برگزیده های پرشین تولز

Saeed1366

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2012
نوشته‌ها
944
لایک‌ها
125
سن
37
محل سکونت
Karaj
سلام

علائم سوختن واشر سرسیلندر :

- کم شدن اب رادیاتور .در صورتی که هیچ جا نشتی نداشته باشه.
- خروج غیر عادی آب از اگزوز ( نه تو زمان سرد بودن هوا )
- لکه کرم رنگ روی سطح آب رادیاتور
- لکه کرم رنگ تو روی انتهای گیج روغن
- سفت شدن شلنگ رادیاتور و حتی ترکیدن و باد کردن یکی از شلنگ ها
- نشتی تو مدار رادیاتور طوری که هربار تلاش میکنید نشتی برطرف نشه
- ضعیف شدن کمپرس سیلندر ها

کلا به نظر من اینکه یک ماشین رو به خاطر خرابی و خرج تعمیرات بفروشیم اشتباهه.مگه اینکه تصادفی باشه.
تعمیرش کنید و ازش استفاده کنید.ولی پیش تعمیرکار کاردرست ببرید و قطعه خوب روش سوار کنید.
تو این شرایط ماشین صفر هم بخرین باید چند بار بره تعمیرگاه تا بعدش یک مدت اذیتتون نکنه. ( تازه تضمین نداره )
ولی ماشین های کارکرده کیفیت بالاتری دارن و مطمئن تر هستن.
کلا تو خانواده 405 واشرسرسیلندر یک قطعه مصرفی هستش.مثل تسمه تایم. حالا اگه دیر متوجه خرابیش بشین مجبور میشین سرسیلندر تعویض کنید که بازم مشکلی نداره.البته دوگانه بودن ماشین عمر واشرسرسیلندر رو کمتر میکنه.
بازم سلام
ممنونم.
اون لکه کرم رنگ توی آب رادیاتور حدود 1 هفقته قبل از اینکه مشکل پیش بیاد وجود داشت ولی من فکر کردم کثیفیه اب یا . .. باشه.
فروش 405 و خرید MVM 315 کار درستیه؟
دوگانست اما من فقط بنزین استفاده میکنم.
 

بامداد

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2006
نوشته‌ها
1,690
لایک‌ها
164
سن
44
محل سکونت
زیر سایه دوستان
سلام دوستانم یکی از چراغ های جلو ماشین نور پایین که زنون هست اول رنگش بنفش شد بعد از چند روز ابی تیره ! وی الان روشن و خاموش میشه ! نمی دونم مشکل از کجاست کسی همچین مشکلی نداشته ؟ یا ندیده ؟ ماشین ix55 هست
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
سلام ممنون از پاسخگوییتون.
واقعیتش دلمو ناجور زده.فروش این و خرید MVM 315 کار درستیه؟
درست یا غلطش که به شرایط شما بستگی داره ولی من خیلی با ماشینای چینی موافق نیستم ( نظر شخصیمه البته )
یکی از اشناهامون همین 315 هاچبکش رو گرفته بود از قیمت لوازم یدکیش خیلی بد میگفت که یه چراغش 3 برابر چراغ سمنده !
بعد شما الان 405 رو در هر بغالی ببری موتورشو برات باز میکنه ...
ولی اونارو فقط باید ببرید نمایندگی قطعا خرج نمایندگی بیشتر از بیرون هم میشه
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,060
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
مدیر محترم لطفا منتقل نکن تا جواب بگیرم. خیلی حیاتیه
یه پیکان دستم بود، وقتی میخواستم ماشینو روشن کنم دیدم استارت نمیخوره. ینی وقتی استارت میزنم استارتش به جای اینکه موتور رو بچرخونه فقط یه صدای تیک تیک تیک تیک (سریع) ازش در میاد
ممکنه دلیلش این بوده که وقتی میخاستم استارت بزنم، قبلش دکمه ی بخاریو زده بودم و به سیستمهای برقیش فشار اومده؟
الان مشکل از چیه؟ چجوری میشه این مشکلو حل کرد؟
 

poyagostar

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2013
نوشته‌ها
394
لایک‌ها
68
محل سکونت
Mashhad
مشکل از باطریشه یا هل بدید رو دنده 2 روشن کنید یا با باطری یه ماشین دیگه روشنش کنید

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,060
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
مشکل از باطریشه یا هل بدید رو دنده 2 روشن کنید یا با باطری یه ماشین دیگه روشنش کنید

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
مشکل روشن کردنش نیست. با هل روشن میشه قائدتاً
مشکل اینه که باید فردا بدم تحویل صاحبش. میخوام ببینم مشکل از کجاست و آیا خودم میتونم حلش کنم یا نه
مطمئنید باطریشه؟ الان وقتی سوئیچو باز میکنم چراغا ، بوق ، راهنما و ... کار میکننا
آخه چی باعث شد اینجوری بشه یهو :mad:
 

patteerr

Registered User
تاریخ عضویت
27 مارس 2009
نوشته‌ها
4,016
لایک‌ها
3,141
مشکل از باتریه . این پیگان ضبطشو زیاد کنی چراغاش کم سو میشه . از بس که فشار میاد به باطریش . رفیق من یکی داشت جلو دانشگاه خراب شد ما هم با زیر شلواری نشسته بودیم می گفتیم کسی پاهامونو نمی بینه . مجبور شدیم هل بدیم . شارژ کن باطریشو ببر تحویل بده حل میشه .
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,060
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
دو تا نکته
1. وقتی سوئیچو باز میکنم چراغ مراغا خوب و قوی روشن میشن
میدونم وقتی باطری ضعیف باشه ماشین چجوری استارت میخوره. بی جون
این اصلا اونجوری نیست. این وقتی استارت میزنم میگه ترررررررررررررررررر . انگار استارتش مثلا از موتورش جدا شده باشه. انگار اصلا به موتور متصل نیست که بخواد بچرخونتش. انگار آزاد کار میکنه واسه خودش

2. ماشینو با هل روشن کردم، نیم ساعت کار کرد. قائدتا در این مدت باید دینام باطریو شارژ کنه. ولی وقتی ماشینو بعد از نیم ساعت خاموش کردم و دوباره اومدم روشنش کنم همونجوری بود
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,060
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
دستم به دامن کوتاهتون
یه راهنمایی ئی بنمایید دیگه
خو اگه باطریش باشه با این همه مدت که ماشین روشن بود باید شارژ شده باشه دیگه. نشد
 

dragonhb

Registered User
تاریخ عضویت
17 آگوست 2013
نوشته‌ها
131
لایک‌ها
72
ما روا سال داریم موتورش پیکانه دیگه نه ؟ اگر وقتی سوییچ رو میچرخونی صدایی مثل قیژژژژژژژژز میده و جون نداره ماشینو روشن کنه استارتس خدا رحمت شده و باید با استارت جدید جایگزین شه
اما ببریش مکانیک یه نگاش کنه بهتره ولی احتمال قوی مشکلت همین باشه که گفتم ما هم اوایل فکر میکردیم باطریشه ولی ایرادش از همینی بود که گفتم
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,468
لایک‌ها
31,829
محل سکونت
Sin City
اوه پیکان یادش بخیر
کاکو اگه موقع استارت یه صدای وحشتناک میشنوی مثل این خخخخخخخ یعنی استارت داره رد میکنه اکثر پیکانا همچین بلایی سرشون میاد اشکال از استارتشه و این معمولا اشکالی نیست که یدفعه پیش بیاد شاید دست صاحابشم اینطوری شده
چند بار استارت بزن درست میشه
فقط مطمئن باش همینی که میگم باشه : استارت میزنی صدای ناجور میده استارت رد میکنه مشخصه استارت تاب میخوره ولی میل لنگ رو نمیچرخونه فقط درجا میچرخه
 

MyLGcookie

Registered User
تاریخ عضویت
22 آپریل 2012
نوشته‌ها
3,015
لایک‌ها
446
سن
27
محل سکونت
البرز، کرج
عزیز استارت ماشینت هرز گردی داره
باید استارت رو عوض کنی
باطری هیچ مشکلی نداره
 

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
مگه برای هر مشکلی استارت رو عوش می کنن.؟؟!!!

اگه استارت ماشین موقع استارت صدای قیژ شدید میده یعنی اینکه دنده استارت با فلایویل کامل درگیر نشده.
که معمولا دنده استارت رو عوش می کنن یا اتومات استارت رو روون کاری می کنن و مشکل حل میشه ( البته دنده روی اگه فلایویل اسیب ندیده باشه )
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,060
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
شرف به تف مدیر که تاپیکو منتقل کرد
شرف به درود شماها که جواب دادید
صبح خروس خون ماشینو بردم تعمیرگاه، دوشواریش حل شد
یارو میگفت اشکال از بستِ سر باتریش بوده
3 تومن گرفت :confused:
بخیر گذشت و ماشین تحویل داده شد. ختم جلسه رو اعلام میکنم. پاشید برید خونه هاتون
crazy.gif
 

Saeed1366

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2012
نوشته‌ها
944
لایک‌ها
125
سن
37
محل سکونت
Karaj
سلام
من یه 405 مدل 89 دوگانه دارم.این ماشین رو 4 ماهه خریدم و توی این 4 ماه مشکل خاصی نداشت تا حدود 2 هفته پیش که دیدم آب کم میکنه و یکم دمای موتور یکم بالا میره البته هیچوقت آمپر دما از وسط نمیگذشت.به سفارش یک مکانیک هواگیری کردم و مشکل گرم شدن حل شد تا روز جمعه که ماشین رو از پارکینگ برداشتم بعد از گرم شدن موتور دیدم بخاری گرما نداره و باد سرد میزنه!چک کردم باز آب کم شده بود.رادیاتور رو پر کردم.از تهران به سمت کرج حرکت کردم که بعد از 10 کیلومتر موتور شروع به پد پد کرد و شتاب کم شد و دما رفت بالا.بازم هوا گیری کردم اما باز مشکل داشت.با یه یدک کش ماشین رو به تعمیرگاه بردم و دیدیم اب و روغن قاطی کرده!طوری که حتی سرسیلندر رو هم عوض کردم.
سوال من اینه که چی باعث شده که این مشکل پیش بیاد(عوامل موثر)
دوم اینکه چه لوازمی رو بخرم بهتره(از لحاظ برند و ... )چون حتی توی واشر هم 3 -4 نوع با قیمتهای مختلف وجود داره.
سلام
توی این پست من مشکلمو گفتم.
حالا ماشین رو تعمیر کردم.سرسیلندر و سوپاپها میل سوپاپ یاتاقانها و ... عوض شد.حالا مسئله اینجاست که صدای موتور عوض شده و یه جورایی به نظرم خشکه.و اینکه وقتی موتور سرده بد روشن میشه(قبلا تک استارت روشن میشد اما حالا 3-4 تا استارت میخواد).
مشکل کجاس؟مکانیک میگه با فیلر مشکل حل میشه اما نمیدونم واقعا.شتاب و جون قبلیو نداره ماشین...یکم ریپ میزنه و ... ممکنه با فیلر حل بشه؟
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
سلام
توی این پست من مشکلمو گفتم.
حالا ماشین رو تعمیر کردم.سرسیلندر و سوپاپها میل سوپاپ یاتاقانها و ... عوض شد.حالا مسئله اینجاست که صدای موتور عوض شده و یه جورایی به نظرم خشکه.و اینکه وقتی موتور سرده بد روشن میشه(قبلا تک استارت روشن میشد اما حالا 3-4 تا استارت میخواد).
مشکل کجاس؟مکانیک میگه با فیلر مشکل حل میشه اما نمیدونم واقعا.شتاب و جون قبلیو نداره ماشین...یکم ریپ میزنه و ... ممکنه با فیلر حل بشه؟

سوپاپ و یاتاقان ها و میل سوپاپو چرا عوض کردین ؟
دوستان جواب بدین واسه منم سواله سوپاپ نو رو سر سیلندر نو فیلر گیری میخواد ؟
الان ایشون دارن از ماشین استفاده میکنن در حالی که هنوز کارش تموم نشده واسه اون قطعات نو ضرر نداره ؟
 
Last edited:

Abbath

کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2010
نوشته‌ها
2,349
لایک‌ها
27,705
محل سکونت
(Caspian(Qazvin
بله فیلر گیری میخواد،در هر حالتی اگه شما یه جوری میل سوپاپ یا سوپاپ ها رو انگولک کنید که میتونه شامل باز کردن میل سوپاپ ی تعویض سوپاپ باشه نیاز به فیلر گیری هست
 

Saeed1366

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2012
نوشته‌ها
944
لایک‌ها
125
سن
37
محل سکونت
Karaj
سوپاپ و یاتاقان ها و میل سوپاپو چرا عوض کردین ؟
دوستان جواب بدین واسه منم سواله سوپاپ نو رو سر سیلندر نو فیلر گیری میخواد ؟
الان ایشون دارن از ماشین استفاده میکنن در حالی که هنوز کارش تموم نشده واسه اون قطعات نو ضرر نداره ؟
میل سوپاپ کچل شده بود یکم یاتاقانها هم آب خورده بود.
والا چی بگم پراید داداشمم همین تعمیرات روش انجام شده بود گفته بود 1 هفته بعد بییا واسه فیلر.......
 
  • Like
Reactions: l0w

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
معمولا 405 رو همون اول شیم میگیرن.و دیگه تغییر نمیکنه.
البته باید تو حالت گرم شیم چک بشه.
شما یک هفته بعد برین یه تعمیرگاه دیگه شیمش رو براتون چک کنن.
و اینکه 4 تا سیلندر رو یک تست تراکم بگیرین.
و باز اینکه تایم سوپاپ ها رو براتون چک کنه.

همه این کارها رو یک مکانیک میتونه براتون انجام بده.ولی ترجیحا برین جایی غیر از جایی که تعمیر کرده.
اگه این موارد اوکی بود. پس مشکلی نداره.

کلا رو نوع صدای 405 زیاد حساس نباشید.شما تو خیابون دقت کنید هر 405 ای یک صدای خاصی میده.
 
بالا