موتور های جستجوگر هر چی بگذره ، هوشمندتر میشن ، دلیلی وجود نداره ، موتورهای جستجوگر بیاد از Description به عنوان یک فاکتور در رده بندی سایت استفاده کنه، دلیل اش هم اینکه الان ربات های جستجوگر این قابلیت رو دارن که محتوای سایت رو به صورت کامل تحلیل اش کنن ، بعنی این که ربات میاد محتوا رو خط به خط میخونه ، دیگه دلیلی نداره ، برای فهمیدن موضوع سایت یا مطلب بیاد از اون چیکیده ای که وارد کردی استفاده کنه.داشتم میگشتم دیدم اکثرا سال 2010 - 2011 میگفتن خودDescription تاثیری در رنکینگ گوگل نداره ، گفتم شاید تا الان تغییر کرده باشه
البته تاثیر غیر مستقیم داره ، بر اساس کلیک خور شدن سایت
ولی از گوگل چیزی بعید نیست. شاید تاثیر مستقیم هم بذاره
---
من الان تغییر دادم . اگه تاثیر گذاشت اطلاع میدم
تنها فایده Description اینکه ، یک توضیح خوبی از مطلب یا سایت ات وارد کنی ، وقتی کاربر دیدش ترغیب بشه روش کلیک کنه.
این رو هم بگم موتور های جستجوگری مثل گوگل و بینگ و یاندکس ، جدیدان استفاده از Schema ، توصیه کردن ، و به عنوان یکی از فاکتور های SEO حساب مبشه.