برگزیده های پرشین تولز

کلیک ، ضمیمه جام جم : بحث و گفتگو پیرامون مطالب و دانلود هفتگی کلیک

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
كليك شماره 195- يكشنبه 16تير 1387

حجم 1.0

hwfp13.jpg
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
خوب ، بریم سراغ این شماره :
(این قسمتهایی که میذاریم قسمت هایی از مطالب هستند و نه همشون ، بعضی از مطالب و هم به خاطر طولانی بودن تا قسمتیشو میذارم و در ادامه مینویسم که در کدوم صفحه میتونید ادامه مطالب و پیدا کنید . )


معاون وزير ارتباطات خبر داد:
امكان خريد و فروش الكترونيكي در شبكه ‌IN

100942963121.jpg


شبكه هوشمند به عنوان يكي از جديد ترين سرويس هاي مخابراتي اين بار به كمك تجارت الكترونيكي آمده و توانسته است سهمي كوچك در خريد و فروش هاي اينترنتي ايفا كند.
دكتر وفا غفاريان،معاون وزير و رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران در گفت و گو با خبرنگار كليك در باره شكل گيري خريد و فروش الكترونيكي در شبكه IN ، اظهار داشت: اين سرويس كه نوعي تجارت الكترونيكي (e-commerce) است پس از خريد هزينه‌ي آن روي قبض تلفن شارژ مي‌شود.
وي افزود: تنها تفاوت اين روش با تجارت الكترونيكي در استفاده از پول الكترونيكي است. از آن جا كه در كشور ما اين پول رايج نشده ، اين ويژگي IN در سيستم نقدينگي الكترونيكي استفاده شده است.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ به اين سوال كه چه سقفي براي خريد هاي اينترنتي از طريق شبكه هوشمند امكان پذير است، خاطر نشان كرد: خريد و فروش الكترونيكي در شبكه IN تنها در مبالغ محدودي امكان پذير است.
...صفحه 2
@@@@@@@

مديرعامل بنياد ملي بازي‌ها رايانه‌اي: - صفحه 2
مسابقات نهايي بازي‌هاي رايانه‌اي در گيم سنتر برگزار مي‌شود

100942963568.jpg


براي انجام مسابقات نهايي در بازي هاي رايانه اي، گيم سنتر در سطح شهر تهران راه اندازي مي شود .
دكتر بهروز مينايي معاون فني دبيرخانه شوراي عالي اطلاع رساني و مديرعامل بنياد ملي بازي ها رايانه اي در گفت وگو با خبرنگار كليك ، اظهارداشت: طي انجام مذاكراتي ميان بنياد ملي بازي هاي رايانه اي و شهرداري تهران ، گيم سنتر هايي در سطح شهر تهران راه اندازي خواهد شد.
وي تصريح كرد: مذاكراتي با شهرداري براي ايجاد گيم سنتر (مركزبازي) در سطح شهر تهران انجام و مطالعاتي در اين زمينه آغاز شده است.

وي افزود: گيم سنتر مكاني فراتر از گيم نت بوده و تعداد دستگاه هاي بازي زيادي دارد و در برخي كشورهاي خارجي گيم سنتر جايگزين گيم نت شده است.

مينايي گفت: احتمالا در آينده در ايران نيز گيم نت ها به گيم سنتر تبديل مي شود.

وي خاطرنشان كرد: گيم سنترها بيشتر براي مرحله نهايي مسابقات بازي هاي رايانه اي استفاده مي شود كه نظير آن در كشورها آلمان وكانادا است.


@@@@@@@

فرزند خوب ايران‌

100943026029.jpg


سيد شهرام نقوي الحسيني ، متولد 15 شهريور 61،‌دانش آموخته رشته مهندسي مكانيك و كارمند پتروشيمي ماهشهر بود. او كه از شماره اول كليك با اين هفته نامه همكاري مي‌كرد و يكي از نويسندگان اصلي كليك بود، شامگاه دوشنبه هفتم تير درگذشت. شهرام نقوي،‌ در حالي از ميان ما رفت كه آخرين مطالب خود را براي كليك ارسال كرده بود و آخرين صفحات حاصل قلم او در شماره گذشته، به چاپ رسيد. از دست دادن اين نويسنده توانا و دوست خوب كليك همه ما را در غم بزرگي فرو برد.
اين شماره كه نوشته‌هاي او را در صفحاتمان نداريم، صفحه‌اي راكه سال‌ها به او تعلق داشته، به يادداشت‌هايي درباره‌ او اختصاص داده‌ايم. يادش هميشه همراه ماست.
چيزي نمي‌توان نوشت. چيزي نمي‌توان گفت. تنها اشك است كه بيهوده مي‌رود.
.... صفحه 3
@@@@@@@​

باز هم IBM در صدر - صفحه 4

100943012288.jpg


بر اساس آخرين گزارش منتشر شده از سوي مركز مطالعاتي و تحقيقاتي گارتنر، IBM بر اساس ميزان درآمدهاي خود در سال 2007 ميلادي بزرگترين مركز توليد نرم‌افزارهاي مخصوص پورتال‌هاي سازماني در سراسر جهان محسوب مي‌شود.
بخش پورتال‌هاي جامع شركت IBM هم‌اكنون بيش از 6 هزار مشتري دارد كه از جمله آنها مي‌توان به شركت‌هاي Cisco Systems و‌Duke Medicine ،‌ دولت استراليا، مركز Gauteng Disaster Management در آفريقاي جنوبي و... اشاره كرد.

نرم‌افزارهاي جامع پورتال به سايت‌هاي اينترنتي خارجي و داخلي سازمان‌ها كمك مي‌كند تا كليه اطلاعات، ابزارها و برنامه‌هاي خود را به صورت شخصي براي هر كاربر ارايه كنند.

شركت IBM نسخه‌هاي جديد نرم‌افزار پورتال خود را بر پايه 0 . 2 Web طراحي كرده است و بر اين اساس، كاربران مي‌توانند كليه نيازهاي خود را در هر يك از اين نرم‌افزارها مرتفع سازند. بر اساس آخرين گزارش منتشر شده از سوي موسسه گارتنر، ارزش بازار جهاني نرم‌افزارهاي مربوط به پورتال‌هاي جامع سازماني طي سال گذشته با 5/16 درصد رشد به 1/1 ميليارد دلار رسيدLarry Bowden . مدير بخش‌هاي IBM Portals و IBM Mashups گفت :ما توليد نرم‌افزارهاي پورتال خود را در شركت IBM بر پايه فناوري‌هاي 0 . 2 Web قرار داديم تا كاربران و كارشناسان فناوري اطلاعات به راحتي بتوانند از آنها استفاده كنند. كاربران شخصي در منازل، شركت‌هاي كوچك يا سازمان‌هاي بزرگ به آساني مي‌توانند تمامي‌ابزارهاي موجود در اين پورتال‌ها را مورد استفاده قرار دهند.

دولت استراليا هم‌اكنون نرم‌افزار جامع‌ IBM WebSphere Portal را براي عرضه اطلاعات در مركز اينترنتي Centrelink مورد استفاده قرار مي‌دهد. اين طور كه گفته مي‌شود، بيش از يك‌سوم جمعيت استراليا كه حدود 5/6‌‌ميليون نفر هستند، به صورت مستمر از اطلاعات مركز Centrelink استفاده مي‌كنند.


هر دو سال دو برابر
نتايج يك بررسي جديد تحقيقاتي حاكي است از سال 2007 تا 2012 ترافيك وب تقريبا هر دو سال يك بار دو برابر خواهد شد و عامل اين مساله افزايش علاقه به تماشاي محتواي ويديويي در وب و گسترش علاقه به وب سايت‌هاي مبتني بر فناوري وب 2 است. تحقيقات شركت سيسكو نشان مي‌دهد سايت‌هاي وب 2 كه ويژگي اصلي آنها مشاركت كاربران در توليد محتوا است به شدت محبوب شده‌اند و اشتياق مردم به اشتراك گذاري محتوا در آنها ترافيك وب را تشديد كرده است.
در كنار اين سايت‌ها، سايت‌هاي نمايش دهنده فايل‌هاي ويدئويي و سايت‌هاي اجتماعي مجازي مانند فيس بوك و اوركات هم مزيد بر علت شده‌اند.

برآورد شركت سيسكو حاكي است ترافيك وب سالانه 46 درصد رشد مي‌كند و بر طبق پيش بيني اين شركت تداوم اين وضعيت موجب اتمام 90 درصدهاي IP جهان تا سال 2012 خواهد شد، امري كه دسترسي و بهره مندي از خدمات اينترنتي را با مشكلات زيادي مواجه خواهد كرد. طبق اعلام سيسكو ترافيك وب تا سال 2012 به 552 اگزابايت مي‌رسد. (هر اگزابايت معادل يك ميليارد گيگابايت است).

@@@@@@@​

سرويس جديد گوگل‌ - صفحه 4

100943012369.jpg


شركت بزرگ گوگل از عرضه رايگان سرويس تقويم خود به كاربران گوشي‌هاي BlackBerry خبر داده است. اين شركت طي ماه‌هاي گذشته از طراحي و ساخت نسخه موبايلي سرويس تقويم و زمان‌بندي خود خبر داد.
اين سرويس به مشتركان تلفن‌همراه اين امكان را مي‌دهد تا بتوانند از طريق مرورگر اينترنتي گوشي خود، به جدول شخصي زمان‌بندي و ملاقات‌هاي خود روي پايگاه اينترنتي گوگل دسترسي پيدا كنند.
به گفته مسؤولان شركت گوگل، از اين پس كاربران گوشي‌هاي BlackBerry مي‌توانند به صورت رايگان، نرم‌افزار سرويس تقويم و زمان‌بندي شركت گوگل را بارگذاري كنند و در مواقع لزوم از آن استفاده كنند. مشتركان مي‌توانند در مناطقي كه از نظر پوشش شبكه مخابراتي در وضعيت ضعيفي هستند نيز از سرويس گوگل بهره‌مند شوند.

كاربران گوشي‌هاي BlackBerry به منظور استفاده از اين سرويس مي‌توانند به پايگاه اينرنتي شركت گوگل به منظور بارگذاري نرم‌افزار مخصوص اين سرويس مراجعه نمايند.

نرم‌افزار ويژه شركت گوگل به كاربران گوشي‌هاي BlackBerry اين امكان را مي‌دهد تا بتوانند به صورت شخصي، به سيستم تقويم و زمان‌بندي گوگل دسترسي داشته باشند.

در حال حاضر اين سرويس استفاده از تقويم و جدول زمان‌بندي شركت گوگل به صورت رايگان در اختيار كاربران گوشي‌هاي BlackBerry قرار مي‌گيرد.

@@@@@@@​

دسترسي تا بي‌نهايت‌
انتخابگرهاي ديگر جي كوئري‌

100943012170.jpg


هفته پيش در مورد انتخابگر‌هاي جي كوئري صحبت كرديم و نمونه‌هاي مختلي از آنها را معرفي كرديم، تنها يك نوع از اين انتخابگر‌ها معرفي نشد كه در اين بخش به معرفي آن مي‌پردازيم.
انتخاب بر اساس مكان قرارگيري‌
گاهي اوقات نياز مي‌شود كه بر اساس محل قرارگيري عناصر صفحه به آنها دسترسي داشته باشيم. ممكن است بخواهيم به اولين عنصر لينك صفحه و يا هر پاراگراف و يا آخرين عنصر قرار گرفته در يك فهرست دسترسي داشته باشيم.

جي كوئري از مكانيسم بسيار قدرتمندي براي رسيدن به هدف‌هايي كه به آنها اشاره شد، پيروي مي‌كند. براي مثال با استفاده از دستور a:first مي‌توان به اولين عنصر لينك در صفحه دسترسي پيدا كرد و يا با دستور p : o dd به كليه پاراگراف‌ها به صورت يك در ميان دسترسي داشت و همين طور با استفاده از دستور li:last-child نيز به آخرين عنصر قرار گرفته در يك فهرست دسترسي پيدا كرد.

تعداد زيادي از اين دستورها در جي كوئري وجود دارند كه با استفاده از آنها مي‌توانيد به عناصر مورد نظر خود با استفاده از مكان قرار گيري آنها در صفحه دسترسي پيدا كنيد، فهرست كاملي از اين انتخابگر‌ها را مي‌توانيد در آدرس وب سايت اين برنامه، jquery.com پيدا كنيد.
...صفحه 5

@@@@@@@​

شبكه
حفظ محرمانگي‌

100942963686.jpg

زماني است كه شما شبكه كوچك خصوصي و محدودي داريد كه همه چيز آن تحت كنترل شماست. تمام اعضاي شبكه مي‌توانند به همه اطلاعات موجود دسترسي داشته باشند و از آنها استفاده كنند. تنها دليل تشكيل شبكه نيز سادگي برخي امور، صرفه‌جويي در برخي هزينه‌ها و... بوده است. در اين نوع شبكه، امنيت داده‌ها و محرمانگي مطرح نيست، اما همين كه اين شبكه بخواهد به شبكه ديگر يا اينترنت متصل شود و يا اين‌كه يك‌سري مسائل محرمانه يا شخصي مطرح شود، مساله محرمانگي و امنيت اطلاعات نيز اهميت پيدا مي‌كند.

امنيت از ديدگاه‌هاي مختلف
حفظ داده‌هاي ذخيره شده
حفظ داده‌هاي در حال انتقال
... صفحه 5

@@@@@@@
پيام كوتاه بلند

100943012586.jpg


با نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي مي‌توانيد پيامك‌هاي تا 200 كاراكتر بفرستيد. با گران شدن تعرفه پيامك‌هاي لاتين، مشتركان تلفن همراه گرايش بيشتري به ارسال پيام‌هاي فارسي پيدا كرده‌اند؛ اما همان‌طور كه مي‌دانيد، هر پيامك فارسي معادل 2 تا 3 پيامك لاتين است. نرم افزار پيام رسان فارسي به شما كمك مي‌كند پيامك‌هاي فارسي را تا حدود 200 كاراكتر ارسال كنيد.
پيامك‌هاي ارسالي با اين برنامه، مي‌تواند با نرم افزار پيام رسان ديگري روي تلفن همراه مقصد دريافت و خوانده شود. البته براي افرادي هم كه اين نرم افزار را ندارند، مي‌توان پيامك‌هاي فارسي ارسال كرد. اين برنامه روي تمام گوشي‌هاي داراي جاوا قابل اجراست. نرم افزار پيام‌رسان، 500 كيلوبايت حجم دارد و براي نصب آن به امكانات 0.2 MIDP،1.1CLDC، 75 JSR و120 JSR در گوشي موبايل نياز است. منوي اين نرم افزار شبيه قسمت SMS در بيشتر گوشي‌هاست، ولي به زبان فارسي طراحي شده. در منوي اين برنامه، گزينه «بازگشت» شما را به منوي قبلي بازمي‌گرداند و دكمه «برگشت» منوي درخواست شده را لغو مي‌كند. در همه بخش‌هاي اين برنامه، كليد «عقب‌گرد»، معادل گزينه «بازگشت» است و كليد «پارك» معادل گزينه «حذف» عمل مي‌كند.
...صفحه 6

@@@@@@@​

سيمبين به فروش رفت‌ - صفحه 6

تمام سهام در اختيار سيمبين با قيمت سهمي 3.647 و 52 درصد سهامي كه تا كنون در اختيار نداشته به قيمت 264 ميليون يورو فروخته شد.
نوكيا با خريد اين سهم با سازندگان تلفن همراه سوني اريكسون، موتورولا واپراتور تلفن همراه ژاپني NTTDoCoMo بنيادي را داير خواهد كرد تا اين سيستم عامل را به صورت رايگان در اختيار سازندگان تلفن همراه قرار دهد.
شركت سيمبين يك شركت نرم افزاري است كه مجوز Symbian OS مي دهد. شركت سيمبين 10 سال پيش توسط انسان هاي دور انديش براي ارائه سيستم عامل و مهارت هاي نرم افزاري ساخته شد.

هدف شركت سيمبين ارائه خدمات نرم افزاري به همه كاربران موبايل دنياست.

در حال حاضر سيمبين نزديك ترين رقيب سيستم عامل ويندوز موبايل مايكروسافت است كه با وجود تلاش غول نرم افزاري براي كسب سهم بيشتري از بازار، تنها 13درصد از سهم بازار را در اختيار دارد و انتقال وظايف، نيروي انساني،سهام و دارايي شركت هاي دولتي و شركتهاي وابسته به آنها اقدام كند.

سيمبين در حال حاضر مشهورترين پلتفرم براي گوشي هاي موبايل محسوب مي شود و به نظر مي رسد كه نوكيا قصد دارد با خريد و تبديل سيمبين به يك پلتفرم متن باز با پلتفرم هاي جديد گوگل Android و آيفون مقابله كند.

نوكيا، سوني اريكسون، موتورولاو NTT DOCOMO ژاپن در تاريخ چهارم تير امسال در لندن همكاري خود را با يكديگر و نهائي شدن به‌‌‌راه‌‌انداختن پلتفرم سيمبين همراه با LG وATT اعلام كردند.

@@@@@@@​
پيش به سوي سرعت‌

100943012483.jpg


اينترنت روز به روز بيشتر متحول مي‌شود و تغيير مي‌كند. البته اينترنتي كه ايرانيان مي‌شناسند با اينترنتي كه بقيه دنيا مي‌شناسد تفاوت‌هايي دارد كه يكي از آنها به مقوله سرعت برمي‌گردد. در حالي كه اينترنت پرسرعت ما در مقياس خانگي از 128 مگابيت در ثانيه فراتر نمي‌رود، در آن سوي آب‌ها مردم در خانه‌هايشان سرعت‌هاي چند گيگابايت در ثانيه را تجربه مي‌كنند و به خدماتي دسترسي دارند كه ما فعلا بايد در خواب ببينيم.
به هر حال همين سرعت‌هاي سرسامآور هم ديگر آن ور آبي‌ها را راضي نمي‌كند وبراي همين به فكر استفاده از فناوري‌هاي جديدي افتاده‌اند. با اين حساب اينترنت با ساختار فعلي‌اش در آينده نه چندان دور به خاطره‌ها مي‌پيوندد و به چيزي قديمي و از دور خارج‌شده مبدل مي‌شود.

دانشمندان و محققان آزمايشگاه‌هاي سرن در قلب اروپا كه ايجاد اينترنت در دهه 90 به كمك آنها صورت گرفت، به تازگي جايگزيني فوق سريع براي آن طراحي كرده‌اند كه بارگذاري محتويات يك دي‌‌وي‌دي را در چند ثانيه ممكن مي‌سازد.

برآوردها نشان مي‌دهد كه سرعت اين شبكه نسل جديد حدود 10 هزار برابر سرعت شبكه پرسرعت فعلي است.
...صفحه 7
@@@@@@@


ارائه ويرايش سوم مرورگر رايگان و محبوب‌
فايرفاكس ركورد دانلود را شكست‌

100943012767.jpg

چند هفته ‌پيش ويرايش تازه‌اي از مرورگر فايرفاكس Firefox عرضه شد. اين نسخه كه ويرايش 3 است، مدتي بود در قالب نسخه بتا مورداستفاده فايرفاكس‌بازهاي حرفه‌اي قرار گرفته بود.
از مدتي پيش از انتشار اين ويرايش، مودزيلا (موسسه ارائه‌كننده فايرفاكس) از طرف‌دارهاي اين مرورگر رايگان خواسته بود با دانلودكردن فايرفاكس 3 در روز انتشار آن، ركورد جهاني در زمينه دانلود يك نرم‌افزار در روز نخست را بشكنند.
براي اين منظور، وب‌سايتي نيز به نشاني spreadfirefox.com طراحي شد تا فايرفاكس‌بازها بتوانند با واردكرد ايميل خود، متعهد شوند كه در آن روز فايرفاكس را دانلود خواهند كرد.

يك روز پس از انتشار اين نسخه فايرفاكس در تاريخ 28 خردادماه، موزيلا ادعا كرد كه توانسته ركورد تازه‌اي در تعداد دانلود به ثبت برساند.

موسسه موزيلا، سازنده مرورگر فايرفاكس اعلام كرده كه در فاصله 24 ساعت پس از عرضه نسل سوم فايرفاكس، اين مرورگر وب بيش از 8 ميليون بار از روي اينترنت دانلود شده است.

اين آمار در حال بررسي است تا آماري رسمي تهيه شود و در اختيار موسسه ركوردهاي جهاني گينس Guinness قرار گيرد. در صورت تاييد اين موسسه، نام فايرفاكس 3 به عنوان پردانلودترين نرم‌افزار در روز نخست انتشار در كتاب ركوردهاي گينس ثبت خواهد شد.
آمار بيش از انتظار
فايرفاكس؛ محبوب ايراني‌ها؟
انعكاس جالب‌تر
... صفحه 8

@@@@@@@

همه‌چيز درباره جديدترين مرورگر اينترنتي‌ - صفحه 8

بعد از چندماه انتظار و وعده و وعيدهاي ارائه‌كنندگان فايرفاكس، بالاخره سومين ويرايش اين «روباه آتشين» عرضه شد. در روز نخست، اين مرورگر بيش از 8 ميليون بار از روي وب‌سايت رسمي آن دانلود شد تا ركورد تعداد دانلود يك نرم‌افزار در روز نخست را بشكند. ايراني‌ها هم با 510 هزار بار دانلود اين نرم‌افزار، رتبه دهم را بين طرفدارهاي اين مرورگر براي خود كردند. 10 كشور قبل از ايران، همه از جمله پيشرفته‌ترين كشورهايي هستند كه گستره و سرعت دسترسي شهروندان‌شان به اينترنت، اصلا با ايران قابل‌مقايسه نيست. از اين‌ گذشته، ايران در خاورميانه اول شد و در آسيا (بعد از ژاپن) دوم شد.
در آمارها نكته جالب ديگري هم وجود داشت: تعداد دانلود فايرفاكس 3 از كره شمالي صفر بود! البته واضح است در كشوري كه فقط و فقط «يك» كافي‌نت وجود دارد و به‌كلي استفاده از كامپيوتر در آن «ممنوع» است، انتظار ديگري نمي‌شد داشت.

فايرفاكس 3، يك مرورگر تمام‌عيار و واقعا جديد است! در عين استفاده از جاوا اسكريپت، اين مرورگر 7 برابر از اينترنت اكسپلورر و 2.7 برابر از فايرفاكس 2 سريع‌تر عمل مي‌كند. اين يعني دو سوم صرفه‌جويي در زمان بالاآمدن صفحه‌ها! همچنين فايرفاكس 3 در مقابل حملات مخرب مانند بدافزارها، سايت‌هاي‌ phishing، كوكي‌ها و ديگر ابزارهاي برهم‌زننده امنيت، بهينه‌سازي شده است. نكته جالب اين كه فهرست فايرفاكس از وب‌سايت‌هايphishing، مرتبا با فهرست گوگل از اين سايت‌ها، همسان‌سازي مي‌شود و از اين بابت، يكي از به‌روزترين فهرست‌ها را دارد.

امكان تازه ديگري كه به فايرفاكس اضافه شده، جست‌وجوي هوشمند است. پيش از اين هر بار وقتي آدرسي را وارد مي‌كرديد، نتايج اوليه‌اي به صورت خودكار فهرست مي‌شد كه شايد اصلا با آن چيزي كه شما مدنظر داشتيد، منطبق نبود. در اين زمينه هم فايرفاكس هوشمند شده و خودش از بين سايت‌هايي كه شما بيشتر مي‌رويد، آن را كه بيشتر احتمال مدنظر شما بودن را دارد، به شما پيشنهاد مي‌كند.

@@@@@@@​

10 دليل براي كوچ‌كردن به فايرفاكس 3

100943012767.jpg


مديريت افزونه‌ها: يكي از نكاتي كه باعث مي‌شود فايرفاكس به يك مرورگر معركه تبديل شود، افزونه‌ها و تم‌هايي است كه مي‌توان به آن اضافه كرد. در اين ويرايش، شاهد بخشي براي جست‌وجو در ميان افزونه‌ها هستيم كه مي‌تواند بدون نياز به جايي ديگر در همان قسمت مديريت به دنبال افزونه‌هاي جديد بگردد. در ضمن اين امكان اضافه شده كه برنامه‌هايي كه توسط ارائه‌كنندگاني جز خود موزيلا ارائه شده‌اند را غيرفعال/ فعال كنيم.
خوش‌دست‌تر: كلا مي‌توان گفت كه فايرفاكس خوش‌دست‌تر شده است. امكاناتي مانند بزرگ‌كردن قسمتي از صفحه يا باكس جست‌وجوي مناسب‌تر و بزرگ‌شده و يا تغييراتي در قسمت ناوبري، همه باعث شده بتوانيم رابط كاربري فايرفاكس 3 را بهتر از پيشينيان خود بدانيم.

حفاظت قوي‌تر: فايرفاكس 3 در مقابل حملات مخرب مانند بدافزارها، سايت‌هايphishing، كوكي‌ها و ديگر ابزارهاي برهم‌زننده امنيت، بهينه‌سازي شده است. نكته جالب اين كه فهرست فايرفاكس از وب‌سايت‌هايphishing، مرتبا با فهرست گوگل از اين سايت‌ها، همسان‌سازي مي‌شود و از اين بابت، يكي از به‌روزترين فهرست‌ها را دارد.
...صفحه 9

@@@@@@@


آشنايي با نرم افزار Picasa
لذت‌داشتن عكس‌هاي منظم

100943014232.jpg


تازه دوربين ديجيتال خريده ايد و كلي ذوق عكاسي‌تان هم گل كرده است. تعطيلي‌هاي آخر هفته هم فرصت خوبي بوده تا با دوربين عزيزتان بدون نگراني از نداشتن فيلم و هزينه‌هاي ديگر دوربين‌هاي آنالوگ تا مي‌توانيد عكاسي كنيد.حالا شما مانده‌ايد و چند گيگابايت عكس! مفت بوده است ديگر! همين طور فلاش زده‌ايد و الان در ميان آنها گم شده‌ايد. هر جاي رايانه تان سرك مي‌كشيد عكس‌ها بدون هيچ نظمي ريخته شده‌اند.
از عكس‌هاي دايي و عمو گرفته تا عكس‌هاي گل و بلبل و دشت و صحرا! اگر هم بخواهيد عكس كسي را پيدا كنيد بايد يك چند ساعتي وقت صرف كنيد تا دنبال عكس‌ها در پوشه‌هاي مختلف بگرديد. اگر مي‌خواهيد تا آخر عمر در ميان اين عكس‌ها گم نشويد بايد از يك نرم افزار مديريت عكس استفاده كنيد.استفاده از اين نرم افزارها باعث مي‌شود كه عكس‌هاي شما با صرف كمي وقت هميشه مرتب باشند و شما بتوانيد خيلي سريع به آنها دسترسي پيدا نماييد.

يكي از نرم افزارهاي خوب در اين زمينه Picasa است. آخرين ويرايش اين برنامه را مي‌توانيد به صورت رايگان با حجم فقط حدود 6 مگابايت دانلود كنيد و براي هميشه آدم منظمي شويد.براي دانلود پيكاسا به آدرس http://www.filehippo.com/downloadpicasa برويد.
...صفحه 10



هيچ چيز كامل نيست!

100943030791.jpg


با آمدن نسخه جديد مرورگر محبوب فايرفاكس يعني فايرفاكس 3 بسياري از امكانات و قابليت‌هاي مورد نياز كاربران در اين مرورگر در نظر گرفته و ايجاد شد اما با اين حال هنوز هم امكانات و قابليت‌هايي وجود دارد كه همه كاربران آن را نمي‌پسندند و يا به دنبال استفاده از آن هستند. در اين مطلب قصد داريم 3 ترفند و راه حل براي استفاده بهتر از اين مرورگر محبوب را به شما آموزش دهيم.
كنترل فهرست سايت‌هاي مشاهده شده: يكي از امكانات موجود در مرورگر فايرفاكس نمايش فهرستي از 12 سايت مشاهده شده اخير است. با استفاده از اين قابليت مي‌توانيد براحتي به 12 سايت مشاهده شده اخير دسترسي داشته و مجددا آن‌ها را مشاهده نماييد. اگر بخواهيد تعداد سايت‌هاي اخير در اين فهرست را كم يا زياد كنيد مي‌توانيد به روش زير عمل كنيد: ابتدا در نوار آدرس عبارت about:‌‌config را وارد نموده و پيام امنيتي به نمايش در آمده را تاييد نماييد.سپس در كادر Filter عبارتbrowser.urlbar.maxRichResults را وارد نموده و پس از تاييد آن روي گزينه به نمايش در آمده دو بار كليك نماييد و مقدار مورد نظر خود را به جاي عدد 12 وارد كنيد.
...صفحه11

@@@@@@@


اورژانس فلاپي ! - صفحه 11

امروزه كمتر كسي پيدا مي‌شود كه از فلاپي درايو استفاده كند و با فلاپي به انتقال فايل بپردازد با اين حال هنوز هم نفراتي هستند كه به دلايل بسيار زياد از اين حافظه جانبي كم حجم براي انتقال اطلاعات استفاده مي‌كنند. يكي از بزرگترين مشكلاتي كه در انتقال به وسيله فلاپي وجود دارد صدمه ديدن سريع اطلاعات در آن است. گاهي اوقات اطلاعات موجود در فلاپي در اثر تكان‌هاي شديد يا در اثر قرار‌گرفتن در مجاورت محيط مغناطيسي به هم مي‌ريزد و به هيچ عنوان نمي‌توان به آن اطلاعات دسترسي داشت.
نرم‌افزار Floppy Zip Disk Rescue براي نجات اين‌گونه فلاپي‌ها طراحي شده است.اين نرم‌افزار قادر است با اسكن و جستجويي سريع در فلاپي سكتور‌هاي صدمه ديده را جدا كرده و در حد امكان اطلاعات موجود در تمام سكتور‌هاي سالم را در‌هارد ديسك ذخيره كند.اين نرم‌افزار براي بازيابي فايل‌هاي صوتي، تصويري، عكس و متن بسيار مناسب است. براي دانلود اين برنامه به سايت www.900soft.com مراجعه كنيد.
اعجوبه ويرايشگران‌
كد نويسي با رايانه يكي از حرفه‌اي ترين كارهايي است كه هر روز برنامه‌نويسان با آن سر و كار دارند. نرم‌افزار‌هاي زيادي براي انجام اين كار وجود دارد اما بتازگي ويرايشگر‌هاي متني قدرتمندي طراحي شده است كه با استفاده از آنها مي‌توان به راحتي براي هر نرم‌افزار و به هر شكلي به انجام كد نويسي پرداخت.

يكي از قدرتمندترين اين ويرايشگر‌ها نرم‌افزار قدرتمند E-TextEditor است. اين نرم‌افزار با حجمي در حدود 7 مگابايت قادر است تا ساعت‌ها و حتي روز‌ها در وقت شما صرفه جويي كند. امكاناتي همچون تايپ خودكار كد‌ها، اضافه و حذف نمودن عبارتي از ابتدا و انتهاي چندين خط به صورت همزمان، پشتيباني از اكثر زبان‌هاي برنامه‌نويسي، قابليت سفارشي سازي محيط نرم‌افزار و استفاده آسان از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار منحصر به فرد است.

نرم‌افزار E-TextEditor از سايت www.e-texteditor.com قابل دانلود است.
دكتر واقعي اينجاست‌
نرم‌افزار Partition Table Doctor به گفته سازندگانش تنها نرم‌افزار واقعي براي بازيابي پارتيشن‌هاي از دست رفته در ويندوز است كه قادر است به تعمير و بازيابي اطلاعات از‌هارد ديسك بپردازد.

اين نرم‌افزار برنامه اي عالي براي حل تمام مشكلات مربوط به پارتيشن‌هاي‌هارد ديسك و ديگر حافظه‌هاي جانبي است و قادر است تا با ايجاد يك ديسك نجات براي شما حتي در صورت بروز مشكل براي سيستم عامل نيز به بازيابي اطلاعاتتان بپردازد.نسخه رايگان اين نرم‌افزار در سايت سازنده آن www.ptdd.com قابل دانلود است.

@@@@@@@​

سريع‌تر از سريع‌ - صفحه 11

مي‌خواهيد سرعت باز شدن صفحات را در فايرفاكس افزايش دهيد؟ اگر به دنبال روشي براي انجام اين كار هستيد طبق مراحل زير پيش رويد تا سرعت بارگذاري صفحات وب در اين مرورگر قدرتمند افزايش يابد.البته قابل ذكر است كه با استفاده از اين روش، كمي مدت زمان كلي بارگذاري صفحات افزايش مي‌‌بايد كه دليل آن عدم وجود وقفه در نمايش صفحات است.
1- مرورگر را اجرا نماييد.

2- در نوار آدرس عبارت about:config را وارد كنيد.

3- پنجره باز شده را تاييد نموده و در جايي از صفحه كليك راست نشانگر خود را فشار دهيد.

4- گزينه New و سپس گزينه String را انتخاب نماييد.

5- در كادر باز شده عبارت nglayout.initialpaint.delay را وارد كنيد.

6- در نهايت در پنجره جديد نيز مقدار صفر (0) را وارد نماييد.

@@@@@@@​

آيا مي‌دانيد كه... - صفحه 11

100943013901.jpg


آيا مي‌دانيد كه اين احتمال وجود دارد تا وقتي مشغول به كار با رايانه خود هستيد براي سرور سايتتان مشكلي به وجود آمده باشد و در دسترس نباشد؟ در صورت بروز چنين مشكلي جاي هيچ شكي نيست كه در دسترس نبودن يك سايت به طور يقين مي‌تواند اثري كاملا منفي در كار و درآمد شما داشته باشد.
نرم‌افزار URL Monitoring Tool به همين منظور طراحي شده است. اين نرم‌افزار مي‌تواند در دسترس بودن سرور و سايت شما را بررسي كند. اين نرم‌افزار آدرس مشخص شده از سوي شما را در بازه‌هاي زماني مختلف مورد پردازش و بررسي قرار مي‌دهد و در صورت عدم دسترسي به اين آدرس شما را مطلع مي‌كند تا در كمترين زمان اقدامات لازم را به انجام برسانيد.براي دانلود اين نرم‌افزار مي‌توانيد به سايت www.softpedia.com مراجعه كنيد.

@@@@@@@​

چند ترابايت در چند ثانيه‌ - صفحه11

از جستجو به دنبال يك متن خاص در چندين هزار فايل متني خسته شده ايد؟ تك به تك فايل‌ها را باز كرده و به جستجو در آنها مي‌پردازيد؟ نرم‌افزار dtSearch Desktop بهترين ابزار براي جستجوي فايل‌هاي متني در رايانه شما است.
اين برنامه قادر است چندين ترابايت فايل متني را در عرض چند ثانيه جستجو كند و نتيجه را به شكل‌هاي مختلف در اختيار شما قرار دهد.براي مشاهده جزييات بيشتر و دريافت اين نرم‌افزار به سايت www.dtsearch.com مراجعه كنيد.

@@@@@@@​

كاربرد پراكسي در امنيت شبكه‌

100943014994.jpg


در مقايسه فايروال‌ها، ما مفهومي از پراكسي ارائه مي‌دهيم و پراكسي را از فيلتركننده بسته‌ها متمايز مي‌كنيم. با پيش‌زمينه‌اي كه از پراكسي در شماره‌هاي قبل بيان كرديم، مي‌توانيم در اينجا مزاياي پراكسي‌ها به عنوان ابزاري براي امنيت را فهرست كنيم:
با مسدود كردن روش‌هاي معمول مورد استفاده در حمله‌ها، هك‌كردن شبكه شما را مشكل‌تر مي‌كنند.

با پنهان كردن جزئيات سرورهاي شبكه شما از اينترنت عمومي، هك‌كردن شبكه شما را مشكل‌تر مي‌كنند.

با جلوگيري از ورود محتويات ناخواسته و نامناسب به شبكه شما، استفاده از پهناي باند شبكه را بهبود مي‌بخشند.

با ممانعت از يك هكر براي استفاده از شبكه شما بعنوان نقطه‌ شروعي براي حمله ديگر، از ميزان اين نوع مشاركت مي‌كاهند.

...
برخي انواع پراكسي‌
... صفحه 12

@@@@@@@


ركورد جديد بين بزرگان

100943014633.jpg


شركت IBM يكي از بزرگترين و معروف‌ترين شركت‌هايي است كه همواره در زمينه طراحي و ساخت ابررايانه‌ها در جهان پيشتاز و پيوسته به دنبال ثبت ركوردهاي جديد و انجام فعاليت‌هاي نوين در اين زمينه بوده است. در همين راستا اين شركت بزرگترين سيستم HPC را كه تاكنون ساخته شده است با قابليت راه‌اندازي دوگانه ويندوز و لينوكس به همگان معرفي كرد.
سيستم جديدblade مجهز به 5376 پردازنده زئون 4 هسته‌اي اينتل با سرعت 5/2 گيگاهرتز است كه توان پردازشي آن به 04/46 ترافلاپ مي‌رسد و در اين زمان هر يك از پردازنده‌ها تواني برابر 50 وات صرف مي‌كنند و كارايي آن به 6/85 درصد مي‌رسد.

خوب است بدانيم كه اين‌گونه ابررايانه‌ها از سيستم‌عامل معمولي ويندوز استفاده نمي‌كنند. بلكه شركت مايكروسافت نسخه خاصي از ويندوز به نام 2008 windows HPC Server را به طور آزمايشي عرضه كرده است كه ابررايانه جديد نيز با استفاده از اين نسخه از ويندوز راه‌اندازي مي‌شود و اين نكته‌اي است كه در اين ابررايانه بايد به آن توجه شود. زيرا همان‌طور كه مي‌دانيم بيش از 85 درصد سيستم‌هايHPC جهان با استفاده از سيستم‌عامل لينوكس كار مي‌كنند و اين نخستين باري است كه روي يك ابررايانه دو سيستم‌عامل نصب مي‌شود و طراحي آن نيز بر پايه ويندوز صورت گرفته است.
...صفحه 13

@@@@@@@​

لغتنامه - صفحه 13
HPC
در دنياي رايانه‌ HPC مي‌تواند مفاهيم مختلفي داشته باشد. در زمان‌هايي كه از دستگاه‌هاي همراه و رايانه‌هاي كوچك صحبت مي‌شود HPC برگرفته از حروف اول عبارتComputer Handheld personal است كه به دسته‌اي از دستگاه‌هاي همراه گفته مي‌شود كه بر پايه سيستم عامل ويندوز CE مايكروسافت است.
dual boot
اصطلاحي است كه در مورد سيستم‌هايي به كار مي‌رود كه اين امكان را فراهم مي‌آورند كه دو سيستم عامل به طور همزمان روي سيستم نصب باشد و در ابتداي كار بتوان انتخاب كرد كه سيستم با كدام يك از سيستم‌ عامل‌ها راه‌اندازي شود.
HPC
در مطالب و مقالاتي كه صحبت از ابررايانه‌ها و رايانه‌هاي بزرگ است HPC برگرفته از حروف اول عبارت High performance computing و به معناي محاسبات با حجم وسيع و كارايي بالا خواهد بود كه اين‌گونه محاسبات با ابررايانه‌ها انجام مي‌شود. بنابراين با توجه به متن و موضوع آن، HPC مي‌تواند دو مفهوم كاملا متفاوت و متضاد داشته باشد.
Recto
واژه مقابل كلمه verso است كه در چاپ و نشر به‌كار مي‌رود و به صفحه‌هاي سمت راست كه همواره شماره فرد دارند گفته مي‌شود.
Tabulate
در جدول‌بندي به محاسبه مجموعه اعداد يك سطر يا ستون و يا آرايش اطلاعات يك جدول گفته مي‌شود.
Verso
اصطلاحي در چاپ و نشر است كه به صفحه‌هاي سمت چپ در صفحه‌هاي مقابل هم گفته مي‌شود و هميشه شماره آن صفحه‌ها زوج است.
منبع: www.psdic.com




@@@@@@@​


ركورد جديد در دنياي رايانه - صفحه 13

گذشت آن زمان‌هايي كه رايانه‌ها تنها مخصوص شركت‌ها و موسسات بزرگ بودند، يا زمان‌هايي كه تنها افراد محدودي توانايي تهيه رايانه را داشتند. موسسه Gartner طي تحقيقات جديد به اين نتيجه رسيده است كه تعداد رايانه‌هاي موجود در جهان از مرز يك ميليارد عدد گذشته است و اين بدان معناست كه به طور متوسط از هر 7 نفر در جهان، يك نفر از رايانه بهره‌مند است و اين حاصل رشد 12 درصدي تعداد رايانه‌ها در هر سال نسبت به سال گذشته است.
نتايج تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه از ميان اين تعداد رايانه، 58 درصد آن در اروپا، آمريكا و ژاپن خريداري شده‌اند و اين در حالي است كه پراكندگي جمعيت در اين مناطق تنها 15 درصد كل جمعيت جهان است. ضمن اين‌كه پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد كه قرار است يك ميليارد رايانه ديگر در 6 سال آينده در كشورهاي در حال توسعه به فروش برسد و به دليل رشد كشورهايي چون هند يا برزيل، تعداد رايانه‌هاي شخصي تا سال 2014 دو برابر خواهد شد. در كنار اين رشد چشمگير، ميزان زباله‌هاي الكترونيكي نيز رو به افزايش است، به طوري كه امسال 180 ميليون رايانه دور ريخته شده است و بيشتر آنها نيز در چين بوده است كه وجود مواد سمي در زباله‌هاي رايانه‌اي موجب بروز نگراني‌هاي بسياري شده است.

@@@@@@@​

عدد بازي‌ - صفحه 14

100943033915.jpg


نامبا يك بازي فكري بسيار خوب و اعتياد آور براي گوشي‌هاي همراه است. براي نامبا بازي كردن احتياجي به گوشي‌هاي خفن نداريد. هدف خالي كردن هر مرحله از بلوكه‌هايي است كه روي هر كدام يك عدد نوشته شده. براي از بين بردن بلوكه‌ها، بايد يك زنجيره از اعداد را كه ارتباط رياضي با هم دارند را مشخص كنيد. هرچه زنجيره طولاني تر باشد و رابطه بين اعداد پيچده تر، امتياز بيشتري نصيب شما مي‌شود.
اين ارتباط‌ها مي‌تواند چيزهايي مثل رديف كردن اعداد مشابه مثل 2 و 2 و 2 يا رابطه‌هاي پيچيده تر مانند 1 و 2 و 4 و 8 يا 9 و 5 و 1 باشد. پيدا كردن رابطه‌هاي رياضي بين اعداد از پيش تعيين شده نيست و يك مرحله را مي‌تواند به چند صورت تمام كرد. مراحل ابتدايي بسيار ساده هستند و عددها بين 1 تا 3 تقسيم مي‌شود. اما اگر كمي صبر كنيد در مراحل بالا معماها بسيار زيباتر و رابطه‌هاي رياضي پيچيده تر مي‌شوند. طرفداران بازي‌هاي فكري از نامبا لذت زيادي خواهند برد.

@@@@@@@​


شماره دوم نينجا مانند قبل مشكل است‌
اكشن اما ساده‌

100943015477.jpg


ساخت ادامه براي يك بازي كه جزو بهترين‌هاست اصلا آسان نيست. اگر بخواهيم عادلانه قضاوت كنيم، نينجا 2 بخوبي از عهده چنين كاري برآمده. اين بازي مانند عنوان‌هاي قبلي‌اش يك اكشن سوم شخص درجه يك است و هيچ چيزي كم و كسر ندارد. شايد اگر سازنده‌ها مي‌خواستند مانند دويل مي‌كراي در شماره دوم به تغيير اساسي دست بزنند فاجعه‌اي مانند دويل 2 به وجود مي‌آمد.
نينجا 2 يك انتخاب ايده‌آل براي طرفداران سبك اكشن سوم شخص است، البته بهتر است بگويم براي طرفداران سرسخت سبك اكشن سوم شخص! بازي همانند شماره اول مشكل است. اگر حواستان نباشد دشمن‌هاي معمولي مي‌توانند در يك چشم به‌‌هم‌‌‌زدن نصف خط جان ريو را خالي كنند. همه چيز در نينجا 2 در مورد سرعت و مهارت است. از همه چند ضرب‌ها و تكنيك‌هايي كه داريد بايد استفاده كنيد. البته اگر اين كار سريع و به موقع نباشد چيزي جز صفحه Game Over نصيبتان نمي‌شود.
...صفحه 14

@@@@@@@​

اخبار - صفحه 15
وايزمن و GOW

100943015205.jpg


يكي دو هفته گذشته براي طرفداران بازي Gears of War خبرهاي زيادي وجود داشت. علاوه بر اطلاعات مبسوطي كه در مورد شماره دوم منتشر شد، خبر رسيد كه مراحل پيش توليد فيلم سينمايي آن هم به خوبي سپري مي‌شود. تا اين لحظه معلوم شده كه با احتمال زياد كارگرداني اين فيلم را برعهده خواهد گرفت. وايزمن كارگردان فيلم‌هاي Underworld و 4 Die Hard است و سابقه خوبي در ساخت فيلم‌هاي اكشن دارد.
تاريخ انتشارL4D
والو تاريخ انتشار بازي Left 4 Dead را اعلام كرد. پيش تر قرار بود نسخه‌هاي PC و ايكس باكس 360 اين بازي با فاصله زماني چند هفته اي منتشر بشوند. اما حالا معلوم شد كه هر دو بازي در تاريخ 4 نوامبر امسال همزمان به بازار خواهند آمد.

نسخه PC توسط استيم قابل دانلود خواهد بود ولي نسخه ايكس باكس 360 با بسته‌هاي معمولي در مغازه‌ها به فروش مي‌رسد. سبك بازي اكشن چند نفره ترسناك است.
لوكاس آرتز وDS
كريس نوريس و جفري گولت كه از تهيه كننده‌هاي لوكاس آرتز هستند در مصاحبه اي تمايل اين شركت به احياي بازي‌هاي ماجرايي قديمي اش براي كنسول‌هاي Wii و DS را فاش كردند. در اين يكي دو سال اخير بازي‌هاي ماجرايي در كنسول‌هاي نينتندو درخشش خوبي داشته‌اند. احتمال اين وجود دارد كه شاهكارهايي نظير مانكي آيلند، فول تراتل يا سام و مكس را به صورت بازسازي شده روي اين كنسول‌ها ببينيم.
عصر پهلوانان در تابستان‌
بازي عصر پهلوانان اولين بازي نقش آفريني ايراني است كه بر اساس اساطير ايراني، به خصوص شاهنامه فردوسي در 9‌‌مرحله طراحي شده و در حال حاضر آخرين مراحل توليد را مي‌گذراند. عصر پهلوانان در 9‌سرزمين افسانه اي اتفاق مي‌افتد و بازي كننده‌ها با استفاده از ابزارهاي مختلف شامل سلاح و جادو به جنگ با پليدي مي‌روند. اين بازي در نيمه تابستان امسال به بازار خواهد آمد.


@@@@@@@​


نسخه سه بعدي از بازي موتوراماي محبوب‌
آزمايش و خطا

100943015374.jpg


در شماره 78 كليك در سال 84 و در همين صفحه، يك بازي مستقل ساده و بسيار زيبا را معرفي كرديم كه به شدت مورد توجه و استقبال خواننده‌ها قرار گرفت. به طوريكه هفته بعد از معرفي اين بازي، سايت اصلي آن به خاطر بازديدها و دانلودهاي مكرر دچار مشكل شده بود. شايد باور نكنيد اگر بگوييم تا همين چند هفته پيش در مورد اين بازي و كرك آن براي ما ايميل ميآمد. اين بازي چيزي نبود جز موتوراما(Motorama) ، يك بازي موتور سواري منحصر به فرد و بسيار جالب.
اين هفته براي علاقمندان به موتوراما كه واقعا هيچ بازي ديگري مشابه آن ساخته نشد، بازي Trials 2 Second Edition را معرفي مي‌كنيم. اين بازي را كه اصل آن در شبكه استيم قابل دانلود است، مي‌توانيد با كمي جستجو در اينترنت به راحتي دانلود كنيد. سبك بازي و موتور پايه آن دقيقا همان موتوراماي قديمي است اما به لطف يك تيم طراحي به نام RedLynx گرافيك‌ها از دوبعدي به سه بعدي بهبود يافته‌اند.


...صفحه 15

@@@@@@@


بازي هفته - صفحه 15
تنها در تاريكي‌

مهم‌ترين بازي عرضه شده بعد از متال گير 4 در يكي دو هفته اخير تنها در تاريكي است. اين بازي براي همه پلتفرم‌ها از قبيل ايكس باكس 360، پلي‌‌استيشن 3 ،Wii، پلي استيشن 2 و PC وجود دارد. البته تا اين لحظه هنوز نسخه كرك شده PC در بازار وجود ندارد.
براي كنسول دستي PSP دوبازي خوب به نام‌هاي‌ Secret Agent Clank و 2 Naruto منتشر شده كه اول يك بازي اكشن كارتوني و دومي مبارزه ايست. بازي Wall-E كه طرفداران كارتون‌هاي سه بعدي با آن آشنا هستند برايPSP ، PC و پلي استيشن 2 در حال حاضر در بازار وجود دارد. كساني كه ايكس باكس 360 بازي مي‌كنند به جز نسخه جديد گيتار هيرو (كه براي پلي استيشن 2 هم هست)، تاپ اسپين 3 را هم دارند.

براي كنسول دستي DS هم بازي‌هاي خوبي مانند گيتار هيرو و فاينال فانتزي تاكتيكز عرضه شده كه احتمالا مورد توجه علاقمندان به اين بازي‌ها قرار خواهد گرفت.

بازي Bad Company هم اين هفته قابل بازي كردن خواهد بود.


@@@@@@@​

آن‌لاين روي هوا - صفحه 16

خطوط هوايي امريكا اعلام كردند مسافران مي‌توانند در جريان دو پرواز بصورت آزمايشي به اينترنت دسترسي داشته باشند.
اين شركت‌ها پيش‌بيني كردند سرويس‌هاي مفصل‌تر و كامل احتمالاً تا چند هفته ديگر بطور دائمي در كليه پروازها برقرار خواهند شد.
خطوط هوايي در مواجهه با افزايش قيمت سوخت و براي كسب درآمد بيشتر به تدارك امكانات تفريحي و سرگرم‌كننده و همچنين فراهم آوردن سرويس‌هاي اطلاعاتي روي آورده‌اند.

شركت، بابت ارايه سرويس اينترنت در پروازها مبلغي اضافي بين 95/9 دلار تا 95/12 دلار (بسته به طول مدت پرواز) از مسافران دريافت مي‌كند.

بنا بر اظهارات مقامات رسمي، Aircell و America هر دو در منافع حاصل از اين خدمات شريك هستند.

اين پروازهاي آزمايشي از فرودگاه كندي نيويورك به مقصد لوس‌آنجلس و بالعكس انجام خواهد شد و سرويس‌هاي ارائه شده در طول اين دو پرواز رايگان است. وي اعلام نكرد كه اين آزمايش‌ها دقيقاً در كداميك از پروازهاي مسير و روز ذكر شده انجام خواهند شد.

مسافران با پرداخت هزينه مربوطه علاوه بر استفاده از اينترنت در جريان پروازهاي اين شركت، مي‌توانند به وب‌سايت اين شركت هوايي متصل شده و بطور رايگان نسخه‌اي الكترونيكي از راهنماي سفر Frommer را دريافت كرده و به سرخط‌هاي مختصر شده اخبار نيز دسترسي داشته باشند.

@@@@@@@​

اولين لپ تاپ اتمي - صفحه 16

در جديدترين نوآوري دنياي فناوري اطلاعات اولين ميني لپ تاپ پايه اتمي جهان طراحي و ساخته شد.
اين رايانه قابل حمل جديد كه اكنون مستحكم ترين لپ تاپ جهان به شمار مي‌رود توسط شركت پاناسونيك ساخته شده و مهم ترين مصرف آن در مواقع غيرطبيعي و آب و هواي باراني و براي استفاده در مقابل ضربه‌هاي سخت است.
CF-U1 Toughbook يا يك كيلوگرم وزن ساخته شده است و داراي دو باتري سلولي و يك پردازنده اتمي است كه به كاربر اجازه مي‌دهد حجم بسيار زيادي از ديتا را در مدت زمان بسيار كمي پردازش كند.

اين ميني لپ تاپ قابليت كار با ويندوزهاي XP و ويستا را دارد و قيمت آن حدود 2400 دلار برآورد شده است.

اين محصول جديد دو روز پس از عرضه جديد ترين و سبك ترين لپ تاپ جهان به بازار وارد دنياي فناوري اطلاعات شده است.

@@@@@@@​

تجهيزات موبايل ASUS در نمايشگاه كامپيوتكس 2008

جديدترين محصولات دستي اسوس همراه امكاناتي ويژه و منحصربفرد، تجربه اي متفاوت را براي كاربران به ارمغان آورده‌اند. درنمايشگاه كامپيوتكس امسال نيز شاهد ابتكار جديد ديگري از اسوس به نام ASUS Glide در زمينه محصولات دستي بوديم كه به كاربران اين امكان را مي‌دهد تا با يك اشاره انگشت و از طريق تجهيزات دستي خود به اطلاعات مورد نظر در كوتاهترين زمان ممكن دست يابند.
اين تكنولوژي درواقع نرم‌افزاري است كه قابليت كار با همه محصولات دستي اسوس را دارد و امكان دسترسي سريع به اطلاعات در زمينه‌هاي مختلف را ازطريق تجهيزات موبايل براي كاربران فراهم ميآورد. اين فناوري شامل ويژگي‌هايي همچون امكان ASUS Today (انجام بيشترين كارها با صرف كمترين هزينه)، امكان Anytime Launcher (پاسخگو در هر زمان)، امكان Eziphoto (آوردن عكس‌ها و تصاوير به دنياي واقعي) و همچنين امكان EziMusic (موسيقيداني در كف دستان شما) است.
...صفحه 16

@@@@@@@

نينتندو ابزاري جدا از بازي‌ - صفحه 16

100943020455.jpg


براي دانش‌آموزان دبيرستان دخترانه Joshi Gakuen توكيو،Nintendo DS ديگر تنها يك وسيله بازي و سرگرمي محسوب نمي‌شود بلكه آنان اينك از اين كنسول قابل حمل بعنوان يك ابزار آموزشي كليدي كه تمام روش‌هاي سنتي و آكادميك ژاپن را كنار زده استفاده مي‌كنند.
دانش‌آموزان كلاس درحالي كه با قلم پلاستيكي كلمات ساده‌اي مانند Hamburger و يا cola را روي صفحه لمسي مي‌نويسند، به تلفظ كلمات كه با صداي ماشيني از دستگاه خارج مي‌شود گوش داده و لذت مي‌برند. نحوه كار به اين ترتيب است كه اگر ديكته كلمات درست باشد ضمن اداي آن كلمه، عبارت Good بر روي صفحه نقش بسته و تمرين بعدي نمايان مي‌شود.

بسياري از نوجوانان ژاپني صاحب يك دستگاه Nintendo DS هستند و با استفاده از آن در منزل به انجام بازي‌هايي همچون Mario Kart و Animal Crossing مي‌پردازد.

با اين حال براي بسياري از نوجوانان جالب‌ترين و مجبوب‌ترين برنامه‌اي كه با دستگاهشان اجرا مي‌كنند نرم‌افزار آموزش انگليسي است.

سيستم آموزشي ژاپن تا مدت‌ها بخاطر ضعف در آموزش مهارت‌هاي پيشرفته مكالمه زبان انگليسي و تمركز بيش از اندازه بر گرامر و دستور زبان مورد انتقاد متخصصين آموزشي اين كشور بوده است.

@@@@@@@​

جهان تكنولوژي - صفحه 16
طرحي از يك موبايل كه به شكل ساعت طراحي شده است
100943020369.jpg



@@@@@@@​






 
Last edited:

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
فکر میکنم گفتن یک مطلب ضروری باشه ،

اگر پست قبل رو خونده باشید حتما مطلبی از صفحه سوم رو دیدید .

صفحه سوم این شماره اختصاص داره به یادداشتهایی درباره ی یکی از نویسندگان همیشگی کلیک ، سيد شهرام نقوي الحسيني که هفته ی قبل درگذشت .

توضیحات کاملتری رو درباره ی ایشون در همون صفحه از زبان همکارانشون بخونید .

همیشه مطالبی که به قلم ایشون بود رو دوست داشتم و با علاقه میخوندم ...

درگذشت ایشون رو به طرفداران کلیک ، کلیک خوانها و ... تسلیت میگم .

روحش شاد و یادش گرامی باد ...
72.gif
 
Last edited:

mhsnrah

Registered User
تاریخ عضویت
28 آگوست 2007
نوشته‌ها
340
لایک‌ها
41
محل سکونت
تهران
اتفاقا چندروز پیش رفته بودم علاءالدین یه آگهی ترحیم یه جوون دیدم که اسمش خیلی برام آشنا بود، تا اینکه دیروز فهمیدم بنده خدا تو کلیک مینوشته، واقعا جا خوردم. یادش گرامی.

میگم آدم باورش نمیشه این کلیک ضمیمه جام جم هست و جام جم روزنامه رسمی صداسیما و صداسیما ...!!
خیلی برام عجیبه که چطوری درمورد بازیهایی مثل Guitar Hero و امثال اون (و کلا لهو و لعب :eek: :d !!!) مینویسن.
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
میگم آدم باورش نمیشه این کلیک ضمیمه جام جم هست و جام جم روزنامه رسمی صداسیما و صداسیما ...!!
خیلی برام عجیبه که چطوری درمورد بازیهایی مثل Guitar Hero و امثال اون (و کلا لهو و لعب :eek: :d !!!) مینویسن.
به نظرم دستشون بازه ... یعنی راحت مطلب مینویسن ...

یادمه چند مورد بازی های ضد ایرانی رو گفتن که اصلا راجع بهش مطلب نمینویسن و درخواست نکنید ، اما لهو و لعب رو نمیدونم !
 

seymour

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
6,209
لایک‌ها
84
محل سکونت
Tehran
اتفاقا چندروز پیش رفته بودم علاءالدین یه آگهی ترحیم یه جوون دیدم که اسمش خیلی برام آشنا بود، تا اینکه دیروز فهمیدم بنده خدا تو کلیک مینوشته، واقعا جا خوردم. یادش گرامی.

میگم آدم باورش نمیشه این کلیک ضمیمه جام جم هست و جام جم روزنامه رسمی صداسیما و صداسیما ...!!
خیلی برام عجیبه که چطوری درمورد بازیهایی مثل Guitar Hero و امثال اون (و کلا لهو و لعب :eek: :d !!!) مینویسن.
واسه چی مرد ؟ ... من اون شماره رو دیدم ولی چیزی در این مورد به چشمم نخورد ؟ ...


//

تایید میشه ... یعنی واقعا بالاسریی های اینا در جریان هستن که اینا دارن چی کار می کنن ؟ ... من شک دارم ... یعنی دقیقا همونطور که بدون اطلاع کافی میان و موسیقی غربی رو می کوبن ، اینجا هم بدون اطلاع کافی گذاشتن که این صفحه ادامه پیدا کنه ...


ولی بهرحال صفحه بدی نیست ... (حالا اگه پس فردا ببندنش میگیم " ای بابا ! نامردا چرا اینو بستن ؟!"
4743.gif
)
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
واسه چی مرد ؟ ... من اون شماره رو دیدم ولی چیزی در این مورد به چشمم نخورد ؟ ...
علت فوت ذکر نشده ... کل صفحه ی 3 مربوط به این موضوع بود .
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
برخی از مطالب این شماره کلیک (196)

صفحه 2:

مديرعامل شركت مخابرات ايران :
واگذاري 80 درصد سهام مخابرات تا پايان امسال انجام مي‌شود

100943637527.jpg


مدير عامل شركت مخابرات ايران با اشاره به مصوبه هيات عالي نظارت در خصوص واگذاري 80 درصد سهام شركت مخابرات گفت: چنانچه درفرايند واگذاري سهام اين شركت مشكلي ايجاد نشود واگذاري 80 درصد سهام، تا پايان سال جاري صورت مي گيرد.
"صابر فيضي" در گفت وگو با خبرنگار "موبنا" گفت: با واگذاري 80 درصد سهام شركت مخابرات
20 درصد باقي مانده در اختيار دولت باقي مي ماند.

وي با اشاره به اعلام سازمان خصوصي سازي مبني بر واگذاري 5 درصد سهام شركت مخابرات تا پايان تير ماه گفت: زمان واگذاري سهام از اختيار شركت مخابرات خارج است و اين شركت بر طبق دستورالعمل سازمان خصوصي سازي عمل مي كند.

اين مقام مسئول درخصوص اقدامات انجام شده شركت مخابرات در خصوص واگذاري 5 درصد سهام شركت مخابرات به منظور كشف فيمت گفت: تنها فرق اين شركت با سايرشركت هاي دولتي درخصوص اخذ مجوز از سازمان تنظيم مقررات است كه اين شركت توانسته اين مجوز را از اين سازمان دريافت كند.گفتني است در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي، اقدامات لازم جهت خصوصي شدن شركت مخابرات از اوايل سال گذشته صورت گرفت و براساس برنامه زمان‌بندي مقرر شد كه سهام اين شركت اول ديماه در بورس عرضه ‌شود، اما بحث‌هاي پيرامون تبديل ودايع مشتركان تلفن همراه به سهام و نيز نبود پروانه اپراتور اول، از موانع اصلي تاخير در عرضه سهام براي شركت بود.

با اين حال شركت مادر تخصصي مخابرات ايران ، با سرمايه 14 هزار ميلياردتومان در 27 اسفند 86 با شروطي مبني بر ثبت شركت،اصلاح اساسنامه، تبديل شدن به سهام عام و پايان يافتن عمليات اداري شركت زير ساخت، در بورس پذيرش شد تا پس از شفافيت و ارايه مدارك و اطلاعات، پنج درصد سهام آن در بورس عرضه شود.

اما از آن زمان تا كنون ، زمان عرضه مخابرات بارها به تاخير افتاده و حتي در 22 خرداد كه زمان نهايي براي ورود شركت مخابرات در بورس از سوي سازمان خصوصي سازي در نظر گرفته شده بود، نيز اين مهم انجام نپذيرفت.

@@@@@@@

مدير كل بازرسي شركت ارتباطات سيار:
زيرساخت‌ مورد نياز دريافت شكايات مشتركان از طريق پيامك آماده نيست

100943636394.jpg


مدير كل بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات شركت ارتباطات سيار- در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب اظهار كرد: به دنبال فراهم كردن زيرساخت‌ها و امكانات مورد نياز براي دريافت شكايات مربوط به مشتركان همراه اول از طريق پيامك هستيم.
وي گفت: در حال حاضر كساني كه مشكلي دراين رابطه داشته باشند و بخواهند شكايت خود را مطرح كنند ، مي‌توانند از طريق اينترنت و مراجعه به سايت شركت ارتباطات سيار با آدرس www.mci.ir شكايتشان را عنوان و يا با تماس با شماره‌ي‌ 09990 اعتراض خود را مطرح كنند.

او با بيان اين كه اداره كل بازرسي اين شركت بعد از دريافت اين اعتراض اقدامات لازم و متناسب با آن‌ را انجام مي دهد تصريح كرد:‌ براي عملي كردن اين كار در حال انجام هماهنگي‌هاي لازم در اين زمينه هستيم و اين موضوع از جمله مباحثي است كه در حال پي‌گيري آن هستيم.

اين اظهارات در حالي است كه بحث دريافت شكايات مشتركان همراه اول از طريق پيامك از سال گذشته مطرح و عنوان شده بود كه درخواست كشف مزاحمت تلفني از طريق پيام كوتاه تلفن همراه مراحل آزمايشي خود را سپري مي‌كند كه اين سرويس با راه‌اندازي مركز call center ارتباطات سيار به زودي به مشتركان ارايه خواهد شد.


@@@@@@@

مخابرات متولي تدوين آيين‌نامه SLA

مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت گفت: آيين نامه) SLA ارائه خدمات) يك و نيم سال پيش توسط شركت ارتباطات زيرساخت با تعرفه‌هاي پيشنهادي تهيه شد و به سازمان رگلاتوري ارسال شد و رگلاتوري براي اينكه نظرات قسمت‌هاي ديگر را هم داشته باشد اين آيين‌نامه را در اختيار شركت مخابرات ايران گذاشت.
محمدباقر ظهوري‌فر در گفت‌وگو با فارس گفت: پس از اين مرحله نزديك به يك سال است كه كميته مشتركي متشكل از نماينده زيرساخت، شركت مخابرات ايران و نماينده شركت‌هاي استان در حال كار بر روي اين آيين‌نامه هستند. وي افزود: آن بخش از آيين‌نامه SLA كه مربوط به زيرساخت بوده از ديد ما تمام شده چرا كه زيرساخت از طريق مشاوري كه انتخاب كرده بود دستورالعمل‌هاي لازم را تهيه كرده است.

وي علت اين تأخير را بررسي بيشتر بر روي مكانيزم كار عنوان كرد و گفت: به هر حال مشتركي كه قرار است ارائه خدمات داشته باشد در صورت ايجاد اختلال بايد به يك مركزي مراجعه كند كه البته اين موضوع نيز داراي پارامترهاي مختلف است. مديرعامل شركت زيرساخت گفت: نحوه منعقد كردن قرارداد SLA با مشتركان به صورتي بايد باشد كه مشترك با همان جايي كه قرارداد دريافت سرويس امضا مي‌كند طرف حساب باشد تا زودتر براي جبران خسارت به نتيجه برسد.

وي افزود: اين موضوعات و تفكيك وظايفي كه در شركت مخابرات ايجاد شد موجب تأخير در نهايي كردن آيين‌نامه‌ SLA شده است. وي خاطرنشان كرد: طي مذاكراتي كه در كميته تدوين آيين‌نامه SLA داشته‌ايم درخواست شركت زيرساخت اين بوده كه با مشتركان نهايي طرف حساب نشود و شركت زيرساخت به موضوع پهناي باند و زيرساخت كشوري بپردازد كه در اين زمينه به نتايج مطلوبي رسيده‌ايم. ظهوري‌فر با اشاره به اينكه شركت مخابرات ايران متولي تدوين آيين‌نامه SLA است گفت: شركت مخابرات بايد هرچه سريع‌تر اين آيين‌نامه را نهايي و به سازمان رگلاتوري ارسال كند. وي در پاسخ به اين سوال كه چه زماني آيين‌نامه‌ SLA نهايي مي‌شود اظهار داشت: از آنجا كه شركت زيرساخت متولي تدوين اين آيين‌نامه نيست نمي‌توان زماني براي موضوع درنظر گرفت.

@@@@@@@​

صفحه 3 :

اخبار گوگل در ديگر رسانه‌ها

100943637881.jpg


در حالي كه سازمان‌هاي خبري در مورد اقدامات گوگل در اين عرصه نگرانند اما اين شركت با كسب موقعيت برتر در اخبار فاصله دارد به گونه‌اي كه شش سال پس از آغاز به كار، گوگل نيوز همچنان در تلاش براي عقب نماندن از رقباست. كارشناسان رسانه‌هاي آنلاين اظهار مي‌كنند كه گوگل كار چنداني براي تغيير اين سايت در سال‌هاي اخير انجام نداده به ويژه در مقايسه با محصولات ديگرش مانند Google Maps يا جي‌ميل كه با سرعت زيادي صاحب ويژگي‌هاي جديد مي‌شوند، شايد در نتيجه رشد ترافيك آن كند است.
طبق آمار نيلسن آنلاين، گوگل نيوز با ‌4/11 ميليون كاربر در ماه مي در ميان سايت‌هاي خبري در رده هشتم و پس از ياهونيوز قرار گرفت كه با ‌8/35 ميليون بازديد كننده، سايت خبري شماره يك شد. سرعت رشد ده درصدي گوگل نيوز طي دو سال گذشته بسيار كندتر از بيش‌تر سايت‌هاي خبري بزرگ اينترنتي بوده است. در واقع در دو سال گذشته MSNBC.com كه در رده دوم قرار دارد با اضافه كردن 10/4 ميليون كاربر‌42 درصد رشد كرده است و رشد ترافيCNN.com و Nytimes.com از اين هم سريع‌تر بوده است. واضح است كه گوگل نيوز از مرحله آزمايشي گذشته است اما هنوز هيچ تبليغاتي نشان نمي‌دهد و هيچ نشاني از اين‌كه گوگل مستقيما از اين سايت پول درمي‌آورد، وجود ندارد.

مديران گوگل با بيان اين كه ترافيك هدف بزرگي نيست از موفقيت اين سايت خبري دفاع مي‌كنند؛ به گفته آن‌ها، گوگل نيوز كمك مي‌كند اين شركت نتايج جست‌وجوي بهتري را توليد كند و به كاربران كمك مي‌كند منابع خبري را بيابند كه ممكن بود به صورت ديگر از آنها آگاهي نيابند.

ماريسا ماير، معاون جست‌وجوي گوگل، گوگل نيوز را يكي از نوآورانه‌ترين محصولات اين شركت خوانده و مي‌گويد اين سايت به عامل اصلي كمك مي‌كند زيرا خوانندگان گوگل نيوز جزو فعال‌ترين كاربران جست‌وجوي گوگل و ساير سرويس‌هاي آن هستند. نتايج خبري نيز در صفحه جست‌وجوي اصلي اين شركت به همراه تبليغات به نمايش درمي‌آيند. گوگل نيوز از آغاز شكل‌گيري‌اش طراحي متفاوتي با سايت‌هاي خبري بزرگ اينترنتي داشت. در حالي كه
فراهم كنندگان اخبار مانند ياهو و AOL و سايت‌هاي خبري اصلي مانندCNN.com و MSNBC.com محتوا توليد و به آن مجوز مي‌دهند و به دبيران براي انتخاب و تدوين مقالات متكي هستند، گوگل نيوز كاملا اتوماتيك است.

گوگل نيوز بر خلاف بيش‌تر سرويس‌هاي خبري ديگر كه تلاش مي‌كنند خوانندگان را در سايت خود نگهداري كنند، نتايج را به شكل مجموعه‌اي از لينك‌ها درست كرده و خوانندگان را به سايت‌هاي محل انتشار گزارش مربوطه هدايت مي‌كند.

@@@@@@@​

رقابت جديد در دنياي موسيقي آنلاين‌

فروشگاه موسيقي آنلاين Rhapsody با عرضه مجموعه جديدي از آهنگ‌ها در قالب3 MP و بدون قفل كپي‌رايت، برتري iTunes اپل را تهديد مي‌كند. سرويس‌هاي موسيقي آنلاين براي رسيدن به جايگاه نخست مدت‌ها در حال مبارزه بوده‌اند اما هيچ يك از آن‌ها تاكنون موفق نشدند با iTunes رقابت كنند. اين بار فروشگاه موسيقي آنلاين Rhapsody آهنگ‌هاي3 MP را عرضه خواهد كرد كه با دستگاه پخش موسيقي ديجيتالي آي‌پاد اپل سازگار است.

بر اساس اين گزارش، فروشگاه Rhapsody پيش از اين سرويس اشتراكي داشت كه امكان پخش مستمر نامحدود آهنگ را با هزينه اشتراك ‌15 دلار در ماه امكان‌پذير مي‌كرد.

شركت وريزون وايرلس نيز همزمان از طرح خود براي فروش آهنگ‌هاي فاقد قفل كپي‌رايت با يك سرويس اشتراك جديد خبر داده كه توسط Rhapsody تامين مي‌شود. اين سرويس براي مشتركان و غيرمشتركاني كه قادر به خريداري آهنگ به قيمت 99/0 دلار و دانلود آن از رايانه به دستگاه پخش موسيقي ديجيتالي باشند، موجود است.

مديريت حقوق ديجيتالي (DRM) ميزان كپي‌برداري موسيقي توسط كاربران و دستگاه‌هايي كه قادر به پخش آن‌ها هستند را محدود مي‌كند. شركت‌هاي موسيقي با عرضه آهنگ‌هاي فاقد DRM تلاش دارند اشتراك غيرقانوني موسيقي را متوقف كنند.

فروشگاه اينترنتي آمازون پيش از اين گزينه عرضه موسيقي فاقد قفل كپي‌رايت را در فروشگاه3 Amazon MP در نظر گرفته است.

@@@@@@@
يوتيوب در صدر

100943637399.jpg


بر اساس اعلام موسسه آمارگيري اينترنتي،‌ محبوبيت يوتيوب در ماه مي‌ افزايش يافته و بيش از‌75 درصد از‌ بازديد كاربران آمريكايي به سايت‌هاي ويديويي را به خود اختصاص داد. در ميان‌10 ميليون بازديد كننده ‌63 سايت كه توسط موسسه هيت وايز ردگيري شدند، سايت ويديويي يوتيوب كه متعلق به گوگل است،9 برابر‌ ترافيك myspace tv را داشت كه با به دست آوردن سهم 9 درصدي از بازار ويديوي آنلاين پس از يوتيوب قرار گرفت.
گوگل ويديو با 73/3 درصد،‌ ياهو ويديو با 92/1 درصد و Veoh با‌ 13/1 درصد به عنوان ساير سايت‌هاي ويديويي برتر شناخته شدند. همچنين در حالي كه ساير سايت‌هاي ويديويي با كاهش دو رقمي ‌ترافيك بازديدكنندگان رو به‌رو شدند سهم يوتيوب از ماه مي ‌سال ميلادي گذشته‌ 26 درصد افزايش يافته است. بر اساس اين گزارش، ‌82 درصد از كساني كه از يوتيوب بازديد كردند، كاربران معمول اين سايت به شمار مي‌روند و باقي جديد هستند، اما با وجود شمار بالاي ‌ترافيك آن، ‌گوگل خاطر نشان كرده كه پول درآوردن از طريق يوتيوب دشوار است.

@@@@@@@​

گوگل، طبق خواسته شما

گوگل به تازگي به طور آزمايشي نسخه جديد سرويس iGoogle خود را راه اندازي كرده كه امكانات آن شباهت فراواني به سايت‌هاي اجتماعي مجازي دارد. كاربران سايت گوگل با استفاده از اين سرويس مي‌توانند صفحه اول گوگل را بر مبناي علائق و نيازهايشان شخصي كرده و محتواي آن را تعيين كنند.
در حال حاضر نيز چنين امكاني به صورت محدود وجود دارد و كاربران از جمله مي‌توانند برخي امكانات را به صفحه اول گوگل اضافه كنند تا در صورت ورود به اين سايت با نام كاربري خودشان اطلاعات شخصي مورد نظر خود را مشاهده كنند.

در نسخه جديد امكانات بيشتري از سرويس Gmail را مي‌توان در صفحه شخصي شده گوگل مشاهده كرد و به برخي اطلاعات مربوط به كاربر در ديگر سرويس‌هاي سايت گوگل نيز دسترسي پيدا كرد. كاربران همچنين مي‌توانند از اين طريق از فعاليت ديگر افرادي كه در فهرست آنان قرار دارند مطلع شوند. بنا بر اعلام گوگل تا يك ماه ديگر امكانات جديد ديگري نيز به اين سرويس اضافه خواهد شد.

@@@@@@@​

پيام‌رسان براي iPhone

100941986846.jpg


گوگل نسخه جديدي از برنامه پيام‌رساني فوري‌
google talk را معرفي كرد كه در آيفون اپل اجرا مي شود. نسخه جديد گوگل تاك ويژه كار كردن در مرورگر سفاري اپل در آيفون و دستگاه پخش موسيقي ديجيتالي iPod Touch طراحي شده است.
عرضه برنامه پيام فوري ويژه آيفون براي اپراتورتلفن همراه ATT چندان خوشايند نيست و ممكن است درآمد پيام كوتاه اين شركت مخابراتي را كاهش دهد زيرا هزينه پيام كوتاه جدا از خدمات داده حساب مي‌شود. شركت ATT براي امكان ارسال پيام كوتاه نامحدود ماهانه ‌30 دلار، براي ارسال‌1500 پيام‌ 15 دلار و براي‌200 پيام كوتاه پنج دلار طلب مي‌كند.

با آغاز عرضه نسل جديد آيفون در 11ماه جولا‌ي مشتركان اين شركت مي‌توانند با استفاده از خدمات داده با اشتراك ماهانه 30 دلار به ارسال پيام‌هاي فوري نامحدود بپردازند بدون اين كه هزينه اضافي پرداخت كنند.

البته اثر پيام فوري بر درآمد پيام كوتاه سريع نخواهد بود زيرا استفاده از پيام كوتاه ساده بوده و بين شبكه‌هاي اپراتورهاي مختلف كار مي‌كند در حالي كه تمامي كاربران تلفن همراه ممكن است پيام فوري نداشته باشند يا از نسخه‌هاي خاصي استفاده كنند.

@@@@@@@​
صفحه 4 :

مايكروسافت در برابرگوگل‌

100943638244.jpg


مايكروسافت كه چندي پيش تيرش براي تصاحب ياهو به سنگ خورد اين بار براي ماندن در ميدان رقابت با گوگل، چشم به موتور جست‌وجوي معنايي Powerset دوخته است.
Powerset، از اين حيث توجه مايكروسافت را به خود جلب كرده كه روش هوشمند‌تري را در زمينه جست‌وجوي وب طراحي كرده است.
موتور جست‌وجوي اين شركت از فناوري «وب ‌معنايي» (Semantic Web) بهره مي‌برد؛ به اين معنا كه نتايج جست‌وجو را براساس درك معني كلمات يا محتوا ارايه مي‌دهد. موتور‌هاي جست‌وجوي مهم دنيا هم‌اكنون برعكس اين فناوري عمل مي‌كنند يعني تنها از طريق تطابق كلمات، جست‌وجوي صفحات وب را انجام مي‌دهند.

بنا‌به اين گزارش، مايكروسافت براي تصاحب اين شركت، مبلغ 100 ميليون دلار پيشنهاد داده است و برخي از منابع آگاه اعلام كرده‌اند كه اين پيشنهاد‌ گويي به مذاق Powerset نيز خوش آمده، اما هنوز مذاكرات به مرحله قرارداد رسمي نرسيده است.

به عقيده بسياري، اگر اين قرارداد به نتيجه برسد، مايكروسافت گام بزرگي در مسير رقابت با گوگل برداشته استPowerset. و موتور‌هاي جست‌وجوي معنايي ديگر كه در بسياري از موارد بسيار بهتر از گوگل عمل مي‌كنند- زماني كه كاربران جزييات دقيقي را در مورد موضوعات خاص نياز دارند، اطلاعات و محتوا‌هاي مرتبط را به آنها ارايه داده و علاوه بر موضوعات مرتبط با كليد واژه، مطالب حقوقي مربوط به آن را نيز در اختيار كاربر قرار مي‌دهند.

البته براي موتور جست‌وجويي همچون گوگل استفاده از فناوري جست‌وجوي معنايي چندان كار ساده‌اي نيست. موتور‌هاي جست‌وجوي مطرح نظير گوگل و مايكروسافت بسياري از صفحات وب را اسكن كرده و آنها را ليست و ايندكس مي‌كنند.

در نتيجه سيستم‌هاي آنها روي چندين ميليون صفحه وب و براساس روش خاص، متمركز شده و هر ساله نيز تعدادي از وب‌سايت‌هاي جديد به ليست آنها اضافه مي‌شود.

اما اين موتور‌هاي جست‌وجو براي استفاده از فناوري جست‌وجوي معنايي، بايد از اساس تغيير كنند و دوباره تمامي وب‌سايت‌ها را براساس فناوري معنايي اسكن كرده و فهرست كنند كه كار چندان ساده‌اي نيست.
رو كردن برگ جديد
به‌كارگيري و توسعه فناوري جست‌وجوي معنايي كار بسيار دشواري است. اما گوگل دست به خطر زده و از چندي پيش، كارشناسان جست‌وجوي معنايي را به استخدام گرفته كه يك دهه براي طراحي و ساخت اين فناوري وقت گذاشته‌اند.آندريي هاگيو (Andrei Hagiu) ، استاديار دانشگاه هاروارد مي‌گويد: تصاحب Powerset توسط مايكروسافت، يك گام درست و شايد بهترين برگ برنده‌اي بود كه مي‌توانست در مقابل گوگل رو كند.

مطمئنا مايكروسافت هم مي‌تواند همانند گوگل صفحات وب‌اش را دوباره اسكن كند. اما مايكروسافت مي‌تواند تنها بخشي از 46 ميليارد دلار قيمت ياهو را در زمينه تهيه تجهيزات ضروري نظير سرور‌هاي مورد نياز سرمايه‌گذاري كند.مايكروسافت همانند يك رقيب شكست خورده، تمايل دارد دست به ريسك بزند تا هر طور كه شده با راه‌اندازي يك موتور جست‌وجوي جديد، رو در روي گوگل قد علم كند.

براساس گزارش شركت تحقيقاتي Hitwise، گوگل 70 درصد جست‌وجو‌هاي ماه مه گذشته را به خود اختصاص داده در حالي كه فقط 6 درصد از جست‌وجو‌هاي اينترنتي توسط مايكروسافت انجام شده است.
چالش‌هاي استفاده از فناوري Powerset
با اين وجود Powerset نوشدارو نيست. قدرت پردازش بالا و زمان بر بودن جست‌وجو‌هاي معنايي، موانع مهم استفاده از اين فناوري محسوب مي‌شود. اين فناوري احتياج به ريز‌پردازند‌ه‌اي دارد كه بتواند در عرض 20 ثانيه يك صفحه وب را آناليز كند. بسياري از سايت‌هاي كنوني، تنها يكي از زير مجموعه‌هاي صفحه وب را مي‌توانند اسكن كنند.

سيستم تشخيص يكي ديگر از موتور‌هاي جست‌وجوي معنايي، فقط صفحات مربوط به سلامت و حقوق را اسكن مي‌كند. بنابراين مي‌توان گفت كه سال‌ها طول مي‌كشد تا يك موتور جست‌وجوي معنايي، بتواند تمامي صفحات وب را اسكن كند و اين يكي از مشكلات اساسي استفاده از اين فناوري است.

يكي ديگر از موانع استفاده از اين فناوري آن است كه چندين موتور جست‌وجوي مشابه وجود دارند كه همگي گوگل را نشانه گرفته‌اند. «هاكيا» يكي از اين فناوري‌ها است كه حدود 21 ميليون دلار براي ساخت آن هزينه شده و مي‌تواند تمامي صفحه را اسكن و ليست كند.

هاكيا اميدوار است كه روزي بتواند با گوگل رقابت كند.از سوي ديگر برخي از موتور‌هاي جست‌وجو نيز هستند كه بدشان نمي‌آيد توسط گوگل خريداري شوند.

بروكر آكر (Brooker Aker)، مدير اجرايي Expert Syetem، شركت سازنده موتور جست‌وجوي معنايي Cogito Focus معتقد است كه وصلت با گوگل، سريع‌ترين‌ راه براي گسترش وب معنايي است.

وي مي‌گويد: هيچ شركتي سرور‌هاي قدرتمند گوگل را ندارد و همين عامل باعث مي‌شود كه راه اين فناوري نيز به گوگل ختم شد.


@@@@@@@

اينترنت Dial-Up در امريكا
نتايج بررسي هاي جديد موسسه Pew Internet American Life نشان مي دهد دسترسي به اينترنت پرسرعت براي آمريكايي ها به سرعت به يكي از اجزاي ضروري زندگي مبدل مي شود كه اهميت آن كمتر از بهره مندي از انرژي برق، آب، گاز و تلفن نيست.
در حال حاضر كمتر از 10 درصد آمريكايي ها به صورت Dial-Up به اينترنت وصل مي شوند كه متوسط هزينه اين نوع ارتباط در ماه 70.19 دلار است كه نسبت به سال گذشته 9 درصد كاهش يافته است.

البته برخي شركت ها نيز بابت اين نوع ارتباط تنها 11 دلار در ماه هزينه مي گيرند. دسترسي dial-up به اينترنت در آمريكا بر خلاف ايران بدون اشغال خط تلفن و با حداقل سرعت 64 كيلوبيت در ثانيه امكان پذير است‌تماشاي ويديو وبارگذاري فيلم و موسيقي، دسترسي به خدمات بانكي و تجاري و خريد و فروش كالا از جمله اموري است كه انجام آن در ايالات استفاده از اينترنت پرسرعت در ميان امريكايي هايي كه در سال زير 20 هزار دلار درآمد دارند حدود 25 درصد كاهش يافته و در مقابل تعداد مشتركان اينترنت پرسرعت در ميان آمريكايي هاي داراي درآمد متوسط ( بين 20 تا 40 هزار دلار) حدود 25 درصد افزايش يافته است. علت اين امر تشديد بحران اقتصادي در آمريكا اعلام شده است.

هم اكنون هزينه دسترسي به اينترنت DSL در آمريكا حدود 5.31 دلار در ماه است كه نسبت به سال قبل 50 سنت كاهش يافته است. هزينه استفاده از اينترنت كابلي نيز در اين كشور با 12 درصد كاهش به 50.37 دلار در ماه رسيده است.

طي يك سال اخير استفاده از فيبرنوري براي دسترسي به اينترنت فوق پرسرعت در ايالات متحده نيز آغاز شده و تعداد مشتركان اين نوع سرويس نيز از 2 درصد در سال 2007 به 4 درصد در آوريل سال 2008 رسيده است. از ميان كاربران اينترنت پرسرعت، 94 درصد از موتورهاي جستجو استفاده مي كنند، 84 درصد وضعيت آب و هوا را چك مي كنند، 80 درصد اخبار را پيگيري مي كنند، بيش از 70 درصد از وب سايت هاي دولتي بازديد مي كنند، 62 درصد اخبار انتخابات را پيگيري مي كنند، 60 درصد به تماشاي ويديو در سايت يوتيوب يا سايت هاي مشابه مي پردازند و 50 درصد به دنبال كار مي شوند.

@@@@@@@​

صفحه 5 :

ايجاد مي‌كنم، پس هستم‌
توليد و مديريت كد‌هاي html

100943638305.jpg


اگر از ابتدا خواننده و دنبال كننده اين بخش بوده باشيد، حتما به ياد داريد كه طي هفته‌هاي گذشته بيشتر مباحث در مورد انتخابگر‌ها و نحوه دسترسي به عناصر موجود در يك صفحه، بوده است.
اميدواريم كه اگر به يادگيري جي كوئري علاقه داشته‌ايد، تا به حال دست به كار شده باشيد و نمونه و مثال‌هايي كه ما در اين مباحث مطرح كرده‌ايم را به صورت مستقيم، خودتان آزمايش و نتيجه را مشاهده كرده باشيد، چرا كه تنها راه يادگيري هر زبان و دستور برنامه‌نويسي اين است كه خودتان بدون ترس از اشتباه و بروز خطا، شروع به نوشتن كدها و برنامه‌هاي مورد نظرتان كنيد.

اما در ادامه به بحث توليد كدهاي html مي‌رسيم و بررسي خواهيم كرد كه چگونه با استفاده از جي كوئري مي‌توان كدهاي جديد html را در صفحه ايجاد كرد.
توليد و مديريت كدهاي html
زماني مي‌رسد كه نياز پيدا مي‌كنيم تا كد‌هاي جديدي را در صفحه خود نمايش دهيم، طبيعي است كه اين كدها را زماني مي‌خواهيم ايجاد كنيم كه صفحه براي كاربر بارگذاري شده است، اين خواسته به هيچ طريقي امكان پذير نخواهد بود جز استفاده از جاوا اسكريپت و فريم ورك‌هايي كه براي آن ارائه شده است.

با استفاده از جي كوئري برآورده نمودن اين خواسته بسيار راحت است و همان‌طور كه در بخش‌هاي قبل نيز اشاره شد تابع پوششي و اصلي جي كوئري اين قابليت را دارد كه عناصري را در صفحه ايجاد كند.

(<div>div<Hello/>$

اين خط دستور عنصر ، <div >را در صفحه ايجاد كرده و پس از قرار دادن كلمه Hello در آن به نمايش آن در صفحه مي‌پردازد، ما مي‌توانيم به هر نحوي كه بخواهيم از اين دستور استفاده كنيم و كدهايي كه نياز است در صفحه خود ايجاد كنيم را از اين طريق نمايش دهيم.

وقتي كه كد‌هاي مورد نظر را توليد كرديم، زمان آن مي‌رسد تا با ابزار‌هاي قدرتمند جي كوئري روي آنها كار كنيم. در اينجا است كه مي‌توانيم با دستورات
جي كوئري عناصر را دوباره پالايش كنيم، توسعه دهيم و يا به صورت جزيي از عناصر ديگر استفاده و نمايش دهيم.براي اينكه به صورت نمايشي و بهتر اين مطالب را درك كنيد، آزمايشگاه ديگري براي شما آماده كرده‌ايم كه مي‌توانيد آن را از آدرس:

lab.‌http://blog.pixeldesign.ir/upload
jquery/ipzwrapped.set.
دريافت نماييد. نماي اين آزمايشگاه ماننده نمونه قبلي است كه در بخش انتخابگر‌هاي جي كوئري معرفي كرديم.
در اين آزمايشگاه مي‌توانيد عناصري را كه با استفاده از تابع پوششي جي كوئري مي‌خواهيد ايجاد كنيد را وارد كرده و نتيجه را مشاهده نماييد.

به عنوان مثال مي‌خواهيم تعداد عناصر ، <a> در صفحه را بعد از يك عنصر ، <div >كه با انتخابگر SomeDiv مشخص شده است نمايش دهيم. كد زير را در آزمايشگاه پوششي جي كوئري وارد كنيد و نتيجه را مشاهده نماييد!

('someDiv').html('There are'+$('a').$
size()+' link(s) on this page.');
بعد از اجراي اين دستور در آزمايشگاه مي‌بينيد كه تعداد عناصر ، >a موجود در صفحه براي شما نمايش داده مي‌شود.

در اين دستور ما از تابع (size) استفاده كرديم كه همين جا آن را براي شما معرفي مي‌كنيم. اين تابع مقاديري كه از آن درخواست مي‌كنيد را شمارش و نمايش مي‌دهد، هيچ پارامتر ورودي اي ندارد و مقدار خروجي آن عددي است كه تعداد عناصر درخواستي جهت شمارش را نمايش مي‌دهد.

روش استفاده آن مانند مثال بالا است، به اين معني كه وقتي به دنبال تابع پوششي جي كوئري استفاده شود، مقادير عنصر مورد نظر را شمارش و نمايش مي‌دهد. ( به اين ترتيب$('a'). ()size ):
بسيار خوب، اكنون شما مي‌دانيد چه تعداد از يك نوع عنصر را در صفحه داريد، اما مساله بعدي اين است كه به كدام يك مي‌خواهيد و مي‌توانيد به صورت مسقيم دسترسي پيدا كنيد! اين مساله‌اي است كه هفته آينده در مورد آن صحبت و مثال‌هايي نيز مطرح خواهيم كرد. بهتر است جهت درك بهتر مسائل، تا هفته آينده به سراغ آزمايشگاه جديد توابع پوششي برويد و نمونه‌هايي از عناصر را به دلخواه خود وارد كنيد و تعداد هر كدام را در صفحه، با مثالي كه در همين بخش ارائه شد، به دست آوريد.

@@@@@@@​

يك قفل‌ با يك‌ كليد

پيش از اين در مورد امنيت داده‌ها در شبكه صحبت‌هايي داشته‌ايم. گفتيم كه براي حفظ امنيت داده‌هاي متمركز در يك سرويس دهنده بايد آن سرويس‌دهنده را امن كنيم تا افراد غيرمجاز نتوانند به اطلاعات آن دسترسي پيدا كنند.
اما در صورتي كه آن اطلاعات بخواهد درون شبكه جريان پيدا كند، مثلا اگر شخص مجاز بعد از ورود به سيستم بخواهد از آن داده‌ها استفاده كند و يا هنگامي كه دو نفر قصد تبادل اطلاعات محرمانه با يكديگر را دارند، چون داده‌ها برروي رسانه‌هاي انتقال قرار مي‌گيرند ممكن است مورد سرقت واقع شوند. بنابر اين براي جلوگيري از لو رفتن آنها بايد تدابيري انديشيد كه شخص نفوذگر، با اين كه به داده‌هاي ارسالي در بين راه دسترسي پيدا مي‌كند، از محتواي آن بي‌اطلاع باشد و به عبارتي با يك سري داده‌هاي نامفهوم مواجه شود. اين كار با استفاده از روش‌هاي رمزنگاري قابل انجام است.
قفل‌گذاري با يك كليد
روش‌هاي متعارفي براي رمزگذاري متون وجود دارد كه در آنها متن با يك كليد رمزنگاري شده و با استفاده از همان كليد رمزگشايي مي‌شود. همانند دري كه بعد از قفل شدن با يك كليد، مجددا با استفاده از همان كليد باز مي‌شود.
روش‌هاي جايگزيني‌
در روش جايگزيني، حروف الفباي متن اصلي با حروف ديگري جايگزين مي‌شوند. مثلا هر حرف با 5 حرف بعد از خود جايگزين مي‌شود. مثلا حرف A با F ، حرف Q با V و به طور چرخشي حرف Y با D جايگزين مي‌شود. اين يكي از ساده‌ترين روش‌هاي رمزنگاري است كه البته به سادگي شكسته مي‌شود. با توجه به حروف پرتكرار زبان مثل E ، T و ... مي‌توان با آزمون و خطا براحتي قانونمندي رمز را كشف كرده و متن را به حالت اول بازگرداند.

براي بهبود اين روش، از روشي استفاده مي‌شود كه در كل متن يك حرف همواره يك جايگزين نداشته باشد. مثلا مي‌توان جايگزيني يك حرف را به موقعيت مكاني آن حرف در متن نيز وابسته كرد. در اين صورت مثلا اگر حرف اول و پنجم متن A باشد، در هر يك حرف A با حروف متفاوتي جايگزين مي‌شود.

شكستن اين قفل نسبت به قبلي مشكل‌تر است اما اين قفل نيز قابل شكستن است. به همين دليل روش مطمئني براي اطلاعات خيلي محرمانه نيست.
روش‌هاي جابه‌جايي‌
در اين روش كاراكترها با كاراكتر ديگري جايگزين نمي شوند. اما مي‌توان كلمات و جملات متن را به صورت سطر به سطر يا ستون به ستون نوشته و سپس با استفاده از يك روش يا يك كليد ساده، سطرها و ستون‌ها را با هم جابه‌جا كرد. در اين صورت حروف دست نخورده باقي مي‌مانند اما ترتيب آنها به هم مي‌ريزد و در نهايت متن غيرقابل فهم مي‌شود. در مقصد نيز با روش عكس عمل جابه‌جايي با استفاده از همان كليد اوليه مي‌توان متن را رمزگشايي كرد. البته تركيب روش جايگزيني با جابه‌جايي مي‌تواند شكستن رمز را دشوار كند. همچنين اعمال چند بار يك روش بر روي متن و يا تركيب روش‌ها و اعمال متعدد روش‌ها بر روي داده‌ها با اين كه زمان رمزنگاري رمزگشايي را افزايش مي‌دهد، مي‌تواند اطمينان‌پذيري و امنيت داده را بيشتر كند.
روش‌هاي بيتي‌
اين روش‌هاي رمزنگاري بر روي بيت‌هاي حروف اعمال مي‌شود و آنها را تغيير مي‌دهد. روش‌هايي نظير جايگزيني و جابه‌جايي نيز در اين روش قابل اجرا هستند. با اين تفاوت كه به جاي آن كه يك حرف با حرف ديگر جايگزين شود و يا جاي حروف جابه‌جا شود، بيت‌ها جايگزين هم مي‌شود و يا با هم جابه‌جا مي‌شوند. در نتيجه مثلا با جابه‌جايي بيت‌هاي حرف A ممكن است كاراكتر حاصل لزوما يك كاراكتر متني معنادار نشود. با انجام امور ديگر بيتي نظير چرخش، XOR و ... نيز مي‌توان روش‌هاي ديگري به دست آورد. اما تا به اينجا تمام روش‌ها يك كليد داشتند كه رمزگذاري و رمزگشايي هر دو با آن كليد انجام مي‌شود. اما اين كار مي‌تواند يك ضعف نيز محسوب شود.
روش‌هايي نيز وجود دارند كه از يك كليد استفاده نمي‌كنند كه در جاي مناسبي به آنها نيز خواهيم پرداخت.
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
صفحه 6 :

پشتيبان اطلاعات‌گوشي خود باشيم‌

100943638479.jpg


Backup به معني ايجاد نسخه پشتيبان از اطلاعات موجود در يك دستگاه ديجيتالي است. اين دستگاه مي تواند رايانه، تلفن همراه،PDA ها و يا هر چيز ديگري باشد. گرفتن Backup يا همان نسخه پشتيبان خودمان يكي از اصولي ترين نكاتي است كه كاربران حرفه اي دنياي ديجيتال هر از چند گاهي آن را به كار مي گيرند.
گزينه مقابل Backup همان Restore است. زماني كه شما از فايلي نسخه پشتيبان مي گيرد بايد اين امكان را داشته باشيد كه بتوانيد از همان نسخه پشتيبان در مواقع لزوم استفاده كنيد. در نتيجه به استفاده از فايل پشتيبان در دنياي ديجيتال Restore گفته مي شود.
در دنياي تلفن هاي همراه، معمولا در زمان هايي همچون تعويض گوشي، تعميرات اساس گوشي، فرمت كردن و يا Reset كردن گوشي، گرفتن نسخه پشتيبان از اطلاعات و محتويات گوشي امري حياتي است.

اين امكانات بسته به نوع گوشي و سيستم عامل آن متفاوت است اما معمولا در گوشي هايي كه از سري 60 سيستم عامل سيمبيان و يا نسخه هاي جديدتر استفاده مي كنند،امكانات بيشتري در اين بخش پيش روي كاربر قرار دارد.

بازيابي دفتر تلفن‌
اولين روشي كه به ذهن مي رسد كپي گرفتن از دفترچه تلفن روي سيم كارت است. البته در نظر داشته باشد كه سيم كارت هاي امروزي تنها قابليت ذخيره سازي 250 شماره روي حافظه خود را دارند.

براي اين كار ابتدا بايد وارد برنامه Contacts شد و گزينه Options را انتخاب كنيد. بعد از آن با انتخاب گزينه Mark All همه اسامي و شماره هاي دفترچه تلفن علامت زده مي شوند. در اين مرحله شما هم مي توانيد شماره هاي مورد نظر خود را انتخاب كنيد و هم تمامي شماره هاي موجود در دفتر تلفن گوشي.

بعد از انتخاب شماره ها دوباره به قسمت Options رفته و با اجراي دستور Copy to Sim اسامي انتخاب شده را به سيم كارت انتقال دهيد.

در هنگام انتقال شماره ها به گوشي جديد كافي است به قسمت سيم كارت رفته و همه اسامي و شماره ها را به همان شيوه قبلي انتخاب و دستور Copy to Contacts را اجرا كنيد. البته به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه تنظيمات گروه بندي، عكس و زنگ مخصوص براي شماره ها در اين روش از بين رفته و انتقال نمي يابند.

در گوشي هايي كه از سري 60 به بالا استفاده مي شود مي توان شماره ها را روي كارت حافظه ذخيره و بعد آن ها را انتقال داد. تمامي مراحل اين روش همانند روش قبلي است با اين تفاوت كه در اين روش شما بايد دستور Copy to Memory Card را انتخاب كنيد.

اگر هنگام كپي كردن با يپام Remove Existing Contacts مواجه شديد گزينهYes را انتخاب كنيد. اين پرسش بدان معناست كه پيش از اين تعدادي شماره تلفن روي كارت حافظه ذخيره شده و سوال مي شود كه آيا مي خواهيد كپي جديد روي آن قرار گيرد يا خير. اگر گزينه No را انتخاب كنيد ممكن است شماره هاي تكراري با پسوند ديگري روي كارت حافظه ذخيره شوند.

براي بازيابي اطلاعات كپي شده كافي است از گزينه Options دستور Copy from memory card را اجرا كنيد تا تا فايل هاي ذخيره شده به برنامه Contacts انتقال يابند.

پيام هاي كوتاه را هم به همين شيوه مي توان به گوشي هاي ديگر انتقال داد البته نه از طريق سيم كارت. چرا كه معمولا تعداد پيام هايي كه روي هر سيم كارت ذخيره مي شود بسيار محدود است و شايد بيشتر از 10 يا 15 پيام نباشد. اما اگر مي خواهيد پيام هاي كوتاه موجود روي گوشيتان را به گوشي ديگري انتقال دهيد در مرحله اول بايد بايد حافظه اي را كه پيام ها روي آن ذخيره مي شوند را انتخاب كنيد. براي اين كار بايد كافي است به قسمت تنظيمات برنامه Messaging برويد و محل ذخيره پيام ها را كارت حافظه انتخاب كنيد. در اين حالت امكان كپي كردن پيام هاي موجود در حافظه داخلي به كارت حافظه داده مي شود.

بهاين ترتيب تمامي پيام هايي كه از اين به بعد دريافت مي كنيد روي كارت حافظه شما ذخير مي شود. از همين روش مي توانيد پيام هايي را كه روي حافظه داخلي گوشي ذخيره شده است را به كارت حافظه انتقال داده و سپس به گوشي تازه تان منتقل كنيد.

البته يك روش ديگر هم براي Backup گيري از اطلاعات موجود روي گوشي ها وجود دارد. اين روش معمولا به استفاده ازبرنامه هاي مخصوص هر گوشي باز مي گردد كه عموما در گوشي هاي مختلف از مارك هاي مختلف مشابه است. يعني اگر گوشي شما نوكيا باشد با اتصال آن به كامپيوتر و استفاده از برنامه جانبي نوكيا كه به Nokia PC Suite معروف است مي‌توانيد اطلاعات موجو روي گوشي را به راحتي به گوشي ديگر از همان مارك انتقال دهيد. البته اين روش تنها منحصر به گوشي هايي است كه قابليت اتصال به كامپيوتر را داشته و يا كاربر امكان استفاده از و اتصال گوشي به كامپيوتر را داشته باشد.


@@@@@@@​

سوني به فكر تركيبPSP با موبايل‌

هفته گذشته برخي از منابع اطلاعاتي خبر دادند كه شركت سوني در نظر دارد در آينده اي نزديك كنسول بازي قابل حمل خود موسوم به PSP را با تلفن همراه تلفيق كند.
البته اين شركت پيش از اين نيز توانسته است با همكاري اريكسون بسياري از محصولات خود همانند دوربين هاي سايبرشات و واكمن را با تلفن همراه پيوند زده و تحت عنوان گوشي هاي سوني اريكسون روانه بازار كند. اين بار اما سوني به فكر تلفيق كنسول بازي ها خود با تلفن همراه خود افتاده است. اين خبر اگرچه هنوز بطور رسمي تاييد نشده اما منابع خبري اعلام كردند كه سوني در حال برنامه ريزي براي ساخت PSP و نسل جديدي از تلفن هاي همراه با تركيب پلي استيشن است.

براساس اين گزارش پنج دليل موجه براي ساخت اين دستگاه ها وجود دارد، اولين دليل اين است كه تلفن هاي همراه مرسوم و معمول سوني اريكسون دو برند همچون "واكمن" و "سايبر شات" را در ميان خود پذيرفته اند.

البته برند پلي استيشن هنوز براي موبايل معرفي نشده اما سوني اريكسون به تازگي گوشي305 F راكه يك تلفن همراه با قابليت بازي است ، معرفي كرده كه پيش بيني مي شود سود سرشاري عايد اين شركت شود.

دومين دليل اين است كه با معرفي iPhone ، شركت اپل iPod را به سوي تلفن همراه كشاند و اين طور به نظر مي رسد كه اپل روي كنسول بازي كار مي كند، بنابراين سوني مجبور به واكنش و عكس العمل دربرابر اپل است.

دليل سوم اين كه همان طور كه PSP از فناوري Wi-Fi بهره مي برد پس اين دستگاه يك گام به سوي فناوري و عملكردهاي موبايل پيش نهاده است.چهارمين دليل اين است كه گوشي هاي دوربين دار و موسيقيايي هم اكنون بازار تلفن همراه را قبضه كرده اند بنابراين گوشي هايي با قابليت بازي نيز مي توانند مخاطبان ديگري را به سوي خود جذب كنند.و دليل پنجم اين كه از ژانويه 2008 كه Sony PSP Slim عرضه شد تنها شركت اسكايپ اين دستگاه را ارايه مي دهد و اين دستگاه فقط از سرويس VoIP بهره مي برد.


7 ميليون مرور وب براي كسب اطلاع از آيفون
آيفون، اين پديده سال 2007باز هم در صدر ركوردهاي جهان ثبت شده است. اما اين بار نه در بخش فروش بلكه در بخش جستجو. موسسه تحقيقات اينترنتي كام اسكوردر گزارش جديد خود اعلام كرد در ماه آوريل 7 ميليون مرور وب درميان كاربران آمريكايي تنها به منظور كسب اطلاعات راجع به گوشي آيفون صورت گرفته است. در اين گزارش آمده است اين تعداد جستجوي وب از طرف 3.1ميليون كاربر اينترنت صورت گرفته و گفته مي شود كه اين تعداد مرور بعد از آن به دست آمد كه استيو جابز مدير عامل اپل در كنفرانس جهاني توليد كنندگان در 9ژوئن از ارايه آيفون نسل سومي به بازار خبر داد.

قراردادي به نفع دوستداران موسيقي همراه‌
بزرگترين شركت پيشرو تلفن همراه، هفته گذشته با وارنر، شركت بزرگ موزيك به توافقي رسيد كه به زودي اعلام عمومي خواهد شد؛ بر اساس اين توافق بهترين سرويس موسيقي تلفن همراه براي كاربران گوشي هاي نوكيا بر پا خواهد شد.ترو اوجان پرا Tero Ojanperae مدير قسمت سرگرمي هاي نوكيا گفت: وارنر، شركت توليد موزيك پيشرو در موزيك ديجيتال است و ما بسيار خوشحاليم كه مي توانيم با اين شركت همكاري كنيم و بهترين سرويس و جديد ترين موزيك ها را در اختيار مصرف كنند گان نوكيا قرار دهيم. قرار داد نوكيا و وارنر موزيك در نيمه دوم سال 2008 پرده برداري خواهد شد.

@@@@@@@​

صفحه 7 :

تعامل داوطلبانه دردنياي اينترنت‌

100943638404.jpg


wiki مجموعه‌اي از صفحات وب است كه به منظور تعامل داوطلبانه افراد با يكديگر طراحي شده است. كاربران با وارد شدن به اين محيط قادرند تا با ديدن و مطالعه اين صفحات، محتواي آن را تغيير دهند، مطالبي به محتواي آن اضافه كرده و حتي مطالبي را از آن حذف كنند Wiki عبارت است از مشاركت كاربران در توليد، تكميل و تصحيح مطالب صفحاتي با موضوعات گوناگون. در واقع منبعي آزاد براي تعامل افراد با يكديگر است.
Wiki را به صورت وب‌سايت‌هاي گروهي مي‌توان ديد به همين منظور داراي تنوع بسيار بالايي در قالب موضوعات گوناگون است. يك نمونه بارز آن مجموعه دايره‌المعارف wikipedia است كه با نام دانشنامه اينترنتي مشهور است wikipedia . دانشنامه‌اي با موضوعات متنوع است كه حاصل كار داوطلبانه افراد در سراسر دنيا مي‌باشد. در اين دانشنامه رايگان اينترنتي اطلاعات زيادي پيرامون موضوعات متنوع وجود دارد كه توسط كاربران تدوين، تكميل و تصحيح شده است، در واقع تمامي مردم دنيا قادرند در تهيه آن مشاركت نمايند. اينك wikipedia يكي از مهمترين منابع اطلاعاتي موجود در اينترنت است. اين سايت با دارا بودن 7 ميليون مقاله و ارائه مطالب به انواع زبان‌هاي روز دنيا به يكي از مراجع مهم به منظور جست‌وجوي موضوعات گوناگون تبديل شده است. اين دانشنامه تقريبا از پنج سال پيش بر روي اينترنت بارگذاري شده و در برخي موارد با دايره‌المعارف معتبر Britannica قابل مقايسه است.
طبق نظرسنجي انجام شده صحت بسياري از اطلاعات آن تائيد شده است. امروزه هزاران نفر با استناد به مطالب اين سايت تحقيقات خود را در زمينه‌هاي گوناگون بر روي اينترنت دنبال مي‌كنند. در حال حاضر، بخش فارسي اين دانشنامه اينترنتي فعال است و تعداد مقالات فارسي اين دانشنامه تقريبا به عدد 12 هزار مي‌رسد، كه در مقايسه با مطالب انتشار يافته به زبان‌هاي ديگر، رقم قابل توجهي نيست و نياز است تا همكاري بيشتري در زمينه گسترش و تكميل مطالب به زبان فارسي صورت گيرد. ايده اصلي طراحي و گسترش wiki توسط Ward Cunningham صورت گرفته است. نام اوليه اين سايت‌ wikiwikiweb است كه به عنوان پايگاه اطلاعاتي قابل دسترس و قابل تغيير توصيف شده است. wiki. مخفف كلمات What I Know Is مي‌باشد. اولين سايت wiki بنام wikiwikiweb ناميده شده استWard.Cunningham. خالق آن در سال‌1994 طراحي آن را آغاز كرد و در سال 1995 با دامنه c2.com روي اينترنت بارگذاري كرد.

او در آن زمان كارمند فرودگاه بين‌المللي ايالت‌هاوايي در آمريكا بود. او نام wikiwiki را از اتوبوس‌هايي كه براي مسير آمدوشد بين ترمينال فرودگاه استفاده مي‌شد اقتباس كرد. او گفته است كه بجاي نام quick-web نام wiki را مناسب‌تر مي‌داند. در آن زمان شركت Apple سيستمي طراحي كرده بود كه به كاربران اين امكان را مي‌داد تا جداولي از اطلاعات ايجاد كنند كه بين داده‌هاي آن ارتباطي منطقي وجود داشته باشد. Ward Cunningham اين عقيده را گسترش داد و اين امكان را براي هر كاربر فراهم نمود تا با ورود به سايت wiki داده‌ها و اظهار نظرات افراد ديگر را ببيند و در صورت تمايل، آنها را تغيير دهد و يا مطالبي به آن اضافه كند و يا مطالب آن را كاهش دهد. در سال2000wiki ها گسترش فراواني يافتند و تعداد آنها زياد شد در واقع به طور رسمي پذيرفته شدند.

هر فرد با دسترسي به اينترنت و وارد شدن به سايت wiki خواهد ديد كه تعداد و تنوع اين صفحات در قالب موضوعات گوناگون بسيار گسترده است، از طرفي مطالعه اين صفحات تا حد زيادي جذاب و حتي سرگرم‌كننده مي‌باشد زيرا كاربر با جست‌وجو كردن در رابطه با موضوعي خاص به مطالب و موضوعات جالب توجه ديگر هم كه در حاشيه موضوع اصلي مي‌باشد برخورد مي‌كند كه به طور حتم از جذابيت‌هاي اين سايت مي‌باشد. نمونه‌اي از اين سايت‌ها wikitravel است كه در آن نقشه قاره‌ها، كشورها، شهرها و راه‌هاي ارتباطي و ... وجود دارد. با انتخاب مكاني در اين سايت افراد با توضيحات مبسوطي در رابطه با موارد گوناگوني از قبيل مكان‌هاي ديدني، گويش، روش زندگي، محصولات و ديگر موارد متنوعي روبه‌رو مي‌شوند كه مطالعه آن به منظور آگاهي بيشتر خالي از لطف نيست.

با گردش در اين سايت آنچه به طور حتم توجه افراد را به خود جلب مي‌كند اين است كه مجموعه اين اطلاعات توسط اشخاص ايجاد شده و به طور حتم اگر فردي مايل باشد تا سرزمين يا مكان زندگي خود را به مردم جهان معرفي كند بهترين روش خواهد بود. نمونه‌اي ديگري از اين سايت‌ها wiktionary است كه لغت‌نامه‌اي بسيار جالب و گسترده به زبان‌هاي مختلف مي‌باشد. كاربران با وارد شدن به اين سايت قادرند تا با تايپ كلمه موردنظر معني آن را به زبان ديگر ببينند. حتي اين امكان وجود دارد كه تنها با وارد كردن حرف اول كلمه‌اي مجموعه‌اي از كلماتي كه با آن حرف آغاز مي‌شود را دريافت كنند. بديهي است كه مشاركت افراد در غني كردن اين لغتنامه به زبان خودشان نقشي اساسي دارد. تنوع و گستردگي سايت‌هاي wiki بسيار زياد است. به طور حتم هر فرد با يك بار وارد شدن به اين سايت‌ها نه تنها استفاده لازم را از آن مي‌برد بلكه مجذوب محيط آن خواهد شد.

در طراحي صفحات wiki از تكنولوژي2 web استفاده شده است كه 2 webتكنولوژي نويني در طراحي صفحات web مي‌باشد كه هدف آن ارتقا خلاقيت كاربران، به اشتراك گذاشتن اطلاعات و همكاري كاربران با يكديگر است كه از نمونه‌هاي ديگر اين تكنولوژي سايت‌هاي اجتماعي و وبلاگ‌ها مي‌باشند كه در جهت تعامل هر چه بيشتر افراد با يكديگر و نيز افراد با سايت‌ها و برقراري ارتباط دو سويه مورد توجه احاد مردم دنيا قرار گرفته است. امروزه فقط كاربران اينترنت از كامپيوتر اطلاعات نمي‌گيرند بلكه اطلاعات خود را به كامپيوتر وارد كرده و به تمام مردم دنيا عرضه مي‌كنند. طراح wiki معتقد است كه صفحات اين وب‌سايت دعوت مي‌كند از همه كاربران تا صفحات جديدي خلق كنند يا در صورت نياز محتواي صفحات را تغيير دهند بگونه‌اي كه به محتواي آن مطالبي اضافه نمايند يا مطالب اضافي را حذف كنند. در واقع wiki نمادي از همكاري و همفكري براي كامل كردن مطلبي است.

wiki خود داراي يك جست‌وجوگر منحصر به فردي است كه باعث كارآيي و استفاده بهينه از مطالب و محتواي ارائه شده در آن مي‌شود. در اين صفحات موضوعات و تعاريف مرتبط در صفحه اصلي با ارتباط‌هاي صحيح و نشانه‌هايي گويا مشخص شده‌اند، همچنين در صفحات زيرمجموعه نيز در صورت وجود مطالب مرتبط، علائمي براي دريافت و ديدن آن صفحات وجود دارد. اگر فردي در اين ارتباط‌ها و دريافت مطالب متوجه شد مطلبي افزون بر آنچه در اين صفحات آمده است، مي‌داند يا در اختيار دارد به راحتي مي‌تواند با ايجاد يك ارتباط ساده مطلب موردنظر را به اطلاعات قبلي اضافه كند يا در صورت تشخيص اشتباه و غيرضروري بودن مطلبي مي‌تواند آن را حذف نمايد. بدين صورت است كه با همكاري افراد با يكديگر ارزش مطالب ارتقا مي‌يابد. ناگفته نماند كه كار باwiki ها نياز به مهارت و تجربه خاصي ندارد.

صفحات wiki در رابطه با موضوعات مختلف يك پايگاه اطلاعاتي ايجاد مي‌كند كه جست‌وجو و دستيابي به داده‌هاي آن بسيار ساده است. هر يك از صفحاتwiki را يك wikipage مي‌گويند. معمولا ارتباط بين صفحات از طريق كلمات رنگي صورت مي‌گيرد. بدين صورت كه با جست‌وجوي مطلبي در صفحات wiki و دريافت آن، اگر در رابطه با كلمات ذكر شده در متن نياز به توضيح بيشتري وجود داشته باشد كلمه مربوطه به رنگي خاصي غير از رنگ كلمات متن ديده مي‌شود و اين خود نشانه ارتباط به صفحه ديگري است كه داراي اطلاعاتي در خصوص كلمه موردنظر مي‌باشد. جهت‌دهي غيرخطي به منظور دستيابي كاربر به اطلاعات گوناگون از روش‌هاي بسيار كارآمد است.
بعضي از صفحات wiki داراي لينك يا ارتباطات كمتري هستند و در بعضي ديگر، صفحات ايجاد شده مانند يك پرونده بزرگ مي‌ماند كه ارتباطات وسيعي در بين صفحات آن به چشم مي‌خورد و هر صفحه با چندين صفحه ديگر مرتبط است. افراد مي‌توانند بدون محدوديت به خلق صفحات جديد اقدام كنند و نيز صفحات قديمي را ويرايش نموده و تغييرات دلخواه را در آنها ايجاد نمايند.

صفحات wiki به طور اتوماتيك زمان آخرين تغيير يا ويرايش را ثبت مي‌كنند كه يقينا براي كاربر اين اطلاعات جالب خواهد بود به ويژه در مواردي كه موضوع مورد توجه افراد زيادي باشد و اين مسئله خود انگيزه‌اي در افراد ايجاد مي‌كند تا در جهت غني‌تر كردن موضوع، دانسته‌هاي خود را در معرض ديد ديگران قرار دهد. طبق تحقيقات بدست آمده در اكثر مواقع هنگامي كه كاربري در رابطه با موضوعي در صفحات wiki جست‌وجو مي‌كند و با كلماتي روبه‌رو مي‌شود كه رنگي شده ولي صفحه مرتبط به آن، خالي از اطلاعات است تلاش مي‌كند تا اطلاعاتي بدست آورده و صفحه موردنظر را پر نمايد. از خصوصيات تعريف شده در wiki بروز بودن آن است زيرا افراد مي‌توانند آخرين اطلاعات و دانسته‌هاي خود را به منظور غني‌تر شدن موضوع در صفحات مربوطه قرار دهند و در انتهاي صفحه در قسمت منبع نام فردي كه مطالب را ارائه داده است و يا مرجعي كه اطلاعات از آن برداشت شده، ذكر مي‌شود.

حتي افراد مي‌توانند صفحات خود را غير قابل دسترس يا محرمانه نمايند و همچنين اين امكان وجود دارد كه مطلبي را كه ارائه مي‌دهند غير قابل ويرايش كنند اين بدان منظور است كه افراد ديگر نتوانند اطلاعات را كم يا زياد كنند.
براي مشاركت در تكميل و افزايش اطلاعات صفحات wiki نياز به مهارت خاصي نيست تنها با ورود به سايت wiki راهنمايي‌هاي لازم جهت ايجاد صفحه جديد به كاربر داده مي‌شود كه افراد بر طبق دستور عمل به راحتي قادرند در دادن اطلاعات با ديگران شريك شوند و از نتيجه كار خود لذت ببرند. براي تغيير دادن يا
اضافه كردن مطلبي به مطالب پيشين نيز در انتهاي صفحاتي كه هنوز كامل نشده‌اند كلمه ويرايش ثبت شده است كه افراد با انتخاب آن، وارد مراحل تصحيح، كاستن يا افزودن مطلب مي‌شوند.

البته طبق دستورات ذكر شده يك سري موارد، از قبيل حروف استاندارد را مي بايست رعايت كنند كه توضيحات لازم از طريق صفحات مخصوص به كاربر داده مي‌شود. امروزه شركت‌ها و موسسه‌هاي گوناگون از اين صفحات به عنوان نرم‌افزاري مفيد استفاده مي‌كنند. ايجاد ارتباط‌هاي مهم و اساسي بين قسمت‌هاي مختلف يك پروژه، طراحي و انجام آن را سهل‌تر مي‌كنند. به همين منظور امروزه شركت‌هاي گوناگون استقبال زيادي ازwiki ها نموده‌اند زيرا آن را جانشين مناسبي براي شبكه‌هاي داخلي مي‌دانند.

ازwiki ها به عنوان سيستم حفاظتي به منظور نگهداري از اسناد محرمانه هم استفاده مي‌شود. با وجود مزايا و محاسن بسياري كه براي صفحات wiki قائل شده‌اند ولي انتقاد صريحي نيز بر آن وارد است كه ويرايش آزاد مطالب از آن جمله است. زيرا همه افراد با انگيزه‌ها و نيات متفاوت مي‌توانند در آن دخل و تصرف نمايند.

@@@@@@@

صفحات 8 و 9 :

كتاب‌هاي صفر و يكي‌

100943638705.jpg


بازار نشر طي سال‌هاي اخير تغييرات زيادي را به چشم ديده است. گران شدن كاغذ مورد استفاده براي چاپ و هزينه‌هاي جاري حوزه نشر از يك سو و ارتقاء سطح مطالعه در جامعه در كنار افزايش دسترسي به اينترنت و تجهيزات الكترونيكي بيش از پيش ما را با پديده اي اجين كرده كه سابقه تولد و ايجاد آن با تولد اينترنت و فراگيري آن گره خورده است.
البته شايد آنچه اهميت اين موضوع را براي ما پر رنگ مي سازد، مساله رشد كتاب‌هاي الكترونيكي به زبان فارسي در فضاي وب باشد. با تاكيد متوليان حوزه فناوري اطلاعات كشور برافزايش محتواي الكترونيكي فارسي در وب و افزايش علاقه مخاطبان و كاربران اينترنت براي دسترسي به ايبوك‌ها، طي سال‌هاي اخير، روند پر سرعتي در تولد كتابخانه‌هاي ديجيتالي و وب سايت‌هاي ارائه اين كتاب‌ها به شكل رايگان يا قابل خريداري، آغاز شده است.

براي كتاب الكترونيكي تعاريف زيادي وجود دارد. تعريف عاميانه اي كه براي آن ارائه مي‌شود ايبوك ريدر(eBook Reader ) را وسيله‌اي دستي مي‌داند كه قابليت خواندن كتاب‌هاي مختلف را دارد و كتابي كه توسط اين وسيله خوانده مي‌شود، همان كتاب الكترونيكي است.

كتاب الكترونيكي همان متن‌هاي الكترونيكي‌ (e-text) است كه شامل فايل‌هاي ساخته شده توسط واژه پردازهاي مختلف، خبرنامه‌هاي الكترونيكي و فايل‌هاي كامپيوتري است كه پس از اجرا در كامپيوتر مانند كتاب قابل خواندن هستند. برخي نيز مي گويند: كتاب الكترونيكي يك فايل HTML اجرايي (executable) است. يك فايل كه از تبديل چندين فايل HTML شامل گرافيك، تصاوير، متن و حتي صدا (موسيقي) توسط يك نرم‌افزار خاص ايجاد مي‌شود كتاب الكترونيكي ناميده مي‌شود. يك كتاب الكترونيكي ممكن است بيش از 100 صفحه داشته باشد و يا يك كتاب كوچك چند صفحه‌اي باشد. همه تعاريف بالا درست است.

به طور خلاصه مي توان گفت eBook يك كتاب است كه به صورت غير سنتي (چاپي) منتشر شده است. انتشارات الكترونيكي هم وجود دارد. انتشارات الكترونيكي يا ePublishing منتشر كردن يك اثر به صورت الكترونيكي است كه مي تواند شامل خبرنامه الكترونيكي، صفحات وب، گرافيك، موسيقي، نرم‌افزار و به خصوص كتاب الكترونيكي باشد. اين تعاريف و اصطلاحات فني هستند. اما به راستي يك كتاب الكترونيكي چيست؟

كتاب الكترونيكي روياي نويسندگان است. نشركتاب الكترونيكي برطرف كننده موانع و اشكالات انتشارات سنتي است. ديگر نويسندگان نگران رد شدن مطالب خود از طرف ناشران نخواهند بود. نويسندگان نياز به صرف هزينه‌هاي سنگين چاپ كتاب نخواهد داشت.

نشر الكترونيكي آغاز راه نويسندگان جوان و تازه كار است. از ديگرسو كتاب الكترونيكي روياي مديران سايت‌هاي اينترنتي است؛ زيرا راه مناسبي براي كسب ترافيك زياد در سايت‌هاي اينترنتي استفاده از eBook است كه اين آرزوي هر مدير سايتي است.

تهيه يك كتاب الكترونيكي نياز به برنامه نويسي با زبان‌هاي برنامه نويسي تخصصي و دشوار ندارد. به سادگي تهيه و منتشرمي‌شود. يك محصول اطلاعاتي بسيار جذاب در اينترنت كه طرفداران زيادي هم دارد. كتاب الكترونيكي يك اتحاد ميان نويسندگي و بازاريابي اينترنتي نيز هست.

eBook يا كتاب الكترونيكي، هر چند پديده اي چندان نوظهور نيست اما مي رود تا **** آموزش و اطلاع رساني را با دگرگوني‌هايي اساسي مواجه سازد.

كتاب‌هاي الكترونيكي يا eBooks صرفاً نسخه‌هاي الكترونيكي مطالب مكتوب نيستند، بلكه مي توانند علاوه برمتن‌‌، صوت وتصاويرو رانيز شامل شوند. به علاوه مي توانند درقالب فايل‌هايي كه مي تواند توسط يك رايانه اجرا شود مانند قالب‌هاي‌ Word Text ،HTML ،PDF وفايل‌هاي اجرايي EXE درآيند.

سادگي اجرا، سادگي جست وجو در متن، داشتن قالب زيباتر، منسجم بودن مطالب، امكان عرضه يا فروش ساده تر و سريع تر، داشتن قابليت افزودن امكانات مالتي مديا و ازجمله ويژگي‌هايي هستند كه كتاب الكترونيكي رابه عنوان يك رسانه نو پا و رو به رشد از ساير رسانه‌هايي از اين دست ممتاز مي كند.

توسعه ايبوك در جهان
نهادهاي بسيار زيادي با درك اهميت اين رسانه، به حمايت و گسترش اين پديده اقدام كرده‌اند كه قصد آنها توسعه هرچه بيشتر نشر الكترونيكي و بهادادن به اين پديده است. براي مثال، نمايشگاه كتاب فرانكفورت‌7 جايزه ساليانه براي كتاب‌هاي الكترونيكي برگزيده اختصاص داده است كه شامل جايزه اي ويژه به مبلغ 100 هزار دلار است.

اكنون سايت‌هاي فراواني مي توان يافت كه از نويسندگان ديجيتال استقبال مي كنند. انتشارات تجاري تايم وارنر مدتي پيش از وجود سايت
www.ipublish.com خبرداد كه مسوولان آن نويسندگاني را كه قصد دارند كتاب شان در قالب الكترونيكي عرضه شود، جلب و حمايت مي‌كنند.

همچنين جنبشي تحت عنوان پروژه گوتنبرگ شكل گرفته كه هدف آن تبديل كتاب‌هاي عادي به كتاب‌هاي الكترونيكي است. هزاران كتاب كه تا كنون در كتابخانه‌ها و يا كلكسيون‌هاي خصوصي موجود بودند اكنون درقالب ديجيتال در دسترس همگان قرار مي گيرند.

گفته مي‌شود تا سال2005 يك ششم كتابهاي خريده شده در آمريكا كتاب‌هاي الكترونيكي بوده اند كه اين به معناي تجارتي با ارزش 7/8 ميليارد دلار است.

مزايا و ويژگي‌هاي كتاب‌هاي الكترونيكي‌
1‌-Portability : سهولت انتقال در عين يكپارچگي مطالب

اطلاعات پردازش شده مي تواند به سرعت جابه جا شود. باتوسعه ميكروچيپ‌ها، فناوري فيبر نوري و اينترنت، اطلاعات ديجيتال مي تواند به سهولت هرچه تمام تر و به صورت بلادرنگ منتقل شود. كتاب‌هاي الكترونيكي مي توانند به صورت download و يا به شكل ضميمه به ايميل ( attachment )،‌ عرضه شوند و نيز قابل ذخيره در كامپيوتر يا كارت‌هاي حافظه هستند.

2- Versatility: انسجام مطالب و تنوع كاربرد

در حال حاضر مردم دسترسي بيشتري به اطلاعات دارند و مي توانند بر اساس آن تصميمات بهتري بگيرند. در مقايسه باقالب‌هاي رايج متني، كتاب‌هاي الكترونيكي درعين دسته بندي مطالب به صورت فهرست يا موضوعي، به صورت وحدت يافته تبادل آن‌ها با يكديگر را همراه با سهولت جستجو فراهم مي كنند.

3- Interactivity: تبادل بينابين مطالب با يكديگر

ترغيب شدن بيشتر براي ادامه خواندن، سهولت نگهداري و ياد سپاري مطالب و توانايي بيشتر در كنترل مطالب از جمله موارد بسيار مهم براي خواننده است.

يك كتاب الكترونيكي با امكاناتي مثل فرامتن‌ ( Hyperlink ) امكان تبادل بينابين مطالب و نيز مرور همزمان آنها با يكديگر را فراهم مي كند. اين راحتي جست وجو به ويژه براي افرادي كه با مطالب تحقيقاتي سر و كار دارند بسيار حايز اهميت است.

4- Media Capability: پشتيباني از امكانات مالتي مديا

كتاب‌هاي الكترونيكي حتي امكان گوش دادن به مطالب كتاب را نيز فراهم كرده‌اند. نرم‌افزارهايي چون Microsoft Reader از امكانات بسيار خوبي از جمله خواندن متون برخوردار هستند. اين موضوع براي افراد ناتوان يا كم توان چون نابينايان و يا كساني كه مشكل خواندن مطالب را دارند نويد بخش عصري تازه در آموزش و اطلاع رساني است. همچنين اين كتاب‌ها امكانات خوبي براي براي بزرگ كردن مطالب دارند.

5- Useability: سهولت كار و اجرا

اكثريت قريب به اتفاق مردم براي نوشتن و يا خواندن مطالب از طريق رايانه از نرم‌افزارهايي چون Word استفاده مي كنند. يكي از مشكلات نرم‌افزار Word اين است كه مطلبي كه در يك نسخه آن مثل Word و يا در يك ويندوز فارسي ساز نوشته مي‌شود به سادگي در نسخه ديگر اين نرم‌افزار قابل اجرا نيست.

به طوري كه اگر شما آن را به رايانه ديگر كه داراي نسخه ديگري است ببريد مخصوصاً اگر آن مطلب به زباني غير انگليسي نوشته شده باشد، ممكن است به همان دقت اجرا نشود. اما كتاب‌هاي الكترونيكي كه درفرمت EXE هستند اين مشكل را نيز حل كرده اند. يعني شما كتاب الكترونيكي خود را صرف نظر از نوع سيستم عامل و يا وجود نرم‌افزاري براي خواندن آن نه تنها ساده‌تر از ورق زدن يك روزنامه خواهيدخواند، بلكه از امكانات بسيارجالب ديگر آن نيز بهره‌مند خواهيد شد و حتي مي توانيد از درون كتاب براي نويسنده آن ايميل بفرستيد.

از جمله مشكلات ديگر اين است كه خواندن مطالب طولاني از طريق اين گونه نرم‌افزارها به دليل عدم تعبيه يا اجراي ساده Hyperlink‌ها و نيز نبود تبادل بين مطالب به صورت بلادرنگ براي خواننده بسيار خسته كننده خواهد بود. اما در يك كتاب الكترونيكي مطالب بسيارطولاني مثلاً نسخه كامل كتاب مقدس را مي‌توان به صورت كليك روي فهرست‌ها و دسته‌بندي‌ها به ساده‌ترين شكل مروركرد.

معايب كتاب‌هاي الكترونيكي‌
براي خواندن كتاب الكترونيكي تنها تمايل به اين كار لازم نيست. مانند روش‌هاي سنتي كه تنها كتابي را از قفسه كتاب‌ها بر مي‌داشتيد و غوطه خوردن در واژه‌ها آغاز مي شد. براي مطالعه كتاب ايبوك حتما به حداقل يك دستگاه الكترونيكي نياز داريد. در واقع اين كتاب به ضمايم نرم و سخت افزاري ويژه اي نيازمند و وابسته است. طبيعي است كه تمامي تجهيزات الكترونيكي به نيروي برق براي كاركرد خود نيازمندند پس اگر برق برود احتمالا بايد كتاب خواندن را فراموش كنيد.

بسياري از فرمت‌هاي كنوني مورد استفاده در حال حاضر با دستگاه‌هايي كه در آينده خواهند آمد سازگاري نخواهند داشت.

دستگا ه‌هاي كتابخوان بيش از كتاب‌هاي چاپي و سنتي در معرض خطر ربوده شدن قرار دارند. بوك ريدرها بسيار بيش تر از كتاب چاپي شكننده هستند و با ضربه دچار خرابي يا آسيب ديدگي مي‌شوند.

اگر دستگاهتان ربوده شود يا به شكلي غير قابل بازگشت آسيب ببيند بايد خاطره تمامي كتاب‌هايي كه در آن ذخيره كرده بوديد را از ياد ببريد! به طور قطع كيفيت نمايش متن بك ريدرها از كتاب واقعي و چاپي پايين تر است. در ضمن خيره ماندن به صفحه نمايش و نور صفحه چشم را بيش از كتاب چاپي خسته مي كند. اگر بوك ريدر يا لپ تاپ براي مطالعه ايبوك نداشته باشيد كه بايد خود را براي سختي‌هاي بيشتري آماده كنيد. كتاب‌هاي الكترونيكي قابل هك شدن هستند و ممكن است بدون اجازه ناشر يا نويسنده مورد بهره برداري و سوء استفاده قرار گيرند.

چگونگي ساخت كتاب‌هاي الكترونيكي
براي ساخت و عرضه يك كتاب الكترونيكي در مرحله اول به مطالب مكتوب نياز خواهيم داشت. پس از آن، نرم‌افزاري براي تبديل اين مطالب به قالب الكترونيكي لازم است. در گام بعدي به سايتي نياز داريد كه وظيفه بازاريابي محصول شما را به عهده بگيرد. البته در اين بين بايد به بعضي فنون بازاريابي آشنايي داشت.

ناگفته نبايد كه بايد براي دريافت وجوه نقدي به صورت online نيز تدبيري بينديشيد. البته اين در صورتي است كه نخواهيد كتاب خود را به شكل رايگان ارائه كنيد.

البته بايد روشي براي ارسال كتاب الكترونيكي به متقاضي هم داشته باشيد. يكي از روش‌هاي رايج براي ساخت كتاب الكترونيكي، عرضه مطالب درقالب PDF است. براي كار با اين قالب و يا تبديل فايل‌هاي Word به PDF بايد مجموعه نرم‌افزاري Adobe Acrobat از جمله Reader ، Writer وDistiller و ياساير نرم‌افزارهاي كار با فايل‌هاي PDF را دراختِيار داشته باشيد.اما معمولا مخاطبان كتاب‌هاي الكترونيكي قالب EXE يا خود اجرا را براي خواندن بيشتر ترجيح مي دهند. براي اين گونه فايل‌ها نيز نرم‌افزار وجود دارد. به طور كلي نرم‌افزار‌هاي كتاب سازي (ebook compiler) به دودسته تقسيم مي‌شوند:

1)‌ نرم‌افزار‌هايي كه فايل‌هاي html و متني را به فرمتي غير ازEXE تبديل مي كنند.

2)‌ نرم‌افزار‌هايي كه فايل‌هاي html را به EXE تبديل مي كنند.

شما براي ساختن اين نوع فايل‌ها و خواننده براي اجراي آن به نرم‌افزار Acrobat Reader نياز داريد. فايل‌هاي PDF معمولا سازگاري بيشتري با چاپگر دارند اما از نظر مرور مطالب براي خواننده شناوري لازم را ندارند. اما ويژگي بسيار برجسته آنها سازگاري با انواع مختلف ويندوز و كامپيوتر است. همچنين كامپايلرهايي وجود دارند كه به يك پردازشگر نوشتار دروني مجهز هستند كه مي توان متن را به صورت مستقيم در خود كامپايلر نوشت. از جمله اين نرم‌افزار‌ها به neobook professional و win ebook مي توان اشاره كرد.

يك روش ساده تر براي ساخت كتاب الكترونيكي
در اينجا ساده ترين روش تهيه و ساخت يك كتاب الكترونيكي‌ ( PDF) بدون هيچ برنامه اضافي در سيستم را بررسي مي كنيم به اين اميد كه اين روش ساده قدمي براي به وجود آمدن كتاب‌هاي الكترونيكي بيشتر، بهتر و مفيدتري باشد.

اولين قدم، به وجود آوردن فايلي از متن كتاب در برنامه‌هاي ويرايش متن نظير Word Pad يا Microsoft Word است. توجه شود Word Pad و Word برنامه‌هايي هستند كه در تمام سيستم‌ها موجود است .

قدم دوم، تبديل فايل متن با فرمت doc يا هر فرمت ديگري به فرمت PDF كه فرمت معمول كتاب‌هاي الكترونيكي است، براي اين كار از نرم‌افزارهاي شركت Adobe مبتكر برنامه Acrobat و كتاب‌هاي الكترونيكي استفاده مي كنيم.
با كليك بر روي گزينه Convert a file پنجره جديدي باز مي‌شود، از گزينه Browse فايل مورد نظر براي تبديل را انتخاب كرده و بعد از انتخاب Optimization Setting گزينه eBook را انتخاب مي كنيم.

پس از آن با كليك روي گزينه Delivery Method گزينه‌ Wait for PDF conversion browser را انتخاب مي كنيم ، سپس دكمه Create PDF. بعد از چند ثانيه PDF شما حاضر است ، براي مشاهده View PDF را انتخاب كنيد.

@@@@@@

صفحه 9 :
همراهي كه همراه نيست...

100943638845.jpg


تلفن همراه چگونه به يار جدا نشدني ما تبديل شد؟! البته ممكن است شما به اين جمله چندان اعتقاد نداشته باشيد و به طور قطع در اين امر مختاريد! اما اگر افراد ضد فناوري و مردمان زير خط فقر (!) را در نظر نگيريم اين جمله معناي بيشتري خواهد يافت.
آيا واقعا در اين جمله اغراق هست؟ پس از ورود اين فناوري تا چه نحوه تعاملات ما با دنياي خارج و ساير آدم‌ها شكل متفاوتي به خود گرفته است؟

براي فراموش نكردن قرار ملاقاتمان با پزشك از reminder استفاده مي‌كنيم، صبح‌ها با صداي زنگ موبايل از خواب بيدار مي‌شويم‌، در اوقات بيكاري و يا در مسيرهاي رفت و آمد به بازي‌هاي آن مشغوليم، بلوتوث مي‌فرستيم و فايل دريافت مي‌كنيم، موسيقي، جستجو در اينترنت و استفاده از قابليت‌هاي وبي ديگر، عكاسي، فيلمبرداري و ضبط صدا، دفترچه تلفن همراه، ماشين حساب‌، چراغ‌قوه، كرنومتر براي نگه داشتن زمان در هنگام ورزش يا حتي تست زدن، تبديل واحدهاي پولي‌، ارسال متن‌، تصوير و كاركرد اصلي آن برقراري تماس و البته صدها قابليت بالقوه و بالفعل ديگر. ناگفته نماند يك كاربرد جديد كه نمي‌دانم ابتدا توسط ما ايراني‌ها كشف شده يا در ساير نقاط دنيا هم كاربرد دارد؛ دوست‌يابي موبايلي است! بدين ترتيب كه در مكان‌هاي عمومي و به وسيله بلوتوث مي‌توان براي ارسال note به افراد براي آشنايي اقدام كرد!

مانند تمامي ابزارهاي نوين و فناورانه كاركردهاي مثبت و منفي براي تلفن همراه نيز وجود دارد ولي ذكر يك سوال و پاسخ به آن شايد بر سنگيني يكي از كفه‌هاي ترازو بيفزايد. آيا پيش از فراگير شدن اين ابزار زندگي چيزي كم داشت؟! بگذاريد سوالم را به گونه‌اي ديگر مطرح كنم. آيا نيازي كه در ما براي استفاده از اين وسيله ايجاد شده كاذب نيست؟ آيا استفاده از اين وسيله جز ملزومات زندگي مدرن امروزي است؟ آيا اگر روزي پيام دريافت يا ارسال نكنيم با مشكلي مواجه مي‌شويم؟! كافي است روزهايي را به ياد بياوريد كه به علت تاخير در پرداخت قبض‌هاي آنچناني تلفن همراهتان بي‌همراه بوده‌ايد؟ روزهاي اول به سختي مي‌گذرند، اما پس از مدتي به آن عادت خواهيد كرد و گاهي حتي از اين‌كه در دسترس نيستيد لذت وافري خواهيد برد، از اينكه صداي زنگ آن مراودات و تعاملات شما را مختل نمي‌كند يا در لحظات خوشي، خبري ناخوشايند و بي‌مقدمه به شما نمي‌رساند! سر و دست شكستن براي فناوري‌ها و ضد آن بودن دردي از جامعه امروز دوا نمي‌كند اما واقعا غوطه خوردن در وادي ميان اين دو دنيا صحيح‌ترين اقدام ممكن است يا ميل به يكي از دو سر طيف؟

معروف است كه مي‌گويند هيچ يك از فلاسفه باري از دوش نادانسته‌ها بر نداشته‌اند و تنها پرسشي به ديگر سوال‌ها افزوده اند!


@@@@@@@​

صفحه 10 :

اسطوره‌ها هم پايان دارند
خداحافظ بيل‌گيتس‌

100943642477.jpg


بالاخره 27 ژوئن 2008 (7 تير 1387)‌ زمان خداحافظي بيل گيتس‌ 52 ساله يكي از بنيانگذاران اصلي مايكروسافت با بزرگترين شركت نرم‌افزاري دنيا فرا رسيد. يك سال قبل، يعني در جولاي 2006 بيل گيتس اعلام كرده بود، براي گسترش فعاليت‌هاي بشردوستانه خود در بنياد خيريه «بيل و مليندا گيتس» قصد دارد در سال 2008 با مايكروسافت خداحافظي كند.
اكنون زمان اين خداحافظي فرا رسيد و در ماه اوت 2008 دنياي انفورماتيك شاهد يك واقعه تاريخي شد. بيل گيتس رئيس غول نرم‌افزاري دنيا با 76 هزار كارمند در 102 كشور دنيا و با حدود 52 ميليارد دلار گردش مالي سالانه، اين شركت را به دستان استيو بالمر، مدير اجرايي مايكروسافت سپرده و خود با اين شركت وداع مي‌كند.

همان‌طور كه گفته شد، بيل گيتس قصد دارد پروژه اي با عنوان «نجات دنيا» را با هدف كمك به كشورهاي جهان سوم در بنياد خيريه بيل و ملديندا گيتس اجرا كند.

اين بنياد براي مبارزه با مالاريا، گرسنگي و حركت به سوي توسعه،‌ 63 ميليارد دلار براي كمك به كشورهاي درحال توسعه در نظرگرفته است. بيل گيتس كسي كه مايكروسافت را با آرزوي قرار دادن يك PC روي هر ميز و در هر خانه، بنا نهاده بود، كار تمام وقتش را دراين شركت رها كرد تا به فعاليت‌هاي بشردوستانه خود بپردازد. در جشني كه به مناسبت خداحافظي او برگزار شد، 800 نفر از كارمندان مايكروسافت كه با قيد قرعه انتخاب شده بودند حضور داشتند. او در جريان اين جشن گفت: مايكروسافت از محدود كمپاني‌هايي است كه با يك رويا شروع شد: روياي مهم كردن نرم‌افزارها. روياي وجود داشتن كامپيوترهاي شخصي. اين‌ها آرزوهاي من و پل آلن بودند كه زماني خيلي احمقانه به نظر مي‌رسيدند. گمان نمي‌كنم روزي در زندگي من وجود داشته باشد كه بدون فكر كردن به مايكروسافت و كارهاي بزرگي كه مي‌توان به كمك آن براي جهان انجام داد، گذشته باشد. پل آلن كسي بود كه با بيل گيتس و در يك گاراژ كوچك درسال 1975براي راه‌اندازي چيزي كه اكنون مايكروسافت ناميده مي‌شود، همكاري كرد.

او در جريان اين جشن دوستانه گريزي نيز به خاطرات گذشته مي زند: يادم است كه من و استيو (بالمر) يك شب كامل با هم نشستيم و فكر مي كرديم كه آيا ممكن است روزي يك كمپاني مايكروسافت يا هر كمپاني ديگري يك ميليارد نسخه فروش داشته باشد. اين عدد خيلي زيادي است! من آن چيزهايي را كه بعضي‌ها فكرمي‌كنند مايكروسافت در آن‌ها پيشرفتي نداشته است، دوست دارم. بله، ما اشتباه هم مي‌كنيم. اما بر مي‌گرديم و از اشتباهاتمان درس مي‌گيريم. بسياري از موفقيت‌هاي امروزما ازهمين طريق به دست آمده‌اند.

در يكي از سال‌ها، من ايميلي به يكي از روزنامه‌ها فرستادم و از آنها پرسيدم چگونه ويندوز مي‌تواند بهتر باشد؟ و آنها جواب دادند كه اين قسمت از ايميل واقعاً براي شان تكان‌دهنده بوده است! من نيز در جواب گفتم: شما فكر مي‌كنيد من تمام روز چه كار مي‌كنم؟ ارسال ايميل‌هايي مثل اين، كار هر روز من است!

براي من، بعد 33 سال، اين تغيير خيلي بزرگي است. من معتادم به اينكه به مايكروسافت بيايم. بعضي روزها بچه‌ها را در ماشين سوار مي‌كنم تا به مدرسه برسانم شان، ولي وقتي كه شروع به رانندگي مي‌كنم، فكرم مشغول كارهايم در مايكروسافت مي‌شود و به سمت آنجا حركت مي‌كنم، تا اين كه آ‌نها به من مي‌گويند: «چرا داريم به مايكروسافت مي‌رويم؟» و من دوباره فرمان را به سمت مدرسه كج مي‌كنم!

مطمئنم كه يك روزي در همين ماه آينده، در حالي كه غرق در افكارم براي توسعه دادن نرم‌افزاري هستم، به طور اشتباهي به طبقه پنجاهم (اتاق قبليم) مي‌روم و از آنجا به طبقه پايين (اتاق جديدم) بر مي‌گردم و بالاخره به خاطر اين حواس‌پرتي‌ها از مايكروسافت اخراجم خواهند كرد!

مكالمه يا منظره دوستانه استيو بالمر و بيل گيتس از ديگر بخش‌هاي جذاب اين مراسم بود:

بيل گيتس: من و استيو هر دو در ‌هاروارد بوديم. من پر انرژي بودم و ايده‌هايي در ذهن داشتم. يكي از دوستان كه استيو را مي‌شناخت، من را به او معرفي كرد و گفت: «اين پسر مثل خودت فوق انرژي است، پسر مرتبي هم هست». ما با هم آشنا شديم و با هم به سينما رفتيم. مشتركات زيادي هم داشتيم و از آن روز با هم شروع كرديم؛ درباره ايده‌هايمان و كارهايي كه مي‌خواستيم انجام دهيم، صحبت كرديم؛ واقعاً جالب بود.

بالمر: بيل و آلن با من مصاحبه كردند. بعد پدر و مادر بيل مرا به ناهار دعوت كردند. من قبلاً يك بار با آنها ملاقات كرده بودم. بعد از پايان مصاحبه كاري، احساس مي كردم كه اين منحصر به فردترين مصاحبه‌اي بود كه انجام داده‌ام. بيل گفت: «بسيار خوب، من شهر را ترك خواهم كرد. اين ماشين من. مراقب خودت باش.» من او را به فرودگاه رساندم و او از ميانه مصاحبه كاري به تعطيلات رفت. از همانجا من حدس زدم كه استخدام شده‌ام!

گيتس: من مي دانستم كه استيو را مي‌خواهم. من مي‌دانستم كه به استيو نياز دارم. چون هر قراردادي مثل يك معجزه است بايد تخمين زد كه چه بايد كرد، چگونه قيمت گذاري كرد، چگونه به كارمندان حقوق داد. به به دوستانم حقوق زيادي نداده‌ام و از ايشان شرمنده‌ام. خصوصاً از استيو شرمنده‌ام كه مدام مي‌گفتم: «هي، بيا اينجا»!

گيتس: من به تعطيلات رفته بودم و در قايق نشسته بودم و در همان حال ما از طريق تلفن بي‌سيم، با هم در مورد دستمزد بالمر مذاكره مي‌كرديم. ما از فرمولي استفاده مي‌كرديم كه دستمزدش حدود36000 دلار يا...

بالمر: 40000يا 50000 دلار!

گيتس: من با دوستاني بودم كه مدام مي‌گفتند: «هر چقدر مي‌خواهد به او بده»!

بالمر: او به من گفت: «نگران نباش!». من به خاطر بيل به مايكروسافت آمدم. من از برنامه‌نويسي چيزي نمي‌دانستم، درباره كامپيوترهاي شخصي هم اطلاعاتي نداشتم. اما بيل را مي‌شناختم و مي‌دانستم كه يك كمپاني موفق دارد. مي‌دانستم كه بيل يك فرد موفق و زيرك است و مطمئن بودم كه اتفاقات خوبي در پيش خواهد بود.

بالمر: روزي كه قصد داشتم مايكروسافت را ترك كنم با خودم گفتم: «احمقانه است! من درسم را در دانشگاه رها كرده‌ام و آمده‌ام در يك كمپاني با 30 كارمند، دفتردار شده‌ام». والدينم به دانشگاه راه نيافته بودند. پدرم دبيرستان را به پايان نرسانده بود و رها كردن تحصيلات من، از سوي آنها كار درستي محسوب نمي شد... من يك بار ديگر با بيل و پدرش براي شام بيرون رفتم. بيل براي اين‌كه مرا از رفتن باز دارد، گفت: «تو اين كار را نخواهي كرد. تو اين كار را نخواهي كرد. تو اين كار را نخواهي كرد. ما مي‌خواهيم روي هر ميز و در هر خانه يك كامپيوتر بگذاريم. اين اصلاً كار ارزشمندي نيست كه تو تجارت را رها كني و به دانشگاه برگردي.» شايد بارها او اين آرزوها را تكرار كرده بود، اما اين بار لحن سخنش به گونه‌اي بود كه مرا براي ماندن متقاعد ساخت.

گيتس: در روزهاي اول، ما به طور باورنكردني سخت كار مي‌كرديم. آن روزها يكي از سرگرمي‌هاي ما اين بود كه تلاش كنيم تا اتومبيل خودمان را در اولين محل پاركينگ، پارك كنيم، اين يعني اين‌كه ما از همه زودتر آمده‌ايم. اگر در هنگام رفتن اتومبيلي در سمت چپ شما پارك بوده باشد، بدين معني بود كه صاحب آن شما را «دور زده است»، يعني قبل از شما آمده و بعد از شما مي رود. خيلي تحقير كننده بود كه كسي شما را دور بزند!

گيتس: حدود 9 ماه بعد، من و استيو به همراه مل براي شام بيرون رفتيم و مل گفت: «يكي آمده كه از من سختكوش‌تر است. من واقعاً خيلي زود مي‌آيم و خيلي دير مي‌روم، اما او هر روز از من زودتر مي‌آيد و ديرتر هم مي‌رود. بايد بفهمم كه او كيست.» بعد از شام ما به پاركينگ رفتيم و مل ماشين آن فرد را به ما نشان داد. استيو به آن نگاه كرد و گفت: «يك لحظه صبر كنيد! اين اتومبيل اجاره‌اي است كه ما چند ماه پيش گرفتيمش و يادمان رفت پسش بدهيم!»

در بخش ديگر مراسم گيتس و بالمر به سوالات تعدادي از كارمندان پاسخ دادند:

مهمترين دستاوردهاي شما چه بود؟
بيل گيتس: ما افكار مردم درباره نرم‌افزار و كامپيوتر را تغيير داديم. من فكر مي‌كنم اين مهمترين كاري بود كه انجام داديم.

استيو بالمر: بيل كارهاي بزرگ زيادي انجام داده‌اند كه مي‌توانند به آنها افتخار كنند. تنها كافي است به اتفاقات زيادي كه در عرصه كامپيوتر رخ داده، فكر كنيد. صنعت نرم‌افزار اصلاً وجود نداشت، اما حالا وجود دارد. هيچ كامپيوتر شخصي وجود نداشت. بيل واقعاً در تولد كامپيوتر شخصي نقش ويژه اي داشت. در حقيقت بيل كامپيوتر شخصي IBM را طراحي كرد. اين واقعه تاريخي فراموش نشدني است.

در بعضي از رويدادهاي چالشي ما از نقش **** را به عهده داشتيم. اين خيلي بهتر از دنباله رو بودن است و براي ما جالب‌تر بود. عالي است كه شما مردم را شگفت‌زده كنيد. خيلي از كارمندهاي فعلي مايكروسافت تاكنون موفق نشده‌اند كه اين حس را بچشند. ما قدم به قدم با كمپاني‌هاي بزرگي جنگيده‌ايم‌وبرآنها پيروز شده‌ايم. Windows. با2 OS/ جنگيد و بر آن پيروز شد.

بزرگترين اشتباهتان چه بود؟
بيل گيتس: بزرگترين اشتباهمان وقتي بود كه توجه نكرديم نرم‌افزار در آينده ممكن است به كدام سو برود و زودتر روي اين موضوع كار نكرديم. بعضي اوقات چيزي محبوبيت دارد و شما سه تا چهار سال وقت نياز داريد تا آن را آماده كنيد.

وقتي كه ما كار بر روي واسط گرافيكي را آغازكرديم، به رقبايمان هم گفتيم كه روي اين موضوع كار كنند، اما آنها اين كار را نكردند. مشخص است كه اين يك اشتباه بزرگ از جانب آنها بود كه با مشكلات بزرگي روبه‌روشان كرد. در صنعت نرم‌افزار، بايد پيچ‌هاي جاده پيش رو را پيش‌بيني كنيد. ما خيلي از اين پيچ‌ها را پيش‌بيني كرديم. آنها هميشه مي‌گفتند «هي ببينيد، مايكروسافت به قله رسيده است» و‌ 20 سال است كه همين حرف را تكرار مي‌كنند. دليلش اين است كه ما پيچ‌ها را به موقع پيش‌بيني كرديم، اما خيلي از آنها را نيز از دست داديم.

بالمر: يك روز تصميم گرفته بودم تا اشتباهاتمان را روي كاغذ فهرست كنم، اما وقتي كه فهرست خيلي طويل مي شد، ترسيدم و آن را كنار گذاشتم!

بعد از يك ساعت پرسش و پاسخ، بيل و استيو با چشمان گريان، نطق خداحافظي‌شان را ايراد كردند:

@@@@@@@
صفحه 11 :
تحقق بخشيدن به آرزوها
طراحان ‌جوان

100943642676.jpg


در آرزوي يك خانه بزرگ تر‌، بهتر و يا كاملا جديد هستيد ؟ مي‌خواهيد منزلتان را خودتان طراحي كرده و از فضاهاي موجود به بهترين نحو استفاده كنيد ؟‌ در چيدمان وسايل مشكل داريد و محل هر وسيله را بعد از چند بار جابه‌جايي مشخص مي‌كنيد ؟ مي‌خواهيد آشپزخانه منزل خود را كابينت كنيد اما نمي دانيد از كجا و به چه مقدار و از چه طرح كابينتي استفاده كنيد؟
اگر مي‌خواهيد براي تمام اين سوالات بهترين پاسخ را دريافت كنيد بهتز است آرزو‌ها و فكر‌ها را كنار گذاشته و با كمك نرم‌افزار قدرتمند 3D Home Architect Home Designer دست به كار شويد.استفاده از اين نرم‌افزار بسيار آسان است‌، دسترسي به موضوعات مختلف آن و استفاده از ابزارهاي مختلف در آن فوق العاده سريع است و مي‌تواند بهترين ابزار براي ساخت خانه رويايي شما باشد.
طراحي آسان و دقيق‌
طراحي خانه روياهاي شما‌، دكور بندي اتاق خواب و يا تغيير در آشپزخانه‌، كارهايي است كه با استفاده از اين نرم‌افزار قدرتمند به راحتي قابل انجام است .كشيدن نقشه‌، به ترسيم درآوردن آن و نمايش روياهاي شما به شكل كاملا سه بعدي از امكانات منحصر به فرد اين نرم‌افزار است.
دكوراسيون داخلي‌
براي اجراي دكوراسيون داخلي منازل ايده‌ها و فكر‌هاي زيادي وجود دارد.هر كسي نظري دارد و هر وسيله اي مي‌تواند در يك يا چند جا به چيدمان مناسب منزل كمك كند. اما آيا مي‌توان وسايل را در منزل به راحتي از اين سو به آن سو حركت داد تا جاي مناسب براي آنها مشخص شود؟ آيا مي‌توان تمام وسايل را در ذهن جابه‌جا نمود و خوب يا بد بودن آنها را در ذهن تصور كرد؟ 3D Home Architect Home Designer بهترين راه حل در اينگونه موارد است. اين نرم‌افزار با طراحي تصويري سه بعدي از منزل و دارا بودن بيش از هزاران اثاثيه در رنگ‌ها و طرح‌هاي مختلف اين امكان را به شما مي دهد تا بهترين مكان را براي اثاثيه خود در نظر گرفته و هر زمان كه بخواهيد نيز محل آنها را تغيير دهيد. مشاهده تصويري سه بعدي از تمام تغييرات در حال انجام يكي از بزرگترين و بهترين امكانات موجود در اين نرم‌افزار است.در بكارگيري اين نرم‌افزار هيچ محدوديتي در برابر شما وجود ندارد و مي‌توانيد ميليون‌ها بار محل قرارگيري وسايل‌، رنگ بندي اتاق و پوشش آن را تغيير دهيد تا در نهايت به طرح رويايي خود دست يابيد.
وجودهزاران پنجره‌، سقف‌، درب‌هاي پيش ساخته‌، شيرآلات‌، ديوار‌ها‌، پوشش‌هاي مختلف در رنگ و طرح‌هاي فراوان‌، نماهاي داخلي و بيروني و انواع اثاثيه قديمي و جديد دراندازه‌هاي مختلف با قابليت تغيير در آنها از امكانات برجسته اين نرم‌افزار به حساب مي آيد.

پياده روي و پرواز !
دوست داريد وقتي طراحي را به اتمام رسانديد داخل منزل طراحي شده توسط خودتان قدم بزنيد و يا آن را از بالا مشاهده كنيد؟ با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد پس از اتمام كار طراحي به صورت كاملا سه بعدي و به طور مجازي در تمام بخش‌هاي منزل به پياده روي پرداخته و تمام قسمت‌هاي آن را به دقت مشاهده كنيد. همچنين مي‌توانيد با پرواز مجازي دور تا دور ساختمان طراحي شده را از بالا مشاهده كرده و منزل رويايي خود را قبل از ساخت از همه نظر بررسي كنيد.

نرم‌افزار 3D Home Architect Home Designer روي يك دي وي دي عرضه شده است و براي تهيه آن مي‌توانيد به بازار مراجعه نماييد. اين نرم‌افزار ابزاري آشنا براي كابينت سازان و طراحان داخلي منازل است كه جديدترين نسخه يعني نسخه 9 آن هم اكنون ارائه شده است.براي مشاهده جزييات بيشتر در مورد اين نرم‌افزار و نرم‌افزار‌هاي هم رديف آن مي‌توانيد به سايت
www.3dhaonline.com مراجعه كنيد.
@@@@@@@
امداد اطلاعات‌
تا به حال فايل‌هاي فشرده را از اينترنت دانلود كرده‌ايد؟ شايد اين اتفاق براي شما هم پيش آمده باشد كه پس از دانلود يك فايل فشرده‌، هنگام استخراج محتواي آن با پيام‌هاي خطا برخورد كنيد و فايل به درستي باز نشود.اينگونه خطا‌ها اغلب به دليل قطع و وصل شدن‌هاي اتصال اينترنتي هنگام دانلود فايل مربوطه و در نتيجه صدمه ديدن فايل فشرده به وجود مي آيد.
نرم‌افزار Advanced Zip Repair ابزاري منحصر به فرد براي تعمير و بازيابي اطلاعات موجود در فايل‌هاي فشرده معيوب است.

اين نرم‌افزار از فايل‌هاي فشرده با حجم‌هايي تا 4 گيگابايت‌، فايل‌هاي فشرده چند تكه اي و همچنين فايل‌هاي فشرده رمزنگاري شده پشتيباني مي‌كند.

براي دانلود نسخه از اين برنامه و آشنايي با ديگر امكانات آن مي‌توانيد به سايت
www.repair-zip-files.com مراجعه كنيد.
شش در يك‌
تا به حال چندين نرم‌افزار با عناوين استوديوي ديجيتال را به شما معرفي كرده‌ايم. اين بار نيز قصد داريم شما را با نرم‌افزار قدرتمند Digital Music Studio آشنا سازيم.

اين نرم‌افزار 6 ابزار مختلف را در خود جاي داده است كه به اختصار عبارتند از : ضبط كننده صدا
( ضبط صدا از انواع ورودي‌هايي كه شما مي‌توانيد از آنها صدا را بشنويد)‌، مبدل صوتي‌، ويرايش صدا (ويرايش قدرتمند صداهاي ضبط شده با انواع افكت‌هاي صوتي )‌، ايجاد سي دي‌هاي صوتي از نوع‌ Track، ايجاد سي دي‌هاي صوتي از نوع‌3 MP، ذخيره كننده صدا با قابليت انتخاب موسيقي دلخواه براي ذخيره‌سازي از سي دي‌هاي مختلف .اين نرم‌افزار از سايت
www.audioeditor.us قابل دانلود است.
كتاب راهنما
توليد كتابچه‌هاي راهنما و اسناد متني براي نرم‌افزار‌ها‌، مقالات و حتي ايده‌ها با استفاده از نرم‌افزار Help And Manual امري بسيار ساده است. با كمك اين نرم‌افزار و محيط زنده آن مي‌توانيد كاري كه چندين ساعت وقت نياز دارد را در چند دقيقه انجام دهيد. نرم‌افزار Help And Manual از فرمت‌هاي مختلفي براي تهيه فايل خروجي استفاده مي‌كند به اين ترتيب نيازي نيست فايل راهنماي خود را در چند فورمت بسازيد بلكه با يك بار آماده سازي آن مي‌توانيد به هر فرمتي كه بخواهيد خروجي آن را در اختيار داشته باشيد.پشتيباني از ويرايشگر قدرتند متني‌، قابليت فهرست بندي و ... از ديگر امكانات اين نرم‌افزار است.براي دانلود اين برنامه به سايت www.ec-software.com مراجعه كنيد.
خلق مجدد
يكي از راه‌هاي ويرايش فايل‌هاي PDF استفاده از نرم‌افزار‌هاي مخصوص اين كار است. اما اين نرم‌افزار‌ها مشكلات خاص خودشان را دارند و محدوديت‌هاي بسيار زيادي نيز در آنها وجود دارد. از ديگر راه‌هايي كه مي‌توان براي ويرايش يك فايل PDF به كار گرفت تبديل آن به فورمت‌هايي همچون Microsoft word است. نرم‌افزار PDF2Office قادر است تا فايل‌هاي PDF شما را به فورمت‌هاي مختلفي همچون Word , Powerpoint , RTF , AppleWorks , HTML تبديل نمايد. در اين صورت مي‌توانيد براحتي در هر يك از اين نرم‌افزار‌ها تمام تغييرات مورد نظر خود را روي فايل اعمال و پس از آن در فورمت‌هاي مختلف از جمله PDF مجددا آن را ذخيره نماييد. براي دانلود اين نرم‌افزار به سايت www.recosoft.com مراجعه كنيد.


@@@@@@@
هشدار‌هاي تكراري‌
بخش Security Center در ويندوز XP مسئوليت تامين امنيت در ويندوز را بر عهده دارد ( چك كردن برخورداري ويندوز از ويروس ياب و ديواره آتش و فعال بودن قابليت بروزرساني خودكار ويندوز) .اگر اين بخش روي سيستم شما ويروس ياب يا ديواره آتشي پيدا نكند و همچنين بخش بروزرساني خودكار ويندوز را غير فعال تشخيص دهد با هر بار راه‌اندازي ويندوز هشدار‌هاي امنيتي مربوط به اينگونه موارد را به شما نمايش مي دهد.
يكي از عمومي‌ترين اين هشدار‌ها كه براي كاربران ايراني به نمايش در مي آيد مربوط به غير فعال بودن بروزرساني خودكار است چرا كه به دليل سرعت پايين اتصال اينترنت در ايران و همچنين اصل نبودن نسخه‌هاي ويندوز مورد استفاده‌، اكثر كاربران اين بخش را غير فعال نموده و به همين خاطر با هر بار راه‌اندازي ويندوز خود هشدار امنيتي مربوط به اين گزينه را مشاهده مي‌كنند. چنانچه مي‌خواهيد اين هشدار به نمايش در نيايد و با هر شروع ويندوز مجبور به بستن پنجره آن نباشيد مي‌توانيد به روش زير عمل كنيد :

ابتدا از منوي شروع گزينه RUN را انتخاب نموده و عبارت WSCUI.CPL را در آن وارد كنيد. در پنجره جديدي كه به نمايش در مي آيد از گزينه‌هاي موجود در منوي سمت چپ روي عبارت Change the way Security Center alerts me كليك نموده و در پنجره باز شده گزينه Automatic Updates را به حالت غير فعال در آوريد.توجه داشته باشيد كه با غير فعال كردن ديگر گزينه‌هاي موجود در اين بخش هشدارهاي مربوط به ديگر گزينه‌ها را نيز مي‌توانيد غير فعال كنيد.


@@@@@@@
صفحه 12 :

پراكسي ‌در امنيت شبكه‌

100943014994.jpg


در شماره‌ها ي قبل به پراكسي سرور ، مقايسه پراكسي و فايروال و پراكسي SMTP پرداختيم. در اين شماره به بررسي انواع ديگر پراكسي مي‌پردازيم:
HTTP Proxy
اين پراكسي بر ترافيك داخل شونده و خارج شونده از شبكه شما كه توسط كاربرانتان براي دسترسي به World Wide Web ايجاد شده، نظارت مي‌كند. اين پراكسي براي مراقبت از كلاينت‌ها ي وب شما و ساير برنامه‌ها كه به دسترسي به وب از طريق اينترنت متكي هستند و نيز حملات برپايه HTML، محتوا را فيلتر مي‌كند. بعضي از قابليتهاي آن اينها هستند:

برداشتن اطلاعات اتصال كلاينت: اين پراكسي مي‌تواند آن قسمت از ديتاي header را كه نسخه سيستم عامل، نام و نسخه مرورگر، حتي آخرين صفحه وب ديده شده را فاش مي‌كند، بردارد. در بعضي موارد، اين اطلاعات حساس است، بنابراين چرا فاش شوند؟

تحميل تابعيت كامل از استانداردهاي مقررشده براي ترافيك وب: در بسياري از حمله‌ها ، هكرها
بسته‌ها ي تغييرشكل داده شده را ارسال مي‌كنند كه باعث دستكاري عناصر ديگر صفحه وب مي‌شوند، يا بصورتي ديگر با استفاده از رويكردي كه ايجادكنندگان مرورگر پيش بيني نمي كردند، وارد مي‌شوند. پراكسي HTTP اين اطلاعات بي معني را نمي پذيرد. ترافيك وب بايد از استانداردهاي وب رسمي پيروي كند، وگرنه پراكسي ارتباط را قطع مي‌كند.

فيلتركردن محتوايي از نوع MIME الگوهايMIME : به مرورگر وب كمك مي‌كنند تا بداند چگونه محتوا را تفسير كند تا با يك تصويرگرافيكي بصورت يك گرافيك رفتار شود، يا .wav فايل بعنوان صوت پخش شود، متن نمايش داده شود و غيره. بسياري حمله‌ها ي وب بسته‌ها يي هستند كه در مورد الگوي MIME خود دروغ مي‌گويند يا الگوي آن را مشخص نمي كنند. پراكسي HTTP اين فعاليت مشكوك را تشخيص مي‌دهد و چنين ترافيك ديتايي را متوقف مي‌كند.

فيلتركردن كنترلهاي Java و ActiveX : برنامه نويسان از Java و ActiveX براي ايجاد برنامه‌ها ي كوچك بهره مي‌گيرند تا در درون يك مرورگر وب اجراء شوند (مثلاً اگر فردي يك صفحه وب مربوط به امور جنسي را مشاهده مي‌كند، يك اسكريپت ActiveX روي آن صفحه مي‌تواند بصورت خودكار آن صفحه را صفحه خانگي مرورگر آن فرد نمايد). پراكسي مي‌تواند اين برنامه‌ها را مسدود كند و به اين ترتيب جلوي بسياري از حمله‌ها را بگيرد.

برداشتن كوكي‌ها : پراكسي HTTP مي‌تواند جلوي ورود تمام كوكي‌ها را بگيرد تا اطلاعات خصوصي شبكه شما را حفظ كند.

برداشتن Headerها ي ناشناس: پراكسي HTTP ، ازheader ها ي HTTP كه از استاندارد پيروي
نمي‌كنند، ممانعت بعمل ميآورد. يعني كه، بجاي مجبور بودن به تشخيص حمله‌ها ي برپايه علائمشان، پراكسي براحتي ترافيكي را كه خارج از قاعده باشد، دور مي‌ريزد. اين رويكرد ساده از شما در مقابل تكنيك‌ها ي حمله‌ها ي ناشناس دفاع مي‌كند.

فيلتركردن محتوا: دادگاه‌ها مقرركرده اند كه تمام كارمندان حق برخورداري از يك محيط كاري غير خصمانه را دارند. بعضي عمليات تجاري نشان مي‌دهد كه بعضي موارد روي وب جايگاهي در شبكه‌ها ي شركت‌ها ندارند. پراكسي HTTP سياست امنيتي شركت شما را وادار مي‌كند كه توجه كند چه محتوياتي مورد پذيرش در محيط كاري‌تان است و چه هنگام استفاده نامناسب از اينترنت در يك محيط كاري باعث كاستن از بازده كاري مي‌شود. بعلاوه، پراكسي HTTP مي‌تواند سستي ناشي از فضاي سايبر را كم كند. گروه‌ها ي مشخصي از وب سايتها كه باعث كم كردن تمركز كارمندان از كارشان مي‌شود، مي‌توانند غيرقابل دسترس شوند.
FTP Proxy
بسياري از سازمان‌ها از اينترنت براي انتقال فايل‌ها ي ديتاي بزرگ از جايي به جايي ديگر استفاده مي‌كنند. در حالي‌كه فايل‌ها ي كوچك تر مي‌توانند بعنوان پيوست‌ها ي ايميل منتقل شوند، فايل‌ها ي بزرگ تر توسط FTP (File Transfer Protocol) فرستاده مي‌شوند. بدليل اينكه سرورهاي FTP فضايي را براي ذخيره فايل‌ها آماده مي‌كنند، هكرها علاقه زيادي به دسترسي به اين سرورها دارند. پراكسي FTP معمولاً اين امكانات را دارد:

محدودكردن ارتباطات از بيرون به «فقط خواندني»: اين عمل به شما اجازه مي‌دهد كه فايل‌ها را در دسترس عموم قرار دهيد، بدون اينكه توانايي نوشتن فايل روي سرورتان را بدهيد.

محدود كردن ارتباطات به بيرون به «فقط خواندني»: اين عمل از نوشتن فايل‌ها ي محرمانه شركت به سرورهاي FTP خارج از شبكه داخلي توسط كاربران جلوگيري مي‌كند.

مشخص كردن زماني ثانيه‌ها ي انقضاي زماني: اين عمل به سرور شما اجازه مي‌دهد كه قبل از حالت تعليق و يا Idle request ارتباط را قطع كند.

ازكارانداختن فرمان FTP SITE : اين از حمله‌ها يي جلوگيري مي‌كند كه طي آن هكر فضايي از سرور شما را تسخير مي‌كند تا با استفاده از سيستم شما حمله بعدي خودش را پايه ريزي مي‌كند.
DNS Proxy
DNS (Domain Name Server) شايد به اندازه HTTP يا SMTP شناخته شده نيست، اما چيزي است كه به شما اين امكان را مي‌دهد كه نامي‌را مانند Ashiyane.org در مرورگر وب خود تايپ كنيد و وارد اين سايت شويد بدون توجه به اينكه از كجاي دنيا به اينترنت متصل شده ايد. به‌منظور تعيين موقعيت و نمايش منابعي كه شما از اينترنت درخواست مي‌كنيد، DNS نام‌ها ي دامنه‌ها يي را كه مي‌توانيم براحتي بخاطر بسپاريم به آدرسIP ها يي كه كامپيوترها قادر به درك آن هستند، تبديل مي‌كند. در اصل اين يك پايگاه داده است كه در تمام اينترنت توزيع شده است و توسط نام دامنه‌ها فهرست شده است.

بهرحال، اين حقيقت كه اين سرورها در تمام دنيا با مشغوليت زياد در حال پاسخ دادن به تقاضاها براي صفحات وب هستند، به هكرها امكان تعامل و ارسال ديتا به اين سرورها را براي درگيركردن آنها مي‌دهد. حمله‌ها ي برپايه DNS هنوز خيلي شناخته شده نيستند، زيرا به سطحي از پيچيدگي فني نياز دارند كه بيشتر هكرها نمي توانند به آن برسند. بهرحال، بعضي تكنيك‌ها ي هك كه ميشناسيم باعث مي‌شوند هكرها كنترل كامل را بدست گيرند. بعضي قابليت‌ها ي پراكسي DNS مي‌تواند موارد زير باشد:

تضمين انطباق پروتكلي: يك كلاس تكنيكي بالاي اكسپلويت مي‌تواند لايه Transport را كه تقاضاها و پاسخ‌ها ي DNS را انتقال مي‌دهد به يك ابزار خطرناك تبديل كند. اين نوع از حمله‌ها بسته‌هايي تغييرشكل داده شده به‌منظور انتقال كد آسيب رسان ايجاد مي‌كنند. پراكسي DNS،headerهاي‌ بسته‌ها ي DNS را بررسي مي‌كند و بسته‌ها يي را كه بصورت ناصحيح ساخته شده اند دور مي‌ريزد و به اين ترتيب جلوي بسياري از انواع سوء استفاده را مي‌گيرد.

فيلتركردن محتوايheaderها بصورت گزينشيDNS: در سال 1984 ايجاد شده و از آن موقع بهبود يافته است. بعضي از حمله‌ها ي DNS بر ويژگيهايي تكيه مي‌كنند كه هنوز تاييد نشده اند. پراكسيDNS مي‌تواند محتواي header تقاضاهاي DNS را بررسي كند و تقاضاهايي را كه كلاس، نوع يا طول header غيرعادي دارند، مسدود كند.
نتيجه گيري‌
با مطالعه اين مجموعه مقالات، تا حدي با پراكسي‌ها آشنا شديم. پراكسي تمام ابزار امنيت نيست، اما يك ابزار عالي‌است، هنگامي‌كه با ساير امنيت سنج‌ها ! مانند ضدويروس‌ها ي استاندارد، نرم افزارهاي امنيتي سرور و سيستم‌ها ي امنيتي فيزيكي به كار برده شود.
بهروز كماليان‌


 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
صفحه 13 :

اشكال از كجاست؟

100943643673.jpg


همان طور كه مي‌دانيم يكي از پيچيده‌ترين اجزاي يك رايانه مادربرد آن است. برد اصلي، مركز اتصال و ارتباط تمامي اجزاي رايانه به يكديگر است و از اين جهت مي‌توان گفت كه اصلي‌ترين بخش رايانه است. با فناوري‌هاي امروز، مادربردهاي بسيار پيشرفته‌اي روانه بازار شده‌اند كه هر كدام از اجزاي متعدد و ظريفي تشكيل شده است.
در صورتي كه چنين قطعه‌اي دچار مشكل يا خرابي شود تشخيص آن جز توسط يك كارشناس و متخصص امكان‌پذير نخواهد بود و ضمنا بعد از تشخيص نيز، كار تعمير هم مهارت و تجربه بالايي مي‌طلبد. با وجود آن‌كه تعويض قطعات و تعمير مادربرد كاري نسبتا دشوار و تخصصي است، اما هنوز روش مكانيزه‌اي براي اين كار وجود ندارد. زيرا اصولا خرابي ممكن است در هر جايي از قطعه رخ دهد و مكانيزه كردن تعمير در اين حالت در حال حاضر غيرممكن است.
تشخيص محل خرابي
تشخيص عيب و محل خرابي نيز كار دشواري است. يك متخصص با استفاده از ابزار خاص و دقيق و با به كارگيري روش‌هاي مختلف تست مي‌تواند در نهايت محل خرابي در مادربرد را تعيين كند.

طراحان و متخصصان سخت‌افزار براي سهولت كار تعميركاران، دستگاهي طراحي كرده‌اند كه مي‌تواند با قرار گرفتن روي شكاف PCI افراد را در جهت تشخيص عيب مادربرد راهنمايي كند. حسن اين دستگاه آن است كه هم كار با آن ساده است و هم براي مراكز تعمير كه در روز با تعداد زيادي مادربرد خراب روبه‌رو هستند، مي‌تواند موجب صرفه‌جويي زيادي در وقت شود. يك نوع از اين كارت‌ها QPCI يا QuickPCI Post Diagnostic Card نوع ديگر كه عملكرد مشابهي با نوع قبل دارد FlipPost نام دارد.
خصوصيات و طريقه عملكرد
مي‌دانيم كه در هر رايانه، پيش از راه‌اندازي سيستم، BIOS تست‌هايي روي اجزاي مختلف رايانه از قبيل كارت گرافيك، CPU ،‌ حافظه اصلي، صفحه كليد و ... انجام مي‌دهد. هر كدام از اين تست‌ها يك كد منحصر به فرد هگزادسيمال دارد. اين كارت روي خود يك نمايشگر يا دو 7-Seg دارد كه اين كد را در هر لحظه نمايش مي‌دهد. لحظه‌اي كه مادربرد هنگام يك تست متوقف مي‌‌شود و يا hang مي‌كند، مي‌توان با مشاهده كد مرحله و مطابقت آن با جدول راهنماي كدها، محل خرابي را بسادگي تشخيص داد. البته اين كدها در بايوس‌هاي مختلف متفاوت است، اما معمولا جدول راهنماي بايوس‌هاي معروف و پركاربرد همراه يك دستگاه‌ها ارائه مي‌شود.

در كنار اين امكان، روي كارت‌هاي QPCI ، نمايشگرهاي صحت ولتاژهاي منبع تغذيه و سيگنال‌هاي Reset و Clock نيز وجود دارد. هر كدام از ولتاژهاي 3/3، 5/12+ و 12 ولت منبع تغذيه يا سيگنال‌هاي ديگر اشكال داشته باشد LED مربوطه اين اشكال را بيان خواهد كرد. كارت QPCI روي كليد مادربردها قابل نصب است. البته كدهاي مربوط به مادربردهاي جديد را نيز مي‌توان از سايت مربوط (QPCI.com) دريافت كرد.

كارت FlipPost نيز با عملكردي مشابه به كار مي‌رود. با اين تفاوت كه اين كارت قابليت قرار گرفتن روي هر دو شكاف PCI و ISA را دارد.
محصولات مشابه‌
محصول مشابه ديگري كه ساخت يك تيم متخصص ايراني است، تست مادربرد را از طريق سوكت CPU انجام مي‌دهد. به عبارتي، دستگاه فوق همانند يك CPU مجازي روي سوكت 478 و LGA قرار مي‌گيرد. اين دستگاه مي‌تواند براحتي صحت ارتباط سوكت CPU با Chipset را به صورت ديجيتالي تشخيص دهد. البته اين دستگاه هنوز روانه بازار نشده است.

براي عيب‌يابي رايانه‌هاي همراه نيز دستگاه مشابهي وجود دارد كه به درگاه چاپگر (LPT) و يا mini-PCI متصل مي‌شود.

@@@@@@@

لغتنامه
Time Slice
رايانه‌هاي قديمي اوليه بايد يك كار را از ابتدا تا انتها انجام مي‌دادند و بعد كار بعد را شروع مي‌كردند. اما رايانه‌هاي جديد با سيستم عامل‌هاي پيشرفته‌اي چون ويندوز يا لينوكس مي‌توانند چند كار را به طور همگام پيش ببرند. به همين منظور به هر عمل يك برش زماني يا time Slice از زمان cpu را اختصاص مي‌دهند.
اما اين برش‌هاي زماني آنقدر كوچك هستند و سرعت پردازش آنقدر زياد است كه تصور مي‌شود كارها به طور همزمان انجام مي‌شوند. مثل مرور صفحات وب، گوش دادن به موسيقي و عمل كپي يك فايل به طور همگام.
Preemptive
اين لغت به معناي غيرانحصاري است وبه روش‌هايي غير انحصاري گفته مي‌شود كه پردازنده را تا پايان عمل در اختيار نمي‌گيرد و مي‌توان cpu را از يك پردازش گرفته و به پردازش ديگر اختصاص داد. مفهوم برش زماني يا time Slice در روش‌هاي Preemptive يا غيرانحصاري مطرح است.
nonpreemptive
اين واژه در مقابل واژه preemptive به كار مي‌رود و به معناي انحصاري است. بايد توجه داشت كه اغلب پسوند non يك لغت را منفي مي‌كند. اما در اينجا بايد توجه داشت كه nonpreemptive به معناي غيرانحصاري ترجمه يا به كار گرفته نشود. يعني پسوند «»non و «غير» در اينجا با هم معادل نيستند. روش‌هايي انحصاري يا‌ nonpreemptive هستند كه براي انجام يك پردازش، از ابتدا تا انتها، پردازنده را در اختيار مي‌گيرند.
منبع: www.psdic.com

@@@@@@@

صفحه 14 :

مسابقات ويمبلدون‌ 2008 Wimbledon
ويمبلدون 2008 يك بازي تنيس بسيار خوب براي طرفداران اين ورزش مفرح است. با آمدن تاپ اسپين 3، ورزش تنيس دوباره بين گيمرها مطرح شده و چه فرصتي بهتر از اين براي نصب ويمبلدون 2008 روي گوشي موبايل؟ گرافيك ساده ولي كافي است. همين كه بتوانيد بازيكن ها را از هم تشخيص دهيد و كل زمين تنيس در صفحه معلوم باشد كفايت مي كند.
براي شركت در مسابقات جهاني بايد يك كاراكتر بسازيد و با بردن در مسابقات، توانايي هاي او را بالا ببريد. كنترل بازي بسيار ساده است. براي تعيين ميزان قدرت ضربه، بايد كليد ضربه را به اندازه دلخواه نگه داريد. ضربات بسيار دقيق و حساس هستند و به راحت كنترل مي شوند. رسيدن به مراحل بالا و برنده شدن از قهرمانان جهان كار ساده اي نيست اما با كمي تمرين و ممارست مي توانيد اين كار را انجام بدهيد.

@@@@@@@

ملاقات دوباره با شخصيت هاي رمان برام استوكر
دراكولا در مصر

100943637239.jpg


دو بازي Resurrection و Last Sanctuary از سري دراكولا بازي‌هاي بسيار موفقي بودند. هنوز هم اگر درباره نمونه يك بازي خوب ماجرايي معمايي از كسي سوال كنيد، با احتمال زيادي يكي از اين دو بازي را مثال مي‌زند. طرفداران اين دو بازي چشم مدت زيادي چشم انتظار عرضه يك قسمت جديد از سري دراكولا شدند. البته اين قسمت جديد ربط چنداني به بازي‌هاي قبلي ندارد اما مي‌تواند تا حدودي خاطرات خوش سابق را زنده كند.
برخلاف دو دراكولاي قديمي، اين بار خط داستاني با خط داستاني دراكولاي برام استوكر تفاوت دارد. اگر يادتان باشد، داستان دراكولاهاي قديمي ادامه ماجرايي را روايت مي‌كرد كه در كتاب برام استوكر خوانده بوديم. اما در اين شماره به جز شخصيت‌ها و مكان ها هيچ چيز ربطي به داستان اصلي (و دو بازي ماجرايي قديمي) ندارد. داستان از جايي شروع مي‌شود كه دكتر وان هلسينگ از جاناتان نامه اي دريافت مي كند كه او در قصر دراكولا زنداني شده. وان هلسينگ به لندن مي آيد و مخفي گاه دراكولا را پيدا مي‌كند و او را در نقاط مختلف دنيا تعقيب مي كند. فقط همين را بدانيد كه مرحله دوم بازي در قاهره مصر اتفاق مي افتد!

از نظر داستاني دراكولا: ريشه ها كمي نااميد كننده است. ربط دادن اين كنت باكلاس به پيشگويي هاي مصري و گروه هاي شيطان پرستي آدمخوار كار بسيار ناپسندي است! شايد اگر نام وان هلسينگ، جاناتان يا مينا را از روي كاراكترهاي بازي برمي داشتند اينقدر بهمان بر نمي خورد. به هر حال به دنبال داستان خيلي خفني نباشيد. اما به جز داستان، ديگر مولفه هاي بازي در حد عالي هستند.

از گرافيك شروع مي كنيم. اگر مثل من قبل از شروع بازي سري به تنظيمات گرافيكي زده باشيد احتمالا با ديدن گزينه AA در اين منو دهانتان باز مانده است. دراكولا ريشه ها با اينكه يك بازي اشاره و كليك كلاسيك با دوربين هاي ثابت است، اما از مدل هاي سه بعدي براي صحنه ها استفاده مي كند كه ثابت نيستند و حركت مي كنند.

مثلا چمن ها با حركت باد تكان مي خورند و اين محيط زنده در يك بازي اشاره و كليك ماجرايي، چيزي است كه تا به حال نديده ايد. همه چيز از جمله ظاهرا كاراكترها و جزئيات فراوان در صحنه ها خوب هستند. اما بخش گرافيكي يك نقطه ضعف بزرگ دارد. اين نقطه ضعف بزرگ هم فقط در مقايسه با همان دو بازي قبلي و مشهور دراكولا به چشم مي آيد. دموها و ميان پرده هاي سه بعدي اصلا كيفيت خوبي ندارند و كاملا نااميد كننده هستند. اگر يادتان باشد دو بازي دراكولاي قديمي را فقط به عشق رسيدن به ميان پرده بعدي و ديدن آن گرافيك ديدني بازي مي كرديم!

گيم پلي حرف ندارد. بعد از مدت ها يك بازي ماجرايي خوب ديديم كه تعادل قابل قبولي ميان معماهاي منطقي و معماهايي كه با برداشتن و تركيب كردن اشياء ساخته مي شوند برقرار كرده است. اولين معماي بازي كه در يك اتاق دربسته معرفي مي شود، حسابي طرفداران اين سبك را سرحال مي آورد. در ادامه، معماهاي منطقي جالب تر مي شوند تا به مرحله قاهره برسيد. در قاهره بيشتر بازي در مورد پيدا كردن آيتم ها واستفاده آنها روي هم است. بايد حسابي چشم هايتان را تيز كنيد و پيكسل به پيكسل هر صحنه را بگرديد. اگر هم حوصله نداشته با فشار كليدSpace بازي تمام نقاط اندركنشي صحنه را به شما نشان مي دهد.

با اينكه با زدن Space نيمي از لذت جستجوها خراب مي شود (و قويا توصيه مي كنم از آن استفاده نكنيد!) باز هم معماهاي منطقي وجود دارند كه برايتان چالش ايجاد كنند. يكي از خفن ترين معماهاي بازي در پايان قاهره است و بايد يك متن هيروگليفي را ترجمه كنيد. البته بازي در پايان يك معماي منطقي ديگر هم برايتان تدارك ديده كه متاسفانه به خاطر يك باگ عجيب، مي توانيد با كمي بازي كردن با متغيرها آن را رد كنيد.

دراكولا: ريشه ها يك بازي كاملا خوش ساخت در سبك ماجرايي است كه از پرگويي دوري كرده و با زياد كردن تعداد معماهاي منطقي و آيتم هاي قابل استفاده، طرفداران اين سبك را به چالش مي كشد. موسيقي بازي هم در نوع خودش بسيار خوب و گيراست. اگر اهل بازي هاي ماجرايي هستيد نبايد اين عنوان بسيار خوب را از دست بدهيد.

در ضمن براي طرفداران دراكولاهاي قديمي هم بايد اين نويد را بدهم كه يك بازي پانورامايي ديگر (سبك واقعيت مجازي بازي هاي دراكولاي قديمي) با نام Dracula 3 The Path of the Dragon در راه است كه توسط استوديوي خئوپس (بازگشت به جزيره اسرار آميز، سفر به ماه، راز داوينچي) در حال ساخته شدن است و به زودي به بازار مي آيد.

@@@@@@@

اخبار
ديابلو 3

100943643766.jpg


بليزارد در يك اقدام انتحاري بدون مقدمه ساخته شدن ديابلو 3 را اعلام و سپس مقادير زيادي دموي گيم پلي منتشر كرد. اين خبر براي طرفداران بازي هاي نقش آفريني بسيار خوش كننده است و بازگشت ديابلو در كنار فال آوت مي تواند سال خوبي را براي آنها به وجود بياورد. در حال حاضر عرضه شدن ديابلو 3 تنها براي PC اعلام شده اما شايعاتي در مورد وجود يك نسخه كنسولي هم وجود دارد.
كرونوتريگرDS
يك خبر مسرت بخش ديگر هم براي طرفداران بازي نقش آفريني در هفته گذشته منتشر شد. اسكوئر انيكس قرار است يك نسخه DS از بازي مشهور كرونوتريگر را منتشر كند. اين بازي يك نوع بازسازي از نسخه اوليه خواهد بود كه روي كنسول SNES بود. در مورد تاريخ عرضه اين بازي هنوز خبري در دست نيست اما ظاهرا كرونوتريگر DS در زمستان امسال به بازار خواهد آمد.
فرم وير 4/2 موقتا تعطيل شد
فرم وير 4/2 پلي استيشن 3 يكي از مهم ترين اتفاقات چند وقت اخير اين كنسول بود. در اين فرم وير بالاخره سيستم پاداش ها (همانند Achievment هاي ايكس باكس) پياده شد و بازي كننده ها مي توانند در ميانه بازي به منوهاي اصلي كنسول دسترسي داشته باشند. اما كاربرهايي كه در روزهاي اوليه فرم وير 4/2 را دانلود كرده بودند، مشكلاتي از قبيل قفل شدن سيستم در هنگام اجراي بازي ها داشتند. شكايت ها آنقدر زياد شد كه سوني موقتا اين آپديت را از سايتش حذف كرده است. تا اين لحظه هنوز خبري از توضيح سوني يا بازگشت فرم 4/2 نيست.
3 بعدي ولي سبك‌
كونامي اعلام كرد در كنار Order of Ecclesia كه قرار است در پاييز براي DS عرضه شود، يك بازي ديگر كسلوانيا به نام Judgment هم براي Wii منتشر كند. اين بازي سه بعدي است و سبك آن با همه كسلوانياهاي ديگر فرق دارد. در Judgment بازي كننده ها قادر خواهند بود در قالب كاراكترهاي خوب و بد مشهور همه سري هاي كسلوانيا با هم مبارزه كنند. اين بازي مبارزه اي هم در پاييز امسال به بازار خواهد آمد.


@@@@@@@

صفحه 15 :

يك بازي موفق ديگر از سري لگو
بازي با دكتر جونز

100943637318.jpg


نام اينديانا جونز علاوه بر فيلم هايش، خاطره بازي هاي خوبي را در ذهن گيمرها زنده مي كند. يك بازي ماجرايي بسيار خوب قديمي و دو بازي اكشن ماجرايي هيجان انگيز تحت نام اينديانا جونز ديده
مي شوند. به هر حال ايده گشت و گذار در مقبره هاي قديمي و حل كردن معماهاي باستاني هميشه لذت بخش است. جديد ترين بازي اينديانا جونز هم نمره درخشاني در كارنامه اين سري مي گيرد.
پس از موفقيت لگواستاروارز همه به صورت جو گير به سمت اين سبك هجوم آوردند. منتظر لگو بتمن يا لگو هيلو هم بايد باشيم. نقد كردن لگو اينديانا جونز فرق زيادي با نقد كردن نسخه جنگ ستارگان لگويي ندارد. سبك بازي تغيير زيادي نكرده و گرافيك و ديگر چيزها مانند جنگ ستارگان هستند، اما با يك تفاوت بزرگ. همه چيز در اينديانا جونز بهتر و لذت بخش تر شده است.

لگو اينديانا جونز معمولا به مذاق گيمرهاي حرفه اي و كساني كه اهل شوترهاي جدي و سوم شخص هاي فوق خفن مانند متال گير هستند خوش نمي آيد. اول از همه، گرافيك بازي طوري است كه به نظر مي رسد مربوط به گروه سني الف است. سبك بازي هم تا حدودي چنين چيزي را تاييد مي كند زيرا در لگو اينديانا جونز تقريبا چيزي به نام مردن يا گيم اور شدن وجود ندارد. بازي آنقدر فرصت دوباره به شما مي دهد تا مرحله را تمام كنيد.

اما لگو اينديانا جونز آنقدر لايه هاي مختلف دارد كه باعث مي شود پس از مدتي احساس كنيد هدف
سازنده ها علاوه بر گروه سني الف، گيمرهاي حرفه اي هم بوده. در هر منطقه اي كه قدم بر مي داريد، ده ها راه مخفي و سوراخ سنبه وجود دارد. علاوه بر معماهايي كه براي ردكردن هر قسمت از بازي بايد حل كنيد، راه هاي مخفي و چيزهاي جمع كردني زيادي هم برايتان گذاشته شده تا انگيز چند بار بازي كردن داشته باشيد. در اين زمينه بازي بسيار موفق است. پايه اي ترين كاري كه در بازي مي كنيد جمع كردن سكه است و اين سكه جمع كردن پس از مدتي تبديل به يك كار روتين مي شود به طوري‌كه در هر صحنه تا وقتي كه آخرين تكه تركيدني را نتركانده و سكه هاي مخفي اش را جمع نكرده باشيد خيالتان راحت نمي شود.

معماها همه از نوع محيطي يا به قول خودمان توم ريدري هستند. در همه حال بايد به دنبال پيدا كردن كليد، هل دادن بلوكه ها، پرش و تاب خوردن باشيد. بيشتر وقت ها بايد براي سر هم كردن يك دستگاه بايد قطعات مختلف آن را پيدا كنيد. در مراحل بالا اين كارها مشكل تر و چالش برانگيزتر مي شود. يكي از خصوصيات بسيار خوب گيم پلي بازي، وجود بيش از يك كاراكتر در صحنه هاست. علاوه بر ايندي، در هر مرحله بنا بر اقتضاي داستان، يك يا دو كاراكتر ديگر شما را همراهي مي كنند. اين كاراكترها هر كدام ويژگي هاي خودشان را دارند و در بيشتر مراحل بايد با كمك و همكاري هم موانع را پشت سر بگذاريد. بسياري از راه مخفي ها به كمك كاراكترهاي مخصوصي قابل دسترس هستند. بعد از تمام كردن هر مرحله در بخش داستاني، اجازه خواهيد داشت تا آن را به صورت آزاد با هر كاراكتر ديگري كه دلتان‌ مي‌خواهد دوباره بگرديد و همه آيتم هاي مخفي اش را پيدا كنيد.

داستان بازي براساس سه فيلم اول اينديانا جونز نوشته شده اما با تبديل شدن كاراكترها به لگو و طنز شدن صحنه ها، ارزش دوباره نگاه كردن را دارند. بعضي وقت ها ديدن قيافه ايندي كه به صورت لگو درآمده و تصوير صحنه اصلي فيلم حسابي شما را به خنده مي اندازد. لگو اينديانا جونز را به همه كساني كه از بازي هاي اكشن ماجرايي خوششان مي آيد توصيه مي كنيم.

@@@@@@@

بازي‌هاي هفته‌

اين روزها اوضاع براي كساني كه كنسول دستي دارند تا حدودي بهتر است. براي PSP بازها يك نسخه از هل‌بوي جديد، Secret Agent Clank و ناروتو 2 پيدا مي شود. آنهايي هم كه از DS استفاده مي كنند مي توانند دو نسخه جديد مگامن استارفورس 2، بازي ماجرايي سفر به مركز زمين، فاينال فانتزي تاكتيكز2 A و تراماسنتر 2 را تهيه كنند. البته نسخه DS گيتار هيرو هم منتشر شده كه بدون سخت افزار مخصوصش قابل استفاده نيست.
در بازار PC تقريبا هيچ خبر جديدي نيست. بازي Happy Tree Friends كه False Alarm نام دارد براي كساني كه اهل بازي هاي معمايي هستند منتشر شده. نسخه PC بازي2 Samurai Warriors هم هست كه همان نسخه كنسولي قديمي است و تغيير چنداني ندارد. در بازار ايكس باكس 360 مي توانيد نسخه جديد گيتار هيرو را به اضافه هل بوي و سوپريم كامندر تهيه كنيد. البته در كنار اين ها كماكان بازي تنها در تاريكي هم انتخاب خوبي است.

@@@@@@@

صفحه 16 :

توقف فروشxp

100943637098.jpg


با وجود اعتراض‌هاي كاربراني كه نمي‌خواهند به استفاده از ويستا به عنوان ويندوز جانشين اكس پي وادار شوند، مايكروسافت طبق برنامه‌ريزي قبلي‌اش، فروش سيستم عامل قديمي خود به فروشگاه‌ها و سازندگان رايانه را متوقف كرد.
به محض اين كه رايانه‌هاي بارگذاري شده با اكس‌پي از فهرست محصولات عرضه شده توسط سازندگان رايانه مانند دل و هيولت پاكارد خارج شوند، مصرف‌كنندگاني كه نمي‌توانند بدون اين سيستم عامل قديمي در رايانه‌هاي خود زندگي كنند، مجبورند يكي از نسخه‌هاي Vista Ultimate يا Vista Business را خريداري و سپس به اكس‌پي برگردانند.

اما مايكروسافت يك نسخه از اكس پي را همچنان براي قرار گرفتن در رايانه‌هاي ارزان قيمتي مانند Asus Eee PC عرضه خواهد كرد.

مايكروسافت هفته‌ گذشته هم اعلام كرد كه براي سيستم عامل 6 ساله‌ خود تا پايان سال 2009 پشتيباني فني و تا پايان سال 2014 پشتيباني محدود فراهم خواهد كرد.

@@@@@@@


ساخت رايانه اي كه 2 وات انرژي مصرف مي كند

در حالي كه شركت هاي بزرگ سازنده رايانه مانند اپل و Dell براي عرضه محصولات
كم مصرف و سازگار با محيط زيست به شدت در رقابتند، يك مدعي نوظهور با ساخت رايانه اي كه تنها 2 وات انرژي مصرف مي كند حيرت همگان را بر انگيخته است.
شركت كوچكي به نام CherryPal مدعي است طراحي رايانه اي كوچك و قدرتمند با قيمت مناسب را به پايان رسانده كه نيازهاي كاربران عادي را به راحتي رفع مي كند.

شركت سازنده مدعي است اين رايانه كوچك كه مجهز به سيستم عامل ويندوز است تنها در 20 ثانيه راه اندازي مي شود.

قيمت اين محصول كه قرار است تا يك ماه ديگر روانه بازار شود، همراه با نمايشگر و صفحه كليد اختصاصي 400 دلار برآورد شده است.

ساخت چنين رايانه كم مصرفي تعجب تمامي متخصصان علم الكترونيك رابرانگيخته ولي مديران شركت CherryPal هرگونه توضيح در اين مورد را به زمان عرضه عمومي آن موكول كرده اند.

@@@@@@@

آفيس ارزان شد

100943643948.jpg


شركت مايكروسافت براي افزايش رقابت خود با شركت‌هايي مثل گوگل، IBM و ديگر مراكز كه قصد عرضه بسته‌هاي نرم‌افزاري رايگان را دارند،‌ تحولات جديدي در مجموعه نرم‌افزاري Office به وجود خواهد آورد.
به دنبال عرضه بسته‌هاي نرم‌افزاري رايگان از سوي شركت‌هاي كامپيوتري و اينترنتي بزرگ، مايكروسافت مدل جديدي براي فروش مجموعه نرم‌افزاري Office در نظر گرفته است تا كاربران انگيزه‌ بيشتري براي به‌روز كردن اين نرم‌افزار داشته باشند و بيش از گذشته آن را بخرند.

شركت مايكروسافت روز گذشته اعلام كرد كه كاربران از اين پس مي‌توانند مجوز يك ساله براي استفاده از مجموعه نرم‌افزاري Office و نرم‌افزار امنيتي Windows Live OneCare را به قيمت99.69 دلار خريداري كنند.

اين بسته نرم‌افزاري جديد Equipt نام گرفته است و در حالي كه اجازه نصب روي سه كامپيوتر را به كاربر مي‌دهد، امكان استفاده از كليه وصله‌هاي امنيتي و سيستم‌هاي به‌روزرساني را به صورت رايگان فراهم مي‌كند.شركت مايكروسافت مهم‌ترين دليل خود براي عرضه بسته نرم‌افزاري Equipt را رقابت بيشتر با گوگل، IBM و ... اعلام كرده است تا بتواند با نرم‌افزارهاي متن‌باز رقابت بيشتري داشته باشد.بسته نرم‌افزاري Equipt كه شامل كليه ابزارها و نرم‌افزارهاي Office مي‌شود، قابليت بارگذاري از اينترنت را دارد.

@@@@@@@

مادربردهاي سري P45

اندكي پس از معرفي محصولات جديد گيگابايت در8002 Coputex تايوان, اكنون اين شركت خبر از توليد و عرضه ي مادربردهاي خود بر پايه چيپ ست هاي سري45 P داده است. قرار است اين سري جديد از محصولات به زودي در سرتاسر دنيا وارد بازار شوند. اخبار منتشر شده از اين محصول نشان مي دهد كه مادربردهاي سري45 P از جمله مادربردهاي با امكانات مناسب اين شركت به شمار خواهند رفت.
گفتني است طراحي اين مادربردهاي جديد با استفاده از تكنولوژي هاي اختصاصي شركت گيگابايت انجام شده است. گيگابايت به چهار ويژگي بسيار مهم در رابطه با مادربردهاي سري45 P خود اشاره كرده است. طول عمر بالا , عملكرد خنك, راندمان مناسب در مصرف انرژي و امكانات امنيتي از جمله وبژگي هايي هستند كه گيگابايت تاكيد زيادي بر روي آن ها دارد.

به علت استفاده از اجزاء الكترونيكي با كيفيت بالا طول عمر اين مادربردها تا حد زيادي افزايش يافته است، علاوه بر اين از اجزاء خنك كننده حرفه‌اي در ساخت مادربردهاي سري45 P استفاده شده و به علت بهره گيري از تكنولوژيي كه گيگابايت آن را با نام: "بهينه ساز پوياي مصرف انرژي" معرفي كرده، در ميزان توان مصرفي اين سري از مادربردها تا حد زيادي صرفه جويي مي شود. به دليل مصرف كم انرژي، راندمان مادربردهاي سري45 P از گيگابايت تا حد زيادي افزايش يافته است. در نهايت امنيت بالاي اين محصول به علت وجود يك TPM داخلي و يك سيستم پشتيباني هوشمند RAID تامين مي شود. شايان ذكر است مادربردهاي سري45 P داراي گذرگاه1600 (FSB) مگاهرتز هستند و از آخرين مدل پردازنده هاي چند هسته اي 2 Intel Core بر پايه هسته Penryn كه با استفاده از تكنولوژي 45 نانومتري توليد شده اند پشتيباني مي كنند. توانايي پشتيباني از حافظه هاي 3 DDRتا فركانس1900 مگاهرتز (و البته با كمك اوركلاك) و همچنين حافظه هاي 2 DDRتا فركانس 1200 مگاهرتز از ديگر خصوصيات اين سري از مادربردها هستند. مادربردهاي سري45 P از گيگابايت، ظرفيت بالاترين ميزان Overclocking را داشته و همچنين از ATI CrossFire X به همراه‌
8 PCI Express 2.0 x كه داراي پهناي پاند 5Gbit/s است، پشتيباني مي كنند.
حركت روي كوچكترين سطح‌
دانشمندان در آمريكا موفق به ابداع ميكروربات‌هايي شده‌اند كه مي‌توانند روي سطحي كوچكتر از سر سوزن راه بروند.بروس دونالد، دانشمند رايانه در دانشگاه دوك درباره اين اختراع جديد، گفت: اين ميكروربات‌هاي مينياتوري كه براساس فناوري سيستم‌هاي ميكروالكترومكانيك (MEMS) ساخته‌ شده‌اند تقريبا 100 بار از هر نوع ربات ساخته شده از اين نوع، كوچكترند.تصاوير ويديويي كه از سوي تيم تحقيقاتي دونالد تهيه شده‌اند، نشان مي‌دهند دو ميكرو روبات روي سطحي كه فقط يك ميليمتر عرض دارند در حال انجام حركات سوزن هستند.گزارش اين دستاورد در كارگاه هيلتون هد در زمينه حسگرهاي وضعيت ثابت و ميكروسيستم‌ها در كاروليناي جنوبي ارائه شده است.

@@@@@@@

جهان تكنولوژي

100943644004.jpg


طراحي اين دوربين ديجيتال به شكلي است كه سه لنز روي آن قرار گرفته است و ثبت عكس‌هاي پانوراما را به سادگي امكان‌پذير مي‌سازد.


@@@@@@@

پایان این شماره

لینک دانلود تو صفحه ی قبل هم هست اما یکبار دیگه تو این صفحه هم میذارم :

كليك شماره196- يكشنبه 23تير 1387 -

دانلود حجم 1.0 mb

موفق باشید .
 
Last edited:

doom3

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2007
نوشته‌ها
56
لایک‌ها
3
از تلاش شما سپاسگزارم چه خوب بود روزنامه جام جم تمام ضمیمه کلیک وکاشف که پدر کلیک بود رو ی سی دی میزد؟
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
از تلاش شما سپاسگزارم چه خوب بود روزنامه جام جم تمام ضمیمه کلیک وکاشف که پدر کلیک بود رو ی سی دی میزد؟
ممنونم دوست عزیز ...

اگر با دفتر روزنامه تماس بگیرید سی دی آرشیوش هست .

تو شماره 114 (مهر ماه 1385 ) یکی همین سوال رو پرسیده بود که چطور میشه به شماره های قبلی کلیک دست یافت ؟

جوابشم این بود که برای خرید سی دی کلیک مبلغ 4000 تومن به شماره حساب 4007 بانک ملی شعبه میرداماد واریز کنید و با تحویل قبض اصلی به دفتر روزنامه سی دی رو دریافت نمایید .

البته همونطور که گفتم مربوط به مهر 85 هست ، بهتره با دفتر روزنامه تماس بگیرید و بپرسید هنوز هم همین شرایط هست یا نه .
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
این هم مطالب این شماره :
(برای راحتی خوانندگان ، تمام مطالب رو کامل میذارم )


ارسال پيامك از تلفن ثابت مشروط به همكاري مخابرات استان‌ها

ارسال و دريافت پيامك از آن سرويس‌هاي ارزش افزوده‌اي است كه طرفداران بسياري دارد. اين جاذبه باعث شده تا نه تنها اپراتور‌هاي همراه بلكه اپراتور‌هاي تلفن ثابت هم به فكر استفاده بهينه از اين سرويس باشند و بنابراين به زودي امكان ارسال پيامك از تلفن ثابت در كشور فراهم مي‌شود.
به گفته مدير عامل شركت مخابرات اين مساله مشروط بر آن است كه مخابرات هر استان آمادگي نصب تجهيزات مربوطه را داشته باشد تا اين تجهيزات در حدود سه هزار مركز تلفن در كشور نصب شود.

صابر فيضي با بيان اين كه سيستم ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت سيستم متمركزي نيست اظهار كرد: امكان ارسال پيامك سيستم مورد نظر بايد در تك تك مراكز تلفني ايجاد شود و به نسبت نصب تجهيزات در شهرهاي مختلف اين امكان براي آن‌ها ايجاد خواهد شد.

البته با توجه به فرا‌گير شدن تلفن همراه و ارائه انواع اعتباري و دائمي سيم‌كارت با قيمت نسبتا مناسب به نظر مي‌رسد كه جمعيت هدف براي استفاده از اين سرويس بيشتر روستا‌ها و مناطقي كه هنوز استفاده از تلفن همراه در آن فراگير نشده، باشد.

در حال حاضر اين سيستم در 6 استان تهران، فارس،‌ اصفهان،‌ مازندران،‌ آذربايجان شرقي و خراسان رضوي راه‌اندازي و تست شده و در حال آزمايش براي تعداد محدودي از مشتركان است.

بد نيست بدانيد كه تعرفه‌ پيامك از شبكه‌ ثابت به ثابت در ارتباط شهري، يك پالس و در ارتباط بين شهري معادل 2 پالس محاسبه مي شود. هزينه پيامك از شبكه‌ همراه به ثابت و از تلفن ثابت به همراه در شهري و بين شهري معادل‌2 پالس در نظر گرفته شده است. ( تعرفه‌ يك پالس معادل 7/44 ريال است. )

محصولات ديجيتالي ساماندهي مي‌شوند
«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قصد دارد فرآيند توليد تا مصرف محصولات ديجيتالي را زير چتر حمايتي بگيرد و يارانه‌ها را به نفع مصرف كنندگان تخصيص دهد. »

رئيس مركز توسعه‌ فناوري اطلاعات وزارت ارشاد با بيان اين مطلب، از اعطاي مجوز به موسسات فرهنگي ديجيتالي از ماه آينده خبر داد . عيسي زارع‌پور در نشست خبري دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه‌هاي ديجيتالي با اشاره به رقم يك ميليارد و 800 ميليون توماني كه در قانون بودجه براي توليد بازي‌هاي رايانه‌اي هماهنگ با ارزش‌هاي **** گنجانده شده است، اظهار داشت: در خصوص نظارت بر بازي‌هاي رايانه‌‌اي فعاليت‌هايي در وزارتخانه آغاز شده است كه با جمع‌بندي و اعلام عمومي در آينده و طي يك تا دو ماه آتي اجرايي مي‌شود تا فضاي اين حوزه قانونمند شود.

به گفته زارع‌پور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور عمومي كردن فضاي ديجيتال به ويژه براي خانواده‌ها برگزاري اين نمايشگاه را در تقويم سالانه خود قرار داده است.

ايجاد جايگاهي رسمي جهت ارايه و ارزيابي سالانه آثار توليد شده در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال در كشور، فرهنگ‌سازي و جريان‌سازي جهت ايجاد و توسعه محتواي منطقي به فرهنگ بومي، ملي و اسلامي در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال، فراهم كردن محيطي به منظور ايجاد همدلي و هم افزايي بين پديد آورندگان آثار در حوزه‌ رسانه‌هاي ديجيتال، توسعه خط و زبان فارسي در محيط رايانه و ابزارهاي ديجيتالي از جمله اهداف برگزاري اين نمايشگاه به شمار مي‌رود.

بسترهاي نرم‌افزاري چند رسانه‌ا‌ي، نرم‌افزارهاي تلفن همراه، بازي‌هاي رايانه‌اي، پايگاه‌هاي اينترنتي و وبلاگ‌ها، هنرهاي ديجيتال و بخش ويژه انقلاب به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بخش‌هاي اصلي جشنواره و نمايشگاه امسال است.

اگر براي شركت در اين جشنواره ترغيب شده‌ايد، كافي است از طريق سايت
www.DMF.ir آثار خود را ارسال كنيد. البته براي اين كار تا 31 مرداد فرصت داريد.

@@@

ايران‌كد، گامي به سوي تجارت الكترونيك ايرانيان‌
ويتريني براي كالاي شما

100944237901.jpg


در جهان الكترونيك امروز كه پايه اصلي آن بر پايه اينترنت مي‌چرخد ديگر جاي فروش حجره‌وار نيست و كافي است شما پشت رايانه خود بنشينيد و با يك جستجوي ساده و بعد تكميل فرم مربوطه، محصول يا خدمات خود را دريافت كنيد و منتظر بمانيد تا به دست شما برسد.
در گذشته اگر اين حرف را در بين كسبه مي‌زدي مانند يك خيال‌پرداز به تو نگاه مي‌كردند و حال امروز خودشان يكي از استفاده‌كنندگان اين خيال‌پردازي هستند.

در كشور ما نيز چند سالي است كه از تجارت الكترونيك و دولت الكترونيك و شهروند الكترونيك و اين گونه كلمات شنيده مي‌شود ولي متاسفانه تا امروز از حالت شنيداري خارج نشد‌ه‌اند و معلوم نيست چه موقع عملي خواهند شد.

اما در هفته اخير شاهد راه‌اندازي يكي از اصولي‌ترين و حياتي‌ترين گام‌ها براي رسيدن به تجارت الكترونيك بوديم، يعني راه‌اندازي پرتال ملي كالا يا ايران‌كالا.

اين طرح كه به عنوان يكي از مهم‌ترين و موثرترين زيرساخت‌ها در تنظيم بازار و شبكه توزيع كالا به شمار مي‌آيد در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست‌جمهوري، توسط آقاي دكتر احمدي‌نژاد افتتاح شد.

حركت دولت به سمت الكترونيكي شدن كه به هدف كاهش مصرف انرژي، پايين آوردن مسافرت‌هاي درون‌شهري، برطرف كردن مشكلات‌ ترافيكي و در يك جمله كاهش هزينه‌ها هم براي دولت و هم براي شهروندان صورت مي‌گيرد با افتتاح اين طرح وارد فاز عملياتي خود در بخش تجارت شد.

در اين نوشتار به بررسي ايران‌كد، مزايا و معايب آن مي‌پردازيم.

باركد چيست؟
باركد يا معادل فارسي آن رمزميله، نوعي نمايش تصويري اطلاعات روي سطوح است كه اطلاعات آن را مي‌توان توسط ماشين بازخواني نمود. باركدهاي اوليه اطلاعات را در قالب عرض و فاصله خطوط موازي چاپ‌شده ذخيره مي‌كردند و به صورت يك دسته از خطوط مستقيم موازي ديده مي‌شدند اما امروزه باركدها ممكن است ‌ بسته به نوع ‌ به شكل يك دسته نقطه، يك دسته دايره هم‌مركز يا به صورت مخفي شده در تصاوير نيز ظاهر شوند. باركدها توسط يك اسكنر نوري كه دستگاه باركدخوان ناميده مي‌شود بازخواني مي‌شوند و اگر در تصاوير مخفي شده باشند توسط نرم‌افزار خاصي از آن بيرون كشيده مي‌شوند. باركدها به صورت گسترده‌اي در پياده‌سازي سيستم‌هاي جمع‌آوري خودكار اطلاعات شناسه‌ها كه سرعت و دقت ورود اطلاعات را بالا مي‌برند كاربرد دارند.
پرتال ايران‌كد چيست؟
ايران‌كد از دو بخش مجزا تشكيل شده است. بخش نخست آن يك كد 16 رقمي است كه كليه اطلاعات پايه كالا براساس استاندارد واحد داخل آن ضبط و روي كالاها نصب مي‌شود و بخش دوم پورتال ملي كالا كه تمامي كالاها و خدمات كشور در قالب گروه‌هاي تخصصي در آن قابل مشاهده است. به نوعي مي‌توان گفت اين پورتال در واقع ويتريني از كالاهاي ايراني است كه پيش‌نياز و زيرساخت ضروري تجارت الكترونيك كشور است.

در پرتال ايران‌كد از همه محصولاتي كه اين كد را دريافت كرده‌اند يك كاتالوگ ديجيتالي تهيه شده است كه شما با مراجعه به سايت مي‌توانيد آن را مشاهده و ارزيابي كنيد.

مزايا؟
فرض كنيد شما يك كالا خريده‌ايد و به گفته فروشنده اين كالا صددرصد خارجي است، اما به صرف گفته فروشنده نمي‌توان اطمينان كرد. براي اطمينان از نوع جنس و قيمت واقعي آن و نيز محل توليد شما كافي است كد 16 رقمي محصول خريداري‌شده را در پورتال ايران‌كد وارد كنيد تا اطلاعات دقيق آن را براي شما به نمايش بگذارد و بتوانيد با ديگر محصولات مقايسه كنيد. همچنين مي‌توانيد به صورت آنلاين اقدام به سفارش يا خريد كنيد.

چنين فرآيندي هزينه مبادله، بازاريابي، حمل و نقل و انبارداري را به طور قابل توجهي كاهش مي‌دهد كه اين كاهش هزينه‌ها در قيمت تمام‌شده كالا در بازار موثر است.

از ديگر فوايد استفاده از باركد ملي كالا مي‌توان به قابليت تسريع در حسابداري، اطلاعات حياتي كالا در چرخه تجارت ملي و بين‌المللي، مديريت آن را در زنجيره توزيع و شناسايي منابع تامين كالا در كشور اشاره كرد.

مشكلاتي كه بايد به آن انديشيد!
اما در بين اين همه مزيت مشكلاتي نيز وجود دارد كه بايد به آن جوابي مناسب داده شود. در سال گذشته سايت ايران‌كد توسط گروهي هك شد و اين امنيت سايت را زير سوال برد. اين در حالي بود كه سايت به صورت آزمايشي راه‌اندازي شده بود، اما بايد به اين نكته توجه كرد كه تا چند سال آينده اين سايت يكي از پرمخاطب‌ترين سايت‌هاي ايران خواهد شد و به همين دليل بايد تدابير سخت‌افزاري و نرم‌افزاري درخوري براي آن در نظر گرفت. اما ديگر مشكل موجود در سر راه اين پورتال كمبود نمايندگي‌هاي ارائه ايران‌كد است. در حال حاضر در كشور 38 نمايندگي در 18 استان به توليدكنندگان و ارائه‌دهندگان كالا و خدمات، ايران‌كد مي‌دهند كه آيا اين تعداد پايگاه كافي است؟ اين در حالي است كه قرار است اين نمايندگي‌ها علاوه بر ايران‌كد، خدمات امضاي ديجيتال را نيز ارائه بدهند. بستر ارتباطات اينترنتي كشور نيز يكي ديگر از نگراني‌هاست و بايد به اين انديشيد كه هر چه تكيه به دنياي مجازي بيشتر مي‌شود بايد زيرساخت آن نيز محكم‌تر و مقاوم‌تر شود.

در هر صورت اجراي اين طرح در راستاي دولت الكترونيك براي شهروندان ايراني سرمنشاء تحولات و مزايايي چون شفاف‌سازي **** توليد و توزيع كالا، ايجاد زبان مشترك تجاري در كشور، حمايت موثرتر از حقوق مصرف‌كننده و... خواهد بود كه اميدواريم به نحو مطلوب ادامه يابد.




@@@

GettyImages عكس‌هاي خوب فليكر را خريداري مي‌كند
عكس خوب = پول خوب‌

100944237589.jpg


اگر شما هم از عكاسان با ذوقي هستيد كه عكس‌هاي با كيفيتتان را روي سرويس عكس ياهو يعني فليكر قرار مي‌دهيد ممكن است همين روزها پيغامي از طرف GettyImages دريافت كنيد كه شما را به عكاسي براي اين سايت دعوت مي‌كند، البته با دستمزد مكفي. اين سايت بزرگترين سايت داراي آرشيو عكس و ويدئو در جهان است كه اغلب اينترنت‌بازها به خصوص كساني كه به دليل علاقه و يا شغلشان به دنبال عكس‌هاي خوب هستند آن را مي‌شناسند.
ياهو و GettyImages اعلام كردند كه در نشستي كه با هم داشتند به اين تفاهم رسيده‌اند كه ويراستاران شركت Getty بتوانند كليه عكس‌هاي فليكر را به دنبال عكس‌هاي خوب بگردند و سپس براي عكاساني كه علاقه‌مند هستند دعوتنامه‌اي براي شركت در اين پروژه بفرستند. آنها به عكاسان قول مي‌دهند كه حتما حقوق قانوني آنها را رعايت مي‌كنند. اين شركت به عكاساني كه كارشان موردپسند واقع شود همان قدر پول پرداخت مي‌كند كه به عكاسان طرف قرارداد خود مي‌دهد.

«ما معتقديم كه فليكر مي‌تواند به مجموعه ما عكس‌هاي ارزشمندي اضافه كند.» اين را جوناتان كلين، يكي از پايه‌گذاران و مدير ارشد سايت مي‌گويد. وي چنين ادامه مي‌دهد: «عكاسان فليكر عمق مجموعه‌هاي گتي را در برخي سوژه‌هاي خاص و بعضي مناطق خاص جهان بسيار بالا مي‌برد. اين عكس‌ها همچنين عنصري را كه عكس‌هاي حرفه‌اي هميشه كم داشتند، دارا هستند، صحت وسنديت. چون اين عكس‌ها براي پول گرفته نشده‌اند و اين همان چيزي است كه همه شركت‌هاي تبليغاتي دنبال آن هستند».

شركت گتي قرار است براي اين كار به فليكر هم پول بدهد ولي مقدار آن فعلا مسكوت نگه‌داشته شده است، مدير گتي مي‌گويد كه اين هزينه‌اي بسيار ناچيز است. البته با گذشت زمان هزاران عكاس فليكر از اين قرارداد سود مي‌برند. مدير گتي مي‌گويد هر مشتري براي استفاده از عكس‌هاي اين سايت براي مدت مشخص و به طور اختصاصي چيزي بين ‌500 تا 600 دلار پرداخت مي‌كند و عكاس هم 30 تا 40 درصد اين مبلغ را دريافت مي‌كند.
براي استفاده غير اختصاصي از هر عكس هم شركت‌250 دلار دريافت مي‌كند و‌20 درصد آن را به عكاس مي‌دهد.
شركت گتي همچنين سايتي با عنوان iStockPhoto دارد كه عكس‌هاي آماتوري را در آن قرار مي‌دهد و با مبلغ كمتر مي‌فروشد. مدير شركت معتقد است كه عكس‌هاي فليكر قابليت حضور در هر دو حوزه را دارند و حتي بيشتر از مبالغ فوق مي‌ارزند.

مدير فليكر مي‌گويد: «اين قرارداد فرصتي است براي اين كه كيفيت عكس‌هايي كه روي فليكر گذاشته مي‌شود يك دور آزمايش شود.» اين برنامه از ماه آينده بر روي فليكر اجرا مي‌شود و هر عكاسي كه مايل باشد مي‌تواند در آن شركت كند.


@@@

بازار 3 ميلياردي‌

100944237503.jpg


در دست داشتن حجم بازار تلفن همراه با بيش از سه ميليارد و دويست ميليون نفر كاربر در سراسر دنيا از بزرگترين روياهاي شركت‌هاي عرصه تكنولوژي، به ويژه غول‌هاي جستجوي دنيا همچون Google و Yahoo است. چرا كه تعداد كاربران PC تا امروز در حدود 820 ميليون كاربرو چيزي در حدود يك سوم بازار موبايل است. از طرفي پيش بيني مي‌شود، بازار كل تبليغات جستجوگرهاي موبايل كه در سال 2006 در حدود 2/1 ميليارد دلار بوده است تا سال 2011 به ميزان 17 ميليارد دلار افزايش يابد.
به گفته اندي روبين مدير پلتفرم‌هاي موبايل گوگل اگر بازار موبايل 3 برابر بازار وب حجم دارد، چرا نبايد راه حل‌هاي موبايل، در اولويت قرار بگيرند؟

آقاي روبين همچنين دراين باره مي‌گويد: از آنجا كه بيشتر درآمد گوگل از راه تبليغات است، عملي كردن روش‌هاي اينترنتي در تلفن همراه، براي گوگل بسيار ضروري است. او معتقد است كه در طراحي پلتفرم جديد تلفن همراه گوگل كه Android نام دارد، نهايت قابليت‌هاي تلفن همراه و اينترنت در نظر گرفته شده است و اين پلتفرم در اواخر سال 2008 يا اوايل سال 2009 شروع به فعاليت خواهد كرد.

Android يك پلتفرم سورس باز براي موبايل است كه اجازه مي‌دهد تا هر نوع برنامه با كاربرد اينترنتي در موبايل توسعه يابد. به علاوه گوگل در اين پروژه با 8 شركت مخابراتي در سراسر دنيا همكاري مي‌كند كه در حال ساختن شبكه‌هاي تلفن همراه بر اساس پلتفرم Android هستند.

جالب توجه است كه گوگل چندي پيش با تعيين جايزه 10 ميليون دلاري براي طراحي پلتفرم موبايل خود، طرح‌هاي حدود 1700 توسعه دهنده را در 75 كشور دنيا، كه در اين مسابقه شركت كرده بودند به كارگرفت كه 20 درصد اين توسعه‌‌دهندگان آسيايي بودند. هرچند به نظر بيشتر صاحب نظران اين مبلغ جايزه براي چنان مسابقه‌اي ناچيز مي‌نمود اما درواقع گوگل موفق شد نظاره گر يك تلاش جهاني براي اهداف خود باشد.

اين در حالي است كه ياهو در 18 ماه گذشته با بستن 60 قرارداد در حوزه مخابرات و جستجوهاي موبايل، خود را
به پردرآمد ترين جستجوگر موبايل حال حاضر دنيا تبديل كرده است. جستجوگر موبايل ياهو، Onesearch نام دارد كه درآمد عمده‌اش از راه تبليغ، به ويژه در آسياي شرقي و اقيانوس آرام است.


@@@

استفاده از كلمات عبور صوتي در احراز هويت‌

شركت انگليسي Voice Commerce شركتي است كه در زمينه نرم‌افزارهاي پردازش و تشخيص صوت و شناسايي براساس صداي افراد فعاليت مي‌كند.
اين شركت بتازگي موفق به طراحي سيستم جديدي شده است كه مي‌تواند با به‌كارگيري در سيستم‌هاي بانكي، امنيت سرويس‌هاي آنها را افزايش دهد.
در اين سيستم، صداي مشتريان سرويس‌هاي بانكي، از طريق تلفن يا اينترنت براي دسترسي به حساب بانكي و انتقال موجودي گرفته شده و پس از پردازش به عنوان كليد عبور، به جاي رمزهاي متني به كار گرفته مي‌شود.
بنابراين افراد مي‌توانند رمزهايي براي خود در نظر بگيرند و از آن پس براي ورود به حساب بانكي خود، با خواندن يا تلفظ آن رمز به اين كار اقدام كنند.

سيستم نرم‌افزاري تشخيص صدا نيز پس از دريافت صدا و مقايسه‌ آن با نمونه اصلي ذخيره شده در پايگاه داده، اجازه ورود به سيستم را مي‌دهد.

گفته مي‌شود با استفاده از اين روش، كلاهبرداري مالي ناشي از سرقت رمزهاي متني افراد به ميزان زيادي كاهش مي‌يابد.

اين روش كه در مرحله آزمايش قرار دارد تاكنون با استقبال تعدادي از بانك‌هاي انگليس مواجه شده است. اما اين‌كه در چه زماني از اين سيستم به صورت عملي استفاده شود هنوز مشخص نشده است.

پيش از اين نيز توسط شركت‌هاي ديگر اين طرح مطرح شده بود، اما به طور عملي به كار گرفته نشده بود.


@@@

لينكدوني
سايت‌هاي تلفن همراه‌


معرفي، بررسي مسائل و مشكلات گوشي‌هاي موبايل‌
http://www.itmobile.ir

مرجع تعميرات تلفن همراه‌
http://www.uem.ir

نرم‌افزارهاي رايگان موبايل‌
http://www.irmob.com

موبايل بازي‌
http://www.mobilebazi.ir


سايت جامع موبايل‌
http://www.gsm.ir

كدهاي مخفي موبايل‌
http://www.code2020.blogfa.com


موبايل‌هاي پارسي‌
http://www.persianmobiles.com

گوشي موبايل‌
http://www.mobail.ir

سايت تخصصي موبايل‌
www.ir/httpƒtci.org

مرجع تخصصي موبايل‌
http://hexagon.blogfa.com

دانلودستان ايرانيان‌
http://4downloads.ir


مرجع موبايل ايرانيان‌
http://mobfa.org

@@@

دوره‌هاي رايگان اپرا

100944238166.jpg


هفته گذشته شركت Opera software ASA كه توانسته است شهرت عمده‌اي را به خاطر مرورگر Opera در دنياي وب براي خود دست و پا كند اعلام كرد كه قصد دارد دوره‌هاي آموزشي ساخت صفحات استاندارد وب را به طور آنلاين راه‌اندازي كند. هدف از راه‌اندازي اين دوره‌هاي كاملا رايگان، تقويت نهضت آموزش استانداردهاي صفحات وب خواهد بود و مخاطبان آن را قشر وسيعي شامل دانش‌آموزان، دانشجويان دانشگاه و متخصصاني كه در اين حوزه كسب و كار مي‌كنند، تشكيل خواهند داد.
در راستاي همين پروژه،Opera پايگاه آنلاين جامعي راه‌اندازي كرده كه در آن شرح دقيقي از چارت آموزشي و محتواي دروس خود را در آن گنجانده است. محور اين آموزش‌ها طراحي و توسعه وب با استفاده از روش‌هاي استاندارد برنامه‌نويسي است. اين سايت آنلاين تاكنون 23‌مبحث درسي را شامل مي‌شود كه البته قرار است اين تعداد بزودي به 30 مبحث درسي افزايش يابد. توماس فورد، مدير ارتباطات شركت Opera بيان داشت كه اين دوره‌ها شامل ضروري‌ترين نكات طراحي استاندارد صفحات وب است. او معتقد است كه حجم زيادي از منابع موجود آموزشي، منسوخ، قديمي يا ناكامل هستند. به همين دليل كريس مايلز، مدير ارتباطات توسعه‌دهندگان در Opera نسخه‌اي از درس‌هاي آموزشي مخصوص اين شركت را طراحي كرد كه مبناي اين طراحي ساده فهمي است.
آقاي فورد در ادامه صحبت‌هايش به رقباي ديگر Opera اشاره كرد و بيان داشت كه با گسترش بيشتر روش‌هاي استانداردگرا، ديگر نيازي نيست كه كاربران براي مرور وب به محصول يك كمپاني خاص رجوع كنند و در واقع آموزش‌هاي آنلاين Opera چيزي در مورد ارتقاي دنياي وب است و تا زماني كه كاربري قصد فروش دوباره مطالب درسي را نداشته باشد استفاده از كلاس‌ها براي او رايگان است.

امروزه مرورگرهايila Firefox zMo و Apple Saffari وOpera استانداردگرا (Standard Base) هستند و صفحات استاندارد وب را بخوبي ترجمه مي‌كنند. اين در حالي است كه مرورگر بسيار محبوب 7 IE هنوز يك مرورگر غيراستاندارد است و شركت Microsoft هنوز راه زيادي را تا Standard Base درآوردن 8 IE بايد طي كند. در صورتي كه Microsoft مرورگر 8 IE را به طور استانداردگرا درآورد، حركت بزرگي در نهضت استانداردسازي صورت گرفته است. هرچند تاكنون سايت‌هاي زيادي مانند W3schools.com براي اين گونه آموزش‌هاي آنلاين راه افتاده‌اند؛ اما هيچ كدام آنها تمام مباحث اين حوزه را به طور كامل پوشش نمي‌دهند.

Opera مرورگري است كه به طور رايگان قابل دانلود است و با وجود برخي مزيت‌هاي استثنايي آن، تنها 55/0 درصد از سهم بازار جهاني مرورگرها را به خود اختصاص داده است. قابل توجه است بيشترين سهم‌ها از بازار جهاني مرورگرها به ترتيب زير است.

27/83 درصد براي IE،76/13 درصد براي Firefox و 18/2 درصد براي .Safari


@@@

دنياي مجازي گوگل‌

گوگل با سرويس جديدي به نام Lively وارد دنياي مجازي خواهد شد. اين دنياي مجازي، فضايي سه‌بعدي كم و بيش شبيه فضا‌هاي‌ Second Life است و به كاربران اجازه مي‌دهد تا در اتاق‌هاي گفتگوي سه‌بعدي كه خودشان طراحي مي‌كنند و با آواتار‌هاي انيميشني مورد علاقه‌شان با يكديگر به صورت آنلاين گفتگو كنند.
براي استفاده از Lively همانند ديگر (SL (Second Life‌ها مي‌بايست ابتدا برنامه كاربردي آن دانلود شود كه البته اين نرم‌افزار فعلا فقط روي سيستم عامل‌هاي XP و Vista قابل نصب است. سپس مي‌توانيد از طريق نام كاربر و رمز عبور گوگل خود به سيستم Lively وارد شده و بسادگي به طراحي كاراكتر مجازي و يا اتاق گفتگوي مورد علاقه خود پرداخته و گفتگوي مجازي (Chat) را آغاز كنيد.

به نظر مي‌رسد تنها مزيت اين دنياي مجازي نسبت بهSL ، قابليت تهيه و ايجاد كد مربوط به فضا‌هاي مختلف در اتاق‌هاي گفتگوي شخصي است كه در مقايسه نسبت با اسير بودن در دنياي از پيش تعيين شده SL ترجيح دارد.
نينيان وانگ، مدير مهندسين وبلاگ‌هاي گوگل درباره اين ابتكار گوگل توضيح مي‌دهد كه در اين نسل از اتاق‌هاي گفتگوي گوگل چرخه‌هاي اقتصادي تبليغات گوگلي راه‌اندازي مي‌شوند. همچنين كاربران قادر خواهند بود تا اتاق‌هاي گفتگوي خود را طوري طراحي كنند تا در صفحه‌ها و قاب‌هاي مجازي، فيلم‌هايي از YouTube يا عكس‌هايي از Picasa نيز نمايش داده شوند.

اين اتاق‌هاي گفتگو كه در هر يك از آنها حداكثر 20 نفر مي‌توانند همزمان حضور داشته باشند، مي‌توانند به مكاني براي وبلاگ‌نويسي و يا قرار گرفتن پروفايل‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي (Social Networks) نيز تبديل شوند.

جالب است بدانيد دنيا‌هاي مجازي، چندين سال است، به عنوان يكي از ايده‌هاي عامه پسند وب مطرح شده‌اند كه دنياي مجازي Second Life مشهورترين و قديمي‌ترين آنهاست. امروزه SL ادعا مي‌كند كه 12 ميليون عضو در سراسر دنيا دارد كه اين كاربران مي‌توانند در دنياي مجازي زندگي دوم خود زمين خريداري كنند، فروشگاه يا هر نوع مكان‌هاي ديگري براي كسب و كار راه‌اندازي كنند و البته با يكديگر گفتگو كنند. تاكنون شركت‌هايي مانندIBM ،Coca Cola، Sony و BMW در دنياي SL يا زندگي دوم حضور داشته‌اند. سايت‌هاي ديگري مانند Habbo Hotel يا
Penguin Club نيز با تمركز روي دنيا‌هاي مجازي مخصوص كودكان از ديگر پيشگامان دنيا‌هاي مجازي هستند.

هرچند بيشر منتقدين دنياي وب اين اقدام گوگل را كاري ابتكاري ندانسته‌اند، با اين وجود انتظار غول جستجوي دنيا با نفوذ و استراتژي‌هاي بي‌همتاي خود در دنياي وب مي‌تواند اعتبار جديدي به اين حوزه ببخشد. بويژه آن‌كه به نظر مي‌رسد رنسانسي در عرصه گرافيك‌هاي سه‌بعدي وب 3 و دنيا‌هاي مجازي در راه است.


@@@




 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
كنترل عناصر ايجاد شده‌

100944238241.jpg


هفته پيش در مورد ايجاد عناصر در جي كوئري با استفاده از تابع پوششي آن، زماني كه يك صفحه كاملا بارگذاري شده است، توضيحاتي ارائه كرديم. اميدواريم كه آزمايشگاه عناصر پوششي جي كوئري كه هفته پيش معرفي كرديم را دريافت و مثال‌ها را روي آن تمرين كرده باشيد، زيرا با گذشت زمان و پيشرفت اين آموزش‌ها، مسائل تخصصي‌تر شده و دستورات جديدي نيز معرفي مي‌شوند كه براي درك بهتر، نياز است تا مطالب هر هفته را به طور كامل درك كرده باشيد.
اما در ادامه بحث هفته پيش تا به آن جا رسيديم كه گروهي از عناصر را با استفاده از تابع پوششي جي‌كوئري ايجاد كرديم، اكنون مي‌خواهيم بدانيم كه چگونه مي‌توان كنترل اين عناصر كه بعد از بارگذاري صفحه نيز ايجاد شده اند را بدست آوريم؟!

معمولا زماني كه ما گروهي از عناصر را در جي‌كوئري تعريف و آنها را ايجاد مي‌كنيم، با استفاده از ديگر دستورات جي كوئري مي‌توانيم روي آنها عمليات مورد نظر خود را ايجاد كنيم.

به عنوان مثال آنها را با استفاده از دستور (hide) مخفي كنيم، اما ممكن است زماني برسد كه بخواهيم به صورت مستقيم به عنصر و يا عناصري جهت انجام فرآيند‌هاي پيچيده‌تري دسترسي پيدا كنيم. به خاطر ساختار جي كوئري ما مي‌توانيم به گروهي از عناصر ايجاد شده همانند تكنيك آرايه‌اي جاوا اسكريپت دسترسي داشته باشيم، با استفاده از آرايه‌اي كه فهرست تمامي عناصر به صورت DOM ايجاد و در آن قرار مي‌گيرد، مي‌توانيم به عناصر مورد‌‌نظر خود بر اساس جايگاه قرارگيري آنها، دسترسي پيدا كنيم.

به عنوان مثال براي دسترسي به اولين عنصر از تمامي عناصر،‌ (img) كه داراي مشخصه alt در صفحه هستند مي‌توانيم از دستور [0$ ('img]alt[')]
استفاده كنيم.

اما اگر بخواهيم از اين روش قديمي كه بر اساس فهرست بندي عناصر در آرايه عمل مي‌كند استفاده نكنيم، مي‌توانيم روش جديدي كه جي كوئري در اختيارمان قرار مي‌دهد را به كار بگيريم.

در اين جا تابع (index(element را به شما معرفي مي‌كنيم. اين تابع به يك و يا تمامي عناصري كه مطابق پارامتر ورودي‌اش است دسترسي پيدا مي‌كند و اگر هيچ پارامتري به عنوان ورودي انتخاب نشده باشد تمامي عناصري را كه توسط تابع پوششي ايجاد شده است را بر مي‌گرداند.

ورودي اين تابع عددي است كه در واقع شماره آرايه‌اي است كه عنصر مورد نظر شما در آن قرار گرفته است و شما مي‌خواهيد به آن دسترسي پيدا كنيد.

مقدار بازگشتي نيز عنصر مورد نظر شما و يا گروهي از عناصر DOM هستند. به عنوان مثال براي دسترسي به اولين عنصر ‌ (img) با مشخصه‌اي كه پيشتر به آن اشاره شد مي‌توان از دستور
(0 $ ('img]alt[').get( استفاده كرد.

اما هميشه وضع اين‌گونه نيست كه شما بسادگي بتوانيد شماره فهرست عنصري كه در آرايه قرار دارد را حدس بزنيد و با كمي صرف وقت آن را حساب كنيد! در چنين شرايطي مي‌توانيد از روش برعكس نيز جهت به دست آوردن شماره فهرست عناصر مورد نظر خود در يك آرايه استفاده كنيد، به عنوان مثال به دلايلي نياز داريم تا شماره خانه‌اي از آرايه را كه در آن عنصر (img) با انتخابگرfindMe وجود دارد را بدانيم! در اينجا مي‌توانيم از اين دستور استفاده كنيم:

;([0('img').index($('imgَfindMe')]$var n =
بعد از اجراي اين دستور در متغير n شماره خانه‌اي از آرايه كه در آن عنصر مورد نظر شما وجود دارد، مشخص شده و مي‌توانيد از آن در عمليات ديگر استفاده كنيد.

در اينجا تابع (index(element را به شما معرفي مي‌كنيم. اين تابع عنصري را به عنوان پارامتر ورودي خود طلب مي‌كند، سپس شماره خانه‌اي از آرايه كه در آن عنصر قرار دارد را به عنوان خروجي خود بر مي‌گرداند.

پارامتر ورودي آن همان‌طور كه در مثال نيز مشاهده مي‌كنيد يك عنصر است و خروجي آن نيز يك عدد است كه شماره خانه‌اي از آرايه را معلوم مي‌كند، اگر عنصري كه به اين تابع پاس داده است در آرايه وجود نداشته باشد، عدد بازگشتي برابر 1 خواهد بود.

با استفاده از اين دو تكنيك مي‌توانيد به عناصري كه توسط تابع پوششي جي كوئري ايجاد كرده‌ايد دسترسي پيدا كنيد و آنها را آماده كنيد تا عمليات مورد نظر خود را انجام دهيد!


@@@

شبكه
شاه كليد براي قفل‌گذاري

100944238044.jpg


پيش از اين روش‌هاي متعارف رمزنگاري براي برقراري امنيت روي داده‌هاي ارسالي در شبكه‌ها صحبت كرديم. در روش‌هاي متعارف گاهي با استفاده از يك روش، شكل ظاهري داده‌ها را تغيير مي‌دهيم. زماني كه صرفا از يك روش استفاده شود، به محض لو‌‌‌رفتن روش، هر كسي مي‌‌تواند به متن اصلي دست يابد. به همين منظور در مراحل بعد، از يك كليد نيز به همراه روش رمزنگاري استفاده شد. در اين سبك رمزنگاري، روش، ثابت است و كليد مي‌تواند هر بار تغيير كند.
بنابراين تلاش براي محرمانه نگه‌داشتن كليد صورت مي‌گيرد و اگر روش رمز‌نگاري فاش شود، مي‌توان هنوز اميدوار بود كه متن داده‌هاي اصلي فاش نشود چون كليد فاش نشده است. اما به يك مساله بايد توجه شود. در اين روش‌ها، عمل رمزنگاري و رمز‌گشايي، با يك كليد صورت مي‌گيرد. يعني كسي كه مي‌‌خواهد متن رمز شده را بخواند، حتما بايد همان كليدي را كه متن با آن رمز‌نگاري شده است، در اختيار داشته باشد. بنابراين مبدا و مقصد بايد از قبل براي تعيين كليد با هم توافق كرده باشند. اما اگر اين توافق صورت نگرفته باشد، بايد كليد نيز به شكلي از طريق شبكه به مقصد ارسال شود كه اين كار، امنيت داده‌ها را به خطر مي‌اندازد. زيرا اگر نفوذ‌گر، به كليد در حال ارسال دسترسي پيدا كند، ديگر همه شرايط مهياست تا با سرقت داده‌هاي رمز شده، به اصل اطلاعات نيز دسترسي پيدا كند. اما آيا براي رفع اين مساله، راه حلي وجود دارد يا خير؟
كليد عمومي و خصوصي
براي حل مشكل قبل، روشي طراحي شد كه براي رمزنگاري از يك الگوريتم و كليد و براي رمز‌گشايي از يك الگوريتم و كليد مخصوص آن استفاده مي‌شود كه الگوريتم و كليد رمز‌نگاري در دسترس همه مي‌تواند قرار داده شود. اما الگوريتم و كليد رمز‌گشايي مخفي مي‌ماند و تنها يك گيرنده آن را در اختيار خواهد داشت. در اين روش، الگوريتم‌هاي رمز‌نگاري و رمز‌گشايي از توابع كاملا متفاوتي استفاده مي‌كنند. بنابراين اگر كسي به يكي دسترسي پيدا كرد نمي‌‌تواند ديگري را نيز متوجه شود. ضمن اين‌كه كليد‌ها هم متفاوت است و اين هم دليل ديگري است كه شكستن قفل را مشكل مي‌سازد.

فرض كنيد مبدا A قصد دارد براي مقصدB، داده‌هايي را به صورت محرمانه ارسال كند. براي اين كار،‌ مقصدB در رايانه خود با توجه به روش‌هاي در نظر گرفته شده، دو كليد توليد مي‌كند. يكي از كليدها را كه به كليد عمومي معروف است از طريق شبكه در اختيار A يا ساير اعضاي شبكه قرار مي‌دهد. در اينجا اهميتي ندارد كه نفوذگر به اين كليد دسترسي پيدا كند. زيرا اين كليد در اختيار همه قرار مي‌گيرد. حال هر كس بخواهد براي B داده خود را به صورت محرمانه ارسال كند، آن را با كليد عمومي B قفل مي‌كند. اما داده رمزشده با كليد عمومي B نمي‌تواند مجددا با همان كليد باز شود. براي باز كردن آن به كليدي نياز است كه به كليد خصوصي معروف است و B آن را در زمان توليد كليد عمومي توليد كرده اما نزد خود نگه داشته است.

داده‌هاي رمز شده تنها با آن كليد قابل رمزگشايي خواهند بود. همان‌طور كه مشاهده مي‌شود كليد رمزگشايي در يك سيستم محفوظ مانده و اصلا وارد شبكه نشده است تا نفوذگر بتواند از طريق شنود خطوط، آن را سرقت كند. بنابراين اين روش بسيار توانمندتر از روش‌هاي متعارف رمزنگاري است.

شاه كليد
براي درك بهتر مساله سارقي را در نظر بگيريد كه با در اختيار داشتن شاه كليد، هر قفلي را مي‌‌تواند باز كند، يعني درهاي متعدد كه با كليدهاي خصوصي مختلف قفل شده‌اند، با كليد عمومي يا شاه كليد سارق باز مي‌شوند.
مساله مطرح شده رمزنگاري درست عكس اين مساله است. يعني از شاه كليد براي قفل كردن هر متني استفاده مي‌شود و تنها كسي مي‌تواند آن را باز كند كه كليد خصوصي را در اختيار داشته باشد.

براي يك نمونه واقعي، بانكي را در نظر بگيريد كه از طريق شبكه به مشتريان خدمات مي‌دهد. اگر قرار بود هر كس با استفاده از يك روش خاص خود، اطلاعات شخصي‌اش را براي بانك ارسال كند، آنگاه كار بانك مشكل و پيچيده‌ بود. زيرا بايد هر داده را با كليد مخصوص خودش باز كند. اما با استفاده از روش كليد عمومي و خصوصي، يك كليد عمومي توسط بانك توليد شده و در اختيار همه مشتريان گذاشته مي‌شود. آنها نيز اطلاعات خصوصي خود را با آن رمزنگاري كرده و ارسال مي‌كنند. در مقصد نيز، بانك تنها با استفاده از يك كليد (كليد خصوصي خود)‌ مي‌‌تواند همه داده‌هاي دريافتي را رمزگشايي كند.


@@@

با نرم‌افزار مترجم براي تلفن همراه آشنا شويد
آكسفورد درجيب بغل‌

100944238365.jpg


در طول تاريخ، زبان جايگاه ويژه‌اي در ميان انسان‌ها داشته است. انسان‌ها با كمك زبان، منظور و مقصود و احساس خود را به ديگران منتقل مي‌كنند. در جهان ما افراد به زبان‌هاي متفاوتي با يكديگر صحبت مي‌كنند، عده‌اي به زبان فارسي، عده‌اي انگليسي، گروهي اسپانيايي، مردمي فرانسوي و بسياري از زبان‌هاي ديگر. بشر براي فهم زبان‌هاي ديگر نياز به مراجعي دارد تا از معني و مفهوم كلمات موجود درآن زبان آگاهي پيدا كند.
لغت نامه (ديكشنري)يكي از بهترين مرجع‌هاي موجود براي ارائه معاني مختلف و كلمات موجود در زبان بيگانه است. در اين شماره ما يك نرم‌افزار بسيار قدرتمند و كاربردي را به شما معرفي خواهيم كرد كه با كمك آن شما قادر خواهيد بود از تعاريف و معاني بسياري از كلمات آگاهي يابيد.

بي شك شما نيز در زندگي روزمره به كلمات انگليسي زيادي برخورد مي‌كنيد! همانطور كه مي‌دانيد فرهنگ لغت (ديكشنري)آكسفورد، يكي از مشهورترين، جامع ترين و كاملترين لغت نامه‌هاي موجود، مربوط به زبان انگليسي در تمام جهان مي‌باشد.

لغت‌نامه الكترونيكيMSdic، يك لغت‌نامه (ديكشنري) آكسفورده فشرده شده مي‌باشد. نام كامل اين لغت‌نامهMSDict Concise Oxford English Dictionary است. اين نرم‌افزار تحت جاوا مي‌باشد و روي اغلب گوشي‌هاي تلفن همراه از جمله نوكيا، موتورولا، سوني اريكسون، سامسونگ و... قابل نصب است. در ادامه به برخي از ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار مفيد و كاربردي اشاره خواهيم كرد.

1.‌ نزديك به 240 هزار كلمه و عبارت در اين لغت‌نامه وجود دارد كه باعث مي‌شود كاربر با احتمال بيشتري معني لغت مورد نظر خود را بيابد.

2. معاني، تعاريف و توضيحات ارائه شده مربوط به هر كلمه بسيار شفاف، روشن و دقيق بيان شده است.

3.‌ بسياري از كلمات معروف، معتبر و پركاربرد زبان انگليسي كه در سراسر جهان استفاده مي‌شود در اين لغت‌نامه موجود مي‌باشد.

4.‌ ويرايش‌هاي پياپي و زود به زود اين لغت‌نامه و به روز رساني سريع از مهمترين قابليت‌هاي اين نرم‌افزار است.

5.‌ در دهمين نسخه ويرايش شده اين نرم‌افزار صدها كلمه جديد همراه با معني مفصل و كاملي از آنها ارائه شده است.

6.‌ در اين نرم‌افزار معاني كلمات با توجه به نوع كاربرد آنها، از جمله نحوه تعريف كلمات در فناوري‌هاي جديد، تجارت و تمدنهاي جديد در نظر گرفته شده است.

7. يكي از قابليت‌هاي جالب اين نرم‌افزار وجود تعاريف بسيار دقيقي از كلمات مي‌باشد كه اين تعاريف براساس تحقيقاتي است كه در بسياري از زبانهاي بزرگ جهان صورت گرفته است.

8. در اين نرم‌افزار امكان متمركز‌كردن ليست‌هاي متني و جداول براساس موضوعات درسي براي كاربر فراهم مي‌شود.

9. يكي ديگر از ويژگي‌هاي قابل توجه اين نرم‌افزار، بيان مشتقات، عبارت‌ها و سازنده‌هاي مربوط به هر كلمه مي‌باشد.

10.‌ تلفظ‌هاي مختلفي از كلمه، براساس نوع كاربرد و تعريفي كه آن كلمه ممكن است در متن داشته باشد، در اين برنامه بيان مي‌شود.

11. تلفظ آسان كلمات و رونوشت‌ها باعث شده است كه كار براي كاربر بسيار آسان باشد.

12. تغيير پوياي اندازه فونت‌هاي مربوط به كلمات موجود در لغت‌نامه، آن را به يك نرم‌افزار انعطاف پذير تبديل كرده است.

13. در بين كلمات مختلف لينك‌هاي پيشوندي وجود دارد كه به شرح روابط بين كلمات مي‌پردازد.

14. وجود قابليت منحصر به فرد جست‌وجوي سريع و پويا در ميان كلمات در طول عمل وارد نمودن كلمات از سمت كاربر، سرعت جست‌وجو را براي كلمه بالا مي‌برد.

15.‌ پشتيباني كردن از چندين لغت نامه نصب شده در يك زمان از ديگر ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار است.

16. اين نرم‌افزار از انواع كارت حافظه پشتيباني مي‌كند.

17.‌ ديگر ويژگي اين نرم‌افزار رديابي بخش‌هاي اصلي براي تعاريف كلمات مي‌باشد.

و بسياري از امكانات قابل توجه ديگر.

شما مي‌توانيد اين لغت‌نامه را از سايت زيربارگذاري (دانلود) نماييد. اين لغت نامه در اصل انگليسي به انگليسي است ولي دوستاني كه مايلند لغت‌نامه انگليسي به فارسي در گوشي تلفن‌همراه خود داشته باشند، مي‌توانند با مراجعه به سايت زير يك لغت نامه انگليسي به فارسي را به گوشي خود منتقل نمايند.

http://sourceforge.net/projects/http://sourceforge.net/projects/persianmobidict/

ازويژگي‌هاي اين نرم‌افزار مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- اين لغت نامه شامل بيش از 50 هزار لغت مختلف انگليسي همراه ترجمه دقيق آنها مي‌باشد.

- در اين نرم‌افزار ليستي از واژگان، همراه با قابليت اسكرول (پيمايش) نمايش داده مي‌شود كه در هنگام تايپ و جست‌وجو به شما كمك مي‌كند.

- وجود قابليت پشتيباني از زبان فارسي داخلي، بگونه‌اي كه در نمايش كاراكترهاي فارسي مشكلي بوجود نمي‌آيد كه اين امر باعث مي‌شود كه كار با نرم‌افزار آسان باشد.

- نحوه نمايش اين نرم‌افزار، مستقل از اندازه صفحه نمايش است.

- همچنين نرم‌افزار مذكور با اغلب گوشي‌هاي تحت جاوا سازگار است.


@@@

حيله‌‌ راهبان‌

100944238497.jpg


در اين شماره بازي Vampires Dawn را به شما معرفي خواهيم كرد. اين بازي كه از جديد ترين ساخته‌هاي شركت Dawnatic Games است، يك بازي زيبا، جذاب، تاكتيكي و پرهيجان است. داستان بازي در مورد شخصي جادوگر(خون‌آشام) به نام Vince مي‌باشد كه اين شخص يكي از مبارزان قدرتمند جنگ‌هاي صليبي است.
در جنگ‌هايي كه Vnice انجام مي‌دهد دو اسكلت با نام‌هاي Romus و Manok و يك دختر جوان جادوگر با نام Lara او را همراهي مي‌كنند. راهبان كليسا سعي در نابودي اين جادوگران دارند. موضوع جالب اين است كه گروهي از جادوگران نيز در اين راه، به راهبان كمك مي‌كنند Vince .(وينس) و دوستانش در طول جنگ بارها گيج و دچار اشتباه مي‌شوند. در ادامه به دنبال كساني هستند كه به آنها خيانت كردند.

از جمله ويژگي‌هاي اين بازي مي‌توان به موارد زير اشاره نمود: اين بازي تحت جاوا است و روي اغلب گوشي‌هاي تلفن همراه قابل نصب است.

- انجام آن حدود 10‌ 6 ساعت به طول مي‌انجامد.

- وجود بيش از 200 آيتم و 40 حمله مختلف در آن.

- وجود 125 نقشه براي انجام عمل جست‌وجو.

- يك بازي سخت است و گرافيك آن 79 و صداي آن 75 و از سرعت بالايي برخوردار است.

شما مي‌توانيد اين بازي پر هيجان را از سايت زير دانلود نماييد.

http://www.humsurfer.com/view/free-download

@@@

با آزار و اذيت اينترنتي چه بايد كرد؟
جنگ در تهديد آن‌لاين‌

100944238607.jpg


در گذشته و تا پيش از اين تهديد مجازي فقط شامل فرستادن متن‌ها و نامه‌هاي تهديدآميز بود. اما مدل 2008 آن، شبكه‌هاي اجتماعي را زمينه‌ مناسب و گاه خطرناكي براي بروز تهديد يافته است.
زمان زيادي طول نمي‌كشد تا يك نوجوان در دنياي مجازي كنترلش را از دست بدهد. يك دعوا در مدرسه يا يك سوءتفاهم آن‌لاين و در عرض چند دقيقه اين نوجوان تبديل به قرباني يكي از عمليات تهديد مجازي مي‌شود. و اهميت ماجرا وقتي بيشتر معلوم مي‌شود كه بدانيم ميليون‌ها دانش‌آموز و بچه از طريق كامپيوتر به اينترنت وصل مي‌شوند.
تهديد آن‌لاين هنگامي اتفاق مي‌افتد كه يك بچه يا نوجوان بچه يا نوجوان ديگر را به خاطر خجالت، احساس حقارت، ترس يا نامه‌هاي الكترونيكي مشكوكش هدف قرار مي‌دهد. اين تهديدها كاري است براي آزار دادن ديگراني كه از تكنولوژي‌هاي متقابل و فعال استفاده مي‌كنند. اين تعريفي است كه وكيل امنيتي و فضاي مجازي و همچنين كارگردان اجرايي شركت WiredSafety از تهديد مجازي مي‌دهد. او هم چنين مي‌گويد اين موضوع در بچه‌ها متفاوت است. چون آنها ياد گرفته‌اند كه مي‌توانند از اينترنت به عنوان اسلحه استفاده كنند.

هر ناشناسي كه دسترسي به اينترنت دارد مي‌تواند تهديد اينترنتي باشد. چون آنها به عضله‌هاي بزرگ احتياج ندارند. بلكه لازم است فقط توانايي تايپ كردن داشته باشند. با اين همه هنوز نتيجه دور از دسترس است.

تهديد از طريق اينترنت خطرناك‌تر از تهديد در دنياي واقعي است. چون در دنياي مجازي صورت و واكنش طرف مقابل را هنگام گفتن جمله‌هاي تهديدآميز نمي‌توان ديد. بنابراين در دنياي مجازي شما تمايل داريد كوتاه‌ترين جمله‌هاي ممكن كه منظور را مي‌رسانند بگوييد و هيچ گاه پشيمان نخواهيد شد. اين را يكي از قربانيان اين تهديدها مي‌گويد.

دختر جوان 17 ساله‌اي كه خودش هم يكي از قربانيان تهديدهاي مجازي است مي‌گويد «من پيغام‌هايي در مسنجر مي‌گرفتم كه مي‌گفت تو واقعا بدجنسي يا مي‌گفت تو واقعا بدريختي، تا اين كه سرانجام ديگر نتوانستم تحملشان كنم.»

بد جنسي آنلاين‌
سايت‌هاي اجتماع مجازي، زمينه‌هاي تفريح و بازي مجازي جديد هستند. در آنها واقعيت و داستان و خيال به هم آميخته شده‌اند. ويدئوها معمولا آخرين و كامل‌ترين شكل تحقير به حساب مي‌آيند.

يك گروه از نوجوانان اهل فلوريدا از صحنه‌هاي ضرب و شتم دختري بر روي موبايل فيلم گرفته‌اند تا در اينترنت قرار دهند. حمله و ضرب و شتم آن قدر خبيثانه بود كه آمريكا را شوكه كرد. شخصي كه موضوع را در فلوريدا دنبال مي‌كند، مي‌گويد «وب‌سايت‌ها را بايد بيش‌تر كنترل كرد. هيچ سرويس ارائه‌دهنده‌ اينترنت كنترلي بر اينترنتي كه ارائه مي‌كند، ندارد. اغلب آنها در شروط خود ذكر كرده‌اند كه به افراد بالاي 14 سال خدمات ارائه مي‌كنند. اما چه طور مي‌توانند بفهمند كه 14 سالتان شده است يا نه. بايد سيستمي در محل باشد سرويسي باشد كه به بچه‌ها فقط با ارائه‌ كارت شناسايي والدين خدمات را عرضه كند.»

پدر و مادرها مراقبند
در حالي كه بعضي از سايت‌هاي اجتماع مجازي علاقه‌ي كم‌تري به سياست‌گذاري براي استفاده‌كنندگانشان دارند، نهادهاي آموزشي اميدوارند كه بتوانند به بچه‌ها خطرات استفاده از اينترنت را از طريق يك كتاب كميك بياموزند.
كتابي كه مثلا مرد عنكبوتي يا آقاي هالك را نشان مي‌دهد كه مي‌توانند با حمله‌هاي توهينآميز و عصباني‌كننده به مسنجرشان مقابله كنند.

از طرف ديگر بعضي شركت‌ها ابزارهايي مي‌سازند كه براي ساختن دنياهاي آن‌لاين امن به كار مي‌آيند. به عنوان مثال، كيدزوئي يك مرورگر اينترنتي است كه قابليت قفل شدن دارد. اين مرورگر مي‌تواند امكان دسترسي به 600 هزار صفحه را بدهد كه محتوياتشان توسط 200 پدر و مادر و معلم بازبيني و تاييد شده است. در اين جا هيچ خطر آزار و اذيتي وجود ندارد. زيرا اين صفحه‌ها شامل هيچ نامه الكترونيكي، مسنجر و يا اتاق گفت‌وگويي نمي‌شود. مدير اجرايي كيدزوئي مي‌گويد وقتي بچه‌ها دوست جديد پيدا كردند مي‌توانند محتويات بازبيني شده‌ي كيدزوئي را با هم به اشتراك بگذارند.

نگهبانان‌
سرانجام ممكن است بهترين راه حل، سازمان‌هايي مانندTeenAngles باشد. اين سازمان مجموعه‌اي از بچه‌هاي بزرگ‌تر است كه به بچه‌هاي كوچك‌تر همه چيز را در مورد تهديد مجازي ياد مي‌دهند. آنها به بچه‌ها در مورد اهميت داشتن فضاي خصوصي توضيح مي‌دهند. اين موضوع چيزي است كه نسل جديد استفاده كنندگان از اينترنت در مورد آن چيز چنداني نياموخته‌اند.يكي از داوطلبان اين سازمان مي‌گويد «بچه‌ها بايد درك كنند و متوجه شوند كه هر چه قدر كه آن‌لاين با كسي صحبت كنند هر گز، هرگز و هرگز نخواهند فهميد آن شخص دقيقا چه كسي است.
اين گمنامي همواره خواهد بود و شما نخواهيد فهميد كه چه كسي آن سوي مونيتور نشسته است.»

مترجم: مرضيه نيرومند
منبع: كليك‌آنلا‌ين از شبكهBBC

@@@
تبليغات در دنياي مجازي چگونه است؟
وقتي‌ كليك‌ها از پول مي‌گويند

100944238768.jpg


روزگاري است رايانه همه زندگي بشر قرن 20 را به خود اختصاص داده است و شايد اقرار نباشد كه بگوييم همه چيز از يك وسيله بي‌جان به نام رايانه شروع مي‌شود.
خيلي از ما روز خود را با رايانه آغاز مي‌كنيم اين امر يا به دليل نوع كارمان است كه وابسته به اين موجود بي‌جان اما احساساتي و دوست داشتني است يا به واسطه نيازهايي كه فقط آن‌ها را مي‌توان با رايانه پاسخ‌داد.
اما موضوعي كه بعد از خريد اينترنتي و دنياي تجارت الكترونيك شكل كامل تر و اقتصادي به خود گرفت تبليغات آنلاين است. شايد كسي باور نمي‌كرد كه اين جعبه‌هاي كوچك تبليغاتي آن قدر براي خود جايگاه توام با پول ايجاد كند كه بر سر آن دعوا شود و شركت‌هاي بزرگ از جمله گوگل و مايكروسافت كه شايد سرمايه شان با 20 كشور دنيا برابري كند، حاضر شوند 3 برابر قيمت واقعي آن پول هزينه كنند تا صاحب سايت‌ها و جعبه‌هاي بيشتر تبليغاتي در دنياي مجازي باشند.

اين اشتياق زياد بيانگر اهميت اين تبليغات آنلاين در جهان مجازي است. در اين مقاله به بررسي موضوع تبليغات آنلاين در جهان مجازي مي‌پردازيم تا شما بدانيد در پس پرده تبليغات سايت‌ها كه شايد سرعت كار در اينترنت و باز شدن صفحات را از شما مي‌گيرد و خيلي از اين موضوع شكايت داريد، چه مي‌گذرد.

تبليغات آنلاين، رقم‌هاي نجومي‌
لازمه يك فروش خوب يك توليد مناسب و با كيفيت است و لازمه يك فروش فوق العاده تبليغات است. اين امر در دنياي رقابتي امري انكار ناشدني است به طوري كه اين روزها تبليغات آنلاين بيشترين حجم تبليغات در كشورهاي پيشرفته را در اختيار دارند. با نگاهي به آمار و تحقيقات مختلف انجام گرفته در اين زمينه، رشد تبليغات آنلاين به حد چشمگيري بوده و اين روند رو به افزايش در جهان همچنان ادامه دارد. از ديد كارشناسان موسسه تحقيقاتيIDC كاهش قيمت آگهي‌هاي آنلاين، رواج تبليغات آنلاين رايگان و افزايش ضريب نفوذ اينترنت مهم‌ترين دلايل رشد فزاينده تبليغات آنلاين به شمار ميآيد. براساس جديدترين گزارش IDC حجم درآمد حاصل از تبليغات آنلاين در ايالات متحده در سال‌2007 برابر 25/5 ميليارد دلار بوده است و پيش‌بيني مي‌‌شود كه اين رقم تا سال 2012 به 51/10ميليارد دلار برسد. به اين ترتيب تحقيقات نشان مي‌دهد كه تبليغات آنلاين تا چهار سال آينده در جايگاه دوم و بعد از تبليغات مستقيم در رده‌بندي انواع تبليغات در دنيا قرار مي‌گيرد اين در حالي است كه اين تبليغات آنلاين اين روزها جايگاه پنجم را در اختيار دارد، اما تبليغات ويدئويي آنلاين توانسته‌اند طرفداران بيشتري را به خود جلب كنند.
خداحافظ تبليغات چاپي‌
كارشناسانIDC پيش‌بيني كرده‌اند كه صنعت تبليغات آنلاين در فاصله سال‌هاي 2006 تا 2009 به رشد 85 درصدي مي‌رسد و در مقابل تبليغات چاپي در روزنامه‌‌ها در كشورهاي پيشرفته رو به كاهش بوده و انتظار مي‌رود حجم اين آگهي‌ها تا پايان سال 2009 تا 35/2 درصد كاهش پيدا كند. در اين بين نبايد جايگاه نمايشگرهاي ديجيتالي بزرگ را فراموش كرد. اين نمايشگرها شايد جدي‌ترين رقيب تبليغاتي آنلاين باشند. تبليغات در اين نمايشگرها تا سال2009 به رشدي برابر5/9 درصد مي‌رسد. با اين توضيحات بايد گفت؛ تا سال‌هاي آينده صنعت تبليغات، به يك صنعت مجازي پر سود تبديل خواهد شد.
رقابت بر سر 17 ميليارد دلار
با مرور رخدادها و دعواهاي چند ماه پيش بين غول‌هاي بزرگ رايانه يعني مايكروسافت، گوگل و ياهو به يك موضوع واحد خواهيم رسيد و آن چيزي نيست جز درآمد براي بقاء.

مايكروسافت و گوگل از ديرينه ترين دشمنان دنياي مجازي به شمار ميآيند و اين رقابت آن قدر مهم و حيثيتي است كه هر كدام حاضرند رقم‌هاي هنگفتي را براي از دور خارج كردن رقيب خود بپردازند. براي اين مدعا مي‌توان به اقدام عجيب گوگل براي خريد شركت تبليغاتي Double Click با پرداخت 1/3 ميليارد دلار اشاره كرد اين در حالي است كه درآمد سالانه اين شركت حدود 150 ميليون دلار برآورد شده و گوگل با پرداخت حدود 20 برابر اين رقم به Double Click آن را خريداري كرده است. كارشناسان معتقدند گوگل شايد نتواند بيش از آن چه كه براي خريد Double Click پرداخته است، سود كند. اما در توجيه اين اقدام گوگل برخي صاحب نظران پيش‌بيني‌هايي كرده‌اند مثلا ديو مرگان مدير شبكه تبليغاتي TACODA دراين باره مي‌گويدDouble Click : در حال حاضر با تمام شركت‌هاي تبليغاتي صاحب نام دنيا در ارتباط است و بيش از نيمي از آژانس‌هاي تبليغاتي دنيا با آن كار مي‌كنند.

Double Click مي‌تواند تمامي شركت‌هاي وابسته به Time Warner نظيرIllustrated، Friendster و Viacom را به گوگل وابسته كند MTV. نيز از ديگر شركت‌هايي است كه به مجموع مشتري‌هاي گوگل خواهد پيوست. در بخش ديگر، شركت گوگل با انتشار تبليغات آنلاين روي سايت اينترنتي خود مي‌كوشد بيش از تمام رقبا براي خود تبليغات بگيرد از سوي ديگر چارلز لي يكي از محققان مركز تحقيقاتي Forrester توضيح مي‌دهد كه خريد اين شركت از جوانب مختلف مي‌تواند براي گوگل سود داشته باشد. وي مي‌گويد: اين پول بسيار زياد به نظر مي‌رسد اما آيا واقعاً پرداخت اين مبلغ گوگل را دچار مشكل مالي خواهد كرد؟ اين جا محلي بود كه گوگل مجبور به خريد آن بود و راهي جز اين نداشت. گوگل در اين حركت هيچ اشتباهي نكرد.

شركت گوگل Double click را به مبلغ 1/3 ميليارد دلا‌ر خريده است در حالي كه اين شركت فقط 150 ميليون دلا‌ر درآمد سالانه دارد اين يعني رقابت عجيب و غريب براي بدست آوردن بازار تبليغات آنلا‌ين
مديرعامل گوگل اسميت معتقد است: Double Click سرعت ما را در تبليغات بيشتر مي‌كند. تاكنون رقيب اصلي ما يعني ياهو مديريت دنياي تبليغات آنلاين را برعهده داشته اما ما هم اكنون مي‌توانيم اين حاكميت را از بين ببريم.
بر اساس گزارش مركز تحقيقاتي eMarketer حدود 40 درصد از درآمد ‌5/19 ميليارد دلاري تبليغات گوگل در هر سال مربوط به پول‌هايي است كه پيشاپيش از شركت‌ها دريافت مي‌كند. شركت گوگل در حال حاضر دو سوم تمام تبليغات آنلاين و اينترنتي را به خود اختصاص داده است. اما در آن سوي ميدان مايكروسافت بيكار ننشست و اقدامات خود را براي مقابله با خريد گوگل شروع كرد. ابتدا مايكروسافت اقدام به خريد ياهو كرد كه اين امر به نتيجه نرسيد و مايكروسافت در اقدامي ديگر در فستيوال تبليغات در كن فرانسه با ياهو وارد مذاكره شد تا به توافقي بر سر توسعه تبليغات آنلاين برسد كه آن هم نيز به نتيجه نرسيد. اما تلاش همچنان ادامه دارد. به گفته بالمر مدير اجرايي مايكروسافت در سال‌هاي آينده، 25 درصد از سود مايكروسافت از راه تبليغات آنلاين به دست ميآيد. اين يعني آن چيزي كه سهامداران مايكروسافت انتظار دارند و براي اين برآورده ساختن اين انتظار بايد راهي پيدا كرد.
در همين راستا، مك اندروز معاون رئيس بخش تبليغات شركت مايكروسافت اظهار كرد Microsoft Advertising : مارك جديدي است كه مايكروسافت از طريق آن سرويس‌ها و سكوهاي خود را براي جلب رضايت شركاي خود ارائه مي‌كند. ما با اين مارك جديد درحال سرمايه‌گذاري در بخش خريد، فناوري‌ها و برنامه‌هاي شكل گيري تبليغات آنلاين هستيم.

وي در ادامه افزود: ما در عرصه رسانه‌هاي ديجيتال بيش از هر شركت ديگري فعال هستيم و 6 ميليون دلار در بررسي رسانه‌هاي ديجيتال در اروپا سرمايه گذاري كرده ايم.

ما در حال حاضر توانايي دسترسي به 68 درصد از بزرگان آنلاين در اروپا را داريم و برنامه‌هايي را براي خريد تلويزيون‌ها و شبكه‌هاي ديجيتالي اروپايي در دستور كار قرار داده ايم.

به گفته مك اندروز، شروع اين استراتژي كوچك است اما تحولي بزرگ به شمار مي‌رود.

مايكروسافت نقشه خود را بر اين امر استوار كرده است كه با خريداري شركت‌هاي كوچك تر تبليغات آنلاين و متحد كردن آن‌ها يك كارتل بزرگ تبليغاتي ايجاد كند و گوگل نيز مي‌داند كه اگر چنين چيزي توسط مايكروسافت ايجاد شود توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

براي دسترسي كامل به بازار تبليغات كه تا سال 2012 ارزش آن به بيش از‌17 ميليارد دلار خواهد رسيد به آرزويي براي مايكروسافت، گوگل و ياهو تبديل شده است.

اين درحالي است كه ياهو وگوگل هدف مشترك دارند و مايكروسافت تنهاست اما وضعيت ياهو و سقوط شديد سهامش تواني براي رقابت باقي نگذاشته است و رقابت اصلي بين گوگل و مايكروسافت خواهد بود.

بحراني به نام كليك‌هاي غير واقعي‌
در دنياي موجود راه‌هاي بسياري براي تقلب وجود دارد و تبليغات آنلاين نيز از اين ماجرا مستثنا نبوده است.
سيستم تبليغات آنلاين به اين صورت است كه، بعد از كليك كردن روي تبليغات يك شركت و ديدن توسط بازديدكننده مبلغ آن تبليغ به شركت تبليغاتي پرداخت مي‌شود. اين رقم به كلمه كليدي آن بستگي دارد و هزينه پرداختي بابت هر كليك از 10/0 دلار تا 30 دلار متغير است. اما ميانگين قيمت حدود 50/0دلار است. با رشد اين روش تبليغاتي و تبديل آن به يك صنعت بزرگ، نگراني‌ها در مورد كليك‌هاي تقلبي افزايش يافته است. كليك‌هاي تقلبي كليك‌هاي دروغيني است كه از سوي مشتريان علاقه مند نبوده است. دو نوع كليك تقلبي وجود دارد. نوع اول آن شركت‌هايي هستند كه به افرادي مشخص براي هربار ديدن تبليغات 1 سنت پرداخت مي‌كنند و نوع دوم به اين صورت است كه شركتي بر عليه شركت رقيب خود افرادي را مشخص مي‌كند تا كليك‌هاي پي در پي روي تبليغات شركت هدف داشته باشند تا هزينه تبليغات زيادي را به وجود آورند.

در حال حاضر و طبق اطلاعات غير رسمي 10درصد از كل ترافيك كليك موجود تقلبي است.

راهكاري بر عليه ضرر
اشخاص ديگري نيز براي جايگزين روش «پرداخت بابت هر كليك» وارد عمل شدند. يك موتور جست‌و‌جو جديد با نام اسنپ روش «پرداخت بابت هر عملكرد» را ابداع كرد. در اين روش جديد آگهي‌دهندگان در صورتي كه بعد از هر كليك روي آگهي اقدام به خريد يا دانلود اطلاعات كنند، بابت آن پول پرداخت مي‌شود. گوگل در حال آزمايش روش مشابه است و يك شبكه تبليغاتي ديگر به نام Turn.com هم استفاده از اين روش را آغاز كرده است.

اما آيا اين همه مي‌تواند اين ماجرا را به پاياني خوش برساند؟

پايان اين ماجراي پر كش و قوس كه بر سر آن ميليارد‌ها دلار هزينه شده است و سود آن در سال‌هاي آينده بسيار وسوسه‌‌انگيز است مشخص نخواهد بود وكسي در اين ماراتن پيروز خواهد بود كه در زمان مناسب برگ برنده خود را رو كند و رقبا را حيرت زده كند. بايد نشست و ديد كه پايان به نفع چه كسي تمام خواهد شد.



@@@

مجسمه‌ساز رايانه‌اي، با دقتي شبيه دوربين‌هاي ديجيتالي‌
يك كپي بي‌جان از شما؛ ظرف چند دقيقه!

100944238838.jpg


آنچه امروز داريم و در زندگي روزمره‌مان به ‌فراواني و به‌سادگي از آن استفاده مي‌كنيم، زماني رويايي دور براي پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هايمان بوده است. سفينه‌هاي فضايي، رايانه‌ها، شبكه‌هاي اطلاعاتي به ‌هم ‌پيوسته، بانك‌هاي اطلاعاتي كوچك‌ اما پرظرفيت مانند سي‌دي‌ها و دي‌وي‌دي‌ها، مايكروفرهاي آشپزخانه‌اي، شبيه‌سازي، پرورش‌اندام‌هاي حياتي از سلول‌هاي بنيادين، درمان ضايعه‌هاي نخاعي، ساختن اندام‌هاي مصنوعي (پروتزهايي)‌ كه مشكل معلولان را حل مي‌كند، و از اين قبيل محصولات تكنولوژيكي كه امروز دور و برمان را گرفته‌اند، زماني در دوردست‌ترين روياهاي بشر هم نمي‌شد سراغ‌شان را گرفت.

«مرز رويا و واقعيت»، مرزي باريك و ناديدني است؛ مرزي كه ژول‌ورن و آيزاك آسيموف و آرتور سي‌كلارك آن را هوشمندانه و بجا در داستان‌ها و رمان‌هاي علمي ‌تخيلي‌شان مي‌شكستند و در واقع، آينده واقعيت را تصوير مي‌كردند؛ واقعيتي كه آن‌روز به رويايي دوردست شبيه بود.

در اين صفحه، در «مرز رويا و واقعيت»، از روياهايي مي‌خوانيد كه شايد زماني رنگ واقعيت به خود بگيرند و شايد هم زماني به عنوان رويايي خنده‌دار و ناشدني، آنها را از نو بخوانيم.

انسان دو قرن پيش هرگز تصورش را هم نمي‌كرد كه روزي تصويري واقعي از خود را روي كاغذ يا حافظه ‌رايانه‌اي داشته باشد. اما در سال 1826 اولين دوربين عكاسي اختراع شد؛ هرچند آن دستگاه به‌هيچ ‌عنوان قابل ‌مقايسه ‌با حتي قديمي‌ترين دوربين‌هاي امروزين ما نبود. با آن دوربين انسان موفق شد تصويري «شبيه» به محيط اطراف را ‌روي نوعي كاغذ ثبت كند و به خاطر شباهت آن تصوير به نمونه واقعي، به اين دلخوش شود كه دستگاهي اختراع ‌كرده كه مي‌تواند «عكس» بگيرد. پيشرفت همين دستگاه پيچيده آن‌زمان و ساده فعلي، بعداً به دوربين‌هاي سياه ‌و سفيدي رسيد كه واقعا عكسي از ما به يادگار مي‌گذاشت كه بتوان با تماشاي آن، خاطرات گذشته را زنده كرد.‌
با پيشرفت روزافزون علم و فناوري، دوربين عكسبرداري همواره به عنوان ساخته‌اي قابل‌ پيشرفت‌هاي بيشتر در ذهن بشر باقي‌ ماند، تا جايي كه برخي از ‌افكار، هميشه آماده بودند تا فناوري‌هاي جديد را با دوربين و عكس‌برداري ارتباط دهند و امروز به جايي رسيده‌‌ايم كه براي عكاسي و نگهداري از عكس‌هاي خود، حتي نيازي به فيلم و كاغذ مخصوص و ظهور و اين دنگ‌ و فنگ‌ها نيست؛ تنها به كمك يك كارت‌ حافظه كوچك، ‌مي‌توان چندين هزار عكس را نگهداري كرد. كيفيت و دقت تصاوير امروزي هم به ‌اندازه‌اي است كه به برخي جزييات واقعي، تنها بعد از ديدن عكس آنها مي‌توان پي برد.‌

رايانه + سيم ‌داغ = مجسمه يونوليتي‌
در حال حاضر، پيشرفت صنعت و فناوري به جايي رسيده است كه هر وسيله‌اي را بعد از طراحي مي‌توان ‌ساخت. نرم‌افزارهاي بسياري نيز وجود دارند كه قادرند اجسام را به صورت سه‌بعدي مدل‌سازي كنند. بعد از ‌مدل‌سازي و محاسبات مي‌توان آنها را با ابزارهاي دقيق كنوني برش داده و آن جسم را در دنياي واقعي ساخت.‌

مدتي پيش گروهي از دانشجويان هموطن ما، موفق به طراحي و ساخت دستگاهي شده بودند كه قادر بود با اتصال به ‌رايانه، مدلي را كه با نرم‌افزار طراحي كرده بودند با قطعات بزرگ يونوليت بسازد و اين عمل تقريبا به صورت ‌هوشمندانه انجام مي‌گرفت. قطعات يونوليت را كه به عنوان ضربه گير در بسته‌بندي ‌دستگاه‌هاي ضربه‌پذير استفاده مي‌شود، مي‌توان با يك سيم نازك داغ برش داد. عمل اين دستگاه نيز بر اين ‌اساس بود. بنابراين دستگاهي ساخته شد كه مي‌تواند با گرفتن مدل، جسمي شبيه به آن بسازد و اين در نوع خود ‌پيشرفت بزرگي به شمار مي‌رود.‌

حال اين دستگاه را با اولين دوربين عكاسي مقايسه كنيد. آيا دستگاه فعلي كه براي ما پيشرفت بزرگي است، سال‌هاي آينده به ديد دستگاهي ساده نگريسته خواهد شد كه امروز ما تنها به ساخت جسمي شبيه جسم مورد نظر توسط ‌آن دلخوش هستيم؟ آيا اين دستگاه در حال حاضر به نهايت پيشرفت خود رسيده است؟

فكر كن اگر...
اگر با روند قبلي، دستگاه يادشده را در ذهن خود پيشرفت دهيم، به دستگاه بسيار جالبي خواهيم رسيد. اين‌كه با ‌يك دستگاه بتوان مجسمه‌اي گچي يا سنگي از يك شخص ساخت مي‌تواند براي هر كسي جالب و جذاب باشد.
‌بياييد طور ديگري به قضيه نگاه كنيم:‌ همان‌طور كه يك روز، بعد از حمام و آرايش و پيرايش، براي گرفتن عكس به يك آتليه مي‌رويم، فرض كنيد ‌روزي هم با نهايت آراستگي به يك جاي مشابه برويم و بعد از نشستن روي صندلي منتظر بمانيم كه بعد از ‌گذشت مثلا يك ساعت، يك مجسمه عين خودمان را به ما تحويل دهند كه تمام برجستگي‌ها و فرورفتگي‌هاي ‌صورت ما، دقيقا روي جسم تراش خورده باشد.‌

مشابه چاپگرهاي قديمي در مقايسه با چاپگرهاي رنگي ليزري جديد، شايد ابتدا جسم ساخته شده، تنها شبيه ما باشد. ‌در نسل بعد دستگاه، تراش جسم عينا مثل خودمان باشد و در گام بعد حتي رنگ پوست، موها، چشم و... نيز ‌روي جسم منتقل شده باشد. همان‌طور كه دوربين‌هاي نسل آينده، ديگر به فكر توانايي عكسبرداري نيست، بلكه ‌به فكر كيفيت و مصرف كمتر انرژي و ديگر مسائل است، پيشرفت آن فناوري هم در آن روز به اين فكر خواهد كرد كه ‌چگونه مي‌توان كيفيت و ثبات رنگ روي جسم را به نمونه واقعي نزديك كرد؟

مجسمه شما حاضر است!
در نمونه‌هاي اوليه باز فرض ‌بر اين است كه ما بايد مثلا يك ساعت بي‌حركت بنشينيم تا حجم ما ساخته شود، اما در نسل بعدي اين دستگاه، كليه ‌اسكن حجمي و رنگي از انسان در چند ثانيه انجام خواهد شد و مثلا بعد از پنج دقيقه انتظار در بيرون اتاق، به ما خواهند گفت ‌كه مجسمه شما حاضر است. اين‌كه اين اسكن اوليه چطور انجام شود كه براي انسان مضر نباشد و در عين حال ‌بسيار دقيق و سريع باشد، سوال ديگري است كه تنها پيشرفت علم و فناوري مي‌تواند به آن پاسخ دهد.‌

اين دستگاه، تنها و تنها با همين قابليت، همچنان جاي پيشرفت خواهد داشت، چه برسد به آن‌كه قابليت‌هاي ديگر نيز ‌به آن اضافه شود. در يك كارگاه سنگ‌بري كه سنگ را روي خط راست برش مي‌دهد، آلودگي صوتي ‌فراواني توليد مي‌شود. چه برسد به آن‌كه بخواهيم يك حجم پيچيده را تراش دهيم. پس مي‌توان براي دستگاه جديد ‌خود به فكر ماده اوليه جديدي بود كه در ابتداي كار چندان سخت نباشد، اما استحكام آن به قدري باشد كه بتواند ‌تحمل نگهداري ظرافت‌هاي جسم را داشته باشد و پس از اتمام كار سخت شده و بعد از آن كوچك‌ترين تغييري ‌نكند.‌ ديدگاه ديگر مي‌تواند به اين شكل باشد كه هنگام سفارش مجسمه خود، نسبت اندازه را هم در فرم درخواست ذكر ‌كنيم. مثلا شخصي كه اين مجسمه را به عنوان يك جسم تزئيني روي تلويزيون مي‌خواهد اندازه را يك‌بيستم ‌و شخصي كه مجسمه را در ابعاد حقيقي براي كنار اتاق پذيرايي مي‌خواهد، اندازه را بدون تغيير در نظر گيرد.‌

مجسمه‌ساز در خانه همه ما
اگر به پيشينه رايانه‌ها نيم‌نگاهي بيندازيم درخواهيم يافت كه رايانه‌هاي اوليه با توانايي‌هاي محدود، با ابعاد ‌بسيار بزرگ، قيمت بسيار زيادي داشتند كه تنها شركت‌هاي بزرگ براي امور خاص آن را تهيه مي‌كردند، اما ‌امروزه رايانه‌ها با قدرت و امكانات بسيار بالاتر، در اندازه‌هاي بسيار كوچك‌تر و با قيمت خيلي كم در هر خانه‌‌اي يافت مي‌شود و شايد در آن زمان‌ها خنده‌دار بود اگر مي‌گفتيم اين رايانه به جايي خواهد رسيد كه فرزند ‌خانواده از آن براي گوش دادن به موسيقي مورد علاقه خود، يا براي بازي و سرگرمي استفاده خواهد كرد. حال ‌اگر دستگاه خيالي فعلي را باز هم در ذهن بپرورانيم، ديگر نيازي نيست كه براي ساخت يك مجسمه از خود به ‌جايي مراجعه كنيد، بلكه هر كس مي‌تواند در منزل خود يك نمونه از آن را با قيمت مناسب تهيه و ‌خاطرات خود را به صورت سه‌بعدي ثبت كند.

شايد اين آرزوي هر كدام از ما باشد كه يك مجسمه در ابعاد ‌واقعي يا كوچك از پدربزرگ، مادربزرگ و يا هر عزيز از دست رفته خود در كنار اتاق داشته باشيم و به جاي ‌مشاهده عكس‌هاي او، آن عزيز را در كنار خود احساس كنيم. بله همه چيز امكان‌پذير است. همان‌طور كه تاكنون ‌خيلي از روياهاي ما رنگ واقعيت به خود گرفته است.

@@@
مدارك بين‌المللي امنيت شبكه+ CompTIA Security
مجوزي رسمي براي برقراري امنيت

100944239701.jpg


آزمون و مدرك بين‌المللي CompTIA Security+ تعيين كننده استانداردهاي موردنياز صنعت جهت مديريت امنيت اطلاعات است و براي كساني است كه كار حفاظت سطح بنيادي IT را انجام مي‌دهند. با گذراندن اين دوره شما مهارتهاي لازم را جهت ايمن‌سازي سيستم‌ها و اطلاعات موجود بر روي آنها و همچنين دانش لازم براي گذراندن آزمون را كسب خواهيد نمود.
دوره Security+ از جديدترين دوره‌هايي است كه مورد تاييد مايكروسافت بوده و با استفاده از كتابSecurity+ از انتشاراتت Microsoft Press دريس مي‌شود. آزمون و مدرك اين دوره توسط شركت CompTIA ارائه شده و از جمله آزمون‌هاي مايكروسافت جهت يكي از آزمون‌هاي Elective (انتخابي) مدرك مديريت شبكه‌هاي مايكروسافت(MCSE Security) است. داوطلبان براي كسب اين مدرك بايد حداقل 2 سال سابقه كاري مفيد در يكي از زمينه‌هاي امنيتي اعلام شده توسط CompTIA را داشته باشند.

اين امتحان با هزينه 225 دلار در پنج بخش مجزا

1‌ مفاهيم كلي امنيت ياGeneral Security 0) Concepts3درصد)

2 امنيت ارتباطات ياCommunication 0) Security2درصد)

3 زيربناي امنيت ياInfrastructure Security (20درصد)

4 متدهاي رمزنگاري و رمزگشايي يا5) Basics of Cryptography 1درصد)

5‌ امنيت سازماني و عملكردي يا 5) Operational/Organizational Security1درصد) ارائه مي‌شود و بسياري از شركت‌هاي بزرگ و صاحب تكنولوژي نظيرOlympus Security IBM/Tivoli Software Group،Motorola
Sun، Symantec و Group اين مدرك را براي كارمندان خود الزامي دانسته‌اند.

طبق آمار مجله certification بيشتر از 13000 نفر در سرتاسر جهان اين مدرك را دارا مي‌باشند كه ميانگين درآمد سالانه 60 هزار دلار را دارند.

CISSP2ISC
آزمون و مدرك بين‌المللي CISSP مخفف Certified Information Systems Security Professional متعلق به شركت (2(ISC است. مدرك CISSP مستقل از هر نوع سخت‌افزار و نرم‌افزار خاص يك شركت است و به عنوان يك عنصر كليدي در ارزشيابي داوطلبان كار در موسسات بزرگ و سيستم‌هاي Enterprise شناخته مي‌شود. اين موسسه ‌(2 (ISC كاملا بي‌طرف بوده و وابستگي به موسسات تجاري ندارد ولي از طرف موسسه دولتي U.S.(NSA) National Security Agency تاييد شده است زيرا براساس استاندارد 2003:17024ISO/IEC Standard ، عمل مي‌كند. همچنين از نظر موسسهU.S.Department (DoD) of Defense نيز تاييد شده است.

اين شركت در سال 1989 به عنوان يك كنسرسيوم غير انتفاعي از پيشروان صنعت و با هدف عرضه مدارك بين‌المللي در زمينه امنيت اطلاعات در هر سطح و گرايشي آغاز به كار نمود.

در نتيجه در مدت كوتاهي اين انجمن توانست در بيش از‌60 كشور دنيا خدمات مشاوره، آموزش و سيستم مدرك دهي خود را ارائه نمايد. در سال 1992 كنسرسيوم مذكور اقدام به طرح مدركي به نام CISSP نمود كه هدف از آن ايجاد يك سطح مهارت حرفه‌اي و عملي در زمينه امنيت اطلاعات براي افراد علاقه‌مند به آن بود.

انجمن مذكور مدرك CISSP را با پوشش تبليغات فراوان و برگزاري سمينارهاي متعدد بين‌المللي در سراسر جهان به متخصصان IT معرفي كرد.

افرادي كه صاحب اين مدرك باشند مي‌توانند براي پست مديريت امنيتي شبكه‌هاي كوچك و بزرگ اطلاعاتي خود را معرفي كنند. اين مدرك به دليل اين كه برخلاف ساير مدارك امنيتي، وابسته به محصولات هيچ فروشنده سخت افزار يا نرم افزار خاصي نيست قادر است به افراد متخصص امنيت، تبحر لازم را در طرح و پياده‌سازي سياست‌هاي كلان امنيتي اعطا نمايد. اتخاذ تصميمات اصلي و حياتي براي برقراري امنيت، مساله‌اي نيست كه مديران سطح بالاي يك سازمان بزرگ آن را به عهده كارشناسان تازه كار يا حتي آن‌هايي كه مدرك امنيت در پلتفرم كاري خاصي را دارند، بگذارند. بلكه مهم آن است كه اين قبيل مسووليت‌ها به اشخاصي كه درك كامل و مستقلي از مسائل مربوط به مهندسي اجتماعي دارند و مي‌توانند در جهت برقراري امنيت اطلاعاتي در يك سازمان به ارائه خط مشي ويژه و سياست امنيت خاص كمك كنند، سپرده شود.

براي كسب مدركCISSP، داوطلبان بايد حداقل سه سال سابقه كاري مفيد در يكي از زمينه‌هاي امنيتي اعلام شده توسط انجمن (2 (ISC را داشته باشند. البته اخيراً شرط مذكور به پنج سال سابقه كاري يا چهار سال سابقه كار به علاوه يك مدرك دانشگاهي يا بين‌المللي در اين زمينه تغيير يافت. زمينه‌هاي كاري امنيتي كه انجمن (2 (ISC داوطلبان را به داشتن تجربه در آن ترغيب مي‌كند شامل 10 مورد است كه به آن عنوان (CBK) Common Body of Knowledge يا همان اطلاعات پايه در زمينه امنيت اطلاق مي‌شود. اين موارد عبارتند از:

1 - ‌ سيستم‌هاي كنترل دسترسي و متدولوژي يا Access Control Systems and Methodology

2 - توسعه سيستم‌ها و برنامه‌هاي كاربردي يا Application and Systems Development Security

3 - برنامه‌ريزي براي مقابله با بلاهاي طبيعي و خطرات كاري‌(BCP) Business Continuity Planning and Disaster Recovery Planning (DRP)

4 - ‌ رمزنگاري ياCryptography

5 - مسائل حقوقي يا Law, Investigation and Ethics

6 - ‌ امنيت عملياتي ياOperation Security

7 - امنيت فيزيكي ياPhysical Security

8 - مدل‌ها و معماري امنيتي يا Security Architecture and Models

9 - تمرين‌هاي مديريت امنيت يا Security Management Practices

10 - ‌ امنيت شبكه داده‌اي و مخابراتي يا Telecommunications and Network Security

مفاد آزمون CISSP به دليل اصرار زياد دست‌اندركاران و طراحان آن بر روزآمد بودن مدرك، به طور مرتب تغيير مي‌كند. سوالات اين آزمون توسط افراد متخصص عضو انجمن تهيه شده و قبل از برگزاري رسمي ‌هر دوره به صورت آزمايشي توسط خود انجمن و براي افراد ديگري (غير از طراحان سوال) به مورد آزمون گذاشته مي‌شود تا از صحت مفاد آزمون اطمينان لازم حاصل گردد. انجمن‌ (2 (ISC نيز سمينارهاي متعددي را براي آگاهي داوطلبان از جديدترين مفاد CBK و CISSP برگزار مي‌نمايد. آخرين نسخه اين اطلاعات در سايت انجمن به آدرس
www.ISC2.org نيز موجود است.

زماني كه داوطلب موفق به دريافت مدرك CISSP مي‌شود، بايد براي حفظ اين مدرك، همواره خود را در وضعيت مطلوبي از لحاظ سطح دانش علمي‌و عملي در مقوله‌هاي مورد نظر نگه دارد. هر دارنده اين مدرك لازم است كه هر سال براي تمديد گواهينامه خود، كارهايي را براي اثبات پشتكار و علاقه خود به مقوله امنيت انجام داده و موفق به كسب سالانه‌120 امتياز (از لحاظ ارزش كارهاي انجام شده از ديد انجمن) شود. به اين منظور انجمن، فعاليت‌هاي مختلفي را براي كسب امتيازات لازم به دارندگان مدرك پيشنهاد مي‌كند.

تمامي فعاليت‌هاي مذكور به صورت مستند و مكتوب تحويل نمايندگي‌هاي انجمن در سراسر دنيا شده تا مورد ارزشيابي و امتيازدهي انجمن قرار گيرد. در صورتي كه دارنده مدرك موفق به كسب 120 امتياز نشود، بايد جهت حفظ مدرك خود مجددا آزمون CISSP را بگذراند. هزينه آزمون 500 دلار است و شامل‌250 سوال چهارگزينه‌اي است كه كليه مفاهيم امنيتي را در برمي‌گيرد و داوطلب بايد حداقل 700 امتياز براي كسب مدرك تلاش كند.

طبق آمار مجله Certification ميانگين درآمد سالانه دارندگان مدرك CISSP نزديك به‌86 هزار دلار بوده است. اين ميزان درآمد در بين درآمد مدرك‌هاي مختلف كه طبق همين آمارگيري به دست آمده نشان مي‌دهد كه مدركCISSP در جايگاه پنجم در بين ‌90 مدرك بين‌المللي IT قرار دارد. اين در حالي است كه از لحاظ رده‌بندي مدارك امنيتي، مدرك CISSP در جايگاه اول قرار دارد. در اين مقايسه مدرك Security+ با‌ 60 هزار دلار و مدرك MCSE MCP Security با‌67 هزار دلار در سال در رده‌هاي ديگر اين ليست قرار دارند كه همه نشان از اهميت و در عين حال دشوارتر بودن مراحل كسب و نگهداري مدرك CISSP دارد.


@@@
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
دسته بندي حرفه‌اي و آسان‌ كجاست؟

100944239801.jpg


راه‌هاي مختلفي براي آرشيو و دسته‌بندي سي‌دي و دي‌وي‌دي‌هاي شما وجود دارد. كدگذاري، فهرست‌بندي، دسته‌بندي در آرشيو‌هاي مختلف و... برخي از اين روش‌ها است. اگر در يك شركت مشغول به كار هستيد يا يك مغازه فروش نرم افزار را مديريت مي‌كنيد و يا حتي يك كاربر خانگي هستيد و سي‌دي‌هاي بسياري را در اختيار داريد پيشنهاد مي‌كنيم براي دسته‌بندي و دسترسي سريع و آسان به آنها از نرم‌افزار Where Is It كمك بگيريد.

از كجا؟
WhereIsIt نرم‌افزاري تحت ويندوز براي مديريت و دسته‌بندي اطلاعات شما است. سي‌دي‌هاي صوتي، تصويري، دي‌وي‌دي، فلاپي ديسك‌ها، حافظه‌هاي فلش،‌هارد ديسك و هرگونه درايو ذخيره‌سازي كه در آينده به وجود بيايد و ويندوز قابليت دسترسي به آنها را داشته باشد توسط اين نرم‌‌افزار قابل آرشيو است.
هدف!
هدف اصلي از توليد اين نرم افزار دسترسي سريع به اطلاعات مورد نظر از ميان مجموعه عظيم اطلاعات است.فرض كنيد چند سي دي شامل نرم افزار‌هاي مختلف را در اختيار داريد. پس از مدت‌ها مي‌خواهيد نرم‌افزاري را از بانك سي دي خود پيدا كرده و به كار بگيريد.آيا مي‌توانيد تشخيص دهيد نرم‌افزار مورد نظر در كدام يك از سي دي‌هاي شما قرار دارد؟ آيا مي‌توانيد به طور دستي تمام نرم‌افزار‌هاي موجود را فهرست كنيد تا در صورت نياز نام نرم‌افزار مورد نظر را در فهرست‌تان جستجو كنيد؟ نرم‌افزار Whereisit به اين منظور طراحي شده است. اين نرم‌افزار قادر است با اسكن قدرتمند سي دي و دي وي دي و هرگونه منبع اطلاعاتي ديگر كه شما در اختيارش قرار دهيد فهرست كاملي از محتواي آن را در بانك اطلاعاتي خود به ثبت برساند. سپس از اين بانك اطلاعاتي كمك گرفته و با قابليت‌هاي جستجوي حرفه‌اي موجود در نرم‌افزار، شما را به ديسك حاوي نرم‌افزار يا اطلاعات مورد نظر هدايت كند.
امكانات‌
برخي از قابليت‌ها و امكانات كليدي اين نرم‌افزار عبارتند از:

- عدم محدوديت در تعداد اطلاعات ذخيره شده.

- جستجوي قدرتمند اطلاعات در كمترين زمان.

- پشتيباني از زبان‌هاي فارسي، عربي و... در نامگذاري فايل‌ها.

- قابليت تعريف موضوعات مختلف.

- پشتيباني از دسته‌بندي‌هاي مختلف با قابليت تعريف زير شاخه براي هر دسته‌بندي.

- ايجاد يك و يا چندين كاتالوگ مختلف براي مديريت چندين بانك سي‌دي.

- داراي محيط چند زبانه.

- افزودن خودكار توضيحات، تصوير كوچك و ديگر اطلاعات مربوط به فايل‌ها در بانك اطلاعاتي توسط 70 پلاگين قدرتمند.

نرم‌افزار Whereisit در 11 سال گذشته توانسته است بيش از 100 هزار كاربر را به خود اختصاص دهد كه ركورد بسيار خوبي در استفاده از اين‌گونه نرم‌افزار‌ها به حساب مي‌آيد. چنانچه مي‌خواهيد آرشيو الكترونيكي خود را ايجاد كنيد و در كمتر از چند ثانيه به طور دقيق به اطلاعات مورد نظرتان دسترسي داشته باشيد مي‌توانيد نسخه‌اي از اين نرم‌افزار را از سايت
www.whereisitsoft.com دانلود كنيد.

@@@

تست ويروس‌ياب‌

100944239882.jpg


به تازگي ويروس‌ياب سيستم خود را تغيير داده‌ايد؟ دوست داريد از عملكرد صحيح آن آگاه شويد؟ اگر فكر مي‌كنيد براي تست عملكرد ويروس‌ياب بايد به سايت‌هاي حاوي ويروس مراجعه كنيد يا سي‌دي و فلاپي ويروسي را در رايانه خود قرار داده و منتظر هشدار ويروس‌ياب بمانيد سخت در اشتباهيد.
چرا كه اگر ويروس‌ياب شما به درستي عمل نكند و رايانه‌تان ويروسي شود خودتان با دست خودتان رايانه را به ويروس آلوده كرده‌ايد! براي تست ويروس‌ياب پيشنهاد مي‌كنيم به روش زير كه آزمايش Eicar نام دارد عمل نماييد:

1‌- روي دسكتاپ خود راست كليك كرده و از بخش New گزينه Text Document را انتخاب كنيد.

2‌ - روي فايل متني ايجاد شده دو بار كليك كرده و عبارت‌ O!P%AP[4PZX54(P)7CC)7$EICAR5X STANDARD-ANTIVIRUS-TEST- FILE!$H+H* -را به طور دقيق و عينا وارد در آن وارد كنيد.

3‌ - از منوي فايل گزينه Save as را انتخاب كرده و در پنجره جديد از بخش Save as type گزينه All files را انتخاب كنيد.

4‌ - در كادر File Name عبارت eicar.com را وارد كرده و بر روي گزينه Save كليك كنيد.

5 -‌ در اين مرحله اگر ويروس‌ياب شما به درستي عمل كند هشداري مبني‌بر وجود ويروس با نام Eicar را مشاهده خواهيد كرد. اين فايل در اصل ويروس نيست اما روشي براي تست ويروس‌ياب‌ها و يك ويروس آزمايشي بي‌خطر به حساب مي‌آيد. چنانچه ويروس‌يابتان هيچ پيغامي‌نداد مراقب باشيد! يا تنظيمات ويروس‌ياب را به درستي انجام نداده‌ايد و يا بايد به فكر استفاده از يك ويروس‌ياب قدرتمند و به روز باشيد!



@@@

همه با هم‌

نرم‌افزار Super Video Joiner ابزاري با روش كار ساده و سريع براي يكي كردن و به هم چسباندن چندين فايل تصويري در قالب يك فايل است. با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد تعداد نامحدودي فايل و كليپ مورد نظر را در برنامه اضافه كرده و پس از مرتب نمودن آنها طبق سليقه خود، يك فايل نهايي شامل تمام كليپ‌هاي مربوطه را در فورمت دلخواه روي‌هارد ديسكتان ذخيره كنيد.
اين نرم‌افزار از فورمت‌هاي ورودي AVI/DivX ،MPEGI/II،VOB،DAT ،WMV ،ASF، RM/RMVB پشتيباني كرده و فايل نهايي آن در فورمت AVI/DivX ،MPEG I/II، WMV/ASF قابل ذخيره‌سازي است. براي دانلود اين برنامه به سايت www.witcobber.com مراجعه كنيد.
سريع و دقيق!
يكي از مشكلاتي كه برنامه‌نويسان با آن مواجه‌اند ساخت پكيج قابل نصب براي نرم‌افزارهايشان است. برخي از برنامه‌نويسان پكيج‌هاي قابل نصب ساده‌اي را براي برنامه‌هايشان طراحي مي‌كنند اما برخي ديگر به جاي اتلاف وقت زياد و در نهايت نيز ايجاد يك پكيج ساده براي نصب نرم‌افزارشان از برنامه‌هاي مخصوص اين كار همچون
InstallAware Studio كمك مي‌گيرند. نرم‌افزار InstallAware Studio يكي از قدرتمند ترين و مشهور ترين نرم‌افزار‌هاي مخصوص اين كار است. با كمك اين برنامه مي‌توانيد در كمتر از 5 دقيقه حرفه‌اي ترين پكيج‌هاي قابل نصب را براي برنامه‌ها و حتي سايت‌هايتان طراحي كنيد.با استفاده از اين برنامه جديدترين ابزار‌ها و آخرين تكنولوژي‌هاي مورد استفاده در ساخت پكيج‌هاي نصب در اختيار شما قرار مي‌گيرد و مي‌توانيد بدون نياز به يك خط كدنويسي عمليات مورد نظر خود را به انجام برسانيد. امكان تست پكيج ايجاد شده در محيط مجازي نرم‌افزار و مشاهده خطاهاي احتمالي، تغيير در شكل ظاهري پنجره‌هاي به نمايش در آمده هنگام نصب نرم‌افزار، جمع‌آوري چندين ويرايش از نرم‌افزار در قالب يك پكيج نصب و... از امكانات قابل ذكر اين نرم‌افزار است. نسخه نمايشي اين نرم‌افزار از سايت زير قابل دانلود است.
www.installaware.com
پاسخ اينجاست!
ويندوزتان دير بارگذاري مي‌شود؟ به قول خودمان رايانه‌تان ذغالي شده است و يك ربع قبل از استفاده مي‌بايد آن را روشن كنيد؟ نمي‌دانيد چه نرم‌افزاري موجب مي‌شود تا ويندوز كند عمل كند؟ نرم‌افزارXP Boot Log بهترين آناليزگر براي نرم‌افزار‌هاي اجرايي هنگام بوت ويندوز است. اين نرم‌افزار قادر است مدت زمان مورد نياز براي اجراي نرم‌افزار‌هاي مختلف را بررسي كرده و در قالب گزارش‌هاي آماري كاملي آن را در اختيار شما قرار دهد. با استفاده از اين روش مي‌توانيد گزارش‌هاي ارائه شده را چاپ كرده و پس از بررسي آنها نرم‌افزاري كه موجب كند شدن رايانه است را بيابيد.

براي دانلود اين برنامه به سايت
www.greatis.com مراجعه كنيد.

@@@

بخش اول
كرم‌هاي اينترنتي مفيد

100944240232.jpg


قبل از هر چيز ذكر اين نكته ضروري است كه اين مطلب در جهت افزودن بر آگاهي‌ مخاطبان نگاشته شده است و قصد طرفداري يا مخالفت با اين گونه از كرم‌ها را كه با عنوان «كرم‌هاي خوب» و «كرم‌هاي مدافع» نيز شناخته مي‌شوند، ندارد. از آنجا كه مطالب اين مقاله نظرهاي افراد مختلف است، بعضي مطالب ممكن است نشانه طرفداري و بعضي نشاندهنده مخالفت با وجود كرم‌هاي مفيد باشد. شما از كدام گروهيد؟
چندي پيش خبرگزاري BBC خبر از ظهور و گسترش كرمي به نام كرم پنير (Cheese worm) داد. محتواي خبر نشان از فعاليت اين كرم عليه هكرها مي‌داد، نه به نفع آنان!

«يك ويروس مفيد در حال گشت در اينترنت است و شكاف امنيتي كامپيوترها را بررسي و در صورت يافتن، آنها را مي‌بندد. هدف اين كرم، كامپيوترهاي با سيستم عامل لينوكس است كه توسط يك برنامه مشابه اما زيان‌رسان قبلا مورد حمله قرار گرفته‌اند.»

اما اين كرم توسط شركت‌هاي توليد آنتي‌ويروس تحويل گرفته نشد! چراكه آنان معتقد بودند هر نرم‌افزاري كه تغييراتي را بدون اجازه در يك كامپيوتر ايجاد كند، بالقوه خطرناك است.

در ماه مارس آن سال يك برنامه زيان‌رسان با عنوان Lion worm (كرم شير) سرويس‌دهندگان تحت لينوكس بسياري را آلوده و درهاي پشتي روي آنها نصب كرده بود تا ايجادكنندگان آن بتوانند از سرورها بهره‌‌برداري كنند. كرم همچنين كلمات عبور را مي‌دزديد و به هكرهايي كه از اين ابزار براي ورود غيرمجاز استفاده مي‌كردند، مي‌فرستاد. اين درهاي پشتي مي‌توانستند براي حملات DoS نيز استفاده شوند.

كرم پنير تلاش مي‌كرد بعضي از خسارات وارده توسط كرم شير را بازسازي كند. در حقيقت كرم پنير شبكه‌هايي با آدرس‌هاي مشخص را پيمايش مي‌كرد تا آنكه درهاي پشتي ايجاد شده توسط كرم شير را بيابد،‌ سپس براي بستن سوراخ، وصله آن را بكار مي‌گرفت و خود را در كامپيوتر ترميم‌ شده كپي مي‌كرد تا براي پيمايش شبكه‌هاي ديگر با همان شكاف امنيتي از اين كامپيوتر استفاده كند.

مديران سيستم‌ها كه متوجه تلاش‌هاي بسياري براي پيمايش سيستم‌هايشان شده بودند، دنبال علت گشتند و كرم پنير را مقصر شناختند. ارسال گزارش‌هاي آنها به CERT باعث اعلام يك هشدار امنيتي گرديد.

اين برنامه با مقاصد بدخواهانه نوشته نشده بود و براي جلوگيري از فعاليت هكرهاي مزاحم ايجاد گشته بود. اما به هرحال يك «كرم» بود. چرا كه يك شبكه را مي‌پيمايد و هرجا كه مي‌رفت خود را كپي ‌مي‌كرد.

زماني كه بحث كرم پنير مطرح شد، بعضي متخصصان امنيت شبكه‌هاي كامپيوتري احساس كردند كه ممكن است راهي براي مبارزه با شكاف‌هاي امنيتي و هكرهاي آسيب‌رسان پيدا شده باشد. يكي از بزرگ‌ترين علت‌هاي وجود رخنه‌هاي امنيتي و حملات در اينترنت غفلت يا تنبلي بسياري از مديران سيستم‌ها است. بسياري از مردم سيستم‌هاي خود را با شكاف‌هاي امنيتي به امان خدا! رها مي‌كنند و تعداد كمي زحمت نصب وصله‌هاي موجود را مي‌دهند.

بسياري از مديران شبكه‌ها از ورود برنامه‌ها و بارگذاري وصله‌ها ابراز نارضايتي مي‌كنند. اين نكته‌اي صحيح است كه يك وصله ممكن است با برنامه‌هاي موجود در كامپيوتر ناسازگار باشد. اما در مورد يك كرم مفيد كه وجود شكاف‌هاي امنيتي در سيستم‌ها را اعلام مي‌كند، چه؟ اين روش مشكل مديراني را كه نمي‌توانند تمام شكاف‌هاي امنيتي را رديابي كنند، حل مي‌كند. بعضي مي‌گويند كه برنامه‌هاي ناخواسته را روي سيستم خود نمي‌خواهند. در پاسخ به آنها گفته مي‌شود «اگر شكاف امنيتي در سيستم شما وجود نداشت كه اين برنامه‌ها نمي‌توانستند وارد شوند. يك برنامه را كه سعي مي‌كند به شما كمك كند، ترجيح مي‌دهيد يا آنهايي را كه به سيستم شما آسيب مي‌رسانند و ممكن است از سيستم شما براي حمله به سايرين استفاده كنند؟ »

اين آخري، يك نكته مهم است. رخنه‌هاي امنيتي كامپيوتر شما فقط مشكل شما نيستند؛ بلكه ممكن است براي ساير شبكه‌ها نيز مساله‌ساز شوند. ممكن است فردي نخواهد عليه بيماري‌هاي مسري واكسينه شود، اما بهرحال بخشي از جامعه‌اي است كه در آن همزيستي وجود دارد.

آنچه كه در اين ميان آزاردهنده است اين است كه هرساله براي امنيت اتفاقات بدي رخ ميدهد، و هر چند تلاش‌هايي براي بهبود زيرساختهاي امنيتي انجام مي‌گيرد، اما براي هر گام به جلو، دو گام بايد به عقب بازگشت.
چرا كه هكرها باهوش‌تر و در نتيجه تهديدها خطرناكتر شده‌اند و شايد بدليل تنبلي يا بار كاري زياد مديران شبكه باشد.

در بيشتر موارد، مشكلات بزرگ امنيتي كه هر‌‌روزه درباره آنها مي‌خوانيد، بخاطر وجود حملاتي است كه برروي سيستم‌هايي صورت مي‌گيرد كه به علت عدم اعمال وصله‌ها، هنوز مشكلات قديمي را در خود دارند.


@@@

يك ديسك با 16 لايه‌

100944240084.jpg


پس از طراحي و ساخت ديسك‌هاي ليزري CD و DVD اطلاع داريد كه با فناوري ليزر آبي و دقت در ساخت ديسك‌ها و تغييرات ظريف در طراحي آنها، ديسك‌هاي ليزري جديدي تحت عنوان BD يا
Bluray- Disk ساخته شدند كه 25 گيگابايت ظرفيت دارند. امروزه نيز بسياري از رايانه‌هاي همراه و خانگي مجهز به اين فناوري و درايوهاي گرداننده اين نوع ديسك‌هاي ليزري هستند.

ديسك دو لايه
فناوري ساخت ديسك‌هاي چند لايه از زمان ساختDVD ها به وجود آمد. به اين ترتيب كه با به كارگيري جنس‌هاي مختلف مواد و با توجه به خصوصيات و ميزان شفافيت آنها و همچنين با توجه به ويژگي‌هاي پرتوهاي ليزر، ديسك‌هايي متشكل از 2 لايه ساخته شدند كه پرتو با عبور از يك لايه به لايه زيرين رسيده و به اين ترتيب امكان خواندن و نوشتن روي آن لايه فراهم شد.

در نتيجهDVD ها وBDهايي با دو لايه و با 2 برابر ظرفيت طراحي شدند. ظرفيتDVDهاي دو لايه به حدود 9 گيگابايت و ظرفيتBDهاي دو لايه به بيش از 50 گيگابايت مي‌رسد.

ديسك 16 لايه
در حال حاضر شركت‌ها و توليدكنندگان ديسك‌هاي پرتو آبي، در حال كار روي ديسك‌هاي چند لايه 100 گيگابايتي هستند. با اين وجود، شركت Pioneer براي اولين بار در جهان موفق به ساخت ديسك نوري با فناوري ليزر آبي متشكل از 16‌‌لايه و ظرفيت 400 گيگابايت شد. اين محصول كه متشكل از 16 لايه 25 گيگابايتي است در حال حاضر در مرحله آزمايش قرار دارد و هنوز به توليد انبوه نرسيده است. اما هم‌اكنون به عنوان ابرديسك از آن نام برده مي‌شود و پيشرفته‌ترين فناوري ديسك‌هاي ليزري به شمار مي‌رود.

در اين نوع ديسك‌ها لايه‌ها بايد به ميزان زيادي به يكديگر نزديك شوند و اين مساله خطر تداخل و حذف اطلاعات را افزايش مي‌دهد. به همين دليل Pioneer گفته است كه از يك عنصر حساس به نور در ساخت اين ديسك استفاده كرده است تا مشكلات ياد شده را برطرف سازد.

پيش از اين نيز شركت TDK در جهت ساخت ديسك‌هاي ليزري چندلايه، ديسكي 6 لايه با ظرفيت 200 گيگابايت در سال 2006 به صورت آزمايشي ساخته بود كه تاكنون خبري از توليد انبوه آن داده نشده است.


@@@

سرعت تا 60 برابر

100944240376.jpg


محققان دانشگاه سيدني استراليا موفق به طراحي فناوري جديدي شده‌اند كه قادر است سرعت انتقال داده‌ها را به 640 گيگابيت در ثانيه و در نتيجه سرعت اينترنت را به 60 برابر نرخ انتقال خطوط پر سرعت برساند. اين فناوري در واقع يك سوئيچ نوري است كه در قالب يك تراشه فوق سريع مي‌تواند به ميزان زيادي در افزايش سرعت اينترنت كمك كند.
سوئيچ‌هايي كه در حال حاضر به كار گرفته مي‌شوند، سوئيچ‌هاي الكتريكي هستند. اما از اين سوئيچ نوري كه ساخت آن 4 سال به طول انجاميده براي تبديل سيگنال‌هاي نوري به سيگنال‌هاي الكتريكي استفاده مي‌شود. اين محققان نشان داده‌اند كه اين سوئيچ مي‌تواند يك سيگنال 640 گيگابيتي را به 64 سيگنال جداگانه 10 گيگابيت بر ثانيه تجزيه كند. استفاده از اين سوئيچ مي‌تواند به ميزان زيادي كاربري اينترنت را در سطح وسيع آسان كند.


@@@

لغتنامه
Hot spare
در سيستم‌هاي RAID درايوهاي اضافي وجود دارند كه همواره آنلاين بوده و طوري برنامه‌ريزي و پيكربندي مي‌شوند كه در صورت از كار افتادن يا خرابي يكي از درايوها، بتواند اطلاعات از دست رفته را مجددا بسازد.
به اين درايوهاي اضافهhot spare گفته مي‌شود كه به صورت اتوماتيك فعال ‌شده و براي فعال كردن آن نيازي به اپراتور نيست.
Oscillator
به معناي نوسان‌ساز است.

نوسان‌ساز به يك مدار الكتريكي گفته مي‌شود كه در فركانس مشخصي خروجي متغير و متناوبي توليد مي‌كند.
در دنياي رايانه و به طور كلي در مدارات الكترونيكي، نوسان‌سازها مدارهاي مهمي هستند.

پالس ساعت در رايانه‌ها توسط مدارهاي نوسان‌ساز توليد مي‌شود و در برخي از اين مدارها از يك كريستال كوارتز براي توليد يك فركانس پايدار استفاده مي‌شود.

Robust
به قابليت ادامه انجام كار يك نرم‌افزار يا دستگاه در شرايط غيرمنتظره گفته مي‌شود.
Flex circuit
مخفف عبارت flexible circuit يا مدار انعطاف‌پذير است و به مداري گفته مي‌شود كه روي صفحات نازك و انعطاف‌پذير چاپ مي‌شوند تا بتوان از آنها در مواردي كه نياز به خم و راست شدن مدار وجود دارد استفاده شود.
اين مدارها علاوه بر انعطاف‌پذيري وزن و فضاي مصرفي كمي دارند و به همين دلايل كاربردهاي زيادي در زمينه‌هاي گوناگون دارند.

Roundtripping
به عمل تبديل يك فايل به قالب ديگر و تبديل مجدد آن به قالب اوليه گفته مي‌شود.

معمولا اين تبديل به منظور انجام مشاهده، ويرايش و اعمال يك سري تغييرات بر روي فايل اصلي انجام مي‌گيرد.
البته انجام مكرر اين گونه تبديل‌ها ممكن است باعث بروز مشكل در فايل اوليه شود. زيرا معمولا در هر تبديل، يك سري تغييرات ناخواسته نيز در فايل به وجود مي‌آيد.

منبع: www.psdic.com
@@@
اخبار
ميدنايت كلاب معكوس كشيد!
اگر شما هم جزو طرفداران سري ميدنايت كلاب هستيد احتمالا با شنيدن خبر تاخير اين بازي ناراحت شده ايد. قرار است شماره جديد كه لس آنجلس نام گرفته، يك نقشه بسيار بزرگ را ارائه بدهد كه به گفته سازنده‌ها سه برابر نقشه بازي Dub Edition‌خواهد بود. امكان دستكاري و تيون كردن ماشين‌ها هم در اين شماره بسيار قوي‌تر شده است. در حال حاضر گفته مي‌شود همه نسخه‌هاي اين بازي يك ماه ديرتر به بازار فرستاده خواهند شد.
پاتاپون 2
هيرويوكي كوتاني، طراح اصلي بازي بسيار زيباي پاتاپون خبر از ساخت ادامه آن داد. البته اين بازي به اين زودي‌ها ساخته نخواهد شد اما گروه سازنده بشدت در حال بحث و بررسي در مورد امكانات اضافه پاتاپون 2 هستند. تا اين لحظه قابليت چند نفره بازي كردن (احتمالا تا 4 نفر به صورت Ad hoc) تاييد شده است. يك نوع تخم مرغ شانسي هم قرار است به بخش تك نفره اضافه شود!
فال آوت 3 ممنوع!
سيستم درجه‌بندي سفت و سخت استراليا يك قرباني جديد به خود گرفت. بازي فال آوت 3 با اين‌كه هنوز منتشر نشده اما از حالا جزو بازي‌هاي ممنوع در اين كشور قرار گرفته است. دليل اصلي اين ممنوعيت هنوز معلوم نيست اما با احتمال زياد وجود صحنه‌هاي مصرف مواد مخدر باعث اين ممنوعيت شده‌اند. در استراليا بالاترين درجه سني 15 سال به بالاست يعني اگر يك بازي براي 15 ساله‌ها مناسب نباشد ممنوع مي‌شود. پيش از اين دارك سكتور بازي ممنوعه معروف استراليا بود.
وي موت ايكس باكس‌
تصاويري از دسته‌هاي جديد حسگر حركتي ايكس باكس 360 هفته گذشته در سايت‌ها منتشر شد. اين دسته‌ها كه از همه نظر به وي موت شباهت دارند توسط گروه Motus طراحي شده‌اند. هنوز اطلاعات زيادي در مورد اين دسته‌ها و اين‌كه آيا مايكروسافت خودش آنها را توليد خواهد كرد يا نه در دست نيست.

@@@

Monopoly Tycoon2008
مونوپلي‌

100944240295.jpg


بازي مونوپلي از قديمي‌ترين بازي‌هاي استراتژي و مديريتي است كه روي كاغذ انجام مي‌شد. با اساس اين بازي فوق‌العاده سرگرم‌كننده و آموزنده تقريبا همه كمابيش آشنا هستند. مونوپلي تايكون 2008 موفق شده يك نسخه همراه بسيار خوب از اين بازي براي طرفداران به ارمغان بياورد كه تا مدت‌ها آن را بازي خواهند كرد.
گرافيك بسيار خوب است. علاوه بر اين‌كه هوش مصنوعي بسيار بهتر از قبل عمل مي‌كند، مي‌تواند با سه نفر ديگر از دوستانتان با هم مونوپلي بازي كنيد كه امكان بسيار خوبي است. بازي علاوه روش كلاسيك،
دو سه حالت جديد هم براي بازي كردن دارد كه البته اساس همه آنها يكي است و بازيكني كه بيشتر پول را جمع كرده باشد بازي را مي‌برد. مونوپلي تايكون 2008 يكي از بهترين بازي‌هايي است كه مي‌توانيد روي گوشي خود داشته باشيد.

@@@

 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
يك اكشن اول شخص معمولي‌
نوشيدن شهد قدرت!

100944242309.jpg


بخش چند نفره بازي بسيار بهتر از تك‌نفره است.
هميشه روي عنوان‌هاي انحصاري يك كنسول حساب ويژه‌اي باز مي‌شود. وجود رسانه‌ها و مطبوعاتي كه پيگير بازي‌هاي رايانه‌اي هستند و بزرگ نمايي‌هايي طرفداران يك كنسول بعضي وقت‌ها كاري مي‌كنند كه بازي‌كننده‌ها اصلا ندانند با چه چيزي مي‌خواهند روبه‌رو شوند. مثال بسيار خوب اين حالت، بازي Haze است.
اين بازي اكشن اول شخص كه سر و صداهايش خيلي خيلي بيشتر از چيزي است كه براي عرضه دارد، مدت‌ها موضوع جدل و بحث بين طرفداران پلي‌استيشن 3 بود.

بازي Haze يك اكشن اول شخص خوب است، به شرط اين‌كه توانسته باشيد از گير اين همه بزرگنمايي و سر و صدا به دور باشيد. نسخه نهايي تفاوت چنداني با دموهايي ندارد كه از يكي دو سال پيش از Haze مي‌ديديم و روند بازي هم از قبل قابل پيش‌بيني بود. داستان در اولين قدم جزو نكات مثبت Haze است اما در ادامه تبديل به بزرگ‌ترين نقطه ضعفش مي‌شود. داستان در مورد كارپنتر است كه به عضويت گروه منتل درآمده. گروه منتل يك ارتش خصوصي از مزدورهاي قلدر را رهبري مي‌كند كه براي خاتمه دادن به جنگ‌هاي داخلي به نقاط مختلف دنيا فرستاده مي‌شوند. در ادامه داستان كارپنتر كه براي از بين بردن شورشي‌ها رفته، خودش عضوي از شورشي‌ها مي‌شود.

اين خلاصه داستاني بود كه تا قبل از عرضه Haze همه از آن اطلاع داشتند. بايد بگويم بعد از بازي كردن Haze هم چيز بيشتري به آن اضافه نمي‌شود. تقريبا از ميانه بازي به بعد هيچ پيشرفت به خصوصي در روند داستان ايجاد نمي‌شود. شما بدون هيچ هدف و دليل خاصي به اين طرف و آن طرف فرستاده مي‌شويد. در بازي‌هاي اول شخص، معمولا داستان و شخصيت‌پردازي قوي نيست و جاي آن را روند اكشن بازي مي‌گيرد. در مورد بازي Haze اوضاع برعكس است. روند بازي و مبارزه با دشمن‌ها بعضي وقت‌ها بسيار تكراري و يكنواخت مي‌شود به طوري‌كه جاي خالي يك سناريوي درست حسابي با شوك و پيچ و تاب داستان را كاملا حس مي‌كنيد.

در مورد روند بازي حرف خاصي گفته نمي‌شود، Haze يك اكشن اول شخص كليشه‌اي‌ است كه تمام لوكيشن‌ها و صحنه‌هاي مرسوم در بازي‌هاي اكشن را در خود دارد. حتي در بين كاراكترها دوست و دشمن هم چيز جديدي پيدا نمي‌شود؛ همه اين شخصيت‌ها را بارها و بارها در بازي‌هاي ديگر ديده‌ايد. در اسلحه خانه شما سلاح جديدي پيدا نمي‌شود. شات گان، مسلسل، راكت لانچر يا اسنايپر همه دقيقا همان كاري را مي‌كنند كه از زمان كوايك و آنريل انجام مي‌داده‌اند. اشتباه نكنيد، اين جملات قرار نيست بار منفي داشته باشد، تكرار كردن چيزهاي كليشه‌اي هميشه كار بدي نيستHaze . هم به خوبي اين كار را انجام داده است.

يكي از معدود چيزهايي كه گيم پلي Haze را از همه بازي‌هاي اين سبك جدا مي‌كند (البته نه از كرايسيس)، استفاده از چيزي به نام <شهد>(Nectar) است. شهد يك نوع داروي خاص است كه منتل به سربازانش مي‌دهد تا قابليت كشتار آنها را بالا ببرد. پس از معرفي اين محصول و استفاده از آن احتمالا بشدت هيجان زده خواهيد شد زيرا به خاطر افكت‌هاي تصويري خوب شما هم احساس ابرسرباز بودن بهتان دست خواهد داد. اما متاسفانه بازي موفق نمي‌شود در برابر اين قدرت‌هاي فرابشري كه به شما بخشيده، چالش‌هاي خوبي ايجاد كند. داشتن قدرت‌هاي خفن خيلي جالب است اما وقتي رقيبي در شان نداشته باشيد تا قدرت‌هايتان را رويش امتحان كنيد كسل‌كننده خواهد شد. پس از تغيير جبهه و رفتن به جبهه شورشي‌ها، اميدوار بودم حالا كه سربازان منتل تبديل به دشمن شده‌اند از شهدهايشان استفاده كنند، اما اين اتفاق در Haze نمي‌افتد. اصولا هوش مصنوعي ياران خودي و دشمن‌ها در حد بازي‌هاي سه چهار سال پيش است.

از نظر گرافيكي Haze حرف زيادي براي گفتن ندارد. به خصوص كه در كنار بازي‌هايي مانند متال گير 4 يا كيلزون 2، مهر انحصاري بودن براي پلي‌استيشن 3 را هم دارد. اگر Resistance را به خاطر گرافيك خوبش در اوايل تولد پلي‌استيشن 3 دوست داشتيد، حالا با وجود بازي‌هاي بسيار زيبايي مانند متال گير 4 نمي‌شود به Haze افتخار كرد.

Haze اصلا بازي بدي نيست، فقط آنقدر بازي بزرگي نيست كه بتواند در برابر اين همه تعريف و تمجيد زودرس و تبليغات بايستد. همان سايت‌ها و انجمن‌هايي كه قبل از انتشار Haze از آن به عنوان يكي از بهترين بازي‌هاي امسال نام مي‌بردند، بعد از انتشار امتيازهاي فوق‌العاده پاييني را به آن دادند. اما Haze نه در خور آن تعريف‌ها بود و نه شايسته اين بي‌اعتنايي‌ها.Haze يك بازي اكشن اول شخص معمولي است كه ارزش تمام كردن دارد. به خصوص اگر بتوانيد دو نفره آن را انجام بدهيد.

@@@​

يك بازي خلاقانه ديگر برايDS
حباب‌هاي زيبا

100944242584.jpg


براي روشن كردن همه بخش‌هاي نقشه‌ها وقت زيادي لازم داريد.
اگر دلتان مي‌خواهد ببينيد با يك عدد قلم و يك صفحه لمسي چه ايده‌هاي خلاقانه‌اي اجرا مي‌شوند بد نيست يكي از بازي‌هاي جديد كنسول دستي DS به نام سول بابلز (Soul Bubbles) را ببينيد. بعد از بازي كردن چهار پنج مرحله هم احتمالا آنقدر از آن خوشتان مي‌آيد كه ديگر نتوانيد به اين راحتي‌ها ولش كنيد.
موجود تخيلي كه كنترلش در اختيار شماست يك نوع پري جنگلي است كه وظيفه حفاظت از طبيعت و ارواح طبيعت را برعهده دارد. البته به خاطر اين‌كه او بسيار جوان و كارناآزموده است، براي شروع كردن ماموريت‌هاي جدي بايد مدتي تمرين كند. مهم‌ترين كاري كه پري شما مي‌تواند انجام بدهد فوت كردن است. خوشبختانه بازي اصلا از شما نمي‌خواهد كه در ميكروفون DS فوت كنيد، در عوض اين‌كار توسط استايلوس انجام مي‌شود.

كاراكتر اصلي بازي در واقع اين پري جنگلي نيست، بلكه هفت روح نوراني هستند كه تنها وقتي درون حباب محبوس شوند مي‌توانند حركت كنند. منظورم از كاراكتر اصلي بازي، آن موجود متحركي است كه در مراحل راه مي‌رود و با دشمن‌ها و محيط تعامل مي‌كند. پري جنگلي به محيط كاري ندارد و با حركت استايلوس، بدون توجه به موانع از همه چيز عبور مي‌كند و وظيفه‌اش فوت كردن حبابي است كه روح‌ها در آن قرار دارند.

به دانستن اين قوانين احتمالا فهميده ايد بازي چطور انجام مي‌شود. شما يك حباب بزرگ با تعداد روح در آن داريد و بايد به پري كمك كنيد تا با فوت كردن حباب را از موانع رد كند و به مقصد برساند. در اين ميان موانع بسيار زياد و متنوع هستند. معماهاي بازي به طور كلي بر اساس ديناميك حباب طراحي شده‌اند. حركت بسيار نرم و زيباي حباب و اندركنش آن با محيط اطراف شما را بشدت ياد لوكوروكوي معروف سوني مي‌اندازد. جنس معماها در بيشتر جاها با معماهاي لوكوروكو يكي هستند.

مثلا يكي از مشكلات معمول در سول بابلز، رد كردن حباب بزرگ از يك منفذ باريك است. براي اين‌كار بايد با نگه داشتن جهت راست، نقاب مبارزه بر چهره پري جنگلي بزنيد و با كشيدن خطوط راست از ميان حباب، آن را به قسمت‌هاي كوچك تر تقسيم كنيد. حباب‌هاي كوچك از منافذ باريك راحت‌تر عبور مي‌كنند. اما به همان نسبت كنترل همه آنها مشكل تر است. زيرا در همه گوشه و كنار مراحل موجوداتي وجود دارند كه با حمله به حباب‌ها، سعي مي‌كنند روح‌هاي محبوس در آنها را بدزدند.

نقشه هر مرحله معمولا پيچيده است و راه‌هاي مخفي زيادي دارد. نقشه در صفحه بالايي DS نشان داده مي‌شود اما تا همه جايش را نگرديد قسمت‌هاي تاريكش روشن نخواهند شد. در هر مرحله يك سري ستاره و راه مخفي وجود دارند كه گرفتن همه شان احتياج به صبر و حوصله و گشت و گذار بيشتر دارد. بيشتر چالش بازي در زمينه معماهاي محيطي هم در راه گرفتن همين راه‌هاي مخفي رو مي‌شوند.

سختي مراحل سول بابلز يك روند صعودي بسيار خوب و نامحسوس دارد. مراحل اوليه بسيار ساده هستند اما كم كم بازي با مطرح كردن معماهاي جديد و دشمن‌هاي جديد، دردسر شما را زيادتر مي‌كند. در مراحل بالاتر ناگهان چشم باز مي‌كنيد و مي‌بينيد زمين و زمان در پي دزديدن روح‌هاي شما هستند و بايد علاوه بر فكر كردن، سريع هم عمل كنيد. از نظر گرافيكي و موسيقي سول بابلز يكي از بازي‌هاي درجه يك DS محسوب مي‌شود زحمت زيادي براي اين بخش كشيده شده است.

سول بابلز يكي از بازي‌هاي معمايي بسيار خوب كنسول دستي DS است كه ارزش بارها بازي‌كردن را دارد و صد درصد كردن مراحل آن مهارت زيادي احتياج دارد. اين بازي را به همه گيمرها با هر سني توصيه مي‌كنم.

@@@

بازي هفته

شيطاني در PC
مهم‌ترين بازي اين هفته دويل مي‌كراي 4 است. اين بازي بالاخره براي PC هم منتشر شد و حالا طرفداران اين اكشن بسيار خوب كپ كام مي‌توانند آن را با PC هم بازي كنند. همچنين بازي تنها در تاريكي هم بالاخره براي PC كرك شد و با يك تاخير دو هفته‌اي حالا در بازار وجود دارد. با بودن اين دو بازي احتمالا PC بازها چيز ديگري لازم نخواهند داشت.
در بازار كنسول‌ها هم اتفاق جديدي رخ نداده است. براي PSP كماكان ناروتو 2 و Secret Agent Clank بهترين بازي‌ها هستند.

بازي هل بوي هم براي همه پلت فرم‌ها منتشر شده اما توصيه مي‌كنيم به سراغ آن نرويد.

بازي شبيه سازي Deadliest Catch و تاپ اسپين 3 هم جزو بازي‌هاي جديد ايكس باكس 360 هستند.

به همه كساني كه DS دارند توصيه مي‌كنيم تراما سنتر 2 را دانلود كنند.

@@@

دريافت اولين تاييديه 2008 Windows server

كمپاني اسوس براي اولين بار در آسيا موفق به دريافت نشان معتبر 2008 46X68X Windows server براي دو مخصوص خود يعني سرور 4 TS005 - E4/PA و سرور بورد DSBV-D شد.
2008Windows Server قابل نصب و كار روي سخت‌افزارهاي از نوع 2386‌‌) X بيتي)‌ و 4664‌‌) X بيتي)‌ است و شامل برخي ويژگي‌ها نظير مجازي‌سازي، گزينه‌هاي مربوط به نصبServer core و نصب مديريت است.
مايكروسافت قبل از اين كه آن را در دسترس عموم قرار دهد با انجام آزمايش‌هاي متفاوت آن را سنجيده‌ است. در نتيجه مي‌توان گفت كه اين دو سرور نام برده اولين سخت‌افزارهايي هستند كه توانسته‌اند اين تاييديه را كسب نمايند.

اين سرور مي‌تواند تا 2 عدد از پردازشگرهاي دو هسته‌اي / چهار هسته‌اي 5000 intel Xeon و همچنين چيپ ست intel 0005V را پشتيباني كند.

همچنين اين سرور بورد با استفاده از 6 اسلات فول‌بافر حافظه و همچنين با پشتيباني از حافظه 667 / 533 2 DDR دو كاناله به صورت فول‌بافر با قابليت توسعه تا ميزان 16 گيگابايت يا 24 گيگابايت در فضاي حافظه، مي‌تواند قابليت‌هاي رايانه‌اي را به نحو چشمگيري افزايش دهد.

@@@

دانلود نسخه جديد اكسپلورر 8

100944242801.jpg


مايكروسافت نسخه آزمايش جديدي از مرورگري اينترنت اكسپلورر 8 را در اختيار همگان قرار داده است. اين مرورگر تجربه‌اي فراتر از آنجه تاكنون كاربران داشته‌اند را پيرامون مرور صفحات وب در اينترنت فراهم مي‌كند. پشتيباني كامل از استانداردهاي وب، افزايش امنيت،‌ امكان برقراري ارتباط با سرويس‌ها و خدمات آنلاين و شيوه جديد مديريت Activx بخشي از نكات مثبت نگارش هشتم مرورگر اينترنت هستندكه فعلا مراحل آزمايشي خود را طي مي‌كنند.
نسخه آزمايشي دوم اينترنت اكسپلورر 8 در اوايل سپتامبر سال جاري منتشر خواهد شد و در آن شاهد پشتيباني از فيلتر XSS مربوط به سايت‌هاي مخرب خواهيم بود.


@@@

آزمايش استحكام با راه رفتن

100944242722.jpg


يك شركت هندي به نام Elcot كه قرار است رايانه‌هاي همراهي در اختيار دانش‌آموزان يكي از ايالت‌هاي خود قرار دهد، براي كساني كه مي‌خواهند در پيشنهاد قيمت شركت كنند شرط جالبي گذاشته است. اين شركت گفته است كه رايانه‌هاي همراه بايد در يك سطح سخت قرار داده شوند و اشخاص با بالاي 80 كيلوگرم وزن بر روي آنها راه بروند.
اگر بعد از اين آزمايش استحكام، رايانه‌ها مجددا راه‌اندازي شده و از درست كاركردنشان اطمينان حاصل شد، آنگاه برند مربوطه مي‌‌تواند در پيشنهاد قيمت شركت كند. اين شركت هندي پيش‌بيني مي‌كند كه اين رايانه‌هاي همراه در محيط‌هاي خاص و در شرايط سخت و دشوار قرار است استفاده شوند. بنابراين بايد از دوام و استحكام بالايي برخوردار باشند. اين شركت هندي سابقه ديگري نيز در مقرر كردن شرايط عجيب دارد و آن هم پيشنهاد خريد سيستم عامل ويندوز به قيمت 15 دلار براي هر كپي از شركت مايكرو سافت بوده است كه اين پيشنهاد از جانب مايكروسافت رد شد.

@@@

اينتل و يك تراشه جديد

موسسه Dream works به علت ساخت انيميشن‌هايي نظيرshrek، مورد تاييد و شناخت بسياري از افراد و شركت‌هاي بزرگ دنياست.
شركت اينتل، بزرگترين توليد‌كننده تراشه و پردازنده در جهان قصد دارد با طراحي و ساخت تراشه‌هاي ويژه و قدرتمند با توان پردازشي بالا برايDream works ، با اين موسسه در ساخت انيميشن‌ همكاري كند.
اين تراشه‌ها، طراحان انيميشن را براي طراحي پرسرعت و دقت محصولات سه‌بعدي جديد ياري خواهد رساند. اولين انيميشن توليدي به كمك اين تراشه‌ها، <هيولاها بر ضد بيگانگان> خواهد بود كه ساخت آن تا اواخر مارس سال 2009 ميلادي به اتمام خواهد رسيد. در همين راستا، بزرگترين رقيب شركت اينتل، يعني AMD نيز گفته است كه در‌ آينده‌اي نزديك، تراشه‌هايي جهت تماشاي تصاوير سه‌بعدي روي رايانه‌هاي شخصي، كنسول‌هاي بازي و ديگر تجهيزات الكترونيكي توليد خواهد كرد.
تلويزيون خورشيدي‌
شركت شارپ تلويزيوني طراحي كرده كه قادر است تمام انرژي مورد نيازش را از نور خورشيد تامين كند. اين تلويزيون ال سي دي كه اخيرا در ژاپن به نمايش گذاشته شده است بسيار كم‌مصرف است. اين تلويزيون خورشيدي 26 اينچي حدودا يك چهارم تلويزيون‌ ‌هاي C R T در اندازه 28 اينچ برق مصرف مي‌كند كه اين با توجه به ابعادش بسيار قابل توجه است.

شركت اين دستگاه را به همراه صفحه خورشيدي عرضه مي‌كند كه سطحش درست به اندازه خود صفحه تلويزيون است. با توجه به محروميت مناطق و ميلياردها نفر در جهان در استفاده از برق اين تلويزيون بهترين گزينه خواهد بود گفتني است صفحه نمايش 20 ميلي‌متري و درجه كنتراست يك به هزار اين تلويزيون ال سي دي حدود 30 درصد كمتر از بقيه تلويزيون‌ها برق مصرف مي‌كند.
‌ تك‌تك ژن‌ها در دايره‌المعارف‌
گروهي از محققان مي‌‌خواهند منابعي از اطلاعات مربوط به ژن‌هاي انساني را به صورت بانك اطلاعات در آورده و آنها را از طريق سايت ويكي پديا در دسترس عموم قرار دهند. آنها در نظر دارند با وارد ساختن ورودي‌هاي بيشتر امكاناتي فراهم كنند تا Gene Wiki مانند پخش‌هاي ديگر ويكي پديا به طور مستمر به روز شده و در اختيار علاقه‌مندان قرار گيرد. به اين ترتيب كه از اين پس مي‌توانيم مقالاتي در خصوص تك‌تك ژن‌هاي بدن انسان در دايره‌المعارف ببينيم. از آنجايي كه هر فردي مي‌‌تواند در سايت ويكي پديا ورودي‌هاي موجود در سايت را اديت كند، پس امكان وارد‌كردن اطلاعات نادرست به جاي اطلاعات درست همواره وجود دارد ولي مديران سايت براي جلوگيري از اين مشكل تعدادي را ناظر بر مطالب وارد نموده كرده‌اند كه اين افراد در اين زمينه‌ها متخصص بوده و كاربران مي‌توانند از اطلاعات سايت با اطمينان كامل استفاده كنند.

@@@

جهان تكنولوژي

100944243014.jpg


با تركيب رايانه و فناوري محصولي تحت عنوان موتور سيكلت تك چرخ طراحي شده است.


@@@

امیدوارم مفید باشه

موفق باشید .

پ.ن :
لینک دانلود پی دی اف این شماره رو (که یک بار قبل از مطالب این شماره گذاشتم) در انتهای مطالب هم میذارم :

كليك شماره 197- يكشنبه 30تير 1387

دانلود حجم 1.2
 
Last edited:

seymour

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
6,209
لایک‌ها
84
محل سکونت
Tehran
این مطلبش در مورد کنسول DS هم خوب بود ... الان برادر کوچیکه من هی میگه PSP بخریم یا DS ....
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
این مطلبش در مورد کنسول DS هم خوب بود ... الان برادر کوچیکه من هی میگه PSP بخریم یا DS ....
به نظرم صفحه بازیش یک سطح از بقیه صفحه ها بالاتره نسبت به کیفیت ، محبوبیت و ... به روز هم که هست .

البته ستون بازی خور ( که حتما دیدی) رو دیگه اینجا نذاشتم ، میتونی ازشون راهنمایی بخوای اگه واقعا بین دو تا انتخاب موندی

معمولا راهنماییهاشون هم خوبه به نظرم ...
 
بالا