@MihanV
@AmirHossein.M
آقاجان فروشگاه تخصصی یعنی چه؟ اگر فروشگاه تخصصی خوب بود چرا هیچ کدام از این فروشگاه های معروف جهان تخصصی نیستند؟
در آمریکا به آن عظمت 70 درصد کسب و کارها ظرف 6 سال شکست می خورند. بعد شما می خواهی طی یک سال آن هم با دلار 30 هزار تومانی با دیجی کالا رقابت کنید؟
من صراحتا می گویم در تامین کالای دیجیتال مسئله تامین جنس نیست. مساله روش ارسالی مرسولات است. من چند وقت پیش یک کولر می خواستم بخرم، دیدم یک فروشگاه متفرقه قیمتش ارزان تر از دیجی کالا است. فروشگاه مشکل ارسال کالا را دارد. می گوید من نمی دانم چقدر هزینه ارسال این کالا می شود، شما باید بگذاری من کولر را ببرم فلان مرکز پست خصوصی تا آن ها به من فاکتور بدهند و بعد من قیمت دقیق را ارسال کنم. حالا این بنده خدا نهایتا 30 تا مشتری در ماه دارد. دو فردای دیگر که مشتری شما 1000 تا شد، هر روز می خواهی کولرها را کول کنید ببرید مرکز پست؟
این ناوگان حمل و نقل خیلی مهم است. از کنارش ساده نگذرید. مثلا شما اگر از لهستان بخواهید 1 کیلو پرتقال از آمازون بخرید باید 4-5 برابر مبلغ خود پرتقال را هزینه کرایه آن بدهید. یعنی شرکت آمازون راهی پیدا نکرده است تا کالاهای فاسد شدنی را سریع به دست مردم برساند. به صورت جزیره ای عمل می کند. مثل دیجی کالا. دیجی کالا فقط می تواند محصولات فاسد شدنی را در چند شهر خاص عرضه کند (تازه اگر آن هم کیفیتش خوب باشد). شما برو 5 هزار ناوگان ماشینی یخچال دار برای عرضه میوه و تره بار به صورت اینترنتی آماده کن و سپس سایت میوه آنلاین راه بیانداز. قطعا ممکن است درآمدت از دیجی کالا بیشتر شود.
با قالب نال شده دیجی کالا و فروش چهار تا برند خاص نمی شود با این شرکت رقابت کرد
@AmirHossein.M
آقاجان فروشگاه تخصصی یعنی چه؟ اگر فروشگاه تخصصی خوب بود چرا هیچ کدام از این فروشگاه های معروف جهان تخصصی نیستند؟
در آمریکا به آن عظمت 70 درصد کسب و کارها ظرف 6 سال شکست می خورند. بعد شما می خواهی طی یک سال آن هم با دلار 30 هزار تومانی با دیجی کالا رقابت کنید؟
من صراحتا می گویم در تامین کالای دیجیتال مسئله تامین جنس نیست. مساله روش ارسالی مرسولات است. من چند وقت پیش یک کولر می خواستم بخرم، دیدم یک فروشگاه متفرقه قیمتش ارزان تر از دیجی کالا است. فروشگاه مشکل ارسال کالا را دارد. می گوید من نمی دانم چقدر هزینه ارسال این کالا می شود، شما باید بگذاری من کولر را ببرم فلان مرکز پست خصوصی تا آن ها به من فاکتور بدهند و بعد من قیمت دقیق را ارسال کنم. حالا این بنده خدا نهایتا 30 تا مشتری در ماه دارد. دو فردای دیگر که مشتری شما 1000 تا شد، هر روز می خواهی کولرها را کول کنید ببرید مرکز پست؟
این ناوگان حمل و نقل خیلی مهم است. از کنارش ساده نگذرید. مثلا شما اگر از لهستان بخواهید 1 کیلو پرتقال از آمازون بخرید باید 4-5 برابر مبلغ خود پرتقال را هزینه کرایه آن بدهید. یعنی شرکت آمازون راهی پیدا نکرده است تا کالاهای فاسد شدنی را سریع به دست مردم برساند. به صورت جزیره ای عمل می کند. مثل دیجی کالا. دیجی کالا فقط می تواند محصولات فاسد شدنی را در چند شهر خاص عرضه کند (تازه اگر آن هم کیفیتش خوب باشد). شما برو 5 هزار ناوگان ماشینی یخچال دار برای عرضه میوه و تره بار به صورت اینترنتی آماده کن و سپس سایت میوه آنلاین راه بیانداز. قطعا ممکن است درآمدت از دیجی کالا بیشتر شود.
با قالب نال شده دیجی کالا و فروش چهار تا برند خاص نمی شود با این شرکت رقابت کرد