• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
فيلمبرداري «آدمكش» امروز در شمال تمام مي‌شود


خبرگزاري فارس: فيلمبرداري فيلم سينمايي«آدمكش» به كارگرداني «رضا كريمي» امروز در شمال كشور به پايان مي‌رسد.
A0758355.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، عوامل اين پروژه امروز آخرين پلانهاي اين فيلم را در شهر رامسر فيلمبرداري مي‌كنند تا توليد "آدمكش " پس از 2 ماه به پايان برسد. اين فيلم 27 مرداد كليد خورده و بيش از 90 درصد آن در تهران فيلمبرداري شده بود.
بهرام رادان، مهتاب كرامتي، حامد بهداد، ليلا اوتادي، قطب الدين صادقي، افسانه بايگان، شهرزاد كمال زاده، سيامك صفري، علي اصغر طبسي، امير مهدي كيا، علي مرادي، فاطمه درستكار و فرامرز روشنايي بازيگران "آدمكش " هستند.
اين فيلم به تهيه كنندگي محمد پوستي، مضموني اجتماعي دارد و يك درام روانشناختي است. رضا كريمي تاكنون فيلم‌هاي سينمايي "عشق + 2 "، "هزاران زن مثل من "، "تب " و "انعكاس " و همچنين مجموعه هاي تلويزيوني "مرده متحرك "، "شبي از شب ها " و "فاكتور هشت " را مقابل دوربين برده است.
از عوامل اصلي اين فيلم مي توان به آزيتا موگويي(مجري طرح و مديرتوليد)، ژيلا مهرجويي(طراح صحنه و لباس)، بهروز معاونيان(صدابردار)، عاطفه رضوي(طراح چهره پردازي)، محمد موفق(دستيار اول كارگردان)، احسان سجادي(برنامه ريز) و محمد يميني(مدير تداركات) اشاره كرد.

16_880729_L600.jpg


13_880729_L600.jpg


14_880729_L600.jpg


17_880729_L600.jpg


18_880729_L600.jpg


15_880729_L600.jpg


=============================================================

در ادامه حضور بين‌المللي؛
«تنها دوبار زندگي مي‌كنيم» به جشنواره سينه‌فن اوشن مي‌رود


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «تنها دوبار زندگي مي‌كنيم» ساخته بهنام بهزادي در بخش مسابقه جشنواره بين‌المللي «سينه‌فن اوشن» هند شركت مي‌كند.

A0398881.jpg



به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، «تنها دو بار زندگي مي كنيم» را بهزادي دو سال پيش به عنوان نخسين فيلم سينمايي خود، كارگرداني كرد كه در جشنواره فيلم فجر نيز مورد توجه بسياري از منتقدان قرار گرفت.
اين فيلم در ادامه حضور در عرصه‌هاي بين‌المللي، هفته آينده در يازدهمين دوره جشنواره «سينه‌فن اوشن» كه در هندوستان برگزار مي‌شود، در بخش مسابقه با ديگر فيلم‌هاي پذيرفته شده، به رقابت خواهد پرداخت.
به گزارش فارس، بهنام بهزادي يكشنبه 3 مهرماه به هندوستان سفر مي‌كند و 10 مهرماه با پايان جشنواره به ايران بازمي‌گردد.
جشنواره‌ بين‌المللي «سينه‌فن اوشن» اختصاص به سينماي عرب و آسيا دارد.
«تنها دوبار زندگي مي‌كنيم» كه قرار است اواخر آبان ماه پس از دوسال به اكران عمومي دربيايد، داستان سيامك راننده ميني‌بوسي است كه تصميم مي‌گيرد در يك فرصت چند روزه، كارهايي را كه هميشه حسرت شان را داشته انجام دهد و در روز تولدش از دنيا برود.
در اين فيلم عليرضا آقاخاني، عباداله كريمي، رايا نصيري، نگار جواهريان، رامين راستاد بازي كرده‌اند.

7_860630_L600.jpg


===========================================================

مهرجويي: با استانداري همدان براي كارگرداني «سيدجمال» مذاكره كردم


خبرگزاري فارس: «داريوش مهرجويي» پس از بازديد از صدا و سيماي مركز همدان گفت: قرار است فيلم «سيدجمال» را براساس زندگي سيدجمال‌الدين اسدآبادي بسازم.
A0456942.jpg


«داريوش مهرجويي» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس در اين باره گفت: پيشنهاد ساخت اين فيلم سينمايي از طرف استانداري همدان شده و صحبت‌هاي اوليه را در اين رابطه انجام داده‌ايم.
وي افزود: فيلمنامه اين اثر كه احتمالا عنوان آن «سيد جمال» خواهد بود را شخصا مي‌نويسم.
براساس اين گزارش، «داريوش مهرجويي» روز دوشنبه به شهر همدان سفر كرد و در اين سفر از صدا و سيماي مركز همدان نيز بازديد كرد.
داريوش مهرجويي قرار است تحقيقات اوليه درباره فيلم‌هاي شهر همدان و سيدجمال‌الدين اسد آبادي را در اين سفر انجام دهد و در اين زمينه به دنبال يك سري اسناد و مدارك و فيلم‌هاي مستند ساخته شده است.
در صورت فراهم شدن شرايط لازم، اين كارگردان پروژه «سيدجمال» را در قالب يك فيلم سينمايي مي‌سازد و زمان و قطعيت توليد آن مشخص نشده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
خب فکر کنم یکی از جالب ترین اخبار سینمایی سال هست

رومن پولانسکی در زوریخ بازداشت شد





جزئیات تازه از پرونده اخلاقی كارگردان مشهور

رومن پولانسكی، سازنده چندین اثر كلاسیك سینما چون مستاجر، بچه رزمری، انزجار و محله چینی‌ها، در سال ۱۹۷۷ متهم شد كه دختری ۱۳ ساله به نام سامانتا گایمر را با مشروب و مواد مخدر بیهوش كرده و سپس به او تجاوز كرده است.

بر اساس مداركی كه آسوشیتدپرس روز چهارشنبه منتشر كرد، رومن پولانسكی، كارگردان معروف لهستانی، پس از اطلاع محرمانه مقامات قضایی سوئیس به مقامات آمریكایی در شهر زوریخ دستگیر شده است.
به گفته روزنامه بریتانیایی گاردین، ای‌میل‌هایی كه خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه منتشر كرد نشان می‌دهند كه مقامات سوئیسی روز ۲۲ سپتامبر مقامات آمریكایی را در جریان سفر آقای پولانسكی به این كشور گذاشته و درباره دستگیری او از این مقامات نظر خواسته‌اند.
رومن پولانسكی چهار روز بعد به عنوان مهمان جشنواره فیلم زوریخ وارد این شهر شد و در فرودگاه این شهر دستگیر شد.
این خبر یك روز پس از آن منتشر شده است كه دادگاه جنایی سوئیس تقاضای این فیلم‌ساز برای آزادی با قرار وثیقه یا حبس خانگی را رد كرد.
قاضی دادگاه روز سه‌شنبه اعلام كرد كه «در صورت آزادی مشروط رومن پولانسكی دادگاه با خطر فرار او مواجه خواهد بود».
روزنامه گاردین به نقل از كارشناسان حقوقی سوئیس می‌گوید كه اكنون شانس آزادی آقای پولانسكی از زندان بسیار كم شده است، «چرا كه او شهروند سوئیس نیست و با قرار وثیقه او هم موافقت نشده است».
پیش از انتشار ای‌میل‌های مقامات قضایی سوئیس به مقامات آمریكایی، تصور بر این بود كه آمریكا از پلیس كشور سوئیس خواستار دستگیری رومن پولانسكی به جرم تجاوز جنسی شده است.
آقای پولانسكی در سال ۱۹۷۷ در دادگاهی آمریكایی به جرم «زنا با صغیر» اعتراف كرد، اما پیش از این كه برای بار دوم به زندان فرستاده شود از آمریكا گریخت و از آن زمان به بعد در فرانسه زندگی كرد.
اما هم‌چنان این پرسش باقی است كه چرا كشور سوئیس اكنون تصمیم به دستگیری و محاكمه رومن پولانسكی ۷۶ ساله گرفته است. این در حالی است كه آقای پولانسكی در سوئیس صاحب خانه است و در ۱۰ سال گذشته بارها به اتفاق خانواده خود به این كشور سفر كرده است.
رومن پولانسكی، سازنده چندین اثر كلاسیك سینما چون مستاجر، بچه رزمری، انزجار و محله چینی‌ها، در سال ۱۹۷۷ متهم شد كه دختری ۱۳ ساله به نام سامانتا گایمر را با مشروب و مواد مخدر بیهوش كرده و سپس به او تجاوز كرده است.
خانم گایمر كه اكنون ۴۵ سال دارد پیش و پس از دستگیری رومن پولانسكی بارها گفته است كه او را بخشیده و به نظر او دستگیری آقای پولانسكی «لازم نبوده» است.
دستگیری رومن پولانسكی بسیار جنجال‌برانگیز بوده و تاكنون واكنش چندین شخصیت بزرگ سیاسی و هنری را برانگیخته است. از جمله نیكولا سركوزی، رئیس جمهور فرانسه، فردریك میتران، وزیر فرهنگ این كشور، هاروی واینستین، تهیه‌كننده سرشناس هالیوود، و تیری فرمو، مدیر جشنواره كن، خواستار آزادی سریع رومن پولانسكی شده‌اند.
آقای پولانسكی در حالی كه برای آزادی خود تلاش می‌كند در همین حین در زندان به انجام كارهای پس از تولید جدیدترین فیلم خود با عنوان «روح» نیز مشغول است كه گفته می‌شود تدوین آن را درست در روز دستگیری خود تمام كرده بود.
فیلم «روح» با بازی یوئن مك‌گرگور و كیم كترل قرار است اولین بار در فوریه سال ۲۰۱۰، زمستان، در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآید.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اظهار علاقه معتمدآریا به بازی در قیصر

گر قرار بود یکی از نقشهای فیلم را بازی کنم دوست داشتم نقش بهمن مفید را در فیلم بازی کنم چون احتیاج به قدرت وتسلط بسیاری است .
سایت شفاف نوشت:

در سینما فلسطین و در جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت ،واقعا شب محشری برپا بودچون برای اولین بار پس از انقلاب بخشهای مهمی از فیلم قیصر مسعود کیمیایی در مستند "قیصر چهل سال بعد "به کار گردانی مسعود نجفی در یک سینمای مهم به نمایش در آمد . برای کسانی که بارها قیصر رابرروی نسخه وی اچ اس و سی دی دیده اند تماشای قیصر در یک سالن سینمای پر از جمعیت لذتی عجیب و غریب بود .

دیشب نزدیک بود به خاطر ازدحام چندین بار تعدادی از تماشاگران از پله ها به پایین بیافتند ودرگیری های لفظی نیز به خاطر شلوغی به وجودآمد ولی خدا رحم کرد .دیشب مستند"قیصر چهل سال بعد " مسعود نجفی به دلیل استقبال تماشاگران دوبار به نمایش درآمدبااینکه صدای فیلم نه چندان خوب بود ولی برای بسیاری از نسل جوان وحتی نسل قدیمی دیدن قیصر همراه با سوت وکف تمماشاگران بود .

"مستند قیصر چهل سال بعد " مسعود نجفی از جهاتی بسیار خارق العاده بود . کسانی که سالها در جشنواره های فیلم کوتاه ومستند وانیمیشن حضور دارند برای اولین بار تماشاگرانی می دیدم که شاید اصلا نمی دانستند"جشنواره سینما حقیقت یعنی چه "؟شاید اولین بار به تماشای یک مستند می رفتند.

" قیصر چهل سال بعد " درروز آخر جشنواره سینما حقیقت شور تاریخی را به وجود آورد . مسعود نجفی کار گردان فیلم دراین مستند لحظات خوب و به یاد ماندنی را به وجود آورده بود .به قول امیر قادری فیلمی که مااینقدر باهاش حال می کنیم یعنی فیلم خیلی خوبی است دیگر.

در ابتدای این مستند کیمیایی درباره انتخاب نام قیصر برای این فیلم می گوید :قیصر اسمی است تند و نا آشنا که تهاج درونش است .اسمی است که خوب وتند گفته می شود .

کیمیایی درباره شراکت بهروز وثوقی دراین فیلم می گوید : بهروز وثوقی یک روز می گفت من شریکم یک روز دیگر می گفت نیستم .

کیمیایی دراین فیلم توضیح می دهد : تدوین فیلم قیصر تدوین بسیار سختی بود و عدم تخصص می توانست به یک فاجعه منجر شود .

جمشید مشایخی نیز دراین فیلم می گوید : قیصر پس از خشت وآینه و گاو سومین فیلم من بود .بارها از من پرسیده اند اگر بخواهی دوباره نقشی را تکرار کنی چه نقشی را انتخاب می کنی ؟ گفته ام نقش خان دایی در قیصر .

کیمیایی نیز بااشاره به بازی جمشید مشایخی در نقش خان دایی در فیلم قیصر می گوید :نگاه همراه با تعجب جمشید مشایخی به نقش خان دایی نگاهی فراموش نشدنی در تاریخ سینماست .کیمیایی همچنین صدای دوبلور نقش قیصر (منوچهر اسماعیلی )را در ماندگاری نقش بسیار موثر می داند .

در این فیلم فاطمه معتمدآریا بااشاره به اینکه قیصر فیلمی ملی است می گوید :اگر قرار بود یکی از نقشهای فیلم را بازی کنم دوست داشتم نقش بهمن مفید را در فیلم بازی کنم چون احتیاج به قدرت وتسلط بسیاری است .

منوچهر اسماعیلی دوبلور معروف ایران نیز تعریف می کند که در آن زمان بااشاره به دیالوگ تند وتیز بهمن مفید در قهوه خانه به بهمن مفید می گوید : تو چی گفتی که هیچ کدام از دوبلورها نمی توانند بگویند و آخر از همه خود بهمن مفید این دیالوگ را برای دوبله می گوید .

جلال پیشواییان از بازیگران نقش منفی فیلم قیصر نیز می گوید : مردم در آن زمان به خاطر بازی دریک نقش منفی از او متنفر بودند وفحش می دادند .

علی معلم نیز بااشاره به نقشهای منفی این فیلم می گوید :نقشهای منفی و بازیگرانی که این نقشها رایازی می کردند خیلی خوب بودند .

پرویز نوری منتقد قدیمی سینما نیز می گوید :اولین نفری که نقد مثبت بر فیلم قیصر نوشت من بودم وآن را درمجله ستاره سینما نوشتم .

سیروس الوند نیز توضیح می دهد : در آن زمان به منتقدان حامی فیلم قیصر این اتهام را می زدند که از تهیه کننده فیلم پول گرفته اندتا در نشریات مختلف درباره یصر مطلب بنویسند .

کیمیایی نیز در بخشهایی از این فیلم اشاره می کندکه بارها به او پیشنهاد ساخت قیصر ۲ را داده اند و حتی درزمان جنگ به او پیشنهاد ساخت قیصر در جنگ را داده بودند .

فیلم مستند "قیصر چهل سال بعد "با بریدن کیک زیبایی که پوستر قیصر در آن است وفوت کردن شمع های روی کیک چهل سالگی قیصر به پایان می رسد .

جلال پيشواييان، منوچهر اسماعيلي، تهمينه ميلاني، بهمن مفيد و تعداد زيادي از منتقدان و نويسندگان سينمايي از جمله حاضران در اولين نمايش اين فيلم مستند بودند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نیکول کیدمن: نگاه ابزاری هالیوود به زنان


120192_380.jpg
واحد مرکزی خبر: نیکول کیدمن، هنرپیشه سرشناس هالیوود، معتقد است: هالیوود به گسترش​
خشونت علیه زنان کمک می کند.​
نیکول کیدمن که هنرپیشه استرالیایی هالیوود و سفیر صلح سازمان ملل متحد است با حضور در کمیته ویژه کنگره امریکا گفت : که هالیوود زنان را به عنوان کالای کم ارزش و ضعیف جنسی نمایش می دهد و باعث ترویج خشونت علیه آنها می شود.​
کمیته ویژه کنگره امریکا مسوول رسیدگی به بدرفتاری با زنان و سوء استفاده از آنها در کشورهای دیگر تشکیل شده است.​
این هنرپیشه معروف استرالیایی همچنین خواستار کمک بیشتر امریکا به صندوق حمایت از زنان سازمان ملل متحد شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
با حضور اهالي سينما؛
«مهدي نوربخش» از مقابل خانه سينما تشييع شد


خبرگزاري فارس: پيكر «مهدي نوربخش» كارگردان تازه درگذشته سينماي ايران از مقابل خانه سينما تشييع و در بهشت زهرا(س) به خاك سپرده شد.

A0043243.jpg



به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در اين مراسم كه رأس ساعت 10:30 صبح روز گذشته با حضور اهالي سينماي ايران در خانه سينما آغاز شد، هنرمندان و سينماگران زيادي حضور داشتند كه از جمله آنها مي‌توان به محمدمهدي عسگرپور، احمد ميرعلايي، عليرضا فتحي، همايون اسعديان، محسن ملكي، محمدرضا عرب، منيژه حكمت، نيوشا ضيغمي، مجيد مشيري، فروتنيان، مجيد صباغ بهروز، منوچهر طياب، شوراي مركزي انجمن طراحان فني و مجريان صحنه، شوراي مركزي كانون برنامه ريزان و دستياران كارگردان، انجمن دستياران فيلمبردار، اعضاي مديران توليد و ... اشاره كرد.
دراين مراسم محمد صادق آذين و محسن ملكي سخنراني كردند.
آذين در سخنان خود با انتقاد از عدم حضور مديران سابق سينماي ايران در اين مراسم و آنها كه فرصتي براي اكران عمومي دو فيلم اين سينماگر فقيد فراهم نكردند، او را سينماگري مظلوم خواند و گفت اگر مديران سينما با اين هنرمند رفتار بهتري داشتند شايد سرنوشت او چنين نمي‌شد.
در پايان مراسم پيكر «مهدي نوربخش» از مقابل خانه سينما تشييع شد و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاك سپرده شد.

======================================================
با هدف كاركرد داخلي و منطقه‌اي؛
نخستين روزنامه سينمايي– هنري دو زبانه منتشر مي‌شود


خبرگزاري فارس: نخستين روزنامه سينمايي– هنري دو زبانه كشور با هدف كاركرد داخلي و منطقه‌اي منتشر مي‌شود.

A0176220.jpg



«اميد شريف موسوي» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، همزمان با برگزاري نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، ضمن تأييد اين خبر گفت: با توجه به اين كه مقام معظم رهبري همواره تاكيد بسياري بر فعاليت‌هاي فرهنگي داشته و دارند و رياست محترم جمهوري نيز رويكرد دولت دهم را "رويكرد فرهنگي " اعلام كرده‌اند و همراهي و هماهنگي خوبي نيز اكنون در بين تمامي نهادها در اين زمينه به چشم مي‌خورد، به نظر مي‌رسد زمان يك جهش فرهنگي – هنري همه جانبه در كشور و ارايه تصويري شفاف تر از فرهنگ و هنر ايران اسلامي به خصوص براي جوامع و كشورهاي اسلامي به وجود آمده است و بسيار اميدواريم تا اين روزنامه بتواند كمك موثري در تبيين اين رويكرد باشد. به اين منظور اين روزنامه سينمايي – هنري جهت توزيع داخلي و منطقه‌اي به دو زبان فارسي و عربي منتشر مي‌شود و انشاالله در گام بعدي داراي ترجمه انگليسي نيز خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه رهنمودهاي ارزشمند و ارايه طي طريق از سوي چند تن از مسوولان معزز و بلندمرتبه ، دلگرمي و پشتوانه معنوي بسياري براي اين حركت است در عين حال اعلام كرد كه اين روزنامه سينمايي – هنري كاملا توسط بخش خصوصي منتشر خواهد شد.
وي افزود: طبق بررسي‌هاي صورت گرفته چندين ماهه، هزينه هاي انتشار اين روزنامه كه به علت احتمال تغيير عنوان و برنامه تبليغاتي در نظر گرفته شده نام آن در فرايندي ديگر و پس از دريافت تاييد، اعلام مي‌شود، فقط از طريق فروش بر طبق يك سيستم توزيع مدرن و نو و آگهي‌هاي اقتصادي و تجاري تامين خواهد شد.
شريف‌موسوي همچنين با تاكيد بر اينكه اين روزنامه تلاش دارد در جهت حركت به سمت اصلاح الگوي مصرف مورد تاكيد قرار گرفته از سوي مقام معظم رهبري در حوزه شكلي ومحتوايي حركت كند، خبر داد : از آنجايي كه اين روزنامه براي هيأت موسس آن كه تاكنون در چند رويداد فرهنگي و اجتماعي مشاركت و حمايت موثري داشته‌اند، داراي هدف غيرانتفاعي است، در نظر داريم كه انشاالله، سود حاصله از روزنامه از طريق تشكل‌هايي همچون خانه سينما ، خانه تئاتر و... به حمايت از پيشكسوتان عرصه فرهنگ و هنر كشور اختصاص يابد.
وي همچنين با اعلام اينكه شوراي سياست گذاري روزنامه نيز متشكل از نمايندگان اصناف و همچنين نهادهاي فرهنگي – هنري (همچون معاونت سينمايي،هنري،فرهنگي و تلويزيون، انجمن هاي منتقدان، تهيه كنندگان، كارگردانان و بازيگران )، كارشناسان ديني و تربيتي و فعالان رسانه‌اي (خبرگزاري‌ها و نشريات سينمايي – فرهنگي ) خواهد بود، گفت: حتي يك عنوان از مطالب و اخبار و تصاوير اين روزنامه بدون منبع خبر و نام خبرنگار و مترجم و نويسنده و عكاس نخواهد بود تا انشاالله با رعايت تمامي موازين اخلاقي و حرفه‌اي، خبر رساني هرچه سالم‌تر و دوري بيشتر از شايعات و شنيده‌ها و... را در فضاي رسانه‌اي فرهنگ و هنر شاهد باشيم.
وي در خصوص زمان انتشار اين روزنامه گفت: با گذراندن مراحل قانوني و پروسه انتشار كه به لطف خدا و همكاري دوستان در حال اقدام و پيگيري است در نظر داريم انتشار رسمي روزنامه همزمان با سالروز ديدار تاريخ ساز **** معظم انقلاب با سينماگران كشور باشد. البته قصد دارم در صورت فراغت از وظايف فعلي ، كار انتشار روزنامه زودتر آغاز شود تا هرچه زودتر چند شماره آزمايشي - كه البته به صورت گسترده در اختيار تمامي دست اندكاران عرصه فرهنگ و هنر و مردم جهت دريافت بازخوردها قرار خواهد گرفت - با موضوعاتي همچون بررسي تحليلي عملكرد ، نيازها و اهداف روزنامه ها و نشريات سينمايي و فرهنگي منتشر گردد تا استفاده چند وجهي و بهينه اي نيز براي فعاليت رسمي خود اين روزنامه بر مبناي تجربه‌هاي قبلي همكاران و نظرات انتظارات و انتقادهاي فعالان فرهنگي و هنري حاصل شود و در غير اين صورت هم‌زمان با مناسبت ياد شده ، آغاز به كار خواهد كرد.
اميد شريف موسوي سابقه فعاليت‌هاي گوناگون نوشتاري ، رسانه‌اي و مطبوعاتي در روزنامه‌ها و رسانه‌هاي بسياري همچون رسالت، جوان ، ايسنا ، همشهري و ... را دارد و علاوه بر فعاليت در زمينه نويسندگي و فيلمسازي و سينماي مستند ، تاسيس و مديريت خبرگزاري‌هاي هنر و سينما را برعهده داشته است.
وي كه از جمله فعالان با سابقه و شناخته شده فرهنگي – هنري و رسانه‌اي كشور است، همچنين علاوه بر حضور در هيأت‌هاي انتخاب و داوري جشنواره‌هاي گوناگون و متعدد سينمايي و هنري همچون رشد، فيلم كوتاه تهران، فيلم پليس و ... ، عضويت در هيات موسس ستاد سال امام حسين (ع) ، مشاور معاونت سينمايي، مشاور شبكه دوم و چهارم سيما، عضويت در كميته ساماندهي تبليغات سينمايي ، شوراي بازبيني فيلم‌هاي ويديويي ، انجمن نويسندگان و منتقدان سينماي ايران، كميته فرهنگي ستاد مبارزه با تكثير و توزيع غيرمجاز فيلم‌هاي سينمايي ، رياست شوراي سياست گذاري جشواره ميراث نبوي، مديريت انجمن هنرمندان ميراث فرهنگي ، قائم مقامي موسسه رسانه‌هاي تصويري و... را در كارنامه فعاليت‌هاي فرهنگي – هنري خود دارد.

======================================================

در دومين روز كاري پس از انتصاب؛
مديرعامل فارابي از امير قويدل و مجيدمظفري عيادت كرد


خبرگزاري فارس: سيداحمدميرعلايي مديرعامل بنياد سينمايي فارابي، در دومين روز كاري، از امير قويدل و مجيدمظفري عيادت كرد.

A0758044.jpg



به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، روز گذشته «سيداحمد ميرعلايي» مديرعامل بنياد سينمايي فارابي در دومين روز كاري خود پس از معارفه، به همراه حسن نجاريان از «امير قويدل» كارگردان قديمي سينما و «مجيد مظفري» بازيگر و كارگردان سينما و تلويزيون، در بيمارستان پارسيان تهران عيادت كرد.
مديرعامل فارابي درصدد است تا در روزهاي نخست، در بازديد از ساختمان‌هاي بنياد فارابي و ديدار با كاركنان اين بنياد در بخش‌هاي مختلف، در جريان مسائل و مشكلات آنها قرار گيرد و سپس، نشست‌هاي مختلفي را با سينماگران ايراني ترتيب دهد.
او صبح ديروز نيز به عنوان مدير سينمايي در مراسم تشييع پيكر «مهدي نوربخش» حاضر بود.

==============================================
جشنواره فيلم رضوي، بيان امكان تحقق هنر ِديني است


يخبرگزاري فارس: وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي، برگزاري جشنواره فيلم رضوي را بيان امكان تحقق هنر ِديني عنوان نمودند.
A0757572.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، روابط عمومي جشنواره فيلم رضوي، در پيام سيّدمحمد حسيني آمده است: «ابراز به ميزان آثار، اعتبار مي‌يابد. كاربرد هر وسيله، به اقتضاي نقش آن در پيشبرد هدف، تعريف مي‌شود. سينما براي انتقال مفاهيم و ماندگاري تأثير، شايد مهمترين ابزار تلقي شود. اثر چون در جوهره‌اش هنر قرار گيرد، رنگ جاودانگي مي‌پذيرد! و كدامين هنر در اين گفتار، اعتبار هنر ديني را داراست؟! دين! جاده‌ايست براي رسيدن به متعالي‌ترين هدف بشريت و هنر زيباساز چشم‌انداز اين مسير است! صد نكته غير حسن ببايست تا كسي مقبول طبع مردم صاحب نظر شود. سينما چون به محيط معرفت قدم گذارد و راه كمال بسپارد، به جمال جميل دست مي‌يازد و نرد تعالي مي‌بازد! و چون به زيور نام رضوي آراسته شد، نور مطبّق شود و به حلقه عشق، ملحق! در آنجا ديگر مشام! جز شميم نسيم معرفت نمي‌بويد و قدم! جز طريق خدا نمي‌پويد.
در اين پيام آمده است: جشنواره فيلم رضوي، سر اگر به آستان ملك پاسبان سلطان خراسان مي‌سايد و خود را به زيب و زينت نام زيباي حضرتش مي‌آرايد، همتش، بيان امكان تحقق هنر ديني است. فرهنگ و هنر متعالي در اين جشنواره بيش از همه‌جا، مي‌تواند چهره بنمايد و مسير را روشن نمايد. دعاي خير همه رهروان مسير صلاح و فلاح و عاشقان آستان آسمان جاهش، بدرقه راه يكايك گردانندگان و هنرمندان اين عرصه باد.»
پنجمين جشنواره فيلم رضوي، در ادامه سومين جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت و تا سوم آبان ماه 1388 در سينما فلسطين شهر تهران ادامه داشته و شركت در اين جشنواره براي عموم علاقه‌مندان آزاد خواهد بود.

=====================================================

/جشنواره فيلم رضوي/
«عكاسخانه» عصر امروز در جشنواره فيلم رضوي اكران مي‌شود


خبرگزاري فارس: با نزديك شدن به آخرين روزهاي جشنواره فيلم رضوي رقابت بين آثار در بخش‌هاي مختلف اوج مي‌گيرد و امروز عصر «عكسخانه» در سينما فلسطين به نمايش درمي‌آيد.

A0755754.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، عكاسخانه آخرين اثر مستند بلند «مصطفي شيري» است كه سال گذشته با مستندي از زندگي و آثار بابك بيات در جشنواره سينما حقيقت شركت كرد.
اين مستندساز در عكسخانه به سراغ پيشينه و تاريخ عكاسخانه‌هاي اطراف حرم امام رضا(ع) رفته و با تعدادي از پيشكسوتان اين عرصه به گفتگو نشسته است. تصاوير و عكس‌هاي بكر، گفتگوها با شخصيت‌هاي مهم و تدوين اثرگذار از ويژگي‌هاي آخرين ساخته مصطفي شيري است.
فريد دغاغله، تدوينگر، ايمان مشعلچيان، دستيار كارگردان، محمدحسن صفايي، تصويربردار و سعيد حسيني، مدير توليد از ديگر عوامل اين فيلم هستند.
عكاسخانه امروز جمعه يكم آبان‌ماه، ساعت 17:45 در سالن شماره 2 سينما فلسطين روي پرده مي‌رود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
/جشنواره فيلم رضوي/
نمايش 43 فيلم در سومين روز از جشنواره فيلم رضوي


خبرگزاري فارس: از صبح شنبه 2 آبان و در سومين روز از پنجمين «جشنواره فيلم رضوي» كه در سه سالن «سينما فلسطين» تهران برپا شده، 43 فيلم سينمايي، مستند و كوتاه داستاني به نمايش عمومي درخواهندآمد.

A0755754.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم رضوي، در سالن شماره يك سينما فلسطين و در 6 سئانس متوالي كه از ساعت 9 صبح شنبه (2 آبان) آغاز شده و تا ساعت 9 شب ادامه مي‌يابد، به ترتيب فيلم‌هاي سينمايي: بيا از گذشته حرف بزنيم (حميد نعمت‌الله)، هر شب تنهايي (رسول صدرعاملي)، آخرين ملكه زمين (محمدرضا عرب)، آفتاب بر همه يكسان مي تابد (عباس رافعي)، شب (رسول صدرعاملي) و روز هشتم (مهدي كرم پور) به نمايش عمومي درآمده و در سئانس آخر اين سالن نيز 3 فيلم مستند از آثار پرويز كيمياوي،‌ حسين ترابي و خسرو سينايي روي پرده خواهد رفت.
بر پايه اين گزارش، در سالن هاي 2 و 3 سينما فلسطين و از ساعت 10 صبح تا 10 شب نيز آثار دو بخش مسابقه فيلم‌هاي مستند و كوتاه داستاني به معرض ديد علاقه مندان درخواهد آمد كه از جمله مي توان به آثاري چون: دروازه ملكوت (منوچهر طياب)، اقليم هفتم و هوشيدر (حسن نقاشي)، يك قفس آزادي (جواد مُزدآبادي)، قرباني (پناه برخدا رضايي)، هفت كوه مراد (فرود عوض پور)، اين خانه روشن است (محسن رمضان زاده)، لبخند خدا (بهزاد رسول زاده)، گُلهاي حرم (سيران عليزاده)، درمانگر (ناديه جعفري)، ماه معصوم (كوروش زارعي)، عكس با حرم (رضا نوروزي گوهر)، دوتار (بهزاد تقي كهزادي)، نگين شكسته (سيدرضا رضوي) و ... اشاره كرد.
اين گزارش مي افزايد: فيلم مستند بلند و تحسين شده «باد صبا» ساخته «آلبر لاموريس» نيز در بخش جنبي جشنواره و از ساعت 20 شنبه شب، ‌در سالن شماره 3 سينمافلسطين به نمايش درخواهد آمد.
برنامه‌هاي نمايشي پنجمين جشنواره فيلم رضوي، تا عصر روز سوم آبان ماه 1388 در سينمافلسطين شهر تهران ادامه خواهد يافت.

=============================================================

با بازي نسرين مقانلو، حميد طالقاني، جعفر دلشاد و...
«رهاتر از دريا» براي شركت در جشنواره فيلم فجر كليد مي‌خورد


خبرگزاري فارس: «عباس جهانبخش» مجري طرح فيلم «رها تر از دريا» گفت: به‌زودي اين فيلم را به كارگرداني «شكرالله ابراهيمي» جلوي دوربين مي‌بريم و تلاش داريم فيلم به جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر برسد.

A0747236.jpg



«عباس جهانبخش» تهيه‌كننده سينما درگفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس اظهار داشت: به‌زودي فيلم سينمايي «رهاتر از دريا» را به كارگرداني شكرالله ابراهيمي كليد خواهيم زد.
وي گفت: اين فيلم كه پيش‌ از اين «تمام آرزوهاي من» نام داشت، به «رهاتر از دريا» تغيير نام داد و تا نيمه دوم آبان‌ماه كار را كليد خواهيم زد.
جهانبخش كه مجري طرح و دستيار اول كارگردان اين كار است، افزود : «رهاتر از دريا»، يك ملودرام اجتماعي با طنز موقعيت است كه نگاهي هم به ژانر دفاع مقدس دارد.
وي به خلاصه داستان «رهاتر از دريا» اشاره كرد و گفت : فيلم در مورد زندگي دختري است كه مادرش (دكتر) درجنگ از دست داده و پدرش كه كاپيتان كشتي بوده مفقودالاثر است و دختر كه امروز خود پزشك شده در صدد يافتن پدر است كه...
جهانبهخش گفت: درصدد هستيم كه كار را در روز تولد ميلاد امام رضا(ع) كليد بزنيم اما احتمالا كار فيلمبرداري، يك مقدار ديرتر از اين زمان شروع مي‌شود.
وي گفت : فيلمبرداري اين فيلم 30 الي 35 روز در تهران و جنوب فيلمبرداري خواهد شد و تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم كه به بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر برسد.
عواملي كه در اين كار حضورشان قطعي شده است، عبارتند از:
تهيه كننده و كارگردان شكرالله ابراهيمي، نوينسده: جواد حبيب‌پور، مشاور كارگردان :حميد طالقاني، دستيار اول كارگردان: عباس جهانبخش، تصويربردار: سيدحسين موسوي، عكاس : مجيد نخجيرواني، صدابردار :مجيد ميرزايي، برنامه‌ريز: صفت‌الله ابراهيمي، مدير تداركات : ماشين چيان، دستيار توليد : علي جربان، مديرروابط عمومي : علي جبلي و مجري طرح : جهان فيلم / عباس جهانبخش.
بازيگران: نسرين مقانلو، حميد طالقاني، جعفر دلشاد، احسان حياتي، رضا رعيت، اميرحيدريان، مريم بهلولي، مجيد نخجيرواني، مسعود عنايت، هنرمندان خردسال: علي محمد صابر، مهتاب دلشاد و با معرفي سمانه جهانبخش.

===============================================

اميدوارم اكران «صداها» با مشكل مواجه نشود


خبرگزاري فارس: محمد سليماني، سردبير جهان سينما گفت: اميدوارم اكران «صداها» در ادامه مشكل پيدا نكند و تناسبي در اكران فيلم‌ها ببينيم.
A0756685.jpg


محمد سليماني در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري فارس در مورد وضعيت اكران فيلم‌هاي سينماي ايران گفت: به نظر مي‌آيد وجه قالب اكران سينما همان فيلم‌هاي اخير مورد توجه جذب براي گيشه است؛ كه اين از يك طرف خوب است و از طرف ديگر نگران‌كننده است.
وي در ادامه افزود: من با فيلم‌هاي فرهنگي موافق نيستم و مي‌توان نام آنها را «فيلم‌ با اكران محدود» ناميد. اميدوارم «صداها» در ادامه مشكل پيدا نكند و تناسبي در اكران فيلم‌ها ببينيم.
سليماني در مورد پيش‌بيني خود از جشنواره فجر گفت: اينكه زمان جشنواره بيشتر شده اميدوارم به برنامه‌هاي خوب و جديد ختم شود.
وي با بيان اينكه جلسات نقد و بررسي موجب تنوع جشنواره شده است، اين امر را به نفع سينماي ملي دانست.

=======================================================
فيلمنامه «نوروزگاه» ماه آينده آماده مي‌شود


خبرگزاري فارس: مسعود ده‌نمكي از پايان نگارش فيلم‌نامه مجموعه تلويزيوني نوروزگاه تا ماه آينده خبر داد.
A0655307.jpg


مسعود ده‌نمكي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌‌ها در خصوص ساخت مجموعه تلويزيوني نوروزگاه گفت: فيلمنامه اين مجموعه تا ماه آينده به اتمام مي‌رسد و گروه فيلمنامه‌نويس متشكل از رضا مقصودي و خشايار الوند در حال نگارش فيلمنامه هستند.
وي در خصوص فيلم‌نامه اخراجي‌‌هاي 3 افزود: اين فيلمنامه در مرحله نهايي آماده سازي است و 5 آذر طي مراسمي رونمايي خواهد شد كه بعد از اين مرحله وارد مراحل توليد خواهيم شد.
ده‌نمكي در خصوص نمايشگاه امسال ادامه داد: نقش اطلاع‌رساني نمايشگاه امسال كم بود و حضور مردم بايد بيشتر از اين باشد؛ به دليل اينكه نمايشگاه پل ارتباطي اهالي رسانه‌ با هم و مخاطبان است اين ارتباط هر چه بيشتر شود به نفع مطبوعات است و رسانه‌ها مي‌توانند نقطه نظرات مخاطبان را بشنوند.

===========================================================

اعتقادات سياسي خود را از طريق فعاليت هنري منتقل مي‌كنم


خبرگزاري فارس: مسعود ده‌نمكي گفت: اعتقادات سياسي خود را از طريق فعاليت هنري منتقل مي‌كنم.
A0655307.jpg


مسعود ده‌نمكي، كارگران سينما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه چرا در حال حاضر كمتر وارد فضاي سياسي و مطبوعاتي مي‌شود، ‌اظهار داشت: بنده سعي مي‌كنم كه اعتقادات سياسي خود را از طريق فعاليت هنري خود منتقل كنم.
ده‌نمكي تصريح كرد: هر فردي به سبكي كه اعتقاد دارد، فعاليت مي‌كند.
مسعود ده‌نمكي تاكنون دو فيلم سينمايي اخراجي‌هاي يك و دو را ساخته كه مورد استقبال عموم قرار گرفته است و هم‌اكنون در حال نگارش فيلمنامه اخراجي‌هاي 3 است.

======================================================

هيئت منتخب خانه سينما تا پايان سال به باليوود سفر مي‌كند


خبرگزاري فارس: «محمد مهدي عسگرپور» با برشمردن دستاوردها و اشاره به حواشي و متن سفر هيئت منتخب خانه سينما به آمريكا، از تلاش براي سفر اين گروه به هندوستان و بازديد از باليوود تا پايان سال خبر داد.
A0637063.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس ، محمد مهدي عسگرپور مدير عامل خانه سينما در يك نشست خبري دستاوردهاي سفر سينماگران به آمريكا را تشريح كرد.
وي در اين نشست گفت: مي‌توانيم اين سفر را به سه بخش مهم تقسيم كنيم. بخش اول آن بازديدها بود كه عمدتا از مراكز سينمايي، توليد فيلم و مراكز فني صورت گرفت كه بعضي از مراكز خاص نيز در اين بازديدها بود و ما از استوديوهاي بزرگ فيلمسازي تا استوديوهاي كوچك مستقل را ديديم. بازديد از كمپاني پاناويژن يكي از بازديدهاي مهم ما از مراكز فني بود كه حدود 80 سال است اين كمپاني به توليد دوربين مشغول است كه طبق مقررات خود هيچ وقت دوربين‌هايش را نمي‌فروشد و تنها كرايه مي‌دهد. بازديد نيز از موسسه دالبي داشتيم كه بيشتر آن را با صدا در كشورمان مي‌شناسيم در حالي كه اين كمپاني بخش مهمي از بودجه و انرژي‌اش را امروزه در سينماي سه بعدي هزينه كرده كه هنوز در كشور ما با آن آشنايي وجود ندارد.
عسگرپور تصريح كرد: بخشي از بازديدهاي ما نيز از مجتمع‌هاي سينمايي در حوزه نمايش بود مثلا به مجتمع سينمايي به نام آرك لايت رفتيم كه فروش ساليانه آن حدود يك سوم كل فروش سينماي ايران بود. بايد بگويم بعضي از مسائلي كه در طول سفر ديديم تا حدي براي ما قابل باور نبود كه يكي از آنها همين موضوع بود.
مديرعامل خانه سينما در ادامه در مورد بخش دوم سفر سينماگران گفت: دومين بخش برنامه ما، نمايش آثار درست مثل وقتي بود كه مهمانان آكادمي اسكار در ايران بودند البته عده‌اي در اظهار نظر قبل و حين سفر گفتند كاش فيلم‌هاي ديگري در آمريكا به نمايش درمي‌آمد اما همان‌گونه كه ما سال گذشته در ايران آثاري مرتبط با مهمانان حاضر پخش كرديم در آمريكا نيز برنامه‌ريزي به همين منظور انجام گرفت و بحث معرفي سينماي ايران چندان در اين برنامه ارجحيت نداشت ولي نمايش همين چند فيلم نيز كه به اعتبار حضور عوامل آن انجام گرفت دورنماي مفيدي از سنيماي ايران ارائه مي‌داد. ما سعي كرديم از همه حاضران در اين سفر آثاري را معرفي كنيم كه قبلا هم ديده نشده باشد و بعضي ازاين فيلم‌ها براي بار اول در آمريكا به نمايش در مي‌آمد. جلسات نقد و بررسي خوبي هم پس از نمايش فيلم‌ها برگزار شد كه اميدوارم مشروح آن را به‌زودي ارائه دهيم.
عسگرپور در ادامه گفت: سومين و مهم‌ترين بخش سفر ما جلسات رسمي با اعضاي هيئت رئيسه آكادمي علوم و فنون سينمايي (اسكار) بود كه اولين جلسه آن در روز اول سفرمان و به منظور خوش آمدگويي انجام شد و دومين جلسه آن يك روز قبل از برگشتم به ايران بود كه تفاهمنامه‌اي در آن ديدار تهيه شد كه به امضاي من و تام شراك رئيس جديد آكادمي علوم و فنون سينمايي رسيد كه مي‌تواند اتفاق خوبي براي سينماي ايران تلقي شود چون در اين توافقنامه شش‌بندي به شاكله مشخصي در ارتباط‌‌مان دست پيدا كرديم.
عسگرپور درباره مفاد بندهاي 6 گانه اين توافقنامه گفت: در بند اول آمده هر دو طرف بايد زمينه‌هايي فراهم كنند كه تجربيات فيلمسازان بين دو كشور از طريق سفرهاي سينماگران با هم مبادله شود و وسايلي فراهم شود كه فيلمسازان اين دو كشور در اكثر مراسم‌هاي سينمايي كشورهاي ديگر شركت كنند.
در دومين بند اين تفاهمنامه بحث برگزاري ورك‌شاپ‌هاي آموزشي در طول سال با حمايت خانه سينما و آكادمي اسكار مطرح شده است.
وي افزود: موضوع بند سوم اين تفاهمنامه انتقال تجارب از طريق بعضي ورك‌شاپ‌هاي كوتاه‌مدت و ميان‌مدت به مدت‌هاي يك هفته و سه هفته است كه موضوعاتشان در مورد توليد ، مسائل فني، مسائل پس از توليد و بازاريابي فيلم‌هاي حرفه‌اي و مستند است. بند چهارم اين تفاهمنامه بر تشكيل كارگاه‌هاي آموزشي مانند فيلمنامه‌نويسي و كارگرداني از طريق نمايندگان دو طرف در يكي از دو كشورها تاكيد دارد.
عسگرپور افزود: بند پنجم كه مهمترين بند اين تفاهمنامه است موردي كه قبلا هم مطرح شده بود و آن اين است كه آكادمي اسكار تلاش مي‌كند تا زمينه‌اي ايجاد شود كه فيلم‌هاي قديمي سينماي ايران با جديدترين تكنولوژي نسخه‌برداري از فيلم بازسازي شود گويا سال گذشته كمپاني كداك به موادي دست پيدا كرده كه در آمريكا نيز قبلا امتحان شده كه طول عمر نگاتيو بسيار بالايي دارد و كيفيت آن نيز بسيار زياد است و اميدوارم در توافقي كه با فيلمخانه ملي ايران خواهيم كرد بتوانيم اين بند را هر چه زودتر عملي كنيم و بند ششم اين تفاهم‌نامه نيز به تاريخ امضاي آن اختصاص دارد.
مدير عامل خانه سينما در ادامه در مورد اين تفاهمنامه گفت: اين تفاهمنامه مي‌تواند دستاورد بزرگي براي سينماي ما باشد چون من اعتقاد دارم اين مهمترين سفر گروهي سينماگران ايران بعد از انقلاب بوده است. البته نمي‌خواهم تلاش‌هاي قبلي را ناديده بگيرم مخصوصا سفرهاي گروهي در زمان دفاع مقدس كه حقيقت جنگ را به جهانيان نشان داد ولي سفري به اين شكل و به صورت رسمي كه به امضاي تفاهمنامه و به نوعي تور مطالعاتي براي آشنايي با امكانات سينماي آمريكا بينجامد تاكنون در كشور ما اتفاق نيفتاده و ما تاكنون با جريان فيلم‌سازي در آنجا آشنا نشده بوديم جرياني كه از دور ممكن است شكل متفاوتي داشته باشد اما تحليل ما با ديدن آن واقعي مي‌شود. البته سفرهاي انفرادي زيادي كه بعضي از آنها نيز موفقيت آميز بوده‌اند، توسط سينماگران قبلا در آمريكا انجام شده است.
عسگرپور در ادامه در مورد بعضي برنامه‌هاي بازديد سينماگران از مراكز فرهنگي و جلسات نمايش فيلم گفت: از اتفاقات جالب اين سفر اين بود كه ما از دانشگاه USC بازديد كرديم دانشگاهي كه به مباحث فني در مرود سينما مي‌پردازد و جرج لوكاس با يك كمدي 175 ميليون دلاري به اين دانشگاه استوديوي مجهز و بسيار خوبي با باكس‌هاي تزئين فراوان براي دانشجويان تاسيس كرده است اما يكي از جذاب‌ترين ديدارهاي ما ديدار با دانشجويان كلاسي در اين دانشگاه بود كه گويا از قبل در مورد سينماي ايران تحقيق كرده بودند و در جلسه‌اي با نمايش فيلم «كلوزآپ» و ارائه تحقيقات و نظراتشان در مورد سينماي ايران سوالاتي را از ما مطرح كردند كه جدي‌ترين سوالات سفر ما در آن كلاس مطرح شد كه از مباحث كلي مانند روند فيلمسازي در سينماي ايران تا جريانات اقتصادي و حتي مسائل مميزي فيلم را نيز مورد سوال قرار دادند و تمام اعضاي گروه نيز در اين ديدار مشاركت داشتند.
يكي ديگر از جلسات خوب ما جلسه نمايندگان كانون كارگردانان و فيلمنامه‌نويسان سينماي آمريكا و ايران با يكديگر بود كه تبادلات خوبي در زمينه كار صنفي و نگاه صنفي بين اين دو گروه انجام شد.
عسگرپور تاكيد كرد: يكي از كاركردهاي بزرگ اين سفر اين بود كه ما اين امكان را پيدا كرديم كه نيمه پر و خالي ليوان خود و آنها را ببينيم و متوجه اشكالات خود در سينماي ايران از نگاهي بيروني‌تر بشويم. ضمن اينكه علت مزيت نسبي سينماي ايران را هم از ديد ديگري ببينيم و ببينيم آنچه سينماي ما را در اين معادلات جهاني سرپا نگه داشته چيست چون ناديده گرفتن اين بخش مهم باعث مي‌شود سينماي ايران ديگر چيزي نداشته باشد چون ما نه استوديوهاي بزرگي مانند هاليوود داريم و نه گردش اقتصادي خوبي در سينماي ايران انجام مي‌شود.
وي تصريح كرد: عنصري كه مي‌تواند از آن به عنوان مزيت سينماي ايران ياد كرد عنصري است كه شايد در معماري‌مان نيز به خوبي وجود داشته باشد، معماري آمريكايي نيز بخشي از فرهنگ آن را نشان مي‌دهد كه با وجود زيبايي‌هاي آن گويا بي‌روح است اما معماري ما روح دارد و اين موضوع در سينماي ايراني به چشم مي‌خورد.
عسگرپور در ادامه گفت: آنچه در اين سفر در مورد آن اتفاق‌نظر داشتيم، بحث اقتصادي سينما است كه بايد از بخش‌هاي قابل الگوبرداري سينماي آمريكا الگو بگيريم كنيم يا آن را با سينماي ايران منطبق كنيم، به شكلي كه بتوانيم از نظر اقتصادي نيز سينماي ايران را شكوفا كنيم و توليد و پخش قوي‌تري داشته باشيم. شايد تبادل تجربيات باعث شود در سينماي ايران نيز در بعضي از بخش‌ها مانند حوزه توليد به سينماي جهان شبيه‌تر شود.
در ادامه اين نشست، ‌عسگرپور در پاسخ به سوالي در مورد توقيف پاسپورت دو سينماگر هنگام خروج از كشور و اقدام خانه سينما در اين مورد و اينكه چرا هيئت سينماگران ايراني به سفر خود ادامه دادند گفت: وقتي در فرودگاه پاسپورت خانم فاطمه معتمد آريا و آقاي مجتبي ميرطهماسب را گرفتند 20 دقيقه وقت داشتيم تا تصميم‌گيري كنيم در اين زمان سعي كردم از نظرات همه استفاده كنم و هر كس نظري داد و نظرات مختلفي مبني بر اين كه همه به اين سفر نرويم و بمانيم تا اين كه عده‌اي بروند و من به عنوان مدير عامل بمانم وجود داشت اما دوستاني در آن زمان اشاره كردند كه نرفتن مسئول گروه به سفر مي‌تواند بازتاب گسترده‌تري در رسانه‌ها داشته باشد و ما هم اين بازتاب را نمي‌خواستيم و قصد داشتيم كار مفيدي انجام دهيم و اين مسئله نيز بود كه اگر من مي‌ماندم احتمال داشت نتوانم اين مشكل را حل كنم و نرفتن‌مان نيز باعث خراب‌تر شدن وضعيت مي‌شد. به همين خاطر به اين سفر رفتم. البته يكي از دوستاني كه آن زمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مسئول نبود و امروز هست، گفت كه دليل اين توقيف مشكل اقتصادي اين هنرمندان است اما جالب اين است كه به آنها گفته‌اند به ساختمان وزارت اطلاعات در خيابان جردن مراجعه كنند گويا بايد مشكلات اقتصادي را در وزارت اطلاعات حل كرد و متاسفانه وقتي در آمريكا بوديم، اين اتفاق براي جعفر پناهي هم افتاد. نتيجه پيگيري‌هايي كه در طول سفر كردم اين بود كه در وزارت اطلاعات هم پاسخ روشني به اين دوستان داده نشد و به آنها گفته‌اند به دادگاه انقلاب بروند و در آنجا نيز كسي به اين هنرمندان پاسخگو نبوده است.
عسگرپور گفت: اگر كسي مشكل امنيتي ايجاد كند و براي او پرونده تشكيل شده باشد، براي عدم فرارش او را ممنوع‌الخروج مي‌كنند. مثل افرادي كه اختلاس مي‌كنند. مثل قاچاقچي‌ها و تروريست‌ها كه از خروج آنها از كشور تا بررسي پرونده‌شان جلوگيري مي‌شود. البته شايد قاعده‌هاي ديگري نيز در اين مورد هست كه ما آن را نداريم. گويا پرونده‌اي براي اين هنرمندان تشكيل شده كه به آن خاطر، آنها ممنوع‌الخروج هستند و كسي هم به بازتاب اين كار فكر نكرده كه هزينه اين كار مي‌تواند چه باشد و اين اتفاق دوباره هم افتاد. الان هم نمي‌دانم براي پيگيري اين كار بايد به كجا مراجعه كنيم. گويا بايد مدتي صبر كرد اما اين رفتار، قطعا رفتار شايسته‌اي نيست و حتما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد عكس‌العملي در جهت حل اين موضوع نشان دهد يا حداقل موضعي در اين زمينه بگيرد، چون شايسته نيست كسي كه از بيت‌المال حقوق بگيرد نسبت به وضعيت هنرمندان كشور پاسخگو نباشد.
وي افزود: تمام جزئيات سفر ما از قبل اعلام شده بود و حتي مي‌توانستند اين موضوع را قبلا به خانه سينما اعلام كنند تا در حل آن بكوشيم كه هم هزينه كمتري براي ما داشته باشد و هم شرمنده نشويم اما گويا عده‌اي ترجيح دادند اين هزينه سنگين براي سينما و كشور ايران داده شود. البته اكنون در دوره‌اي هستيم كه نمي‌توان همه چيز را گردن انگليس انداخت و هر اسم ديگري كه بخواهيم رويش بگذاريم اما مي‌شد با نگاه خيرخواهانه جلوي اين موضوع را گرفت.
عسگرپور افزود: حتي مي‌شد اين اتفاق براي هر كدام از ما بيفتد يا از ما بخواهند كه امكان خروج سينماگران از كشور را استعلام كنيم اما گويا عزمي وجود دارد كه كشور ما هزينه‌هاي زيادي را براي براي بعضي كارها بدهد.
عسگرپور در مورد واكنش آكادمي اسكار نيامدن بعضي از مهمانان گفت: در آكادمي متوجه اين موضوع شدم در حالي كه اميد داشتيم با حل مشكل اين سينماگران به آمريكا بيايند و حتي در نمايش «گيلانه» نيز اميدواريم خانم معتمدآريا حضور داشته باشند كه نشد اما طرف آمريكايي در ايجاد يك فضاي غيرسياسي در طول سفر دقت بسيار زيادي كرد به نحوي كه بعضي از حساسيت‌هايشان از حساسيت‌هاي ما در سفر سال گذشته آنان نيز شديدتر بود. مثلا كنترل سالن‌هاي نمايش كه كسي در روند نمايش فيلم‌ها اخلال نكند و حرف‌هاي متيني در طول جلسات بين طرفين بحث زده شد و سوال‌ها و جواب‌ها در تمام جلسات، كاملا سينمايي بود و طرف آمريكايي خيلي به ما كمك كرد كه اين فضاي فرهنگي به حركتي سياسي بدل نشود در حالي كه قطعا اگر اين اتفاق براي آنها مي‌افتد ما در ايران عيب آنها را 10 برابر نشان مي‌داديم و مي‌گفتيم در آمريكا آزادي بيان وجود ندارد در حالي كه آمريكايي‌ها محجوب بودند.
محمدمهدي عسگرپور در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد تحولات سينمايي كشور و نظر مدير عامل سابق بنياد سينمايي فارابي كه در جلسه توديع‌اش گفته بود كساني كه مي‌خواهند فارابي محدود شود، دشمن سينماي ايران هستند، گفت: براي نشان دادن دوستي و دشمني با سينما فلسفه‌بافي لازم نيست و افكار عمومي فارغ‌ از اينكه چه كسي دوست يا دشمن است، مي‌تواند در اين مورد قضاوت كند و حتي مي‌توانيم به واگذاري اين موضوع به عموم سينماگران آن را به جريان كارشناسي براي ارتقاي سينماي كشورمان تبديل كنيم. البته لازم به ذكر است بزرگترين محدود كننده بنياد سينماي فارابي خود آقاي شاه حسيني بودند كه آن را محدود كردند اما بودجه‌اش هيچ تغييري نكرد در مورد تحولات جديد سينمايي هم زود است كه نظري بدهم و بايد ببينيم كه چه اتفاقي مي‌افتد اما اين جاي خوشحالي است كه منصوبان به پست‌هاي دولتي در سينماي ايران همه از دايره سينمايي هستند و مي‌توانند از همكاري همكاران خود بهره‌مند شود اما اينكه چه اتفاقي براي سينماي ايران مي‌افتد احتمالا حتي دست آنها هم نيست چون شرايط مملكت شرايط خاصي است متاسفانه‌ در دوره‌اي به سر مي‌بريم كه به علت تنگ و گشاد شدن دايره‌هاي خودي و غيرخودي، حل معادلات بيش از يك مجهولي بسيار سخت شده و اين مسئله باعث شده نتوان زياد كمكي كرد و حتي متاسفانه باعث شده گاهي از ناموفقي كسي خوشحال شويم حتي اگر موفقيت او به سينماي ايران كمك كند.
عسگرپور در پاسخ به سوالي در مورد حضور رضا كيانيان و رخشان بني‌اعتماد در اين سفر گفت اقدام آقاي كيانيان براي حضور در اين سفر از يك ماه و نيم قبل از سفر آغاز شد البته ما جابجايي‌هايي در ليست مهمانان‌مان داشتيم. مثلا مي‌خواستيم آقاي مهرجويي در اين سفر باشد كه نشد و به جاي او بازيگري را جايگزين كرديم. البته ويژگي آقاي مهرجويي اين بود كه از كارگرداناني است كه از از گذشته‌هاي دور در سينماي ايران مشغول به كار است و كمتر گزينه‌اي براي جايگزيني با او با همين شرايط وجود داشت. هيئت مديره نيز تصميم گرفت بازيگري به جاي ايشان جايگزين شود اما چون تا مدت كوتاهي قبل از سفر نيامدن آقاي مهرجويي قطعي نشده بود انتخاب آقاي كيانيان نيز دير انجام گرفت و اعلام آن نيز دير شد اما ما نخواستيم با اين اعلام دير هنگام شبهه‌اي به وجود بيايد. خانم بني‌اعتماد نيز به تنهايي و براي ديدن فرزندانش به آمريكا رفته بود و قرار شد ما را براي دو جلسه همراهي كند. يكي جلسه جمع‌بندي نهايي سفر با آكادمي اسكار و ديگري هم نمايش فيلم گيلانه كه حضور او باعث شد در بحث امضاي تفاهم‌نامه بحث سينماي مستند نيز به آن اضافه شود. همچنين آقاي فرهاد توحيدي و آقاي محسن هاشمي (مدير اجرايي خانه سينما) از تمام مسائل مهم و فني اين سفر يادداشت‌برداري كردند كه نكات عمده آن به صنوف مرتبط ارسال خواهد شد.
عسگرپور همچنين در مورد سفر تعدادي از سينماگران و مديران سالن‌هاي سينما به فرانسه گفت: اين سفر از 8 ماه قبل مقدمات آن در حال آماده شدن بود كه در آن تعدادي از افراد در حوزه فني و مسائل مربوط به سالن‌ها براي ديدن چند مجتمع سينمايي و استوديوهاي فيلمبرداري به استوديوهاي صدا و تدوين در فرانسه بروند كه ملاقات با مسئولين CMC و يوني‌فرانس نيز در اين سفر برنامه‌ريزي شده، اين سفر را بيشتر در حوزه‌هاي فني و سالن ديديم و بعضي از سينماگران حاضر در آن نيز از اعضاي شوراي صنفي نمايش هستند. اين سفرهاي گروهي تاكنون در ايران سابقه نداشته و بايد اين انگيزه را در هيئت مديره و روساي صنوف ايجاد كنيم كه در اين سفرها حداكثر استفاده را بكنند تا حتي رقابت‌ در جريان‌هاي صنفي نيز بالا برود و در ازاي فعاليت‌هاي صنفي سفرهاي مناسب براي اعضاي آن صنف فراهم شود.
عسگرپور در پايان اين مراسم گفت: اميدوارم تا پايان سال سفر ديگري نيز انجام دهيم كه آن سفر به سمت شرق خواهد بود و مي‌خواهيم به هند برويم تا سينمايي باليوود را در آنجا ببينيم.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«معبد شائولين» پس از سه دهه با جكي‌چان ساخته مي‌شود


خبرگزاري فارس: «معبد شائولين» يك درام واكنش و سرشار از هنرهاي رزمي و كاراته است كه چند بازيگر مطرح سينماي رزمي را در نقش‌هاي اصلي خود دارد.
A0758676.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، نقش اول فيلم ماجراجويانه را «جكي‌چان» معروف‌ترين بازيگر سينماي هنگ كنگ بازي مي‌كند. فيلم كه محصول مشترك هنرمندان دو سينماي چين و هنگ كنگ است، «اندي لائو» را در مقابل جكي‌چان قرار مي‌دهد.
«فان بينگ بينگ» چهره سرشناس سينماي چين و «نيكلاس تسه» هم در اين فيلم حضور دارند.
«بني چان» فيلمساز هنگ‌ كنگي كارگردان فيلم است. او قبل از اين كمدي اكشن‌هاي «قصه جديد پليس» و «راب هود» را با بازي جكي‌چان ساخته است.
هزاران شاگرد رزمي معبد شائولين هم در اين فيلم به عنوان هنرور جلوي دوربين خواهند آمد.
«معبد شائولين» در شرايطي جلوي دوربين مي‌رود كه اين روزها هنرهاي رزمي و ورزش كونگ‌فو در چين به صورت يك مد درآمده و رسانه هاي گروهي از رنسانس دوباره اين ورزش صحبت مي‌كنند.
به گفته رسانه‌هاي گروهي، بخش مهمي از اين توجه اختصاص به افسانه‌هاي قديمي كونگ فويي دارد.
فيلم جديد جكي‌چان با هزينه‌اي 29 ميليون دلاري تهيه مي‌شود و بخشي از هزينه‌هاي توليد آنرا مركز كميسيون فرهنگي معبد معروف و قديمي شائولين تامين مي‌كند.
اين فيلم نسخه دوباره‌سازي شده يك اثر دهه هشتادي به همين نام است. قصه فيلم با برپايي يك مراسم ويژه در داخل معبد شروع مي‌شود. اما وقوع يك قتل، ماجراها را به سمت ديگري مي‌كشاند و خط اصلي قصه را رقم مي‌زند.
معبد شائولين سال 495 ميلادي ساخته شد. بسياري عقيده دارند اين معبد محل تولد استاد هنر كونگ فو يعني شائولين است.
فيلمبرداري فيلم اواخر سال ميلادي شروع مي‌شود و قرار است براي نمايش در اواخر سال 2010 آماده شود.
بني چان كارگردان فيلم مي‌گويد: «همه ما احساس مي‌كنيم توليد فيلم فقط از اين جهت اهميت ندارد كه ما داريم يك اكشن رزمي تاريخي توليد مي‌كنيم. با اين فيلم دوباره اهميت معبد شائولين را مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهيم و به مرور يك دوره مهم تاريخي مي‌پردازيم.»
جكي چان اين روزها مشغول بازي در نسخه دوباره سازي شده «بچه كاراته» است. نسخه اصلي اين فيلم در دهه هشتاد توليد شد و موفقيت‌ مالي آن،راه را براي توليد قسمت‌هاي بعدي آن فراهم كرد.

=============================================================
رقابت تايتان‌هاي چيني با يكديگر در «بگذار گلوله‌ها پرواز كنند»


خبرگزاري فارس: «چو يون فت» قهرمان اكشن سينماي هنگ كنگ با درام ماجراجويانه «بگذار گلوله‌ها پرواز كنند»، چهره تازه‌اي از خودش را به نمايش مي‌گذارد.
A0758679.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، اين بازيگر كه تازه از نقش كنفوسيوس فيلسوف عهد كهن چين فارغ شده، در كار تازه‌اش در يك نقش منفي بازي خواهد كرد.
اين فيلم با هزينه توليد 18 ميليون دلاري توسط «جيانگ ون» فيلمساز چيني كارگرداني خواهد شد.
چيانك ون كه تماشاگران جدي دنياي سينما او را با فيلم هنري و غير متعارف «شياطين در جلوي در خانه» مي‌شناسند، در فيلم جديد خود بازي هم خواهد داشت.
فيلمنامه فيلم قبل از اينكه مورد تاييد تهيه‌كنندگان آن قرار گيرد، ده بار بازنويسي شد.اين بازنويسي‌ها در ارتباط با سكانس پاياني فيلم بوده است.
فيلمبرداري «بگذار گلوله‌ها پرواز كنند» اين هفته شروع مي‌شود و قرار است پائيز سال 2010 به روي پرده سينماها برود.
جيانگ ون در ارتباط با اكشن تاريخي جديد خود مي‌گويد: «به نوعي مي‌توان گفت قصه فيلم در ارتباط با برخورد و تضادهاي تايتان‌هاي چيني است. آن‌ها براي اولين بار روي پرده سينماهاي چين در كنار هم قرار مي‌گيرند. خيلي نگران بودم كه چو يون فت با اين پروژه همكاري نكند.»
رسانه‌هاي گروهي هم حضور چو يون فت و چيانگ ون را در يك فيلم سينمايي در نقش مقابل يكديگر، نوعي برخورد تايتان‌هاي هنري سينماي چين مي‌دانند.
منتقدان سينمايي با توجه به تاخيري كه در امر توليد فيلم به وجود آمد، نگران آن بودند كه اين پروژه تاريخي راه خود را به روي پرده سينماها باز نكند.
در قصه فيلم «بگذار گلوله‌ها پرواز كنند» چو يون فت نقش يك جنايتكار بيرجم اما بذله‌گوي چيني را به عهده دارد،كه در اوايل دهه بيست ميلادي **** يكي از احزاب ملي‌گراي كشورش بود.
اين بازيگر كه در سرزمين مادري‌اش با فيلم‌هاي گنگستري همچون «يك فرداي بهتر» به شهرت رسيد، در آمريكا فيلم‌هايي مثل «آنا» را بازي كرده است.
او تازه از بازي در درام تاريخي «كنفوسيوس» فارغ شده است. اين فيلم شرح‌ حال گونه را «مي‌ هو» كارگرداني كرده است و قرار است اوايل سال جاري ميلادي در چين و هنگ كنگ اكران عمومي شود.
چو يون فت هم چنين قرارداد بازي در نسخه دوباره سازي شده «دايره سرخ» اثر «ژان پي‌ير ملويل» را نيز دارد.

======================================================

/سينماي اسپانيا/
«آگورا» در گيشه اسپانيا شگفتي‌ساز شد


خبرگزاري فارس: موفقيت خوب مالي «آگورا» در سينماهاي اسپانيا، باعث تعجب و شگفتي اهل فن و تحليل‌گران اقتصادي سينما شده است.

A0758697.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، اين موفقيت در شرايطي نصيب فيلم جديد «آلخاندرو آمنابار» مي‌شود كه هيچ كس پيش‌بيني چنين موفقيتي را براي آن نمي‌كرد.
فيلم كه با حمايت مالي تهيه‌كنندگان اسپانيايي ساخته شده، «ريچل ويز» را در نقش اصلي دارد و در 10 روز اول نمايش خود در اسپانيا، 17 ميليون دلار فروش كرده است.
«آگورا» كه يك درام تاريخي مربوط به دوران باستان است، با هزينه‌اي 70 ميليون دلاري تهيه شده است. اين فيلم، اولين بار بهار امسال در جشنواره بين‌المللي فيلم كن به نمايش درآمد.
با وجود شهرت و اعتبار آمنابار در قاره اروپا و امريكا، اين فيلم هيچ خريداري در جشنواره كن پيدا نكرد. همين مسئله باعث شد تا تحليل‌گران اقتصادي سينما بگويند «آگورا» هيچ وقت رنگ پرده سينماها را بخود نخواهد ديد.
اما موفقيت كلان مالي فيلم در سينماهاي اسپانيا، اين تحليل را مطرح كرده كه در آمريكا و اروپا خريداراني براي آن پيداخواهد شد.
با اين حال، منتقدان سينمايي مي‌گويند فيلم براي پخش جهاني خود بايد كوتاهتر شود تا بتواند تماشاگران را جذب خود كند.
«آگورا» با طول زماني 141 دقيقه در اسپانيا اكران عمومي شده است.
فيلم كه در 3 روز اول نمايش خود 8 ميليون دلار فروش كرد، تا بحال لقب بهترين افتتاحيه سينمايي سال 2009 اسپانيا را به خود اختصاص داده است.
تا قبل از اين انيميشن «عصر يخي: ظهور دايناسورها» با افتتاحيه‌اي 5 ميليون دلاري، بهترين فروش سه روز اول نمايش سينماهاي اسپانيا را داشت.
«آگورا» با حال و هواي رومانتيك و ماجراجويانه خود در دوران كهن روم اتفاق مي‌افتد و قصه برده‌اي را تعريف مي‌كند كه در جست‌وجوي آزادي است. اين اتفاق در شرايطي رخ مي‌دهد كه وي دلباخته ارباب خود مي‌شود.
ارباب او يك پروفسور سرشناس فلسفه به نام هايپاتيتا است. نقش ارباب را ريچل ويز بازي مي‌كند.
«روبرت اورت» و «مانوئل كائوچي» هم در فيلم حضور دارند.
تحليل‌گران براي فيلم پيش‌بيني فروش 50 تا 70 ميليون دلاري در داخل اسپانيا مي‌كنند.
«آگورا» محصول مشترك اسپانيا و مالت است.
آمنابار قبل از اين فيلم‌هاي «درياي درون»، «ديگران» و «چشم‌هايت را باز كن» را كارگرداني كرده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
موفقيت «آبي» در روز اول نمايش در باليوود


خبرگزاري فارس: «آبي» اكشن دلهره‌آور و ماجراجويانه سينماي هند،‌ در نخستين روز نمايش خود انبوه تماشاگران را به داخل سالن سينماهاي اين كشور آسيايي كشاند.
A0742768.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، اين فيلم به مناسبت جشن ديوالي- جشن سال نوي هندي‌ها- به روي پرده رفته است.
دو فيلم «بهترين‌ آرزوها» و «من و خانم كانا» هم همراه اين فيلم در سينماهاي هند اكرات عمومي شده‌اند.
به همين دليل، تحليل‌گران اقتصادي سينما پيش بيني مي‌كنند، اين فيلم اين هفته صدرنشين جدول هفتگي گيشه نماش سينماهاي هند شود.
در عين حال، فروخته شدن تمام بليط‌هاي سينماهاي نمايش‌دهنده «آبي»، حكايت از آن مي‌كند كه اين فيلم هم وارد فهرست محصولات پر فروش امسال صنعت سينماي هند مي‌شود.
«آبي» اولين محصول سينماي باليوود است كه بخش مهمي از صحنه‌هاي آن در زير آب دريا فيلمبرداري شده است.
درحالي كه لوكيشن‌ها و فيلمبرداري فيلم مورد تحسين قرار گرفته، منتقدان سينمايي قصه و نقطه اوج آنرا ضعيف ارزيابي كرده‌اند.
سانجي دات، آكشي كومار و زايدخان در فيلم در نقش سه دوست ظاهر مي‌شوند كه براي به‌دست آوردن گنجي پنهان در زير آب‌هاي اقيانوس، راهي يك سفر ماجراجويانه دريايي مي‌شوند.
امواج خروشان و خطرناك اقيانوس و كوسه‌هاي خونخوار- كه در اطراف گنج پرسه مي‌زنند- مشكلات سر راه دستيابي سه دوست به گنج هستند.
با جدي‌تر شدن ماجراها، حرص و طمع وارد قصه مي‌شود و به دوستي اين سه يار قديمي شكل و رنگ تازه‌اي مي‌زند. آكشي كومار در اين فيلم در نقش كاراكتر شرور و منفي قصه ظاهر شده است.
لارا دوتا‌و كبير بدي ديگر بازيگران فيلم هستند و كاترينا كايف هم به عنوان بازيگر مهمان، نقش كوتاهي در آن بازي كرده است.
موفقيت مالي «آبي» به بهبود وضعيت هنري آكشي كومار و سانجي‌دات كمك بسيار زيادي مي‌كند.
دات در يك سال اخير هيچ فيلم موفقي روي پرده سينماهاي هند نداشته است، اما آكشي كومار فصل گذشته كمدي اكشن موفق «كامبكت عشق» را در اكران عمومي داشت.
وضعيت كلي جدول فروش گيشه اين هفته سينماهاي هند فردا مشخص و اعلام مي‌شود.
سينماهاي هند طي چند هفته گذشته شاهد نمايش عمومي موفقيت‌آميز «تحت تعقيب» و «بيدار شو سيد» بوده‌اند.
تحليل‌گران اقتصادي سينما مي‌گويند جشن ديوالي باعث تداوم اين موفقيت شده است. آنها پيش‌بيني مي‌كنند اين موفقيت مالي تا پايان سال جاري ميلادي همچنان ادامه پيدا كند و فيلم‌هاي جديد هندي با استقبال خوب تماشاگران روبرو شوند.

========================================================
پس از موفقيت فيلم آبي؛
آكشي كومار در فيلم كارگردان «مقصد نهايي4» بازي مي‌كند


خبرگزاري فارس: آكشي كومار بازيگر اكشن كار سينماي هند در پروژه جديد سينمايي خود با «ديويد اليس» فيلمساز هاليوودي همكاري مي‌كند.

A0758726.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، اليس هم اكنون قسمت چهارم مجموعه فيلم ترسناك «مقصد نهايي» را روي پرده سينماهاي جهان دارد. آكشي كومار كه در طول پانزده سال فعاليت سينمايي خود با فيلمسازان برجسته باليوودي همكاري كرده است، اكنون راهي غرب مي‌شود تا شانس خود را در اين محل ازمايش كند.
اليس پس از تماشاي فيلم جديد آكشي كومار (آبي) در سينماهاي آمريكا، تحت‌تأثير بازي و بدلكاري‌هاي وي قرار گرفته و گفته است دوست دارد در يكي از فيلم‌هايي كه در آينده مي‌سازد با اين بازيگر هندي همكاري كند.
وي با «آنتوني د سوزا» كارگردان «آبي» تماس گرفته و درخواست كرده فيلم‌هاي پشت صحنه اين فيلم را براي او بفرستد.
اليس قبل از اين كه فعاليت فيلمسازي خود را شروع كند، سال‌ها به عنوان مدير امور بدلكاري با تعداد زيادي از فيلم‌‌هاي سينمايي همكاري كرده است.
«آكشي كومار» هم كه متخصص ورزش كاراته و هنرهاي رزمي است، يك بدلكار حرفه‌اي است و صحنه‌‌هاي خطرناك فيلم‌هايش را خودش بازي مي‌كند.
از قرار معلوم، همين نكته بيشتر از هر چيز مورد توجه اليس قرار گرفته است.
اين فيلم‌ساز خواهان ديدار و گفت‌وگو با آكشي كومار شده است تا درباره پروژه مشترك خود با وي مذاكره كند.
او مي‌گويد طرحي دارد كه در صورت توافق با كومار، مي‌توانند آن را براي سال جديد ميلادي جلوي دوربين ببرند. فيلم كه يك كار عامه‌پسند اكشن خواهد بود، كومار را در نقش اصلي دارد.
اين اتفاق در شرايطي مي‌‌افتد كه اليس قبل از اين قرارداد كارگرداني درام دلهره‌آور «ميلواكي» را امضا كرده و در اولين ماه سال جديد ميلادي، آن را جلوي دوربين مي‌برد.
وي هنوز بازيگران اصلي اين فيلم را انتخاب نكرده و مشخص نيست كه آيا كومار با اين پروژه همكاري خواهد داشت يا خير.
اين فيلمساز پيش از اين قسمت دوم «مقصد نهايي»، «سلولوئيد» و «مارها در هواپيما» را كارگرداني كرده است.
قسمت چهارم «مقصد نهايي» به كارگرداني او، 30 آگوست با يك افتتاحيه 28 ميليون دلاري، نمايش عمومي خود را در آمريكاي شمالي شروع كرد. فيلم كه با هزينه‌اي 43 ميليون دلاري تهيه شده،تا به حال در آمريكاي شمالي 67 ميليون دلار فروش داشته است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
در يك موضع‌گيري عليه سينماي آمريكا؛
كيدمن: هاليوود در تضعيف چهره زن و خشونت‌هاي اجتماعي نقش دارد


خبرگزاري فارس: «نيكول كيدمن» در يك سخنراني جنجالي هاليوود را متهم كرد كه نقش ويژه‌اي در خلق خشونت‌هاي مختلف اجتماعي در سطح جامعه آمريكا دارد.

A0712122.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، اين بازيگر گفت احتمال مي‌دهد فيلم‌هاي هاليوودي با به تصوير كشيدن زنان به عنوان موجوداتي ضعيف،به خلق خشونت عليه آنها كمك مي‌كند.
كيدمن كه پنج سال قبل براي «ساعت‌ها» اسكار بهترين بازيگر زن سال را دريافت كرد، گفت: هيچ وقت دوستدار اينگونه نقش‌ها نبوده و هميشه بازي در آنها را رد كرده است. اين در حالي است كه به گفته اين بازيگر،برخي فيلم‌هاي هاليوودي هم تلاش كرده‌اند تا تصويري درست و صادقانه از زنان ارائه دهند ولي تعداد اين فيلمها خيلي زياد نبوده است.
اين بازيگر مي‌گويد: «من مسئول تمام فيلم‌هايي كه هاليوود تهيه و توليد مي‌كند نيستم. ولي مسئول آن دسته از كارهايي هستم كه خودم در آنها ايفاي نقش كرده‌ام.»
كيدمن نماينده سازمان ملل در امور زنان نيز هست و طي سال هاي گذشته فعاليت زيادي براي مبارزه عليه خشونت عليه زنان انجام داده است. اين بازيگر استراليايي‌تبار كه سال‌هاست در آمريكا زندگي و كار مي‌كند، جزو معدود چهره‌هاي سينماي هاليوود است كه صريحا بر عليه بخشي از فيلم هاي هاليوودي موضع‌گيري مي‌كند.
بسياري از سازمان‌هاي اجتماعي مدافع حقوق زنان در آمريكا هم، بر اين عقيده اند كه بسياري از محصولات هاليوودي زنان را به عنوان موجوداتي ضعيف ترسيم مي‌كند و اعمال خشونت عليه آنان را موجه و منطقي مي‌داند.
اهل فن پيش‌بيني مي‌كنند موضع‌گيري صريح كيدمن در رابطه با هم‌آوايي برخي فيلم‌هاي هاليوودي با خشونت عليه زنان، باعث تحول و دگرگوني در نوع توليد فيلم‌ها در اين مركز هنري و سينمايي شود.
كيدمن به زودي درام موزيكال «نه» را روانه پرده سينماها مي‌كند. اين فيلم به كارگرداني «راب مارشال» نسخه دوباره سازي شده و انگليسي زبان اثر كلاسيك «هشت و نيم» است. نسخه كلاسيك حدود پنج دهه قبل توسط «فدريكو فليني» ساخته شد.
كيدمن قبل از اين هم در درام موزيكال «مولن روژ» يك نقش موزيكال بازي كرده است. اين محصول سال 2001 صنعت سينما را «بازلورمن» ساخته و كيدمن براي بازي در آن نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر زن مراسم گلدن گلوب (كره طلايي) شد.

============================================================

در 3036 سالن سينما؛
«اره6» جشن هالووين را ترسناك‌تر مي‌كند


خبرگزاري فارس: ترس و وحشت حرف اصلي را در جدول گيشه نمايش اين هفته سينماهاي آمريكاي شمالي مي‌زند. تماشاگران سينما هم‌زمان با مراسم هالووين ترس را نيز در سالن‌هاي نمايش فيلم تجربه خواهند كرد.

A0707875.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، تازه ترين قسمت از مجموعه فيلم ترسناك «اره» از امروز در آمريكا و كانادا اكران عمومي شد.
تحليلگران اقتصادي سينما عقيده دارند اين فيلم به راحتي صدرنشين جدول هفتگي سينماهاي آمريكاي شمالي خواهد شد. «اره» در شرايطي به روي پرده سينماها رفت كه كمپاني «پارامونت» تعداد سالن‌هاي نمايش دهنده فيلم ترسناك خود «فعاليت غيرطبيعي» را افزايش داد.
با آن كه امروز فيلم‌هاي جديد «آستروبوي» (در سه هزار سالن نمايش)، «سيرك فريك: دستيار خون آشام» (2750 سالن) و «اميليا» (818 سالن) هم در آمريكاي شمالي نمايش خود را آغاز كردند، ولي رقابت اصلي براي كسب عنوان فيلم اول و دوم جدول گيشه نمايش با «اره6» و «فعاليت غيرطبيعي» خواهد بود. اين نكته‌اي است كه اكثر كارشناسان اقتصادي سينما درباره آن اتفاق نظر دارند.
«اره 6» كه با هزينه‌اي 30 ميليون دلاري تهيه شده، نمايش خود در 3036 سالن سينما را شروع كرد. «فعاليت غيرطبيعي» كه تا هفته قبل در 764 سالن روي پرده بود، از امروز با افزايش تعداد اين سالن‌ها تا 1900 سالن رو به رو شد.
تحليل‌گران اقتصادي سينما براي «اره 6» پيش‌بيني افتتاحيه‌اي 25 تا 35 ميليون دلاري مي‌كنند. قبل از اين دو قسمت از پنج قسمت اين مجموعه فيلم، افتتاحيه‌هاي 30 ميليون دلاري داشته‌اند.
پنج قسمت قبلي اين مجموعه فيلم از سال 2004 تا به حال، يك فروش كلي 264 ميليون دلاري در آمريكا و كانادا داشته‌اند. استقبال تماشاگران بين‌المللي از اين فيلم‌ها بيشتر از اين رقم بوده است.
به همين دليل، تهيه‌كنندگان اين مجموعه فيلم قسمت ششم آن را به صورت همزمان در آمريكاي شمالي و اكثر كشورهاي جهان اكران عمومي كرده‌اند.
خط اصلي قصه اين مجموعه فيلم درباره گروهي قرباني نگون بخت است كه اسير دست يك بيمار رواني هستند. آنها كه در يك محدوده تنگ اسير شده‌اند، راه فرار ندارند و بايد براي نجات جان خويش دست به اعمال خشونت آميز عليه خود و ديگر قربانيان اسير بزنند.
گروهي از سازمان‌هاي اجتماعي ضد خشونت مخالفت خود را با توليد اين گونه فيلم‌ها اعلام كرده‌اند. ولي صنعت سينما هر سال- و به ويژه در ايام جشن هالووين -فيلم‌هايي از اين دست را روانه پرده سينماها مي‌كنند.

==========================================================
روحيه بالاي تارانتينو براي كارگرداني «بيل را بكش3»


خبرگزاري فارس: «كوئنتين تارانتينو» خشنود از موفقيت جهاني فيلم اخيرش، قسمت سوم «بيل را بكش» را با روحيه‌اي بالا كارگرداني مي‌كند.
A0732032.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، استقبال خوب تماشاگران در سراسر جهان از درام جنگي «پدرسوخته‌هاي لعنتي»، آن را تبديل به موفق‌ترين فيلم سينمايي تارانتينو كرده است.
طي هفته گذشته فروش بين‌المللي اين فيلم از مرز 160 ميليون دلار گذشت. بيش از 40 كشور جهان فيلم را حدود شش هفته است كه نمايش مي‌دهد. طي همين مدت فروش كلي فيلم در آمريكاي شمالي به 120 ميليون دلار رسيده است. فيلم با بازي براد پيت، دايان گروگر و دانيل برول با هزينه‌اي 50 ميليون دلاري تهيه شده است.
قسمت اول و دوم «بيل را بكش» در نمايش آمريكايي خود 70 و 66 ميليون دلار فروش كردند و با اين رقم فروش، لقب موفق‌ترين محصولات سينمايي تارانتينو را گرفتند.
تارانتينو هم مثل تحليل‌گران اقتصادي سينما از موفقيت صد ميليون دلاري فيلم جديد خود در آمريكا و ديگر كشورهاي جهان تعجب كرده است.
اما اين موفقيت پيش‌بيني نشده و شگفت‌آور، راه را براي توليد زودتر قسمت سوم «بيل را بكش» را فراهم كرده است.
تارانتينو اين روزها دارد به سرعت فيلم‌نامه قسمت جديد اين فيلم را آماده مي‌كند. طرح اصلي فيلمنامه قسمت اول فيلم را «اوما تورمن» به فيلمساز داد.اين بازيگر نقش اصلي فيلم را بازي كرد. در قصه فيلم او عروس جواني است كه در روز ازدواج خود مورد يك حمله مرگبار قرار گرفته و به حالت كما مي‌رود. اين زن پس از به هوش آمدن، تصميم مي‌گيرد از ضارب خود- كه رئيس سابق خود اوست- انتقام بگيرد. اين اكشن ماجراجويانه قرار نبود تبديل به يك كار دو قسمتي شود، اما پس از تدوين، تهيه‌كنندگان آن متوجه شدند كه فيلم خيلي طولاني شده است.
همين نكته، آنها را مجبور كرد فيلم را به صورت يك كار دو قسمتي تدوين‌ كنند. اين مسئله از نظر اقتصادي به نفع آن‌ها شد، زيرا هزينه 80 ميليون دلاري فيلم‌ بر روي دو قسمت آن تقسيم شد و فروش خوب تك تك اين فيلم‌ها، مانع از ضرر تهيه‌كنندگان آن شد.
هنوز معلوم نيست تارانتينو كليد فيلمبرداري «بيل را بكش3» را چه زماني مي‌زند اما اين فيلم براي پخش در سال 2014 آماده خواهد شد.
نسخه‌هاي دي‌وي‌دي «پدر سوخته‌هاي لعنتي» - كه نسخه دوباره‌سازي فيلم كلاسيك «12 مرد خشمگين» است- اواسط ماه دسامبر پخش مي‌شود.
سازندگان فيلم اميدوارند تا آن زمان، فروش بين‌المللي فيلم در خارج از خاك آمريكا به 200 ميليون دلار برسد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
ساخت «زير هشت» اسعدي به تعويق افتاد


خبرگزاري فارس: «سياوش اسعدي» گفت: پيش از ساخت فيلمنامه «زير هشت»، قصد دارم فيلم ديگري بسازم، به همين خاطر توليد اين فيلمنامه را به زمان ديگري موكول كردم.
A0654717.jpg


«سياوش اسعدي» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس در اين باره گفت: بازنويسي فيلمنامه «زير هشت» را كه با سعيد نعمت‌الله نوشته‌ايم به پايان رسيده ولي به دليل اينكه قصد دارم فيلمنامه ديگري را بسازم، اين كار در برنامه بعدي‌ام قرار مي‌گيرد.
وي همچنين درباره مضمون اين فيلمنامه، گفت: اين كار از موضوع اجتماعي برخوردار است كه به نوعي آشتي‌كنان سينماي هنري و تجاري خواهد بود و بهار آينده ساخته مي‌شود.
اسعدي با اشاره به روند توليد «حوالي اتوبان»، گفت: صداگذاري حدود پنجاه درصد پيش رفته كه به شيوه دالبي سراند كار مي‌شود. موسيقي و تيتراژ نيز كامل و آماده است و در حال حاضر، فيلم را آماده شركت در جشنواره فيلم فجر مي‌كنيم.
گلچهره سجاديه، نورا هاشمي، شهاب حسيني و بهناز جعفري بازيگران اين فيلم هستند كه داستان ورود زني به زندگي يك زوج است.

6_880125_L600.jpg


5_880125_L600.jpg


4_880125_L600.jpg


2_880125_L600.jpg


==================================================================
عوامل «زم‌هرير» پايان فيلمبرداري را جشن گرفتند


خبرگزاري فارس: عوامل فيلم سينمايي «زم‌هرير» به كارگرداني علي رويين‌تن، پايان فيلمبرداري اين فيلم را جشن گرفتند.
A0715577.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست پايان فيلمبرداري فيلم «زم‌هرير» شب گذشته با حضور عوامل اين فيلم در رستوران اسفنديار برگزار شد.
در ابتداي اين نشست كه با اجراي بيتا بادران و سارا خوئيني‌ها همراه بود، سيد ضياء هاشمي تهيه‌كننده اين فيلم به روي صحنه رفت و گفت: وظيفه من بود در كشوري كه قدر هنر و هنرمندان را خيلي نمي‌دانند به هنر آنها ارج بنهيم و براي احترام به ساحت آنها گرد هم بياييم و به همين خاطر دور هميم.
وي افزود: حس مي‌كنم بايد براي سينما كارهاي بزرگي كرد و زماني مي‌خواستم در خانه‌اي كه همه سينماگران در آن بودند و من در آن كار مي‌كردم براي سينماگران كاري بكنم اما متاسفانه آن خانه به زورخانه تبديل شد به همين خاطر دفتر رهافيلم را ايجاد كرديم كه خانه كوچكي براي سينماگران باشد.
خوشحالم كه در اين مدت كوتاه خدمتكار هنرمندان بودم و همه با دلشان به دفتر ما آمدند. با دوستان عهد داريم كه كارهاي بزرگ و ملي انجام دهيم و اميدواريم با اكران خوب بتوانيم اين كارها را گسترش دهيم.
خوئيني‌ها و بادران در ابتداي اجراي برنامه‌ گفتند كه امشب تمام عوامل فيلم صحبت خواهند كرد و با هر كدام از عوامل فيلم نيز يك شوخي كوچك خواهند كرد و تمام برنامه به اين موضوع اختصاص پيدا كرد. اتفاقي كه شايد در نوع خود بي‌نظير بود كه تمام عوامل فيلم (حتي عوامل تداركات) نيز در اين مراسم معرفي شدند و هر كدام در مورد فيلم و كاري كه در فيلم كردند صحبت كردند.
همچنين در اين مراسم بخش‌هايي از پشت صحنه فيلم «زم‌هرير» به نمايش درآمد كه خواندن آواز لب كارون توسط تمام عوامل فيلم از نكات جالب اين فيلم بود.

====================================================
تدوين «ازدواج در وقت اضافه» به نيمه رسيد


خبرگزاري فارس: تدوين فيلم سينمايي «ازدواج در وقت اضافه» به كارگرداني «سعيد سهيلي» به نيمه رسيد.
A0735324.jpg


سعيد سهيلي كارگردان فيلم «ازدواج در وقت اضافه» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد آخرين وضعيت اين فيلم گفت: 50 درصد از تدوين اين فيلم به پايان رسيده و همچنان حسن ايوبي در حال انجام تدوين اين فيلم است.
وي افزود: پس از پايان تدوين و صداگذاري، سازنده موسيقي فيلم را مشخص خواهيم كرد و به احتمال زياد تا 2 ماه ديگر اين فيلم آماده نمايش مي‌شود.
در خلاصه داستان «ازدواج در وقت اضافه»‌ آمده است: فرهاد به همراه دوست و نامزدش براي به دست آوردن ثروت مادربزرگ قصد كشتن او را مي‌كنند، اما انگار اين مادربزرگ را به هيچ طريقي نمي‌شود از سر راه برداشت و تازه او عاشق هم مي‌شود و ...
عوامل كامل فيلم عبارتند از: نويسندگان: بهمن زرين‌پور، سعيد سهيلي، تهيه‌كننده و كارگردان: سعيد سهيلي، مدير فيلمبرداري: محمدتقي پاكسيما، تدوين: حسن ايوبي، طراح صحنه و لباس: داريوش پيرو، طراح گريم: مهين نويدي، صدابردار: عباس رستگارپور، مدير توليد: ميترا احمدي، مدير برنامه‌ريزي و دستيار اول كارگردان: كامبيز دارابي، جلوه‌هاي ويژه: داوود رسوليان، گروه بدلكاري: گروه آرسن آرنا (مهدي رحيمي، پويا نصرايي، ساعد سهيلي)، منشي صحنه: زهرا غلامي، عكاس: بهرنگ دزفولي‌زاده، روابط عمومي: كميل سهيلي، دستيار اول فيلمبردار: بهمن نادياب، دستيار صدا: مسيح سراج، مدير تداركات: عليرضا اصلاني، تصويربردار پشت صحنه: سينا سهيلي، مسعود سهيلي، گروه كارگرداني: سعيد سعيدپور، احمد صديلو، سحر اصغرزاده، صبا سهيلي، گروه فيلمبرداري: حسين اسدي، جلال زند، حسين‌علي داوودي، سيد محمد سعادت‌شريفي، همايون خاكي، بهزاد كردستي، گروه صحنه و لباس: دكور: عليرضا سليماني، صحنه: نفيسه فاضلي، عليرضا سليماني، سام عرجپور، لباس: ساديا جلالي‌پور، وجيها جلالي‌پور، گروه گريم: مجريان: مهرنوش طيبي، دانيال حقيقت، دستياران: امير مقدم، سارا سهيلي، گروه تداركات: مهران مداحيان، علي جان‌كريمي، مجتبي رضائيان، صادق زماني‌آويني، حمل و نقل: اسماعيل صديلو، رضا اكبري، علي بيگلري، علي رهنما، محمد صفري، مجتبي تبريزي، بازيگران: جمشيد هاشم‌پور، ماهايا پطروسيان، مجيد صالحي، علي صادقي، بهنوش بختياري، بهاره افشاري، محمود بهرامي، مهران رجبي، ملكه رنجبر، حسن چودن، پريسا رضايي، حامد جوادي، ساديا جلالي‌پور، صديف آرميده، بهزاد اشكان، اسماعيل صديلو، اميد عليمرداني، سعيد شيري، مريم ميرحسيني، فاطمه ميرفارسي، پرستو قاسمي.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«فقط پنجابي»؛ انصراف «سانجي دات» و كنار گذاشتن «آميتاب باچان»


خبرگزاري فارس: «فقط پنجابي» محصول جديد سينماي هند با انصراف«سانجي دات» و كنار گذاشتن «آميتاب باچان» براي پيدا كردن بازيگران نقش‌هاي مختلف خود با مشكل روبرو شده است.
A0749081.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، اين اتفاق در شرايطي مي‌افتد كه «بونتي واليا» تهيه كننده فيلم وجود هر مشكلي را در اين رابطه رد مي‌كند.
يك ماه قبل كه خبر پيش توليد «فقط پنجابي» اعلام شد، از «آميتاب باچان» و «سانجي دات» به عنوان دو بازيگر اصلي آن اسم برده شد.
«آپوروا لاكيا» كارگردان فيلم در يك مصاحبه گفت هر دو بازيگر فيلمنامه را خوانده و نقش‌هاي خود در آن را پسنديده‌اند. در شرايطي كه همه چيز براي شروع فيلم‌برداري فيلم آماده بود، ناگهان «بونتي واليا» تصميم گرفت كارگرداني فيلم را به برادر خود «جاسپريت واليا» بسپارد. با تغيير كارگردان، تركيب بازيگران فيلم هم تغيير كرد.
تهيه كننده «فقط پنجابي» تصميم گرفت آميتا‌ب باچان را از پروژه كنار بگذرد و نقش او را به سانجي‌دات بدهد. با خالي ماندن نقشي كه سانجي دات قرار بود در فيلم بازي كند، «آبيشك باچان» براي ايفاي اين نقش انتخاب شد. اما سانجي دات به تهيه كننده فيلم گفت علاقه‌اي به بازي در نقشي كه قرار بود «آميتاب باچان» در فيلم بازي كند ندارد و به همين دليل ترجيح مي‌دهد خودرا از اين پروژه كنار بكشد.
«آبيشك باچان» هم اعلام كرد چون بدون هيچ دليل منطقي عذر پدر بازيگر او از اين پروژه خواسته شده، وي هم حاضر به همكاري با اين پروژه نيست.
اطرافيان سانجي دات مي‌گويند تغيير نقش‌هاي فيلم علت اصلي انصراف وي از حضور در آن نيست. به گفته آنها اين بازيگر تا شانزده ماه ديگر قرارداد بازي در فيلم‌هاي تازه را دارد و به همين نمي‌تواند قرار داد بازي در كارهاي جديد را بپذيرد.
اين در حالي است كه دات دوستي صميمي و نزديكي با «آپوروا لاكيا» كارگردان اصلي فيلم دارد و گفته مي‌شود كنار گذاشته شدن وي از اين پروژه، مي‌تواند يكي از دلايل اصلي انصراف دات از بازي در «فقط پنجابي» باشد.
دات كه چند ماه قبل فيلم كم‌فروش «آدم ربايي» را روي پرده سينماهاي هند داشت، اين هفته به صورت همزمان دو فيلم «آبي» و «بهترين آرزوها» را روانه اكران عمومي سينماهاي كشورش كرد.
اين فيلم‌ها در شرايطي در هند به نمايش عمومي درآمدند كه اهالي اين كشور آسيايي جشن ديوالي (‌جشن سال نوهندي) را برپا كردند.

========================================================

رنگ گيشه باليوود «آبي» شد


خبرگزاري فارس: «آبي» درام دلهره‌آور و اكشن سينماي هند با يك افتتاحيه عالي در سه روز اول نمايش خود، صدرنشين جدول هفتگي گيشه نمايش هند شد.
A0758726.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، استقبال تماشاگران در ديگر كشورهاي جهان هم از فيلم جديد آكشي كومار و سانجي دات خيلي خوب بوده است.
با چنين افتتاحيه بالايي، «آبي» هم به صف فيلم‌هاي پرفروش سال 2009 سينماي هند پيوست. اين درحالي است كه فيلم با هزينه‌اي 21 ميليون دلاري، تا به امروز پرخرج‌ترين محصول صنعت سينماي هند است.
«آبي» همزمان با دو فيلم ديگر و به مناسبت جشن ديوالي (جشن‌سال نوي هندي‌ها) به روي پرده سينماها رفت و تحليل‌گران اقتصادي سينما از قبل، براي آن پيش‌بيني فروش خوب و بالايي مي‌كردند.
با وجود آن كه فيلم‌هاي «بهترين آرزوها» و «من و خانم كانا» هم در كنار اين فيلم اكران عمومي شدند، ولي «آبي» يكي از بهترين افتتاحيه‌هاي امسال سينماي باليوود را داشته است.
زايدخان، لارا دوتا و كاترينا كايف (در يك نقش كوتاه و افتخاري) ديگر بازيگران فيلم هستند.
وضعيت جدول هفتگي فروش سينماهاي هند طي هفته‌اي كه گذشت به شرح زير است:
1- «آبي»، جديد،‌ پرفروش
2- «بهترين آرزوها» (با بازي سانجي دات، آجي ديدگان، فردين خان و بيپاشا باسو)، جديد، فروش: بالاي متوسط
3- «من و خانم كانا» (سلمان خان،‌كارينا كاپور و سهيل خان)، جديد، فروش: ضعيف
4- «بيدار شو سيد» (رانبير كاپور، كانكانا سن شارما) ، هفته سوم، پر فروش
5- «تحت تعقيب: زنده يا مرده» (سلمان خان، عايشه تاكيا)، هفته چهارم، پرفروش
قبل از جشن ديوالي، تحليل‌گران اقتصادي سينما نگران بودند اكران عمومي چند فيلم جديد به صورت همزمان در اين ايام، باعث كاهش فروش كلي هر يك از آنها شود.
اما در عمل چنين اتفاقي رخ نداد و دو فيلم از اين سه فيلم، فروش خوبي در جدول گيشه نمايش كردند.
با اين حال، افتتاحيه ضعيف «من و خانم كانا» باعث حيرت تحليل‌گران سينمايي شد. آنها پيش‌بيني مي‌كردند پس از موفقيت «تحت تعقيب»، فيلم جديد سلمان خان هم مشابه چنين موفقيتي را تكرار كنند.
در حقيقت، استقبال تماشاگران از فيلم پر فروش قبلي اين بازيگر باعث شد تا تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي جديد او، با شتاب اين فيلم‌ها را براي نمايش عمومي آماده كنند.
اما به دنبال عدم موفقيت مالي «من و خانم كانا» پيش‌بيني مي‌شود آنها شتاب خود را كنار بگذارند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دانيل كريگ از باند23 گفت؛
جيمزباند جديد اواخر سال 2010 كليد مي‌خورد


خبرگزاري فارس: «دانيل كريگ» ايفاگر نقش مأمور 007 اعلام كرد تازه‌ترين قسمت مجموعه فيلم «جيمز باند» اواخر سال آينده ميلادي جلوي دوربين مي‌رود.

A0300394.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، اين فيلم بيست و سومين قسمت از اين مجموعه قديمي پليسي جاسوسي است.
«دانيل كريگ» كه در شهر نيويورك در ديدار با هواداران مجموعه فيلم «جيمز باند» صحبت مي‌كرد در مقابل پرسش‌هاي متعدد آنان كه مي‌خواستند بدانند جيمز باند چه زماني ساخته مي‌شود، قرار گرفت و اين خبر را به صورت رسمي اعلام كرد.
اين در حالي است كه پس از اعلام اين خبر در رسانه‌هاي گروهي كمپاني «مترو گلدوين مه‌ير» كه تهيه كننده فيلم است حاضر به تأييد يا تكذيب اين خبر نشد.
با اين وجود خبرنگاران مي‌گويند تاريخي كه «دانيل كريگ» اعلام كرده تاريخ دقيقي است و قسمت جديد جيمزباند در زماني كه وي اعلام كرده جلوي دوربين مي‌رود.
«دانيل كريگ» با بازي در بيست و سومين قسمت مجموع فيلم جيمز باند براي سومين بار لباس معمول دو صفر هفت را به تن مي‌كند.
او 4 سال پيش با فيلم «كازينو رويال» هم‌كاري خود را با اين پروژه شروع كرد و حدود دو سال قبل «كوانتوم تسكين» را بازي كرد.
اين دو فيلم در سطح جهاني حدود 1.2 ميليارد دلار فروش كرده است.
هنوز براي سومين فيلم جيمز باندي اين بازيگر نامي انتخاب نشده است و رسانه‌ها از آن با نام موقت «باند 23» اسم مي‌برند.
«دانيل كريگ» در حال حاضر روي صحنه تئاتر «برادوي» مشغول بازي در نمايش «يك باران مداوم» است.
او در اين نمايش با «هيو جكمن» بازيگر مجموعه فيلم «مردان ايكس» هم‌بازي است.

======================================================
بازگشت دوباره «جين اير» به سينما


خبرگزاري فارس: نسخه تازه‌اي از قصه كلاسيك «جين اير» تبديل به فيلم سينمايي مي‌شود. شركت فيلمسازي انگليسي «بريت شينگل روبي» تهيه‌كننده فيلم است.
A0758712.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، براي كارگرداني نسخه جديد اين اثر قديمي «كري فوكوناگا» انتخاب شده است.
فيلمنامه فيلم را «مويرا بوفيني» نوشته است. اين فيلمنامه‌نويس اين روزها سخت مورد توجه صنعت سينماي انگلستان است.
نگارش چند فيلمنامه اقتباسي از قصه كتاب‌هاي معروف و پر سروصداي عالم ادبيات، باعث شد تا بوفيني تبديل به يكي از مطرح‌ترين چهره‌هاي هنري سينماي كشور خود بشود.
اونوول گرافيكي «تامارا دروه» اثر «پاسي سيموندز»را براي«استفن فريرز» تبديل به فيلمنامه كرد وبا همين كار موفقيت فراواني كسب كرد.
در عين حال، وي قصد دارد فيلم «بيزانتيوم» را بر اساس نمايش موفق صحنه‌اي خود، براي سينما كارگرداني كند.
فوكوناگا مي‌گويد فيلمنامه جديد «جين اير» بخش‌هاي خاصي از قصه قرن نوزدهمي «شارلوت برونته» را اقتباس كرده است و فيلم او متفاوت از «جين اير»هاي ديگري خواهد بود كه تا بحال صنعت سينما تهيه و توليد كرده است.
خط اصلي قصه فيلم درباره جواني است كه دلباخته يكي از كارمندان خود مي‌شود و اين درحالي است كه اين كارمند يك راز تاريك در دل خود دارد. كتاب برونته يكي از مهم‌ترين آثار ادبي انگلستان به شمار مي‌رود و قبل از اين بارها توسط سينماي آمريكا و انگلستان به صورت فيلم سينمايي و مجموعه تلويزيوني درآمده است.
تازه‌ترين فيلمي كه با نگاهي به اين قصه ساخته شد، محصول‌ سال 1996 به كارگرداني «فرانكو زفيره‌لي» است. در اين فيلم «شارلوت كينزبرگ» نقش جين اير را بازي كرد.
قرار بود «الي پيج» نقش جين اير را در نسخه جديد به عهده بگيرد. ولي وي از همكاري با اين پروژه انصراف داد و اكنون فوكوناگا در جست‌وجوي بازيگري براي اين نقش است.
فوكوناگا مدتي قبل با موفقيت درام اجتماعي «سين نومبره» در جشنواره فيلم ساندنس و دريافت جايزه بهترين كارگرداني اين جشنواره، به صورت يك چهره مطرح سينمايي درآمد. اين فيلم يك درام گنگستري است كه قصه‌اش در آمريكاي لاتين اتفاق مي‌افتد.
فيلمبرداري «جين اير» جديد اوايل سال جديد ميلادي شروع مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
سينماي 4 بعدي در كرج راه‌اندازي مي‌شود طي 2 ماه آينده؛
سينماي 4 بعدي در كرج راه‌اندازي مي‌شود
خبرگزاري فارس: معاون فرهنگي ـ اجتماعي شهرداري كرج از راه‌اندازي سينماي چهار بعدي ظرف دو ماه آينده در كرج خبر داد.

A0713361.jpg


حسين اميديان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در كرج اظهار داشت: نزديك‌ترين سينماي چهار بعدي به كرج در پارك ارم واقع شده و شهروندان براي تماشاي فيلم بايد به اين مركز مراجعه كنند و متحمل هزينه‌هاي رفت و آمد شوند با توجه به اين نياز طرح احداث سينماي مجازي در كرج شكل گرفت.
وي افزود: اين سينما با مشاركت بخش خصوصي و با اختصاص سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي غدير در منطقه اسلام‌آباد اين كلانشهر راه‌اندازي مي‌شود.
اميديان خاطرنشان كرد: براي احداث اين مركز تاكنون 21 ميليون تومان هزينه شده است و پيش‌بيني مي‌شود تا دو ماه آينده به بهره‌برداري برسد.
اين مسئول با اشاره به تفاوت اين سينما با سينماهاي موجود گفت: سينماي چهار بعدي، سينماي مدرني است كه فكر، خيال و حواس تماشاگر را فعال مي‌كند و همزمان با پخش فيلم، بو، صدا، حركت، لرزش و افكت‌هاي مختلف متناسب با صحنه‌هاي فيلم در سالن اجرا مي‌شود و تماشاگر خود را در فضاي فيلم احساس مي‌كند.
وي در ادامه سخنان خود از احداث چند پارك ترافيك در كرج خبر داد و اظهار داشت: آموزش يكي از مهم‌ترين مسايل در رفع مشكلات ترافيك است، براي ارتقاي ايمني ترافيك بايد آموزش در تمام مقطع سني وجود داشته باشد اما در بين گروه‌هاي مختلف آسيب پذير در محيط ترافيك ، كودكان بيشتر به دليل عدم آموزش آسيب مي‌بينند.
اميديان تأكيد كرد: آموزش‌هاي مستقيم رفتار ترافيكي به كودكان در محيط واقعي توأم با خطراتي براي آنها مي‌باشد بنابراين يكي از روش‌هاي آموزش عملي استفاده از پارك‌هاي آموزش ترافيك است كه شبيه محيط واقعي است به طور مثال: راه‌ها، خط آهن ، پياده رو و خيابا‌نها ،علائم راهنمايي، چراغ راهنماها و غيره در مقياس كوچكتر طراحي و احداث مي‌شود.
اين مسئول افزود: در اين پارك‌ها با آموزش عملي ايمني عبور و مرور به كودكان آموزش‌هاي نظري نيز براي افراد 5 تا 11 سال ارائه مي‌شود.
وي عنوان كرد: در اين راستا ايجاد چند پارك ترافيك در كرج از جمله طرح‌هاي در دست اجرا است كه در حال حاضر يك نمونه از اين مركز نيز در فرهنگسراي گلستان راه‌اندازي شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما معرفی شدند
سایت سینمایی مووی فون بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما را معرفی کرد که در این فهرست "هالووین" راب زامبی در صدر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اد تاهانی نویسنده این پایگاه ضمن اشاره به جذابیت‌های متنی و فرامتنی فیلم‌های منتسب به ژانر وحشت، نوشته که فهرست مذکور تنها فیلم‌هایی را دربر می‌گیرد که در سینما به نمایش عمومی درآمده‌اند. وگرنه در میان فیلم‌هایی که مستقیم وارد شبکه ویدیو و دی وی دی می‌شوند، فیلم‌های ضعیف و فاقد کیفیت بسیاری می‌توان یافت.

ترسناکترین نکته در فیلم‌های این فهرست 25گانه این است که چقدر ضعیف و کسالت‌بارند. "هالووین" ساخته راب زامبی و محصول سال 2007 بدترین فیلم ترسناک تاریخ سینما شناخته شده است.عنوان‌های بعدی به ترتیب به "نقشه 9 از فضای بیرونی" ساخته اد وود مشهور به بدترین کارگردان تاریخ سینما، "کتاب سایه‌ها: بلرویچ 2"، "دو هزار دیوانه" و "روانی" گاس ون سنت هستند.

در ادامه این فهرست نام‌هایی چون "جن‌گیر 2"، "مرد حصیری"، "اره 5"، "امریکایی گرگ‌نما در پاریس" و "گوتیکا" دیده می‌شود. مهمترین نکته در این فهرست حضور پرشمار قسمت‌های بعدی یک فیلم موفق و بازسازی فیلم‌های کلاسیک ژانر هراس است.

نویسنده در پایان به فیلمسازان توصیه می‌کند هرگز یک فیلم موفق سال‌های گذشته را بازسازی نکنند و تهیه‌کنندگان هم پس از توفیق یک فیلم ترسناک، نسبت به ادامه ماجرا در قسمت‌های بعدی وسوسه نشوند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«پدرخوانده» چگونه خلق شد‌؟






سینمای‌جهان- ترجمه اميررضا نوري‌زاده:
نسخه تكميل شده‌ شاهكار ماندگار فرانسيس فورد كاپولا در اين ماه در اكثر كشورهاي جهان به اكران مجدد در آمد. 37سال پس از اكران پدرخوانده هنوز اين سؤال مطرح است كه چه فرمولي سبب ساخت يكي از موفق‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما شد؟ نظر منتقدان در اين زمينه متفاوت است ولي يك چيز محرز به‌نظر مي‌رسد و آن تعادلي غريب بين سينماي سرگرم‌كننده و ايده‌هاي بديع هنري است؛ هر چند كه براي رسيدن به اين ميزان از موفقيت فرانسيس فورد كاپولا و عواملش روزهاي سختي را پشت سر گذاشتند و اصولا رسيدن به قله افتخار و موفقيت هرگز در ذهن او جايي نداشت. [نجات پدرخوانده]
فيلم با 6 ميليون دلار هزينه ساخته شد اما در اكران عمومي‌اش در سال‌1972 طي 18‌هفته بيش از 101‌ميليون دلار فروش كرد و نامزد دريافت 11‌جايزه اسكار شد و 3جايزه را به دست آورد. ال رودي تهيه‌كننده فيلم در يادآوري خاطرات آن روزها مي‌گويد: پدرخوانده پردردسرترين فيلمي بود كه مي‌توانم به خاطر بياورم و هيچ‌كس حتي از يك روز حضور در سر صحنه آن لذت نبرد.كاپولا هم با اين موضوع موافق است و مي‌گويد: تنش‌ها بدون توقف ادامه داشت و من هر روز منتظر اخراج بودم. [پاييز پدرخوانده]
البته شايد اين تنش‌ها و مشكلات از نويسنده رمان به فيلم و عوامل آن به ارث رسيده بود.ماريو پوزو، نويسنده كتاب هم مشكلات فراواني براي انتشار كتابش داشت و 8ناشر آن را بدون توجه به محتوايش رد كرده بودند چون نمي‌خواستند از يك نويسنده ميان‌رتبه با بدهي‌هاي فراوان و سابقه قماربازي كتابي چاپ كنند و آشنايي با يك دوست در نهايت مقدمات چاپ كتاب را فراهم كرد و براي 67 هفته پرفروش‌ترين كتاب فهرست نيويورك تايمز بود. پارامونت زماني اقدام به خريد حقوق اقتباس رمان كرده بود كه پوزو تنها 100‌ صفحه از كتاب را نوشته بود و در مجموع 12500 دلار به پوزو پرداخت و قرار شد اگر فيلمي براساس آن ساخته شد دستمزد پوزو به 50 هزار دلار افزايش پيدا كند.
حالا همه پدرخوانده را بزرگترين فيلم پارامونت مي‌دانند اما اگر هوشياري رابرت اوانز، مدير توليد استوديو نبود آنها قافيه را به برت لنكستر باخته بودند و تنها يك روز با وقوع اين فاجعه فاصله بود: برت لنكستر در نقش دون كورلئونه بازي كند.
كاپولا هم گزينه اول هيچ‌كس نبود و تنها زماني نوبت به او رسيد كه جمعي از كارگردانان از جمله ارتور پن، پيتر يتس، كاستا گاوراس، اوتو پره مينجر، ريچارد بروكس، اليا كازان، فرد زينمان، فرانكلين جي شافنر، ريچارد لستر و...‌ همگي به پارامونت نه گفتند.اوانز هم معتقد بود در گذشته فيلم‌هاي مافيايي به اين دليل موفق نشده‌اند كه توسط يهودي‌ها كارگرداني شده و بازيگران اصلي‌اش نيز يهودي بوده‌اند.او براي كارگرداني اين فيلم، كاپولاي آمريكايي- ايتاليايي را برگزيد اما او هم ابتدا به اوانز نه گفت و تصور مي‌كرد داستان پوزو اثري عامه‌پسند و احساساتي و بي‌كلاس است.
ولي ورشكستگي شركت فيلمسازي كاپولا به نام « امريكن زئو تروپ» او را ناچار به قبول اين پروژه كرد و زماني كه در سر صحنه حاضر شد در تغيير نگاهي عجيب داستان پوزو را روايت پادشاهي و 3پسرش خواند. پوزو شيوه كار كاپولا را دوست داشت و استوديو ابراز تمايل كرد تا لوكيشن اصلي فيلم براي كاهش هزينه‌ها به كانزاس سيتي منتقل شود اما كاپولا مخالفت كرد و درخواست 5 ميليون دلار بودجه كرد. برنامه كاري پيشنهادي كاپولا 80 روز فيلمبرداري بود اما استوديو تنها 53 روز به او فرصت داد.
سؤال بعدي و شايد مهم‌ترين سؤال انتخاب هنرپيشه نقش دون كورلئونه بود. پارامونت ابتدا آنتوني كويين را انتخاب كرده بود ولي در فهرست آنها نام‌هايي چون لاورنس اوليويه، جورج سي‌اسكات، ژان‌گابن، ويتوريو دسيكا و جان هيوستون ديده مي‌شد اما كاپولا مارلون براندو را مي‌خواست كه به‌دليل فاجعه‌هاي متعدد در گيشه سال‌ها بود كه به ليست سياه استوديوها منتقل شده بود.
اما با اظهارنظر استن‌جاف، مدير استوديو پارامونت مبني بر اينكه مارلون براندو هرگز در اين فيلم بازي نخواهد كرد به‌نظر مي‌رسيد حتي امكان چانه‌زني هم وجود نخواهد داشت.كاپولا كه برنامه‌هايش را براي اين فيلم از دست رفته مي‌ديد در ملاقاتي با مديران استوديو اصرار كرد براندو بهترين هنرپيشه حال حاضر دنياست و در اواخر جلسه در حالي‌كه روي اين اظهارنظرش تاكيد مي‌كرد ناگهان از حال رفت و مديران استوديو كه تصور كردند كاپولا دچار حمله قلبي شده ناگهان با درخواست او موافقت كردند.
ولي انتخاب باقي تيم بازيگران هم دردسرساز بود. پارامونت رابرت‌ردفورد يا رايان‌اونيل را براي نقش مايكل مي‌خواست ولي ردفورد و پس از او وارن‌بيتي نقش را رد كردند و براي آن ديويد كارادين و دين استاكول در نظر گرفته شدند و حتي رابرت دنيرو براي آن تست داد و فيلم‌هاي تست آنها همچنان موجود است ولي كاپولا با ديدن بازي پاچينو او را انتخاب كرد و فرد راس بازيگردان فيلم، او را به‌رغم جثه كوچكش انتخاب كرد هر چند كه دستمزدش براي كل فيلم 35 هزار دلار بود. جيمزكان هم كه براي خودش در آن زمان كسي بود براي نقش مايكل تست داد ولي در نهايت نقش ساني به او رسيد و جان‌كزل هم براي نقش فردو انتخاب شد. اما پيتر فالك و جان كازاوتس هر دو براي نقش تام هاگن كه به رابرت دوال رسيد از كاپولا درخواست نقش كردند و جواب منفي شنيدند.
فيلم درگيري‌هاي خانوادگي را هم براي كاپولا به‌دنبال داشت.كاپولا ابتدا با مادرش براي بازي خواهرش تاليا شاير در فيلم درگيري پيدا كرد اما مشخص بود در نهايت راي مادر پذيرفته مي‌شود و پدرخوانده به فيلمي خانوادگي با حضور خواهر، پدر و مادر كاپولا و دختر يك ماهه‌اش سوفيا بدل مي‌شود. دوران فيلمبرداري هم براي كاپولا زجرآور بود و او هميشه بايد با مشكلات پيش‌بيني نشده دست و پنجه‌نرم مي‌كرد و البته ذهن او پر از افكار منفي بود كه آرامشش را حين كار مي‌گرفت.
او به شكل تصادفي از چند تن از عوامل شنيده بود كه فيلم را يك تكه آشغال توصيف كرده بودند و او را ناديده مي‌گرفتند. در چنين شرايطي كاپولا تصور مي‌كرد هر روز ممكن است كارگرداني مثل كازان سر صحنه بيايد و از او محترمانه بخواهد كه لوكيشن را ترك كند ولي براندو تهديد كرد در صورت عدم‌حضور كاپولا از كار كناره‌گيري مي‌كند.
حتي پاچينو هم با وجود دستمزد اندكش جايگاه محكمي در فيلم نداشت و تنها پس از فيلمبرداري صحنه انتقام‌‌گيري خونين در رستوران بود كه مديران استوديو او را براي اين نقش پسنديدند.براندو هم خوب بود.همه خوب بودند و كاپولا اشاره مي‌كند: بدون استثنا تمامي ايده‌هاي عجيب من براي اين فيلم عالي از آب درآمد.ولي دردسرها تمامي نداشت.
در اواخر كار اوانز تصور مي‌كرد فيلمبرداري صحنه مرگ دون كورلئونه ضروري نيست ولي اين سكانس يكي از بهترين سكانس‌هاي فيلم حاضر محسوب مي‌شود. گوردون‌ويليس، كاپولا را غيرحرفه‌اي مي‌دانست و از اين تيم بازيگران متنفر بود حتي موسيقي به ياد ماندني نينا روتا هم توسط اوانز رد شد و تنها زماني جايگاهش در فيلم تثبيت شد كه در اكران آزمايشي مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.
مشكل نهايي زمان فيلم بود. كاپولا به‌دليل قوانين عجيب استوديو زمان فيلم را به 135‌دقيقه كاهش داد ولي اوانز او را به دفترش فراخواند و گفت: تو يك حماسه را فيلمبرداري كردي و حالا داري تيزر تحويلم مي‌دهي؟ من از تو يك فيلم مي‌خواهم! فيلم با تدوين مجدد نزديك به 3ساعت شد و فيلم محبوب منتقدين در دهه‌1970شد.
 
Last edited:

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
انتخاب پورسرخ و شاهرخ‌شاهي و جستجو براي بازيگر نقش حضرت موسي


خبرگزاري فارس: تهيه‌كننده فيلم «ناسپاس» برگرفته از زندگي حضرت موسي‌(ع)، با اشاره به اين كه پوريا پورسرخ، نيما شاهرخ‌شاهي و محمدعلي ساربان براي بازي در اين فيلم انتخاب شده‌اند، گفت: هنوز بازيگر نقش حضرت موسي(ع) براي حضور در اين پروژه انتخاب نشده است.
A0747236.jpg


«محسن جاهد» تهيه كننده «ناسپاس» در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، حسن هدايت قصد دارد فيلم سينمايي «ناسپاس»را برگرفته از زندگي حضرت موسي(ع) به تصوير بكشد. هنوز بازيگر نقش حضرت موسي(ع) انتخاب نشده اما حضور پوريا پورسرخ، نيما شاهرخ‌شاهي و محمدعلي ساربان دراين فيلم قطعي شده است.
وي گفت: حدود چهل روز است كه «ناسپاس» در پيش توليد است و قبل از نيمه آبان، فيلم را كليد مي‌زنيم. همچنين تخمين زده شده كه اين پروژه حدود دو ماه در تهران و حومه فيلمبرداري شود.
جاهد گفت: تلاش ما بر اين است كه «ناسپاس» به بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر برسد و براي اين كار، تدوين همزمان كار را «حسن ايوبي» انجام خواهد داد.
عوامل سازنده «ناسپاس»‌ كه تاكنون انتخاب شده‌اند، عبارتند از:
كارگردان و طراح صحنه و لباس: حسن هدايت، مديرفيلمبرداري و تهيه كننده: محسن جاهد، نويسندگان: حسين اكبرزاده و اصفر هاشمي، دستيار كارگردان: وحيد اويسي، مديرتوليد: بهمن گودرزي، تدوين حسن ايوبي، صدابردار: اميرمحمدشاهوردي، صداگذار: اصغر موسوي‌نژاد، فيلمبردار: حسن سليمان ميگوني، برنامه ريز: عليرضا نصر، بازيگران: پوريا پورسرخ، نيما شاهرخ‌شاهي، محمدعلي ساربان و ...
بنابراين گزارش، اين فيلم سينمايي به تهيه كنندگي «محسن جاهد» و به سفارش شبكه جهاني سحر ساخته خواهد شد و هدايت در حال حاضر مشغول انتخاب بازيگران به ويژه بازيگر نقش حضرت موسي(ع) است.
هم‌زمان با انتخاب بازيگران؛ بخشي از دكورهاي اين سريال در شهرك سينمايي غزالي ساخته شده است.
داستان اين فيلم سينمايي بيشتر درباره دوران پيامبري اين حضرت است و ايرادهايي كه قوم بني اسرائيل از حضرت موسي(ع) مي‌گرفتند، جزو بخش‌هاي پررنگ اين فيلم سينمايي است.
آخرين ساخته هدايت فيلم تلويزيوني «مرگ يك شاعر» با محوريت زندگي ميرزاده عشقي است كه در مركز سيما فيلم ساخته شده و در نوبت پخش از تلويزيون قرار دارد.

==================================================

حرف‌هاي «مجتبي راعي»‌ درباره سفر به هاليوود و آخرين وضعيت فيلم‌هايش


خبرگزاري فارس: «مجتبي راعي» از سفر به آمريكا، آخرين وضعيت فيلم «عصر روز دهم»، اكران عمومي فيلم «سفر به هيدالو» و سرانجام ساخت فيلم مستندي درباره خفاش شب سخن گفت.
A0755061.jpg


«مجتبي راعي» در گفت وگو با خبرنگار سينمايي فارس، درباره سفر خود به همراه تعدادي از سينماگران به به آمريكا، گفت: اين سفر، سفر بسيار خوبي بود و من در كل، آن را براي سينماي ايران مثبت ارزيابي مي‌كنم.
وي افزود: اگر برنامه‌ريزي خوبي انجام شود، چنين برنامه‌هايي فرصت‌هاي مناسبي را براي سينماي ايران ايجاد خواهد كرد.
راعي درباره فيلم «عصر روز دهم» نيز گفت: يك جلسه فيلمبرداري صحنه انفجار در شهرك دفاع مقدس باقي مانده است كه در يكي دو روز انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: «عصر روز دهم» تقريبا در مرحله پايان تدوين است.
راعي همچنين درباره وضعيت فيلم «سفر به هيدالو» گفت: من خيلي اميدوارم كه اين فيلم مشكلاتش حل شده و در سينماها نمايش داده شود و از محاق توقيف خارج شود.
وي بااشاره به نمايش اين فيلم در آمريكا گفت :سفر به هيدالو فيلمي بود كه براي آنها كاملا جالب بود.
راعي در ادامه در پاسخ به سوالي درباره وضعيت مستند «پله پله تا ملاقات شيطان» كه مستندي درباره «خفاش شب» است، گفت: با اين كه مسئولان چندين دفعه قول دادند كه اسناد تصويري متعلق به «خفاش شب» را به ما بدهند ولي متوجه شدم كه فقط دفع‌الوقت مي‌كنند و اينگونه، يكسال من را معطل كردند.
راعي در عين حال گفت: اين مستند به نظرم فيلم خوبي خواهد شد و نسبت به موفقيت آن اميدوار هستم.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
خبرگزاري فارس:تهيه‌كنندگان فيلم «قربان» براي جلوگيري از رقابت همزمان فيلم‌شان با «ده دانا دان»، محصول خود را يك هفته زودتر روانه پرده سينماهاي هند مي‌كنند.
A0720641.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، قرار بود اين دو فيلم در روز 27 نوامبر اكران عمومي شوند و با هم به رقابت بپردازند اما «كارن جوهر» تهيه كننده فيلم «قربان» اعلام كرد، محصول تازه شركت سينمايي‌اش روز 20 نوامبر به نمايش عمومي در مي‌آيد.
جوهر در شرايطي فيلم خود را يك هفته زودتر به نمايش عمومي مي‌گذارد كه اين فيلم حال و هوايي اكشن و دلهره‌آور دارد و از نظر مضمون و شكل ظاهري، شباهتي به كمدي خانوادگي «ده دانا دان» ندارد.
با اين وجود، جوهر مي‌گويد: «هر دو فيلم قصه خوبي دارند. كارگردان‌هايي هم كه آنها را ساخته‌اند، از فيلمسازان مستعد و قوي كشور هستند. تعدادي از بهترين بازيگران جوان سينماي هند هم در نقش‌هاي اصلي هر دو فيلم ظاهر شده‌اند. به همين دليل احساس كردم با وجود آن كه حال و هواي اين دو فيلم كاملا با يكديگر تفاوت دارد، ولي بهتر است كه اكران عمومي آنها به صورت همزمان نباشد.»
«قربان» كه بخش عمده قصه آن در آمريكا اتفاق مي‌‌‌افتد، درباره خطر يك اقدام تروريستي در خاك آمريكاست. «ام پوري» در اين فيلم در نقش يك تروريست خطرناك هندي بازي كرده است.
سيف‌علي خان، كارينا كاپور، ويويك اوبروي و ديا ميرزا ديگر بازيگران فيلم هستند.
رنزل دسيلوا مي‌‌گويد با اين فيلم يكي از بهترين كارهاي سينمايي خود را كارگرداني كرده است.
«ده دانا دان» دومين همكاري «پريادرشان» كمدي‌ساز موفق هندي با «آكشي كومار» پس از كمدي موفق «پول بولايلا» در سال 2007 است.
سازندگان فيلم خط اصلي قصه آن را افشا نكرده‌اند و فقط گفته‌اند يك كمدي بزن و بكوب و جوان‌پسند خانوادگي تهيه كرده‌اند.
كاترينا كايف، سونيل شتي، نيها دوپيا و سميرا ردي ديگر نقشهاي اين فيلم را به عهده دارند.
پريادارشان حركت كارن جوهر را اقدامي مفيد و مثبت ارزيابي كرده و مي‌‌گويد: «از رقابت بين اين دو فيلم هيچ كس سود نمي‌برد. كارن جوهر اقدامي درست انجام داد. حالا هر دو فيلم فضاي كافي براي مطرح شدن دارند و نمايش عمومي آنها لطمه‌اي به فيلم ديگر نمي‌زند. من مدتي قبل با تهيه كنندگان فيلم خودم تماس گرفتم و به آنها پيشنهاد كردم زمان نمايش عمومي آن را تغيير دهند. آنها گفتند جوهر تصميم به تغيير زمان اكران عمومي فيلم خود گرفته و ديگر نيازي نيست كه فيلم‌ ما هم زمان نمايش عمومي خود را تغيير دهد.»
تحليل‌گران اقتصادي سينما براي هر دو فيلم در جدول هفتگي گيشه نمايش، پيش‌بيني فروش بالايي مي‌كنند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
خبرگزاري فارس: تحليل‌گران سينمايي با كمال تعجب شاهد استقبال تماشاگران آمريكايي شمالي از فيلم ترسناك «فعاليت غيرطبيعي» هستند.

به گزارش خبرگزاري فارس اين فيلم كه اين هفته شاهد افزايش تعداد سالن سينماهاي نمايش‌دهنده خود بود روز جمعه حدود 8 ميليون دلار فروش كرد با اين رقم فروش فيلم به عنوان مطرح‌ترين و پرفروش‌ترين محصول سينمايي را در روز جمعه سينماهاي آمريكا به خود اختصاص داد.
اين اتفاق در شرايطي رخ مي‌دهد كه ششمين قسمت مجموعه فيلم اره از روز جمعه در 3 هزار و 36 سالن سينماي آمريكا و كانادا به روز پرده رفته است.
تحليل‌گران اقتصادي سينما با آنكه براي فعاليت غيرطبيعي پيش‌بيني موفقيت خوب مالي مي‌كردند ولي تصور آن را نمي‌كردند كه اين فيلم بتواند به فروشي بالاتر از «اره 6» دست پيدا كند.
تحليل‌گران سينمايي صبح روز جمعه همزمان با اكران عمومي 4 فيلم جديد گفتند رقابت اصلي در جدول اين هفته گيشه نمايش با «اره 6» و «فعاليت غيرطبيعي» خواهد بود.
«فعاليت غيرطبيعي» با افزايش سينماهاي نمايش دهنده خود از 700 به 1900 سالن اميدوار است كه فروش خود را به سطح بالايي برساند اين فيلم كه با دوربين روي دست فيلمبرداري شده و هيچ بازيگر مشهوري را در نقش‌هاي اصلي خود ندارد 4 هفته قبل در آمريكاي شمالي اكران عمومي شد و به تدريج مورد توجه تماشاگران سينما قرار گرفت.
اين هفته هم به عنوان يك هفته خوب براي اين فيلم اعلام شد، زيرا مردم آمريكا شمالي جشن ترسناك سالانه هالووين را برپا مي‌كنند.
در چنين ايامي فيلم‌هاي دلهره‌آور و ترسناك با موفقيت خوب مالي روبرو مي‌شوند.
«اره 6» در اولين روز نمايش خود 7 ميليون دلار فروش كرد و پس از فعاليت غيرطبيعي در رديف دوم فروش خوب روز جمعه نشست.
تحليل‌گران سينمايي براي اين فيلم پيش‌بيني يك افتتاحيه 25 تا 35 ميليون دلاري كرده‌اند و با توجه به فروش 8 ميليون دلاري فعاليت غيرطبيعي در روز اول نمايش، مي‌توان گفت كه فروش 3 روز اول اين فيلم بين 25 تا 35 ميليون دلار خواهد شد.
اين فيلم كم‌خرج تابه‌حال 48 ميليون دلار فروش كرده است و اگر در تعطيلات آخر هفته فروشي 20 تا 30 ميليون دلاري داشته باشد حكم يك پديده سينمايي را خواهد گرفت.
چنين رقم فروشي در هفته پنجم به معني آن است كه اين فيلم طي 3 روز نمايش توانسته به فروشي بيش از نيمي از كل فروش خود دست پيدا كند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
/سينماي چين/
«كيانو ريوز» تهيه كننده يك فيلم چيني مي‌شود


خبرگزاري فارس: «كيانو ريوز» تهيه كننده يك فيلم چيني مي‌شود كه بازيگر اصلي آن طراح حركات موزون و بدل كار مجموعه فيلم سه قسمتي «ماتريكس» است.

A0703682.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، «داژينگ ژانگ» بازيگر اصلي درام اكشن چيني زبان «مرد كونگ فويي» است. سرمايه‌گذار اصلي فيلم شركت چيني «چانيا فيلم گروپ» است و يكي از تهيه‌كنندگان بخش خصوصي چيني هم بخشي از سرمايه آن را تأمين مي‌كند. اما آنچه كه بيشتر از اين سرمايه گذاران اصلي «مرد كونگ فويي» توجه محافل مختلف سينمايي را به خود جلب كرده همكاري مالي كيانو ريوز با آن است.
آشنايي ريوز با ژانگ هنگام توليد مجموعه فيلم «ماتريكس» باعث شد تا اين بازيگر بيروتي تبار تصميم بگيرد بر روي فيلمي كه اين بدل كار قديمي بازي مي‌كند سرمايه‌گذاري كند. ژانگ بدل‌كار اصلي فيلم‌هاي موفق ديگري همچون «فرشتگان چارلي» و «ببرخيزان، اژدهاي غران» هم بوده است و به عنوان يك بدل‌كار شهرت خيلي زيادي دارد.
«مرد كونگ فويي» با هزينه‌اي 3 ميليون دلاري تهيه مي‌شود و كليد فيلمبرداري آن همين روزها در يكي از شهرهاي چين زده مي‌شود.
فيلم كه هنرهاي رزمي و كاراته حرف اصلي آن را مي‌زند قصه‌اي امروزي دارد. اين قصه درباره يك استاد هنرهاي رزمي است كه به شكلي اتفاقي جان يك پسربچه را از خطر ربوده شدن توسط يك گروه آدم رباي خارجي نجات مي‌دهد.
او به اين پسربچه آموزش هاي رزمي را مي‌دهد و با اين كار دنياي وي و ارزش‌هايي را كه به آنها اعتقاد دارد تغيير مي‌دهد. «ونسا برانچ» بازيگر مجموعه فيلم «دزدان دريايي كارائيب» و «جيانگ منجي» بازيگر مطرح زن چيني هم در اين فيلم بازي دارند.
نكته جالب فيلم در اين است كه برانچ در آن در نقش منفي ظاهر مي‌شود. همدست او در فيلم «چينا مك كي» است كه مدتي قبل تماشاگران سينما او را در فيلم «جي آي جو» ديدند.
سازندگان فيلم تلاش دارند كار فيلمبرداري آن را تا قبل از پايان سال جاري ميلادي تمام كنند تا بتوانند آن را براي نمايش در تابستان 2010 آماده كنند.
«چيونگ يانك يوئن» كارگردان فيلم است.
احتمال زيادي وجود دارد كه كيانو ريوز به عنوان بازيگر مهمان نقش كوتاهي در فيلم بازي كند ولي اين نكته هنوز تأييد نشده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دي‌كاپريو گزينه كارگردان- جاني دپ گزينه تهيه‌كنندگان؛
اختلاف اسكورسيزي با تهيه‌كنندگان در انتخاب بازيگر نقش «فرانك سيناترا»


خبرگزاري فارس: در شرايطي كه اسكورسيزي براي فيلم «سيناترا»، لئوناردو دي‌كاپريو را انتخاب كرده، خبر مي‌رسد كه تهيه‌كنندگان آن مايل هستند از جاني دپ براي ايفاي نقش سيناترا استفاده كنند.

A0619443.jpg



به گزارش خبرگزاي فارس، مارتين اسكورسيزي فيلمساز كهنه‌كار سينما كه كارگرداني سه فيلم جديد سينمايي را در محصول كار خود دارد، شايد «سيناترا» را در سال جديد ميلادي جلوي دوربين نبرد.
«سيناترا» كه در كنار «سكوت» و «ظهور تئودور روزولت» يكي از سه پروژه پر سر و صداي اين فيلمساز قديمي است، ظاهرا با مشكل بازيگر رو به رو شده است. در شرايطي كه اسكورسيزي براي فيلم سيناتراي خود لئورادو ديكاپريو بازيگر مورد علاقه خود را انتخاب كرده است خبر مي‌رسد كه تهيه‌كنندگان آن مايل هستند از جاني دپ براي ايفاي نقش فرانك سيناترا استفاده كند.
سايت سينمايي IMDB كه مدتي قبل خبر از آن داده بود كه دي‌كاپريو در فيلم سيناترا بازي مي‌كند، اخيرا نام اين بازيگر را از فهرست بازيگران فيلم حذف كرده است.
تعدادي از نشريات سينمايي مي‌نويسند كه تهيه‌كنندگان فيلم تمايلي به حضور دي‌كاپريو در اين فيلم ندارد.
اين در حالي است كه اسكورسيزي چهار فيلم آخر خود را با بازي دي‌كاپريو در نقش اصلي كارگرداني كرده است و حتي قرار است اين بازيگر در فيلم «ظهور تئودور روزولت»، نقش روزولت رئيس جمهور وقت آمريكا را بازي كند.
مشكل انتخاب بازيگر اصلي فيلم سيناترا در شرايطي گريبان سازندگان آن را گرفته است كه اسكورسيزي حتي دو بازيگر اصلي پروژه ديگر خود سكوت را نيز انتخاب كرده است.
در فيلم «سكوت»، بنيسيو دل‌تورو و گائل گارسيابرنال نقش‌هاي اصلي را به عهده دارند. اين دو بازيگر مكزيكي در اين فيلم در نقش دو كشيش قرن هفدهمي ظاهر مي‌شود كه راهي كشور ژاپن مي‌شوند تا به تبليغ آيين مسيحيت در يك كشور آسيايي بپردازند. ولي در آنجا با موجي از مخالفت اهالي ژاپن رو به رو مي‌شوند.
فيلم «سكوت» را اسكورسيزي بر اساس قصه كتاب تحسين شده پر خواننده شوكاسو ان دو، نويسنده ژاپني مي‌سازد.
اگر اسكوسيزي با تهيه كنندگان فيلم سيناترا به توافق نرسد كارگرداني آن را به حالت تعليق درمي‌آورد و يكي از دو فيلم «سكوت» و «ظهور تئودور روزولت» را جلوي دوربين مي‌برد.
اسكورسيزي اصرار دارد كه نقش فرانك سيناترا را دي‌كاپريو بازي كند و مي‌گويد به جز اين بازيگر حاضر به همكاري با هيچ بازيگر ديگري در اين پروژه نيست.
اسكورسيزي قصد دارد در فيلم «سيناترا»، بخش‌هاي مختلف زندگي اين خواننده و بازيگر جنجالي دهه 60 ميلادي را به نمايش بگذارد. با آن كه «فرانك سيناترا» يك خواننده و بازيگر معروف و محبوب بود اما چند كتاب شرح حالي كه درباره وي نوشته شده است به بخش‌هاي تاريك زندگي او نيز اشاراتي كرده‌اند، در اين كتاب‌ها فرانك سيناترا متهم شده كه با باندهاي مافيايي و زيرزميني آمريكا در دوران فعاليت هنري خود ارتباط نزديكي داشته است.
به گفته شرح حال نويسان اين كتاب‌ها، فرانك سيناترا و دوست و همكار صميمي او دين مارتين با كمك پول‌هاي گروه‌هاي مافيايي تبديل به هنرنداني سرشناس شده است.
رسانه‌هاي گروهي با توجه به مشكل انتخاب بازيگر فيلم سيناترا مي‌گويند از قرار معلوم بايد مثل زندگي جنجالي و پر سر و صداي فرانك سيناترا منتظر بحث و جنجال زيادي پيرامون نسخه سينمايي زندگي اين بازيگر بود.
 
بالا