• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یارانه ها ؛ آخرین اخبار و مباحث

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
استاندار کرمانشاه:
هدفمندی یارانه‌ها هم کیفیت نان را بهتر نکرد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها کیفیت نان هیچ تغییری نکرده و تنها افزایش قیمت داشته است.

13900921172824_PhotoA.jpg

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید دادوش هاشمی ظهر امروز در چهل و ششمین جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها در استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: محدودیتی در صدور مجوز راه‌اندازی نانوایی نداریم و باید کسانی که توانمند هستند وارد این عرصه شوند تا کیفیت نان را بالا ببرند.
هاشمی بیان کرد: با توجه به اجرای هدفمندی یارانه‌ها در بعد کیفیت نان، در این زمینه فقط افزایش قیمت داشته‌ایم و کیفیت این محصول هیچ تغییری نکرده است.
وی تصریح کرد: نظارت بر کیفیت نان ناچیز است و باید فرمانداران علت محقق نشدن آن را پاسخگو باشند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سلامت مردم در گرو خمیرمایه نان است، ‌تصریح کرد: نانوایی‌ها باید ملزم به استفاده از خمیرمایه شوند و اگر نانوایی‌ها در حال حاضر از جوش شیرین می‌کنند نشان از عدم نظارت دستگاه‌های مرتبط است.
غنی کردن و بالا بردن ارزش غذایی نان همچنین جلوگیری از توسعه و ترویج نان ریزشی از جمله برنامه‌هایی بود که استاندار کرمانشاه بر آن تاکید کرد.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: هنگامی دلایل دستگاه‌های مرتبط با صنعت نان در زمینه کیفیت پایین این ماده غذایی قابل قبول است که کیفیت نان بهبود پیدا کند.
هاشمی ادامه داد: در آستانه سال نو شهرداری مکان‌های مناسبی را در پارک‌ها برای اسکان مسافران نوروزی تدارک ببیند و ایستگاه‌های پلیس با کمک نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در پارک‌ها مستقر شود.
وی بر ایجاد سرویس‌های بهداشتی، ظرفشویی و آب آشامیدنی برای رفاه حال مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: در ایام نوروز چهره خوبی را از کرمانشاه به تمام کشور نشان می‌دهیم و با ارائه خدمات بهتر به مسافران، کرمانشاه را آنگونه که شایسته است معرفی می‌کنیم.
انتهای پیام/و
 

JVC

Registered User
تاریخ عضویت
31 اکتبر 2011
نوشته‌ها
1,222
لایک‌ها
263
محل سکونت
در پناه خدا
ببین عزاش چه عزاییه که مرده شوراشم دارن گریه میکنن.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فرزين در گفت‌وگو با ايسنا:
يارانه توليد محقق شده است
wh120-216.jpg

دبير ستاد هدفمندي يارانه‌ها از محقق شدن يارانه بخش توليد شامل پرداخت‌هاي نقدي و سهميه‌اي به بخش‌هاي صنعت، كشاورزي، حمل‌و‌نقل و شهرداري‌ها بر اساس گزارش سازمان هدفمندي يارانه‌ها خبر داد.
محمدرضا فرزين در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره يارانه اختصاص يافته به بخش‌هاي غيرخانوار از محل منابع آزاد شده ناشي از هدفمندي يارانه‌ها اظهار كرد: بخشي از يارانه‌ها به طور نقدي و بخش ديگر در قالب سهميه‌ به موارد شامل ماده8 قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها پرداخت شده است.
وي ادامه داد: طبق گزارش سازمان هدفمندي يارانه‌ها، رقمي كه طبق قانون بايد به بخش‌هايي غير از خانوارها پرداخت مي‌شد، در قالب پرداخت نقدي و تسهيلاتي به بخش‌هاي صنعت، كشاورزي، حمل و نقل و شهرداري‌ها هزينه شدند.
به گفته وي درصدها و نسبت‌هايي كه بايد از محل منابع ناشي از اجراي هدفمندي به بخش‌هاي صنعت، كشاورزي، حمل‌ونقل و شهرداري‌ها پرداخت مي‌شد، پرداخت شده است.
سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها، در سه ماه پاياني سال 1389 و شش ماهه‌ اول امسال نسبت‌هايي كه بايد در قالب پرداخت نقدي و سهميه‌اي به بخش‌هاي صنعت، كشاورزي، حمل‌ونقل و شهرداري‌هاي محاسبه ‌مي‌شد، مطابق قانون رعايت شده است.
فرزين تاكيد كرد: هر آنچه كه تاكنون از محل هدفمند كردن يارانه‌ها درآمد داشته‌ايم، به اضافه تن‌خواه ابتدايي برداشتي دولت، هزينه شده و حساب وكتاب در اين باره شفاف است.
انتهاي پيام
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
فرزین: حساب و کتاب یارانه‌ها شفاف است

دبير ستاد هدفمندي يارانه‌ها تاكيد كرد: هر آنچه تاكنون از محل هدفمند كردن يارانه‌ها درآمد داشته‌ايم، به اضافه تنخواه ابتدايي برداشتي دولت، هزينه شده و حساب وكتاب در اين باره شفاف است.

محمدرضا فرزين در گفت‌وگو با ايسنا، درباره يارانه اختصاص‌يافته به بخش‌هاي غيرخانوار از محل منابع آزاد شده ناشي از هدفمندي يارانه‌ها اظهار كرد: بخشي از يارانه‌ها به طور نقدي و بخش ديگر در قالب سهميه‌ به موارد مشمول ماده8 قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها پرداخت شده است.

وي ادامه داد: طبق گزارش سازمان هدفمندي يارانه‌ها، رقمي كه طبق قانون بايد به بخش‌هايي غير از خانوارها پرداخت مي‌شد، در قالب پرداخت نقدي و تسهيلاتي به بخش‌هاي صنعت، كشاورزي، حمل‌ونقل و شهرداري‌ها هزينه شدند
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
خباز: نرخ یارانه باید شناور شود

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها هیچ نقصی ندارد گفت: کسری بودجه دولت ناشی از عدم تحقق در آمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و پرداخت یارانه نقدی ثابت به مردم است.

محمد رضا خباز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر تصریح کرد: بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه ها دولت باید بر اساس در آمدی که از اجرای این قانون به دست می آورد یارانه نقدی به مردم پرداخت کند اما متاسفانه دولت برای پرداخت یارانه نقدی ثابت به مردم از بودجه سایر وزارتخانه ها برداشت می کند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید نیمی از در آمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را به صورت نقدی و مستقیم در قالب یارانه به مردم پرداخت کند و نیمی دیگر را در قالب یارانه به تولید کنندگان و دستگاه های اجرایی برای جبران افزایش هزینه ها پرداخت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه ها باید به صورت نرخ شناور انجام شود اظهار داشت: دولت باید 50 درصد از در آمد حاصل از افزایش نرخ حامل های انرژی را به صورت یارانه مستقیم به مردم پرداخت کند، اما قوه مجریه برخلاف قانون نرخ ثابتی را برای یارانه های مستقیم در نظر گرفته و برای تامین آن نیازمند برداشت از منابع عمرانی و بودجه وزارتخانه ها است.

وی کسری بودجه دولت را ناشی از عدم تحقق درآمد های حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها خواند و گفت: در بودجه سال 1390 نرخ فروش نفت 81 دلار در نظر گرفته شده بود که تحقق یافت، درآمدهای مالیاتی و گمرکی نیز به تصدیق دولت کاملا محقق شده است، بنابراین تنها علت کسری بودجه دولت عدم تحقق کامل درآمد های حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها است.

خباز با اشاره به تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اظهار داشت: قانون نویسی یک قسمت کار است و اجرای قانون قسمت مهمتر و نظارت بر اجرای قوانین است که به سلامت اجرای قانون می افزاید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نمایندگان تصور می کنند با تصویب قانون وظیفه شان پایان یافته است ، عدم تعهد دولت به اجرای دقیق قوانین را ناشی از عدم نظارت دقیق، صحیح و علمی مجلس به اجرای دقیق قوانین و مقررات از طرف دولت دانست.

وی افزود: دولت شعار نانوشته ای دارد که بر اساس آن خدمت به مردم مهمتر از اجرای قانون و مقررات است در همین راستا در صورتی که اجرای قوانین مانع خدمت رسانی شود می توان از اجرای قوانین صرف نظر کرد.

خباز با اشاره به اختلاف دولت و مجلس در تبعیت از قانون گفت: راه حل مشکلات قانون محوری و تبعیت دولت از قانون است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس نباید در اجرای قوانین مماشات و رودر بایستی کند اظهار داشت: دولت احساس می کند مجلس بر اجرای قوانین نظارت جدی ندارد لذا به راحتی از اجرای قوانین سر باز می زند.

وی با اشاره به احساس امنیت دولت در قبال عدم اجرای قوانین و مقررات تاکید کرد: بنده به عنوان عضو هیئت تطبیق مصوبات با قوانین در جریان تخلفات دولت از اجرای قوانین و عدم تصمیم و اراده جدی مجلس برای برخورد با این قانون شکنی ها قرار دارم .

خباز با تاکید بر اینکه دولت باید نظارت خود بر اجرای قوانین را افزایش دهد اظهار داشت: قانون هدفمند کردن یارانه ها قانونی قوی است که از طرف دولت به صورت دقیق اجرا نمی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهرطبق گزارش کمیسیون ویژه مجلس از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در صورت ادامه روند کنونی برای پرداخت یارانه نقدی، دولت حتی درصورت اختصاص همه درآمد حاصل از هدفمندی به یارانه نقدی، 156 هزار میلیارد ریال تا پایان سال کسری بودجه خواهد داشت.
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
اخبار خوش رئيس جمهور در سالگرد اجراي هدفمندي يارانه ها
رئيس جمهور قصد دارد دوشنبه 28/9/1390 در سالروز اجراي رسمي قانون هدفمندي يارانه ها، سياست جديد يارانه اي دولت را اعلام کند
دولت در تلاش است با تعريف نرم افزاري جديد در رابطه با هدفمند کردن يارانه ها، پرداخت هاي نقدي را بر اساس ميزان درآمد مردم توزيع کند
پرداخت يارانه ها به صورت مساوي به مردم با قانون مطابقت ندارد و ممکن است بخشي از جامعه واجد شرايط دريافت يارانه هاي نقدي نباشند
 

mohsen25

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
7,716
لایک‌ها
4,116
محل سکونت
Hell
اخبار خوش رئيس جمهور در سالگرد اجراي هدفمندي يارانه ها
رئيس جمهور قصد دارد دوشنبه 28/9/1390 در سالروز اجراي رسمي قانون هدفمندي يارانه ها، سياست جديد يارانه اي دولت را اعلام کند
دولت در تلاش است با تعريف نرم افزاري جديد در رابطه با هدفمند کردن يارانه ها، پرداخت هاي نقدي را بر اساس ميزان درآمد مردم توزيع کند
پرداخت يارانه ها به صورت مساوي به مردم با قانون مطابقت ندارد و ممکن است بخشي از جامعه واجد شرايط دريافت يارانه هاي نقدي نباشند

همون 40 تومنمونو هم میخوان قطع کنن
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

یک نماینده مجلس مدعی شد:
دولت دنبال تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌هاست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد: دولت در تلاش است با تعریف نرم افزاری جدید در رابطه با هدفمند کردن یارانه‌ها، پرداخت‌های نقدی را براساس میزان درآمد مردم توزیع کند.
محمد کریم شهرزاد در گفتگو با مهر گفت: باید بودجه 91 را بر اساس درآمدهای واقعی تنظیم کنیم تا در پایان سال با مشکل مواجه نشویم؛ زمانی که دولت هزینه های جاری کافی نداشته باشد با مشکل روبه رو می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اتفاق بدی که در **** بودجه ریزی ما از چندین سال پیش وجود دارد، این است که در پایان سال به دلیل بالانس منفی بودجه مجبور می شویم بخشی از هزینه های جاری را از هزینه های عمرانی تأمین کنیم.
شهرزاد، این روند را شاخص منفی بودجه دانست و افزایش تورم و کاهش بهره وری و همچنین افزایش نرخ بیکاری را ازنتایج آن اعلام و تأکید کرد: قانون شفاف است و در بودجه 90 هم با جداکردن سهم تولید از سهم دولت و مردم ردیف‌ها مشخص شده است، بنابراین دولت باید گزارش شفافی از اجرای بندهای بودجه 90 واقدامات صورت گرفته پیرامون مصوبات مجلس ارائه کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه قرار است وزیر صنعت ، معدن و تجارت این هفته گزارشی از نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در بودجه 90 به مجلس ارائه کند، خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است با تعریف نرم افزاری جدید در رابطه با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ، پرداخت‌های نقدی را براساس میزان درآمد مردم توزیع کند.
وی اذعان کرد: پرداخت یارانه ها به صورت مساوی به مردم با قانون مطابقت ندارد و ممکن است بخشی از جامعه واجد شرایط دریافت یارانه های نقدی نباشند.
 

naderblue

Registered User
تاریخ عضویت
25 جولای 2011
نوشته‌ها
153
لایک‌ها
17
سن
34
مثل اینکه میخواد قطع بشه خدا بخواد :D
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
اجرای فاز جدید هدفمندی یارانه ها فقط با مجوز مجلس


معاون قوانین رئیس مجلس شورای اسلامی برداشتن گام های بعدی در هدفمندی یارانه ها در افزایش قیمت حامل های انرژی را منوط به هماهنگی دولت با مجلس دانست.

حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد در گفتگو با مهر درباره احتمال اجرای فاز دیگری از قانون هدفمند سازی یارانه ها گفت: هنوز بحثی در این باره مطرح نشده است و اگر دولت بخواهد گام های بعدی را با گران کردن برخی اقلام یارانه ای بردارد باید با هماهنگی مجلس باشد.

وی در عین حال گفت : دولت تنها در چارچوب قانون بودجه امسال می تواند اقداماتی را در دستور کار قرار داده و به انجام رساند ولی فراتر از این چارچوب را باید با هماهنگی مجلس انجام دهد.

بودجه تا قبل از نیمه دی ماه به مجلس می رسد

معاون رئیس مجلس در رابطه با تقارن رسیدگی به بودجه سال آینده با انتخابات مجلس و امکان نرسیدن آن به ابتدای سال بعد گفت: بنا بر اخبار فکر می کنم تا قبل از نیمه ماه آینده به مجلس بیاید.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در خصوص رسیدگی به پرونده فساد بانکی اخیر نیز گفت: تا به امروز سیر معمولی آن سپری شده و هنوز چیز قابل گفتن در این باره وجود ندارد اطلاعات ریز در خصوص این پرونده را آقای اژه ای باید اطلاع رسانی کنند.
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی

۳ میلیون خانوار از چرخه دریافت یارانه نقدی حذف می‌شوند


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام خبر حذف بیش از ۳ میلیون خانوار از چرخه دریافت یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندسازی گفت: دولت براساس قانون اجازه دارد برای جبران ناشی از ضررهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها کمک‌های بیشتری به دهک‌های پایین جامعه ارائه دهد.

موسوی جرف نماینده آبادان در گفت‌وگو با ایلنا، تاکید کرد: دولت برای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه‌ها قصد دارد به دهک‌های پایین جامعه یارانه نقدی بیشتری ارائه بدهد لذا حذف و یا تعدیل دهک‌ها براساس قانون یکی از مسئولیت‌های دولت است.

افزایش قیمت بنزین تخلف دولت از قانون است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین ضمن انتقاد از افزایش قیمت بنزین آن را تخلف از قانون دانست و گفت: براساس قانون باید قیمت‌ها به تدریج و در طول پنج سال واقعی می‌شدند اما هرچند که در ۱۵ و یا ۱۶ قلم کالا این موارد اتفاق افتاده است اما در مورد بنزین این موضوع رعایت نشده است.

وی تصریح کرد: تک نرخی کردن بنزین که در خبرهایی منتشر شده است خلاف قانون هدفمندی یارانه‌هاست چرا که باید به تدریج این امر اتفاق بیفتد.

عدم حمایت دولت از تولید، بیکاری را افزایش داد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به تخلف دولت در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص حمایت از تولید اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت به دلیل کسری بسیار زیاد درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها نتوانست در سال اول اجرای این قانون ۳۰ درصد مصوب حمایت تسهیلاتی از تولید را اجرا کند و در سال دوم که ۲۰ درصد است نیز هنوز این امر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گفته وی، این امر در سال اول منجر به از بین رفتن فرصت‌های شغلی و ورشکستگی برخی از واحدهای تولیدی شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
یادداشت خبرنگاران فارس در سالروز هدفمندی یارانه‌ها (16)
زود قضاوت نکنیم؛ چهار سال دیگر باقی است

خبرگزاری فارس: برای قضاوت درباره تحقق اهداف هدفمندی یارانه‌ها اندکی زود است؛ اما در همین مدت هم عدم تحقق تورم 60 درصدی، کاهش مصرف حامل‌های انرژی و نان، افزایش نسبی قدرت خرید اقشار فقیر جامعه و نشان دادن تفاوت طرح از برنامه‌ریزی روی برگه تا اجرا از مهم‌ترین دستاورهای هدفمندی یارانه‌ها در کوتاه‌مدت است.

13900722110631_PhotoA.jpg

معلوم نیست از کجا باید شروع کرد. زمان را برگردانیم به عقب، به وقتی برگردیم که هنوز هدفمندی اجرا نشده بود و از یک طرف دولت و برخی نمایندگان و کارشناسان از مزایا می‌گفتند و در مقابل مرکز پژوهش‌های مجلس و برخی از مخالفان از عواقب وخیم اجرای طرح سخن می راندند، یا از زمان اجرا شروع کنیم؟

برای گزیده‌گویی و سر نرفتن حوصله از زمان اجرا می‌گوییم و گریزی هم به اظهارات قبل از اجرا می‌زنیم.
پس از بحث‌های مفصل دولت و مجلس بالاخره قانون هدفمندی یارانه‌ها با 17 ماده به تصویب رسید. اگر بگذریم از دعوای 40 هزار و 20 هزار میلیارد تومانی دولت و مجلس، سال گذشته در چنین روزی قانون هدفمندی اجرا شد. اصلاح نه 20 هزار بود و نه 40 هزار. شاید چیزی بین این دو عدد.
دولت در سه ماه پایانی سال قیمت‌ها را اصلاح کرد و به همین دلیل با این میزان افزایش قیمت‌ها تقریبا به اندازه 50 هزار میلیارد تومان درآمد در یک سال بدست می آمد اما عدد به دست آمده در سه ماه پایان سال کمتر از 20 هزار میلیارد تومان بود. به این صورت نه قانون نقض می‌شد و نه سناریوی دولت. دو سه ماهی گذشت و اوضاع به آرامی پیش رفت تا اینکه تولیدکنندگان و برخی فعالان اقتصادی دادشان به هوا بلند شد.
اینکه به ما وعده دادید اما یارانه نه، اینکه تولید در حال ورشکستگی است و از این حرف‌ها. آنقدر گفتند و گفتند تا اینکه بالاخره برخی اجازه افزایش قیمت گرفتند.

بررسی اوضاع و احوال اقتصاد نشان می‌دهد که تورم افزایش یافت و تورم حدود 10.5 درصدی آذر به 19.8 درصد در آبان رسید. تورم نقطه به نقطه هم بیش از 20 درصد است. اما هیچ‌گاه پیش‌بینی‌های جالب و کارشناسی برخی از آقایان کارشناس از تورم 60 تا 70 درصدی هدفمندی محقق نشد. بلبشو‌ها و ناآرامی‌ها هم که هیچ.

کاهش مصرف حامل‌های انرژی و به ویژه نان و همچنین افزایش قدرت خرید اقشار فقیر جامعه یکی از دستاوردهای کوتاه‌مدت هدفمندی یارانه‌هاست.

البته منظور از این نوشتن این چیز‌ها این نیست که بگوییم هدفمندی یارانه‌ها عالی و بدون اشکال اجرا شد؛ نه. در این مدت برخی وعده‌ها و انتظارت محقق نشد، افزایش اعتبارات عمرانی از محل یارانه‌ها محقق نشد، یارانه تولید به طور کامل پرداخت نشد، برخی کالاهای مصرفی مردم 30 تا 40 درصد افزایش یافت و الی آخر...

اما نکته مهم در این بین این است که باید انتظارات از طرحی که یک سال از اجرای آن گذشته را مطابق با زمان طی شده تنظیم کرد. روشن‌تر اینکه اگر اهدافی برای یک طرح پنج ساله مشخص شده و یک سال از اجرای آن گذشته، انتظار تحقق همه اهداف در این مدت غیر منطقی است.
هدفمندی یارانه‌ها با همه نقاط ضعف و قوتش خدمت بزرگی به اقتصاد کشور کرد و آن ایجاد شهامت به سیاست‌گذران برای اصلاحات اساسی در اقتصاد است.
وقتی سیاست‌گذار می‌بیند که آن سیاه‌نمایی‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفته، و از طرف دیگر طرح اقتصادی در اجرا تفاوت دارد با برنامه‌ریزی‌های روی کاغذ و ممکن است برخی از پیش‌بینی‌ها و اعداد و ارقام‌ها در عمل محقق نشود، برای اصلاحات و سیاست‌گذاری‌های بعدی از این تجربیات استفاده می‌کند.

در واقع اصلاح الگوی مصرف، کاهش مصرف انرژی، افزایش قدرت خرید اقشار فقیر جامعه در کنار شکستن تابوی تورم لجام گسیخته و دادن جرأت به سیاست‌گذران برای سال اول مهم‌ترین دستاوردهای هدفمندی یارانه‌هاست که می‌تواند زمینه‌ساز اجرای موفق این قانون در سال‌های آینده باشد.

یه امید داشتن اقتصادی اسلامی و شکوفا

مرتضی ماکنالی

انتهای پیام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/در آستانه سالگرد هدفمندي يارانه‌ها/
معاون وزير نيرو به ايسنا خبر داد:
تعداد مشتركان پرمصرف برق به نصف كاهش پيدا كرد

wh120-68.jpg

معاون وزير نيرو گفت: اجراي قانون هدفمند شدن يارانه‌ها در كشور باعث شده تعداد مشتركان پر مصرف برق به نصف كاهش پيدا كند.
محمد بهزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، افزود: قبل از هدفمندي يارانه‌ها بالغ بر 6.9 درصد از مردم حدود دو برابر الگوي تعيين شده برق مصرف مي‌كردند كه پس از اجراي اين قانون تعداد اين مشتركان پرمصرف به 3.1 درصد از مردم كاهش يافت؛ يعني تعداد افرادي كه دوبرابر الگو مصرف برق داشتند، نصف شده است.
وي ادامه داد: از طرف ديگر، قبل از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها 30 درصد از مردم زير 100 كيلووات در ساعت برق مصرف مي‌كردند كه تعداد اين مشتركان پس از هدفمندي به 40 درصد كاهش يافته است.
به گفته وي، هدفمندي يارانه‌ها تاثيرات مثبت ديگري نيز در زمينه مصرف برق داشته است؛ به‌طوريكه اجراي اين قانون موجب افزايش 25.5 درصدي در صادرات برق كشور شده و در حال حاضر به كشورهاي همسايه حدود 1400 مگاوات برق صادر مي‌كنيم، در حالي كه قبل از هدفمندي حدود هزار مگاوات صادرات برق داشته‌ايم.
به گزارش ايسنا، اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها كه از 28 آذر پارسال از سوي رييس‌جمهوري ابلاغ شد، درحالي به يك‌سالگي خود نزديك مي‌شود كه تا پيش از اجراي اين قانون، مسئولان وزرات نيرو همواره در اظهارات خود از روند روبه رشد بي‌رويه مصرف انرژي گلايه داشتند و هشدار مي‌دادند كه با ادامه اين روند در ادامه نزديك، منابع موجود پاسخگوي نيازهاي داخلي نخواهد بود.
معاون وزير نيرو با ابراز رضايت از همكاري مردم با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، افزود: به اعتقاد من مردم مصرف انرژي خود را بسيار خوب مديريت مي‌كنند و براي ما بسيار جالب است كه طبق مصوبه مجلس بايد سالانه سرمايه‌گذاري لازم را براي ايجاد پنج هزار مگاوات ظرفيت جديد سرمايه گذاري برق داشته باشيم كه با اين مديريت مصرف مي‌توانيم اين ظرفيت جديدي كه ايجاد مي‌شود را براي تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيكل تركيبي، افزايش راندمان نيروگاه‌ها و توليد انرژي‌هاي نو سرمايه گذاري كنيم.
وي با اشاره به اين‌كه در حقيقت از اين طريق ارزش افزوده ايجاد مي‌شود، افزود: اما اين نكته هم بسيار مهم است كه همچنان هم مسوولان و هم مردم بايد مراقب باشند، چرا كه كارهاي زيادي براي انجام دادن پيش رو داريم و هم بايد تجهيزات صنعت برق كشور بهينه شود و هم در استفاده بهينه از تجهيزات تلاش كنيم.
انتهاي پيام

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
یر امور اقتصاد و دارایی در سالگرد هدفمندی یارانه‌ها خبر داداثر تورمی هدفمندی۷،۳ درصد بود
364170711_orig.jpg

وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش نخستین سالگرد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: نرخ تورم 12 ماه منتهی به آبان 1389، 12.5 درصد بود که تورم 12 ماه منتهی به آبان سال جاری به 19.8 درصد رسیده یعنی تورم سال هدفمندی یارانه‌ها تنها 7.3 درصد بوده که البته همه این تورم ناشی از هدفمندی یارانه‌ها نیست.

به گزارش شبکه ایران سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در همایش نخستین سالگرد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با تأکید بر اینکه دولت توانست برای تورم انتظاری ناشی از هدفمندی یارانه‌ها لنگر قرار دهد، گفت: نرخ تورم 12 ماه منتهی به آبان 1389، 12.5 درصد بود که تورم 12 ماه منتهی به آبان سال جاری به 19.8 درصد رسیده یعنی تورم سال هدفمندی یارانه‌ها تنها 7.3 درصد بوده که البته همه این تورم ناشی از هدفمندی یارانه‌ها نیست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: گرچه برخی از منتقدان فکر می‌کردند با اجرای هدفمندی یارانه‌ها تورم وحشتناک 70 درصدی و حتی 500 درصدی پدید آید اما پیش‌بینی دولت افزایش 13 درصدی تورم بود و امروز مشاهده می‌شود نرخ تورم با اجرای هدفمندی یارانه‌ها تنها 7.3 درصد افزایش یافته است.
حسینی تأکید کرد: از طرفی قیمت هر تن کالای وارداتی طی یکسال گذشته براثر تورم جهانی 20 درصد افزایش یافته و بخشی از تورم ناشی از تورم وارداتی است.
وی تأکید کرد: رکود اقتصادی که برخی منتقدان آن را نهیب می‌زدند در اقتصاد کشور رخ نداد و رشد اقتصادی سال 89 به مراتب بهتر از سال 88 خواهد بود و عملکرد رشد اقتصادی 90 نیز در نیمه نخست معادل دوره مشابه سال قبل خواهد بود.
حسینی در مورد بازار سرمایه گفت: برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند 6 هزار واحد شاخص کل بازار سرمایه کاهش یابد اما رقم 18 هزار واحدی شاخص بازار سرمایه نه تنها کاهش نیافت بلکه 6 هزار واحد نیز اضافه شد و در حال حاضر به 24 هزار واحد رسیده است.البته ادعا نمی‌شود که افزایش شاخص کل بازار سرمایه فقط از هدفمندی یارانه‌هاست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد آثار اجتماعی هدفمندی یارانه‌ها گفت: وضع 6 دهک جامعه پیش‌بینی می‌شد بهتر شود که عملکرد یکساله هدفمندی یارانه‌ها نشان داد در حال حاضر وضع 8 دهک درآمدی جامعه بهتر شده است و منطق اقتصادی نشان می‌دهد رشد هزینه‌ها بین طبقات فقیر کمتر از رشد هزینه در طبقات ثروتمند جامعه بوده است.
وی با بیان اینکه گزارش‌ها نشان می‌داد اگر روند مصرف حامل‌های انرژی ادامه پیدا می‌کرد در افق 1404 به وارد کننده بنزین تبدیل می‌شدیم،گفت: در فرآورده‌های نفتی سهمیه‌بندی از سال 86 شروع شد و 5 میلیارد دلار خالص واردات فرآورده‌های نفتی کاهش یافته و این رقم در سال گذشته به 3 میلیارد دلار رسید و در 9 ماه سال جاری به 300 میلیون دلار کاهش یافته است از طرفی امکان صادرات فرآورده‌های نفتی نیز به دست آمده است.
وی تأکید کرد: هدفمندی یارانه‌ها هسته اصلی طرح تحول اقتصادی بود که این طرح در 7 حوزه یارانه، مالیات، گمرک، بانک، ارزش پول ملی، توزیع و بهره وری طراحی شده بود و سخت‌ترین بخش کار اجرای هدفمندی یارانه‌ها بود.
حسینی تأکید کرد: یارانه‌ها یک سوم درآمد کشور را مشمول خود کرده بودند و کار بسیار سختی در هدفمندی یارانه‌ها با کمک مردم و قوای مختلف کشور اجرا شد.
وی تأکید کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شد اما نه آشوب اجتماعی در کشور پدید آمد و نه رئیس دولت به زمین خورد و نه حتی توانستند وزیر اقتصادی را برکنار کنند و نه تورم 70 درصدی ایجاد شد.
پایان مطلب/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پژویان اعلام کرد
افزایش هزینه اقشار کم‌درآمد با هدفمندی یارانه‌ها فقط 7 هزار تومان

779361109_orig.jpg

رئیس شورای رقابت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در جریان هدفمندی یارانه‌ها هزینه اقشار ثروتمند 117 هزار تومان و اقشار کم‌درآمد بیش از 7 هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش شبکه ایران جمشید پژویان امروز در همایش اولین سالروز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها با تاکید بر اینکه این قانون یک انتخاب نبود بلکه یک ضرورت بود، گفت: هدفمندی یارانه ها طرحی نیست که در کوتاه مدت بتواند نتایج خود را نشان دهد.
رئیس شورای رقابت اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد هزینه اقشار ضعیف و کم درآمد در جریان هدفمندی یارانه ها چیزی بیش از 7 هزار تومان افزایش یافته که این میزان بیشتر مربوط به افزایش قیمت حاملهای انرژی است.
وی همچنین از افزایش 117 هزار تومانی هزینه 5 درصد اقشار ثروتمند جامعه خبر داد و افزود: این انتظار وجود دارد که به تدریج هزینه های گروه های کم درآمد کاهش یابد و تعدیل شود.
پژویان با اشاره به افزایش 39 درصدی هزینه های 5 درصد ثروتمند جامعه، این میزان را برای اقشار ضعیف حداکثر 8 درصد اعلام کرد و گفت: طرح هدفمندی یارانه ها وضعیت رفاهی بین شهرنشینان و روستائیان را نزدیک تر کرده است.
رئیس شورای رقابت همچنین تاکید کرد: این طرح توانسته است بخشی از یارانه ها را از جیب شهرنشینان به جیب روستائیان منتقل کند و به صورت کلی 50 درصد روستائیان در قالب این طرح افزایش درآمد داشته اند.
پایان مطلب/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


دفاع از پرداخت یکسان یارانه/
80 درصد جامعه وضعیت‌شان بهتر شد/می‌گفتند تورم500درصد افزایش می‌یابد!
دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با دفاع از پرداخت یارانه نقدی یکسان میان ایرانیان، از تداوم این روش در گام‌های بعدی اجرای هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: وضعیت رفاهی 80 درصد جامعه پس از اجرای این قانون بهبود یافته است.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا فرزین امروز در همایش اولین سال وروز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با حضور رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر مسکن و وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان اقتصادی کشور، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را بزرگترین قانون در اقتصاد کشور ذکر کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در زمان آغاز اجرای قانون مطرح بود، روش ناعادلانه توزیع یارانه ها بود.
دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه ها اشکال در مدیریت انرژی ، قاچاق گسترده، الگوی نامناسب تولید، بهره وری پایین و نرخ رشد بطئی واردات را از دیگر اشکالات توزیع یارانه ها پیش از اجرای قانون اعلام کرد.
وی با اشاره به نقص‌هایی که خارج از دولت نسبت به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مطرح می شد، گفت: مطالعات نشان می داد که در افق 1404 مصرف و انرژی با یکدیگر برابر می شدند، این در حالی است که بیشترین یارانه پیش از اجرای طرح به انرژی فسیلی اختصاص می یافت که از نامطلوب ترین پرداختهای یارانه ها بود.
فرزین به آغاز اجرای سهمیه بندی بنزین از سال 86 اشاره و تصریح کرد:ا گر روند مصرف انرژی مطابق با سال 85 ادامه می یافت در حال حاضر میزان مصرف بنزین به حدود 119 میلیون لیتر در روز افزایش یافته بود، این در حالی است که تعداد خودروها در سال 86 معادل 7.5 میلیون خودرو بود که در سال 90 به 12.5 میلیون خودرو افزایش یافته است، در عین حال تعداد موتورسیکلتها به 8 میلیون رسیده است؛ بنابراین با این روند میزان مصرف بیشتر می شد.
وی ادامه داد: اگر روند مذکور ادامه می یافت هم اکنون بزرگترین وارد کننده بنزین بودیم و 65 میلیون لیتر با این روند بنزین وارد کشور می شد اما در سال 87 نرخ رشد مصرف بنزین کاهنده شد.
80 سناریوی قیمتی داشتیم
فرزین با اشاره به اینکه در زمان اجرای طرح بیش از 80 سناریوی اصلاح قیمت بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: با استفاده از روشی که هم اکنون در حال اجراست، قیمتهای نسبی تغییر خاصی نکرده است،در عین حال میزان صرفه جویی ها در بنزین 6 درصد، نفت و گاز 10 درصد و نفت کوره 36 درصد بوده است؛ یعنی در فرآورده های مذکور با این میزان کاهش مصرف مواجه بوده ایم.
وی با بیان اینکه تراز گاز قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه منفی بود و میزان نیاز بیش از تولید بود، تصریح کرد: در حال حاضر مصرف گاز خانگی کاهش ولی مصرف گاز بخش تولید افزایش یافته است، در عین حال بخشهای تولیدی که نفت کوره مصرف می کردند، به گاز وصل شدند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در عین حال در بخش گاز با افزایش 1.3 تا 1.4 میلیون مشترک خانگی و تجاری مواجه بوده ایم اما مصرف گاز با 38 صدم درصد کاهش یافته است.
کاهش 26 درصدی مصرف گندم
وی از کاهش مصرف 26 درصدی گندم و 60 درصدی در استانهای مرزی خبر داد و گفت: متوسط سبد انرژی در حال حاضر بین 32 تا 34 دلار است، این در حالی است که این میزان باید به 100 دلار می رسید.
دفاع از پرداخت یارانه نقدی یکسان میان ایرانیان
دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها در مورد آثار توزیع مساوی یارانه نقدی گفت: در این خصوص تلاش داشتیم که دهکهای بالا در دریافت یارانه نقدی حذف شوند، بنابراین به سراغ خوداظهاری آمدیم که بر اساس آن، 10 میلیون نفر حذف شدند که در مرحله بعدی تعداد آنها افزایش یافت. پرداخت مساوی یارانه ها در مجموع مثبت ارزیابی می شود.
80 درصد جامعه وضعیت‌ رفاهی‌شان بهتر شد
فرزین ادامه داد: از نظر رفاهی مطالعات نشان می دهد که 80 درصد جامعه وضعیتشان ناشی از اجرای قانون بهبود یافته است و بهبود سهم 40 درصد دهک‌های پایین و میانی را نیز به همراه داشته است.
یارانه نقدی در گامهای بعدی هدفمندی ادامه می‌یابد
وی با تاکید بر اینکه اصلاح قیمت انرژی با حمایتهای مستمر باید صورت گیرد، گفت: پرداخت یارانه به صورت نقدی از روشهای ارجح حمایتی بود. در گام های بعدی نیز اگر اجرای هدفمندی یارانه ها ادامه داشته باشد باید روش نقدی را ادامه دهیم، در غیر این صورت بهبودی در روش جینی نمی توانیم مشاهده نماییم.
بورس پس از هدفمندی
فرزین در مورد آثار اجرای طرح بر تولید و انتقاداتی که نسبت به این موضوع صورت می گیرد، گفت: عده ای معتقدند که اجرای قانون شرایط تولید را سخت کرد، بر این اساس ما سبدی از 211 شرکت بورسی انتخاب و مورد بررسی قرار دادیم.
وی گفت: گزارش عملکرد و صورتهای مالی 6 ماهه ابتدای سال جاری و بعد از اجرای هدفمندی نشان می دهد که این واحدها 15 درصد ارزش تولید داخل دارا هستند، در عین حال میزان فروش آنها با رشد 27 درصدی و سودشان با رشد 11 درصدی مواجه بوده است، در مجموع شرایط بازار برای آنها بهتر شده است. این بررسی ها نشان می دهد 15 درصد ارزش تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به این شرکت هاست .
فرزین گفت: در زمانی که قانون هدفمندی آغاز شد شاخص بورس 18 هزار واحد بود که در حال حاضر با رشد 30 درصدی به 24 هزار واحد رسیده است. البته همزمان با اجرای قانون انرژی در دنیا گران شده است.
می‌گفتند تورم 50 تا 500 درصد می‌شود
وی گفت: بیش از اجرای قانون، در خارج از دولت از تورم 50 تا 500 در صدی برآورد می شد اما در دولت معتقد بودیم که مدلهای ما این پیش بینی ها را ندارد و مدلهای ما تورم بین 10 تا 25 درصد را نشان می داد.
وی ادامه داد : درزمان آغاز اجرای این طرح، تورم نقطه به نقطه 10 درصد بود و تا اواسط خرداد این روند افزایشی بود و پس از آن تورم نقطه به نقطه دچار نوسانات فصلی شد و شوک هایی مثل وضعیت بازار ارز در آن تاثیرگذار است، به عبارت دیگر در اواسط خرداد ماه تورم ناشی از اجرای طرح خود را خالی کرد.
رئیس ستاد هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: تورم آبان که آخرین تورم اعلام شده، معادل 19.8 درصد است که اگر شوک جدیدی به اقتصاد وارد نشود در پایان سال پیش بینی می شود که به 21.6 درصد برسد.
وی گفت: شوک دیگری که به اقتصاد کشور و تجارت خارجی وارد شد، افزایش قیمت واردات بود که با افزایش 36 درصدی همراه شد که آثار تورمی در اقتصاد کشور دارد.
فرزین گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها با رشد صادرات مواجه بودیم به طوری که حجم صادرات غیر نفتی 10 درصد و ارزش آن 17.2 درصد رشد کرده و صادرات تحت تاثیر طرح کاهش نیافته است اما واردات تحت تاثیر تحریمها بوده اما با این حال با افزایش هزینه و قیمت مواجه نبودیم و اما روی تورم تاثیر گذار است و ارزش واردات ایران نیز 2.6 درصد رشد کرده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

غضنفری :
قیمت حامل‌های انرِژی بخش تولید فعلا افزایش نمی‌یابد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح اقدامات یک ساله هدفمندی یارانه ها در حوزه تجارت، صنعت و معدن، گفت: قیمت حامل‌های انرژی در این بخش تا زمان اجرای فاز دوم هدفمندی تغییر نخواهد داشت و حمایت‌ها همچنان ادامه می‌یابد.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی غضنفری صبح امروز در همایش اولین سالروز اجرای قانون هدفمندی یارانه با تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت، معدن و تجارت، گفت: در شرایطی که تحریمها و بحران مالی جهانی به حداکثر رسیده بود و همه کشورها به دنبال افزایش یارانه های پرداختی به بخشهای مختلف بودند، قانون هدفمندی یارانه ها در کشور ما اجرا شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مراقبت از فضای عمومی کشور و جلوگیری از تورم مضاعف دو موضوع مهمی بودند که دنبال کردیم و در این زمینه ها مصوبه های مختلفی نیز اخذ شد.
غضنفری با تاکید بر اینکه دغدغه قیمت انرژی از مهمترین مسائل و مشکلات بحث هدفمندی یارانه ها بوده است، افزود: راهکاری که در خصوص حمایت از تولید در نظر گرفته شد، واگذاری امور به خود اصناف و نان به خبازان بود و در این رابطه دولت نقش نظارتی را بر عهده گرفت.
وی خاطر نشان کرد: همچنین به دنبال کاهش هزینه های تمام شده رفتیم و در حوزه صنعت، معدن و تجارت 500 هزار ساعت کار برای بررسی ابعاد مختلف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها انجام شد.
غضنفری با اشاره به اینکه ذخیره سازی کالاهای اساسی در 3 سطح کالاهای استراتژیک، ملی و استانی انجام شد از مشارکت 80 شرکت مباشر و ارائه 950 میلیارد تومان تسهیلات در این باره سخن گفت و افزود: در بخش آرد و نان مسائلی مطرح شده بود که بر عدم تغییر یارانه ها در بخش آرد و نان حکایت داشت و ما در این بخش با احتیاط بیشتری وارد شدیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از انجام 150 پروژه نظارت و بازرسی و 8.2 میلیون بازرسی و بررسی 440 هزار گزارش مردمی اشاره کرد و از تشکیل 650 هزار پرونده سخن گفت.
غضنفری با اشاره به اینکه در خصوص تامین گازوئیل، گاز و برق حوزه صنعت، معدن در حال حاضر کار با قیمتهای ترجیحی دنبال می شود، از اجرای تمام بسته های حمایتی در بخش تولید خبر داد.
وی همچنین از درنظر گرفتن 400 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی‌های کوچک، یک میلیارد دلار برای بازسازی‌های بزرگ با تائید رئیس جمهور خبر داد و گفت: قیمت گازوئیل و سایر حاملها تا زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به شکل فعلی دنبال خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از 27.4 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در 8 ماهه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد و با اشاره به رشد 33.9 درصدی بی سابقه در این بخش، گفت: رشد سرمایه گذاری در صنعت و معدن طی 6 ماه پس از هدفمندی یارانه ها 12 درصد و رشد تولید در بخشهای مختلف نیز بین 5 تا 30 درصد بوده است، همچنین محصولات فولادی 12.3 و سیمان نیز 14.2 درصد رشد داشته است.
 
بالا