برگزیده های پرشین تولز

رادیو رنگی رنگی – قسمت ۵۳ – پیکسار

a_gadget

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژانویه 2014
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
40
سن
32
رادیو رنگی رنگی – قسمت ۵۳ – پیکسار

۰۹فروردین ۱۳۹۳ | دختر رنگی

http://rangirangi.com/thumbs/470/292/wp-content/uploads/2014/03/RADIO-RANGIRANGI-pixar.jpg

قرار هست هر هفته یک قسمت رادیو رنگی رنگی داشته باشیم. این یک پادکست شاد و کوتاه برای آدم های رنگی هست.

این هفته در مورد شرکت انیمیشن سازی پیکسار صحبت کردیم. نه به صورت تخصصی که در این حد که اطلاعات اولیه ای در این موضوع داشته باشید.

این شما و این هم شماره جدید رادیو رنگی رنگی :

دانلود رادیو رنگی رنگی – قسمت ۵۳ – Pixar


آدما دو دسته ان! دسته اول مدام مسیرشون رو عوض می کنن و تو زندگیشون از این شاخه به اون شاخه می پرن! دسته دوم ولی از اول یه هدف رو انتخاب می کنن و تا ته مسیر میرن! ولی اگر مسیری که انتخاب کردی اشتباه باشه چی؟ اینجاست که مهمترین مهارت تغییر به‌موقع مسیر و تغییر کردن طبق شرایط روزه! این قضیه هم واسه آدما صدق می کنه و هم واسه کمپانی ها! بدون شک، پیکسار شروع کننده نسل جدید انیمیشن هاست. ولی جالبه بدونید همین پیکسار چندین بار تا مرز ورشکستگی پیش رفته و اوضاعش اینقدر خراب شده که قرار بوده بفروشنش! تو این شماره از رادیو رنگی رنگی، میخوایم بریم تو قلب پیکسار! جایی که Finding Nemo ، Toy Story و Monsters تولید شدن!


اول یکم از خود پیکسار بگیم! جورج لوکاس رو که میشناسید؟ همون کارگردان معروف فیلم‌های جنگ ستارگان! این آقا برای اینکه جلوه‌های ویژه فیلم هاشو بهتر کنه، چند تا مهندس گرافیک خبره رو دور هم جمع کرد و اینجوری پیکسار متولد شد! خیلی از تکنیک های پیشرفته انیمیشن به وسیله همین مهندسا به وجود اومد! همه چیز داشت خوب پیش میرفت که به یه دلیل خیلی عجیب غریب جورج لوکاس کمپانی رو فروخت! اون موقع لوکاس داشت طلاق میگرفت و نمی‌خواست گردش پولی حسابش بالا باشه! برای همین هم استیو جابز معروف، که تازه از اپل جدا شده بود، کمپانی رو خرید!


نکته قابل توجه ماجرا اینجاست که اون موقع کار پیکسار ساخت انمیشن نبود! بلکه دستگاه‌هایی برای ساخت انمیشن می‌ساخت و به استدیوهای طراحی می فروخت! یکی از مشتری‌های پیکسار، کارخونه رؤیا سازی یا والت دیزنی بود. به خاطر قیمت خیلی بالای این دستگاه ها، پیکسار نمی تونست سود خوبی بدست بیاره و کم کم، به ضرر دهی افتاد. اما استیو جابز بشتر و بیشتر توی کمپانی سرمایه‌گذاری می‌کرد و نمیذاشت پیکسار زمین بخوره. وقتی فروش سخت‌افزار به بن‌بست رسید، پیکسار به فکر تولید انمیشن افتاد. اونا اول انیمیشن های تیلیغاتی تولید می کردن و چون توی طراحی و تکنیک صاحب سبک بودن، کارشون خیلی زود گل کرد!


کم کم وقتش رسیده بود که پیکسار یه حرکت بزرگ بکنه و خودش رو بالا بکشه ولی به تنهایی قادر به انجام این کار نبود! برای همین هم با دیزنی شریک شد تا اولین فیلم بلندش رو بسازه. دیزنی سرمایه‌گذاری کرد و Toy Story ساخته شد. با این حال، استیو جابز هنوز هم به آینده کمپانی خوش بین نبود و به فروشش فکر می کرد. وقتی منتقدین نیویورک از این کارتون استقبال بی سابقه ای کردن، استیو فهمید که دوران شکوفایی پیکسار شروع شده! این کارتون ۳۶۱میلیون دلار فروش کرد و حال و روز پیکسار متحول شد!


اما چند تا موضوع جالب راجع به پیکسار وجود داره که کمتر کسی می دونه!


استیو جابز پیکسار رو ۵میلیون دلار خرید و ۷.۵میلیارد دلار فروخت!


توی همه فیلم‌های پیکسار اشاره‌ای به یه سیاره پیتزایی میشه که نشون دهنده علاقه زیاد پیکسار به پیتزاهه!


فردی به اسم آقای جان راتزنبرگر توی تمام فیلم‌های پیکسار صحبت می کنه. چون این آقا توی Toy Story صحبت کرد، پیکسار فکر می کنه این صدا براش خوش شانسی میاره!


Finding Nemo پرفروش ترین دی وی دی تاریخ بوده! ۴۰میلیون کپی از این کارتون فروخته شده!


پیکسار یعنی نا امید نشدن، یعنی عاشق تصویر بودن، یعنی اینقدر تلاش کردن که تمام سختی‌ها به زانو دربیان. پیکسار یعنی ساختن فیلم‌هایی که ۹۰دقیقه بییننده رو میخکوب کنه!


تا یه شماره دیگه از رادیو رنگی رنگی، بدرود!

منبع[/URL
 

Adin

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2011
نوشته‌ها
1,281
لایک‌ها
769
محل سکونت
کلبه درویشی
زیاد از این رادیو رنگی رنگی شنیدم جریان اینا چیه ؟
 
بالا