• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یارانه ها ؛ آخرین اخبار و مباحث

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون اجرایی رئیس جمهور:هر گونه افزایش قیمت در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها ممنوع است



معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: از دیگر ماموریت های مورد انتظار دولت ایجاد آرامش در بازار می باشد و ضروری است که با پایش بازار و وضعیت کالا و خدماتی که وابستگی بیشتری به حامل های انرژی دارند افزایش نرخ حامل های انرژی مورد مراقبت بیشتری قرار گیرد.



به گزارش گروه دریافتخبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد شریعتمداری با اشاره به اجرای پرداخت نقدی در مرحله اول هدفمندی یارانه ها گفت: علی رغم قانون روشن متاسفانه به عنوان یک بسته جامع گام های لازم و مناسب برداشته نشده است و دولت توانست از سقف 50 درصدی میزان افزایش حامل های انرژی پرداخت نقدی را بین خانواده های مستحقق به اجرا درآورد.



وی افزود: محدودیت در منابع ارزی طی سالیان گذشته محاسبات پایه های حامل های انرژی را بر هم ریخت ولیکن طی 6 ماه اخیر با تلاش دولت و مسئولین موتور تولید قطعنامه علیه ایران متوقف شده و با بازگشت آرامش به بازار نگرانی ها کمتر شده است.



شریعتمداری رکود و تورم را به عنوان دو محدودیت جدی در بخش حامل های انرژی بر شمرد و اظهار داشت: با توجه به نگرش دولت تدبیر امید، شیب افزایش حامل های انرژی محدود شده است.



معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دریافت یارانه بدون نیاز امروز یک ارزش محسوب نمی گردد و این اقدام از وظایف مهم دولت به شمار می‌رود.



وی ارائه خدمات مناسب از سوی دولت در قبال افزایش نرخ حامل های انرژی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به پر حجم بودن اجرای ثبت نام مجدد در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها؛ زیرساخت های لازم در حوزه مخابرات برای ایجاد آرامش در مجموعه صورت گرفته است.



وی با اشاره به نظر مثبت دکتر روحانی مبنی بر سادگی فرم هدفمندی یارانه ها گفت: افراد با دارا بودن شماره ملی و حساب مختص یارانه ها می توانند با مراجعه به سایت رفاهی به آدرس www.refahi.ir تقاضامندی خود را نسبت به دریافت یارانه اعلام نمایند.و سعی ما بر این است که با سهولت در اجرای ثبت نام این اقدام در زمان کمتری انجام شود.



وی تصریح کرد: بخشی از افزایش حامل های انرژی از قبل اعلام شده و دولت طی بخشنامه ای هر گونه افزایش قیمت را در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها ممنوع اعلام نموده است.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نیلی با تاکید بر ضرورت اجرای فاز دوم هدفمندی:
افزایش قیمت حامل‌ها 0.1 درصد فاز اول است/ راه میان بر دولت در جبر



مشاور اقتصادی رییس جمهور با هشدار جدی نسبت به این‌که با ادامه‌ی روند موجود در حوزه انرژی تامین سوخت از سال 94 با مشکل مواجه خواهد شد، از مردم خواست که نگران افزایش یکباره قیمت حامل‌ها نباشند.





به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود نیلی با اشاره به مسائلی که اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها را ضروری می‌کند، حوزه انرژی را مورد تاکید قرار داد و گفت: انرژی سال‌هاست که با مشکلات جدی مالی روبه‌روست و سرمایه‌گذاری قابل توجهی در آن انجام نشده است. از سویی دیگر نباید مصرف بی‌رویه‌ی سوخت را که منجر به آلودگی روز‌افزون هوا و ایجاد شرایط مخاطره‌آمیز برای سلامت مردم شده است نادیده گرفت.





وی افزود: این به هیچ عنوان مطلوب نیست که ما کشور اول دنیا از نظر منابع گازی و نفتی باشیم، آنگاه از کمبود انرژی رنج ببریم بنابراین متناسب‌سازی قیمت‌های داخلی با قیمت‌های منطقه‌ای ضروری به نظر می‌رسد.





نیلی با بیان این‌که ادامه‌ی وضعیت کنونی ممکن نیست، بیان کرد: از سویی باید سلامت مردم و از سویی دیگر اطمینان از تامین انرژی در آینده همواره برقرار باشد که گردش این چرخه نیازمند اجرای فعالیتی اقتصادی در بخش انرژی است، این در حالی است که در صورت نامناسب‌بودن قیمت‌ها و عدم اجرای سیاست‌های قیمتی شکاف بزرگی در تامین انرژی کشور ایجاد خواهد شد.







سال 93 سال مطلوب اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها؟


مشاور اقتصادی رییس جمهور در ادامه با اشاره به زمان اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها توضیح داد: سال 93 بعد از سال 91 و 92 که از دوران بد اقتصادی کشور بود قرار دارد این در حالی است که سال 91 از سال‌های خیلی بد اقتصادی ما است و در سال 92 نیز رکود و رشد اقتصادی منفی هم‌چنان ادامه داشت. از سویی دیگر تغییرات تورمی در سال 91 و شش ماهه‌ی اول سال 92 از جهش بلندی برخوردار بود که در مجموع شرایط نامساعدی را برای اقتصاد رقم زد.





وی ادامه داد: اگر رکود تورمی مبنای تصمیم‌گیری برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها قرار گیرد، باید گفت که شرایط اصلا مساعد اجرا نیست، اما اگر وضعیت بازار انرژی و آلودگی هوا مورد توجه باشد آنگاه ما معتقدیم که باید مرحله‌ی دوم هدفمندی اجرایی شود.





نیلی گفت: برآیند وضعیت تورم و انرژی در کشور نشان می‌دهد که باید با شیب ملایم و محتاطانه‌ای قدم به گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها گذاشت.





وی با اشاره به این که هدفمندسازی یارانه‌ها نباید دولت را از عزم جدی خود مبنی بر کنترل و کاهش تورم دور کند، بیان کرد: در تاریخ کشور کمتر سابقه داشته است که ماه‌های بهمن و اسفند که اغلب نسبت به سایر ماه‌ها تورم بالاتری دارند با آرامش تورمی طی کرده باشد. از این‌رو دولت قصدی برای وارد‌آوردن شوک قیمتی به حامل‌های انرژی ندارد و مایل است تا مردم نسبت به کنترل تورم آرامش خاطر داشته باشند.





نیلی تاکید کرد: دولت از برخی جهات در جبر و محدودیت‌هایی قرار دارد که موجب شده راه میانبری را با توجه به مجموع شرایط برای دستیابی به اهداف انتخاب کند.



یک چالش89 دو چالش فعلی شد


این اقتصاد‌دان هم چنین با اشاره به تبعات عدم اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها توضیح داد: در سال 89 تنها مساله‌ی ما شرایط نامطلوب بازار انرژی بود که هم‌اکنون نیز ادامه دارد، اما چالش دیگر فعلی کسری بودجه ناشی از پرداخت یارانه نقدی به عموم مردم است.





وی افزود: اگر برای سال 93 برنامه‌ریزی دقیقی از سوی دولت انجام نمی‌شد کسری بودجه پرداخت یارانه‌ها هم‌چنان آشفتگی‌های مالی در تولید انرژی را دامن می‌زد و در نهایت به افزایش تورم و اختلال در عرضه انرژی را تشدید می‌کرد.





نیلی تصریح کرد: اگر قیمت حامل‌های انرژی با روندی ملایم و مستمر تعدیل نشود، مردم به تدریج از سال 94 در تامین سوخت به خصوص گاز و برق دچار مشکلات جدی می‌شوند، این در حالی است که انرژی با وجود ارزانی قدرت عرضه ندارد.





وی اضافه کرد: با عدم اجرای فاز دوم از آنجایی که دولت با کسری بزرگی مواجه است و با وجود این‌که در شش ماه گذشته نیز برای تامین این منابع از بانک مرکزی استفاده نکرد، در نهایت با کسری قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو می‌شود که تورم را نیز مجدد تشدید می‌کند.





نیلی خاطر نشان کرد: برای استمرار روند کاهش تورم و ایجاد اطمینان از عرضه مطمئن انرژی برای جامعه دولت ناچار است که هدفمندسازی یارانه‌ها را البته با تفاوت‌های قابل توجه نسبت به قبل اجرا کند، به‌طوری که به جای پرداخت نقدی به امنیت سلامت و غذایی پرداخته و به جای شوک قیمت‌ها تغییر تدریجی اعمال شده و به جای پرداخت به عموم با کمک خود مردم تنها به نیازمندان پرداخت شود.





افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی 0.1 فاز اول است


وی در مورد تغییرات قیمت حامل‌های انرژی نیز عنوان کرد: وضعیت حوزه انرژی و آلودگی هوا ایجاب می‌کند که قیمت‌ها با شیب تندی افزایش یابد، اما شرایط اقتصادی کشور این اجازه را نمی‌دهد که شوک حدود 550 درصدی مرحله‌ی اول در سال 89 بار دیگر به قیمت حامل‌ها وارد شود.





نیلی تاکید کرد: به‌طور متوسط به اندازه جبران تورمی که در سال 91 و 92 پشت سر گذاشتیم، قیمت حامل‌های انرژی افزایش می‌یابد، یعنی حدود یک دهم افزایشی که در فاز اول رخ داد بنابراین مردم نگران رشد یکباره قیمت‌ها نباشند.



به گفته مشاور اقتصادی رییس جمهور دولت تمهیدات ویژه‌ای برای جبران و کنترل تورم ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی اندیشیده است.





کمک‌های ما برعکس کمک‌های دنیاست


وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های دولت در هنگام ایجاد تحولات قیمتی گفت: در هنگام تحولات قیمتی تا زمانی که اقتصاد خود را با شرایط و فعالیت‌های جدید تطبیق دهد فشار هزینه‌ؤای به خانوارها و تولید وارد خواهد شد، بنابراین دولت‌ها در سراسر دنیا کمک‌هایی را براساس سیر تکاملی مشخصی اعمال می‌کنند اما آنچه که در کشور ما رخ داده برعکس سیاست‌های روز دنیا بوده و کمک‌ها فراگیر، غیرمشروط، بدون قید زمانی و فزاینده در طول زمان است، این در حالی است که وجود بودجه‌ای متوازن نیز در چند سال گذشته حس نشده است.



چرا باید ثبت نام مجدد انجام شود؟


نیلی هم‌چنین به ضرورت دریافت مجدد اطلاعات خانوارها و ثبت نام برای دریافت یارانه از سوی متقاضیان اشاره کرد و افزود: درست است که مردم یکبار ثبت نام کرده‌اند، اما باید توجه داشت که در آن زمان جمعیت افزایش یافت و اکنون حدود 77 میلیون و 500 هزار نفر حساب اعلام شده‌ای دارند که یارانه دریافت می‌کنند.





وی یکی از مهم‌ترین مسائلی که ثبت نام مجدد و شناسایی مشمولین واقعی دریافت یارانه را ضروری می‌کند، کسری بودجه عنوان کرد و گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال 92 در حالی 28 هزار میلیارد تومان بوده و به خزانه واریز شده که 42 هزار میلیارد تومان پرداختی یارانه نقدی بیانگر کسری بودجه 14 هزار میلیارد تومانی منابع است.





نیلی اضافه کرد: کسری 14 هزار میلیاردی یارانه نقدی در حالی رقم می‌خورد که کل بودجه جاری آموزش و پرورش کشور با حدود 17 هزار میلیارد تومان با این رقم قابل مقایسه است یا این‌که بودجه بهداشت و درمان و یا بودجه عمرانی کل کشور در سال‌های اخیر کمتر از این مقدار است.





وی تاکید کرد: نمی‌خواهم بگویم که 42 هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه نقدی چه رقم بزرگی است، اما مردم باید بدانند که حتی با کسری بودجه ناشی از واریز 45 هزار تومان در هر ماه می‌توان چه خدمات قابل ملاحظه‌ای در حوزه درمان، بیمه و یا آموزش و پرورش ارائه کرد. می‌توان مدارس مناطق محروم را ساماندهی کرد که دیگر اتفاقات شین‌آباد تکرار نشود.





عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان این‌که از 14 هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سه سال گذشته می‌توانستیم حدود 42 هزار میلیارد تومان را در تولید و یا تکمیل طرح‌های عمرانی استفاده کنیم، یادآور شد: در نتیجه این امر کسانی که امروز از دولت یارانه دریافت می‌کنند، در این مدت صاحب شغل شده و از یارانه 45 هزار تومانی بی‌نیاز می‌شدند.





راه‌حل‌های مشخص برای حذف چالش‌ها
نیلی هم چنین به راه‌های پیش‌روی دولت برای رفع مشکلات موجود در مقابل اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: اول این‌که دولت باید مساله‌ را برای مردم باز کرده و عنوان کندکه درآمد قابل توزیع تنها 28 هزار میلیارد تومان بود و در این حالت تنها به هر نفر می‌توان حدود 30 هزار تومان پرداخت کرد که این راه‌حل قابل اجرا نیست.





وی با بیان این‌که راه دیگر تعیین مرز درآمدی است، گفت: این‌که سقف درآمدی چقدر است؟ در هر شهر چه میزان باشد؟ درآمد تعداد فرزندان خانواده دخیل باشد؟ از جمله سوالات متعددی است که در این حالت پیش می‌آید و جامعه به جای پرداختن به مسائل مهمی که آینده به آن وابسته است، درگیر این مسائل می‌شوند.







انتظار انصراف نیازمندان را نداریم


این کارشناس با تاکید بر این‌که دولت سعی کرد تا مشکلات موجود را با جامعه در میان بگذارد، افزود: براین اساس حرکت‌های اجتماعی از سوی گروه‌های مختلف ایجاد شد که به انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی نیز انجامید.





وی ادامه داد: انصراف از دریافت یارانه نقدی نه تنها کاری نوع‌دوستانه است که نه تنها خود افراد، بلکه کل جامعه از مزایای درمانی، حمل‌ونقل و یا آموزش ناشی از آن بهره خواهند گرفت.





نیلی با بیان این‌که انتظار نداریم که گروه‌های کم درآمد از دریافت یارانه منصرف شوند، یادآور شد: این در حالی است که با کاهش منابع پرداختی دولت در هر ماه برای یارانه نقدی سیستم‌های مالی تا حدودی ساماندهی شده و تورم نیز کاهش می‌یابد که این به نفع انصراف‌دهندگان نیز خواهد بود.





قدرشناسی معنوی از قهرمانان اقتصادی


مشاور اقتصادی رییس جمهور هم چنین با اشاره به این‌که انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی مورد تکریم جامعه خواهند بود، گفت: پیشنهادی مطرح است که طبق آن از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نام افرادی که از ثبت‌نام برای گرفتن یارانه به نفع بهبود رفاه جامعه کنارگیری کرده‌اند در سایتی ثبت شود که این نوعی قدرشناسی معنوی از قهرمانان اقتصادی است که فرزندان آنها در سال‌های بعد خواهند گفت که پدران و مادران ما در کاری مشارکت کردند که موجب عبور جامعه از شرایط بحرانی شد.





انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ندیمی در گفت‌وگو با ایسنا:
جریمه درج اطلاعات خلاف واقع در انصراف مردم از دریافت یارانه تاثیرگذار است


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه درج اطلاعات خلاف واقع در فرم‌های خوداظهاری دریافت یارانه نقدی به معنای جریمه سه برابری خانوارها به همان میزان دریافت یارانه است گفت که قطعا این جریمه در وارد کردن اطلاعات درست از سوی مردم تاثیرگذار است.



ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به شیوه دولت برای پرداخت یارانه نقدی از طریق فرم‌های خوداظهاری اشاره و اظهار کرد: دولت برای پرداخت یارانه نقدی دو رویه را در پیش‌رو داشت اول اینکه با اطلاعات در اختیارش به خانوارها یارانه نقدی بدهد یا اینکه از راهکار فرم‌های خوداظهاری استفاده کند.



وی افزود: مردم با استفاده از روش فرم‌های خوداظهاری طبق شرایط درآمدی‌شان از دریافت یارانه‌ نقدی انصراف می‌دهند و دولت براساس اطلاعات آنها و بعد از راستی‌آزمایی به واجدین شرایط یارانه نقدی پرداخت می‌کند که این رویکرد از لحاظ فرهنگی رفتار خوبی است.



این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بند مربوط به قانون هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه 93 گفت: پرداخت یارنه نقدی طبق قانون هدفمندی باید براساس مبنای درآمد خانواراها انجام شود براین اساس قرار نیست که یارانه به تمامی ایرانیان اختصاص پیدا کند بلکه مبنای پرداخت یارانه درآمد خانوار است.



ندیمی با بیان اینکه دولت نظارت لازم را برای پالایش اطلاعات مردم جهت دریافت یارانه نقدی به کار می‌گیرد گفت: در فرم‌های خوداظهاری قید شده است که درآمد خانوار براساس تمامی درآمدهای حاصله همچون شغل دوم، اجاره، سود سهام و غیره باید محاسبه شود. اگر اطلاعات خلاف واقع داده شود طبق قانون بودجه خانوار تا سه برابر میزان دریافت یارنه جریمه می‌شود.



وی افزود: در صورتی که درآمد خانوار بعد از ثبت‌نام نیز زیاد شود باید آن را اعلام کند و در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شود.



این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد که جریمه درنظر گرفته شده در قانون بودجه برای دریافت یارانه نقدی خانوار بسیار در درج اطلاعات درست آنها در فرم‌های خوداظهاری تاثیرگذار است.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تمام نکاتی که برای ثبت نام در یارانه نقدی باید بدانید



دولت یازدهم در حالی در هفته جاری گام دوم هدفمندی یارانه‌ها را کلید خواهد زد که طبق قانون مصوب مجلس تنها متقاضیانی که نیازمند تلقی شوند همچنان یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خود اظهاری به عنوان تنها ملاک دولت برای تخصیص یارانه نقدی به مردم است و عدم ثبت نام به منزله انصراف از دریافت یارانه خواهد بود.

طبق اعلام دولت سایت سازمان هدفمندی به آدرسwww.refahi.ir تنها محیطی است که به امر نام نویسی مردم اختصاص یافته و هیچ یک از مراحل ثبت نام نیازی به حضور در مراکز دولتی و یا پر کردن فرم چاپی ندارد.

البته دولت به منظور اطمینان از نام نویسی تمام متقاضیان در شهرها و روستاهایی که امکان دسترسی به اینترنت محدود است برخی از دفاتر بهزیستی، کمیته امداد و اداره پلیس از افرادی که دسترسی به سامانه رفاهی نداشته اند،اطلاعات مربوط به خانوار را دریافت می کنند.اما کسانی که قصد ثبت نام از طریق فضای مجازی را دارند باید از سه مرحله گذر کنند.

در مرحله نخست سرپرست خانوار موظف است با مطالعه شش بند قانونی، آنها را تایید کند که عبارت اند از:

1 – به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی صرفا افراد نیازمند می‌توانند نسبت به تکمیل فرم تقاضای یارانه نقدی اقدام کنند.

2-فقط مشخصات افرادی که در حال حاضر تحت تکلف اینجانب هستند در فرم تقاضای یارانه نقدی درج می کنم.

3-در صورت درخواست سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها مدارک لازم برای اثبات درستی اطلاعات درج شده در فرم تقاضای یارانه نقدی را ارائه خواهم کرد.

4- به موجب قانون ارائه هر گونه اطلاعات نادرست موجب استرداد وجوه دریافتی و جریمه نقدی به میزان سه برابر یارانه نقدی دریافتی‌ خواهد شد.

5-بانک‌ها، موسسه‌های مالی و سایر دستگاه‌های اقتصادی می توانند اطلاعات مندرج در فرم تقاضای یارانه نقدی را مبنای ارزیابی توانایی مالی و رتبه سنجی اقتصادی اینجانب برای اعطای وام و یا هر نوع تسهیلات دیگر قرار دهند.

6-منظور از سطح درآمد ماهانه خانواده‌ام میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال 1392 شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم ، دریافت اجاره بها، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری با وظیفه بگیران و موارد مشابه قبل از پرداخت اقسام وام خواهد بود.

سرپرست خانوار باید پس از مطالعه این شش بند در صورتی که همه آن ها را مورد قبول قرار داده باشد روی آیکون تایید کلیک کند.

به این ترتیب و با توجه به قوانین مصوب کشور این تایید به منزله امضای اینترنتی و قابلیت پیگیری قانونی خواهد داشت.

نکاتی که در این بخش باید مورد توجه خانوارها قرار گیرد این است که دادن هر گونه اطلاعات غلط می‌تواند باعث جریمه سنگین شود. در کنار آن طبق بند پنجم این قوانین کلیه بانک‌ها و موسسات مالی می توانند اطلاعات مندرج در این فرم را ملاک قرار دهند یعنی اگر به طور مثال شخصی بخواهد از بانک تسهیلاتی به شکل وام دریافت کند و میزان حقوقی را برای تایید شدن در نزد بانک ارائه کند بانک اجازه خواهد داشت با توجه به اطلاعات درآمدی در فرم خوداظهاری یارانه‌ها نسبت به دادن و یا ندادن وام اقدام کند و در بند ششم سرپرست خانوار باید توجه باشد میزان درآمدی که ارائه می کند مربوط به تمام اعضای خانوار خواهد بود و البته هزینه‌های جاری خانواده مانند اقساط بانکی و یا مواردی شبیه به آن در کم کردن میزان درآمد نقشی نداشته و سرپرست خانوار باید میزان درآمد خود را به صورت کامل و قبل از پرداخت اقساط وام درج کند.

در بخش دوم این فرم سرپرست خانوار باید در ابتدا شماره ملی کامل خود را بدون هیچ گونه خط تیره و یا علامتی درج کند.

در بخش دوم این فرم شماره حسابی که تاکنون در سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها به حساب سرپرست خانوار ثبت شده و یارانه نقدی تا این ماه به آن حساب واریز می‌شده درج می‌شود.

در این بخش نیز نکته بسیار مهم این است که سرپرستان خانوار نباید شماره حساب خود را با شماره 16 رقمی روی کارت بانکی جابه جا کنند بلکه در این آیکون باید شماره حساب درج شود.

در بخش سوم این فرم نیز سرپرست خانوار باید تعداد افراد تحت تکفل خود را ثبت کند در این بخش نیز با توجه به برنامه ای که بر روی سایت وجود دارد سرپرست خانوار نمی‌تواند بیش از تعداد اعضای خانواده خود را در این لیست جای دهد.

در این بخش سوال مهمی که پیش می‌آید این است که آیا کودکانی که تازه به دنیا آمده‌اند و یا افرادی که در گذشته نزدیک فوت کرده‌اند نیز اطلاعاتشان قابل ثبت خواهد بود یا خیر؟

طبق اعلام رسمی سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها مرکز آمار کلیه اطلاعات جدید خانوارهای ایرانی تا روز اول فروردین سال 93 را در اختیار این سازمان قرار داده پس اگر تغییر و تحولات قبل از این تاریخ صورت گرفته و در سایت رسمی مرکز آمار ثبت شده باشد مشکلی برای نام نویسی فرد جدید نخواهد بود. اما در غیر این صورت سرپرست خانوار فقط اجازه دارد به تعداد اعضای خانواده خود و یا کمتر از آن اقدام کند.

در پایان این مرحله با پر کردن کد 5 رقمی امنیتی و تایید آن صفحه سوم که مهمترین بخش ثبت نام به حساب می‌آید باز خواهد شد.

در این بخش ابتدا سرپرست خانواده نام و شماره ملی خود را بخش بالایی صفحه خواهد دید و در روبرو نیز در رابطه با وضعیت تملک واحد مسکونی پرسیده شده است که در صورت تملک جواب بلی خواهد بود و در غیر این صورت باید آیکون خیر پر شود.

برای دیگر اعضای خانواده نیز با ثبت شماره ملی باید بار دیگر نسبت به تملک واحد مسکونی پاسخ داده شود.

در زیر این اطلاعات نکته بسیار مهمی درج شده که بار دیگر تایید می‌کند منظور از درآمد ماهانه اعضای خانوار درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره، سود سهام و سپرده بانکی، عایدی از مستغلات،‌ حقوق ماهانه، سطح درآمدی خانوار باید با دارایی‌ها همخوانی داشته باشد پس از تایید این نکته سوال اصلی درباره میزان درآمد خانوارهای ایرانی در پنج سطح وجود دارد که سرپرست خانوار با توجه به نکات ثبت شده تا این بند یکی از پنج گزینه کمتر از 600 هزار تومان، از 600 هزار تا یک میلیون تومان، از یک میلیون تا دو میلیون تومان، از دو میلیون تا دو میلیون و 500 هزار تومان و گزینه پنجم بیشتر از دو میلیون و 500 هزار تومان را تایید می‌کند.

و در بند پایانی سرپرست باید نوع خانوار خود را از سه گزینه شهری، روستایی و عشایر اعلام کرده و سپس استان و شهرستان محل زندگی خود را به صورت دقیق مشخص کند.

در پایان نیز باید کدپستی محل زندگی، شماره تلفن ثابت به همراه کد شهرستان و همچنین شماره از تلفن همراه خود یادداشت کند در این بند یادداشت دقیق شماره تلفن همراه بسیار مهم است زیرا پس از تایید نهایی ثبت نام در سایت تنها علامت تایید شدن پیامکی خواهد بود که از طریق سامانه به شماره سرپرست خانوار ارسال شده و یک کد 4 رقمی پیگیری به سرپرست داده می‌شود.

در اینجا نیز نکته بسیار مهم آن است که سرپرست خانوار کد 4 رقمی وارد شده در پیامک را حفظ کرده و تا پایان مراحل هدفمندی‌ یارانه‌ها آن را نگه دارد. پس از آن سرپرست با تایید تمام بندها و گزینه‌های فوق دکمه تایید نهایی را فشار می‌دهد و به این ترتیب مرحله ثبت نام رسما تمام خواهد شد.

در این راستا گروه نظامیانی که تاکنون از طریق یگان خود دریافت می کردند استثنا به حساب می‌آیند آن‌ها باید همانند قبل اطلاعات و ثبت نام خود را از طریق یگان خود پیش ببرند.

به گزارش ایسنا، ثبت نام مردم از طریق آخرین عدد سمت راست شماره ملی آن‌ها از بیستم تا بیست و نهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت و دولت روزهای سی‌ام و سی و یکم فروردین برای نام نویسی برای کسانی که از نام نویسی جا مانده‌اند اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون وزیر اقتصاد: دولت به حساب‌های بانکی یارانه‌بگیران سرکشی خواهد کرد
تکمیل فرم خوداظهاری به دولت این اجازه را می‌دهد که به منظور راستی آزمایی وارد اطلاعات و حساب‌های بانکی مردم شود و برای محاسبه مجموعه درآمد مردم مجموع دریافتی‌های مستمر خانوار ملاک است نه آن رقمی که صرفا در حکم حقوق کارمندان لحاظ خواهد شد.
معاون وزیر اقتصاد با اعلام اینکه تکمیل فرم خوداظهاری و ثبت نام برای دریافت یارانه‌های نقدی به معنای اجازه یارانه بگیران به دولت برای سرکشی به حساب‌ها و دارایی‌های شخصی‌ آنها محسوب می شود، گفت: هیئت ویژه رسیدگی به شکایات افرادی که ثبت نام کرده اما یارانه به آنها تعلق نگرفته‌ است تشکیل می‌شود.
به گزارش مهر، شاپور محمدی شب گذشته در برنامه تلویزیونی پایش در تشریح فرآیند ثبت نام یارانه نقدی گفت: افرادی که در دور جدید ثبت نام دریافت یارانه نقدی، اقدام نکرده‌ باشند، از اردیبهشت ماه دیگر یارانه دریافت نخواهند کرد، اما در فروردین ماه یارانه به تمام یارانه بگیران پرداخت می‌شود.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه تمام افرادی که در دور جدید ثبت نام کرده و توسط دولت برای دریافت یارانه نقدی تائید شوند، از اردیبهشت ماه یارانه دریافت می‌کنند، افزود: تکمیل فرم خوداظهاری به معنای اجازه مردم به دولت برای سرکشی به حساب‌ها و دارایی‌های شخصی‌ آنها محسوب می شود.

وی از تشکیل هیئت ویژه رسیدگی به شکایات افرادی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده ولی در فاز دوم به آنها یارانه تعلق نگرفته باشد، در آینده خبرداد و افزود: دولت در سرکشی به حساب‌ها و دارایی‌های شخصی مردم ملاحظات جدی دارد و مادامی که مردم اجازه ندهند، دولت وارد اطلاعات اقتصادی آنها نخواهد شد مگر اینکه خود مردم با تکمیل فرم خوداظهاری این اجازه را به دولت بدهد.

محمدی اضافه کرد: تکمیل فرم خوداظهاری به دولت این اجازه را می‌دهد که به منظور راستی آزمایی وارد اطلاعات و حساب‌های بانکی مردم شود و برای محاسبه مجموعه درآمد مردم مجموع دریافتی‌های مستمر خانوار ملاک است نه آن رقمی که صرفا در حکم حقوق کارمندان لحاظ خواهد شد.

وی با اعلام اینکه یارانه پرداختی در فاز دوم هدفمندی تا زمان آغاز غربالگری و راستی‌آزمایی از سوی دولت به مردم ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: طول زمان غربالگری بستگی به شرایط اجرایی و تعداد انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی دارد.

معاون وزیر اقتصاد در مورد خاطرنشان کرد: طبق قانون یارانه به معنای پول نفت نیست؛ بلکه قانون تأکید دارد یارانه مساوی هم پرداخت نشود و فقط به نیازمندان تعلق گیرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
یارانه نقدی ؛ ریسک بزرگ متمولان
برای خیلی ها که ترجیح می دهند در گمنامی به فعالیت های اقتصادی شان ادامه دهند، اخذ یارانه ریسک بزرگی خواهد بود زیرا به بهانه همین 45500 تومان،خود را در معرض بررسی قرار می دهند.ضمن این که این افراد، با سیستم بانکی و وام های آن سر و کار دارند و نمی خواهند این ارتباطات تحت الشعاع مبلغ اندکی یارانه قرار گیرد. به عنوان مثال ، چنین فردی اگر فردا برای دریافت یک وام کلان به بانک مراجعه کند و سیستم او را یارانه بگیر معرفی نماید، این سخن را خواهد شنید: شما که نیازمند کمک خرج ماهانه 44500 تومان هستید ، چطور می خواهید اقساط چند میلیونی این وام را بازپرداخت کنید؟!
عصرایران - مکانیزم هایی که برای سنجش توانمندی های مالی شهروندان در فاز دوم هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده، سبب گردیده است افرادی که واقعاً نیازمند دریافت ماهانه 45500 تومان نیستند، برای استمرار یارانه گرفتن، دچار تردیدهای جدی شوند.

هم اکنون دولت با دسترسی به 43 مرجع اطلاعاتی ، از جمله حقوق هایی که افراد می گیرند، اسناد مالیاتی، اجاره نامه هایی که با کد رهگیری در اتحادیه های املاک ثبت شده است، سهام عدالت ، بورس و ... ، می تواند به راحتی تشخیص دهد که خانوارها چقدر در آمد دارند.

با این حال ، بررسی اطلاعات میلیون ها خانوار ، بسیار دشوار است و لذا دولت ، مبنای اولیه برای دریافت یارانه را "خوداظهاری" قرار داده است.
در این روش ، بسیاری از کسانی که واقعاً نیازمند 45500 تومان نیستند، برای اجتناب از هزینه های بعدی که بر آنها تحمیل می شود، انصراف می دهند ولی کسانی که برغم تمکن مالی، خود را نیازمند جلوه دهند و یارانه بگیرند ، عملاً خود را در معرض بررسی اطلاعات مالی شان قرار می دهند.

همان طور که ذکر شد، بررسی اطلاعات همه ، به لحاظ وسعت جمعیت و تعداد زیاد خانوارها ، بسیار سخت و در اکثر موارد ، بیهوده است. اما وقتی کسی خود را نیازمند یارانه معرفی می کند، در واقع خود را در معرض بررسی اطلاعات مالی اش قرار می دهد زیرا از یک سو، با انصراف عده ای، تعداد افراد کمتر و بررسی راحت تر می شود و از سوی دیگر ، در بررسی اطلاعات مالی ثبت نام کنندگان ، نفعی برای دولت وجود دارد و آن این که اولاً اگر مشخص شود کسی به دروغ خود را نیازمند نشان داده ، یارانه اش قطع و ثانیاً طبق قانون ، سه برابر یارانه دریافتی به عنوان جریمه از او اخذ می شود.

از این رو ، برای خیلی ها که ترجیح می دهند در گمنامی به فعالیت های اقتصادی شان ادامه دهند، اخذ یارانه ریسک بزرگی خواهد بود زیرا به بهانه همین 45500 تومان ، خود را با دست خود در معرض بررسی و شفافیت قرار می دهند. ضمن این که این افراد ، در مراودات اقتصادی خود، با سیستم بانکی و وام های آن سر و کار دارند و نمی خواهند این ارتباطات تحت الشعاع مبلغ اندکی یارانه قرار گیرد. به عنوان مثال ، چنین فردی اگر فردا برای دریافت یک وام کلان به بانک مراجعه کند و سیستم او را یارانه بگیر معرفی نماید، این سخن را خواهد شنید: شما که نیازمند کمک خرج ماهانه 44500 تومان هستید ، چطور می خواهید اقساط چند میلیونی این وام را بازپرداخت کنید؟!

البته ناگفته پیداست افرادی که سطح درآمدی پایینی دارند و صادقانه اطلاعات خود را برای دریافت یارانه اعلام می کنند، طبیعتاً نباید نگران باشند زیرا آنها نه مال و اموالی دارند که لو برود و نه اساساً با وام های چند صد میلیونی و میلیاردی سر و کار دارند و نه نگران اعتبار کارت بازرگانی نداشته شان هستند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
14-3-15-125019lilaz.jpg

دود گرانی بنزین در چشم فقرا نمی رود/ گرانی بنزین اثری برتورم ندارد
اقتصاد > انرژی - به اعتقاد سعید لیلاز رشد نقدینگی مهمترین عامل تورم در ایران است و گرانی بنزین به اندازه این مولفه در تورم موثر نیست.


بهاره چراغی: شمارش معکوس برای اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت دو حامل پرطرفدار آغاز شده به طوری که حداکثر تا دو هفته دیگر قیمت‌های جدید بنزین آزاد و نیمه یارانه‌ای اعلام می‌شود.با موافقت کمیسیون تلفیق مجلس افزایش قیمت بنزین در بین کل حامل‌های انرژی قطعی شده است و در صورت تصمیم قطعی دولت پیش بینی می شود در ادامه سال جاری شاهد عرضه بنزین آزاد 1000 تومانی و به صورت تک نرخی در جایگاه‌های سوخت باشیم.در اثر این تغیرات باید دید افزایش قیمت بنزین تا چه حد تأثیرگذار بر نرخ تورم خواهد بود. در گفتگو با سعید لیلاز به تاثیر این افزایش قیمت ها پرداخته ایم.

نظرتان راجع به افزایش قیمت بنزین چیست؟

اگر بنزین به صورت تک نرخی عرضه شود و قیمت بنزین 1000 تومان شود بی نهایت از آقای دکتر روحانی تشکر می کنیم.برای اینکه دو نرخی بودن قیمت بنزین یکی از منابع فساد اقتصادی در سال های اخیر بوده است و از طرف دیگر این ارزان بودن قیمت بنزین یکی دیگر از منابع فساد است که عرضه این سوخت ارزان عاملی بود که دود اسیب هایش مستقیما به چشم فقیر ترین توده های مردم می رفت.اگر این مسیری که آقای دکتر روحانی در پیش گرفته است یعنی همه ی درآمد های ناشی از افزایش قیمت های حامل های انرژی به بهداشت و افزایش و بهبود تولید انتقال داده شود مستقیما ضعیف ترین اقشار جامعه ما از آن بهره مند می شوند و این موضوع بسیار عالی خواهد بود.

آیا زمان مناسبی برای این افزایش قیمت هاست؟

باید برای افزایش قیمت بنزین، وضعیت جامعه، نحوه تولید و انتقال بنزین مورد توجه قرار گیرد. اما در حال حاضر به نظر من برای کمتر کردن واردات بنزین و افزایش تولید داخلی این فرآورده و همچنین تلاش در جهت بهبود وضعیت تولید بنزین داخلی، ارقام مطرح شده در حدود 700 تومان برای سهمیه بندی و 1000 تا 1200 تومان برای بنزین آزاد معقول به نظر می رسد.در حال حاضر به نظر می رسد مردم به پرداخت قیمت 700 تومان بابت هر لیتر بنزین عادت کرده اند و افزایش قیمت تا این حد، تنش زیادی در بازار ایجاد نکند و تورم در همان حد 4 درصد افزایش بیابد.

از دیدگاه شما چقدر این افزایش قیمت بر نرخ تورم تاثیر می گذارد؟

نظر من بسیار مثبت و مساعد است از این جهت که اثراتش بر روی تورم به هیچ وجه تعیین کننده و چشمگیر نیست.مردم باید بدانند که عامل اصلی تورم در ایران رشد نقدینگی است نه چیز دیگری و اگر دولت انضباط مالی داشته باشد رشد نقدینگی هم قابل کنترل خواهد بود و این سناریوی است که در حال اتفاق افتادن است.در سال گذشته شاید در دهه ای اخیر سالی بوده است که ما برای اولین بار ما بدون کسری بودجه دولت را نظاره کردیم و این موضوع خودش اتفاق بسیار مهمی است.من فکر می کنم با توجه به اینکه نرخ تورم در سال 1392 حدود 32 درصد و تورم نقطه به نقطه فقط 19 درصد اعلام شده است از دیدگاه من هدیه اصلی و خدمت اصلی به مردم و قشر محرومان از طریق کاهش شدید نرخ تورم اتفاق افتاده است و الان بهترین زمان برای افزایش قیمت بنزین است و هر چقدر این افزایش بیشتر باشد از نظر من بهتر است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون وزیر اقتصاد در گفت و گو با ایرنا؛
سقف درآمدی دریافت یارانه نقدی خانوارها بزودی توسط دولت اعلام می شود
تهران - ایرنا - معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: سقف درآمدی برای دریافت یارانه نقدی توسط دولت تعیین و بزودی اعلام خواهد شد.

81111300-5607078.jpg

شاپور محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا و در پاسخ به این پرسش که یارانه نقدی از چه میزان سقف درآمدی خانوار حذف می شود، افزود: دولت بزودی معیارهای حذف یارانه از خانوارها را اعلام می کند.

وی با تاکید بر اینکه ملاک اصلی در پرداخت یارانه اظهارات مردم است، تصریح کرد: دولت تلاش دارد با خوداظهاری مردمی یارانه های نقدی را به طور مناسبی پرداخت کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: سطح درآمدی مردم یکی از ملاک ها است و در فرم ثبت نام دریافت یارانه ها مشخص شده، هرچند متقاضیان به صورت خوداظهاری می توانند فرم ها را تکمیل کنند تا مراحل اجرایی انجام شود.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین تصمیم دولت، خانوارهای مشمول یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها به 5 گروه دسته بندی شده اند که حداقل کف درآمدی در این گروه 600 هزار و حداکثر آن 2.5 میلیون تومان است.

طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها بناست از بیستم تا آخر فروردین ماه ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی براساس عدد سمت راست شماره ملی افراد آغاز شود.

جامعه هدف در این طرح به 5 گروه درآمدی دسته بندی شده اند و قرار است که کف درآمدی برای هر یک از این گروه های درآمدی رقم مشخصی باشد.

براساس تصمیم گیری دولت، جزئیات کف درآمدی و مشخصات گروه های مشمول در فاز دوم هدفمندی یارانه ها همزمان با گشایش سایت www.refahi.ir از صبح روز 20 فروردین ماه جاری، به طور همزمان در سراسر کشور و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری ها و فرمانداری ها اعلام خواهد شد.

رقم کف درآمدی برای هر یک از این 5 گروه درآمدی متفاوت از سایر گروه ها خواهد بود، بنابراین 600 هزار تومان کف درآمدی گروه یک و 2.5 میلیون تومان برای کف درآمدی گروه پنج است.

اقتصام(4)9141**1558



انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير
 

الهه.آتش

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
4,783
لایک‌ها
2,400
دوستان کسایی که تازه ازدواج کردن چجوری باید یارانشون رو جدا کنن؟از طریق همین سایت رفاهی که گفته بعد از 20 فروردین باید ثبت نام کنیم؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
حمایت رضا کیانیان از کمپین نه به یارانه
تهران - ایرنا - بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون در ارتباط با انصراف از یارانه نقدی، گفت: کاملا واضح است، افرادی که احتیاجی به این مبالغ ندارند باید از دریافت آن صرف نظر کنند.

81111886-5608041.jpg

رضا کیانیان بازیگر محبوب کشورمان عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن حمایت از کمپین نه به یارانه گفت: در انتخابات ریاست جمهوری به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رای داده بودم و از آنجا که از نزدیک با برخی از وزرا و کابینه وی آشنایی داشتم، در نتیجه از هر درخواست رئیس جمهور یا وزاری وی استقبال می کنم و در انجام آن نیز کوشا خواهم بود.

وی در ارتباط با افراد بی نیازی که در جامعه وجود دارند و اقدام به دریافت یارانه می کنند، افزود: حتی شنیده ام برخی از افراد غنی جامعه از جمله پزشکان و یا برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام به دریافت یارانه می کنند که مطمئن هستم آنها احتیاجی به این مبالغ ندارند.

کیانیان با اشاره به دریافت یارانه از سوی افراد ثروتمند جامعه، گفت: برخی از وزرا می گویند حتی عده ای از کسانی که در خارج زندگی می کنند، یارانه خود را دریافت می کنند، به این ترتیب و بنا به درخواست رییس جمهور مبنی بر انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی، افرادی که احتیاجی به این مبالغ ندارند باید از دریافت آن انصراف دهند.

اقتصام(4)م.پ**1558



انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
حساب های بانکی برای یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی چک نمی شود
تهران - ایرنا - مدیر بانک اطلاعات سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: مردم نباید نگران این مساله باشند که حساب های بانکی آنها در راستی آزمایی فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

81111600-5607590.jpg

نرگس نجفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به پرسشی درباره برخی نگرانی ها برای بررسی حساب های بانکی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها، افزود: ثبت نام کنندگان نگران این امر نباشند.

وی درباره مجموع اعلامی درآمد ماهیانه اعضای خانوار است نیز اظهار داشت: منظور از مجموع درآمد صرفاً درآمد سرپرست خانوار نیست و چندین نکته در آن وجود دارد.

به گفته نجفی، در صورتی که در خانواده ای دو یا سه نفر شاغل هستند باید مجموع درآمد آنها ذکر شود علاوه بر آن اگر فردی شغل دوم دارد باید مجموع درآمد شغل خود را وارد سامانه نماید.

وی ادامه داد: اگر فرد درآمدهایی از سایر منابع مانند سپرده گذاری در بانک یا غیره دارد، باید درآمد حاصل از سود سپرده گذاری، سود سهام و غیره را با درآمد ماهیانه خود جمع و در سامانه وارد کند.

نجفی تصریح کرد: مجموع درآمدهای ذکر شده باید به عنوان درآمد خالص در گروه بندی های مشخصی که در سامانه قرار داده شده علامت زده شود.

وی اظهار داشت: براساس تصمیمات اخذ شده در ستاد هدفمندی یارانه ها قرار بر این است در صورتی که نفراتی به عنوان مجموعه افراد تحت تکفل یک سرپرست خانوار ثبت نام می کنند، به عنوان اعضای این خانوار تلقی شوند و درآمد آنها با درآمد سرپرست تجمیع شود.

نجفی افزود: این موضوع در ستاد هدفمندی تصویب شده و دخل و تصرف در آن امکان پذیر نیست.

وی تأکید کرد: افرادی که برای ثبت نام به سامانه مذکور مراجعه می کنند حتی المقدور اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشند که بازه زمانی حضور آنان در سامانه کوتاهتر باشد و سایر متقاضیان نیز برای ثبت نام فرصت داشته باشند.

نجفی با بیان اینکه متقاضیان باید در وارد کردن اطلاعات خود دقت کافی داشته باشند، ادامه داد: طی سالیان اخیر تعدادی پایگاه اطلاع رسانی در سازمان هدفمندسازی یارانه ها تجمیع شده که سازمان با استفاده از این کارگاه ها می تواند موارد ثبت نام شده توسط مردم را مورد راست آزمایی قرار دهد.

وی تصریح کرد: براساس بند و تبصره 21 قانون بودجه 93 به دولت اجازه داده شده در صورتی که مشخص شود فردی اقدام به درج اطلاعات نادرست در سامانه نموده علاوه بر قطع یارانه نقدی 3 برابر یارانه دریافتی نیز جریمه شود.

اقتصام(1)9141**1558



انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
توضیحات معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها



معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، خط فقر تعیین نکرده‌ایم و به این موضوع معتقد نیستیم آنها که اعلام نیاز به یارانه می‌کنند، جزو فقرا هستند و آنهایی که انصراف می‌دهند جز اغنیا محسوب می‌شوند.



به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست فرمانداران و استانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و اهمیت کنترل و نظارت بر بازار اظهار کرد: بحث هدفمند کردن یارانه‌های یک کار مستمر و ادامه‌دار است و در مرحله کنونی همه اطلاعات مردم شریف که می‌خواهند یارانه بگیرند در بانک‌های اطلاعاتی ما موجود است.



وی افزود: چون قانونگذار در سال 93 این موضوع را گفته است که صرفاً به افراد نیازمند یارانه تعلق می‌گیرد، ما مجدداً از اشخاص در فرم‌های ساده‌ای ثبت‌نام می‌کنیم که این فرم‌ها از سوی افراد در هر خانه‌ای قابلیت پر کردن دارند.



شریعتمداری در برابر این پرسش که "آیا ممکن است افرادی که ثبت‌نام نمی‌کنند و از دریافت یارانه انصراف می‌دهند، به عنوان اقشار توانمند تلقی شوند و از سایر خدمات دیگری که ممکن است احیاناً وجود داشته باشد، همچون استفاده از مدارس مردمی به همین بهانه محروم شوند؟" پاسخ داد: اصلاً اینطور نیست و ما خط فقر تعیین نکرده‌ایم. ما معتقدیم نه آنهایی که اعلام نیاز به دریافت یارانه نقدی می‌کنند جزو فقرا هستند و نه آنهایی که انصراف می‌دهند جزو اغنیا محسوب می‌شوند.



خبرنگار دیگری نیز این پرسش را مطرح کرد که "آیا بنزین در سال جاری تک‌نرخی خواهد بود یا دو نرخی؟" که شریعتمداری در این رابطه اظهار کرد: در این بحث دو دیدگاه در دولت وجود دارد. برخی معتقد به تک‌نرخی بودن هستند و برخی معتقد به دو نرخی ماندن، که البته هنوز در این باره جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است اما آنچه باید گفت این است که حتی در صورت تک نرخی شدن، آنچه در کارت سوخت افراد موجود است، همچنان معتبر خواهد بود.



معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که "چه زمانی قیمت بنزین نهایی می‌شود؟" تصریح کرد: پس از ثبت‌نام افراد از طریق فرم‌های خوداظهاری که در اواخر فروردین انجام می‌شود، قیمت نهایی بنزین اعلام خواهد شد.



خبرنگار دیگری گفت "نگرانی‌هایی درباره هزینه‌های خانوارها وجود دارد و با توجه به اینکه خانوارها هزینه‌هایی همچون اقساط وام دارند، گویا گفته شده است که وام‌ها در نظر گرفته نمی‌شود؛ آیا این موضوع درست است؟" که شریعتمداری نیز پاسخ داد: این سوال اشکال مبنایی دارد. اگر ما عددی را به عنوان مبنا برای پرداخت یارانه قرار داده بودیم آن وقت سوال‌های بسیاری مطرح می‌شد. اما این موضوع را نگفته‌ایم که اگر کسی بالاتر از رقم مشخصی درآمد داشته باشد یارانه به او تعلق نمی‌گیرد؛ چراکه اگر مبنا را بر اساس صِرف درآمد قرار دهیم، شاخص‌های دیگری نظیر محل سکونت یا داشتن فرزند دانشگاهی یا معلول نیز مطرح می‌شود.



معاون اجرایی رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به این مساله که "برخی از افراد گرفتن یارانه را حق طبیعی خود می‌دانند و ممکن است در میان افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند افراد مرفهی هم باشند؛ برای این موضوع چه تدابیری اندیشیده شده است؟" گفت: همه تلاش‌ها در مشورت و گفت‌وگو با اصحاب رسانه و افراد فرهیخته و دانشمند کشور این است که در سالی که عزم ملی باید شکل بگیرد، یک عزم ملی را شکل دهیم تا برای افرادی که متمکن هستند ایجاد تشخص کنیم.



خبرنگار دیگری نیز گفت که "گفته شده است علاوه بر درآمد سرپرست خانوارها، درآمد بقیه افراد خانواده نیز در نظر گرفته و تجمیع می‌شود، این در حالی است که در موازین اسلام، درآمد زن جزء درآمد خانواده حساب نمی‌شود" و معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره این موضوع گفت: اینها که گفته شده است محاسبات آماری ماست. ما قصد مداخله در شرع مقدس را نداریم و همه موازین سر جای خود هستند و این محاسبات آماری است که نشان می‌دهد سقف درآمدها چقدر است.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور:
دولت موظف به حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه است/ علاوه بر یارانه نقدی به اقشار ضعیف کمک می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: دولت موظف به حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

13921028000709_PhotoA.jpg

  • Tweet
    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه می‌داند، اظهار داشت: دولت برای اینکه بتواند علاوه بر کمک های نقدی یارانه ای به صورت های دیگر نیز به این اقشار کمک کند، از افرادی که احتیاج به یارانه نقدی ندارند، می‌خواهد که انصراف دهند.

    معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: دولت خود را موظف به حمایت از اقشار اسیب پذیر جامعه می داند و علاوه بر کمک های نقدی یارانه ای به صورت های دیگر نیز به این اقشار کمک خواهد کرد.

    محمدباقر نوبخت روز سه شنبه با ارایه گزارشی از عملکرد قانون بودجه سال 92 و چگونگی مصارف آن، اجرای قانون بودجه سال 93 و تهیه مقدمات آیین نامه آن و اجرای مرحله اول و دوم قانون هدفمندی یارانه ها، همچنین راهبرد دولت برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس گفت: دولت از افرادی که احتیاج به یارانه نقدی ندارند می خواهد که انصراف دهند.

    وی با استناد به ماده 1 قانون محاسبات عمومی ادامه داد: بودجه برنامه یک ساله است و قانون بودجه سال 92 به نوعی اولین برنامه نیم ساله دولت یازدهم درباره عملکرد و اهداف این دولت بود.

    نوبخت گفت: چون قانون بودجه 92 منطبق با واقعیات نبود از مجلس درخواست کردیم که آن را اصلاح کند و در بودجه سال گذشته پیش بینی منابع عمومی از 210 هزار میلیارد تومان به 150 هزار میلیارد تومان کاهش دهد، اما مجلس با این پیش بینی مخالفت کرد و آن را به 170 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

    معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: گزارش های ارایه شده از دستگاه های مختلف نشان می دهد که تا پایان اسفند 92 منابع وصول و واریز شده 148 هزار میلیارد تومان بوده که از اول اسفند تا پایان آن نیز دو هزار میلیارد تومان دیگر به حساب خزانه واریز شده که در مجموع همان رقم پیش بینی شده دولت به میزان 150 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    وی تصریح کرد: دولت پیش بینی کرد که نرخ تورم تا پایان سال 92 از 45 درصد به 35 درصد تقلیل خواهد یافت که گزارش مرکز آمار نشان می دهد نرخ تورم 12 ماهه سال 92 در پایان سال به 31 درصد رسیده است.

    وی گفت: درباره صورت وضعیت پرداخت ها و دریافت های خزانه داری مشخص شده است که دریافت ها حدود 148 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 91 که 106 هزار میلیارد تومان بوده 138 درصد افزایش داشته ایم.

    وی گفت: درآمدهای مالیاتی دولت در سال 92، 71 هزار میلیارد تومان بود که با توجه به اینکه در سال 91 این میزان 56 هزار میلیارد تومان بوده 126 درصد افزایش داشته است.

    وی درباره مالیات های مستقیم نیز گفت: 41 هزار میلیارد تومان در سال 92 به خزانه واریز شده که در این زمینه نیز در سال 91، 31 هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم که 29 درصد سال 92 نسبت به سال 91 افزایش داشته است.

    معاون رییس جمهور درباره واگذاری دارایی های سرمایه ای دولت گفت: 61 هزار میلیارد تومان تا پایان اسفند سال 92 وارد خزانه شد که در سال 91 دولت 42 هزار میلیارد تومان از این محل درآمد داشته است.

    وی گفت: پرداخت های دولت نیز که جزء هزینه های دولت حساب می شود از 88 هزار میلیارد تومان سال 91 به 119 هزار میلیارد تومان در سال 92 افزایش یافته است که 134 درصد رشد داشته است.

    نوبخت گفت: اولویت دولت در سال 92 پرداخت های جاری و پرسنلی بوده و توانسته ایم تا پایان سال 92، 22 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و دو هزار میلیارد تومان نیز به صورت اوراق مشارکت از مطالبات پیمانکاران را در زمینه اعتبارات عمرانی پرداخت کنیم.

    نوبخت خاطرنشان کرد: در سال 91 پرداخت های دولت در حوزه عمرانی 13 هزار میلیارد تومان در سال 91 بود که در سال 92 به 24 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

    وی ادامه داد: آنچه می تواند روی رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد اعتبارات عمرانی است و اگر قانون بودجه سال 92 را با تاخیر اصلاح می کردیم عوارضی مانند کسری بودجه و استقراض دولت از بانک ها برای ما به وجود می آمد.

    معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: درست است که درآمدهای پیش بینی شده در قانون اولیه سال 92 تحقق نیافت اما پس از اصلاح بودجه که توسط دولت یازدهم به مجلس تقدیم شد پیش بینی های دولت محقق شد، اما مجلس با این پیش بینی موافقت نکرد که این معنای کسری بودجه برای دولت نیست.

    وی اظهارداشت: اگر دخل و خرج دولت با هم برابر نبود و خرج دولت بیشتر از دخل آن بود آن موقع دولت دچار کسری بودجه می شد.

    معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: برای سال 93 و برای اولین بار قانون بودجه در سطح ماده واحده و تبصره ها در اسفند ماه به طور کامل در اختیار نمایندگان قرار گرفت که نشان از انضباط مالی دولت است.

    وی افزود: امروز هم ضوابط اجرایی بودجه سال 93 و هم کلیه آیین نامه های آن در دولت به تصویب رسیده و به دستگاه ها ابلاغ شده است یعنی در آغاز سال 93 آیین نامه ها و ضوابط اجرایی بودجه آماده بوده و به تمام دستگاه ها و مراکز اجرایی ابلاغ شده است بنابراین هیچ دلیلی برای تعلل دستگاه های اجرایی برای اجرایی کردن این آیین نامه ها وجود ندارد.

    نوبخت تصریح کرد: در بخش هدفمندی یارانه ها نیز چون قانون هدفمندی یارانه ها معطوف به افزایش کیفیت سلامت، کمک به تولید و حمل و نقل است و برخی از بیمارستان ها نیز تا قبل از پایان سال 92 بیش از 750 میلیارد تومان از دولت مطالباتی داشته اند و بیمه نیز 750 میلیارد تومان از دولت طلبکار بود دولت تمام بدهی خود را به بیمه پرداخت کرده است.

    وی ادامه داد: دو هزار میلیارد تومان به عنوان تنخواه در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم تا برای اجرایی کردن مرحله دوم هدفمندی یارانه ها هزینه کند.

    نوبخت با ارایه گزارشی از اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: در مرحله اول که از سال 89 تا پایان سال 92 اجرا شد، 37 مرحله یارانه نقدی به مردم داده شد که کل منابع استفاده شده برای پرداخت یارانه نقدی از محل افزایش قیمت ها بود که این عدد حدود 95 هزار میلیارد تومان است.

    نوبخت ادامه داد: براساس ماده 7 قانون هدفمندی یارانه ها از 95 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از اجرای این قانون 50 درصد آن باید بین خانوارها، 30 درصد به تولید و 20 درصد به خزانه واریز می شد که 50 درصد واریز به خانوارها حدود 47.5 هزار میلیارد تومان بود.

    وی تصریح کرد: از 95 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از هدفمندی یارانه از سال 89 تا پایان سال 92 کم نشد و به 47.5 هزار میلیارد تومان نرسید بلکه این میزان به 134 هزار میلیارد تومان افزایش یافت یعنی اگر قانون هدفمندی را اجرا نمی کردیم چیزی هم نبود که بین مردم به عنوان پرداخت نقدی داده شود.

    وی تصریح کرد: برای کسری این میزان پرداخت نقدی بین مردم 37 هزار میلیارد تومان از خزانه عمومی برداشت کردیم که علاوه بر یارانه های غیرمستقیم به صورت مستقیم به مردم یارانه پرداخت شد.

    معاون رییس جمهوری با بیان این که هدفمند کردن یارانه ها برای محدود کردن رشد مصرف در کشور انجام شده است گفت: در شرایطی وارد مرحله دوم هدفمندی یارانه ها می شویم که بیش از 11 هزار و 300 میلیارد تومان علاوه بر درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها از خزانه برداشت کنیم تا بتوانیم یارانه های نقدی مردم را در سال 93 پرداخت کنیم.

    وی تصریح کرد: برای تامین محل درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها می توانیم از دو راه استفاده کنیم، یکی افزایش قیمت ها است که دولت معتقد است ظرفیت های اقتصادی براساس کاهش تورم رشد می کند و دولت مخالف افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم است.

    وی ادامه داد: محل دیگر افزایش قیمت حامل های انرژی است که هر چند به دنبال کاهش مصرف و کم شدن قاچاق سوخت در کشور هستیم اما دولت معتقد به استفاده از افزایش قیمت ها نیز برای کمک به بخش سلامت و تولید نیست بلکه خواهان راه سومی برای تامین این منابع است.

    وی افزود: راه سوم انصراف کسانی است که احیتاج به دریافت یارانه ندارند و همه تلاش دولت این است که به جای ساده ترین کار که همان افزایش قیمت ها و رشد قیمت های حامل های انرژی است از مردم درخواست کنیم که یارانه نقدی دریافت نکنند.

    وی ابراز امیدواری کرد که مردم به انتخاب درست دست بزنند و از محل تقلیل منابع، دولت بتواند صرفه جویی های لازم را برای پرداخت یارانه نقدی بین مردم انجام دهد.

    وی اعلام کرد: از 20 تا 30 فروردین ثبت نام برای دریافت نقدی یارانه ها آغاز می شود و مردم برای کمک به خودشان و ارزان کردن دارو و ارایه خدمات سلامت بهتر است که انصراف دهند و دولت نیز خود را موظف می داند که به صورت های دیگر و همراه با یارانه نقدی از قشر آسیب پذیر حمایت کند.

    تدوین برنامه ششم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی

    نوبخت در بخش دیگری از اظهاراتش سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را در جهت دستیابی جایگاه اول جمهوری اسلامی ایران در منطقه مندرج در سند چشم انداز 20 ساله عنوان کرد و گفت: دولت در این راستا چهار اقدام تاکنون انجام داده است.

    وی افزود: در گام نخست بعد از اینکه مشخص شد هر یک از دستگاه های اجرایی در هر کدام از 24 بند سیاست ابلاغی چه وظیفه ای دارند و بعد از ابلاغیه معاون اول ریاست جمهوری به دستگاه ها مبنی بر اینکه کدام دستگاه ها مسوول و کدام دستگاه ها همکار آنها هستند گام بعد برداشته شد.

    معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: در مرحله بعد فرمی به دستگاه ها ارائه شد تا این دستگاه ها برنامه هایشان را درخصوص نحوه اجرای سیاست های محوله اعلام کنند و در این گام به دستگاه ها فرمی ارائه شد تا بر اساس آن گزارش خود را به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری که مسوول پیگیری اجرای این سیاست ها است اعلام کنند .

    نوبخت با بیان اینکه حرف های کلی برای این سیاست ها و اجرای آن از سوی دستگاه ها زیبنده نیست گفت: دستگاه ها باید اهداف کمی و کیفی و الزامات و راهکارهای اجرایی خود را مشخص کنند که این اقدامات انجام شده است اما کافی نیست.

    به گفته وی برخی از دستگاه ها همچون وزارتخانه های نفت و نیرو ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم در این زمینه اقدام کرده اند و دیگر دستگاه ها هم برنامه های خود را اعلام می کنند.

    معاون رییس جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه در کشور ما شاید فقدان سیاست های کلی موثر نداریم و به حد نیاز سیاست های کیفی و کلی مطلوب در کشور وجود دارد گفت: دو نقطه ضعفی که در اجرای این سیاستها وجود دارد مدیریت اجرا و نظارت است و برای اینکه از نحوه عملکرد گذشته درس بگیریم و سیاست های اقتصاد مقاومتی را به اهداف سند چشم انداز نزدیک کنیم، لازم است هم مدیریت وهم دستگاه های اجرا کننده مشخص شوند و هم دستگاهی نظارت کند.

    نوبخت اضافه کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی مسئولیت نظارت بر اجرای این سیاست ها را برعهده دارند و از همه سازوکارهای وجود دارد استفاده می کند.

    وی شورای اقتصاد را از جمله سازوکارهای نظارتی عنوان کرد و گفت: تمام برنامه هایی که دستگاه های اجرایی درباره سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام می دهند باید در این شورا به تصویب برسد تا از فرصت ها استفاده بهینه شود.

    معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با بیان اینکه برنامه چهارم توسعه به اتمام رسیده و سال آینده هم برنامه پنجم توسعه تمام می شود اظهار داشت: نصف زمان مربوط به اجرای سند چشم انداز 20 ساله را از دست داده ایم و 2 برنامه برای دستیابی به اهداف این سند داریم ضمن اینکه هم ملت شایستگی استقرار در جایگاه نخست منطقه را دارد و هم منابع مورد نیاز وجود دارد.

    نوبخت اظهار داشت: تنها کمبود در این زمینه بخش اجراست که دولت با مدیریت جهادی طی ماه های اخیر درصدد جبران آن است و ضمن ارائه لایحه بودجه در زمان مقرر آیین نامه ها و ضوابط اجرایی آن را تهیه کرده است.

    نوبخت خاطرنشان کرد: نقشه راه تهیه شده و در اختیار نمایندگان است اما سیاست های اقتصاد مقاومتی فقط مربوط به سال 93 نیست بلکه باید این سیاست ها در برنامه های توسعه متعین شود.

    وی همچنین گفت: مطالعات برنامه ششم توسعه از هم اکنون در معاونت برنامه ریزی آغاز شده و مصمم هستیم این برنامه را در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی با رویکرد توازن منطقه ای تهیه کنیم.

    به گفته وی پیش نویس این برنامه ابتدا تقدیم مجمع می شود و بعد از تنفیذ آن از سوی مقام معظم ***** برنامه عملیاتی تحت عنوان برنامه ششم ارائه خواهد شد.

    وی در عین حال گفت: دولت خود را مستغنی از همکاری و معاضدت نمایندگان نمی داند و از نمایندگان می خواهیم که ما را از نظراتشان در این خصوص مطلع کنند.

    نوبخت در بخش دیگری از اظهاراتش به تدوین لایحه الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت اشاره کرد و گفت: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رییس جمهوری این لایحه را تهیه و پیش نویس آن تقدیم دولت شده است و از نمایندگانی که در این خصوص تعلقاتی دارند دست نیاز دراز می کنیم تا از راهنمایی های آنها در تصویب این لایحه استفاده کنیم.

    به گزارش ایرنا علی لاریجانی که ریاست مجلس را برعهده داشت اظهار داشت برخی از دستگاه ها همچون وزارتخانه های صنعت، کشاورزی و اقتصاد و دارایی وظایفشان در سند تقدیمی دولت وجود ندارد و در این خصوص خواستار توضیح از سوی نوبخت شد که نوبخت اظهار داشت برخی از دستگاه ها گزارش های خود را ارائه بدهند و گزارش برخی از دستگاه ها اعاده شده تا دقیقا براساس روال مورد نظر تهیه شود و گزارش تکمیلی تقدیم نمایندگان خواهد شد.

    نوبخت همچنین در پاسخ به سوال نمایندگان درباره انصراف از دریافت یارانه اظهار داشت منصرفین از ثبت نام و دریافت یارانه فقط ثروتمندان نیستند و ضمن اینکه نباید ثروتمندان در این وجوهی که به عنوان یارانه داده می شود سهم داشته باشند، حتی کسانی که به نحوی که ترجیح می دهند از یارانه دریافتی صرفنظر کنند و می توانند زندگی خود را بدون آن ادامه دهند، به دولت کمک کنند تا برنامه های خود را در مواردی همچون کم کردن هزینه درمان و حرکت چرخ های تولید انجام دهد.

    نوبخت افزود: توزیع پول نقد هدایت پول به سمت تقاضا است در حالی که اگر این منابع به بخش تولید برود عرضه را افزایش داده و از این طریق تورم را کنترل می کنیم.

    وی ادامه داد طبق بند واو تبصره 22 باید افراد متقاضی دریافت یارانه مشخص شوند و از بیستم این ماه کسانی که نیازمند هستند ثبت نام می کنند و اطلاعات خود را به درستی و با صداقت اعلام کرده و از این طریق به دولت کمک می‌کنند که بدانند چه مجموعه هایی متقاضی هستند.

    وی ادامه داد: براساس بند واو تبصره 22 دولت تشخیص می دهد که درآمد افراد در سطحی است که بتوانند زندگی خود را اداره کند یا نه و بعد از آن براساس واقعیات و میزان ثبت نام افراد را پالایش می کنیم.

    معاون برنامه ریزی رئیس جمهوری با بیان اینکه اقدامی که دولت انجام می دهد واقع بینانه است گفت اولا با احترام به تشخیص مردم انتخاب را به آنان واگذار می کنیم تا براساس تشخیص خود اقدام کنند اما کسانی که با درآمد بالا هستند، باید درست اعلام کنند و آنچه که به عنوان جریمه اعمال می شود مربوط به کسانی است که اطلاعات درست ندهند.

    به گفته وی در فرمی که ارائه شده سطح درآمدی را اعلام می کنیم و بعد از ثبت نام متقاضیان، در اوایل اردیبهشت با نگاه واقع بینانه مشخص می شود که چند خانوار متقاضی هستند.

    نوبخت خاطرنشان کرد: قانونگذار تشخیص سطح درآمدی به دولت داده و هر خانواده ای با درآمد بالا به تشخیص خود می تواند ثبت نام کند اما اشکال کم نمایی درآمد افراد است و دولت براساس جمیع جهات سطح درآمدی افراد نیازمند را اعلام می کند.

    وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر نمایندگان درخصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها اظهار داشت: آیین نامه اجرایی بند مربوط به نرخ خوراک پتروشیمی ها به درستی تهیه شده و دقیقا قیمت خوراک پتروشیمی ها براساس قانون تعیین شده است.

    انتهای پیام/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با فارس:
نیازمندان در آستانه فاز دوم هدفمندی تحت پوشش قرار می‌گیرند
مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: تمام افراد نیازمند و پشت نوبت در استان تهران تحت پوشش کمیته امداد قرار خواهند گرفت.

13920428000473_PhotoA.jpg

  • Tweet
    تبارک سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با اشاره به اینکه در سال گذشته 32 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران فراهم شد اظهار داشت: از این تعداد 15 هزار فرصت شغلی تعهد به استانداری و 17 هزار فرصت شغلی تعهد به کمیته امداد مرکز بود.

    وی تصریح کرد: قطعاً در سال جاری تعهد ما برای ایجاد اشتغال نسبت به سال 92 بیشتر خواهد شد که امیدواریم در این بخش نیز طبق سال گذشته همکاری بانک‌ها مطلوب باشد.

    سبحانی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از 10 درصد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران به جهت توانمندسازی و خودکفایی از چرخه حمایتی خارج شدند.

    مدیر کل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده نیازمندان پشت نوبت به زودی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران قرار خواهند گرفت و این در حالی است که هم اکنون بالغ بر 55 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار دارد.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


آخرین یارانه همگانی تا سه روز دیگر واریز می‌شود
یارانه اردیبهشت بر اساس ثبت‌نام جدید پرداخت می‌شود

بر اساس گفته مدیر روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها آخرین یارانه همگانی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی تا سه روز دیگر واریز و یارانه اردیهبشت ماه بر اساس ثبت‌نام جدید خانوارها پرداخت می‌شود.

13900926214518_PhotoA.jpg

  • Tweet
    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود کاووسی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: آخرین یارانه نقدی همگانی 45 هزار و 500 تومانی تا 22 فروردین 93 واریز و یارانه اردیبهشت ماه بر اساس ثبت نام جدید سرپرستان خانوار نیازمند پرداخت خواهد شد.

    نخستین یارانه نقدی در 28 آذر 1389 با اعلام محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت آغاز شد و اکنون پس از 41 ماه واریز یارانه 45 هزار و 500 تومانی قرار است ثبت‌نام برای سرپرستان نیازمند متقاضی دریافت یارانه انجام شود و یارانه جدید از اردیبهشت بر اساس همین ثبت‌نام و خوداظهاری از درآمد خانوار پرداخت شود.

    انتهای پیام/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در گفت‌وگو با فارس
کارکنان سازمان هدفمندی‌ انصراف خود از دریافت یارانه را به رئیس جمهور اعلام کردند
رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: رئیس، مدیران و کارکنان این سازمان در نامه‌ای به رئیس جمهور انصراف خود از دریافت یارانه‌ را اعلام کردند.

13930119000665_PhotoA.jpg

  • Tweet
    اکبر ایزدی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: نامه‌ای به آقای روحانی رئیس جمهور نوشتیم که در آن بنده،مدیران و اکثر کارکنان سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از دریافت یارانه انصراف خود را اعلام کردیم.

    وی افزود: امیدواریم همه کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند، در راستای امر خیرخواهانه و برای کمک به نیازمندان واقعی از ثبت‌نام برای دریافت یارانه خودداری کنند.

    انتهای پیام/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


معاون برنامه‌ریزی سازمان هدفمندی در گفت‌وگو با فارس خبر داد
بررسی حساب‌های بانکی در راستی‌آزمایی یارانه‌ها/ ممنوعیت ثبت‌نام برای 2 گروه

معاون برنامه‌ریزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه حساب‌های بانکی، یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان برای راستی‌آزمایی است، از ممنوعیت دو گروه برای ثبت‌نام دریافت یارانه نقدی خبر داد.

13920808000122_PhotoA.jpg

  • Tweet
    مهدی فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط بحث ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی است، اظهار داشت: در این مرحله نیازمندان متقاضی می‌توانند به سایت مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند و در صورتی که فردی در سایت ثبت‌نام نکند به منزله انصراف از دریافت یارانه نقدی حساب می‌شود.

    وی افزود: در حال حاضر افراد می‌توانند تشخیص دهند که استحقاق مالی را دارند یا خیر تا بتوانند از این یارانه نقدی بهره‌مند شوند.

    معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه در صفحه اول فرم ثبت‌نام 6 آیتم وجود دارد، اظهار داشت: تمام سرپرستان خانوار با مطالعه و تأیید آن فرآیند ثبت‌نام را ادامه خواهند داد. در یکی از این بندها آمده که در صورت درخواست سازمان هدفمندی مدارک لازم از سوی افراد به این سازمان ارائه شود.

    وی تأکید کرد: در مرحله اول نیز به افراد ثبت‌نام شده یارانه نقدی پرداخت خواهد شد و در صورتی که افراد متقاضی در راستی‌آزمایی شرایط را احراز کنند می‌توانند دریافت یارانه نقدی را ادامه دهند.

    به گفته فغانی، تعداد 43 پایگاه اطلاعاتی در اختیار سامانه رفاهی قرار گرفته‌است و اطلاعات خانوار در این سازمان وجود دارد.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا در جریان راستی آزمایی حساب‌های بانکی افراد نیز بررسی خواهد شد، گفت: یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی حساب‌های بانکی است و در صورت نیاز در راستی‌آزمایی از این پایگاه اطلاعاتی و دیگر بانک‌های اطلاعاتی استفاده خواهد شد و این موضوع یک تکلیف قانونی برای دولت است و در صورتی که افراد اطلاعات نادرست ارائه کنند دولت به موجب قانون می‌تواند آنها را جریمه کند.

    معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این سؤال که آیا در مراحل بعدی اطلاعات جدیدی از بعد خانوار دریافت خواهد شد، عنوان کرد: فعلا هیچ مبنایی برای این موضوع وجود ندارد و در حال حاضر با استفاده از دو معیار مجموع درآمد خانوار و نیز مالکیت مسکن سرپرستان خانوار می‌توانند با استفاده از کد ملی خود و زیرمجموعه به همراه شماره حساب خانوار و محل سکونت ثبت‌نام کنند.

    فغانی، در خصوص زمان راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان یادآور شد: این سازمان برای رسیدگی به این موضوع محدودیت زمانی ندارد و بر اساس تعداد ثبت‌نام شدگان یارانه نقدی راستی‌آزمایی را بر مبنای پایگاه‌های اطلاعاتی موجود انجام خواهد داد.

    وی تأکید کرد: در صورتی که شرایط فردی برای یارانه نقدی احراز نشود می‌تواند در کمیسیون‌های ماده 10 که مستقر در فرمانداری‌ها و استانداری‌های کشور مستقر هستند اعتراض خود را ثبت کند.

    فغانی در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند نیز می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند، گفت: فقط افرادی می‌توانند ثبت‌نام کنند که تاکنون یارانه گرفته باشند و مبنای محاسبه آخرین یارانه واریزی مربوط به 22 اسفند سال گذشته است.

    معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در خصوص افرادی که قصد تغییر بعد خانوار را دارند نیز تصریح کرد: در این مرحله افرادی که می‌خواهند خانوار جدید تشکیل دهند امکان ثبت‌نام جداگانه برای آنها وجود ندارد و می‌توانند طبق گذشته زیرمجموعه سرپرست خود ثبت‌نام کنند و پس از آن برای این افراد فرصت و زمان مناسب در نظر گرفته خواهد شد.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدیر بانک اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه در گفت‌وگو با فارس:
اطلاعات جدیدی از متقاضیان یارانه دریافت نمی‌شود/ راستی آزمایی با 24 بانک اطلاعاتی

مدیر بانک اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه اطلاعات اقتصادی جدید دیگری از متقاضیان در این مرحله و مراحل دیگر گرفته نمی‌شود، گفت: راستی آزمایی اظهارات با ۲۴ بانک اطلاعاتی جامع تا اردیبهشت انجام می‌شود.

13921030000525_PhotoA.jpg

  • Tweet
    نرگس نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه اطلاعات افرادی که بیمه تامین اجتماعی نداشته و درآمد آنها نیز به صورت رسمی محاسبه نمی‌شود و جزء مشاغل آزاد حساب می‌شوند، چگونه خواهد بود، اظهار داشت: هیچ گونه جای نگرانی مبنی بر حذف یا متقاضی بودن یارانه‌بگیران وجود ندارد و مردم و متقاضیان می‌توانند طبق موعد مقرر در سامانه ثبت‌نام کنند.

    وی تاکید کرد: 24 درگاه اطلاعاتی به سایت رفاهی سازمان هدفمندی یارانه‌ها متصل است و در صورتی که بخشی از اطلاعات افراد مشخص باشد، از طریق این درگاه‌های اطلاعاتی هم پوشانی لازم برای احراز صلاحیت افراد مبنی بر دریافت یارانه نقدی وجود خواهد داشت.

    مدیر بانک اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه‌ها با تاکید بر اینکه در صورت احتمال حذف برخی از افراد که خود را نیازمند یارانه می‌دانند، تصریح کرد: در استان‌ها کمیسیون ماده 10 فعال است و می‌توانند اعتراضات خود را در این مراکز ثبت کرده و به آن رسیدگی خواهد شد و در صورت احراز شرایط یارانه به این افراد تعلق می‌گیرد.

    به گفته نجفی 24 درگاه اطلاعاتی موجود به عنوان هم پوشاننده نواقص یکدیگر است و قطعا اطلاعات افراد در آن وجود دارد و همچنین بانک اطلاعاتی مسکن و خودرو بسیار جامع بوده و حدود قیمتی خودروها نیز در آن وجود دارد.

    وی در پاسخ به این سوال که در مراحل بعدی چه اطلاعاتی از افراد متقاضی دریافت خواهد شد، اظهار داشت: در مراحل بعدی اطلاعات دیگری از مردم گرفته نخواهد شد و بر اساس همین دو معیار مجموع درآمد خانوار و نیز مالکیت مسکن مدنظر است و بقیه اطلاعات اقتصادی و خانوار مردم را سازمان هدفمندی بر اساس پایگاه‌های اطلاعاتی موجود شناسایی و مورد بررسی قرار می‌دهد.

    وی در مورد غربالگری یا راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان گفت: راستی‌آزمایی بستگی به تعداد نفرات ثبت‌نام کننده در سایت دارد و اگر تعداد کمتری ثبت‌نام کنند، قطعا زمان کمتری برای نتایج بررسی نیاز خواهد داشت و با توجه به قول رئیس‌جمهور مبنی بر اجرایی شدن کامل هدفمندی یارانه‌ها از اردیبهشت ماه سال جاری به نظر می‌رسد، تا اردیبهشت ماه در اسرع وقت این راستی‌آزمایی نیز نهایی شود.

    نجفی در باره تعیین سقف درآمدی برای مشمولان یارانه‌بگیر عنوان کرد: ستاد هدفمندی یارانه‌ها کارگروه‌های مختلفی دارد که مشغول فعالیت بوده و به محض نهایی شدن تعیین سقف درآمدی که اکنون در دست بررسی است، اعلام خواهد شد.

    وی یادآور شد: اطلاعات درآمدی کنونی خانوار که قرار است، در سامانه رفاهی ثبت شود، ارتباطی با تعیین سقف درآمدی مشمولان یارانه‌بگیر ندارد و دولت با ابزارهای دیگری این سقف را تعیین خواهد کرد و دو موضوع جداگانه است.

    نجفی با اشاره به اینکه ساعت 12 امشب افرادی که شماره آخر کد ملی آنها صفر باشد می‌توانند در سایت رفاهی اطلاعات خود را ثبت کنند گفت: تمامی تمهیدات لازم برای پهنای باند و ثبت‌نام آسان متقاضیان با هماهنگی وزارت ارتباطات و اطلاعات اندیشیده شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

    انتهای پیام/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


اختصاصی فارس/
برنامه دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در مرحله دوم هدفمندی/ نرخ متفاوت حامل‌های انرژی برای چند گروه تولیدی
دولت برای کنترل شوک ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی و در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در حال برنامه ریزی است.


13930119000073_PhotoA.jpg

  • Tweet
    به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، افزایش قیمت حامل های انرژی پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به عنوان یکی از تاثیرگذارترین موضوعات مرتبط به هدفمندی مطرح است.

    بنابر این گزارش، بر اساس تصمیم دولت قرار است واحدهای تولیدی که تاثیرپذیری بالایی از افزایش قیمت حامل های انرژی دارند بیشتر مورد توجه حمایتی قرار گیرند.

    در این راستا، نرخ های متفاوتی برای قیمت حامل های انرژی واحدهای تولیدی فولاد، سیمان و پتروشیمی، از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

    بنابر کسب اطلاع خبرنگار فارس، دولت برای کنترل شوک افزایش قیمت حامل های انرژی مانند بنزین، گازوئیل و گاز، تصمیم دارد از افزایش قیمت حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس رانی جلوگیری کرده و مابه التفاوت افزایش قیمت را به صورت یارانه به این بخش های پرداخت کند.

    به گزارش فارس، افزایش قیمت بنزین به عنوان تاثیرگذارترین سوخت مصرفی خودروهای شهری بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها پس از اجرای فاز دوم قطعی است و نرخ 700 تومان برای بنزین سهمیه ای و 1000 تومان برای بنزنی آزاد،‌ در انتظار تصویب نهایی از سوی دولت است.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


یک مقام مسئول در سازمان هدفمند‌سازی در گفت‌وگو با فارس خبر داد
واریز یارانه اردیبهشت بر اساس ثبت نام جدید/ ثبت‌نام هیچ مدرکی نمی‌خواهد/ انصراف اختیاری است

یک مقام مسئول در سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها گفت: انصراف از دریافت یارانه‌ها امری خیرخواهانه و داوطلبانه خواهد بود و برای ثبت‌نام سرپرستان خانوار نیازمند یارانه هیچ مدرکی لازم نیست.

13910202000601_PhotoA.jpg

  • Tweet
    مسعود کاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی مرحله دوم از ساعت صفر روز چهارشنبه 20 فروردین 93 شروع و تا ساعت 24 روز 31 فروردین 93 پایان خواهد یافت، گفت: فعلا هیچ برنامه‌ای برای تمدید این زمان ثبت‌نام وجود ندارد و همه سرپرستان نیازمند خانوارها برای دریافت یارانه بر اساس جدول زمان‌بندی اعلام شده اقدام به ثبت‌نام کنند.

    وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی و بر اساس چه ساز و کاری باید سرپرستان خانوار مراجعه کنند، گفت: کسانی که شماره آخر کد ملی‌شان یعنی رقم سمت راست صفر باشد، روز بیستم کسانی که رقم آخر «یک» باشد، روز بیست و یکم و به این ترتیب تا کسانی که رقم سمت راست شماره ملی آنان 9 باشد روز 29 فروردین و روز 30 و سی و یکم برای کسانی که به هر دلیلی جا مانده‌اند، ثبت‌نام برای دریافت یارانه انجام می‌شود.

    مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه آیا فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیز اقدام به ثبت‌نام از مردم می‌کنند افزود: اصلا فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها درگیر ثبت‌نام نمی‌شوند و هیچ مدرک خاصی هم نمی‌خواهد، بلکه فرم ثبت‌نام که در 3 صفحه است در سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها به نام سایت رفاهی به نشانی www.refahi.ir مراجعه کنند، و بر مبنای کد ملی سرپرست خانوار نیازمند متقاضی دریافت یارانه و شماره حساب دریافت یارانه که مشخصات این افراد تا اسفند 92 در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دارد و در سایت ظاهر می‌شود و افراد باید اطلاعات درآمدی خانوار را در آن ثبت کنند و هر صفحه را جداگانه تائید کنند و عدم تائید حتی یک صفحه به منزله انصراف از دریافت یارانه خواهد بود.

    کاووسی در مورد کسانی که به شبکه اینترنت دسترسی ندارند گفت: این سرپرستان متقاضی یارانه بر اساس اطلاع‌رسانی انجام شده و طبق توافق انجام شده به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک، دفاتر پلیس +10، دفاتر خدمات ICT روستایی، دفاتر شرکت پست‌بانک در سطح روستاها و حتی بنا بر اعلام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات یک سری تیم‌های سیار برای روستاها و عشایر و ثبت‌نام از سرپرستان خانوارهای نیازمند یارانه اعزام می‌شوند.

    وی افزود: بر اساس شماره ملی و رقم سمت راست از بیستم تا 31 فروردین باید ثبت نام انجام شود.

    مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه چند نفر یارانه‌بگیر در کشور هستند، گفت: طبق اعلام مقامات مسئول بیش از 77 میلیون و 400 هزار نفر یارانه‌بگیر هستند و آمار جدید از جمعیت در روزهای 25 هر ماه از طرف مرکز آمار ایران از تولد‌ها و فوت‌ها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود.

    *آخرین یارانه مرحله اول فروردین 93 پرداخت می‌شود

    مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها افزود: آخرین یارانه مرحله اول در فروردین سال جاری در حدود همان تاریخ 22 فروردین واریز می‌شود و از اردیبهشت ماه یارانه جدید بر اساس ثبت‌نام‌های جدید که در فروردین انجام می‌شود پرداخت خواهد شد.

    کاووسی در مورد اینکه سایت رفاهی امروز باز می‌شود گفت: هنوز ثبت‌نام شروع نشده اما تمهیدات لازم به کار گرفته شده که از ساعت صفر روز 20 فروردین آغاز می‌شود و پهنای باند به اندازه کافی در نظر گرفته شده که هیچ اختلالی در شبکه به وجود نیاید در عین حال دو روز آخر برای جا مانده‌ها از ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

    مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد پهنای باند سایت رفاهی گفت: بر اساس توافقاتی که با وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات انجام شده و طبق گفته آقای نصر‌الله جهانگرد معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات که در نشست فرمانداران اعلام کرد باند سایت رفاهی توسعه یافته و تدابیر لازم برای پهنای باند و پذیرش متقاضیان در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که اگر همه سرپرستان خانوار هم یک روز مراجعه کنند باز هم سایت رفاهی جوابگو خواهد بود و مشکل پهنای باند نخواهیم داشت.

    کاووسی در مورد اینکه چه تعداد سرپرست خانوار وجود دارند گفت: پیش‌بینی شده روزی حدود 2 میلیون سرپرست خانوار حداکثر مراجعه کنند که ظرف 10 روز حداکثر 20 میلیون سرپرست خانوار مراجعه می‌کنند البته طبیعی است که عده‌ای با مراجعه نکردن به سایت و عدم ثبت‌نام در واقع به صورت خیرخواهانه انصراف می‌دهند.

    مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه سرکشی به حساب‌های درآمد‌ی افراد چه موقع انجام خواهد شد گفت: وقتی فرم‌ها در سایت رفاهی تکمیل شود که 3 صفحه است و باید هر صفحه بعد از تکمیل شدن تائید شود و عدم تائید حتی یک صفحه به منزله انصراف از ثبت‌نام خواهد بود.

    وی گفت: در صفحه اول فرم نوشته شده است که بر اساس قانون یارانه فقط به افراد نیازمند تعلق می‌گیرد و صرفا افراد نیازمند می‌توانند فرم تکمیل کنند.

    وی گفت: اگر کسی اعلام نادرست کند که مثلا درآمدش کمتر از 600 هزار تومان در ماه است و بعد از بررسی مشخص شود، هرگونه اطلاعات درآمدی غلط داده باشد، علاوه بر اینکه یارانه‌های دریافت شده را باید استرداد دهد طبق قانون جریمه نقدی 3 برابر یارانه دریافتی باید بپردازد.

    کاووسی در مورد اینکه چگونه می‌توان انصراف داد گفت: همینکه کسی ثبت‌نام نکند یعنی به صورت داوطلبانه و خیرخواهانه از دریافت یارانه به نفع نیازمندان انصراف داده است و نیازی به ثبت‌نام برای عدم انصراف نیست.

    مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه اگر کسی انصراف داد آیا به معنای این است که از تمکن مالی برخوردار است و بنابراین باید مالیات بیشتر و یا عوارض بدهد گفت: مردم دغدغه نداشته باشند. اگر کسی داوطلبانه انصراف داد به معنای این نیست که از تسهیلات بعدی مانند سبد کالا محروم شود یا اینکه مالیات بیشتری بدهد بلکه این فقط یک کار ایثار‌گرانه و خیر‌خواهانه است که افراد نیازمند و متقاضی باید یارانه بگیرند و دولت هم مکلف است قیمت حامل‌های انرژی را اصلاح کند.

    *شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی ملایم است

    کاووسی در مورد قیمت حامل‌های انرژی گفت: بر اساس صحبت روز گذشته آقای شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس ستاد هدفمندی یارانه‌ها در جمع استانداران، شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی ملایم خواهد بود و فشاری به مردم وارد نمی‌شود اما میزان افزایش قیمت حامل‌ها هنوز مشخص نشده است.

    مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه چرا برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سخنگو تعیین نشده گفت: آقای محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در نهاد رئیس‌جمهوری مسئولیت دارد که همه مسائل از کانال رسمی اعلام شود همچنین آقای نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت مرتب اطلاع‌رسانی می‌کند، اما حساسیت یارانه‌ها و دربرگیری ملی آن اقتضا می‌کند که مسئولان مختلف دولتی و حتی کارشناسان، استادان و حتی مغازه داران از یارانه‌ها صحبت کنند.

    کاووسی در مورد اینکه آیا زمان ثبت‌نام تمدید می‌شود گفت: برای کسانی که در مهلت مقرر جا مانده‌اند دو روز آخر فروردین در نظر گرفته شده و فعلا بنایی برای تمدید زمان خارج از فروردین وجود ندارد و تکمیل فرم حداکثر 20 دقیقه زمان بیشتر لازم ندارد.

    مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد اینکه بررسی ثبت‌نام‌ها و اظهارات سرپرست خانوار چه مدت انجام می‌شود گفت: متعاقبا اعلام خواهد شد که چه زمانی بر اساس بانک اطلاعاتی این بررسی‌ها انجام می‌شود، اما در اسرع وقت اعلام خواهد شد و یارانه اردیبهشت 93 بر اساس ثبت‌نام جدید خواهد بود که البته ممکن است یک مقدار با تاخیر باشد.

    کاووسی در مورد اینکه چند بانک اطلاعاتی برای بررسی فرم‌های ثبت‌نام وجود دارد گفت: بانک اطلاعاتی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که در عین حال محرمانه است از بزرگترین بانک‌های اطلاعاتی کشور و بسیار قوی است و اگر فردی فرم‌ها را تکمیل کند که مثلا اظهار کند خانه دارد یا ندارد بررسی و ارزیابی می‌شود و از طریق سازمان‌های مختلف و گروه‌های نظارتی و ارزیابی بررسی می‌شود.

    وی تاکید کرد: در این مرحله بنای دولت بر حذف افراد از یارانه نیست بلکه صرفا خود مردم بر اساس سیاست دولت تدبیر و امید اعلام می‌کنند که نیازمند دریافت یارانه هستند و اگر کسی متمکن است به صورت داوطلبانه از ثبت‌نام خودداری کند.

    کاووسی در مورد اینکه گفته می‌شود حقوق زن جزء درآمد سرپرست خانوار حساب نمی‌شود گفت: از نظر قانون درآمد خانوار ملاک قرار می‌گیرد و مجموع حقوق سرپرست خانوار، حقوق زن و یا حقوق فرزند مجموعا درآمد خانوار را تشکیل می‌دهند.

    انتهای پیام/ب
 
بالا