• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یارانه ها ؛ آخرین اخبار و مباحث

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اعمال محدودیت تسهیلات بانکی برای یارانه‌بگیران :p
با دستور هیات وزیران و مصوبه شورای پول و اعتبار از این پس بانکی‌ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان "اطلاعات ثبت شده این افراد در فرم‌های خوداظهاری" را ملاک پرداخت یا عدم پرداخت تسهیلات قرار می‌دهند.

به گزارش تسنیم، همانطور که حسن روحانی رئیس جمهوری روز گذشته اعلام کرد دولت بنا دارد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از اردیبهشت ماه سال جاری مورد اجرا قرار دهد و برهمین اساس قرار است ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی از بیستم فروردین ماه آغاز شود.

همزمان با نزدیک شدن به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هیات وزیران در دومین جلسه خود در تاریخ دهم فروردین آیین‌نامه اجرایی تبصره (21) قانون بودجه سال 1393 کل کشور را بررسی و تصویب کرد که در آن به موضوع حذف یارانه پرداخته شد.

در آئین نامه اجرایی تبصره 21 قانون بودجه امسال آخرین تصمیم‌های دولت درباره نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، چگونگی پرداخت نقدی یارانه‌ها، خانوارهای تحت حمایت، فرم‌های خوداظهاری، ساز و کار دریافت جریمه و ... مورد اشاره قرار گرفته است.

در بند 8 این آئین نامه دولت صراحتاً محدودیتی را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان در نظر گرفته و به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرده که "مکلفند بر اساس دستورالعملی که از سوی شورای پول و اعتبار ابلاغ می‌شود، اطلاعات مندرج در کاربرگ(فرم) ثبت‌نام را در ارزیابی توانایی مالی و رتبه سنجی اقتصادی افراد برای پرداخت وام یا سایر تسهیلات لحاظ نمایند".

برهمین اساس از این پس بانکداران برای پرداخت تسهیلات به مردم باید در کنار سایر ابزارهای خود از اطلاعات ثبت شده این افراد در فرم های خود اظهاری نیز استفاده کنند و بعد از انجام این مرحله برحسب درآمد درج شده افراد در این فرم‌ها درباره پرداخت تسهیلات به متقاضیان تصمیم گیری کنند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


روحانی در جمع مسئولان اجرایی:

همه مسئولیت‌های اجرای فاز دوم هدفمندی را به عهده می‌گیرم/ تورم در سال جاری به ۲۵ درصد خواهد رسید

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مسئولیت‌های اجرای فاز دوم هدف مندی را به عهده می‌گیرم گفت: چنانکه پیش‌بینی شده ان‌شاءالله تورم در سال جاری به ۲۵ درصد خواهد رسید که البته برخی دوستان معتقدند این رقم حتی پایین‌تر هم خواهد آمد که تحقق این پیش‌بینی در گرو آن است که در عرصه اقتصاد رونق واقعی ایجاد شود و روابط ما با دنیا به سمت تعامل جدی نیل کند که علائم آن نیز ظاهر شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور پیش از ظهر امروز (شنبه) در دیدار نوروزی جمعی از وزرا، معاونین و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ضمن تبریک سال نو و آرزوی توفیق بیشتر برای همه در خدمتگزاری به مردم در سال جدید، گفت: به طور معمول در روزهای منتهی به عید شتابی در افزایش قیمت کالاها را شاهد بودیم که بر اساس گزارش‌های رسیده امسال این افزایش قیمت کمتر از سالهای قبل بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای هدف‌گذاری شده در سال ۹۲ محقق شود که بحمدالله حدود ۱۴۸ هزار میلیارد تومان حاصل شد که تقریباً برابر با رقمی بود که در اصلاحیه بودجه پیش‌بینی شده بود.

رییس جمهوری در ادامه اظهار کرد: در عرصه سیاست خارجی حرکت خوب، پرشتاب و مطمئنی آغاز شده و گام‌های صحیحی برداشته شده است. امروز به هر کجا که می‌رویم با شرایطی متفاوت از قبل مواجه می‌شویم و هیأت‌های فراوان اقتصادی و سیاسی به ایران سفر کرده و در سفرهای خارجی مشتاق ملاقات با ما هستند.

دکتر روحانی اضافه کرد: نمی‌خواهم بگویم این پایان راه است بلکه تازه آغاز راه است که آغاز خوبی هم هست. در عرصه سیاست خارجی برای بازسازی شرایط نامناسبی که در سالهای گذشته ایجاد شده بود نیاز به زمان، تلاش، هماهنگی و انسجام داریم و باید خیلی کار کنیم. ساختمانی که در ۸سال گذشته خراب شده است در چند ماه درست نمی‌شود اما جای امیدواری است که امروز کار به درستی آغاز شده و در حال برداشتن آوارها هستیم؛ مسئولان جدیدی که بر سر کار آمده‌اند به کار خود کاملاً وارد هستند و کارها به خوبی در حال انجام است.

رییس جمهوری با بیان اینکه بیشترین وقت خود را در عرصه اقتصاد و سیاست خارجی صرف می‌کند، گفت: علیرغم اینکه در عرصه فرهنگ بخش اعظم کار خارج از حیطه اختیار دولت است. در عرصه سیاست داخلی و فرهنگ، عزم دولت جدی است و همکاران بنده کارها را با اهتمام جدی انجام می‌دهند.

رییس جمهوری با تشریح مشکلات پیش رو در بحث سیاست خارجی اظهار کرد: یک دوستی دیرینه و نزدیک را می شود با یک سخنرانی یا بیانیه خراب کرد، اما بازسازی این روابط و اعتماد از دست رفته بسیار زمان بر و سخت است. در عرصه اقتصاد نیز وضع به همین منوال است و مردم و سرمایه گذاران اگر به شرایط و دولت اطمینان نکنند کار درست نخواهد شد. از سویی هم ممکن است دولت ماهها تلاش کند اما یک مرتبه عده ای از جایی سر و صدایی راه انداخته و کار را خراب کنند.

روحانی اضافه کرد: ثبات و آرامش چند ماهه برای ایجاد اطمینان نزد سرمایه گذاران و مردم برای فعالیت‌های اقتصادی کافی نیست چرا که یک فعالیت اقتصادی واقعی بیش از یک سال زمان نیاز دارد تا پایه‌گذاری شود و به ثمر رسیدن آن ممکن است به اندازه عمر یک دولت وقت بگیرد و تازه با یک تزلزل کوچک هم ممکن است همه تلاش‌ها بی‌نتیجه شود.

رییس جمهور تأکید کرد: یکی از دلایل تدوین سیاست‌های کلی در **** جمهوری اسلامی همین ایجاد اطمینان در عرصه اقتصادی بود که متأسفانه در سالهای گذشته حتی به این سیاست‌ها نیز بی اعتنایی شد و دولت برای بازسازی اعتماد در عرصه اقتصادی باید تلاش بیشتری بعمل آورد.

دروحانی تصریح کرد: البته در ۷ ماه گذشته به نسبت زمان سپری شده ثبات و آرامش خوبی در اقتصاد ایجاد شد. لازمه ثبات و آرامش در عرصه اقتصاد آن است که مردم اطمینان یابند که در این عرصه تصمیمات ناگهانی گرفته نمی‌شود و کارهای خلاف منطق و انتظار انجام نمی‌شود و فکر می‌کنم تا حدی این اطمینان به وجود آمده که البته تنها حاصل عملکرد رییس جمهور یا وزرا نیست بلکه متأثر از عملکرد جمعی مدیران و کارکنان دولت است که ان‌شاءالله ادامه خواهد یافت.

رییس جمهوری گفت: چنانکه پیش‌بینی شده ان‌شاءالله تورم در سال جاری به ۲۵ درصد خواهد رسید که البته برخی دوستان معتقدند این رقم حتی پایین‌تر هم خواهد آمد که تحقق این پیش‌بینی در گرو آن است که در عرصه اقتصاد رونق واقعی ایجاد شود و روابط ما با دنیا به سمت تعامل جدی نیل کند که علائم آن نیز ظاهر شده است.

رییس جمهوری تصریح کرد: در آغاز کار شرایط بسیار سختی داشتیم، اما در سخت‌ترین شرایط در حالی که برخی از همکاران حتی از بنده گله‌مند هم شدند، اجازه ندادم به سوی بانک مرکزی دست دراز شود و در برابر بالا بردن پایه پولی کشور مقاومت کردم.

روحانی ادامه داد: تا آنجا که بنده خبر دارم پس از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه نداشته است که دولتی با مشکل مالی مواجه شود اما از بانک مرکزی استقراض نکند و از خود مسئولان این بانک برای ارتقای پایه پولی کشور دلسوزتر باشد.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه اگر اندکی مسامحه می‌کردیم تورم قابل کنترل نبود گفت: البته کار اصلی را مردم کردند و آنها بودندکه به دولت و همه ارکان و متخصصان دولت کمک کردند و در عرصه‌های حساس و مهم اگر کمک ***** نبود نیز اقدامات به نتیجه نمی‌رسید.

روحانی افزود: سال ۹۳ فراز و نشیب‌هایی در خود دارد. اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را پیش رو داریم که البته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدوارم که کار به درستی آغاز شود و با شیب نرمی که اجرای قانون برای افزایش قیمت‌ها اعمال خواهد کرد تأثیر ناگهانی و شدیدی در زندگی مردم بروز نخواهد کرد.

رییس جمهوری اظهار کرد: مسأله مهم این است که مردم باید بدانند راهی جز اجرای مرحله دوم این قانون نداریم و البته اگر چنانکه مجلس تصویب کرده بود اجرای این قانون از سال ۸۹ قدم به قدم انجام گرفته بود حالا شرایط متفاوت بود اما این دولت تصمیم دارد اجرای قانون را گام به گام به پیش برده و به نتیجه برساند و هیچ ملاحظه و رویدادی از قبیل برگزاری انتخابات و غیره در تداوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأثیر نخواهد داشت و بنده شخصاً همه مسئولیت‌های اجرای این قانون را بر عهده گرفته‌ام.

روحانی تصریح کرد: بنده به قوت و صحت کار همکارانم اطمینان دارم و بر همین اساس امیدوارم که اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی به خوبی صورت گیرد و البته مدعی این نیستیم که کار ما بی نقص است و اگر نقصی هم وجود داشت نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت در پیگیری مسائل اقتصادی و فرهنگی با رویکرد جهادی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار جدی است ، اظهار کرد: تقریباً همه اعضای دولت با روحیه جهادی آشنا بوده و از خانواده ایثارگران هستند. دولت با همه توان همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت و با روحیه‌ای جهادی تلاش می‌کند رضای الهی را به دست بیاورد که رضایت مردم و ولی عصر(عج) نیز در رضای خداوند نهفته است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امیدوارم سال ۹۳ سالی باشد که سطح رفاه و آسایش مردم ارتقا یافته و با سرعت بیشتر به سمت توسعه حرکت کنیم، گفت: باید کاری کنیم که مردم به آینده بیش از پیش امیدوار شوند و این نیازمند آن است که همه مسئولان اجرایی دست در دست یکدیگر دهند.

روحانی با اشاره به اینکه مردم در سال ۹۲ اقدامات خوبی انجام داده و گام‌های بزرگی برداشته‌اند اضافه کرد: در سال۹۲ مردم انتخابات بسیار خوبی را سامان دادند. بسیار مهم بود که ملت در شرایط سختی و تحریم این چنین در انتخابات حضور فعال داشته باشند.

رییس جمهوری ۲۴ خرداد ۹۲ را از روزهای کم‌نظیر تاریخ انقلاب اسلامی توصیف و اظهار کرد: مردم بی اعتنا به مشکلات اقتصادی و البته با توجه به اینکه از آینده مطمئن نبودند و تبلیغات سوء زیادی نیز صورت می‌گرفت که انتخابات نمایشی است و نتیجه از پیش مشخص شده است، بی‌اعتنا به همه این مسائل پرشور و فعال به میدان آمدند.

روحانی تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ انتخاباتی واقعا رقابتی بود که تقریباً همه سلایق در آن حضور داشتند و بسیار پرشور و با حضور بانشاط مردم برگزار شد که این نشانگر آن است که مردم ایران کشور و منافع ملی‌شان را خیلی خوب می‌شناسند و حاضرند برای کشورشان به صحنه بیایند چنانکه در انتخابات سال گذشته کار بزرگی به ثمر رساندند.

رییس جمهوری با اشاره به سفر خود به افغانستان برای شرکت در جشن جهانی نوروز گفت: همه روسای جمهور حاضر در این مراسم در سخنرانی خود اعتدال و دوری از افراط را تنها راهکار عبور از مشکلات و حرکت به سمت توسعه و برپایی وحدت و انسجام عنوان می‌کردند و برای بنده خیلی مهم بود که می‌دیدم انتخاب مردم ایران انتخاب همه مردم منطقه است.

روحانی با تأکید بر اینکه مردم در انتخابات کار بسیار بزرگی انجام دادند ادامه داد: تلاش ما بر این بود که کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم به کار بزرگ مردم شباهت داشته باشد لذا برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روز تحلیف اسامی اعضای کابینه پیشنهادی به مجلس ارائه شد و همچنین اصلاحیه قانون بودجه با همکاری مجلس به تصویب رسید و بودجه جدید نیز برای اولین بار سروقت تحویل مجلس شد و با همت مجلس سروقت نیز به دولت بازگردانده شد تا پیش از پایان سال آیین‌نامه‌های لازم تصویب و ابلاغ شود و اندک آیین‌نامه‌های باقی مانده نیز ان‌شاءالله تا پیش از پایان تعطیلات اول سال آماده خواهد شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه نوروز مناسبتی اسلامی و ملی است، گفت: مردم در هنگام تحویل سال بر سر سفره هفت سین قرآن قرائت کرده و برای داشتن سالی خوب دست به دعا بر می‌دارند و پس از تحویل سال نیز اولین کاری که انجام می‌دهند به جا آوردن صله ارحام است که همه اینها اقداماتی در راستای نزدیک شدن به خدا و نزدیک شدن به یکدیگر است که عین دستورات دین مبین است. لذا نوروز ابتدا سنتی اسلامی و سپس ملی است. خداوند نعمات فراوانی به ملت ایران داده که یکی از آنها نوروز است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
یک فعال دانشجویی:
دریافت یارانه نقدی تنبلی می‌آورد/انصراف از دریافت یارانه، به اقتصاد کشور کمک می‌کند:)


دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پرداخت یارانه نقدی علاوه بر اینکه به اقتصاد کشور ضرر می‌زند، موجب تنبل شدن خانواده‌ها می‌شود.



داراب بازیار عبدالسلیمانلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: چون مردم به دریافت نقدی یارانه عادت کرده‌اند، اجرای مرحله دوم هدفمندی و عدم دریافت یارانه نقدی با مشکلاتی همراه خواهد شد، اما مردم باید بدانند که دولت چاره‌ای جز اجرای مرحله دوم ندارد، چراکه نه می‌تواند یارانه نقدی را پرداخت کند و نه توان حذف آن را دارد.



وی با بیان اینکه "دولت به مردم اعتماد کرده است"، گفت: ارائه طرح فرم خوداظهاری برای دریافت یارانه نقدی نشان‌دهنده اعتماد دولت به مردم است، پس بهتر است مردم به این اعتماد پاسخ درست بدهند و خانواده‌هایی که درآمد مطلوبی دارند از دریافت این مبلغ ناچیز انصراف دهند.



این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند، دولت با درآمدهای حاصل از آن می‌تواند بدنه و پایه اقتصاد کشور را تقویت کند. همانطور که در قانون تصویب شده، دولت موظف است که درآمد هدفمندی را صرف درمان و دارو، ساخت‌وساز و آبادانی کشور کند و آقای روحانی نیز باید از این قانون پیروی کند.



وی با اشاره به کمرنگ شدن اعتماد مردم نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: رانت‌خواری و ویژه‌خواری‌ها اعتماد مردم را نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه خدشه‌دار کرده است. به همین علت بسیار مهم است که دولت همت ویژه‌ای را برای مبارزه به مفاسد اقتصادی به خرج دهد.



عبدالسلیمانلو با تاکید بر نقش رسانه ملی در آگاهی‌بخشی به مردم اظهار کرد: با اینکه صداوسیما در ابتدا همکاری مناسبی با دولت نداشت، اما در موضوع یارانه‌ها با ساخت برنامه‌ها و ارائه زیرنویس‌های مختلف، همکاری خود را نشان داد. از طرفی زمانی که آقای روحانی گفتند دولت نمی‌تواند یارانه‌ها را پرداخت کند، جمعی از فعالان دانشجویی حمایت «نه به یارانه» به راه انداختند چراکه باید این طرز تفکر میان مردم نهادینه شود.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اطلاع رسانی ضعیف سازمان هدفمندی در آستانه ثبت نام مرحله دوم


در حالی که طبق اعلام دولت، ثبت نام مجدد از متقاضیان دریافت یارانه نقدی از 20 فروردین آغاز خواهد شد، اطلاع رسانی ضعیف سازمان هدفمندی یارانه‌ها باعث شده بسیاری از مردم از نحوه اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها هیچ اطلاع دقیقی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آغاز گام دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی در روزهای پایانی هفته جاری رسما کلید می خورد، که همچنان بخش‌های مهمی از این طرح بزرگ اقتصادی برای مردم نامعلوم مانده و در این راستا مسولان مربوطه همچنان از ارائه توضیحی شفاف طفره می روند و این امر سردرگمی‌های فراوانی در بین اقشار مختلف مردم به وجود آورده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در آخرین اقدام خود، نهایی شدن گروههای درآمدی اقشار مختلف مردم را نیز در سکوت خبری ارائه کرده و برای ارائه مستندات تنها به یک گفت‌وگوی کوتاه تلویزیونی بسنده کرده است.

اینکه چه کسانی مستحق دریافت یارانه نقدی هستند و چه گروهی نباید ثبت نام مجدد انجام دهند، سرنوشت یارانه بهداشت و درمان خانوراهایی که قصد انصراف دارند چه خواهد شد، آیا دولت در تخصیص یارانه به ثروت و دارایی نیز توجه دارد یا تنها درآمد ملاک خواهد بود، اینکه آیا با توجه بالا بودن هزینه زندگی در برخی کلان شهرها نسبت به مناطق روستایی، در تخصیص یارانه این دو گروه تفاوتی قائل خواهند شد یا خیر و اینکه اهرم نظارتی دولت برای سنجش وضعیت درآمدی مردم چه خواهد بود تنها بخشی از سوالات بی جواب مانده این روزهای مردم است که با توجه به نزدیک بودن زمان ثبت نام مجدد، بسیاری از آنها را در نام نویسی مردد کرده است.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در یک گفت‌وگوی کوتاه تلویزیونی از تقسیم‌بندی درآمدی اقشار مختلف مردم به پنج گروه درآمدی از زیر 600 هزار تا بیش از 2.5 میلیون تومان خبر داد.

اکبر ایزدی، با اشاره به آغاز طرح نام‌نویسی جدید مردم برای دریافت یارانه در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: با توجه به متن قانون تصویب شده مجلس خوداظهاری و نیازمندبودن، دو شاخصه‌ی اصلی برای دریافت یارانه نقدی به حساب می‌یاید که دولت نیز با توجه به این عوامل یارانه نقدی را به اقشار مختلف تخصیص خواهد داد.





وی درباره‌ی وضعیت نام‌نویسی متقاضیان دریافت یارانه اظهار کرد: همان‌طور که بیش از این اعلام شده بود در مدت 10 روز سرپرستان خانوارهای متقاضی دریافت یارانه می‌توانند با توجه به عدد سمت راست شماره کارت ملی خود نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات خود اقدام کنند.





ایزدی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط دولت از نظر درآمدی اقشار مختلف کشور به پنج دسته تقسیم شده‌اند. گروهی که سقف درآمدی ماهانه‌ی آنها پایین‌تر از 600 هزار تومان است، گروه دوم 600 تا یک میلیون تومان، گروه سوم یک میلیون تا دو میلیون تومان، گروه چهارم دو میلیون تا 2.5 میلیون تومان و بیشتر را شامل می‌شود.





رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم چنین درباره‌ی سرنوشت کسانی که در این طرح ثبت نام نکنند نیز گفت: روزهای سی‌ام و سی‌ویکم ماه جاری زمانی است که افراد می‌توانند اطلاعات خود را تکمیل کرده و مجددا در لیست قرار بگیرند. البته کسانی که به قصد انصراف داوطلبانه دارند بدون نیاز به ثبت‌نام جدید و یا مراجعه می‌توانند نام خود را از لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی خارج کنند.

همچنین مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در حالی از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی در دور دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر می‌دهد که تنها سه روز مانده به این زمان سایت مربوط به ثبت نام میلیون ‌ها متقاضی دریافت یارانه حتی باز نمی شود.





انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


با اعلام از سوی مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها
بزرگ‌ترین ابهام ثبت‌نام یارانه نقدی برطرف شد/ پرداخت یارانه براساس مجموع درآمد خانوار

مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به جزئیات معیارهای مشمولان دریافت یارانه گفت:‌ پرداخت یارانه براساس مجموع درآمد خانوار خواهد بود.

13900928140336_PhotoA.jpg


  • مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اعلام اینکه مجموع درآمد اعضای خانوار، مجموع درآمد شغل اول و دوم، سود دریافتی سپرده‌های بانکی و درآمد از محل خانه‌ای که اجاره داده می‌شود، جزو درآمد ماهیانه افراد در اعلام درآمد در مرحله دوم ثبت نام از متقاضیان یارانه نقدی باید محاسبه شود، گفت: این کار پیش از اینکه اقساط ماهیانه وام‌های دریافتی از بانک‌ها حساب گردد، لحاظ می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری فارس نرگس نجفی در گفتگویی رادیویی اظهارداشت: در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها و در این مرحله ثبت نامی 5 گروه درآمدی تفکیک و تعیین شده است اما مشخص نیست که چه سقف درآمدی برای متقاضیان دریافت یارانه نقدی مطرح است.

    مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این مطلب که جریمه 3 برابری برای افرادی که اطلاعات خود را نادرست اعلام نمایند، تعلق می گیرد، تصریح کرد: هر یک از مردم می دانند که دریافت یارانه در زندگی آنها تاثیر دارد یا خیر. تمکن مالی صرفا به این معنا نیست که فرد وضعیت مالی آنچنانی یا خانه و ماشین داشته باشد. هر کسی که احساس کند که دریافت یارانه مخفی تاثیر چندانی در زندگی و تامین معیشت آنها ندارد می تواند از دریافت یارانه انصراف دهد.

    وی در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نبود دولت کف و سقف برای درآمد افراد تعیین می کرد، اظهارداشت: دولت مبنا را بر اعتماد به مردم گذاشت تا از سرمایه اجتماعی در مردم استفاده کند. اعتماد به مردم از این جهت که مردم خود وضعیت زندگی شان را بهتر می دانند.

    نجفی با بیان اینکه اطلاعات درآمدی برای این است که مشخص شود در کدام یک از این 5 گروه درآمدی قرار می گیرند، اظهارداشت: درآمد صرفا درآمد سرپرست خانوار نیست و منظور درآمد مجموع اعضای خانوار است، همچنین مجموع درآمد شغل اول و دوم باید محاسبه شود، یا اینکه سود سپرده های بانکی یا درآمد از محل خانه ای که اجاره داده می شود، جزو درآمد افراد حساب می‌شود، یعنی مجموع این درآمدها به صورت ماهیانه مورد محاسبه قرار می گیرد.

    وی افزود: پیش از اینکه اقساط ماهیانه وام های دریافتی از بانکها در محاسبات افراد برای اعلام درآمد حذف شود، مجموع حقوق دریافتی حساب شود و در اصل درآمد کل اعضای خانوار پیش از کسر اقساط ماهیانه ملاک است.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نوبخت به ایسنا اعلام کرد
انصراف دهندگان از یارانه‌ هم خدمات دریافت می‌کنند



معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با قدردانی از انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی تاکید کرد: حتی این افراد نیز از تمامی خدمات و تسهیلات دولتی برخوردار خواهند شد.





محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بدون تردید کسانی که در مرحله‌ی دوم هدفمندی یارانه‌ها از ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی انصراف دهند خدمت بزرگی به جامعه خواهند کرد.





وی افزود: دولت سپاسگزار کسانی خواهد بود که برای رفاه بیشتر جامعه از ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی کناره‌گیری می‌کنند.





نوبخت در مورد ذهنیت ایجاد شده در جامعه مبنی بر این‌که در صورت عدم ثبت نام از سایر خدمات و مزایای ناشی از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها محروم خواهند شد، بیان کرد: دولت قطعا شرایطی را فراهم می‌آورد که تمامی انصراف‌دهندگان و به‌طور کلی افراد نیازمند به خدمات ارائه شده از آن برخوردار شوند.





معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور خاطر نشان کرد: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تمامی تسهیلات مرتبط با کمک به حرکت چرخ تولید هم‌چنین خدمات بیشتری که در بخش بهداشت و درمان انجام خواهد شد، به تمامی افراد حتی به کسانی که ثبت نام نکرده‌اند، تعلق می‌گیرد.





نوبخت هم چنین در مورد برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد سقف درآمدی از سوی دولت نیز یادآور شد: تمامی اطلاعات حتی معیار درآمدی برای دریافت یارانه نقدی در فرم‌هایی که در روز بیستم فروردین‌ماه اعلام می‌شود مشخص خواهد شد.





انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
چرا باید بنزین ۴۰۰۰ تومانی را ۴۰۰ تومان بدهند؟
دولت باید قیمت‌ها را واقعی کرده و در عوض تأمین اجتماعی را تقویت و بهداشت و درمان را رایگان کند. در این باره باید گفت که انجام این کار شدنی است، ولی برنامه‌ریزی خوبی برای آن نمی‌شود؛ برای نمونه، درباره‌ یارانه‌ها به همه افراد یارانه نقدی دادند، در حالی که دست‌کم ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم به این یارانه‌ها نیازی نداشتند و این کار بدون برنامه انجام شد.

360388_611.jpg
به گزارش «تابناک»، بهمن ماه سال گذشته، با موافقت نمایندگان مجلس و بر پایه ‌بند (ک) تبصره ٢ قانون بودجه دولت مقرر شد، بهای هر یک لیتر فرآورده نفتی ۵ درصد در قالب اخذ عوارض افزایش یابد. از این رو با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها با احتساب قیمت‌های جدید هم باید ۵ درصد به عنوان عوارض به افزایش بار مالی خرید هر لیتر فرآورده نفتی افزوده شود؛ برای نمونه اگر قیمت هر لیتر بنزین ۱۰۰۰ تومان شود، معادل ۵ درصد یعنی ۵۰ تومان دیگر به هزینه خرید یک لیتر بنزین افزوده خواهد شد.

بنا بر این گزارش، همچنین با تصویب این لایحه پیشنهادی وزارت نفت در مجلس هم قیمت هر لیتر گازوئیل یارانه‌ای از ۱۵۰ تومان فعلی به ۱۵۷.‌۵ ریال و بهای هر لیتر گازوئیل آزاد از ۳۵۰ تومان فعلی به ۳۶۷.‌۵ ریال در سال ۱۳۹۳ افزایش یافته است.

در این باره باید گفت که افزایش بهای بنزین از اردیبهشت ماه سال جاری قطعی شده و قطعا از دومین ماه فصل بهار امسال، دیگر کارت‌های هوشمند سوخت، رنگ بنزین ۴۰۰ تومانی را به خود نخواهد دید.

موثی‌الرضا ثروتی در گفت‌و‌گو با تابناک در مورد بهای حامل‌های انرژی گفت: قیمت بنزین بستگی به برنامه‌ریزی دولت دارد. به گمانم بهای بنزین ۱۰۰۰ و بنزین آزاد ۱۵۰۰ تومان باشد.

وی در مورد آثار تورمی افزایش قیمت بنزین گفت: ۶۰ درصد بنزین کشور در تهران مصرف می‌شود. اگر دولت بتواند درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ها را برای توسعه حمل و نقل عمومی و مترو هزینه و حتی هزینه حمل و نقل شهری را رایگان کند، باز هم صرفه اقتصادی و اجتماعی بیشتری دارد.

این نماینده در توضیح اینکه سیستم حمل و نقل شهری تهران، توان و ظرفیت پاسخگویی به نیاز مردم را ندارد، گفت: تنها ۵ درصد بودجه صرف هزینه‌های عمرانی می‌شود و ۹۵ درصد مابقی هزینه‌های دولت است. راهی نیست، مگر اینکه دولت به تدریج قیمت‌ها را واقعی و در این مدت زیرساخت‌ها را آماده کند؛ هر دو باید با هم به پیش برود.

ثروتی در مورد فشارهای اقتصادی‌‌ که در این مدت به مردم وارد می‌شود، گفت: دولت می‌تواند یارانه قشرهای با درآمد بالا را حذف کند و به جای آن، هزینه‌های مردم را که شامل بهداشت و درمان، غذا و مسکن است، پایین نگه دارد. دست‌کم ۵۰درصد جامعه نیازمند یارانه هستند و دولت باید نیاز این‌ها را برآورده کند. چرا باید بنزین ۴۰۰۰ تومانی را ۴۰۰ تومان بدهند؟

وی افزود: دولت باید قیمت‌ها را واقعی ‌و در عوض تأمین اجتماعی را تقویت ‌و بهداشت و درمان را رایگان کند. انجام این کار امکان دارد؛ اما برنامه‌ریزی خوبی نمی‌شود؛ برای نمونه، در مورد یارانه‌ها به همه افراد یارانه نقدی دادند، در حالی که دست‌کم ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم به این یارانه‌ها نیازی نداشتند. این کار بدون برنامه انجام شد. می‌توان یارانه کسانی که نیازی ندارند را حذف کنند و آن را به کسانی بدهند که واقعا به یارانه نیاز دارند.

این گزارش می‌افزاید: گویا پس از افزایش چراغ خاموش قیمت گاز طبیعی، گاز مایع، نفت کوره، نفت سفید در نوروز، تا دو هفته آینده دولت تدبیر و امید رسما از سناریوی عرضه بنزین تک نرخی با قیمت بیش از یک هزار تومان رونمایی می‌کند.

بنابراین، از اردیبهشت ماه سال جاری به احتمال زیاد دیگر سهمیه بنزین با بهای ۴۰۰ تومانی به کارت‌های هوشمند سوخت خودرو‌ها واریز نخواهد شد و بنزین با قیمت‌های جدید در جایگاه‌های سوخت عرضه می‌شود.

در این میان، سناریو عرضه بنزین تک نرخی با قیمت بیش از یک‌هزار تومان، یکی از سناریوهای محتملی بوده که این روز‌ها دولت و مجلس شورای اسلامی در حال آخرین رایزنی‌ها نسبت به اجرای آن هستند.

با اجرای این سناریو از اردیبهشت ماه سال جاری بهای بنزین با نرخی بیش از یک‌هزار تومان و به صورت تک نرخی عرضه ‌و **** عرضه سهمیه‌ای این فرآورده استراتژیک نفتی به پایان راه نزدیک خواهد شد.

در همین حال، هنوز مجلس شورای اسلامی نسبت به عرضه تک نرخی بنزین با قیمت بیش از یک‌هزار تومان چراغ سبز نشان نداده است؛ اما بیژن زنگنه وزیر نفت از آمادگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای عرضه بنزین تک نرخی در جایگاه‌ها خبر داده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
کارشناسان: متمولان به کمپین نه به یارانه بپیوندند
تهران - ایرنا - در حالی که تنها سه روز به آغاز ثبت نام مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها باقی مانده، کارشناسان با تاکید بر انصراف ثروتمندان از دریافت یارانه نقدی، خواستار پیوستن دهک های بالای درآمدی به کمپین نه به یارانه شدند.

81109226-5603871.jpg

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، با وجودی که اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها که در هفته های آتی در اقتصاد کشور کلید می خورد را می توان مهمترین مساله اقتصادی در سال 93 دانست اما دستیابی به اهداف آن از اجرای آن مهمتر است.

البته عزم دولت و دستگاه اجرایی کشور برای اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها در سال 93 یکی از مهمترین اتفاقاتی است که بدنه اقتصادی کشور را دستخوش تغییر و تحولات زیادی خواهد کرد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی، دولت یازدهم باید اشتباهاتی که دولت قبل در فاز اول هدفمند کردن یارانه ها انجام داد را تکرار نکند و از تجربیات گذشته بهره کامل را ببرد.

البته کارشناسان اقتصادی پرداخت یارانه نقدی به افراد متمول و بی نیاز را یکی از دلایل شکست فاز اول هدفمند کردن یارانه ها می دانند و می گویند این امر سبب شد تا بخش عمده منابع کشور که باید صرف امور عمرانی می شد به افراد بی نیاز پرداخت شود که نتیجه آن علاوه بر کاهش طرح های عمرانی و تولیدی سبب افزایش نقدینگی و رشد تورم نیز شد.

حال دولت یازدهم در تلاش است در اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها این نقیصه را برطرف کرده و با کاهش تعداد یارانه بگیران بی نیاز و حتی موهوم منابع حاصل از اجرای آن را صرف امور زیربنایی کشور کند اما تحقق این امر نیاز به همدلی مردم با دولت دارد.

یک کارشناس مسایل اقتصادی در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: دولت باید در مرحله دوم هدفمندکردن یارانه ها واقعیت رفتاری مصرف کننده، تقاضا کننده و تولیدکننده را شناسایی و با تحریک آن تغییری در رفتارها ایجاد کند.

محمدحسین فاتحی درباره تشکیل کمپین نه به یارانه، اظهار داشت: البته این کمپین ها می تواند عده کمی را به دریافت نکردن یارانه تشویق کند اما افراد تشکیل دهنده این کمپین ها نیز باید رفتار عقلایی و هماهنگ با شعارها داشته باشند.

وی با بیان آنکه اقتصاد کشور ظرف 50 سال گذشته دارای مشکلات و معضلات متعددی بوده است، تصریح کرد: به همین دلیل اصلاح مشکلات ظرف یک فرآیند سه تا چهار ساله و با پرداخت نقدی و غیرنقدی امکان پذیر نیست.

این کارشناس مسایل اقتصادی با تاکید بر اینکه منابع کشور مختص عده ای خاص نیست و از نظر تصاحب و مالکیت فرقی برای فقیر و غنی ندارد، اظهار داشت: به همین دلیل دولت نمی تواند یارانه ها را به عده ای پرداخت کند و به عده ای دیگر پرداخت نکند مگر آنکه خود فرد به دلیل مصالح کشور از دریافت یارانه انصراف دهد.

وی ادامه داد: ارزش یارانه پرداختی درزمان حاضر تنها یک سوم مبلغ واقعی آن است و دولت می تواند با هدایت کامل منابع اقدامات مناسبی را در بخش های مختلف عمرانی، درمانی و تولیدی انجام دهد.

مهدی تقوی کارشناس مسائل اقتصادی نیز با حمایت از ˈکمپین نه به یارانهˈ تاکید کرد: هدفمند کردن یارانه در ایران به درستی تعریف نشده و دولت قبل با اقداماتی که انجام داده فقط فقیران را فقیرتر و ثروتمندان را ثروتمند تر کرده است.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره انصراف داوطلبانه افراد غنی از دریافت یارانه نقدی، گفت: انصراف داوطلبانه از یارانه اقدام خوبی است ولی باید در کنار آن افراد غنی مشخص شوند، هرچند افرادی که حقوق بگیرند را نمی توان جز افراد غنی محسوب کرد.

تقوی کمپین نه به یارانه را حرکت مثبتی ارزیابی کرد و افزود: افراد غنی از دریافت یارانه انصراف خواهند داد ولی از طرف دیگر باید توجه داشت که آنها نیز انتظار خواهند داشت دولت پول هایی که صرفه جویی می شود را درست خرج کند.

وی اظهارداشت: مبلغ یارانه که هم اکنون به خانواده ها تعلق می گیرد در واقع مبلغ ناچیزی است و با گرانی هایی که اتفاق افتاده و نرخ تورم 45 درصدی که در اقتصاد بوجود آمده، قدرت خرید مردم پایین آمده و مردم در واقع طلبکار شده اند چرا که این مبلغ یارانه کمبود اقتصاد مردم را جبران نخواهد کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت قبل تعریف درستی از یارانه ارائه نکرده است، گفت: در کشورهای اسکاندیناوی و یا انگلیس قبل از فوت مارگارت تاچر نخست وزیر وقت انگلیس، هدفمندی یارانه ها را به درستی اجرا کرده اند به طوری که قبل از روی کار آمدن تاچر در انگلیس هیچ فقیری وجود نداشت و با گرفتن مالیات از ثروتمندان مخارج افراد دیگر جامعه تامین می شد.

تقوی ادامه داد: در سال 1345 در انگلیس دانشجویان رایگان درس می خواندند و هزینه درمان و بهداشت نیز رایگان بود.

این استاد دانشگاه درباره اهداف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور نیز خاطرنشان کرد: هدف دولت از پرداخت این طرح، کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه بود در حالی که هم اکنون این افراد کمتر از یارانه استفاده می کنند.

وی یادآور شد: در حالی که دلارفروشان و سکه فروشان ایران مالیاتی پرداخت نمی کنند بسیاری از کارمندان قبل از پرداخت حقوق مالیات قانونی را می پردازند، این شیوه در واقع سیستم ایرانی شده مالیات دهی و یارانه دادن است.

تقوی ادامه داد: ابتدا باید هدفمندی یارانه را تعریف کرد و بعد وضعیت افراد کم درآمد را بهبود بخشید و ادعایی که برخی از اقتصاددانان در خصوص کاهش ضریب جینی در زمان اجرای هدفمندی دارند، کاملا غلط و اشتباه است.

یادآور می شود، براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی از صبح 20 فرودین از طریق سایت refahi.ir و همچنین مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری ها و فرمانداری ها آغاز می شود.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها، زمان ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی را از 20 تا آخر فروردین 93 اعلام کرد.

بنابه اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی در سال 93 به طور همزمان از 20 فروردین ماه جاری در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز می شود.

همچنین سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» است باید در روز دوم ثبت نام یعنی 21 فروردین ماه جاری اقدام به نام نویسی در سایت رفاهی کنند.

سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به ترتیب در روزهای بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملی «دو» در روز 22 فروردین، عدد «سه» در روز 23 فروردین، عدد «چهار» در روز 24 فروردین، عدد «پنج» در روز 25 فروردین، عدد «شش» در روز 26 فروردین، عدد «هفت» در روز 27 فروردین، عدد «هشت» در روز 28 فروردین و در نهایت عدد «9» در روز 29 فروردین ماه جاری انجام خواهد شد.

همچنین روزهای 30 و 31 فروردین ماه جاری به ثبت نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی تعلق دارد که در طی 10 روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده اند.

یادآور می شود ثبت نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت www.refahi.ir امکانپذیر خواهد بود و افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و شوراهای اسلامی محلی و فرمانداریها، بخشداریها و استانداریها و مراکز کمیته امداد امام *****(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.

اقتصام(5)9141**1558



انتهای پیام /*
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت؛
حمایت و کنترل بازار همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها
تهران - ایرنا - وزارت صنعت، معدن و تجارت در آستانه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها و به منظور برقراری آرامش در بازار، اقدام به تدوین بسته نظارتی و کنترلی بازار کرده تا مردم در این مرحله از اجرای قانون، متحمل فشار های مضاعف نشوند.

81109675-5604522.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این بسته نظارتی و کنترلی بازار در راستای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها تدوین و به ستاد هدفمندی یارانه ها ارایه شده است.

مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها از بیستم فروردین ماه جاری با ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی آغاز می شود.

این ثبت نام براساس ماده 21 قانون بودجه سال 93 مبنی بر ضرورت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه صورت می گیرد.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان متولی تعیین، تعدیل، تثبیت و کنترل تولیدات داخلی و خدمات با تدوین این بسته نظارتی آمادگی خود را برای همکاری لازم با دولت به منظور آغاز مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه اعلام کرده است.

براساس اعلام سازمان حمایت، بسته نظارتی و کنترلی یادشده با رویکرد پیشگیرانه تدوین شده که در راستای تحقق این بسته نظارتی، 3 هزار و 500 بازرس و 21 هزار ناظر افتخاری برای کمک به اجرای برنامه های کنترلی بازار در فاز دوم هدفمندی یارانه ها آمادگی دارند و جلسات متعددی نیز در این زمینه برگزار شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تدوین بسته نظارتی ویژه فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها اعلام کرد که این بسته با تمرکز بر کالاهای اساسی، حساس و ضروری مورد نیاز مردم تدوین و به ستاد هدفمندی یارانه ها ارایه شده است.

جواد تقوی سپس به برنامه های تدوین شده توسط مجموعه دستگاه های اقتصادی کشور برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه اشاره کرد و اظهار داشت: تمرکز این بسته بر کالاهای خاصی در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خواهد داشت که شامل کالاهای اساسی همچون گوشت، مرغ، برنج، روغن، شکر، نان و سایر اقلام دیگر است.

اقتصام(5)1574**1558



انتهای پیام /*
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نماینده مجلس:
یارانه 45 هزارتومانی در اقتصاد خانوارهای پردرآمد تاثیری ندارد/ افزایش یارانه خانوارهای کم درآمد اتفاق مثبتی است
تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که دریافت یارانه 45 هزار تومانی تاثیری در اقتصاد خانوارهای پردرآمد ندارد، بهتر است پیش از آنکه دولت اقدام به حذف خانوارهای پردرآمد کند، خود از دریافت یارانه انصراف دهند.

81109621-5604427.jpg
ایرج ندیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره ضرورت کاهش تعداد یارانه بگیران، افزود: طبق قانون هدفمندی یارانه ها، پرداخت یارانه به عموم و برابر، به هیچ وجه تعریف قانونی ندارد و این قانون باید تنها براساس درآمد خانوارها اجرا شود.

وی اظهار داشت: در صورتی که بپذیریم دو ویژگی عام و برابر برای پرداخت یارانه به تمام طبقات اجتماعی وجود ندارد، دولت می تواند خانوارهای پردرآمد که نیازی به دریافت یارانه 45 هزار تومانی ندارند را حذف کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه های ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی تنها برای اجرای عدالت و کمک های جبرانی به خانوارهای ضعیف، نیازمند و بیکار است، بنابراین باید بپذیریم که به هیچ وجه منظور قانونگذار از اجرای این قانون عام و برابر نبوده و هدف این قانون کمک به خانوارهای مستحق و نیازمند است.

ندیمی تاکید کرد: حذف خانوارهای پردرآمد توسط دولت اتفاق مثبتی خواهد بود تا عدالت در بین طبقات اجتماعی رعایت شود.

وی گفت: در واقع یارانه نقدی باید به دست افرادی که در گذشته و حال دسترسی کمتری به استفاده از حامل های انرژی داشته اند، برسد چرا که برخی افراد به دلیل نداشتن برخی از امکانات رفاهی همچون چندین خانه مسکونی و خودرو از منابع و سوخت کمتری استفاده می کنند که برای جبران ضرر این گروه، دولت به آنان یارانه نقدی اختصاص می دهد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس افزود: با حذف یارانه خانوارهای پردرآمد، علاوه بر واقعی کردن اقتصاد کشور، اعطا کمک های جبرانی به طبقات ضعیف تر نیز افزایش می یابد که این اتفاق مثبتی خواهد بود.

وی درباره تاثیر حذف یارانه خانوارهای پردرآمد در اقتصاد کشور نیز گفت: با اجرای این قانون بخشی از منابع مالی دولت آزاد خواهد شد که در آن صورت با بخشی از آن می توان کمک های جبرانی به خانوارهای ضعیف دارای مشکلات معیشتی و بیکار افزایش داد و بخش دیگری از این منابع را به توسعه زیرساخت های عمرانی، حمل و نقل و مسائل بهداشتی کشور تزریق خواهد شد.

ندیمی تاکید کرد: باید بپذیریم دریافت یارانه نقدی به دلیل نوع و میزان دسترسی به حامل های انرژی حق خانوارهای پر درآمد نیست، بنابراین حذف خانوارهای پردرآمد موجب شفاف سازی کمک های جبرانی به طبقات ضعیف بر محور عدالت خواهد شد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: چنین اقدامی باعث می شود خانواده های پرجمعیتی که تاکنون یارانه دریافت نکرده اند و دارای تعدادی بیکار هستند، به شکل عادلانه تری از دریافت یارانه نقدی بهره مند شوند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
13920201185123792413903.jpg

امشب در پایش؛
نحوه ثبت نام دریافت یارانه نقدی تشریح می شود
خبرگزاری تسنیم: برنامه پایش امشب با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تشریح و معرفی نحوه ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی می‌پردازد .
print.png
نسخه قابل چاپ
به گزارش خبرگزاری تسنیم، هادی شریفی، روابط عمومی برنامه پایش گفت : میهمانان برنامه امشب آقایان شاپور محمدی معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و اکبر ایزدی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها هستند. در برنامه امشب علاوه بر تشریح نحوه ثبت نام دریافت یارانه، آخرین تصمیم‌ها در اجرای دور جدید هدفمندی یارانه ها تشریح می‌شود.

وی گفت : همچنین در برنامه امشب، تحولات اقتصاد ایران در دو سه هفته تعطیلات نوروز مرور می‌شود. سؤال نظرسنجی برنامه امشب نیز به این شرح است: کدام تصمیم دولت، شما را برای انصراف از دریافت یارانه، بیشتر تشویق می‌کند؟ 1. ارزان کردن دارو و درمان 2. کمک به تولید کنندگان 3. مبارزه با رانت‌خواری و رانت‌خواران

علاقه‌مندان به شرکت در این نظر سنجی می‌توانند از ظهر روز یکشنبه عدد گزینه مورد خود را به سامانه 30000111 ارسال کنند. برنامه پایش امشب ساعت 23 با اجرای مرتضی حیدری از شبکه یک پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رشد قیمت حامل های انرژی در فاز دوم متناسب با افزایش نرخ سایر کالاها
تهران - ایرنا - معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه شیب افزایش قیمت حامل های انرژی در فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها ملایم است، گفت: هرچند قیمت انرژی در سال گذشته افزایش نیافت اما نرخ سایر کالاها در دو سال گذشته با رشد مواجه بود، بنابراین افزایش قیمت حامل های انرژی همانند سایر کالاها است.

81110071-5605146.jpg

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شاپور محمدی در حاشیه عرضه نخستین محموله نفت خام در بورس انرژی در جمع خبرنگاران ، افزود: در دو سال گذشته قیمت سایرکالاها با رشد مواجه شد، هرچند نرخ حامل های انرژی باید قیمت نسبی را حفظ کنند زیرا این منطق اقتصادی صحیح است.

وی ادامه داد: واقعی شدن قیمت ها منجر به اتخاذ سیاست های صرفه جویانه توسط مردم است که این امر نیز در راستای اقتصاد مقاومتی است ضمن آنکه به تقویت بودجه خانوار نیز کمک می کند.

محمدی تصریح کرد: تولیدکنندگان زمانی که با قیمت های واقعی کالا را تولید کنند، تلاش خواهند کرد از فناوری مناسب تولید بهره گیری نمایند.

وی با بیان آنکه گسترش فعالیت های بخش تولید و عرضه کالاها با قیمت مناسب تر منافع غیرمستقیمی را عاید تمام افراد می کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث خوداظهاری در مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها مبنا قرار گرفته مردم نیز متوسط درآمد را به صورت صادقانه اعلام کنند تا بتوانیم در این فاز از اجرای هدفمند کردن یارانه ها آثار بهتری بدست بیاوریم.

محمدی تصریح کرد: در اجرای فاز اول فقط یک نوع توزیع درآمد صورت گرفت و اصلاح الگوی مصرف و تولید دنبال نشد اما در این فاز سیاست گذاری دولت براساس اجرای صحیح است.

معاون وزیر اقتصاد توصیه کرد: بهتر است در خصوص قیمت حامل های انرژی از برآوردهای شخصی و انتشار ارقامی که واقعی نیست و به طور رسمی از سوی دولت اعلام نشده خودداری شود زیرا این امر نااطمینانی ایجاد می کند.

وی در پایان گفت: قیمتی که دولت اعلام می کند مبنا اصلی است و گمانه زنی ها نباید مورد توجه مردم باشد.

اقتصام(3)9141**1558



انتهای پیام /*
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


معاون وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با فارس خبر داد
**** دو نرخی بنزین حفظ می‌شود/ مهلت مصرف برای بنزین ۴۰۰ تومانی/ شریعتمداری مسئول اعلام افزایش قیمت شد

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد از جزئیات بررسی دریافت یارانه نقدی در گام دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: سهمیه‌بندی در فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها حفظ و برای بنزین‌های ۴۰۰ تومانی نیز مهلت مصرف تعیین خواهد شد.

13920304000218_PhotoA.jpg


  • شاپور محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزار فارس با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: بر اساس تصمیماتی که در دولت اخذ شد قرار شد، ملاک دریافت یارانه نقدی در فاز دوم درآمد خانوارها باشد به طوری که خانوارها به 5 گروه درآمدی تقسیم شدند و این درآمدها شامل حقوق، دریافت اجاره منزل مسکونی، سود سپرده‌ها و انواع دیگر درآمدها می‌شود که قرار است متوسط درآمد اظهار شده توسط مردم مدنظر قرار گیرد.

    معاون اقتصادی وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: پس از اعلام این خود اظهاری مرحله راستی‌آزمایی آغاز خواهد شد که وظیفه این مرحله بر عهده معاون اجرایی رئیس جمهور خواهد بود.

    محمدی در پاسخ به این سوال که چرا ثروت خانوار ملاک دریافت یارانه نقدی قرار نگرفت گفت: درآمد یک متغیر جریانی است، اما ثروت یک متغیر انباشته است از این جهت درآمد مبنای بهتری برای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها خواهد بود.

    وی در ادامه با اشاره به آخرین اطلاعات در خصوص وضعیت سهمیه‌بندی بنزین در فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: دولت به جمع‌بندی نهایی رسیده و قطعا **** دو نرخی در فاز دوم اجرایی خواهد شد.

    وی در پاسخ به این سوال که وضعیت بنزین 400 تومانی موجود در کارت‌های سوخت چه خواهد شد گفت: بر اساس تصمیم دولت قرار است مهلتی به مردم داده شود تا این بنزین را مصرف کنند و قرار نیست بنزین 400 تومانی بسوزد.

    معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در پایان خاطر نشان کرد: زمان افزایش قیمت بنزین در فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها توسط آقای شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

تعهد کتبی دولت تدبیر و امید از مردم برای پرداخت یارانه نقدی+ تصویر
تصویر تعهد کتبی 6 بندی و الکترونیکی دولت از مردم برای پرداخت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها منتشر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی در سال 93 به طور همزمان از 20 فروردین ماه جاری در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز می‌شود.

دولت برای مردم به منظور پرداخت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تعهد کتبی پیش بینی کرده است که تصویر آن در پی منتشر می‌شود:




IMG17295687.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


فرم 3 صفحه‌ای ثبت‌نام دوباره دریافت یارانه نقدی منتشر شد/ جزئیات نحوه برآورد درآمد خانوار توسط دولت

فرم سه صفحه‌ای ثبت نام دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برای نخستین بار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی در سال 93 به طور همزمان از 20 فروردین ماه جاری در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز می‌شود.

در فرم خوداظهاری دریافت یارانه نقدی دولت آمده است: منظور از سطح درآمد خانوار، میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال 92 شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بها، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری یا وظیفه بگیران و مواد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام است، ضمن اینکه باید سطح درآمد خانوار با دارایی‌های آن خانوار همخوانی داشته باشد.

متقاضیان در ابتدا صفحه ای www.refahi.ir مشاهده می كنند كه شش بند توضیح دارد و مربوط به قوانین و مقرارت دریافت یارانه نقدی است.

در بند یك تأكید شده مطابق قانون فقط افراد نیازمند می توانند برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام كنند. مورد بعدی از متقاضی تعهد می خواهد تا صرفا مشخضات افرادی را كه هم اكنون تحت تكفل دارد، درج كند.

در بند سه متقاضی متعهد می شود در صورت درخواست سازمان هدفمندی یارانه ها مدارك لازم را برای اثبات درستی اطلاعات اعلام شده در فرم ارائه كند، مورد بعد كه انتظار می رود مورد توجه متقاضی قرارگیرد، این است كه اگر مشخص شود اطلاعات نادرستی در فرم‌ها اظهار شده، به موجب قانون ضمن استرداد وجود دریافتی تا سه برابر یارانه نقدی دریافت شده متقاضی مشمول جریمه قرار می گیرد.

در بند پنجم متقاضی یارانه نقدی تأیید می كند اطلاعاتی كه در فرم‌های تقاضای یارانه نقدی درج می كند می تواند مبنای ارزیابی مالی و رتبه سنجی اقتصادی اش برای اعطای وام یا سایر تسهیلات از سوی بانك‌ها و موسسه های مالی قرار گیرد و دست آخر در بند ششم معنا و مفهوم سطح درآمد ماهانه توضیح داده شده است.

بر این اساس میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال 92 شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بها، سود سهام، سود سپرده بانكی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری و مواد مشابه دقت شود قبل از پرداخت اقساط مورد نظر می باشد.

در انتهای صفحه اول متقاضی یارانه نقدی باید تمام شش بند دكر شده را تأیید كند كه این به منزله فهم دقیق ازمقررات دریافت یارانه نقدی تلقی می شود. صفحه دو شامل پرسش های متداول است، در ابتدا سرپرست خانوار متقاضی یارانه نقدی باید شماره ملی خود را در محل تعبیه شده در سمت چپ صفحه بدون خط تیره و فاصله وارد كند.

سپس آخرین شماره حسابی كه جهت دریافت یارانه اعلام كرده اید را در مستطیل مربوطه وارد كنید دقت شود شماره كارت بانكی را وارد نكنید در ادامه متقاضی یارانه نقدی باید تعداد اعضای خانواده خود را شامل خود و افراد تحت تكفل در سمت چپ و محل مربوطه درج كند؛ پس از تكمیل این سه بخش متقاضی باید كد امنیتی 5 رقمی را واردكند و اطلاعات درج شده را تأیید كند.

در صفحه سوم ابتدا متقاضی یارانه نقدی باید اسم خود و افراد تحت تكفلش را به همراه شماره ملی هر یك نوشته و وضعیت مالك بودن یا نبودن واحد مسكونی را برای هر یك جداگانه مشخص كند.

در ادامه متقاضی براساس تعریفی كه از سطح درآمد در بند شش صفحه اول مشخص شده كه البته یك بار دیگر هم در مستطیلی كه مشاهده می كنید برایش یادآوری می شود خود را در یكی از پنج گروه درآمدی قرار دهد گروه های درآمدی به این ترتیب است: كمتر از 600 هزار تومان، از 600 هزار تومان تا یك میلیون تومان، از یك تا 2 میلیون تومان، از 2 تا 2.5 میلیون تومان و بیشتر از 2.5 میلیون تومان در ماه.

مرحله آخر اطلاعات محل سكونت خانوار است. متقاضی مشخص می كند ساكن شهر، روستا و یا در زمره عشایر كشور است. آنگاه استان و شهرستان محل سكونت را انتخاب می كند درج كد پستی نیز در مرحله بعد قرار دارد و در نهایت بسیار مهم است كه متقاضی شماره تلفن همراه و ثابت خود را در محل تعبیه شده درج كند.

به تمام متقاضیان دریافت یارانه نقدی به جد توصیه می شود پس از خواندن مندرجات مستطیل انتهای صفحه سوم و آگاهی از جنبه حقوقی اطلاعاتی كه اعلام كرده اند نسبت به تأیید آن اقدام كنند چنانچه تمام مراحل و اطلاعات درج شده باشد به متقاضی دریافت یارانه نقدی كد شناسایی یاز طریق پیامك به شماره تلفن همراه اعلام شده ارسال می شود.

بنابر اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز 20 فروردین ماه جاری، به طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به نشانی www.refahi.ir و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری ها و فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

همچنین سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» است نیز باید در روز دوم ثبت نام یعنی 21 فروردین ماه جاری اقدام به نام نویسی در سایت رفاهی کنند.

سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به ترتیب در روزهای بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملی «دو» در روز 22 فروردین، عدد «سه» در روز 23 فروردین، عدد «چهار» در روز 24 فروردین، عدد «پنج» در روز 25 فروردین، عدد «شش» در روز 26 فروردین، عدد «هفت» در روز 27 فروردین، عدد «هشت» در روز 28 فروردین و در نهایت عدد «9» در روز 29 فروردین ماه جاری انجام خواهد شد.

همچنین روزهای 30 و 31 فروردین ماه جاری به ثبت نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی تعلق دارد که در طی 10 روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده‌اند.

ثبت نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت www.refahi.ir امکانپذیر خواهد بود و افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداریها، بخشداریها و استانداریها و مراکز کمیته امداد امام *****(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.




IMG17295687.jpg


IMG17300734.jpg



IMG17301584.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
افزایش قیمت نان قطعی است/ قیمت نان تا 25 فروردین تعیین می‌شود
عضو هیئت مدیره کانون صنایع غذایی کشور گفت: افزایش قیمت نان قطعی است، ولی هنوز میزان افزایش آن را دولت اعلام نکرده و احتمالا قیمت نهایی آن تا 25 فروردین معین می‌شود.

13930111000343_PhotoA.jpg


  • علیرضا مروت‌پور عضو هیئت مدیره کانون صنایع غذایی و دبیر انجمن نان‌های ماشینی کشور در مورد افزایش قیمت نان گفت: افزایش قیمت نان قطعی است، ولی هنوز دولت میزان افزایش آن را اعلام نکرده است.

    وی افزود: قیمت نان نهایت تا 25 فروردین ماه معین می‌شود و میزان افزایش قیمت آن بستگی به افزایش دستمزدها و افزایش قیمت انرژی دارد.

    عضو هیئت مدیره کانون صنایع غذایی کشور اظهار داشت: افزایش دستمزدها و افزایش انرژی قطعا روی میزان مالیات تأثیرگذار است و به طور کلی در مجموع همه این افزایش قیمت‌ها روی قیمت محصول تولیدی تأثیر می‌گذارد و قیمت نان را مشخص می‌کند.

    انتهای پیام/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


جهانگیری در جمع خبرنگاران:
افزایش قیمت بنزین را یک شب قبل از اجرا اعلام می‌کنیم/ دولت تشخیص می‌دهد کدام سطح درآمدی نیازمند یارانه است

معاون‌اول رئیس‌جمهور گفت: بنزین و گازوئیل جزو کالاهایی هستند که اگر در مقطعی بخواهیم قیمت آنها را افزایش دهیم، شب قبل از آن قیمت‌ها را اعلام می‌کنیم.

13930109000084_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه نشست استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره قیمت بنزین در سال 93 و پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: قیمت بنزین هنوز اعلام نشده است؛ بنزین و گازوئیل جز کالاهایی هستند که اگر در مقطعی بخواهیم قیمت آنها را افزایش دهیم شب قبل از آن قیمت ها را اعلام می کنیم.

    وی درباره سقف حقوقی افراد برای دریافت یارانه ها نیز گفت:‌ 5 گروه درآمدی در فرمی که ثبت نام در آن صورت می گیرد قرار دارند وجود دارد که درآمد زیر 600 هزار تومان گروه اول، 600 تا یک میلیون گروه دوم، یک تا 2 میلیون گروه سوم، 2 تا 2 و نیم میلیون گروه چهارم و بیش از 2 و نیم میلیون نیز گروه پنجم است.

    جهانگیری افزود: مردم انتخاب می کنند که در کدام گروه درآمدی هستند و علتش این است که دولت تلاش دارد در مرحله اول با اعتمادی که به مردم دارد آنها احساس کنند که یارانه نقش تعیین کننده ای در زندگی شان ندارد و باید انصراف دهند.

    معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: قانون به ما گفته است که نیازمند را مشخص کنیم و بعد از آنکه مردم سطح درآمدی خود را اعلام کردند دولت تصمیم می گیرد که نیازمند کدامیک از سطوح هستند.

    وی گفت:‌ از روز 20 فروردین ثبت نام آغاز خواهد شد و بعد از ثبت نام فرصت دیگری برای کسانی کمه ثبت نام نکرده اند در نظر گرفته شده و بعد از آن اجرای فاز دوم ادامه می یابد.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
شریعتمداری در جمع خبرنگاران:
بنزین باقی‌مانده در کارت‌های سوخت اعتبار دارد/ دو یا تک نرخی شدن قیمت بنزین در دستورکار دولت

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت:‌ هر مقدار بنزین که در کارت‌های سوخت بماند، دارای اعتبار است.

13920128000599_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه نشست استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در وزارت کشور در حال برگزاری است، در پاسخ به سوالی درباره تک نرخی یا دو نرخی بودن بنزین در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد.

    وی اضافه کرد: برخی معتقد به **** تک نرخی و جمعی نیز معتقد به **** دو نرخی هستند.

    معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: هر مقدار بنزین که در کارت های سوخت بماند، دارای اعتبار است.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


معاون وزیر اقتصاد:
انصرافی‌ها از اردیبهشت یارانه نمی‌گیرند/ ثبت‌نام به منزله اجازه دسترسی دولت به اطلاعات اقتصادی افراد است

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه انصرافی‌های یارانه از اردیبهشت سال جاری یارانه نمی‌گیرند، گفت: وقتی مردم متقاضی باشند یعنی اجازه ورود به اطلاعات اقتصادی توسط دولت داده شده است.

13920304000218_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاپور محمدی در برنامه تلویزیونی پایش شبکه یک که در خصوص هدفمندی یارانه‌ها و فرم‌های خوداظهاری بود، اظهار داشت: همانطور که قانون تعیین کرده مردم می‌توانند از یارانه استفاده کنند اما در مرحله جدید طبق قانون یارانه به افراد نیازمند که به تشخیص دولت است پرداخت خواهد شد و اگر کسی نیازمند است باید متقاضی باشد و فرم‌های مربوطه را پر کند.

    معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه اگر فردی نیازمند نیست و می‌خواهد چشم‌پوشی کند می‌تواند از پر کردن فرم های خوداظهاری انصراف دهد اظهار داشت: در این حالت اتفاقی رخ نداده و افراد می‌توانند با توجه به تأثیر یارانه نقدی در زندگی‌شان به دولت کمک کرده تا سیاست‌ها بهتر اجرا شود و خدمات در دیگر حوزه‌ها به مردم داده شود که از منافع آن به صورت غیرمستقیم بهره خواهند برد.

    به گفته معاون وزیر اقتصاد، مبنا درآمد متوسط مردم به تشخیص خودشان است که می‌توانند ثبت‌نام کنند و یا از یارانه نقدی انصراف دهند. ممکن است خانواده ای درآمدی داشته باشد و نیازی نیز به یارانه نداشته باشد اما یک بیمار خاص در منزل باشد که آن را نیازمند به دریافت یارانه کند.

    محمدی با اشاره به اینکه دولت در مرحله اول تشخیص را به عهده مردم گذاشته، تصریح کرد: در مرحله اول، همه افراد متقاضی می‌توانند ثبت‌نام کنند و کاملاً اختیاری است.

    وی تأکید کرد: همیشه مردم کمک‌حال دولت در مقاطع مختلف بوده‌اند و در حال حاضر نیز با توجه به اقدام قانونی که برای دولت وجود دارد، شناسایی از دهک‌های بالای درآمدی شروع خواهد شد.

    معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در پاسخ به این سؤال که افراد نیازمند چگونه باید تشخیص بدهند مشمول یارانه خواهند شد یا خیر؟ عنوان کرد: در این باره افراد می‌توانند با در نظر گرفتن متوسط درآمد ماهانه در سال گذشته به این تشخیص برسند و البته اگر کسی در این رابطه مشکلی داشت و یا نتوانست به خوبی تشخیص دهد، هیئتی پیش بینی شده که به شکایات رسیدگی می‌کند.

    وی با بیان اینکه افرادی که ثبت‌نام نکنند، از اردیبهشت ماه یارانه دریافت نخواهند کرد، گفت: همه کسانی که خود را متقاضی معرفی کنند، تا زمان غربالگری یارانه دریافت خواهند کرد و افرادی جدیدی هم که تاکنون یارانه نگرفته‌اند می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند.

    محمدی در پاسخ به این سؤال که اگر همه مردم از دریافت یارانه انصراف ندهند، دولت چه تدبیری خواهد داشت؟ اظهار کرد: دولت مکلف به اجرای هدفمندی یارانه است و سیاست دولت این است که با انصراف مردم، خدمات بیمه‌ای وسیع‌تر شود و تولید و محیط‌زیست حمایت شوند که البته آثار و منافع آن را برای همه مردم است.

    وی بیان داشت: پیش‌بینی دولت این است که بخش‌هایی از مردم انصراف خواهند داد و الزام قانونی برای دولت است که افراد نیازمند را شناسایی کند و در این راستا از اقشار پردرآمد شروع خواهد شد.

    وی در خصوص زمان غربالگری متقاضیان یارانه نقدی یادآور شد: این موضوع به بحث‌های اجرایی برمی گردد و باید دید چه تعداد از افراد جامعه از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دهند.

    به گفته معاون وزیر اقتصاد، دولت قصد ندارد تا زمانی که افراد متقاضی نشده‌اند و مردم نیز اجازه ندهند، به اطلاعات اقتصادی آنها دست پیدا کند و وقتی مردم متقاضی باشند یعنی اجازه ورود به این اطلاعات توسط دولت داده شده است و در عین حال دولت اختیار قانونی نسبت به این موضوع دارد.

    محمدی در پاسخ به این سؤال که از چه درآمدی به بالا یارانه افراد قطع می‌شود؟ تصریح کرد: دولت هنوز برای این موضوع تصمیمی نگرفته است.

    وی در پاسخ به این سؤال که ملاک درآمد اعلام‌شده، حقوق پایه باشد و یا به همراه اضافه کار و دیگر مباحث، تصریح کرد: منظور از آنچه که در سایت رفاهی آمده است، تمام درآمدها بوده و شاید حکم یک کارمند در حقوق پایه کم باشد اما مجموع دریافتی و مستمر افراد در این طرح مدنظر است و افرادی که احساس می‌کنند یارانه نقش چندانی در زندگی آنها ندارد می‌توانند انصراف دهند.

    معاون اقتصادی وزیر اقتصاد به قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: قانون می‌گوید یارانه باید به نیازمندان پرداخت شود البته دولت سیاست‌های رفاهی برای همه مردم دارد و یارانه به هیچ وجه قطع نخواهد شد و افراد نیازمند مشمول آن می‌شوند. در حال حاضر دولت نمی‌خواهد بدون اجازه مردم به اطلاعات اقتصادی مردم دست پیدا کند اما وقتی فرد متقاضی باشد، در صورت نیاز باید همه مدارکش را دراختیار دولت قرار داده و دولت طبیعتاً در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه سیاست هدفمندی یارانه‌ها اصلاح قیمت‌ها و اصلاح الگوی مصرف بوده است، اظهار داشت: به هیچ وجه اجرای این قانون کمک به پرداخت فیش آب و برق و گاز نبوده و اکنون سیاست‌های حمایتی از سوی دولت برنامه‌ریزی خواهد شد.

    وی تأکید کرد: متن قانون برای افراد متخلف که اطلاعات درست ندهند جریمه در نظر گرفته و طبق قانون افرادی که منابع عمومی به آنها تعلق نمی‌گیرد نباید استفاده کنند و سیاستگذاران در این راستا حق دارند که از حقوق دیگر افراد جامعه دفاع کنند.

    وی با تأکید بر اینکه خود افراد بهترین مرجع برای انصراف یا گرفتن یارانه هستند، گفت: دولت این موضوع را به تشخیص مردم موکول کرده و مباحثی از جمله اجاره‌بها، مسکن، سود سهام، مجموع درآمد خانوار و دیگر مباحث ملاک عمل است و البته دولت تدبیری برای نقاط مختلف کشور نیز خواهد داشت زیرا هزینه‌ها در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود.

    وی به نکات مهم یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: دولت سیاست‌هایی را که طبق قانون بودجه باید اجرایی کند در راستای ارائه خدمات بیشتر می‌داند و درآمد هدفمندی یارانه‌ها در این جهت خرج خواهد شد و نمی‌تواند در بخش‌های دیگر هزینه کند. توسعه پوشش بیمه‌ای و گسترش خدمات درمانی و امنیت غذایی در کنار تولید و محیط‌زیست خواهد بود و منابع آن برای منافع مردم هزینه خواهد شد.

    وی تأکید کرد: شیب افزایش حامل‌ها کم خواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد و تأثیرات آن نیز بر اقتصاد کلان، ارزیابی و قیمت‌ها کنترل شده است.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/اختصاصی ایسنا/

آغاز مرحله دوم توزیع سبد کالا از اواخر اردیبهشت/10 درصد مشمولان سبد خود را نگرفتند



با توجه به پایان مرحله اول توزیع سبد کالا توزیع مرحله دوم از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا پیش از پایان خرداد تمامی مشمولان سبد خود را در این مرحله دریافت خواهند کرد.

یک مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر فوق اظهار کرد: از آنجایی که قرار است سبد کالا در مرحله دوم به اقشار خاص تعلق گیرد ممکن است جامعه هدف تغییر کند.

وی ادامه داد: تغییر جامعه هدف در حال بحث است و به احتمال زیاد سبد کالا از مرحله دوم به نیازمندان واقعی پرداخت می‌شود.

این مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که قرار است چه تغییری در محتوای سبد کالای مرحله دوم ایجاد شود خاطرنشان کرد: هنوز در این باره تصمیم گیری قطعی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمام مشمولان دریافت سبد کالا در مرحله اول سبد خود را دریافت کرده اند بیان کرد:‌ خیلی‌ها سبد کالای خود را دریافت نکرده اند.

وی ادامه داد: از مجموع مشمولان دریافت سبد کالا در مرحله اول 10 درصد سبد خود را دریافت نکرده‌اند.

این مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که دلیل عدم دریافت سبد کالا از سوی این افراد چه بوده است گفت: ما کمبود کالا نداشته ایم و اگر کسی سبد خود را دریافت نکرده قطعا دریافت سبد کالا را در شاءن خود ندانسته است.

به گزارش ایسنا، توزیع سبد کالا از 13 بهمن‌ماه آغاز شد و کالاهای آن در مرحله اول شامل 10 کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، دو بطری روغن مایع، دو بسته پنیر بسته‌بندی شده و یک شانه تخم‌مرغ یا 24 عدد تخم‌مرغ بسته‌بندی شده بود.

انتهای پیام
 
بالا