برگزیده های پرشین تولز

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
سلام.من یه پراید هاچ بک مدل 84 دارم ، چند وقته مصرف سوختش شده صدی 20 تا!!!!!!!! دلیلش چی میتونه باشه؟؟ چی میتونه این همه افزایش بده مصرف سوخت رو؟؟؟؟؟ارور ECU؟؟؟شمع ها ؟ یا ....
سلام

مسیر هوا از دریچه گاز تا سرسیلندر رو چک کنید نشتی نداشته باشه.مسیر تخلیه بخار روغن از درب سوپاپ رو چک کنید نشتی نداشته باشه.گیج روغن رو هم چک کنید از اطرفش هوا نکشه.
برو مغازه دیاگ بگو برات فشار ریل سوخت رو اندازه بزنن.همینطور کمپرس سیلندر ها رو هم اندزاه بگیرن.همینطور دیاگ بزنن و پارامتر ها رو چک کنن ( سنسور اکسیژن ، مپ سنسور ، زاویه دریچه گاز ، زمان پاشش انژکتور )

شمع ها رو هم باید هر 30 هزار تا تعویض بشه. گپش هم 0.9 تنظیم باشه.

چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه.
 

kamipt

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2014
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
40
سلام

مسیر هوا از دریچه گاز تا سرسیلندر رو چک کنید نشتی نداشته باشه.مسیر تخلیه بخار روغن از درب سوپاپ رو چک کنید نشتی نداشته باشه.گیج روغن رو هم چک کنید از اطرفش هوا نکشه.
برو مغازه دیاگ بگو برات فشار ریل سوخت رو اندازه بزنن.همینطور کمپرس سیلندر ها رو هم اندزاه بگیرن.همینطور دیاگ بزنن و پارامتر ها رو چک کنن ( سنسور اکسیژن ، مپ سنسور ، زاویه دریچه گاز ، زمان پاشش انژکتور )

شمع ها رو هم باید هر 30 هزار تا تعویض بشه. گپش هم 0.9 تنظیم باشه.

چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه.

ممنون . چک میکنم اینارو ببینم چی میشه.انبار اگزوز ام سوراخ شده بود قبلا تعمیرش نکردم،این میتونه باعث افزایش مصرف اونم به این حد بشه؟؟
 

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
سلام

فکر نکنم. مگه اینکه مسیر دود رو تا حد زیادی ببنده که پوسیدگی این کار رو نمیکنه.بالعکس مسیر دود باز تر میشه.
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
سلام.من یه پراید هاچ بک مدل 84 دارم ، چند وقته مصرف سوختش شده صدی 20 تا!!!!!!!! دلیلش چی میتونه باشه؟؟ چی میتونه این همه افزایش بده مصرف سوخت رو؟؟؟؟؟ارور ECU؟؟؟شمع ها ؟ یا ....
یکم بیشتر توضیح بدی بهتره تا دوستان بتونن بهتر راهنمایی کنن !
شاید نیاز به چک کردن همه سنسور ها و ... نباشه ، مثلا اخرین باری که رفته تعمیرگاه با دلیلش و اینکه مشکلی نشون نداده ؟
مثلا صدای موتور عوض بشه یا دود کنه یا ...
ادیت : از یه بنده خدایی شنیدم اگه مصرف ماشین یهو زیاد شده یه باک بنزین سوپر بزنید ببینید مصرف چنده ( البته چراشو نمیدونم چون بقیه حرفاشو نشنیدم :D )
نحوه رانندگی و ... هم تو مصرف تاثیر داره :p
 
Last edited:

kamipt

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2014
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
40
یکم بیشتر توضیح بدی بهتره تا دوستان بتونن بهتر راهنمایی کنن !
شاید نیاز به چک کردن همه سنسور ها و ... نباشه ، مثلا اخرین باری که رفته تعمیرگاه با دلیلش و اینکه مشکلی نشون نداده ؟
مثلا صدای موتور عوض بشه یا دود کنه یا ...
ادیت : از یه بنده خدایی شنیدم اگه مصرف ماشین یهو زیاد شده یه باک بنزین سوپر بزنید ببینید مصرف چنده ( البته چراشو نمیدونم چون بقیه حرفاشو نشنیدم :D )
نحوه رانندگی و ... هم تو مصرف تاثیر داره :p
والا اخرین بار که 2 هفته پیش واسه چرخ عقب بود که وسایل داخلش رو عوض کردم،دود که نمیکنه صدای موتور هم عوض نشده.واسه خودمم عجیبه که چرا این طور شده.آخه نحوه رانندگی که یهو دو برابر نمیکنه مصرفو.
 

amir_xavi

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2012
نوشته‌ها
185
لایک‌ها
86
درود.
داداش همونطور که دوستان گفتن میتونه از خیلی چیزا باشه ولی من نظرم بیشتر رو دیاگ هست...!!


Sent from my SM-N9005
 

Abbath

کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2010
نوشته‌ها
2,349
لایک‌ها
27,705
محل سکونت
(Caspian(Qazvin
دوست عزیز خودرو رو ببر دیاگ،احتمال زیاد یکی از سنسورا مشکل پیدا کرده،شاید انژکتورا گشاد کرده،البته اگه یه دفعه ای اینطوری شده باشه همون سنسوره به احتمال زیاد

یه چیزی میگم شاید زیاد به چشم نیاد،شاید سنسور دمای آبت مشکل پیدا کرده و دما رو پایین به ای سی یو گزارش میکنه،بعد ای سی یو هم سوخت ماشین رو همیشه در حالت سرد(یه حالتی شبیه ساسات) تنظیم میکنه،این ایراد برام به وجود اومده بود که میگم!
 

kamipt

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2014
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
40
ممنون از توجهتون.امروز متوجه شدم که ماشین وقتی در جا هم هست دور موتور از هزار پایین نمیاد.البته صداش کم و عادیه اما عقربه دور موتور رو 1000 .شایدم ایراد از نشانگر دور موتور باشه.
 

kamipt

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2014
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
40
دوست عزیز خودرو رو ببر دیاگ،احتمال زیاد یکی از سنسورا مشکل پیدا کرده،شاید انژکتورا گشاد کرده،البته اگه یه دفعه ای اینطوری شده باشه همون سنسوره به احتمال زیاد

یه چیزی میگم شاید زیاد به چشم نیاد،شاید سنسور دمای آبت مشکل پیدا کرده و دما رو پایین به ای سی یو گزارش میکنه،بعد ای سی یو هم سوخت ماشین رو همیشه در حالت سرد(یه حالتی شبیه ساسات) تنظیم میکنه،این ایراد برام به وجود اومده بود که میگم!
میتونه اینم باشه ترموستات رو تازه عوض کردم مشکل داشت،از کیفیت جنسش مطمئن نیستم.
 

amir_xavi

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2012
نوشته‌ها
185
لایک‌ها
86
درود.
دوست عزیز اون دور موتور که از 1000 پایین تر نمیاد عادیه...!! گاها مقدار کمی از 1000 هم بالاتره.خیالتون راحت از این بابت مشکلی ندارید.
زودتر برید تنظیم موتور و دیاگ ببینیم نتیجه چی میشه

Sent from my SM-N9005
 

carmobile

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 ژانویه 2014
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
52
سلام
من ماشین پرایدی دارم که در رادیاتورش را که باز می کنم، آبش خالیه، یعنی چیزی آب توش دیده نمیشه. اما اون محفظه پلاستیکی کناری که با یک شلنگ به این رادیاتور وصله، تقریبا پره.
حالا من باید توی رادیاتور هم اونقدر آب یا ضد یخ بریزم که آبا کاملا تو رادیاتور پر بشه؟
البته تا الان که ماشینم مشکلی نداشته و جوش نیاورده.

یه سوال دیگه اینکه، من به جای آب ضدیخ(ضد جوش) خالص بریزم و با آب مخلوط نکنم برای ماشین ضرر داره؟ چون روی ضد یخم دستورالعملی هست که تو فصل های مختلف سال با 30، 40 یا 50 درصد آب قاطی بشه.
متشکر
 

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
سلام
من ماشین پرایدی دارم که در رادیاتورش را که باز می کنم، آبش خالیه، یعنی چیزی آب توش دیده نمیشه. اما اون محفظه پلاستیکی کناری که با یک شلنگ به این رادیاتور وصله، تقریبا پره.
حالا من باید توی رادیاتور هم اونقدر آب یا ضد یخ بریزم که آبا کاملا تو رادیاتور پر بشه؟
البته تا الان که ماشینم مشکلی نداشته و جوش نیاورده.

یه سوال دیگه اینکه، من به جای آب ضدیخ(ضد جوش) خالص بریزم و با آب مخلوط نکنم برای ماشین ضرر داره؟ چون روی ضد یخم دستورالعملی هست که تو فصل های مختلف سال با 30، 40 یا 50 درصد آب قاطی بشه.
متشکر
سلام
داخل درب مخزنی که با شلنگ به رادیاتور وصله یک واشر لاستیکی داره.روی اون واشر یک سوراخ داره.گاهی اوغات اون واشر سر جاش میچرخه و سوراخ روی اون واشر جابجا میشه.با یک پراید دیگه مقایسه کن ببین واشر دقیقا سر جاش باشه.
چک کن شلنگ هایی که به اون مخزن وصل شدن مسدود نشده باشن.
چک کن واشر لاستیکی درب رادیاتور سالم باشه.
همیشه رادیاتور رو لب به لب پر کن.
در نهایت اگه مشکل حل نشد درب مخزن که با شانگ به رادیاتور وصله تعویض کن.
در ضمن به اون مخزن که به رادیاتور وصله ، مخزن انبساط میگن.
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
یه سوال دیگه اینکه، من به جای آب ضدیخ(ضد جوش) خالص بریزم و با آب مخلوط نکنم برای ماشین ضرر داره؟ چون روی ضد یخم دستورالعملی هست که تو فصل های مختلف سال با 30، 40 یا 50 درصد آب قاطی بشه.
متشکر
فکر نمیکنم ضدیخ به اندازه اب قابلیت خنک کنندگی و انتقال حرارت رو داشته باشه !
به صرفه هم که نیست !
غلظتشم که خیلی بیشتره از اب و احتمالا واسه واتر پمپ مشکل درست میکنه و فشار میاد بهش ( گرانروی بیشتری داره )
اصن چه کاریه ؟!؟! o_O طبق دستور خودش بریزین !
من هرکیو دیدم 50 50 یا 40 ضدیخ 60 اب میریخته
اگه ماشین اب کم نکنه زمستون ب زمستون یکم ضدیخ باید بهش اضافه کرد فکر میکنم !
 

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
فکر نمیکنم ضدیخ به اندازه اب قابلیت خنک کنندگی و انتقال حرارت رو داشته باشه !
به صرفه هم که نیست !
غلظتشم که خیلی بیشتره از اب و احتمالا واسه واتر پمپ مشکل درست میکنه و فشار میاد بهش ( گرانروی بیشتری داره )
اصن چه کاریه ؟!؟! o_O طبق دستور خودش بریزین !
من هرکیو دیدم 50 50 یا 40 ضدیخ 60 اب میریخته
اگه ماشین اب کم نکنه زمستون ب زمستون یکم ضدیخ باید بهش اضافه کرد فکر میکنم !

موافقم.
دقیقا همینطوره.

ظرفیت حرارتی آب خالص از مخلوط آب و ضد یخ بیشتره.
پس بهترین حالت اینه که با توجه به حداقل دما تو زمستون درصد مناسب ضد یخ رو انتخاب کنیم.
حتی می تونید تو زمستون غلظت ضد یخ رو بالا ببرید و تو تابستون اگه مشکل گرم کردن موتور دارین غلظت ضد یخ رو کاهش بدین.

البته فکر کنم ضد یخ های تویوتا ( قرمز رنگ ) این مشکل رو نداشته باشن. ولی گرون هستن.
 

Saeed1366

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2012
نوشته‌ها
944
لایک‌ها
125
سن
37
محل سکونت
Karaj
سلام
من یه 405 مدل 89 دوگانه دارم.این ماشین رو 4 ماهه خریدم و توی این 4 ماه مشکل خاصی نداشت تا حدود 2 هفته پیش که دیدم آب کم میکنه و یکم دمای موتور یکم بالا میره البته هیچوقت آمپر دما از وسط نمیگذشت.به سفارش یک مکانیک هواگیری کردم و مشکل گرم شدن حل شد تا روز جمعه که ماشین رو از پارکینگ برداشتم بعد از گرم شدن موتور دیدم بخاری گرما نداره و باد سرد میزنه!چک کردم باز آب کم شده بود.رادیاتور رو پر کردم.از تهران به سمت کرج حرکت کردم که بعد از 10 کیلومتر موتور شروع به پد پد کرد و شتاب کم شد و دما رفت بالا.بازم هوا گیری کردم اما باز مشکل داشت.با یه یدک کش ماشین رو به تعمیرگاه بردم و دیدیم اب و روغن قاطی کرده!طوری که حتی سرسیلندر رو هم عوض کردم.
سوال من اینه که چی باعث شده که این مشکل پیش بیاد(عوامل موثر)
دوم اینکه چه لوازمی رو بخرم بهتره(از لحاظ برند و ... )چون حتی توی واشر هم 3 -4 نوع با قیمتهای مختلف وجود داره.
 
Last edited:

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
سلام
من یه 405 مدل 89 دوگانه دارم.این ماشین رو 4 ماهه خریدم و توی این 4 ماه مشکل خاصی نداشت تا حدود 2 هفته پیش که دیدم آب کم میکنه و یکم دمای موتور یکم بالا میره البته هیچوقت آمپر دما از وسط نمیگذشت.به سفارش یک مکانیک هواگیری کردم و مشکل گرم شدن حل شد تا روز جمعه که ماشین رو از پارکینگ برداشتم بعد از گرم شدن موتور دیدم بخاری گرما نداره و باد سرد میزنه!چک کردم باز آب کم شده بود.رادیاتور رو پر کردم.از تهران به سمت کرج حرکت کردم که بعد از 10 کیلومتر موتور شروع به پد پد کرد و شتاب کم شد و دما رفت بالا.بازم هوا گیری کردم اما باز مشکل داشت.با یه یدک کش ماشین رو به تعمیرگاه بردم و دیدیم اب و روغن قاطی کرده!طوری که حتی سرسیلندر رو هم عوض کردم.
سوال من اینه که چی باعث شده که این مشکل پیش بیاد(عوامل موثر)
دوم اینکه چه لوازمی رو بخرم بهتره(از لحاظ برند و ... )چون حتی توی واشر هم 3 -4 نوع با قیمتهای مختلف وجود داره.

سلام

در مورد قطعه اطلاعی ندارم.ولی واشرسرسیلندر همه فقط از جنس اصلی فرانسوی تعریف می کنن ( حتی اگه قیمتش خیلی گرون باشه )

کلا خانواده 405 ( موتور xu7 ) نقطه صعف اصلیشون واشر سرسیلندره.به دو دلیل : یکی کیفیت ساخت پایین قطعات و دلیل دیگه طراحی بلوک سیلندر که بوش تر هستش.

علت هایی که باعث سوختن واشر میشن اینا هستن:
- کارکرد ماشین. ( معمولا حدود 100 هزار تا واشر میسوزه )
- جوش آوردن ( اگه حتی کیدفعه جوش بیاره واشر میسوزه )
- هوا گرفتن ( اگه حتی یکبار هوا بگیره میسوزه )
- تاب داشتن سرسیلندر یا بلوک سیلندر
- نصب غیر اصولی واشرسرسیلندر ( عدم استفاده از اچار ترک متر )

اگه همون اوایل که متوجه سوختن واشرسرسیلندر شدین برای تعمیر اقدام کنید نیازی به تعویص سرسیلندر نیست.هرچی از زمان خرابی واشرسرسیلندر بیشتر بگذره خردگی سرسیلندر بیشتر میشه تا جایی که کف تراشی جواب نمیده و مجبور به تعویض سرسیلندر میشن.( البته بهتره تا جای ممکن همون سرسیلندر فابریکی کف تراشی بشه )
 

Saeed1366

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2012
نوشته‌ها
944
لایک‌ها
125
سن
37
محل سکونت
Karaj
سلام

در مورد قطعه اطلاعی ندارم.ولی واشرسرسیلندر همه فقط از جنس اصلی فرانسوی تعریف می کنن ( حتی اگه قیمتش خیلی گرون باشه )

کلا خانواده 405 ( موتور xu7 ) نقطه صعف اصلیشون واشر سرسیلندره.به دو دلیل : یکی کیفیت ساخت پایین قطعات و دلیل دیگه طراحی بلوک سیلندر که بوش تر هستش.

علت هایی که باعث سوختن واشر میشن اینا هستن:
- کارکرد ماشین. ( معمولا حدود 100 هزار تا واشر میسوزه )
- جوش آوردن ( اگه حتی کیدفعه جوش بیاره واشر میسوزه )
- هوا گرفتن ( اگه حتی یکبار هوا بگیره میسوزه )
- تاب داشتن سرسیلندر یا بلوک سیلندر
- نصب غیر اصولی واشرسرسیلندر ( عدم استفاده از اچار ترک متر )

اگه همون اوایل که متوجه سوختن واشرسرسیلندر شدین برای تعمیر اقدام کنید نیازی به تعویص سرسیلندر نیست.هرچی از زمان خرابی واشرسرسیلندر بیشتر بگذره خردگی سرسیلندر بیشتر میشه تا جایی که کف تراشی جواب نمیده و مجبور به تعویض سرسیلندر میشن.( البته بهتره تا جای ممکن همون سرسیلندر فابریکی کف تراشی بشه )
ممنونم از پاسخگویی و صرف زمانتون.
چطور باید متوجه بشم که واشر سوزونده؟(علائم خاصی داره؟)
واشر فرانسوی که نیست تو بازار(حداقل جاهایی که من گشتم)بالاترین چیزی که دارن ترکه و پایینترینش شرکتی!
سرسیلندر خودش رو گفتم هیچ رقمه راه نداره و باید جوشکاری بشه که بعد معلوم نیست چقدر کارکنه.
و یه سوال دیگه:
نگهداشتن این ماشین عاقلانه هست یا بهتره ردش کنم بره با مسائل پیش اومده؟
 

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
ممنونم از پاسخگویی و صرف زمانتون.
چطور باید متوجه بشم که واشر سوزونده؟(علائم خاصی داره؟)
واشر فرانسوی که نیست تو بازار(حداقل جاهایی که من گشتم)بالاترین چیزی که دارن ترکه و پایینترینش شرکتی!
سرسیلندر خودش رو گفتم هیچ رقمه راه نداره و باید جوشکاری بشه که بعد معلوم نیست چقدر کارکنه.
و یه سوال دیگه:
نگهداشتن این ماشین عاقلانه هست یا بهتره ردش کنم بره با مسائل پیش اومده؟

سلام

علائم سوختن واشر سرسیلندر :

- کم شدن اب رادیاتور .در صورتی که هیچ جا نشتی نداشته باشه.
- خروج غیر عادی آب از اگزوز ( نه تو زمان سرد بودن هوا )
- لکه کرم رنگ روی سطح آب رادیاتور
- لکه کرم رنگ تو روی انتهای گیج روغن
- سفت شدن شلنگ رادیاتور و حتی ترکیدن و باد کردن یکی از شلنگ ها
- نشتی تو مدار رادیاتور طوری که هربار تلاش میکنید نشتی برطرف نشه
- ضعیف شدن کمپرس سیلندر ها

کلا به نظر من اینکه یک ماشین رو به خاطر خرابی و خرج تعمیرات بفروشیم اشتباهه.مگه اینکه تصادفی باشه.
تعمیرش کنید و ازش استفاده کنید.ولی پیش تعمیرکار کاردرست ببرید و قطعه خوب روش سوار کنید.
تو این شرایط ماشین صفر هم بخرین باید چند بار بره تعمیرگاه تا بعدش یک مدت اذیتتون نکنه. ( تازه تضمین نداره )
ولی ماشین های کارکرده کیفیت بالاتری دارن و مطمئن تر هستن.
کلا تو خانواده 405 واشرسرسیلندر یک قطعه مصرفی هستش.مثل تسمه تایم. حالا اگه دیر متوجه خرابیش بشین مجبور میشین سرسیلندر تعویض کنید که بازم مشکلی نداره.البته دوگانه بودن ماشین عمر واشرسرسیلندر رو کمتر میکنه.
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
ممنونم از پاسخگویی و صرف زمانتون.
چطور باید متوجه بشم که واشر سوزونده؟(علائم خاصی داره؟)
واشر فرانسوی که نیست تو بازار(حداقل جاهایی که من گشتم)بالاترین چیزی که دارن ترکه و پایینترینش شرکتی!
سرسیلندر خودش رو گفتم هیچ رقمه راه نداره و باید جوشکاری بشه که بعد معلوم نیست چقدر کارکنه.
و یه سوال دیگه:
نگهداشتن این ماشین عاقلانه هست یا بهتره ردش کنم بره با مسائل پیش اومده؟
همونطور که گفتن فروشش کار عاقلانه ای نیست مگه مشکل مالی داشته باشین
پیش مکانیک خوب ببرید و خوب خرج کنید واسه ماشین !
سابقه خرج تراشی واشر سرسیلندر تو این موتور زیاده ماشالا :D دیر بجنبی یا جنس بد بندازی یا پیش مکانیک درپیت ببری خرجت میره بالای یه ملیون و ماشینتم دیگه اون ماشین نمیشه
ماشین خودمون سر یه واشر سر سیلندر 3 سال پیش حدود 1100 خرج گذاشت رودسمون ، تازه جنس خوب بود فقط مکانیک چیزی بارش نبود !
 

Saeed1366

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2012
نوشته‌ها
944
لایک‌ها
125
سن
37
محل سکونت
Karaj
همونطور که گفتن فروشش کار عاقلانه ای نیست مگه مشکل مالی داشته باشین
پیش مکانیک خوب ببرید و خوب خرج کنید واسه ماشین !
سابقه خرج تراشی واشر سرسیلندر تو این موتور زیاده ماشالا :D دیر بجنبی یا جنس بد بندازی یا پیش مکانیک درپیت ببری خرجت میره بالای یه ملیون و ماشینتم دیگه اون ماشین نمیشه
ماشین خودمون سر یه واشر سر سیلندر 3 سال پیش حدود 1100 خرج گذاشت رودسمون ، تازه جنس خوب بود فقط مکانیک چیزی بارش نبود !
سلام ممنون از پاسخگوییتون.
واقعیتش دلمو ناجور زده.فروش این و خرید MVM 315 کار درستیه؟
 
بالا