• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

contact_mehdi

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 مارس 2007
نوشته‌ها
960
لایک‌ها
138
محل سکونت
کرمانشاه
محل قرار گیری لنتها ثابت هست و چرخ متحرک،اگه با هم درگیر باشند موقع چرخش ،صدایی که میاد (شبیه سوت زدن) مشخص است .
یا حتی اگه چرخ به راحتی حرکت نکنه و سفت باشه هم میتونید متوجه بشید که ایراد از لنت هست یا بلبرنگ .
دو طرف لاستیک از بغل با دست بگیرید و تکون بدید اگه ایرادی در بلبرنگ باشه حالت خلاصی بین رینگ و بلبرنگ وجود داره که این هم به راحتی متوجه میشید .(البته با این صدایی که گفتین احتمالا از بلبرینگ نیست)
اگه ایراد از لنت بود با باز کردن لاستیک (خارج کردن رینگ و لاستیک) ،اصطکاک لنت و صفحه قابل رویت میباشد .

علت از این نیست که من لاستیک فابریک کارخانه رو ( 165 ) با لاستیک ( 175 ) عوض کردم ؟
 

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
علت از این نیست که من لاستیک فابریک کارخانه رو ( 165 ) با لاستیک ( 175 ) عوض کردم ؟

همیشه معایب دستکاری مشخصات فنی خودرو بیشتر از محاسن ان میباشد. اگه لاستیک 175 روی رینگی مطابق سایز قبل باشه یا روی رینگ فابریک نصب شده باشه موردی نداره، لاستیکهای دیواره کوتاه و تغییر در ارتفاع ،هندلینگ ماشین بهم میزنه و به سیستم تعلیق اسیب میرسونه .
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
الان دما بالای 85 هستش یا پایین 85؟؟

مدل ماشین چیه؟؟
سمند xu7 هست
امپر تا 85 میره
چند دیقه رو 85 میمونه بعد همینجوری اروم میاد بالا تا 110 که میرسه دیگه هر جوری باشه خاموش میکنیم ماشینو
اقا مبارک باشه ایشالا واست کارکنه
یه چیزی راجع به این موتور xu7 اینه که لامصبا کلا یه مقدار گرم کارن ، یعنی دمای نرمالش همیشه یمقدار بالاتر از موتورای دیگس ماهم با پرشیا xu7 همین مشکلو داشتیم ، شما یه هواگیری هم بکن ( از راه پیچ هواگیری کنار لوله اب ) شاید حل بشه
راستی سرسیلندرو چه مارکی و چه قیمت گرفتی ؟ چقد خرجش شد کلا ؟
مرسی ٫ فعلا که بد جور حالمونو گرفته !
ماشین ما هم وقتی سالم بود سربالایی شدید مینداختییمش با 4 تا سرنشین و صندوق پر امپر اصلا به 110 نمیرسید !
والا ار دی لگن شوهر عممو بکشی امپرش از 80 بالا تر نمیاد
خرج کلشو حساب نکردیم ولی بالای 1100 شده
سرسیلندر مارک الدورا 545 تومن
بقیه قطعاتشو بابام خرید نپرسیدم قیمت دقیقشونو ولی فکر میکنم میل سوپاپ شد 85 تومن واشر هم 30 تومن
استکانی هم مکانیکه گفت خراب بوده عوض کردم بابتش 50 تومن ازمون گرفت !
4 تا از سوپاپا هم عوض شد که نمیدونم چقدر شد قیمتش
واتر پمپ و قطعات پایین سرسیلندر هم کلا سری قبلی که تعمیر اساسی کردیم عوض شدن قیمتشونو یادم نیست
هوا گیری هم یبار مکانیکه قبل اینکه ماشینو بگیرم کرد 600 بار پدرم 700 -800 بارم خودم انجام دادیم فرقی نکرد !!
یه چیزیم که عجیب بود انگار از یجا اب کم میکنه که معلوم نیست کجا میره
سطح اب رادیات بالا میمونه ولی پیچ هوا گیری رو که باز میکنی انگار پشتش اب نیست ( جایی هم خیس نمیشه ، خود پیچ هم اب نمیده )
این عکسم سر سیلند قبلیه که واشر به فنا دادش ( قبلا یبار تراشکاری رفته بود )
http://8pic.ir/images/75252491911139627875.jpg
http://8pic.ir/images/46062841907610856999.jpg
 
Last edited:

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,849
محل سکونت
Sin City
سمند xu7 هست
امپر تا 85 میره
چند دیقه رو 85 میمونه بعد همینجوری اروم میاد بالا تا 110 که میرسه دیگه هر جوری باشه خاموش میکنیم ماشینو

مرسی ٫ فعلا که بد جور حالمونو گرفته !
ماشین ما هم وقتی سالم بود سربالایی شدید مینداختییمش با 4 تا سرنشین و صندوق پر امپر اصلا به 110 نمیرسید !
والا ار دی لگن شوهر عممو بکشی امپرش از 80 بالا تر نمیاد
خرج کلشو حساب نکردیم ولی بالای 1100 شده
سرسیلندر مارک الدورا 545 تومن
بقیه قطعاتشو بابام خرید نپرسیدم قیمت دقیقشونو ولی فکر میکنم میل سوپاپ شد 85 تومن واشر هم 30 تومن
استکانی هم مکانیکه گفت خراب بوده عوض کردم بابتش 50 تومن ازمون گرفت !
4 تا از سوپاپا هم عوض شد که نمیدونم چقدر شد قیمتش
واتر پمپ و قطعات پایین سرسیلندر هم کلا سری قبلی که تعمیر اساسی کردیم عوض شدن قیمتشونو یادم نیست
هوا گیری هم یبار مکانیکه قبل اینکه ماشینو بگیرم کرد 600 بار پدرم 700 -800 بارم خودم انجام دادیم فرقی نکرد !!
یه چیزیم که عجیب بود انگار از یجا اب کم میکنه که معلوم نیست کجا میره
سطح اب رادیات بالا میمونه ولی پیچ هوا گیری رو که باز میکنی انگار پشتش اب نیست ( جایی هم خیس نمیشه ، خود پیچ هم اب نمیده )
این عکسم سر سیلند قبلیه که واشر به فنا دادش ( قبلا یبار تراشکاری رفته بود )
http://8pic.ir/images/75252491911139627875.jpg
http://8pic.ir/images/46062841907610856999.jpg
شرمنده پاپتی میام تو بحثتون
اب کم میکنه طبیعیه اب جایی نشتی نداره بلکه بخار میشه
یه نگاهی به ترموستات بنداز شاید جام کرده
 

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
شرمنده پاپتی میام تو بحثتون
اب کم میکنه طبیعیه اب جایی نشتی نداره بلکه بخار میشه
یه نگاهی به ترموستات بنداز شاید جام کرده
من هم نظر این دوستمون تایید میکنم.
احتمال زیاد ترموستات 82 درجه روی ماشین هست ،و دما روی 85 درجه میاد و افزایش دما بعد از این مربوط به نقص در سیستم گردش آب باید باشه ، یا ترموستات خوب عمل نمیکنه یا واتر پمپ ، احتمال بعد ایراد در سر سیلندر هست که باعث افزایش دما میشه .
 

bijan darbari

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2012
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
258
سلام

نباید حداقل تو دو هفته آب کم کنه.بخار شدن در این حد هم غیر طبیعیه.
البته آب رو همیشه تا بین خط max و min پر کنید.
مطمئن بشین آب از درب رادیاتور خارج نمیشه.

منم با نظر دوستان موافقم. ممکنه ترموستات گیر کرده باشه.یا به خاطر نشتی سیستم هوا داره و همین باعث بالا رفتن دما میشه.

تو بدترین حالت هم ممکنه سرسیلندر رو خوب نبسته باشه مشکل از همین باشه.
شما اول سعی کنید نشتی رو پیدا کنید.
چون حتی اگه ترموستات هم مشکل داشته باشه نباید آب کم کنه.
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
اخه بخار بخواد بشه معمولا از سر سیلندر میره که اونم نو هست !
زیر باطری دوتا سیم لخت افتاده بودن رو هم اونارو چسب زدم حالا برم امتحان کنم ببینم فرقی کرده
ترموسات هم سری قبلی عوض کردیم مشکلی نداره
ترموسات هم 83 هست که فابریکشم همینه
75 خواستم بندازم که گیرم نیومد بیخیال شدم
 
Last edited:

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
اقا سر سیلندر و مخلفاتش با کل دل و روده موتور کلا نو شده
ترموسات و واتر پمپ نو ، رادیاتو تازه دادیم سیخ زدن
ولی ماشین وقتی گرم میشه امپرش رو 85 باید وایسه وای نمیسه !
در رادیات هم 3 بار عوض کردم در رادیات چنتا سمند دیگه هم بستم امتحان کردم درست نشد
مکانیکه میگفت تو لوله ی ورودی هوای موتور ( همون لوله بیضی شکله ) پره اب بوده وقتی بازش کرده !
ادیت : وقتی واسه تعویض سر سیلندر پیش مکانیک بود اینو گفت ، الان کلا سر سیلندر نو شده

مواردی که لازم بوده همه چک یا تعویض شده ( درب رادیاتور،تعویض واتر پمپ و ترموستات (به شرط سالم بودن) ) .
یکی از دوستان تاکیدش روی نشتی بود که حتما چک میکنید , بخاری هم چک کنید جنت بخاری داخل موتور و داخل ماشین (زیر کفی جلو سمت شاگرد هم ببینید،اگه آب جمع شده باشه نشتی داره) .
در حالت خاموشی چند ساعته موتور سطح آب تغییر میکنه؟ببینید وقتی آب رادیاتور فول هست و موتور خاموش آب کم میشه یا خیر ؟

در این مورد دوستان هم نظر بدن اشتباه نباشه بعد این تست انجام بدین ...
... در حالت خاموشی موتور و سرد بودن ،پیچ هوا گیری ، پیچ تخلیه آب موتور و پایین رادیاتور باز کنید ، و از درب رادیاتور آب اضافه کنید (سعی کنید آب در حالت فول رادیات باقی بماند) تا شستشو کامل انجام شود و بعد هم چند دقیقه با موتور روشن این کار ادامه بدید، بعد غیر از پیچ هواگیری ما بقی پیچهای تخلیه آب ببندید.و هواگیری انجام بدین ، صبر کنید تا دما به 85 درجه برسه،اگه درب رادیات باز باشه(احتیاط از دست ندید ،مواظب حرارت و گرمای بخار آب باشید) باید گردش آب قابل رویت باشه .(وجود گردش آب = سلامت ترموستات و واتر پمپ)
 
  • Like
Reactions: l0w

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
اخه بخار بخواد بشه معمولا از سر سیلندر میره که اونم نو هست !
زیر باطری دوتا سیم لخت افتاده بودن رو هم اونارو چسب زدم حالا برم امتحان کنم ببینم فرقی کرده
ترموسات هم سری قبلی عوض کردیم مشکلی نداره

ایراد در سیستم برق و تنظیم نبودن دلکو ،دمای آب افزایش میده .
 
  • Like
Reactions: l0w

hmdn2012

Registered User
تاریخ عضویت
4 اکتبر 2012
نوشته‌ها
621
لایک‌ها
57
اخه بخار بخواد بشه معمولا از سر سیلندر میره که اونم نو هست !
زیر باطری دوتا سیم لخت افتاده بودن رو هم اونارو چسب زدم حالا برم امتحان کنم ببینم فرقی کرده
ترموسات هم سری قبلی عوض کردیم مشکلی نداره
انشاالله که حل میشه ، فقط عزیز تا این مدتی که راه حل مشکلو پیدا میکنی به ماشین فشار نیار سعی کن کنترل کنی حرارتو چون تازه سرسیلندر عوض کردی حیفه یه موقع تاب ورمیداره
یه کاریم یکی از اشنا ها واسه همین مشکل حرارت ماشینش کرده بود که زیاد به دل من ننشست اما باز شما میخوای امتحان کن ببین چجور جواب میگیری
این اومده بود کولر ماشینو از مدار قطع کرده بود ، یعنی کلید ac رو که میزدی کولر روشن نمیشد اما از اونجایی که همیشه بازدن این کلید فن ماشین هم روشن میشه بنابراین این همیشه کلید کولرو میزد و فنای ماشین دایم روشن بود ! یه مقدار صدا زیاد میشد اما خب پدر ماشینم در میاوردی امپر به خط وسط نمیرسید !

یه کار دیگم اینکه بده ترموستاتو واست دمای پایین تر ( مثلا 72 درجه ) بندازن فکر میکنم دمای ماشینت 10 ، 12 درجه افت کنه
 
  • Like
Reactions: l0w

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
سیستم خنک کاری در سمند : این خودرو با گردش آب توسط واتر پمپ در بلوکه و سرسیلندر صورت گرفته که با ورود مایع خنک کننده به رادیاتور آلومنیومی و خنک شدن دوباره آن توسط فن ها مدار تکمیل می شود. در این موتور واتر پمپ نیروی چرخشی خود را از تسمه تایم میگیرد. دو فن برقی نیز در دمای ۹۲ درجه در دور کند و در دمای ۹۶ درجه با دور تند فعال می شوند حجم آب و مایع خنک کننده این موتور ۴/۷ لیتر است که نیمی از این حجم باید ضدیخ باشد. ضد یخ این موتور BS 6580 بوده که به طور چهارفصل مورد استفاد قرارمیگیرد که هرسال بازدید و درصورت نیاز تعویض می شود.
توجه کنید کم کردن آب در موتور امری عادی نیست و باید بررسی شود. معمولا آب کم کردن دلایل مختلفی دارد در این حالت درب رادیاتور بازدید کنید سعی کنید در طول رانندگی به آمپر آب توجه کنید بالا رفتن آمپر آب علتی دارد که باید برطرف شود. موتور سمند بنا به ارتفاع بیشتر نسبت به رادیاتور نیاز به هواگیری دارد. بنابراین هیچگاه هنگام گرم بودن موتور درب رادیاتور را باز نکنید.
هواگیری در این موتور توسط دو پیچ تخلیه که بر روی درپوش ترموستات و سرسیلندر قرار دارد صورت می گیرد. برای اینکار باید موتور سرد و روشن باشد سپس مخلوط آب و ضدیخ را در رادیاتور ریخته و دور موتور را تا ۱۵۰۰ بالاببرید و پیچهای هواگیری را به ترتیب از سرسیلندر باز کنید و ببندید. این کار را ادامه دهید تا مطمئن شوید آب بدون حباب از پیچها تخلیه می شود. سپس پیچهای هواگیری را ببندید البته بهتر است برای اینکار از شخص متخصصی کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.
 
  • Like
Reactions: l0w

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
هواگیری رو من با یکی از پیچا انجام میدادم
اون پیچ برنجی بلنده رو باز نمیکردم ( پیچ سر سیلندرو دس نمیزدم )
حالا درستشو انجام میدم نتیجشو میگم

میخواستم بگم فن ها دیر روشن میشن که نمیدونستم درستش 92 درجه روشن میشه
فردا قراره ببرش پیش باطری ساز کار درست اگه فنش مشکل داره یا سنسوری چیزیش ایراد داره بفهمه
اب هم درست میچرخه چون رادیات داغه داغه
قبل عید بردمش باطری سازی ورداشت یه چیزی بست روش گفت الان فنا تو دمای پایین تر روشن میشن ولی بازم فایده نداشت
ترموسات هم درست کار میکنه چون امپر بین 80 و 85 یخورده میمونه و بالا پایین میشه بعد میره بالای 100
 
Last edited:

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
هواگیری رو من با یکی از پیچا انجام میدادم
اون پیچ برنجی بلنده رو باز نمیکردم ( پیچ سر سیلندرو دس نمیزدم )
حالا درستشو انجام میدم نتیجشو میگم

میخواستم بگم فن ها دیر روشن میشن که نمیدونستم درستش 92 درجه روشن میشه
فردا قراره ببرش پیش باطری ساز کار درست اگه فنش مشکل داره یا سنسوری چیزیش ایراد داره بفهمه
اب هم درست میچرخه چون رادیات داغه داغه
قبل عید بردمش باطری سازی ورداشت یه چیزی بست روش گفت الان فنا تو دمای پایین تر روشن میشن ولی بازم فایده نداشت
ترموسات هم درست کار میکنه چون امپر بین 80 و 85 یخورده میمونه و بالا پایین میشه بعد میره بالای 100

امیدوارم این مشکل حل بشه .
زمانی که ترموستات باز میشه ،فنها با دور کند فعال میشن و وقتی دما پایین تر از زمان بسته شدن ترموستات رسید ،فن خاموش میشه ،ولی اگه دما زیادتر شد تا زمانیکه به دمای ترموستات برسه با دور تند فعال میشند .
 
  • Like
Reactions: l0w

hmdn2012

Registered User
تاریخ عضویت
4 اکتبر 2012
نوشته‌ها
621
لایک‌ها
57
دوستان اب رادیاتور پراید رو چطور باید کلا خالی کرد و چطور باید کل سیستم خنک کننده رو تمیز کرد و از نو مایع ریخت ؟
 

Max.Pain

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,188
لایک‌ها
710
محل سکونت
Into the Wild !!!
زیر رادیات یه پیچ داره که میتونی بازش کنی تا آب رادیات تخلیه بشه ولی به نظر من شلنگ زیر رادیات رو باز کن چون اون پیچه جنسش معمولا بده و وقتی بازش کنی و ببندی چکه میکنه!
 

<ShAdOw>

Registered User
تاریخ عضویت
3 نوامبر 2010
نوشته‌ها
441
لایک‌ها
48
محل سکونت
ارومیه
بچه ها من خیلی خیلی مبتدیم ، ماشین بازم نیستم زیاد . نخندین فقط :oops:

راستیتش من امروز کشف کردم که پشت ماشینم 2 تا باند داره :دی دو ماهه ندیده بودم اصلا !

عین همین عکسی که گذاشتمه ، فقط اون چیز که مشخص کردم و نداره :| کسی میدونه اون چیه ؟
 

فایل های ضمیمه

  • 10-20257-1.jpg
    10-20257-1.jpg
    51.3 KB · نمایش ها: 26

A1C1E

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
3,844
لایک‌ها
4,545
محل سکونت
Lilliput - Ahvaz
بچه ها من خیلی خیلی مبتدیم ، ماشین بازم نیستم زیاد . نخندین فقط :oops:

راستیتش من امروز کشف کردم که پشت ماشینم 2 تا باند داره :دی دو ماهه ندیده بودم اصلا !

عین همین عکسی که گذاشتمه ، فقط اون چیز که مشخص کردم و نداره :| کسی میدونه اون چیه ؟
کویل (سیم پیچ) دورش هم آهنریاس
البته ممکنه مخفی شده باشه واسه شما
آخه روش یه پرده محافظ گردو خاک هست
 

<ShAdOw>

Registered User
تاریخ عضویت
3 نوامبر 2010
نوشته‌ها
441
لایک‌ها
48
محل سکونت
ارومیه
کویل (سیم پیچ) دورش هم آهنریاس
البته ممکنه مخفی شده باشه واسه شما
آخه روش یه پرده محافظ گردو خاک هست
آهان ! اینو جدا میفروشن ؟ فردا یه عکس میزارم ببینین مخفیه یا نه
 
بالا