• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یارانه ها ؛ آخرین اخبار و مباحث

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فرزين در گفت‌وگو با ايسنا:
هدفمندي يارانه‌ها بدون مديريت مستقيم رييس‌جمهور عملي نمي‌شد

دبير ستاد هدفمندي يارانه‌ها در ارزيابي خود از **** اداري كشور، اجرايي شدن تصميمات در سطوح بالا را تا عملي شدن آن زمان‌بر دانست و گفت: از آنجايي كه شخص رييس‌جمهور مستقيما پروژه هدفمندسازي يارانه‌ها را مديريت مي‌كرد هماهنگي‌ها راحت‌تر انجام شد.
wh120-213.jpg



محمدرضا فرزين در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره تجربيات خود از **** اداري كشور به هنگام اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها با تاكيد بر ضرورت تحول در **** اداري كشور گفت: براي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها بايد يك هماهنگي در درون دولت بين وزراي مختلف انجام مي‌شد و از سوي ديگر بين دولت و ساير قوا هم هماهنگي لازم به وجود مي آمد. دستگاه‌هايي مثل مجلس يا نيروي انتظامي. اين كار بسيار دشواري بود اما براي اجرايي شدن قانون هدفمندي يارانه‌ها الزامي بود.
وي ادامه داد: خوشبختانه در مورد اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها شخص آقاي رييس‌جمهور حضور مستقيم داشت و هنوز هم شخصا تمام مواردش را پيگيري مي‌كند. طبيعتا اين حضور به عنوان شخص اول اجرايي كشور در ايجاد اين هماهنگي‌ها خيلي موثر بوده است.
به گفته وي رييس‌جمهور شخصا پروژه را مديريت مي‌كرد و طبيعي است اگر موارد اجرايي يك رده مديريتي پايين‌تر مي‌آمد اين هماهنگي‌ها سخت‌تر انجام مي‌شد.
فرزين درباره آسيب‌شناسي **** اداري كشور گفت: **** اداري ما داراي بروكراسي بسيار گسترده است. تصميم‌گيري در سطوح بالا تا به سطوح پايين و مراحل اجرايي برسد طولاني مي‌شود. مثلا در پرداخت يارانه‌هاي توليد، اين مشكل را داشتيم و پولي كه پرداخت شد، تا زماني كه به دست توليدكننده و كشاورز برسد زمان‌بر شد.
دبير ستاد هدفمندي يارانه‌ها تاكيد كرد: طولاني شدن فرآيند اثرگذاري و اجراي تصميماتي كه در سطح بالا گفته مي‌شود، كار را در **** اداري ايران سخت مي‌كند و به همين دليل خيلي مواقع مجبور شديم براي پيشبرد كار از فرآيندهاي غيررسمي استفاده كنيم و به نوعي فرآيندهاي رسمي را دور بزنيم چون اگر مي‌خواستيم از فرآيندهاي رسمي استفاده كنيم خيلي از كارها به سرعت انجام نمي‌شد.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

در استفساریه‌ای شکل گرفت:
مصوبه مجلس برای جلوگیری از افزایش 20 درصدی قیمت انرژی تا پایان سال
نمایندگان مجلس امروز دو فوریت طرح استفساریه ای را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن دولت اجازه افزایش 20 درصدی قیمت حامل های انرژی در سه ماهه پایانی سال 1390 را ندارد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی دو فوریت استفساریه ای مورد بررسی قرار گرفت که در صورت تصویب نهایی آن دولت مجاز نخواهد بود در سه ماهه پایان سال 1390قیمت حاملهای انرژی را یکباره 20 درصد بالا ببرد و تنها می تواند به تناسب ماههای گذشته قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد.
در این استفساریه آمده است: آیا مفاد جز (ب) بند 46 قانون بودجه سال 1390 کل کشور در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی و سایر کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمندکردن یارانه ها در سال 1390 بدین معناست که در سال جاری دولت نمی تواند در ماههای باقیمانده سال 1390 بیش از 20 درصد قیمت هریک از موارد مذکور را افزایش دهد.
نمایندگان در پاسخ این استفساریه آورده اند: بلی مجوز مذکور در این بند متناسب با ماههای باقیمانده سال می باشد و دولت نمی تواند تمام یا سهم افزایش ماههای گذشته را در ماههای باقیمانده سال تجمیع نماید و قیمت فروش واحد هر کدام از موارد یاد شده، می تواند حداکثر 20 درصد قیمت نسبت به قیمت های سال 1389 در همان مورد افزایش یابد.
در ابتدای بررسی دوفوریت این استفساریه غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس به عنوان طراح این استفساریه با بیان اینکه بر اساس اطلاعات ما دولت قصد دارد تا پایان سال جاری فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کند، گفت: بر اساس قانون بودجه سقف اصلاح قیمت حامل های انرژی می تواند 20 درصد در مقایسه با سال 89 باشد اما به نظر می رسد دولت می خواهد این 20 درصد را که در برخی حامل های انرژی اجرا نشده تجمیع کرده و در ماههای پایانی اجرا کند.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون دولت باید افزایش 20 درصد قیمت حامل های انرژی را به صورت متناوب و در طول سال اجرا می کرد و نمی توانست در ماههای پایانی سال به صورت یکباره و یکجا قیمت حامل های انرژی مورد نظر را 20 درصد افزایش دهد.
در ادامه نورالله حیدری نماینده کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با دوفوریت این استفساریه گفت: شالوده این طرح بر احتمالات نهاده شده و هنوز یقینی در مورد تلاش دولت برای اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها در ماههای پایانی سال وجود ندارد.
وی تصریح کرد: قانون شفاف است و نیازی به تفسیر آن نیست مشکل ما رویکرد قانون گریزی برخی دولتمردان است که برای حل آن باید اهرم های دیگری را جهت به ادب کشاندن دولت استفاده کرد.
حیدری افزود: مجلس ناخواسته با تکرار قوانین دولت را در قانون گریزی جری تر می کند.
در ادامه هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در موافقت با دوفوریت این استفساریه گفت: عزم دولت بر اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها در ماههای پایانی سال 90 بر همگان مشخص است و این احتمال قریب الوقوع است.
وی با بیان اینکه طبق قانون اجرای هدفمند کردن یارانه ها باید به صورت تدریجی باشد گفت: با افزایش 20 درصدی قیمت برخی حامل های انرژی به صورت یکباره فشار تورمی زیادی بر اقشار محروم جامعه وارد می شود.
در پایان نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 145 رای موافق، 10 رای مخالف، 14 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در مجلس دوفوریت طرح استفساریه جز (ب )بند 46 قانون بودجه سال 1390کل کشور را به تصویب رساندند.
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
ثروتمندان و خانوارهای مرفه مشمول يارانه غيرنقدي مي‌شوند
رييس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي قطع يارانه نقدي اقشار ثروتمند را به مفهوم حذف نام آنان از شمول يارانه غيرنقدي ندانست و خاطرنشان كرد: قانون هدفمند سازي يارانه‌ها، يارانه‌ي نقدي و غيرنقدي را پيش بيني كرده است. اين موضوع به مفهوم اين است كه با قطع يارانه نقدي اقشار ثروتمند، اين اقشار در دايره **** جامع تامين اجتماعي قرار مي‌گيرند. اقشار كم درآمد نيز مشمول بيمه‌هاي خدمات درماني، تامين اجتماعي و بيكاري و تامين بخشي از هزينه‌ي تحصيل و هزينه مسكن مي‌شوند.

وي متذكر شد: اگر ثروتمنداني باشند كه تحت پوشش بيمه درماني يا مستمري بگير تامين اجتماعي نباشند، مي‌توانند از بيمه درمان عمومي استفاده كنند يا در شمول مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي قرار بگيرند

خانواده‌هاي ثروتمند به مجرد ابتلا به بيماري صعب العلاج يا ورشكستگي مالي و سقوط به زير خط فقر مي‌توانند وضعيت جديد خود را از طريق سايت اينترنتي مركز آمار ايران اعلام كنند تا مركز آمار نيز نام آنان را از طبقه ثروتمند خارج و در طبقه نيازمند حمايت‌هاي دولتي ثبت كند.
===============
واقعا آدم لذت میبره از یرایری قانون برای همه ( ثروتمند و فقیر)
:lol: :lol: :lol:
 

jomong777

Registered User
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
1,188
لایک‌ها
129
سن
34
محل سکونت
تهران
الان کسی رو حذف کردن .
؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی طرح اجرایی شده ؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


یا هدفمندی یارانه‌ها؛
5.3 میلیارد دلار فرآورده نفتی کمتر در ایران دود شد
قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به کاهش 5.3 میلیارد دلاری مصرف سوخت مایع ایران با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: اگر بنزین سهمیه‌بندی نمی‌شد مصرف این فرآورده نفتی از مرز 120 میلیون لیتر در روز عبور می کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید ناصر سجادی امروز در دومین کنفرانس مدیریت و بهینه سازی انرژی با اشاره به صرفه جویی 5.3 میلیارد دلاری مصرف فرآورده‌های مختلف نفتی ایران با اجرای مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: در مجموع در 11 ماه نخست اجرای این قانون در مصرف ال.پی.جی کشور حدود 200 میلیون لیتر صرفه جویی حاصل شده است.
قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به کاهش 880 میلیون دلاری مصرف بنزین ایران، تصریح کرد: همچنین در این مدت در مصرف نفت سفید 770 میلیون دلار، گازوئیل 2.1 میلیارد دلار و نفت کوره حدود یک میلیارد و 350 میلیون دلار صرفه جویی ارزی بدست آمده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از سال 1386 تا پایان سال 1389 میزان مصرف نفت خام ایران از 800 به 1.2 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است، اظهارداشت: در این مدت مصرف گاز طبیعی ایران هم از 40 میلیون مترمکعب به بیش از 400 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه از سال 86 تا پایان سال گذشته مصرف فرآورده نفتی از یکهزار بشکه معادل نفت خام به چهار هزار بشکه افزایش یافته است، بیان کرد: این در حالی است که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در مصرف فرآورده‌های مختلف نفتی صرفه جویی قابل توجه‌ای حاصل شده است.

سجادی در ادامه این گردهمایی با اشاره به برنامه دولت برای اجرای سامانه هوشمند سوخت، عرضه کارتی فرآورده‌های نفتی برای مدیریت مصرف سوخت و به ویژه بنزین در سطح کشور، تاکید کرد: همچنین توسعه در ساخت، نصب و راه اندازی جایگاه‌های سی.ان.جی هم یکی از راهکارهای کاهش و مدیریت مصرف بنزین در کشور بوده است.

به قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران راه اندازی سامانه هوشمند سوخت زمینه ساز و زیر ساخت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بوده است.

وی با اعلام اینکه اگر بنزین سهمیه بندی نمی شد مصرف این فرآورده نفتی از مرز 120 میلیون لیتر در روز عبور می کرد، تبیین کرد: در شرایط فعلی متوسط مصرف روزانه بنزین کشور به حدود 60 میلیون لیتر در روز رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به ساخت نزدیک به یکهزار و 900 جایگاه سی.ان.جی در کشور، تاکید کرد: با ساخت این تعداد جایگاه سی.ان.جی روزانه حدود 17 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به جای بنزین مصرف می شود.

وی در پایان با تاکید بر آثار و دستاوردهای مثبت اجرای قانون هدفمندی یارانه‎‌ها در کاهش هزینه‌های اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: در 11 ماه نخست اجرای این قانون مصرف گاز مایع 11 درصد، بنزین 6 درصد، نفت سفید 30 درصد، مصرف سوخت مایع نیروگاه‌ها 10 درصد و نفت کوره 36 درصد کاهش یافته است.
 

khabaloo

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
2,419
لایک‌ها
603
محل سکونت
My location
بله بله ...نیم ساعت میشه به عبارتی 3500 تومن
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
افزایش یارانه‌ها؛ سیاسی یا اقتصادی؛

[h=1] آیا هدف انتخاباتی در افزایش یارانه نقدی صحت دارد؟ [/h]​


سرویس اقتصادی ـ
آقای رئیس‌جمهور در تدبیری، ضمن اعلام این که افزایش یارانه نقدی پرداختی به مردم تا پایان سال انجام می‌شود،‌ تأکید کرده که تاریخ این اتفاق را تنها شخص او اعلام می‌کند و فرد دیگری حتی رئیس سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها نیز حق اعلام این کار را ندارد.

به گزارش «تابناک»، برخی آگاهان و تحلیلگران آشنا با مسائل تبلیغاتی و انتخاباتی، این روزها بر این باورند که چنین تدبیر و برنامه‌ای که هم سقف زمانی دارد و هم رمز آغاز عملیات آن را رئیس‌جمهور اعلام می‌کند،‌ در این مقطع زمانی از سال که شصت روز به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده، معنادار بوده و خالی از کاربرد تبلیغاتی برای انتخابات و به سود طرفداران رئیس‌جمهور نیست.

این کارشناسان بر این باورند که اگر این کار عملی شود،‌ کارکرد آن تکرار همان پروژه توزیع سود سهام عدالت و سیب‌زمینی و... در انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود و نیز مصداق استفاده از امکانات دولتی در راستای اهداف انتخاباتی و خلاف قانون است؛ که البته پربیراه هم نمی‌گویند و قطعا تأثیرگذاری اینگونه اقدامات شبهه سوءاستفاده از امکانات دولتی و تخلف قانونی دولت را در اذهان ایجاد می‌کند.

این مسأله با توجه به سوء سابقه دولت در رعایت و پایبندی به برخی قوانین مصوب آثار خوبی نخواهد داشت.

اعلام افزایش یارانه نقدی به میزان فوق، توان بودجه‌ای کشور مانند 135 هزار تومان برای هر نفر در هر ماه (به جای 45 هزار تومان فعلی) می تواند جذابیت فراوانی برای عوام مردم داشته باشد؛ به ویژه آن دسته از اقشار آسیب پذیر که توان تحلیل مسائل کلان اقتصادی را ندارند. احمدی نژاد قبلا از امکان سه برابر شدن یارانه‌ها خبر داده بود.

در شرایطی که درآمدهای مصوب دولت از طرح هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل محقق نشده، دولت با کسری بودجه روبه‌روست و ردیف بودجه‌ای که مبلغ یارانه نقدی دو ماه گذشته مردم را پر کرده است، نیز از سوی دولت به مجلس اعلام نمی‌شود، شعار افزایش چند برابری یارانه‌های نقدی چه معنایی جز تلاش برای جذب توده ضعیف می‌تواند داشته باشد.

در صورت ارایه این طرح، مجلس طبیعتا با این لایحه اقتصادی در یک دام سیاسی گرفتار می‌شود، موافقت مجلس به معنی دچار کردن کشور به تعهدی غیر قابل اجراست که نوعی عملکرد غیر مسئولانه خطرناک به شمار می‌رود و البته موافقت نکردن مجلس به بزرگترین حربه تبلیغاتی برای حامیان دولت و کسانی که در مجلس هشتم حضور نداشته‌اند، تبدیل خواهد شد.

گفتنی است، مجلس امروز با افزایش 20 درصدی قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری ـ که لازمه اجرای افزایش یارانه‌هاست ـ مخالفت کرد و از این روست که پیش‌بینی می‌شود، دولت با استدلال به نیاز نداشتن به مجوز قانونی مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی ـ از آنجا که مجلس کلیت اجرای این طرح و همه فازهای آن را بدون اشاره به این جزئیات تصویب کرده ـ رأسا اقدام به افزایش یارانه‌ها و وایز آن پیش از انتخابات به حساب مردم کند که خود نوعی تبلیغ غیر رسمی و کاملا تاثیرگذار به شمار می‌رود.

بنابراین، توصیه ما به دولت و رئیس ‌جمهور محترم این است که با پرهیز از این کار غیرقانونی و شبهه برانگیز، زمان اعلام افزایش و پرداخت یارانه نقدی را به پس از یازدهم اسفند ـ روز انتخابات مجلس ـ موکول کند و مثلا در پانزدهم اسفند به حساب مردم واریز شود که مردم برای خرید نوروز هم بتوانند از آن استفاده کنند و جشن ملی و باستانی که دولت محترم هم به آن علاقه و اهتمام زیادی دارند، در کام مردم خوشتر آید.

البته با توجه به سابقه دولت در توصیه ناپذیری‌های خیرخواهانه، امیدی به اجرای این پیشنهاد نیست، ولی هر آنچه شرط بلاغ بود، گفتیم...!
 

takest

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2011
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
0
میخوان برق باز گرون کنن یارانه هم اضافه میشه آیا ؟
 

mr_khodaei2011

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2011
نوشته‌ها
416
لایک‌ها
179
سلام

اقا من که یارانم را بابام میگیره خدم 25 سالمه میشه یارانه خودمو جدا کنم و کاری کنم که به حساب خودم بیاد؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران:
امیدواریم تا پایان سال سهم مردم از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها واریز شود

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها امسال در قانون بودجه پیش‌بینی شده و ما مقدمات را آماده می‌کنیم تا سهم مردمی از اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها را به حساب مردم واریز کنیم.

13900923134915_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پس از بازگشت از سفر دوره‌ای به ۴ کشور آمریکای لاتین در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی در خصوص دستاوردهای این سفر ۷ روزه، گفت: رابطه ما با آمریکای لاتین رابطه‌ای بسیار خوب و راهبردی است و ما علی‌رغم همه فشارها با آمریکای لاتین رابطه خوبی داریم که در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه ۷ کشور آمریکای لاتین از ما برای انجام سفر از مدت‌ها قبل دعوت کرده بودند اظهار داشت: اما با توجه به اینکه ما زمان زیادی نداشتیم و می‌بایست سفر را در مدت زمان کوتاهی انجام می‌دادیم به ۴ کشور آمریکای لاتین سفر کردیم که ۳ کشور باقیمانده نیز در سفر بعدی انجام خواهد شد.

رئیس جمهور، اکوادور، نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا را ۴ کشور مهم آمریکای لاتین دانست و خاطرنشان کرد: ونزوئلا به لحاظ موقعیت و توسعه اقتصادی و اثرگذاری سیاسی در کل آمریکای لاتین بسیار کشور بزرگ و مهمی است که در این سفر دوره‌ای به ونزوئلا سفری داشتیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: چاوز رئیس جمهور انقلابی ونزوئلا یک نگاه راهبردی و جهانی دارد که قهرمان آزادیخواهی و استکبارستیزی آمریکای لاتین است.

وی با تاکید بر اینکه رابطه ونزوئلا با ایران گسترده و مستحکم است، ابراز داشت: پروژه‌های گوناگونی در ونزوئلا در حال اجرا است که برای توسعه این همکاری و اجرای پروژه‌ها در ونزوئلا درخواست‌های روزافزونی وجود دارد که ما آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس جمهور ادامه داد: در بخش مبادلات تجاری کارهای خوبی با ونزوئلا انجام می‌شود و در بخش سرمایه‌گذاری‌های نفتی و کشتی‌سازی و مبادلات پولی توافقات خوبی شروع شده و کارهای جدیدی را آغاز کرده‌ایم که در این سفر موانع بر سر پروژه‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و تصمیماتی اتخاذ شد تا سرعت گسترش روابط و اجرای پروژه‌ها افزایش یابد و انشاءالله پیشرفت حاصل خواهد شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به همکاری پیمانکاران ایرانی در ونزوئلا برای مسکن‌سازی در ونزوئلا تصریح کرد: در سفر به ونزوئلا مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در دستور کار بود که تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی درباره سفرش به نیکاراگوئه نیز گفت: این کشور از پیشتازان انقلاب در آمریکای لاتین است و آقای اورتگا و دوستانش انقلابشان را با انقلاب ما آغاز کردند و از همین رو انقلابشان با انقلاب ما همزادی دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قرابت‌ها و شباهت‌های ما با نیکاراگوئه بسیار زیاد است، تصریح کرد: در این سفر در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه حضور پیدا کردیم و سپس با مقامات و مسئولین مختلف این کشور دیدار داشتیم.

احمدی‌نژاد افزود: با نیکاراگوئه برنامه راهبردی جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی تنظیم شد.

وی همچنین با اشاره به سفرش به کوبا خاطرنشان کرد: با کوبا رابطه خوبی داریم و پروژه‌هایی در حال انجام است و پروژه‌های جدیدی نیز مورد توافق قرار گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به دیدارش با فیدل کاسترو **** انقلاب کوبا یادآور شد: در سفر به این کشور با رئیس جمهور آن نیز ملاقاتی داشتیم که روابط دو جانبه را مرور کردیم.

احمدی‌نژاد افزود: کوبایی‌ها تحولاتی را در کشورشان انجام می‌دهند که برای اجرای آن نیازمند توسعه روابط با ما بودند که ما آماده گسترش روابط با کوبا هستیم.

وی در ادامه درباره سفرش به اکوادور با بیان اینکه این کشور در آمریکای جنوبی جایگاه ممتازی دارد، گفت: روابط ما با اکوادور روابط قدیمی است اما در این چند سال شاهد جهش در روابط با اکوادور هستیم.

رئیس جمهور افزود: در اکوادور یک دولت انقلابی و مردمی سر کار آمده و می‌خواهد به طور مستقل کارهایش را انجام دهد از همین رو رابطه خوبی با ما دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ پروژه را با اکوادور به توافق رسیدیم، تصریح کرد: این پروژه‌ها بررسی شد که به سرعت حجم و سطح روابط را ارتقاء خواهد بخشید.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه در مورد مسائل سیاسی با اکوادور بحث و تبادل نظر داشتیم، اظهار داشت: نگاه ایران و این ۴ کشور آمریکای لاتین نسبت به تحولات جهانی یکسان است و یک احساس مشترک بین ملت ایران و ملت‌های آمریکای لاتین وجود دارد چرا که آنها نیز زخم‌خورده استعمارگران و اشغالگران هستند و روحیه آزادی‌طلبی در آنان بسیار عمیق است.

رئیس جمهور همچنین یادآور شد: هرجا با مردم این کشورهای آمریکای لاتین تماسی برقرار می‌شد بسیار ابراز علاقه می‌کردند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد:‌در چارچوب کلان کشور که توسعه روابط آمریکای لاتین و آفریقا و کشورهای مستقل است، این سفر دوره‌‌ای به ۴ کشور آمریکای لاتین یک گام بلند به جلو بود.

وی در پایان و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دور دوم هدفمندسازی یارانه‌‌ها از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: گام اول هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا شد که امسال در قانون بودجه گام دوم پیش‌بینی شده است و ما مقدمات را آماده می‌کنیم و امیدواریم تا قبل از پایان سال سهم مردم از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به حساب آنان واریز شود.

انتهای پیام/
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
امیدواریم تا پایان سال سهم مردم از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها واریز شود
افزايش يارانه‌ها؛ سياسي يا اقتصادي؛
آيا هدف انتخاباتي در افزايش يارانه نقدي صحت دارد؟

آقاي رئيس‌جمهور در تدبيري، ضمن اعلام اين که افزايش يارانه نقدي پرداختي به مردم تا پايان سال انجام مي‌شود،‌ تأکيد کرده است که تاريخ اين اتفاق را تنها شخص او اعلام مي‌کند و فرد ديگري حتي رئيس سازمان هدفمند‌سازي يارانه‌ها، نيز حق اعلام اين کار را ندارد
برخي آگاهان و تحليل گران آشنا با مسائل تبليغاتي و انتخاباتي، اين روزها بر اين باورند که چنين تدبير و برنامه‌اي که هم سقف زماني دارد و هم رمز آغاز عمليات آن را رئيس‌جمهور اعلام مي‌کند،‌ در اين مقطع زماني از سال که حدود شصت روز به انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده، معنادار است.اين کارشناسان بر اين باورند که اگر اين کار عملي شود،‌ کارکرد آن تکرار همان طرح توزيع سود سهام عدالت و سيب‌زميني و... در انتخابات رياست‌جمهوري و مصداق استفاده از امکانات دولتي در راستاي اهداف انتخاباتي و خلاف قانون خواهد بود.اعلام افزايش يارانه نقدي به ميزان ياد شده، توان بودجه‌اي کشور مانند 135 هزار تومان براي هر نفر در هر ماه (به جاي 45 هزار تومان فعلي) جذابيت فراواني براي عوام مردم دارد؛ به ويژه آن دسته از اقشار آسيب پذير که توان تحليل مسائل کلان اقتصادي را ندارند. احمدي نژاد قبلا از امکان سه برابر شدن يارانه‌ها خبر داده بود.اين در حالي است که درآمدهاي مصوب دولت از طرح هدفمندي يارانه‌ها به صورت کامل محقق نشده است، دولت با کسري بودجه روبه‌روست و رديف بودجه‌اي که مبلغ يارانه نقدي دو ماه گذشته مردم را پر کرده است، از سوي دولت به مجلس اعلام نمي‌شود.
در صورت ارايه اين طرح، مجلس طبيعتا با اين لايحه اقتصادي در يک دام سياسي گرفتار مي‌شود، موافقت مجلس به معني مواجهه کشور به انجام تعهدي غير قابل اجراست که نوعي عملکرد غير مسئولانه خطرناک به شمار مي‌رود. البته موافقت نکردن مجلس به بزرگترين حربه تبليغاتي براي حاميان دولت تبديل خواهد شد.مجلس چند روز پيش با افزايش 20 درصدي قيمت حامل‌هاي انرژي در سال جاري که لازمه اجراي افزايش يارانه‌هاست مخالفت کرد. از اين رو پيش‌بيني مي‌شود، دولت با استدلال به نياز نداشتن به مجوز قانوني مجلس براي اجراي مرحله دوم هدفمندي رأسا به افزايش يارانه‌ها و واريز آن پيش از انتخابات به حساب مردم اقدام کند که خود نوعي تبليغ غير رسمي و کاملا تاثيرگذار به شمار مي‌رود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

ثمره‌هاشمی درگفتگوبامهر:
بازسازی شبکه‌های فرسوده آب 5 هزار میلیارد تومان می‌خواهد
رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از مذاکره با برخی کمیسیون‌های مجلس برای اختصاص اعتبار به طرح‌های بزرگ انتقال آب کشور در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده آب نیازمند 5 هزار میلیارد تومان اعتبار است.
سیدمهدی ثمره هاشمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در بخش اقدامات صورت گرفته برای کنترل و بهبود وضعیت هدررفت آب در شهرها در 6 سال گذشته این میزان از 36 درصد به کمتر از 28 درصد رسیده است، گفت: براساس برنامه های وزارت نیرو، قرار است به صورت سالیانه 1.5 درصد هدررفت آب کاهش یابد.
رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه تمام اقدامات در زمینه مهار هدررفت آب در چند بخش دنبال می شود، اظهار داشت: 20 تا 21 درصد هدررفت آب که اصطلاحا به آن آب بدون درآمد نیز گفته می شود مربوط به فرسودگی شبکه ها است.
ثمره هاشمی همچنین به برداشتهای غیرمجاز و یا مصرف آب در داخل شبکه ها به عنوان مسائل دیگری که بر هدررفت آب تاثیرگذار است، افزود: وزارت نیرو در این بخش ها هیچگونه درآمدی ندارد.
این مقام مسئول در وزارت نیرو از هدررفت 33 درصدی آب در روستاها خبر داد و بیان داشت: اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده آب هزینه های بالایی را دربر خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور از لزوم تامین بیش از 5 هزار میلیارد تومان منابع برای بازسازی و رساندن شبکه های آب به وضعیت مطلوب سخن گفت و تاکید کرد: در قالب برنامه پنجم توسعه به مجلس پیشنهاد کردیم که برای اصلاح و بازسازی شبکه های آبرسانی اعتباراتی دیده شود.
وی خاطر نشان کرد: در بودجه سال آینده نیز به دنبال محقق کردن خطوط اعتباری به ویژه خطوط بزرگ انتقال آب در کشور هستیم و در این زمینه مذاکراتی را با کمیسیون های عمران، بهداشت و کشاورزی انجام داده ایم.
ثمره هاشمی با بیان اینکه احتمالا مذاکرات نتیجه خواهد داد و درخواست وزارت نیرو از سوی مجلس پذیرفته می شود، تصریح کرد: استاندارد و تعادل در هدررفت آب این است که به میزان 14 تا 15 درصد در این بخش دست پیدا کنیم.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس:
فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید در بودجه 91 اعمال شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید در لایحه بودجه 91 اعمال شود گفت: دولت مجاز نیست بیش از 20 درصد از قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

763138_PhotoA.jpg

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: در قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده بود که دولت برای اجرای هدفمندی‌یارانه‌ها هر سال مجاز است تا 20 درصد از قیمت حامل‌های انرژی را آزاد کند و در استفساریه جدید مجلس تاکید شده است که بیش از 20 درصد از قیمت حامل‌های انرژی آزاد نشود.
وی افزود: دولت اگر بخواهد گام دوم هدفمندی و یا هر تغییری را اعمال کند باید در لایحه بودجه پیش‌بینی شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در قانون بودجه 90 آمده است که تا 20 درصد اجازه افزایش قیمت حامل‌های انرژی به دولت داده شده است.
ثروتی افزود: گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها اگر بخواهد در سال 91 اجرا شود باید اولا در لایحه بودجه سال آینده دیده شود، ثانیا دولت مجاز نیست بیش از 20 درصد قیمت‌ حامل های انرژی را افزایش دهد.
وی گفت: در برخی از جلسات داخلی مجلس و دولت مباحثی مطرح شده بود که با تصویب استفساریه، دولت بیش از 20 درصد قیمت حامل‌های انرژی را نمی‌تواند آزاد کند.
ثروتی افزود: آقای احمدی‌نژاد گفته گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها را می‌خواهد انجام دهد اما هرگز نگفته می‌خواهد بالاتر از 20 درصد قیمت حامل‌های انرژی را آزاد کند.
نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس در مورد ثبت نام خود در مجلس گفت: من به خبرنگاران گفته بودم عدم احراز صلاحیت انجام شده که البته پیگیری می‌شود و به زودی رفع خواهد شد و هرگز نگفته‌ام رد صلاحیت شده‌ام. چون عدم احراز با رد صلاحیت شدن خیلی تفاوت دارد.
انتهای پیام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

اختصاصی/
[h=1]آغاز افزایش یارانه نقدی با اجرای مرحله دوم هدفمندی[/h]
[h=2]تهران - رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: مبلغ پرداخت یارانه های نقدی با آغاز فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها به طور قطع افزایش می یابد.[/h]
'بهروز مرادی' روز یكشنبه درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی ایرنا در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییرات نرخ حامل های انرژی و میزان افزایش یارانه های نقدی ، افزود: بخش عمده كارهای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها انجام شده و گزارش تفصیلی آن مانند مرحله نخست از سوی رئیس جمهوری اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها با بیان اینكه اگر قانون هدفمندی یارانه ها اجرا نمی شد، تا سال 1400 به بزرگترین وارد كننده بنزین در دنیا تبدیل می شدیم، افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از واردات سالانه 36 میلیارد دلار بنزین به كشور تا سال 1400 جلوگیری كرد.
به گفته ی مرادی تا سال گذشته بهره مندی دهك های پایینی جامعه از یارانه بنزین نسبت به دهك های بالایی 1 به 30 بود.
وی با بیان اینكه یارانه های نقدی با هدف كاهش فاصله میان دهك ها پرداخت می شود، افزود: پرداخت یارانه ها تا قبل از اجرای قانون، نه تنها فاصله بین دهك ها را كاهش نمی داد، بلكه منجر به بهره مندی بیشتر دهك های بالایی می شد.
** شكواییه رییس سازمان هدفمندی و نماینده مجلس در قوه قضاییه
رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها درخصوص درگیری فیزیكی نماینده فریمان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با وی، گفت: هم اكنون شكوائیه هر دو طرف در قوه قضائیه در حال پیگیری است.
اقتصام**9189**1561

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدیر خودرویی ستاد حمل ونقل و سوخت در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد
ناتوانی خودروسازان در تطبیق‌ با هدفمندی/مصرف‌خودروهای داخل۳۰درصد بالاتر از متوسط جهانی

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت با بیان اینکه متوسط مصرف سوخت خودروهای ساخت داخل ۲ لیتر یعنی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از متوسط جهانی بیشتر است، گفت: خودروسازان نتوانستند خود را با اهداف طرح هدفمندی یارانه‌ها تطبیق داده و خودروهای کم مصرف جدید تولید کنند.

13901004090309_PhotoA.jpg

حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به توافق خودروسازان و تولیدکنندگان سوخت برای رعایت استانداردهای یورو ۴ پس از تاخیر در رعایت استاندارد یورو ۳ گفت: به نظر می‌رسد عدم رعایت استانداردهای بالاتر اروپایی در خودروهای داخلی مشکل ریشه‌ای تری داشته باشد و به این مساله بازگردد که اصولا خودروسازان در بعضی خودروها امکان ارتقاء استاندارد را ندارند و از استاندارد نبودن سوخت به عنوان یک وسیله برای پوشاندن این ضعف خود استفاده می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه بهبود مستمر کیفیت خودروهای ساخت داخل وظیفه ذاتی خودروسازان محسوب می‌شود، تصریح کرد: به دلیل اینکه تولید خودروهایی که ۲۰ تا ۲۵ سال پیش از دور خارج شده‌اند، برای خودروسازان توجیه اقتصادی دارد، از تولید آن دست بر نمی‌دارند کما اینکه در این خودروها به صورت کلی امکان ارتقا استاندارد به استانداردهایی چون یورو ۴ و یورو ۵ ممکن به نظر نمی‌رسد.
مدیر صنایع خودرویی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت به مصوبه مربوط به تولید خودروهای با استاندارد بالای شش ماه پس از ارائه سوخت استاندارد اشاره کرد و افزود: در دسترس ترین مصوبه‌ای هم که خودروسازان می‌توانند به وسیله آن توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت را به عقب بیندازند، همین مصوبه مربوط به سوخت است.
وی اظهار داشت: درست است که کیفیت سوخت در کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت موثر است،اما تاثیر کیفیت خودروها نیز در این باره انکارناپذیر است، چنانکه وقتی ۱۰ سال پیش خودروهای کاربراتوری به تدریج از چرخه تولید حذف شدند و خودروهای انژکتوری جایگزین آنها شد، مصرف سوخت و آلایندگی ناشی از تردد خودروها کاهش قابل ملاحظه‌ای یافت.
هاشمی با بیان اینکه کیفیت گازوئیل پائین است و بخشی از آلایندگی نیز به آن باز میگردد، گفت: در مقابل خودروسازان به دلیل صرفه اقتصادی تولید خودروهای قدیمی، خودروهایی تولید می‌کنند که ۲۵ سال پیش از چرخه تولید شرکت‌های بزرگ خودروساز خارج شده‌اند.
وی اضافه کرد: خودروسازان می‌گویند جایگزینی این خودروها و ارتقای استاندارد هزینه‌بر است در صورتی که در چرخه رشد و توسعه خودروسازی بخشی از هزینه به رشد و ارتقای فن‌آوری اختصاص دارد اما خودروسازان بدون چشم‌انداز مشخصی تنها به تولید بیشتر و سود بیشتر ناشی از آن می‌اندیشند.
سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود: هر خودرو یک چرخه زندگی دارد که پس از آن خودروی با تکنولوژی جدید باید جایگزین آن شود و این اتفاق ارتباطی به سوخت ندارد و از جمله حقوق طبیعی مردم محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: حتی قطعه‌سازان چینی هم بر روی تامین قطعات خودروهای قدیمی تولید ایران سرمایه‌گذاری و بخشی از قطعات مورد نیاز خودروسازان را تامین می‌کنند که به نظر می‌رسد در صورت جایگزینی خودروهای جدید در خطوط تولید حتی به اشتغال‌زایی داخلی هم کمک شود.

*مصرف خودروهای داخلی ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر از متوسط جهانی

هاشمی در ادامه متوسط مصرف سوخت خودروهای داخلی بر مبنای تایید سازمان استاندارد را حدود ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در دنیا متوسط استاندارد مصرف سوخت ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که متوسط مصرف سوخت در ایران ۲ لیتر یعنی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از متوسط جهانی بیشتر است.
وی تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها با تفکر و تدابیر خوبی شروع شد اما خودروسازان نتوانستند خود را با آن تطبیق داده و خودروهای کم مصرف جدید تولید و عرضه کنند.

انتهای پیام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
درگفت‌وگوبا ايسنا تشريح شد:
جزئيات جديد از تعيين قيمت برق در فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها
wh120-47.jpg

مديرعامل توانير مي‌گويد پيشنهاد صنعت برق براي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها پيشنهادي كارشناسي بر مبناي افزايش هزينه‌ها هم راستا با افزايش مصرف برق است.
همايون حائري در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، افزود: هرچند هنوز هيچ تصميمي براي افزايش قيمت برق در فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها به صورت رسمي ابلاغ نشده است، ولي افزايش قيمتي كه پيشنهاد شده، بر مبناي كارشناسي دقيق بوده و براساس حداكثر مصرف مشتركان تدوين شده است.
حائري اين موضوع كه افزايش قيمت برق بيش از 20 درصد بوده و تنها مشتركاني كه كف مصرف را داشته باشند با افزايش 20درصدي مواجه مي‌شوند را رد كرد و گفت:‌ دهك‌هاي مختلف مصرف برق را به‌خوبي رصد كرده‌ايم و با ارزيابي روند مصرف برق دهك‌هاي مختلف در سال گذشته، پيشنهاد خود را براي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها به كارگروه تحول اقتصادي ارائه كرده‌ايم.
اين مقام مسئول با تاكيد بر اين‌كه وضعيت مصرف برق در دهك‌هاي پايين در سال گذشته تغيير آن‌چناني نداشت و اين دهك‌هاي بالا بودند كه ناچار به كاهش مصرف بي‌رويه خود شدند، افزود: اگر بخواهيم نگاهي به تاثير هدفمندي يارانه‌ها بر مصرف برق جامعه داشته باشيم، نمي‌توان از تاثير اجراي اين قانون بر مصرف‌ دهك‌هاي بالا به راحتي گذشت.
مديرعامل توانير ابلاغ هرگونه تصميم براي افزايش قيمت برق در فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها را منوط به ارزيابي كامل فاز نخست اجراي اين قانون دانست و گفت: تا آن زمان ممكن است همچنان سناريوهاي جديدي براي افزايش قيمت برق مطرح شود.
* * نتايج هدفمندي بالاتر از انتظار صنعت برق بود
حائري نتايج فاز اول هدفمندي يارانه‌هاي برق را بالاتر از پيش بيني‌هاي اوليه اعلام كرد و گفت: كاهش مصرف انرژي كل كشور بيش از 10 درصد بود. با اين‌حال شاهد افزايش پيك مصرف (اوج مصرف در ساعات خاص) بوديم كه اين موضوع نشان داد در مقاطعي از زمان، اوج مصرف همچنان ادامه دارد؛ ولي در مجموع انرژي مصرفي كل كشور كه تعيين‌كننده مسزان بهره‌وري است با كاهش قابل توجهي همراه شد.
مديرعامل توانير افزايش پيك مصرف در تابستان گذشته را حائز توجه دانست و گفت: اين موضوع نشان مي‌دهد كه همچنان نيازمنديم براي تامين نياز روزافزون انرژي در كشور سرمايه‌گذاري كنيم.
انتهاي پيام

wh120-74.jpg
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
پیامکهای مشکوک برای قطع یارانه
طی روزهای اخیر پیامکهایی از شماره های رند برای برخی شهروندان ارسال شده و به انها اعلام گردیده که یارانه انها قطع شده است .
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داد
نشست امروز دولت و مجلس درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس از برگزاری جلسه عصر امروز مجلس و دولت برای بررسی موضوع فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: مسئولان دولتی امروز در مورد ابعاد اجرای مرحله دوم این قانون به مجلس توضیح می‌دهند.

1077152_PhotoA.jpg

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از مسئولان دولت دعوت کرده‌ایم تا عصر امروز در مجلس حاضر شوند و در مورد ابعاد اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها توضیح ارائه کنند.
وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد در جلسه امروز حضور خواهد داشت، گفت: شاید این جلسه خبرهای خوبی را در مورد اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به همراه داشته باشد.
باهنر در پاسخ به این سوال که با توجه به استفساریه مجلس، دولت نباید امسال بیش از ۲۰ درصد در قیمت حامل‌های انرژی افزایش ایجاد کند و اگر دولت بر نظر خود اصرار داشته باشد، مجلس چه واکنشی نشان خواهد داد؟ اظهار داشت: اگر دولت از طریق یک راه حقوقی، نمایندگان مجلس را برای انجام این کار قانع کند، مشکلی نخواهیم داشت اما برداشت ما از تفسیر قانون این است که فقط تا سقف ۲۰ درصد امکان افزایش قیمتها طی سال جاری وجود دارد.
وی تصریح کرد: به این ترتیب قیمت حامل‌ها و کالاهای یارانه‌ای طی سال جاری نباید بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد مگر اینکه دولت یک راه حقوقی پیدا کند یا اینکه از مجلس بخواهد قانون را اصلاح کند تا مجوز جدید برای دولت صادر شود.
نایب رئیس مجلس در مورد کنترل بازار ارز نیز گفت: برای برون‌رفت از این بازار متشنج، افزایش نرخ سود بانکی ضروری است که تا این کار بخشی از مسائل بازار ارز نیز حل شود.
انتهای پیام/م
 
بالا