برگزیده های پرشین تولز

پاتوق عطربازها؛معتبرترین و مطمئن ترین مرجع و فروشگاه اینترنتی عطر و اسانس ایران برمبنای صداقت و تخصص

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
در چند سال اخیر بارها نسخه های مختلفی از دو عطر لایتون مارلی و آمواج journey را تست کرده بودم که دوست نداشتم و نمی پسندیدم. مثلا آمواج جرنی رو تست کرده بودم که هیچ فرقی با عطر مشک نداشت و یک شیرینی سنگین و عجیب همراهش بود که بین عطرها؛رتبه آخر رو هم نمیشد بهش داد!
اکنون؛ با افتخار نسخه ا ی فوق العاده از این دو عطر رو خدمت تون معرفی می کنم :

لایتون مارلی:
عطر با درجه حرارت معتدل (رو به خنکی!) با بویی شبیه به نعناع و پونه باز میشه. زمان زیادی نمی کشه که درجه حرارت عطر رو به گرمی میره و با حذف نت ابتدایی؛یه ترکیب وحشتناک خوشمزه از وانیل و (همردیفهاش مثل کارامل و کاکائو) و چوب صندل به شامه می خوره. به لحاظ طعم؛ یک تلخی ملیح رو حس می کنید در دل یک شیرینی ملایم و مطبوع. این عطر قدرت پخش و موندگاری خیلی خوبی داره و به شدت عامه پسنده. در مهمونی شب یلدای امسال لایتون زده بودم و زن و مرد و پیر و جوون عاشقش شدن. کلی کامنت گرفتم براش.
من قبلا فقط برای یک عطر کامنت نوشتم که روانی کرد منو. همه می دونن که اون سایکدلیک جووی بود که متاسفانه هیچ امیدی به داشتن مجددش تا این لحظه نیست. بار دیگه می خوام از این لغت استفاده کنم و در وصف لایتون بنویسم. اگه ما سه تا عطر داشته باشیم که نت نهاییش دیوانه کننده باشه؛قطعا یکیش لایتونه.
مطابق روال پاتوق قبل این که نسخه ای از یک عطر رو به عنوان نسخه منتخب پاتوق خدمت دوستان معرفی کنم؛با چند اودکلن باز مشورت می کنم و نظرشون رو جویا میشم. خوشبختانه یکی از این دوستان تا حالا 5 بار اودکلن اورجینال لایتون رو خریداری کرده بود و بهم گفت که لایتون پاتوق شباهت بسیار عالی به نسخه اورجینالش داره. برخی دوستان هم به محض این که لایتون رو بو کردن بدون دونستن اسمش؛ حدس زدن که این عطر هر چی هست از برند مارلی است. مهر برند مارلی رو داره. از مارلی قبلا پگاسوس و هرود رو داشتیم که لایتون با اختلاف زیاد از اون دو برتره. برای هر چهار فصل سال مناسبه. تا اینجا؛ لایتون اولین عطریه که در سال 97 دارم به گنجینه پاتوق اضافه می کنم. در دهمین ماه سال؛ دی ماه! در پنجمین سال فعالیت پاتوق؛یک عطر باید خیلی توجهم رو جلب کنه که بتونه بیاد اینجا.

آمواج جرنی:


یک عطر کاملا تلخ و بسیار شیک با محوریت چرم در نت انتهایی همراه با مشک و ادویه جات که مهر برند معروف آمواجه. اگه اینترلود بهره و نصیبی از شیرینی داشت ؛این یکی سلطان بلامنازع تلخیه و من نمی تونم تصور کنم کسی اینو بزنه بدون این که لباس رسمی تنش باشه؛ با صورت اصلاح نکرده! اینم برای هر چهار فصل مناسبه. چرم در آمواج جرنی نسخه پاتوق؛ کاملا متفاوته با چرم توسکان لدر؛جدا از این که توسکان بخاطر زعفرانش شیرینی داره.

این روزها از زمین و آسمون خبرای بد و نگران کننده به گوش میرسه. برای من یکی؛بوییدن این عطرها ؛دمی فارغ شدن از استرس های روزانه است.راهی برای فاصله گرفتن از شرایطی که متاسفانه امکانی برای تغییرش نداریم و کنترلی هم .
این نکته را یادم نرود بگویم که لایتون مارلی را یک ایرانی ساخته. به احترامش تمام قد می ایستم و دقایق طولانی کف میزنم. زنده باد حمید مراتی کاشانی.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
لایتون مارلی:
عطر با درجه حرارت معتدل (رو به خنکی!) با بویی شبیه به نعناع و پونه باز میشه. زمان زیادی نمی کشه که درجه حرارت عطر رو به گرمی میره و با حذف نت ابتدایی؛یه ترکیب وحشتناک خوشمزه از وانیل و (همردیفهاش مثل کارامل و کاکائو) و چوب صندل به شامه می خوره. به لحاظ طعم؛ یک تلخی ملیح رو حس می کنید در دل یک شیرینی ملایم و مطبوع. این عطر قدرت پخش و موندگاری خیلی خوبی داره و به شدت عامه پسنده.
امروز لایتون زده بودم و داشتم برای یکی از دوستان اونتوس آماده می کردم که تصادفا متوجه شدم چقدر این دو با هم هماهنگن؛اونتوس و لایتون! نت مشترک دارن. نمیدونم دوستانی که امروز براشون لایتون فرستادم یا فردا میفرستم؛ اونتوس پاتوق رو هنوز موجود دارن یا نه؟ (اونتوس نسخه چهارم که نت دودی داره رو میگم)؛اگه دارن حتما اسپری همزمان بکنن و مستقیم برن فضا! بدیهیه که لایتون قدرت پخش و موندگاریش بیشتر از اونتوسه و در صورت مصرف همزمان باید لایتون رو رقیقتر و با پاف کمتر مصرف کرد به نسبت اونتوس.
مهمترین مزیت اسپری همزمان این دو بر نقاط مختلف لباس چیه؟ آشنایی زدایی میشه از بوی اونتوس. اکثریت قاطع مردم قادر به تفکیک چند رایحه مصرف شده با هم نیستن و از نظرشون فقط بوی خوب و بوی بد وجود داره! بوی اونتوس برای درصد قابل توجهی از آشنایان به عطر؛شناخته شده است.حالا مصرف همزمانش با لایتون؛شامه شون رو منحرف میکنه از این که بتونن تشخیص بدن چی زدین. این برای کسانی مفیده که دوست دارن عطرشون خاص خودشون باشه و کسی ندونه چی زدن! تعداد اینها کم نیست.در بین عطربازهای پاتوق چند نفر رو داریم که عطر امضاشون مصرف همزمان اونتوس و گری وتیور یا اینترلود و گری وتیوره.
خلاصه که ترکیب شامه نوازیه.
دکتر ارامیان عزیز کاش یک بار دیگه تو ازمایشگاه شیمی ؛ این بار؛ لایتون رو تجزیه کنی بتونیم بفهمیم تو مواد تشکیل دهنده اش چی با اونتوس مشترکه؟ مطمئنم نتایج تجزیه اونتوس رو هنوز برای خودت نگه داشتی.دقت و نظم و قدرت شامه ات رو دست نداره تو پاتوق!
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
دیروز دوشنبه سوم دی ماه برای اولین بار لایتون مارلی و آمواج جرنی در پاتوق توزیع شد. کامنت آقای مقیمی؛اولین عطرباز دریافت کننده این دو عطر رو براتون منتشر می کنم

layton.jpg
 

1masoud2mohammad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آپریل 2018
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
19
سن
43
محل سکونت
آذربایجان غربی
تا حالا چندین بار خواستم کامنتی بنویسم و از اینکه نزدیک یک سال تمام و یا شاید بیش از یک سال، عطری جدید به مجموعه عطرهای پاتوق اضافه نشده است شکایت کنم. ولی هر بار انگار که جواب شکایتم را خود میدانم و دلایلی موجه در ناخودآگاهم برایش دارم از این کار منصرف میشدم. یکی از مهمترین این دلایل در کنار دلایل دیگر مانند تحریم و بحران مالی، همانگونه که خود آقای هادی نیز به آن اشاره ای داشتند بالا بودن انتظارات اعضا و ترکیب قدرتمند عطرهای موجود میباشد به گونه ای که اجازه نمیدهد هر عطری به راحتی وارد در ترکیب آنها شود. ولی به هر حال چون پویایی یک مجموعه، شرط بقای آن مجموعه میباشد از ورود این دو تازه وارد به جمع عطرها بسیار خوشحال شدم. امیدوارم این روند به همین شکل ادامه داشته باشد و هر از گاهی جانی دوباره به انجمن و امیدی دوباره به دوستداران عطر بخشد. با آرزوی تندرستی و شادکامی برای آقای هادی عزیز.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
حدود یکسال تموم پاتوق عطربازها لالیک مشکی نداشت؛هر وقت دوستان در اینجا یا تلگرام سراغ می گرفتن؛می گفتم لالیک با اون کیفیت دیگه وارد نشد و من باقی لالیکهای موجود رو نمی پسندم. بنابراین لالیک ندارم.
پس از یکسال لالیک جدیدی دستم رسیده که گرچه اون لالیک قبلی نمیشه؛با این حال چند سر و گردن بالاتر از باقی لالیکهایی است که در کشور پیدا میشه.
دارم تست موندگاری می گیرم ازش. ببینم چقدر دوام داره. در صورت تایید شدن خدمت مشتاقانش عرضه میشه.

درود و وقت خوش!
این لالیک کاملا قابل تاییده.برای چند تن از دوستان پاتوق هم ارسال شد.

تا حالا چندین بار خواستم کامنتی بنویسم و از اینکه نزدیک یک سال تمام و یا شاید بیش از یک سال، عطری جدید به مجموعه عطرهای پاتوق اضافه نشده است شکایت کنم...ولی همانگونه که خود آقای هادی نیز به آن اشاره ای داشتند بالا بودن انتظارات اعضا و ترکیب قدرتمند عطرهای موجود میباشد به گونه ای که اجازه نمیدهد هر عطری به راحتی وارد در ترکیب آنها شود.

دکتر؛واقعا همین جوره که شما نوشتی.ما جمع سختگیری هستیم؛پاتوق هم جای معتبریه؛اگه عطر جدیدی بخواد بیاد؛باید استاندارد اینجا رو بتونه رد کنه.
این در حالیه که بخاطر بی ارزش شدن پول کشورمون؛برخی وارد کننده ها درجه کیفیت عطرهاشون رو کاهش دادن تا هم چنان بتونن بفروشن. پاتوق در همون ابتدای موج گرونی اعلام کرد هرگز به این سمت نمیره که برای هر بودجه ای؛عطر داشته باشه و رویه عرضه بالاترین کیفیت رو به هر قیمتی حفظ می کنه.
بسیاری از عطربازان پاتوق؛بیشتر عطرهای برند اینجا رو تست کردن و برخی عطرهای خوب تا حد زیادی نادیده مونده. مثلا مونت بلانک ایندی ویژوال رو که عطری است خنک و تلخ و علیرغم قدرت کمش ؛خیلی خوش رایحه است؛چند نفر تست کردن؟ یا سی اچ کارولینا هررا؟ (خنک و تلخ) ....
چند نفر می دونن که بهترین عطر زنونه پاتوق از برند ژیوانچی است با نام L'ange ؟ (گرم و شیرین)
در شرایطی که کمتر عطر جدیدی این شانس رو پیدا میکنه که در پاتوق عرضه شه؛ یه راه اینه که عطرهای کمتر دیده شده رو تست کرد. یه راه دیگه این که از خلاقیتهای فردی استفاده کرد در استفاده و اسپری هم زمان عطرهایی که با هم هارمونی دارن. کاری که خودم زیاد انجام میدم و زیاد اتفاق افتاده که ازم می پرسن اسم عطرت چیه و جواب میشنون اسم نداره! خودم ساختمش.
 

کوروش50

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 ژانویه 2017
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
3
سن
52
سلام وقت خوووش
عطرها صبح جمعه رسید و از این بابت سپاسگزارم
واما لایتون....باورتون نمیشه ولی سالها پیش توی یک هتل شبیه این رایحه رو از یه اماراتی پرسیدم و متاسفانه چون زبان بلد نبودم و اون هم نفهمید که چی میخوام برام شده بود حسرت.
هرچند عطر فندی رو معرفی کرد ولی توی فندی هایی که تست کردم نبود.
تا اینکه لایتون رسید. از جمعه تا حالا هنوز جرنی رو بو نکردم.به این خیال که نکنه خراب بشه این حس و حال....
انصافا یه چیز دیگه ست. از بین رایحه ها بوی اسطوخودوس رو و همینطور چوب صندل رو تقریبا میتونم تشخیص بدم.
هرچند که این عطر از خیلی چیزها تشکیل شده ولی هرچی هست مااااااااهه. من که خیلی دوستش دارم .
از اون دست کارهاییه که حاااال آدم رو خوب میکنه.
بی کم و کاست. و این خودش یه دنیا می ارزه.
سپاس فراوان جناب هادی بابت معرفی این کاراکتر با ارزش .
خواهش می کنم عطرهایی که مهجور و ناشناس موندن و کمتر تستشون کردیم رو
بیشتر معرفی بفرمایید.
شاد و سلامت باشید.
...
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
کامنتی رو براتون منتشر میکنم از حسین (زوار) عزیز که قبلا کامنتهای متعددش رو در خصوص تعداد زیادی از عطرهای پاتوق خوندین. در خصوص آمواج جرنی نوشته:"اصلا فکر جایگزینی هیچ عطری رو باهاش ندارم". در خصوص لایتون مارلی هم که پدرش استفاده میکنه (من هر بار که حسین خرید میکنه میدونم کدوم عطر رو پدرش برمی داره!) نوشته:"پخش بو در حدیه که من دقیقا متوجه ورود و خروج ایشون به منزل میشم". و اضافه کرده که هر دو این عطرها"جزو بهترین عطرهایی بوده که تا حالا داشتم و دارم". این در حالیه که حسین به عنوان یکی از عطربازترینهای پاتوق؛ همین الان یک کلکسیون از عطرهای پاتوق رو تو خونه شون داره که خانوادگی استفاده میکنن!
journey.jpg

و اما بعد:
1 - با عطری از برند معروف کیلیان برخورد کردم که برام تا حد زیادی تداعی کننده اینترلود آمواج بود. منتهی شیک تر و با کلاستر؛ با پخش بوی عااااالی و موندگاری خوب. متاسفانه دقیق نمی دونیم این کدوم کار کیلیانه. برند کیلیان اودکلنهاش خیلییییییی گرون قیمته و احتمالا به همین علت تعداد خیلی کمی از اودکلن بازها باید باهاش آشنا باشن. نمونه قیمتشو در این عکس ببینید:
kilian.JPG

اولش تصمیم گرفتم هر کدوم از رفقا که ازم اینترلود خواست اینهم بهش پیشنهاد بدم. بعد دیدم خودش به تنهایی عطر قابل اعتناییه؛نیازی نیست به شباهتش به اینترلود اشاره کنم.
عطر گرمی هست و به لحاظ طعم به نحو عجیبی بین شیرینی و تلخی بالانس شده. سوای اندکی عود؛ تنباکوی تلخش با شیرینی عسل مهار شده و در نت نهاییش با ظاهر شدن وانیل؛ یکی از بهترین عطرهای تنباکو دار رو رقم میزنه! نظر منو بخواین؛ برتر از توباکو وانیل؛هرود مارلی و میستری توباکو. سه عطر معروف تنباکو دار. اسم کاپیتان بلک رو نیاوردم چون اصلا در حد و اندازه مقایسه با اون عطرهای برجسته نیست.
موقعی که عطر در نت میانی بود برخی بهم گفتن بوش تلخه. اما من در نت نهایی اندکی شیرینی حس می کنم. خیلی ملیح و ملایم.
فعلا در بین پاتوق نشین ها؛ فقط محمد دادگر (شاخص ترین اودکلن باز پاتوق) و دکتر آرامیان امکان تست اینو داشتن. دادگر به شباهتش به اینترلود نمره 16 داده و به خود عطر؛ بیست تمام!
دکتر ارامیان هم خودش نظرشو در خصوص این عطر و سایر عطرهای جدید پاتوق ؛ بعد کامل شدن تستش می نویسه.

2 - دیور ساوج جدیدی توجهم رو جلب کرده که گذاشتم روی تست. ساوج عطر خنک و نسبتا تندیه با کمی شیرینی که بین جوانها به خصوص ؛ خیلی طرفدار داره. اگه نهایتا از آزمون سربلند بیرون بیاد؛با دیور ساوج فعلی پاتوق نعویض میشه.

3 - لالیک نویر جدید پاتوق بعد 14 روز هنوز روی کاغذ تستر ؛ بوش دوام آورده! این رکورد خیلیییییی خوبیه برای عطری مثل لالیک. عطر چوبی و تلخ.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
مکرر خدمت دوستان عرض شده از هدیه دادن عطر به کسی که سلیقه اش رو در زمینه عطر نمی دونید و مطلع نیستید که مثلا گرم دوست داره یا خنک؛تلخ دوست داره یا شیرین .... خودداری کنید. عطر اصلا کادوی مناسبی برای سورپرایز کردن کسی نیست. اول از طرف بپرسید چه جور عطری دوست داره و بعد متناسب با سلیقه اش براش کادو بگیرید. چه فایده داره برای کسی عطر گرون بخرید و هدیه بدید اما طرف حتی یک بار هم از اون عطر استفاده نکنه؟در بهترین حالت میندازه یه گوشه ؛ شایدم هدیه بده به کس دیگه!
نکته دیگه این که حتما هنگام خرید عطر به فصلی که در اون هستید توجه کنید! عطرهای خنک در محیط باز در فصل زمستون؛زورشون به سرما نمیرسه. عطرای گرم هم در فصل تابستون اگه غلیظ باشن موجب اذیت عده ای میشن. عطرای خنک؛پخش و موندگاری عطرای گرم رو ندارن. نمیشه ما هی وود دیسکوارد بخریم ازش توقع پخش و موندگاری بلک ارکید داشته باشیم!!
 

sadeghi.m

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2018
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
3
سن
55
با سلام و درود خدمت دل آهنگ عزیز و عطر دوستان پاتوق
عطر لایتون را با رایحه سیب، گل های خوشبو و نتهای چوبی خفیف و وانیل با ترکیب و بالانس بسیار دوست داشتنی حس میکنم. گویا عطری که همیشه در ذهنم دنبالش بودم می توانست چیزی شبیه همین لایتون باشد، که حالا خوشبختانه در عالم واقعیت ظاهر شده. از بوییدن آن نه سیر می شوم و نه خسته، واقعا با کلاس است. اگر گری وتیور برای من منبع انرژی و تحرک بود لایتون سرچشمه دایمی آرامش، متانت و تمرکز است. نت ها از ابتدا تا انتهای ماندگاری طولانی آن، در هماهنگی کامل با هم و به نوبت حس آرامش و لذت را برای من حمل می کنند. لایتون را از پاتوق با غلظت 40 در صد گرفتم و علاوه بر ماندگاری طولانی، پخش بوی خوبی هم دارد. به نظر من لایتون می تواند به عنوان استانداردی برای سنجش دیگر عطرهای این رده و سایر عطرهای دیگر فرض شود. پس استفاد کنید و خود و دور و بری ها را غرق لذت کنید.
 
Last edited:

Sins

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2016
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
17
سن
43
ری‌ویوی آمواج جرنی، غلظت 33 درصد.

تصور کنید در میون یه جنگل پر از درختای سرو و کاج، یه کلبه‌ی چوبی کوچیک از جنس چوب همون درختای اطراف جنگل دارید. در ایوون این کلبه نشستید و نسیم صبحگاهی جنگل، رایحه‌ی خیس و نم‌داری از درختای سرو و کاج رو به شامه‌ی شما داره می‌رسونه. همزمان که دارید یه گلاس کنیاک کهنه نوش جان می‌کنید و از عطر و طعم یه سیگار برگ از جنس تنباکوی مادورو لذت می‌برید، یه نفر در چند قدمی شما داره یه مشت فلفل صورتی رو آسیاب میکنه! در کنار میز ایوون، یه ظرف قرار داره که روش پر از شکوفه های نارنج هست که عطرش با اون نسیم نم‌دار مخلوط شده. چند تا میوه‌ی ارس هم واسه تزئین روی همون میز قرار داره و بوی ترشش، در همراهی با بوی بهار نارنج، شامه‌ی شما رو قلقلک می‌ده! چشماتون رو ببندید و اینا رو یه بار دیگه تصور کنید. مخلوط این روایح به‌صورت رفت و برگشتی، میشه نوت آغازین جرنی که اتفافا جزو طولانی‌ترین نوت‌های آغازین در میون عطرهای من هست. قوی و قابل استشمام به مدت 1 ساعت و تا فاصله‌ی 2 متری.

نوشیدن کنیاک شما رفته رفته تموم میشه و شما با یه کت قهوه‌ای چرمی که نم جنگل رو به خودش گرفته و بوی چرمش مستقیم زیر بینی‌تون هست، همچنان سیگار برگ به لب، از سر میز بلند می‌شید و در راستای همون ایوون، به سمت یکی از نرده‌های اطرافش میرید. نسیمی که از پشت سر میاد، بوی ملایمی از بهارنارنج و رایحه‌ای قوی از میوه ارس رو از روی کت چرمی نم‌دارتون رد میکنه و با عطر سیگار برگ مخلوط میشه و به شامه‌ی شما میرسه. بوی میوه ارس اینقدر قوی شده که دیگه بویی از درختا حس نمی‌کنید. اما بوی فلفل صورتی آسیاب شده که الان نزدیک بهش ایستاید، به قدرت بوی چرم و سیگار برگ شما شده. مخلوط پیچیده‌ای از این روایح، میشن نوت میانی جرنی. با نصف قدرت نوت آغازین، قابل استشمام تا فاصله‌ی یک بازو، به مدت 5 ساعت.

سیگار برگ شما هم بالأخره تموم میشه و بوی دودش روی کت چرمی‌تون که یواش یواش در حال خشک شدن هست، مونده. هنوز بوی فلفل صورتی آسیاب شده‌ی توی اون ایوون جنگلی رو با قدرت حس می‌کنید ولی یه باد قوی، شکوفه‌های بهارنارنج و نصف بیشتر از میوه‌های ارس رو از میز بلند کرده و با خودش برده. بوی تلخ دود سیگار برگ، چرم خشک شده و بوی ملایمی از میوه‌ی ارس، تلخی عجیبی به چیزی که به شامه‌ی شما می‌رسه، بخشیده. این تلخی پیچیده، نوت نهایی جرنی هست که به فاصله ی یک آرنج، تا مدت 3 ساعت و بعد از اون، تا فاصله ی یک وجب و به مدت 4 ساعت دیگه قابل استشمام هست. اگه روی لباس نخی یا پشمی زده باشید، مجموع موندگاری جرنی، چهار روز رو به راحتی رد میکنه. روی پوست من، حدود 13 ساعت ماندگاری داشت.

بدون مانند، خاص، باکلاس، کلاسیک و جنتل‌منی، به‌دور از حواشی مد و این جور مسخره‌بازی‌ها و مناسب چهار فصل سال هست. تلخی، ترشی، طراوت و همزمان، گرمای خاصی رو در هم آمیخته و به بینی شما و اطرافیان شما تحویل میده. مناسب استایل رسمی و شخصیت‌های جدی هست. با این عطر نمیشه رفتار خام یا شخصیت جوانی داشت. نمیشه باهاش جین پوشید و یا سر و وضع مرتب‌ و اصلاح شده ای نداشت. برای استفاده از این عطر، باید مبادی آداب و رسوم استایل این عطر باشید. یه مرد با قد 180، استخون بندی متوسط و اندامی ورزیده، پوشیده شده با یه دست کت و شلوار طوسی، پیرهن سفید و کراوات مشکی، همراه با فريم عینک، کفش و کمربند چرم مشکی، با ظاهری جدی و هدفمند، تصویر شاخص استفاده‌گر این عطر هست.

از رضا جان، لیتون هم تهیه کردم که به زودی، ری‌ویوی اون رو هم میذارم.
 

Sins

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2016
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
17
سن
43
عطر لایتون را با رایحه سیب، گل های خوشبو و نتهای چوبی خفیف و وانیل با ترکیب و بالانس بسیار دوست داشتنی حس میکنم...

درود متقابل. من هم این عطر رو تهیه کردم و هم ادوپرفومشو تست گرفتم که البته به زودی، ری‌ویوی اون رو میذارم. اما بجز وانیلی که بهش اشاره کردید، هیچ نوت دیگه ای از میون این نوت ها در نسخه ی پاتوق و اصلش، به شامه ی من نمیرسه. اگه بیشتر محبت کنید توضیح بدید خیلی بهتره. این عطر، به عنوان یه عطر ادویه ای تازه شناخته میشه که ترکیبی از روایح شیرین و در اصطلاح، خوردنی gourmand هست. به هیچ وجه، تاکید می‌کنم به هیچ وجه بوی میوه و گل، خصوصاً سیب نمیده!
 

sadeghi.m

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2018
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
3
سن
55
با سلام و درود خاص خدمت جناب آقای دکتر آرامیان عزیز, ضمن تشکر از بذل توجه جنابعالی، از همین ابتدا اعتراف می کنم که هنوز یک عطر دوست خیلی آماتورم، و من کجا و عطربازان حرفه ای چون شما و جناب دل آهنگ کجا. به همین خاطر آنچه را که من در خصوص روایح حدس می زنم یا حس می کنم شما با دقت و ظرافت خاص متوجه می شوید. لذا، جهت جبران مافات، من لاجرم سری به لیست نت های آغازین تا پاياني عطرها در توضیحات سایت fragrantica و یا دیجیکالا می زنم. خصوصا در fragrantica اغلب استفاده کنندگان توضیحات مبسوطی می گذارند اگر چه گاهی با هم تناقضاتی هم دارد.
برای لایتون، نت ابتدایی اسطخودوس، سیب، نارنگی و پرتقال ماندارین درج شده. من شخصا از این چهار نت، به طور خاص بوی سیب ( و تلخی ملایمی) را به طور خیلی برجسته ای حس می کنم و انگار نت های دیگر نظرم را جلب نمی کند.
از نت میانی، اگر چه با یاسمین کمی آشنایی دارم ولی تمایزی ببن این و بنفشه و شمعدانی را تشخیص ندادم به همین خاطر در کامنتم به بوی گلی نت میانی اشاره کردم.
در نت پایانی رایحه وانیل مشخص و بوی چوب های خیلی ظریفی به مشامم می رسد.
در مجموع ترکیب روایح از ابتدا تا انتها برای من جذاب، دلنشین و متعادل است.
حال برای آشنایی بیشتر خودم با جزییات لایتون، منتظر ریویو شما برای این عطر خواهم بود تا اگر پسندتان بود، همانند ریویو دل انگیز شما در خصوص امواج جرنی، ضمن ترکیب عاشقانه کلمات و احساسات ناب، به اتفاق عطر دوستان پاتوق، سوار بر ابرهای خیال و احساس از شروع تا انتهای داستان عطر را با شما همسفر شویم. اگر هم لایتون پسندتان نباشد باز هم از نظرات و زاویه دید دقیق شما درس خواهیم گرفت.
انشاالله زندگی چون روایت جرنی، همواره به کام شما و اهالی پاتوق باشد.
 
Last edited:

babak59

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2005
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
18
عرض سلام و‌ادب خدمت عطر بازان عزیز
من نه شامه تفکیک‌کننده رایحه دارم نه خیلی حرفه ای هستم تو‌عطر نه قلم خوبی دارم‌مثل دوستان
ولی اخرین پکیجی که از رضا جان گرفتیم شامل لایتون جرنی کیلیان و عود وود بود.من سال قبل چیزی حدود ۳۰ تا عطر از ایشون گرفتم، به جرات میگم این پکیج اخر از تمام اونها سرتر بود ،البته حساب اونتوس و وتیور جداست ،
در مورد جرنی به نظر من عطریست اسپرت با رایحه ای ترش ولی شیک، کاملا بعنوان عطر روزمره میشه استفادش کرد، با اینکه جوون پسنده ولی تو سن و سالهای ما هم‌میشه استفادش کرد و‌کلی فیدبک‌گرفت ،
لایتون عطری کاملا شیک و‌مجلسی و‌سنگین و با وقار هست مخصوص مجالس و‌ مجالس رسمی هستش.
با اینکه من از عطر شیرین فراریم ولی بشدت جذبم‌کرد، و مدام استفاده میکنم
کیلیان که اصلا جایی برای صحبت نمیذاره، بقدری یونیک و‌خاصه که حیفم میاد بزنم و‌فقط شیشه شیکش رو بو‌میکنم ،تو این ۴ تا و حتی ۳۴ عطری که دارم کیلیان صدر جدول رو از اونتوس گرفت، بدون شک تهیه کنید تا تموم‌نشده
 

Sins

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2016
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
17
سن
43
ری‌ویوی لیتون مارلی، 20 درصد.

اول از همه باید بگم که کلاس این عطر، نسبت به سایر عطرهایی که دارم، متفاوت هست. کلکشن من، خصوصاً به اقتضای شغل و سلیقه ی من، بیشتر به سمت روایح تلخ و تند و جدی تمایل داره. اما لیتون نه تلخ هست، نه تند و نه جدی! اگه بخوام هیبت این عطر رو توصیف کنم، باید بگم که یه عطر با رایحه‌ای شیرین، ملایم و شیطون هست که البته، بازار هدفش هر دوجنس رو نشونه گرفته.

لیتونی که در پاتوق عرضه می‌شه، پخش بوی زیادی داره و دوستان حتما رقیق‌تر از سایر عطرهاشون این عطر رو تهیه کنن. با همین غلظت 20 درصد، به محض پاشیدن عطر روی پوست، اولین چیزی که به مشام می‌رسه، شیرینی هست و بس! شیرینی این عطر مثل توباکو وانیل یا خدای نکرده کاپیتان بلک نیست، بلکه شیرینی این عطر، خوردنی هست. مثل رایحه‌ی یه کیک خوشمزه.

تصور کنید یه عصر زمستونی، توی ویلا، کنار شومینه لم دادید و یه نفر توو آشپزخونه داره یه شیرینی درست میکنه که نمیدونید چیه. همزمان، یه فنجون شکلات داغ که با کمی عسل شیرین شده در دست، دارید نوش جان می‌کنید. در کنار این فنجون، یه قند دارچین هم داخل دهن‌تون در حال آب شدن و شیرینی بخشیدن به شکلات هست. یواش یواش که می‌گذره، می‌بینید که قند دارچین دیگه آب شده و رفته، و تلخی شکلات داره بیشتر می‌شه. بوی وانیل، آروم آروم از آشپزخونه داره سرک می‌کشه و به شامه‌ی شما میرسه. ترکیب این روایح، شروع لیتون هستن که حدود نیم ساعتی کنار شما خواهند بود.

شکلات، همینجور روبه تلخ تر شدن گذاشته که یهو یه قالب کیک از آشپزخونه برای شما واسه نوش جان کردن میارن! یه برش از کیک وانیلی ساده، تزیین شده با پودر قند، هل و شکلات آب شده که وسطش هم یه خمیر نرم داره. یه برش از اون کیک بر می‌دارید و بلافاصله‌، خمیری از جنس تافی و کرم کارامل از میون اون کیک بیرون میزنه. با یه جرعه از شکلات داغ، اون برش کیک رو فرو ميدید. شیرینی بیش از حد این کیک، با تلخی شکلاتی که الان ته فنجون شما مونده و بوش بی‌شباهت به دونه‌های تونکا نیست، معتدل و قابل خوردن میشه! این‌ها، روایح میانی لیتون بودند که برای مدت هشت ساعت، با قابلیت استشمام از فاصله ی یک متر، میهمان پوست شما هستن.

شکلات تلخ‌تون بالأخره تمام میشه و تزيين هل و شکلات آب شده ی کیک هم خورده میشه و الان یه ذره از اون کیک با خمیر تافی و کرم کاراملش مونده که یهو با یه فنجون کاپوچینوی خامه‌ای ازتون پذیرایی می‌شه. رایحه ی پودری و نرم کاپوچینو، به همراه روایح لایه‌های زیرین کیکی که در حال خورده شدن و رو به اتمام هستن، همون ترکیبی از تافی و کرم کارامل، روایح پایانی این عطر رو تشکیل میدن که تا چهار ساعت دیگه، شما رو همراهی میکنه.

شخصیت این عطر نرم و لطیف و خوردنی و شیرین و گرم و خودمونی هست. نمیشه با این عطر قیافه گرفت یا مثل عصا قورت داده ها رفتار کرد! یه کارشناس آژانس یا مهماندار هواپیما، دختر یا پسر، با قد متوسط، خنده ای بسیط بر لب، خوش سیما و خوش برخورد، با یه لباس فرم با رنگ یاسی و سرمه‌ای و آبی آسمونی، جاه‌طلب و موفق، در سنینی بین 20 تا 35، شخصیت استفاده‌کننده ی این عطر هست.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!

تصور کنید در میون یه جنگل پر از درختای سرو و کاج، یه کلبه‌ی چوبی کوچیک از جنس چوب همون درختای اطراف جنگل دارید. در ایوون این کلبه نشستید و نسیم صبحگاهی جنگل، رایحه‌ی خیس و نم‌داری از درختای سرو و کاج رو به شامه‌ی شما داره می‌رسونه. همزمان که دارید یه گلاس کنیاک کهنه نوش جان می‌کنید و از عطر و طعم یه سیگار برگ از جنس تنباکوی مادورو لذت می‌برید، یه نفر در چند قدمی شما داره یه مشت فلفل صورتی رو آسیاب میکنه! در کنار میز ایوون، یه ظرف قرار داره که روش پر از شکوفه های نارنج هست که عطرش با اون نسیم نم‌دار مخلوط شده. چند تا میوه‌ی ارس هم واسه تزئین روی همون میز قرار داره و بوی ترشش، در همراهی با بوی بهار نارنج، شامه‌ی شما رو قلقلک می‌ده!

تصور کنید یه عصر زمستونی، توی ویلا، کنار شومینه لم دادید و یه نفر توو آشپزخونه داره یه شیرینی درست میکنه که نمیدونید چیه. همزمان، یه فنجون شکلات داغ که با کمی عسل شیرین شده در دست، دارید نوش جان می‌کنید. در کنار این فنجون، یه قند دارچین هم داخل دهن‌تون در حال آب شدن و شیرینی بخشیدن به شکلات هست. یواش یواش که می‌گذره، می‌بینید که قند دارچین دیگه آب شده و رفته، و تلخی شکلات داره بیشتر می‌شه. بوی وانیل، آروم آروم از آشپزخونه داره سرک می‌کشه و به شامه‌ی شما میرسه. ترکیب این روایح، شروع لیتون هستن که حدود نیم ساعتی کنار شما خواهند بود.
پیش از هر چیز باید تشکر مجدد کنم از طرف خودم و سایر پاتوق نشین ها بخاطر توصیف بسیار هنرمندانه عطرهای آمواج جرنی و لایتون مارلی به قلم فرهیخته ی شیرین بیان جناب دکتر آرامیان عزیز. سپاس مکتوب برخی از عطربازها خصوصی برای ایشون تلگرام شد. لقب "نقاش عطرها" به واقع برازنده شماست سینا جان.

در خصوص لیتون مارلی ؛ بنده و برخی از دوستان از جمله دکتر بابک؛ در دو مورد با دکتر آرامیان تفاوت نظر داریم. اول این که ما به نظرمون نمیاد این عطر منحصرا متعلق به رده سنی زیر 35 سال باشه. سن بسیاری از اهالی پاتوق بالای 35 ساله و بنده خودم 45 سالمه! مورد دوم استشمام نت چرم (دقیقا چرم خود توسکان لدر) در لیتونه که دکتر آرامیان به بنده گفتن چرم حس نمی کنن.

با عطری از برند معروف کیلیان برخورد کردم که برام تا حد زیادی تداعی کننده اینترلود آمواج بود. منتهی شیک تر و با کلاستر؛ با پخش بوی عااااالی و موندگاری خوب.
عطر گرمی هست و به لحاظ طعم به نحو عجیبی بین شیرینی و تلخی بالانس شده. سوای اندکی عود؛ تنباکوی تلخش با شیرینی عسل مهار شده و در نت نهاییش با ظاهر شدن وانیل؛ یکی از بهترین عطرهای تنباکو دار رو رقم میزنه! نظر منو بخواین؛ برتر از توباکو وانیل؛هرود مارلی و میستری توباکو

کیلیان که اصلا جایی برای صحبت نمیذاره، بقدری یونیک و‌خاصه که حیفم میاد بزنم و‌فقط شیشه شیکش رو بو‌میکنم ،تو این ۴ تا و حتی ۳۴ عطری که دارم کیلیان صدر جدول رو از اونتوس گرفت، بدون شک تهیه کنید تا تموم‌نشده

بعد دکتر بابک؛ دکتر توکلی و محمد دادگر هم بهترین عطر پاتوق رو کیلیان اعلام کردن. هر سه نفر بین 30 تا 60 عطر پاتوق رو تا به حال تست کردن. دست کم تمامی عطرهای شاخص و نام و نشان دار پاتوق رو.

killian.jpg

همون طور که در عکس قابل مشاهده است دکتر توکلی نوشته " وقتی کیلیان رو تست کردم گفتم تو کجا بودی این همه سال ( بابک میگه منم همینو گفتم!)؛ تازه فهمیدم چرا دکتر بابک گفت صدرنشین همه عطراشه؛... حتی اونتوس رو هم استثنا نمی کنم".
دادگر هم نوشته:"کاملا درسته؛موافقم؛یک رایحه خااااص و ماندگار".
ماندگاری خیلی بالا و عجیب!
بابک برام نوشت که موقعی که دلار 3 تومن بود (الان 12 تومنه) عطری رو خریده بود به اسم پیور دیستنس pure distance به مبلغ 2.5 میلیون تومن؛ که کیلیان پاتوق بسیار شبیه اونه.
در کامنت دکتر توکلی از دو عطر زنونه اسم برده شده :نویر جیوانچی L'ange و نویر کیلیان. عطر دوم متفاوت از این "اینترلود به روایت کیلیان" است که داریم در موردش حرف میزنیم.عطری بسیار نرم تر و لطیف تر از اینترلود آمواج.

2 - دیور ساوج جدیدی توجهم رو جلب کرده که گذاشتم روی تست. ساوج عطر خنک و نسبتا تندیه با کمی شیرینی که بین جوانها به خصوص ؛ خیلی طرفدار داره. اگه نهایتا از آزمون سربلند بیرون بیاد؛با دیور ساوج فعلی پاتوق نعویض میشه.

3 - لالیک نویر جدید پاتوق بعد 14 روز هنوز روی کاغذ تستر ؛ بوش دوام آورده! این رکورد خیلیییییی خوبیه برای عطری مثل لالیک. عطر چوبی و تلخ.

دیور ساوج پاتوق رسما عوض شد. بیش از سه هفته است بوش روی کاغذ تستر مونده. لالیک هم 5 هفته رو رد کرده!! جوری که واقعا شک میکنم آیا کاغذ لالیک از کاغذهای بغل دستیش بو گرفته؟! به هر حال محشرن این دو تا! به قول یکی از رفقا؛ لالیکش خیلی لالیکه!
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
عطر امضای من!
درود و وقت خوش!
پس از سالها من بالاخره صاحب یک عطر امضا شدم. عطری که از این پس در هر میهمانی رسمی و غیر رسمی آن را خواهم پوشید ومایلم با این رایحه شناخته و معرفی شوم . عطربازها بخاطر تنوع طلبی بیش از حدشان نمی توانند با یک عطر بمانند و من نیز تا کنون چنین بوده ام. اما این قدر مسحور این رایحه خودساخته ام شده ام که برای من؛ این؛سقف انتظاراتم است از یک عطر.
عادت به تک خوری ندارم! برای همین فرمولش را برای تان می نویسم تا اگر کسی خواست آن را بازسازی کند. می دانم که همکاران نیز در شهرهای مختلف ایران؛ این ترکیب ها را می سازند و بنا به فیدبک های دریافتی؛به وجد می آیند.
اونتوس پاتوق (نسخه چهارم با نت دودی) ستون این ترکیب است. من با رز مخصوص پاتوق (یا با نویر کیلیان) کمی رز خود اونتوس را افزایش می دهم. قرار نیست اونتوس خنک و تلخ ما؛ گرم و شیرین بشود. فقط نت رز باید کمی تقویت شود. کمی نت دریایی (آکوا) لازم دارم. من از دیزایر بلو استفاده کردم. شاید آکوا دی جیو یا آکوا بولگاری هم قابل استفاده باشد. تست نکردم. توصیه ام همان دیزایر بلو است. تا این جا اونتوس خنک و تلخی داریم که کمی رز تقویت شده دارد و یک نسیم ملایم دریایی شامه نواز.
در ظرف دیگری لایتون مارلی بسیار رقیق شده با غلظت حدود ده درصد درست کنید.
این دو را اسپری همزمان کنید بر دو نقطه مختلف لباس تان!
تعداد پاف اونتوس ترکیبی حدود سه برابر لایتون باشد.
به شما تبریک میگم! اگه مسیر رو درست رفته باشید و اونتوس تان را بالانس درآورده باشید ؛زن و مرد؛پیر و جوان جذب عطر شما می شود . هوش از سر می برد این ترکیب! جز عطربازهای حرفه ای کسی اصلا نمی فهمد عطر ترکیبی است. فقط احساس می کنند این خوش بوترین رایحه ای است که تا به حال استشمام کرده اند! قضاوت شان درست و کامل است. هر چه باشد این عطر؛ عطر امضای یک حرفه ای است.
 

1masoud2mohammad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آپریل 2018
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
19
سن
43
محل سکونت
آذربایجان غربی
عطرهایی که این بار سفارش دادم 20 گرم از هر کدام از موارد زیر است که چند روزی است به دستم رسیده و تعدادی از آنها را امتحان کرده ام:
لایتون
کیلیان
هرود مارلی
تام فورد نویر
لالیک مشکی
فارنهایت
وان میلیون
کیفیت عطرها مثل همیشه عالی بود. اگر بخواهم این عطرها را بر اساس سلیقه و ترجیح بویایی خودم رده بندی کنم اول از همه کیلیان قرار میگیرد. به نظر من اصلا قابل قیاس با اینترلود نیست و بسیار با کلاس تر و شیک تر هست. فقط هر دوی اینها در نوت انتهایی خود به همدیگر بسیار نزدیک می شوند. در رده بعدی، هرود مارلی قرار می گیرد. هر دو عطر تا اینجا تنباکویی هستند. مجلسی و شیک. هرود اندکی شیرینتر است. لالیک مشکی، عطر بعدی من است. بوی چوب، جنگل، خاک و ریشه گیاهان را می دهد. همراه با بلک افغان و به توصیه عطربازهای پاتوق، استفاده کردم. بسیار عالی شد. هرچند هر دو به خصوص بلک افغان به تنهایی نیز عالی هستند. در رده بعدی فارنهایت دیور قرار می گیرد. به لحاظ دما معتدل تر از بقیه عطرها به نظرم رسید و می توان در فصل بهار نیز از آن استفاده کرد. لالیک هم به نظر من کاری است معتدل. در رده های بعدی به ترتیب لایتون، وان میلیون و تام فورد نویر قرار می گیرند. هر سه حالت پودری و پنکیک مانند دارند که چندان مطلوب من نیست و آنها را به سمت کارهای دوجنسیته سوق می دهد. لایتون و وان میلیون را بسیار شبیه به هم احساس کردم.
با تشکر از جناب آقای هادی که به لطف ایشان چنین کلکسیونی از روایح بی نظیر را در کمدم دارم.​
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
در رده های بعدی به ترتیب لایتون، وان میلیون و تام فورد نویر قرار می گیرند. هر سه حالت پودری و پنکیک مانند دارند که چندان مطلوب من نیست و آنها را به سمت کارهای دوجنسیته سوق می دهد. لایتون و وان میلیون را بسیار شبیه به هم احساس کردم.
درود و وقت خوش؛
دکتر ؛ با سپاس از اظهار لطف تون؛ من در این نکته؛ نظر متفاوتی از شما دارم. همچنان که قبلا بنده و دکتر آرش عزیز و برخی دیگر از دوستان نوشتیم؛نت نهایی تام فورد نویر دقیقا مانند اودکلن اورجینالش؛ بوی پنکیک میده. نت نهایی.
لایتون و وان میلیون چنین نیستند.
لایتون و وان میلیون نه تنها دو رایحه کاملا متفاوتن؛بلکه در میزان تلخی و شیرینی و در درجه حرارت هم با هم تفاوت دارن. لایتون در نت اولیه اش خنکتر از وان میلیونه و میزان تلخی مشهودش از ابتدا تا انتها اون رو کاملا از وان میلیون متمایز می کنه. نقل قولی که براتون منتشر میکنم گفتگو بین یک خانم و آقاست در خصوص وان میلیون! خانم تصریح میکنه که :"اصلا و ابدا یک عطر مردونه رو برای خانم نمی پسنده و نمی خره"
1m.JPG
1m2.JPG
این کامنت رو برای اودکلنش گذاشتن. اسانس پاتوق این قدر شبیه اودکلنشه که راحت میشه نقل قول و بازنشر کرد.
اگه هر کدوم از عطربازهای پاتوق نظر متفاوتی داره حتما بنویسه مطلع شیم.ممنون
 
Last edited:

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و وقت خوش!
1 - تق هرمس پاتوق عوض شده. اگه قبلی نمره اش 19 بود این بیسته! هیچ وقت تا این حد عاشق تق هرمس نشده بودم!تو عطرهای ملایم؛انصافا باید رتبه اول رو داد به هرمس.
2 - دوستان متعددی خواهان عطر امضای من هستن و درخواست میدن. قبلا مکرر عرض شده من عطر ترکیبی برای کسی نمیسازم. چند ساله. فقط فرمولش رو میگم؛اون فرمول هم فقط به کار همکارها میاد جهت ایده گرفتن. اگه کارشون فراتر از عطرفروشی باشه و ذوق و شامه ترکیب عطرها رو داشته باشن. اگر نه؛ که هیچ.
3 - پاتوق عطربازها یک عطر جدید داره؛ با کیفیت عالی و پخش و موندگاری بهتر از اودکلن اورجینالش!
vi.jpg
 

miladdn13

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2016
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
6
سن
44
سلام خدمت تمام عطر باز های عزیز و اقا هادی
میخواستم کسی میتونه عطر با رایحه ترش معرفی کنه؟حالا از عطرهای پاتوق یا بیرون
 
بالا