برگزیده های پرشین تولز

آشنایی با نرم افزار eplan p8

pouyan_ang

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2014
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
سن
35
امروزه صنعت برق نبض مهم تمامی فعالیت های اجتماعی و اقتصادی هر جامعه است ، از این رو گسترش و پیشرفت آن باعث سیر روبه جلوی هر کشوری است . این روزها در صنعت برق نیز با آمدن نرم افزارهای مختلف جهت تامین نقشه ها و نقشه کشی پست ها ، تابلوهای برق فشار ضعیف و فشار قوی این پیشرفت دیده می شود .
ePLAN Electrical یکی از این نرم افزارهاست که می توان به جرات آن را قدرتمندترین در حوزه نقشه کشی برق صنعتی دانست . این نرم افزار ساخت شرکت Rittal است که خود از بزرگترین تولید کننده های تابلو برق در جهان است .
نرم افزار EPLAN توسط شرکت Rittal آلمان ساخته شده است که برای انواع نقشه کشی (دو بعدی و سه بعدی) برق صنعتی ، پست ها و نیروگاهها و کارخانه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه آموزش eplan در بسیاری از شرکت ها و موسسات به طور گسترده انجام می شود. این نرم افزار با نسخه P5 شروع به کار کرد . این نسخه کاملا در فضای دو بعدی خلاصه می شد که در کنار آن نرم افزارهای دیگری مانند PRO PANEL برای جانمایی تابلو به صورت سه بعدی از سوی شرکت Rittal ارائه شد و صرفا به این دلیل بود که با EPLAN P5 صرفا شماتیک نقشه های دو بعدی قابل انجام بود.
در کشور ما نیز این روزها نیروگاه ها و کارخانه های تابلوسازی از این نرم افزار برای ترسیم و طراحی نقشه های جانمایی تابلو خود استفاده می کنند.
همچنین دوره آموزشی eplan در سراسر کشور خصوصا تهران در بسیاری از آموزشگاه های تخصصی انجام می شود. در ادامه شرکت Rittal نسخه p8 ورژن 2.1 را وارد بازار کرد. سپس با ارائه کردن نسخه 2.3 در سال 2014 تلفیقی از نسخه 2.1 و PRO PANEL را ارائه داد و بخش جانمایی تابلو (سه بعدی) را بوسیله منوی Layout Space به نرم افزار اضافه کرد.
امروزه EPLAN به عنوان اصلی ترین راه حل برای تامین نقشه های برق صنعتی و پنوماتیکی در تمام دنیا در کارخانه ها ، نیروگاهها و پست ها به کار می رود
درچند سال اخیر آموزش خصوصی eplan مخاطبان بسیاری در آموزشگاهها و موسسات و شرکت ها در تهران داشته است
ویژگی های نرم افزار ePLAN :
درک تئوری برق در connection ها و تسهیل در نقشه کشی
Auto save بودن نرم افزار
امکان گرفتن گزارش (report) های اتوماتیک مختلف از جمله Part List ، Terminal Diagram و ... که باعث می شود تعداد تمامی قطعات و سیمبل های به کار رفته به همراه Location آنها مشخص شود .
امکان ساختن دیتابیس براساس قطعات واقعی شرکت های سازنده
 
Last edited:

amitistech

Registered User
تاریخ عضویت
4 فوریه 2016
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
36
سن
39
فیلم آموزشی نرم افزار ePLAN
نرم افزار Eplan از جذاب ترین و کاربردی ترین نرم افزارهای طراحی انواع نقشه های برق تابلوهای قدرت و کنترل به شمار می آید.که فراگیری آن برای مهندسان برق ضروری است.نرم افزارEplan در اتوماسیون قابلیت های بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به خروجی و گزارش گیری از لیست تجهیزات و ترمینال ها و... ،جانمایی قطعات ، رسم صفحات گرافیکی و... اشاره نمود. این مجموعه در 11 قسمت به زبان فارسی برای یادگیری شما عزیزان فراهم گردیده است.
 

amitistech

Registered User
تاریخ عضویت
4 فوریه 2016
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
36
سن
39
فیلم آموزشی اتوکد (Autocad)

نرم افزار AutoCad ساخت شرکت آمریکایی Autodesk می باشد، در سال 1982 برای اولین بار از نرم افزار اتوکد رو نمایی شد و در واقع تمامی نرم افزار هایی که اسم آن ها به CAD ختم می شود برای این کمپانی می باشد.
نرم افزار Autocad برای کشیدن نقشه های مهندسی و طراحی در محیط های 2 و 3 بعدی است.نرم افزار AutoCad در اتوماسیون صنعتی کاربرد فروان دارد و امکانات زیادی به مهندسین می دهد.
این ویدیوی آموزش در 40 قسمت به زبان انگلیسی برای شما عزیزان تهیه و جمع آوری شده است، البته چون فایل ها به صورت تصویری می باشد حتی اگر زبان انگلیسی شما خوب هم نباشد باز مفهوم کلی مطالب را متوجه می شوید ولی در عوض آموزش نرم افزار اتوکد را با کیفیت بسیار بالا تماشا می کنید.
 
بالا