• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یارانه ها ؛ آخرین اخبار و مباحث

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

خلیلیان اعلام کرد
کاهش 18 درصدی واردات محصولات کشاورزی/ کشاورزی یکسال پس از هدفمندی
وزیر جهادکشاورزی از کاهش 18 درصدی واردات محصولات کشاورزی در مدت 8 ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، واحدهای تولیدی از ظریفت خالی خود استفاده کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان امروز در همایش اولین سالروز اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها با حضور رئیس جمهور در تهران گفت: در پایان سال گذشته شرایط خشکسالی شدیدی را پشت سر گذاشتیم و در اکثر استانها بارندگی بسیار کم بود و با این ویژگی‌ها و شرایط هدفمندی یارانه‌ها آغاز شد. وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه قرار بود با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اصلاح قیمت‌های انرژی انجام شود، افزود: بسیاری در آن زمان تصور می‌کردند که با اجرای طرح، بخش کشاورزی رو به تعطیلی می رود اما پس از گذشت یک سال از اجرای قانون مشخص شد که بخش کشاورزی شرایط مذکور را پشت سر گذاشته و هدفمندی را به فرصت تبدیل و نیازهای کشور را تامین کرده است. وی عنوان کرد: ‌در مدت 8 ماهه ابتدای امسال میزان واردات محصولات کشاورزی 18 درصد کاهش یافته و شاهد جهش قیمت محصولات کشاورزی نبودیم و در عین حال با افزایش تولید مواجه شدیم. خلیلیان بیان کرد: پیش از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بسته‌های حمایتی کوتاه و بلندمدت برای بخش کشاورزی آماده شده بود. وی به اختصاص وام تامین نقدینگی سوخت در زمان آغاز اجرای طرح برای بخش کشاورزی خبر داد و افزود: این وام به صورت قرض‌الحسنه و بدون توجه به بدهی کشاورزان به بانک‌ها پرداخت شد. این عضو کابینه دولت گفت: آنچه با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش کشاورزی اتفاق افتاد، این بود که واحدهای تولیدی از ظرفیت‌های خالی خود استفاده کردند. وی با اشاره به شرایط فعلی بخش‌های مختلف اقتصادی کشور نظیر واحدهای دامداری، تولید شیر و ... گفت: شرایط برای واحدهای تولیدی شیر در حال حاضر مطلوب است، این در حالی است که قبل از اجرای طرح عنوان می‌کردند که این واحدها در حال تعطیلی هستند اما این واحدها با گذشت یکسال از اجرای قانون همچنان برقرار هستند، این در حالی است که واحدهای جدید تولید شیر هم به بهره برداری می‌رسند. وی با تاکید بر اینکه طرح هدفمندی به دنبال افزایش بهره وری است عنوان کرد: وظیفه ذاتی وزارت جهاد برای تحقق همین امر تعریف شده است. خلیلیان اظهار امیدواری کرد که ظرف 3 الی 5 سال به کشاورزی پیشرفته در اقتصاد برسیم که هم نیازهای اقتصادی را تامین کند و هم اینکه توسعه صادرات کسب درآمد بیشتری برای کشاورزان داشته باشد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

مرادی :
74 میلیون ایرانی یارانه می‌گیرند/ کسری بودجه هدفمندی صحت ندارد
مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با هیچ گونه کسری بودجه‌ای مواجه نیستیم، گفت: 22 میلیون و 7 هزار خانوار - 74 میلیون نفر- یارانه نقدی می‌گیرند.
به گزارش خبرنگار مهر، بهروز مرادی امروز در همایش اولین سالروز اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها با بیان اینکه تاکنون پرداخت نقدی یارانه به خانوارها در ده مرحله اجرا شده است، گفت: 22 میلیون و 7 هزار خانوار یارانه نقدی دریافت می کنند.
مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها تعداد جمعیتی که از یارانه نقدی بهره مند می شوند را 74 میلیون نفر عنوان کرد و افزود: در سال گذشته براساس نسبت پرداخت یارانه، 50 درصد باید به مردم، 20 درصد سهم دولت و 30 درصد بر اساس ماده 8 اختصاص می‌یافت.
وی ادامه داد: دولت از 20 درصد سهم خود در سال گذشته و همچنین 20 درصد سهم خود در سال جاری گذشت، به عبارت دیگر از منابع هدفمندی یارانه ها بهره مند نشد و برداشتی نکرد.
مرادی با اشاره به اینکه تعهد پرداخت ما به دولت و مردم و بخشهای تولیدی 40 هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: تا پایان سالجاری، 40 هزار میلیارد تومان پرداختی خواهیم داشت.
وی با تأکید بر اینکه کسری بودجه 8 هزار میلیارد تومانی یا 15 هزار میلیارد تومانی مطرح می شود به هیچ وجه صحت ندارد، گفت: فاز اول هدفمندی یارانه ها تاکنون اجرا شده و پیشرفته رفته است.
به گفته مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها، بیش از 70 هزار میلیارد تومان یارانه در اقتصاد کشورمان وجود دارد. هیچ سازمانی از ما طلبی ندارد و حتی ما از سازمانها طلبکار هستیم.
وی شرکت برق را از شرکتهای خوش حساب عنوان کرد که با شرکت پالایش و پخش و برق و گاز مشکلی نداریم، افزود: تنها با شرکت آبفا به مشکلاتی برخورد کرده ایم، بنابراین باید نگاهی به مدیریت درونی این سازمان صورت گیرد.
مرادی ادامه داد: تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت آب درآمد 3 روز سازمان هدفمندی یارانه ها را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که این بخش وقت ما وزراء، نمایندگان رئیس جمهور و سایر مسئولان را بسیار به خود اختصاص داده است.
وی بودجه سازمان هدفمندی یارانه ها را 57 هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: 40 هزار میلیارد تومان سهم دولت و مردم و 10 هزار میلیارد تومان به ماده 8 اختصاص می‌یابد که از رقم 10 هزار میلیارد تومان، 4 هزار میلیارد تومان جبران زیان خدمات شرکتهای دولتی است، در عین حال 6 هزار میلیارد تومان نیز باید هزینه شود.
وی ادامه داد: تاکنون 6 هزار و 683 میلیارد تومان تا به امروز پرداخت کرده ایم، یعنی بیش از تعهداتمان. مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به برنامه های حمایت از تولید خواستار تقدیر از استانداران، فرمانداران و ستادهای هدفمند یارانه‌های استانها توسط معاون اول رئیس جمهور شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

دیگر کتم را درنمی‌آورم /
اخبار خوش یارانه‌ای دولت اعلام شد/ زمان اجرای فاز جدید هدفمندی
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به موقع اعلام می‌شود، اخبار خوش هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید شمس الدین حسین امروز در حاشیه همایش اولین سالروز اجرای هدفمند سازی یارانه ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها گفت: زمان اجرای فاز دوم در همان زمانی که اجرا شود، اعلام خواهد شد. وی با بیان اینکه امکان ذاتی و عملی افزایش قیمت به هر حال وجود دارد، افزود: مگر می شود فازی از هدفمندی یارانه ها اجرا شود اما افزایش قیمت صورت نگیرد. حسینی تاکید کرد: اخبار و دستاوردهای اعلام شده در روز جاری در مورد عملکرد یک ساله قانون هدفمندی یارانه ها همان اخبار خوشی است که پیش از این اعلام شده بود. سخنگوی اقتصادی دولت با تقدیر از نقش رسانه های گروهی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: من هیچ گاه دغدغه نقد کردن اجرای قانون توسط رسانه ها را ندارم. وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در مقطعی اززمان اعلام کردم که حاضرم کت خود را در بیاورم و ماشین هدفمند‌کردن یارانه ها را هل دهم تا این گردونه به چرخد اما هم اکنون احساس می کنم تنها این ماشین نیاز به کمی هل دادن دارد و نیاز به در آوردن کت نیست. وی با بیان اینکه تمام بخش های اقتصادی در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها دولت را یاری کردند این سئوال را مطرح کرد که آیا جایز است دولت به بخش نفت گاز یارانه بدهد اما این فرآورده به خارج از کشور قاچاق شود؟ حسینی ادامه داد: در حالیکه دولت به بخش گندم یارانه می پردازد اما تولیدات و محصولات این بخش به دست مردم نمی رسد و توسط قشر بسیار محدودی محصولات و یارانه این بخش قاچاق می شود. سخنگوی اقتصادی دولت با طرح این سئوال که آیا کاهش 26 درصدی مصرف انرژی خبر خوشی نیست، گفت: کاهش واردات فرآورده های نفتی به حد صفر رسیده است. آیا این موضوع خبر خوشی محسوب نمی شود؟ وی گفت: اگر روند مصرف فرآورده های نفتی حتی بعد از صدور کارت سوخت ادامه پیدا می کرد امسال باید 8 میلیارد دلار سوخت وارد کشور می کردیم. وزیر اقتصاد همچنین در بخش دیگری از سخنانش به افزایش قیمت گندم از 7 تومان به 350 تومان و در فاز بعدی به 400 تومان اشاره کرد و گفت: آیا قیمت نان با این روند 40 برابر شد؟ این در حالی است که منفعت این امر وارد اقتصاد ملی شد. حسینی ادامه داد: در بخش انرژی نیز همین وضعیت را داریم به ویژه مشکلاتی در بخش نفت و گاز داریم، زیرا بخش قابل توجهی از آن به دست قاچاقچیان می رسد نه مردم. وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: من یارانه نقدی نمی گیرم و قصد دریافت آن را نیز ندارم.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13900929001166http://www.farsnews.com/mail.php?nn=13900929001166

یک استاد دانشگاه:
سالی 4 هزار میلیارد تومان یارانه نان می‌دادیم ولی همه ناراضی بودند

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه در همایش نخستین سالگرد هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه یارانه نان از زمان ناصرالدین‌ شاه وجود داشته گفت:‌ این رقم از ۱۲۰۰ تومان در روز به ۱۲میلیارد تومان افزایش یافته است.

67551_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بخشی عضو هیئت علمی دانشگاه در همایش سالگرد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت‌: نخستین بار در سال ۱۲۸۶ به دستور ناصرالدین‌ شاه روزانه ۱۲۰۰ تومان یارانه برای نانوایی‌های تهران اختصاص پیدا می‌کرد که درحال حاضر این رقم به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: با وجود پرداخت یارانه سنگین برای نان اما همه گرفتار بودند و دولت در کار اجرایی گسترده سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون تن گندم کشاورزان را خریداری و به کارخانه‌های آرد تحویل می‌داد و آرد آن را نیز بین ۶۳ هزار نانوایی کشور تقسیم می‌کرد.

این استاد دانشگاه افزود: سالانه بیش از ۴ هزار میلیارد یارانه آرد و نان در کشور پرداخت می شد اما از طرفی نانواها ناراضی بودند مردم در صف، کیفیت نان کاهش یافته بود و باورهای غلطی در ذهن شکل گرفته بود که نان خشکی برای مصرف گاوداری‌ها استفاده می‌شد.

وی گفت: دولت کار بزرگی اجرا کرد و بهتر است کار خرید گندم و تبدیل به آرد را به مردم واگذار کند.

بخشی با بیان اینکه ۸۰ تا ۱۰۰ نوع واریته گندم در کشور کاشته می‌شود، گفت: در استرالیا که بزرگترین صادرکننده گندم است تنها ۵ واریته کشف می‌شود و ما نیز باید تعداد واریته‌های گندم را محدود کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: بهترین نظارت و کیفیت گندم و نان از سوی مردم انجام می‌شود و دولت باید آگاهی مردم را افزایش دهد.
انتهای پیام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران؛
زمان اجرای فاز دوم هدفمندی اعلام نمی‌شود/ثروتمند نیستم ولی یارانه نمی‌گیرم

خبرگزاری فارس:وزیر اقتصاد با بیان اینکه به دلیل قابلیت ذخیره سازی حاملهای انرژی زمان اجرای مرحله دوم افزایش قیمت‌ها را اعلام نمی‌کنیم، گفت: جزو ۵ درصد ثروتمند جامعه نیستم اما یارانه نقدی نمی‌گیرم.

13900908144457_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس؛ سید شمس‌الدین‌حسینی در حاشیه همایش هدفمند‌کردن یارانه‌ها در جمع‌ خبرنگاران اظهار داشت: بارها تاکید کرده‌ایم رسانه‌های گروهی در اجرای قانون همکاری لازم را داشته‌اند و اگر انتقاد‌ها مطرح می‌شود، حداقل حکم آن این است که مجریان را به اجرای بهتر قانون حساس‌تر می‌کنند.
وی افزود: دولت برای گندم و نان یارانه زیادی پرداخت می‌کرد اما چیزی به دست مردم نمی‌رسید و با اصلاح قیمت نان در این مدت ۲۶ درصد در مصرف آن صرفه‌جویی شده‌اند.
وزیر اقتصاد ادامه داد: در بخش بنزین اگر مصرف به همین شکل ادامه می‌یافت، امسال باید ۸ میلیارد دلار بنزین وارد می‌کردیم، اما هم اکنون امکان صادرات وجود دارد و همه اینها اقدامات و خبرهای خوبی است که باید برای مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه بنده شخصا از اجرای قانون نفعی نمی‌برم، بیان کرد: بنده یارانه دریافت نمی‌کنم اما شامل ۵ درصد ثروتمند جامعه که آقای پژویان مطرح کردند هم نیستم ولی جزو ۲۰ درصد هستم.
خبرنگار فارس از وزیر اقتصاد پرسید نظر شما راجع‌به گزارش کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس چیست؟
حسینی پاسخ داد: بخش اول گزارش مجلس واقع‌بینانه است و به علمی‌بودن این طرح اشاره شده و آمده است که دولت بر تورم فائق آمده است.
وی تصریح کرد: در این گزارش به بهبود توزیع درآمد به عدالت اجتماعی اشاره شده است.
حسینی افزود: در بخش دوم گزارش عنوان شده که بخشی از اجزاء قانون اجرا نشده که علت آن عدم امکان اجرا برای دولت است و بخش دیگر هم اختلاف تفسیر از قانون وجود دارد.
حسینی در همین باره گفت: اگر برای گازوئیل قیمت ۱۵۰ و 350 تعیین شده باز هم منابع یارانه‌ای پرداخت می‌شود. بنابر این به نظر می‌رسد برداشت‌های متفاوت از قانون وجود دارد. ولی ما خود را ملزم به گفت‌وگو و تبادل نظر با کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس می‌دانیم.
وزیر اقتصاد در پاسخ سؤالی در خصوص تغییر زندگی مردم با اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها براساس مطالعاتی که ما و همچنین آقای پژویان انجام داده‌ است،طبقات بالای درآمدی افزایش هزینه بیشتر و طبقات پایین افزایش هزینه کمتری داشته است.
وی افزود: تغییر سطح زندگی مردم با توجه به واکنش و رفتار آنها و میزان صرفه‌جویی متفاوت بوده است.
وی ادامه داد: براساس این مطالعات 80 درصد از خانوارها بازتوزیع یارانه‌ها هزینه‌های آنها را پوشش داده است.
حسینی در خصوص اجرای فاز دوم اجرای قانون هدفمند یارانه‌ها گفت: با مطالعاتی که در دبیرخانه طرح تحول اقتصادی و کار گروه انجام می‌شود به این نتیجه رسیدیم که سال اول نباید قیمت‌ها تغییر داده شود و تاکنون هم به این تصمیم پایبند بوده‌ایم.
وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: برای ارزیابی چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت طرح امکان افزایش مجدد قیمت‌ها در یک سال وجود ندارد.
وی افزود: سناریو‌های مختلفی در حال بررسی است که اصلاح قیمت، بازتوزیع درآمدها و شیوه اجرا در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما با توجه به قابلیت ذخیره‌سازی این حامل‌های انرژی اصولا زمان اجرای فاز دوم اعلام نمی‌کنیم.
انتهای پیام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

بهمنی :
بار تورمی هدفمندی یارانه‌ها کنترل شد
رئیس کل بانک مرکزی یکی از اقدامات اساسی همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را کنترل بار تورمی اجرای این قانون اعلام کرد و گفت: گسترش استفاده از ابزارهای نوین بانکی از دستاوردهای اجرای قانون بود.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی امروز در همایش اولین سالروز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: **** بانکی در زمان آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در آماده باش کامل به سر می برد. رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نیاز عموم مردم به نقدینگی در سطح استانها توسط ما برآورد شده بود، گفت: نقدینگی مورد نیاز در اجرای قانون به بهترین نحو تأمین شد. به گفته وی، در هر زمان برآوردهای ترافیک محتمل بر شبکه های بانکی و زیرساخت های بانکی مشخص شده بود، بنابراین حضور شبانه روزی کارمندان و پیمانکاران و **** بانکی به بالاترین حد خود رسیده بود. بهمنی با اشاره به همزمانی برداشت یارانه های نقدی با پرداخت حقوق، پرداخت قبوض و پرداخت های مستمری بگیران و مراجعه 20 میلیون مشتری شبکه بانکی، عنوان کرد: با توجه به این امر در ابتدای هر ماه با اوج ترافیک مراجعه به بانکها مواجه می شدیم. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها با 118 میلیون تراکنش در یک روز مواجه بودیم ، گفت: این درحالی است که تنها 3 یا 4 مورد گزارش از سراسر کشور داشتیم. بهمنی از تشکیل ستادهای هدفمندسازی یارانه ها در بانکها و بانک مرکزی و دولت در همان زمان خبر داد و گفت: در آن زمان با افزایش میزان نقدینه خواهی مردم مواجه شدیم. وی گفت: در یکی از این سفرها جهت شرکت در اجلاس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از من دلیل موفقیت اجرای قانون را سئوال کردند که من پاسخ دادم، دلیل این امر همکاری و هماهنگی بین دولت و مردم بود. رئیس کل بانک مرکزی، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در یک سال گذشته را از مهمترین اصلاحات ساختاری ایران عنوان کرد و گفت: این طرح بزرگترین طرح اصلاح ساختار کشور بود. وی یکی از اقدامات اساسی همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، کنترل بار تورمی اجرای آن اعلام کرد و گفت: گسترش استفاده از ابزارهای نوین بانکی از دستاوردهای اجرای قانون بود. بهمنی با اشاره به تصحیح اصلاح نسبی قیمتها در اقتصاد، اصلاح الگوی مصرف داخلی کشور، کاهش نیاز به واردات و کنترل قاچاق سوخت در نیتجه اجرای این قانون، گفت: با اجرای طرح، با کاهش هزینه ارزی مواجه بودیم. رئیس بانک مرکزی اصلاح الگوی توزیع درآمد و ضریب جینی و بهبود و تعادل بین توزیع درآمدها از دیگر دستاوردها دانست.
 

nasimparsi

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,183
لایک‌ها
124
یارانه های پارسال 40 هزار تومن بود. باتوجه به تورم 30% امسال این 40 هزار تومن چقدر ارزش داره؟ سال دیگه ارزشش چقدر می شه؟...
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
در جشن یکسالگی یارانه ها:

رئیس جمهور نیز در این همایش ، اجرای قانون هدفمندی را اثبات کننده توانمندی کشور و مدیریت اقتصاد برای انجام دادن کارهای بزرگ دانست .

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه بخشی از مخالفت ها در اجرای این قانون ، از ضعف در خودباوری و اعتماد به نفس ناشی می شد ، گفت : به همین علت بود که این طرح ، در 30 سال گذشته ، با وجود مطرح شدن ، اجرایی نشد .


وی با بیان اینکه مراکز جهانی سیاست گذاری و برنامه ریزی ، زبان به تمجید مدیریت این کار بزرگ اقتصادی باز کردند ، گفت : بیش از 100 کشور در مراودات و مذاکرات ، از ما نظر مشورتی و کمک به برنامه ریزی اقتصادی تقاضا می کنند .


وی با بیان اینکه اجرای قانون یارانه ها ، ایران را مصرف کننده صرف نظریه ها و تجربیات دیگران ، به مرجع تبدیل کرد ، تصریح کرد : هر چه از اجرای این طرح بگذرد ، اهمیت این طرح و جایگاه آن ، بیشتر نمایان خواهد شد .
========================
حذف 3 میلیون خانوار از چرخه یارانه ها در مرحله دوم هدفمندسازی

اگه هر خانوار 3 نفر فرض کنیم(پدر و مادر و یک فرزند)
3*3000000=9000000
نود میلیون نفر
پس کی یارانه میگیره؟!
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
میشه 9 میلیون نفر دانشمند
به ریال گفتم و شما به تومان
یادم نبود چهار صفر حذف میشه
میشه نهصد نفر
:lol: :lol: :lol:
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معمارنژاد در گفت‌وگو با ايسنا:
تسهيل شرايط تجارت براي بازرگانان، گام موثري در اجراي هدفمندي يارانه‌ها بود
wh120-88.jpg
گمرك با كاهش هزينه‌هاي فعالان اقتصادي و واحدهاي توليدي به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها كمك كرد.
عباس معمارنژاد ـ رييس كل گمرك ايران ـ در حاشيه همايش اولين سالروز اجراي هدفمندسازي يارانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، ‌درباره جايگاه گمرك در اجراي موفق طرح هدفمندي يارانه ها گفت: همين كه گمرك توانست شرايط تجارت را براي تجار و بازرگانان تسهيل كند و بسياري از هزينه‌هاي فعالان اقتصادي و واحدهاي توليدي را كاهش بدهد در هدفمندي يارانه‌ها موثر بوده است.
وي با اشاره به اثرات مثبت اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها پس از گذشت يكسال گفت: اقدام گمرك دركاهش زمان انجام تشريفات گمركي به كاهش قيمت تمام شده منجر شد كه اين امر اثرات مثبتي را به دنبال داشته است.
معمارنژاد همچنين به طرح آمايش سرزمين گمرك اشاره و خاطرنشان كرد: اين طرح در حال مطالعات انجام شده است و تا پايان سال نهايي خواهد شد.
انتهاي پيام

 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
احمدی نژاد در جشن یکسالگی حذف یارانه‌ها، شیرینی داد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، مراسم یک سالگی برنامه حذف یارانه ها را با حضور تعدادی از وزرا و توزیع شیرینی در ساختمان سابق مجلس جشن گرفت
:lol: :lol: :lol:
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رییس جمهوری در جمع پرشور مردم ورامین
[h=1]گام دوم هدفمندی یارانه ها امسال اجرایی می شود/ ایران سال آینده در زمره صادركنندگان اصلی بنزین[/h]
[h=2]تهران- رییس جمهوری با بیان این كه دولت در صدد است در دو سه گام دیگر همه یارانه ها را در اختیار مردم قرار دهد، گفت: ان شاء الله همین امسال گام دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا می كنیم و حق مردم را به جیب آنها واریز می كنیم.[/h]
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در ادامه برنامه های چهارمین سفر استانی دولت به استان تهران در جمع پرشور مردم ورامین در ورزشگاه تختی این شهر افزود: اعتقاد من این است و ان شاء الله به این سمت حركت می كنیم كه ظرف دو سه گام دیگر، همه یارانه ها را در اختیار مردم قرار بدهیم كه مردم خود در رابطه با حق خود تصمیم بگیرند و تجربه نشان داده است كه مردم بهتر تشخیص می دهند كه آن را چگونه هزینه كنند.

** هشدار به التهاب آفرینان
رییس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اقدامات عده ای در مخالفت با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: آنها با بهانه های گوناگون، جوسازی و تبلیغ می كردند تا ملت را از این كار بزرگ منصرف كنند.
رییس جمهوری با بیان این كه این عده تلاش كردند تا فضای كشور را ناامن و متلاطم جلوه دهند تصریح كرد: آنها می خواستند با ایجاد التهاب و نگرانی و برهم زدن ثبات اقتصاد كشور، به سوء استفاده پرداخته و جیب های خود را پر كنند و رفتارهای طبیعی اقتصادی مردم را دچار خدشه كنند و با دلال بازی به مردم ضربه بزنند.
احمدی نژاد با هشدار به التهاب آفرینان و شایعه پراكنان ادامه داد: از سوی دیگر، آنها در تلاش بوده اند كه مانع ادامه حركت، تكمیل طرح های تحولی و پیشرفت ملت ایران شوند.
رییس قوه مجریه ادامه داد: همه هوشیار باشند، بسیاری شایعه ها ساخته و پرداخته این گروه است، آنها به دنبال ایجاد تلاطم در بازار هستند اما به مردم اطمینان می دهم كه هیچ مشكلی نداریم و اگر در هر نقطه كشور مشكلی پیش آید مردم را در جریان می گذاریم و برای حل آن مشكل از مردم كمك خواهیم گرفت اما به لطف خدا هیچ مشكلی وجود ندارد.
وی خطاب به ملت ایران تاكید كرد: همه باید در مقابل این شایعات هوشیار باشیم، اتفاق خاصی نیفتاده و اقتصاد كشور با ثبات و آرام است.
رییس جمهوری با دعوت از مردم به هوشیاری در این زمینه خاطرنشان كرد: از ملت عزیز ایران استدعا دارم به این حرف ها توجه نكنند چرا كه ما زندگی معمول و با آرامش خودمان را داریم.
وی تاكید كرد: اگر خبر ویژه یا مشكلی بود اول كسی كه مردم را در جریان خواهد گذاشت خود دولت است.
رییس قوه مجریه با بیان اینكه در كشورهیچ چیز كم و كسر نیست و همه انبارها پر است، در خصوص ذخایر ارزی و طلا گفت: ذخایر ارزی ما آنقدر زیاد است كه در طول تاریخ چنین ذخایر ارزی در كشور وجود نداشته است.
وی ادامه داد: ذخایر طلای كشور هم هیچ گاه تا این حد زیاد نبوده است كه اگر حتی به آن اضافه هم نشود، تا 15 سال طلا برای مصرف كشور در اختیار داریم.

** تبدیل ایران به صادركننده عمده بنزین، دستاورد بزرگ هدفمندسازی یارانه ها
رییس جمهوری كه یك سال پس از آغاز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها سخن می گفت، خاطرنشان كرد: هوشمندی و تعهد مردم در اجرای این قانون، باعث شد به دستاوردهای بزرگی دست یابیم.
وی صرفه جویی ناشی از اجرای این قانون در مصرف سوخت از جمله بنزین را به عنوان یكی از دستاوردهای مهم یادآور شد و گفت: ایران سال آینده در زمره صادركنندگان اصلی بنزین در جهان قرار می گیرد كه تمام درآمد آن را برای ملت و ساختن كشور صرف خواهیم كرد.
احمدی نژاد تصریح كرد كه اگر قانون هدفمندسازی یارانه ها اجرا نمی شد، باید 15 میلیارد دلار از منابع كشور برای واردات بنزین به دیگر كشورها پرداخت می شد اما امروز این مبلغ در خدمت سازندگی كشور است و همچنین صادرات بنزین را نیز آغاز كرده ایم.
رییس قوه مجریه از كاهش فاصله طبقاتی در جامعه به عنوان دستاورد دیگر اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها نام برد و یادآور شد: جمعی از مردم به نیازهای اولیه محتاج بودند و در نقطه مقابل، افرادی 30 یا 40 برابر آنان از یارانه ها استفاده می كردند كه امروز مقداری فاصله ها كاهش یافته است.
وی ابراز امیدواری كرد كه با اجرای كامل قانون هدفمندسازی یارانه ها فاصله طبقاتی در كشور به حداقل برسد و هر كس حق خود را از یارانه ها در جیب خود داشته باشد.
ادامه دارد...
 

Mehraɴ

Registered User
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,053
لایک‌ها
40
محل سکونت
Tehrun
برای یادآوری مجدد:
احتمال حذف نزديک به ۲۰ ميليون نفر از دريافت يارانه نقدی


غلامرضا مصباحی‌مقدم در همایش ملی اولین روز سالگرد هدفمند سازی یارانه‌ها با بیان این موضوع که این طرح بعد از یکسال موفقیت‌آمیز بوده است اما همچنان دارای نواقص بسیار زیادی است اظهار داشت: برای اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها باید حمایت تولید در دستور کار قرار بگیرد و وجوه مدیریت‌شده و یا کمک‌هایی که از صندوق توسعه ملی برای این کار در نظر گرفته شده اجرایی شود. وی همچنین به پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم اشاره کرد و گفت: بهتر است با بازنگری در این قانون سه دهک بالای جامعه که به لحاظ رفاه اجتماعی و همچنین به لحاظ مالی نیازی به دریافت یارانه ندارند از یارانه نقدی حذف شوند که اگر این امر مقدر شود نزدیک به ۲۰ میلیون نفر حذف خواهد شد. بنابر اظهارات رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس نسبت توزیع بین درآمد ثروتمند و فقیر را حائز اهمیت دانست و گفت: باید یارانه‌ها به صورت غیرنقدی و یا مقداری از آن‌ها تحت پوشش تامین اجتماعی و یا کمک هزینه اجاره خانه و یا برای بیماران خاص هدفمندی شود.

پی اس : اون آقای xms هم که فقط خبر های گل و بلبل میذاره تو تاپیک . بلیط جزیره چنده یه دونه واسش بخرم ؟
 

mohsen25

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
7,716
لایک‌ها
4,116
محل سکونت
Hell
یکی ممکنه بگه این قشر مرفه دقیقا کیا هستن که تعدادشون به 20 میلیون نفر رسیده؟!
 

jomong777

Registered User
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
1,188
لایک‌ها
129
سن
34
محل سکونت
تهران
یعنی سه دهک بالا .
3*7.5
بیش تر از 20 میلیون میشن .
حالا شاید بیش تر از اینا هم حذف کنن .
 

khabaloo

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
2,419
لایک‌ها
603
محل سکونت
My location
مگه کاری داره براش؟ حالا فردا میاد با چاله میدون نیوز مصاحبه میکنه میگه 25 الی 30 میلیون نفر اومد درخواست
دادن که اسمشون از لیست یارانه بگیرها حذف بشه ما هنوز وقت نکردیم . ما نوکر مردمیم. ما ***مردمیم ( آقا اینو چاپ نکن جو گیر شدم)
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
مگه کاری داره براش؟ حالا فردا میاد با چاله میدون نیوز مصاحبه میکنه میگه 25 الی 30 میلیون نفر اومد درخواست
دادن که اسمشون از لیست یارانه بگیرها حذف بشه ما هنوز وقت نکردیم . ما نوکر مردمیم. ما ***مردمیم ( آقا اینو چاپ نکن جو گیر شدم)


وزير اقتصاد: اقشار پردرآمداز دريافت يارانه حذف نمي‌شوند بلکه انصراف مي‌دهند
وزير اقتصاد و امور دارايي با بيان اينکه کسي از دريافت نقدي يارانه‌هاي هدفمند سازي حذف نمي‌شود ، حذف اقشار پردرآمد از فاز دوم هدفمند سازي يارانه‌ها را خود انصرافي ناميد
 
بالا