• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

iM.LeOnArDo

Registered User
تاریخ عضویت
10 اکتبر 2012
نوشته‌ها
772
لایک‌ها
81
محل سکونت
گلستان
اول ماشین و کارشناس رنگ میبری
بعد میبری به یه سافکار حرفه ای نشون میدی شاسی و جلوبندی و ... رو ببینه
مکانیک هم میبری با خودت که موتوری چک بکنه.
ماشین لش بهت نندازن مواظب باش
خودتم بشین پشت ماشین راه ببر ببین اوضاع گاز خور و دنده هاش چطوره؟
به به برادر مسعودی :دی
اها، گرفتم چی شد.
ماشین خوب سراغ داشتی یه خبر بده.
ممنون

send by LeO from w910
 

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
مرسی..
لطف میکنید تو همین قیمت ساشی بلند هم معرفی کنید.. با شرایط قبلی
رنو داستر گزینه خوبی هست
یه خورده مشخصات فنیش اینجا آورده شده :

پیشرانه

  • حجم موتور: 1998CC
  • تعداد سوپاپ: 16
  • قدرت تولیدی: 135 اسب بخار.
  • گشتاور: 195 نیوتن متر.
انتقال نیرو

  • گیربکس : شش سرعته دستی.
  • دیفرانسیل:
  • 4WD دو دیفرانسیل.
توانایی‌ها

  • شتاب 0-100: 10.2 ثانیه برای گیربکس دستی.
  • حداکثر سرعت: 178 کیلومتر بر ساعت.
اندازه:

  • طول: 4315mm
  • عرض: 1822mm
  • ارتفاع: 1690mm
  • فاصله بین دو محور: 2673mm
  • وزن خالص: 1377kg
  • وزن مجاز: 1877kg
  • تایرها: 215/65 R 16

فعلا که دارم دنبال ماشین سرپا و سالم میگردم.
به فکر کارشناس بودم، ولی این تاپیکو که دیدم گفتم شاید خودمم باید حرکتایی بزنم و پرسیدم ، که ظاهرا همه چی برمیگرده به کارشناس :)
ممنون

send by LeO from w910

اگه قرار باشه واسه هر ماشین کارشناس ببرین کلی پولش میشه
اگه تونستین یه فرد آشنا و قابل اعتماد با خودتون پیدا کنین و ببرین خیلی بهتر خواهد بود
در آخر یه شیرینی ای هم بهش میدین

اول ماشین و کارشناس رنگ میبری
بعد میبری به یه سافکار حرفه ای نشون میدی شاسی و جلوبندی و ... رو ببینه
مکانیک هم میبری با خودت که موتوری چک بکنه.
ماشین لش بهت نندازن مواظب باش
خودتم بشین پشت ماشین راه ببر ببین اوضاع گاز خور و دنده هاش چطوره؟
اکثر کارشناس های الان تموم این کارها رو با هم انجام میدن
صافکاری و رنگ و شاسی هارو که راحت تشخیص میدن
جلوبنندی و فنی هم کاری نداره ، فقط باید مواظب بود که کارکرد ماشین رو دستکاری نکرده باشن که بازم کارشناس ها خیلی راحت با چک کردن بعضی از موارد فوری تشخیص میدن
 

itjavani

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
555
لایک‌ها
131
محل سکونت
Gorgan
من همشهری های خودم رو میشناسم. خودم خرید و فروش انجام میدم با اینکه آشنا هستم باز هم بعضی ها میخوان به ما ماشین بندازن. از اونجایی که ایشون رو میشناسم اطلاع دارم که ماشین رو واسه یه روز نمیخوان حداقل واسه یکسال میخوان استفاده کنن. در واقع مصرف کننده هستن و نه دلال.

پیشنهاد من این هست که ماشین رو اصلا از منطقه خودمون نخرن. کاری که من انجام میدم این هست که ماشین رو از شهر دیگه خرید میکنم و در گرگان میفروشم. چون قیمت ماشین در گرگان اصلا پایین نیست و با هزینه پایینتر میشه از شهرهای دیگه خرید کرد.البته ماشین مناسب هم میتونن پیدا کنن. ماشین رو باید به تناسب منطقه ت خرید کنی. فرضا اصلا برند های MVM و لیفان در منطقه ما خریدش توصیه نمیشه چون هیچ خدمات پس از فروش درست حسابی نداره و باید ماشین واسه یه قطعه 24 ساعت تو تعمیرگاه بخوابه در صورتی که محصولات ایران خودرو و سایپا به وفور قطعاتش و همینطور تعمیرکارش پیدا میشه ولی واسه دینام تویوتا کمری من 24 ساعت وایستادم تا از تهران واسم بیارن :| خب یعنی واسه یه همچین ماشینی من باید 24 ساعت همیشه الافی بکشم و ماشینمو تو تعمیرگاه بزارم.
حالا شهر شمالی مثل بابل رو نگاه میکنیم که تمامی قطعات به سادگی از ماشین عهد بوقی تا آخرین سیستم یافت میشه :) پس اگه بابلی بودم اصلا ماشین ایران فرغون سوار نمیشدم ولی با توجه به تعمیرگاه های شهرم ایران فرغون رو ترجیح میدم.

در مورد کارشناسایی که دوستمون گفتن تو شهر ما بهشون اعتماد نکن :) ماشین ببر دیاگ بزنن ببینن واقعی چقدر کار کرد داره! بعد همونجا بگو همه جای ماشین رو چک کنه. کارشناسی رنگ هم که میبری مشخص میشه همه چی ! اگه ماشین بی رنگ بود که نیاز نیست شاسی ها رو نگاه بندازی اگه رنگ دار بود که حتما یه سر نشون بده که ماشین تصادفی داغون بهت نندازن
 
Last edited:

poyyesh

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2012
نوشته‌ها
1,175
لایک‌ها
649
سلام

405 مدل 91/11 ایربگ دار یورو 2 نقره ای متالیک تک سوز 5000 تا کارکرد کاپوت تعویض و و در عق سمت راننده یه کم تو رفتگی داره درحد نصف کف دست ولی چون اصلا معلوم نیس مگه از نزدیک صافکاری نشده خلاصه بویه نو میده فنی هم مثل روز اول

چند فی میخوره ؟
 

itjavani

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
555
لایک‌ها
131
محل سکونت
Gorgan
سلام

405 مدل 91/11 ایربگ دار یورو 2 نقره ای متالیک تک سوز 5000 تا کارکرد کاپوت تعویض و و در عق سمت راننده یه کم تو رفتگی داره درحد نصف کف دست ولی چون اصلا معلوم نیس مگه از نزدیک صافکاری نشده خلاصه بویه نو میده فنی هم مثل روز اول

چند فی میخوره ؟

بستگی به اوضاع اون تو رفتگی داره ممکنه بی رنگ در بیاد ممکنه رنگ بخوره.

SLX یا GLX ؟
 

poyyesh

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2012
نوشته‌ها
1,175
لایک‌ها
649
glx

خیلی کمه تو نور افتاب از سه متری از بغل با توجه زییییییاد معلوم میشه بی رنگ در میاد درست جسپیده به ز هه
 

hbptbs

Registered User
تاریخ عضویت
10 ژوئن 2012
نوشته‌ها
345
لایک‌ها
53
رادیاتور چش بود؟مدل چنده ماشین؟ چجوری متوجه شدی از رادیاتوره؟ بگو تا تجربه بشه..مام یاد بگیریم..
چون حتی وقتی سرپایینی رو با دنده ی غیرخلاص میرفتم (کل صیاد رو به سمت جنوب) کم نمیشد دما!
بردم رادیاتور ساز سیخ بزنه دید یا علی همه ی سوراخا با براده گرفته شده! منم دیدم ۳۰ت میخوام بدم رادیاتورو سیخ بزنن ک اصلا معلوم نیس خوب بشه یا نشه یا اب بندیش درست باشه، ۷۰ت دادم عوض کردم و خلاص!
 

98saman

Registered User
تاریخ عضویت
10 ژانویه 2013
نوشته‌ها
1,563
لایک‌ها
1,200
محل سکونت
Austin, TX
دوستان من به همراه يكي از دوستانم به برنامه اندرويد نوشتيم در حوزه خودرو و در ٤ ماركت قرار داديم الان فقط روي پلازاست و در چند روز ديگه روي بقيه ماركت ها هم مياد !!
اسمشم irancars هست روي پلازا سرچ كنيد ببينيد خوبه ؟ اگه خوب بود هم بخريدش دي
 
  • Like
Reactions: l0w

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
تو سمند و 405 اینو چند وقت یبار چک کنید
اسمش فکر میکنم سر شلنگ پشت فیلتر بنزینه ، نزدیک بود ما هم با سمند به جمع 405 های سوخته بپیوندیم :)
علت خاموش شدن ماشین هم فکر میکنم نشتی دادن همین بود ، فعلا که درست شده
اینم عکس سر شلنگ ماشین خودمون که معلومه یبار هم اتیش گرفته ولی خدارو شکر خاموش شده خود به خود
الانم به خاطر عوض کردن فیلتر بنزین دیدمش وگرنه ...
IMG_20140407_125419.jpg
 
Last edited:

behtoop

Registered User
تاریخ عضویت
16 آگوست 2013
نوشته‌ها
155
لایک‌ها
29
محل سکونت
شمال
سلام دوستان

الان یه پراید 131 دستمه مدل 90 چراغ چکش هی خاموش میشه بعدش روشن میشه مثلا 5 دقیقه روشنه 5 دقیقه خاموش میشه یا همینطور کم و زیاد خاموش و روشن میشه

یه چند جا گفتن مقاومت فنه خودم عوضش کردم مشکل از اون نبود.بعد بردم دستگاه زد یارو گفت اول مشکل از نمیدونم فک کنم گفت سنسور ضربه ماشینه باید فیلرگیری بشه تا ببینم مشکل از اونه یا نه

بعد دوباره یه چک کرد گفت ایندفعه سنسور سی ان جی خطا میده (ماشینم پایه گاز سوزه) گفت ببر اینو نشون بده

منم موندم الان چیکارش کنم کسی نمیدونه مشکلش از کجاس؟

بعد همین چند وقته یه مشکل دیگه هم پیدا کرده روی بنزین خوب شتاب و سرعت نداره یعنی مثلا الان توی جاده ام و 100 تا دارم میرم بعد پامو تا ته روی پدال گاز فشار میدم انگار نه انگار که دارم گاز میدم خیلی دیر پر میکنه در صورتی که روی گاز اینطور نیست و خیلی سریع به سرعت دلخواه میرسه
دلیل اینم اگه دوستان میدونن کمک کنن
امکانش هست مشکل از صافی بنزینم باشه که خوب بنزین نرسونه به موتور؟ آخه خیلی وقته عوضش نکردم :D

خلاصه این مشکلات ماشینه منه کسی بلده راهنماییم کنه ممنون :general606:
 

MyLGcookie

Registered User
تاریخ عضویت
22 آپریل 2012
نوشته‌ها
3,017
لایک‌ها
446
سن
27
محل سکونت
البرز، کرج
سلام دوستان

الان یه پراید 131 دستمه مدل 90 چراغ چکش هی خاموش میشه بعدش روشن میشه مثلا 5 دقیقه روشنه 5 دقیقه خاموش میشه یا همینطور کم و زیاد خاموش و روشن میشه

یه چند جا گفتن مقاومت فنه خودم عوضش کردم مشکل از اون نبود.بعد بردم دستگاه زد یارو گفت اول مشکل از نمیدونم فک کنم گفت سنسور ضربه ماشینه باید فیلرگیری بشه تا ببینم مشکل از اونه یا نه

بعد دوباره یه چک کرد گفت ایندفعه سنسور سی ان جی خطا میده (ماشینم پایه گاز سوزه) گفت ببر اینو نشون بده

منم موندم الان چیکارش کنم کسی نمیدونه مشکلش از کجاس؟

بعد همین چند وقته یه مشکل دیگه هم پیدا کرده روی بنزین خوب شتاب و سرعت نداره یعنی مثلا الان توی جاده ام و 100 تا دارم میرم بعد پامو تا ته روی پدال گاز فشار میدم انگار نه انگار که دارم گاز میدم خیلی دیر پر میکنه در صورتی که روی گاز اینطور نیست و خیلی سریع به سرعت دلخواه میرسه
دلیل اینم اگه دوستان میدونن کمک کنن
امکانش هست مشکل از صافی بنزینم باشه که خوب بنزین نرسونه به موتور؟ آخه خیلی وقته عوضش نکردم :D

خلاصه این مشکلات ماشینه منه کسی بلده راهنماییم کنه ممنون :general606:
دادا بذار کار کنه تا چراغ چک روشن شد دیاگ بزن کد میده طرف میگه مشکلش چیه
ولی مشکل عمده همون مقاومت فنه چون خاموش روشن میشه احتمالا دور کند فن رو روشن نمی کنه
اگه می تونی یه مفاومت فن سایپا یدک بگیر ( طرح ال 90) بعد شاخ سیمها و پین های ورودی به مقاومت فنر رو عوض کن و سیم کلفت تر رو با پسب برق بزن.
 

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
زمان تعویض شمع خودرو چه موقعی می باشد .. علائم تعویضش چیه (غیر از کیلومتر خودرو)
با شمعی که در کارخانه نصب شده تا به حال 55000 کیلومتر رانندگی کردم ،و تا به حال مشکلی نبوده ،فکر میکنم نحوه استفاده از خودرو ،نوع سوخت مصرفی ،تعویض به موقع فیلترها تاثیر بیشتری در عمر شمع داشته باشد،شما هم موافق هستین؟

لیکه روی خودرو خودم هست حدود 55000 کیلومتر استفاده شده
 
Last edited:

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
سلام

405 مدل 91/11 ایربگ دار یورو 2 نقره ای متالیک تک سوز 5000 تا کارکرد کاپوت تعویض و و در عق سمت راننده یه کم تو رفتگی داره درحد نصف کف دست ولی چون اصلا معلوم نیس مگه از نزدیک صافکاری نشده خلاصه بویه نو میده فنی هم مثل روز اول

چند فی میخوره ؟
سلام-اگه فقط تعویض کاپوت هست و جلو ضربه نخورده باشه-برای مصرف کننده 24-25 م خوبه-با ترمز ضد قفل-تو رفتگی هم در نظر گرفته نشد-
 

Max.Pain

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,188
لایک‌ها
710
محل سکونت
Into the Wild !!!
سلام

چند روزیه متوجه صدای عجیبی حین حرکت ماشینم میشم! ( پراید 131 مدل 90 که 40/000 تا کار کرده )

مثل صدای چرخش یا دوران هست (مثل صدای ووووووو (متناسب با سرعت حرکت)) و مخصوصا وقتی گاز رو رها میکنم و صدای موتور کم میشه (موقع کم شدن سرعت) صدا واضح تر شنیده میشه!

هرچی هست ریتمش با سرعت حرکت هماهنگه. مثل اینکه از یکی از چرخ ها باشه یا قسمتی از ماشین که حرکت چرخشی یا دورانی داره!!!
27.gif


امروز با مهندس تعمیرکار یه نمایندگی سایپا صحبت میکردم علائم رو که بهش گفتم گفت احتمال زیاد مشکل از گیربکس هست!
29.gif


گفت اگه از بلبرینگ باشه با افزایش سرعت (شتاب) صدا بیشتر میشه.

دنده دو هم کمی بد جا میره (البته نه همیشه) یعنی تو دو مرحله کامل جا میره!

آیا احتمال داره مشکل از جای دیگه باشه؟!

تا حالا (40 هزار کیلومتر) واسکازین رو تعویض نکردم! چندهزارتا توصیه میکنید تعویض کنم؟

آیا برای تعمیر نمایندگی ببرم یا ببرم تعمیرکار شخصی؟! نمایندگی گفت هزینه اش بین 120 تا 200 متغیره !
27.gif


ممنون
 

krg.0rg

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2013
نوشته‌ها
135
لایک‌ها
23
محل سکونت
آذربایجان غربی،بوکان
سلام

چند روزیه متوجه صدای عجیبی حین حرکت ماشینم میشم! ( پراید 131 مدل 90 که 40/000 تا کار کرده )

مثل صدای چرخش یا دوران هست (مثل صدای ووووووو (متناسب با سرعت حرکت)) و مخصوصا وقتی گاز رو رها میکنم و صدای موتور کم میشه (موقع کم شدن سرعت) صدا واضح تر شنیده میشه!

هرچی هست ریتمش با سرعت حرکت هماهنگه. مثل اینکه از یکی از چرخ ها باشه یا قسمتی از ماشین که حرکت چرخشی یا دورانی داره!!!
27.gif


امروز با مهندس تعمیرکار یه نمایندگی سایپا صحبت میکردم علائم رو که بهش گفتم گفت احتمال زیاد مشکل از گیربکس هست!
29.gif


گفت اگه از بلبرینگ باشه با افزایش سرعت (شتاب) صدا بیشتر میشه.

دنده دو هم کمی بد جا میره (البته نه همیشه) یعنی تو دو مرحله کامل جا میره!

آیا احتمال داره مشکل از جای دیگه باشه؟!

تا حالا (40 هزار کیلومتر) واسکازین رو تعویض نکردم! چندهزارتا توصیه میکنید تعویض کنم؟

آیا برای تعمیر نمایندگی ببرم یا ببرم تعمیرکار شخصی؟! نمایندگی گفت هزینه اش بین 120 تا 200 متغیره !
27.gif


ممنون

این مشکلیه که منم باهاش دست و پنجه نرم میکنم.سمند منم ال ایکس 90 هستش و متناسب با افزایش سرعت یه صدای شر شر اب از جلوش میاد وقتی هم گازو زیاد میکنم صدا بیشتر و به محض اینکه میرم خلاص صدا از بین میره !!!!! چند جا هم بردن میگفتن باید کلیه قطحاتو چک کنیم ببینیم از کجاست منم گفتم نمیخواد ولش کنید همینجوری باشه !!!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
 

amir_xavi

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2012
نوشته‌ها
185
لایک‌ها
86
دوستان عزیز مشکل از بلبرینگ چرختون هست...
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,316
لایک‌ها
4,574
آقا چه جالب منم چند روزیه همین مشکل رو با پراید مدل 89 دارم که 60 تا کار کرده.
صدا بصورت مداوم نیست. شاید تو نگاه اول یکی صدا رو بشنوه فک کنه مربوط به انباری اگزوز هست اما خیلی خیلی بعید میدونم مال انباری اگزوز باشه.
مثلا وقتی ماشین رو میذارم تو 2 گاز میدم این صدا یه مقدار میاد و بعدش میره.
دنده های بعدی هم به همین صورته.
وقتیم ماشین گرم میشه اصن درحالت درجا هم که گاز میدم این صدا یه مقدار شنیده میشه.
بنظرتون مال چیه ؟
 

krg.0rg

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2013
نوشته‌ها
135
لایک‌ها
23
محل سکونت
آذربایجان غربی،بوکان
دوستان عزیز مشکل از بلبرینگ چرختون هست...

نه داداش مال بلبرینگ نیست اگه مال اونا بود که اصا کلا در حرکت این صدارو میداد منتهی مال بنده فقط وقتی این صدا ازش میاد که ماشین گاز بخوره وگرنه در حالت خلاص ماشین صدا نمیده.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
یه همچین مشکلی رو ماشین ما داشت صدا از واتر پمپش بود که از داخل منهدم شده بود !
ماشین شما رو نمیدونم ولی به احتمال زیاد از گیربکسه
 
بالا