• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

ناصر خان حجازی

aghamostafaa

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
7,235
لایک‌ها
18,128
سن
38
محل سکونت
اصفهان
به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، دکتر فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، شب گذشته به همراه معاون خود راهی بهشت زهرا(ص) شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، دکتر فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، شب گذشته به همراه معاون خود راهی بهشت زهرا(ص) شد.مدیرعامل استقلال به همراه سیدمهدی علوی معاون باشگاه، همزمان با مراسم احیای لیالی قدر، با حضور در بهشت زهرا بر سر مزار ناصر حجازی، اسطوره باشگاه استقلال و همچنین داود جورابلو لیدر فقید باشگاه، به قرائت فاتحه پرداختند.
 

mehdi.pure

Registered User
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2010
نوشته‌ها
384
لایک‌ها
59
نامه علی کریمی به ناصر حجازی
ناصر حجازی که به علت صراحت بیان کمتر مجال حضور در برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در زمان حیاتش پیدا کرد، بارها از علی کریمی به عنوان بازیکن مردمی نام برد که همواره همسو بودنش را با مردم اثبات کرده است. وی علی کریمی را نزدیکترین شخص از نظر اخلاقی به خودش عنوان کرد.

علی کریمی در فروردین ۱۳۹۰ در یادداشتی خطاب به ناصر حجازی از او به عنوان اسطوره ای یاد کرد که همواره بر خلاف جهت آب شنا کرده و به دنبال باد نرفته است. در یادداشت علی کریمی خطاب به ناصر حجازی آمده است :

« در حالی که فضای فوتبال را ریا کاری و تظاهر مسموم کرده است و در روزگارانی که نوکرم و چاکرمهای مصنوعی و مصلحتی همه جا رایج شده است، ناصر حجازی را باید اسطوره ای با شخصیت، چهره ای یکرنگ و استثنایی در این فوتبال به حساب آوریم.

او سالهای سال در کنج خانه اش و بی توجه به هیاهوی پوشالی اطراف خویش، سخت ترین تبعیض‌ها ، ظلم‌ها و بی اعتنایی ها را دیده اما به هیچ قیمتی حاضر نشده است تا به فروش گذاشته شود. این اسطوره به واقع کمیاب ما، کرنش را بلد نیست.

ناصر حجازی چهره ای مقاوم در مقابل زورگویان است. او بدون هیچ ملاحظه کاری معایب را می گوید و دلسوزی راستین می باشد که هرگز تن به خوش خدمتی نداده است و حرفهایش همواره در راستای مصلحت فوتبال و ضد مصلحت شخصی خویش بوده است. هر چند این روزها که حال و روز خوشی ندارد، صاحب منصبان پست و مقامهای گوناگونی به او تعارف می کنند اما ای کاش آن روزگارانی که حجازی به خاطر بی اعتنایی ها مجبور به زندگی سخت و طاقت فرسا در بنگلادش شده بود او را به بازی می گرفتند.هر چند که حجازی اهل بازی نبوده و نیست که اگر این طور بود هیچ گاه حجازی نبود.

او همیشه خواسته خودش باشد. درود به مرام و عزت او که می توانیم همواره به چنین اسطوره ای افتخار کنیم و مرام و معرفت ایشان را برای دیگران الگو سازی نماییم. مردی که هیچ گاه دنبال باد نرفته است و همواره در تلاطم و جهت خلاف جریان آب شنا می کند.
در خاتمه فوتبال تمام می شود، همانطور که سالهاست فوتبال را برای حجازی تمام کرده اند اما آنچه از ایشان باقی مانده است همانا شخصیت منحصر به فرد، مرام پهلوان منشانه و یکرنگی های همیشگی اش است. خدایا او را برای ما حفظ کن.»
 

leylandblue

Registered User
تاریخ عضویت
9 مارس 2010
نوشته‌ها
268
لایک‌ها
98
آتیلا: تی‌شرت حجازی هم ممنوع شده

کسی که تی‌شرت با عکس ناصر حجازی بر تن داشته باشد یا عکس او دستش باشد را به ورزشگاه راه نمی‌دهند

2.jpg

آتیلا حجازی دلخور است. از وقتی که در روز سالگرد ناصر حجازی که استقلال با الشباب بازی داشت و هیچ یادی از ناصر خان نشد فرزند او می گوید دیگر هیچ توقعی از کسی ندارد. هر سال که می گذرد یاد کردن از ناصر حجازی در ورزشگاههای ایران کمرنگ می شود. اتفاقی که آتیلا آن را به حافظه ضعیف مردم ربط نمی دهد بلکه می گوید مسئولان در تلاش هستند یاد و خاطره ناصر حجازی را کمرنگ کنند. آتیلا درباره دلخوری هایش به قانون می گوید:" اسم بردن از ناصر حجازی در ورزشگاههای ایران به ویژه در بازیهای استقلال نوعی جرم است. بارها هواداران به من زنگ زده اند و گفته اند به خاطر نام بردن از پدرم از لیدرها کتک خورده اند." مدتهاست خبری از بنرهای حجازی در ورزشگاه آزادی نیست" آقایان اجازه نمی دهند. کسی که تیشرت با عکس ناصر حجازی بر تن داشته باشد یا عکس او دستش باشد را به ورزشگاه راه نمی دهند. حتی نام بردن از پدرم را هم ممنوع کرده اند. مگر می توانند با این کارها پدر من یا هر فرد دیگری که در دل مردم جای دارد را از یادها ببرند؟ بیرون گود نشسته ام و به تلاشهای کسانی که می خواهند حجازی را از یاد مردم ببرند می خندم. آقایان! بدانید ناصر حجازی را نمی توانید از دل مردم بیرون کنید. محبوبیت که زوری نیست که بخواهید آن را برای خودتان بخرید. البته این هم یک مدل کار فرهنگی است که مطرح کردن نام ناصر حجازی را در ورزشگاهها ممنوع کرده اند. دستشان درد نکند!"
 

kyle

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2013
نوشته‌ها
10,435
لایک‌ها
23,201
محل سکونت
SHomal SarSabZ
[h=1]بوسه «جانانه» بر تصویر ناصر حجازی[/h] ورزش > فوتبال ملی - جانان نوه ناصر حجازی حالا تنها دلخوش به تصاویر پدر بزرگ است. او که در زمان پرواز عقاب از قلعه کلاغ ها ، هنوز سنش به یک سال نرسید بود.
عکس: صفر سرپرست

ه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ آتیلا حجازی که این روزها در مجموعه ورزشی انقلاب با نام پدرش مدرسه فوتبالی به راه انداخته ، روز گذشته نوه ناصرخان را با خود به مدرسه فوتبال برده بود. «جانان» که در همه روزهای بیماری عزیزترین مونس پدربزرگ بود و هر بار در آغوش عقاب قرار می گرفت بی اختیار تسکینش می بخشید. جانان حالا از آن نام ماندگار فوتبال ایران تنها عکس هایش را به یادگار دارد و واژه پدر بزرگ ، آن عکس کت و شلوار اتو کشیده و کراوات به گردنش را به یاد او می آورد. جانان با دیدن عکس پدربزرگ ناخودآگاه بوسه ای « جانانه» می زند به صورت عزیز ترین یار پر کشیده فوتبال ایران ؛ ناصر حجازی. روحش شادو یادش گرامی.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
مراسم گرامیداشت اسطوره فوتبال با حضور نامداران ورزش و هنر

hejazi1.jpg


مراسم گرامیداشت و همچنین افتتاح وب سایت رسمی مرحوم ناصر حجازی با حضور اعضای خانواده آن مرحوم، اهالی ورزش، هنر و سینما از ساعت 19:30 عصر دیروز در تالار دیوان شمس آغاز شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، مراسم گرامیداشت و همچنین افتتاح وب سایت رسمی مرحوم ناصر حجازی با حضور اعضای خانواده آن مرحوم، اهالی ورزش، هنر و سینما از ساعت 19:30 عصر امروز در تالار دیوان شمس آغاز شد. در این محفل، میهمانان برجسته و نامدار بسیاری حضور داشتند که از جمله آنها می توان به دکتر فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، محمد رویانیان، محمدمهدی نبی، پرویز مظلومی، سیدمهدی علوی، آندرانیک تیموریان، وحید طالبلو، مهدی هاشمی نسب، هادی طباطبایی و جمعی دیگر از اهالی نامدار ورزش به همراه داریوش فرهنگ، داود رشیدی، انوشیروان و برزو ارجمند، هانیه توسلی، حمید فرخ نژاد، فرهاد آئیش، حامد کمیلی، پژمان بازغی، مرتضی پاشایی، رضا یزدانی و حسن پورشیرازی و هنرمندان بزرگ دیگر اشاره کرد.

در این مراسم، با پخش کلیپ های از اسطوره فوتبال ایران، نام و یاد او زنده نگه داشته شد.

همچنین در این مراسم، با توجه به حضور غلامحسین مظلومی پیشکسوت باشگاه استقلال مراسم تجلیل از وی نیز به عمل آمد، وی در بخشی از صحبت هایش، دعای خیر مردم و هواداران استقلال را مهمترین عامل در بهبود شرایطش عنوان کرد.



IMG13262714.jpg
 

mohammad5

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2012
نوشته‌ها
1,796
لایک‌ها
8,293
محل سکونت
اهواز
استقلال تندیس ناصر حجازی را می‌سازد


سعید رمضانی داماد مرحوم ناصر حجازی در مراسم بزرگداشت دروازه‌بان اسطوره‌ای استقلال گفت: به طور دائم با علی فتح‌الله‌زاده در ارتباط هستم و ان‌شاءالله هر چه زودتر تندیس ناصر حجازی توسط باشگاه استقلال ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید رمضانی در واکنش به انتقاد برخی از پیشکسوتان باشگاه استقلال از بی‌توجهی علی فتح‌الله‌زاده به مرحوم ناصر حجازی در دوران مربیگری و یا پس از آن گفت: شاید برخی از پیشکسوتان از عملکرد فتح‌الله‌زاده در قبال ناصر حجازی انتقاد دارند، ولی وی هر آنچه در توان داشته انجام داده است و همواره ایشان با خانواده مرحوم ناصر حجازی در تماس بوده است.

وی افزود: مطمئن هستم تندیس ناصرخان حجازی هر چه زودتر توسط مدیریت باشگاه استقلال ساخته می‌شود و در حال حاضر بهتر است با یکدیگر همدل باشیم و این همان چیزی است که مرحوم حجازی انتظار دارد.
 
بالا