برگزیده های پرشین تولز

کاهش فروش کمپانی بزرگ اپل در بازار بزرگ مصرف چین

hassanseo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 می 2016
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
1
سن
33
محل سکونت
iran
اپل روزگار خوشی درچین ندارد.در این کشورمهم‌ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی ازجانب مجموعه ‌های فناوری داخلی روبه‌رواست.میزان فروش کل اپل درچین طی سه ماهه دوم‌ سال‌جاری درمقایسه همین بازه زمانی از‌سال قدیم با ۳۳‌درصدكم شدن روبه‌روشده است.

Apple_shares_financial_results_money_800home_thumb800.jpg


به گزارش وعده صادق ،یکی از دلایل این کاهش، بیشتر شدن تولیدکنندگان داخلی چینی مانند هواوی، اوپو، ویوو شیائومی است. بر طبـق نتایج بررسی ها و تحقیقات موسسه IDC این چهار برند در کنار یکدیگر۵۶‌درصد بازار چین را به خود اختصاص داده‌اند. محبوبیت آنها سبب شده در رده‌بندی این کمپانی از بزرگترین فروشنده تلفن‌همراه به پنجمین فروشنده بزرگ نزول نماید تنها ۸‌درصد بازار را به خود اختصاص دهد. در این بین مجموعه نوپای Gionee نیز تلفن‌های تلفن همراه ی با قیمت کمتر از ۱۰۰دلار به بازار عرضه می‌کند موسسه Strategy Analytics معتقد است که این شرکت بسیار زیاد زود به رقیب بزرگی برای چین تبدیل می‌شود.
یک نقد کلی نشان می‌دهد که خوب یت اپل در بازارهای مختلف اصلی ظهور چنین چالشی در چین است. تقلیدهای مکرری از طراحی آیفون انجام شده به این ترتیب این دستگاه سخت‌تر می‌تواند در بازار عرض‌اعضا نماید . از طرف دیگر غول فناوری جهان می بایست با استراتژی بازاریابی رقبای محلی معرفت سلیقه مخاطبان رقابت نماید .
تیم کوک، مدیرعلت اافزایش اپل در آخرین نشست خبری مربوط به درآمد این مجموعه از کاهش عایدی در چین خـبر داد و آن را مرتبط به رکود اقتصادی در این کشور دانست. به‌ هرحال آنچه در زیر می‌خوانید معین ات نحوه کار تعدادی از رقبای چینی اپل است.

اوپو

این شرکـت بعد از معرفی نخستین دستگاه تلفن همراه خود در‌ سال ۲۰۱۱میلادی کار ‌هایش را گسترش داد به دومین فروشنده بزرگ تلفن‌همراه در چین و چهارمین فروشنده بزرگ جهان تبدیل شد. تلفن همراه ‌های شکیل آن مانند Selfie Expert و R9 بسیار زیاد شبیه آیفون ۶S Plus هستند . در این تلفن‌های همراه روی شارژ زود تمرکز شده است. به‌طوری که جهت دو ساعت حرف کردن با تلفن تنها نیاز است دستگاه ۵ دقیقه شارژ شود. اصلاح ویژگی‌های دوربین سلفی پایین بودن قیمت در مقایسه با دستگاه‌های مشابه از دلایل محبوبیت این برند به شمار می‌روند.
در حال حاضر oppo R9 پرچمدار این برند است؛ خوب یت این تلفن‌همراه به دلیل ارایه آن در اندازه کوچک و مبوسیله است. از طرف دیگر جهت تبلیغ این تلفن به‌طور مرتب از افراد زیاد دیده شده و هنرپیشگان استفاده می‌شود.
این مجموعه جهت بیشتر شدن می بایست تعداد از مشتریان اپل سامسونگ را در شهرهای بزرگ از آن خود نماید . نیکل پنگ، مدیر بخش چین در موسسه فناوری Canalys می‌گوید: میدان بعدی مبارزه جهت اوپو همین جاست.
اما چنین مسیری هموار نخواهد بود. اپل در مقایسه با برندهای دیگر عملکرد خیلی بهتری دارد. حدود ۴۰ ‌درصد مشتریان کنونی حتی با وجود آن‌که مجبورند تلفن‌های خود را ارتقا دهند، باز آن را ترجیح می‌دهند.

ویوو

اوپو ویوو رقبای مهم یکدیگر هستند هر دو این مجموعه ‌ها توسط غول الکترونیکی چینی یعنی
BBK Electronics خلق شده‌اند. احتمال دارد به همین دلیل است که مشابهت‌های بسياري در روش‌های بازاریابی هر دو آنها وجود دارد.
ویوو هم جهت تبلیغ کالاها خود از افراد زیاد دیده شده مصرف می‌کند هم قدرتمندی در شهرهای کوچکتر دارد. فروشگاه‌های آن طوری طراحی شده‌اند تا مشتری استفاده از دستگاه‌های جدید حس راحتی کند.
IDC در گزارشی می‌نویسد: این جهت مشتریانی که در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند، یک مورد زیاد مطلوب است؛ چون آنها می‌توانند خیلی آسان با دسترسی به خدمات بعد از فروش به فروشگاه‌های فیزیکی بروند.

فروشگاه‌های ویوو


همزمان با شدیدتر شدن رقابت برای دستیابی به سهمی از بازار تلفن‌همراه چین، اوپو و ویوو هم با یکدگیر رقابت تنگاتنگی را شروع کرده ‌اند. ویوو که محصولات تری مانند V3 V3 Max دارد، در حال حاضر سومین فروشنده بزرگ تلفن هوشمند در چین است؛ اما میزان سهم آن در بازار از اوپو کمتر است.

هواوی

با فاصله‌ای زیاد زیاد هواوی شناخته شده‌ترین برند چین است بیشترین سهم از بازار این کشور را به اختصاص داده است. همين طور در بستر جهان ی این شرکت بعد از سامسونگ اپل در رده سوم قرار دارد. این شرکـت به‌تازگی خط نو ی از تلفن‌های همراه Honor را در چین آمریکا ارایه کرده است. ۸ Honor مشتریانی را هدف گرفته که خواهان موبایل ی با صفحه‌نمایش خیلی بزرگ با قیمتی متوسط هستند .
سری Honor از هواوی
این شرکت امیدوار است تا با ۸ Honor مشتریان آمریکایی را به خود جلب نماید . در چین هم هواوی دستگاه‌های خود را با تذکر به ویژگی‌های خاصشان تبلیغ می‌کند. به‌عنوان مثال در Huawei P9 نکته با اهمیت دو دوربین آن است. هواوی هم مانند رقبایش در این اواخر افراد زیاد دیده شده را جهت تبلیغ کالاهای خود به کار گرفته است؛ ولی شیاهوان تای، تحلیلگر IDC درباره این استراتژی تردید دارد. او می‌نویسد: استخدامی افراد معروف ممکن است در کوتاه‌مدت تعداد مشتریان را بیفزاید، اما این خود به تنهایی برای گسترش تعداد مشتریان کافی نیست.



شیائومی

این برند هم درست مانند اپل (که بیشتر اوقات با اپل هم مقایسه می‌شود) طی ‌سال قدیم شاهد کاهش فروش کالاها خود بوده است. طبق گزارشIDC این کمپانی نیز اکنون کمتر از ۱۰‌درصد سهم بازار چین را در اختیار دارد که نسبت به ۱۶‌درصد‌ سال قدیم کاهش قابل توجه ی داشته است. به ‌هرحال شیائومی با فروش آنلاین به مشتریان در چین سروصوت بسياري به پا کرد. این مجموعه با استفاده به همین دلیل ش و ارایه اخبار تمام انبارهای را خالی کرد و به این ترتیب تصور محبوبیت خود را بیش از پیش افزود؛ ولی رقبا سریع اینروش را اجرا کردند و دیگر شیائومی انحصار فروش آنلاین را نداشت.
او می‌گوید: به نظر می‌رسد تب تاب برای خرید گوشی‌های شیائومی در بازار فروکش کرده است. محصول ارزانقیمت Redmi بیشتر محموله‌های آن را تشکیل می‌دهد. جهت مبارزه با این کاهش فروش، شیائومی به تقلید از رقبای افراد معروف را دعوت کرده تا کالاهایش را تبلیغ کنند فروشگاه‌های خرده‌فروشی جالبی تأسیس کرده است.
سخنگوی رسمی این شرکـت معتقد است که عملکرد فروش آن قابل قبول است؛ ولی به هر حال گزارش موسسه Strategy Analytics شیائومی را چهارمین فروشنده بزرگ بازار می‌داند که نشان‌دهنده كم شدن فروش کالاها آن است.
برگرفته از سایت وعده صادق
 
بالا