ببین خودمم یه سری لحظات کارهاشون رو دوست دارم. «پیرمردها وطن ندارند» لحظات عالی و بینظیری از تعلیق داره و تجربهی جالبیه. دستگرمی هیچکاکی. ولی آخر آخرش به نظر من فیلمهاشون عمقی نداره، فقط بازی روی سطحه. اول به من داستان بده، بعد بذار کنایهشو بفهمم. اول کنایه رو برام تعریف نکن، بعد بیا از ته دلش یه سری شبه داستان بساز. خب اینم دنیای اوناست دیگه، لابد بلد نیستن جور دیگهای فیلم بسازن.
نه قبول ندارم حرفات رو! به هیچ وجه قبول ندارم! اتفاقا سینمای عمیقی دارن (رجوع کن به وکیل هادساکر)
البته آدم همیشه مرعوب فیلمهاشون میشه و با اینکه چیزی از عالیبودنشون سردرنمیاره، فکر میکنه لایههای زیرینی درکاره که آدمهای باهوشتر تونستن بگیرن، پس به تقلید از اونا میگه عجب سینمای محشری. قضیهی لباس زیبای پادشاهه و پادشاههای ما حسابی لختن.
حداقل در مورد من که اینجوری نیست...
والا منم مثل تو. فقط از «قوی سیاه»ش خوشم میاد و میدونم که اونم تجربهای بیش نیست. یکی این، یکی لینچ تو ایران خیلی بزرگ شدن. لینچ به نظرم فیلمساز بزرگیه، ولی صرف اینکه فیلمی رو نفهمیم و بیستهزار تفسیر براش جور کنیم، به این معنی نیست که با فیلم بزرگی طرفیم. saying that ، «بزرگراه گمشده» یک فیلم عالی از هر لحاظ بود.
درباره لینچ 100درصد باهات موافقم هرچند فیلمهای خوبی مثل بزرگراه گمشده و مرد فیلی ساخته ولی به قول خودت: ""صرف اینکه فیلمی رو نفهمیم و بیستهزار تفسیر براش جور کنیم، به این معنی نیست که با فیلم بزرگی طرفیم.""
اتفاقا منم اولین بار دوبلهشو از تلویزیون دیدم. اون موقع که از فیلمه خیلی خوشم اومده بود و حتی تو یه وبلاگی هم راجعبش چیزایی نوشته بودم. ولی الآن نمیدونم. یادمه از Girl, Interrupted هم خوشم اومد.
اون نسخه ای که تلوزیون نشون داد واقعا داغون بود حتما خودت یه نسخه درست درمون بگیر و از این وسترن اصیل لذت ببر!
نمیدونم چی بگم. نه میشه قدرت داستانگویی و ایدههای نویی که در روایت داره، و بهخصوص انقلابی که در فیلمهای بلاکباستر بوجود آورده، رو انکار کرد. نه میشه اونو همردیف هیچکاک و کوبریک قرار داد و شب راحت خوابید. «شوالیه تاریکی برمیخیزد» دقیقا همون چیزییه که بزرگترین جمعیت مخاطبهای تمام دنیا از سینما انتظار دارن. «شوالیه تاریکی» هم که دیگه گفتن نداره، اونقدر اثرش بر فیلمهای دیگه و نوع نگرش نسبت به بلاکباسترسازی قابل مشاهده بود که پسلرزههاش هنوز تو فیلمها حس میشه.
حرفت کاملا درسته، فقط یه چیزی بگم وقتی بعد از چند سال به فیلمهای نولان نگاه میکنم می بینم هیچ کدوم برام ماندگاری آنچنانی نداشته (غیر از 2 شماره اول بتمن که جاودانه است برام) واقعا نمیتونم نولان رو همرده کارگردانهایی مثل برتون، فینچر و تارانتینو قرار بدم...
پ.ن.۱: حالا فعلا داریم صحبت میکنیم ولی بعدا کاش تو این فروم ثبت نام کنیم. امیدوارم بچهها بیان، هر چند خیلیهاشون قبل از این اونجا بودن و هستن. تنها جایگزینی که برای پیتی قدیم سراغ دارم همینجاست. منم قبلا عضو بودم، هر چند خیلی وقته توش فعالیت نکردم. از این به بعد بیشتر فعالیت میکنم.
بی ام سی! اتفاقا اونجا چندسال پیش اکانت داشتم همین الان هادی هم اونجا فعالیت میکنه ولی حقیقتش من از اونجا خوشم نمیاد...
پ.ن.۲: رابطهم با «وکیل مدافع شیطان» خیلی خوبه، شما چطور؟ نزدیک هشت باری فیلمه رو دیدم. این آخرین بارش که با رفقا بود و حسابی چسبید، واقعا به دنیای تمثیلواری که تیلور هکفورد و نویسندههای فیلم ساختن غبطه خوردم. هر چند سکانس سخنرانی نهایی پاچینو رو تنها نقطه ضعف فیلم میدونم؛ نکاتی که بهش اشاره میکنه خیلی ابتدایییه، میشد خیلی قشنگتر درش آورد. بازی پاچینو هم متوسط بود، هر چند متوسط پاچینو یعنی عالی. ولی فیلمبرداری و نمابندیها رو خیلی خیلی دوست داشتم. ضعفهای اندک فیلم از فیلمنامه بود، نه کارگردانی. بازی کیانو ریوز هم حرف نداشت.
ای بابا! چند وقت پیش اینو از روی هاردم پاک کردم، فکر کردم از اون دسته فیلمهای متظاهرانه هست! پس سریع برم یه نسخه خوب ازش بگیرم.
@ فرید
چون میدونم سریال بین هستی میگم حتما این سریال Sherlock رو امتحان کن همرده سریالهایی مثل دکستر و برکینگ بد هست... من دارم نگاش میکنم هرچند کمی اغراق آمیزه ولی سریال خوش ساختیه. (6 قسمت 90 دقیقه ای تا حالا ازش پخش شده)