برگزیده های پرشین تولز

قوانین قوانین فعالیت در بازارچه پرشین تولز "سخت افزار" / قبل از ارسال پست مطالعه کنید

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Sir Vahid

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,337
لایک‌ها
4,575
مقدمه
انجمن‌های پرشین‌تولز تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و کاربران موظّف به پرهیز از هر گونه بحث و تبادل‌نظر در موضوعات مطرح شده در «فهرست مصادیق محتوای مجرمانه (موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه ای)» هستند. مدیران فروم بدون اطّلاع قبلی نوشته‌ها و موضوعاتی را که مصداقی از این فهرست باشند حذف و دسترسی کاربران خاطی را محدود خواهند کرد.

همچنین تمام نوشته‌ها یا تاپیک‌هایی که در بخش بازارچه ایجاد می‌شوند در صورتی‌که با هر یک از بندها یا تبصره‌های قوانین بازارچه که در ادامه آمده است مغایرت داشته باشند، بلافاصله پس از مشاهده و بدون تذکّر یا مهلت حذف خواهند شد و در صورت لزوم اقدامات تنبیهی مندرج در قوانین هم برای کاربران متخلف اعمال خواهد شد.

تعاریف
فروم:
به همین مکانی که هم‌اکنون در آن هستید و در آن فعالیت می کنید، «فروم» یا «انجمن» یا «تالار گفتمان» می‌گویند. اینجا «انجمن پرشین‌تولز» است.
تاپیک:
موضوعی که در هر بخش انجمن توسط کاربران ایجاد می‌شود، «موضوع» و یا «تاپیک» نام دارد، از این قابلیّت در بخش بازارچه برای خرید، فروش و یا معاوضه کالا و یا خدمات استفاده می‌شود.
تاپیک فعّال: تاپیکی که کاربران قادر باشند در آن نوشته ارسال کنند، تاپیکی که حذف نشده و یا بسته نباشد، فعّال است.
تاپیک مهم: تاپیک‌هایی که با پرداخت حق اشتراک، همواره در صدر تاپیک‌های بخش قرار دارند، «تاپیک مهم» یا «تاپیک استیکی» نام دارند.
پُست: هر پاسخی که به تاپیک‌ها توسط آغازگر تاپیک و یا سایر کاربران داده می‌شود «پُست» و یا «نوشته» نام دارد. نخستین نوشته که تاپیک با آن آغاز می‌شود، «پُست اول» و یا «نوشته اول» نام دارد.
آغازگر تاپیک: کاربری که تاپیک را آغاز می‌کند، در بازارچه به معنای فروشنده و یا خریداری است که تاپیکی را ایجاد می‌کند.
آپ کردن: به بالا آوردن تاپیک‌های بازارچه «آپ کردن» گفته می‌شود. تنها زمانی تاپیک به بالای تاپیک‌های بخش منتقل می‌شود که آغازگر تاپیک دکمه «Up Thread» را بزند. محدودیت آپ کردن تاپیک‌ها را در اینجا و اینجا می‌توانید مشاهده کنید.
تیم مدیریتی بازارچه: شامل مدیران و همکاران بازارچه که وظیفه نظارت و اجرای قوانین و رسیدگی به درخواست کاربران را بر عهده دارند. نام مدیران هر بخش در ابزار Forum Moderators قابل مشاهده است.

الف - قوانین پایه
  1. کلیه کاربران موظّف به مطالعه و رعایت مرام‌نامه پرشین تولز هستند.
  2. کاربران با مسوولیت خود در این بخش فعالیّت می‌کنند. پرشین تولز و مدیران و همکاران آن هیچ‌گونه تعهّدی در قبال فعّالیّت‌های تجاری و غیرتجاری که از طریق این بخش از انجمن انجام می‌شود ندارند و در خصوص صحّت و سُقم معامله یا کلاهبرداری و یا کم‌فروشی، مسئولیتی متوجّه پرشین تولز و مدیران و همکاران آن نیست.
    به عبارت دیگر پرشین تولز کیفیّت و کمّیت هیچ‌یک از محتویّات نوشته های کاربران را تایید نمی‌کند.
    • تبصره: در صورت بروز مشکلات و احیاناً شکایت‌های احتمالی از کاربرانی که با نماد «فروشنده معتبر» مشخّص شده‌اند، مدارک و مشخصات آن‌ها فقط و فقط در صورت دستور مراجع قضایی و فقط به آن مراجع توسط ادمین فروم ارایه می‌شود. در مورد سایر کاربران نیز موارد درخواستی مراجع قضایی ارائه می‌شود.
  3. تمام کاربران (چه کاربران با‌سابقه و چه کاربران تازه وارد) موظّف هستند با سایر کاربران و تیم مدیریتی، با احترام برخورد کنند.
  4. استفاده از خط لاتین برای آگهی‌های فارسی مجاز نیست.
  5. تشخیص مصداق و موضوعیّت قوانین و نحوه اجرای آن، با تیم مدیریّتی بازارچه پرشین‌تولز است و مدیران و همکاران بازارچه، در حذف یا ویرایش تمام یا بخشی از نوشته‌های ارسالی اختیار تام دارند.
  6. علاوه‌‌بر‌این قوانین که در تمام بخش‌های بازارچه برقرار است، برخی بخش‌ها ممکن است قوانین اختصاصی دیگری هم داشته باشند که کاربرانی که در آن بخش ها فعالیّت می‌کنند می‌بایست قوانین اختصاصی آن بخش را نیز رعایت کنند.
  7. از ارسال هرگونه اسپم، نوشته نامرتبط با موضوع و... در تاپیک‌های بازارچه جدّاً خودداری فرمایید.
  8. درصورت مشاهده تاپیک‌های نامرتبط با بازارچه و یا خلاف قوانین، فقط به‌وسیله دکمه «گزارش تخلّف» آن‌را گزارش کنید تا در اسرع وقت توسط تیم مدیریّتی بازارچه بررسی شود، از ارسال نوشته در این تاپیک‌ها جدّاً بپرهیزید.
    برای کاربران متخلف از این قوانین ممکن است محدودیّت دسترسی کوتاه‌مدت، بلند‌مدت یا دائم از تمام انجمن اعمال شود. بنابراین در رعایت قوانین دقّت کافی داشته باشید.
    • تبصره: جریمه کاربران به تناسب تخلّف انجام گرفته اعمال خواهد شد. در مواردی که میزان این جریمه مشخص نشده، ملاک تشخیص مدیران و همکاران بازارچه است.
    ‍ ‍
ب - قوانین ایجاد تاپیک‌های خرید، فروش یا معاوضه
  1. هر کاربر برای خرید، فروش و یا معاوضه کالا(ها) و یا خدمات خود، می‌بایست در بخش مناسب و مرتبط از بازارچه، تاپیک ایجاد کند.
    به عبارت دیگر، خرید، فروش و یا معاوضه کالا(ها) و یا خدمات و یا تبلیغ آن‌ها در تاپیک دیگران مجاز نیست.
  2. بازارچه پرشین‌تولز مکانی‌ است برای خرید و فروش کالا و خدمات، به همین دلیل ایجاد تاپیک‌هایی که صرفاً تبلیغاتی باشند و یا کاربران را برای انجام معامله به خارج از انجمن هدایت کنند، مجاز نیست.
    همچنین ایجاد هرگونه تاپیک مشاوره‌ای در بخش‌های بازارچه مجاز نیست و می‌بایست از بخش های تخصّصی استفاده شود.
    به‌طور کلی ایجاد هرگونه تاپیک نامرتبط با بازارچه درون این بخش مجاز نمی‌باشد.
    • تبصره: در مرحله اول تاپیک نامرتبط بدون اخطار حذف خواهد شد. در مراحل بعدی اخطار به همراه نمره منفی و پس از آن محدودیّت دسترسی برای شخص خاطی به‌همراه خواهد داشت.
  3. آغازگر تاپیک موظّف است کالای موردنظر خود را جهت انجام معامله (خرید، فروش یا معاوضه) بدون ابهام و به‌طور دقیق معرّفی کند. ملاک این معرّفی و سایر موارد مورد اشاره در این قوانین، درج آن در نوشته اول تاپیک است.
    همچنین فروشنده موظّف است تمام اطّلاعات کلیدی، فنی، تکنیکی، مشکلات و نواقص احتمالی و در صورت لزوم لینک محصول خود را ارائه نماید.
  4. عنوان تاپیک و محتوای آن باید متناسب با کالا(ها) و یا خدمات موردنظر باشد.
  5. ایجاد تاپیک معامله (خرید، فروش و یا معاوضه) برای یک (مجموعه) کالا(ها) و یا خدمات فقط در یک بخش (مناسب‌ترین بخش) مجاز است. یه عبارت دیگر کاربران مجاز به داشتن تاپیک‌های فعّالِ مشابه و یا موازی نیستند.
    • تبصره 1: فروش و ارائه کالاها و خدمات یکسان و یا با کاربرد مشابه نیز مشمول همین بند شده و ایجاد تاپیک‌های فعّالِ مشابه و یا موازی برای این دسته از کالاها و خدمات مجاز نمی‌باشد.
    • تبصره 2: در صورت ایجاد تاپیک موازی یا مشابه، علاوه بر حذف تاپیک، دسترسی کاربران خاطی در مرحله اول 14 روز و در مراحل بعدی با مدت بیشتر محدود خواهد شد.
  6. آغازگر تاپیک می‌بایست محترمانه به تمامی سوالات و درخواست‌های کاربران پاسخ دهد. هرگونه بی‌احترامی و حتی ادبیات زننده از سوی آغازگر تاپیک، منجر به حذف تاپیک وی خواهد شد.
    در صورت مشاهده نوشته توهین‌آمیز و یا نامناسب، تنها با استفاده از دکمه «گزارش تخلّف» آن را گزارش کنید تا بررسی و اقدام متناسب انجام شود. به هیچ‌عنوان پاسخ این نوشته‌ها را ندهید در غیر این صورت با تمام کاربرانی که وارد درگیری لفظی شده‌باشند برخورد خواهد شد.
    • تبصره 1: در صورت تخلّف از این بند، در مرحله اول اخطار با درج نمره منفی و در مراحل بعدی محدودیّت دسترسی دست‌کم 3 روز اعمال خواهد شد.
    • تبصره 2: هرگونه بی‌احترامی و یا اهانت به تیم مدیریتی انجمن پرشین‌تولز در پست‌ها یا پیام‌ها محدودیّت دسترسی دائم به دنبال خواهد داشت.
  7. از بحث و جدل در خصوص محتوای تاپیک، کیفیّت و مشخّصات کالا و یا خدمات و هویت کاربران خودداری شود.
    • تبصره: در صورت تخلّف از این بند، در مرحله اول اخطار با درج نمره منفی و در مراحل بعدی محدودیّت دسترسی دست‌کم 3 روز اعمال خواهد شد.
  8. آغازگر تاپیک موظّف است تاپیک را در جهت معرفی و خرید و فروش کالا(ها) یا خدمات مرتبط با آن هدایت کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلّف، موارد را فقط با استفاده از دکمه «گزارش تخلّف» به تیم مدیریتی بازارچه گزارش نمایند.
  9. تمامی مراحل خرید و فروش می‌بایست در تاپیک انجام شود.
  10. پس از انجام معامله، فروشنده باید نام خریدار و شرایط انجام معامله را در پستی جداگانه در تاپیک فروش اعلام کند.
  11. خریدار پس از اعلام فروشنده باید خرید را تأیید کند و پس از آن تاپیک بسته می‌شود.
    تبصره: همچنین تمام تاپیک‌هایی که بیشتر از دو هفته از آخرین نوشته و یا آخرین آپ آن گذشته باشد، بسته خواهند شد.
  12. بعد از انجام فروش، به جهت باقی ماندن سابقه فروش، فروشنده به هیچ‌وجه حق ویرایش پست‌های خود به خصوص پست اول را ندارد و همچنین تاپیک‌ها باقی خواهند ماند.
‍ ‍‌
پ - محصولات و خرید و فروش های غیر مجاز
خرید و فروش از هر نوع آن در زمینه‌های زیر مجاز نیست و مدیران بدون اطّلاع قبلی اقدام به حذف نوشته‌ها و محدود کردن دسترسی کاربران می‌کنند. ملاک تشخیص، مدیران و همکاران بازارچه هستند.
  1. خرید، فروش و تبادل فیلم، موسیقی و سریالهای تلویزیونی (از هر نوع، به هر میزان و به هر شیوه)
  2. خرید و فروش سرویس‌های ماهواره‌ای و اکانت‌های v p n ، کارت‌های d v b و بحث‌های مرتبط.
  3. خرید و فروش اسپمر و روبات‌های اسپم به هر شکل و نوع.
  4. فروش، تبلیغ و معرفی انواع خدمات Hosting (میزبانی) اعم از Shared Hosting (میزبانی اشتراکی)، Dedicaeted Server (سرور اختصاصی)، VPS (سرور مجازی) و موارد مشابه.
  5. فروش محصولات اشخاص، موسسات و شرکت‌های دیگر در صورت اعتراض آن‌ها.
  6. خرید و فروش محصولاتی که مصداقی از ماده 21 قانون جرایم رایانه‌ای باشند. و همچنین خرید و فروش کالا و یا خدماتی که مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
  7. خرید و فروش محصولاتی که با سلامتی افراد رابطه مستقیم داشته باشند (دارو و مکمّل‌، لوازم آرایشی و بهداشتی، البسه و لوازم شخصی دست دوم).
  8. پیش‌فروش کالا و خدمات و خرید اشتراکی.
  9. هر گونه سلاح گرم و سرد

  • تبصره 1: فروش دیتا، اطّلاعات، آرشیو و هرگونه موضوعات مشابه در هر فرمتی، ضمن رعایت قوانین بازارچه، فقط برای فروشندگان معتبر مجاز است.
  • تبصره 2: فروش مواد خوراکی، شیرینیجات و تنقلات ضمن رعایت قوانین بازارچه، فقط برای فروشندگان معتبر مجاز است. (مطابق بند 7 موارد ممنوعه، همچنان دارو و مکمّل، لوازم آرایشی و بهداشتی، البسه و لوازم شخصی دست دوم، برای همه کاربران ممنوع است.)
  • تبصره 3: ارائه خدمت «واردات کالا از خارج کشور» فقط برای فروشندگان معتبر مجاز است.
 

Sir Vahid

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,337
لایک‌ها
4,575
ت - قانون عکس از کالا
  1. فروشنده‌ موظّف است عکس(های) کالای در اختیار خود را (چه نو، چه کارکرده) با مشخصات قانونی (که عبارتند از : 1- نام کاربری فروشنده(به طور کامل و با تمام حروف) 2- نام و یا آدرس انجمن پرشین تولز 3- تاریخ گرفتن عکس) تهیه و در پست اوّل تاپیک قرار دهد.
    • تبصره 1: نام کاربری کنار کالا، وجود و مالکیت آن را اثبات می‌کند، نام یا آدرس انجمن مانع سوء استفاده از تصاویر سایر انجمن‌ها می‌شود و تاریخ نشان‌دهنده وضعیت ظاهری کالا در زمان فروش می‌باشد. بنابراین وجود هر سه مشخصه اجباری و الزامی‌ است و اگر هر کدام از آنها موجود نباشد، تاپیک خلاف قانون خواهد بود.
    • تبصره 2: برای تهیه عکس از کالا، می‌بایست مشخصات ذکر شده بالا روی کاغذی نوشته شده و از کالا به همراه آن کاغذ عکس گرفته شود.
    • تبصره 3: در صورت هرگونه جعل یا دستکاری در عکس به منظور گمراه کردن کاربران، دسترسی متخلّف به طور دائم محدود می‌شود.
    • تبصره 4: عکس با نام کاربری و مشخصات باید کاملا مجزا و مشخص در تاپیک قرار داده شود.
    • تبصره 5: اگر تاپیک فروش کالا فاقد عکس با نام کاربری و مشخصات باشد، به محض مشاهده حذف خواهد شد. تهیه تصویر مذکور قبل از ارسال تاپیک الزامی است و به درخواست مهلت یا اشاراتی با محتوای اینکه این عکس بزودی قرار داده خواهد شد، توجهی نخواهد شد. (ایجاد تاپیک فروش کالا بدون عکس قانونی از آن، تخلّف محسوب می‌شود.)
    • تبصره 6: متخلّفین از این قانون در مرحله اول با حذف فوری تاپیک، در مراحل بعدی حذف تاپیک و اخطار با نمره منفی و در صورت اصرار بر ادامه تخلّف، با محدودیّت دسترسی جریمه خواهند شد.
    • تبصره 7: در برخی از بخش‌های بازارچه، مواردی از رعایت قانون عکس مستثنی شده‌اند، این موارد در قانون اختصاصی همان بخش ذکر شده‌اند.
  2. در صورتی که در یک تاپیک چندکالا برای فروش قرار داده شود، قرار دادن عکس قانونی از هر کالا الزامی است. قرار دادن تمام کالاها در یک تصویر با رعایت بند 1 بلامانع است.
    • تبصره: در صورتی که تمام کالاهای یک تاپیک مشابه و نو (آکبند) باشند، فروشنده می‌تواند از تمام یا برخی از آن کالاها عکس قانونی تهیه و ارائه کند، در این حالت نیاز به قرار دادن عکس قانونی از تک تک کالاها نیست.
  3. فروشنده موظّف است در صورت لزوم یا به تشخیص مدیران و همکاران بازارچه و یا به درخواست کاربران عکس‌های بیشتر یا از زوایای دیگر تهیه و در نوشته اول تاپیک قرار دهد.
  4. در صورت وجود عیب ظاهری در کالا، ارائه عکس واضح از آن عیب الزامی است. همچنین در مورد کالاهای نو، عکس باید در حد عرف نشان دهنده نو و دست‌نخورده بودن کالا باشد.
  5. عکس با نام کاربری و مشخصات نباید خیلی حجیم باشد.
    • تبصره: برای آموزش کاهش حجم عکس و نحوه آپلود آن به این تاپیک مراجعه کنید.
  6. عکس با مشخصات قانونی می‌بایست در خود انجمن آپلود شود اما سایر عکس‌ها را می‌توان در آپلودسنترهای دیگری آپلود کرد.
به صلاح دید همکار یا مدیر بازارچه برای کاربران تازه وارد به جهت عدم آشنایی با قوانین بازارچه مهلت تا حداکثر 12 ساعت داده می شود. این مهلت فقط یکبار داده می شود و طی آن تاپیک فروش هم بسته خواهد ماند و بعد از انقضای مهلت در صورت عدم رعایت قوانین، حذف می شود.
 
Last edited:

Sir Vahid

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,337
لایک‌ها
4,575
ث - قوانین قیمت‌گذاری برای فروش عادی (با قیمت مقطوع)
  1. تعیین قیمت یک محصول تماماً به عهده فروشنده است و نه هیچ کس دیگر، مگر خود فروشنده درخواست تعیین قیمت داده باشد.
  2. یک فروشنده می‌تواند جنسش را 10 برابر قیمت بازار و یا 1/8 قیمت بازار بفروشد که اساساً اختیار این تصمیم با فروشنده است و هیچ کاربری حق دخالت و توهین به فروشنده ندارد .
  3. فروشندگان موظّف هستند برای کالای خود قیمت تعیین کنند. قیمت مذکور به معنای بهایی است که اولین خریدار قطعی برای کالای آن‌ها پرداخت خواهد کرد و با توجه به اینکه فروشندگان در تعیین آن کاملا آزاد هستند، نمی توانند از فروش با آن قیمت خودداری کنند.
    • تبصره 1: دریافت و اعلام قیمت به‌وسیله پیام خصوصی ممنوع است.
    • تبصره 2: هرگونه بحث یا ارائه قیمت پایین‌تر از قیمت مدّنظر فروشنده در تاپیک ممنوع است. متخلّفین در مرحله اول اخطار بدون نمره منفی و در مرحله دوم اخطار با نمره منفی دریافت کرده و در مراحل بعدی دست‌کم 3 روز محدودیّت دسترسی خواهند داشت.
    • تبصره3: در صورت عدم اطّلاع از قیمت کالا، فروشنده می‌تواند درخواست پیشنهاد قیمت بدهد اما به محض دریافت پیشنهاد مناسب یا اطّلاع از قیمت، موظّف است قیمت مورد نظر خود را در پست اول تاپیک درج کند.
  4. هیچ کاربری اجازه پیشنهاد قیمت بی‌ربط (به‌طور کلی پایین‌تر از مبلغی که اعلام شده) ندارد. (مگر به درخواست فروشنده)
  5. فروشندگان موظّف هستند از درج قیمت در عنوان تاپیک خودداری نمایند.
 

Sir Vahid

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,337
لایک‌ها
4,575
ج - قوانین فروش به‌صورت مزایده (با قیمت افزایشی)
  1. در حالات زیر فروش به‌صورت مزایده تلقی می‌شود:
    • اول- اعلام آغازگر تاپیک مبنی بر برگزاری مزایده
    • دوم- تعیین دو قیمت برای کالا. (نظیر قیمت پایه و فروش فوری)
    • سوم- قرار دادن شرایطی که نشانگر قصد فروشنده برای فروش به قیمتی بالاتر از قیمت پایه باشد.
    • چهارم- درصورتی که قیمت توسط فروشنده تعیین نشده باشد (و یا فروشنده درخواست پیشنهاد قیمت از کاربران داشته باشد.) و کاربری قیمتی پیشنهاد بدهد و کاربران دیگر قیمت‌های بالاتری پیشنهاد بدهند.
  2. برای برگزاری مزایده مشخص کردن موارد زیر الزامی است:
    • قیمت پایه.
    • کمینه گام افزایش.
    • ساعت و تاریخ دقیق و بدون ابهام پایان مزایده.
    تبصره- مشخص نکردن پایان مزایده، به این معناست که آغازگر تاپیک 24 ساعت پس از اولین پیشنهاد را به عنوان پایان مزایده پذیرفته است.
  3. مزایده نمی‌تواند در مورد ارائه خدمات انجام شود.
  4. در مزایده فقط پیشنهاداتی که مطابق گام افزایش باشند و در تاپیک اعلام شوند قابل قبول است و پیشنهادات خارج از تاپیک به هر شکل غیر‌معتبر است و استناد به آن‌ها تخلّف محسوب خواهد شد.
  5. اگر در بازه 15 دقیقه قبل از پایان مزایده پیشنهادی ارائه شود مزایده 15 دقیقه دیگر تمدید خواهد شد.
  6. در صورتی‌که تا پایان زمان مزایده هیچ پیشنهاد معتبری ارائه نشود، تمدید آن برای دوره بعدی با رعایت این بند بلامانع است. در غیر اینصورت تمدید مزایده تخلّف محسوب خواهد شد.
  7. اگر پیشنهاد(های) ارائه شده خریدار(ان) مطابق با شرایط مزایده باشد، پس از پایان مزایده، فروشنده نمی‌تواند از فروش سر باز زند. بنابراین فروشنده در تعیین قیمت پایه دقت کافی مبذول کند. درصورتی که دست‌کم یک کاربر در مزایده شرکت کند، از آن پس فروشنده حق ندارد شرایط مزایده را تغییر دهد.
  8. در صورت وجود تاپیک مزایده‌ای فعال در مورد یک کالا، فروشنده نمی‌تواند فروش خارج از فروم یا در فروم‌های دیگر در مورد آن کالا برگزار کند.
  9. عمل نکردن به هریک از موارد فوق از طرف فروشنده، موجب حذف تاپیک می‌شود.
    • تبصره: درصورتی که تاپیک مزایده مطابق قانون مزایده و شرایط فروشنده به پایان رسید ولی فروشنده از فروش کالا به برنده مزایده سر باز زند، برنده مزایده می‌تواند با گزارش این تخلّف، منجر به محدودیّت دسترسی فروشنده از 14 تا 30 روز شود. تخلف مکرر موجب محدودیت دائم دسترسی است.
  10. خریداران باید در صورتی در مزایده شرکت کنند که مطمئن باشند مایل و قادر به خرید مطابق با پیشنهاد خود هستند، زیرا برنده مزایده باید حداکثر طی 24 ساعت خرید خود را قطعی کند و نمی‌تواند انصراف دهد. همچنین اگر در هنگام شرکت در مزایده شرطی تعیین نکرده باشد بعد از آن هم نمی تواند برای خرید شرط تعیین کند.
    • تبصره1: درصورتی که برنده مزایده مطابق شرایط ذکر شده اقدام به خرید کالا نکند، فروشنده می‌تواند با گزارش کردن این تخلف،‌ منجر به محدودیّت دسترسی برنده مزایده از 10 تا 30 روز خواهد شد. تخلف مکرر موجب محدودیت دائم دسترسی است.
    • تبصره2: در صورت انصراف یا عدم خرید کالا توسط آخرین پیشنهاد دهنده، پیشنهاد قبل از آن معتبر تلقی می شود و به همین ترتیب تا اولین پیشنهاد.
  11. خریدارانی که در مزایده پیشنهاد زیر قیمت پایه و یا مغایر با قوانین مزایده بدهند، در مرحله اول با 7 روز محدودیّت دسترسی جریمه خواهند شد. در صورت تکرار مدت محرومیت افزایش یافته و محدودیّت دسترسی هم اعمال می‌شود.
  12. در صورت اثبات هر نوع تبانی یا تقلّب از طرف کاربران برای بالا بردن قیمت فروش کالاهای مزایده‌ای، دسترسی تمام متخلفین به‌صورت دائم محدود خواهد شد.
 

Sir Vahid

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,337
لایک‌ها
4,575
چ - قوانین کاربران دارای نماد «فروشنده معتبر»
در صورتی‌که اطّلاعات مکان، تماس و کارت بانکی این کاربران تغییر کند موظّف به اعلام مجدد آن به سایت پرشین تولز هستند. همچنین اگر مشخص شود اطّلاعات اعلام شده دروغ بوده یا در آن دخل و تصرف شده است دسترسی آن‌ها به طور دائم محدود خواهد شد و هزینه پرداختی این کاربران مسترد نخواهد شد.
ح - قوانین کاربران دارای امکانات ویژه بازارچه
این کاربران ضمن رعایت تمام موارد ذکر شده در قوانین به مانند سایر کاربران، موظّف هستند به روش صحیح از امکانات خود استفاده کنند. در صورت حذف یا ویرایش بی‌مورد نوشته‌های سایر کاربران یا دخالت در تصمیمات تیم مدیریتی، در مرحله اول با محدودیّت دسترسی به مدت 14 روز و در مراحل بعدی با محدودیّت های بلند مدت یا دائم جریمه خواهند شد و هزینه پرداختی این کاربران مسترد نخواهد شد.
  • تبصره: کاربران ویژه تنها در صورت مواجهه با نوشته‌های اسپم در تاپیک خود اجازه دارند از «قابلیت ویرایش و حذف نوشته‌های سایر کاربران» استفاده کنند. در موارد دیگر فقط می‌بایست نوشته مورد نظر را با دکمه «گزارش تخلف» گزارش کنند تا توسط تیم مدیریتی بازارچه بررسی و اقدام مناسب انجام شود
خ - قوانین کاربران محروم از فعالیّت تجاری
  1. کاربرانی که به تشخیص تیم مدیریتی انجمن، از فعالیّت تجاری منع شده‌اند، درصورتی که هر نوع فعالیّت تجاری چه به‌صورت ایجاد تاپیک یا ارسال پیام یا ایجاد یوزر انجام دهند، دسترسی آن‌ها به طور دائم محدود خواهد شد.
  2. کاربرانی که در سایر انجمن ها اقدام به کلاهبرداری یا تخلف کرده‌اند، در صورت اثبات و به تشخیص تیم مدیریتی بازارچه، محروم از فعالیّت تجاری خواهند شد.
  3. ایجاد هرنوع تاپیک شکایت و امثال آن یا ارسال پست در انجمن ممنوع است. در صورت مشاهده ضمن حذف موارد، دسترسی کاربر ارسال کننده محدود خواهد شد.
 

Sir Vahid

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,337
لایک‌ها
4,575
د - قوانین استفاده از سیستم امتیاز دهی بازارچه
  1. کاربران فقط در صورتی می توانند به یکدیگر امتیاز بازارچه بدهند که معامله‌ای با طرف مقابل انجام داده باشند.
    • تبصره 1: تنها معاملاتی قابل قبول است که در تاپیک های داخل بازارچه انجام شده و به تأیید خریدار و فروشنده (مطابق قوانین) رسیده باشد. اگر طرفین خارج از انجمن رابطه کاری یا مالی داشته باشند یا معامله‌ای خارج از انجمن و یا درفضاهای خصوصی مانند ایمیل و یا پیام خصوصی انجام شده باشد، مجاز نیستند در مورد آن معامله به یکدیگر امتیاز بدهند. همچنین اگر کاربران در معامله به مشکل برخورد کنند و بعد مصالحه نمایند اجازه تبادل امتیاز ندارند.
    • تبصره 2: اگر کاربر اول بدون انجام معامله به کاربر دوم امتیاز بدهد، علاوه بر حذف امتیاز داده شده به کاربر دوم، تمام امتیازات مثبت کاربر اول حذف شده و دسترسی وی از 14 روز تا 12 ماه محدود می‌گردد. (درصورت تکرار، محدودیّت دائم)
  2. طرفین معامله موظّف ‌اند در هنگام امتیاز دادن به یکدیگر، فرم‌ امتیاز دهی را به دقت و درستی تکمیل کنند.
    • تبصره 1: در صورتی که خریدار بوده‌اید «Buyer» و در صورتی که فروشنده بوده‌اید، «Seller» را انتخاب کنید. اگر واسطه شده‌اید و یا معاوضه انجام داده اید، «کاربر بازارچه» را انتخاب کنید.
    • تبصره 2: در صورتی که از معامله راضی هستید، «Positive»، درصورتی که ناراضی هستید، «Negative» و در صورتی که نه راضی هستید و نه ناراضی، «Neutral» را انتخاب کنید.
    • تبصره 3: درج لینک تاپیک معامله (که آغازگر آن یکی از طرفین معامله است) در قسمت «لینک تاپیک معامله» اجباری است.
      • برای درج صحیح لینک تاپیک معامله می‌توانید از گزینه «Find Thread» استفاده کنید.
    • تبصره 4: در قسمت «Short Review» می‌بایست خلاصه‌ای از کمّیت و کیفیّت معامله ذکر شود. این خلاصه باید شامل موارد زیر باشد:
      • نام کالا یا خدمات مورد معامله.
      • مبلغ معامله. (ترجیحا به تومان ذکر شود.)
      • شیوه انجام معامله. (حضوری یا غیر حضوری)
      • نحوه پرداخت وجه معامله. (پیش از تحویل کالا یا خدمات، پس از تحویل کالا یا خدمات)
    • تبصره 5: در قسمت «Comments» می‌بایست شرح کامل معامله و روند و کیفیت آن بیان شود. این قسمت تنها برای طرف دیگر معامله و مدیران قابل مشاهده است. و ملاک بررسی‌های بعدی امتیازات همین قسمت خواهد بود. کاربران موظّف هستند در صورت لزوم تمام مدارک پرداخت وجه و ارسال و دریافت کالا را به مدیران ارائه کنند.
      • در صورتی که امتیاز «Negative» و یا «Neutral» داده شود، می‌بایست دلایل و مدارک این عدم رضایت به‌صورت کامل و واضح در این قسمت ذکر شود، مدارکی که نشان دهنده دلیل عدم رضایت از معامله باشد. درج هرگونه عبارت توهین آمیز موجب حذف امتیاز می شود. تشخیص صحت و وارد بودن دلایل با تیم مدیریتی است.
    • تبصره 6: درصورتی که موارد فوق رعایت نشود، امتیاز حذف خواهد شد. در صورت حذف امتیاز، کاربر اجازه تجدید آن را ندارد.
    • تبصره7: بنا به صلاحدید تیم مدیریتی در هر مرحله دسترسی کاربران خاطی محدود خواهد شد.
  3. طرفین معامله به ازای هر معامله تنها یک‌بار می‌توانند به یکدیگر امتیاز بدهند.
  4. درصورتی مایلید امتیاز داده شده مجدداً توسط مدیران بررسی شود، با استفاده از دکمه قرمر رنگ کنارش، آن امتیاز را گزارش کرده و دلایل خود را بطور کامل ذکر کنید. در این مورد از ارسال پیام خصوصی به مدیران و یا مطرح کردن مشکل در تاپیک‌های دیگر بپرهیزید.
 

Sir Vahid

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,337
لایک‌ها
4,575
توصیه‌هایی برای خرید و فروش کالا و خدمات
این توصیه‌ها قانون نیستند و با کسانی که آن‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخوردی نخواهد شد اما پیشنهاد می‌شود برای انجام بهتر معاملات، آن‌ها را مدنظر داشته باشید.
  1. بهترین و مطمئن‌ترین روش انجام معامله، معامله حضوری است که کمّیت و کیفیّت کالا در محل توسط خریدار بررسی و وجه معامله در همان محل به فروشنده پرداخت شود. توصیه می‌شود تا حد امکان از انجام معامله‌های غیرحضوری بپرهیزید. توجه کنید که قوانین بازارچه معاملات حضوری یا معاملات از طریق فضای مجازی به غیر از پرشین تولز را پوشش نمی دهد.
  2. توصیه می‌شود قبل از معامله، حتما سابقه فعالیّت خریدار یا فروشنده را با مراجعه به پروفایل کاربر و چک کردن امتیازات بازارچه، پست‌ها و تاپیک های قبلی وی و همچنین با مشاهده تاپیک متخلفین قانون مزایده و فروشندگان داراری سابقه منفی، بررسی شود.
    همچنین تاپیک نکات قبل از خرید رو مطالعه کنید.
  3. هنگام معامله با کاربرانی که عضو جدید فروم هستند و یا سابقه‌ای ندارند، بیشتر دقت کنید.
  4. برای فروش بهتر و سریع‌تر کالا پیشنهاد می‌شود قیمت را بر اساس قیمت کالای نو تعیین کنید. (کالای کارکرده، بسته به نوع و میزان تمیزی و سلامت آن بین 10 تا 50 درصد ارزان‌تر از کالای نو قیمت‌گذاری می‌شود)
    همچنین قیمت فروش کالاهای مشابهی که قبلا (و با فاصله زمانی قابل قبول، مثلا دو ماه گذشته) به فروش رسیده است نیز می‌تواند راهنمای مناسبی باشد.
  5. درصورتی که فروش را به‌صورت مزایده برقرار کردید، بهتر است بیش از یک هفته برای آن زمان قرار ندهید، تجربه نشان داده است که مزایده‌های طولانی اغلب کسل کننده و بی نتیجه است.
  6. پیش از خرید تمام اطّلاعات تماس فروشنده را دریافت کنید و مطمئن شوید درست هستند.
  7. از پرداخت به حساب بانکی شخص سوم که فروشنده ارائه می کند جدا خودداری کنید. (مگر آنکه نسبت به صحّت آن مطمئن باشید.)
  8. تمام مدارک خرید، مانند فیش های واریزی، کدهای رهگیری و... را تا اطمینان از صحّت و سلامت کالا یا خدمات نزد خود نگه‌دارید.
  9. کالاهای آکبند دارای گارانتی عرفا دارای مهلت تست نیستند. خریداران در صورت نیاز از فروشنده تقاضای مهلت تست کنند.
  10. در صورتیکه فروشنده در تاپیک ذکر کند که کالا دارای مهلت تست نیست یا اینکه شرایطی برای فروش تعیین کرده باشد، خریدار در صورت خرید پذیرش خود را از شرایط مذکور اعلام کرده است.

نکات پایانی:
  1. برای ارائه پیشنهادات و نظرات، از تاپیک پیشنهادها و راهکارها استفاده کنید.
  2. درصورتی که در مورد سیستم امتیازدهی بازارچه انتقاد و یا پیشنهادی دارید در تاپیک گفتگو در مورد سیستم امتیازدهی به فعالان بازارچه مطرح کنید.
  3. درخواست‌های خود را (مانند بستن تاپیک، تغییر عنوان و ...) با استفاده از گزارش تخلّف نوشته اول تاپیک خود اعلام کنید.
ارسال نوشته در بازارچه به معنای توافق در قوانین بالا و تعهّد در اجرای آن‌هاست. تخطّی از قوانین فوق، منجر به حذف نوشته‌ها و محدود شدن دسترسی های کاربران بدون اطّلاع قبلی خواهد بود.

دوستان دو مورد را عرض کنم :

1 - از این پس ، اگر در امتیاز مثبت یا منفی که ثبت می شود ، لینک تاپیک مورد معامله قرارداده نشود و کاربر نسیت به آن اعتراض کند یا حتی به صورت تصادفی توسط مدیران دیده شود ، به عنوان مصداق امتیاز بی مورد تلقی شده و با کاربر مورد نظر برخورد خواهد شد (3 - 7 روز محدودیت دسترسی) .

2 - اگر شما امتیازی منفی بدهید و بعد اعلام کنید که به توافق رسیدید و درخواست حذف امتیاز را بکنید این مورد بسته به نظر مدیر ممکن است از یک ساعت تا یک سال به طول به انجامد پس پیش از اینکه امتیاز بدهید تمام جوانب عمل را بسنجید.

ممنون از توجه کاربران
 

Sir Vahid

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,337
لایک‌ها
4,575

قوانین تکمیلی بخش سخت‌افزار و زیر‌بخش‌های آن:


کاربران محترم ضمن رعایت تمام مواد قوانین اصلی در خصوص تاپیک‌هایی که در بازارچه کامپیوتر و ماشین‌های اداری ایجاد می‌کنند، می‌بایست موارد زیر را هم رعایت نمایند:
  1. قرار دادن تصویر کارت گارانتی (یا لیبل و نشان آن) برای تمام کالاهای دارای گارانتی الزامی است، در غیر این‌صورت کالا فاقد گارانتی تلقی می‌شود.
  2. برای تمام انواع هارددیسک، SSD و فلش مموری یا تمام کالاهایی که دارای این قطعات هستند، باید با استفاده از نرم افزار HD TUNE بدون تیک کوئیک تست انجام شود و از از تب Health و تب ErrorScan عکس گرفته شود.
    • تبصره 1: تستهای استخراج شده از نرم افزار Hard Disk Sentinel به شرطی قابل قبول است که تصویر تب های OverView و S.M.A.R.T تهیه و در صفحه اصلی تاپیک با ذکر "حداقل 24 ساعت مهلت تست برای خریدار قرار" داده شود.
    • تبصره 2: کالاهای آکبند و پلمب و کالاهایی که تحت عنوان معیوب و یا از کار افتاده به فروش می‌رسند، از این بند مستثنی هستند.
    • تبصره 3: در صورتی‌که هارد آکبند است و فقط بسته‌بندی یا پلمب آن باز شده تصویر تب Health که در آن ساعت کارکرد هارد برابر صفر باشد کفایت می‌کند. خریدار در این خصوص نیز می‌تواند درخواست مهلت تست نماید.
    • تبصره 4: این بند شامل لب‌تاپ‌ها و پی‌سی تبلت‌ها هم می‌شود.
  3. فروش قطعات دارای حافظه که در آن دیتا وجود دارد فقط برای «فروشندگان معتبر» و در تاپیک‌های با محوریت کالای اصلی مجاز است و در خصوص دیتا هم فقط باید به لفظ دیتا اکتفا شود.
    • تبصره 1: قرار دادن هر نوع فهرست دیتا و تصاویر و پوستر دیتا (مانند فیلم، موسیقی و ..) در تاپیک و بحث پیرامون محتوای آن برای تمام کاربران ممنوع است.
    • تبصره 2: سایر کاربران بدون اشاره به دیتا، امکان فروش کالای اصلی را با رعایت مقررات دارند.
  4. با‌توجه به ممنوعیت خرید و فروش ادوات ماهواره، وسایل ارتباطی با برد و یا فرکانس غیر‌مجاز و دستگاه‌های شنود و جاسوسی، ایجاد تاپیکی که حتی بخش کوچکی از کالاهای آن شامل این موارد باشد تخلّف محسوب می‌شود.
  5. در مورد عکس‌های کالا توجه داشته باشید که باید کاغذی شامل نام کاربری، نام فروم و تاریخ کنار کالا (خود قطعه و نه جعبه آن، به استثناء موارد آکبند و پلمب) قرار داده و عکس تهیه شود، نوشتن این موارد به هر طریق دیگر (مانند نرم‌افزار نوت‌پد و یا نمایش صفحه پروفایل انجمن و...) قابل قبول نیست.
در صورت عدم رعایت هر یک از موارد بالا تاپیک یا پست بدون اخطار قبلی حذف و در صورت لزوم اخطار با نمره منفی و محدودیت دسترسی اعمال خواهد شد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا