• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اکران خیریه "استخوان‌های دوست‌داشتنی" در میدان لیستر لندن

فیلم سینمایی "استخوان‌های دوست‌داشتنی" ساخته پیتر جکسن برای برنامه امسال رویال فیلم پرفورمنس برگزیده شد و نمایش خیریه آن اواخر نوامبر در میدان لیستر لندن برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد فیلم اقتباسی سینمایی از رمانی به همین نام نوشته آلیس سیبولد و درباره دخترکی به نام سوزی است که کشته شده و حالا از آسمان‌ها به نظاره رفتار اعضای خانواده و البته قاتل خود نشسته است. او حالا باید میان میل به انتقام از قاتل یا تلاش برای آرامش بخشیدن به خانواده‌اش تصمیم بگیرد.
نقش سوزی را در "استخوان‌های دوست‌داشتنی" سائورس رونان بازیگر فیلم سینمایی "تاوان" ایفا می‌کند و مارک والبرگ و ریچل ویتس هم نقش پدر و مادر او را بر عهده دارند. انتظار می‌رود بازیگران فیلم به همراه جکسن کارگردان سرشناس و برنده اسکار نیوزیلندی در کنار اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا در مراسم نمایش آن حضور داشته باشند.
"استخوان‌های دوست‌داشتنی" محصول استودیو دریم‌ورکس است و پارامونت آن در سینماهای جهان پخش می‌کند. قرار است فیلم سال آینده میلادی در بریتانیا به نمایش درآید. جکسن ضمن ابراز خوشحالی از نمایش خیریه فیلم خود در بریتانیا گفت: فیلم برای من و تمام کسانی که در تولید آن مشارکت کردند سفری شگفت‌انگیز بود.
تمام عواید حاصل از نمایش خیریه "استخوان‌های دوست‌داشتنی" به صندوق نیکوکاری سینما و تلویزیون واریز می‌شود. دیوید مورل رئیس این موسسه گفت: از مدیران استودیو پارامونت برای اکران فیلم جکسن دو ماه پیش از نمایش عمومی آن در بریتانیا و از اعضای خانواده سلطنتی برای حضور در این مراسم خیریه سپاسگزاریم.


=====================================


ایران یک نماینده در بخش مسابقه جشنواره فیلم ماردل پلاتا دارد

فیلم سینمایی "مردی که گیلاس‌هایش را خورد" به کارگردانی پیمان حقانی در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ماردل پلاتا در آرژانتین با 13 فیلم دیگر رقابت می‌کند. به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد بیست و چهارمین جشنواره فیلم ماردل پلاتا روز هفتم نوامبر با نمایش فیلم سینمایی "یک مرد جدی" ساخته برادران کوئن در بخش خارج از مسابقه آغاز می‌شود و 14 فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل آن حضور دارند. ماردل پلاتا تنها جشنواره سینمایی درجه A در منطقه آمریکای لاتین است.
سینمای آمریکا یک نماینده در بخش مسابقه رسمی دارد که "زندگی در دوران جنگ" تاد سولوندز است. از کشور میزبان آرژانتین هم دو فیلم در بخش مسابقه به نمایش درمی‌آید و نمایندگان کره جنوبی و اروگوئه در بخش اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان هم دیگر رقبای "مردی که گیلاس‌هایش را خورد" در بخش مسابقه جشنواره ماردل پلاتا هستند.
در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم ماردل پلاتا دو بخش رقابتی دیگر هم وجود دارد که در بخش آمریکای لاتین هشت فیلم و در بخش سینمای آرژانتین 9 فیلم به نمایش درمی‌آید. یک بخش مرور آثار هم به فیلم‌های جیم هنسن اختصاص یافته است. این دوره جشنواره ماردل پلاتا روز 15 نوامبر با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف پایان می‌یابد.
14 فیلم حاضر در بخش مسابقه رسمی جشنواره عبارتند از "فرانیکا" ایزرئیل آدریان کاتانو و "وایکینگو" خوسه کامپوسانو هر دو از آرژانتین، "مادر" بونگ جون هو از کره جنوبی، "بوق کفایت" خوان کارلوس تابیو از کوبا، V.O.S سسک گای از اسپانیا، "زندگی در دوران جنگ" تاد سولوندز از آمریکا، "نامه‌هایی به پدر جاکوب" کلاوس هارو از فنلاند.
"زمان باقیمانده" الیا سلیمان از فلسطین، "دندان نیش" جورجوس لانتیموس از یونان، "هیچ چیز شخصی نیست" اورسولا آنتونیاک از هلند، "مردی که گیلاس‌هایش را خورد" پیمان حقانی از ایران، "پنج روز بدون نورا" ماریانا چنیو از مکزیک، "یک اتاق و نصفی" اندری خرژانووسکی از روسیه و "روز خوبی برای ماهیگیری نیست" آلوارو برچنر از اروگوئه.


========================


حضور سه نماینده از ایران/ جشنواره وین نخستین بار با یک فیلم اتریشی آغاز می‌شود

برای نخستین بار در تاریخ 47 ساله جشنواره فیلم وین، یک فیلم از سینمای اتریش به نام "کوچولو" در روز افتتاحیه این جشنواره به نمایش درمی‌آید. به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد "کوچولو" به کارگردانی مشترک تیزا کووی و راینر فریمل نخستین بار در دنیا بهار امسال در بخش دو هفته کارگردانان شصت و دومین دوره جشنواره کن به نمایش درآمد و داستان درباره دخترکی رها شده است که کارکنان یک سیرک مراقبت از او را به عهده می‌گیرند.
چهل و هفتمین دوره جشنواره فیلم ویناله 22 اکتبر تا چهارم نوامبر برگزار می‌شود و میزبان نخستین نمایش جهانی و بین‌المللی دهها فیلم از گوشه کنار جهان خواهد بود. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به "ضد مسیح" لارس فن تریر، "ناپولی ناپولی ناپولی" ایبل فرارا، "یک پیشگو" ژاک اودیار و "پلیس، صفت" کورنلیو پورومبویو اشاره کرد.
از ایران فیلم‌های سینمایی "آرام باش و تا هفت بشمار" رامتین لوافی‌پور، "درباره الی" اصغر فرهادی و "کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره" بهمن قبادی در بخش فیلم‌های داستانی به نمایش درمی‌آید و "وگاس: بر اساس یک داستان واقعی" ساخته امیر نادری هم در این بخش به نمایندگی از سینمای آمریکا حضور خواهد داشت.
در این دوره جشنواره فیلم وین به تیلدا سوئیتن بازیگر بریتانیایی، لینو بوراک فیلمساز فیلیپینی و تیمونی کاری بازیگر و کارگردان آمریکایی ادای احترام می‌شود. یکی از فیلم‌هایی که در این بخش به نمایش درمی‌آید مستند "قاب نامرئی" به کارگردانی سینتیا بیت است که سوئنیتن در آن حضور دارد و موضوع فیلم درباره دیوار برلین است.
جشنواره امسال وین نخستین رویداد در سطح جهان خواهد بود که برنامه مرور کامل فیلم‌های گو ژیائولو فیلمساز و نویسنده چینی را برگزار می‌کند. قرار است در این برنامه علاوه بر نمایش فیلم سینمایی "او، یک چینی" برنده یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو، "سه فیلم کوتاه درباره خانه" هم نخستین بار در دنیا روی پرده برود.
چهل و هفتمین جشنواره فیلم ویناله روز چهارم نوامبر با اعطای جایزه فیلم وین به دو فیلم برگزیده بخش‌های داستانی و مستند، جایزه فیپرشی و جایزه داوران روزنامه استاندارد به پایان برسد. در اختتامیه هم فیلم سینمایی "یک مرد جدی" به کارگردانی جوئل و ایتن کوئن به نمایش درمی‌آید که نخستین اکران آن در اتریش است.


==================================


یک فیلمساز ایرانی در سینه‌فونداسیون جشنواره کن اقامت می‌کند

فیلمساز 32 ساله ایرانی یکی از شش متقاضی پذیرفته شده برای حضور در نوزدهمین دوره بخش اقامت سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن از میان 170 متقاضی سراسر جهان است. به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد ژیل ژاکوب رئیس جشنواره فیلم کن و دیگر داوران بخش اقامت سینه‌فونداسیون پس از بررسی تقاضای 170 نفر در نهایت شش فیلمساز شامل سه زن و سه مرد را از ایران، کاستاریکا، رومانی، چین، آفریقای جنوبی و ایرلند برای حضور در نوزدهمین دوره برگزیدند.
این دوره از اول اکتبر 2009 آغاز شده و تا 15 فوریه 2010 ادامه خواهد داشت. این فیلمسازان 26 تا 38 ساله در مدت اقامت در محل برگزاری جشنواره کن فیلمنامه نخستین یا دومین فیلم بلند خود را کامل و زمینه تولید آن را فراهم می‌کنند. بانی خشنودی فیلمساز ایرانی با نخستین فیلمنامه فیلم بلند خود "زیبا" در این بخش حضور دارد.
"زیبا" یک موقعیت اجتماعی را توصیف می‌کند. پاز وگا 30 ساله از کاستاریکا با فیلم دوم "تودوس نوسوتروس"، یوانا یوریکارو 38 ساله از رومانی با فیلم اول "پس از عروسی"، ژانگ یو 32 ساله از چین با فیلم اول "برای هیچ"، الیور هرمانوس 26 ساله از آفریقای جنوبی با دومین فیلم خود "دو عاشق" و اندرو لگ 33 ساله از ایرلند با یک فیلم ثابت دیگر حاضران در اردو هستند.
اقامت سینه‌فونداسیون از نخستین دوره در سال 2000 تا امروز نتایجی درخشان داشته و 64 پروژه شرکت‌کننده در آن به مرحله فیلمبرداری رسیده و در بسیاری از موارد پخش نیز شده است. اگر فیلم‌هایی را که در حال حاضر در مرحله تولید هستند هم در نظر بگیریم، 89 درصد پروژه‌های سینه‌فونداسیون به ثمر رسیده است.
پروژه‌هایی که سال 2009 در بخش اقامت سینه‌فونداسیون حضور داشتند، در جشنواره‌های بین‌المللی مورد توجه واقع شدند و جایزه هم بردند؛ چهار نفر از آنها در بخش‌های نوعی نگاه و دو هفته کارگردانان کن فیلم داشتند، ژیائولو گو از چین یوزپلنگ طلایی لوکارنو را برد و بابک جلالی از ایران و الیور هرمانوس هم در بخش مسابقه آن بودند.
جشنواره‌های فیلم ونیز در ایتالیا، سارایوو در بوسنی و سن سباستین در اسپانیا هم امسال میزبان برخی شرکت‌کنندگان در دوره‌های اخیر برنامه اقامت سینه‌فونداسیون جشنواره کن بودند. این برنامه هر سال دو بار در محل برگزاری جشنواره کن در فرانسه برپا می‌شود و امسال نوزدهمین دوره آن است.


=============================


نماینده سینمای هلند در اسکار هشتاد و دوم تغییر کرد

مسئولان سینمای هلند فیلم سینمایی "زمستان در جنگ" را به جای "ارتش خاموش" به بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار 2010 معرفی کردند. به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد پیش از این "ارتش خاموش" به کارگردانی ژان فن ده فلده به نمایندگی از هلند برای حضور در هشتاد و دومین دوره اسکار معرفی شده بود. اما چون فیلم‌های متقاضی حضور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار باید نسخه اصل باشند، این فیلم نتوانست مجوز حضور در این بخش را به دست آورد.
"ارتش خاموش" نسخه‌ای از فیلم سینمایی Wit Licht محصول سال 2008 سینمای هلند با موضوع کودکان سرباز در آفریقا است. آکادمی اسکار این هفته رسما اعلام کرد نمی‌تواند نماینده هلند را بپذیرد و این نخستین بار در تاریخ اسکار است که فیلمی به این دلیل از حضور در اسکار بازمی‌ماند. ضمن اینکه برخی اعضای کمیته انتخاب اسکار نظری متفاوت در این باره داشته‌اند.
نماینده جدید هلند در اسکار 2010 "زمستان در جنگ" به کارگردانی مارتین کولهوفن و داستان پسربچه‌ای است که در جریان جنگ جهانی دوم به یک خلبان انگلیسی پناه می‌دهد. این فیلم چهار میلیون یورویی بیش از شش میلیون یورو در سینماهای هلند فروخته و نیم میلیون نفر آن را دیده‌اند. "زمستان در جنگ" نامزد هشت جایزه بود و سه جایزه از جمله بهترین بازیگر مرد را برد.
سینمای هلند پیش از این هفت بار نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان شده و سه بار این جایزه را برده است. فیلم‌های سینمایی "شخصیت" به کارگردانی مایک فن دیم، "خط آنتونیا" ساخته مارلین گوریس و "توهین" فونس رادمیکرز به ترتیب سال‌های 1997، 1995 و 1986 اسکار این بخش را برای سینمای هلند به ارمغان آوردند.


=================================


بررسی سقف اجرا در تئاتر ـ 18‌/ تئاتر شهر محل اجرای نمایش‌های حرفه‌ای است

بازیگر تحسین‌شده تئاتر ایران اجرای نمایش‌های حرفه‌ای در مجموعه تئاتر شهر را یکی از راههای حل مشکل تمدید تعداد اجراهای آثار برمخاطب دانست. علی سرابی درباره تمدید اجراهای پرمخاطب تئاتر به خبرنگار مهر گفت: اولین مشکل تئاتر ایران کمبود سالن‌های حرفه‌ای است. چون در حقیقت حتی سالن اصلی تئاتر شهر برای اجرای ارکستر سمفونیک ساخته شده است. در شهر تهران یک مجموعه تئاتر شهر و چند سالن دیگر برای تئاتر داریم و به نظر من باید تئاتر شهر فقط به اجراهای حرفه‌ای تئاتر اختصاص پیدا کند.
وی افزود: باید مکان اصلی تئاتر کشور حرفه‌ای باشد و هنرمندانی اجازه کار داشته باشند که آثار باکیفیت و تفکربرانگیزی را به صحنه ببرند. این موضوع به دلیل ضعف مدیریت در سطح کلان است و ربطی هم به مدیریت تئاتر شهر ندارد. تئاتر هنری است که کیفیت در آن بسیار دخیل است اما به دلیل وجود مدیریت نادرست کمیت بیشتر از کیفیت مورد توجه قرار می‌گیرد.
سرابی گفت: اداره کل هنرهای نمایشی باید برای هر تئاتر یک سقف و یک کف معین کند. مثلا گروهی ابتدا دو هفته اثرش را به اجرا ببرد و اگر از آن استقبال شد دو هفته دیگر تمدید شود و همینطور تا سقف مثلا 120 اجرا این کار ادامه پیدا کند. ممکن است نمایشی در هفته اول اجرا نتواند مخاطب جذب کند، اما بعد از گذشت دو هفته مشخص می‌شود کدام کار موفق و کدام ناموفق است.
بازیگر "خشکسالی و دروغ" ادامه داد: اگر این کار عملی شود تئاتر درآمدز می‌شود و گروهها می‌توانند علاوه بر دریافت بودجه از دولت، از گیشه نیز پول دریافت کنند. همچنین با اجرای این طرح تئاتر کشور یک گام به تئاتر حرفه‌ای و خصوصی نزدیک می‌شود و به این ترتیب دیگر هر گروهی به خود اجازه نمی‌دهد نمایشی غیر حرفه‌ای به صحنه ببرد.
این بازیگر تئاتر تاکید کرد: برای جذب مخاطب علاوه بر افزایش تعداد سالن‌ها دولت باید امکان تبلیغات بیشتری به تئاتر کشور بدهد. فقط برنامه "دو قدم مانده به صبح" است که به صورت محدود به تئاتر می‌پردازد. باید برنامه‌های تئاتر به طور گسترده در اختیار مردم قرار گیرد و اطلاع‌رسانی شود.
سرابی ادامه داد: من با جذب مخاطب تئاتر از طریق استفاده از چهره‌های سینما و تلویزیون مخالفم و این راه درست جذب مخاطب نیست. به طور نمونه نمایش "خنکای ختم خاطره" که در سالن ایرانشهر به صحنه رفت یکی از بی‌سابقه‌ترین استقبال‌های مخاطبان را داشت و از هیچ چهره ‌سینمایی هم در آن استفاده نشده ‌بود.
وی افزود: تماشاگر ما بسیار فهیم است و آثار با کیفیت را تشخیص می‌دهد. این شیوه ممکن است در کوتاه مدت جواب دهد اما در بلندمدت به ضرر مخاطب و اهالی هنر است. البته وقتی این اتفاق به صورت دوجانبه باشد خیلی هم مناسب است و یک تبادل بین اهالی سینما وتئاتر به وجود می‌آید.
سرابی خاطرنشان کرد: اگر بازیگر سینما فقط برای درآمدزایی وارد تئاتر شود درست نیست و در مقابل وقتی به بازیگران تئاتر پیشنهاد کار در سینما و تلویزیون می‌شود به این علت است که در سرمایه صرفه‌جویی شود و قرارداد کمتری با آنها امضا کنند. تئاتر پایگاه شغلی مناسبی ندارد و تئاتر حرفه‌ای هنوز در کشور ما جا نیفتاده ونمی‌توانیم به تئاتر خصوصی بیندیشیم.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ارائه پیشنهاد 17 میلیون دلاری به وودی آلن برای فیلمسازی در ریو

یک استودیو فیلمسازی به همراه مقام‌های رسمی شهر ریودوژانیرو برزیل با ارائه پیشنهادی 17 میلیون دلاری از وودی آلن خواستند یک فیلم در این شهر بسازد. به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این پیشنهاد هفته گذشته و همزمان با بازدید لتی آرونسن خواهر فیلمساز سرشناس آمریکایی از شهر ریودوژانیرو از سوی کلودیو لوریرو یکی از مدیران بازاریابی و تبلیغات برزیلی به وی داده شد و خبر آن را هم روزنامه فولیای برزیل روز سه‌شنبه منتشر کرد.
لوریرو به این روزنامه گفت شرکت فیلمسازی کانسپیراکائو برزیل یک پیشنهاد 15 میلیون دلاری به وودی آلن داده تا با استفاده از آن یک فیلم در شهر ریودوژانیرو بسازد. قرار است 1.7 میلیون دلار هم از سوی مقام‌های شهر و ایالت ریو تامین شود. برنامه فیلمسازی آلن تا سال 2011 پر است و احتمال دارد او سال 2012 برای ساختن فیلم به ریو سفر کند.
این روزها به ندرت یک گروه فیلمسازی در خیابان‌ها و استودیوهای شهر ریو دیده می‌شود و نرخ بالای جنایت در این شهر بزرگ برزیل باعث شده بسیاری از گروههای فیلمسازی عطای فعالیت در آن را به لقایش ببخشند. به همین دلیل مقام‌های رسمی این شهر در تلاشند به هر شکل ممکن نام‌های بزرگ را برای ساختن فیلم در ریو متقاعد کنند.
آلن چند سالی است فعالیت‌های سینمایی خود را به خارج از مرزهای شهر محل زندگی خود نیویورک منتقل کرده است. او چهار سال پیش "امتیاز نهایی" را در لندن ساخت و "ویکی کریستینا بارسلونا" را سال 2008 در بارسلون و دیگر لوکیشن‌های اسپانیا مقابل دوربین برد. او سال آینده میلادی یک فیلم در فرانسه و احتمالا شهر پاریس خواهد ساخت.


===================================


"شمارش معکوس" نقوی در فرهنگسرای هنر به صحنه می‌رود

رسول نقوی نمایش "شمارش معکوس" را همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر رضوی در فرهنگسرای هنر به صحنه می‌برد. نقوی در این باره به خبرنگار مهر گفت: نمایش "شمارش معکوس" که پیش از این در جشنواره تئاتر ماه آن را به صحنه بردم به جریان بمب‌گذاری حرم امام رضا (ع) می‌پردازد که به صورت ذهنی فرد بمب‌گذار متوجه می‌شود خانواده او در حرم هستند. لیلا فیضی به عنوان مشاور در نگارش این نمایشنامه با من همکاری داشت و نمایش کاری از گروه تئاتر "چهره" است.
وی درباره گروه بازیگری و مکان و زمان اجرا افزود: بهروز فیاضی، سودابه گودرزی و من بازیگران نمایش "شمارش معکوس" هستیم که قرار است همزمان با هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی و به سفارش و حمایت مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای هنر اجرا شود.

وحید میریونسی طراح صحنه و لباس، میلاد عبدالهی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، نفیسه زارع منشی صحنه و عباس شکیب مدیر صحنه عوامل دیگر نمایش "شمارش معکوس" هستند. رسول نقوی در حال حاضر نمایش "سه‌جلد" را در سالن اصلی مولوی اجرا می‌کند.


=================================


پولانسکی "روح" را از زندان آماده نمایش در جشنواه برلین می‌کند

فیلمساز برنده اسکار آخرین تجربه کارگردانی خود را از سلول زندان شهر زوریخ در سوئیس کامل و برای نمایش عمومی در زمان مقرر آماده می‌کند. به گزارش خبرنگار مهر، تایمز آنلاین اعلام کرد رابرت هریس نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی "روح" و دوست و همکار رومن پولانسکی چند روز پیش در جشنواره ادبی چلتنهم در انگلیس این خبر را داد و افزود که فیلمساز سرشناس از سلول خود در زندانی در سوئیس آخرین تصمیم‌ها را برای آماده‌سازی "روح" و نخستین نمایش جهانی آن در جشنواره فیلم برلین می‌گیرد.
پولانسکی که برای جلوگیری از بازگردانده شدن به آمریکا و محاکمه در آن کشور تلاش و مبارزه می‌کند، به تازگی موارد مورد نظر خود را درباره موسیقی متن فیلم به الکساندر دسپلت منتقل کرده است. دسپلت موسیقی متن فیلم‌هایی تحسین‌شده چون "ملکه" و "مورد عجیب بنجامین باتن" را در کارنامه آهنگسازی خود دارد.
هریس که برای معرفی تازه‌ترین کتاب خود "تطهیر همگانی" به جشنواره ادبی چلتنهم آمده، گفت که "روح" بر اساس خواسته‌های پولانسکی آماده نمایش می‌شود و کارگردان پیش از سفر به سوئیس و زندانی شدن در زوریخ تدوین آن را به پایان رسانده بود. فیلم با بازی پیرس براسنان داستان نخست‌وزیر بریتانیا است که متهم به ارتکاب جنایات جنگی می‌شود.
نویسنده فیلمنامه "روح" گفت: رومن می‌تواند از سلول خود خواسته‌هایش را به ما برساند. گرچه گمان نمی‌کنم او بتواند با بیرون از زندان تماس تلفنی برقرار کند، اما می‌تواند پیام‌هایش را به دیگران برساند. آنچه مردم درباره فیلم سینمایی "روح" فکر می‌کنند موضوعی دیگر است و ما می‌خواهیم در شرایط فعلی هم برای کامل کردن آن تلاش کنیم.
زندگی پولانسکی همواره با جنجال و حاشیه همراه بوده و این حاشیه‌ها در 76 سالگی او به اوج رسیده است. مادر رومن در اردوگاه آوارگان جنگ جهانی دوم در آشوویتس به قتل رسید و همسر باردارش شاروت تیت سال 1969 به دست خانواده منسن کشته شد. خود پولانسکی هم از سال 1977 از آمریکا گریخت و در تمام این مدت تحت تعقیب پلیس ایالات متحده بود.


====================================


تئاتر ماه آغاز شد/ استقبال مخاطبان از آثار نخستین روز جشنواره تئاتر ماه

ششمین جشنواره سراسری تئاتر ماه پنجشنبه 23 مهرماه با اجرای پنج نمایش آغاز به کار کرد که با استقبال مخاطبان و علاقمندان تئاتر همراه بود. به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته ششمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با اجرای پنج نمایش صحنه‌ای و سه نمایش خیابانی آغاز به کار کرد. در اولین روز جشنواره نمایش‌های "تجربه مرگ"، "ماه‌منظر"، "سفر به جنون"، "محال هم ممکن است" و "پارانویا" به صحنه رفتند و در بخش خیابانی نیز سه نمایش "اسم منو تو گینتس بنویس"، "کهنه سربازان" و "دیگه خسته شدم" ابتدا در فضای باز مجموعه تئاتر شهر و سپس در فضای باز حوزه هنری اجرا شدند.
نکته قابل توجه در اولین روز جشنواره تئاتر ماه استقبال مخاطبان و تماشاگران از نمایش‌های اجرا شده بود. این استقبال در حدی بود که بخش اعظمی از صندلی‌های سالن اندیشه حوزه هنری که میزبان اجرای نمایش "سفر به جنون" عبدالرضا فریدزاده بود پر شده بود. در تماشاخانه‌های ماه و مهر هم تماشاگران و علاقمندان بسیاری بیشتر از حد ظرفیت این دو سالن‌ به تماشای آثار نشستند.
اما در مقابل سطح کیفی آثار اجرا شده در این روز پایی بود. آثار اجرا شده با دو ضعف عمده کارگردانی و بازیگری همراه بودند که در برخی آثار باعث خالی‌شدن صندلی‌ها از اواسط اجرا بود. به زعم مخاطبانی که در سالن‌های نمایش حضور پیدا کرده بودند برخی آثار روز اول توقع مدنظر مخاطبان را برآورده نکردند.
به زعم کارشناسان و منتقدان حاضر در اولین روز جشنواره جدا از ضعف متون نمایشی که معظل کلی تئاتر ایران است باید به مقوله کارگردانی و بازیگری نیز در این جشنواره توجه بیشتری کرد زیرا هدف اصلی جشنواره شناسایی و ایجاد بستر برای رشد جوانان مستعد تئاتری است.
البته تنها با اجرای پنج نمایش صحنه‌ای نمی‌توان نتیجه‌گیری کلی برای ششمین دوره جشنواره تئاتر ماه گرفت. بخش خیابانی جشنواره نیز با اقبال خوبی در اولین روز خود مواجه شد و علاقمندان و مخاطبان از اجرای آثار بخصوص در فضای باز مجموعه تئاتر شهر استقبال کردند.
انتظار می‌رود جمعه 24 مهرماه و در دومین روز ششمین جشنواره سراسری تئاتر ماه سطح کیفی آثار صحنه‌ای در حد قابل قبولی باشد. در این روز و در بخش آثار صحنه‌ای نمایش‌های "محرم‌نامه" محمد خراط‌‌‌ زاده، "مرگ در ساعت مرغابی" سعید نجفیان، "اسب عصاری" کاوه مهدوی، "اینجا کسی هست" مالک حدپور سراج و "بی‌ تو مهتاب شبی" سیدعلی موسویان به ترتیب در تالار محراب، تماشاخانه‌‌های مهر و ماه، تالار اندیشه و تماشاخانه مهر به صحنه خواهند رفت.
در بخش خیابانی دومین روز جشنواره ششم نیز نمایش‌های "قانون دیگری از نیوتنگ میلاد عبدالهی، "ازدواج به سبک 57" محمد یادگاری و "فرزند‌ خوانی" اسماعیل صرامی ابتدا در فضای باز مجموعه تئاتر شهر و سپس در فضای باز حوزه هنری تهران اجرا می‌شوند.
ششمین جشنواره سراسری تئاتر ماه از 23 تا 30 مهرماه با حمایت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.


======================================


دریافت جایزه 30 هزار دلاری/ نماینده سینمای عراق در جشنواره فیلم پوسان درخشید

فیلم‌های سینمایی "جایی برای بازی" از عراق و "من به دردسر افتادم" از کره جنوبی جوایز اصلی چهاردهمین جشنواره فیلم پوسان را از آن خود کردند. به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری فرانسه از بوسان کره جنوبی اعلام کرد "جایی برای بازی" دومین ساخته شوکت امین کورکی فیلمساز کرد عراقی است که در اختتامیه جشنواره معتبر پوسان جایزه 30 هزار دلاری بخش جریان‌های نو را از آن خود کرد. این جایزه به دو فیلم برتر جشنواره تعلق می‌گیرد که اولین یا دومین ساخته کارگردان باشند.
ژان ژاک بینیه فیلمساز فرانسوی و رئیس هیئت داوران چهاردهمین جشنواره فیلم پوسان "جایی برای بازی" را فیلمی توصیف کرد که تلاش بزرگ مردم کردستان عراق را برای زندگی کردن به تصویر کشیده است. او کارگردان عراقی را هم فیلمسازی نوظهور معرفی کرد که اعضای هیئت داوران بدون آشنایی با او استعدادش را ستوده و شایسته تقدیر دانسته‌اند.
داستان "جایی برای بازی" پس از تهاجم سال 2003 آمریکا به عراق در شهر کرکوک اتفاق می‌افتد و بر یک مسابقه فوتبال متمرکز است. امین کورکی پس از دریافت جایزه خود گفت: بسیار خوشحال و مفتخرم. امیدوارم این جایزه انگیزه‌ای برای دیگر فیلمسازان عراقی باشد و کمک کند صنعت سینمای کشورم دوباره روی پای خود بایستد.
دومین تجربه کارگردانی امین کورکی که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، جایزه فیلم برگزیده فدراسیون منتقدان بین‌المللی فیپرشی را هم از آن خود کرد. کمدی "من به دردسر افتادم" سو سانگ مین هم که دیگر جایزه 30 هزار دلاری بخش جریان‌های نو را برد، داستان یک شاعر کره‌ای است که در به در دنبال عشق می‌گردد.
در این بخش از "نکبت" ساخته جوزپه بده سمپدرو از فیلیپین تقدیر شد. نخستین جایزه فلش فوروارد جشنواره فیلم پوسان هم به درام خانوادگی "آخرین کابوی مقاوم" به کارگردانی زایدا برگروت فیلمساز تازه‌کار فنلاندی تعلق گرفت. قرار است این جایزه 20 هزار دلاری از این پس به فیلم برگزیده بین‌المللی اهدا شود.
امسال در چهاردهمین جشنواره فیلم پوسان بیش از 173 هزار و 500 نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند، 6400 نفر میهمان جشنواره بودند، 2200 نفر شامل 370 خبرنگار خارجی خبرها و رویدادها را پوشش دادند، در مجموع 355 فیلم به نمایش درآمد و سینماهای جشنواره پوسان بیش از 800 بار میزبان علاقمندان بودند.


===================================


"پرسه در مه" در مراحل پایانی تدوین است

فیلم سینمایی "پرسه در مه" به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی در مراحل پایانی تدوین قرار دارد. به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دهقانی 80 درصد تدوین فیلم را به پایان رسانده است. توکلی برای ادامه تحصیل راهی آلمان شده و پس از بازگشت وی صداگذاری و ساخت موسیقی آغاز خواهد شد. "پرسه در مه" برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال آماده می‌شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: جوانی 30 ساله در پی نوشتن یک قطعه موسیقی که آرمان زندگی او به حساب می‌آید، به دلیل مشکلات زندگی به جایی می‌رسد که تعادل روحی خود را از دست می‌دهد. لیلا حاتمی، شهاب حسینی و احمد ساعتچی بازیگران این فیلم هستند.
عوامل تولید عبارتند از مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه، صدابردار: مهدی صالح‌کرمانی، طراح صحنه و لباس: بابک کریمی، طراح گریم: سعید ملکان، مجری طرح: جواد قلیزاده، مدیر تولید: پیمان شیر‌خانی، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
"پابرهنه در بهشت" نخستین فیلم بلند توکلی در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.



=====================================


نامه معتمد آریا/ برای دیدار با هیچ فردی درخواست نداده‌ام

فاطمه معتمد آریا خبرهای منتشر شده درباره تلاش برای رفع مشکل ممنوعیت خروج خود از کشور را از طریق دیدار با برخی افراد نادرست خواند و تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، در یادداشت کوتاه این بازیگر سینما و تئاتر آمده است: روز 16 مهرماه پس از ضبط پاسپورت من و آقای مجتبی میرطهماسب و منع خروج از کشور به همراه گروه سینماگران دعوت شده از طرف آکادمی اسکار، تا امروز نه هیچ پیگیری و پاسخی از طرف مسئولین شده نه من درخواست ملاقات با هیچ فردی را داشته‌ام و همچنان وضعیت ما بلاتکلیف است.
سینماگران ایرانی شامل محمدمهدی عسگرپور، ابراهیم حاتمی‌کیا، علیرضا رئیسیان، فرهاد توحیدی، امین تارخ، سیدرضا میرکریمی و مجتبی راعی به دعوت آکادمی اسکار 16 مهرماه راهی لس آنجلس شدند که معتمد آریا و میرتهماسب همراه آنها نرفتند. پیشتر برخی رسانه‌ها از تلاش معتمد آریا برای دیدار با برخی افراد و رفع مشکل ممنوع الخروجی خود خبر داده بودند.


====================================


روخوانی "تانگوی تخم مرغ داغ" رادی در فرهنگسرای بهمن

نمایشنامه "تانگوی تخم مرغ داغ" نوشته زنده‌یاد اکبر رادی 25 مهرماه با کارگردانی ناصح کامکاری در قالب نمایشنامه‌خوانی در فرهنگسرای بهمن اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، تالار مبارک فرهنگسرای بهمن در ادامه برنامه نمایشنامه‌خوانی آثار زنده‌یاد رادی شنبه 25 مهرماه ساعت 16:30 میزبان نمایشنامه‌خوانی "تانگوی تخم مرغ داغ" خواهد بود. مدت زمان اجرای این برنامه نمایشنامه‌خوانی 60 دقیقه است و بعد از آن عطاء‌الله کوپال درباره این نمایشنامه سخنرانی می‌کند.
پیش از این نمایشنامه‌هایی چون "لبخند باشکوه آقای گیل"، "پلکان" و "منجی در صبح نمناک" نیز در قالب نمایشنامه‌خوانی اجرا شده بودند. حضور برای علاقمندان و دانشجویان تئاتر در این برنامه آزاد است.
فرهنگسرای بهمن از 25 مهرماه میزبان نمایشگاه بزرگ آثار خوشنویسی هنرمندان معاصر خواهد بود. در این نمایشگاه 120 تابلو با موضوع آزاد به نمایش درمی‌آید. علاقمندان برای بازدید می‌توانند به میدان راه‌آهن، میدان بهمن مراجعه کنند.


==============================


آخرین فیلم کارگردان برنده اسکار قربانی بحران اقتصادی شد

میلوش فورمن گرچه در 77 سالگی همچنان مشغول فیلم ساختن است، اما آخرین تجربه کارگردانی او به دلیل کمبود منابع مالی هنوز کلید نخورده است. به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد فیلمساز چک‌تبار برنده دو جایزه اسکار و کارگردان "آمادئوس" و "پرواز بر فراز آشیانه فاخته" پارسال به همراه واتسلاو هاول دوست خود و رئیس جمهوری پیشین چک کار روی پروژه‌ای با موضوع توافقنامه مونیخ و یکی از دلایل آغاز جنگ جهانی دوم را آغاز کرده بود.
اما فورمن 77 ساله که پیش از حضور در راس هیئت داوران چهارمین جشنواره فیلم رم در ایتالیا برای مرور آثار خود به پاریس رفته بود، درباره سرنوشت فیلم سینمایی "روح مونیخ" به خبرنگاران فرانسوی گفت که فیلمبرداری به دلیل کمبود بودجه به تعویق افتاده و کل پروژه در معرض خطر توقف کامل است.
وی ادامه داد: بحران اقتصادی تامین منابع مالی فیلم‌های سینمایی را سخت‌تر از همیشه کرده است. ما برای یافتن پول تلاش می‌کنیم و باید مبلغی حدود 10 تا 20 میلیون دلار هزینه تولید آن را تامین کنیم. قرار است "روح مونیخ" در لوکیشن‌های آلمان و فرانسه فیلمبرداری شود، اما زمان آغاز کار هنوز مشخص نیست.
فورمن که یکی از معدود فیلمسازان خارجی موفق در هالیوود است، سال 1968 از سرزمین مادری خود چکسلواکی گریخت و پس از فروپاشی **** کمونیستی و تشکیل کشور مستقل جمهوری چک، مرتبا به چک رفت و آمد داشت. او فیلم سینمایی "آمادئوس" را هم در پراگ ساخت، اما با عوامل و بازیگران عمدتا آمریکایی.
این فیلمساز تحسین‌شده با تمجید از وضعیت فعلی سینمای جمهوری چک و استعدادهای تازه و جوان و فیلم‌های خوب آن، درباره بازگشت احتمالی خود به سرزمین مادری‌اش گفت: من به کجا که داستان فیلم بکشاندم می‌روم. اما اینکه مقیم اروپا بشوم را نمی‌دانم. بچه‌های من آمریکایی هستند و به مدرسه می‌روند. خودم هم نمی‌دانم به کجا تعلق دارم.


===================================


منفرد تدوین "هیچ" کاهانی را آغاز کرد

شیما منفرد تدوین فیلم سینمایی "هیچ" به کارگردانی عبدالرضا کاهانی را به تازگی آغاز کرده است. به گزارش خبرنگار مهر، منفرد که پیش از این تدوین فیلم‌های سینمایی "بیست" و "آن جا" از دیگر ساخته‌های این کارگردان را نیز بر عهده داشته است، پس از بازگشت از سفر گرجستان (حضور در جشنواره فیلم‌های هنری باتومی) تدوین "هیچ" را هم آغاز کرده است.
478194_orig.jpg
فیلمبرداری "هیچ" روزهای پایانی را سپری می‌کند و تاکنون بازی پانته‌آ بهرام، صابر ابر، مهران احمدی، باران کوثری، نگار جواهریان و احمد مهرانفر در آن به پایان رسیده است. از دیگر بازیگران اصلی این فیلم که بازی آنها ادامه دارد می‌توان به مهدی هاشمی، مرضیه برومند و نیره فراهانی اشاره کرد.
عوامل تولید فیلم عبارتند از طراح صحنه و لباس: کاهانی، نویسندگان فیلمنامه: کاهانی و حسین مهکام، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، صدابردار: جهانگیر میرشکاری، طراح گریم: نوید فرحمرزی، مدیر تولید: طهورا ابوالقاسمی، عکاس: سینا خاکساری، سرمایه‌گذار: سلیمان علیمحمد و تهیه‌کننده:علیمحمد و کاهانی.


==================================


"قیصر، 40 سال بعد" سه‌شنبه در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید

فیلم مستند "قیصر، 40 سال بعد" ساخته مسعود نجفی روز سه‌شنبه 28 مهرماه در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درمی‌آید. به گزارش خبرنگارمهر، "قیصر" مسعود کیمیایی از پربیننده‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است و می‌توان سینمای ایران را به دو دوره قبل و بعد از "قیصر" تقسیم کرد. به همین دلیل نجفی در چهلمین سال ساخته شدن این فیلم تصمیم گرفته سراغ آن برود و به واکاوی جریان‌سازی و ماندگاری آن در سینمای ایران بپردازد.
478206_orig.jpg
عزت‌الله انتظامی، فاطمه معتمد آریا، پرویز نوری، علی معلم، شاپور قریب، علی کسمایی، چنگیز جلیلوند، امین تارخ، سیروس الوند، اصغر بیچاره، حمید نعمت‌الله، محمد متوسلانی و سعید راد به همراه بازیگران "قیصر" از سینماگرانی هستند که مقابل دوربین این مستند رفته و د باره آن اظهار نظر کرده‌اند.
البته نسخه "قیصر، 40 سال بعد" که در جشنواره سینما حقیقت نمایش داده می‌شود کامل نیست و پرونده آن هنوز بسته نشده است. قرار است به زودی افرادی دیگرنیز به این مستند اضافه شوند. البته به دعوت نجفی، کیمیایی برای جلسه نمایش این فیلم روز سه‌شنبه ساعت 20:30 به سینما فلسطین می‌آید.
عوامل تولید این مستند عبارتند از طراح و کارگردان: مسعود نجفی، تصویربرداران: حمید فرامرزی، ماجد نیسی، مهدی ناظریان، تدوینگر: سیدحامد میرفتاحی، صداگذار و دستیار تدوینگر: محمد تهرانی، مدیر تولید و عکاس: حسن هندی، صدابردار: مهدی اسدی و مشاور کارگردان: مسعود فروتن.


======================================


فعالیت دبیر بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر آغاز شد

جلسه معارفه دبیر بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست با معرفی مهدی مسعودشاهی فعالیت‌های جشنواره فیلم فجر آغاز شد. معاون سینمایی وزیر ارشاد در این جلسه با معرفی سوابق و پیشینه مسعودشاهی، ابراز امیدواری کرد بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت سینماگران و مسئولان سینمایی کشور به گونه‌ای مطلوب برگزار شود.
این نشست با حضور جمعی از مدیران معاونت سینمایی و مسئولان بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر روز سه‌شنبه بیست و یکم مهر در دفتر امور جشنواره‌ها برگزار شد و پس از پایان آن شمقدری از دفتر امور جشنواره‌ها و امور بین‌الملل فارابی بازدید کرد.


===================================


رقابت 9 فیلم در پنجمین جشنواره فیلم رضوی فهرست فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه پنجمین جشنواره فیلم رضوی از سوی هیئت انتخاب و داوری جشنواره اعلام شد. به گزارش خبرگزاری مهر، این هیئت شامل محمدرضا شرف‌الدین، رضا میرکریمی، رضا مقصودی، رضا ایرانمنش و محمدرضا سکوت پس از بازبینی فیلم‌های سینمایی ارائه شده به دبیرخانه جشنواره فیلم رضوی با موضوع زندگی، سیره و سنت امام رضا (ع) و معارف رضوی، 9 فیلم را برای نمایش در بخش مسابقه جشنواره انتخاب و معرفی کردند.
فیلم‌های برگزیده پنجمین جشنواره فیلم رضوی عبارتند از "آخرین ملکه زمین" محمدرضا عرب، "آفتاب بر همه یکسان می‌تابد" عباس رافعی، "بازگشت" شاهرخ دولکو، "بیا از گذشته حرف بزنیم" حمید نعمت‌الله، "پرچم‌های قلعه کاوه" محمد نوریزاد"، "روز هشتم" مهدی کرمپور، "شب" و "هر شب تنهایی" رسول صدرعاملی و "گنجِ روان" امین اصلانی.
"روز هشتم" کرمپور به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی برای شرکت در پنجمین جشنواره فیلم رضوی تولید شده و نخستین نمایش آن در این دوره خواهد بود. پنجمین جشنواره فیلم رضوی 30 مهر تا سوم آبا‌ن در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود.


======================================


هیئت انتخاب بخش مستند جشنواره کوثر معرفی شد

محمدعلی فارسی، فرزاد موتمن، شفیع آقامحمدیان، مسعود نقاش‌زاده و عبدالستار کاکایی اعضای هیئت انتخاب بخش مستند چهارمین جشنواره فیلم کوثر هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، 217 عنوان فیلم مستند در این دوره جشنواره کوثر شرکت کردند که این آثار از استان‌های تهران، قم، خوزستان، لرستان، خراسان رضوی و شمالی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، زنجان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، گلستان، مرکزی، یزد و قزوین به جشنواره رسیده است.
چهارمین جشنواره فیلم کوثر از 25 تا 28 آبان‌ماه با هدف رشد و اعتلای سیمای زن، آسیب‌شناسی این سینما و دستیابی به افق بهتر و روشنتر برگزار می‌شود.


======================================


پنجمین روز سفر به آمریکا/ سینماگران ایرانی به تماشای یک فیلم و یک نمایش نشستند

سینماگران ایرانی در پنجمین روز سفر به آمریکا به تماشای فیلم سینمایی "پارانرمال" و نمایش "مده‌آ" با بازی آنت بنینگ در لس آنجلس نشستند. به گزارش خبرگزاری مهر، هفت سینماگر ایرانی در ادامه حضور در لس آنجلس از مجموعه سینمایی آرک‌لایت شرکت صوتی تصویری دالبی دیدن کردند. این مجموعه 15 سالن دارد که هفت سالن برای نمایش آثار دیجیتالی و ‌هفت سالن دیگر ویژه نمایش فیلم‌های 35 و 70 میلیمتری است. گنجایش سالن‌ها از 250 تا ‌400 صندلی است و یک سالن بزرگ 850 نفری نیز دارد.
به ‌گفته مدیر این مجموعه فقط در سال گذشته میلادی سالن ‌850 نفره میزبان 4/5 میلیون تماشاگر بوده است. قراردادهای فروش فیلم‌ها در این مجموعه به طور میانگین بین دو تا حداکثر چهار هفته است و مدیر مجموعه می‌تواند نسبت به تغییر سالن سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های طرف قرارداد بر اساس میزان استقبال مردم اقدام کند.
478198_orig.jpg
این مجموعه سینمایی که دارای چند کافی‌شاپ، محل عرضه محصولات سمعی بصری، کتاب و رستوران است. با استفاده از سامانه اعطای امتیاز به خریداران بلیت‌های سینما این امکان در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا با حضور مستمر در طول سال در مجموعه آرک‌لایت امکان برخورداری از تخفیف‌های ویژه در ارائه سایر محصولات در سینما را داشته باشند.
دومین بخش از برنامه هیئت ایرانی بازدید از آرشیو فیلم آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بود. این آرشیو در یکی از ساختمان‌های سه‌گانه آکادمی واقع شده که به زودی نیز عملیات ساخت و ساز موزه آکادمی آغاز می‌شود. آکادمی اسکار از سال 1930 اقدام به جمع‌آوری فیلم برای آرشیو خود کرده، اما آرشیو کنونی به عنوان سازمان‌یافته از سال ‌1990 شکل گرفته است.
در آرشیو فیلم آکادمی بیش از یکصد هزار فیلم با فرمت‌های متفاوت نگهداری می‌شود. مدیر لهستانی‌تبار آرشیو پس از معرفی سالن سینما که بر اساس جدول ماهانه اقدام به نمایش فیلم‌های سینمایی با موضوع‌های تاریخ سینما، مرور آثار فیلمسازان مشهور و نمایش‌های موضوعی می‌کند، به معرفی دیگر بخش‌های آرشیو پرداخت.
سومین بخش دیدار سینماگران ایرانی بازدید از شرکت فناوری‌های صوتی تصویری دالبی بود. آقای دوگ از مدیران سابق آکادمی که اینک مسئولیت بخش فنی تصویری این شرکت را بر عهده دارد، درباره فعالیت آن گفت: سال ‌2002 شرکت دالبی برای به‌روز داشتن خود در جهان اقدام به خرید شرکت دموگرافی کرد و از آن زمان در زمینه فناوری تصاویر دیجیتال و سه‌بعدی فعال است.
وی پیش‌بینی کرد تا 10 سال آینده استودیوهای فیلمسازی آمریکا، کره و ژاپن تولیداتشان را دیجیتال کنند. پایان‌بخش برنامه‌ها هم تماشا فیلم ارزانقیمت "پارانرمال" بود که با استقبال عالی تماشاگران همراه شده است. تماشای تئاتر "مده‌آ" با بازی آنت بنینگ از اعضای هیئت مدیره آکادمی اسکار که زمستان گذشته به ایران سفر کرده بود هم دیگر گزینه پیش روی ایرانی‌ها بود.


====================================


گزینه قطعی مدیر عاملی فارابی هفته آینده اعلام می‌شود

تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی "شب واقعه" و "فرزند خاک" از اعلام گزینه قطعی مدیر عاملی بنیاد سینمایی فارابی در هفته آینده خبر داد. سیداحمد میرعلایی درباره انتخاب خود برای مدیر عاملی بنیاد سینمایی فارابی به خبرنگار مهر گفت: برای این موضوع صحبت‌هایی با من شده، اما نتیجه قطعی هفته آینده اعلام می‌شود و ترجیح می‌دهم بعد از صدور و اعلام حکم در این باره صحبت کنم.
برخی منابع خبری از قطعی بودن حضور میرعلایی در بنیاد سینمایی فارابی خبر داده‌اند. میرعلایی تاکنون تهیه‌کنندگی آثاری چون "پنج سی سی لالایی"، "شب واقعه"، "فرزند خاک"، "مرثیه برف"، "وعده دیدار" و "سرعت" را بر عهده داشته است.


===============================================


مهمترین وظیفه شمقدری جلب اعتماد سینماگران است

تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی "شوکران" و "زم‌هریر" مهمترین وظیفه معاون سینمایی وزیر ارشاد دولت دهم را جلب اعتماد سینماگران می‌داند. سیدضیا هاشمی دراین باره به خبرنگار مهر گفت: سینمای ایران در سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌های فراوان مواجه شده است. معاون سینمایی وزیر ارشاد در دوره گذشته با عملکرد ضعیف موجب بروز مشکلات عدیده برای سینماگران شد و سینماگران برای فعالیت با مسائل مختلف مواجه شدند.
وی در ادامه افزود: جعفری جلوه بدون سابقه و تجربه مفید سینمایی در این پست قرار گرفته بود و به همین دلیل علاوه بر اینکه در ایجاد جریانی مثبت و راهگشا برای سینما موفقیتی کسب نکرد، موجب دلسردی سینماگران و کناره‌گیری بسیاری از آنها از فعالیت‌های هنری در سال‌های گذشته شد.
این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: حضور یک فرد سینمایی در سطح مدیریت کلان سینما با هر سمت و سوی سیاسی بر فردی معمولی و ناآشنا با سینما اولویت دارد. اهالی سینما به حضور هوشمندانه و موفق مرحوم سیف‌الله داد در معاونت سینمایی شهادت می‌دهند. عملکرد موفق داد در این حوزه ناشی از سابقه و تجربه سینمایی و آشنایی وی با مشکلات سینما و سینماگران بود.
هاشمی حضور شمقدری را در پست معاونت سینمایی به نفع سینما دانست و افزود: شمقدری فردی سینمایی و آشنا با امور است. عملکرد وی در پست مشاور هنری رئیس جمهوری بسیار مثبت و در خور توجه بود و مسائل مرتبط با سینما را پیگیری و حل و فصل می‌کرد، حضور وی در پست معاونت سینمایی به نفع سینما و سینماگران است.
وی موفقیت شمقدری را مشروط به اتخاذ راهکارهایی برای برونرفت از سه چالش عمده بر سر راه معاونت سینمایی دانست و افزود: شمقدری با سه چالش عمده مواجه است که مهمترین آن از بین رفتن اعتماد سینماگران به مدیران سینمایی در سال‌های اخیر است. معاونت سینمایی باید جلب اعتماد سینماگران را به عنوان اولین وظیفه در دستور کار این نهاد قرار دهد.
این تهیه‌کننده ادامه داد: دومین مسئله توقع نزدیکان و دوستان شمقدری است که امیدواریم معاونت سینمایی با درایت کامل و بدون در نظر گرفتن حب و بغض‌ها و رعایت انصاف بر اساس برنامه‌ریزی صحیح و قابلیت اشخاص در حوزه سینما تصمیم‌گیری و شرایط مساوی برای پیشرفت تمامی سینماگران و سینمای ایران را فراهم کند.
هاشمی رفع سومین چالش را ملزوم به محدود شدن اعمال نظر دولت در حوزه سینما عنوان کرد و گفت: دولت باید حمایت‌های مالی از امور هنری را به عنوان عرصه‌ای فرهنگساز و مورد نیاز جامعه وظیفه خود بداند و تنها بر نحوه اجرای امور نظارت و برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اجرای امور در حوزه سینما را به اهالی آن و مدیران سینمایی واگذار کند.
وی در پایان با آرزوی موفقیت برای وزیر ارشاد و معاون سینمایی وی گفت: امیدوارم سیدمحمد حسینی و شمقدری در دوران خدمت در پست‌های فرهنگی با عملکرد مثبت، انتخاب مدیران شایسته در رأس امور دیگر نهادهای فرهنگی و با برنامه‌هایی کارآمد موجب رشد و تعالی فرهنگ کشور شوند و در آینده شاهد پیشرفت فرهنگ در عرصه‌های داخلی و خارجی باشیم.


========================================


65 فیلم برای اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان 2010 رقابت می‌کنند

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی صبح روز پنجشنبه 15 اکتبر اسامی 65 فیلم حاضر در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار هشتاد و دوم را معرفی کرد. به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد امسال از معدود دوره‌هایی است که کشورهای انگلیسی‌زبان استرالیا، کانادا، بریتانیا و آفریقای جنوبی به اسکار نماینده معرفی کرده‌اند. بر اساس قوانین آکادمی، عوامل اصلی فیلم‌های معرفی شده باید از کشور سازنده فیلم باشند اما نیازی نیست فیلم به زبان اصلی یا یکی از زبان‌های آن کشور باشد.
برخلاف دوره‌های گذشته، برای دوره هشتاد و دوم خبری از حاشیه و جنجال در معرفی فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان به اسکار نبود و فقط کشور هلند ناچار شد فیلم سینمایی "زمستان در جنگ" را جایگزین "ارتش خاموش" کند که در اصل نسخه‌ای کوتاه شده از فیلمی به همین نام محصول سال 2008 سینمای هلند بود و آکادمی اسکار آن را به دلیل اصل نبودن فیلم نپذیرفت.
کمیته انتخاب نامزدهای بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان جلسه‌های نمایش فیلم را از شب گذشته در مقر آکادمی اسکار در بورلی هیلز برگزار کرده و فهرست اولیه شامل 9 فیلم برگزیده را در ماه ژانویه اعلام خواهد کرد. اسامی نامزدهای نهایی این رشته به همراه دیگر نامزدها دوم فوریه اعلام و مراسم اعطای جوایز اسکار 2010 روز هفتم مارس در کداک تیه‌تر برگزار می‌شود.
کشورهای حاضر در این دوره رقابت اسکار عبارتند از آلبانی، آرژانتین، ارمنستان، استرالیا، اتریش، بنگلادش، بلژیک، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، برزیل، بلغارستان، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، کرواسی، کوبا، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، هند، اندونزی.
ایران، ایتالیا، سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ژاپن، قزاقستان، لیتوانی، لوکزامبورگ، مقدونیه، مکزیک، مغرب، هلند، نروژ، پرو، فیلیپین، لهستان، پرتغال، پورتوریکو، رومانی، روسیه، صربستان، اسلواکی، اسلونی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سوئد، سوئیس، تایوان، تایلند، ترکیه، بریتانیا، اروگوئه، ونزوئلا و ویتنام.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
جونز روی صندلی کارگردانی "وکیل لینکلن" می‌نشیند

تامی لی جونز در حال مذاکره برای کارگردانی و بازی در فیلم سینمایی "وکیل لینکلن" بر اساس کتاب پرفروش سال 2005 مایکل کانلی است. به گزارش خبرنگار مهر، هالیوود ریپورتر اعلام کرد فیلم داستان میکی هالر وکیل لس آنجلسی است که با پرونده‌های معمولی خود سرگرم است. تا اینکه در اقدامی عجیب دفاع از پرونده یک متهم به قتل ساکن بورلی هیلز را به عهده می‌گیرد و درگیر رویدادهایی عجیب می‌شود. قرار است نقش وکیل هالر را متیو مگاناگی بازی کند.
هنوز مشخص نیست چه نقشی برای جونز در نظر گرفته شده است. بر اساس داستان کتاب کانلی شخصیت قاتل جوانتر از بازیگر سرشناس هالیوودی است. گرچه فیلمنامه‌نویس "وکیل لینکلن" می‌تواند سن قاتل را بر اساس سن تامی لی جونز تغییر بدهند. فیلمنامه را جان رومانو نوشته است و این احتمال نیز وجود دارد لی کارگردان بازیگری دیگر را برای ایفای نقش قاتل انتخاب کند.
جونز و مگاناگی در اواسط دهه 1990 در چند فیلم با مضمون وکالت و دادگاه ایفای نقش کردند؛ مگاناگی در "زمانی برای کشتن" جوئل شوماخر نقش وکیل مدافع را داشت و جونز در "فراری" اندرو دیویس نقش مارشال آمریکایی را بازی کرد و اسکار برد. هر دو فیلم در کارنامه آنها جایگاهی خاص دارند. گرچه جونز با "مردان سیاهپوش" موفقیتی بزرگتر را تجربه کرد.
بازیگر و فیلمساز 63 ساله آمریکایی تنها یک فیلم در مقام کارگردان در کارنامه دارد به نام "سه تشییع جنازه ملکیداس استرادا" که از سوی منتقدان بسیار تحسین شد و در اکران سال 2005 مبلغی در حدود پنج میلیون دلار فروخت. جونز برای بازی در نقش اول همین فیلم جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم کن را هم به خود اختصاص داد.
مایکل کانلی گرچه چند کتاب بسیار پرفروش و موفق در کارنامه دارد، اما هرگز نویسنده محبوب هالیوود نبوده و تهیه‌کنندگان و استودیوهای فیلمسازی آمریکا با بی‌میلی سراغ آثار او رفته‌اند. پیش از "وکیل لینکلن" تنها کتاب "کار خون" کانلی تبدیل به فیلم شده بود که آن هم به سال 2002 به کارگردانی کلینت ایستوود مربوط می‌شود.


خبرگزاری مهر


======================================


فهرست بازیگران "همدست" ردفورد کامل شد

جاستین لانگ، تام ویلیکینسن، ایوان ریچل وود و کوین کلاین به جمع بازیگران درام تاریخی "همدست" پیوستند که رابرت ردفورد آن را بر اساس داستان ترور آبراهام لینکلن می‌سازد. به گزارش خبرنگار مهر، هالیوود ریپورتر اعلام کرد ردفورد که آخرین بار روی صندلی کارگردانی "شیرها برای بره‌ها" نشسته، "همدست" را با فیلمنامه جیمز سالومون نویسنده آمریکایی می‌سازد و رابین رایت پن در آن نقش مری سورات را بازی می‌کند؛ تنها زنی که در گروه توطئه‌کننده برای قتل رئیس جمهوری وقت ایالات متحده مشارکت داشت.
جیمز مک‌آووی هم در فیلم ایفاگر نقش فردریک آیکین خواهد بود که وقتی دفاع از سورات را به عهده می‌گیرد، به تدریج به این نتیجه می‌رسد که او بیگناه است. تازه‌ترین تجربه کارگردانی ردفورد نخستین تجربه تهیه‌کنندگی شرکت آمریکن فیلم است که قصد دارد در تولید فیلم‌هایی با موضوع روایت دقیق تاریخ آمریکا مشارکت کند.
قرار است لانگ در "همدست" نقش بهترین دوست و همکار شخصیت آیکین را بازی کند که یک دست خود را هم در جنگ‌های داخلی آمریکا از دست داده است. فیلمبرداری دوشنبه آینده در ایالت جرجیا آغاز می‌شود تا بازیگر جوان آمریکایی در نخستین نقش تاریخی خود مقابل دوربین ردفورد برود و با مک‌آووی و رایت پن همبازی شود.
لانگ 31 ساله بازی در بیش از 40 فیلم سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه دارد که از جمله آنها می‌توان به دو قسمت "جیپرز کریپرز"، صداپیشگی در دو قسمت انیمیشن "آلوین و سمورچه‌ها" و "آزاد زندگی کن یا سخت بمیر" اشاره کرد. او به تازگی بازی در کمدی "رفتن به دور" در کنار درو باریمور و تریلر فراطبیعی "بعد از زندگی" در کنار لیام نیسن را به پایان رسانده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
در فيلم جديد «دي‌جي كاروسو» و با بازي «كريس پاپن»؛
«هنر پول سازي» فساد اقتصادي آمريكا را نقد مي‌كند


خبرگزاري فارس: «كريس پاين» قرارداد بازي در فيلم «هنر پول سازي» را به‌كارگرداني «دي‌جي كاروسو» امضا كرد. فيلمي كه قرار است فساد اقتصادي آمريكا را نقد ‌كند.

A0689515.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، «كريس پاين» خشنود از موفقيت مالي و انتقادي نسخه جديد «سفرهاي ستاره‌اي/ پيشتازان فضا» قرارداد بازي در يك فيلم مهم تازه را امضا كرد.
اين فيلم «هنر پول سازي» نام دارد و توسط كمپاني پارامونت تهيه مي‌شود. كارگرداني اين فيلم درام و اجتماعي را «دي جي كاروسو» به عهده دارد و قرار است كليد فيلمبرداري ان اوايل سال جديد ميلادي زده شود.
فيلمنامه فيلم را «فرانك بالدوين» نوشته و كاروسو قبل از آنكه آن را جلوي دوربين ببرد،تغييراتي در آن ايجاد خواهد كرد. پاين دراين فيلم نقش آرت ويليامز را بازي مي‌كند. او يك جوان معمولي اهل شيكاگو است كه دست به سرقت‌هاي كم اهميت مي‌زند. فساد اقتصادي موجود در شهر به زودي اين جوان را تبديل به يك استاد جعل اسكناس در يك مقياس وسيع مي‌كند.
فيلمنامه فيلم كه نگاهي انتقادي به اوضاع و وضعيت اقتصادي آمريكا دارد،قصه خودش را از يك مقاله روزنامه‌اي گرفته است. اين مقاله سال 2005 توسط «چيسن كرستن» در «رولينگ استون» چاپ شد و توجه عمومي را به خود جلب كرد. شدت توجه مردم عادي و محافل اجتماعي به اين مقاله آنقدر زياد بود كه گزارش فوق تبديل به مضمون اصلي كتابي با عنوان «هنر پول سازي: قصه استاد جاعل» شد. اين كتاب سپتامبر گذشته منتشر شد و بلافاصله در صدر جدول كتاب هاي پرفروش و پرخواننده قرار گرفت.
انتخاب كاروسو براي كارگرداني اين درام افشاگرانه اجتماعي باعث تعجب اهل فن شده است. اين فيلمساز قبل از اين فيلم‌هاي دلهره آور و موفق «اضطراب» و «چشم عقاب» (هر دو با بازي «شيا لابوف») را ساخته است. به همين دليل برخي از منتقدان سينمايي مي‌گويند بعيد مي‌دانند وي توانايي ارائه يك فيلم اجتماعي و افشاگرانه را داشته باشد.
پاين تابستان امسال در قسمت جديد مجموعه فيلم «سفرهاي ستاره‌اي/ پيشتازان فضا» -كه به گفته منتقدان احياي مجدد اين مجموعه فيلم قديمي بود -نقش دوران جواني كاپيتان كرك فرمانده سفينه فضايي اينترپرايز را بازي كرد.
در قسمت‌هاي قبلي اين مجموعه فيلم ،نقش كرك را «ويليام شاتنر» به عهده داشت.

===========================================
بر اساس يك نوول جنايتكارانه؛
بروكهايمر «آپاچي‌ها» را بازسازي مي‌كند


خبرگزاري فارس: «جري بروكهايمر» تهيه كننده قديمي سينما،يكي از فيلم‌نامه‌هاي مورد علاقه و قديمي خود به نام «آپاچي‌ها» را تبديل به فيلم سينمايي مي‌كند.

A0755173.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس ، اين تهيه‌كننده از سال 1997 به اين طرف،‌ در تلاش بوده تا اين فيلم نامه را به صورت يك فيلم زنده درآورد.
كمپاني «والت ديزني» كه سال‌هاست همكاري نزديكي با بروكهايمر دارد، امتياز برگردان سينمايي قصه كتاب «آپاچي‌ها» را در سال 1997 خريداري كرد و آن را در اختيار اين تهيه‌كننده قرار داد.
«آپاچي‌ها» يك كتاب پرخواننده است كه توسط «لورنزو كاركاترا» نوشته شده است. اين نويسنده پس از موفقيت كتاب خود، قسمت دوم آنرا به نام «تعقيب‌كنندگان» نوشت. اين كتاب سال 2007 منتشر شد.
كاركاترا چند سال قبل فيلم‌نامه مجموعه موفق تلويزيوني «قانون و دستور» را نوشت و آن را تهيه كرد. ورود وي به دنياي هنر باعث شد تا او از كمپاني والت ديزني بخواهد كار توليد نسخه سينمايي «آپاچي‌ها» را به دست وي بسپارد. اما مسئولان كمپاني اين درخواست او را قبول نكردند و ترجيح دادند به همكاري خود با بروكهايمر ادامه دهند. به همين دليل، معلوم نيست كاركاترا امتياز توليد فيلم سينمايي «تعقيب‌كنندگان» را نيز به كمپاني والت ديزني خواهد فروخت يا خير.
«آپاچي‌ها» كه لقب يك نوول جنايتكارانه را گرفته است، درباره تعدادي از پليس‌هاي بازنشسته شهر نيويورك است كه دست به تشكيل يك گروه ويژه مي‌زنند.
هدف از تشكيل اين گروه، مبارزه با جنايتكاران بزرگ و خطرناك شهر گونام است. گونام همان شهري است كه «سوپرمن» در مجموعه فيلم سوپرمني خود در آنجا زندگي مي‌كند.
«شان اوكيف» و «ويل استاپس» براي كار نگارش فيلم‌نامه «آپاچي‌ها» انتخاب شده‌اند. قبل از اين دو،‌تعداد زيادي از فيلم‌نامه‌نويسان سرشناس صنعت سينما، ‌براي نوشتن فيلم‌نامه اين فيلم ابراز تمايل كرده بودند.
بروكهايمر مي‌گويد با «آپاچي‌ها» قصد دارد نوع جديدي از سينماي اكشن و پليسي را ارائه دهد.
هنوز كارگرداني براي فيلم انتخاب نشده است، اما گفته مي‌شود «تامي لي جونز» و «جاش برولين» دو نقش اصلي آن را بازي خواهند كرد.
بروكهايمر پيش از اين فيلم‌هاي «دزدان دريايي كارائيب»، «‌گنجينه‌ ملي»، «پرل هاربر» و «صخره» را تهيه كرده است.

===========================================================
با بازي رايان رينولدز در نقش مأمور مخفي؛
جان‌كاسار پاييز 2010 «موتوركاد» را كليد مي‌زند


خبرگزاري فارس: «موتوركاد» با عوامل جديد راه خود را به روي پرده سينماها باز مي‌كند. كمپاني «دريم وركز» محصول جديد سينمايي خود را با حضور همكاران تازه جلوي دوربين مي‌برد.

A0703679.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، «موتوركاد» با عوامل جديد راه خود را به روي پرده سينماها باز مي‌كند. كمپاني «دريم وركز» محصول جديد سينمايي خود را با حضور همكاران تازه جلوي دوربين مي‌برد. «جان كاسار» كارگرداني اين فيلم را به عهده گرفته است.
دوستداران سينما كاسار را به خاطر تهيه مجموعه پربيننده و دلهره‌‌آور «24» مي‌شناسند كه با بازي «كيفر ساترلند» موفقيت بسيار زيادي كسب كرده است.
با انتخاب كاسار به عنوان كارگردان فيلم، تهيه كنندگان آن در كمپاني دريم وركز اميدوارند بتوانند كليد فيلمبرداري آن را در فصل تابستان آينده بزنند. اما اگر درگيري كاسار در امر توليد «24» بيشتر طول بكشد، احتمال دارد كه كليد فيلمبرداري «موتوركاد» اوايل فصل پاييز زده شود.
مسئولان دريم وركز براي ايفاي نقش اصلي فيلم «رايان رينولدز» را انتخاب كرده‌اند و اميدوارند وي قرارداد بازي در اين فيلم را امضا كند.
وي در قصه فيلم،بايد نقش يك مأمور مخفي بداقبال را بازي كند كه با وجود تلاش‌هاي خود در موقعيت بد و غلطي قرار مي‌گيرد. او كه در يك زمان و مكان نامناسب قرار مي‌گيرد، درگير ماجراي آدم‌ربايي رئيس جمهور در شهر نيويورك مي‌شود.
«بيلي ري» فيلمنامه فيلم را دوباره‌نويسي مي‌كند.
كاسار در شرايطي كارگرداني فيلم را به عهده مي‌گيرد كه قبل از اين گفته شده بود احتمال زيادي وجود دارد «استيون اسپيلبرگ» مؤسس كمپاني دريم وركز آن را كارگرداني كند.
در عين حال صحبت آن بود كه «لن وايزمن» (كارگردان «جان سخت 4») هم براي كارگرداني فيلم اعلام آمادگي كرده است.
زماني كه دريم وركز خبر توليد «موتوركاد» را به صورت رسمي اعلام كرد، شنيده مي‌شد كه آن را با بازي «تام كروز» در نقش اصلي تهيه خواهد كرد.
رينولدز تابستان امسال فيلم‌هاي موفق «پيشنهاد» و «مردان ايكس 4» را روي پرده سينماها داشت.
وي همين روزها جلوي دوربين فيلم كميك استريپي و ابرقهرمانانه «گرين لانترن» مي‌رود كه توسط «مارتين كمپل» كارگرداني مي‌شود.
در فيلم او نقش فضانوردي رابازي مي‌كند كه با در اختيار گرفتن يك انگشتر جادويي، تبديل به موجودي با قدرت‌هاي شگفت انگيز مي‌شود و به مبارزه با عوامل منفي قصه مي‌رود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«ازدواج در وقت اضافه» تا 2 ماه آينده آماده نمايش مي‌شود


خبرگزاري فارس: تصويربرداري فيلم سينمايي «ازدواج در وقت اضافه» اواخر هفته گذشته در ميني‌سيتي به پايان رسيد و فيلم تا 2 ماه آينده آماده نمايش مي‌شود.
A0735234.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، فيلمبرداري فيلم سينمايي «ازدواج در وقت اضافه» به كارگرداني سعيد سهيلي اواخر هفته گذشته در ميني سيتي به اتمام رسيد.
بر اساس اين گزارش، در روز پاياني تمامي بازيگران اصلي فيلم مقابل دوربين محمدتقي پاكسيما رفتند همچنين تدوين كار توسط حسن ايوبي در حال انجام است و فيلم تا 2 ماه آينده آماده نمايش مي‌شود.
در خلاصه داستان «ازدواج در وقت اضافه»‌ آمده است: فرهاد به همراه دوست و نامزدش براي به دست آوردن ثروت مادربزرگ قصد كشتن او را مي‌كنند، اما انگار اين مادربزرگ را به هيچ طريقي نمي‌شود از سر راه برداشت و تازه او عاشق هم مي‌شود و ...
عوامل كامل فيلم عبارتند از: نويسندگان: بهمن زرين‌پور، سعيد سهيلي، تهيه‌كننده و كارگردان: سعيد سهيلي، مدير فيلمبرداري: محمدتقي پاكسيما، تدوين: حسن ايوبي، طراح صحنه و لباس: داريوش پيرو، طراح گريم: مهين نويدي، صدابردار: عباس رستگارپور، مدير توليد: ميترا احمدي، مدير برنامه‌ريزي و دستيار اول كارگردان: كامبيز دارابي، جلوه‌هاي ويژه: داوود رسوليان، گروه بدلكاري: گروه آرسن آرنا (مهدي رحيمي، پويا نصرايي، ساعد سهيلي)، منشي صحنه: زهرا غلامي، عكاس: بهرنگ دزفولي‌زاده، روابط عمومي: كميل سهيلي، دستيار اول فيلمبردار: بهمن نادياب، دستيار صدا: مسيح سراج، مدير تداركات: عليرضا اصلاني، تصويربردار پشت صحنه: سينا سهيلي، مسعود سهيلي، گروه كارگرداني: سعيد سعيدپور، احمد صديلو، سحر اصغرزاده، صبا سهيلي، گروه فيلمبرداري: حسين اسدي، جلال زند، حسين‌علي داوودي، سيد محمد سعادت‌شريفي، همايون خاكي، بهزاد كردستي، گروه صحنه و لباس: دكور: عليرضا سليماني، صحنه: نفيسه فاضلي، عليرضا سليماني، سام عرجپور، لباس: ساديا جلالي‌پور، وجيها جلالي‌پور، گروه گريم: مجريان: مهرنوش طيبي، دانيال حقيقت، دستياران: امير مقدم، سارا سهيلي، گروه تداركات: مهران مداحيان، علي جان‌كريمي، مجتبي رضائيان، صادق زماني‌آويني، حمل و نقل: اسماعيل صديلو، رضا اكبري، علي بيگلري، علي رهنما، محمد صفري، مجتبي تبريزي، بازيگران: جمشيد هاشم‌پور، ماهايا پطروسيان، مجيد صالحي، علي صادقي، بهنوش بختياري، بهاره افشاري، محمود بهرامي، مهران رجبي، ملكه رنجبر، حسن چودن، پريسا رضايي، حامد جوادي، ساديا جلالي‌پور، صديف آرميده، بهزاد اشكان، اسماعيل صديلو، اميد عليمرداني، سعيد شيري، مريم ميرحسيني، فاطمه ميرفارسي، پرستو قاسمي.

=========================================

«سفر ‌مرگ» تابستان 89 اكران مي‌شود


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي«سفر مرگ» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني «حسن آقاكريمي» تابستان 89 روانه پرده سينماها خواهد شد.
A0660143.jpg


«حسن آقاكريمي» در گفت وگو با خبرنگار سينمايي فارس با اعلام اين مطلب اظهار داشت: كار صداگذاري فيلم توسط «حسين‌ ابوالصدق» مراحل پاياني خود را سپري مي‌كند و تا پايان مهرماه امسال فيلم آماده نمايش خواهد شد.
وي همچنين در خصوص تاريخ زمان نمايش فيلم گفت: اگر جشنواره فجر برگزار شود اولين نمايش فيلم در جشنواره بيست و هشتم فجر خواهد بود اما در غير اين صورت براي اكران عمومي فيلم برنامه‌ريزي خواهيم كرد اما در هر صورت براي تابستان 89 براي اكران فيلم برنامه‌ريزي كرده‌ايم.
به گزارش فارس، در خلاصه داستان «سفر مرگ» آمده است: سيف‌الله و دامادش مرتضي به علت حادثه‌اي كه براي يكي از اقوام‌شان رخ داده است، نيمه شب مجبور به عزيمت به سمت روستاي‌شان مي‌شود براي رفتن به مقصد با راننده‌اي به نام فريدون همراه مي‌شود. سفر آنها به روستاي شال تپه خالي از اتفاق و حوادث نيست!
آتيلا پسياني، پرويز پورحسيني، مهردادصديقيان، مهران رجبي، مهري سادات آل آقا، فريماه ارباب، مهرداد فلاحتگر، سيامك قاسمي، حشمت آرميده، وحيد ملكي، ارژنگ درژند، محمود صحرايي، علي حسن ناصري، عفت رسولي، سلمان خطي، حسين زواركعبه، حميدرضا عرب سرخي، عليرضا جاهد، اميرحسين وكيلي، آرزو نيك‌پور و كيانوش گرامي در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.
ساير عوامل «سفرمرگ» عبارتند از:
كارگردان: حسن آقاكريمي، نويسنده: غلامرضا رمضاني، تدوين: مستانه مهاجر، صداگذار:حسين ابوالصدق، دستياراول كارگردان و برنامه‌ريز: روزبه سجادي‌حسيني، مديرفيلمبرداري: مهدي جعفري، صدابردار: آرش برومند، طراح صحنه: محسن پناهي، طراح لباس: مهسا عظيمي، طراح گريم: حسين صالحيان، منشي صحنه: پانته‌آ حسيني، عكاس و كارگردان پشت صحنه: ناصر سجادي‌حسيني،‌ روابط عمومي: الهه گودرزي، مدير توليد: بهزادرحماني و تهيه‌كنندگان: مركز گسترش سينماي مستندوتجربي، حسن آقاكريمي، وحيداحمديه.

===========================================

كمدين فرانسوي داور جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران


خبرگزاري فارس: «ديو دونه» بازيگر مشهور كمدي سياهپوست فرانسوي امسال داور بيست‌وششمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران خواهد بود.
A0522222.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اين بازيگر فرانسوي كه به جهت طنزهاي ضد صهيونيستي خود در نمايش‌هايش معروف است، در سال گذشته كانديداي پارلمان اروپا شده بود.
وي سال گذشته پس از قضاياي اسف‌بار جنايات اسرائيل در غزه در همايش ضد صهيونيستي، از روبروت فوريسون شخصيت دانشگاهي كه در تحقيقاتش هولوكاست را منكر شده بود، تقدير به عمل آورد و به او جايزه داد.

===============================================

نمايش «مادر» حاتمي و اهداي دو گليم ايراني به مديران آكادمي اسكار


خبرگزاري فارس: در هفتمين روز از ديدار سينماگران، دو گليم با نقوش ايراني به سنت سپاس از مهمان‌نوازي توسط هيات ايراني به دو رئيس پيشين و فعلي آكادمي اسكار تقديم شد.
A0756405.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت خانه سينما، پس از طي كردن بيست دقيقه از خيابان‌هاي مختلف لس‌آنجلس به يك مجموعه خيابان با عرض بزرگتر مي‌رسند. محوطه‌اي سوله مانند؛ در كه باز مي‌شود مرد ميان‌سال پر انرژي به گروه خوش‌آمد مي‌گويد. وارد سوله كه مي‌شوند با يك دكور با فضاي طراحي شده داخلي خانه‌هاي دهه 70 آمريكايي شامل مبلمان پارچه‌اي، شومينه، چندين قاب عكس و نقاشي، ماشين تايپ قديمي، يك مجسمه خروس چيني و آن‌سو‌تر يك راه‌پله چوبي كه به طبقه بالا مي‌رود، ديده مي‌شود.
در اين گزارش آمده است: روبروي اين دكور طراحي شده هم چندين صندلي به صورت نيم دايره چيده شده‌اند. روبروي اين صندلي‌ها، پشت به دكور نيز يك صندلي بلند كارگرداني است كه روي تكيه‌گاه پارچه‌اي‌اش نوشته شده لاري پاركر.
لاري پاركر مدير اين كمپاني براي سينماگران ايراني توضيح مي‌دهد كه اين كمپاني از سال 1920 زيرمجموعه كمپاني بزرگ ام‌جي‌ام بوده است ولي اكنون يك كمپاني بزرگ انگليس، آن‌ها را خريده و ما اينجا تمامي اثاث و لوازم لازم براي نورپردازي را توليد و به فيلمسازان كرايه مي‌دهيم. لاري پاركر اضافه مي‌كند كه در طول سال بين 2 تا 3 هزار دانشجو دارد كه در برنامه‌هاي روزانه و يا هفتگي براي اينها در همين كمپاني (كارگاه و انبار لوازم نور) تدريس مي‌كند و البته به دليل ارتباط خوبي كه با فيلمسازان دارد، براي برخي از آن‌ها هم كار فراهم كرده است.
وي مي‌گويد كه آموزش‌اش دو پاره دارد؛ يكي آموزش نور و نحوه استفاده از لوازم نورپردازي است و بخش ديگر امنيت و ايمني كار با تجهيزات برقي.
وي مي‌افزايد كه در همين محل براي دانشجويان تدريس مي‌كند و از دكور پشت سرش براي شرح و بيان عملي كارگاه آموزشي‌اش استفاده مي‌كند. او نخست چندين مدل دستگاه نورپردازي كه پدربزرگش طراحي و ساخته است را با پرتاب نور بر دكور نشان مي‌دهد. پس از آن انواع و اقسام دستگاه‌هاي طراحي و ساخته شده خودش را براي تنطيم نور ملايم، نيم رخ و نور مستقيمي كه كل فضا را به طور يكنواخت و مساوي دو پاره مي‌كند را با گروه مشق و تمرين مي‌كند. هر چه پخش‌كننده نور را به بازيگر يا سوژه نزديك‌تر كنيم، سايه‌ها كم‌تر مي‌شود.
خانم رخشان بني‌اعتماد از دو دستگاه نورپرداز اين كمپاني به عنوان لوازم ضروري مورد نياز سينماي ايران ياد مي‌كند.
وي شرح مي‌دهد كه در جريان فيلمبرداري پارك ژوراسيك 3 براي فيلمبرداري مجدد يك صحنه خارجي كه حالا ناچار بودند در استوديو دوباره تكرار كنند، دستگاهي طراحي كرده كه نور ستوني و موازي را همچون تابش نور از ميان برگ درختان در جنگل تداعي كرده به نمايش مي‌گذارد. گروه پروژكتورهاي متعدد و متفاوت اين كمپاني را با توضيحات لاري تجربه مي‌كنند.
بازديد از كمپاني mole richardson با ديدار از انبار لوازم و تجهيزات كه به دقت و انضباط يك سربازخانه نظامي چيده شده بود، به پايان رسيد.
برنامه بعدي گروه، ديدار از نمايشگاه پوسترهاي سينمايي از گنجينه شخصي (paul crifo) است كه در سالن ساختمان مركزي آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي قرار دارد. مجموعه‌اي از 85 پوستر فيلم كه از 1942 تا 1986 را شامل مي‌شود. اين نمايشگاه تركيبي از طراحي ساده سياه‌قلم، عكس، كلاژ و نقاشي است كه همه در معرفي و اطلاع‌رساني فيلم بكار گرفته شده‌اند و البته با آنچه كه طي سال‌هاي اخير در ايران رايج است كه صرفا پرتره بازيگران اصلي فيلم به عنوان پوستر شناخته مي‌شود، بسيار متفاوت است.
سينماگران ايراني براي حضور در يك جلسه رسمي با مقامات آكادمي به طبقه هفتم ساختمان مركزي آكادمي هدايت مي‌شوند. ديوارهاي راهروهاي ساختمان پر از عكس‌هاي مراسم جذاب اعطاي مجسمه اسكار و عكس‌هاي دست جمعي برندگان جايزه اسكار است.
نزديك اتاق كنفرانس بر روي ديواره‌اي، تصوير پرتره 31 رئيس آكادمي به طور منظم نصب و در زير هر يك تاريخ رياست آنان درج شده است.
جلسه با صرف ناهاري ساده و پذيرايي آغاز مي‌شود. انت بننيگ (بازيگر و رئيس صنف بازيگران آكادمي)، بوروس ديويس (معاون اجرايي آكادمي)، سيد گانيس (رئيس پيشين آكادمي كه دو روز پس از برگزاري جشن اسكار در ماه فوريه به ايران سفر كرده بود)، الن هارينگتون (مدير امور برنامه‌هاي ويژه و هماهنگ‌كننده اين سفر)، ويليام هوربورگ (تهيه‌كننده مستقل عضو سفر كرده به ايران)، ريك روبرسون (مدير امور اداري)، كيم روش (مدير امور اعضاي آكادمي)، تام شراك (رياست آكادمي)، تورن اسوي‌تيل (مدير جوايز)، مي سلي يونگر (مدير روابط عمومي) و الفري وودارد (بازيگر و عضو آكادمي) در اين جلسه رسمي حضور دارند.
نخست الن هارينگتون گزارشي از برنامه سفر ايرانيان تاكنون ارائه مي‌كند. سپس حاضران به صورت بسيار كوتاه به معرفي خودشان و اميدشان به استمرار اين‌گونه ارتباطات و فعاليت‌ها مي‌پردازند. پس از آن سيد گانيس، عسگرپور و تام شراك نقطه نظرات‌شان را درباره چگونگي گام‌هاي عملي براي تداوم اين ارتباط بيان مي‌كنند. پيش‌نويس موافقت‌نامه‌اي تنظيم شده است. دو نكته ديگر در خصوص ترميم و مرمت فيلم‌هاي تاريخ سينماي ايران و تشكيل كميته بررسي راه‌هاي همكاري‌هاي مشترك به پيش‌نويس اضافه مي‌شود. همه حاضران در كنار هم عكس دست جمعي مي‌گيرند.
در پايان اين نشست، دو قطعه گليم با نقوش ايراني به سنت سپاس از مهمان‌نوازي توسط هيات ايراني به دو رئيس پيشين و فعلي آكادمي تقديم مي‌شود.
آكادمي با 15 زير شاخه نظير كارگرداني، بازيگري، طراحي صحنه و لباس، روابط عمومي و تبليغات فيلم، مستند و... تشكيل شده است. اداره آكادمي با سازماني در 22 بخش شامل آرشيو فيلم، مركز مطالعات و تحقيقات سينمايي، امور اعضا، بازاريابي، امور مالي، امور كاركنان، مديران اجرايي، مديريت نامزدها و جوايز اسكار، روابط عمومي و اطلاع‌رساني، دبيرخانه هيات رئيسه، دريافت و بازگرداندن آثار و... با 220 كارمند و مدير اداره مي‌شود. همه منابع مالي آكادمي توسط فروش حقوق پخش ميهماني جشن اعطاي جوايز اسكار و حاميان مالي اين جشن سينمايي تامين مي‌شود.
پايان بخش برنامه‌هاي روز هفتم ديدار از شركت استعداديابي (UTA) بود. دو تن از مديران اين شركت زوج ايراني از نسل سوم هستند كه چند جمله‌اي فارسي متوجه مي‌شوند و مي‌توانند با مخلوط كلمات فارسي، نظر و كلام خود را بيان كنند. اين شركت نقش واسطه را براي كمپاني‌ها و استوديوهاي فيلمسازي براي كشف فيلمنامهنويس، كارگردان و بازيگر ايفا مي‌كند همچنين در صورت قبول يك فيلمنامه يا يك پروژه فيلمسازي، عمليات جذب سرمايه را نيز انجام مي‌دهد. كيانيان از آنان مي‌پرسد چگونه شما به اين جواني تصميم مي‌گيريد و فيلمي را مي‌پذيريد؟
"اشلي " يكي از مديران ايراني پاسخ مي‌دهد اين كار نيازمند مطالعه مستمر و تمام وقت است و اين يعني نيازمند انرژي و وقت زياد و البته كه مطالعه سوابق هر مشتري كمك‌كننده به ما براي تصميم‌گيري قبول يا رد پروژه‌ها و مشتريان است.
10 درصد از قرارداد مشتريان سهم اين شركت است اما براي بازاريابي تا 3 درصد از ميزان سرمايه را به عنوان خدمات خود تصاحب مي‌كند.
در پايان اين روز فيلم مادر ساخته مرحوم علي حاتمي در سالن سينماي دان‌پيتر نمايش داده شد.
در ادامه امين تارخ پس از درخواست يك دقيقه سكوت به خاطر مرحوم علي حاتمي به پرسش‌هاي الن هارينگتون كه جلسه را اداره مي‌كرد، پاسخ گفت. پس از آن فيلم پرونده هاوانا به كارگرداني عليرضا رئيسيان در همان سينما نمايش داده شد. عليرضا رئيسيان علت كيفيت پايين فيلم نمايش داده شده را گمشدن يا در اختيار قرار ندادن نسخه 35 ميليمتري فيلم دانست و اضافه كرد كه يك نسخه تيپ آن به عوض نسخه سينمايي از سوي بنياد سينمايي فارابي در اختيار گروه اعزامي قرار داده شد كه با همين كيفيت به نمايش در آمده است.
الن هارينگتون از اين كه اين‌گونه فيلم‌هاي حادثه‌اي در سينماي ايران ساخته مي‌شود، ابزار شگفتي كرد و پرسيد واكنش مردم نسبت به اين فيلم چه بوده است.
عليرضا رئيسيان در جواب گفت: اين فيلم جز در جشنواره فيلم فجر متاسفانه براي عموم به نمايش در نيامده است.
فرهاد توحيدي (نويسنده فيلمنامه) نيز گفت: اين سناريو بر اساس يك واقعيت اجتماعي نوشته شده است و در پاسخ به اين سوال كه اين گونه فيلم‌ها در ايران زياد ساخته مي‌شود، گفت: خير.
اين برنامه ساعت 22:30 روز 15 اكتبر به پايان رسيد.

=========================================================
مذاكره با «حسن‌ حسندوست» براي تدوين «دوباره پرواز كن»


خبرگزاري فارس: تهيه‌كننده فيلم «دوباره پرواز كن» به كارگرداني محمدعلي طالبي خبر از مذاكره با «حسن‌ حسندوست» براي تدوين اين فيلم و انتخاب بازيگران كودك داد.
A0756305.jpg


«ناصر دهقاني» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس در اين باره گفت: فيلمبرداري طبق برنامه به خوبي پيش مي‌رود و بخش شمال پانزدهم آذرماه به پايان مي‌رسد.
وي خبر از انتخاب ديگر بازيگران كودك فيلم داد و گفت: معصومه شكوري ايفاگر نقش نخست فيلم است و «پيام اريس» نقش پسر داستان را بازي مي‌كند. سعيد يكه‌نام، يونس ظفري، رويا استقلال‌طلب، ديگر بازيگران كودك فيلم هستند كه بازي‌شان نيز شروع شده است.
تهيه‌كننده اين فيلم به فارس گفت: در بخش خوزستان نيز بازيگران بزرگسالي خواهيم داشت كه هنوز انتخاب نشده‌اند و از آقاي طالبي از بين نابازيگران، آنها را انتخاب مي‌كنند.
دهقاني درباره احتمال همكاري«حسن حسندوست» در اين پروژه گفت: براي انجام تدوين فيلم مذاكراتي با آقاي حسن حسندوست داشته‌ايم كه با فراغت ايشان از كار، به اين پروژه ملحق شوند. آقاي طالبي تمايل به اين همكاري دارند و عموما نيز آقاي حسندوست فيلم‌هاي ايشان را تدوين كرده‌اند.
به گزارش فارس، پس از پايان فيلمبرداري در مناطق شمالي، ادامه كار در مسجد سليمان، اهواز تا پل دختر صورت خواهد گرفت.
عوامل اين پروژه عبارتند از تهيه‌كننده: ناصر دهقاني، كارگردان: محمدعلي طالبي، دستيار اول و برنامه‌ريز: مسعود ميمي، مجري طرح: منوچهر فضلي، مدير توليد: مريم طالبي، مدير فيلمبرداري: علي‌محمد قاسمي، صدابرداري: صالحي، طراح‌ صحنه و لباس: خورشيد، دستيار دوم كارگردان: علي درخشنده، مدير تداركات: كاظم نادري، هماهنگي: داود جلالي.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
با فروش يازده ميليون دلاري در روز اول؛
فيلم «چيزهاي وحشي» ركورد ماه اكتبر را مي‌شكند


خبرگزاري فارس: فيلم «چيزهاي وحشي» در اولين روز نمايش خود در سينماهاي آمريكاي شمالي، يازده ميليون دلار فروش كرد و لقب موفق‌ترين فيلم سينمايي اين هفته جدول گيشه نمايش را در روز نخست نمايش گرفت.

A0756592.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، فيلم كه نام كامل آن «جايي كه چيزهاي وحشي هستند» بوده، محصول كمپاني «برادران وارنر» است.
رقم فروش يازده ميليون دلاري فيلم، يك ركورد فروش براي يك فيلم زنده سينمايي است كه در ماه اكتبر براي گروه سني PG به نمايش عمومي در مي‌آيد.
اين رقم فروش، پيش‌بيني تهيه كنندگان فيلم را به واقعيت نزديك مي‌كند. آن‌ها براي محصول جديد خود پيش‌بيني افتتاحيه‌اي 35 تا 45 ميليون دلاري مي‌كنند.
«ون تلمن» مدير واحد توزيع كمپاني برادران وارنر مي‌گويد:ما از اين كه مي‌توانيم در جدول گيشه فروش فيلم‌ها در سه روز آخر هفته، ركورد فروش ماه اكتبر سينما را بزنيم، هم خوشحاليم و هم شوكه شده‌ايم.
«چيزهاي وحشي» در 3735 سالن سينماي آمريكا و كانادا به روي پرده رفته است. 145 سالن سينما ي آيمكسي هم آن را نمايش مي‌دهند. ده درصد از فروش يازده ميليون دلاري روز اول فيلم، اختصاص به همين سينماها دارد.
اين فيلم براساس قصه معروف و كلاسيك كودكانه‌اي به همين نام ساخته شده،كه سال 1963 براي اولين بار منتشر شد. «موريس سنداك» نويسنده كتاب است.
نسخه سينمايي را «اسپايك جونز» كارگرداني كرده است. توليد نسخه سينمايي كتاب سنداك با دردسرها و دشواري‌هاي زيادي همراه بود.
اولين بار سال 2006 بحث توليد فيلم مطرح شد و چند بار توليد آن به تعويق افتاد. جونز فيلم‌نامه فيلم را با همكاري خود سنداك نوشت.
تحليل‌گران اقتصادي سينما پيش‌بيني مي‌كنند «چيزهاي وحشي» در طول نمايش خود در آمريكاي شمالي حدود 250 ميليون دلار فروش خواهد كرد.
به گفته اين تحليلگران اقتصادي،تا به امروز بهترين افتتاحيه ماه اكتبر صنعت سينما اختصاص به «فيلم ترسناك 3» محصول شركت «ميراماكس» دارد.
اين فيلم كه سال 2003 اكران عمومي شد، در نخستين روز نمايش 18.5 ميليون دلار فروش كرد و فروش 4 روز اول نمايش آن به 48 ميليون دلار رسيد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
شهنام شهابي دچار حادثه شد


خبرگزاري فارس: شهنام شهابي بازيگر جوان سينما و تلويزيون بر اثر سقوط از ارتفاع دچار حادثه شد.
A0747236.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، شهنام شهابي بازيگر جوان سينما و تلويزيون سر صحنه سريال «تاوان» دچار سانحه شد.
بنابراين گزارش، وي كه در صحنه‌اي از اين سريال تلويزيوني با رضا رويگري بازي داشت، در ارتفاع بالايي ايستاده بود كه بر اثر حادثه‌اي از آن ارتفاع سقوط كرد و اين سقوط؛ سب شكسته شدن دست وي از چند جا و فاصله افتادن بين ستون فقرات اين بازيگر شد.
وي پس از سه روز بستري شدن در بيمارستان هم‌اكنون در خانه تحت مداوا است تا پس از انجام ام.آر.اي ميزان صدمه وارد به وي مشخص شود.
سريال «تاوان» به كارگرداني شهرام شاه حسيني و تهيه كنندگي مجيد مولايي ساخته مي‌شود.

====================================

پس از پايان فيلمبرداري زم‌هرير؛ علي روئين‌تن فيلم عاشقانه مي‌سازد


خبرگزاري فارس: «علي رويين‌تن» قصد ساخت يك فيلم عاشقانه را تا پايان سال دارد.
A0750492.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، سيد ضياء هاشمي به همراه علي روئين تن قصد ساخت فيلم عاشقانه‌اي را دارند كه پيش توليد آن پس از پايان فيلمبرداري فيلم «زم‌هرير» تا چند روز ديگر آغاز خواهد شد.
در اين فيلم عاشقانه كه هنوز نامي ندارد احتمال حضور عليرضا زرين دست به عنوان مدير فيلمبرداري و تعدادي از بازيگران فيلم «زم‌هرير» وجود دارد و به احتمال زياد فيلمبرداري اين فيلم از آذر ماه آغاز خواهد شد.

==========================================================

جوايز جهاني موسيقي متن فيلم اهدا شد


خبرگزاري فارس: جوايز جهاني موسيقي متن فيلم اهدا شد و «الكساندر دسپلات» آهنگساز فرانسوي، بهترين آهنگساز فيلم شناخته شد.
A0719651.jpg


به گزارش فارس به نقل از ورايتي، الكساندر دسپلات به عنوان بهترين آهنگساز فيلم در جوايز جهاني بهترين موسيقي فيلم انتخاب شد.
اين مراسم به عنوان مراسم پاياني جشنواره فيلم گنت برگزار شد.
اين آهنگساز فرانسوي، جايزه بهترين آهنگساز را براي ساخت موسيقي فيلم «مورد عجيب بنجامين باتن»، «كوكو قبل از شانل»، «لارگووينچ» و «چري» از آن خود كرد.
موسيقي فيلم «مورد عجيب بنجامين باتن» همچنين عنوان برترين آواز فيلم اوريجينال را از آن خود كرد.
آهنگساز آمريكايي «نيكو مو هلي» عنوان كشف سال معرفي شد كه اين عنوان را به خاطر موسيقي فيلم «خواننده» از آن خود كرد و ماروين همليش نيز جايزه يك عمر فعاليت هنري را از آن خود كرد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
کارگردان "زندگی دیگران" نخستین فیلم هالیوودی خود را می‌سازد

فلورین هنکل فن دونرسمارک فیلمساز آلمانی به احتمال زیاد نخستین فیلم هالیوودی خود "گردشگر" را سال آینده میلادی جلوی دوربین می‌برد. به گزارش خبرنگار مهر، اسوشیتدپرس اعلام کرد این پروژه بازسازی فیلمی فرانسوی به همین نام محصول 2005 به کارگردانی آنتونی زیمر است. سال گذشته تام کروز به بازسازی هالیوودی این فیلم علاقمند شد و کریستوفر کواری نویسنده فیلمنامه "والکری" را به بازنویسی فیلمنامه گماشت و قرار بود بهارات نالوری فیلمساز هندی‌الاصل کارگردانی آن را بر عهده بگیرد.
اما پروژه متوقف شد و اکنون دو استودیوی اسپای گلس و استودیو کانال مقدمات ساخت فیلم را در ماه فوریه 2010 فراهم آورده‌اند. قرار است آنجلینا جولی نقش اصلی این فیلم را که یک مامور مونث اینترپل در تعقیب یک گردشگر آمریکایی در پاریس است ایفا خواهد کرد.
فن دونرسمارک پس از توفیق بی‌سابقه فیلم قبلی‌اش "زندگی دیگران" و دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیس‌زبان سال 2006 به آمریکا آمد تا بخت خود را در سینمای این کشور بیازماید. اما ساخت اولین فیلم آمریکایی او تاکنون میسر نشده بود که اینک با کلید زدن "گردشگر" این طلسم خواهد شکست.

=============================================================================


در جشنواره گراندليون فرانسه؛
«كلينت ايستوود» در شهر لوميرها جايزه گرفت


خبرگزاري فارس: جشنواره فرانسوي گراندليون كه در شهر برادران لومير برپا شده، از «كلينت ايستوود» بازيگر و فيلمساز قدرداني و جايزه ويژه‌اي به وي اهدا كرد.

A0689533.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، جشنواره فيلم «گراندليون» فرانسه جايزه ويژه و افتخاري خود را به اين هنرمند قديمي داد.
«كلينت ايستوود» كه براي فيلمبرداري فيلم جديد خود «آخرت» به فرانسه سفر كرده است، در مراسم ويژه اين جشنواره شركت كرد و جايزه خود را از دست «پيري فريمو» از مديران جشنواره بين‌المللي فيلم كن دريافت كرد.
اين جايزه براي اولين بار است كه به يك هنرمند بين‌المللي اهدا مي‌شود، به همين خاطر «ايستوود» از دريافت آن ابراز خشنودي و خوشحالي كرد.
جشنواره فيلم «گراند ليون» در شهر ليون فرانسه برپا مي‌شود كه محل تولد سينما است. در عين حال اين شهر به دليل قتل عام وحشيانه شهروندان آن در دوران جنگ جهاني دوم توسط نيروهاي فاشيست هيتلري شهرت زيادي دارد.
«ايستوود» جايزه خود را در مراسمي دريافت كرد كه سه هزار ميهمان در آن حضور داشتند. وي به احترام «آگوستين و لويي لومير» پيشگامان صنعت سينما كلاه از سر برداشت و گفت: من از بابت 50 سال حضور و استخدام در صنعت سينما به آنها بدهكارم.
جشنواره فيلم «گراند ليون» اختصاص به نمايش برگزيده آثار هنرمندان و فيلم‌هاي باز سازي شده صنعت سينما دارد.
اين جشنواره تازه تاسيس سينمايي از سوي انستيتوي لومير و پيري فريمو به صورت مشترك برپا مي‌شود.
«برتران تاورنيه» فيلمساز قديمي سينماي فرانسه و مدير انستيتوي لومير در اين مراسم درباره اهداي جايزه به ايستوود صحبت كرد.
در مراسم اهداي جايزه به ايستوود، يك كليپ سه دقيقه‌اي از كارهاي وي به نمايش درآمد.
ايستوود به مدت 30 روز در كشور فرانسه فيلم جديد خود با نام «آخرت» را فيلمبرداري مي‌كند. اين نخستين بار است كه وي فيلمي را در اين كشور اروپايي مي‌سازد. «مت ديمون» نقش اصلي اين درام دلهره‌آور ماوراي الطبيعه را بازي مي‌كند.

===================================================

بلوكيو هوگوي نقره‌اي كارگرداني گرفت؛
هوگوي طلايي شيكاگو به «مي‌سي‌سي‌پي نفرين شده» رسيد


خبرگزاري فارس: هوگوي طلايي جشنواره بين‌المللي فيلم شيكاگو كه جايزه اصلي اين جشنواره به حساب مي‌آيد، به فيلم «مي‌سي‌سي‌پي نفرين شده» اهدا شد.

A0714415.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، اين فيلم را «تينا مابري» كارگرداني كرده است. فيلم مابري جايزه بهترين فيلمنامه را نيز از آن خود كرد.
هوگوي نقره‌اي جايزه ويژه هيات داوران به «فيش تانك» ساخته «آندرا آرنولد» اهدا شد.
«ماركو بلوكيو» فيلمساز كهنه‌كار ايتاليايي هم هوگوي نقره‌اي بهترين كارگرداني را براي درام تاريخي و جنجالي «وينسره» گرفت.
«جيوانا مزوجيونو» و «فيليپو تيمي» بازيگران اين فيلم هم جوايز بهترين بازيگران زن و مرد جشنواره را از آن خود كردند.
هيات داوران جشناره شيكاگو جايزه بهترين فيلمبرداري را نيز به اين فيلم اهدا كردند.
«جوسي هريس تاكر» و «مايكل فاسبنور» بازيگران «مي‌سي‌سي‌پي نفرين شده» و «فيش تانك» جوايز بهترين بازيگران زن و مرد نقش مكمل را دريافت كردند.
فيلم روسي «شلوار بالا كوتاه» جايزه بهترين طراحي صحنه راگرفت.
«مارتين لاندو» بازيگر قديمي موفق به دريافت هوگوي طلايي ويژه شده اين جايزه به خاطر يك عمر فعاليت بر ثمر هنري به وي اهدا شد.
«اوماتورمان»، «ويلهم دافو» (بازيگران آمريكايي) و «پاتريك شرو» (فيلمساز فرانسوي) هم جايزه يك عمر فعاليت پرثمر هنري را دريافت كردند.
امسال چهل و ششمين دوره مراسم جشنواره بين‌المللي فيلم شيكاگو برپا شد.
 
Last edited:

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
در فيلمي تهيه‌كنندگي عليرضا سجادپور؛
فريبرز عرب‌نيا با «شكلات داغ» قرارداد بست


خبرگزاري فارس: فريبرز عرب‌نيا با گروه توليد فيلم سينمايي «شكلات داغ» به كارگرداني حامد كلاهداري و تهيه‌كنندگي عليرضا سجادپور براي حضور در اين فيلم به توافق رسيد.

A0612707.jpg



به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، با انتخاب فريبرز عرب نيا براي ايفاي يكي از نقش هاي اصلي فيلم سينمايي «شكلات داغ»، ليست بازيگران اصلي اين فيلم تكميل شد.
آخرين فعاليت اكران شده عرب نيا در سينما به فيلم سينمايي «برگ برنده» برمي گردد و فيلم هاي «طاووس هاي بي پر» و «صندلي خالي» جزو آثار اكران نشده او به حساب مي آيند.
خبر ديگر درباره اين پروژه ساخت مراحل پاياني دكورهاي آن است تا با پايان آن، اين فيلم براي اول آبان در تهران جلوي دوربين برود.
«شكلات داغ» كه اولين تجربه سينمايي كلاهداري به حساب مي آيد قرار است در جشنواره فيلم فجر امسال شركت داده شود.
به جز عرب نيا كه به تازگي به جمع بازيگران پيوسته، پيش از اين حضور نيكي كريمي، داريوش ارجمند، عليرضا خمسه، حامد كميلي، آتنه فقيه نصيري، فرزين محدث، وحيد اسماعيلي، اردشير كاظمي در اين فيلم قطعي شده بود.
در خلاصه داستان كار با مضموني اجتماعي آمده: يك كافي‌شاپ با مشتري‌هاي ثابت و هميشگي‌اش توسط جواني اداره مي‌شود. ورود يك زن جوان به اين كافي‌شاپ دنج و آرام همه چيز را دستخوش تغييراتي مي‌كند كه... .
ديگر عوامل اصلي «شكلات داغ» عبارتند از: نويسندگان: حامد كلاهداري، مهدي محمد‌نژاديان، مدير فيلمبرداري: محمود كلاري، صدابردار: عباس رستگارپور، طراح صحنه و لباس: محسن شاه‌ابراهيمي، طراح چهره‌پردازي: مهين نويدي، مدير توليد: مرتضي متولي، مدير برنامه‌ريزي و دستيار اول كارگردان: حسن حج‌گذار، روابط عمومي: امين داداشي، دستيار دوم كارگردان: سياوش كلاهداري، مدير تداركات: علي محمودي، منشي صحنه: آناهيد روستا، دستيار صحنه و لباس: سيدلادن كنعاني، دستياران تداركات: پرويز كاظم‌لو، مهدي مرادي، رضا لشگري‌پور.


=========================================================================

فروش "زندگی شیرین" به 520 میلیون تومان رسید

فروش فیلم سینمایی "زندگی شیرین" به کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی در سینماهای تهران به 520 میلیون تومان رسید. به گزارش خبرنگار مهر، این فیلم کمدی که در 17 سالن اکران شده پس از 29 روز نمایش به فروش 520 میلیون تومانی رسیده است. "زندگی شیرین" داستان زندگی بازیگری است که در زندگی خانوادگی و حرفه‌ای دچار مشکلاتی می‌شود.
جواد رضویان، علی صادقی، افسانه پاکرو، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری و احمد پورمخبر بازیگران این فیلم هستند."زندگی شیرین" پس از "دو خواهر" و "بی‌پولی" پرفروش‌ترین فیلم روی پرده است. اکران این فیلم در شهرستان‌ها هم با موفقیت در جذب مخاطب همراه بوده است.
قدرت‌الله صلح میرزایی به زودی ساخت فیلم تازه‌اش با نام "یک جیب پر پول" را شروع می‌کند.


======================================


تعطیل کردن جشنواره ساده‌ترین راه برای جلوگیری از حاشیه‌ها بود

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی فیلم سینما حقیقت تعطیل کردن جشنواره را ساده‌ترین راه حل برای جلوگیری از حاشیه‌ها دانست. *خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ وهنر: برگزاری سومین جشنواره سینما حقیقت با حاشیه‌های فراوانی همراه بود، نامه مستندسازان در تحریم جشنواره، محدودیت‌ها در برگزاری بخش بین‌الملل و استقبال سرد علاقمندان به سینمای مستند از این جشنواره وضعیتی ویژه برای این دوره به وجود آورده است. محمد آفریده دبیر جشنواره امسال در این گفتگو با اشاره به مسائلی که ترغیبش کرده جشنواره را برگزار کند، از دلایل استعفایش گفت و برنامه‌هایش را برای آینده تشریح کرد.
* با توجه به عملکرد قابل قبول شما در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از سمت خود استعفا کرده‌اید، آیا شرایط مانع ادامه فعالیت شما در مرکز می‌شد؟
- محمد آفریده: چشمان من به سینما و هنر با انقلاب اسلامی باز شد و کار اجرایی را از اوایل دهه 60 شروع کردم، در این 30 سال در حوزه‌های مختلف کار و خدمت کرده‌ام. در سال‌های دور همراه با سعید حاجی میری، ابراهیم حاتمی‌کیا، حمید خیرالدین و کمال تبریزی در مرکز اسلامی فیلمسازی سینما را آموختم، دوستانم جذب فیلمسازی شدند و من گرفتار کار اجرایی شدم.
* پس فیلمسازی از دغدغه‌های همیشگی شما بوده؟
- بله، اما شرایط مانع از این می‌شد که فرصتی برای فیلمسازی داشته باشم، به برکت انقلاب در این سال‌ها جوان‌های زیادی در حوزه فیلم کوتاه، سینمای مستند و فیلم بلند تربیت شدند، فیلم کوتاه پیشتر مظلوم بود اما اکنون شناخته شده و جایگاهش را یافته است. شرایط در سینمای مستند بهتر شده و چهره‌های تازه‌ای در سینمای حرفه‌ای وارد شده‌اند. با توجه به این شرایط احساس می‌کنم زمان آن رسیده که به آن دغدغه همیشگی توجه کنم.
* قرار است فیلم بسازید؟
- من فیلمنامه مجموعه "سیمرغ" را سال‌ها پیش نوشتم، با فیلمسازی هم بیگانه نیستم شاید در فراغتی که از کارهای اجرایی پیدا کردم تولید یک فیلم را تجربه کنم.
* فشارهای بیرونی در رفتن شما از مرکز نقش نداشته؟
- من با تأئید کسی به سینما نیامده‌ام که با تأئید یا تهدید مدیری بروم، تکلیف من را انقلاب روشن کرده، همیشه احساس می‌کنم این مسئولیت ادامه راه شهیدان است. تلاشم این بوده که خدمتگذار هنرمندان و جوانان باشم. دلگیری از کسی ندارم و این رفتن را هجرت می‌دانم و از آن به عنوان برکت تعبیر می‌کنم.
* با رفتن شما از مرکز و آمدن مدیر جدید ممکن است حرکتی که در این مرکز شروع شده متوقف شود و این به زیان سینما است.
- بیش از هشت سال در مرکز بوده‌ام، سال‌ها در سینمای جوان فعالیت کرده‌ام و همیشه به دنبال تغییر و تحول بوده‌ام، بارها به نهادها و سازمان‌های مختلف مراجعه کردم تا امکانات و شرایط بهتری برای سینماگران فراهم کنم، به نظرم فیلمسازان و سینماگران باید مانع از توقف این موج شوند که به راه افتاده و با انگیزه اجازه ندهند این تلاش‌ها بی نتیجه بماند.
* بزرگترین امتیاز کارنامه شما از نگاه خودتان چیست؟
- در دوره جدید شرایط اکران فیلم‌هایی که در مرکز تولید شده فراهم شد و این دستاورد قابل قبولی است، نگاههای مختلفی در تولید فیلم مشارکت داشت و تنوع فیلم‌ها رنگین کمانی از فرهنگ ایرانی و اسلامی را به تصویر کشید. سینمای مستند با برگزاری جشنواره فیلم سینماحقیقت رشد و بالندگی بیشتری به دست آورد. در زمینه تولید فیلم انیمیشن هم تلاش کردیم تجربه‌هایی داشته باشیم و دو فیلم انیمیشن در مرکز در حال تولید است.
اگر دوستان محبتی به من و عملکرد من دارند به خاطر فعالیت‌هایی است که در حوزه فیلم کوتاه، مستند و داستانی داشته‌ام و تلاش کرده‌ام چراغ سینما پرفروغ باشد.
* توجه به ساخت فیلم سینمایی باعث نشده تمرکز شما و مرکز از تولید فیلم مستند کمتر شود؟
- ما 150 فیلم مستند و 20 فیلم سینمایی در سال تولید کرده‌ایم و برنامه‌ریزی برای توجه بیشتر به سینمای حرفه‌ای به معنای نادیده گرفتن سینمای مستند نیست. ریشه سینما سینمای مستند و فیلم کوتاه است، اما در همه جای دنیا سینمای حرفه‌ای و فیلم بلند جذابیت‌های خاص دارد.
سینمای مستند سینمایی برای فردا و محملی برای اندیشه و خردورزی است اما سینمای حرفه‌ای می‌تواند زمینه فعالیت جوان‌هایی را فراهم کند که در بستر فیلم کوتاه و مستند رشد کرده‌اند. حمایت از ساخت فیلم بلند در مرکز گسترش در ادامه حمایت از جوان‌ها و در راستای نگاهی بوده که همیشه داشته‌ام.
* نبود شما در مرکز گسترش در برگزاری مراسم جایزه بزرگ آوینی تاثیر ندارد؟
- نه، هرچند که مستندسازان و اهالی سینما هستند که باید جوش و خروش و انگیزه‌شان را نشان بدهند تا جایزه بزرگ شهید آوینی با فروغ و درخشش برگزار شود. نباید تغییر مدیریت‌ها تآثیر منفی بر حرکت‌های فرهنگی بگذارد.
* ارزیابی شما از جشنواره امسال چیست؟ به نظر می‌رسد جشنواره سینما حقیقت امسال رونق سال‌های گذشته را ندارد؟
- من سال‌های قبل هم در برگزاری جشنواره سهیم بوده‌ام و تغییر و تحول‌ها را دنبال کرده‌ام. برگزاری و رونق یک جشنواره تابع شرایط و موقعیت‌های مختلف است. در ماههای اخیر فضایی پیش آمده که سینمای ایران را و شرایط اجتماعی را دگرگون کرده، نمی‌توان انتظار داشت این تغییرها در جشنواره سینما حقیقت تاثیر نداشته باشد.
بسیاری از جشنواره‌های خارجی به دلیل مشکلات و محدودیت‌هایی که پیش می‌آید تعطیل می‌شوند، ما نمی‌خواستیم جشنواره سینما حقیقت تعطیل شود، تعطیل کردن جشنواره ساده‌ترین تمهید برای فاصله گرفتن از حاشیه‌ها بود. امسال فیلم‌های خارجی مهمی در جشنواره روی پرده می‌رود و کیفیت جشنواره قابل قبول است.
*جشنواره فیلم رضوی هم پیش رو است، وضعیت این جشنواره را چطور ارزیابی می‌کنید؟
- به لطف خدا ایام دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا (ع) میزبان جشنواره فیلم رضوی هستیم امیدوارم به برکت این بزرگوار مسیری که می‌رویم نتایجی مهمی به دنبال داشته باشد و جشنواره رضوی به اهداف اصلی و متعالی‌اش دست پیدا کند.
* برنامه‌ای برای روزهای پس از جشنواره دارید؟
- قدم می‌زنم، کتاب می‌خوانم و زندگی می‌کنم (می‌خندد) احساس مسئولیت درباره سینما باعث می‌شود همچنان دلنگران باشم، اما امیدوارم این هجرت به فرجامی شیرین تبدیل شود.
* می‌دانید چه کسی بعد از شما روی صندلی ریاست مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی می‌نشیند؟
- نه، آرزو می‌کنم مدیر بعدی از نسل جوان حمایت کند و با سرمایه‌گذاری روی این استعدادها اجازه دهد تا جوان‌های بااستعداد و توانای این سرزمین رشد کنند و زمینه تعالی و رشد سینمای ایران را فراهم کنند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دیدار محمد رضا گلزار با وزیر ارشاد




صبح روز شنبه 25 مهرماه در معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اتفاق خوبي براي محمدرضا گلزار بازيگر سينماي ايران رقم خورد.

به گزارش فارس در ديداري كه ميان «جواد شمقدري» معاون امور سينمايي وزارت ارشاد و «محمدرضا گلزار» بازيگر سينماي ايران انجام شد، صحبت از شروع مجدد فعاليت‌هاي سينمايي اين بازيگر به ميان آمد.

در اين ديدار كه در فضايي كاملاًَ دوستانه برگزار شد، مسائل مختلفي نظير مشكلات صنفي بازيگران، ضعف فيلم‌نامه‌هاي موجود و شايعات و بلوتوث‌هاي مونتاژ شده‌اي كه دامن‌گير بسياري از هنرمندان مي‌شود و بعضاً منجر به صادر شدن حكم منع فعاليت آنها مي‌گردد، مورد بحث قرار گرفت و طرفين مذاكره نظرات‌شان را در اين باره اظهار نمودند.

ديداري كه ميان جواد شمقدري و محمدرضا گلزار برگزار شد، به نتيجه‌‌اي مثبت انجاميد و خبرهايي اميدبخش براي جريان سينمايي كشور و اولين مژده معاونت سينمايي را درباره تداوم فعاليت اين بازيگر در فيلم‌هاي سينمايي به همراه داشت.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
با فيلم جديد «انفجار سه بعدي»؛
نيل مارشال ترس سه بعدي را روي پرده سينما مي‌برد


خبرگزاري فارس: سينماي سه بعدي با يك فيلم ترسناك جديد با نام «انفجار سه بعدي» به‌كارگرداني «نيل مارشال» تلاش دارد نوع تازه‌اي از ترس را به تماشاگران و دوستداران اين ژانر سينمايي معرفي كند.

A0707875.jpg



به گزراش خبرگزاري فارس، اين فيلم در شركت مستقل فيلم سازي «گوست هاوس پيكچرز» تهيه مي‌شود و شركت «لاينزگيت» امر توزيع بين‌المللي فيلم را به عهده دارد.اين شركت كه سال 2006 تجربه خوبي در امر توزيع فيلم قبلي مارشال «روز قيامت» داشت، تصميم گرفت اين همكاري را با فيلم جديد اين فيلمساز هم ادامه دهد.
«سام ريمي» سازنده مجموعه فيلم «اسپايدرمن/مردعنكبوتي» يكي از تهيه‌كنندگان فيلم «انفجار سه بعدي» و از حاميان توليد آن است. فيلمنامه فيلم را «گري دابرمن» نوشته است و قرار است «سام ريمي» در مقام مشاور فيلمنامه، اصلاحاتي در آن انجام دهد.
خط اصلي قصه فيلم درباره گروهي مسافر است كه در يك مسافرخانه يكديگر را ملاقات و با هم آشنا مي‌شوند. به زودي آنها متوجه مي‌شوند كه يك عامل مشترك آنها را به هم پيوند داده و زندگي‌شان را در يك مسير قرار مي‌دهد. يك موجود ناشناس و عجيب و غريب در حال تعقيب اين مسافران است و آنها نمي‌دانند چه سرنوشتي در پيش رو خواهند داشت. مبارزه مسافران با اين موجود ناشناس و عجيب و غريب بخش اصلي قصه فيلم را تشكيل خواهد داد. توليد نسخه سه‌بعدي «انفجار» به صورت مشترك توسط دو شركت لاينزگيت و گوست هاوس پيكچرز اولين اثر سه بعدي ترسناك اين شركت‌ها است.
هر دوطرف به موفقيت خوب مالي «انفجار سه بعدي» اميد زيادي دارند. اين فيلم با هزينه اندك 10 ميليون دلاري توليد خواهد شد و بازيگران مشهوري را در نقش‌هاي اصلي نخواهد داشت. مارشال كه تاقبل از اين يك تدوين‌گر موفق بود، در سال 2008 فيلم «روز قيامت» را روي پرده سينماها داشت و به تازگي از ساخت «فرمانده صد نفر» فارغ شده است.
قصه اين فيلم كه به زودي اكران عمومي مي‌شود، درباره گروهي از سربازان روم باستان است كه در پشت يك خط مرزي در حال جنگ با نيروهاي دشمن است. اين قصه در دوران تاريخ كهن و در زمان حمله رومي‌ها به كشور انگلستان اتفاق مي‌افتد.
«انفجار سه بعدي» اولين فيلم سه بعدي مستقل شركت لاينزگيت نيست. اوايل سال جاري «والنتاين خونين سه بعدي من» اين شركت به روي پرده سينماها رفت. قسمت جديد «اره» نيز داراي نسخه‌هاي سه بعدي است.

============================================
گلدن‌گلوب 15 دسامبر آخرين مهلت ارسال آثار به اعلام شد


خبرگزاري فارس: مراسم گلدن گلوب (كره طلايي) مهلت ارسال و قبول آثار سينمايي را براي مراسم سال 2010 خود اعلام كرد.
A0590795.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، مهلت ارسال آثار سينمايي تا روز ششم نوامبر است و آن دسته از هنرمندان و تهيه‌كنندگان صنعت سينما كه قصد شركت در رقابت‌هاي مراسم جوايز گلدن گلوب را دارد بايد تا اين تاريخ محصولات خود را به اين مركز معرفي كند.
اتحاديه‌هاي روزنامه‌نگاران خارجي مقيم هاليوود كه مراسم گلدن گلوب را برگزار مي‌كند گفته‌اند كه فرم‌هاي شركت در دور جديد اين مراسم در سايت اينترنتي اين اتحاديه قرار گرفته است.
مراسم گلدن گلوب نام نامزدهاي خود را روز 15 دسامبر اعلام مي‌كند.
شصت و هفتمين دوره مراسم جوايز گلدن گلوب روز 17 ژانويه در شهر لس آنجلس برپامي‌شود.
اين مراسم به صورت زنده از شبكه تلويزيوني NBC به صورت زنده پخش مي‌شود. اهميت مراسم گلدن گلوب در اين است كه اكثر فيلم‌ها و هنرمنداني كه در اين مراسم مورد تقدير قرار گرفته و جايزه مي‌گيرند كمي بعد همين موفقيت را در مراسم سالانه اسكار نيز تكرار مي‌كنند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«مهدي نوربخش» كارگردان سينما درگذشت


خبرگزاري فارس: «مهدي نوربخش» كارگردان سينماي ايران در 43 سالگي درگذشت.
A0747227.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس مهدي نوربخش كارگردان و مدير توليد سينماي ايران امروز بر اثر سكته قلبي درگذشت.
مهدي نوربخش متولد 1345 اهواز بود و فعاليت هنري خود را از سال 1364 با دستياري كارگردان آغار كرد.
عاشق مترسك و رأي باز دو فيلم بلند سينمايي او به شمار مي‌آيند.
به گزارش خانه سينما، مراسم تشييع و خاكسپاري اين هنرمند فقيد، فردا يا پس فردا برپا خواهد شد و خبر قطعي آن به‌زودي اعلام مي‌شود.

============================================================
پس از بازگشت مهدي كريمي از فرانكفورت؛
«مقصد» بيضايي هفته آينده مشخص مي‌شود


خبرگزاري برنامه توليد فيلم سينمايي «مقصد» به كارگرداني بهرام بيضايي هفته آينده پس از بازگشت تهيه‌كننده آن از آلمان مشخص مي‌شود.

A0667429.jpg



«مهدي كريمي» تهيه‌كننده فيلم جديد بهرام بيضايي كه در آلمان به سر مي‌برد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس در اين باره گفت: براي حضور در نمايشگاه كتاب فرانكفورت، به آلمان رفته‌ام و هفته آينده پس از بازگشتم، برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم.
براساس اين گزارش، بهرام بيضايي اين بار قصد دارد فيلمنامه «مقصد» را جلوي دوربين ببرد. اين فيلمنامه كه سال‌هاي پيش توسط انتشارات روشنگران و زنان منتشر شده، بارها تجديد چاپ شده است.
«وقتي همه خوابيم»، آخرين ساخته بهرام بيضايي است كه شخصا آن را تهيه كرد.

===========================================================

«كيانوش عياري» در گفت‌وگو با فارس:
توليد فيلم «خانه پدري» را زمستان آغاز مي كنم


خبرگزاري فارس: كيانوش عياري گفت: فيلم «خانه پدري» با داستاني كه وقايع آن در سال 1310 مي‌گذرد، زمستان كليد مي‌خورد.

A0757697.jpg



«كيانوش عياري» در گفت‌‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد فيلم جديد خود «خانه پدري»گفت: زمستان امسال توليد اين فيلم را آغاز خواهم كرد.
وي كه به تازگي پروانه ساخت اين فيلم را از معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت كرده، در مورد عوامل اين فيلم گفت:مهدي هاشمي، مهران رجبي و فاطمه معتمد آريا بازيگراني هستند كه در «خانه پدري» حضور خواهند داشت.
داريوش عياري (مدير فيلمبرداري)، شاهرخ‌دستورتبار(مجري طرح) و احمد كاشانچي(مدير توليد) از ديگر عواملي هستند كه تاكنون حضورشان در اين فيلم قطعي شده است.
عياري افزود: دو روز ديگر پيش‌توليد اين فيلم را آغاز خواهم كرد و تلاش من اين است توليد فيلم در زمستان انجام شود.
وي در مورد داستان اين فيلم گفت: «خانه پدري» داستاني اجتماعي دارد كه وقايع آن از 1310 آغاز مي‌شود و تا امروز ادامه دارد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
كيميايي: «محاكمه در خيابان»‌ را دوست دارم


خبرگزاري فارس: «مسعود كيميايي» در آستانه نمايش عمومي بيست‌و هفتمين فيلم خود گفت:«محاكمه در خيابان» فيلم خوبي شده است و آن را دوست دارم.
A0754881.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، قرار است از چهارشنبه همين هفته، فيلم «محاكمه در خيابان» جديدترين اثر سينمايي «مسعود كيميايي» روانه 50 سالن سينما در تهران و شهرستان‌ها ‌شود.
بر اساس اين گزارش، «مسعود كيميايي» در همين زمينه، در خصوص آخرين وضعيت فيلم خود به خبرنگار سينمايي فارس گفت: كپي‌هاي فيلم «محاكمه در خيابان» با طي آخرين مراحل فني، آماده شد و فيلم، در گروه سينمايي استقلال جاي «بي‌پولي» را خواهد گرفت.
وي به فارس گفت: فكر مي‌كنم «محاكمه در خيابان» فيلم خوبي شده و آن را دوست دارم.
«مسعود كيميايي» در يادداشتي ويژه كه ابتداي سال جاري آن را در اختيار فارس قرار داده بود، آخرين فيلم خود با نام «محاكمه در خيابان» را به اين شكل معرفي كرد:
«پسر جواني با دختري عروسي دارد چهار بعد از ظهر جوان كه كارگر يك تعميرگاه اتومبيل است،گل به اتومبيل قرض گرفته‌اش زده و شادمان به دنبال عروس در آرايشگاه مي‌رود تا شب...اما از دوست و ديگران مي‌شنود كه عروس قبل از او روابطي با مردي داشته است.پزشك هم حاضر است از رابطه‌اي بگويد كه به داشتن كودكي و مرگ او تمام شده است...جوان 3 ساعت وقت دارد تا در شهر پر از اتومبيل ساعات عصر را بگردد تا در اين تهران بزرگ مرد را پيدا كند تا مطمئن شود عروس راست مي‌گويد. فيلم در همين 3 ساعت مي‌گذرد. جوان يك اتومبيل گل زده قرض گرفته دارد، يك كت و شلوار دامادي و يك چاقو...كار به كجا خواهد رسيد؟»
فيلم سينمايي «محاكمه در خيابان» پس از پايان نمايش «بي‌پولي» در گروه سينمايي استقلال توسط فيلميران اكران مي‌شود.
محمدرضا فروتن، نيكي كريمي، حامد بهداد، پولاد كيميايي، حميد‌رضا افشار، شبنم درويش، شقايق فراهاني، نگار فروزنده، محمد مؤيد، اكبر معززي و علي‌اصغر طبسي از بازيگران اين فيلم هستند.

79_871022_L600.jpg


80_871022_L600.jpg


40_871104_L600.jpg


28_880206_L600.jpg


26_880206_L600.jpg


27_880206_L600.jpg


65_880720_L600.jpg


66_880720_L600.jpg
 

sara.mp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
دو شخصیت کودک فیلم سینمایی "بیگناهان" به کارگردانی جک کلیتن در صدر فهرست 10 شخصیت کودک عجیب تاریخ سینما به انتخاب نشریه معتبر امپایر قرار دارند.


479389_orig.jpg


دو کودک فیلم سینمایی "بیگناهان" عجیب‌ترین شخصیت‌های کودک تاریخ سینما هستند
گرچه فیلم‌های تاریخ سینما سرشار از شخصیت‌های کودک دوست‌داشتنی هستند و در کمتر فیلمی است که در آن نشانی از کودکان معصوم نباشد، اما برخی شخصیت‌های کودک به دلیل عجیب و غریب بودن بیش از اندازه همواره در ذهن و خاطر سینمادوستان باقی می‌مانند و به همین راحتی‌ها فراموش نمی‌شوند.
شاید در نگاه اول انتخاب شخصیت‌های چندش‌آور و عجیب از میان کودکان معصوم چندان منطقی نباشد و انتظار انجام رفتارهای منطقی و عاقلانه از آنها عجیب و بیهوده به نظر برسد، اما کدام یک از علاقمندان تاریخ سینما می‌تواند فیلم‌هایی چون "جن‌گیر" و "طالع نحس" را بدون حضور آن دو کودک عجیب و غریب تصور کند؟
گرچه در این فهرست شخصیت‌های کودک فیلم‌هایی چون "بچه رزمری"، "تنها در خانه"، E.T و... دیده نمی‌شود و شاید جای آنها خالی هم باشد، اما 10 شخصیت کودک عجیب تاریخ سینما به انتخاب باب مک‌کیب نویسنده نشریه سینمایی معتبر امپایر عبارتند از:

1. مایلز و فلورا در فیلم سینمایی "بیگناهان" به کارگردانی جک کلیتن محصول 1961 آمریکا. فیلم داستان مالک خانه‌ای بزرگ در اواخر قرن 19 است که زنی را برای مراقبت از برادرزاده‌هایش استخدام می‌کند. همه چیز ابتدا طبیعی به نظر می‌رسد، اما زن متوجه می‌شود جسم کودکان به تسخیر ارواح خانه درآمده است... دو بازیگر کودک در دو فیلم ترسناک دیگر بازی کردند.

2. شان در فیلم سینمایی "تولد" به کارگردانی جاناتان گلیزر محصول 2004 آمریکا و آلمان. فیلم داستان زنی (با بازی نیکول کیدمن) است که پسرکی 10 ساله در روز ازدواج او ناگهان ظاهر می‌شود و ادعا می‌کند روح همسر مرحوم زن در بدن او حلول کرده است. گلیزر در این فیلم بینندگان خود را به این توهم دچار می‌کند که نکند همه بچه‌ها بیشتر از سن خود می‌دانند!

3. تمام کودکان فیلم سینمایی "دهکده نفرین‌شدگان" به کارگردانی وولف ریلا محصول 1960 انگلستان. 9 ماه پس از هجوم یک بیگانه به دهکده‌ای کوچک، کودکانی به دنیا می‌آیند که با داشتن قدرت‌های غیر عادی با هم متحد می‌شوند. این اتحاد شوم پدران و مادران کودکان را به فکر قتل آنها می‌اندازد. سال 1995 هم جان کارپنتر فیلمی به همین نام ساخت.

4. دیمین تورن در فیلم سینمایی "طالع نحس" به کارگردانی ریچارد دانر محصول 1976 آمریکا. فیلم داستان یک دیپلمات آمریکایی است که به جای فرزند مرده خود کودکی را از بیمارستان می‌آورد و به تدریج درمی‌یابد کودک نیروهایی غیر عادی دارد و ضد مسیح است. "طالع نحس" یک اسکار موسیقی برد و موفقیت خیره‌کننده آن چند دنباله هم در پی داشت.

5. دو دختر دوقلوی فیلم سینمایی "تلالو" به کارگردانی استنلی کوبریک محصول 1980 انگلستان. فیلم داستان نویسنده‌ای است که استخدام می‌شود در زمستان از هتلی دورافتاده و خالی مراقبت کند. او در حالتی تسخیرشده همسر و فرزندش را تهدید می‌کند. نکته جالب اینکه لیزا و لوئیس بازیگران نقش خواهران دو قلو به ترتیب هشت و 10 ساله بودند.

6. ریگان در فیلم سینمایی "جن‌گیر" به کارگردانی ویلیام فریدکین محصول 1973 آمریکا. دختر 12 ساله یکی از بازیگران زن مشهور سینما دچار حالت‌هایی غریب می‌شود و تلاش پزشکان برای معالجه او ناکام می‌ماند. تنها راه اجرای مراسم جن‌گیری است. فیلم دو اسکار برد، بیش از 350 میلیون دلار در دنیا فروخت و چند دنباله هم داشت.

7. ونزدی آدامز در فیلم سینمایی "خانواده آدامز" به کارگردانی بری سوننفلد محصول 1991 آمریکا. کریستینا ریچی با آن صورت خالی از احساس خود شخصیتی عجیب خلق می‌کند و طراحی لباس فیلم هم نامزد جایزه اسکار می‌شود. سوننفلد دو سال بعد از این "ارزش‌های خانواده آدامز" را هم کارگردانی کرد که نقش ریچی در آن تکرار شده بود.

8. نوزاد فیلم سینمایی "قطاربازی" به کارگردانی دنی بویل محصول 1996 انگلیس. در حالی که بسیاری از کودکان حاضر در این فهرست می‌دانند دارند مرتکب چه کارهایی می‌شوند، کودک "قطاربازی" نقش یک قربانی بیگناه را بازی می‌کند که در واقع ضمیر ناخودآگاه شخصیت شرور یوان مگرگور در فیلم است که حالا دیگر یک اثر کلاسیک به حساب می‌آید.

9. کارول آن فریلینگ در فیلم سینمایی "ارواح خبیثه" به کارگردانی توبی هوپر محصول 1982 آمریکا. وقتی هیتر اورورکی بازیگر نقش کارول در سن 12 سالگی از دنیا رفت، بسیاری او را قربانی ارواح فیلم دانستند. دردناکتر اینکه بازیگر نقش خواهر بزرگتر کارول هم اندکی پس از اکران فیلم درگذشت و هر دو را در گورستانی در لس آنجلس به خاک سپردند.

10. سید در انیمیشن سینمایی "داستان اسباب‌بازی"به کارگردانی جان لسه‌تر محصول 1995 آمریکا. سید تمام آن چیزهای را نابود می‌کند که در واقع باید آنها را دوست داشته باشد. او نمونه بارز کودکان شرور موجود در همسایگی همه ما است. ضمن اینکه با نابود کردن اسباب‌بازی‌هایش موجوداتی تازه و البته عجیب و غریب مثل خودش می‌سازد.


منبع: سایت ایرانیان انیمیشن
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"دو خواهر" همچنان در صدر جدول/ فروش قابل قبول "کتاب قانون"

در حالی که فیلم سینمایی "دو خواهر" همچنان پرفروش‌ترین فیلم روی پرده است، "کتاب قانون" هم توانسته در دو هفته به فروشی قابل قبول دست پیدا کند. به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی "دو خواهر" به کارگردانی محمد بانکی همان طور که انتظار می‌رفت پرفروش‌ترین فیلم روی پرده در ماههای اخیر بوده است. فروش این فیلم نشان می‌دهد با وجود انتقادهایی که می‌شود به بازی ستاره پرفروش سینمای ایران در سال‌های اخیر داشت، محمدرضا گلزار همچنان و با فاصله از دیگر ستاره‌های این سینما در جذب مخاطب موفق است.
فروش قابل قبول اولین فیلم بانکی در سینماهای تهران و شهرستان‌ها را می‌توان به حساب ستاره‌ای گذاشت که در سال‌های اخیر به تنهایی به رونق سینمای ایران کمک کرده و با بازی در فیلم‌هایی که تعدادی از آن‌ها چیزی به اعتبار حرفه‌ای او نیفزوده مردم را به سالن‌های سینما آورده است.
"دو خواهر" داستان پسری جوان است که با دختری آشنا می‌شود و تصمیم دارد با او ازدواج کند اما آشنایی اتفاقی او با خواهر دختر باعث می‌شود پسر با ماجراهای تازه‌ای روبرو شود، فیلم پر زرق و برق و پر بازیگر بانکی پس از 33 روز نمایش در 22 سالن 731 میلیون تومان فروش داشته است. نیکی کریمی، حامد کمیلی و الناز شاکردوست دیگر بازیگران فیلم هستند.
"بی‌پولی" به کارگردانی حمید نعمت‌الله دیگر فیلم پرفروش روی پرده است. این فیلم که حمایت مطبوعات و رسانه‌ها را به همراه دارد و در ماههای اخیر صفحات بیشتر نشریات به گفتگوهای مفصل کارگردان، نویسنده و بازیگران آن اختصاص داشته در رده دوم جدول فروش قرار دارد.
472947_orig.jpg
لیلا حاتمی، علیرضا زرین‌دست و حمید نعمت‌الله پشت صحنه "بی‌پولی"
بهرام رادان، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، امیر جعفری و بابک حمیدیان بازیگران این فیلم کمدی هستند که با انواع و اقسام شبه کمدی‌هایی که در سال‌های گذشته روی پرده سینماها آمده تفاوت دارد. داستان دومین فیلم نعمت‌الله درباره جوانی به نام ایرج است که پس از بیکاری گرفتار مشکل بی‌پولی می‌شود و زندگی‌اش تا آستانه فروپاشی پیش می‌رود.
"بی‌پولی" پس از 33 روز نمایش در 22 سالن به فروش665 میلیون تومانی رسیده است. این فیلم قرار است پس از پایان نمایش در ایران در سینماهای چند کشور خارجی اکران شود.
"زندگی شیرین" به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌ میرزایی دیگر فیلم روی پرده است. فیلم اگرچه در روزهای نخست اکران به فروشی قابل قبول دست پیدا کرد، اما از هفته دوم در رقابت با "بی‌پولی" و "دو خواهر" نتوانست به اندازه آن دو فیلم مخاطب جذب کند، اما طیفی که در یان سال‌ها بیننده پر و پاقرص طنزهای شبانه بوده‌اند و از حضور ستاره‌های این مجموعه‌ها در سینما استقبلا کرده‌اند "زندگی شیرین" را دیده و پسندیده‌اند.
ستاره این فیلم کمدی جواد رضویان است که با فاصله گرفتن از مجموعه‌های شبانه مدتی است بیشتر در سینما فعالیت می‌کند. او را گروهی از چهره‌های شناخته شده طنزهای تلویزیونی مانند بهنوش بختیاری، احمد پورمخبر و علی صادقی همراه می‌کنند، داستان فیلم درباره بازیگر سرشناسی است که به دلیل شهرت و محبوبیت در زندگی شخصی‌اش دچار مشکل می‌شود.
این فیلم پس از 33 روز نمایش در17 سالن فروش 552 میلیون تومانی داشته است، "زندگی شیرین" از آن دست فیلم‌هایی است که باید انتظار داشت در سینماهای شهرستان بیشتر فروش کنند.
"تردید" به کارگردانی واروژ کریم مسیحی مانند "بی‌پولی" حمایت مطبوعات و رسانه‌ها را به همراه دارد و دوستداران "پرده آخر" می‌کوشند زمینه معرفی این کارگردان و فیلمش را به مخاطب عام فراهم کنند، اما "تردید" به دلیل زبان پیچیده و داستان نه چندان سرراستش نتوانسه در جذب مخاطب موفق باشد.
بهرام رادان در این فیلم نقشی کاملا متفاوت با "بی‌پولی" بازی می‌کند، او در کنار ترانه علیدوستی، علیرضا شجاع نوری، محمد مطیع و مهتاب کرامتی بازیگران این فیلم هستند که اقتباسی امروزی و ایرانی از "هملت" است. "تردید" پس از 33 روز نمایش در هشت. سالن فروش 244 میلیون تومانی داشته است.
"کتاب قانون" به کارگردانی مازیار میری دیگر فیلم پرفروش روی پرده است، این فیلم پس از 11 روز نمایش در 19 سالن به فروش 162 میلیون تومانی رسیده است. در "کتاب قانون" پرویز پرستویی، دارین حمسه، مهرداد ضیایی و داود فتحعلی‌بیگی بازی می‌کنند و فیلم داستان مردی است که با دختری مسیحی ازدواج می‌کند و همراه او به ایران می‌آید.
از فردا دو فیلم "صداها" و "خانه روشن" در طرح اکران فیلم‌های فرهنگی روی پرده می‌روند، سرنوشت اکران فیلم‌های فرهنگی با وجود بعضی مخالفت‌های سینماداران برای اجرای طرح در هاله‌ای از ابهام است. با این که اکران فیلم‌های فرهنگی امید رونقاین سینما را به دنبال داشت، حاشیه‌های به وجود آمده باعث می‌شود فرجام این طرح را نتوان پیش‌بینی کرد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
تقدیر ابرت از بحرانی/ فیلمساز جوان ایرانی ـ آمریکایی در میان برترین فیلمسازان مستقل جهان

راجر ابرت منتقد مشهور سینمای جهان رامین بحرانی را "یک فیلمساز بزرگ جدید" توصیف کرد و نشریه آبزرور کارگردان 34 ساله ایرانی ـ آمریکایی را در میان چهار فیلمساز مستقل برتر سینمای جهان قرار داد. به گزارش خبرنگار مهر، جیسن سولومونز نویسنده نشریه آبزرور انگلیس به تازگی در مطلبی درباره برترین فیلمسازان مستقل سینمای آمریکا در آخرین سال‌های دهه 2000 نوشته است: در دهه 1980 وقتی گیشه سینمای جهان در اختیار ستارگانی چون آرنولد شوارتزنگر، بروس ویلیس و سیلوستر استالونه بود، گروهی از فیلمسازان برای ذائقه‌های پیچیده‌تر فیلم می‌ساختند.
در آن سال‌ها نام‌هایی چون جیم جارموش، هال هارتلی، اسپایک لی، استیون سودربرگ و برادران کوئن در عرصه سینمای مستقل آمریکا ظهور کرد که خارج از **** فیلمسازی هالیوود فعالیت می‌کردند. این جریان به تدریج با فیلم‌هایی نظیر "داستان عامه‌پسند" و "ویل هانتینگ خوب" به جریان اصلی هالیوود تبدیل شد و همزمان در عرصه‌های تجاری و هنری درخشید.
479385_orig.jpg
نمایی از فیلم سینمایی "خداحافظ سولو" به کارگردانی رامین بحرانی
در دهه 1990 این جریان با ظهور فیلمسازانی مانند پل تامس اندرسن، گاس ون سنت، تاد هینز و ریچارد لینکلیتر ادامه یافت و اوج آن اسکار 2008 بود که "جایی برای پیرمردها نیست" و "خون بپا می‌شود" برادران کوئن و تامس اندرسن در قالب فیلم‌هایی کاملا مستقل و با حضور ستارگان نامدار بسیاری از جوایز را از آن خود کردند.
این ماجرا امسال هم تکرار شد و "میلیونر زاغه‌نشین" به عنوان مستقل‌ترین فیلمی که در تاریخ اسکار تولید شده علاوه بر درو کردن جوایز اسکار فاتح گیشه سینماهای جهان هم لقب گرفت. جالب اینکه پنج فیلم نامزد بهترین فیلم اسکار 2009 در مجموع به اندازه 500 میلیون دلار و اندی "ترنسفرمرز 2" در گیشه آمریکا نفروخته‌اند.
در آستانه ورود به دهه دوم هزاره جدید میلادی، سینما نیازمندترین هنر به جریان یافتن خونی تازه در رگ‌های خود است و فارغ از تمام بحث‌های حاشیه‌ای سینما، گروهی از سینماگران هستند که فقط به فیلم ساختن فکر می‌کنند و به اینکه گروهی از مردم دوست دارند فیلم‌های آنها را ببینند. گرچه شاید آنها را به زودی روی صحنه اسکار هم ببینیم.
رامین بحرانی فیلمساز، نویسنده و تهیه‌کننده 34 ساله ایرانی ـ آمریکایی یکی از چهره‌های تازه سینمای مستقل آمریکا است که در آثار خود تلاش شخصیت‌هایی تنها را در آمریکای معاصر به تصویر می‌کشد. او در تازه‌ترین فیلم خود "خداحافظ سولو" دوستی عجیب یک راننده سنگالی با مرد 70 ساله آمریکایی را روایت کرده است.
بحرانی در این باره می‌گوید: مردم می‌گویند فیلم‌های من درباره شخصیت‌های حاشیه‌ای است. اما آنها برای سینمای جریان اصلی حاشیه‌ای به حساب می‌آیند که معمولا نادیده گرفته می‌شوند و بیش از آنکه زندگی مهاجران را به تصویر بکشند، داستان‌هایی عمیقا شخصی و انسانی درباره آدم‌های خارج از متن و خارجی هستند.
فیلمساز جوان قصد دارد سال آینده میلادی داستانی وسترن را به تصویر بکشد که بیشتر شخصیت‌های آن سفیدپوستان هستند. او برخلاف بسیاری از همکاران و همتایان خود و با اینکه با بخشی بسیار کم از بودجه معمول فیلم‌های هالیوودی فیلم می‌سازد، وقتی فراوان صرف انتخاب بازیگران و فیلمبرداری صحنه‌های آثارش می‌کند.
سلیمان سای ساوانه بازیگر تازه‌کار و سیاهپوست "خداحافظ سولو" برای بازی در این فیلم چند ماه با بحرانی زندگی کرد و یاد گرفت چگونه یک تاکسی را برند. بحرانی می‌گوید: فیلم‌های میلیون دلاری هالیوود گرچه در بودجه و هزینه بسیار بزرگند، اما در به تصویر کشیدن ایده و احساس بسیار ریزبینانه عمل می‌کنند.
او ادامه می‌دهد: من برای پول درآوردن فیلم نمی‌سازم. من برای مردمی فیلم می‌سازم که تشنه دیدن هستند. بزرگترین چالش نسل من تامین هزینه‌های فیلمسازی نیست، بلکه کنار کشیدن مخاطبان از پدیده‌هایی چون توئیتر و یوتیوب است. اینها شما را فقط تحریک می‌کنند، اما من می‌خواهم حرکت بدهم، الهام ببخشم و نگران کنم.
لین شلتن فیلمساز جوان آمریکایی و کارگردان Humpday و تحسین‌شده در جشنواره‌های ساندنس و اسلم‌دنس، جو سوانبرگ فیلمساز 28 ساله اهل میشیگان و رایان فلک 33 ساله دیگر فیلمسازان مستقل نسل جدید سینمای آمریکا هستند که در کنار بحرانی شاید تا چند سال دیگر تا مرز بردن جایزه اسکار هم پیش بروند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
با بازي «كريس پاين» ساخته مي‌شود؛
توليد قسمت چهارم «بازي‌هاي ميهن‌پرستانه» پس از 8 سال


خبرگزاري فارس: مجموعه فيلم اكشن و پليسي «بازي‌هاي ميهن‌پرستانه» پس از چند سال سكوت دوباره احيا مي‌شود و قسمت‌هاي جديد آن جلوي دوربين مي‌رود.

A0707875.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، نقش كاراكتر اصلي قسمت‌هاي جديد اين مجموعه فيلم را «كريس پاين» بازي خواهد كرد. اين مجموعه فيلم كه هر قسمت آن با يك نام مستقل به نمايش عمومي درآمده بر اساس قصه كتاب‌هاي «تام كلنسي» ساخته شده است.
كاراكتر اصلي اين مجموعه قصه و فيلم جك راين نام دارد راين كه طي دو دهه حضور در دنياي ادبيات و سينما تبديل به يك شمايل شده يك مأمور ورزيده ضدجاسوسي است.
راين در هر قسمت از كتاب تام كلنسي راهي انجام يك مأموريت سخت و غيرممكن مي‌شود. اين مأموريت شامل مبارزه اي همه جانبه با يك آدم شرور و با يك گروه خلافكار مي‌شود.
قصه كتاب تام كلنسي نخستين بار در سال 1992 به نام «بازي‌هاي ميهن پرستانه» تبديل به فيلم سينمايي شد. در اين فيلم نقش راين را «هريسون فورد» بازي كرد. موفقيت مالي اين فيلم باعث شد تا كمپاني «پارامونت» كه تهيه‌كننده اين مجموعه فيلم است قسمت دوم آن به نام «خطر عيان و آشكار» را تهيه كرد.
فورد براي دومين بار در اين فيلم نقش راين را بازي كرد.
با آنكه قسمت دوم فيلم هم فروش خوبي در گيشه نمايش كرد ولي توليد قسمت سوم فيلم با مشكلاتي رو به رو شد. مشكل اصلي اين بود كه پارامونت براي نقش جك راين به دنبال بازيگر جوانتري بود و هريسون فورد ديگر به درد اين نقش اكشن و پرتحرك نمي‌خورد.
كمپاني پارامونت در سال 2002 قسمت سوم اين فيلم با نام «مبلغي براي تمام ترس‌ها» را با بازي «بن افلك» در نقش جك راين توليد كرد
اما افلك نتوانست گزينه خوبي براي جك راين باشد و باز هم كمپاني پارامونت اعلام كرد قسمت چهارم اين مجموعه فيلم را جلوي دوربين نخواهد بود.
به نظر مي‌رسد كريس پاين گزينه خوبي براي ايفاي نقش جك راين باشد و قسمت‌هاي بعدي اين مجموعه فيلم را هم او بازي كند. كمپاني پارامونت هنوز اعلام نكرده قرارداد با پاين فقط براي قسمت چهارم است يا اينكه اين قرارداد مربوط به چند قسمت آن خواهد بود.
در عين حال اين كمپاني هنوز زماني براي شروع فيلمبرداري چهارمين قسمت اين مجموعه فيلم مشخص نكرده است.
كريس پاين تابستان امسال با بازي در قسمت جديد مجموعه فيلم «سفر ستاره‌اي پيشتازان فضا» تبديل به يك چهره سرشناس شد.
در اين فيلم كه از آن به عنوان احياي اين مجموعه فيلم علمي تخيلي ياد مي‌شود پاين نقش دوران جواني كاپيتان كرك را بازي كرد.

===========================================================

پس از هافمن، لمون، كريستين، ويليامز و سوايزي؛
«رايان رينولدز» هم در كمدي جديدش زن مي‌شود


خبرگزاري فارس: «رايان رينولدز» با بازي در يك فيلم كمدي جديد، چهره تازه‌اي از خود را در نقش يك زن به نمايش مي‌گذارد اين فيلم با نام موقت «لباس عوضي» جلوي دوربين مي‌رود.

A0755182.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، فيلم‌نامه فيلم كه توسط آلن ليوب نوشته شده پس از يك بار بازنويسي آماده توليد است رينولدز با اين فيلم نه تنها نوع لباس پوشيدن خود را تغيير مي‌دهد، بلكه با گريم و آرايشي جلوي دوربين ظاهر مي‌شود كه تماشاگران به سختي موفق به شناخت او خواهند شد.
بعد از «داستين هافمن»، «جك لمون»، «توني كريستين»، «رابين ويليامز» و «پاتريك سوايزي» كه متناسب با نقش‌هاي خود در قالب كاراكترهاي زن قصه ظاهر شدند رينولدز هم در فيلم تازه‌اش مجبور مي‌شود تبديل به يك خانم شود.
رينولدز در «لباس عوضي» نقش جواني را دارد كه قصد ازدواج دارد ولي موفق به انجام اين كار نمي‌شود، او براي اينكه بتواند گمشده‌اش را پيدا كرده و برگرداند، تبديل به يك زن مي‌شود. اين مسئله باعث خلق يك سري موقعيت‌هاي خنده دار و كمدي مي‌شود.
حال و هواي كمدي رومانتيك فيلم شباهت زيادي به فيلم‌هايي مثل «توتسي» و «خانم دات‌فاير» دارد.
رينولدز در كنار بازي در نقش اصلي فيلم، يكي از تهيه‌كنندگان آن نيز خواهد بود.
با انتخاب كارگرداني براي «لباس عوضي» كليد فيلمبرداري آن زده مي‌شود. تهيه كنندگان فيلم قصد دارند توليد فيلم را اواسط فصل پائيز شروع كنند.
اين فيلم براي نمايش عمومي در تابستان سال آينده آماده مي‌شود.
رينولدز تابستان امسال فيلم‌هاي پرفروش «سرچشمه‌هاي مردان ايكس» و «پيشنهاد» را روي پرده سينماها داشت و به مدد آنها تبديل به يك بازيگر سرشناس شد.
در طول دو ماه اخير، اين بازيگر با پيشنهادات زيادي براي حضور در فيلم‌هاي پر سر و صدا روبرو شده است.
او كاراكتر جوان شمشير زن خود در قسمت چهارم «مردان ايكس» را به صورت مستقل در يك مجموعه فيلم جديد سينمايي به نام «ددپول» تكرار مي‌كند.
وي هم‌اكنون بازي در فيلم كميك استريپي و ابر قهرمانه گرين لانترن را پيش روي خود دارد در فيلم او نقش فضانوردي را به عهده دارد كه با دست يافتن به يك انگشتر سبز رنگ جادويي، تبديل به ابر قهرماني با قدرت‌هاي زياد و استثنايي مي‌شود.
اين فيلم كه همين روزها جلوي دوربين مي‌رود محصول كمپاني «برادران وارنر» است و براساس قصه يك كتاب مصور ساخته مي‌شود.
گرين لانترن قبل از اين به صورت مجموعه تلويزيوني و فيلم سينمايي كارتوني توليد شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
صبح فردا؛ «مهدي نوربخش» از مقابل خانه سينما تشييع مي‌شود


خبرگزاري فارس: صبح فردا مراسم تشييع «مهدي نوربخش» از مقابل خانه سينما انجام خواهد شد.
A0043243.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي خانه سينما، مراسم تشييع و خاكسپاري «مهدي نوربخش» كارگردان فقيد سينماي ايران، پنجشنبه 30 مهر ماه (فردا) ساعت 10 صبح از مقابل خانه سينما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) انجام مي‌شود.
مهدي نوربخش كارگردان سينما ديروز بر اثر سكته قلبي درگذشت.
نوربخش متولد 1345 اهواز بود او فعاليت هنري خود را از سال 1364 با دستياري كارگردان آغاز كرد.
عاشق مترسك و رأي باز دو فيلم بلند سينمايي او به شمار مي‌آيند.

===============================================================
در نود و دومين نشست كانون فيلم معناگرا
فيلم «راشومون» در سينما فرهنگ روي پرده مي‌رود


خبرگزاري فارس: فيلم راشومون ساخته آكيرا كوروساوا در نود و دومين نشست كانون فيلم معناگرا، روز جمعه يكم آبان ماه سال جاري در سالن شماره 2 سينما فرهنگ به نمايش درمي‌آيد.

A0389727.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، جلسه پرسش و پاسخ اين نشست كه هر دو هفته يك بار توسط حوزه سينماي معناگراي فارابي برگزار مي‌شود، پس از نمايش فيلم با حضور حميدرضا دهقان‌پور و يكي ديگر از منتقدان سينما برگزار خواهد شد.
فيلم راشومون از آثار برجسته امپراطور سينماي ژاپن به شمار مي‌رود كه در روايت‌گري حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد.
كشته شدن يك مرد در جنگل كه همراه همسر خود به معبد مي‌رود و در مسير بنا به دلايلي كشته مي‌شود، وجود نظرات گوناگون توسط شاهدين ماجرا و چگونگي كشته شدن او خط اصلي داستان فيلم است. در اين فيلم نيز مثل اغلب آثار كوروساوا، توشيرو ميفونه بازيگر برجسته سينماي ژاپن بازي مي‌كند.
اين فيلم از تعاريف شخصيت‌هاي مختلف در خصوص يك موقعيت محوري شكل مي‌گيرد و به مرز بين واقعيت و حقيقت اشاره مي‌كند.
نمايش اين فيلم از ساعت 10 صبح در سالن شماره 2 سينما فرهنگ آغاز مي‌شود و بعد از نمايش نشست نقد و بررسي برگزار خواهد شد.

================================================

/جشنواره فيلم رشد/
اختصاص سالن شماره 3 سينما فلسطين به فيلم‌هاي كارشناسي


خبرگزاري فارس: سالن شماره 3 سينما فلسطين جهت پخش فيلم‌هاي كارشناسي سي‌و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد اختصاص يافت.

A0531531.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، محبوبه نوروزي مسئول كميته برنامه‌ريزي امور اجرايي سي و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد با بيان مطلب فوق اظهار داشت: امسال با توجه به افزايش آمار فيلم‌هاي كارشناسي نسبت به سال‌هاي قبل و توجه ويژه به مخاطبين خاص و جلوگيري از پراكندگي سانس‌ها و سالن‌هاي نمايش دهنده فيلم، سالن شماره 3 سينما فلسطين به صورت اختصاصي براي پخش اين گروه از فيلم‌ها در نظر گرفته شده است.
وي موضوعات فيلم‌هاي بخش كارشناسي جشنواره امسال را شامل محيط زيست، باستان شناسي، آداب و رسوم، فرهنگ و ملل، معماري، تعليم و تربيت، كودك - مقاومت و دفاع مقدس، حوادث غير مترقبه، كودكان استثنائي، روانشناسي تربيتي و صنايع دستي برشمرد و افزود: با هماهنگي‌هاي به عمل آمده با نمايندگان دانشگاه‌ها، مراكز تربيت معلم و انجمن اولياء و مربيان و اطلاع رساني لازم براي دانشجويان و كارشناسان مربوطه، مخاطبان خاص اين گروه از فيلم‌ها مي‌توانند در طي روزهاي برگزاري جشنواره با استفاده از كارت ويژه به ديدن فيلم‌هاي كارشناسي و ساير فيلم هاي ارائه شده بپردازند.

==========================================================
مستند «مهدي آذر يزدي» در سازمان ملل به نمايش در مي‌آيد


خبرگزاري فارس: فيلم «تنهاي قصه‌هاي خوب» ساخته «مهدي قربان‌پور» آوريل 2010 در جشنواره فرهنگي يونسكو در مقرر سازمان ملل متحد در پاريس به نمايش در خواهد آمد.
A0707564.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، اين فيلم مستند كه بر اساس زندگي مرحوم مهدي آذر يزدي است در مقرر سازمان ملل در پاريس به نمايش در مي‌آيد.
«مهدي قربان‌پور» در اين‌باره گفت: اين فيلم كه با ساختاري مستند ساخته شده، زندگي مهدي آذر يزدي پدر ادبيات كودك و نوجوان ايران را در مقاطع مختلف به تصوير مي‌كشد.
وي افزود: هم اكنون نسخه جديد اين فيلم در حال آماده‌سازي است و بزودي اين اثر به 3 زبان فرانسه، انگليسي و ايتاليايي به همراه پوستر براي حضور در جشنواره فرهنگي يونسكو كه به مناسبت شصت‌وسومين سالگرد تأسيس آن برگزار مي‌شود به «سونيل نارولا» رئيس مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران جهت نمايش در اين جشنواره ارائه خواهد شد.
قربان‌پور گفت: تلاش‌هاي ماندگار مهدي آذر يزدي و نقش او در ادبيات كودك‌ونوجوان را نسل‌هاي مختلف با خواندن كتاب‌هاي او به ياد دارند و ادبيات ديني كودك و نوجوان وامدار تلاش‌هاي اوست.
براساس اين گزارش، زندگي آذر يزدي از محل فروش كتاب‌هايش مي‌گذشت، او در تنهايي سواد را آموخت، در تنهايي براي بچه‌ها قصه گفت و در تنهايي در خانه‌اي كاه گلي در يزد زندگي مي‌كرد.
بزرگ‌ترين لذت زندگي آذريزدي، كتاب خواندن بود و مي‌گفت، هراسم از اين است كه عمرم به ‌پايان برسد و حسرت كتاب‌هاي نخوانده را با خود به ‌همراه داشته باشم.
كودك ساليان دور هيچ‌گاه مدرسه نرفت و در 54سالگي وقتي براي اولين‌بار يك كلاس درس ديد، نتوانست جلو گريه‌اش را بگيرد.
مهدي آذريزدي الفبا را از پدر ياد مي‌گيرد كه موافق رفتن او به مدرسه نبود، پاي منبرهاي مذهبي بزرگ مي‌شود و خسته از قصه‌هاي تكراري، وقتي بعد از بافندگي، در كتاب‌فروشي مشغول به كار مي‌شود، مي‌بيند كه دنيا از خرمشاه(محل زندگي او دريزد) هم بزرگ‌تر است و چند سال بعد، زمان تصحيح كليله و دمنه، متوجه جاي خالي «قصه‌هاي خوب» مي‌شود.
آذريزدي كه او را پرتيراژترين نويسنده‌ تاريخ ادبيات كودك و نوجوان ايران مي‌دانند، در مجموع، بيش از 20 عنوان كتاب براي بچه‌ها نوشته است.
اين مستند محصول شبكه اول سيماست و پيش از اين در مراسم افتتاحيه بيست‌وسومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان‌ونوجوانان به نمايش در آمده بود كه با استقبال مخاطبان جشنواره مواجه شد.
مهدي قربان‌پور پيش از اين در سال 2001 ميلادي نشان جهاني صليب سرخ را براي فيلم عيساي باران دريافت كرد.

=================================================================
زم:«دموكراسي تو روز روشن»چهره‌اي با نشاط از دين ارائه مي‌دهد


خبرگزاري فارس: يكي از تهيه‌كنندگان فيلم سينمايي«دموكراسي تو روز روشن» گفت: اين فيلم با اين ديدگاه نوشته شد كه چهره‌اي صحيح و با نشاط از دين به مردم ارائه دهد.
A0758199.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست افتتاحيه فيلم «دموكراسي تو روز روشن» با حضور عوامل فيلم ديروز در محل موسسه فرهنگي خانه خورشيد برگزار شد.
در ابتداي اين نشست علي عطشاني كارگردان اين فيلم در مورد داستان آن گفت: داستان «دموكراسي تو روز روشن» در مورد شخصي به نام ستوده با بازي محمدرضا شريفي‌نيا است كه در زمان جنگ يكي از فرماندهان جنگ بوده و طي اتفاقاتي تصادف مي‌كند و به كما مي‌رود. در برزخ اتفاقاتي برايش مي‌افتد و بايد كارهايي انجام دهد و اين كارها و وقايعي كه در برزخ مي‌گذرد داستان فيلم را جلو مي‌برد.
محمد علي زم از تهيه‌كنندگان اين فيلم در ادامه اين مراسم در سخناني در مورد سينما و رسالت اين هنر گفت: از گذشته‌هاي دور اهل نظر دو نگاه متفاوت را در مورد سينما داشتند. يكي اينكه سينما براي گذران اوقات فراغت و تفريح است و در اين نگاه محصولات سينمايي تنها به عنوان سرگرم كننده ديده مي‌شد. نگاه دوم اين بود كه سينما مسئوليتي وراي سرگرمي و پر كردن اوقات فراغت دارد و آيينه‌اي است براي يك زندگي با صفا و صميمي همراه با دوستي و صداقتي كه لازم است در ميان مردمان باشد.
وي افزود: پشتوانه نگاه اول اين بود كه مردم روزي 8 ساعت كار مي‌كنند و خسته مي‌شوند و آخر هفته احتياج دارند خستگي خود را با تماشاي فيلم‌هاي سرگرم كننده پر كنند. در ديدگاه دوم پشتوانه اين بود كه انسان روحي دارد كه دائم در تكاپو و جستجو براي بهتر شدن و گذر از وضع موجود است و انسان به همين خاطر مدام بين بودن فعلي‌اش و شدن آينده‌اش در حال حركت است وبراي اينكه آدم از وضع حال و مطلوب به دانايي و آگاهي برسد، نياز دارد كه سينما اين مسئوليت را برعهده بگيرد تا فاصله بين بودن و شدن انسان آگاهانه و صادقانه بدون دروغ، اجحاف و خصائل اخلاقي ناپسند پر شود.
زم تصريح كرد: آنچه عقل ما مي‌پذيرد اين است كه وقت صرف كاري كنيم كه آن كار بيهوده نباشد و كاري كنيم كه حرفي درست براي گفتن داشته باشيم. من در طول سالياني كه در خدمت دوستان سينمايي خود بودم، طرفدار نظريه رسالت داشتن سينما براي بهبود تفكر انسان بوده‌ام كه اين كار هم منافاتي با پر كردن اوقات فراغت مردم ندارد و ايرادي ندارد كه مردم ضمن سرگرم شدن بيايند و از فيلمي لذت ببرند و در عين حال به آگاهي آنان نيز افزوده شود. البته در برابر اين ديدگاه ديدگاه ديگري بود كه ابتدا آن را سينماي ديني نام نهادند و سپس به نام سينماي حقيقت و سينماي معناگرا تغيير نام كرد اما وقتي به سراغ آن سينما برويم مي‌بينيم تنها فيلم‌هاي آرشيوي فرهنگي توليد شده كه آن اصلا خوب نيست و نمي‌توان آن را به معناي واقعي كلمه سينما دانست.
زم با اشاره به اثر نشاط‌بخش دين در جامعه گفت: ما معتقديم دين براي پيمودن مرحله بودن تا متعالي شدن انسان است و دين در انسان ايجاد نشاط مي‌كند به خاطر اينكه دين برنامه صحيح، خوب و صادقانه‌اي در مورد زندگي مي‌دهد كه اين برخلاف تصور و تفكر مستبدانه و خشن از دين است.خدا نيز بارها در قرآن از لا اكراه في‌الدين صحبت كرده و قطعا خدايي كه چنين ديدگاهي دارد خشونت را در دين خود نمي‌پسندد.به نظر من اگر قرار است صحبت از فيلم ديني شود يعني فيلمي كه درارتقاء روح ما و كمك به آگاهي ما و رسيدن به هدف متعالي زندگي ما، ما را كمك مي‌كند.
وي تصريح كرد: فيلم «دموكراسي تو روز روشن» با چنين ديدگاهي نوشته شد و دليل اصلي از ساخت آن اين است كه چهره صحيح و با نشاط از دين و مردم نشان دهد و از سويي جامعه‌اي كه دغدغه معاش و زندگي روزمره‌ نمي‌گذارد مردم در آن خود را نقد كنند كمي به خود بيايد و در مورد خود فكر كند و اين از مسئوليت‌هايي است كه بايد سينما به عهده بگيرد و تبديل به آيينه‌اي براي مخاطبانش شود تا مخاطبان با آن احساس هم ذات پنداري كنند. تهيه كننده فيلم سينمايي «دموكراسي تو روز روشن» اظهار داشت: همچنين موضوع و اشخاص فيلم به گونه‌اي انتخاب شده كه در جامعه و به صورت ملموس وجود داشته باشد تا خدمتي كه سينما بايد به ارتقاء فرهنگي جامعه بكند به خوبي انجام شود و تهيه اين فيلم را با اين نيت انجام دادم. خوشحالم كه در اين فيلم عوامل خوب و مخصوصا بازيگران بسيار خوبي دور هم جمع شده‌اند كه قطعا مسئوليت بزرگي دارند چون بايد كلماتي را كه از كتاب آسمانيمان قرآن و فلسفه دينمان گرفته‌ايم توسط اين هنرمندان به زبان سينما و تصوير ترجمه شود و اين جان بخشي كلمات بايد به گونه‌اي باشد كه فيلم باورپذير شود.
وي افزود: اميدوارم نيت پاك و نگاه درست عوامل فيلم مفاهيم عاليه اين كار را محقق كند و اين فيلم اصلاح‌گر وضع اخلاقي و فكري مخاطبان آينده خود باشد.
وي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد اينكه چرا شخصيت اصلي فيلم يك رزمنده است گفت: يكي از ميدان‌هاي مهم كشور ما ميدان جنگ و مبارزه و جهاد است و آدم‌هايي كه در جنگ هستند مي‌توانند قهرمانان خير يا شر باشند. چون در اين فيلم نبرد بين خير و شر به نوعي نشان داده مي‌شود خواستيم يك فرمانده جنگ شخصيت اصلي اين فيلم باشد.
علي عطشاني نيز در پاسخ به سوالي در مورد پيام اصلي اين فيلم گفت: مهم‌ترين پيام اين فيلم در درجه اول اين است كه هر كسي برداشتي از زندگي خود دارد كه در برزخ ممكن است آن را كاملا متفاوت ببيند ضمن اينكه بحث ارحم‌الراحمين بودن خدا نيز در اين فيلم خيلي مطرح شده است.
وي در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد شباهت اين كار به ساخته قبلي‌اش «پوست موز» و احتمال عدم نمايش اين فيلم به دليل داشتن مضموني مانند «پوست موز» گفت: پست موز به خاطر مضمونش و نشان دادن عالم برزخ توقيف نشد بلكه مسئله اين بود كه اين فيلم پروانه ساخت ويدئويي داشت و ما نتوانستيم پروانه نمايش آن را تبديل به سينمايي كنيم اما پخش ويدئويي آن باعث شد استقبال تماشاگران را از آن ببينم. به نظر من مسئله برزخ مسئله مهمي است كه مي‌توان روي آن بحث‌هاي معنوي زيادي انجام داد و قطعا در اين فيلم از اين بحث‌ها استفاده خواهد شد.
وي همچنين در مورد توليد فيلم گفت: حدود يك ماه پيش توليد كار به طول مي‌انجامد كه اين پيش توليد مدت‌هاست شروع شده و قرار است در تاريخ 8/8/88 (مصادف با ميلاد امام رضا(ع)) اين فيلم را كليد بزنيم و لوكيشن‌هاي فيلم در تهران و شهرك سينمايي دفاع مقدس است.
وي همچنين در مورد بازيگران اين فيلم و نقش‌هايشان گفت: ستوده در برزخ با اشخاص مختلفي برخورد مي‌كند يكي از آنها شخصي به نام نيكزاد است كه نقشش را محمدرضا فروتن بازي مي‌كند و وكيلي مي‌شود تا بعضي از كارهاي ستوده را انجام دهد ديگري شخصي به نام حاج آقا مقدس است كه فخر‌الدين صديق شري نقشش را بازي مي‌كند. نيوشا ضيغمي نيز بازيگر نقش ستوده و جواني او در برزخ است.
عطشاني در پاسخ به سوالي در اين مورد كه چگونه مي‌توان بدون توسل به شعار مقوله برزخ را به خوبي نشان داد و در عين حال كمدي بودن فيلم لطمه‌اي به مفهوم آن نزند گفت: فيلم با اينكه مايه‌هايي از طنز دارد اما كمدي نيست.
زم نيز در پاسخ به اين سوال گفت: برزخ جزئي از زندگي ما است در حال حاضر نيز ما در برزخي به سر مي‌بريم و پس از اين برزخ به برزخ ديگري وارد مي‌شويم. سينما بايد قادر باشد كه مسائل زندگي را با وسايل خود به تصوير بكشد سناريوي «دموكراسي تو روز روشن» قابليت‌هاي فراواني دارد و عوامل خوبي نيز در اين فيلم حضور دارد. اميدواريم اين فيلم بتواند به اهداف خود برسد.
فخرالدين صديق شريف در اين جلسه در مورد نقش خود در اين فيلم گفت: نگاه سناريوي اين فيلم به عالم برزخ نگاه لطيفي است و به اين نكته اشاره مي‌كند كه همه ما خودمان را مي‌شناسيم و نمي‌توانيم به خودمان دروغ بگوييم. اين خود دروني هر شخص در برزخ آشكار مي‌شود و از مهمترين جنبه‌هاي جذاب سناريو است چون همه ما وجهه اجتماعي و ظاهري ‌داريم اما باطن را فقط خدا مي‌داند و اين مسئله در فيلم به خوبي نمايان مي‌شود.
وي افزود: شخصيت اصلي اين فيلم از مقاطع مختلفي در برزخ عبور مي‌كند كه يكي از آن مقاطع همراهي با شخصيتي است كه من نقشش را ايفا مي‌كنم كه ابعادي عرفاني دارد و اميدوارم بتوانم اين نقش را به خوبي ايفا كنم.
نيوشا ضيغمي نيز در اين جلسه گفت: براي من جاي خوشحالي است كه در اين كار هستم و خوشحالم در اين قحطي فيلمنامه سناريويي را خواندم كه برايم جذاب بود. فكر مي‌كنم متاسفانه سينماي ما به شكلي درآمده كه گويا فيلمنامه خوب وجود ندارد و ديدن اين فيلمنامه بعد از چند ماه من را خوشحال كرد. نگاه اين فيلم به برزخ و جهان ديگر خوب است و خوشحالم در اين پروژه حضور دارم.
محمدرضا فروتن نيز در اين جلسه گفت: هنوز فيلم ساخته نشده و نمي‌توان زياد در مورد آن حرف زد. من فيلمنامه را دوست دارم اما نقشم را دوست ندارم و دوست داشتم در نقش ديگري بازي كنم اما چون كار قوي بود و مي‌دانستم فيلم خوبي مي‌شود قبول كردم در آن بازي كنم و اميدوارم ديگران نيز از اين فيلم خوششان بيايد.
عطشاني در پاسخ به سوالي در مورد جلوه‌هاي ويژه اين فيلم و تفاوت آن با جلوه‌هاي فيلم قبلي‌اش «پوست موز» گفت: صحنه تصادف فيلم پوست موز كه بخش مهمي از فيلم بود قرار بود در هاليوود ساخته شود اما وقت و بودجه كافي وجود نداشت و خودمان اين كار را انجام داديم اما در مورد جلوه‌هاي ويژه اين فيلم بررسي‌هاي خوبي انجام داده و تركيبي از جلوه‌هاي ويژه ‌واقعي و ماكت قرار است در آن انجام شود.
ياراحمدي مسئول جلوه‌هاي ويژه فيلم نيز گفت: اين فيلم چند صحنه و جلوه‌هاي ويژه خاص دارد از جمله صحنه به كما رفتن ستوده كه ما با تماشاي فيلم‌هاي مختلفي به شكل آن رسيده‌ايم.
عطشاني نيز تصريح كرد: ما بيش از 40 فيلم هاليوودي را تماشا كرديم و صحنه‌هاي تصادف‌هاي آن‌ها را بررسي كرديم تا بتوانيم به شكل خوبي در مورد فيلم برسيم.
در اين مراسم محمدرضا گلزار به عنوان بازيگر نقش عزرائيل معرفي شد و عطشاني نيز ماجراي تكذيب نيكي كريمي براي حضور در اين فيلم را اشتباه لفظي اين بازيگر عنوان كرد كه كريمي نيز بعد اين موضوع را تصريح كرده بود.
لازم به ذكر است كه نيكي كريمي به علت ماندن در ترافيك در پايان اين مراسم به محل برگزاري رسيد.
عوامل اين فيلم عبارتند از:تهيه كننده:محمد علي زم، سرمايه ‌گذاران: محمد علي زم - حسن داها، كارگردان: علي عطشاني، نويسندگان: مسعود احمديان، ‌علي عطشاني، مدير توليد: محمدرضا منصوري، برنامه‌ريز و دستيار كارگردان: عليرضا شمس شريفي، جانشين توليد: رضا نوروزي، مدير فيلمبرداري،‌ مرتضي غفوري، صدابردار: محمود خرسند، طراح گريم: ايمان اميدواري، طراح صحنه و لباس، علي مربي، تدوين و تروكاژ: شاهين ياري، عكاس: محمد فوقاني، مدير روابط عمومي و مشاور رسانه‌اي: آيدا مصباحي، فيلمبردار پشت صحنه: محمود جوانشير،‌ جلوه‌هاي ويژه: اصغر پور هاجريان، ‌گرافيك رايانه: مريم فتحي، گروه كارگرداني: محمد لطفي،‌ گروه كارگرداني: امير آذين، ‌گروه كارگرداني: روح الله زم،‌ مدير تداركات: امير نوروزي.
بازيگران: محمدرضا گلزار، نيكي كريمي، محمدرضا فروتن، ‌نيوشا ضيغمي، نيما شاهرخ‌شاهي، ارژنگ امير فضلي، مهران رجبي، علي دهكردي، قاسم زارع.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نمايش و بررسي «يك وجب از آسمان» در فرهنگسراي انقلاب


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «يك وجب از آسمان» با حضور شماري از اساتيد، هنرمندان، كارشناسان و نيز صاحبنظران هنر سينما در فرهنگسراي انقلاب نقد و بررسي مي‌شود.
A0356378.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، فيلم سينمايي «يك وجب از آسمان» روز سوم آبان ماه در فرهنگسراي انقلاب به نمايش درآمده و مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.
«يك وجب از آسمان» با بازي بهزاد فراهاني، بهروز بقايي، لادن طباطبايي، علي سليماني، امير آتشاني، افسر اسدي، محسن قاضي‌مرادي، مهوش وقاري، سهند جاهدي، آرميتا مرادي، نادر سليماني و... درباره محسن نوجواني است كه در كنار بچه‌هاي خياباني هم سن و سال خود در ميان خيابان‌هاي شلوغ شهر گل فروشي مي كند. او آرزوي داشتن يك وجب آسمان را در سر دارد. خواسته او محقق مي‌شود؛ در ابتدا هيچ‌كس تحقق چنين آرزويي را باور نمي كند اما با ديدن آن، ماجراهاي گوناگوني آغاز مي‌شود...

====================================================

پيام شمقدري به جشنواره؛
جشنواره فيلم رضوي ظرفيت‌هاي پراكنده موجود در كشور را به هم پيوند مي‌دهد


خبرگزاري فارس: معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي، جشنواره فيلم رضوي را فرصت مغتنمي براي پيوند دادن ظرفيت‌هاي پراكنده موجود در كشور خواند تا از توانمندي‌هاي هنر- صنعت سينما براي ايفاي نقشي فرهنگ‌ساز و معنا‌آفرين در اين جشنواره استفاده شود.

A0751037.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم رضوي، متن كامل پيام جواد شمقدري به اين شرح است:
آفرينش هنري با اتكا به مفاهيم ژرف فكري و فرهنگي و بهره‌مندي از مواريث معنوي، از ارزشي بي‌بديل برخوردار است. تلاش براي دعوت مخاطبان از طريق به‌تصوير كشيدن هنرمندانه قابليت‌ها و ارزش‌هاي موجود در تعاليم انسان‌ساز اسلام و سيره معصومين(ع) با بهره‌گيري از جذابيت‌ها و توانمندي‌هاي سينما و لزوم پرداختن به مضاميني متناسب با ضرورت‌ها، فرصتي است كه مي‌تواند دغدغه‌ها و چالش هاي امروز و نيازهاي آينده در آثار سينمايي را برآورده سازد.
در اين ميان، انديشه برگزاري "جشنواره فيلم رضوي " گام موثري است كه مي‌تواند به ياري بيان موجز و اثرگذار فيلم، چشم‌اندازهاي نويني را در حيطه مضاميني ارزشمند فراروي مخاطبين ترسيم كند. فرصت مغتنمي كه ظرفيت‌هاي پراكنده موجود در كشور را به هم پيوند مي‌دهد و از توانمندي‌هاي هنر- صنعت سينما براي ايفاي نقشي فرهنگ‌ساز و معنا‌آفرين بهره مي‌گيرد.
از اين منظر، برگزاري اين جشنواره فرصتي يگانه براي معرفت‌شناسي حقيقت ولايت و امامت است و در پرتو رمز و راز آن به خويشتن‌يابي و خودشناسي واقعي رسيد. مجالي كه در سايه عنايات ويژه حضرت امام ‌رضا‌(ع) مي‌توان از آن طريق به مشاهده و تحليل آثار برجسته هنرمندان اين عرصه نشست و از دستاوردهاي ژرف آن براي تعميق ارزش‌هاي معنوي و هنري بهره گرفت.
بايد به ياري رخدادهاي فرهنگي گوناگون از جمله جشنواره فيلم رضوي كه مي‌تواند نقشي اثرگذار بر سمت‌دهي در حوزه سينما داشته باشد، يكرنگي و همدلي هنرمندان اقصي نقاط كشور را ستود و از گوناگوني تجارب، بهره‌اي وافر برد. فرصت مغتنمي كه اينك و در اين جشنواره به نحوي شايسته فراهم است و به ياري خداوند متعال بركات فراوان خود را نمايان خواهد ساخت.
پنجمين جشنواره فيلم رضوي، در ادامه سومين جشنواره بين‌المللي سينما حقيقت و طي روزهاي 30 مهر تا 3 آبان ماه 1388 در سينما فلسطين برگزار خواهد شد.

===========================================================

اعتراض كارگردان«ماموريت آقاي شادي»به پخش اين فيلم از تلويزيون


خبرگزاري فارس:كارگردان فيلم سينمايي «ماموريت آقاي شادي»به پخش اين فيلم از تلويزيون به دليل ناقص بودن آن اعتراض كرد.
A0747236.jpg


محمدرضا زهتابي كارگردان سينما در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: هفته پيش فيلم ماموريت آقاي شادي را كه من در سال 71 ساخته بودم از شبكه اول سيما پخش شد كه متاسفانه پخش اين فيلم با حذفيات بسياري همراه بود.
وي افزود: اين فيلم تا كنون چند بار از تلويزيون پخش شده است و حتي يك بار هم مورد مميزي براي اين فيلم وجود نداشته است اما اين بار كاملا مشخص است به علت نبود وقت در كنداكتور برنامه‌هاي تلويزيون اين فيلم كوتاه شده و مدت آن از 94 دقيقه به 79 دقيقه رسيده بود كه اين موضوع باعث شد تمام بخش‌هاي اصلي و مهم فيلم كه به گره‌گشايي داستان آن كمك مي‌كند حذف شود و فيلم به شكل ناقصي پخش شد.
زهتابي افزود: درست است كه تلويزيون حقوق مادي فيلم‌ها را خريده اما حقوق معنوي هر فيلمي متعلق به سازنده آن است و پخش اين فيلم به اين صورت حقوق معنوي آن را خدشه ‌دار مي‌كند.
وي در پايان تصريح كرد: اگر تلويزيون مي‌خواهد فيلمهاي سينمايي را به اين شكل پخش كند بهتر است اين كار را نكند و به پخش تله‌فيلمهايي با زمان استاندارد بپردازد تا با كوتاه كردن فيلمي به مضمون آن آسيب نرساند.

=============================================================

نجفي: «قيصر 40 سال بعد» طولاني‌تر مي‌شود


خبرگزاري فارس: كارگردان مستند «قيصر 40 سال بعد» از طولاني‌تر شدن زمان اين مستند و افزايش مصا‌حبه‌هاي آن خبر داد.
A0697863.jpg


مسعود نجفي كارگردان مستند «قيصر 40 سال بعد» كه در جشنواره سينما حقيقت به نمايش درآمد، در مورد اين مستند گفت: خوشبختانه نمايش اين مستند در جشنواره بازخوردهاي خوبي داشت و با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.
وي افزود: چندي پيش در تماس با اسفنديار منفرد زاده ايشان به صورت تلفني با من مصاحبه كرده و به شكل ويديوئي اين مصاحبه را ضبط كرد و قرار است براي اضافه شدن به فيلم به ايران بفرستد. همچنين با چند نفر ديگر از عوامل فيلم مصاحبه خواهد شد كه نام اين افراد پس از قطعي شدن اعلام مي‌شود.
وي در پاسخ به سوال فارس در مورد كيفيت نامطلوب صداي فيلم در اولين نمايشش در سالن شماره 3 سينما فلسطين اظهار داشت: مقداري از مشكل پخش صدا به خود سالن برمي‌گردد چون نمايش فيلم در سالن يك با مشكلات بسيار كمتري مواجه بود و صداي فيلم نيز بسيار واضح بود. البته اين نسخه با كمي عجله براي شركت در جشنواره آماده شد و هيات انتخاب نيز با لطف زيادي آن را ديد اما قطعا صداي فيلم پس از پايان جشنواره بازبيني و رتوش خواهد شد.
نجفي در پايان گفت: با توجه به اشخاصي كه به فيلم اضافه مي‌شوند به احتمال زيادي زمان نهايي مستند «قيصر 40 سال بعد» به نود دقيقه افزايش خواهد يافت.

1_880330_L600.jpg


2_880330_L600.jpg


=======================================================

«غلامرضا شيرمحمدزاده» درگذشت


خبرگزاري فارس: «غلامرضا شير محمد زاده» تكنيسين لابراتوار خدمات صنايع فيلم ايران درگذشت.
A0438032.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، جمعي از كارشناسان دفتر توسعه و فناوري سينمايي و نمايندگان انجمن صنفي مديران و كاركنان لابراتوارهاي سينمايي ايران با حضور در منزل مرحوم غلامرضا شير محمد زاده تكنيسين لابراتوار خدمات صنايع فيلم ايران، با خانواده ايشان ابراز همدردي كرده و پيام تسليت معاونت امور سينمايي را به ايشان ابلاغ كردند.
جمعي از كارشناسان دفتر توسعه و فناوري سينمايي با حضور در منزل «غلامرضا شير محمدزاده» با خانواده وي ابراز همدردي كردند.
بنابراين گزارش، «مرحوم غلامرضا شير محمدزاده» پس از سالها خدمات صادقانه در سن 51 سالگي بر اثر سكته مغزي جان به جان آفرين تسليم كرد.
 
بالا