• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

Abbath

کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2010
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
27,705
محل سکونت
(Caspian(Qazvin
آقای درباری جسارت نباشه البته،فیلر رو میگیرن و شیم(یا همون واشرهای نازک) رو میزارن :)،البته به اصطلاح بازاریش زیاد آشنا نیستم اما اصطلاح فنیش بدین صورته
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
اونم همه میگن شیم گیری :D
من فیلر گیری و شیم گیری شنیدم
 

amir_xavi

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2012
نوشته‌ها
185
لایک‌ها
86
درسته...شیم گیری در اصل فیلر گیری هست که در عموم به شیم گیری معروف شده

Sent from my SM-N9005
 

pars71

Registered User
تاریخ عضویت
8 فوریه 2014
نوشته‌ها
106
لایک‌ها
17
سن
32
محل سکونت
Tehran

amir_xavi

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2012
نوشته‌ها
185
لایک‌ها
86
درود.
نه داداش..مگه قلم های دوپلی کالر بتونن خط و خش رو ازبین ببرن!!
وگرنه اینا همش حرفه...بهترین راه از بین بردن خط و خش پلیش نرم و واکسه!!

Sent from my SM-N9005
 

Saeed1366

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2012
نوشته‌ها
944
لایک‌ها
125
سن
38
محل سکونت
Karaj
معمولا 405 رو همون اول شیم میگیرن.و دیگه تغییر نمیکنه.
البته باید تو حالت گرم شیم چک بشه.
شما یک هفته بعد برین یه تعمیرگاه دیگه شیمش رو براتون چک کنن.
و اینکه 4 تا سیلندر رو یک تست تراکم بگیرین.
و باز اینکه تایم سوپاپ ها رو براتون چک کنه.

همه این کارها رو یک مکانیک میتونه براتون انجام بده.ولی ترجیحا برین جایی غیر از جایی که تعمیر کرده.
اگه این موارد اوکی بود. پس مشکلی نداره.

کلا رو نوع صدای 405 زیاد حساس نباشید.شما تو خیابون دقت کنید هر 405 ای یک صدای خاصی میده.
سلام
ممنونم بابت پاسخگوییتون.
من برای شیمگیری رفتم.الان صدا عادی شده.ریپ هم کم شده.اما هنوز روی دنده 2 ریپ میزنه یکم.مشکل چیه؟و یه چیز دیگه اینکه حدود قیمت برای این ماشین چیه؟405 نوک مدادی بیرنگ دوگانه سوز شرکتی لاستیک بالای 95% بیمه 5 ماه
 

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
سلام
ممنونم بابت پاسخگوییتون.
من برای شیمگیری رفتم.الان صدا عادی شده.ریپ هم کم شده.اما هنوز روی دنده 2 ریپ میزنه یکم.مشکل چیه؟و یه چیز دیگه اینکه حدود قیمت برای این ماشین چیه؟405 نوک مدادی بیرنگ دوگانه سوز شرکتی لاستیک بالای 95% بیمه 5 ماه

سلام

متوجه نمیشم یعنی چه رو دنده 2 ریپ میزنه؟؟
یعنی تو دور زیر 3000 تر تر میکنه و سخت شتاب میگیره؟؟

در مورد قیمت ماشین اطلاعی ندارم.تو سایت باما قیمت مورد های مشابه رو چک کنید.قیمت بازار بین 5 تا 10 درصد از قیمت های داخل سایت پایینتره.
هر چند ماشین کارکرده و سالم به خوبی ماشینی که الان دارین خیلی سخت پیدا میشه.( صفر که جای خودش رو داره )
 

Saeed1366

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2012
نوشته‌ها
944
لایک‌ها
125
سن
38
محل سکونت
Karaj
سلام

متوجه نمیشم یعنی چه رو دنده 2 ریپ میزنه؟؟
یعنی تو دور زیر 3000 تر تر میکنه و سخت شتاب میگیره؟؟

در مورد قیمت ماشین اطلاعی ندارم.تو سایت باما قیمت مورد های مشابه رو چک کنید.قیمت بازار بین 5 تا 10 درصد از قیمت های داخل سایت پایینتره.
هر چند ماشین کارکرده و سالم به خوبی ماشینی که الان دارین خیلی سخت پیدا میشه.( صفر که جای خودش رو داره )
بازم ممنون از پاسختون
بله بین 2500 تا 3000 مشکل داشت.ایراد از وایر بود که تعویضش کرد و درست شد.
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
با توجه به این خبر :
http://alef.ir/vdccxpqi42bqso8.ala2.html?215908
خودرویی که با استاندارد یورو 4 تولید می‌شود چه فرقی با خودرویی که با استاندارد یورو 2 تولید می‌شود دارد؟
کدام قطعه یا قطعاتش با قبلی‌ها فرق می‌کند؟
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
اولیشو من میگم !
کاتالیست :D
اقا سیم کلاچ سمند xu7 رو کی بلده چطور باید شل و سفت و تنظیم و تعویض کرد ؟!
میشه خودم انجام بدم یا باید بدم بیرونو کلی بسلفم ؟! :confused:
 
Last edited:

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
اولیشو من میگم !
کاتالیست :D
اقا سیم کلاچ سمند xu7 رو کی بلده چطور باید شل و سفت و تنظیم و تعویض کرد ؟!
میشه خودم انجام بدم یا باید بدم بیرونو کلی بسلفم ؟! :confused:

تعویضش رو نمی دونم.
ولی تنظیمش به این صورته:
انتهای سیم کلاچ روی اهرم کلاچ روی گربکس دو تا مهره داره. شما با یک آچار مهره داخلی رو نگه می دارین و مهره خارجی رو شل می کنید.بعدش می تونید مهره داخلی رو با دست شل کنید. در حقیقت مهره داخلی مهره رگلاژ کلاچ هستش و مهره خارجی مهره قفل کن مهره داخلی که خود به خود نچرخه.
 

Abbath

کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2010
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
27,705
محل سکونت
(Caspian(Qazvin
با توجه به این خبر :
http://alef.ir/vdccxpqi42bqso8.ala2.html?215908
خودرویی که با استاندارد یورو 4 تولید می‌شود چه فرقی با خودرویی که با استاندارد یورو 2 تولید می‌شود دارد؟
کدام قطعه یا قطعاتش با قبلی‌ها فرق می‌کند؟
ماشین باید base اش یورو 4 باشه،یعنی برای اون یورو و با استاندارهای اون طراحی شده باشه،پراید رو چجوری میخوان یورو 4 بکنن خدا داند!!
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
ماشین باید base اش یورو 4 باشه،یعنی برای اون یورو و با استاندارهای اون طراحی شده باشه،پراید رو چجوری میخوان یورو 4 بکنن خدا داند!!
برای من هم جای سئواله که چطور میخواهند همه خودروهای تولیدی را از اول تیرماه یورو ۴ کنند!!!
 
Last edited:

Abbath

کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2010
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
27,705
محل سکونت
(Caspian(Qazvin
برای من هم جای سئواله که چطور میخواهند همه خودروهای کشور از اول تیرماه یورو ۴ کنند!!!
یه چیزی گفتن که دهن عوام بسته بشه،وگرنه هم خودشون و هم مسئولین مربوطه بهتر میدونن که نمی تونن همچین کاری انجام بدن
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
یجا هم که یادم نیست کجا بود شنیدم که ماشین یورو 4 با این بنزین ها بعد 3-4 ماه کلا کاتالیستش مرخص میشه و ...
 

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
یجا هم که یادم نیست کجا بود شنیدم که ماشین یورو 4 با این بنزین ها بعد 3-4 ماه کلا کاتالیستش مرخص میشه و ...
بعد از حدود ۲۰ هزارتا:)
البته قراره از هفته ی بعد تو تهران بنزین یورو ۴ ،یا به قول خودشون پاک !!! توزیع بشه

Sent from my SHW-M380W using Tapatalk
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
یه چیزی گفتن که دهن عوام بسته بشه،وگرنه هم خودشون و هم مسئولین مربوطه بهتر میدونن که نمی تونن همچین کاری انجام بدن

استاندارد یورو 4 میزان آلایندگی را از اگزوز خودورها 50 درصد کاهش می دهد که مهم ترین آن ماده سمی منواکسیدکربن است.
در موتورهایی که با استانداردهای یورو4 تولید می شوند، تغییرات و بهبودهای زیادی در سطح آلایندگی و ارتقای سخت افزاری موتور ایجاد شده است.
اغلب موتورهای موجود در کشور برای دستیابی به این استاندارد نیازمند طراحی مجدد و تغییرات عمده در بخش مهندسی قطعات هستند و این توسعه مستلزم هزینه و سرمایه گذاری در خطوط و تغییر ابزار آلات خطوط تولید است.

منبع : http://hamshahrionline.ir/details/157730
 

manhatan1985

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2012
نوشته‌ها
832
لایک‌ها
2,147
سن
39
محل سکونت
ایران
مشکل اصلی فرهنگ سازیه که تو این حکومت ندیدم
همون کاتالیستی که ذکر کردید بعد چند سال دیگه قابل استفاده نیست و باید تعویض شه.ولی هزینه بالاش شخص رو بسوی یکسره کردن اگزوز میبره
ماشین شتاب نداره میبری پیش مکانیک بعد کلی خرج انداختن رو دستت میگه برو کاتالیستشو بردار!
البته چند سالیه از ایران خودرو بیرون اومدم نمیدونم کاتالیزور بود یا کاتالیست
یه ۴ سالی برقکار بودم.دوستان سوالی در مورد سیستم برقی دارن کم و بیش در خدمتم

Sent from my ZP980 using Tapatalk
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
یه جای دیگه که بازم یادم نیست کجا شنیدم بنزین یورو 4 هم وجود نداره !
راستم میگن بنزین بنزینه دیگه !
مثلا بگن آب یورو 4 میدیم بهتون !!!!!
آّب H2O هست دیگه !
بنزینم بنزینه !
همه جا هم همینه یورو چیه دیگه
احتمالا ناخالصی ها و ... رو کم کردن
ادیت : منضورم این بود که فکر نکنم هیچ جای دنیا واسه بنزین استاندارد یورو داشته باشن
 

manhatan1985

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2012
نوشته‌ها
832
لایک‌ها
2,147
سن
39
محل سکونت
ایران
یه جای دیگه که بازم یادم نیست کجا شنیدم بنزین یورو 4 هم وجود نداره !
راستم میگن بنزین بنزینه دیگه !
مثلا بگن آب یورو 4 میدیم بهتون !!!!!
آّب H2O هست دیگه !
بنزینم بنزینه !
همه جا هم همینه یورو چیه دیگه
احتمالا ناخالصی ها و ... رو کم کردن
ادیت : منضورم این بود که فکر نکنم هیچ جای دنیا واسه بنزین استاندارد یورو داشته باشن
35 ساله اینطوری دارن سواری میگیرن

Sent from my A116 using Tapatalk
 
بالا