• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

کلوب هواداران بایرن مونیخ

Miracles

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2010
نوشته‌ها
446
لایک‌ها
805
ماریو گوتزه به عنوان جذاب ترین بازیکن فصل بوندسلیگا انتخاب شد

img_20140415_171346.jpg
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
جریمه رافینیا :محرومیت در سه بازی

rafiniha.jpg


FCBayern.ir- رافینیا مدافع برزیلی بایرن به خاطر دریافت کارت قرمز در بازی برابر دورتموند سه بازی در چارچوب رقابتهای بوندس‌لیگا محروم شد.


به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛رافینیا که در بازی برابر دوتموند به دلیل درگیری با میختاریان کارت قرمز دریافت کرد با محرومیت سه جلسه‌ای همراه شد و به این ترتیب مدافع برزیلی بایرن‌مونیخ در بازی های برنشوایگ، وردربرمن و هامبورگ نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.


در همین حال دروزاه‌بان اول بایرن‌مونیخ مانوئل نویر به تنهایی تمرین کرد تا برای نیمه نهایی جام حذفی برابر کایزرسلاترن آمادگی لازم را به دست آورد، او در بازی برابر دورتموند دچار مصدومیت شده بود.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
انتقاد شدید الیور کان از پپ و بازیکنان بایرن

kahn-oli.jpg


FCBayern.ir- الیورکان یکی ار اسطورهای باشگاه بایرن مونیخ از اوضاع نه چندان خوب این روزهای باشگاه مونیخی انتقاد کرده واعلام داشته اگر این وضع بد ادامه داشته باشد بایرن در مقابل با رئال از شانس پیروزی برخوردار نخواهد بود.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ الیور کان در این ارتباط یک گفتگوی مفصل با شبکه zdf آلمان داشته است که توجه شما را به گوشه هایی از این مصاحبه انتقادی جلب می نمائیم :


-بایرن مشکل دارد .این را هر فرد غیر فوتبالی نیز می تواند تشخیص دهد .بی انگیزگی و خستگی و عدم نشاط کافی در این تیم موج می زند.واز طرفی دیگر تیم دچار غرور کاذب و اعتماد به نفس بیش از حد زیادی شده اینها همه میتوانند برای بایرن خطرناک ومشکل آفرین باشد تیم باید هرچه زودتر از این مسائل فاصله بگبرد و به روند عادی خود یعنی قبل از قهرمانی در لیگ برگردد.قهرمانی در لیگ و خوشحالی پس از آن دیگر باید تمام شود وتوجه وتمرکز لازم و عدم غرور بازیکنان باید دوباره احیا گردد.

-من این را هم در مقاله ورزشی خود در دویچه زایتونگ هم بیان کردم پپ لیگ را رها کرده واین بسیار خطرناک است این می تواند بزرگترین اشتباه مرد اسپانیایی لقب بگیرد.

-بوندس لیگا با لیگ های دیگر فرق دارد در اینجا نمیتوانید لیگ را رها نمائید وتمام توجه خود را بر روی بازیهای بزرگ دیگر قرار دهید زیرا این باعث می شود بازیکنان به تدریج از امادگی لازم و فرم خوب واصلی خود کم کم فاصله بگیرند واگر این فاصله زیاد شد برگشتن به آن بسیار مشکل و سخت خواهد بود.

-از زمانی که بایرن جام بوندسلیگا را برده ، هیچ بازی را نبرده است . دلیلش مشخص است . توماس مولر پس از شکست 3-0 به دورتموند گفت که تیم از نظر روحی بی انگیزه است . تجربه شخصی من می گوید که این خیلی خطرناک است . در فصل 99-1998 ، بوندسلیگا در هفته 31 برای ما تمام شد و سه هفته بعدش در فینال چمپیونزلیگ مقابل بونایتد بازی کردیم و باختیم . دو سال بعدش درست بر عکس شد . در لیگ در ثانیه آخر برنده شدیم اما چهار روز بعدش والنسیا را شکست دادیم .شما نام این مساله را چه می گذارید ؟

-بی انگیزگی و عدم تمرکز کافی در تیم موج میزند گواردیولا باید هرچه زودتر این معضل را بر طرف نماید.این وظیفه یک مربی بزرگ مانند گواردیولاست که هرچه زودتر تیم را جمع کند و تمرکز نشاط و انگیزه را دوباره به تیم تزریق نماید.

-وقتی این قدر زود در یک تورنمنت برنده می شوی ، چنین مشکلاتی به وجود می آیند . بازیکنان در بازیها 100 درصد حاضر نمی شوند . پپ می خواهد که بازیکنان خسته نشوند اما این در شرایط فعلی یک اشتباه است . باید دید که بایرن مقابل کایزرسلاترین چه واکنشی دارد .

-بدون بازی خوب در لیگ و نداشتن انگیزه کافی برای ادمه بازیهای بوندس لیگا نمی شود در لیگ قهرمانان موفق شد این موارد با یکدیگر مانند زنجیر وابسته می باشند.شما پیوسته باید فرم خوب بدنی خود را حفظ نمائیداین وضع باید همواره استمرار داشته باشد. این را تجربه چند ساله ام به من می گوید.

- من حس بدی دارم و فکر میکنم اگر این اوضاع ادامه یابد، تیم مقابل باشگاه قدرتمندی مانند رئال به مشکل اساسی بر می خورد و شانس کمی برای صعود خواهد داشت.امیدوارم بازیکنان و کادر فنی بایرن بتوانند مشکلات پیش آمده را هرچه زودتر پشت سر بگذارند و در ادامه لیگ و همچنین لیگ قهرمانان بهتر عمل نمایند
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
بایرن مونیخ گواردیولا یا گواردیولای بایرن مونیخ (بخش دوم)

pep_fcb_plus.jpg


FCBayern.ir- پپ گواردیولا فردی باهوش و خلاق و یکی از ستایش شده ترین مربی های فوتبال است. مربی جوان و خوش فکر که در همان اوایل کار خود در بارسلونا توانست تفکرات خود را بر روی این تیم پیاده کند تفکراتی که بعد ها به تیکی تاکا مشهور شد،البته واژه درست تر آن تیکی تاکای گواردیولا..

دوران حضور وی در بارسلونا با درخشش بازیکنانی چون مسی، ژاوی، اینیستا، بوسکتس، آلوز و ... همراه بود. برخی از کارشناسان و بینندگان فوتبال بر این موضوع تاکید دارند که گواردیولا در زمان حضورش در بارسلونا کار خاصی انجام نداد و فقط تاکتیک تیم را عوض کرد و دوران اوج بارسلونا مربوط به بازیکنان آن تیم به خصوص لیونل مسی مرتبط میشود. این نظریه شاید در نگاه اول کمی درست باشد ولی وقتی واقعا به موضوع پیش رو فکر میکنیم و به عمق این مهم دست پیدا میکنیم ، آن را اتهامی بی اساس به پپ گواردیولا میدانیم. لیونل مسی آرژانتینی هر 4 سالی که صاحب توپ طلا شد گواردیولا سرمربی بارسلونا بود. ژاوی و اینیستا این دو هافبک خلاق پس از استعفای گواردیولا و در فصل 2012/2013 افت محسوسی داشتند یا بهتر است بگوییم بارسلونا افت کرده بود. دیگر خبر از بازی ناب کاتالان ها در زمین نبود. حتی قهرمانی آن ها در لیگ هم به لطف حضور ستارگانش بود به خصوص گلزنی های لیونل مسی... ولی آن ها در اروپا مقتدر نبودند. و نمایش ضعیف برابر تیم پاری سنت ژرمن و باخت تحقیر آمیز برابر بایرن مونیخ مصداق این موضوع است. در جام حذفی هم پس از شکست در خانه برابر رئال مادرید از گردونه رقابت ها حذف شدند. حتی خود طرفداران بارسلونا هم گواردیولا را نه تنها بهترین مربی چند سال اخیر بلکه از بهترین های تاریخ باشگاهشان میدانند. او با بارسلونا در 4 سال 14 جام مختلف گرفت و رکوردی منحصر به فرد به جای گذاشت. حتی بارسلونایی که الان تحت هدایت مارتینو آرژانتینی است باز آن صلابت گواردیولا را ندارد. هر چند آن ها تا به اینجای فصل نمایش قابل قبولی داشته اند ولی باز هم دوست داران بارسلونا تیم پپ را بیشتر میپسندند...

پس از جدا شدن گواردیولا از بارسلونا در اواخر فصل او یک سال را تصمیم به استراحت گرفته بود. در این یک سال شایعات و اخبار فراوانی مبنی بر علاقه گواردیولا برای هدایت یک تیم به چشم میخورد. شاید از مهم ترین آن ها مربیگری برای منچستر بود، چیزی که خود الکس فرگوسن هم به دنبال آن بود زیرا فرگوسن تصمیم به بازنشستگی از فوتبال را داشت و خودش به دنبال آوردن این مربی خوش فکر به اولتدرافورد بود. با تمام این شایعات و اخبار در اواسط فصل گذشته طی یک هفته ای که از علاقه سران باشگاه بایرن مونیخ به پپ اخباری میرسید. گواردیولا به شایعات پایان داد و رسما به بایرن پیوست .. خبری تعجب بر انگیز، خبری خوب ، بد، زشت.... خبری خوب از این نظر که پپ از بین این همه باشگاه در جهان بایرن را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرده بود و مشتاق به حضور در این تیم بود و برای هواداران نیز خبری خوش محسوب میشد. خبر بد این که یوپ هاینکس را دیگر در فصل بعد نمیبینیم و تیم بی نقصی که او آن را ساخته به دست تفکرات یک مربی اسپانیایی خواهد افتاد. و خبر زشت این که چرا در این موقع از فصل این موضوع بیان شد. در اواسط فصلی که بایرن تمام بازی های خود را با اقتدار میبرد و در اروپا هم بی رقیب بود... آیا بهتر نبود این موضوع آخر فصل مطرح میشد. به هر حال هر چه که بود گفتن این خبر نه تنها برای بایرن گران تمام نشد بلکه هم به یوپ هاینکس قدرت زیادی داد و هم شوری وصف ناشدنی در تیم به وجود آمد و آن ها را مصمم به کسب موفقیت حتی به خاطر هاینکس کرد. بازیکنان تیم همه و همه او را مانند پدر خود دوست میداشتند و فقط کافی بود به برخورد بازیکنان با وی دقت میکردید. هر چه بود فصل با موفقیت هایی تاریخی برای باواریایی ها به اتمام رسید و پس از چند هفته مربی خوش فکر اسپانیایی کار را بر دست گرفت و با خونسردی کامل تفکرات خود را بازی به بازی بر تیم پیاده میکرد. او در ماه های گذشته بیشتر وقت خود را صرف یادگیری زبان آلمانی برای ارتباط بهتر و گیراتر با بازیکنان خود کرده بود... بایرن مونیخ دارای نیمکتی قوی و تیمی یکدست است. به طوری که در نبود یک بازیکن تیم انسجام خود را زیاد از دست نمیدهد. این تیم ستاره محور نیست... و مربی بزرگی را بر بالا سر بازیکنانش میبیند... همه این ها به مدیریت قوی و آینده نگری کادر مدیریتی این تیم که بر خلاف اکثر تیم های بزرگ فوتبال از اساطیر همین باشگاه هستند انجام میشود. تیمی که با سرمایه خصوصی جزو 3 باشگاه ثروتمند جهان است. یکی از مدرن ترین ورزشگاه های جهان را دارد، امکانات رفاهی خوب دارد، ترکیبی از ستارگان فوتبالی با تجربه و جوان را در خود میبیند. هیئت مدیره باشگاه متشکل از اساطیر با تجربه باشگاه و مدیران اقتصادی برتر است، مدیر ورزشی یعنی ماتیاس سامر فردی بسیار باهوش است و تحت هر شرایطی با کمک به باشگاه و مربی و مشورت هایش راه کار هایی جدید ارائه میدهد، هم اکنون نیز یک مربی بزرگ و جوان را بر سر بازیکنانش میبیند و... تمام این موضوعات عامل مهم موفقیت یک باشگاه محسوب میشود. تجربه از شکست ها و پیروزی های گذشته ، درایت و مدیریت در زمان حال،و آینده نگری سه عنصر اساسی در بهترین باشگاه آلمان است که از دلایل اصلی انتخاب گواردیولا بر این تیم نیز بوده است.

وی اوایل حضورش در بایرن و در دیداری تدارکاتی به مصاف شاگردان قبلی خود در بارسلونا رفت و آن ها را شکست داد. در اوایل فصل او در سوپر جام آلمان در نبود بازیکنان اصلی خود از جمله نویر و ریبری شکستی برابر دورتموند متقبل شد و به نظر شروع خوبی نبود. هر چند جام آن چنان با ارزشی نبود و بازیکنان اصلی بایرن هم غایب بودند ولی باز هم واکنش منتقدان را برانگیخت. سپس با شروع بوندسلیگا وی رفته رفته تیم را بهتر آنالیز میکرد و شروع خوبی با بایرن داشت و کم کم شاهد تغییرات در تیم بودیم... در حالی که همه انتظار داشتند او با سیستم فصل پیش بازی کند یعنی 4-2-3-1 یا در صورت امکان سیستم 4-3-3 بارسلونا را در بایرن پیاده کند ولی گواردیولا تفکرات تاکتیکی ناب خود را در سیستم ریسک پذیر 4-1-4-1 میدید. با آمدن گوتزه و تیاگو به بایرن و ترافیک بازیکن در خط هافبک، هر روز ترکیب مد نظر گواردیولا از سوی خبرگزاری های ورزشی مجلات و رزنامه ها، منتقدین و بینندگان فوتبال پیش بینی میشد... ولی نه، باز هم نه... کسی حتی نمیتوانست به تفکرات پپ در چیدن ترکیب و نحوه بازی نزدیک شود... تنها چیزی که قبل حضور وی در باشگاه مونیخی مد نظر بود این بود که یقینا سبک تیکی تاکا را او با خود به بایرن تزریق خواهد نمود ولی به مرور زمان مشخص شد به روشی دیگر این کار را انجام میدهد. وی در اولین قدم و در اولین غافلگیری فیلیپ لام را که بهترین مدافع راست دنیا بود را به مرکز زمین فرستاد. موضوعی که به ذهن هیچ کس نمیرسید... دلیل او برای این کار چه بود؟! آن هم در سیستمی که شماره 6 یا همان هافبک دفاعی تیم اساسی ترین نقش را در آن ایفا میکند... انتقال توپ از دفاع به حمله و کنترل شرایط بازی از مهمترین وظایف این پست در سیستم 4-1-4-1 است. این جا به جایی بهت و حیرت مونیخی ها و طرفدارانش را به دنبال داشت. این در حالی بود که بایرن هافبک های طراز اول زیادی داشت که میتوانستند در نظر اول بهتر از فیلیپ لام در این پست جواب بدهند مثل شواینی، کروس، تیاگو و مارتینز... ولی فیلیپ لام در آن پست چنان جا افتاد و خوب بازی کرد که خلا بازیکنان نام برده به هیچ وجه حس نشد... وقتی از گواردیولا در مورد چنین تغییری سوال پرسیده شد وی در جواب گفت من با بازیکنان بزرگی در دنیا کار کرده ام ولی به تا به حال بازیکنی به زیرکی فیلیپ لام ندیده ام؛ واقعا هم چنین بود. فیلیپ لامی که یک فول بک کلاسیک بود چنان در این پست جا افتاد که اعتماد پپ را به رافینا برای دفاع راست به دنبال داشت. و بازیکنان دیگر را به بازی در پست های دیگر گرفته بود. باید قبول کرد که رافینا هر چقدر بازیکن خوبی باشد ولی تاثیر لام را در دفاع راست ندارد. فیلیپ لام علی رفم جثه کوچکش بسیار تیزهوش و بی نظیر است. او پاس هایی دقیق و گره گشا میدهد و تکل ها و توپ گیری عالی دارد و بعد از گذشت چند هفته در پست 6 کاملا جا افتاد... بدین ترتیب اولین سورپرایز پپ در بایرن این موضوع تلقی میشود.

بایرن همان اوایل فصل چند بازیکن خود را از جمله خاوی مارتینز، شواین اشتایگر و تیاگو را به دلیل مصدومیت در مقطعی از دست داد و این موضوع ارزش و هنر گواردیولا را چندین برابر کرد. خلا آن ها نه تنها حس نشد بلکه بایرن بدون شواین اشتایگر و تیاگو چلسی را در فینال سوپر کاپ در یک بازی انتقامی، برتر و خاطره انگیز شکست داد و اولین جام خود را با پپ کسب کرد... بعد از کسب اولین جام گواردیولا با فروتنی این جام را متعلق به یوپ هاینکس دانست و گفت تیمی که امروز قهرمان شد حاصل کادر مدیریتی قوی و درایت و تاثیر هاینکس است. تیم باواریایی تحت هدایت گواردیولا جام باشگاه های جهان را هم بدون شواین اشتایگر و روبن کسب کرد و بدین ترتیب بایرن مونیخ با 5 جام سال تاریخی خود را تمام کرد تا گواردیولا همان اول عناصر برتری خود را ثابت کند...

با رفع مصدومیت ها به مرور زمان برخی بازیکنان به ترکیب تیم برمیگشتند. ولی پپ باز هم در هر بازی با ترکیبی خاص وارد زمین میشد و تفکرات عجیبی داشت. در یکی از یک طرفه ترین و زیباترین بازی های فصل لیگ قهرمانان، بایرن مونیخ به مصاف منچستر سیتی رفت که زهر دارترین تیم جزیره بود. بازی که هنوز به عقیده بسیاری از طرفداران بایرن یکی از بهترین نمایش های تیم تا بدین جا بوده است. بایرن تا دقیقه 80 آن بازی بدون داشتن مهاجم هدف منچستر سیتی را در خانه خود مبهوت قدرت خود کرده بود و در نهایت 3-1 بازی را برد. بایرن مونیخ تحت هدایت گواردیولا به رکورد های بی نظیری دست یافت از جمله بیشترین برد پیاپی در لیگ قهرمانان و زودترین قهرمانی بوندسلیگا از مهمترین رکوردهای بایرن محسوب میشود... چیزی که به مرور زمان مشخص شد سبک دگرگون شده بایرن مونیخ بود. حالا میشود گفت سبک بازی بایرن شباهتی به تیم سال قبل ندارد و گواردیولا اینچنین تاثیر خود را گذاشت. زمانی که وی در بارسلونا بود به مهاجمان هدف آن موقع اعتقادی نداشت و شاید همین موضوع روابط سردی بین او و زلاتان ایجاد کرده بود. او از لیونل مسی به عنوان مهاجم کاذب در تیم خود استفاده میکرد و به نظر قصد داشت همین کار را در بایرن انجام دهد. آمدن گوتزه به بایرن و شباهت های بازی او به مسی هم مزید بر علت شده بود. در بیشتر بازی ها مولر این نقش را در زمین ایفا میکرد و این سبک در بایرن بعضی اوقات جواب میداد، بعضی اوقات نه... مثلا در بازی رفت با منچستر سیتی جواب داد ولی در بازی لیگ مقابل لورکوزن خلا یک تمام کننده قهار شدیدا حس شد... شاید اگر مانژوکیج مهاجم تنبلی نبود و در کار های دفاعی و پرسینگ تیم شرکت نمیکرد چه بسا او را هم به سرنوشت زلاتان ربط میدادیم ولی خوشبختانه پپ کمی تفکراتش مبنی بر استفاده از مهاجم کاذب را تغییر داده بود. ولی کماکان سبک تیکی تاکای گواردیولا را در بایرن میدیدم. هر چند متفاوت ولی به هر حال باید قبول کرد که چنین بود و هست...

گواردیولا همچون دوران بارسلونا در بایرن نیز ستایش میشد، با اینکه سال اول حضور وی بود ولی باز هم تاثیرات خود را گذاشت. وی در هر بازی با ترکیبی متفاوت بازی میکرد. همین موضوع تاکتیک تیم مقابل را به هم میریخت و خود طرفدران بایرن نیز از چینش بازیکنان در عجب بودند و نمیتوانستند حتی حدس بزنند. شاید یکی از ارکان مهم در پیروزی های بایرن همین نکته بود. خوشبختانه بایرن بازیکنانی تاثیر گزار زیادی دارد که در صورت عملکرد ضعیف یک بازیکن بازیکن دیگر تاثیر خودش را میگزارد. اگر ریبری خوب نبود، روبن ستاره آن بازی بود و بالعکس، اگر مولر خوب نبود، گوتزه میدرخشید، اگر شواینی خوب نبود کروس یا تیاگو به تیم ثبات میدادند و این موضوع برگ برنده پپ بود. شاید تنها انتخابی که در بایرن میشد حدس زد مانوئل نویری بود که درون دروازه قرار داشت. حتی در خط دفاعی هم شاهد تغییرات بودیم آن هم آمدن خاوی مارتینز در آن پست که این موضوع ریسک شدید را به دنبال داشت... به هر حال با وجود اینکه خاوی مارتینز بازیکنی جنگنده و دفاعی بود ولی شاید انتخاب او برای دفاع وسط کمی عجیب به نظر میرسید حتی خودش گفته است که من مشکلی با بازی در قلب خط دفاعی ندارم ولی دوست دارم در پست تخصصی ام یعنی همان هافبک تدافعی بازی کنم. با این وجود پپ او را در بازی های مهم و بسیاری از جمله بازی رفت با دورتموند در لیگ در این پست به بازی گرفت... به نظر شما دلیل این انتخاب چه بود؟!! شاید پپ قصد دارد سبکی منحصر به فرد در فوتبال معرفی کند و به عنوان مدافع هافبک از وی استفاده کند. شاید به دلیل قدرت حفظ توپ بالایش همزمان با قدرت بدنی قابل قبول و خصوصیات جنگندگی اش این پست را در بازی هایی به وی میسپرد!!! تمام این ها حدس و گمانه زنی است، هر چند تا حدود زیادی همینطور است ولی باز هم پپ تفکراتی دارد که به راحتی نمیتوان به آن دست یافت. ترافیک شدید بایرن در خط هافبک و فیکس بودن روبن و ریبری گواردیولا را مجبور میکند بازیکنان بزرگی از جمله مولر ، گوتزه یا مانژوکیج را به صورت چرخشی بازی دهد... این موضوع برخی اوقات در خصوص خاوی مارتینز، بواتنگ، شواین اشتایگر و کروس نیز صدق میکند... به نظر گواردیولا نظر خاصی بر تیاگو دارد و وقتی مصدوم نیست او را تقریبا در اکثر بازی ها فیکس بازی میدهد...

در این فصل قدرت بایرن در حفظ توپ و خط هافبک خلاق و توانمندش است... موضوعی که باعث شده به عقیده برخی کارشناسان بایرن به خطرناکی فصل قبل نباشد. هر چند هنوز خطرناک ترین تیم اروپا برای هر رقیبست، ولی باید قبول کرد به صلابت فصل قبل هنوز نرسیده است. بایرن گواردیولا خصوصیات خاص خود را دارد؛ نکات منفی دارد، نکات مثبت دارد. از آنجا که بیشتر تمرکز بر حفظ توپ است در کارهای دفاعی خصوصا در ضد حملات به مشکل برمیخورد. اگر بایرن دروازه بان جسور و خارق العاده ای به اسم نویر نداشت شاید مشکلات در خط دفاعی بیشتر میشد... بایرن در زمان حال و طی تاکتیک های گواردیولا حفظ توپ را سرلوحه کار خود قرار داده و میتوان گفت بقیه تاکتیک تیم زیر مجموعه حفظ توپ است، این زیرمجموعه شامل: حفظ توپ وکنترل بازی در شرایطی که تیم به نتیجه رسیده است، حملاتی گسترده با اکثر بازیکنان با پاس های زیاد، پاس های در عرض بی شمار چه زمینی و چه بلند برای باز کردن دفاع بسته حریف، جا به جایی سریع و تعویض پست ناگهانی بازیکنان برای سردرگمی تیم حریف به خصوص روبن،ریبری، گوتزه... و نکات کلی دیگر از تاکتیک های گواردیولا در این فصل بوده است... به نظر در بازی هایی که سیستم مهاجم کاذب پپ به مشکل برمیخورد وی دست به دامان مانژوکیج و پیزارو میشود مثل پیروزی برابر اشتوتگارت که با آمدن مانژوکیج و بعد پیزارو روند بازی تغییر کرد و بایرن به پیروزی رسید. گواردیولا به مرور زمان میفهمید که سبک های دیگری هم در فوتبال برای نتیجه گرفتن است و داشتن یک مهاجم کلاسیک قهار در هر تیم لازم است. مانژوکیج به عنوان یک مهاجم هدف و با خصوصیات جنگندگی بالا و در خدمت تیم بودن کمک شایانی در برخی بازی های فصل کرده است. مثل بازی با هرتابرلین در لیگ یا بازی برگشت با منچستر در لیگ قهرمانان... آن طور که تا بدین جای فصل به نظر میرسد، گواردیولا یا هنوز ترکیب ایده آل خود را پیدا نکرده و سردرگم است یا تاکتیک وی در بایرن و در این فصل همین جا به جایی و چینش متفاوت بازیکنان است. در برخی بازی های فصل بایرن آن طور که باید زهر دار نبوده و پاس های بیجا و اضافی و ایجاد موقعیت کم انتقاداتی را به گواردیولا وارد کرده است. برخی منتقدین میگویند تیم وی بیش از حد با توپ کار میکند و از مهره هایش به خوبی استفاده نمیکند... بایرن کناره های قوی در تیم خود میبیند ولی باز هم حفظ توپ و پاس رکن اصلی بایرن است. هر چند نباید منکر این نکته شد که بایرن هنوز هم بهترین در جهان است ودر فرم نگه داشتن تیمی که به همه چیز رسیده است کار هر مربی نیست. انگیزه دادن به تیم هم هنر خود را میطلبد که پپ تا به این جا نمره قبولی میگیرد. ولی نکته اینجاست چرا بایرن زهر دار تر از گذشته نیست ؟!

به این نکته هم توجه کنید، هر تیمی که رو به روی بایرن قرار گرفته با ساختاری کاملا دفاعی وارد زمین شده و این موضوع برای تیم هایی همچون منچستر و آرسنال که طرفداران هیچ گاه از انان بازی دفاعی سراغ ندارند هم رخ داده است. همین موضوع کار بایرن را برای خلق موقعیت سخت تر میکند ولی غیر ممکن نمیسازد. به یاد بیاورید یوونتوس با ساختار دفاعی خود چطور در مقابل بایرن هاینکس زانو زد...

نظر شما در مورد سبک گواردیولا در بایرن چیست؟!! آیا شما با سیستم کاری او و ترکیب چرخشی اش موافقید... آیا به نظر شما بایرن صلابتش را از دست داده است؟!! نظر شما در مورد به کار گیری فیلیپ لام در پست 6 و خاوی مارتینز در دفاع و مولر یا گوتزه به عنوان مهاجم کاذب چیست؟!!

در بخش سوم و پایانی مقاله جمع بندی کلی خواهیم کرد و به مقایسه سبک بایرن هاینکس و گواردیولا خواهیم پرداخت و نقاط ضعف و قوت هر دو سبک را بررسی میکنیم...

ادامه دارد...

صادق پارسا
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
پیش نمایش جام حذفی بایرن مونیخ ؛ کایزرسلاترن

fcb-fck.jpg


FCBayern.ir- دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی آلمان امشب در شرایطی برگزار می شود که بایرن مونیخ شرایط چندان ایده آلی در آستانه این مسابقه حساس ندارد.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ شب گذشته تیم فوتبال دورتموند موفق شد با غلبه بر وولفسبورگ به فینال جام حذفی آلمان برسد و امشب از بین بایرن مونیخ و کایزرسلاترن یک تیم به عنوان حریف دورتموند معرفی می شود.


بایرن مونیخ که به قید قرعه امشب میزبان حریف دسته دومی خود است شرایط خوبی را این روزها سپری نمی کند و در 3 بازی اخیر خود در بوندسلیگا طعم برد را نچشیده است و شکست سنگین 3 بر صفر ابتدای هفته مقابل دورتموند هرچند که با اشتباهات فاحش داوری رقم خورد اما روحیه باواریایی ها را در آستانه این مسابقه مهم به شدت کاهش داده است.

بایرن مونیخ که از هفته ها پیش قهرمانی بوندسلیگای خود را مسجل کرده است برای تکرار 3 گانه تاریخی خود چاره ای به جز پیروزی برابر لاترن ندارد و حریف نه چندان قدرتمند بایرن در این مسابقه احتمالا شب سختی را پشت سر خواهد گذاشت.

در آستانه این مسابقه حساس پپ گواردیولا به شدت نگران یکی از مهمترین مهره های خود در این فصل است، مانوئل نویر سنگربان بایرن در دیدار شنبه شب مونیخی ها برابر دورتموند دچار مصدومیت مختصری شده است و احتمال غیبت او در این مسابقه وجود دارد، لبته گفته می شود نویر قادر است امشب بایرن را همراهی کند اما بعید به نطر می رسد گواردیولا در آستانه این مسابقه حساس برابر رئال مادرید دست به چنین ریسک بزرگی بزند.

در سوی دیگر میدان کایزرسلاترن هرچند که فصل را بسیار خوب شروع کرده بود و امید زیادی برای صعود به بوندسلیگا 1 داشت اما چند هفته ناکامی کار این تیم را برای حضور در جمع 3 تیم بالایی جدول بسیار سخت کرده است و هواداران این تیم امیدوارند اختلاف 5 امیتزی ایجاد شده تا منطقه صعود را طی 4 هفته باقی مانده جبران کنند و فصل را با ناکامی به پایان نبرند البته قرار گرفتن در بین 4 تیم نهایی جام حذفی در هرصورت برای لاترن یک موفقیت محسوب می شود.

دو تیم تا کنون 84 بار به مصاف هم رفته اند که 47 برد برای بایرن 15 تساوی و 22 برد برای کایزرسلاترن حاصل آن بوده است، آخرین مصاف دو تیم در سال 2012 با برتری 2 بر صفر بایرن خاتمه یافت.

بایرن مونیخ ؛ کایزرسلاترن

زمان: چهارشنبه 27 فروردین ساعت 23 به وقت تهران
مکان: استادیوم آلیانز آرنا
داور: کینهوفر

ترکیب احتمالی دو تیم

بایرن مونیخ: ریدر-لام-دانته-بواتنگ-آلابا-شواین اشتایگر-کروس-روبن-مولر-ریبری-مانزوکیچ
سرمربی: پپ گواردولا

کایزرسلاترن: سیپل-دیک-اوربان-تروجان-لوو--کارل -ینسن-متمور-ادریسو-لاکیچ-زولر
سرمربی: رونیایچ
 

Iman.Khan

Registered User
تاریخ عضویت
30 ژانویه 2013
نوشته‌ها
1,334
لایک‌ها
201
محل سکونت
شیراز
بایرن با این پیروزی به فینال رفت و باید مقابل دورتمند بازی کنه
۵ بر یک تموم شد


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
بایرن مونیخ 1:5 کایزرسلاترن

muller-robben.jpg


FCBayern.ir- باشگاه بایرن مونیخ در مرحله ی نیمه نهایی جام حذفی با غلبه بر کایزرسلاترن به فینال این رقابت ها راه یافت.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ باواریایی ها با وجود غیبت مانوئل نویر در این دیدار حساس موفق به پیروزی 5 بر 1 شدند .
گلهای این دیدار را باستیان شواین اشتایگر ، تونی کروس ، توماس مولر ، ماریو مانژوکیچ و ماریو گوتزه برای بایرن مونیخ و تک گل کایزسلاترن را نیز زولر به ثمر رساند و به این ترتیب بایرن مونیخ در فینال جام حذفی آلمان با باشگاه دورتموند رو به رو خواهد شد .

ترکیب بایرن مونیخ :

ریدر – لام – بوآتنگ – دانته – آلابا (رافینیا .81) – کروس – شواین اشتایگر ( مارتینز . 75) –روبن ( گوتزه . 61) – مولر – ریبری – مانژوکیچ

گلهای بایرن مونیخ:

شواین اشتایگر (23) – کروس (32) – مولر(50 – پنالتی ) – مانژوکیچ (78) – گوتزه (90)

سرمربی: پپ گواردیولا

ترکیب کایزرسلاترن:

سیپل – دیک – ترویان – لو – اوربان – متمور – رینگ – ینسن (ایدریسو . 77) – سیمر – زولر

گل کایزرسلاترن:

زولر (60)

سرمربی: رونیا یچ

داور: تورستن کینهوفر

ورزشگاه آلیانتس آرنا
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
واکنش‌ها پس از برد کایزرسلاترن: شادمان از حضور در فینال

624-guardiola-2.jpg


FCBayern.ir- بایرن مونیخ با پیروزی پر گل برابر کایزرسلاترن در نیمه نهایی جام حذفی توانست به فینال این رقابتها راه یابد در این میان گواردیولا و سایر اعضای تیم راضی و خوشحال هستند و از دست یابی به یک موفقیت دیگر می‌گویند.


پپ گواردیولا: کایزرسلاترن تیم بسیار شجاعی بود و بازی رو خوب شروع کرد،در موقعیت‌ها دچار مشکل شدیم، این پیروزی گام بزرگی برای روحیه و حرکت رو به جلو بایرن می‌باشد از روحیه جنگندگی تیمم راضی‌ هستم


ماتیاس سامر: حضور در فینال بسیار عالی است ولی در کل از عملکرد تیم خوشحال نیستم ما لغزش‌های زیادی داشتیم و نتوانستیم پویایی لازم را در کار گروهی نمایش دهیم، فکر می‌کنم باید کمی با جرات بیشتری در مورد مسائل صحبت کرد گاهی بیش از حد نسبت به هم تعارف داریم باید جنگنده تر و شجاع تر باشیم، خیلی ضروری است که به فرم پیش از قهرمانی در لیگ بازگردیم


تونی کروس: به توجه به اهدافی که داشتیم موقعیت‌های زیاد و بازی روانی نداشتیم اما پس از زدن گل کار ما ساده‌تر شد، بازی تیمی گاهی دچار مشکل می‌شد که باید تلاش کنیم از میان برود اما از رسیدن به فینال خوشحال هستم و توانستیم برنده بازی باشیم


کاستا رانجیاک(مربی کایزرسلاترن): به بایرن برای پیروزی تبریک می‌گویم، من انتقادی به بازیکنانم ندارم عملکرد آنها خوب بود، بازی تهاجمی خوبی داشتیم و بر خلاف تاکتیک منچستر یونایتد به دنبال دفاع نبودیم، به طور کلی فکر می‌کنم شب خوبی را پشت سر گذاشتیم


سیمون زوکلر(کایزرسلاترن): توانستیم نمایش قابل قبولی داشته باشیم ولی مشخص بود که بایرن از هر لحاظ از ما بهتر بود
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
بایرن به دنبال کوشیلنی

koscielny.jpg


FCBayern.ir- با اضافه شدن بایرن مونیخ به جمع مشتریان لورنت کوشیلینی کار آرسنال برای حفظ مدافع فرانسوی اش بیش از پیش دشوار شد.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ بنابر گزارش خبرگزاری independent باشگاه بایرن برای جذب مدافع آرسنال وارد رقابت با موناکو و پاریسن ژرمن شده است.

بنابر گزارش این خبرگزاری بایرن در حال برنامه ریزی برای ارائه یک پیشنهاد مناسب به باشگاه آرسنال برای جذب این مدافع آینده دار است، هرچند که تیم های موناکو و آرسنال پیش تر برای جذب کوشیلنی وارد عمل شده اند اما به نظر می رسد بایرن از شانس بالاتری برای جذب این بازیکن برخوردار است.

باشگاه آرسنال هم به شدت به دنبال تمدید قراداد این مدافع است و قصد دارد با افزایش دستمزد او را به ماندن در لندن متقاعد کند.

گفته می شود پپ از زمان حضور در بارسلونا به جذب این بازیکن علاقه داشته است.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
ما ماشین نیستیم

ribery_ucl_trophy.jpg


FCBayern.ir- ستاره فرانسوی بایرن مونیخ می گوید که این تنها انسان است که قهرمانی بوندسلیگا را دارد و در هفته های اخیر تلاش می کند.



به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ بایرن مونیخ پس از مسجل شدن قهرمانی‌اش در بوندس‌لیگا با پیروزی بر هرتابرلین دچار افت و بی‌انگیزه‌گی در رقایتهای بوندس‌لیگا شد و دو بازی پیاپی خود را از دست داد و فرانک ریبری ستاره بایرن می‌پذیرد که تمرکز تیمی بایرن پس از قهرمانی کاهش یافته است.



اما فرانک معتقد است این افت نتیجه یک واکنش طبیعی انسانیست او می‌گوید: خیلی زود قهرمان شدیم و این خواه نا خواه بر روی تمرکز‌مان تاثیر می‌گذارد، ما انسانیم و ماشین نیستیم، هر بازیکنی دوست دارد همیشه پیروز باشد اما این امکانپذیر نمی‌باشد اما هر بازی تلاش می‌کنیم برای خود و تمامی هواداران بهتر شویم و ریتم و اعتماد به نفس خود را بدست آوریم، ریبری در ادامه می‌گوید: و البته ما بایرن هستیم و باید پیروز باشیم.


بایرن مونیخ در ادامه رقابتهای بوندس لیگا در روز شنبه برابر اینراخت برانشوایگ قرار می‌گیرد.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
نویر: به بازی مقابل رئال می رسم

neuer_new.jpg


FCBayern.ir- مانوئل نویر دروازهبان کنونی باشگاه بایرن مونیخ از وضعیت خوب و سالم جسمانی خود و همچنین احتمال رسیدن به بازی مقابل رئال مادرید در چمپینزلیگ خبر داد.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ نویر که چند وقت پیش دچار مصدومیت شده بود و نگرانی ها از نرسیدن وی به بازی مقابل رئال افزایش یافته بود، اکنون با تاکید بر اینکه وضعیت جسمانی خوبی در پیش دارد از احتمال رسیدنش به این بازی مهم و حساس خبر داد.

نویر در این باره به شبکه اختصاصی بایرن (FCB.tv) گفت: " من احساس میکنم وضعیت خوبی دارم و احتمال میدهم به بازی مقابل رئال برسم ".
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
رومنیگه : امیدوارم رونالدو به بازی بایرن برسد

1111_rummenigge_1260.jpg


FCBayern.ir- کارل هاینز رومنیگه مدیر باشگاه بایرن مونیخ ابراز امیدواری کرد که کریستیانو رونالدو ستاره رئال مادرید بتواند در دیدار چهارشنبه تیمش برابر بایرن مونیخ مادریدی ها را همراهی کند.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ رونالدو به علت آسبب دیدگی همسترینگ چند هفته ای است که از میادین دور است و حضورش در دیدار مقابل بایرن در حاله ای از ابهام قرار دارد.

رومنیگه در گفت و گو با مارکا میگوید:" من دوست دارم رونالدو را چهارشنبه شب در زمین ببینم، بنابر نظر فیفا او بهترین بازیکن جهان است و دیدن بازی او لذت بخش است."

تیم های رئال مادرید و بایرن مونیخ چهارشنبه شب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید به مصاف هم خواهند رفت.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
ناکامی رئال در خاک آلمان

ribery%20vs%20real.jpg


FCBayern.ir- تیم های فوتبال رئال مادرید و بایرن مونیخ در حالی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت که آمار فاجعه بار رئال در خاک آلمان باعث تحقیر طرفداران این تیم شده است.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ رئال مادرید 27 بار در خاک آلمان به در مقابل تیم های مختلف این کشور به میدان رفته است که تنها 2 بار موفق به پیروزی شده است.

19 شکست و 6 تساوی و تنها 2 برد نشان دهنده ضعف عجیب رئال در مقابل تیم های آلمانی است و علت ترس بیش از اندازه طرفدارن این تیم از رویارویی مقابل بایرن را توجیه می کند.

رئال مادرید حتی در مقابل تیم هایی مانند کلن و کایزرسلاترن نیز در خاک آلمان تن به شکست داده است و در 14 سال گذشته تنها 1 بار در آلمان پیروز شده است.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
بازگشت نویر به تمرینات

624-neuer-1.jpg


FCBayern.ir- خبرهای رسیده از اردوی باواریایی ها حکایت از رفع کامل مصدومیت مانوئل نویر دارد و این دروازه بان مشکل خاصی برای حضور در دروازه مونیخی ها ندارد.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ نویر 28 ساله امروز در تمرینات بایرن مونیخ بدون هیچ مشکلی حاضر شد و حتی برای دیدار شنبه شب بایرن مقابل براونشوایگ مشکلی نخواهد داشت.

هرچند که به نظر می رسد نویر بتواند بایرن بایرن را مقابل آینتراخت همراهی کند اما بعید به نظر می رسد گواردیولا در آستانه دیدار حساس لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید دست به چنین ریسک بزرگی بزند.

نویر امروز ضمن حضور در تمرینات از آمادگی کامل خود برای بازی در سانتیگو برنابئو خبر داد.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
آمار رئال در مقابل بایرن و دیگر تیم های آلمانی

i7i6_b.png


vz29_dl.png


9iw_other.png
 

A1C1E

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
3,844
لایک‌ها
4,545
محل سکونت
Lilliput - Ahvaz
گل بعد از 10 ثانیه ماکای (after 10 second) سال 2007 مرحله حذفی رو کسی داره بذاره اینجا؟
سریعترین گل در تاریخ چمپینونر لیگ بود اگه اشتباه نکنم، جالب تر اینه که رئال بازی رو شروع کرد!
سالیحمدزیچ سریع توپو گرفت داد به ماکای اونم زد تو گل!
من فقط ترکیب بایرنو از اون بازی دارم:

30186014724933392356.jpg
 
  • Like
Reactions: al2
بالا