• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

poyyesh

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2012
نوشته‌ها
1,175
لایک‌ها
649
سلام دوستان

405 مدل 11/91 .5000کارکرد
. وقتی ماشینو خاموش میکنی فن ها باید کار کنند تا اب رادیات خنک بشه یا نه( ؟ ماله ما اینطوری نی ولی یکی دیگه همزمان گرفتیم اون درسته )

فیلتر هوا خوب عالی چیه +قیمت جمعه روغن کاسترول مگنتک اصلی تو 5000 تا اولین بارروغنشو عوض کردم عالیه
ممنون

تا ثیر داره تعویض فیلتر تو چیا ؟
 

poyyesh

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2012
نوشته‌ها
1,175
لایک‌ها
649
سلام دوستان

405 مدل 11/91 .5000کارکرد
. وقتی ماشینو خاموش میکنی فن ها باید کار کنند تا اب رادیات خنک بشه یا نه( ؟ ماله ما اینطوری نی ولی یکی دیگه همزمان گرفتیم اون درسته )

فیلتر هوا خوب عالی چیه +قیمت جمعه روغن کاسترول مگنتک اصلی تو 5000 تا اولین بارروغنشو عوض کردم عالیه
ممنون

تا ثیر داره تعویض فیلتر تو چیا ؟


عزیزان همین ماشین بالا کمک فنرایه جلو یکیشون وقتی رو سرعت گیر و دست انداز میره یه صدایه لولایه در که روغن نداره جیر جیر میکنه روغن بهش میزنی رووون میشه صدا نمیده یه همچین حالتیه

ماله چیشه به نظرتون اگه مال همون روغن کاریه که باید از کجا روغن بهش زد
 

manhatan1985

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2012
نوشته‌ها
832
لایک‌ها
2,147
سن
39
محل سکونت
ایران
سلام دوستان

405 مدل 11/91 .5000کارکرد
. وقتی ماشینو خاموش میکنی فن ها باید کار کنند تا اب رادیات خنک بشه یا نه( ؟ ماله ما اینطوری نی ولی یکی دیگه همزمان گرفتیم اون درسته )

فیلتر هوا خوب عالی چیه +قیمت جمعه روغن کاسترول مگنتک اصلی تو 5000 تا اولین بارروغنشو عوض کردم عالیه
ممنون

تا ثیر داره تعویض فیلتر تو چیا ؟
تا سال ۸۸ که من برقکار نمایندگی بودم فقط مدل ۲۰۰۰ فنش روشن میموند اونم بخاطر میکروسوییچ ۵۷ درجه فک کنم
بهتره سیستم استانداردی که سازنده طراحی کرده دست نخوره
در مورد کمکها بهتره به جلوبندی ساز نشون بدی
در مورد فیلنر هوا هم هر چی عشقت کشید بنداز ...شوخی


Sent from my C2 using Tapatalk
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
مگه 88 مدل 2000 تولید میشده ؟
سمند 83 که ما داریم بعد از خاموش کردن موتور فنش روشن میموند چند دقیقه :D
الان دیگه کلا هر جوری حال کنه روشن خاموش میکنه !
6 صب سویچو باز میکنی قبل استارت زدن فن روشن میشه :rolleyes:
 

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
مگه 88 مدل 2000 تولید میشده ؟
سمند 83 که ما داریم بعد از خاموش کردن موتور فنش روشن میموند چند دقیقه :D
الان دیگه کلا هر جوری حال کنه روشن خاموش میکنه !
6 صب سویچو باز میکنی قبل استارت زدن فن روشن میشه :rolleyes:
احتمالا منظورشون s2000 هست
 

alex_pk

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2006
نوشته‌ها
848
لایک‌ها
109
محل سکونت
تهران
سلام دوستان
من یه تیپ 5 مدل 90 دارم از اولش هم دست خودم بود
35 تا کار کرده
یه چند وقتی بود وقتی تو خیابون رو آسفالتی که یه مقدار ناهمواره میرفتم از عقب ماشین صدا میومد (یعنی نزدیک صندلی های عقب - دقیق متوجه نشدم کجاست)
الان این صدا یه مقدار بیشتر شده طوری که رو آسفالت عادی هم هرازگاهی شنیده میشه
(صداش مثل برخورد ظروف چینی به همه!)
این صدا از چیه و قابل رفع هست یا نه؟

دوم اینکه من 6 ماه پیش(یعنی تقریبا 5000 کیلومتر قبل) لنت و دیسک عقب و جلو رو با نمونه عالی تعویض کردم.(لنت و دیسک جلو فرانسوی و لنت عقب تکستار و دیسک عقب هم ایساکویی)
ترمز گیری که خیلی خوبه و خداروشکر اصلا هم صدا نمیده
فقط یه موضوعی میمونه گه گاهی موقع حرکت از چرخ ها یه صدای جیز جیز میاد و وقتی ترمز میگیرم (حتی آروم) این صدا رفع میشه ، مشکل از چیه؟

سوم اینکه بوق ماشین از کار افتاده!نمیدونم چطور اینطور شد.ا چکارش باید بکنم؟(تو پارکینگ خلوت هم وقتی بوق رو میزنم هیچ صدای خاصی نمیاد)

نوروزتون فرخنده.
 

hamid324

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2007
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
2
محل سکونت
اصفهان
سلام یک النترا 94 دارم متاسفانه وایر شمع هاش جابجا بوده و ترتیبشا نمی دونم می شه راهنمائی کنید
 

alex_pk

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2006
نوشته‌ها
848
لایک‌ها
109
محل سکونت
تهران
راستی این رو هم اضافه کنم که مدتی هم هست که روی دست انداز ها ماشین خیلی تکون میخوره.
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
تا جایی که من میدونم معمولا رو پایه های کوئل هرکدوم یه عدد نوشته که مشخص میکنه وایر واسه کدوم سیلندر هست
موتور النترا ندیدم تا حالا :D
اگه اشتباه وصل کنیدم کلا یا روشن نمیشه ماشین یا بد کار میکنه که میفهمین اشتباهه
 

H@/\/\ID

کاربر فعال اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2009
نوشته‌ها
15,657
لایک‌ها
1,883
محل سکونت
زنــــــجان
سلام دوستان
در نظر دارم بعد عید یه 405 دو گانه شرکتی بگیرم
بنظرتون از چه راهی ثبت نام کنم
خواهشا راهنمایی کامل بکنید برای خرید
 

Driver.1368

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
82
سلام دوستان
در نظر دارم بعد عید یه 405 دو گانه شرکتی بگیرم
بنظرتون از چه راهی ثبت نام کنم
خواهشا راهنمایی کامل بکنید برای خرید
کاش زودتر تصمیم میگرفتی
تا همین چند وقت پیش هم فروش نقدی وجود داشت (13 و 25 بهمن که 25 بهمن شرایط خاص بود) تحویل یک ماهه
حتی قیمتش 25 تومن بود که تماس گرفتن و یورو 4 رو به 2 تبدیل کردن و 3 تومن از قیمتش انداختن
الان اگه اشتباه نکنم توی بازار حدود 30 قیمتش هست
اگه عجله داری واسه زیره پا انداختن میگردی و نمایندگی که صفر داشت میخری
اگه نه راهه دیگه ای جز از دست خریدن یا صبر کردن واسه ثبت نام یا فروش نقدی نیست
 

AmirKypr

Registered User
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
18
محل سکونت
تهران
سلام دوستان
من یه تیپ 5 مدل 90 دارم از اولش هم دست خودم بود
35 تا کار کرده
یه چند وقتی بود وقتی تو خیابون رو آسفالتی که یه مقدار ناهمواره میرفتم از عقب ماشین صدا میومد (یعنی نزدیک صندلی های عقب - دقیق متوجه نشدم کجاست)
الان این صدا یه مقدار بیشتر شده طوری که رو آسفالت عادی هم هرازگاهی شنیده میشه
(صداش مثل برخورد ظروف چینی به همه!)
این صدا از چیه و قابل رفع هست یا نه؟

دوم اینکه من 6 ماه پیش(یعنی تقریبا 5000 کیلومتر قبل) لنت و دیسک عقب و جلو رو با نمونه عالی تعویض کردم.(لنت و دیسک جلو فرانسوی و لنت عقب تکستار و دیسک عقب هم ایساکویی)
ترمز گیری که خیلی خوبه و خداروشکر اصلا هم صدا نمیده
فقط یه موضوعی میمونه گه گاهی موقع حرکت از چرخ ها یه صدای جیز جیز میاد و وقتی ترمز میگیرم (حتی آروم) این صدا رفع میشه ، مشکل از چیه؟

سوم اینکه بوق ماشین از کار افتاده!نمیدونم چطور اینطور شد.ا چکارش باید بکنم؟(تو پارکینگ خلوت هم وقتی بوق رو میزنم هیچ صدای خاصی نمیاد)

نوروزتون فرخنده.
سلام دوست عزیز
در مورد مشکل اولتون... می تونه از 3 مورد باشه!
مورد اول : چک کنید آچار چرخ و جک که در جعبه ای درون لاستیک زاپاس وجود داره سره جاش محکم هست یا نه !؟
مورد دوم : احتمال داره ریگلاژ در صندوق عقب تو این مدت استفاده بهم خورده باشه! ققلش رو رگلاژ کنید و در صورت امکان ریگلاژ رو یک مقدار پایین انجام بدید تا در خوب فیکس بشه! (شاید یه مقدار در صندوق عقب سفت بسته شه)
مورد سوم : ممکن است صدا از ضامن های صندلی عقب باشه! برای اطمینان از این مورد صندلی ها رو بخوابونید و با ماشین رانندگی کنید ، اگه دیگه صدا نمی داد پس قطعا مشکل از ضامن ها بوده! دور ضامن نوار تفلون بپیچید!

مشکل دوم : این صدا به خاطر جنس لنت و یا لبه دار شدن جزئی دیسک می باشد. با توجه به تازه عوض شدن قطعات ایراد از جنس لنت هست! اما مشکل حادی نیست زیاد حساس نباشید...

مشکل سوم : این مورد رو از باید باطری ساز چک کنه! ممکنه سوخته باشه ، فیوز مربوطه قطع شده باشه و یا ایراد برقی دیگه که احتمالش کمه!
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
ریپ تو دور پایین و خاموش شدن علتش چی میتونه باشه ؟ ( سمند xu7 )
استپر عوض شده
قطعات داخل موتور هم کامل نو هستن ، میل سوپاپو بوش و رینگ و پیستونو کلا همه چی ! ( ماشین تو دور بالا که ریپ نمیزنه از نظر شتاب مثل ماشین صفر میمونه )
شمع و وایر ها هم سالمن باطری هم سالمه
احتمال 99% ایراد برقی داره ، سنسوری چیزی !
ولی ماشالا مکانیکای نادون اینجا تا میری پیششون اول میگن شمع و وایر !
بعدشم اگه درست نشد واشر سر سیلندر و سر سیلندر !
آخرشم بعد 500 تومن قطعه خریدن و مزد دادن با کمال پررویی میگن من دیگه نمیدونم چشه یا خیلی محبت کنن میگن برو پیش فلانی ! ( روز از نو ... ) :)
 

AmirKypr

Registered User
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
18
محل سکونت
تهران
ریپ تو دور پایین و خاموش شدن علتش چی میتونه باشه ؟ ( سمند xu7 )
استپر عوض شده
قطعات داخل موتور هم کامل نو هستن ، میل سوپاپو بوش و رینگ و پیستونو کلا همه چی ! ( ماشین تو دور بالا که ریپ نمیزنه از نظر شتاب مثل ماشین صفر میمونه )
شمع و وایر ها هم سالمن باطری هم سالمه
احتمال 99% ایراد برقی داره ، سنسوری چیزی !
ولی ماشالا مکانیکای نادون اینجا تا میری پیششون اول میگن شمع و وایر !
بعدشم اگه درست نشد واشر سر سیلندر و سر سیلندر !
آخرشم بعد 500 تومن قطعه خریدن و مزد دادن با کمال پررویی میگن من دیگه نمیدونم چشه یا خیلی محبت کنن میگن برو پیش فلانی ! ( روز از نو ... ) :)
سلام دوست عزیز
در حالت درجا هم مشکل ریپ زدن دارید !؟
در دور موتور پایین اگر پدال گاز رو آرم فشار بدید و بدون شتاب گیری ناگهانی (سر گاز) حرکت کنید باز هم مشکل ریپ زدن و یا تقه زدن موتور دارید !؟
در دور موتور پایین اگر شتاب گیری ناگهانی (به اصطلاح تخته) کنید ، مشکل ریپ زدن و تقه زدن موتور دارید !؟
لطفا کارکرد ماشین رو ذکر کنید.
شمع و وایر رو چند هزار تا پیش عوض کردید !؟
 

alex_pk

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2006
نوشته‌ها
848
لایک‌ها
109
محل سکونت
تهران
سلام امیر جان
ممنون بابت توضیحات خوبت
اتفاقا ابتدا فکر میکردم شاید از جک و آچار چرخ و... باشه!
منتها بعد از اینکه کل صندوق عقب رو خالی کردم و باز هم دیدم این صدا میاد متوجه شدم مشکل از این نیست.
ریگلاژ در ها به چه صورته عزیز؟ خودم میتونم انجام بدم یا کاره یه شخصه ماهره؟
استاد صندلی هارو چطور میشه خوابوند؟ راستش من اصلا صندلی های عقب رو تاحالا نخوابوندم فقط صندلی های جلو رو میدونم چجوری میشه خوابوند!


در رابطه با لنت ها ، والا من لنت اصلی انداختم برای جلو ، یعنی از همون بوش جورید های تو پک پژو سیتروئن سفید.145 تومن
دیسک هم اصلی فرانسوی انداختم برای جلو دقیق یادم نیست ، فکر کنم 170-180 تومن بود.
لنت عقب هم تکستار جعبه آبی و زد که 95 بود و دیسک عقب هم از همین ایساکویی ها.
خودم جدا خریده بودم اینارو.
البته این صدا هم همیشه شنیده نمیشه
یعنی ممکنه چند روز اصلا صدا نده ولی یروز صدا میده اونم یه ربع بعد دیگه صداش نمیاد.صداش هم خیلی کمه شاید هر کسی نشنوه.


راستی چند وقت پیش یه مشمبا (پلاستیک) بزرگ رفت زیر ماشین منم متوجه نشده بودم یه راننده بهم گفت اومدم پایین از زیر ماشین کشیدمش بیرون ولی مثل اینکه یه مقدارش زیر ماشین چسبیده دیده هم نمیشه
ولی وقتی ماشین گرمه بوش میاد.اینرو چکار باید بکنم.


مرسی.
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
سلام دوست عزیز
در حالت درجا هم مشکل ریپ زدن دارید !؟
در دور موتور پایین اگر پدال گاز رو آرم فشار بدید و بدون شتاب گیری ناگهانی (سر گاز) حرکت کنید باز هم مشکل ریپ زدن و یا تقه زدن موتور دارید !؟
در دور موتور پایین اگر شتاب گیری ناگهانی (به اصطلاح تخته) کنید ، مشکل ریپ زدن و تقه زدن موتور دارید !؟
لطفا کارکرد ماشین رو ذکر کنید.
شمع و وایر رو چند هزار تا پیش عوض کردید !؟
شمع و وایر باهم عوض شده و هنوز 20 هزارتا کار نکرده
کارکرد ماشین دقیق نمیدونم ولی بالا 200 هزار
بدون فشار به پدال گاز ماشین به پت پت میوفته و بعد کلی زور زدن خاموش میشه ، موقع شروع حرکت هم گاز هم که میدم تا دور موتور 3 هزار وقتی میخوام کلاچو بیارم بالا دور موتور میاد پایین ( اگه کلاچو بیشتر بیارم بالا خاموش میشه )
انگار که کلاچو که میارم بالا یهو گازو ول کنم !
ولی وقتی دور موتورو تا 4 هزار میارم بالا بدون مشکل راه میوفته و شتاب گیریشم خوبه ، در حال حرکت هم با گاز کم و دور پایین یا بدون گاز تو همه دنده ها مشکل داره مخصوصا دنده 1 و 2 و ریپ ناجور میزنه
سنسور کیلومتر گیربکس هم قطع بود که درستش کردم ولی هنوز مشکل سر جاشه
 
Last edited:

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
اقا تو این یه هفته دوبار خود به خود درست شده ماشین !
یعنی مثلا صبح که بابام سوار شده خراب بود الان که خودم سوار شدم موتور گرم بود و سالم سالم بود ! :(
یبار دیگه هم اینجوری درست شده بود خودش که اوندفه موتور هم قبلش سرد بود
از سردی گرمی هم نیست :(
 

AmirKypr

Registered User
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2009
نوشته‌ها
227
لایک‌ها
18
محل سکونت
تهران
سلام امیر جان
ممنون بابت توضیحات خوبت
اتفاقا ابتدا فکر میکردم شاید از جک و آچار چرخ و... باشه!
منتها بعد از اینکه کل صندوق عقب رو خالی کردم و باز هم دیدم این صدا میاد متوجه شدم مشکل از این نیست.
ریگلاژ در ها به چه صورته عزیز؟ خودم میتونم انجام بدم یا کاره یه شخصه ماهره؟
استاد صندلی هارو چطور میشه خوابوند؟ راستش من اصلا صندلی های عقب رو تاحالا نخوابوندم فقط صندلی های جلو رو میدونم چجوری میشه خوابوند!


در رابطه با لنت ها ، والا من لنت اصلی انداختم برای جلو ، یعنی از همون بوش جورید های تو پک پژو سیتروئن سفید.145 تومن
دیسک هم اصلی فرانسوی انداختم برای جلو دقیق یادم نیست ، فکر کنم 170-180 تومن بود.
لنت عقب هم تکستار جعبه آبی و زد که 95 بود و دیسک عقب هم از همین ایساکویی ها.
خودم جدا خریده بودم اینارو.
البته این صدا هم همیشه شنیده نمیشه
یعنی ممکنه چند روز اصلا صدا نده ولی یروز صدا میده اونم یه ربع بعد دیگه صداش نمیاد.صداش هم خیلی کمه شاید هر کسی نشنوه.


راستی چند وقت پیش یه مشمبا (پلاستیک) بزرگ رفت زیر ماشین منم متوجه نشده بودم یه راننده بهم گفت اومدم پایین از زیر ماشین کشیدمش بیرون ولی مثل اینکه یه مقدارش زیر ماشین چسبیده دیده هم نمیشه
ولی وقتی ماشین گرمه بوش میاد.اینرو چکار باید بکنم.


مرسی.
خواهش می کنم دوست عزیز.
ریگلاژ درب صندوق عقب کاره ساده ای هست نیاز نیست پیشِ کسی برید. آچاری هم که برای این کار نیاز دارید در کیف لوازمی که خوده ایرانخودرو قرار داده هست. (آچار ستاره ای)
داخل صندوق عقب قسمت پایینش قفل درب صندوق هست ، 2 تا پیچ داره! پیچ هارو یه مقدار شل کنید و با دست قفل رو یه مقدار به طرف پایین بیارید ، بعدش پیچ هارو سفت کنید و درب صندوق رو ببندید ، یه دور با ماشین بزنید ببینید سر و صدا ها چطور شده!
احتمالا با همین ریگلاژ مشکلاتون برطرف میشه!

ریگلاژ درب های دیگر هم دقیقا به همین شکل هست. با آچار ستاره ای ، پیچ زبونه ها رو شل کرده و به مقدار خیلی کم به سمت داخل ببرید ، سپس پیچ هارو سفت کنید.
هر چقدر به سمت داخل ریگلاژ کنید ، درب ها سفت بسته میشه اما سر و صدای در ها گرفته میشه!
هر چقدر به سمت بیرون ریگلاژ کنید ، درب ها راحت بسته می شه اما ممکنه سر و صدای درب ها داخل اتاق شنیده بشه!
در کل اینقدر باید با زبونه بازی کنید تا محل مناسبش رو پیدا کنید!

همچنین می توانید برای کاهش سرو صدای درب ها می تونید این 2 کار رو انجام بدید.
1- پارافین مایع تهیه کنید و با پنبه دور تا دور لاستیک لای درب را چرب کنید.
2- مقداری گیریس داخل قفل درب بزنید تا هنگام تکان های ماشین صدای برخورد ضامن به قفل درون درب گرفته بشه!

در مورد صندلی ها... 2 طرف گوشه های صندلی عقب 2 تا ضامن هست. این ضامن ها رو به طرف بالا بکشید تا قفل صندلی ها باز بشن! حالا به راحتی پشتی صندلی هارو بدید جلو و با ماشین دور بزنید ببینید صدا ها از بین رفت یا نه!
معمولا محل اتصال ضامن با گیره تولید صدا می کنه!
برای بستن پشتی های صندلی عکس مراحل بالا را انجام بدید ، یعنی ضامن رو به طرف پایین فشار بدید.

در مورد لنت ها ، با توجه به اجناسی که انداختید ، رضایت شما از قدرت ترمز و کم بودن صدا ، حساسیت به خرج ندید. چون به هیچ عنوان مشکلی در سیستم ترمز شما وجود نداره!

این مورد هم مشکلی نیست ، احتمالا پلاستیک به لوله اگزوز یا یکی از منبع ها چسبیده و با گرم شدن موتور و سیستم اگزوز شروع به آب شدن می کنه و بو میده!
می تونید برید کارواش و بگید براتون زیرشویی انجام بدن!
 
Last edited:
بالا