برگزیده های پرشین تولز

پاتوق عطربازها؛معتبرترین و مطمئن ترین مرجع و فروشگاه اینترنتی عطر و اسانس ایران برمبنای صداقت و تخصص

Hakhaamanesh

Registered User
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2012
نوشته‌ها
157
لایک‌ها
31
درود
خوب، اسانس گری وتیور دوست داشتنی به دسام رسید.
لعنت به شرجیهای خوزستان که اجازه ی تست منطقی رو بهم ندادن.
فقط یه روز که هوا خشک و مناسب بود تستش کردم. به محض اسپری رایحه ی نافذ و مسحور کننده ی خس خس لبخند رضایت رو به لبم نشوند.
نیم ساعت بعد سوار ماشین شدم و کولر رو روشن کردم. باورم نمیشد ولی کمتر از چند دقیقه تمام فضای کابین پر شد از من و دوست جدیدم گری وتیور!
با دوستانم بودم تا شب. ماندگاری و پخشش رو پسندیدم. بینیم به بوش عادت کرد بعد از یکساعت ولی هر چند دقیقه مجددا خس خس اعلام حضور میکرد.
در مقام مقایسه با عطر تامفورد نمیتونم نظری بدم چون تا به حال نداشتمش ولی میتونم با اسانسی که قبلا داشتم روی ترازوی عدل بذارمشون. از نظر رایحه تقریبا مشابه اسانس قبلیم بود ولی ماندگاریش قابل قیاس نبود و این اسانس جدیدم رفیق راه شد و قبلی رفیق نیمه راه.
سرتون رو درد نیارم.

**********
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش؛
من در تهران مشتری غیر ایرانی دارم؛ ساکن محدوده دهکده المپیک؛ که منو نه از طریق اینترنت؛ بلکه از طریق یکی از مشتریهای مغازه اش پیدا کرده که هر بار که میرفته مغازه اش یکی از عطرهایی که از من خریده بوده؛ زده. اتفاق جدیدی که اخیرا برام افتاد فردی از هرات افغانستان باهام تماس گرفت و همکار بود و درخواست عطرهای پاتوق رو داشت برای فروش در هرات! بهش گفتم من اصلا نمی دونم چطور باید برای هرات عطر بفرستم! بدیهیه که شناختی هم از جامعه افغانستان و وجود طبقه متوسط به بالای اونجا ندارم و بر این اساس نمی تونم پیشنهادی هم داشته باشم به ایشان.
نکته ای که توجهم رو جلب کرد این بود که تولید محتوا در خصوص عطر به زبان پارسی در پاتوق عطربازها ؛ مخاطب خارج از محدوده ایران هم داره در حدی که یک فروشنده عطر باهام تماس بگیره و با اعتماد به مطالب خونده شده؛ خواهان تهیه عطرهای منتخب پاتوق بشه.
 

Zahra.mos

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
سن
116
سلام آقای هادی . وقت خوش
در جواب اون پستتون که گفتین آقایی از هرات از شما درخواست عطر داشتن
باید بگم اونجا هم زبانشون فارسیه و متوجه میشن حرفای شمارو مخصوصا هرات که فرهنگشونو زندگیشون و صحبت کردنشون و حتی لباس پوشیدنشون شبیه ایرانه چون نزدیکترین شهر به ایرانه این جای تعجب نداره که متوجه میشن اما خوب جالبه که آوازه ی چنین پاتوقی تا اونجا میره...
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش؛
یک یادداشتی در وبلاگ پاتوق عطربازها منتشر کردم با عنوان "گزارش یک بحران تمام عیار". چون مربوط به عطر نیست اینجا ننوشتم. در وبلاگ تحت عنوان دغدغه ها و دل مشغولی های روزمره منتشر شده در این لینک . خیلی کوتاه در چند جمله؛ یک بحران جدی و خطرناک را گزارش کرده ام. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
هنوز هم پیش میاد که صبحها بعد از روشن کردن موبایلم مسیج دریافت می کنم که حد فاصل 11 شب تا 7 صبح شماره ای ناشناس باهام تماس گرفته. فرض رو بر این میگذارم که طرف سوالی در مورد عطر داشته؛ معمولا هم با پیش شماره 0917 نیمه شب بهم زنگ میزنن. من هیچ آشنایی در اون استانها که پیش شماره موبایلشون 0917 است ندارم. از سر کنجکاوی مایلم بدونم تو اون ساعتها این هموطنان خواب ندارن؟ خودم که خوابم؛گوشی موبایلم هم خاموشه!
یک سوال عجیبی که گاهی ازم میپرسن اینه که یه ظرف 50 یا صد میل چند پاف اسپری داره؟! یا چند وقت طول میکشه تموم شه؟! نمیدونم واقعا. حتی سی سال قبل هم که کار عطر انجام نمیدادم با اودکلن دوش می گرفتم و حساب نمی کردم چند روز طول میکشه یک ظرف رو تموم کنم. هنوزم همین طوره.این جور حسابگری برام خیلی عجیبه!
اخیرا دربدر دنبال اودکلن اورجینال بلامیج ناسوماتو بودم که ببینم اسانس پاتوق شبیه اونه یا اسانس دیگه ای که صاحبش ادعا می کرد بلامیج اینه! نتونستم اودکلنش رو پیدا کنم. حتی نتونستم کسی رو پیدا کنم که بوی بلامیج رو بشناسه. فقط یک اودکلن فروش شارلاتان رو دیدم که نسخه فیک بلامیج رو داشت و به قیمت چند ده هزار تومن میداد و میگفت همینو به اسم اورجینال یک میلیون میفروشن! اسانس رو که دست من دید گفت میدونی اسانس چه مشکلات پوستی و ... تولید میکنه؟ بیا اودکلن منو ببر ...!
پوزخندی زدم و از مغازه اش اومدم بیرون. بهش نگفتم که آدم ناحسابی؛ اودکلن شرکتی و فیکی که داری میفروشی مگه به غیر اینه که چند گرم اسانس ریختی توش و بقیه اش فیکساتوره؟ اینو تو میفروشی مشکلی تولید نمی کنه اما کس دیگه بفروشه مشکل پیش میاد؟
نمی دونست که من کارم اسانسه.
 

Mohamad846

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2015
نوشته‌ها
261
لایک‌ها
1,176
سلام عزیز چطوری میتونم از شما اسانس تهیه کنم؟
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
گاهی برخی دوستان سوال می کنن بدترین عطر ی که تا به حال تست کردم چیه! با احترام به سلیقه دیگران؛ برای شامه من بدترین عطر مردونه ؛ ورسوز هستش. با اون رایحه تند و زننده اش؛ پخش بو و موندگاری عالی داره (مثل عطرهای بسیار بد زنونه سنجد و نارسیس) و عطر طبقات پایین جامعه است. هم به لحاظ فرهنگی؛ هم مادی. تا به حال حتی یک نفر از عطربازان پاتوق هم درخواست این عطرها رو نداشته و منم هیچ وقت نمیارم. پاتوق نشینها متعلق به طبقه متوسط به بالا هستن و عطرهای متفاوتی رو مصرف می کنن. عطرهایی شیک و لوکس که نشان دهنده وضعیت و جایگاه اجتماعی اقتصادی شونه.

پی نوشت: عطر فجیع نارسیس؛ هیچ ربطی به نارسیسو رودریگز نداره. چه زنونه رودریگز که خیلی شبیه به رالف لورنه؛ چه مردونه رودریگز که نت آشنای پچولی رو داره و بسیار محبوبه بین پچولی دوستان.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
درود و وقت خوش!
همون طور که دوستان خبر دارن قیمت دلار به 4700 تومن رسیده و قیمت عطرها خیلی تفاوت کرده با اون موقع که دلار هزار تومن بود! اودکلن اورجینال که از دسترس خیلی دوستان خارج شده بود بخاطر قیمتش (با فرض این که واقعا اورجینال باشه!) امیدوارم عطر همچنان قابل خرید بمونه. به قول دوستی عطر گرون نشده.پول ما قدرت خریدش اومده پایین. وگرنه شرکتهای عطرسازی قیمتشون همون قیمت قبله.
افزایش قیمت دلار و بی ارزش شدن ریال؛ نوعی مالیات غیر مستقیمه که از مردم گرفته میشه و ظاهرا تمومی هم نداره این ماجرا.
پست بالا در تاریخ دوشنبه 16 بهمن 96 پنجم فوریه ارسال شده بود. امروز سی و یکم تیر 97 قیمت دلار 9 هزار تومن رو رد کرد.
امیدوارم کارمون بجایی نرسه که مجبور شیم ورسوز بزنیم به خودمون! یعنی ته قدرت خریدمون بشه تهیه ورسوز.
سال بعد این موقع هنوز کرید اونتوس و گری وتیور در دسترس مون هست؟ اینو پست می کنم تا سال بعد همین موقع بیام سراغ این یادداشت.
 

dieselpower

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,070
لایک‌ها
238
محل سکونت
اصفهان
سلام
بلک افغان اسانس ساخت چه شرکتی دارین و قیمت؟
سوال دیگه اینکه از هوگو باس توپی خاکستری که اسمش هست boss in motion اسانسی دارین؟
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
امروز برای خرید کتانی و تی شرت و ساعت به یکی از مراکز خرید معروف در جنوب شهر تهران رفته بودم در همسایگی ساعت فروشی یک عطر فروشی دیدم کنجکاو شدم ببینم مردم منطقه چه عطرهایی بیشتر خرید دارن. از فروشنده خواستم پر فروش ترین و پر طرفدارترین عطرهاشو معرفی کنه. حدس می زنین کدوم عطرها رو اسم برد؟
دقیقا! ورسوز و سیلور سنت بوگارت! دو عطری که پاتوق نشینها هیچ وقت سراغی ازشون نمی گیرن. اونتوس و به ویژه بلوشنل بسیار بی کیفیتی داشت به قیمت بالاترین کیفیت این دو عطر. اما شوکه شدم وقتی عطر پگاسوس مارلی رو گرمی ده تومن قیمت داد در حالی که یک پگاسوس معمولی بود و این کیفیت حداکثر 3 تا 4 تومن می ارزید.
با خودم فکر کردم وقتی در جنوب شهر قیمتها و کیفیتها اینه؛ در شمال شهر؛ بالاترین کیفیت رو به چه قیمتی میدن؟ خوشحال شدم که پاتوق عطربازها؛ حتی با دلار ده هزار تومنی امروز؛ قیمتهاش هم چنان خیلی عالیه؛ به لحاظ کیفیت هم که دوستان در 200 صفحه؛صدها بار داوری شون رو نوشتن!
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
پاتوق نشینهای عزیز؛ همون طور که خبر دارین از دو روز پیش؛ شنبه ؛ تا کنون؛ امشب؛ دوشنبه؛ دلار حدود سه هزار تومن دیگه افزایش قیمت داشته و الان حدود 12600 تومن قیمت میدن. احتمالا ظرف روزهای آتی هم این سقوط آزاد ریال ادامه داره و تا همین جا یک زلزله 10 ریشتری در اقتصاد اتفاق افتاده که بعدا میزان خسارت و تلفاتش مشخص میشه.
خدمت دوستانی که با تلگرام و واتساپ قیمت می خوان عرض شده؛اینجا هم می نویسم که فعلا ؛ تا چند روز؛ امکان قیمت دادن و فروش فراهم نیست. دست کم تا آخر هفته. شاید معجزه ای اتفاق بیفته و قیمت دلار کاهش پیدا کنه. اتفاقی که خیلی خیلی بعیده.
با سرعت واقعا عجیب غریبی هم زمان ؛ هم ریال داره ارزش خودش رو از دست میده؛ هم جنس و کالا داره نایاب میشه.
غمگینانه می پرسم؛ داریم به آخر خط نزدیک می شیم؟
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش
دوستانی که از پاتوق عطربازها عطرشون رو تهیه می کنن یا رایحه رو می شناسن و می دونن چی قراره دستشون برسه؛ یا این که عطربازن و بنا به توصیفی که من از رایحه می کنم مشتاق میشن اون عطر رو تست کنن. امکانی برای سایر دوستان نیست. پاتوق از اول هم همینجوری کارشو شروع کرده و بعد از این هم روال همین خواهد بود. تنها تفاوتی که رخ داده اینه که چون دیگه خرده فروشی زیر سی گرم از هر عطر ندارم؛ برای دوستان عطر ترکیبی نمی سازم و بهشون پیشنهاد اسپری هم زمان دو یا چند عطر رو میدم جای ترکیب در یک ظرف. همین.

یک مطلب بدیهی:
اگه سلیقه تون رو در عطر نمی دونید حتما از خرید عطر بدون تست خودداری کنید! دونستن این که عطر گرم دوست دارین یا خنک؛تلخ یا شیرین؛ یک حداقل لازمه تو خرید اینترنتی عطر. گاهی با موارد عجیبی برخورد می کنم. مورد بوده طرف دلارنتا و بلوشنل رو خیلی دوست داشته. معنیش میشه این فرد خنک و تلخ پسنده. اما اونتوس رو دوست نداشته و در مورد گری وتیور هم نظر داده که بوش شبیه اونتوسه؛ دوست ندارم! این در حالیه که گری وتیور بوش مطلقا شبیه اونتوس نیست و فقط در خنک و تلخ بودن با هم شبیهن. برای من اصلا قابل فهم نیست چطور میشه به رایحه بلوشنل و دلارنتا آری گفت؛ به رایحه اونتوس و گری وتیور و ویاج هرمس؛ نه! (بلوشنل هم نت وتیور داره) اگه یه نفر خنک و تلخ پسنده؛قاعدتا باید همه عطرای خنک و تلخ رو بپسنده و اگه نیست؛ هیچ کدوم!
جالب این که همین فرد رایحه عطر اوپن رو خیلی دوست داشته اما به رایحه دورو ناسوماتو؛هرود و پگاسوس مارلی گفته نه!
البته سلیقه ای تا این حد به دور از قاعده شاید در یک نفر از هر هزار نفر پیدا شه. اکثریت قاطع افراد سلیقه شون قابل دسته بندیه و وقتی عطر محبوب شون رو میگن؛ راحت میشه تو اون طیف بویایی بهشون عطر معرفی کرد. اما افراد این جوری هم پیدا میشن!

لازم شد این دو پست رو مجدد نقل قول کنم. به خصوص الان که با گرون شدن دلار ؛ عطر دیگه ارزون نیست و از اونجایی که عطر کاملا سلیقه ایه؛ خریدار باید کاملا دقت کنه در خرید عطر و عطری نخره که ندونه چیه ؛ من به عنوان فروشنده فقط موظفم عطر با کیفیت عالی در اختیار مشتری قرار بدم و مسئول پسند رایحه نیستم. این مطلب کاملا بدیهی به نظر میرسه. نه؟
اما همین دیروز فردی که گری وتیور پاتوق رو خریده بود و دوست نداشت و پشیمون شده بود و با فحاشی و توهین خواستار عودتش شده بود و امتیاز منفی هم داد به عنوان برخورد نامناسب ( چون مطابق رویه پاتوق؛ پس گرفتن عطر امکان پذیر نیست و از نظرش این برخورد نامناسب بود!) و البته به خاطر فحاشی ؛ از انجمن پرشین تولز توسط مدیر کل سایت اخراج شد؛ بدیهی بودن این مطلب رو درک نمی کرد که مسئولیت خرید با خریداره. کسی مجبور به خرید عطری یا از جای خاصی نیست.

چند روز قبل فردی به موبایلم مرتب زنگ میزد و قطع می کرد و با این کار می خواست من بهش زنگ بزنم.از شهرستان تماس می گرفت. بعد هم کدی رو به ایرانسل ارسال کرد که درخواست پرداخت هزینه پیامک رو از طرف من داشت! در نهایت با تلگرام مسیج داد و ... در حد چند ده هزار تومن پول داشت برای خرید عطر. جوابی نداشتم بهش بدم. با سی چهل هزار تومن نمیشه سی گرم از عطرهایی مثل اونتوس و گری وتیور و بلک افغانو و سایر عطرهای نیش خرید.
بی تعارف؛ پاتوق عطربازها؛ با عطرهای بسیار با کیفیت و عمدتا نیش؛ پاتوق پولدارهاست
.

لطفا قبل خرید مطمئن شوید که :

1 - رایحه عطر انتخابی رو کاملا می شناسین و قبلا تست کردین.

2 - اگر تست نداشتین مطمئن شوید که فضای کلی رایحه عطر رو به درستی می شناسید و دقیقا می دونید که منتظر چه عطری هستید

3 - مطمئن شوید که اگه رایحه رو نمی شناسید یا سلیقه مشخصی در خرید عطر به لحاظ درجه حرارت و طعم ندارید؛ اهل ریسک هستید وشامه تان به روی عطرهای ناشناس کاملا گشوده است.


در غیر این صورت حتما از خرید عطر به صورت غیر حضوری ؛ جدا خودداری کنید.


پی نوشت:

چون مایلم این پست توسط همه دوستان خونده بشه؛از مدیریت محترم سایت درخواست می کنم برای مدتی تاپیک رو قفل کنه تا پست جدیدی ارسال نشه که این پست گم بشه لابلای سایر پستها. لطفا برای سفارش یا پیام خصوصی بدین یا تلگرام و واتساپ و ایمو و ... استفاده کنید.ممنون
 
Last edited:

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
سه هفته از آخرین پست من در پاتوق میگذره. برام مهم بود که اون پست به اندازه کافی در معرض دید دوستان قرار بگیره و مطالعه بشه. به خصوص قسمت آخرش:
لطفا قبل خرید مطمئن شوید که :
1 - رایحه عطر انتخابی رو کاملا می شناسین و قبلا تست کردین.
2 - اگر تست نداشتین مطمئن شوید که فضای کلی رایحه عطر رو به درستی می شناسید و دقیقا می دونید که منتظر چه عطری هستید
3 - مطمئن شوید که اگه رایحه رو نمی شناسید یا سلیقه مشخصی در خرید عطر به لحاظ درجه حرارت و طعم ندارید؛ اهل ریسک هستید وشامه تان به روی عطرهای ناشناس کاملا گشوده است.
در غیر این صورت حتما از خرید عطر به صورت غیر حضوری ؛ جدا خودداری کنید.

در این سه هفته؛ باز هم همه اجناس و لوازم گران شد .
من نمی تونم بی تفاوت باشم نسبت به اتفاق بسیار وحشتناک سقوط ارزش ریال و از دست دادن قدرت خریدش که به اکثریت قاطع مردم آسیب جدی زده. تو همین جامعه دارم زندگی میکنم.
به جای نوشتن هر حرفی؛توجه شما رو جلب می کنم به تیتر روزنامه جهان صنعت؛ در سه روز (سه شماره) مختلف.

p1.jpg

خط فقر 5 میلیون تومنی؛معیشت مردم در سرازیری و مرگ طبقه متوسط.
چیز دیگه ای نمیشه به این تیترها اضافه کرد.
تصمیم گرفتم با توجه به وضعیت ؛ از فردا اول شهریور که از قضا روز پزشک هم هست ( در اینجا فرصت رو مغتنم می شمرم و به پزشکان محترم عطرباز در پاتوق این روز رو تبریک میگم و البته فردا در پی وی تلگرام شون تک تک پیام تبریک میفرستم) حداقل خرید از هر عطر رو به بیست گرم کاهش بدم؛ تا دانشجویان و کارمندان محترم همچنان بتوانند عطرهای مورد نیازشون رو از پاتوق تهیه کنن. اون بخش از دوستانی که موقع سفارش دادن حتی قیمت عطرها رو هم نمی پرسن و فقط میگن جمع کل چند شد و در هر خریدشون تا چند صد گرم خرید میکنن؛ براشون فرقی نمی کنه حداقل خرید از هر عطر چقدر باشه.

پاتوق عطربازها به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی به این سمت نمیره که برای هر بودجه ای؛ عطرداشته باشه.

برای همیشه؛از هر عطر فقط یک گرید و یک کیفیت عرضه میشه و روزی که اون عطر نایاب بشه؛ به عطربازان اعلام اتمام موجودی میشه و اون عطر جایگزین نمیشه؛ مگه با یک کیفیت بهتر. برای همینه که الان تعدادی از معروف ترین عطرهای پاتوق دیگه موجود نیست و براش جایگزینی پیدا نشده در حالی که در بازار عطر ایران دهها اسانس هم نام اون اسانس موجوده.(مثلا لالیک انکر نویر - مشکی - پاتوق)
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
پاتوق نشینهای عزیز؛ همون طور که خبر دارین از دو روز پیش؛ شنبه ؛ تا کنون؛ امشب؛ دوشنبه؛ دلار حدود سه هزار تومن دیگه افزایش قیمت داشته و الان حدود 12600 تومن قیمت میدن. احتمالا ظرف روزهای آتی هم این سقوط آزاد ریال ادامه داره و تا همین جا یک زلزله 10 ریشتری در اقتصاد اتفاق افتاده که بعدا میزان خسارت و تلفاتش مشخص میشه.
با سرعت واقعا عجیب غریبی هم زمان ؛ هم ریال داره ارزش خودش رو از دست میده؛ هم جنس و کالا داره نایاب میشه.
غمگینانه می پرسم؛ داریم به آخر خط نزدیک می شیم؟

در فاصله کمتر از 40 روز از نوشتن این یادداشت؛ امروز چهارشنبه چهاردهم شهریور؛دلار قیمت 15 هزار تومن رو رد کرد و حالا دیگه نمی پرسم داریم به آخر خط نزدیک میشیم. اعلام میکنم که اینجا آخر خطه.
اول این که معلوم نیست این افزایش قیمت دلار کجا متوقف میشه. برخی پیش بینیها از دلار بین 20 تا 25 هزار تومن خبر میدن. دوم؛با همین قیمت دلار 15 تومنی؛قیمت عطرها بسیار بالا در میاد و از اونجایی که بخش بزرگی از مردم توان خریدش رو ندارن؛برای واردکننده؛وارد کردنش به کشور هیچ توجیهی نداره؛چون امکان فروشش نیست. (این مساله برای واردات باقی اجناس هم هست). زمان زیادی نمی بره که جنسی برای خرید نمی مونه؛اگر هم باشه؛پولی برای خریدش نیست.
بزرگترین ترس امروز مردم ایران؛ونزوئلا شدنه؛که متاسفانه با سرعت داریم میریم سمتش
.
به فنا رفتیم.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش؛
دوستان متعددی از من سوال کردن آیا نوشته قبلی به معنای توقف فعالیت پاتوقه و اینکه فروش ادامه داره یا خیر. به نظرم واضح عرض کردم که ما مردم ایران از نظر اقتصادی به فنا رفته ایم و احتمالا سال بعد این موقع هیچ کالای خارجی رو با ریال نمی تونیم بخریم (نه فقط عطر و اودکلن رو). تصورش برام راحت نیست اما واقعیت اینه که برای اکثریت قاطع جامعه داشتن یک کامپیوتر و گوشی هوشمند تبدیل به رویای دست نیافتنی میشه . من لپتاپم رو 750 تومن خریده بودم چند سال قبل. شنبه هفته قبل چند قطعه اش رو عوض کردم و حدودا یک میلیون تومن پرداختم. از شنبه تا 5 شنبه گذشته دلار از 10 تومن شد 15 تومن. یعنی من اگه 5 شنبه رفته بودم دنبال تعمیر لپتاپ باید 1/500 هزینه می کردم. یک یخچال خریدم (ایرانی) حدود یک ماه قبل 1/600 که هفته قبلش یک میلیون قیمتش بود.الان شنیدم به بالای سه میلیون رسیده. وقتی کالاهای ایرانی قیمت شون اینجوریه؛به کالای خارجی اصلا نمیشه حتی فکر کرد. به هر حال؛ به نظرم میاد در یک راه بی برگشت افتادیم از نظر اقتصادی و بهمن بسیار مهیبی در راهه که با گذشت زمان سنگین تر میشه و شتابان تر.
اگه نظر مشورتی منو میخواین بدونین؛ اونایی که عطر براشون خیلی مهمه؛بهتره مقدار بیشتری رو دم دست داشته باشن. در این آخرین فرصتها که هنوز عطر خوب و با کیفیت موجوده. قطعا روزی میرسه که برخی از عطرهایی که یک مدت به سبب خز بودن حاضر نمیشدیم بزنیم (مثلا بلک ارکید یا حتی کاپیتان بلک) مصرف شون و رایحه شون برامون میشه آرزو.
ای کاش؛تحلیل و پیش بینیم غلط باشه.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
یکی از عوارض گرفتار شدن در وضعیت فعلی (سقوط مداوم ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی) اینه که وارد کننده ها کمتر جرات میکنن برن سراغ عطرهای ناشناخته؛که تضمینی برای فروش شان نیست. به عبارت دیگه از عطرهای جدید برای تست خبری نیست و خود من از پارسال تا حالا ؛ حتی یک عطر جدید رو هم تست نکردم. یکی از اینها که تعدادی از بهترین عطرهای پاتوق رو مدیونش هستیم؛صراحتا به من گفت دیگه ریسک نمیکنه عطر وارد کنه و برنامه های امسالش رو کنسل کرده. در لیست عطرهایی که قرار بود بیاره؛ نامهایی بود که توجه عطربازان رو بسیار جلب می کرد؛ اما متاسفانه آمدنشان منتفی شد.
دیروز برای اولین بار؛ فردی ناشناس سراغ عطر ورسوز رو از من گرفت! من نظرم رو در مورد این عطر قبلا گفتم و در همین صفحه پاتوق در دسترسه. البته عطر سلیقه ای است و سلیقه من؛ ملاک نیست. با این حال؛ حتی روزی که هیچ عطر دیگه ای در دسترس نباشه؛ من ورسوز نمیزنم. کاش میشد سازنده این عطر رو می دیدم و می پرسیدم تصورش از عطر چی بوده وقتی اینو ساخته!!
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
این عکس رو ببینید! سایت دیجی کالا اودکلن توباکو وانیل تام فورد رو قیمت زده 4/900/000 تومن بعد 4 درصد تخفیف داده شده 4700
tobaco.JPG

باقی قیمتهاش رو هم ببینید:
عود وود 4/200/000
توسکان لدر 3/900/000
بلوشنل 1/425/000
کرید اونتوس 3/099/000
و ...


موافقین با هم بخونیم:
روزای خوبت / بگو کجا رفت / تو قصه ها رفت / یا از اینجا رفت / ... / روزای روشن؛خداحافظ!
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش؛
مکرر پیش اومده که افرادی از من در زمینه ساخت کرم مشاوره خواستن!من کمترین آشنایی با این مقوله ندارم و نمیدونم چرا به ذهن ایشان خطور کرده که ممکنه اطلاعاتی در این مورد داشته باشم. در هیچ کجای پاتوق عطربازها به یاد ندارم که در خصوص ساخت کرم حرفی مطرح شده باشه.
عجیب تر این که وقتی جواب میدم نمی دونم و بلد نیستم؛ برخی بهشون بر می خوره و ناراحت میشن؛فکر میکنن نمی خوام جواب بدم!
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش؛
از زمستان 96 تا کنون دلار حدودا 5 برابر شده و وارد کننده های عطر هم مثل وارد کنندگان سایر کالاهای خارجی؛قیمت عطراشون به روز تغییر می کنه . روال پاتوق این گونه بود که دوستانی که خرید یک میلیون تومن به بالا داشتن در ماه؛ سی گرم اسانس رایگان دریافت می کردن. متاسفانه به علت افزایش قیمت عطرها؛ امکان ارسال این هدیه؛نیست. پارسال در آغاز چهارمین سالگرد تولد پاتوق عطربازها؛دکتر توکلی صد گرم اسانس خالص کرید اونتوس نسخه چهارم رو هدیه گرفت که از جزییاتش باخبرید. امسال چنین هدیه ای در کار نیست!
 
بالا