• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یارانه ها ؛ آخرین اخبار و مباحث

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مصباحي‌مقدم درگفت‌وگوباايسنا:
*20 ميليون ثروتمند از دريافت يارانه‌ها خودداري كنند
*مردم با اختصاص يارانه نقدي به خدمات تامين اجتماعي، مخالفتي ندارند
wh120-85.jpg

رييس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي اجراي جزييات قانون هدفمندسازي يارانه‌ها در مرحله‌ي دوم اجراي اين قانون را كمك بسيار موثري به بهبود شرايط اقتصادي خانواده‌ها و جلوگيري از سقوط آنان به طبقات پايين‌تر اقتصادي دانست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين غلامرضا مصباحي‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: در مرحله‌ي دوم اجراي قانون هفمندسازي يارانه‌ها سه دهك بالاي درآمدي جامعه كه بالغ بر 20 ميليون نفر مي‌شوند بايد از دريافت يارانه‌ها مستثني شوند، چرا كه اين 20 ميليون نفر افراد ثروتمندي هستند كه بايد به ديگران كمك دهند نه اين‌كه يارانه‌بگير باشند.
نماينده‌ مردم تهران در مجلس توجه جدي دستگاه‌هاي اجرايي به اجراي ملايم‌تر اصلاح قيمت‌ها در مرحله‌ي دوم اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها را خواستار شد و افزود: اصلاح 20 درصدي قيمت‌ها در مرحله دوم خواسته برخي نمايندگاني است كه در صورت توجه به آن "هم چوب را خورده‌ايم و هم پياز را" زيرا تغييرات قيمتي بايد كشور را ظرف پنج سال به نقطه هدف برساند. علاوه بر آن درآمد حاصل از اجراي قانون نبايد صرفا به پرداخت نقدي اختصاص يابد.
وي تاكيد كرد: پرداخت نقدي " تقاضا" را افزايش مي‌دهد، بايد كاري كرد تا " عرضه" افزايش يابد."عرضه" از دو طريق افزايش مي‌يابد؛ يا پرداخت يارانه به توليد يا سرمايه‌گذاري يارانه نقدي خانواده‌ها.
رييس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي در اولويت قراردادن نيازهاي درماني، بهداشتي و آموزشي گروه‌هاي هدف را مورد تاكيد قرار داد و افزود: بايد سهم 70 درصدي بيماران از هزينه‌هاي درمان را از طريق يارانه‌هاي نقدي به 30 درصد كاهش داد. در اين صورت خانواده‌ها با حداقل مقاومت از اين كار استقبال مي‌كنند. علاوه بر آن افراد و خانواده‌هايي كه تحت پوشش خدمات تامين اجتماعي و مستمري بگير نيستند، بايد تحت پوشش قرار گيرند. تحت پوشش قرار دادن بيماران صعب العلاج و بيماري‌هاي خاص مطابق با قانون هدفمندسازي يارانه‌هاست.
مصباحي‌مقدم اختيار شيوه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها را با دولتمردان دانست و تاكيد كرد: اختيار شيوه‌ي اجراي قانون با دولت است، ولي در ظرف زماني پنج ساله مورد تاكيد قانون‌گذار. حال كه سال اول اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها سال گذشته بود، بهتر است با يك سال و نيم فاصله، مرحله دوم سال 1391 تعيين شود، به عبارت بهتر اگر تصميم دولت اجراي سه مرحله‌اي قانون هدفمندسازي يارانه‌هاست چه خوب است كه اين هدف طي پنج سال برنامه‌ي پنجم توسعه انجام شود، با اين توضيح كه بين هر مرحله حداقل يكسال فاصله بيندازد.
نماينده‌ي مردم تهران در مجلس تاكيد كرد: چه ضرورتي دارد كه آثار مثبت قانون تحت آثار منفي آن قرار گيرد؟ پس بهتر است به جاي اجراي جهشي قانون هدفمندي كه در مرحله‌ي اول موجب فشار اقتصادي زيادي به مردم شد، با جهش كوتاه‌تري اجرا شود. نبايد نرخ سوخت در سطحي تعيين شود كه در آخر موجب عقب‌نشيني دستگاه‌هاي اجرايي شود. بايد قيمت‌هايي مبنا قرار گيرد كه زمينه‌ي ذهني و عملي مساعدي در جامعه داشته باشد.
رييس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي حداقل قيمت سوخت تا پايان سال پنجم اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها را 95 درصد قيمت فوب خليج فارس دانست و خاطرنشان كرد: هيچ منع قانوني‌ براي بالاتر بودن قيمت سوخت پس از سال آخر اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها وجود ندارد؛ به عبارت ديگر در پايان سال پنجم اجراي قانون هدفمندي، قيمت بنزين و ساير اقلام سوخت مي‌تواند بالاتر از نرخ فوب خليج فارس قرار داشته باشد.
وي با اشاره به قيمت سوخت در سال آينده، گفت: نرخ سوخت در سال 1391 مركب از قيمت فوب خليج فارس و به اضافه ماليات و عوارض و هزينه‌ي انتقال است.
مصباحي‌مقدم ادامه داد: جامعه آمادگي قيمت هر ليتر بنزين هزار توماني را ندارد، از اين رو بهتر است دو نرخي حذف و بنزين ليتري 700 تومان عرضه شود. در اين صورت به سمت يكسان سازي قيمت‌ها خواهيم رفت، علاوه بر آن جا به جايي بنزين از بخش‌هاي يارانه‌اي به بخش‌هاي غيريارانه‌اي بي‌معنا شده و هنوز تا نرخ فوب خليج فارس فاصله وجود دارد.
انتهاي پيام

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با فارس خبر داد
گازوئیل بخش عمده قاچاق را شامل می‌شود/انعکاس فاز دوم هدفمندی در بودجه ۹۱

خبرگزاری فارس: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با گذشت یکسال از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، هنوز گازوئیل بخش عمده‌ای از قاچاق کشور را تشکیل می‌دهد.

13900908145113_PhotoA.jpg

سید شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که لایحه بودجه 91 چه زمانی به مجلس تقدیم می‌شود، گفت: از آقای عزیزی معاون رئیس‌جمهور سؤال شود، البته روزهای گذشته در خصوص بودجه در دولت جلسه برگزار شد و احکام مربوط به ماده واحده بودجه نیز بحث خواهد شد.
وی در مورد این که لایحه بودجه چه زمان به مجلس تقدیم می شود، گفت: وقتی لایحه در دولت تصویب شود، به مجلس ارائه می‌شود، اما فعلا نمی‌توان زمان مشخص برای ارائه لایحه بودجه تعیین کنم.

*انعکاس فاز دوم هدفمندی در لایحه بودجه

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد انعکاس فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه ۹۱ گفت: باید بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه انعکاس پیدا کند، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هم اذعان دارد باید هر سال در لایحه بودجه انعکاس پیدا کند.

*محبت رسانه به هدفمندی بیشتر شود

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه به صورت ویژه در نظر گرفته شده، گفت: بله همین طور است، اما در مورد مقدار بودجه پیش بینی شده برای هدفمندی، گفته‌اند اینها را به شما نگویم.
وی از خبرنگاران درخواست کرد، در مورد هدفمندی یارانه‌ها محبتشان را به دولت بیشتر کنند و خبرهای مثبت بیشتر منتشر کنند.

*عذرخواهی از وزارت نیرو برای پرداخت قبضها

حسینی در مورد گلایه وزارت نیرو مبنی بر پرداخت دیرهنگام پول‌های قبض آب و برق از سوی خزانه گفت: من از آنها عذرخواهی می‌کنم، اما گفته بودم برای انشعاب‌ها حساب جداگانه‌ای برای وزارت نیرو باز شود که ظاهرا این کار در خزانه انجام شده و برای قبض‌ها نیز حساب تمرکز وجوه ایجاد شده بود، اما بالاخره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کار نسبتا بزرگی است و اینهایی که گفته شد، مسئله بسیار کوچکی به شمار می‌رود.
وی تأکید کرد: می‌خواهم بدانم موضوع پرداخت خزانه به وزارت نیرو برای مردم چقدر اهمیت دارد که تاکنون 500 بار پرسیده‌اید و ما هم همین جواب را داده‌ایم.

* صرفه جویی ۱۰میلیارد دلار ظرف یک سال

وزیر اقتصاد در مورد صرفه‌جویی ایجاد شده از هدفمندی یارانه‌ها گفت: در صنعت آب و برق 10 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی از محل هدفمندی یارانه‌ها ایجاد شده یعنی از هزینه‌کرد آن جلوگیری شده و اگر هدفمندی انجام نمی‌شد، باید این رقم سرمایه‌گذاری می‌شد، تا همین تعداد لامپ در کشور روشن می‌شدند.
حسینی با بیان اینکه ما ز یاران چشم یاری داشتیم، از رسانه‌ها خواست صرفه‌جویی هدفمندی یارانه‌ها را به مردم بیشتر معرفی کنند، در عین حال تأکید کرد، منابع کشور به صورت یارانه هنوز در حامل‌های انرژی پرداخت می‌شود.
وی یادآور شد: متأسفانه عده‌ای به عنوان قاچاق سوخت این یارانه‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند.
وزیر امور اقتصادی در مورد گفته معاون اول رئیس‌جمهور که رسانه‌ها ذهن مردم را برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه آماده کنند، گفت: وقتی شکاف قیمتی در حامل‌های انرژی عمیق است یعنی دولت پول مردم را ظاهرا به مردم می‌دهد، ولی عمده آن توسط یکسری قاچاقچی قاچاق می‌شود،در حال حاضر میزان قابل توجهی نفت گاز ( گازوئیل) از طریق مرزها قاچاق می‌شود و رسانه‌ها باید این مسئله را به مردم معرفی کنند.
حسینی افزود: من از رسانه‌ها انتظار دارم بیشتر به دولت کمک کنند.

* کاهش ۶۵درصدی مصرف گندم در یک استان به خاطر حذف قاچاق

وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: در برخی استان‌های مرزی مانند هرمزگان مصرف گندم با واقعی شدن قیمت بین 50 تا 65 درصد کاهش پیدا کرده است، اما آیا مردم آنجا گرسنه مانده‌اند، این گونه نیست، بلکه قاچاق گندم و آرد کم شده است و این مسئله باید به مردم معرفی شود.
وی تأکید کرد: در مصرف گازوئیل نسبت به قبل از هدفمندی صرفه‌جویی خیلی مناسبی انجام شده، اما هنوز بخش عمده‌ای از قاچاق مربوط به گازوئیل است که از مرزها خارج می‌شود.
وی گفت: دولت ظاهرا منابع کشور را به صورت یارانه در حامل‌های انرژی پرداخت می‌کند، اما افراد معدودی این حامل‌ها را قاچاق می‌کنند.
وزیر اقتصاد گفت: برای مقابله با قاچاق مجبور هستیم به وسیله نیروی انتظامی، **** و ارتش با قاچاقچیان مقابله کنیم و هر سال تعدادی شهید می‌شوند.
وزیر اقتصاد گفت: اگر رسانه‌ها مانند روزهای آستانه اجرای هدفمندی یارانه‌ها دولت را حمایت کنند فضا ایجاد می‌شود که فاز بعدی هدفمندی به راحتی اجرا شود.
انتهای پیام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تحقق کامل ره آوردهای قانون هدفمندی یارانه ها نیازمند زمان است


IMAGE634593735876111036.jpeg

تقی پور تصریح کرد: اقتصاد کشورمان نیازمند یک انقلاب و تحول بزرگی است تا در بخشهای مختلف صنعت و تولید، کشاورزی، بازرگانی و حتی در خصوص اصلاح الگوی مصرف به نتایج مثبت و پیشرفتهای قابل توجهی برسیم و این دولت با اهتمام ویژه ای این را دنبال می کند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آستانه یکمین سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: با توجه به عظمت و اهمیت این طرح، یک سال زمان کوتاهی است تا ره آوردها و اهداف این طرح به طور کامل محقق شود.
رضا تقی پور در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: اقتصاد کشورمان نیازمند یک انقلاب و تحول بزرگی است تا در بخشهای مختلف صنعت و تولید، کشاورزی، بازرگانی و حتی در خصوص اصلاح الگوی مصرف به نتایج مثبت و پیشرفتهای قابل توجهی برسیم و این دولت با اهتمام ویژه ای این را دنبال می کند.
وی در خصوص دستاوردهای قانون هدفمندی یارانه ها در طول این یک سال خاطر نشان کرد: اجرای این طرح قطعا در این مدت کوتاه آثار مثبتی به همراه داشته اما نباید انتظار داشت که تمام اهداف در مدت یک یا دو سال محقق شود بلکه این نیاز به یک دوره زمانی 5 تا 6 ساله دارد تا ره آوردهایش را مردم به خوبی لمس کنند.
تقی پور افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای واقعی کردن هزینه های تولید و همچنین فراهم کردن یک فضای رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی نقش موثری دارد و در حال حرکت به این سمت می باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اصلاح الگوی مصرف به عنوان مهمترین دستاورد این قانون تا کنون یاد کرد و گفت: با پرداخت مستقیم یارانه ها به مردم از مصرف بی رویه جلوگیری شد چون قبل از این با ارزان بودن حامل های انرژی، در مصرف اسراف زیادی صورت می گرفت اما حال با مدیریت یارانه ها از سوی مردم و اصلاح الگوی مصرفشان انرژی را بهینه و درست استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: بر اساس گزارشات رسیده، هدفمندی یارانه ها و پرداخت نقدی به مردم موجب شده خیلی از افراد ضعیف و کم درآمد جامعه با مدیریت آن کسب و کارشان را رونق دهند و مشکلاتشان را تا حدودی مرتفع کنند.
تقی پور تاکید کرد: برای تحول در اقتصاد کشور در اوایل کار هستیم و قانون هدفمندی یارانه ها گام نخستی بود که در این راستا برداشته شد و می بایستی این قانون به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود تا آثارش به طور کامل نمایان شود.

 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی

Captain Sparrow

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,323
لایک‌ها
642
محل سکونت
Tortuga Island

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
بیشتر توضیح بدین
آدرس؟
قرار بود در سال دوبار باز بشه( اردیبهشت و یکی آذر ماه)
ولی با کلاه برداریهای کافی نت ها از سادگی برخی افراد

به مراکز پلیس +10 واگذار شد

با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی ( سرپرست قبلی ) و خودتون این کارو انجام میدن
برای ثبت شماره حساب باید به بانک مراجعه کنید
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها خبر داد
۱۰ میلیون نفر از فهرست پرداخت یارانه نقدی حذف می‌شوند:happy:

خبرگزاری فارس:دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه هم اکنون ۷۴ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند،خبر داد: ۱۰ میلیون نفر از دهک‌های بالای درآمدی از پرداخت یارانه نقدی حذف می شوند.

13900730112548_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا فرزین در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به دستاوردهای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: در این مدت مصرف بنزین از 73 میلیون لیتر به 59 میلیون لیتر رسیده، گازوئیل 10 درصد کاهش یافته و همچنین مصرف نفت کوره 36 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: با یک برآورد ساده نشان می‌دهد که در این 11 ماه گذشته 15 میلیارد دلار صرفه‌جویی با اجرای قانون حاصل شده است.
معاون وزیر اقتصاد در خصوص وضعیت عدالت اجتماعی با اجرای این قانون گفت: با پرداخت یارانه نقدی به تمام دهک‌ها با توجه به اینکه دهک اول 320 هزار تومان ماهانه درآمد دارد با پرداخت یارانه نقدی،یک خانوار 4 نفره 56 درصد با افزایش درآمد مواجه می‌‌شود.
وی تصریح کرد: افزایش درآمد دهک دهم حدود 5 درصد بوده که نشان می‌دهد این شیوه پرداخت به عدالت نزدیکتر بوده و مطالعات نشان می‌دهد سهم 40 درصدی دهک‌های پایین از درآمد افزایش یافته است.
وی در خصوص تحقق درآمد ناشی از اصلاح قیمت‌ها و اینکه آیا کسری بودجه‌ای از این محل وجود دارد،گفت: براساس بودجه سال 90 بخشی از منابع از طریق اصلاح قیمت‌ها و بخش دیگر از طریق منابع یارانه در نظر گرفته شده در بودجه بود که تمام پرداخت‌ها در قالب این طرح صورت گرفته است.
فرزین در خصوص افزایش درآمد اقشار کم درآمد بیان کرد: مطالعات کارشناسی و برآوردهای ما نشان می‌دهد که در این مدت 80 درصد از خانوارها وضع بهتری نسبت به قبل دارند و طبقات 9 و 10 قطعا از یارانه‌ها منتفع نشده‌اند.
وی با اشاره به کاهش مصرف آرد و نان در کشور گفت: میزان واردات گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته 97 درصد کاهش یافته زیرا در این مدت در مصرف آرد و نان 26 درصد صرفه‌جویی داشته‌ایم که با توجه به قیمت 75 ریالی آن بخشی از آن قاچاق می‌شد.
وی در خصوص حذف اقشار پردرآمد از پرداخت یارانه گفت: در ابتدا تلاش کردیم که از طریق خوداظهاری اقشار پر درآمد را شناسایی کنیم و به تدریج برخی انصراف دهند.
وی خاطرنشان کرد:در ابتدای اجرای طرح حدود 15 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند که پس از مدتی این تعداد کاهش یافت.
وی بیان کرد: هم‌اکنون 74 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که براساس محاسبات ما افرادی که میزان یارانه نقدی پرداختی 5 تا 10 درصد از درآمد آنها را تشکیل می‌دهد، مشمول پرداخت یارانه نخواهند شد.
به گفته وی میزان افراد حذف شده حدود 10 میلیون نفر خواهد بود که به نظر می‌رسد دهک‌های 9 و 10 مشمول این بخش قرار گیرد.
فرزین درخصوص نحوه حذف اقشار پردرآمد، بیان کرد: در آینده نزدیک از طریق خود انصرافی نامه‌ای به افرادی که نیاز به یارانه ندارد ارسال می‌کنیم که در صورت حذف این افراد میزان یارانه پرداختی به خانوراها افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بخش دوم/معاون وزیر اقتصاد خبر داد
اصلاح همزمان قیمت تمام حامل‌های انرژی در فاز دوم/تصمیمات جدید برای تولید

خبرگزاری فارس: معاون وزیر اقتصاد از اصلاح قیمت همزمان تمام حامل‌های انرژی در فاز دوم خبر داد و با اشاره به تصمیمات جدید برای حمایت از تولید گفت: قیمت نان دیگر افزایش نمی‌یابد.

932798_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا فرزین در گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته با اشاره به افزایش سهم اقشار کم درآمد از درآمد ملی و بهبود توزیع ثروت اظهار داشت: در سال 88 سهم 40 درصد از جامعه از درآمد ملی 16 درصد بود که این سهم هم‌اکنون به 17.27 درصد رسیده و سهم 20 درصد ثروتمند جامعه از 46.3 درصد به 43.95 درصد کاهش یافته که نشان دهنده بهبود گزینه درآمد در کشور است.
*کاهش تورم در ماه‌های آینده

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درمورد کنترل تورم، گفت: به نظر می‌رسد حتی مخالفان این طرح هم اذعان می‌کنند که دولت در کنترل انتظار تورمی موفق بوده است.
وی ادامه داد: تورم نقطه به نقطه تا تیرماه امسال افزایش یافت و پس از آن روند کاهشی به خود گرفت و به نظر می‌رسد تا چند ماه آینده تورم کاهش یابد.
فرزین با اشاره به ذخیره کالا قبل از اجرای قانون گفت: در این مدت هیچ وقت احساس نیاز به عرضه کالاهای ذخیره شده احساس نشد، زیرا مردم به خوبی با طرح همراهی کردند.
وی در خصوص تغییر رفتار تولید کنندگان گفت: اصلاح فرآیند تولید بلند مدت است و همانند خانوارها امکان ندارد که در کوتاه مدت رفتار خود را اصلاح کنند.
دبیر ستاد هدفمند‌سازی یارانه‌ها گفت: در بنگاه‌ها هنوز اصلاح رفتار صورت نگرفته که باید برای تحقق این هدف تا دو سال آینده صبر کنیم، البته در همین مدت مصرف نفت کوره 36 درصد کاهش یافته است و نشان می‌دهد تولید کننده تا حدودی واکنش نشان داده است.
وی در خصوص اجرای فاز دوم در هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: همانطور که در فاز اول همه حامل‌های انرژی همزمان اصلاح شد در گام دوم هم به همین شکل عمل خواهد شد.

*قیمت نان دیگر اصلاح نمی‌شود

فرزین ادامه داد: در بخش نان دیگر نیازی به اصلاح قیمت نیست زیرا قیمت عرضه شده برابر با قیمت تمام شده است.
معاون وزیر اقتصاد افزود: در گام‌های بعدی هم اصلاح قیمت صورت می‌گیرد و مسلما یارانه فعلی که به خانوار پرداخت می‌شود افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: در فاز دوم باید تصمیمات جدیدی برای حمایت از تولید اتخاذ شود که یکی از این حمایت‌ها از طریق **** مالیاتی و اصلاح در مالیات و سیاست‌های اعتباری جدید صورت خواهد گرفت.
فرزین در خصوص قیمت جدید بنزین گفت: در صورت اصلاح قیمت همه حامل‌های انرژی اصلاح خواهد شد و تنها بنزین اصلاح نمی‌شود. تا زمانیکه مطالعات نهایی شد نرخ‌های جدید اعلام می‌شود.
وی تأکید کرد: از مردم درخواست می‌کنم هدفمندی یارانه‌ها را از مراجع رسمی پیگیری کنند زیرا در این مدت اخباری مبنی بر قیمت هزار تومانی بنزین مطرح می‌شود که همه این اعداد را تکذیب می‌کنم.

*رشد 5.5 درصدی اقتصاد در سال 89

فرزین در ادامه این گفت‌وگو در خصوص تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور گفت: در دو سال اخیر تحریم‌ها که به گفته غربی‌ها فلج کننده بوده باز هم مانع از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نشده است.
وی افزود: در همین مدت رشد اقتصادی کشور مثبت بوده و علت عدم اعلام رشد اقتصادی اختلاف نظر بانک مرکزی با برخی دستگاه‌ها بوده که تا یک ماه آینده به طور رسمی نرخ‌های رشد اقتصادی اعلام می‌شود.
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به رشد اقتصادی سال‌های 88 و 89 گفت: برآوردها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی سال 88 بیش از 3.5 درصد بوده در حالیکه رشد اقتصادی دنیا منفی گزارش شده است.

وی افزود: رشد اقتصادی سال 89 براساس برآورد اولیه 5.5 درصد بوده است، این در حالیست که رشد اقتصادی جهانی 5.1 درصد، کشورهای صادر کننده نفت 4.4 درصد و عربستان 4.1 درصد گزارش شده است.
وی در پایان با بیان اینکه فاز دوم هدفمندی در مرحله مطالعات قرار دارد گفت: با توجه به اینکه تجربه فاز اول اجرای این قانون وجود دارد گام دوم با شرایط بهتری نسبت به گذشته اجرا خواهد شد و تلاش می‌کنیم پس از اجرای کامل قانون به تدریج یارانه‌های نقدی را به سمت **** تأمین اجتماعی سوق یابد.
انتهای پیام/م
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها خبر داد
۱۰ میلیون نفر از فهرست پرداخت یارانه نقدی حذف می‌شوند:happy:

خبرگزاری فارس:دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه هم اکنون ۷۴ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند،خبر داد: ۱۰ میلیون نفر از دهک‌های بالای درآمدی از پرداخت یارانه نقدی حذف می شوند.

13900730112548_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا فرزین در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به دستاوردهای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: در این مدت مصرف بنزین از 73 میلیون لیتر به 59 میلیون لیتر رسیده، گازوئیل 10 درصد کاهش یافته و همچنین مصرف نفت کوره 36 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: با یک برآورد ساده نشان می‌دهد که در این 11 ماه گذشته 15 میلیارد دلار صرفه‌جویی با اجرای قانون حاصل شده است.
معاون وزیر اقتصاد در خصوص وضعیت عدالت اجتماعی با اجرای این قانون گفت: با پرداخت یارانه نقدی به تمام دهک‌ها با توجه به اینکه دهک اول 320 هزار تومان ماهانه درآمد دارد با پرداخت یارانه نقدی،یک خانوار 4 نفره 56 درصد با افزایش درآمد مواجه می‌‌شود.
وی تصریح کرد: افزایش درآمد دهک دهم حدود 5 درصد بوده که نشان می‌دهد این شیوه پرداخت به عدالت نزدیکتر بوده و مطالعات نشان می‌دهد سهم 40 درصدی دهک‌های پایین از درآمد افزایش یافته است.
وی در خصوص تحقق درآمد ناشی از اصلاح قیمت‌ها و اینکه آیا کسری بودجه‌ای از این محل وجود دارد،گفت: براساس بودجه سال 90 بخشی از منابع از طریق اصلاح قیمت‌ها و بخش دیگر از طریق منابع یارانه در نظر گرفته شده در بودجه بود که تمام پرداخت‌ها در قالب این طرح صورت گرفته است.
فرزین در خصوص افزایش درآمد اقشار کم درآمد بیان کرد: مطالعات کارشناسی و برآوردهای ما نشان می‌دهد که در این مدت 80 درصد از خانوارها وضع بهتری نسبت به قبل دارند و طبقات 9 و 10 قطعا از یارانه‌ها منتفع نشده‌اند.
وی با اشاره به کاهش مصرف آرد و نان در کشور گفت: میزان واردات گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته 97 درصد کاهش یافته زیرا در این مدت در مصرف آرد و نان 26 درصد صرفه‌جویی داشته‌ایم که با توجه به قیمت 75 ریالی آن بخشی از آن قاچاق می‌شد.
وی در خصوص حذف اقشار پردرآمد از پرداخت یارانه گفت: در ابتدا تلاش کردیم که از طریق خوداظهاری اقشار پر درآمد را شناسایی کنیم و به تدریج برخی انصراف دهند.
وی خاطرنشان کرد:در ابتدای اجرای طرح حدود 15 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند که پس از مدتی این تعداد کاهش یافت.
وی بیان کرد: هم‌اکنون 74 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که براساس محاسبات ما افرادی که میزان یارانه نقدی پرداختی 5 تا 10 درصد از درآمد آنها را تشکیل می‌دهد، مشمول پرداخت یارانه نخواهند شد.
به گفته وی میزان افراد حذف شده حدود 10 میلیون نفر خواهد بود که به نظر می‌رسد دهک‌های 9 و 10 مشمول این بخش قرار گیرد.
فرزین درخصوص نحوه حذف اقشار پردرآمد، بیان کرد: در آینده نزدیک از طریق خود انصرافی نامه‌ای به افرادی که نیاز به یارانه ندارد ارسال می‌کنیم که در صورت حذف این افراد میزان یارانه پرداختی به خانوراها افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/م

آدم میمونه چی بگه

رو که نیست ....@$@$$%^$%^*&$#
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
مدیرعامل اتوبوسرانی کرج: هدفمندی یارانه ها هزینه سوخت اتوبوس ها را 400 درصد افزایش داد


مهر: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها از سوی دولت، گفت: با اجرای این طرح ملی هزینه سوخت اتوبوس های تحت پوشش سازمان اتوبوسرانی در بعضی موارد تا 400 درصد افزایش یافت.

مهرداد کیانی با اشاره به اینکه این میزان افزایش هزینه سوخت که معادل چهار تا پنج برابر هزینه سوخت پیش از هدفمند کردن یارانه ها می باشد، افزود: با اجرای این طرح نرخ سوخت اتوبوس ها از لیتری 16 تومان به 350 تومان افزایش یافت.

وی اظهار داشت: اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها از سوی دولت بار سنگینی را به لحاظ تامین سوخت مورد نیاز اتوبوس ها بر دوش سازمان های حمل و نقل عمومی تحمیل کرد.

کیانی ادامه داد: این موضوع چالش بزرگی را در حوزه سازمانی و بخش خصوصی ایجاد کرد که خوشبختانه سازمان این دوران گذار را با حمایت وزارت کشور و تخصیص یارانه طی چند مرحله با موفقیت پشت سر گذاشت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج اظهارداشت: به رغم حمایت های صورت گرفته از سوی وزارت کشور مبنی بر تخصیص یارانه، آثار این مشکلات همچنان در سازمان باقی مانده است.

کیانی بیان کرد: عدم توانایی در پرداخت بدهی های ناشی از این موضوع از مشکلاتی است که سازمان در حال حاضر نیز با آن مواجه است.

وی با اشاره به درآمد اتوبوس های گازسوز سازمان اتوبوسرانی در بخش خصوصی گفت: درآمد ناشی از فعالیت این اتوبوس ها بسیار کمتر از هزینه سوخت این اتوبوس ها بود که این موضوع ضمن پایین آوردن کارآیی مثبت اتوبوس ها در زمینه خدمت رسانی به شهروندان موجب کاهش راندمان کاری سازمان نیز می شد.

کیانی افزود: به منظور جبران این مهم سازمان اتوبوسرانی هزینه سوخت سی ان جی اتوبوس ها را به مدت شش ماه بر عهده گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز 50 درصد هزینه سوخت اتوبوس ها بر عهده سازمان اتوبوسرانی است، گفت: این مهم بعد از افزایش میزان کرایه های اتوبوس محقق شد.
 

فوتبایست

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2011
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
sms اومده که خانواده شما حذف شد !‌
حقوق پدر بنده 750 هزار تومان !‌مستاجر !‌ و قسط 200 تومانی پراید 12 میلیونی‌!
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به نماینده مجلس سیلی زد و از مجلس اخراج شد
همزمان با بررسی طرح دوفوریتی تفسیر بخشی از قانون حذف یارانه ها، بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها با حسین حسینی نماینده فریمان درگیر شد و کارشان به کتک کاری کشید و مجلس آقای مرادی را از مجلس بیرون کرد
بنابر گزارشها در جلسه علنی روز سه شنبه، ۶ دی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها با نماینده فریمان در مجلس، به خاطر اختلاف در مورد آمار یارانه ها با هم درگیر شدند و آقای مرادی به گوش نماینده فریمان سیلی زد

به گفته برخی نمایندگان که ابتدا نماینده فریمان به صورت مرادی سیلی زده است.

بنابر گفته نمایندگان علت این درگیری این بوده که آقای مرادی ظاهرا خطاب به نماینده فریمان گفته بود که "این آمارهای کوچه بازاری را از کجا آورده اید" که این جمله از سوی نماینده فریمان توهین تلقی و باعث درگیری فیزیکی شد

:lol: :lol: :lol:
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
در مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها '۱۵ میلیون نفر حذف می‌شوند'

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران چهارشنبه ۷ دی از برنامه ریزی دولت برای اجرای دومین مرحله طرح هدفمند کردن یارانه‎‌ها خبر داد و از شهروندانی که درآمد بالا دارند خواست که "داوطلبانه" از دریافت یارانه نقدی صرف نظر کنند.

این در حالی است که دو مقام مسئول در دولت او از توقف قطعی پرداخت یارانه نقدی به شهروندان پردرآمد خبر داده‌اند.

محمدرضا فرزین، دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها دیروز به تلویزیون ایران گفته بود که شهروندانی که در دو دهک پر درآمد جامعه قرار دارند، با اجرای مرحله دوم اجرای طرح هدفمندی، یارانه نقدی دریافت نخواهند کرد.

امروز هم علی آقامحمدی، معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور ایران گفت کسانی که یارانه نقدی آنها در مرحله دوم کمتر از ۱۰ درصد درآمدشان باشد، از فهرست دریافت کنندگان یارانه نقدی حذف می‌شوند.

آقای فرزین این شهروندان را حدود ۱۰ میلیون نفر تخمین زده بود، اما آقای آقامحمدی گفت که آنها حدود ۱۵ میلیون نفر هستند.

آقای آقامحمدی گفت که اگر یارانه سوخت و سایر کالاها به طور کامل حذف شود، دولت باید به هر نفر بین ۱۲۰ تا ۱۳۵ هزار تومان بپردازد.

هنوز مشخص نیست که در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی، چه مقدار از یارانه‌ها حذف می‌شود، اما اگر بخش عمده یارانه‌ها در این مرحله حذف شود، معنای حرف آقای آقا محمدی این خواهد بود که هر کس درآمدی معادل ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یا بیشتر داشته باشد، یارانه نقدی دریافت نخواهد کرد.

در همین حال احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ایران و از نمایندگان اصولگرای منتقد دولت می‌گوید: "معلوم نیست که دولت چه می‌خواهد بکند".
به گفته او، بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت نمی تواند قیمت سوخت را بیش از ۲۰ درصد اضافه کند، اما آقای احمدی‌نژاد "قانون شکن است و عادت دارد قانون را بشکند".

آقای توکلی از جمله نمایندگانی بود که پیش از اجرای مرحله اول طرح هدفمند کردن یارانه‌ها نیز در مورد نحوه اجرای آن توسط دولت هشدار داده بود.

آقای احمدی‌نژاد در سخنان امروز خود، بدون نام بردن از کسی، به منتقدان دولت اشاره کرد و گفت: "در گام اول [اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها] عده‌ای مخالف بودند و تا روز آخر تبلیغات منفی، کارشکنی و دروغ پراکنی کردند و فشار آوردند... امروز نیز برخی افراد در گوشه و کنار بیان حرف‌های نادرست و غیرعالمانه را آغاز کرده اند، اما ما باید مراحل هدفمندی را به سرعت جلو ببریم".

مجلس ایران اخیرا دو فوریت طرح استفساریه قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را تصویب کرد که در صورت تصویب و تأیید نهایی، دولت را موظف می‌کند که درآمد ناشی از حذف یارانه‌ها را به خزانه واریز و در چارچوب بودجه سالانه هزینه کند
.

سه شنبه و در جریان بررسی این طرح بین رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یکی از نمایندگان مجلس درگیری فیزیکی پیش آمد که به اخراج رئیس سازمان هدفمندی از صحن مجلس منجر شد.

منتقدان می‌گویند که دولت آقای احمدی‌نژاد تمام درآمد ناشی از حذف یارانه‌ها را با انگیزه‌های تبلیغاتی صرف پرداخت یارانه‌های نقدی کرده است و در نتیجه بخش صنعت به شدت آسیب دیده است
 

Benyaminj

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 آگوست 2005
نوشته‌ها
4,530
لایک‌ها
1,888
محل سکونت
Tehran
sms اومده که خانواده شما حذف شد !‌
حقوق پدر بنده 750 هزار تومان !‌مستاجر !‌ و قسط 200 تومانی پراید 12 میلیونی‌!

شک نکنید کسانی که حقوقشون 500 600 تومان باشه یارانشون حذف میشه..این 1 ملیونو اینا دروغی بیش نیست.
 
بالا