برگزیده های پرشین تولز

تاپیک جامع ویندوز 10

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
فروش ویندوز 10 فرا‌تر از حد انتظار بوده است

به نقل از شهر سخت افزار :
مایکروسافت ویندوز 10 را در روز 7 مرداد همراه با دستگاه‌های مختلفی که مجهز به این سیستم عامل جدیدی بودند معرفی کرد تا کاربران انتخاب‌های زیادی مقابل خود داشته باشند و نهایتاً به افزایش تمایل برای ارتقا بیانجامد. اکنون طبق گزارش‌ها مایکروسافت بیش از آنچه که تصور می‌شد در این کار موفق شده و ظرف تنها 50 روز از عرضه آن، ویندوز 10 فروش بسیار خوبی داشته است.

windows-10-high-cpu-usage-fix-490908-2.jpg


بر اساس آمار گردآوری شده از 28 فروشگاه خرده فروشی کامپیو‌تر در ایلات متحده، به گفته 17 درصد آن‌ها فروش این سیستم عامل فرا‌تر از انتظار‌ها بوده است. در کنار افزایش فروش ویندوز 10، تنوع کامپیوترهای شخصی در فروشگاه‌ها کاهش یافته که می‌تواند نشان از فروش بسیار خوب تبلت‌ها باشد. با ویندوز 10، مایکروسافت به طور هم زمان بر روی محصولات مختلفی تمرکز کرده است و تنها کامپیوترهای شخصی را در بر نمی‌گیرد. ویندوز 10 با قابلیت‌ها و بهینه سازی‌های متعددی برای تبلت‌ها همراه است و همین تغییرات می‌توانند نقش اساسی در افزایش تقاضا برای تبلت‌ها داشته باشند.


مایکروسافت به تازگی آمار جدیدی از میزان استقبال از ویندوز 10 منتشر نکرده است اما در آخرین آمار ارائه شده، 75 میلیون کامپیو‌تر شخصی تا اوایل ماه سپتامبر به این سیستم عامل جدید ارتقا یافته بودند. بر اساس همین آمار انتظار می‌رود تا پایان ماه سپتامبر این مقدار به 100 میلیون کامپیو‌تر برسد و حتی به اعتقاد تحلیلگران، با رفع مشکلات ناسازگار در ارتقای به ویندوز 10، اکنون استقابل از این سیستم عامل می‌تواند بیش از پیش باشد.

مایکروسافت به منظور اطمینان از یک تجربه راضی کننده از ارتقا به ویندوز 10، این سیستم عامل جدید را به یکباره عرضه نکرد.
 

AslanSalarkia

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 جولای 2013
نوشته‌ها
7,282
لایک‌ها
22,271
محل سکونت
تهران
من الان گذاشتم هم چی آپدیت بود دانلود شه، دیگه بعد این هم آیکونش نیاد من میدونم و مایکروسافت :p
 

iSalar

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,054
لایک‌ها
3,302
محل سکونت
THR
@AMD.POWER استاد وضعیت درایور‌ها چطوره؟
الان به صلاح می‌دونید آپگرید کنم؟
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران

iSalar

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,054
لایک‌ها
3,302
محل سکونت
THR
بستگی به سیستم شما دارد . اگر سیستم به روزی دارید اپدیت کنید .
والا لپتاپم Acer Aspire E1-571G هست و ضعیف نیست ولی به سایت خود ایسر که میرم درایوراش رو تا ویندوز ۸.۱ گذاشته و خبری از ۱۰ نیست!
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
والا لپتاپم Acer Aspire E1-571G هست و ضعیف نیست ولی به سایت خود ایسر که میرم درایوراش رو تا ویندوز ۸.۱ گذاشته و خبری از ۱۰ نیست!
مشکلی نباید باشه . فقط درایورها رو یاداشت کن . که میشه از سایت سازندشون درایور ویندوز 10 رو دانلود کرد .
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پاسخ مایکروسافت به معمای بزرگ: آیا ویندوز 10 از کاربران جاسوسی می کند؟

به نقل از شهر سخت افزار :
برکسی پوشیده نیست که بسیاری مایکروسافت را به تلاش برای جاسوسی از کاربران با ویندوز 10 متهم می‌کنند و گفته می‌شود که تنظیمات پیش فرض این سیستم عامل، راه را برای چنین کاری فراهم می‌کند، در همین حال مایکروسافت بر سر همین اتهام‌ها به سخن آمده و طی پستی در وبلاگ رسمی این کمپانی، به تشریح و یا دقیق‌تر بگویم تکذیب این ادعا‌ها پرداخته است.

windows-10-high-cpu-usage-fix-490908-2.jpg
به گفته آقای تری مایرسون سرپرست بخش سیستم عامل مایکروسافت، ویندوز 10 «با دو اصول بنیادین در حفظ حریم شخصی کاربران» طراحی شده است، از این رو برخی از اطلاعات کاربران که می‌تواند این کمپانی را در بهبود ویندوز 10 کمک کند، جمع آوری می‌شود. البته شما همیشه قادر به جلوگیری از آن هستید. آقای مایرسون اذعان داشته که برخی از اطلاعات کاربران ویندوز 10 شمال شناسه دستگاه، نوع دستگاه و کرش اپلیکشین‌ها به منظور بهبود و رفع مشکلات ویندوز 10 و نرم افزارهای مورد استفاده کاربران جمع آوری شوند.
اما آقای مایرسون تضمین کرده است که هیچ گونه فایل و یا اطلاعات شخصی، اطلاعاتی که هویت شما را فاش سازد نظیر نام، ایمیل و یا نام حساب کاربری ویندوز، جمع آوری و برای مایکروسافت ارسال نمی‌شود. همه این‌ها در حالی است که حتی داده‌های جمع آوری شده رمزنگاری می‌شوند و سپس به سرورهای امن مایکروسافت منتقل می‌شوند، بنابراین هیچ کس غیر از خود مایکروسافت به داده‌های گردآوری شده دسترسی ندارد.
گردآوری داده‌ها برای بهبود ویندوز 10 ضروری است
سرپرست بخش ویندوز نحوه کمک کردن این داده‌ها به مایکروسافت را این چنین شرح می‌دهد:

«داده‌های گردآوری شده به ما نشان داد نسخه خاصی از یک درایور پردازنده گرافیکی باعث بروز خطای صفحه آبی مرگ بر روی برخی کامپیوتر‌ها و راه اندازی مجدد می‌شد، با اینکه این درایور خیلی رایج نبود اما می‌توانست کاربران را در استفاده از ویندوز 10 با مشکل مواجه کند. ما فوراً سازنده درایور مورد اشاره را مطلع ساختیم و در همکاری با آن‌ها، این مشکل را ظرف 24 ساعت برطرف ساختیم.
ما از داده‌های سیستم کاربران شرکت کننده در برنامه ویندوز اینسایدر برای مطمئن شدن نسبت به رفع این مشکل بهره گرفتیم و سپس بروزرسانی را برای کلیه کاربران منتشر ساختیم، نهایتاً داده‌های گردآوری شده ما را یاری کرد و روز بعد، این مشکل با موفقیت ظرف 48 ساعت برطرف شده بود»

آقای مایرسون همچنین تشریح کرد که اگر Cortana فعال باشد، برخی داده‌های شخصی می‌توانند جمع آوری شوند اما نه لزوما، "ما از این داده‌ها برای بهبود تجربه شخصی هر کاربر از ویندوز 10 بهره می‌گیریم". به گفته وی، "شما در هر زمانی می‌توانید بر روی جمع آوری داده‌ها کنترل داشته باشید و مانع از آن شوید". وی مشخص نکرد که آیا داده‌های شخصی کاربر نظیر متن‌های تایپ شده، تاریخچه وبگردی و فرامین صوتی نیز جمع آوری می‌شوند یا خیر. درپایان سرپرست بخش ویندوز خاطر نشان کرد که بر خلاف دیگر پلتفرم‌ها، ویندوز 10 محتوای ایمیل‌ها را برای امور تبلیغاتی بررسی نمی‌کند که به وضوح به گوگل اشاره داشت. گوگل متن و محتوای ایمیل‌ها را به منظور نمایش تبلیغاتی که با علایق و فعالیت‌های کاربر در ارتباط هستند، بررسی می‌کند.
مایکروسافت در این بیانیه به کاربران اطمینان داده است که داده‌های آن‌ها پس از نصب ویندوز 10 کاملاً امن خواهد بود و هیچ کسی به اطلاعات شخصی دسترسی نخواهد داشت. با این حال هنوز هم یک سوال بی‌پاسخ مانده است: چرا علی‎رغم غیرفعال سازی کلیه فرایندهای گردآوری اطلاعات در ویندوز 10، بازهم تماس‌هایی با سرورهای گردآوری اطلاعات مایکروسافت صورت می‌گیرد؟


 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
انتشار تصاویری از بیلد 10551 ویندوز 10 با قابلیت‎های جدید مرورگر
Edge


به نقل از شهر سخت افزار : طبق تصاویر منتشر شده؛ پشت درهای بسته مایکروسافت کار بر روی ویندوز 10 ادامه دارد و بیلد جدیدی از این سیستم عامل به منظور بررسی برای شرکای این کمپانی ارسال شده است. در این تصاویر مرورگر Edge با تغییرات و قابلیت های های جدیدی به چشم می خورد. این تصاویر که از یک منبع چینی درز پیدا کرده، بیلد 10551 ویندوز را نشان می دهد.

windows-10-build-10551-screens.jpg


مایکروسافت از مدت ها قبل وعده قابلیت های جدیدی برای مرورگر Edge را داده است و طبق تصاویر منتشر شده، بیلد 10551 اولینی خواهد بود که برخی از این تغییرات را با خود دارد. با این حال هنوز مشخص نیست که بیلد مذکور برای کاربران شرکت کننده در برنامه ویندوز اینسایدر عرضه شود. شکی نیست که مهمترین قابلیت آتی مرورگر Edge پشتیبانی از افزونه ها خواهد بود.

در بیلد 10551 ویندوز خبری از پشتیبانی از افزونه ها نیست اما مرورگر Edge با تغییرات و قابلیت های جدیدی همراه است. یکی از این قابلیت ها همگام سازی یا synchronization است که به کاربران امکان هم گام سازی اطلاعات مروگر میان دستگاه های مختلف را می بخشد. از آنجایی که مرورگر Edge یک اپلیکیشن یکپارچه در ویندوز 10 محسوب می شود؛ می بایست تجربه یکسانی را بر روی دستگاه های مختلف نظیر تبلت ها، اسمارت فون ها و کامپیوترهای شخصی ارائه کند. قابلیت جدید همگام سازی یکی از راه های تحقق این هدف است که البته در مرورگرهای دیگر نیز وجود دارد و چیز جدیدی نیست.

یکی دیگر از قابلیت های جدید در مرورگر Edge، گشایش پنجره جدید با کلیک بر روی آیکون برنامه در نوار وظیفه و یا دسکتاپ توسط دکمه میانی ماوس است. این قابلیت نیز در دیگر مرورگرها وجود دارد و تنها انتظار می رود
مایکروسافت آن را به مرورگر خود اضافه کند.

windows-10-build-10.gif


انتظار می‌رود که اولین بروزرسانی عمده ویندوز ۱۰ با تغییراتی در سطح اپلیکیشن‌های پیش فرض از جمله مرورگر Edge همراه باشد و پشتیبانی از افزونه‌ها را به ارمغان آورد. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت در نظر داشته باشد تغییرات مهم مرورگر Edge را در قالب بروزرسانی مورد بحث ارائه کند اما تقریباً شکی نیست که طی چند ماه آینده این مرورگر تغییرات و بهبود‌های بنیادینی را تجربه می‌کند. برخی شایعات ماه نوامبر را زمان ارائه این بروزرسانی می خوانند اما هیچ تاریخ رسمی ارائه نشده است.
 

msh2008

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2014
نوشته‌ها
654
لایک‌ها
319
محل سکونت
تهران
چگونه تمام قابلیت های مخفی ویندوز 10 را فعال کنیم؟

ویندوز 10 به عنوان جدیدترین نسخه سیستم عامل شرکت مایکروسافت، دریچه جدیدی به روی کاربران و به خصوص توسعه دهندگان باز نموده و در همین راستا، امکان فعال کردن بسیاری از قابلیت های پنهان این سیستم عامل وجود دارد. پس از راه اندازی تمامی قابلیت های ویندوز 10، شما به حالتی با نام Godmode وارد می شوید که تنظیمات و امکانات قابل توجهی برای انجام تغییرات مهم در سیستم عامل جدید مایکروسافت در اختیارتان قرار می گیرد. در این آموزش بسیار ساده می توانید با تایپ چندین کاراکتر، حالت Godmode را فعال کرده و دنیای بی حد و مرز ویندوز 10 لذت ببرید.

پس از فعالسازی حالت مذکور، تمامی تنظیمات سیستم عامل در یک فولدر در اختیار شما قرار می گیرد که بسیاری از آنها در حالت عادی در دسترس نبوده و امکان مشاهده آنها وجود ندارد. برای فعالسازی Godmode باید روی دسکتاپ خود یک فولدر با نام زیر ایجاد کنید تا پس از ایجاد فولدر به امکانات پنهان ویندوز 10 دسترسی پیدا کنید:

  1. {ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
پس از باز کردن فولدر با 241 آیتم برای تنظیم بخش های مختلف سیستم عامل پیش روی شما قرار خواهد گرفت. البته این حالت پیش از این برای نسخه های دیگر سیستم عامل ویندوز مانند 7 و 8 نیز وجود داشت و امکانات جذابی برای کاربران حرفه ای ارائه می نمود.



win10-godmode01.jpg




win10-godmode02.jpg


منبع ماهنامه سخت افزار
نام فولدری که این قابلیت رو فعال کنه باید بصورت زیر باشه:
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
توضیحات بیشتر در لینک زیر هست :

http://www.pcmag.com/slideshow_viewer/0,3253,l=255105&a=255105&po=1,00.asp
 
Last edited:

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
سرانجام مشکلات استارت منو و Cortana در ویندوز 10 با بروزرسانی جدید برطرف شد

به نقل از وبسایت شهر سخت افزار :
امروز مایکروسافت هفتمین بروزرسانی cumulative را برای ویندوز 10 منتشر کرد که به گفته یکی از کارکنان این کمپانی، با رفع مشکلات استارت منو و Cortana همراه است. از مدت‌ها قبل مشکلات مشهودی در استارت منو و Cortana وجود داشت و مایکروسافت در برطرف کردن آن‌ها سریع عمل نکرد.

windofixes-critica.jpg


با اینکه مایکروسافت تاکنون هیچ گونه جزئیات رسمی نسبت به تغییرات این بروزرسانی ارائه نکرده است، اما به گفته یکی از کارکنان مایکروسافت، هفتمین بروزرسانی cumulative ویندوز 10 اغلب مشکلات شناخته شده استارت منو و Cortana را برطرف می‌کند. مشکلات مورد اشاره برخی کاربران ویندوز 10 را تحت تاثیر قرار داده‌اند و گاهی استارت منو با هیچ گونه واکنشی همراه نیست و متاسفانه راه اندازی مجدد و یا هیچ اقدام دیگری باعث حل آن‌ها نمی‌شد. از این رو ارائه بروزرسانی تنها راه حال ممکن است.


هر دو استارت منو Cortana از قابلیت‌های کلیدی این سیستم عامل جدید هستند و بدون شک اختلال در عملکرد آن‌ها برای اغلب کاربران ناراضی کننده است، به ویژه از آنجایی که پیش از ارائه این بروزرسانی، طی حدود دو ماه از عرضه ویندوز 10 هیچ گونه راه حالی ارائه نشده بود.

«این بروزرسانی با بهبودهایی برای کلیه کسانی همراه است که با استارت منو کورتانا مشکلات و یا خطاهایی مواجه هستند.»

اگر شما نیز از کاربران ویندوز 10 هستید، پیشنهاد می‌شود که حتماً بروزرسانی KB3093266 را نصب کنید
 

AslanSalarkia

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 جولای 2013
نوشته‌ها
7,282
لایک‌ها
22,271
محل سکونت
تهران
دوستان من بعد از آدیت به مشکلی که برخوردم اینه که اج، استور، کلاً برنامه های خود ویندوز که اینترنت لازم دارن نمیتونن وصل شن و توی اج هیچ سایت ی باز نمیشه، کورتانا وصل نمیشه، نمیتونم توی ایمیل اکانت وارد کنم و ..!
توی انجمن های مایکروسافت هم گشتم خیلی ها این مشکل رو داشتن ولی راه حلی که کار کنه پیدا نکردم!
کسی میدونه چه کار باید کنم؟!
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اولین تصویر از بیلد 10558 ویندوز 10 منتشر شد
به نقل از شهر سخت افزار :
مایکروسافت اعلام داشته که پس از رویداد 6 اکتبر (سه شنبه پیش رو)، بیلد جدیدی از ویندوز 10 برای کامپیوتر‌ها و موبایل عرضه می‌شود. طبق تصاویر درز یافته، می‌دانیم که این کمپانی بیلد جدیدی را هم اکنون برای شرکای خود ارسال کرده است. افشاگر مشهور روسی با نام مستعار WZor، اولین تصویر از بیلد 10558 ویندوز را منتشر کرد. با اینکه این تصویر چیز زیادی با خود ندارد، اما می‌تواند نشان از عرضه یک بیلد جدید در آینده نزدیک باشد.

first-windows-10-build-10558-screenshot-leaked-493563-2.jpg


هنوز مشخص نیست که بیلد 10558 در اختیار کاربران شرکت کننده در برنامه ویندوز اینسایدر قرار گیرد و احتمال آن نیز ضعیف است اما تمامی تغییرات این بیلد در بیلد آتی که برای کاربران ویندوز اینسایدر عرضه می‌شود، گنجانده خواهد شد. آخرین بیلد ارائه شده برای کاربران ویندوز اینسایدر 10547 است که تنها برای کاربران شرکت کننده در حلقه سریع در دسترس می‌باشد، این بیلد با تغییرات مفیدی از جمله افزودن سطر چهارم به کاشی‌های زنده استارت منو، رفع مشکلات استارت منو و کورتانا و بروزرسانی اغلب اپلیکیشن‌های پیش فرض همراه بود.
افزون بر نسخه جدید برای کاربران PC، مایکروسافت هم زمان مشغول کار بر روی بیلد جدیدی از ویندوز 10 موبایل برای کاربران ویندوز اینسایدر است که به گفته آقای گابریل آئول، پس از رویداد روز سه شنبه منتشر می‌شود. از آنجایی که ویندوز 10 موبایل در ماه نوامبر عرضه می‌شود، انتظار می‌رود که طی سی روز آتی شاهد ارائه بیلد‌های آزمایشی متعددی باشیم.
WZor وعده تصاویر و جزئیات جدیدی از بیلد 10558 ویندوز 10 را داده است. فراموش نکنید که روز سه شنبه پوشش خبری ویژه‌ای بر روی مراسم مایکروسافت داریم.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
معرفی مهم‌ترین تغییرات و قابلیت‌های جدید در بیلد 10558 ویندوز 10

به نقل از شهر سخت افزار :
همانطور که می‌دانید، پس از عرضه نسخه نهایی ویندوز 10، کار بر روی این سیستم عامل جدید ادامه دارد و هر چند وقت یک بار شاهد ارائه بیلد آزمایشی جدیدی هستیم، در تازه‌ترین آن‌ها، روز گذشته بیلد 10558 ویندوز 10 به صورت غیر رسمی در فضای اینترنت منتشر شد. این بیلد با تغییرات و برخی قابلیت‌های جدید همراه است که در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

windows-10-start-menu-improved-again-in-build-10558-493639-3.jpg


یکی از مهترین تغییرات در این بیلد به کلیدی‌ترین قابلیت این سیستم عامل یعنی استارت منو مربوط می‌شود. استارت منو یکبار دیگر بهبود یافته و در کنار قابلیت نمایش توضیحات اپلیکیشن‌ها، منو‌ها نیز بهبود یافته‌اند و با افزودن برخی گزینه‌ها، تعامل با آن آسان‌تر شده است. همچنین گزینه Resize یا تغییر اندازه کاشی‌ها با سایزهای قابل انتخاب بیشتری همراه است. با قابلیت جدید نمایش توضیحات اپلیکیشن‌ها در قالب کاشی‌های زنده، اکنون بدون اجرای خود اپلیکیشن‌ها می‌توان بیشتر با آن‌ها آشنا شد، برای نمونه می‌توان به سرعت و بدون نیاز به اجرای اپلیکیشن Mail متوجه قابلیت بکارگیری آن با هر دو سرویس جیمیل و اوت لوک شد.

windows-10-start-.jpg

به صورت کلی منوهای استارت منو بیشتر و کاربردی‌تر شده‌اند و استفاده از استارت منو بر روی دستگاه های مجهز به نمایشگر لمسی بهبود یافته است.

در بیلد 10558 اپلیکیشن جدیدی به نام Phone گنجانده شده که به نظر می‌رسید یک گام در راستای بهبود قابلیت‌های ارتباطی و تماس باشد. Phone هنوز قابل استفاده نیست اما در آینده نزدیک امکان تماس از طریق اسکایپ را نیز فراهم می‌کند.

windows-10-gets-an-official-phone-app-in-latest-leaked-build-493648-2.jpg

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این بیلد به مرورگر Edge مربوط می‌شود که اکنون امکان پیش نمایش تب‌ها بدون نیز به سویچ به آن‌ها را فراهم می‌کند.

microsoft-edge-browser-gets-tab-previews-in-windows-10-build-10558-493632-6.jpg


مایکروسافت در این بیلد بازهم آیکون‌های ویندوز 10 را بروزرسانی و بسیاری از آن‌ها را تغییر داده است.

windows-10-build-10558-leaked-with-several-new-icons-493626-3.jpg


احتمالاً در این بیلد تغییرات و بهبودهای دیگری نیز وجود دارد که سرانجام همگی در کنار قابلیت‌ها و تغییرات بیشتری، در قالب یک بروزرسانی برای تمامی کاربران ویندوز 10 عرضه می‌شوند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مایکروسافت: هم اکنون بیش از 110 میلیون کامپیو‌تر به ویندوز 10 مجهز هستند
به نقل از شهر سخت افزار :
امروز مایکروسافت طی مراسم رونمایی از محصولات جدید، اعلام داشت که ویندوز 10 بر روی بیش از 110 میلیون دستگاه مختلف نصب شده است. مایکروسافت امیدوار است که این رقم با گذشت دو سال به یک میلیارد برسد.

545446685638.jpg


به گفته آقای تری مایرسون، تا کنون از بیش از 650 میلیارد صفحه وب با مرورگر Edge بازدید شده است و کاربران این سیستم عامل، بیش از 120 سال گیم بلی را از کنسول بازی ایکس باکس بر روی کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 استریم کرده اند.
در ادامه آقای مایرسون اظهار داشت که کاربران این سیستم عامل تشنه چیزهای جدید هستند و تا کنون بیش از یک میلیارد دانلود از فروشگاه store با دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 صورت گرفته است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مایکروسافت دست از سر کاربران ویندوز 7 بر نمی‌دارد؛ باید به ویندوز 10 ارتقا دهید!

به نقل از شهر سخت افزار:
مایکروسافت می‌کوشد تا سال 2017 در مجموع یک میلیارد دستگاه مجهز به ویندوز 10 در جهان وجود داشته باشد که دست یابی به این هدف بدون ارتقای کاربران ویندوز 7 ممکن نیست، بنابراین این کمپانی هر گام ممکنی را بر می‌دارد تا کاربران ویندوز 7 به ویندوز 10 مهاجرت کنند. یکی از این تلاش‌ها در قالب بروزرسانی‌های اخیر ویندوز 7 صورت می‌گیرد.

microsoft-re-issues-windows-7-updates-forcing-windows-10-upgrade-enabling-data-collection-494236-2.jpg



مایکروسافت طی روزهای اخیر چندین بروزرسانی به ظاهر مهم را برای ویندوز 7 منتشر کرده است اما در حقیقت آنهای چیزی نیستند جز تلاش برای مهاجرت به ویندوز 10 و حتی اگر آن‌ها را حذف کنید، بازهم نصب می‌شوند. در مجموع شش بروزرسانی برای ویندوز 7 عرضه شده که کارکرد واقعی آن‌ها در راستای ارتقای کاربران به ویندوز 10 است و هم زمان با جمع آوری داده‌هایی و ارسال آن‌ها به مایکروسافت همراه هستند.

اغلب این بروزرسانی‌ها برچسب «مهم» خورده و به طور خودکار دانلود و نصب می‌شوند اما در حقیقت این حقه‌ای بیش نیست، بروزرسانی‌هایی که در ادامه اعلام می‌شوند، تنها با هدف ارتقای کاربران ویندوز 7 به ویندوز 10 ارائه شده‌اند و با مشکلات و مزاحمت‌هایی همراه هستند، از این رو پیشن‌ها به عدم نصب و یا حذف آن‌ها می‌شود.

  • KB3035583 - نصب اپلیکیشن Get Windows 10
  • KB2952664 و KB2977759- رفع برخی ناسازگاری‌ها در ارتقا به ویندوز 10
  • KB3083710
  • KB2976978
  • KB3083711
در صورتی که برنامه‌ای برای ارتقا به ویندوز 10 ندارید و تمایلی هم به مصرف ترافیک اینترنت و هم چنین ارسال برخی داده‌ها برای مایکروسافت ندارید، پیشنهاد می‌شود که بروزرسانی‌های مورد اشاره را حذف و مسدود کنید.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
انتشار ویندوز 10 نتوانسته روند کاهش فروش در بازار پی‌ سی را متوقف کند

به نقل از زومیت :انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ مایکروسافت خون تازه‌ای را در شریان‌های بازار پی‌سی به جریان درآورد، اما این موضوع باعث نشده تا روند نزولی فروش پی‌سی‌ها متوقف شود. با زومیت باشید تا نگاهی به آمار ارائه شده توسط گارنتر و IDC در خصوص فروش پی‌سی در بازار جهانی داشته باشیم.
با ظهور گجت‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها آمار فروش پی‌سی‌ها در سال‌های گذشته روندی نزولی در پیش گرفته است. کمپانی‌ها در تلاشند تا با ارائه‌ی محصولات هیبریدی همچنان کاربران را به خرید این گجت‌ها ترغیب کنند که از جمله‌ی این محصولات می‌توان سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک مایکروسافت اشاره کرد که همزمان با عرضه‌ی ویندوز ۱۰ معرفی شده‌اند. مایکروسافت چندی پیش نسخه‌ی نهایی سیستم عامل ویندوز ۱۰ را عرضه کرد که بسیاری آن را یک تغییر بزرگ برای این کمپانی خواندند. استقبال کاربران از این نسخه کورسوی امیدی را در دل کمپانی‌ها مبنی بر بالا رفتن میزان فروش روشن کرده بود، حال آنکه آمارهای فروش نشان از این دارند که روند نزولی همچنان ادامه دارد.

دو موسسه‌ی آماری آی‌دی‌سی و گارتنر تخمین می‌زنند که فروش پی‌سی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی باز هم کاهش داشته است. گمانه‌ها حکایت از این دارند که فروش پی‌سی‌ها در سه ماهه‌ی سوم سال جاری مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بین ۷.۷ تا ۱۰.۸ درصد کاهش داشته است. کارشناسان معتقدند فرآیند معرفی و عرضه‌ی ویندوز ۱۰ که فاصله‌ی بسیار کمی داشت، باعث شده تا تولیدکنندگان محصولات خود را با ویندوز ۱۰ روانه‌ی بازار کنند که همین امر نتوانسته به اندازه‌ی محصولات جدیدی که با ویندوز ۱۰ همراه شده‌اند، به افزایش فروش کمک کند. بسیاری از کاربران در پی آنند تا محصولات جدید کمپانی‌ها را که با سخت‌افزار جدید و سیستم عامل ویندوز ۱۰ همراه شده، بخرند و رغبتی برای خرید محصولات چند ماه گذشته با ویندوز ۱۰ ندارند. امید بسیاری به فصل پاییز و بازه‌ی خرید سال نوی میلادی است، چراکه در این بازه‌ی زمانی کمپانی‌ها محصولات جدید خود را روانه‌ی بازار می‌کنند. در صورتی که کاهش فروش در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی نیز همچنان ادامه داشته باشد، اوضاع در حوزه‌ی پی‌سی بیش از پیش تاریک‌تر می‌شود.

به طور حتم ویندوز ۱۰ را نباید تنها فاکتور دخیل در تغییرات بازار پی‌سی‌ها عنوان کنیم. افزایش ارزش دلار در برابر سایر واحد‌های پول باعث شده تا قیمت محصولات الکترونیکی نیز افزایش یابد و همین امر دلیل دیگری برای کاهش فروش پی‌سی‌ها است. البته در این بین کمپانی‌های بزرگ وضعیت نسبتا بهتری دارند. برای مثال باید به لنوو به عنوان صدرنشین جدول فروش در کنار کمپانی‌هایی نظیر دل، اپل و اچ‌پی اشاره کرد که در مقایسه با کمپانی‌هایی نظیر ایسوس و ایسر شاهد کاهش شدید فروش هستند. ایسر و ایسوس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش به میزان ۱۰ درصد بوده‌اند.

Windows10Int.jpg
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
بیلد 10565 ویندوز 10 با قابلیت‌ها و بهبودهای جدیدی منتشر شد

به نقل از شهر سخت افزار:
مایکروسافت بیلد 10565 از ویندوز 10 را برای حلقه سریع از کاربران شرکت کننده در برنامه ویندوز اینسایدر منتشر کرد تا جدید‌ترین تغییرات و قابلیت‌ها را پیش از نسخه نهایی تجربه کنند.

windofixes-critica.jpg


اولین تغییر جدید در این بیلد، اضافه شدن اپلیکیشن پیام رسانی Skype است که به گفته خود مایکروسافت، «تماس و پیام رساتی رایگان را برای کاربران Skype بر روی اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها از طریق شبکه موبایل و یا وای فای» ممکن می‌کند. مایکروسافت هم زمان ویندوز 10 موبایل را برای استفاده آسان از این قابلیت و پاسخ دادن تنها از طریق یک کلیک بر روی اعلان مربوط به پیام‌ها و تماس‌های دریافتی در action center بهبود می‌بخشد.
یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این بیلد به مرورگر Edge مربوط می‌شود که اکنون امکان پیش نمایش تب‌ها بدون نیاز به سویچ به آن‌ها را فراهم می‌کند. این قابلیت جدید در بیلد‌های درز یافته پیشین نیز به چشم می‌خورد اما اکنون به صورت رسمی اضافه شده است. مایکروسافت در این بیلد امکان همگام سازی مرورگر Edge از طریق حساب کاربری بر روی دستگاه‌های مختلف مبتنی بر ویندوز 10 را ممکن کرده است. بنابراین اکنون به سادگی می‌توان بر روی وسائل مختلف، تجربه یکسانی از وب گردی داشت.
دستیار صوتی دیجیتال مایکروسافت یا Cortana نیز بهبود‌ها و قابلیت‌های جدیدی را دریافت کرده و اکنون به طرز هوشمندانه‌ای می‌تواند یادداشت‌های نوشته شده توسط دست (توسط قلم دیجیتال یا نمایشگر لمسی) را درک کند و از نظر تئوری می‌بایست بتوان از آن‌ها برای تنظیم یادآور استفاده کرد. نوار عنوان پنچره‌ها نیز تغییر یافته و اکنون با رنگبندی تم کلی ویندوز همخوانی بیشتری دارد. در همین حال منوهای استارت منو بهبود یافته و گزینه‌های بیشتری اضافه شده است. برخی از ایکون‌ها نیز با نمونه‌های جدیدی جایگزیین شده‌اند.
این بیلد در حال حاضر تنها برای حلقه سریع از کاربران شرکت کننده در برنامه ویندزو اینسایدر در دسترس است و اگر باگ و یا مشکل جدی در آن یافت نشود، احتمالاً برای حلقه کند نیز عرضه می‌شود. البته فایل‌های ISO را می‌توان در فضای اینترنت پیدا کرد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
برخی بیلدهای ویندوز 10 فردا منقضی می‌شوند

به نقل از شهر سخت افزار :
مایکروسافت اخیراً بیلد 10565 ویندوز 10 را منتشر کرد اما بر کسی پوشیده نیست برخی از کاربران شرکت کننده در برنامه ویندوز اینسایدر هنوز هم از بیلد‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند که مطمئناٌ در راستای اهداف مایکروسافت در برنامه ویندوز اینسادر نیست، به همین منظور فردا برخی از بیلد‌های قدیمی ویندوز 10 منقضی می‌شوند.

new-windows-10-build-10537-screen.jpg


اگر با برنامه ویندوز اینسایدر آشنایی داشته باشید، احتمالاً می‌دانید که هر بیلد آزمایشی تاریخ انقضای مشخصی دارد، اکنون زمان انقضای برخی بیلد‌ها فرا رسیده است. به گفته وب سایت TechRadar، از فردا بیلدهای 9826 و 10166 ویندوز 10 منقضی می‌شوند. با انقضای این دو بیلد، در صورت استفاده از آن‌ها، به طور خودکار هر سه ساعت یکبار سیستم راه اندازی مجدد می‌شود و با گذشت یک هفته، به طور کامل غیرقابل راه اندازی خواهد بود. بیلد 10166 آخرین نسخه پیش از نسخه RTM است و از این رو کاربران چاره‌ای جز ارتقا به بیلد پایدار 10240 و یا بیلدهای جدید ندارند. با این حال انتظار می‌رود که دیگر بیلدهای آزمایشی نیز در آینده منقضی شوند و مایکروسافت کاربران را به بیلد نهایی و یا بیلدهای جدید‌تر ترغیب کند.

علی‎رغم اینکه نسخه نهایی ویندوز 10 عرضه شده است اما برنامه ویندوز اینسایدر ادامه می‌یابد و مایکروسافت از همکاری کاربران در تهیه بروزرسانی‌های آتی بهره می‌گیرد. سیستم عامل ویندوز بر خلاف سنت همیشگی خود به چیزی تغییر رویه می‌دهد که مایکروسافت خود آن را «ویندوز به عنوان یک سرویس» می‌خواند، از این رو بروزرسانی‌ها نسبت به گذشته، شدت بیشتری می‌یابند و در بازه‌های زمانی کوتاه تری هم عرضه می‌شوند. داوطلبان شرکت کنندگان در برنامه اینسایدر، نقش کلیدی در آزمایش بروزرسانی‌ها و ارائه بازخورد به مایکروسافت خواهند داشت. انتظار می‌رود که در ماه نوامبر اولین بروزرسانی عمده ویندوز 10 با تغییرات و قابلیت‌های جدیدی عرضه شود.
در همین حال مایکروسافت کار بر روی نسخه بعدی ویندوز با اسم رمز Redstone را آغاز کرده است که انتظار می‌رود اواسط سال 2016 عرضه شود. بنابراین یکبار دیگر کاربران شرکت کننده در برنامه ویندوز اینسایدر نقشی کلیدی در توسعه بروزرسانی‌ها و محصولات پیش رو خواهند داشت.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مایکروسافت یک بروزرسانی Cumulative جدید برای ویندوز 10 منتشر کرد

به نقل از شهر سخت افزار :
مایکروسافت در ادامه روند جدید ارائه سریع و پیوسته بروزرسانی‌ها برای ویندوز 10، امروز یک بروزرسانی Cumulative جدید را برای این سیستم عامل منتشر کرد که با بهبودهایی در کارایی و رفع حفره‌های امنیتی برای این سیستم عامل جدید همراه است.

October-13-Win-10-Update-780x462.jpg


اگر دیگر بروزرسانی‌های ویندوز 10 را نصب کرده باشید، می‌دانید که جزئیاتی نسبت به تغییرات آن‌ها اعلام نمی‌شود و در این مورد نیز از آنجایی که مایکروسافت جزئیاتی از تغییرات و یا دلایل عرضه این بروزرسانی اعلام نکرده، تقریباً غیرممکن است بدانیم KB3097617 باعث چه تغییراتی در سیستم کاربر می‌شود. با این حال احتمالاً باید مدتی منتظر بمانیم شاید کاربران خود به تغییرات آن پی ببرند.
از آنجایی که بروزسانی جدید Cumulative یا تجمیعی می‌باشد، تمامی وصله‌ها و بروزرسانی‌های پیشین را نیز با خود دارد و در صورتی که بروزرسانی‌های پیشین را نصب نکرده باشید، این بروزسانی همه آن‌ها را بارگذاری و نصب می‌کند. با توجه به اینکه برخی کاربران در نصب بروزرسانی‌های پیشین ناکام مانده‌اند، این بروزسانی می‌تواند آن‌ها را در نصب بروزرسانی‌های پیشین یاری کند. با این حال هنوز مشخص نیست که این بروزرسانی خود نیز با مشکلاتی در نصب همراه نباشد و همگان موفق به اعمال آن شوند.
بروزرسانی‌های Cumulative نزد کاربران ویندوز 10 از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اغلب کاربران با منتشر هر بروزرسانی Cumulative جدیدی انتظار رفع مشکلاتی که تجربه کرده‌اند را از مایکروسافت دارند. اما مایکروسافت تصمیم گرفته که آن‌ها را بدون ارائه لیست تغییرات منتشر کند و از این رو نمی‌توان بطور دقیق کارکرد و هدف بروزرسانی‌ها را مشخص ساخت.
در استراتژی جدید مایکروسافت، تنها جزئیات مربوط به بروزرسانی‌های عمده و مهم اعلام می‌شود، بنابراین بروزرسانی‌هایی که جزئیاتی در مورد آن‌ها ارائه نمی‌شود را می‌توان کم اهمیت و یا با تغییرات ناچیزی دانست. البته تجربه کاربران بعد از اعمال آن‌ها خلاف آن را تا حدودی اثبات کرده است. تصمیم مایکروسافت برای عدم ارائه جزئیات بروزرسانی‌ها با انتقادات فراوانی همراه بوده است و احتمال می‌رود در آینده مایکروسافت در تصمیم خود تجدید نظر کند.
در حالی که پیشنهاد می‌شود کلیه بروزرسانی‌ها را از طریق سرویس بروزرسانی خود ویندوز (Windows Update) دریافت و نصب کنید، می توانید این بروزرسانی را به صورت جداگانه دانلود کنید.
دانلود نگارش 32 بیتی
دانلود نگارش 64 بیتی
اگر با اعمال این بروزرسانی متوجه تغییر و یا تغییراتی خاصی در سیستم خود شدید؛ لطفاً آن را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.
 

iSalar

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,054
لایک‌ها
3,302
محل سکونت
THR
سلام، از دیروز که اپدیت KB3099406 اومده من نمی‌تونم دانلودش کنم و این ارور رو میده:

6ctbw6jn5jzhxswfw94b.png


بعد از اون چنتا آپدیت دیگه هم اومده و دانلود شده ولی این دانلود نمیشه... چیکار کنم؟
 
بالا