منتخب بازارچه

pm1

Registered User
تاریخ عضویت
25 جولای 2011
نوشته‌ها
561
لایک‌ها
111
سلام . صدای سوپاپ ها و قسمت تسمه تایم در صبح خیلی شنیده میشه بعد از حدود 10 دقیقه کم میشه این طبیعیه ؟ ماشین پراید
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,656
لایک‌ها
2,953
محل سکونت
Ambushed area
سلام . صدای سوپاپ ها و قسمت تسمه تایم در صبح خیلی شنیده میشه بعد از حدود 10 دقیقه کم میشه این طبیعیه ؟ ماشین پراید
سلام
طبیعی که نیست ولی اکثرا مشکل ساز هم نیست.
فیلر گیری کن همچنین امکان داره انگشتی ها یا خود میل سوپاپ ساییدگی براشون به وجود اومده باشه.
 

zgg123

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2010
نوشته‌ها
8,341
لایک‌ها
29,569
سن
30
محل سکونت
سلام
برق باتری ماشین چطوراس خطریه؟
خودم عوض کنم باتری رو؟ :D
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,656
لایک‌ها
2,953
محل سکونت
Ambushed area
سلام
برق باتری ماشین چطوراس خطریه؟
خودم عوض کنم باتری رو؟ :D
مـِی گرچه حرام است، ولی تا که خــورَد
آنگـــاه چــه مقـدار و دگــر بــا کــه خــورَد
هرگاه که این سه شرط شد راست، بگو
مـِـی را نـَـخــورَد مــردم دانــا، کــه خــورَد
-----------
ماشین تا ماشین داریم:دی
ماشینی مثل رنو کپچر سیستم برق و باطریشم بسیار حساسه و باید کاملا طبق ریپیر منوال کارباهاش انجام بشه.
-----------
اگر تا حالا انجام ندادی یا حتی ندیدی خیر دست نزن.میتونه خطرناک باشه و حتی باعث سوختگی دست یا انفجار باطری بشه.(چطوری ممکنه باعث سوختگی و جرقه بشه؟ اینطوری که شخص ناشی بست نگهدارنده باطری رو میبنده.بعد میاد سرباطری منفی رو میزاره و با آچار سفتش میکنه.حالا میاد سرباطری مثبتو میزاره و وقتی داره با آچار سرباطری رو سفت میکنه آچارش در اثر بی احتیاطی برخورد میکنه با بست نگدارنده باطری که جنسش فلزه و از بدنه برق منفی گرفته:دی و جرقه و سوختگی پیش میاد.متوجه شدید؟)
 

zgg123

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2010
نوشته‌ها
8,341
لایک‌ها
29,569
سن
30
محل سکونت
مـِی گرچه حرام است، ولی تا که خــورَد
آنگـــاه چــه مقـدار و دگــر بــا کــه خــورَد
هرگاه که این سه شرط شد راست، بگو
مـِـی را نـَـخــورَد مــردم دانــا، کــه خــورَد
-----------
ماشین تا ماشین داریم:دی
ماشینی مثل رنو کپچر سیستم برق و باطریشم بسیار حساسه و باید کاملا طبق ریپیر منوال کارباهاش انجام بشه.
-----------
اگر تا حالا انجام ندادی یا حتی ندیدی خیر دست نزن.میتونه خطرناک باشه و حتی باعث سوختگی دست یا انفجار باطری بشه.(چطوری ممکنه باعث سوختگی و جرقه بشه؟ اینطوری که شخص ناشی بست نگهدارنده باطری رو میبنده.بعد میاد سرباطری منفی رو میزاره و با آچار سفتش میکنه.حالا میاد سرباطری مثبتو میزاره و وقتی داره با آچار سرباطری رو سفت میکنه آچارش در اثر بی احتیاطی برخورد میکنه با بست نگدارنده باطری که جنسش فلزه و از بدنه برق منفی گرفته:دی و جرقه و سوختگی پیش میاد.متوجه شدید؟)
405 ایران خسرو
متوجه شدم
فقط یکی دوبار سر باطری هارو باز کردم سولفاته شده بود یه اب گرفتم :confused:
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
17,676
لایک‌ها
12,362
محل سکونت
اوهایو - دیتون
نشتی روغن هیدورلیک داره ماشین از روی منبع هست انگار
به نظرتون از درب می تونه باشه؟
206 هست
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,656
لایک‌ها
2,953
محل سکونت
Ambushed area
یدک کش کردن خودروی دیگر ممنوع
خوب بد نیست یکمی هم درمورد بدنه بدونیم.
انشاالله در روزهای آینده سعی میکنم از بدنه هم براتون مطالبی بزارم.
------------
خوب امروز با این شاسی که برای پژو پارس elx هست در خدمتتون هستم.
شاسی؟
بحث همین جا هست که این ماشینا اصلا چیز خاصی به اسم شاسی ندارن.من که ندیدیم

به این مدل شاسی مثل شاسی های 405 / پراید و .... شاسی یکپارچه گفته میشه. اصلا این مدل شاسی ها باعث بدنام شدن کلمه شاسی شدن.
شاسی یکپارچه استقامت چندان خاصی نداره(محصولات وطنی) و اصلا قابل قیاس با شاسی های جدا شدنی نیستن.
--------------------------
عکس زیر شاسی جدا شدنی هست که اتاق روی اون قرار میگیره و همچنین موتور گیربکس و ... / با این شاسی قطار هم خواستید یدک کشی کنید دوشواری نداره:دی
1.jpg

-----------------
اما قضیه از اونجا شروع میشه که اکثر سواری ها اصلا شاسی مستقل ندارن و شاسی اونها یکپارچه هست.مثل عکس زیر
az.jpg
----------------------------------------------
این دوستمون با پارس elx با جفت بکسل بند های عقب یه ماشین دیگه رو یدک کش میکنه که جفت بکسل بند ها کنده شده و جفت شاسی ها لت و پار شدن!!!
1.jpg

2.jpg3.jpg
 

فایل های ضمیمه

  • 1 MB نمایش ها: 5

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
8,874
لایک‌ها
6,415
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
سلام و درود

مدتی قبل به پیشنهاد تعمیرکار قطعات سیلندر ترمز رو عوض کردم و بعد از اون به ماشین زیاد فشار میمومد و گاز خوردن ها شروع شد، پیش مکانیک بردم و همینطور یه تعویض لنتی گفت مشکلی بابت سیستم ترمزت نیست.

استوپر عوض کردم، سنسور دریچه گاز هم گفتن اکیه. تنظیم موتور هم شد اما همچنان ( اگر ) با ماشین یکمی تند برم و ترمز بگیرم ماشین شروع میکنه به گاز خوردن، مخصوصا وقتی ثابت هست و معمولا نیم کلاچ که میگیرم ( ماشین عقب جلو کنم ) دور موتور میاد پایین...

دوستان پیشنهاد یا نظری دارن؟

احتمال داره اون استوپر کیفیتش خوب نبوده باشه؟
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,656
لایک‌ها
2,953
محل سکونت
Ambushed area
سلام و درود

مدتی قبل به پیشنهاد تعمیرکار قطعات سیلندر ترمز رو عوض کردم و بعد از اون به ماشین زیاد فشار میمومد و گاز خوردن ها شروع شد، پیش مکانیک بردم و همینطور یه تعویض لنتی گفت مشکلی بابت سیستم ترمزت نیست.

استوپر عوض کردم، سنسور دریچه گاز هم گفتن اکیه. تنظیم موتور هم شد اما همچنان ( اگر ) با ماشین یکمی تند برم و ترمز بگیرم ماشین شروع میکنه به گاز خوردن، مخصوصا وقتی ثابت هست و معمولا نیم کلاچ که میگیرم ( ماشین عقب جلو کنم ) دور موتور میاد پایین...

دوستان پیشنهاد یا نظری دارن؟

احتمال داره اون استوپر کیفیتش خوب نبوده باشه؟
به قطعات پمپ ترمز درون محفظه موتور که روی بوستر بسته شده دست نزنید؟
یک شلنگ هوا از بوستر به منیفولد هوا وصل میشه.اگر درست وصل نباشه یا جایی از اون حالا چه شلنگ چه منیفولد ترک داشته باشه و موتور هوای اضافی بکشه باعث گاز خوردن موتور میشهAir Leakage

Sent from my SM-A507FN using Tapatalk
 

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
8,874
لایک‌ها
6,415
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
به قطعات پمپ ترمز درون محفظه موتور که روی بوستر بسته شده دست نزنید؟
یک شلنگ هوا از بوستر به منیفولد هوا وصل میشه.اگر درست وصل نباشه یا جایی از اون حالا چه شلنگ چه منیفولد ترک داشته باشه و موتور هوای اضافی بکشه باعث گاز خوردن موتور میشهAir Leakage

Sent from my SM-A507FN using Tapatalk
من که دست نزدم اما قطعات سیلندر مشکل داشت مثل اینکه گفت باید عوض بشه تعمیرکار.. بعدا بهم گفتن که نباید عوض میکردی چون جنسا آشغال شده و دیگه کیفیت فابریک رو نداره..

پیش یک تعویض لنتی تقریبا کار بلد هم بردم تست ترمز انجام داد گفت سیلندر مشکل نداره و اکیه...

اما در مورد این صحبتی که شما کردید اطلاعی ندارم متاسفانه ولی هر چی بلا هست بعد از اون تعویض سیلندر ایجاد شد :|
 

GamesWorld

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر [؟]
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
4,525
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
رشت
@gheysar.

مسئلتون !
من یه پراید 111 مدل 92 دارم , زمستان 97 رفتم برای معاینه فنی گفت ترمز عقب سمت شاگرد کلا نمیگیره !
رفتیم مکانیکی لنت های عقب رو عوض کرد و اومد هواگیری روغن انجام بده که ترمز عقب سمت شاگرد کلا روغن نمیداد !
اومد باز کنه که فهمید ترمز ABS هست و مکانیکم گفت تعمیر ترمز ABS بلد نیست ! معرفی کرد رفتیم جای دیگه
تعمیرکار ABS به بهانه اینکه ترمزت مدل بوش هست و اینا نوش 1700 پولشه مبلغ 650 هزار تومن ناقابل از من گرفت و درست کرد
روز بعد از تعمیر رفتم معاینه فنی ولی در کمال تعجب همون آش و همون کاسه ! 650 هزار تومن دستمزد پشم !
رفتم پیش تعمیرکار گفتم حاجی 650 تومن پول گرفتی ولی این هنوز ترمز نمیگیره !
خلاصه ماشین رو جلو من برد روی جک و تست کرد ترمز کارد میکرد !
تعمیرکار بهم گفت قبل از معاینه فنی برو یه جای باز و خلوت با سرعت دنده عقب بگیر و بعد ترمز بگیر طوریکه ABS فعال بشه و تقه های ABS رو روی پدال ترمز حس کنی
من هم همین کار رو انجام دادم و رفتم معاینه فنی این دفعه اوکی شد و معاینه فنی رو گرفتم

زمستان 98 معاینه فنی تموم ولی بخاطر کرونا دیگه نشد برم معاینه فنی , دیروز رفتم معاینه فنی ولی متاسفانه بازم همون آش و همون کاسه ! عقب سمت شاگرد ترمز نمیگیره !

الانم یکسال گذشته و دستمون هیچ جا بند نیست ! من که نمیدونم این از کی نمیگیره ولی چه بسا که اصلا طرف درست نکرده بوده از اول !

اساتید راهنمایی بفرمایید
 

Benchmarker

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
4,426
لایک‌ها
25,229
سن
38
محل سکونت
کرج
سلام
ماشین قطع و وصل میکرد ریپ میزد
شک کرده بودم به پمپ بنزین صافی بزنین انژکتورا یا شایدم سنسور اکسیژن و بقیه
شک دومم مشکل برقی بود

بعد با این صحنه مواجه شدم

IMG_20200913_230517_222.jpg
ماشین در حالت وایساده 20 کیلومتر سرعت زده بود و دورموتور سلو هم رو 2هزار ثابت بود :D
فهمیدم مشکل برقیه ماشین خاموش کردم امپرا هنوز در همون حالت بودن برق باتری رو کشیدم دوبار وصل کردم امپرا درست شدن اما قطع و وصل همچنان بود
کمی دقت کردم صدای جرقه رو میشد از انجین شنید کاپوت رو زدم بالا دیدم وایر شمع از طرف دلکو شارتی داره و جرقه میده بیرون :)
وایر شمع رو زدمش جا درست شد
تجربه جالبی بود
 

GamesWorld

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر [؟]
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
4,525
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
رشت
گیربکس بریده
از اون موقع هم تا الان حداقل 7-8 بار برای چیزای جزیی رفتم مکانیک , یعنی مکانیک تشخیص نمیده ماشین گیربکس بریده ؟
بعد ماشینی که گیربکس بریده باشه راه میره ؟
ترمز ABS چه ربطی به گیربکس داره ؟

ماشین در حالت وایساده 20 کیلومتر سرعت زده بود و دورموتور سلو هم رو 2هزار ثابت بود :D
منم یه ال نود داشتم بعضی مواقع اینطوری میشد , پرسیدم گفتن مشکل از استوپر هست ,
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,656
لایک‌ها
2,953
محل سکونت
Ambushed area
@gheysar.

مسئلتون !
من یه پراید 111 مدل 92 دارم , زمستان 97 رفتم برای معاینه فنی گفت ترمز عقب سمت شاگرد کلا نمیگیره !
رفتیم مکانیکی لنت های عقب رو عوض کرد و اومد هواگیری روغن انجام بده که ترمز عقب سمت شاگرد کلا روغن نمیداد !
اومد باز کنه که فهمید ترمز ABS هست و مکانیکم گفت تعمیر ترمز ABS بلد نیست ! معرفی کرد رفتیم جای دیگه
تعمیرکار ABS به بهانه اینکه ترمزت مدل بوش هست و اینا نوش 1700 پولشه مبلغ 650 هزار تومن ناقابل از من گرفت و درست کرد
روز بعد از تعمیر رفتم معاینه فنی ولی در کمال تعجب همون آش و همون کاسه ! 650 هزار تومن دستمزد پشم !
رفتم پیش تعمیرکار گفتم حاجی 650 تومن پول گرفتی ولی این هنوز ترمز نمیگیره !
خلاصه ماشین رو جلو من برد روی جک و تست کرد ترمز کارد میکرد !
تعمیرکار بهم گفت قبل از معاینه فنی برو یه جای باز و خلوت با سرعت دنده عقب بگیر و بعد ترمز بگیر طوریکه ABS فعال بشه و تقه های ABS رو روی پدال ترمز حس کنی
من هم همین کار رو انجام دادم و رفتم معاینه فنی این دفعه اوکی شد و معاینه فنی رو گرفتم

زمستان 98 معاینه فنی تموم ولی بخاطر کرونا دیگه نشد برم معاینه فنی , دیروز رفتم معاینه فنی ولی متاسفانه بازم همون آش و همون کاسه ! عقب سمت شاگرد ترمز نمیگیره !

الانم یکسال گذشته و دستمون هیچ جا بند نیست ! من که نمیدونم این از کی نمیگیره ولی چه بسا که اصلا طرف درست نکرده بوده از اول !

اساتید راهنمایی بفرمایید
خوش به حال استاد کارا شما.خخخ
هرچی مشتری بگه میگن چشم و هرچی هم بخوان ازتون میگیرن:دی

مکانیسم رگلاژ چرخ را درصورت خرابی تعویض کنید.
سیستم HECU را مجدد برنامه ریزی و با دستگاه عیب یاب هواگیری کنید.
نتیجه را با ما به اشتراک بگذارید.
ممنون.
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,656
لایک‌ها
2,953
محل سکونت
Ambushed area
خوب دوستان میدونید چرا موقع تصادف با اینکه ماشین فقط از جلو ضربه خورده ولی سقف مشکل پیدامیکنه و مثل سقف این 405 میشکنه؟

DSC_0028.jpg
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,143
لایک‌ها
3,976
خوب دوستان میدونید چرا موقع تصادف با اینکه ماشین فقط از جلو ضربه خورده ولی سقف مشکل پیدامیکنه و مثل سقف این 405 میشکنه؟
آقا اجازه
سوال چند نمره داره ؟

وقتی ضربه از جلو شدید باشه بخاطر پلتفرم شاسی ضربه پخش میشه به سمت ستونها و بالطبع اون بخاطر ضربه ای که به ستونها وارد شده ممکنه سقف چروک بشه . احتمالا گاهی اوقات شیشه جلو هم ترک عمیق برمیداره . این مورد رو تو صافکاری دیده بودم قبلا . ماشین چپی نبود اما ضربه از جلو داشت و شیشه ترک برداشته بود . البته شایدم ربطی نداره و اون شیشه از قبل ترک داشته


استاد جواب درسته یا فعل ر.ی.د.ن رو صرف کردم ؟
 

GamesWorld

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر [؟]
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
4,525
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
رشت
خوش به حال استاد کارا شما.خخخ
هرچی مشتری بگه میگن چشم و هرچی هم بخوان ازتون میگیرن:دی

مکانیسم رگلاژ چرخ را درصورت خرابی تعویض کنید.
سیستم HECU را مجدد برنامه ریزی و با دستگاه عیب یاب هواگیری کنید.
نتیجه را با ما به اشتراک بگذارید.
ممنون.
عرض کنم خدمتتون که قبل از اینکه شما جواب بدی من از طریق یکی از بازرسان صنف , ماشین رو بردم جایی که ایشون معرفی کردن تا هم بقول خودشون کاردرست باشه و هم اگر مشکلی باشه مثل سری قبل که سمبل شد بشه پیگیری کرد
امروز که رفتم نتیجه بررسی رو جویا بشم , تعمیرکار خودش رو راحت کرد و گفت پمپ ABS روغن نمیده و باید عوض بشه ! سال قبل میگفتن 1.5 قیمت نو هست ! امسال خدا داند !!

Saipa_X100_200_ABS_Moudulator_Guide.jpg

درخواستم قیمت کردم که بعد از تماس با یکی دوتا قطعه فروش بدلیل موجود نداشتن نتونست قیمت بگیره ,
حالا قراره فردا خودم برم دنبال پمپ ABS ببینم قیمت چنده

من که دانش و سوادش رو ندارو , نمیدونم واقعا پمپ نیاز به تعویض داره یا مکانیک خودشو راحت کرده
 
Last edited:

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,143
لایک‌ها
3,976
من که دانش و سوادش رو ندارو , نمیدونم واقعا پمپ نیاز به تعویض داره یا مکانیک خودشو راحت کرده
متاسفانه مکانیکهای امروزی "تعویض کار" هستن "تعمیرکار" نیستن.
حدود یکماه پیش دیدم چراغ چک ماشین روشن شده. پیش خودم گفتم حتما سنسور اکسیژنش یه ایرادی پیدا کرده که داره تو ECU خطا ثبت میکنه. خلاصه حدود 2 هفته پیش ماشین رو بردم پیش یه تنظیم موتوری که اتفاقا خیلیم معروفه. دیاگ گذاشت رو ماشین گفت خطا مربوط به دریچه گازت برقیته. من برات خطاش رو پاک کردم ولی دریچه رو باید عوضش کنی !
من با همین اطلاعات سطحی خودم فهمیدم این احتمال زیاد داره %$#شعر میگه. اخه ماشینی که 37 هزارتا کار کرده باید به همین راحتی دریچه گازش خراب بشه ؟
با این حال یه قیمت از دریچه گاز گرفتم لوازم یدکیه گفت اگر یه برند بوش مثل همین که رو ماشین خودته بخوای بندازی باید حدود 3 تومن پیاده بشی.
خلاصه خودم دست به کار شدم با یه انژکتورشور قشنگ تروتمیزش کردم.
از یکی دو نفر دیگه هم پرسیدم گفتن احتمال اینکه دریچه گاز برقی با 37 هزار کار خراب بشه تقریبا نزدیک به صفره.
تجربه بهم ثابت کرده هروقت سمت مکانیکهای معروف رفتم نتیجه کار ماست مالی شده. طرف تو صنف خودش معروف شده ولی دورش 10 تا شاگرد جمع کرده و عملا خودش کار خاصی نمیکنه.
 

zgg123

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2010
نوشته‌ها
8,341
لایک‌ها
29,569
سن
30
محل سکونت

GamesWorld

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر [؟]
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
4,525
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
رشت
متاسفانه مکانیکهای امروزی "تعویض کار" هستن "تعمیرکار" نیستن.
حدود یکماه پیش دیدم چراغ چک ماشین روشن شده. پیش خودم گفتم حتما سنسور اکسیژنش یه ایرادی پیدا کرده که داره تو ECU خطا ثبت میکنه. خلاصه حدود 2 هفته پیش ماشین رو بردم پیش یه تنظیم موتوری که اتفاقا خیلیم معروفه. دیاگ گذاشت رو ماشین گفت خطا مربوط به دریچه گازت برقیته. من برات خطاش رو پاک کردم ولی دریچه رو باید عوضش کنی !
من با همین اطلاعات سطحی خودم فهمیدم این احتمال زیاد داره %$#شعر میگه. اخه ماشینی که 37 هزارتا کار کرده باید به همین راحتی دریچه گازش خراب بشه ؟
با این حال یه قیمت از دریچه گاز گرفتم لوازم یدکیه گفت اگر یه برند بوش مثل همین که رو ماشین خودته بخوای بندازی باید حدود 3 تومن پیاده بشی.
خلاصه خودم دست به کار شدم با یه انژکتورشور قشنگ تروتمیزش کردم.
از یکی دو نفر دیگه هم پرسیدم گفتن احتمال اینکه دریچه گاز برقی با 37 هزار کار خراب بشه تقریبا نزدیک به صفره.
تجربه بهم ثابت کرده هروقت سمت مکانیکهای معروف رفتم نتیجه کار ماست مالی شده. طرف تو صنف خودش معروف شده ولی دورش 10 تا شاگرد جمع کرده و عملا خودش کار خاصی نمیکنه.
نتیجه را با ما به اشتراک بگذارید.
ممنون.
امان از آدم بیسواد !:confused:
بعد از تحقیق تو نت دیدم پمپ ABS قیمتش از 2 تومن شروع میشه ! البته در نت بهش میگن مودلاتور
سال قبل هم بخاطر همین قیمت بالا تصمیم گرفتم تعمیر کنم تا تعویض
از اونجا که امروز پنج شنبه بود گفتم بر ماشین رو تحویل بگیرم تا شنبه که حالا یه تصمیمی بگیرم
متاسفانه این تعمیرکار به اصطلاح کار بلد نتونست بعد از بستن و سرهم کردن ABS مجددا سه چرخی که قبلا هیچ مشکلی نداشت رو هواگیری کنه
بهانه هم این بود که چون من باز کردم بخاطر اون چرخ معیوب دیگه نمیشه هواگیری کرد !
و حالا ماشین که سه چرخ ترمز کامل داشت و معاینه فنی رو رد کرده بود الان عملا ترمز نداره !!

اینم از تعمیرکار کاردرست !
 
بالا