• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

کلوب هواداران بایرن مونیخ

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
دخالت یوفا در حواشی دیدار بایرن ؛ آرسنال

uefa.jpg


FCBayern.ir- تیم فوتبال بایرن مونیخ سه شنبه شب در شرایطی توانست با کسب یک تساوی یک بر یک مقابل آرسنال به دور بعد رقابتهی لیگ قهرمانان صعود کند که این مسابقه خالی از حاشیه نبود.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ در جریان این مسابقه طرفداران بایرن مونیخ استقبال گرمی از مسوت اوزیل نداشتند و این هافبک ترک تبار را مورد اهانت قرار دادند.

نمایش پارچه نوشته توهین آمیز به اوزیل در جریان این مسابقه واکنش سران یوفا را موجب شده است و احتمال برخورد با تیم بایرن مونیخ در این ارتباط وجود دارد.

پدرو پینتو از مقامات حقوقی یوفا در صفحه تویتر خود نوشت:" همانطور که وعده داده شده بود یوفا در حال بررسی مجازات های احتمالی بر علیه بایرن مونیخ است."
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
هوینس کناره گیری کرد، هربرت هاینر جانشین احتمالی

hainer-hoeness.jpg


FCBayern.ir- اولی هوینس رئیس باشگاه بایرن مونیخ که به اتهام فرار مالیاتی به سه سال و نیم زندان محکوم شده بود لحظاتی پیش با انتشار نامه ای به طور رسمی از ریاست باشگاه بایرن مونیخ استعفا کرد.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ هوینس اعلام داشت که با استعفای سریع خود قصد دارد که کمترین ضرر ممکن را متوجه باشگاه بایرن مونیخ کند.

هوینس در عین ناباوری اعلام داشته است که به حکم دادگاه مبنی بر زندانی شدن 3 ساله و نیمه خود هیچ اعتراضی ندارد و این حکم را پذیرفته است.

در عین حال رسانه های آلمانی از جانشینی احتمالی هربرت هاینر رئیس کمپانی آدیداس در پست ریاست باشگاه بایرن مونیخ خبر داده اند ، البته هنوز این خبر از هیچ منبع رسمی تایید یا تکذیب نشده است و هیئت مدیره باشگاه بایرن مونیخ فعلا در این مورد سکوت کرده است.

هربرت هاینر 60 ساله از سال 2001 ریاست کمپانی آدیداس را به عهده دارد و یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه بایرن مونیخ است.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
واکنش ها به محکومیت اولی هوینس

UliHoeness.jpg


FcBayern.ir- انتشار خبر حکم زندان برای اولی هوینس رئیس باشگاه بایرن مونیخ بازتاب زیادی در رسانه های دنیا و همچنین افراد سرشناس داشته است.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران, همانطور که باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرده است به زودی انتخابات انجام می شود و سرپرستی و شورای نظارت باشگاه در کوتاه مدت به منظور رایزنی باهم ملاقات می کنند, و پس از آن تصمیم های اتخاذ شده را اعلام می کنند.

هوینس پنج شنبه بعد از چهار جلسه دادگاه به دلیل تخلف مالیاتی به سه سال و شش ماه زندان بدون تعلیق محکوم شده است.
خلاصه عکس العمل ها به حکم دادگاه به نقل از اشپورت وان:



هریبرت بروخ لاگن: از حکم صادره دادگاه برای مدیر بایرن مونیخ شوکه شده است."من فقط ناراحت هستم و برای اولی واقعا متاسفم".
اظهارنظر رئیس هیئت مدیره اینتراخت فرانکفورت در گفتگو با اشپورت وان: "در این باره من اطلاعات زیادی داشتم و هر حقوقدان کسی را این طور می شناسد تصورهای مشخص او را می داشت که من تا پایان به هیچ عنوان چیزی نمی دانستم.ولی نمی خواهم دادگاه را مورد سرزنش قرار دهم."




کریستوف دام سرمربی بورساسپور ترکیه به اشپورت وان گفت: تحلیل حقوقی و سنجش اشتباه یا اشتباه های اولی هوینس منجر به چنین حکمی از سوی دادگاه شده است. من برای او و خانواده اش نیروی فراوان آرزو دارم تا بتوانند این شرایط دشوار را پشت سر بگذارند.
اولاف تن کارشناس اشپورت وان: برای کسی مثل من که شش سال برای بایرن مو نیخ بازی کرده و در زمان اولی هوینس به بایرن آمدم,خیلی ناراحت کننده است. حالا باید صبر کرد چون دادگاه تجدیدنظر وجود دارد.
ولفگانگ نیرزباخ رئیس فدراسیون فوتبال آلمان: مجموع ابعاد روند دادگاه که در آخرین روز عمومی شد,ما را هم غافلگیر کرد. خدمت های بزرگ اولی هوینس برای بایرن مونیخ و در مجموع فوتبال آلمان مستقل از این دادرسی استوار باقی می ماند.در این زمیته احکام قضایی حرف اول را می زنند و اینجا حق اولی هوینس با بقیه افراد باید یکسان تلقی شود.
سیلویا شنک کارگزار ورزشی در گفتگو با اشپورات وان: از طرفی مانند بقیه افراد غافلگیر شدم. از طرفی هم 28.5 میلیون یورو در میان است که این غیر قابل تصور است. علت این عمل خلاف قانون است، من تنها می توانم آن را تایید کنم. اولی هوینس در صورت تمایل در دادگاه حاضر شود و با هر چیزی که در شرکت های آلمانی هست و وجود دارد مخالفت کند. دادگاه تجدیدنظر حق مسلم اوست، آیا او آن را انجام می دهد,کسی نمی داند !!
دیتر اندراک جانشین رئیس اتحادیه مالیات آلمان در گفتگو با اشپورت وان F.M: همه چی اشکار شده است، تخلف مالیاتی یک عمل خلاف قانون و از طرف جامعه غیر قابل تحمل می باشد. هر کسی مجازات می شود و وقتی خطای بزرگی مرتکب شوید,چه بسا در پایان مجبور یه زندان رفتن هم خواهید شد. هورست زیهوفر از مدیران بایرن مونیخ: واقعا ناخوشنودم، محکومیت زندان برای هر انسان و به خصوص برای اولی هوینس یک تاوان سنگین است.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
خداحافظی پیرمرد دوست داشتنی

uli.jpg


FCBayern.ir- به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران, اولی هوینس در بیانیه ای شخصی اعلام کرد که؛ بعد از گفتگو با خانواده ام این تصمیم را گرفتم که حکم دادگاه مونیخ در مورد قضیه مالیات را بپذیرم. من به وکیلم گفتم که در دادگاه تجدید نظر حاضر نمی شوم. ادب حکم می کند که شخصا مسئولیت را به عهده بگیرم، فرار از مالیات یک اشتباه در زندگی من بود و پیامد این اشتباه به خودم بر می گردد.


علاوه بر این از مدیر عاملی و رئیس هیئت مدیره باشگاه بایرن مونیخ سریع دست می کشم و نمی خواهم به باشگاه ضربه ای وارد شود.



بایرن مونیخ زندگی کاری من است و برای همیشه خواهد بود و تا وقتی که زنده باشم به این باشگاه بزرگ در ارتباط خواهم ماند.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
دکتر رینهارد رائوبال رئیس باشگاه دورتموند، به حمایت از همتای محکوم به زندانِ خود اولی هوینس در باشگاه بایرن پرداخت. او در این خصوص گفت:دادگاه حکم را بر علیه هوینس صادر کرده، ولی این حکم نباید باعث نادیده گرفته شدن دستاوردهای هوینس به عنوان بازیکن و مدیر برای باشگاه بایرن شود. وی افزود: علی رغم این اقداماتِ نه چندان خوشایند، ارزش های اولی هوینس در فوتبال آلمان دست نخورده باقی خواهد ماند.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
تلخ تلخ، حتی تلخ تر از مرگ پیشوا برای نازی ها

url65.jpg


طرفداری - برای هواداران تیفوسی، برای اولترا ها، برای آن هایی که عاشق تیمشان هستند، چیز هایی فراتر از برد و باخت در کار است که کامشان را تلخ کند یا زبانشان را شیرین.

"بعد از گفتگو با خانواده ام تصمیم گرفتم حکم دادگاه مونیخ درباره مشکل مالیاتی خودم را قبول کنم. من وکلای خودم را مامور کرده بودم نه برای اینکه دنبال دادگاه تجدید نظر بروند. این دفاعیه، موقعیت و پاسخ شخصی من بود؛ اختلاس مالیاتی، اشتباه من در زندگی بود. عواقب این اشتباه را داوطلبانه می پذیرم.

به علاوه بلافاصله از ریاست باشگاه بایرن مونیخ و شورای نظارت آن استعفا میدهم. می خواهم از آسیب رساندن به باشگاهم خودداری کنم. بایرن مونیخ شغل و همه زندگی من است و همواره خواهد بود. من با این باشگاه و آدم های فوق العاده اش جای دیگری پیوند خواهم داشت. تا روزی که زنده هستم. دوستان و حامیان بایرن مونیخ، ازصمیم قلب به خاطر حمایت هایتان از شما ممنونم."

اولی هوینس.


تیم گاهی می برد، قهرمان می شود،خوشحالیم. گاهی هم دقیقه 92 فینال را از دست می دهد و گریه می کنیم.

خیلی زود نهایتا 24 ساعت بعد برد و باخت ها را فراموش می کنیم؛ حسرت فینال 1999 هنوز هم برای مونیخی ها با وجود گرفتن پنجمین ستاره باقی مانده است. یا حتی حسرت فینال از دست رفته در مونیخ و 4 فینال از دست رفته دیگر.

اما گاهی در حاشیه مستطیل سبز، اتفاقاتی می افتد که قلب و روح هوادار را زخمی می کند و هر وقت هم به یادش بیفتیم زخمش باز می شود و حسرت می خوریم. نه برد است نه باخت. نه شوت و پاسی رد و بدل می شود نه کسی گل می زند یا می خورد، نه جامی می گیرند و نه جامی می دهند.

آنچه که می گیرند خاطرات خوش سال های زیادی است که در ذهن هواداران باقی مانده است.
خداحافظی کان را هیچ وقت فراموش نمی کنیم. یادمان نمی رود هیتسفیلد با اشک در آغوش هوینس، مونیخ را ترک کرد. خوب به یاد داریم هاینکس با گریه اعلام کرد به هر چه می خواسته رسیده و می خواهد فوتبال را کنار بگذارد. مصدومیت های پیاپی و مشکلات روحی دایسلر که این ستاره تکنیکی فوتبال آلمان را کمرنگ کرد هنوز هم مثل خوره روی اعصابمان است. هنوز هم حسرت شماره یکی را می خوریم که روزی در هانوفر تن انکه بود و حالا بایگانی شده. حسرت آن 2 بازی لعنتی را می خوریم که بالاک نیاز داشت تا به 100 بازی ملی برسد و نرسید.

با همین چند اسم به اندازه دو دهه خاطره داریم.

اولی هوینس دیروز به 3 سال و نیم حبس محکوم شد. یعنی تا سپتامبر 2017 اولی هوینس باید در زندان بماند.

این یعنی که بایرن می تواند ششمین، هفتمین، هشتمین و حتی نهمین قهرمانی اش را هم به دست بیاورد اما اولی هوینس در جشن قهرمانی هیچ یک از آن ها نباشد. هوینسی که به جرات می توان گفت معمار بایرن این سال هاست.

بایرنی که در اواسط دهه 2000 تنها به یک تیم خوب در حد 8 تیم نهایی لیگ قهرمانان تبدیل شده بود و یکی پس از دیگری بازیکنان خوبش را هم از دست می داد و بازیکنان درجه 2 بسیاری هم جذب کرده بود. اما با آمدن هوینس همه چیز عوض شد.

بازیکنان طراز اول تیم همه تمدید کردند. بازیکنان درجه یک اروپایی هم به بایرن آمدند. بایرن در عرض 4 سال 3 بار به فینال لیگ قهرمانان رسید و بالاخره پنجمین قهرمانی اش را جشن گرفت. گواردیولا را آورد و تمامی رکورد های اسبق بوندسلیگا و حتی بعضی از رکورد های لیگ قهرمانان را با هاینکس جا به جا کرد. حتی هاینکس نیز یاد آور نام این مدیر بزرگ است. چرا که دوستی این دو در آلمان یکی از دلایل آمدن هاینکس و نتایج بعدش بود.

سال های زیادی کنار مربیان روی نیمکت عادت کرده بودیم هوینس را ببینیم.

بعد که قیصر رفت و هوینس به عنوان ریاست باشگاه بایرن انتخاب شد. ترکیب او، هوفنر و رومنیگه در کنار هم روی سکو های استادیوم ها با همان شال سفید و قرمزی که به گردنشان می انداختند و خوشحالی های بعد از گلشان یکی از بهترین ترکیب هایی بود که در ذهن بایرنی ها نقش بسته بود. با رفتن هوفنر تا حدودی این ترکیب به هم ریخت. هوینس و رومنیگه را می دیدیم و گاهی هم هوفنر می آمد. اما حالا دیدن رومنیگه تنها مثل دیدن فرمانده ای است که تمام سپاهش را از دست داده و خودش هم نمی خواهد زنده بماند.

چهره تنها رومنیگه روی سکوها حتی اگر خوشحال باشد، بخندد و بالا و پایین بپرد بدون هوینس لذتی ندارد.

غیبت 3 سال و نیمه هوینس از شیرینی تمام برد ها و افتخارات احتمالی پیش رو کم می کند. سخت است تصور جشن قهرمانی بایرن بدون دیدن پیرمرد چاق بامزه ای که همیشه در جشن ها سیگار برگ می کشد یا قهقهه می زند یا چهره اش مصمم و جدی است.

هوینس هیچ وقت ذهنش جز بایرن هیچ جایی نبوده و خودش را مدام وقف بایرن کرد.

از زمانی که مصدومیتش کمی حاد شد و تصمیم گرفت در 27 سالگی از فوتبال خداحافظی کند و به کادر مدیریت بایرن اضافه شود تا الان که 34 سال می گذرد.

هوینس شبیه به یکی از سمبل های بایرن شده بود. بایرن دیروز مدیرش را از دست نداد. این هوینس مهاجم موفق گذشته بایرن در دهه طلایی 70 نیست که به زندان می رود. رفتن هوینس رفتن یکی از سمبل های غرور و افتخار و رویاها و تاریخمان است.

گری لینه کر در توویترش با کنایه ای طنز آلود می گوید :

"اولی هوینس، رئیس باشگاه بایرن مونیخ، به دلیل فرار مالیاتی، به سه و نیم سال زندان محکوم شد. احتمال کمی وجود دارد که بایرنی ها پیش از آزادی او، در یک بازی شکست بخورند."

بله صحیح است بایرنی که هوینس پایه گذاری کرد بدون هوینس هم روندش را با مدیر بعدی ادامه می دهد. اما آن چه که لذت موفقیت های بعدی را کم می کند. همین نبودن هوینس است. حتی اگر مدیر بعدی قیصر باشد، حتی اگر کان باشد. باز هم این که هوینس را نمی بینیم در آینده بعد از 3 سال و نیم تا ابد مثل یک عقده برای ما می ماند.

در پایان تنها می توان به جمله دکتر رینارد رائوبال مدیریت باشگاه دورتموند اشاره کرد که می گوید: "علی رغم این اقدام ناشایست، ارزش های اولی هوینس در فوتبال آلمان دست نخورده باقی خواهد ماند."

تا ابد اشک های شوق هوینس را پس از قهرمانی و پس از تشکر در جشن تولدش یا حتی اشک هایش پس از نوشتن نامه خداحافظی اش را فراموش نخواهیم کرد. همانطور که فینال 99 را فراموش نکردیم. این یکی از تلخ ترین حوادث فوتبالی ما بود.
 

Mohsen_14

مدیربازنشسته پاتوق
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,144
لایک‌ها
13,441
محل سکونت
سرزمین دروغگو ها
واقعا اشخاصی که همچین مسئولیتهایی دارن نباید اینطور اشتباهات فاحش انجام بدن .
و آفرین به اون سیستم قضایی که اینطور قاطع برخورد میکنه ... آدم کیف میکنه .
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
یه بار یادمه خوندم یه جایی که یه مامور پلیس ، فرانس بیکمبائر رو با وجود تخلف رانندگی جریمه نکردن.

اون مامور رو از خدمت منفصل کردن به کنار. خود بیکمبائر رو هم جریمه کردن.
درسته مالیات هاشون سنگینه. گاها تا 50 درصد. اما وقتی حقوق شهروندی مثل حقوق ماهانه کودک ، حقوق پزشکی و خیلی امکانات دیگه به شهروند میدن. خب من هم باشم با کمال میل این مالیات رو میدم.

واقعا اولی هوینس اشتباه کرد.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
یادداشت ویژه: با خودت چه کردی، اُلی؟!

8cddec73-ec95-4250-a003-e0b735d32246-cb.Jpeg


آی اسپورت- الی هوینس، مرد محبوب مونیخی ها، هم که باشی باید در مقابل قانون سر تعظیم خم کنی و تاوان اشتباهاتت را بدهی چیزی که ما ایرانی ها مدت ها است طعم آن را در جامعه ی فوتبالی کشورمان نچشیدیم از محرومیت های بخشیده شده گرفته تا الی آخر.
اولی هوینس بعدازظهر پنج شنبه در آخرین جلسه ی رسیدگی به پرونده ی مالیاتی اش شرکت کرد تا اکنون در ویرانه های بنای تاریخی اش گام بردارد او با محکومیت حبس 3 سال و 6 ماهه از سوی دادگاه محلی مونیخ مواجه شده آن هم به دلیل اعلام نکردن چند حساب بانکی و عدم پرداخت مالیات آن. اتفاقی که در زندگی ما امری عادی و حریمی خصوصی محسوب می شود.
پس از چهار روز سرنوشت ساز، مرد اول بایرنی ها اکنون به بن بست رسیده است سناریویی که از ژانویه سال پیش رقم خورد و پس از یک سال پر حرف و حدیث حالا به ویرانی امپراتوری هوینس منجر شده است.
مرد قدرت مند و شماره یک فوتبال آلمان بدون هیچ اغماضی به تحمل سه سال و نیم زندان محکوم شده است هر چند که این رای توسط وکلای او مورد اعتراض و تجدید نظرخواهی قرار گرفته اما به نظر قضاوتی متفاوت در دادگاه تجدید نظر خواهی را نباید انتظار داشت.
قرائت این حکم مانند زلزله ای بود که بنای تاریخی هوینس را از هم پاشید مرد با تجربه ی بایرن هرگز نباید به چنین اشتباهاتی تن می داد او جایگاه پر منزلتش را به خوبی درک نکرد و با دستان خود پایانی تراژیک را برای خود انتخاب کرد.تخلفات مالیاتی هوینس آنچنان زیاد است که تجمع حمایتی مونیخی ها در جلوی درب دادگاه هم نمی تواند او را از منجلابی که با دستان خود رقم زده، نجاتش دهد.
پسرک قصابی که سرنوشت خود را در وادی فوتبال یافته بود، به یکی از ستاره های دنیای توپ گرد بدل شد و در سالیان اخیر هم نام او با موفقیت در عرصه ی مدیریت اقتصادی عجین شد حالا او در زمانیکه شاهد اوج گیری تیم محبوبش است باید آن ها را تنها بگذارد و بر ویرانی رویاهای بزرگش افسوس بخورد.
این حکم برای بایرن هم فاجعه آمیز بود غول های باواریا حالا بدون هوینس به غولی بی سر شبیه اند، آن ها باید بلافاصله جایگزینی مناسب را از میان اسطوره های خود انتخاب کنند آنچنان این حکم غیر منتظره بود که مونیخی ها هم برای این تغییر و تحول آمادگی ندارند شاید کناره گیری زودهنگام هوینس می توانست بایرن را از این شوک دور نگه دارد اما به قول رسانه های آلمانی زبان غرور مانع از کناره گیری هوینس شد.
اولی هوینس 62 ساله با شور و اشتیاقی مثال زدنی خدماتی باور نکردنی را به فوتبال آلمان و باشگاه بایرن عرضه داشت او در عرصه ی اجتماعی نیز فعالیت های ارزشمندی همچون تاسیس بنیاد خیریه ی دومینیک - برونر را به سرانجام رسانید تا هوینس مرد محبوب مونیخی ها باشد.
به همین دلیل است که حضور هواداران و تجمعات مردمی برای طلب بخشش او از سوی دادگاه ایالتی قابل درک است اما نکته ای مهم که باید مورد توجه همگان قرار بگیرد این است که هوینس با تمام بزرگی و فعالیت های با ارزشی که در دوره ی مدیریتی خود انجام داد بالاتر از قانون نیست پس با عرض پوزش، او نیز باید تاوان اشتباهش را بدهد.
سعید محمدخواه
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
گزارش مقایسه‌ای فارس از دادگاه مالیاتی رئیس سابق مونیخی‌ها
هوینس اگر وطنی بود حمایت می‌شد یا محاکمه؟/ درس بزرگ از یک دادگاه


13921220000850_PhotoA.jpg


در حالی که این روزها رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ با کارنامه‌ای درخشان به دلیل مشکل مالیاتی در دادگاه محاکمه می‌شود، سوالی ایجاد می‌شود، آیا هوینس ایرانی هم بود این‌طور محاکمه می‌شد؟

محمدرضا سروش - به گزارش خبرگزاری فارس از روز دوشنبه 19 اسفند 92 دادگاه مالیاتی رئیس باشگاه بایرن در شهر مونیخ آغاز شد. نفر اول «باوارایی‌ها» از ماه‌‌ها قبل متهم شده است مالیات یکی از حساب‌های بانکی‌اش را نپرداخته است.

چند ماه قبل رسانه‌های آلمانی اعلام کردند این مدیر با نفوذ و موفق در عرصه ورزشی 33 میلیون یورو در حسابی در زوریخ داشته که در سال‌های 2003 تا 2009 مالیاتش را نپرداخته است. رقمی که ابتدا عنوان شد 3.5 میلیون یورو است و اما بعد حتی از رقم 18 میلیون یورو صحبت به میان آمد.

از همان زمان که این موضوع جنجالی توسط چند خبرنگار ورزشی سمج در آلمان برای اولین مرتبه در رسانه‌ها انتشار یافت، اعلام شد در صورتی که رئیس 62 ساله در صورتی که نتواند دلایلی منطقی برای این اقدام خود بیاورد، حتی امکان دارد به حبس 10 ساله محکوم شود.

در اثر گزارش‌های انتشار یافته بود که وی وادار شد به اشتباهش اعتراف کند.در ماه آوریل بود که اعلام شد این مقام ارشد «باوارایی‌ها» به صورت داوطلبانه اعلام کرده مالیات یکی از حساب‌های بانکی‌اش را در سوئیس نپرداخته لذا در سیستم بانکی آلمان به ثبت نرسیده است.

او درباره تخلفات خود خطاب به دادگاه گفت که از اشـتباهات خود با تمام وجود متاسف است.

وی اظهار داشت: حاضرم هر کاری که نیاز باشد،‌انجام دهم.این بخش تاریک از زندگی‌ام را پاک کنم.

در مواجه با اعترافات وی و اظهاراتی که داشت، دادستانی آلمان هم عنوان کرد هوینس به این دلیل به چنین کاری مبادرت ورزید که از آغاز روند تحقیقات علیه خود را اطلاع داشت.



13921220000784_PhotoL.jpg


*بمب خبری به اسم پرونده هوینس،‌ تیتر رسانه‌ها

با توجه به اهمیت این مساله از بعد مالی و ورزشی برای آلمان‌ها، موضوع انجام دادگاه مالیاتی وی در دو روز گذشته تیتر یک اخبار روزنامه‌های ژرمن‌ها بوده است. رسانه‌های صوتی، تصویری و نوشتاری با بکارگماری گزارشگران، خبرنگاران و تصویربرداران مجرب خود از این جریان دادگاهی به صورت «لحظه به لحظه» خبر و گزارش تهیه کرده و در اختیار مخاطب‌های خود قراردادند. آنها کوشیدند خوانندگان و بینندگان بیشماری که در آلمان و حتی خارج از مرز‌های ژرمن‌ها، منتظر دریافت تازه‌ترین اطلاعات از مدیر با تجربه و کاربلد امروزی و یکی از ستارگان افتخا‌رآفرینی که در رده باشگاهی و ملی، عناوین زیادی دارد، گزارش دهند.

همان چهره‌ای که در سال‌های 1970 تا 1979 برای سرخ‌پوشان مونیخی 239 بازی انجام داد و به عنوان یک مهاجم موفق 86 گل زد.

و البته در کنار قهرمانی‌ در بوندس‌لیگا در 3 قهرمانی اروپا نیز سهم داشت.

همان بازیکنی که در سال‌های 1972 تا 1976 توانست 35 بازی ملی انجام داده و 5 گل به ثمر رساند و البته در قهرمانی آلمان در جام ملت‌های 1972 و فتح جام جهانی 1974 سهیم شود.

همان چهر‌ه‌ای که پس از آویختن کفش‌هایش از سال 1979 تاکنون به عنوان یک بایرنی اصیل ابتدا به عنوان مدیر ورزشی به مدت 3 دهه برای بایرن فعالیت موثر کرد و بعد به عنوان رئیس باشگاه منصوب شد.

در تمام مدتی که او به عنوان مدیر ورزشی و بعد رئیس باشگاه فعالیت کرد، افتخارات و خدمات ارزنده‌ای انجام داد که بخشی از آن چنین است:

1- قهرمانی اروپا در سال 2001 و 2013

2- قهرمانی جهان در سال 2001 و 2013

3- فتح لیگ اروپا در سال 1996

3- فتح سوپرجام اروپا در سال 2013

4- 18 مقام قهرمانی بوندس‌لیگا

5- 11 قهرمانی جام حذفی آلمان

6- 4 قهرمانی سوپرجام باشگاه‌های آلمان

7- 8 مقام قهرمانی جام اتحادیه آلمان

8- استخدام مربیان بزرگی همچون ادولاتک،‌جیووانی تراپاتونی، اوتمار هیتسفلد،‌اتو رهاگل،‌لویی فان‌خال،‌فلیکس ماگات،‌یوپ هاینکس، پپ گواردیولا

9- مشارکت در اجرای ساخت ورزشگاه آلیانس آره‌نا به منظور کنارگذاشته شدن ورزشگاه المپیک مونیخ

10- بازکردن پای اسپانسرهای قوی و قدرتمند به بایرن تا این تیم به عنوان یکی از قطب‌های قدرتمند ورزشی و اقتصادی آلمان و جهان تبدیل شود.

13921220000783_PhotoL.jpg


*حمایت ها حتی از سوی رقبا

وجود چنین نقاط بسیار روشنی در کارنامه ورزشی یک مدیر موفق که البته مرتکب اشتباه فرار از پرداخت مالیات شده،‌ باعث شده که مونیخی‌ها با وجود اذعان به خطایی که صورت گرفته، به حمایت از مدیر موفق خود بپردازند. یکی از اولین کسانی که دوشنبه همزمان با شروع دادگاه مالیاتی به حمایت از نفر اول مونیخی‌ها پرداخت، پپ گواردیولا بود.

مربی موفق اسپانیایی که تیمش امسال هیچ باختی نداشته، در آستانه دیدار برگشت با آرسنال در لیگ قهرمانان گفت شاگردانش به خاطر هوینس می روند و نتیجه می‌گیرند.

فرانتس بکن‌باوئر، قیصر فوتبال آلمان و اسطوره ژرمن‌ها، بایرن و جهان، موفقیت‌های که هوینس برای تیم باشگاهی و کلا آلمان کسب کرده را زیاد توصیف کرد و خواهان رای منصفانه با توجه به جمیع‌ جهات در مورد دوست دیرینه و همبازی سابقش شد.

بازیکنان بایرن از جمله فیلیپ لام، توماس مولر، ماریو ماندزوکیچ و ... نیز در مصاحبه‌ها حمایت گسترده کردند.

حتی مقام‌ها و چهره‌های فوتبالی آلمان که در تیم‌های دیگر نقش رقابت با تیم‌های تحت امر وی را دارند، حمایت کردند.

13921220000782_PhotoL.jpg


*مالیات فوتبالی‌ها در آلمان، مالیات فوتبالی‌ها در ایران!

در شرایطی که قوانین مالیاتی در کشوری بزرگ همچون آلمان به دقت اجرا می‌شوند و اصولا این کشور مطابق مالیات‌های منطقی پرداختی تک تک شهروندانش در همه امور و از جمله ورزش اداره می شود تا حالا یکی از قطب‌های اقتصادی سامان یافته و بزرگ جهان نام گیرد،‌ مسلما نتیجه دادگاه اولی هوینس هر چه باشد، در کنار تمام افتخارآفرینی‌ها و خدمات فراوانش، با موشکافی دقیق و ریزبینانه در روز پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد و این مدیر در کنار «هزار افتخار‌آفرینی‌اش» مرتکب اشـتباهی اینگونه شده،‌جزای خود را خواهد گرفت.

سئوالی که اینجا در ارتباط با فوتبال کشورمان که اخبار فرار مالیاتی برخی ارکانش این روزها به کرات شنیده می‌شود،‌مطرح می‌شود، همین است که پرونده هوینس و محاکمه وی برای ما چه پیامی دارد؟!

و آیا ژرمن‌ها خطای مالیاتی مدیر پرثمر و مفیدشان را نادیده می‌گیرند؟!

آنگونه که از دل اخبار و اتفاقات دو روز گذشته دیده و شنیده می‌شود و براساس دقت نظر کلی آلمانی‌، به نظر نمی‌رسد در صورت مستندنبودن دلایل هوینس،‌ از خطای وی چشم‌پوشی شود.

شاید به خاطر همین ریزبینی و حس عدم تبعیض بین شهروند معمولی با مدیری کاملا موفق در جامعه آلمان است که خوانندگان رسانه‌های ورزشی کشورمان،‌به خصوص در سایت های اینترنتی، به عنوان بخشی از جامعه هوادارای فوتبال کشورمان،‌به دقت اتفاق روی داده نزد ژرمن‌ها را تعقیب و پیگیری می‌کنند.

«خوانندگانی» که شمار زیادی از آنها حتی درسایت های خبری،‌ پیام‌های گذاشته و منتشرکرده که تضاد رفتارها و اقدامات مالیاتی میان ایران و آلمان را نمایان می‌سازد.

13921220000785_PhotoL.jpg


*فرار از مالیات ، علامت سئوال برای فوتبال دوستان ایران

آنها(خوانندگان) در نقش و قالب نماینده گروهی از هواداران فوتبال کشورمان،‌ در همین ماه‌ها و هفته‌های اخیر بارها و بارها دیده‌اند که چگونه مدیران باشگاه‌های به اصطلاح محبوب و مردمی با صرف هزینه‌های گزاف از بودجه دولتی برای خرید بازیکنان،‌ میلیاردی هزینه کرده اما از پرداخت مالیات‌های خود،‌دوری کرده‌اند.

خوانندگان نه فقط به عنوان بخشی از جامعه ورزش بلکه جامعه کشورمان وقتی درعرصه‌های گوناگون شغلی خود به خصوص در ادارات، موسسات و کارخانجات، بابت حقوق و دستمزد خود به عنوان درآمد، چه مالیات‌های که در طول سال و ماه پرداخت کرده‌اند، با در ذهن داشتن ماجرای دادگاهی رئیس بایرن در گوشه‌ای از ذهن خود، آن را با رفتارهای «مالیات ستیزانه» بازیکنان میلیاردی فوتبال کشورمان مقایسه کرده‌اند

13921220000786_PhotoL.jpg


*قانون گریزی تا کجا؟

در روزگاری که در آلمان و سایر ممالک جهان، پرداخت مالیات اکنون به امری بدیهی در میان قشرهای گوناگون جامعه مطرح است، بازیکن و مدیر و حتی مربی در ایران، از پرداخت مالیات درآمد‌های کلان خود فرار می‌کنند.

بازیکنان و مربیان باشگاه‌های بزرگ که ارقام قابل توجهی دریافت می‌کند، با آگاهی از برخی ساختار های نادرست اداری، راه پرداخت مالیات می‌گریزند.

بررسی‌های انجام گرفته در قراردادهای ثبت شده در سازمان لیگ فوتبال ایران نشان می دهد، مربی و بازیکن بطور کلی تنها مقداری از مبلغ قراردادشان را روی کاغذ درج می کنند و بقیه را به صورت پنهان از باشگاه دریافت می‌کنند.

ضعف ساختاری قوانین مالیاتی درایران برخلاف کشورهای ریزبین درامر مالیات جهان همچون آلمان، حتی باعث می شود وقتی یک بازیکن یا مربی خارجی که به ایران می‌آید، حتی اگر ندانند، به سهولت راه فرار از پرداخت مالیات را درپیش گیرند.

شاید بارزترین مصداق این مورد «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان است که پس از چند سال مربیگری تیم ملی و حضور در جام جهانی 2006 آلمان، به هنگام ترک ایران، مالیاتش را پرداخت نکرد تا اکنون به کشورمان سفر نکند که بعد ممنوع‌الخروج شود.

همچنین در رسانه‌ها و در خلال ماه‌های گذشته بارها در اخبار خواندیم فلان بازیکن به خاطر نپرداختن مالیاتش، ممنوع الخروج شده است!

مدیران باشگاه‌ها و به اصطلاح فوتبالی و ورزشی نیز از این امر مستثنی نبوده‌‌اند.

به همین دلیل بود که یک منبع موثق در سازمان مالیاتی اظهار کرد خیلی از بازیکنان بزرگ فوتبال در اداره مالیاتی به خاطر نپرداختن مالیات پرونده دارند.

بازیکنان حتی برای آنکه از منافذ پرشمار قوانین و ساختارهای مالیاتی بگریزند، حتی در متن قراردادهایشان نیز بندی به نام معافیت از مالیات را اضافه کرده‌ند که به زعم خویش ،‌باشگاه خود را ملزم به پرداخت مالیات کنند.

با توجه به اینگونه اقدامات عجیب از سوی اهالی فوتبال کشورمان که گفته می شود شمارش نیز کم نیست، در ظاهر این باشگاه است که بدهکار مالیاتی می شود که این موضوع به نوعی دور زدن قانون است.

واقعیت این است در آلمان که قوانین مالیاتی به دقت، وضع شده، فرهنگ پرداخت مالیات در تمام سطوح جریان دارد، با کنترل سازمان‌های نظارتی مالیاتی، هیچ موردی پنهان باقی نمی‌ماند تا جایی که یک مدیر موفق و توانمند همچون اولی هوینس،‌دیر یا زود اعتراف به اشتباه «نپرداختن مالیات معوقه‌اش» می‌کند.

اما متاسفانه نبود یکسری عوامل لازم همچون نبود فرهنگ پرداخت مالیاتی در بین تمام قشرهای جامعه، تبعیض پرداخت مالیات میان کم‌درآمدها و پردرآمد‌ها، نبود فرهنگ پرداخت مالیات به عنوان یک الزام در بین مردم و همچنین نواقص بسیار قوانین مالیاتی و و ... همه در اوضاعی که ساختار اقتصادی پرفراز و نشیبی دیده می‌شود، بازیکن،‌مربی و مدیر در ورزش فوتبال «مالیات گریز» شوند.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
بایرن مونیخ 2 بایرلورکوزن 1

624-fcb-fans-1.jpg


FCBayern.ir- هفته بیست و پنجم رقابتهای بوندسلیگا با انجام یک دیدار حساس بین تیم های بایرن مونیخ و بایرلورکوزن پیگیری شد.



به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ در این مسابقه تیم فوتبال بایرن مونیخ موفق شد با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست دهد.



بایرن مونیخ 2 بایرلورکوزن 1



گلها



مانزوکیچ "43

شواین اشتایگر "52

کیسلینگ " 90

کارت زرد



کنتنتو / رافینیا از بایرن



سپاهیچ / بندر از لورکوزن



بایرن مونیخ : نویر-رافینیا-بواتنگ-ون بویتن-کنتنتو-کروس(تیاگو)-شواین اشتایگر-گوتزه-مولر-روبن(ریبری)-مانزوکیچ(شکیری)



بایرلوکوزن: لنو-هیلبرت-توپراک -سپاهیچ-بونیسچ-بندر-رینارتز-کان-کاسترو-سون-کیسلینگ
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
تعیین زمان انتخاب رئیس جدید بایرن

fcb-depart.jpg


FCBayern.ir- با پذیرفته شدن درخواست استعفای اولی هوینس توسط باشگاه زمان انتخاب مدیر جدید بایرن مونیخ اعلام شد.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ بر طبق اساسنامه باشگاه بایرن مونیخ در مدت چهار هفته دیگر جلسه عمومی فوق العاده ای به منظور انتخاب رئیس جدید باشگاه تشکیل خواهد شد.

بدین منظور، کمیته مدیریت باشگاه در جلسه دیروز (جمعه، 14 مارس) به اتفاق آرا قطعنامه های زیر را به تصویب رساند:

1) برای انتخابات رئیس جدید باشگاه جلسه ای عمومی تشکیل خواهد داد به تاریخ؛

جمعه دوم ماه می (12 اردیبهشت 93)، ساعت 19.00 (به وقت آلمان) در سالن آئودی مونیخ

که حضور اعضای رسمی باشگاه در این جلسه امکان پذیر است.

2) پیشنهاد کمیته مدیریت برای تشکیل هیات مدیره جدید به قرار زیر است:

- کارل هوفنر - رئیس باشگاه
- رودولف شلز -معاون اول باشگاه
- پروفسور دکتر دیتر مایر - معاون دوم باشگاه
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
شکیری در مونشن گلادباخ؟

Xherdan-Shaqiri-Bayern-Munich.jpg


FCBayern.ir-به گزارش خبرگزاری tz در پایان فصل ژردان شکیری سوئیسی به تیم مونشن گلاد باخ قرض داده خواهد شد.


به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ با وجود اینکه این هنوز یک خبر غیر رسمی است، اما به گفته ی مکس ابرل مدیر گلادباخ این احتمال هست که شکیری 22 ساله که بعلت حضور بازیکنانی نظیر روبن، ریبری و مولر نتوانسته جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی بایرن داشته باشد، به عنوان جانشین خوان آرانگوی 33 ساله راهی گلادباخ شود.


البته با توجه به اینکه بایرن تجربه ی خوبی از انتقال قرضی بازیکنانش به تیم های دیگر داشته، شکیری با استعداد نیز می تواند همانند کروس و لام پس از پیشرفت در گلادباخ دوباره با قدرت به بایرن برگردد.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
حاشیه‌نگاری بر دادگاه رئیس باشگاه بایرن؛
«اولی هوینس» نه امپراتور بود، نه ژنرال، نه سلطان! فقط بنده خدا بود

هفته‌ای که گذشت، هفته‌ای شوک‌آور برای هواداران بایرن مونیخ بود؛ اولی هوینس مدیر موفق باشگاه بایرن مونیخ، در شرایطی که این تیم موفق‌ترین فصل را در آلمان و اروپا پشت ‌سر گذاشت، به جرم فرار مالیاتی به سه سال و نیم‌ زندان محکوم شد و با استعفا از مدیریت بایرن، سر تسلیم در برابر رأی دادگاه فرود آورد.

به گزارش «تابناک»، رخداد‌ها مهم‌ و تکان‌دهند بود، ولی بسیار آرام و بی‌حاشیه برگزار شد. پنجشنبه حکم دادگاه هوینس اعلام شد. جمعه وی از ریاست باشگاه بایرن استعفا داد و شنبه کارل هاپفنر، ‌به ریاست جدید باشگاه بایرن منصوب شد و همه این‌ها در حالی رخ داد که نه شاهد دخالت نمایندگان مجلس در اینجابجایی بودیم، نه صدراعظم و رئیس‌جمهور و نخست وزیر و وزیر وارد کار شدند تا مانع این حرکت شوند و نه کسی علیه کسی مصاحبه کرد و کار بر الفاظ آنچنانی کشید.

در این باره، ‌آنجلا مرکل، صدر‌اعظم آلمان پیشتر‌ها درباره حواشی پیرامون هوینس گفته ‌بود: «بسیاری از مردم آلمان پس از فاش شدن مشکلات مالیاتی از هوینس ناامید شدند که صدراعظم هم یکی از‌‌ همان مردم بود» و پس از رأی دادگاه در خصوص پذیرش حکم از سوی هوینس و رد کردن دادگاه تجدیدنظر گفته بود: «ادای احترام می‌کنیم به تصمیم اولی هوینس در مورد چشم‌پوشی از درخواست برای تشکیل دادگاه تجدید نظر».

اگر فکر می‌کنید اولی هوینس به اندازه هیچ یک از اسطوره‌های داخلی ما افتخار در کارنامه خود نداشت تا با ایجاد یک مشکل مالیاتی یکی از بزرگان کشور به کمکش بیاید، سخت در اشتباهید.

354461_257.jpg


اولی هوینس ‌در سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۹ برای سرخ‌پوشان مونیخی ۲۳۹ بازی کرد و به عنوان یک مهاجم موفق، ۸۶ گل زد و البته در کنار قهرمانی‌ در بوندس‌لیگا در سه قهرمانی اروپا نیز سهم داشت؛‌‌ همان بازیکنی که در سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۶ توانست ۳۵ بازی ملی انجام داده و پنج گل به ثمر رساند و البته در قهرمانی آلمان در جام ملت‌های ۱۹۷۲ و فتح جام جهانی ۱۹۷۴ سهیم شود؛ این‌ها تازه بخشی از افتخارات هوینس در زمین فوتبال است.

بایرن با مدیریت هوینس هم سال‌های پر افتخاری را پشت سر گذاشت. اگر از هجده قهرمانی زمان او در بوندس‌لیگا و دو قهرمانی اروپا و جهان نگوییم، همین تیمی که سال گذشته توانست بر سلطه چند ساله بارسلونا بر فوتبال اروپا پایان دهد و همه جام‌های ممکن یک سال را کسب کند یا راضی کردن پپ کبیر برای پیوستن به بایرن برای نشان دادن موفقیت و محبوبیت هوینس در میان بایرنی‌ها کافی است.

تحول اقتصادی در بایرن و پیوستن این تیم به ده تیم بزرگ سود‌ده جهان، تنها بخشی از دستاوردهای باواریایی‌ها در زمان هوینس بود. اما قهرمان ورزشی با چنین کارنامه‌ای درخشان و یک مدیر اسطوره‌ای با اعلام اینکه پس از مشورت با خانواده‌اش تصمیم گرفته ضمن پذیرفتن حکم دادگاه حتی اقدام به تجدید‌نظر هم نکند، گفت: «ادب حکم می‌کند که شخصا مسئولیت را به عهده بگیرم».

اما چه ماجرایی موجب شد تا اولی هوینس دادگاهی ‌و به زندان محکوم شود؟ چه کار خلاف قانونی، مدیر موفقی را که همه بایرنی‌ها به او دل بسته بودند، از پشت میز ریاست یک‌راست پشت می‌له‌های زندان می‌فرستد؟

پاسخ شاید برای ما خیلی خنده‌دار باشد. اتفاقی که هر روز در ورزش ما رخ می‌دهد و ‌رایج و طبیعی است؛ فرار مالیاتی! شاید اگر هوینس ایرانی بود، یا یک مشاور ایرانی خوب استخدام می‌کرد، این بلا بر سرش نمی‌آمد!

چند ماه پیش، رسانه‌های آلمانی اعلام کردند، این مدیر با نفوذ و موفق در عرصه ورزشی ۳۳ میلیون یورو در حسابی در زوریخ داشته که در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ مالیاتش را نپرداخته است؛ رقمی که نخست گفته شد ۳. ۵ میلیون یورو‌ست و ‌بعد حتی از رقم ۱۸ میلیون یورو سخن به میان آمد.

354463_568.jpg


از‌‌ همان زمان که این موضوع جنجالی توسط چند خبرنگار ورزشی سمج در آلمان برای اولین بار در رسانه‌ها انتشار یافت، اعلام شد، در صورتی که رئیس ۶۲ ساله ‌نتواند دلایلی منطقی برای این کار خود بیاورد، حتی امکان دارد به حبس ده ساله محکوم شود.

و به دنبال گزارش‌های انتشار یافته بود که وی وادار شد، به اشتباهش اعتراف کند. در ماه آوریل بود که اعلام شد، این مقام ارشد «باوارایی‌ها» ‌ داوطلبانه اعلام کرده مالیات یکی از حساب‌های بانکی‌اش را در سوئیس نپرداخته؛ بنابراین، در سیستم بانکی آلمان به ثبت نرسیده است.

او درباره تخلفات خود خطاب به دادگاه گفت که از اشـتباهات خود با تمام وجود متأسف است. دادستانی آلمان نیز در مواجه با اعترافات وی و اظهاراتی که داشت، ‌ گفت که هوینس به این دلیل ‌چنین کاری کرد‌ که از آغاز روند تحقیقات علیه خود را می‌دانست.

سرانجام روز پنجشنبه دادگاه اولی هوینس را به سه سال و شش ماه حبس محکوم کرد؛
جریمه‌ای که می‌توانست سنگین‌تر از این هم باشد، ولی به دلیل همکاری هوینس با دادگاه و پذیرفتن خطای خود به سه‌ سال و نیم سال تقلیل یافت.

همه این اتفاقات در حالی رخ داد که هیچ‌کس حتی یک بار ‌در رسانه‌ها مصاحبه نکرد که «اگر زبان باز کنم، پای خیلی‌ها به میان می‌آید» و «اگر سقوط کنم خیلی‌ها را با خود به پایین می‌کشم». کار حتی به کمیسیون اصل نود یا چیزی شبیه به آن مجلس آلمان هم کشیده نشد که چون فوتبال پرطرفدار است و بایرن تیم اول آلمان است، باید با دقت و موشکافانه پرونده فساد مالی را بررسی کنیم و نتیجه‌اش این شود که پس از شش ماه، هیچ خروجی از این پرونده به بیرون درز نکند. هیچ مقام بلندپایه‌ای هم پا پیش نگذاشت که هوینس اسطوره است و باید قدر اسطوره‌ها را‌ دانست و با به رخ کشیدن آن بخواهد در حکم دادگاه تخفیفی ایجاد کند. خیلی ساده و شفاف همه از همه ‌چیز خبر‌دار شدند. حتی رقم موجودی حساب اولی هوینس هم در اختیار مطبوعات قرار گرفت و همین شفافیت، موجب شد تا مدیر باشگاه بایرن هم تخلف خود را به خوبی بپذیرد و سر تسلیم در برابر دادگاه فرود آورد.

اما چه می‌شود که در آلمان مرد اول باشگاه اول آلمان که هوادارانش نه تنها از مرزهای آلمان که حتی از قاره سبز هم فرا‌تر رفته و چندین و چند برابر پرطرفدار‌ترین تیم ایران هوادار دارد به این روز می‌افتد، ولی در ایران ورزشکاران چندان برایشان مهم هم نیست که مالیات بپردازند و چندان در فرار مالیاتی ماهرند که حتی خارجی‌های هم که به ایران وارد می‌شوند، زود راهکار فرار مالیاتی را یاد می‌گیرند. نمونه‌اش برانکو، سرمربی تیم ملی ایران در جام‌جهانی که به خاطر فرار مالیاتی اجازه ورود به ایران را ندارد.

شاید ضعف ساختار قوانین مالیاتی کشورمان، یکی از مهم‌‎‌ترین دلایلی باشد که خیلی‌ها را مجاب می‌کند تا از مالیات فرار کنند. زمانی نیست که خبر ممنوع‌الخروج شدن یک بازیکن به دلیل ‌پرداخت نکردن مالیات را نشنویم، یا همین چند وقت پیش بود که پروین در ماجرای قراردادهای پرسروصدای پرسپولیسی‌ها، یک سر هم به اداره امور مالیاتی رفت تا با یک ریش سفیدی بخشش مالیاتی بازیکنانش را بگیرد.

بررسی‌های انجام گرفته در قراردادهای ثبت شده در سازمان لیگ فوتبال ایران نشان می‌دهد، مربی و بازیکن به طور کلی تنها مقداری از مبلغ قراردادشان را روی کاغذ درج‌ و بقیه را‌ پنهان از باشگاه دریافت می‌کنند. بازیکنان حتی برای آنکه از منافذ پرشمار قوانین و ساختارهای مالیاتی بگریزند، در متن قرارداد‌هایشان نیز بندی به نام معافیت از مالیات را افزود‌‌ه‌ند که به زعم خویش، ‌باشگاه خود را ملزم به پرداخت مالیات کنند. تا همین امسال هم بیشتر بازیکنان پرداخت مالیات‌ها را به عهده باشگاه‌ها می‌گذاشتند و خودشان از پرداخت مالیت سر باز می‌زدند. شاید تنها بازیکنانی که مالیاتشان را همواره پرداخته و این موضوع را در رسانه‌ها هم بیان کرده‌اند ان دسته بازیکنان ایرانی هستند که سال‌ها در فوتبال اروپا بازی کرده‌اند و مجبور به پرداخت مالیات بوده‌اند.

واقعیت این است در آلمان که قوانین مالیاتی به دقت، وضع شده، فرهنگ پرداخت مالیات در تمام سطوح جریان دارد، با کنترل سازمان‌های نظارتی مالیاتی، هیچ موردی پنهان ‌نمی‌ماند تا جایی که یک مدیر موفق و توانمند همچون اولی هوینس، ‌دیر یا زود اعتراف به اشتباه «نپرداختن مالیات معوقه‌اش» می‌کند.
پرونده هوینس موارد گوناگونی دارد که هر یک می‌تواند یک کارگاه آموزشی و یک درس بزرگ برای فوتبال ما و حتی رفتار اجتماعی ما باشد؛ اما اگر گوش شنوایی پیدا شود.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
عکس روز؛ صندلی خالی هوینس در آلیانز آره نا

2c0h554.bildszy.jpg


طرفداری - صندلی اولی هوینس که به 3/5 سال حبس محکوم شده است و از ریاست باشگاه بایرن استعفا داد، امروز در بازی بایرن و لورکوزن خالی بود.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
پنجاه بازی بدون شکست در بوندسلیگا

bayern%20player%203.jpg


FCBayern.ir- بایرن مونیخ توانست پنجاهمین بازی بدون شکست خود در بوندسلیگا را با موفقیت پشت سر بگذارد. این تیم هفدهمین برد متوالی خود را امشب در مقابل تیم چهارم جدول بوندسلیگا، بایر لورکوزن در حالی به دست آورد که در برخی از دقایق بازی، جنگ سختی در میانه‏ میدان بین این دو تیم جریان داشت. دو تیمی که در چهارچوب مسابقات قهرمانی اروپا نیز در همین هفته در مقابل حریفان خود صف آرایی کرده بودند.


به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ با توجه به پیروزی بدست آمده و شکست دورتمند مقابل حریفش، می‏توان نتیجه گرفت که بایرن می‏تواند هفته‏ آینده قهرمانی بندسلیگا را خیلی زودتر از اتمام لیگ جشن بگیرد. زودتر از هر قهرمانی زودهنگامی که تا به حال در بوندسلیگا بدست آمده است.


امشب 71000 تماشاگر در آلیانز آرنا شاهد نبرد سخت مردان پپ برای ایجاد فرصت در مقابل حریف خود در نیمه‏ اول بودند. نیمه‏ کم افت و خیزی که با پاس زیبای شواینی و گل ضربه‏ سر مانژوکیچ به پایان رسید. هفده دقیقه‏ از شروع نیمه‏ دوم نگذشته بود که سازنده‏ گل اول، از روی ضربه‏ ایستگاهی به زیبایی هر چه تمام‏تر گل دوم را به ثمر رساند. بعد از این گل بایرن به سادگی بازی را اداره کرد؛ اما در دقایق تلف شده‏ نیمه‏ دوم کلین شیت نویر توسط ضربه‏ سر کیسلینگ شکسته شد.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
مهم نیست چه زمانی قهرمان لیگ شویم

624-Pep.jpg


FCBayern.ir- گواردیولا عقیده دارد زمان قهرمانی بایرن مهم نیست و فقط حفظ فرم تیم مهم است.
پس از پیروزی دو بر یک بایرن در مقابل پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی بایرن مونیخ پس از بازی به خبرنگاران گفت: "مهم نیست که چه زمانی ما قهرمن لیگ می شویم، مهم این است که عملکرد خود را در سطح بالا حفظ کنیم."
سپس او در مورد بازی گفت: "در نیمه اول ما خوش شانس بودیم. ما یک یا دو بازی دیگر لازم داریم تا از عنوان قهرمانی دفاع کنیم ولی ما باید همچنان تمرکز داشته باشیم و تمرکز خود را تقویت کنیم."
گواردیولا که اصلا از عملکرد بازیکنانش راضی نبود گفت: "ما نباید بیش از حد در مرکز بازی می کردیم وباید بیشتر به کناره ها می رفتیم."
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
هوینس روح بایرن است

uli-edmond.jpg


FCBayern.ir- ادموند اشتویبر رئیس هیئت مدیره باشگاه بایرن مونیخ شب گذشته با حضور در تلوزیون باواریا از بازگشت هوینس پس از تحمل مدت زمان زندان، در بایرن استقبال کرد.
به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ اشتویبر در پاسخ به این سوال که آیا حضور هوینس در آینده بایرن پس از صدور حکم سه سال و نیم زندان برای فرار از پرداخت مالیات امکان پذیر است؟، این گونه پاسخ داد: "من از حضور هوینس خوشحال خواهم شد. درهای بایرن همیشه به روی هوینس باز خواهد بود. اولی همیشه روح این باشگاه خواهد ماند و برای آینده نیز هر چیزی امکان پذیر است."
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
نظرات بازیکنان بعد از بازی با لورکوزن

bayern-play.jpg


FCBayern.ir- بایرن مونیخ موفق شد به رکورد 50 بازی متوالی بودن شکست در بوندس لیگا برسد و به قهرمانی دوباره نزدیک است.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ بایرن مونیخ در شرایطی مقابل لورکوزن به برتری 2-1 دست یافت که پپ گواردیولا به بازیکنانی همچون لام، دانته و ماتینز استراحت داد، نظرات برخی از بازیکنان دو تیم را در مورد این دیدار:

باستین شواین اشتایگر: این ضربات را مدت طولانی است که تمرین می‌کنم، گلی که زدم و نتیجه را 2 بر صفر کرد یکی از مهمترین گلها بود چرا که از نتیجه مطمئن شدیم، می‌خواهم کار خودم را انجام دهم ، وضعیت مچ‌ پایم در شرایط خوبی است و تلاش می‌کنم به شرایط مطلوبم برسم، به خاطر دارم زمانی که توانستم در ماینتس قهرمانی را مسجل کنیم جشن بزرگی بود و تکرار آن شرایط ایده آل است، اما اینکه چه زمانی به این پیروزیدست یابیم اهمیت نمی‌دهیم.

توماس مولر: حتی زمانی که به فکر حمله نبودیم کنترل بازی را در دست داشتیم، تاکتیک لورکوزن مخرب بود ما پیروزی‌های بزرگی در هفته های گذشته بدست آورده ایم، تیم بزرگی داریم اگرچه در بازی مقابل آرسنال در ترکیب نبودم به هر حال زندگی ادامه دارد و هنوز بازی‌های مهمی در پیش داریم.

هیونگ مین سون (بازیکن لورکوزن): نا امید کننده است که من موقعیت رو از دست دادم شاید اگر می‌توانستم گل رو به ثمر برسونم شرایط بازی تغییر می‌کرد و ما شاید شانس پیروزی را بدست می آوردیم، خیلی نراحت هستم، تیم از هر جهت من را حمایت کرد و سخت است که بپذیری چنین موقعیتی را از دست بدهید.
 
بالا