «آواز گنجشك‌ها» و «بچه‌هاي آسمان» بود. اين ديدار به مدت 2 ساعت از 11 بامداد تا 13 ادامه داشت.
بعد از ظهر نيز ميهمانان آكادمي در ساعت 19 در سالن سينماي دانشگاه يوسي‌ال‌اي نخست فيلم مستند «بانوي گل سرخ» به كارگرداني مجتبي ميرتهماسب -كه از سفر باز ماند- را به همراه مردم تماشا كردند.
ميرتهماسب در متني كه توسط يكي از بستگان بانو همايون صنعتي قرائت شد، مراتب نارضايتي‌اش را از ممنوع‌الخروج شدنش ابراز و از هيجان ناشي از امكان نمايش فيلم‌اش در آمريكا سخن گفته بود. حاضران كه تمامي صندلي‌هاي سينما را در اشغال خود داشتند، پس از پايان اين فيلم كه روايت پشتكار و جديت بانوي نيك‌انديش، همايون صنعتي است را با گرماي دست‌زدن‌هاي ممتد ستودند.
آن‌گاه نوبت نمايش فيلم «به نام پدر» ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا رسيد و مجري با معرفي سوابق فيلمسازي وي حاضران را به ديدن فيلمي كه روايت مسايل و عوارض جامعه در پس جنگ است، دعوت كرد. پس از نمايش فيلم حاتمي‌كيا، كرتيس هانسون از اعضاي هيات مديره آكادمي علوم و هنر‌هاي سينمايي اداره جلسه پرسش و پاسخ را برعهده گرفت.
حاتمي‌كيا در پاسخ به اين پرسش هانسون در باره اينكه چرا اين‌گونه فيلم‌ها را مي‌سازد، گفت: من در حقيقت از جنگ به سينما آمده‌ام و هنوز با آن فضا مانوسم و البته كه اخيرا فيلمي در فضاي ديگري غير از جنگ ساخته‌ام، اما 14 فيلم از 15 عنوان فيلمي كه ساخته‌ام، به موضوع جنگ و بيشتر عوارض ناشي از آن در جامعه پس از جنگ مي‌پردازد.
وي در برابر اين پرسش كرتيس هانسون كه چگونه بودجه اين‌گونه فيلم‌ها را تامين مي‌كند، بيان داشت: فيلم‌هايي كه درباره جنگ ساخته مي‌شود از بودجه دولتي تامين اعتبار مي‌شود و اينكه چون اين حوزه با اسلحه و ... ارتباط دارد، حمايت دولت از فيلمساز در برابر نيروهاي نظامي يك ضرورت به شمار مي‌رود و البته كه اميدوارم روزي برسد كه بتوان در مورد جنگ كه هشت سال به طول انجاميد و عمري از نسل مرا به خود اختصاص داد، با شركت‌هاي خصوصي، فيلم ساخت.
حاتمي‌كيا در پايان اين نشست با ابراز خرسندي از رفع توقيف فيلم «به رنگ ارغوان»اش كه در روز سفر به آمريكا خبر رفع توقيفش را شنيده بود، ابراز اميدواري كرد تا به زودي بتواند فيلم را براي مردم نمايش دهد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
فيلم‌هايي با موضوع انقلاب اسلامي روي پرده سينماتك مي‌رود


خبرگزاري فارس: «عليرضا حسيني» مدير سينماتك موزه‌هنرهاي معاصر با اشاره به اين كه سينماتك، مكاني كاملا فرهنگي و به‌دور از درآمدزايي است، از نمايش فيلم‌هايي با موضوعيت انقلاب اسلامي در سينماتك، هم‌زمان با دومين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر خبر داد.
A0754160.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، يك سال و نيم پيش مديريت سينماتك موزه هنرهاي معاصر به «عليرضا حسيني» واگذار شد. شش ماهه اول سال كه بسياري از ارگان‌ها و نهادها به دلايل مختلف نتوانستند جلسات نمايش فيلم خود را به صورت منظم دنبال كنند، سينماتك كه هميشه و در همه جاي دنيا محلي براي آشنايي با بهترين‌هاي سينماي داستاني و مستند است، به طور مرتب و بدون وقفه جلسات نمايش فيلم را برگزار كرد.
حسيني تحصيلات دانشگاهي‌اش در رشته شيمي است اما علاقه به عكاسي باعث گرايش او به سينما شد. شايد يكي از دلايلي كه علاقه زيادي به سينماي مستند دارد از همين امر ناشي شود. از سال 67 وارد عرصه توليد فيلم كوتاه و مستند شد و كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي را در اين زمينه دنبال كرد. كارهاي متعددي را در مقام تهيه‌كننده و كارگردان براي شبكه‌هاي مختلف ساخته از جمله مي‌توان به مجموعه52 قسمتي «بحران معنويت در جامعه معاصر»، «جنگ و صلح در آينه تفكر» با تم ديني و فلسفي شبكه 1، «تاريخ به روايت سينما» شبكه يك ، مجموعه ده قسمتي «زائر شرق» درباره هانري كورمن شبكه 4، سري دو و سه «مستند چهار»، سري 7 و 8 «سينما چهار» و تهيه 6 تله‌فيلم اشاره داشت. اما خود از ميان كارهايي كه انجام داده، «مجله فرهنگي هنري يك» را مي‌پسندد. برنامه‌اي كه «حسيني» درباره آن معتقد است: «برنامه بسيار خوبي بود. برنامه اي با رويكرد اطلاع رساني و آموزشي 45دقيقه در نظر گرفته شده بود با آيتم هاي مختلف و مختصر كه اهالي فرهنگ آن را دوست داشتند. سعي مي‌كرديم هيچ‌يك از اهالي فرهنگ و هنر را از ياد نبريم»

بيشتر چه نوع آثاري را براي نمايش در سينماتك موزه هنرهاي معاصر انتخاب مي‌كنيد؟
- از فيلم‌هاي خارجي و ايراني داستاني و مستند براي نمايش استفاده مي‌كنيم، اما بيشتر برروي نمايش آثار مستند متمركز شديم زيرا اين آثار كم‌تر امكان نمايش و پخش دارند و فيلم‌هاي خاص‌تري هستند. علاقمندان و مخاطبان هم اين نوع آثار حال و هواي سينماتك را بيشتر دارند. هر زمان كه فيلم مستند براي نمايش انتخاب كرديم از سوي مخاطبان با استقبال خوبي مواجه شديم. در حوزه سينماي داستاني امكان براي پخش فيلم بيشتر وجود دارد. از سوي ديگر هر مديري كه جايي حضور پيدا مي‌كند، علائق خودش را هم در برنامه‌ها لحاظ مي‌كند. ما سعي كرديم احجاف نكنيم اما اين اتفاق افتاده است.

بيشتر چه مستندهايي را براي نمايش در نظر مي‌گيريد؟
- من عضو انجمن تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي مستند خانه سينما هستم و بيشتر مستند ساخته‌ام و فعاليت‌هايم بيشتر در اين حوزه متمركز شده است. با اين پس‌زمينه كاري، در سينماتك نيز بيشتر مستندهايي را در نظر مي‌گيريم كه يا نگاه خاصي در محتوا يا در ساختار دارند و كارهاي خاصي هستند ضمن اين كه جوايزي را در خارج يا داخل كشور كسب كرده‌اند. به‌خصوص كارهايي كه در جشنواره سينماحقيقت شركت كرده‌اند. به جز اين موارد، كارهايي كه دوستان در انجمن سينماي جوانان ايران تهيه مي‌كنند يا كارهاي خوبي كه در تلويزيون تهيه مي‌شود، به نمايش مي‌گذاريم. ملاك انتخاب محتوا و كيفيت اثر است كه بايد جزء بهترين‌ها باشند. معمولاً در انتخاب آثار موفق بود‌ه‌ام و دوستان هم در مركز گسترش سينماي مستند و تجربي كمك مي‌كنند و تعامل خوبي برقرار شده است. البته موزه هنرهاي معاصر براي پخش آثار قراردادي تنظيم مي‌كند و مبلغي ناچيز را پرداخت مي‌كنيم.

جلسات نمايش فيلم چگونه برگزار مي‌شود؟
- براي اكثر فيلم‌هاي مستند پس از نمايش فيلم، چلسه نقد و بررسي اثر نيز برگزار مي‌شود زيرا عوامل فيلم حضور دارند. جلسات نقد و بررسي با استقبال مواجه مي شود ولي در كارهاي داستاني اين اتفاق نمي‌افتد.

با توجه به گذشت نيمي از سال، چه برنامه‌هايي را در سينماتك دنبال كرديد و تغييرات احتمالي در حوزه فرهنگ‌وهنر تاثيري بر برنامه سينماتك خواهد داشت؟
- برنامه‌هاي فصلي سينماتك را دنبال كرده‌ايم. در شش ماهه نخست بسياري از نمايش‌هاي خاص براي هنرمندان، يا مركز گسترش به دلايل متعدد برگزار نمي‌شد اما سينماتك هر هفته چهارشنبه‌ها برنامه نمايش فيلم داشت كه برخي از آنها با نقد و بررسي همراه بود براي نيمه دوم سال نمايش‌ها ادامه خواهيم داد تغييرات و تحولات زياد در برنامه‌هاي سينماتك تاثيري نخواهد داشت چه من باشم و چه نباشم برنامه‌ها اجرا خواهد شد. امسال قصد داريم همراه با جشنواره هنرهاي تجسمي فجر (كه سال گذشته اولين دوره جشنواره بود و به شكلي بسيار عالي در موزه هنرهاي معاصر برگزار شد) نمايش فيلم‌هايي با موضوعيت انقلاب اسلامي داشته باشيم.

براي سال آينده، چه برنامه‌هايي براي سينماتك داريد؟
- اگر من در خدمت موزه و آقاي دكتر شالويي باشم، سال 89 چند برنامه خوب را براي سينماتك در نظر داريم. قرار است اولين جشنواره فيلم‌هاي تجسمي و هنرمندان تجسمي را در موزه هنرهاي معاصر برگزار كنيم كه فرم‌هايي هم آماده كرديم و ارايه داديم كه با استقبال خوبي مواجه شديم. هفته فيلم چين را خواهيم داشت كه هم‌زمان با آثار هنرمندان تجسمي چين در موزه، آثار مستند و داستاني اين كشور در سينماتك به نمايش درخواهد آمد. هفته فيلم هند و هم‌زمان هنرهاي تجسمي هند را در موزه هنرهاي معاصر خواهيم داشت. احتمال زياد هفته فيلم مالزي را خواهيم داشت. كشور ما و مالزي ارتباط خوبي دارند اما متأسفانه تا امروز هنرمندان تجسمي در مالزي معرفي نشدند و همين طور ايران نيز با هنرمندان مالزي و آثارشان آشنا نيست. پيشنهاد اين هفته را من ارايه دادم كه دوستان هم پذيرفتند. انشاءالله هفته فيلم و هنرهاي تجسمي مالزي را در تهران خواهيم داشت. همچنين با حضور دكتر ايوبي در مديريت بخش اكوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و صحبت‌هايي كه دكتر ايوبي با دكتر شالويي داشتند، قرار بر اين است كه برنامه‌اي براي هنرهاي تجسمي و سينماي كشورهاي عضو اكو در ده كشور برگزار كنيم. در سال آينده انشاءالله پنج برنامه مفصل و خوب براي سينماتك موزه هنرهاي معاصر خواهيم داشت.

چگونه آثار مستند و داستاني را انتخاب مي‌كنيد؟
- ما در مراحل اوليه كار هستيم، موزه صحبت‌هايي با چين انجام داده است و سعي ما بر اين است كه آثاري را انتخاب كنيم كه ارتباطي با هنرهاي تجسمي داشته باشند. البته صددرصد اين طور نخواهد بود اما به لحاظ زيبايي‌شناسي و تصوير كارها بايد اين قابليت را در خودشان داشته باشند. تنها به صرف اين كه فيلم سينمايي يا مستند باشد و يا فيلم خوبي است كار را انتخاب نمي‌كنيم.

در اين كشورها ما نيز برنامه‌هايي خواهيم داشت؟
- بله. ما هم در اين سه كشور برنامه خواهيم داشت. آثار تجسمي و هنر سينماي كشور ما در اين كشورها به عنوان هفته فرهنگي ايران در معرض ديد علاقمندان قرار خواهد گرفت. از طرف مالزي از سوي ايالت كدا دعوت شديم كه هفته فيلم در آن جا داشته باشيم. كدا ايالت فرهنگي مالزي است بزرگان ادب و هنر و سياست مالزي از اين ايالت هستند و مشتاقند كه با فرهنگ و هنر و سينماي ايران بيشتر آشنا شوند. اين دعوت از سوي كشور مالزي به عمل آمده و ما هم از دوستان خواستيم تا آثار سينمايي‌شان را معرفي كنند تا بتوانيم هفته فيلم پرباري را در مالزي برگزار كنيم. هفته فيلم ايران قرار بود در ماه مبارك رمضان برگزار شود كه شرايط مهيا نبود احتمالاً اواخر 2009 ميلادي و يا اوايل 2010 اتفاق خواهد افتاد. تقريباً ماه‌هاي دي يا بهمن. البته دعوت از سوي دوستان صورت گرفته، تنها منتظر هستند كه فيلم‌ها را اعلام كنيم.

اين برنامه تنها براي آثار سينمايي ايران در نظر گرفته شده است يا هنرهاي تجسمي را در كنار هفته فيلم در مالزي خواهيم داشت؟
- براي هنرهاي تجسمي با دو موزه هنرهاي اسلامي و موزه ملي صحبت‌هايي شده است كه كارهاي تجسمي ما همزمان با هفته فيلم در مالزي در معرض ديد قرار بگيرد. در ايالت كدا بيشتر روي سينماي ايران توجه دارند كه در كنارش آثار تجمسي هم ارايه خواهد شد. اما در ايالت كوالالامپور بيشتر توجه بر روي هنرهاي تجسمي است و در كنارش آثار سينمايي ايران به نمايش درخواهد آمد.

هفته فرهنگي چه مدت در مالزي برگزار خواهد شد؟
- حدود يك ماه است كه در دو ايالت به صورت همزمان برگزار مي‌شود و ما كارها را جابه‌جا خواهيم كرد. مالزي 13 ايالت دارد و بسيار علاقمند و شيفته آشنايي با فرهنگ و هنر و آثار سينمايي ايران هستند. تصور من اين است كه با استقبال خوبي مواجه خواهيم شد و دعوت از ايالات ديگر اين كشور نيز خواهيم داشت كه اين زمان طولاني‌تر خواهد شد.

شما چگونه آثارسينمايي را براي هفته فرهنگي مالزي انتخاب مي‌كنيد؟
- من در ابتدا از آقاي آفريده و خانم نادري تقاضا كردم كمك كنند و ليستي را در اختيار ما قرار دادند كه بايد انتخاب كنيم . اما سعي مي‌كنيم يك بسته از بضاعت سينماي ما از سينماي داستاني و مستند (حرفه‌اي و تجربي) ارايه دهيم. آنها علاقمندند با نگاه نسل سوم سينماي ما آشنا شوند و فيلم‌ها مي‌توانند نكات آموزشي بسياري براي آنها داشته باشد. سينماي مالزي هنوز سينماي پيشرفته‌اي نيست. البته در انيميشن پيشرفت‌هاي بسيار خوبي داشته‌اند و ممكن است در چند سال آينده از كره، چين، تايوان و حتي تايلند پيشي بگيرند زيرا دانشگاه‌هاي‌شان روي انيميشن متمركز شده‌اند. از ويژگي‌هاي مردم مالزي علاقه به آشنايي به سينما و آداب و رسوم ايراني است.

تنها فيلم‌هاي فيلمسازان نسل سوم را انتخاب خواهيد كرد؟
- ما محدوديتي براي سن و سال سازندگان آثار در نظر نگرفته‌ايم. مهمترين ويژگي فيلم‌ها اين است كه نماينده سينماي ايران هستند و بايد به لحاظ تكنيكي آثار خوبي باشند. اگر كار تجربي است، نگاهي كه فيلمساز دارد بايد به گونه‌اي باشد كه بتواند با مخاطب خارجي ارتباط برقرار كند. فيلم‌هايي كه فرهنگ و آداب و رسوم ايران را به طور واقعي مطرح كند، مورد توجه ما است. آنها علاوه بر آشنايي با سينماي ما، طالب‌اند بدانند چگونه سينما با مردم، فرهنگ و تاريخ و تمدن كشور ما تعامل دارد و خوشبختانه اكثر فيلم‌هايي كه در سينماحقيقت يا جشنواره‌هاي ديگر از جمله فجر شركت مي‌كنند، اين ويژگي‌ها را دارند. ملاك انتخاب ما فيلم‌هايي است كه رسم و رسوم و آداب اجتماعي مردم مسلمان ايران ، طبيعت، فرهنگ، هنر، تمدن و تاريخ كشور را به خوبي بيان كند. آنها علاقمندند از نگاه سينماگران، ايران را بشناسند.

كميته‌اي براي انتخاب فيلم‌ها در نظر گرفتيد؟
- بله نظرات مختلف دوستان را مد نظر قرار مي دهيم. از دوستاني كه توليدات مستند و سينمايي را برعهده دارند، استفاده خواهيم كرد. از دوستاني در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و منتقداني نظير مازيار اسلامي كمك خواهيم گرفت و هياتي را براي انتخاب فيلم‌ها اعلام خواهيم كرد. چند كارشناس هم بايد در مالزي حضور داشته باشند تا پيرامون سينما بحث و تبادل‌نظر صورت گيرد و جلسات متعددي برگزار خواهد شد.

برنامه‌اي براي تجهيز سالن سينماتك نداريد؟
- سيستم دالبي در سالن سينماتك نداريم و براي استفاده از اين سيستم محدوديت داريم، زيرا سالن قديمي است و چون حالت موزه‌اي دارد براي حفظ فضاي موزه اي آنجا نتوانستيم سيستم دالبي در سينماتك داشته باشيم. البته مهندس مسچي دعوت كرديم و با بررسي‌هايي كه صورت گرفت متوجه شديم اگر بخواهيم سينما را به سيستم دالبي تجهيز كنيم بايد شكل سالن را تغيير دهيم و حيف است چون بايد فضاي موزه‌اي را حفظ كنيم. اما درصدد هستيم سيستم را استريو كنيم. سال گذشته نتوانستيم از جشنواره فجر در بخش بين‌الملل، فيلمي را نمايش دهيم اما اميدوارم امسال بتوانيم فيلم‌هاي جشنواره فجر را در سينماتك نمايش دهيم. متاسفانه بودجه كافي تاكنون وجود نداشته
اگر بودجه تامين شود انشاءاله اين اتفاق بيافتد.

وضعيت سينماي مستند در ايران را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
- وضعيت سينماي مستند ما بهتر از سينماي اكران است. نه تنها عقب نيست بلكه جلوتر هم هست. در سينماي مستند خلاقيت بسيار مهم است كه ما اين خلاقيت را در بسياري از آثار شاهد هستيم. يك مقدار در زمينه تجهيزات عقب هستيم. تجهيزات صدا يا لنز و...، اما خوشبختانه پژوهشگران، نويسندگان، محققان و فيلمسازان خوبي داريم. همچنين مراكز مختلف علمي، فرهنگي و هنري تعامل خوبي با اينگونه از سينما برقرار كرده‌اند. سينماي مستند ما در دنيا عقب‌تر از سينماي اكران نيست بلكه جلوتر هم هست. در سال‌هاي اخير مورد توجه قرار گرفته و در آينده نزديك در دنيا هم بيشتر از اين بروز و ظهور خواهد داشت. هنوز مخاطبان عادت به ديدن فيلم مستند ندارند، اما اگر مستند ايراني از تلويزيون پخش شود مخاطب لذت خواهد برد. سال‌ها صحبت بر اين بود كه تلويزيون تعامل بيشتري با سينماي مستند داشته باشد كه خوشبختانه يكي دو سال اخير اين اتفاق افتاده حالا تلويزيون هم مستندسازي مي‌كند و هم از آثار استقبال مي‌كند و شبكه چهار، يك، دو به پخش آثار مستند تمايل نشان مي‌دهد و مخاطب خودش را پيدا مي‌كند. تلويزيون رسانه بسيار قدرتمندي است كه مي‌تواند به ذائقه مردم جهت دهد تا سينماي مستند را بيشتر ببينند و جدي تر به آن نگاه كنند. سينماي مستند ما بسيار اميدوار كننده است.

برگزاري جشنواره سينماحقيقت چقدر مؤثر بوده است؟
- برگزاري جشنواره سينماحقيقت بسيار تاثيرگذار بوده زيرا اين جشنواره ويژه سينماي مستند است. تعداد زيادي كار در اين جشنواره حاضر مي‌شوند و به رقابت مي‌پردازند و حقيقتاً آقاي آفريده و تيم‌شان در اين زمينه بسيار خوب كار كرده‌اند به‌طوري كه اين جشنواره سال‌به‌سال بهتر برگزار مي‌شود. اي كاش مردم بيشتر به اين سينما بهاء‌ دهند، وقت بگذارند و فيلم‌ها را ببينند. اميدواريم در سال‌هاي آتي با كمك‌هاي شهرداري و وزارت ارشاد، سالن‌هاي كوچك و چند منظوره در تهران و شهرستان‌ها بيشتر ساخته شوند و ما شاهد نمايش فيلم‌هاي مستند در سالن‌ها باشيم. همچنين اميدواريم مستند هم جايگاه خود را در سينماي اكران پيدا كند. تجهيز سالن‌ها و ساخت‌وساز به سينماي ايران بسيار كمك كرد كه آقاي جعفري جلوه و همكاران‌شان در اين چهار سال، تلاش بي‌وقفه‌اي داشتند و اميدواريم اين روند ادامه پيدا كند و تاثيرش را در سينماي مستند نيز شاهد باشيم. به نظرم اتفاقي كه بايد رخ دهد، اين است كه آموزش و پرورش هم در حوزه ساخت آثار مستند آموزشي دخيل شود و به اين سينما كمك كند زيرا سينماي مستند براي كودكان و نوجوانان بسيار جذاب است. اگر اين اتفاق بيفتد يكي از مخاطبان اصلي سينماي مستند دانش آموزان هستند. فيلم‌هاي خوب مستند مفرح و آموزشي بايد در مدارس و سالن‌هاي آنها به نمايش گذاشته شود.

برنامه‌اي براي دانش آموزان در سينماتك در نظر نگرفته‌ايد؟
- سال گذشته به مناسبت روز دانش آموز چند برنامه نمايشي مستند و داستاني داشتيم كه مدارس با سينما تك هماهنگ بودند و دانش‌آموزان را براي ديدن فيلم آوردند. استقبال خوبي شكل گرفت و ما از اين قضيه لذت مي‌برديم زيرا نوجوان‌ها، نگاه دقيق و جستجوگري داشتند و آنها، بيشتر ما را به ادامه راه ترغيب مي‌كنند. امسال هم سعي مي‌كنيم اين اتفاق بيافتد.

چرا اطلاع‌رساني برنامه هاي نمايش سينما تك محدود است؟
- دو ماه است كه سايت موزه هنرهاي معاصر و سينماتك راه اندازي شده است به آدرس www.tmoca.com كه در اطلاع‌رساني بسيار كمك مي‌كند. ما در سينماتك هيچ فيلمي را بدون مجوز نمايش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نمايش نمي‌دهيم كه همين امر مقداري براي اعلام برنامه‌ها كار ما را به تأخير مي‌اندازد. از سوي ديگر برخي از تهيه‌كنندگان دولتي يا خصوصي از ما طلب مبالغي هنگفت براي اجازه نمايش فيلم مي‌دهند. اين را بايد عرض كنم. سينماتك جايي براي درآمدزايي نيست. حتي بليط فروشي هم نداريم يك تعدادي از افراد عضو هستند كه مبلغ 7000 تومان بابت يك سال پرداخت مي كنند و دانشجوها هم با تخفيف ويژه عضو مي شوند. نگاه سينما تك كاملاً فرهنگي است براي همين انتظار داريم دوستان تهيه كننده تعامل بيشتري داشته باشند و لطف‌شان را دريغ نكنند. سينماتك همه جاي دنيا سينماي خاصي است و بسياري از هنرمندان دوست دارند آثارشان در سينما تك نمايش داده شود. ما انتظار تعامل بيشتر از سوي تهيه كنندگان را داريم تا بتوانيم تعداد نمايش‌هاي بيشتري داشته باشيم و اطلاع رساني از ماه هاي قبل صورت گيرد. بعضي وقت ها براي انتخاب فيلم دچار مشكل هستيم. به زودي برنامه نمايش فيلم هاي سينما تك از طريق پيامك به اعضا و هنرمندان هنرهاي تجسمي و اهالي سينما اعلام خواهد شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
/جشنواره فيلم رويش/
بنيانيان: كار در جشنواره فيلم «رويش» پشتوانه قوي اعتقادي مي‌خواهد


خبرگزاري فارس: رئيس حوزه هنري در جلسه‌اي كه با داوران، هيئت انتخاب و اعضاي ستاد جشنواره فيلم «رويش» داشت، بر داشتن پشتوانه ديني و اعتقادي عوامل اين جشنواره تاكيد كرد.

A0652802.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، «حسن بنيانيان» هدف از برگزاري جشنواره فيلم كوتاه «رويش» را رشد مستمر جريان اعتقادي و فكري براي توليد فيلم ديني دانست و گفت: به طور طبيعي هر اثر هنري به صورت مستقيم و غير مستقيم ناشري در **** باورها و ارزش‌هاي فرهنگي جوامع است و از اين جهت مي‌توان گفت هر فيلمي كه ساخته مي‌شود، نسبتي با دين پيدا مي‌كند.
وي در ادامه افزود: به لحاظ فطري همه فيلم‌ها ديني هستند ولي به طور مشخص ماموريت حوزه هنري اين است كه دل و ذهن و مطالعات هنرمندان جوان را در خدمت انعكاس زيبايي‌هاي دين مبين اسلام قرار دهد.
رئيس حوزه هنري تاكيد كرد: به طور معمول مسلمانان در رويكرد خود از بهره‌گيري واقعيت‌هاي ديني ممكن است دچار عدم تعادل از ابعاد گوناگون شوند كه اين خود منجر به بروز عملكرد و رفتارهايي نامتعادل در جامعه مي‌شود كه در نتيجه باعث دوري جوانان از ظرفيت‌هاي نامتناهي ديني مي‌شود لذا اصرار بر انجام مطالعه مستمر در حوزه دين، ظرفيت لازم را در براي آثار توليدي مولد ايجاد مي‌كند و رسيدن به اين مقصود مستلزم كار مداوم و سازمان‌يافته است كه رويش و امثال آن مي‌تواند گامي موثر در اين راستا باشد.
جشنواره فيلم كوتاه ديني «رويش» در دو زمينه فيلمنامه و توليد فيلم از 19 تا 23 آذر در مشهد برگزار مي‌شود.
هيأت ارزيابي آثار اين جشنواره در روزهاي اخير كار بررسي آثار را آغاز كرده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
رونمايي از «معبد جان» در جشنواره بيست‌وهشتم فيلم فجر


خبرگزاري فارس:«محمد درمنش» از اولين نمايش «معبد جان» جديدترين اثر سينمايي خود در جشنواره بيست و هشتم فجر خبر داد.
A0670944.jpg


«محمد درمنش» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس با اعلام اين مطلب افزود: كارهاي فني «معبد جان» مدتي است كه به طور كامل به پايان رسيده است و حتي چندي پيش در كانون فيلم معناگرا نيز به نمايش در آمد كه خوشبختانه نتيجه كار رضايت بخش بود و براي اولين نمايش رسمي آن در جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر خواهد بود.
«معبد جان» نسبت به آثاري كه تا به حال توسط محمد درمنش نگارش و يا كارگرداني شده، فضايي متفاوت دارد و شايد ژانر سينماي انديشه تعريف مناسبي براي اين فيلم باشد. «معبد جان» اگر چه در زمان حال و در يك فضاي رئاليستي قصه خود را روايت مي‌كند اما به نوعي پايبند زمان و مكان خاصي نبوده و همه جوامع انساني در هر سرزمين وبا هر ايدئولوژي مخاطب فيلم است.
در خلاصه داستان اين فيلم آمده: شيطان در چشم عوام‌الناس درختي را مقدس مي‌نماياند. خليل تبر بر دوش در مقابل اين انديشه شرك آلود مي‌ايستد اما جامعه پيرامون سودايي ديگر دارد...
عوامل و دست‌اندركاران توليد «معبد جان»، عبارتند از:
كارگردان و طراح فيلمنامه: محمد درمنش، فيلمنامه‌نويس: قدرت‌الله فتحي، مدير فيلمبرداري: بابك بذرافشان، طراح صحنه و لباس: آذر شباني‌نژاد، انتخاب بازيگر و برنامه‌ريز: محسن درمنش، مدير صدابرداري: جعفر عليان، طراح گريم: اشكان عسگري، مديران تداركات: بهروز ليراوي و حميدرضا نوروزي، دستيار كارگردان: ساسان بهروزيان، مدير صحنه: حجت رحيمي، منشي صحنه: زهرا درمنش، صداگذاري و ميكس: علي نوري، تدوين: ياسر انصاريان، آهنگساز: سعيد شباني، عكاس: نواب موسوي، مديرتوليد: مهدي درمنش، مجري طرح: محمود عبداللهي، تهيه‌كننده: محمد درمنش، تهيه شده در واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري، بازيگران: شهراد وثوقي، رضا توكلي، پرستو گلستاني، شكرخدا گودرزي، محبوبه بيات، سعيد داخ، ناصر فروغ، محمد الهي، جهانشير ياراحمدي، عباس غزالي، ساسان بهروزيان.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
در نود و يكمين نشست كانون فيلم معناگرا عنوان شد؛
اردكاني: «به‌كبودي ياس» بر واقعيات زندگي شهيدبرونسي منطبق است


خبرگزاري فارس: كارگردان فيلم «به‌كبودي ياس» در نود و يكمين نشست كانون فيلم معناگرا گفت: در اين فيلم هيچ‌گونه اغراقي وجود ندارد و هرچه هست كاملا منطبق بر واقعيات زندگي شهيد برونسي است.

A0617516.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، نود و يكمين نشست كانون فيلم معناگرا با نمايش و نقد و بررسي فيلم به كبودي ياس با حضور جواد اردكاني (كارگردان)، ابراهيم اصغري (تهيه‌كننده)، داود عين‌آبادي (بازيگر) و عبدالله اسفندياري مدير حوزه معناگراي بنياد سينمايي فارابي و رضا محمدي كارشناس و مجري در محل سينما فرهنگ برگزار شد.
«به‌كبودي ياس روايت واقعي آخرين ماه‌هاي قبل از شهادت عبدالحسين برونسي از سرداران جنگ را نمايش مي دهد. زماني كه به شهر مي‌آيد مي خواهد رزمندگان را براي عمليات بدر جمع كند اما هر يك از آنها مشكلاتي دارند كه برونسي بايد آنها را حل كند.
در ابتداي مراسم جواد اردكاني، كارگردان فيلم به كبودي ياس گفت: حدود 4 سال پيش به همراه جمعي از سينماگران خدمت مقام معظم رهبري رسيديم كه ايشان توصيه كردند راجع به شهيداني مانند شهيد برونسي و ديگر سرداران جنگ فيلم‌هايي ساخته شود كه متعاقب آن صفار هرندي، وزير ارشاد سابق پيشنهاد ساخت فيلم زندگي شهيد برونسي را به من داد كه پذيرفتم.
ابراهيم اصغري، تهيه‌كننده فيلم به كبودي ياس بيان كرد: اوايل سال گذشته بعد از تحقيقات مفصل، نگارش فيلمنامه به پايان رسيد و اواخر تابستان با حمايت بنياد سينمايي فارابي كليد خورد. به اصرار دوستان سعي كرديم ساخت فيلم را در مدت كوتاهي به انجام برسانيم تا براي جشنواره فيلم فجر آماده شود و بعد از شركت در جشنواره يك تدوين مجدد روي آن صورت گرفت فيلم كوتاه شد.
داوود عين‌آبادي، بازيگر نقش شهيد برونسي در فيلم به كبودي ياس نيز گفت: اين فيلم اولين كار سينمايي من بود. قبل از آن در كارهاي نمايشي و تئاتر فعاليت مي‌كردم.
سپس عبدالله اسفندياري، مدير حوزه فيلم‌ معناگرا در بنياد سينمايي فارابي بيان كرد: اين فيلم به لحاظ فني با كاستي‌هايي همراه است اما نكته مهم‌تر آن موضوع فيلم است كه راجع به يكي از شهداي دفاع مقدس است. ما شهيدان گمنام يا صاحب‌نام زيادي داريم كه ناگفته‌هاي زيادي درباره زندگي آنها وجود دارد . صحنه هاي ساده زيستي و مردمي بودن شهدا را كه مي‌بينيم فكر مي‌كنيم افسانه است و فاجعه همين‌جاست كه ما چه كرده‌ايم و چرا آنقدر از اين سرداران شهيد رور شده‌ايم كه آن واقعيت‌هاي بلورين را امروز به سختي باور مي‌كنيم.
اصغري در رابطه با اشاره به سختي‌ها و شيريني‌هاي ساخت فيلم به كبودي ياس، توضيح داد: در مرحله پيش‌توليد مي‌دانستيم كه اين اولين فيلم واقع‌گرايانه، راجع به يكي از فرماندهان شهيد جنگ تحميلي است و مطمئنا خانواده، دوستان و هم‌رزمان آن شهيد هستند و اگر فيلم خلاف واقع پرداخت شود مورد نقد قرار خواهد گرفت و ديگر اينكه، مي‌خواستيم اين واقعيت را باور‌پذير كنيم.
وي افزود: بخش شهري فيلم را در مشهد فيلمبرداري كرديم و لوكيشن‌هاي جنگ در شهرك سينمايي دفاع مقدس ضبط شد. يكي از سختي‌هاي كار اين بود كه عمليات‌‌هايي كه شهيد برونسي در آن حضور داشتند بدر، خيبر و چهارراه خندق بود، به طوري كه اين مناطق عملياتي در جنوب كشور نيز ديگر وجود ندارند، به طور مثال چهارراه خندق در كشور عراق قرار دارد و توسط بمباران‌هاي فراوان صدام به كلي تغيير كرده است. به همين دليل تصميم گرفتيم چهارراه خندق را براي اولين بار در شهرك سينمايي دفاع مقدس بازسازي كنيم.
اصغري گفت: مشاور ما براي ترسيم واقعيت‌هاي زندگي شهيد برونسي، معاون اين شهيد، سردار اخوان بود. او آخرين بازمانده چهارراه خندق است و در آخرين ساعات قبل از شهادت برونسي با او بوده است.
اردكاني درباره معيارهاي انتخاب فرم روايت بيان كرد: يكي از انتخاب‌هاي سخت ما انتخاب فرم روايت بود. ما نمي‌خواستيم با انتخاب روايت خطي از ديد داناي كل و قهرمان‌سازي به زندگي شهيد برونسي بپردازيم. نمي‌خواستم راجع به شهيد غلو كنم چون معتقدم زندگي آن بزرگواران آنقدر ارزشمند است كه نيازي به غلو نيست، به همين دليل فرم روايت متقاطع را انتخاب كردم.
وي افزود: فيلم متشكل از قصه يحيي، ستار، رضا، حامد و شهيد برونسي بود كه وجه اشتراك همه آنها تأثير گذاري برونسي بود سرانجام چهار قصه، تبديل به يك قصه شد و آن را تا آخر پيش برديم. تلاش من اين بود خيلي به سمت غليظ شدن احساسات نرويم و بگذاريم تماشاگر خودش برونسي را قبول كند.
وي تصريح كرد: در زندگي هر كسي مقاطع مختلفي وجود دارد. زندگي شهيد برونسي هم مستثي نيست. دوران نوجواني، جواني، مهاجرت از نيشابور به مشهد و ... ولي من مي‌خواستم ويژگي‌هاي شخصيتي او را معرفي كنم نه اطلاعات زندگي او را و از اين رو چند ماه آخر شهادت او را انتخاب كردم كه اين مقطع دوران گذشته وي را كه تبديل به خصلت و شخصيت در او شده بود نيز نشان مي‌داد.
اسفندياري درمورد معناگرايي اين فيلم توضيح داد: در اين فيلم معناگرايي در تحول شخصيت‌ها و اخلاص و ايثار وجود داشت. در صحنه‌اي كه ستار ميوه مسموم شده را مي‌خواهد به برونسي بدهد و دستي كه نمي‌دانيم متعلق به كيست بشقاب ميوه‌ را پرت مي‌كند و بعد مي‌بينيم كه ستار پسر شهيدش را يك لحظه مي‌بيند، البته اگر اين‌گونه صحنه‌ها در حالت ابهام باشد اثرگذارتر است.
رضا محمدي مجري و منتقد نيز در پايان اين نشست گفت : هم اكنون در سينماي غرب ما شاهد اين هستيم كه بدون انگيزه و نگاه فردي جنگ را به تصوير مي‌كشند و از رسانه سينما براي مظلوم‌نمايي خود و تفكرات سياسي‌شان بهره مي‌گيرند.
وي تصريح كرد: يكي از ويژگي‌هاي سينماي دفاع مقدس پرداختن به فرهنگ مقاومت ايثار و شهادت است كه آن را از سينماي جنگ در جهان متمايز مي‌سازد و ما تا دير نشده بايد به خاطرات رزمندگان را براي ثبت در تاريخ و انتقال به نسل جوان توجه كنيم.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
تماشاخانه به سراغ سينماي اقتباسي مي‌رود


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «گاوخوني» به كارگرداني بهروز افخمي در تماشاخانه حوزه هنري مركز كرج نقد و بررسي مي‌شود.
A0713355.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي حوزه هنري استان تهران، گاوخوني ششمين فيلم سينمايي بهروز افخمي است كه براساس رماني از جعفر مدرس صادقي به همين نام اقتباس شده است.
بنابراين گزارش، اين فيل داستان داستان كابوس‌هاي جواني را حكايت مي‌كند كه خاطرات پدر مرده‌اش، شهر زادگاهش يعني اصفهان، و رودخانه زاينده رود او را به مرز پريشاني مي‌كشاند.
بهرام رادان، بهاره رهنما، سروش صحت، آتيلا پسياني و عزت الله انتظامي در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند. از ديگر عوامل «گاوخوني» مي‌توان به كيوان هنرمند(موسيقي)، محمد آلادپوش(مدير فيلم‌برداري)، علي معلم(تهيه كننده) و بهروز افخمي(كارگردان و تدوين‌گر) نام برد.
علاقه‌مندان براي حضور در اين نشست‌ مي‌توانند روز دوشنبه(20 مهرماه) ساعت14 به حوزه هنري مركز كرج واقع در ميدان نبوت،‌ كوچه ميلاد4، شماره 35 مراجعه كنند
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مستند «همدان در جنگ» آماده نمايش شد


خبرگزاري فارس: مستند «همدان در جنگ» به كارگرداني حامد خسروي و تهيه‌كنندگي مرتضي شعباني آماده نمايش شد.
A0719258.jpg


«حامد خسروي» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: اين مستند در مدت‌زمان 30 دقيقه در موسسه روايت فتح تهيه‌ شده است.
وي در ادامه درخصوص موضوع فيلم، اظهار داشت: «همدان در جنگ» نقش كليدي همدان را در جنگ تحميلي بررسي مي‌كند و از ابتداي جنگ تا عمليات مرصاد را به تصوير مي‌كشد.
خسروي ادامه داد: در اين فيلم، با 22 نفر از افراد برجسته و صاحب نظر در حوزه جنگ مصاحبه شده است همچنين در مستند «همدان در جنگ» تصاويري از موزه جنگ همدان گرفته شده كه تاكنون اين تصاوير به بيرون داده نشده است.
حامد خسروي كارگرداني «بازگشت پرنده مهاجر»، «آپولو 58»، «قاب سرد» و «ترانه اندوهگين كوهستان» را در كارنامه هنري خود دارد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
/جشنواره فيلم كوثر/
حضور 250 فيلم كوتاه در جشنواره فيلم كوثر


خبرگزاري فارس: بيش از 250 عنوان فيلم در بخش فيلم كوتاه چهارمين جشنواره فيلم كوثر شركت كردند.

A0750323.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از معاونت امور رسانه‌اي جشنواره فيلم كوثر، حسن امجدي‌مقدم معاونت انتخاب و ارزشيابي جشنواره با اعلام اين خبر افزود: اين گستره از استقبال غير منتظره بود، در حالي كه مدت زمان اعلام شده مرحله فراخوان بسيار محدود بود. اين حاكي از اعتبار و جايگاه جشنواره فيلم كوثر به عنوان يك اتفاق سينمايي قابل توجه و تاثيرگذار در كشور است.
وي ادامه داد: فيلم‌هاي رسيده علاوه بر تنوع اقليمي و جغرافيايي از نظر محتوا و مضمون نيز برخوردار از تنوع مضموني و طيف‌هاي رنگارنگ و متنوع هستند.
معاونت انتخاب و ارزشيابي چهارمين جشنواره فيلم كوثر با اشاره به شركت فيلمسازان و سينماگران از استان‌ها و شهرهاي مختلف خاطر نشان ساخت: از تمامي استان‌ها و شهرهاي بزرگ كشور براي جشنواره فيلم رسيده است.
امجدي‌مقدم افزود: فيلمسازان شهرهاي مختلف از جمله اردبيل، تبريز، اهواز، تهران، كرج، شيراز، خرم‌آباد، سنندج، قم، مشهد، شهركرد، بوشهر، بابل، ساري، زنجان، نهاوند، بروجرد، ياسوج، كرمان، كرمانشاه، رشت و ... براي بخش كوتاه جشنواره فيلم ارسال كردند كه بيانگر حضور همه‌گير و ملي فيلمسازان در استقبال از اين رويداد سينمايي در كشور است.
وي همچنين يادآور شد: آثار بسياري از سوي مراكز و سازمان‌هاي ذيربط و فعال در حوزه توليد فيلم‌هاي كوتاه براي جشنواره رسيده كه مي‌توان به شركت پررنگ فيلمسازان انجمن سينماي جوانان ايران از سراسر كشور، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، حوزه هنري، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، سازمان نهضت سوادآموزي كشور، انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس و موسسه شهيد آويني اشاره داشت.
چهارمين جشنواره فيلم كوثر از 25 تا 28 آبان‌ماه سال جاري به همت ستاد آيه‌هاي ايثار و تلاش، معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و استانداري تهران برگزار مي‌شود و شامل بخش‌هاي سينمايي، سينمايي ويدئويي، فيلم كوتاه، مستند، 135 ثانيه‌اي و بخش‌هاي جنبي است و فقط در بخش فيلم‌هاي كوتاه جشنواره 250 عنوان فيلم رسيده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
/جشنواره فيلم كوثر/
403 طرح و فيلمنامه به بخش فاطيما جشنواره فيلم كوثر ارسال شد


خبرگزاري فارس: فيلمسازان و كارگردانان كشور 403 عنوان طرح و فيلمنامه براي بخش «فاطيما» ويژه توليد فيلم‌هاي 135 ثانيه‌اي جشنواره كوثر ارائه داده‌اند.

A0750323.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از معاونت امور رسانه‌اي جشنواره فيلم كوثر، «حسين خورشيدي» معاونت بخش 135 ثانيه‌اي چهارمين جشنواره فيلم كوثر با اعلام اين خبر افزود: اين طرح‌ها و فيلمنامه‌ها بعضا از فيلمسازان و سينماگران صاحب نام كشور ارائه شده و تعدادي از آن‌ها پس از ارزيابي در ستاد جشنواره جهت ساخت معرفي شده‌اند.
وي ادامه داد: دريافت بيش از 400 عنوان طرح و فيلمنامه از سوي جشنواره كوثر كه حركتي است موضوعي و با محوريت نقش و جايگاه زنان در سينما و با موضوعاتي چون نقش آفريني زنان در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، علمي و هنري، دفاع مقدس و انقلاب اسلامي ايجاد شده است، قابل ملاحظه و حائز اهميت است.
معاونت بخش فاطيما جشنواره فيلم كوثر افزود: حدود 100 فيلم 135 ثانيه‌اي در اين دوره جشنواره از ميان طرح‌ها و فيلمنامه‌هاي منتخب با حمايت جشنواره توليد مي‌شود.
وي اظهار داشت: امسال با هدف تقويت حضور فيلمسازان زن به ابتكار جشنواره به كليه فيلمسازان زني كه آثارشان در اين بخش پس از ارزيابي انتخاب شوند مبلغ يكصد هزار تومان به صورت هديه اهدا خواهد شد.
خورشيدي با اشاره به جايگاه حجاب و عفاف و فرهنگ نجابت به عنوان يكي از اولويت‌ها و رويكردهاي جدي متوليان جشنواره در اين دوره، اضافه كرد: ستاد برگزاري جشنواره در اين دوره توليد فيلم‌هاي با محوريت موضوع حجاب و عفاف را در الويت قرار داده است.
وي آخرين مهلت ارسال آثار براي بخش 135 ثانيه‌اي جشنواره را 28 مهرماه جاري اعلام كرد و تاكيد كرد: كليه فيلمسازان و سينماگران علاقه‌مند مي‌توانند آثارشان را براي شركت در اين بخش تا تاريخ مذكور به نشاني دبيرخانه واقع در تهران، خيابان بهار شمالي، نبش جواد كارگر، جنب بانك تجارت، پلاك 245 طبقه 5 واحد 16 ارسال نمايند.
خورشيدي گفت: چهارمين جشنواره فيلم كوثر در راستاي تعامل و تبادل افكار و انديشه‌هاي فيلمسازان و كشف استعدادهاي جوان و با هدف تكريم از مقام و منزلت زنان مسلمان و ايثارگر و دسترسي به الگوهاي اسلامي از شخصيت زن در جامعه، بخش 135 ثانيه‌اي را با تبرك به نام اسوه زنان عالم حضرت زهرا (س) تحت عنوان «فاطيما» طراحي و پي‌ريزي كرده است.

-

خوشخو: سينماي ايران به «بي‌پولي» نياز دارد


خبرگزاري فارس: «آرش خوشخو» با بيان اين كه «بي‌پولي» اداي دين به «اصغر هاشمي» است، گفت: فيلمي كه مي‌تواند تماشاگر را جذب كند، بدون آن كه به دام ابتذال بيفتد، فيلم قابل قبول و استانداردي است و «بي‌پولي» فيلمي است كه سينماي ايران به آن احتياج دارد.
A0452160.jpg


«آرش خوشخو» منتقد سينما در گفت‌و گو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد فيلم «بي‌پولي» ساخته حميد نعمت‌الله، گفت: به نظر من در «بي‌پولي» فضايي كه كارگردان ايجاد مي‌كند، فضاي پاتوقي است، يعني جايي كه در واقع قهرمانان فيلم در يك جا جمع مي‌شوند و حرف‌هاي خنده‌دار مي‌زنند كه در كنار آن ايجاد تنش مي‌شود و اين فيلم‌ها، معمولا فيلم‌هاي با نشاطي هستند.
وي ادامه داد: در فيلم «بي‌پولي»، اين پاتوق در دفتر «سيامك انصاري» شكل مي‌گيرد و تمام انرژي فيلم نيز از آنجا مي‌آييد، اما متأسفانه اين فضا به ورطه تكرار مي‌افتد و يكي از موقعيت‌هاي خوب را «حميد نعمت‌الله» از دست مي‌دهد، چرا كه يكي از مهارت‌هاي «حميد نعمت‌الله»، ايجاد فضاي پاتوقي است همان‌طور كه در «بوتيك» هم وقتي دوستان «محمدرضا گلزار»(جهان)، كنار هم جمع مي‌شوند، وي آن فصل را خوب درآورده بود.
خوشخو تصريح كرد: از دست دادن فضاي پاتوقي بزرگ‌ترين نقطه ضعف «بي‌پولي» است و در نيمه دوم فيلم، از سكانسي كه مار بيرون مي‌آيد تا آخر كه زوج فيلم به سمت سياهي و بدبختي مي‌روند تا در نهايت به روشني مي‌رسند، از مفاهيمي استفاده شده كه من را ياد مؤسسه‌هاي خودشناسي و تي‌ام مي‌اندازد.
اين منتقد در ادامه افزود: در مجموع «بي‌پولي»، يك كمدي اجتماعي سرگرم‌كننده است كه تماشاگر را با خود همراه مي‌كند به خصوص كه ما يك بازي فوق‌العاده از «ليلا حاتمي»(شكوه) در اين فيلم مي‌بينيم و اين نشان مي‌دهد او در اوج بازيگري خود قرار دارد.
او گفت: يكي از نكات ديگر اين است كه «بي‌پولي» اداي دين به «اصغر هاشمي» است، «اصغر هاشمي» در اواخر دهه 60 و اويل دهه 70 چند فيلم كمدي اجتماعي تند ساخت كه تمام آن فيلم‌ها از «بي‌پولي» بهتر هستند. فيلم‌هايي مثل: «زير بام‌هاي شهر»، «در آرزوي ازدواج»، «مهريه بي بي» و... «بي‌پولي» من را ياد ساخته‌هاي «اصغر هاشمي» مي‌اندازد. فيلم‌هايي كه «اصغر هاشمي» آن فيلم‌ها را تحت تأثير كمدي‌هاي اجتماعي مشهور ايتاليايي دهه 50 مي‌ساخت.
وي در مورد اينكه آيا سيمرغ بلورين جشنواره فجر حق «ليلا حاتمي» بود، گفت: «ليلا حاتمي» در هر دو فيلم «هرشب تنهايي» و «بي‌پولي» عالي ظاهر شد و چون «هر شب تنهايي» در بخش مسابقه نبود، داوران جشنواره جايزه «هر شب تنهايي» را به وي به خاطر فيلم «بي‌‌پولي» اهدا كردند.
خوشخو در پايان در مورد گيشه فيلم «بي‌پولي»، گفت: فيلم تا به حال 530 ميليون فروخته و اين رقم كمي نيست، چرا كه در اين اواخر كارگردانان كمدي‌هاي اجتماعي را خراب كردند و سعي كردند تا با شكلك و اطوار مردم را بخندانند، اما «بي‌پولي» فيلم كم‌خرجي است و به عنوان يكي از راه‌هاي نجات سينماي ايران است و براي فضاي فرهنگي خيلي مفيد است.
وي در مورد اين كه آيا «حميد نعمت‌الله» نسبت به «بوتيك» پيشرفت داشته، گفت: در واقع حركت او به سوي تماشاگر مرسوم سينما است. به نظر من او پيشرفت داشته است و البته «بوتيك» معيار و محك نداشت اما «بي‌پولي» معيار و محك دارد. اين را بايد در نظر داشته باشيم كه «بوتيك» فيلم اول كارگردان است و «حميد نعمت‌الله» هم مثل خيلي ديگر از فيلمسازاني كه نتوانستند فيلم اول خود را تكرار كنند، نمي‌تواند مثل آن فيلم را بسازد.
اين منتقد گفت: در مجموع فيلمي كه مي‌تواند تماشاگر را جذب كند، بدون آن كه به دام ابتذال بيفتد، فيلم قابل قبول و استانداردي است و «بي‌پولي» فيلمي است كه سينماي ايران به آن احتياج دارد.

-

مراسم بزرگداشت و رونمايي از تمبر «مسعود كيميايي» برگزار مي‌شود


خبرگزاري فارس: مراسم بزرگداشت و رونمايي از تمبر يادگاري «مسعود كيميايي» عصر فردا در دو تالار صدرا و سيناي دانشگاه شيراز برگزار خواهد شد و 500 نفر تاكنون براي حضور در اين مراسم ثبت نام كرده‌اند.
A0723479.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، اين مراسم كه رأس ساعت 4 بعدازظهر فردا با حضور مسعود كيميايي، اميد روحاني، جمشيد ارجمند و رؤساي دانشگاه شيراز به همراه اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه برگزار خواهد شد، پس از رونمايي از تمبر مسعود كيميايي به منظور ثبت در آثار هنرمند فيلم سينمايي «سرب» از كارهاي شاخص اين فيلمساز مطرح پخش خواهد شد و سپس با حضور اميد روحاني و جمشيد ارجمند جلسه نقد و بررسي آن برگزار خواهد شد.
اين مراسم به دليل استقبال بسيار زياد دانشجويان شيرازي به طور همزمان در دو تالار صدرا و سينا برگزار مي‌شود كه تاكنون جمعيتي بالغ بر 500 نفر براي شركت در اين مراسم اعلام آمادگي كردند ضمن اينكه مراسم از طريق ويدئو پروجكشن به صورت مستقيم در محوطه دانشگاه نيز پخش خواهد شد.
مسعود كيميايي عصر امروز به منظور حضور در اين مراسم بزرگداشت از تهران عازم شيراز شده است.

-

/جشنواره فيلم‌هاي قرآني/
صالح‌مدرسه‌اي: توليد فيلم‌هاي قرآني جنبه سفارشي پيدا كرده است


خبرگزاري فارس: عباس صالح‌مدرسه‌اي گفت: متاسفانه مسئولان فرهنگي كشور به افزايش كيفيت آثار قرآني اهميت چنداني قائل نيستند و تنها كميت مدنظر قرار مي‌گيرد.

A0745407.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري جشنواره فيلم‌هاي قرآني، عباس صالح‌مدرسه‌اي مستندساز گفت: با توجه به اينكه اكثر آثار قرآني صرفا احساسي و سفارشي ساخته مي‌شود و نگاه تخصصي و كارشناسي دقيق بر آثار صورت نمي‌گيرد. آثار توليدي در اين زمينه از كيفيت مناسبي برخوردار نخواهد بود.
كارگردان «پيامبران سرزمين‌ها» با بيان اينكه فيلمسازها بايد براي ساخت فيلم‌هاي قرآني تربيت شوند، اظهار داشت: يك فيلمساز قرآني بايد قرآن را بفهمد و مفاهيم آن را درك كرده باشد زيرا در غير اين صورت نمي‌تواند اثري فاخر به توليد برساند.
صالح‌مدرسه‌اي ادامه داد: متاسفانه اغلب كساني كه آثار قرآني توليد مي‌كنند، ارتباط فكري و معنوي مناسبي با قرآن برقرار نكرده‌اند؛ چون تنها ساخت اثري در اين زمينه به آن‌ها سفارش شده است، صرفا رفع تكليف مي‌كنند.
به گفته صالح مدرسه‌اي توليد آثار قرآني توسط افرادي كه ساخت فيلم قرآني و غير از آن براي‌شان تفاوتي ندارد، نمي‌تواند تاثيرگذار باشد.
وي با بيان اينكه آثار قرآني پژوهش و تحقيق لازم را به دنبال ندارند، تاكيد كرد: اگر فيلمساز نسبت به قرآن معرفت نداشته باشد جز به هدر دادن بودجه، كار ديگري صورت نمي‌دهد. ضمن اينكه مسئولان به دنبال افزايش كيفيت اين آثار نيستند و تنها كميت را مدنظر قرار مي‌دهند.
به اعتقاد اين مستندساز، كارگرداني كه قصد توليد اثري در زمينه‌اي برگرفته از قرآن را دارد، بايد حداقل يك بار اين كتاب آسماني را خوانده باشد.
«عباس صالح مدرسه‌اي» تاكنون آثاري چون «آبي، قرمز»، «نشان از بي نشان‌ها»، «آهنگ ابديت» را با محوريت قرآن را در كارنامه هنري خود ثبت كرده است.
دومين جشنواره ملي فيلم‌هاي قرآني از پنجم تا هفتم آذرماه در تهران برگزار خواهد شد.

-

«وطن دوست» فيلم جديدش را در پلاني يك‌ساعته و نيمه مي‌سازد


خبرگزاري فارس: «محمدرضا وطن‌دوست»، قصد دارد فيلم سينمايي «دوست داشتم،كسي جايي منتظرم باشد» را مهرماه سال آينده در يك پلان و مدت زمان يك ساعت و نيمه بسازد.
A0739274.jpg


«محمدرضا وطن دوست» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس با اشاره به فعاليت‌هاي آتي خود گفت: اين روزها روي فيلمنامه‌اي با عنوان موقت «دوست داشتم، كسي جايي منتظرم باشد» كار مي‌كنم كه سال آينده جلوي دوربين ببرم كه به نظرم كار خلاقانه است و در سينماي ايران و حتي جهان اتفاق نيفتاده است.
وي با اشاره به جزئيات اين فيلم گفت: اين فيلم حدود 100 دقيقه است كه در يك پلان فيلمبرداري مي‌شود و برنامه‌ام اين است كه كل فيلمبرداري حدود يك ساعت و نيم و با روشن و خاموش شدن، دوربين فيلمبرداري، تمام شود.
كارگردان فيلم «وقتي ليموها زرد شدند»، افزود: با چند تهيه‌كننده خارجي مذاكراتي انجام داده‌‌ام و به دنبال لوكيشن مناسب براي ساخت دكورهاي فيلم هستم.
وي گفت: در اين لوكيشن بايد كاملا فضاي يك ويلا و لوكيشن‌هاي اطراف آن طراحي شود.
وطن دوست همچنين گفت: براي ساخت اين فيلم حدود سه ماه با بازيگران تمرين خواهيم داشت و براي ساخت لوكيشن‌هاي آن فكر مي‌كنم زمان بسيار زيادي صرف شود.
وي افزود:تخمين من اين است كه حدودا مهرماه سال 89 پس از تمرين و آماده سازي لوكيشن فيلمبرداري را آغاز كنم.
براساس اين گزارش، «محمدرضا وطن‌دوست» اولين فيلم بلند سينمايي‌اش را با عنوان «وقتي ليمو‌ها زرد شدند» كارگرداني كرد كه جوايز متعدد خارجي را كسب كرده است.
 
Last edited by a moderator:

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دختر کلهر با " شکنجه " به نورنبرگ رفت

نرگس کلهر، دختر مهدی کلهر مشاور محمود احمدی نژاد با فیلمی در محکومیت شکنجه در فستیوال حقوق بشر نورنبرگ المان شرکت کرده است.


به گزارش رویداد کارگردان جوان ایرانی با دعوت فستیوال حقوق بشر نورنبرگ در این شهر به سر میبرد. فیلم وی روز 1 اکتبر نشان داده شد و در روز یکشنبه 11 اکتبر برای شرکت کنندگان جشنواره اکران خواهد شد.


در این فستیوال که با شرکت محسن و حنا مخملباف از 30 سپتامبر تا 11 اکتبر برگزار میشود، چندین فیلم ایرانی با مضمون حقوق بشر اکران میشوند. از جمله این فیلمها فیلم خیش برگرفته از رمان فرانس کافکا (کلنی زندانیان) کارگردان ایرانی نرگس کلهر (دختر مهدی کلهر) میباشد.


دراین فیلم دستگاه شکنجه ای به نام خیش (Rake) قرار دارد، که با ان گناه زندانیان بر روی بدن انان حک میشود. این دستگاه سمبل یک بربریت تمامیت گراست، که در دیگر ازاری و خودازاری دیکتاتور ادامه پیدا میکند.


کارگردان عناصر این داستان کافکا را با تاریخ زندان درایران پیوند میزند. برخلاف الگوی کافکا قهرمان فیلم نرگس کلهر بطور سمبلیک ماشین شکنجه را متوقف و سپس نابود میکند. نابودی ماشین شکنجه به معنای نابودی سیستم شکنجه است.

========================================

"پستچی سه بار در نمی زند" در دبی
فیلم پستچی سه بار در نمی زند به دبی رسید.



این فیلم از این هفته در سینما " ایران" متعلق به باشگاه ایرانیان دبی روی پرده خواهد رفت. تا ایرانیان مقیم امارات نیز یک مکان و محیطی کاملا ایرانی به تماشای آخرین ساخته حسن فتحی بروند.

در این فیلم بازیگرانی همچون علی نصیریان، محمد رضا فروتن، پانته آ بهرام و باران کوثری به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم داستان مردي است كه به خاطر تسويه حساب شخصي با مردي ديگر، دختر او را گروگان مي گيرد و به خانه اي در خارج از شهر مي رود و منتظر آن مرد مي ماند.

اما سرنوشت ديگري در اين خانه متروكه در انتظار آنهاست.

این فیلم در روزهای پایانی هفته ( پنجشنبه، جمعه و شنبه ) در سینمای ایرانِ باشگاه فرهنگی - ورزشی ایرانیان دبی اکران خواهد شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
پول سازترین بازیگر زن هالیوود

«نائومی واتس»، بازیگر سرشناس انگلیسی به عنوان ارزشمند ترین (پول سازترین) بازیگر هالیوود انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، مجله اقتصادی «فوربس» روز گذشته فهرست بازیگران زن هالیوود را که بیشترین درآمد را نصیب کمپانی های فیلم سازی و تهیه کنندگان می کنند اعلام کرد.

دراین فهرست، «نائومی واتس»، بازیگر 41 ساله هالیوودی در رتبه اول ایستاده است.
براساس اعلام فوربس، به ازای هر یک دلاری که به «نائومی واتس» پرداخت می شود، 44 دلار از بابت فروش فیلم نصیب آن کمپانی می شود.

نکته جالب توجه دراین فهرست اینکه بازیگران سرشناسی چون «جولیا رابرتز» و «آنجلینا جولی» جایی در میان 10 بازیگر پول ساز هالیوود ندارند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"پریا" به جشنواره فیلم رشد می‌رود

فیلم سینمایی" پریا" به تهیه‌کنندگی روح‌الله خوشکام و کارگردانی حسین قاسمی جامی در جشنواره فیلم رشد روی پرده می‌رود.

خوشکام به خبرنگار مهر گفت: فیلم سینمایی "پریا" برای نمایش در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم رشد انتخاب شده و پس از اضافه شدن زیرنویس به جشنواره تحویل داده می‌شود.

این تهیه‌کننده درباره تولید فیلم "همان طور باش که دوستت دارم" افزود: کار روی فیلمنامه به پایان رسیده، ساخت این فیلم هزینه بالایی دارد و قرار است که در آن از بازیگران مطرح استفاده شود، به همین دلیل فیلم به جشنواره امسال نمی‌رسد. امیدوارم بعد از گرفتن پروانه ساخت، قبل از نوروز 89 پیش‌تولید را شروع کنیم.

داستان فیلم "پریا" درباره نویسنده‌ای است که یکی از شخصیت‌های منفی فیلمش به دنیای واقعی قدم می‌گذارد و مشکلاتی را برای او به وجود می‌آورد. رضا شفیعی‌جم، الیزابت امینی، مرتضی ضرابی و ترلان پروانه بازیگران این فیلم فانتزی هستند.

فیلمنامه "پریا" را قاسمی جامی نوشته است و دیگرعوامل فیلم ‌عبارتند از صدابردار: محمد قمی، تصویربردار: احسان اسکندری، طراح گریم: م‌. ضرابی، طراح صحنه ولباس: ح. قاسمی جامی،عکس: بهزاد مطرح، گلناز منوچهری، تهیه‌کنندگان‌: ر. خوشکام و حسین حبیبی خلیفه‌لو، سرمایه‌گذار: ح. حبیبی خلیفه‌لو.

قاسمی جامی فیلم‌های سینمایی " زمزمه بودا"، " آزادی سرخ"، " پرواز روح"، "یک شب، یک غریبه"،"زیر آسمان"، " چشم شیشه‌ای" و "تا مرز دیدار" را در کارنامه دارد.

====================================

تمرکز از مجموعه تئاتر شهر برداشته شود

یک کارگردان تئاتر مجهز شدن آمفی تئاترها و برداشتن فشار از مجموعه تئاتر شهر را راه حل مشکل اجراهای پر مخاطب تئاتر می‌داند.

سهراب سلیمی درباره تمدید اجراهای پر مخاطب تئاتر به خبرنگار مهر گفت: گروه‌های نمایشی باید امکان تمدید آثارشان را پیدا کنند چون در این صورت است که مخاطب و گروه نمایشی احساس امنیت می‌کند. این موضوع احتیاج به دقت نظر وبرنامه‌ریزی دارد.

وی افزود: البته این امکان نیز وجود ندارد که بدون پیش‌بینی‌های لازم نمایش پرمخاطب امکان اجرای بیشتری بیابد، زیرا گروه‌های نمایشی دیگری در نوبت اجرا قرار دارند. اما اگر نمایش‌های پرمخاطب اجرای بیشتری نداشته باشند، امنیت تئاتر خصوصی برای سرمایه‌گذاری و همچنین اعتماد مخاطب از بین می‌رود.

سلیمی تاکید کرد: اگر نمایشی با موفقیت روبه رو شود باید از قبل به گروه‌های دیگر اعلام شود که آثارشان با دو هفته تاخیر به صحنه می‌رود، تا گروه‌های دیگر دچارسرگردانی نشوند. راهکارها باید با برنامه‌ریزی و اصولی پیش برود تا مشکلات با دقت نظر بیشتری ارزیابی شوند.

وی ادامه داد: من نمایش "عشق لرزه" رادر سالن چهارسو روی صحنه دارم، در این چند روزی که از اجرای آن می‌گذرد کارازاستقبال خوب مخاطب برخوردار بوده است. این چهارمین نمایشنامه‌ای است که از اریک امانوئل اشمیت به صحنه می‌برم واز تمام آنها استقبال زیادی شده ‌است.

وی خاطر نشان کرد: با مدیر تئاتر شهر و رئیس مرکز هنرهای نمایشی صحبت‌هایی برای تمدید اجرای نمایش‌ها شده ‌است. این مسئله ناراحت کننده است که نمایش بعد از 10 اجرا باید به کارخود خاتمه دهد و دکورها و نورپردازی که مدت‌ها برای ساختشان زحمت کشیده شده به راحتی برداشته ‌شوند، چون جشنواره تئاتر رضوی در راه است و بعد از جشنواره است که نمایش دوباره می‌تواند صحنه برود.

سلیمی ادامه داد: یک نمایش وقتی با وقفه دوباره به صحنه برگردد هم از کیفیت کار کم می‌شود و هم مخاطب خود را از دست می‌دهد، این مسئله به دلیل نبود برنامه‌ریزی به وجود می‌آید البته‌ مرکزهنرهای نمایشی و تئاتر شهرهم گناهی ندارند.

کارگردان "مهمانسرای دو دنیا" گفت: باید شرایط آمفی تئاترها را بهبود بخشید تا تمرکز و فشار از تئاتر شهر برداشته شود .آمفی تئاترها باید از نظر امکانات کامل شوند تا جشنواره‌ها در یک مکان دیگر برگزار شوند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
صالح‌پور کتاب "پیشخوانی در تعزیه" را گردآوری می‌کند

اردشیر صالح‌پور در حال تدوین کتابی با عنوان "پیشخوانی در تعزیه" است که توسط انتشارات نمایش اداره‌کل هنرهای نمایشی منتشر خواهد شد.
این مدرس و نویسنده تئاتر به خبرنگار مهر گفت: در حال تدوین کتابی با عنوان "پیشخوانی تعزیه" هستم که بر اساس مستنداتی که داشتم و تحقیقاتی که انجام دادم همچنین ترجمه‌هایی که در زمینه‌های تاریخی و فرهنگی وجود داشت گردآوری کرده‌ام. قرار است این کتاب را انتشارات نمایش مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کند.

صالح‌پور درباره فعالیت‌های دیگر خود افزود: کتابی با عنوان "تاریخ و هنر الیماییان" را که اثری پژوهشی است آماده چاپ دارم که قرار است توسط انتشارات "آروند" منتشر شود. این کتاب درباره نگاره‌ها، تندیس‌ها و هنر و تاریخ الیماییان که حد فاصل دوره سلوکی و اشکانی در منطقه‌ای از زاگرس می‌زیستند، مربوط می‌شود. این کتاب به بررسی سکه‌های این دوران که حدود 23 پادشاه را در برمی‌گیرد، می‌پردازد.

==============================

هیئت انتخاب بخش ویدئویی جشنواره کوثر معرفی شد

هیئت انتخاب آثار بخش سینمایی ویدئویی چهارمین جشنواره کوثر معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شرف الدین، عباس رافعی، محمد درمنش، مهدی سجاده‌چی و علی سلطانی هیئت انتخاب بخش فیلم‌های سینمایی ویدئویی چهارمین جشنواره فیلم کوثرهستند. بیش از 90 عنوان فیلم سینمایی ویدئویی در این بخش شرکت کردند.

چهارمین جشنواره فیلم کوثر با نظر به جایگاه و منزلت والای زن در فرهنگ ملی و دینی و نقش آنها در عرصه‌های مختلف در بخش‌های مسابقه آثار سینمایی، سینمایی ویدئویی، کوتاه، مستند، فیلم‌های 135 ثانیه‌ای و جنبی از 25 تا 28 آبانماه امسال در تهران برگزار می‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
برنامه‌ای برای حمایت از تئاترهای پرمخاطب وجود ندارد

یک کارگردان بی‌برنامگی در حمایت از آثار پرمخاطب را یکی از بزرگترین مشکل‌های تئاتر و هنرمندان تئاتری دانست.

علی‌اصغر دشتی درباره برابر بودن سقف اجرای آثار پرمخاطب تئاتری با آثاری که در جذب مخاطب موفق نیستند به خبرنگار مهر گفت: به نظر من در حوزه تئاتر چیزی را که فراموش کرده‌ایم ولی شعارش را می‌دهیم مخاطب و تماشاگر تئاتر است که مثل سالن سازی ما به دست فراموشی سپرده شده است. 30 سال است مسئولان و مدیران تئاتری از کمبود سالن تئاتر حرف می‌زنند و معتقدند یکی از مشکلات اساسی تئاتر همین است، ولی عملکرد مناسب وجود ندارد و سالنی به تئاتر اضافه نمی‌شود.

این کارگردان جوان تئاتر افزود: وقتی تمایلی به حل مشکل یا مشکلاتی نداریم درباره آن حرف می زنیم. مدام از تماشاگر، تئاتر برای همه و قرار گرفتن تئاتر در سبد کالای فرهنگی خانواده‌ها صحبت می‌کنیم و برخی از اجراهای تئاتری را به بی‌مخاطبی محکوم می‌کنیم ولی وقتی با کاری مواجه می‌شویم که جایگاهش را در میان مخاطبان باز می‌‌کند برنامه ای برایش نداریم.

دشتی خاطرنشان کرد: نسبت مدیریت تئاتر نسبتی است میان اجرا کننده و تماشا کننده تئاتر ولی مدیریت تئاتر نسبت کار و محافظه کاری‌های خود را در خصوص منافع هنرمند در نظر گرفته در نتیجه رضایت هنرمند تئاتر به رضایت مخاطب در اولویت قرار می‌گیرد. این در حالی است که جلب رضایت هنرمند و مخاطب توسط مدیریت باید برابر باشد و به یک اندازه به هر کدام بها داده شود.

کارگردان نمایش "ملانصرالدین" در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: وقتی بخشی از جامعه ما تمایل برای تماشای تئاتری دارند به این معنا نیست که با تمام شدن تئاتر مورد نظر به تماشای تئاتری بعدی و جایگزین شده می‌روند. بخش اعظمی از مخاطبانی که پشت درهای سالن می‌مانند نه تنها جذب نمایش بعدی نمی‌شوند زیرا به سلیقه‌شان نزدیک نیست بلکه این گونه مخاطبان تئاتری را از دست می‌دهیم.

وی صرف جمله کمبود سالن را توجیه مناسبی برای از دست دادن مخاطبان و کم بودن اجرای آثار موفق ندانست زیرا همانگونه که برای سایر محدودیت‌هایمان برنامه ریزی می‌کنیم برای سالن‌های فعلی و کمبود سالن برنامه‌ریزی مناسبی نداریم. این هنرمند تئاتری معتقد است اگر به اندازه کافی به مخاطب و آثار موفق احترام می‌گذاشتیم و درهر یک از سالن‌های تئاتری آثار موفق اجرا می‌شدند ضرورت کمبود سالن و وجود تقاضای هنرمندان دیگر بیشتر مورد توجه مسئولان قرار می‌گرفت.

دشتی ادامه داد: هر سال تعداد گروه‌ها، هنرمندان و حتی مخاطبان تئاتر بیشتر می‌شود ولی ما اولویت را به همه می‌دهیم و چون در وضعیتی سازش کارانه و تقسیم‌بندی محافظه کارانه به سر می‌بریم ظرفیت اصلی مورد توجه قرار نگرفته است. اگر آثار موفق اجرا شوند و دولت شاهد حضور مخاطبان و اجرای موفقیت آمیز این آثار باشند یا تئاتر را کنار می‌گذارند یا مجبور به حمایت قاطع از بخش خصوصی می‌شوند.

سرپرست گروه تئاتر "دن کیشوت" درباره وجود رپرتوآر آثار موفق تئاتری گفت: رپرتوآر حرکت خوبی است ولی اینکه چگونه انجام شود مهم است زیرا رپرتوآر باید در اختیار خواسته یک تئاتر باشد. تئاترهایی هستند که امکان اجرا در سالن‌های کوچک و دور از تئاتر شهر را دارند و حتی می‌شود رپرتوآر آثار موفق را در سراسر کشور داشت. اما در حال حاضر ما حتی پاسخگوی درست تماشاگر تهرانی هم نیستیم و به او توجه کامل را نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: باید در اجرای یک تئاتر سرنوشت مخاطب با اجراکننده گره بخورد و مخاطب بداند با عدم استقبال خود نارضایتی‌اش را از یک اثر نشان می‌دهد و استقبال نشان از موافقت با آن اجرا و نمایش دارد. این موضوع منجر به دقت بیشتر کارگردان در تولید اثرش می‌شود. خیلی اوقات جذب مخاطب با عوام فریبی صورت می‌گیرد که درست نیست. گاهی شاهد این هستیم که آثاری که تجربی هستند و ستاره‌های سینما ندارند با استقبال خوب مخاطبان همراه می‌شوند.

دشتی افزود: بالا بودن میزان مخاطب یک نمایش به معنی حذف آثار دیگر نیست ولی استقبال مخاطبان از یک اثر باید باعث تلنگر گروه‌های دیگر تئاتری شود. اگر گروهی در 30 شب اجرا نمی‌تواند موفقیت نسبی هم داشته باشد باید به آثار با کیفیت که مخاطب مختلفی را جذب می‌کنند اجراهای بیشتری داد. ما باید نسبت مخاطب با اجرا را در نظر بگیریم. وقتی گروهی قرارداد را دریافت می‌کند دیگر به جذب مخاطب اهمیت نمی‌دهد.

کارگردان آثاری چون "دن کیشوت"، "پینوکیو" و "شازده کوچولو" نبود قاعده‌ای مناسب را را دلیلی برای تکرار کارهای ناموفق از یک کارگردان دانست و گفت: حال که تئاتر ما دولتی است و نمی‌توان از دستمزد گروه‌ها کم کرد کم شدن تعداد اجراها می‌تواند راهکار مناسبی باشد تا بفهمیم صندلی‌های خالی یک سالن نمایش معنا دارد و ازدحام تماشاگران پشت گیشه یک نمایش بی‌معنی نیست.

=========================================

رحیمی "ضامن" را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد

محمودرضا رحیمی نمایش "ضامن" را در بخش میهمان هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی و در سالن شماره دو ایرانشهر به صحنه می‌برد.

رحیمی در این باره به خبرنگار مهر گفت: پیش از این نمایش "ضامن" را در ششمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بجنورد به صحنه برده بودم. این نمایش با بازی مصطفی طاری و میرطاهر مظلومی روایتگر رویارویی دو مرد برای تسویه حساب در اتاق هتلی است که پنجره آن مشرف به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است. نویسنده این نمایش فرهاد نقدعلی است و نازنین گودرزیان طراح صحنه و لباس و سپهر جلالوند آهنگساز نمایش هستند.

وی درباره تغییرات ایجاد شده در نمایش نسبت به اجرای جشنواره ششم تئاتر رضوی افزود: تغییراتی در طراحی صحنه و اجرای نمایش انجام داده‌ایم و طراحی خود را متناسب با سالن شماره دو ایرانشهر در نظر گرفته‌ایم ولی خط اصلی داستان تغییری نکرده است. همچنین در بخش مولتی مدیای نمایش نیز تغییراتی ایجاد کرده‌ایم.

طبق برنامه اعلام شده مجموعه تئاتر شهر محمودرضا رحیمی نمایش "اسب‌های سفید" نوشته هنریک یوهان ایبسن را اواخر آبان ماه در قالب اجرای عمومی در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مسعودشاهی دبیر جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر شد

معاون سینمایی وزیر ارشاد با صدور حکمی مهدی مسعودشاهی را به دبیری بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی معاونت سینمایی وزارت ارشاد اعلام کرد در حکم جواد شمقدری خطاب به مسعودشاهی آمده است: جشنواره فیلم فجر به مثابه آئینه تمام‌نمای سینمای بالنده فرصتی مغتنم است تا ظرفیت‌ها و مساعی سینماگران پرتلاش و مستعد ایرانی را به نمایش بگذارد. شما را به سبب حسن اشتهار در جامعه هنری و برخوردار از تجارب ذیقیمت به سمت دبیری بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر منصوب می‌کنم.

مسعودشاهی متولد 1329 شهرستان قصر شیرین و کارشناس زبان آلمانی است. از مسئولیت‌های وی می‌توان به مدیر کل نظارت و نمایش، مؤسس و مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مؤسس و مدیر مؤسسه هنرهای تصویری سوره، رئیس مرکز هنرهای نمایشی، مؤسس و مدیر عامل شرکت صبا و اولین مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی اشاره کرد.

=================================

برق‌نورد به جمع بازیگران "کیفر" پیوست

هومن برق‌نورد به جمع بازیگران فیلم سینمایی"کیفر" به کارگردانی حسن فتحی اضافه شد.

سعید سعدی تهیه‌کننده این فیلم سینمایی به خبرنگار مهر گفت: تا‌کنون حضور هانیه توسلی، مریلا زارعی، امیر جعفری، مصطفی زمانی، هومن برق نورد، اسماعیل گرامی، فرشید صمدپور و مینا جعفرزاده در این فیلم قطعی شده است و به زودی فیلم کلید می‌خورد.

هومن برق‌نورد پیش از این در مجموعه "اشک‌ها و لبخندها" با فتحی همکاری کرده بود. فیلمنامه" کیفر" نوشته علیرضا نادری است و بازنویسی آن توسط فتحی و نادری به پایان رسیده است. فیلم سینمایی "پستچی سه بار در نمی‌زند" به کارگردانی فتحی با بازی علی نصیریان، رویا تیموریان، پانته آ بهرام، محمدرضا فروتن و باران کوثری به تازگی به روی پرده می رود.

دیگرعوامل تولید این فیلم عبارتند از حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری، مجید معدنی مدیر تولید، سهیل بیرقی دستیار کارگردان، آتوسا قلمفرسایی طراح صحنه و لباس، محمد رضا رستمی برنامه ریز، سعید ملکان طراح چهره پردازی و حسن حسن‌دوست تدوینگر.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
جشنواره سینما حقیقت با مستند راهیافته به اسکار 2010 آغاز می‌شود

سومین جشنواره سینما حقیقت عصر پنجشنبه 23 مهرماه با نمایش مستند بلند "خرگوش در برلین" ساخته بارتک کونوپکا راهیافته به فهرست نیمه‌نهایی اسکار 2010 در سینما فلسطین آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در سومین دوره این جشنواره که تا 28 مهرماه ادامه خواهد داشت، 105 فیلم مستند برگزیده ایرانی و 35 مستند منتخب خارجی از 19 کشور در 12 بخش مستقل رقابتی و غیر رقابتی به نمایش عمومی درخواهد آمد.

روزهای 25 تا 27 مهرماه هم سه کارگاه تخصصی معماری و شهرسازی، انسان‌شناسی و رسانه و سینمای مستند با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی و هنرمندان بنام سینمای مستند برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست تخصصی علمی پزشکی و اهدای تندیس ابن سینا به سه فیلمساز برگزیده این بخش در عصر روز سوم جشنواره از دیگر بخش‌های سینما حقیقت سوم است که با شعار سینمای مستند برای همه 23 تا 28 مهرماه در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

======================================

طالبی 25 روز دیگر با "دوباره پرواز کن" به جنوب می‌رود

فیلمبرداری فیلم سینمایی "دوباره پرواز کن" به کارگردانی محمدعلی طالبی 25 روز دیگر پس از پایان فیلمبرداری در شمال در جنوب دنبال می‌شود.

ناصر دهقانی تهیه‌کننده این فیلم به خبرنگار مهر گفت: فیلمبرداری در تالش ادامه دارد و بازیگران بومی مقابل دوربین رفته‌اند و کار طبق برنامه پیش می‌رود. پس از پایان فیلمبرداری در جنگل‌های تالش به مسجد سلیمان می‌رویم تا فیلمبرداری در این منطقه ادامه پیدا کند. طراحی صحنه و لباس بخش شمال را طالبی انجام می‌دهد و در بخش‌های جنوب به دلیل فضای جنگی یک طراح صحنه به گروه اضافه می‌شود.

عوامل این فیلم عبارتند از فیلمنامه‌: م. طالبی (بر اساس داستان تابستان و غاز سفید نوشته مژگان شیخی)، فیلمبردار: محمدعلی قاسمی، مدیر تولید: مریم طالبی، صدابردار: احمد صالحی، دستیار اول کارگردان: مسعود میمی.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
800 نمایشنامه به کتابخانه تئاتر شهر تحویل داده شد

مسئول کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی از تحویل 800 نمایشنامه قبل و پس از انقلاب از سوی بنیاد ایرانشناسی به کتابخانه تئاتر شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیوان نخعی مسئول کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی به روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر گفت‌: این نمایشنامه‌ها در 53 مجلد تحویل داده شده و مدتی قبل توسط بنیاد ایرانشناسی کپی شده که به کتابخانه مجموعه تئاتر شهر تحویل داده شده است.

وی در ادامه افزود: از سال گذشته 531 مجلد شامل 6000 نمایشنامه به این کتابخانه تحویل داده شده‌ که نسخه اصلی آن همچنان در کتابخانه تئاتر شهر نگهداری می‌شود. تهیه کپی از این اسناد و نگهداری آن در بنیاد ایرانشناسی اقدام بسیار خوبی است که علاقمندان نیز می‌توانند به سهولت به آن دسترسی داشته باشند.

نخعی گفت: نگهداری این متون به همراه مکاتبات آن که از حدود سال‌های 1310 آغاز می‌شود، بخشی از تاریخ تئاتر ایران به حساب می‌آید که چکیده این آثار برای نخستین بار در جشنواره آئینی سنتی امسال در سالن انتظار تئاتر شهر به نمایش گذاشته و با استقبال‌ مواجه شد. امیدوارم اینگونه آثار ارزشمند را دائم در معرض دید عموم قرار دهیم.

وی اضافه کرد: از سال گذشته کار کد‌گذاری‌ روی این متون توسط کارکنان این واحد آغاز شده و به زودی به پایان می‌رسد که به این ترتیب با سهولت می‌توانیم آن را در اختیار پژوهشگران تئاتر قرار دهیم. تنها مشکل این واحد کمبود کتاب است که متاسفانه با وجود پیگیری‌های انجام شده هنوز برای تهیه و خرید کتاب‌های جدید مشکل داریم.

===================================================

"دو خواهر" به مرز 700 میلیون تومان رسید

فروش فیلم سینمایی "دو خواهر" به کارگردانی محمد بانکی به مرز 700 میلیون تومان نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این فیلم سینمایی که همچنان پرفروش‌ترین فیلم روی پرده است دیروز13 میلیون تومان فروش کرد تا فروش این فیلم که در 23 سالن روی پرده رفته، پس از 25 روز نمایش در سینماهای شهر تهران 661 میلیون تومان فروش کرده است.

"دو خواهر" اولین تجربه کارگردانی محمد بانکی است یک کمدی درباره مرد جوانی است که می‌خواهد با زنی ازدواج کند اما دلبسته خواهر او می‌شود. محمدرضا گلزار، نیکی کریمی، حامد کمیلی، الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری بازیگران این فیلم هستند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
سنگلج پذیرای اعضای باشگاه تماشاگران تئاتر شهر می‌شود

اعضای باشگاه تماشاگران تئاتر شهر روز‌های 27 تا 29 مهرماه در تماشاخانه سنگلج به تماشای نمایش‌ "هاملت با سالاد فصل" به کارگردانی ‌هادی مرزبان ‌می‌نشینند‌.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد "هاملت با سالاد فصل" از نوشته‌های زنده‌یاد "اکبر رادی از ‌چهارشنبه ‌نهم مهرماه‌ در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفته است‌. مرزبان این نمایش را سال‌ها پیش نیز‌ روی صحنه برده‌، اما این بار با نگاهی جدید و متفاوت آن را اجرا کرده است‌.

در "هاملت با سالاد فصل" بهروز بقایی، رضا فیاضی، فرزانه‌ کابلی، بهاره رهنما، رسول نجفیان، فردوس کاویانی، امیر دژاکام و ایوب آقاخانی ایفای نقش می‌کنند. این نمایش به استثنای شنبه‌ها هر روز از ساعت 19 به مدت 120 دقیقه در تماشاخانه سنلگج روی صحنه می‌رود.

قیمت بلیت این نمایش 6000 هزار تومان است که برای اعضای باشگاه تماشاگران تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شده است‌. اعضا می‌توانند با مراجعه به سایت www.teatreshahr.com ثبت نام اقدام کنند‌. تنها 150 نفر اول که زودتر اقدام به ثبت نام کنند، ‌می‌توانند از تخفیف ویژه بهره‌مند شوند‌.

======================================

موسسه رسانه‌های تصویری 48 هزار فیلم رایگان عرضه می‌کند


موسسه رسانه‌های تصویری 48 هزار فیلم سینمایی ایرانی و خارجی خود را به مناسبت هفته نیروی انتظامی به رایگان اهدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم‌های اهدا شده در قالب 20 هزار سی دی و 28 هزار وی اچ اس شامل آثاری چون کنعان، قاتل پنجم، سوپراستار، حس پنهان، اقلیما، پرده آخر، بوی پیراهن یوسف، بوی پول، چشم عقاب، جوانمرد، بالاش، بای سیکل ران، سرگشته، حقیقت گمشده، ای ایران، جاده جنایت، نقشه، فریب، متهم اشتباهی، شکاک، پرونده‌ای برای دو نفر و... است.

فیلم‌های موسسه رسانه‌های تصویری در بخش محصولات مجاز فرهنگی که در پایگاههای تخصصی نیروی انتظامی برپا شده، بین بازدیدکنندگان عرضه می‌شود. پایگاههای تخصصی نیروی انتظامی در فرهنگسراهای ملل، اشراق، خاوران، بهمن و ولا و بوستان‌های گفتگو و پایداری، المهدی و رازی برگزار شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
معرفی هیئت انتخاب فیلم داستانی جشنواره فیلم کوتاه

پنج نفر از سینماگران ایرانی فیلم‌های داستانی بیست و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران را معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر غلامرضایی، محمد درمنش، سعید مستغاثی، کاوه بهرامی‌مقدم و انسیه شاه‌حسینی 752 عنوان فیلم رسیده در بخش داستانی را بررسی خواهند کرد. این هیئت اکنون در حال ارزیابی آثار داستانی جشنواره هستند و به زودی آثار منتخب معرفی خواهند شد.

همچنین 1538 عنوان فیلم کوتاه از فیلمسازان ایرانی در بخش ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران شرکت دارند. در بخش آثار مستند 435 عنوان، در بخش داستانی 752 عنوان، در بخش آثار تجربی 199 عنوان و در بخش آثار انیمیشن 152 عنوان اثر در دبیرخانه به ثبت رسیده است.

از 1538 عنوان فیلم 677 عنوان توسط مراکز و سازمان‌های دولتی و بقیه از سوی اشخاص حقیقی و شرکت‌های خصوصی برای جشنواره ارسال شده است. در بخش بین‌الملل دو هزار و 491 عنوان فیلم برای جشنواره رسیده است.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از 20 تا 25 آبان‌ماه در تهران و دیگر استان‌های ایران برگزار می‌شود.

====================================================

قنبری "روی پوست شهر" را برای جشنواره کوثر ساخت

**** قنبری فیلم کوتاه "روی پوست شهر" را برای شرکت در چهارمین جشنواره فیم کوثر کارگردانی کرد.

قنبری در این باره به خبرنگار مهر گفت: فیلم کوتاه "زیر پوست شهر" را برای بخش فاطیمای چهارمین جشنواره فیلم کوثر آماده نمایش دارم. این فیلم 135 ثانیه‌ای قصه‌ای جذاب از نقش و مسئولیت‌های یک زن را به عنوان نمونه زنان اجتماع روایت می‌کند.

"زیر پوست شهر" ماجرای زنی است که در خانه زنی دیگر خدمتکار است و از مادرش پرستاری می‌کند تا او بتواند سر کار برود و آن زن از محل درآمدش دستمزد نگهداری مادرش را می‌دهد.

عوامل فیلم عبارتند از جهان آذری تصویربردار و مهران کرمی تدوینگر. چهارمین جشنواره فیلم کوثر در بخش‌های سینمایی، ویدئویی، کوتاه، مستند، 135 ثانیه‌ای و بخش تحلیل و پژوهش از 26 تا 28 آبان در تهران برگزار می‌شود.
 
بالا