برگزیده های پرشین تولز

پاتوق عطربازها؛معتبرترین و مطمئن ترین مرجع و فروشگاه اینترنتی عطر و اسانس ایران برمبنای صداقت و تخصص

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
رضاجان می تونی یه امار از اسپرت آیس و ویکند مردونه (باربری) برام بگیری؟ خودت تست کردی؟
امروز ویکند رو زدم تواین گرما حسابی روحم شاد شد (حیف که زنونه است)، اگه خیلی وقته تستش نکردی برو سراغش
 
Last edited:

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
من اینها را جهت تست خریدم تا یکی دو مدل را با حجم زیاد خریداری کنم ولی الان واقعا سردرگمم
مواظب باشید معتاد نشید

سلام بر دوستان عطر باز..
این بحث اعتیاد منو هم درگیرش کرده جوری ک دوس دارم سایر اسانهای اقا رضارو هم تست کنم و واقعا سردرگمم بین روایح از بس ک هر کدوم لذت خاص خودشو بهم میده..
Sent from my HUAWEI G730-U10 using Tapatalk

به قول دوستان یه جورایی اعتیاد پیدا کردم به بوها، اینقدر که دلم نمیاد یکی رو انتخاب کنم تا بزنم به پیرهنم.

میترسم چند وقت دیگه ناچار شم با اومدن در پاتوق بگم سلام بر معتادان عزیز! اسم پاتوق هم عوض شه به انجمن معتادان گمنام!:D
اما واقعیت اینه که گاهی فکر می کنم عطرها به راستی اعتیاد آورن. حتما تجربه کردین وقتی یه مدتی عطر محبوب تون رو نداشته باشین شدیدا دلتون هوایی میشه. من که در وادی اعتیاد به عطر؛ وضعم بدتره;) گاهی فکر میکنم فلان عطر از دستم شاکیه چرا مدتیه مصرفش نکردم.

اقا رضا لطف کنید یه رایحه جدید شیک و باکلاس برا مهرماه و پاییز موجود کنید ک برای فضای کلاس درس ودانشگاه مناسب باشه.. اگه خدا بخواداتخاب رشته کردم واسه ارشد برق.. اگه ایشالله دانشجو شدیم میخام دوران دانشجویی رو با رایحه پیشنهادی شما شروع کنم تا برام خاطره ساز بشه..
یاعلی.
Sent from my HUAWEI G730-U10 using Tapatalk

وحید جان امیدوارم حتما قبول شی در ارشد برق. یادش بخیر 24 سال پیش . در دانشگاه علم و صنعت دانشکده مهندسی شیمی (رشته اول من) و برق و مهندسی مواد (رشته ی جناب سعادتمندی عزیز @saadatmandi86 که خیلی وقته در پاتوق ندیدیمش) در یک ساختمون بود و یک سفر اصفهان رفتیم با بچه های برق در بهمن 72
در خصوص رایحه شیک و با کلاس؛ سوای کارهایی که تا حالا بردی و خیلی هم دوست داشتی (در راس اونا استفاده هم زمان از اینترلود رقیق و گری وتیور تام فورد) میتونی تام فورد نویر رو هم امتحان کنی.
یک شاهکار تمام عیاره.
دوتا نکته برام جالبه؛ یکی اینکه دوستان از بوی طالبی صحبت میکنن که اصلا من بوی طالبی حس نمیکنم، دوم هم اینکه تغییر نت خیلی کمی توی رایحه من از پشن شما حس میکنم و فقط بوی هلو حس میکنم.
در مورد موندگاری هم عطری که در اون لینک هست اصلا موندگاری و پخش نداره، در صورتیکه کار اختصاصی شما(!) واقعا از لحاظ پخش و موندگاری فوق العاده ست. فقط با یک پاف از دیروز ظهر تا الان هنوز بوی هلو رو از روی تیشرتم حس میکنم.
در مورد سوال از نوع عطر هم که فرمودین، جدای از شوخی، تا صبح هنوز یه کم از بو رو روی دستم احساس میکردم. واقعا کیفیت کارهاتون بالاست.
بهرام جان به غیر شما؛ آرش عزیز
@arash59b
هم که اولین مشتری پشن بود خیلی سریع می رسید به نت هلو و تا اونجایی که یادمه؛ فقط سیب رو قبلش حس می کرد. اما باقی دوستان که در خصوص پشن نظر دادن و همگی خوندیم؛ یه میوه فروشی تو پشن کشف کردن که همینجا ؛ جا داره ازشون تقدیر و تشکر به عمل بیاریم :)eek::D:general107:نوشته های من شوخی و جدیش گاهی قابل تفکیک نیست!) به قول دوستی؛ پشن؛ نمیر المو...ین عطرهاست;) و احتمالا تا شستن لباست؛ شاید بعد از اون هم بوی هلوش مهمون لباست باشه.
آقا مهدی @Mahdispn که نتونسته بود با پشن بسازه؛ شاکی شد و نوشت:"خیال ترک منزل ندارد این عزیز"...
پشن؛ یکی از عطرهاییه که بیشتر از هر عطر دیگه ای دوستان در موردش مطلب نوشتن تو پاتوق. اکثریت قاطع رفقا؛ رایحه ش رو خیلی دوست داشتن و حتی اگه کسی مثل مهدی عزیز نتونسته ارتباط بگیره؛ حیرت کرده از پخش و موندگاریش!
هنوز و همیشه سر حرفم هستم؛ اگه کسی از این پشن 100 گرم برام بفرسته؛ یک کیلو پس می گیره!
 

shmp30

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2011
نوشته‌ها
101
لایک‌ها
96
محل سکونت
Tehran
سفارش چهارم:
آونتوس کرید
کوکو شنل
بی دلیشس
ال هوم
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
رضاجان می تونی یه امار از اسپرت آیس و ویکند مردونه (باربری) برام بگیری؟ خودت تست کردی؟
امروز ویکند رو زدم تواین گرما حسابی روحم شاد شد (حیف که زنونه است)، اگه خیلی وقته تستش نکردی برو سراغش
درود بر همه دوستان عطرباز؛
آرش جان میدونی که من جزو اون دسته هستم که کاملا مخالف واگذار کردن رایحه های ملایم و گل بو به خانم هام. دو عطر از مجموعه عطرهام محصول "باربری" است. لندن و ویکند. هر دو رو بسیار دوست دارم. اون بوی گلی که در کافی نیل به شامه ات میخوره از ویکند میاد (ویکند خودم نیست در اون ترکیب)؛ برام جالبه که شما که میونه ات با بوهای گلی خیلی خوب نیست (جز رالف لورن بلو که میدونم خیلی دوستش داری) رفتی سر وقت ویکند!
تا حالا به اسانس دو عطری که خواستی بر نخوردم. اما ترکیبات ویکند مردونه رو در عطر افشان دیدم. نت اول کاملا مرکباتیه و اگه کرید اونتوس و بی دلیشس و بلک ایکس اس (که هر سه رو داری) ترکیب کنی میرسی به نت اول ویکند مردونه. خواستی این کار رو بکنی بسیار با احتیاط ترکیب کن به خصوص بلک بوی قدرتمندی داره حواست باشه از کنترل خارج نشه! اگه ال هوم لانوین هم دستت هست یه کمم از اون بریز. بی دلیشست کم باشه در ترکیب.
ساختی گزارش بده!
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
درسته زیاد طرفدار روایح گلدار نیستم ولی اون لحظه که استفاده کردم بهم چسبید
امروز یکم دونبالشون گشتم ولی کسی نداشت کلا هرکسی طرفدار محصولات باربری نیست بخاطر همین کمیابند


Sent from my iPad using Tapatalk
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود به همه رفقای عطربازم!
امروز بعد از ظهر دو عطر ترکیبی جدید برای مصرف شخصیم ساختم. محتوای کمی از ظرف بلک ارکید تلخ و خنکم رو (با محتوای 212 و بی دلیشز در کنار بلک ارکید) ریختم تو ظرف خالی بلک ایکس اس +کرید (بلکش بیشتر بوده) بعد کمی بلو فور من و دانهیل آلفرد اضافه کردم و حدود 2 گرم پورش دیزاین ریختم روش. الان یه عطر خنک و تلخ دارم؛ میوه ای؛ نت اولش آناناسه! بسیار می پسندمش.

امروز در عطر جدید تلخ و خنکم که توسط آقا بهرام @ghalandar66 هم تست شد (قبل از تغییر)؛ کمی گری وتیور؛کمی جینز بوی و کمی ورساچ برایت کریستال (اصل هلو!) اضافه کردم. بویی خنک و بسیار لطیف که تلخی دوست داشتنیش رو از وتیور میگیره در حال حاضر. باید کمی کرید اونتوس اضافه کنم بهش. راستش میخوام ببینم کرید اونتوس کنار گری وتیور چی میشه.
درود بر تمامی دوستان عطرباز؛
عطر دست ساز آقا رضا هم تست شد. ترکیبی از بوهای آشنا و نا آشنا، مثل جمعی که حسی دوست داشتنی از اون جمع بهت منتقل میشه ولی در عین حال خیلی از افراد این جمع رو هم نمیشناسی (دقیقا مثل پاتوق عطربازها! )
به نظرم تلخی خیلی خوبی داشت ولی شاید جای اونتوس در این بین کم باشه که هم به خنکی بیشتر کار کمک کنه و هم عطرهای سرکش دیگه رو تا حدودی رام...
به اون ترکیب کرید اونتوس اضافه کردم و حالا به جرات ادعا می کنم اسم ترکیب نهایی "کرید اونتوس خنک و تلخ" هستش. کریدی خنک تر از معمول با یک تلخی خیلی لطیف که احتمالا از گری وتیور میاد و پورش دیزاین. عجیبه که اصلا ردی از وتیور در نتها دیده نمیشه و تا حد زیادی ناپدیده. نت ابتداییش چوبی / جنگلی / میوه ایه و حالا دیگه آناناس نیست. کمتر از نیم ساعت بعد مشخص میشه کرید اونتوس هست تو عطر ... 24 ساعت رو پوست موندگاری نشون داد و نت نهایی خنک و ملایم و میوه ای بود. متاسفانه چون ترکیب پیچیده ای شد و چون برای خودم درست کردم؛ نسبت عطرها رو در ترکیب ننوشتم؛ برای همین در اختیار دوستان نمیتونم قرار بدم. اما ای کاش مهدی @Mahdispn رو می دیدم تست می کرد و با قلم روانش؛ آن چه شامه ی قدرت مندش حس کرده بود برامون می نوشت. عطر بسیار بسیار با کلاسی شده! جون میده برای کسی که صورتشو اصلاح کرده و کت شلوار پوشیده داره میره عروسی ... برای هر کدوم از نزدیکانم که بخوان داماد شن؛ حتما اینو تلاش می کنم دوباره بسازم و در بیارم.
مفصل نوشتم در ترکیباتش چی هست؛ هر کی بخواد خودش بسازه.
عجیبه گری وتیور ناپدید شد! این نکته خیلی توجهم رو جلب کرد.
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
این پورشه دیزاین از روی کدوم ادکلن اش هست؟ اسپرت؟

کارهای جدید نرسیدن؟

چقدر از این ارماند کد ایس خوشم میاد ولی حیف که پخش بویی نداره مخصوصا اون نت نعناش٬ لاوندر هم که نت اولشه. منم که عاشق هرچیزی که بوی نعنا بده. یادمه یکی از اقوام یه شامپو از خارج اورده بود که بوی نعنای خیلی تندی میداد وقتی استفاده می کردم همون حسی رو که خنکی ادامش تو دهان ایجاد میکرد روی پوست سرم حس می کردم
 
Last edited:

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
این پورشه دیزاین از روی کدوم ادکلن اش هست؟ اسپرت؟
کارهای جدید نرسیدن؟
میدونی که 5 تا اودکلن مختلف داریم از پورش دیزاین. متاسفانه نمیدونم کدومشه! بسیار خنکه. جوری که کرید اونتوس پیش این اصلا خنک محصوب نمیشه. برای همین باید با کرید ترکیب کنیم خنکتر از فعلیش بشه. حس می کنم در نت اول نارنگی هم داره. به نظر میاد بوی کاج هم داشته باشه. نشانی از دارچین رو به صورت واضح ندارم؛ برای همین مطمئن نیستم که پورش دیزاین اسنس باشه؛ اما تلخیش رو به احتمال قوی از وتیور می گیره. کما این که در عطر کرید اونتوس خنک و تلخ من؛ پس از افزودن گری وتیور؛ نوع تلخی عوض نشد.
نه کارهای جدید هنوز نیومدن. پیگیرش هستم.
سلطان رو قطعا میارم. بهترین و لطیفترین سلطانی است که تا حالا دیدم. در نت اولش؛ بوی چوب هم حس می کنم. با توجه به این که روایح چوبی؛ جون دار نیستن؛ چطوره بجای هی وود بریم تو خط سلطان؟ رفقا در اینجا یا پ خ حتما نظر بدن.
پورش دیزاین هم که با خنکی و تلخیش ساخته شده برای من! فکر می کنم برای دوستان ساکن جنوب ایران هم ؛ به قول شاعر:"مث یه معجزه اسمش تو کتابا اومده"؛ این پورش دیزاین. علاقمندان کرید اونتوس؛ وقتشه که کرید خنک تر و کمی تلخ رو تجربه کنن.
 
Last edited:

ghalandar66

Registered User
تاریخ عضویت
7 آپریل 2015
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
1,128
درود بر دوستان عطرباز؛

در راستای تست عطرها بعد از پشن رفتم سراغ گری وتیور.

گری وتیور: عطری با بوی تمیزی، توصیف دقیق در اولین برخورد با این عطر بود! بوی خاص گیاه وتیور که اگر اشتباه نکنم مشابه همین بو رو در یکی از نتهای لالیک نیز حس کرده بودم. درسته که بوی تا حدودی آشنا داره ولی خب حتی ساده ترین روایح نیز وقتی در برند تام فورد قرار بگیره خودبه خود خاص میشه. به شخصه با اینکه این عطر رو ساده میبینم توی رایحه، ولی به نظرم در ترکیب با عطرهای دیگه به خصوص روایح گرم و تند یه بوی کاملی رو میسازه. پخش بو فقط با یک پاف خیلی عالی بود تا حداقل 5 ساعت!
نکته جالب اینکه به نظرم این بو خیلی قدیمیه و خیلی پیش ترها این بو به مشامم خورده ولی این عطر انگار سال 2006 به بازار اومده!

کیفیت اسانسها خیلی عالیه و واقعا کارهای آقا رضا خیلی خاص و اختصاصی ایشونه! من تا الان دو عطر رو با 50 درصد رقیق شدن و فقط یک پاف تست کردم که پخش بوی عالی داشت! نکته قابل توجه اینکه این در مورد عطرهای خنک بود، خدا میدونه به عطرهای سرکشی و وحشی برند آمواج برسه چه میکنه (توصیفات مختص خودم در مورد برند آمواج حق کپی رایت داره؛-))

در ضمن در مورد این 2 رایحه و همچنین گرین آیریش (که هم اکنون دارم تست میکنم) هر کس که از بغلم رد میشد میپرسید این عطر جدیدت که خیلی خوشبو هست اسمش چیه! :)
 

Mahdispn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2013
نوشته‌ها
67
لایک‌ها
95
اما ای کاش مهدی @Mahdispn رو می دیدم تست می کرد و با قلم روانش؛ آن چه شامه ی قدرت مندش حس کرده بود برامون می نوشت.
شما به ما لطف دارید اقای هادی، ممنون. به امید خدا شما رو ببینیم و این رایحه رو تست کنیم. اما دو مطلب:
1 در ابتدای کار گاه گاه می شد که از یک عطر در دو زمان متفاوت دو رایحه متفاوت حس می کردم، خیلی جدی نمی گرفتم و اختلاف موجود را حاصل از خطای شامه، مقدار مصرف و جنس پیراهنم می دونستم. اما جلو تر که رفتم متوجه شدم چند رایحه متفاوت از یک عطر نمی فهمم بلکه فقط "دو" رایحه بسیار متفاوت و هم خانواده از یک عطر حس می کنم. در حدی که زمانی می شد از رایحه توسکان لدر بسیار لذت می بردم و می خواستم بخورمش (وقتی آن رایحه اش رو به یک گرمی لطیف و شیرین می زند) اما گاهی رایحه را اصلا دوست نداشتم(یک ترشی خاص حس می کردم)
حالا علت را فهمیدم، خیلی ساده بود، نزدیکی عطر به پوست به کلی رایحه را دگرگون می کند. قبلا این مطلب را می دانستم اما فکر نمی کردم تا این حد تاثیر گذار باشد. تفاوت ترکیب رایحه با پوست و روی کاغذ شاید تفاوت یک رایحه بد با یک رایحه دوست داشتنی باشد.
شروع کردم به امتحان کردن عطر ها نزدیک تر به پوست (با احتیاط کامل، چیزی از تاثییر بد این مواد روی پوست نمی دانم اما خیلی به آن ها خوشبین نیستم). معمولا یک پیراهن روی یک تی شرت نخی می پوشم، به جای استفاده روی پیراهن از اسانس روی تی شرت استفاده می کنم. نتیجه عجیب بوده! رایحه های کاملا متفاوت، تنها چیزی که می شود درباره نسبت آنها با رایحه اولی به دور از پوست و روی پیراهن یا کاغذ گفت این است که از یک خانواده هستند و بس. البته این ادعا برای من فعلا به توسکان و اینترلود محدود می شود چون فقط این دو را دقیق در هر دو حالت تست کردم. از اینترلود نت های کاملا جدید می فهمم شاید رد این نت ها را در استشمام آن به دور از پوست هم بشود پیدا کرد اما نزدیک به پوست چند نت کاملا شکوفا می شوند که روی کاغذ یا کاملا غایب اند یا کمرنگ اند، همین راجه به توسکان همانطور که در ابتدا گفتم صادق است. تا الان رایحه نزدیک به پوست را بیشتر دوست داشتم اما خلافش هم ممکن است. در این دو عطر که ذکرش رفت به شامه من پوستم عطر ها را پخته تر می کند و نتیجه به خصوص در نت های آخر نتیجه کاملا متفاوت است. (با توجه به تفاوت پوست افراد شاید پیدا کردن تجارب مشترک سخت باشد!)
2 آقای هادی این راکی مانتین ما چه شد؟ چقدر خوبه این کار. به شامه من ترکیبات خیلی با کیفیت هستند و رایحه یک وضوح عجیب و باور نکردنی داره. ماندگاریش هم که خوبه و تا الان روی کاغذ مانده، حتی اگر پخشش بسیار کم باشد حتما از این عطر برای نگهداری شخصی مقداری می خواهم. یک راکی مانتین دیگر را تست کردم، نپسندیدم، کیفیت کار شما را نداشت.
در پناه خدا
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود بر همه دوستان عطربازم! امروز رو شروع می کنیم با مرور چند مطلب که قبلا در پاتوق منتشر شده؛ برای دوستانی که نخوندن و تازه به جمع ما پیوستن. مروری هم باشه برای قدیمی ترها. بهانه ی باز نشرش مطلب دیشب آقا مهدی بود در خصوص تفاوت عطر روی پوست و روی لباس.
وقتی تنش هیجانی یا روانی تحت کنترل در آید، آن دسته از اختلالات جسمانی – که عوامل هیجانی و روانی را در میان علل زمینه ای خود دارند- اغلب بر طرف می شود یا درمان آنها آسانتر می گردد.

وقتی که اسانس های روغنی معطر به روش استنشاق یا از طریق موضعی استعمال شدند، به علت کوچکی مولکول هایشان به سرعت از طریق فولیکول های مو یا منافذ پوست به درون پوست نفوذ کرده و وارد سیستم جریان خون مویرگها می شوند. علاوه بر این در روش استنشاقی مولکولهای کوچک عطر ها مستقیما از طریق پوشش حفره بینی به سلول های گیرنده در پیاز بویائی مغز منتقل می شوند. سپس در این گیرنده ها پیغام های الکترو شیمیایی درباره رایحه منتقل شده که به دنبال آن یکسری مواد شیمیایی عصبی سنتز می گردد که نتیجه آن اثرات تسکینی، تحریکی، آرام بخشی یا نئشه آور در افراد می باشد. عطر ها همچنین مرکز هیجانات و حافظه را از طریق تاثیر بر سیستم عصبی limbic تحت تاثیر قرار داده و باعث ذخیره اطلاعات و بازیافت آموخته ها می شوند.

از روی مطالعه بسامد امواج مغزی معلوم شده است که استشمام اسطوخودوس امواج آلفا را در پشت مغز زیاد می کند که با احساس آرامش همراه است. بویی مثل یاسمن امواج بتا را در جلو سر را افزایش می دهد که تشدید حالت هوشیاری را به دنبال دارد. در تحقیقی از یکسری شرکت کنندگان سوال هایی شد که به طور معمول موجب افزایش فشار های روانی می شود. برخی از افراد در همان لحظه در حال بوئیدن عطر رایحه سیب بودند. کسانی که این عطر را می بوئیدند نسبت به افراد دیگر، دارای فشار خون، ضربان قلب و سفتی عضلانی کمتری شدند.

بنابر این از این مباحث می توان نتیجه گیری نمود، انواع موادی که از راه هوا منتقل می شوند ممکن است دلیل برخی از رفتارهای غیر قابل توضیح ما در طی روز باشد.
منبع: سایت پزشک آشنا

خیلی‌ها می‌گویند، تلفیق چند عطر با همدیگر، حرفه‌ای نیست ولی اگر بدانید چنین کاری، روش‌ها و قلق‌هایی دارد و تنها کسانی می‌توانند از ترکیب عطرهایی که دارند، بوی جدید بسازند که حسابی عطرباز هستند، ترجیح می‌دهید شما هم این قلق‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید خودتان را میان عطربازهای حرفه‌ای جا بزنید. تلفیق رایحه‌های مختلف این حسن را دارد که شما می‌توانید یک رایحه جدید را برای خودتان دست و پا کنید؛ رایحه‌ای که هیچ‌کس دیگری آن را امتحان نکرده و برای همین یادگرفتن اصول آن به کسانی پیشنهاد می‌شود که دوست دارند متفاوت باشند. ما به شما مراحل ترکیب را می‌گوییم و نمونه‌هایی را هم برای شما مثال می‌زنیم. کمی ریسک کنید و بگذارید بوی عطرتان برای دیگران یک حادثه مبارک باشد؛ بویی که فقط و فقط از آن شماست و قرار نیست که شما آن را به کسی لو بدهید؛ رایحه اختراعی خودتان. ( من همیشه لو میدم چی کار کردم!)

اولین قدم: شناسایی اسانس‌ها
حتما دیگر می‌دانید که عطرها از نظر بو،‌ دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. خیلی‌ها عطر را
بر اساس منبعی که از آن ساخته شده، می‌شناسند؛ مثلا رایحه‌های میوه‌ای یا چوب‌ یا دریایی. خیلی‌ها هم عطرها را بر اساس نوع اسانس آن دسته‌بندی می‌کنند که البته خیلی رایج‌تر است مثلا عطرهای خنک،‌ ترش، شیرین، گرم، تلخ،‌ ملس و ... . برای اینکه بدانید چطور می‌توانید عطرهای مختلف را تلفیق کنید تا یک رایحه جدید و البته مقبول‌ تولید شود، باید دسته‌بندی دوم را خوب بشناسید. خیلی از ما هنوز در تشخیص عطرها از نظر اسانس مشکل داریم و تمييز دادن یک عطر ترش یا خنک و ... برای‌مان سخت است. بو کردن عطرهای مختلف می‌تواند کم‌کم مشام ما را تربیت کند و به ما بیاموزد که هر عطری با چه اسانسی ما را مجذوب خود می‌کند. این مرحله اول کار است، اما در این زمینه چه کارهایی بکنید:
*با سر زدن به فروشگاه‌های عطر، از آنها بخواهید تا عطرها و ادکلن‌ها با اسانس‌های مختلف را به شما نشان دهند. مثلا در یک فروشگاه بخواهید عطرهای شیرین را به شما بدهند و در فروشگاهی دیگر عطرهای تلخ.
*بعد از بو کردن حداقل پنج عطر یا ادکلن با اسانس‌های مختلف، کم‌کم دست‌تان می‌آید که هر اسانسی چه سبک بویی دارد.
*حالا خودتان را امتحان کنید. مثلا عطر روی میز دوست‌تان را بو کنید و به او بگویید که چه اسانسی دارد. به این ترتیب، شما عطرهای مختلف و همچنین اسانس‌های اصلی را مي‌شناسيد. با گذشت زمان و تمرین دادن مشام‌تان، به راحتی می‌توانید تفاوت اسانسی میان عطرها را تشخیص دهید.
قدم دوم: چه ترکیب‌هایی را امتحان کنید
حالا وقت آن رسیده که عطرها یا ادکلن‌های روی میز توالت‌تان را امتحان کنید و بدانید که هر کدام چه اسانسی دارند. در درجه اول باید بدانید عطرهایی که در دسته‌بندی اسانس‌ها یکی هستند، نباید با هم تلفیق شوند؛ یعنی تلفیق کردن دو عطر شیرین یا گرم زیاد جالب نیست. در عوض بوهایی که با هم تفاوت دارند، ترکیب بهتری ایجاد می‌کنند. خنک و شیرین، خنک و تلخ، ترش و شیرین، ترش و خنک، ترش و تلخ و .... ترکیب‌های خوبی ایجاد می‌کنند. بهتر است برای اینکه بتوانید بهترین ترکیب را تشخیص دهید،‌ روی دست‌تان را با آب خیس کنید و بعد عطرها را روی آن بزنید. به این ترتیب سریع‌تر به بوی نهایی ترکیبی می‌رسید و میزان ماندگاری‌اش را هم می‌سنجید، اما بهترین ترکیب‌ها،‌ ترکیب اسانس‌های تلخ و شیرین و ترکیب اسانس ترش و خنک است. این اسانس‌ها به نوعی مکمل همدیگر هستند.
اینها را بدانید:
1- یادتان باشد، رایحه عطرها،‌ همان احساس شماست. شما باید به احساس‌تان جواب بدهید و بدانید همان ترکیبی خوب است که به دل‌تان می‌نشیند.
2- استفاده از عطرهایی با اسانس‌های مختلف ولی از یک مارک بهتر است، زیرا پایه‌هایی یکسان دارند و می‌توانند بهتر همدیگر را کامل کنند.
3- اگر در حمام که فضایی آکنده از بخار دارد، ترکیب عطرها را امتحان کنید، می‌توانید نتیجه نهایی را زودتر کشف کنید.
4- یادتان باشد، این هنر شماست که به خوبی عطرهایی را که دارید، بشناسید و ترکیب آنها را به دست بیاورید لزومی ندارد برای این کار برای خرید چند عطر پول بدهید.
5- بسته به اینکه هر کدام از عطرها را به چه میزانی بزنید،‌ نتیجه به دست آمده متفاوت خواهد بود.
6- بهتر است از فکر ترکیب بیش از دو عطر بیرون بیایید زیرا مدیریت رایحه‌ها کاری سخت می‌شود.( من گاهی بیشتر از 5 رایحه رو با هم ترکیب کردم!)
پیشنهادهایی برای ترکیب رایحه‌هایی که جواب می‌دهند:
بوی متفاوت، بوی شخصی مردانه
1- Xeryus rouge (شیرین) + S.T.dupont essence pure (خنک):
با تلقیق این دو بوی خنک و شیرین می‌توانید به رایحه‌ای متعادل برسید؛ رایحه‌ای که نه اسپرت بودن بوهای خنک را دارد و نه سنگینی بوهای شیرین را. به این ترتیب شما عطری دارید که برای میهمانی‌های نیمه‌رسمی شب‌های تابستانی مناسبت دارد.
2- prinss blanc (خنک) + prinss noir (تلخ):
ترکیبی اینچنینی به کسانی پیشنهاد می‌شود که طرفدار رایحه‌های متفاوت هستند. اصولا ترکیب تلخ و خنک، بوی خاصی ایجاد می‌کند؛ از آن بوهایی که هر کسی نمی‌پسندد ولی در عین حال خیلی متفاوت است.
3- mont blanc (individual) (شیرین) +zino doriddoff (تلخ):
این نوع ترکیب برای مردهایی خوب است که از بوهای سنگین و رسمی لذت می‌برند. اصولا عطرهایی با این تم برای مدیرها و پدرهای رسمی‌پوش مناسب است.
4- blue lable (ترش) + terre d’hermes (شیرین):
این ترکیب اثر هر کدام از رایحه‌ها را به تنهایی خنثی می‌کند و در نهایت بویی کاملا متعادل را به شما هدیه می‌كند. با اینکه این دو اسانس متضاد هم به نظر می‌رسند ولی در ترکیب با هم اصولا عطری خوشایند را خواهند داشت.
زنانه
1- Kenzo leopard (خنک) + Kenzo amor (گرم):
همانطور که می‌بینيد دو رایحه از یک مارک انتخاب شده تا در نهایت بوی هوشمندانه‌تری تولید شود. برای فصل پاییز و اوایل بهار چنین ترکیبی پیشنهاد می‌شود که نه زیادی گرم است و نه زیادی خنک.
2- versache crystal bright (خنک) + versache crystal noair (گرم):
چیزی شبیه رایحه قبلی ولی به دلیل تفاوت پایه‌ای بوها، نتیجه‌ای متفاوت خواهد داشت. با کمتر یا زیادتر زدن هرکدام از عطرها می‌توانید نتیجه‌ای متفاوت به دست بیاورید. این ترکیب را برای جمع‌های دوستانه پیشنهاد می‌دهیم.(من امتحان کردم این ترکیب رو. عاشق هر دو شونم به خصوص ورساچ برایت کریستال)
3- addict dior (تلخ) + scada in to the blue (ترش):
باز هم ترکیبی که برای آدم‌های متفاوت پیشنهاد می‌شود. اصولا بوی تلخ با بوهای خنک و ترش، ترکیبی خاص ایجاد می‌کنند و در نهایت شما با رایحه‌ای کاملا ویژه شناخته خواهید شد.
4- roge royal (شیرین) + lacost inspiration (خنک)
اسانس‌های شیرین، اصولا به خاطر خیلی‌ها می‌مانند و برای خیلی‌ها هم مقبول نیستند. اگر دل‌تان می‌خواهد از عطر شیرینی که هدیه گرفته‌اید استفاده کنید و جزو دسته دوم هستید، بهتر است با یک عطر اسپرت و خنک، ترکیب‌اش کنید.
بالا بردن ماندگاری بوی عطرهای ترکیبی

عطرهای ترکیبی و اختراعی ممکن است ماندگاری پایینی داشته باشند. به این معنا که وقتی از آنها استفاده می‌کنید، بیشتر از یکی، دو ساعت دوام نداشته باشند. راه‌هایی برای بالا بردن ماندگاری بوی عطرها و ادکلن‌ها وجود دارد:
1- مطمئن شويد که پوست شما پيش از استفاده از عطر کاملا شسته و تميز است.
2- هر بدنی بوی خاص خودش را دارد. اگر بوي بدن شما به شکلي است که اثر عطر را از بين مي برد، قبل از به کار بردن عطر از محصولات بهداشتي و آرايشي مناسب استفاده کنيد.
3- دقت کنيد، عطر را در جايي که ماده بوبر يا ضد عرق استفاده کرده‌ايد، به کار نبريد. بوبرهايي با رايحه ملايم بوي عطر شما را نمي‌پوشاند بلکه آن را افزايش مي‌دهند. بوبرها هر نوع بوي عرق را از بين مي‌برند و باعث مي‌شوند، رايحه عطر به خوبي بدن شما را خوشبو کند.
4- عطرها در محيط مرطوب ماندگاري بيشتري دارند. این را فراموش نکنید.
5- اگر پوست شما خشک است، از يک کرم مرطوب‌کننده استفاده کنيد تا به ايجاد رطوبت و نرمي پوست شما کمک کند. توجه داشته باشيد، کرمي انتخاب کنيد که مشابه بوي عطر شما باشد.
6- پيش از استفاده از عطر، اجازه دهيد تا کرم نرم‌کننده به خوبي توسط پوستتان جذب شود.
7- اصلي‌ترين بخش‌هاي بدن براي پاشيدن عطر مچ، گردن و پشت زانوي شماست. با زدن عطرها در این نقطه‌ها، ناخودگاه به دلیل داشتن نبض، ماندگاری عطر بیشتر می‌شود.
8- عطر را روي بدن خود بپاشيد و مطمئن شوید که در قسمت‌هاي اصلي قرار گرفته تا ماندگاري بيشتري داشته باشد.
9- يادتان باشد که عطر را پيش از پوشيدن لباس به خود بزنيد. اگرچه ممکن است قسمت‌هاي اصلي را که يادآور شديم، با لباس پوشيده شود، اما هنگامي که عطر را مستقيما روي پوست خود بزنيد، عطر ماندگاري بيشتري نسبت به زماني که روي لباس خود مي‌زنيد، خواهد داشت.(من موافق این قسمت نیستم. پوست خود من عطر رو خیلی سریع جذب می کنه)
10- اگر پوستي داريد که پس از زدن کرم مرطوب‌کننده، خشک باقي مي‌ماند، بايد عطر را در طول روز و شب در نقاط مختلف بدن تکرار کنيد، زيرا پوست خشک عطر را مي‌مکد و رايحه آن را زودتر از بين مي‌برد.
با تشکر از نویسنده : خانم پونه گرامی.


به نکته خوب و مهمی در خصوص شرایط آب و هوا و ... اشاره کردی. امیدوارم دوستان توجه کنن.
میدونیم که نه تنها اب و هوا؛ بلکه وضهیت پوست مون هم (در صورتی که عطر روی پوست استفاده میشه) در پخش و موندگاری عطر تاثیر جدی داره.
هر چه پوست مرطوب تر (يا خشک تر) باشه، ادکلن رايحه اي قوي تر (يا ضعيف تر) خواهد داشت.
پوست هاي چرب و مرطوب:
افرادي که پوست هايي با رطوبت و چربي زياد دارند، فعاليت شيميايي بدنشان بيشتر است. اين چربي اضافي روي سطح پوست مي تواند با ادکلن ترکيب شده و عطر دوام بيشتري پيدا کند. اما اين چربي زياد ممکن است
همچنين باعث شود که رايحه ي عطر تغيير کرده و به بويي ناخوشايند تبديل شود. (شخصا دیدم کسی رو که بهترین عطرها روی پوستش به بویی بسیار فجیع تبدیل میشه!)
ادکلن هايي که براي فصل تابستان ساخته شده اند براي افرادی که پوست چرب دارند بهترين نوع به حساب مي آيد.پوستهاي خشك و حساس:افرادي که پوست هايي خشک دارند بايد دنبال عطر هاي زمستاني باشند. اين ادکلن ها عطر قوي تري دارند و در هوای خشک و سرد ماندگاری بالا دارند.

نزدیکی عطر به پوست به کلی رایحه را دگرگون می کند. قبلا این مطلب را می دانستم اما فکر نمی کردم تا این حد تاثیر گذار باشد. تفاوت ترکیب رایحه با پوست و روی کاغذ شاید تفاوت یک رایحه بد با یک رایحه دوست داشتنی باشد.
تا الان رایحه نزدیک به پوست را بیشتر دوست داشتم اما خلافش هم ممکن است. در این دو عطر که ذکرش رفت به شامه من پوستم عطر ها را پخته تر می کند و نتیجه به خصوص در نت های آخر نتیجه کاملا متفاوت است. (با توجه به تفاوت پوست افراد شاید پیدا کردن تجارب مشترک سخت باشد!)
مهدی جان ممنون بابت این که تجارب ارزشمندت رو با دقت به رشته تحریر در میاری.
آقای هادی این راکی مانتین ما چه شد؟ چقدر خوبه این کار. به شامه من ترکیبات خیلی با کیفیت هستند و رایحه یک وضوح عجیب و باور نکردنی داره. ماندگاریش هم که خوبه و تا الان روی کاغذ مانده، حتی اگر پخشش بسیار کم باشد حتما از این عطر برای نگهداری شخصی مقداری می خواهم. یک راکی مانتین دیگر را تست کردم، نپسندیدم، کیفیت کار شما را نداشت.
در پناه خدا
به روی چشم؛ دیروز هم آرش سراغ عطرهای جدید رو می گرفت عرض کردم که هنوز نیومده. فکر کنم 12 روز پیش بود که تستر کاغذی این هی وود (که احتمالا راکی مانتین هست) رو دادم خدمت تون. نمیدونستم این قدر موندگاره بوش. لطفا هر روز چک کن و یه گزارش نهایی بده ببینیم چند روز می مونه نهایتا؟
بله؛ با شما هم عقیده ام که هیچ هی وودی مثل این نیست! بسیار نسخه ی با کیفیتیه از لحاظ رایحه. من کار دوستان عطرباز رو راحت کردم. صدها عطر رو از عطرهای حدود 20 شرکت بو کردم و این مجموعه رو گلچین کردم. فرق عطرهای پاتوق ما با عطرهایی که در سایر عطرفروشی ها پیدا میشه؛ مثل فرق عطربازه با عطرفروش.
 

fatahm

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 مارس 2015
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
سلام!
گری وتیور: 10گرم
بلو آیس: 10 گرم
لاگوست این پلی:10 گرم
لطفا هزینه، اطلاعات واریزی و شرایط دریافت عطر ها در تهران رو برام تو پاسخ بفرمایید.
ممنون
 

AloneKing

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژانویه 2013
نوشته‌ها
1,807
لایک‌ها
996
آقا تق هرمس کلا چی داری؟ من عاشق اینم . اسانسش میلی چنده؟
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
آفرین بر آرش عزیز @arash59b بخاطر توصیه اش برای ترکیب تغ هرمس و گری وتیور. اول کنار هم تست زدم روی پارچه؛ بعد کنار هم روی دستم؛ نهایتا کمی از ترکیب "هی وود و لالیک و گری وتیور" رو ریختم در ظرف تغ هرمسم. نمیدونستم نت نهایی تغ هرمس؛ وتیوره. تو فرگرانتیکا سرچ کردم بعد این که آرش گفت . دیدم مطابق رای اکثریت قاطع؛ پخش اودکلنش هم بالا نیست (لینک دادم تو همین خط) و البته قرار هم نیست که همه عطرها پخش و موندگاری بالا داشته باشه. (قابل توجه جناب @AloneKing عزیز)
به هر حال؛ تجربه لذت بخشی است. دوستانی که تغ هرمس دارن با اطمینان گری وتیور بریزن تو ظرف تغ شون و البته تناسب سه به یک رو رعایت کنن سه تغ یک وتیور. اولش می ترسیدم تغ زیر بار وتیور نفله شه؛ به قول یکی از رفقام "خیلی لوس می کنم تغ رو"؛ راست هم میگه؛ مثل یک بچه ی نازنازیه برام؛ اما الان یک تغ قدرت مند تر دارم. نسخه ای از تغ که تو هیچ عطر فروشی پیدا نمیشه؛ کشف آرش هستش و کپی رایتش هم مال ایشونه.
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
سلام به همه دوستان عزیز عاشق بوی خوش و رضاجان
چند روز اخیر فرصت شد که دو تا از توصیه های رضا رو در مورد بلک افغان تست کنم
ترکیب افغان و دیویدوف رو که خیلی پیش تست کرده بودم. اینبار اول رفتم سراغ بلوایس و افغان. جالب بود که ترکیبش باعث شد از همون اول رایحه چای بلو ایس خود نمایی کنه و دیگه اون رایحه لیمو رو از اول نداشتم
البته افغان من خیلی لایت هست (فکر کنم تا ۷۰-۸۰ در صد فیکساتور داشته باشه) شاید دلیلش ترکیب فیکساتور با بلوایس باشه. البته اقا رضا دست شون بازه و همیشه اسانس خالص رو با هم ترکیب می کنند که می تونه تاثیر
بهتری توی ترکیب نهایی داشته باشه. به مرور زمان و بعد از جند ساعت کم کم بلو ایس عقب نشینی می کنه و بلک افغان خودش رو جلو میکشه.
من این ترکیب رو بیشتر برای این فصل می پسندم چون ایس خنکه و ماندگاریش هم که جای خودش رو داره
ترکیب دوم اسپری بلک افغان و اپیک بود. دو عطر دودی٬ شیرین و سیاه (البته تو این زمینه اپیک در مقابل افغان پایین تره). هر دو عطر تو نت پایه شون چوب عود
m.114.jpg
و روایح دودی
m.68.jpg
دارند دیگه خودتون بدون تست هم می تونید تصور کنید
ترکیب این دو با هم چه بویی خواهد داشت.( بنظرم کسایی که می خوان تو مجلس ختم شرکت کنند حتما این ترکیب رو تست کنند;):general703:) گذشته از شوخی میتونم رایحه ترکیبیش رو از هر کدوم جدا بیشتر می پسندم البته شاید بخاطر این باشه که خودم با بلک افغان زیاد حال نمی کنم و تقریبا توی خونه استفاده اش ممنوعه (از بس که هموطنان عرب از عطرهای عربی تند و عود دار استفاده می کنند دیگه ذهنیت خوبی نبست یه عطرهایی با این نت ندارم)
بعد از اسپری هر دو اسانس بصورت جداگونه خود نمایی می کنند ولی با گذشت زمان طولانی و رسیدن به نت های انتهایی کم کم با هم ادغام شده و تشخیص شون مشکلتر میشه هرچند با دقت میشه تشخیص داد الان بوی کدومشون رو دارید استشمام می کنید. ماندگاری بسیار طولانی و بعد از ۲۴ ساعت هنوز پخش بو داره ماندگاریش هم بنظرم تا شستن لباس مربوطه ادامه داشته باشه...

پ.ن: یکی از ارزوهام اینه که بلک افگانو اورجینال رو تست کنم عطری عجیبیه. ولی با این قیمت و بدون هیچگونه تستر و سمپل شاید هیچوقت فرصت نشه
 
Last edited:

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
ترکیب دوم اسپری بلک افغان و اپیک بود. دو عطر دودی٬ شیرین و سیاه (البته تو این زمینه اپیک در مقابل افغان پایین تره). هر دو عطر تو نت پایه شون چوب عود
m.114.jpg
و روایح دودی
m.68.jpg
دارند دیگه خودتون بدون تست هم می تونید تصور کنید
ترکیب این دو با هم چه بویی خواهد داشت.( بنظرم کسایی که می خوان تو مجلس ختم شرکت کنند حتما این ترکیب رو تست کنند;):general703:) گذشته از شوخی میتونم رایحه ترکیبیش رو از هر کدوم جدا بیشتر می پسندم ...
بعد از اسپری هر دو اسانس بصورت جداگونه خود نمایی می کنند ولی با گذشت زمان طولانی و رسیدن به نت های انتهایی کم کم با هم ادغام شده و تشخیص شون مشکلتر میشه هرچند با دقت میشه تشخیص داد الان بوی کدومشون رو دارید استشمام می کنید. ماندگاری بسیار طولانی و بعد از ۲۴ ساعت هنوز پخش بو داره ماندگاریش هم بنظرم تا شستن لباس مربوطه ادامه داشته باشه...
ممنون از آرش عزیز. برام سوال شد که شما بوی بلک افغان رو شیرین حس می کنی؟ احتمالا لغت سیاه رو به مفهوم "سنگین" به کار بردی؛ بعد هم این دو رایحه رو فرستادی مجلس ختم!
اون روز که کنار هم استفاده کردم آمواج اپیک و بلک افغان رو؛ کلی بازخورد مثبت گرفتم. از خانم و آقا. با تغییری که در من صورت گرفته دلم می خواد این دو رو بدون فیکس و هم چنان بدون ترکیب (اما در کنار هم) مصرف کنم. (دوستان میدونن که بسیار لایت پسندم!)
آرش؛ بعد از ظهر در اون ورژن کافی نیل که دست شما هم هست کمی بلک افغان و کارتیر پاشا ریختم تا نت عسل رو که در ابتدا می اومد تا حد قابل توجهی کم رنگ کنم. برام جالب بود که بلک افغان چند ساعت بعدش ظاهر شد. در نت میانی. با تلخ تر شدن کلی عطر؛ رابطه ام باهاش بهتر شد. کارتیر پاشا گزینه ی خیلی خوبی برای تلخ کردنش از آب در اومد.
جهت اطلاع سایر دوستان عرض کنم که آرش بهم گفته بود کافی نیل رو با تام فورد نویر مصرف کنم و تا امروز عصر این تست رو انجام نداده بودم. حقیقتا لذت زیادی بردم. نت انتهایی تام فورد نویر جزو بهترین عطرهاست (فکر می کنم مشک گربه زباد هست اسمش.نه؟) رفقای عطربازی که این نت رو تست نکردن حتا امتحان کنن.
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
شیرینی خاصی که نداره ولی به اون نزدیکتره تا تلخ. بنظرم عطری که مرموز باشه و توش عود و روایح دودی باشه جزو عطرهای سیاه هست(سنگین که جای خودش). شاید تعریف من فرق می کنه

کافی نیل عجب چیزی شده. من به شخصه از نت عسل غیلظی که توش بود خوشم میومد ولی مشخص بود که با بقیه بالانس نیست. هر چند بنظرم یه مزیت براش حساب میشد. این که می گی بلک افغان بعد از چند ساعت
ظاهر شده عجیبه و جالبه٬ با کدوم نت اش شروع میشه؟
نکته منفی نویر اینه که اینقدر که نت اخرش دوست داشتنی و خواستنیه نت اولیه اش اینطور نیست. اگه میشد مثل بعضی از عطرها مثل بلو ایس یا اینترلود کاری کرد که از نت اخرش شروع بشه خوب می شد
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
کافی نیل عجب چیزی شده. من به شخصه از نت عسل غیلظی که توش بود خوشم میومد ولی مشخص بود که با بقیه بالانس نیست. هر چند بنظرم یه مزیت براش حساب میشد. این که می گی بلک افغان بعد از چند ساعت
ظاهر شده عجیبه و جالبه٬ با کدوم نت اش شروع میشه؟
نکته منفی نویر اینه که اینقدر که نت اخرش دوست داشتنی و خواستنیه نت اولیه اش اینطور نیست. اگه میشد مثل بعضی از عطرها مثل بلو ایس یا اینترلود کاری کرد که از نت اخرش شروع بشه خوب می شد
شما تام فورد نویر نسخه قدیمی رو داری. اینی که الان دست دوستان هست با نویر شما فرق می کنه:
من چند سالی هست که عطر اصلیم نویر هست , و واقعا با تمام رایحه های که توی اسانس نویر استفاده میشه آشنام . نویر آقا رضا همون شیرینی ******* که با بوکردن بیشتر تلخی در کنارش حس میشد رو داره . برای من نویر یه عطر خیلی خاص هست و نویر آقا رضا توی تست اول نیازهای بویایی منو ارضا کردش .
تام فورد توسکان لدر
رایحه های که توی توسکان لدر استفاده شده واقعا اعجاب انگیزه , عطری که تلخی اون ملایم هست و واقعا جذب کننده هست این عطر . من برای خرید این عطر توی تابستون زیاد مشتاق نبودم ولی بعد از رسیدن و تست کردنش میتونم ازش توی این گرمای تابستون هم استفاده کنم.
برای همه دوستانی که دنبال یه عطر خاص , استثنائی , جذب کننده , با پخش بوی بسیار عالی و ماندگاری بالا و همچنین دوستداران بوی چرم توصیه میکنم این عطر رو در اولویت اول خریدهای خودشون قرار بدن
باید یه بار دیگه تست کنم ببینم با کدوم نت بلک افغان در کافی نیل ظاهر میشه. بالانس شدن نت عسل با بقیه به کمک بلک افغان و کارتیر؛ خیلی بهبود داده رایحه رو. الان رسما من 3 تا کافی نیل دستمه! هر سه تاش هم ساخت خودم؛ یکی در نت ابتدایی گل داره و کمی عسل و کمی تلخی. دومی کاپیتان بلک قوی در نت اول؛ سومی رو باید دستکاری کنم ببینم به چه سمتی ببرمش بهتره.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
اگر بخوام رتبه بندی شخصی داشته باشم :
۱- کافی نیل
۲- تام فورد گری وتیور
۳-ارکان وایت
۴- بلو ایس
۵- اونتوس
۶-توسکان لدر
۷- اینترلود اومواج
ی نکته کلی هم بگم ک واقعا کیفیت عطرها فوق العادس ..برا منی ک تا حالا ادکلن استفاده میکردم و زیاد ب اسانسها اعتماد نداشتم یه سوپرایز بود .. جوری ک الان دیگه نمیخام هزینه ای بابت ادکلن بدم ترجیح میدم از حالا از همین اسانهای اقارضا تهیه کنم هم پخشو ماندگاری بهتری دارن و هم هزینه مناسبی . یا علی

Sent from my HUAWEI G730-U10 using Tapatalk

کافی نیل عجب چیزی شده. من به شخصه از نت عسل غیلظی که توش بود خوشم میومد ولی مشخص بود که با بقیه بالانس نیست. هر چند بنظرم یه مزیت براش حساب میشد. این که می گی بلک افغان بعد از چند ساعت
ظاهر شده عجیبه و جالبه٬ با کدوم نت اش شروع میشه؟
درود بر همه دوستان عطرباز!
آقا ؛ کافی نیل وحید جان؛ که در رتبه بندی شخصیش بین عطرهای پاتوق؛ بهش رتبه یک داد و برتر از نامهای بزرگی مثل تام فوردها و کرید نشوند؛ بعدا کمی تغییر یافت و به دست آرش رسید که کامنتشو خوندین. این کافی نیل حالا برای خودش "عددی" شده و بسیار بهتر از قبل. با رایحه ی خوش زنبق؛نعناع؛توتون؛زیره ؛ عسل و لوندر (اسطوخدوس) شروع میشه. درجه حرارت عطر معتدله و به لحاظ طعم؛ آمیزه ای از تلخی و شیرینی. بسیار شیک و منحصر به فرد. این گزارش بوی کافی نیل در ساعت اوله. فعلا خبری از بوی قهوه و بلک افغان و وانیل نیست! تا ببینم در ساعات بعدی تغییر نتها بوی عطر رو به چه سمتی می برن.
 

ghalandar66

Registered User
تاریخ عضویت
7 آپریل 2015
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
1,128
درود بر دوستان عطرباز؛
نتیجه تست دو عطر دیگر:

گرین آیریش: عطری با بوی طبیعت و پخش بوی خوب و ماندگاری بالا. نکته جالب در مورد این عطر اینه که به محض اسپری کردن منو برد به یک سال و نیم پیش! این هم از از اون خاصیت های عطره که میشه باهاش در زمان سفر کرد. چون من دقیقا همین عطر رو یک سال و نیم پیش استفاده میکردم و اصلا نمیدونستم اسمش چیه، راستش این دقیقا بوی یکی از عطرهای بیک رو میده که اون موقع استفاده میکردم. ولی انصافا پخش و ماندگاری این عطر 100 برابر عطر بیک بود! در کل بوی خاص و ویژه ای نیست، حداقل برای من.

توسکان لدر: عالی عالی عالی عالی....
هرچی از این عطر بگم کم گفتم، پخش عالی، موندگاری وحشتناک! توی ساعتهای اول نت چرم به وضوح در اون غوغا میکنه و کمی هم رایحه دودی. بعد از گذشت چند ساعت میرسه به نت محشر زعفران و بوی تمشک تازه! من توی بوی تمشک شک داشتم ولی وقتی نتهای این عطر رو چک کردم دیدم که در ساختارش وجود داره. در کل میگم که واقعا عالیه و هرچی پیش زمینه راجع به این عطر داشتم رو عوض کرد. چون قبلا کپی این عطر از ریو رو تست کرده بودم و اصلا خوشم نیومده بود.
در مورد پخش و موندگاری هم فقط یک نکته میگم و اون اینکه از دیشب ساعت 8 شب که یک پاف اسپری کردم الان که حدود 18 ساعت گذشته، توی خونه شاکی شدن که چقدر عطر میزنی این بوی عطرت ما رو کشت! ؛-) داشتم فکر میکردم که وقتی این عطر با غلظت 50 درصد اینه، با غلظت 100 درصد چیه!

واقعا به آقا رضا تبریک میگم با این کارای با کیفیتی که میاره و همه در یک گرید هستن. نه اینکه یک عطر با چندتا غلظت داشته باشن با قیمتهای متفاوت! که به نظر من این کار فقط توهین به خریداره. چون وقتی کسی عطری رو تهیه میکنه بالطبع با بالاترین کیفیت میخواد وگرنه آب خالی بزنه به خودش خیلی بهتره! :)

آقا رضا یه خواهش هم داشتم اونم اینکه اگر امکان داره عطرهای ترکیبی رو هم در یک قسمت جمع آوری کنید تا راحتتر بتونیم پیدا کنیم. مثلا من دوس دارم بدونم اسپری همزمان توسکان و چه عطرهایی بهتر جواب میده و از تجربیات دوستان عطرباز استفاده کنم ولی باید خیلی بگردم تا پیدا کنم. اگر لینکهاشون رو توی پست اول بذارید خیلی بهتره.
 
بالا