برگزیده های پرشین تولز

معرفی منابع تست کد نویسی بصورت آنلاین

modirantarah

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آگوست 2014
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
11
محل سکونت
تهران
test_yourcode_online_banner.jpg
روند مدرن و وب اپلیکیشن ها موجب تغییر دراماتیک و نمایشی به مُد در توسعه وب شده است. بله شما نیاز به IDE خاص برای کد فایل های جدید و ذخیره آنها برای توسعه دارید.
اما چگونه قطعه کد های خود را تست کنید؟ خب , بهتره دانلود نرم افزار های مختلف را فراموش کنید، و از 5 وب اپلیکیشن هایی که در اینجا معرفی می کنم کد های خود را آنلاین تست کنید.

دقت داشته باشید، تمامی این وب اپلیکیشن ها نیاز به اینترنت دارند. این ابزار ها قطعا برای شما مفید خواهند بود، به ویژه زمانی که شما در تلاش اشکال زدایی کد های جاوا اسکریپت (JavaScript) و PHP هستید.


  • Codepad

وب سایت Codepad برای تست کد آنلاین

سازنده اصلی آن Steven Hazel می باشد، Codepad یک وب اپلیکیشن بی نظیر است که شما می توانید کد های مختلف تحت وب را تست کنید. در عوض اشکال زدایی , Codepad به شما اجازه می دهد بیت های مهم کد را برای آنلاین اشتراک گذاشتنcopy/paste کرده و وارد کنید.

صفحه نمایش خروجی پیام های خطای کد های شما را نشان می دهد. دکمه های سمت چپ به شما اجازه می دهد زبان خود را تغییر دهید: C / C + + ، Perl ، PHP ، Python ، Ruby و …

  • Write Code Online

تست کد آنلاین با Write Code Online

WriteCodeOnline.com در واقع شما را به ادیتور جاوا اسکریپت (JavaScript) راهنمایی می کند، که شما می توانید به JS ،PHP و رمز گذاری پایه ای URL تغییر دهید. این اپلیکیشن بسیار امن است و در استفاده از آن احساس سبک تری نسبت به سایر گزینه ها خواهید داشت.

جالب تر از همه آن است که شما نتایج خروجی خود را به طور مستقیم زیر فیلد متنی مشاهده می کنید. بنابراین هنگامی که شما “run code” را بزنید ، همه چیز تجزیه خواهد شد و نتیجه برای مشاهده شما نشان داده خواهد شد. این ممکن است برای برخی از اسکریپت های بزرگ PHP مشکل باشد زیرا شما به فایل های دیگر نیاز دارید.

  • Tinkerbin

تست کد بصورت آنلاین با وب سایت Tinkerbin

Tinkerbin یکی از منابع بسیار محبوب ویرایش آنلاین کد است . این اپلیکیشن از توسعه برنامه نویسی تحت وب درHTML5/CSS3/JS حمایت می کند و خروجی را بطور مستقیم بر روی صفحه نمایش ارائه می دهد.

موتور رندر آن از زبان های ناشناخته مانند Coffeescript و Sass نیز حمایت می کند. کنسول آنها بسیار پیشرفته است و از بسیاری از روند های در حال رشد طراحی وب سایت پشتیبانی می کند.

نکته جالب دیگر این اپلیکیشن آن است که از کلید های میانبر صفحه کلید پشتیبانی می کند. این چیزی نیست که شما به راحتی در هر برنامه کاربردی وب مشاهده کنید.

  • JS Bin

تست کدنویسی آنلاین با JS Bin

JSBin مانند Tinkerbin کنسول اشکال زدایی جاوا اسکریپت می باشد. در این اپلیکیشن می توانید یک لینک خصوصی با توسعه دهندگان به اشتراک بگذارید در زمانی که می خواهید آن را ارسال کنید.

اگر چه رابط کاربری آن می تواند برای تازه واردان گیج کننده باشد، اما در صورت علاقه می توانید از آموزش های آنلاین توسعه دهندگان برای کمک استفاده کنید. در این وب اپلیکیشن شما می توانید از میان کتابخانه های JS – jQuery ، JQuery UI ، jQM ، Prototype ، MooTools را انتخاب کنید.

همان طور که شما درحال برنامه نویسی عناصر مختلف هستید ، نوشته های شما با ذخیره خودکار پیش نویس می شود. همچنین شما می توانید محصول نهایی خود را دانلود کنید و یا منبع کد خود را در ذخیره آنلاین نگه دارید. این سیستم برای صادر کردن و نگهداری کد های شما به عنوان یک الگوی برهنه بسیار پیشرفته است.

  • jsFiddle

تست کد بصورت آنلاین با وب سایت jsFiddle

احتمالا شما در مورد jsFiddle می دانید. رابط کاربری این وب اپلیکیشن نسبت به JS Bin بسیار متفاوت است و از توابع پیچیده تر پشتیبانی می کند.

دربالا سمت راست، شما می توانید رایگان ثبت نام کنید و برای خود حساب کاربری ایجاد کنید، و نمونه کد های خود را آنلاین ذخیره کنید.

jsFiddle از کتابخانه های Prototype و jQuery پشتیبانی می کند. شما می توانید منابع خارجی رابه فایل های JS/CSS هرdocument تست اضافه کنید.

نکته مهم این وب اپلیکیشن آن است که حتی از XHR Ajax پشتیبانی می کند که شما می توانید اطلاعات را به عقب و جلو بین سرور و کلاینت پنجره مرورگر پاس دهید .
 
بالا