برگزیده های پرشین تولز

سرمایه گذاری روی زمین و مسکن

Erfan90ir

Registered User
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2012
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
366
محل سکونت
Tehran

azinservice

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2018
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
2
سن
28
محل سکونت
تهران
ولی در حال حاضر کسی دیگه قدرت خرید زمین نداره که بخواد سرمایه گذاری کنه !! چی دیگخه از این گرونتر میشه؟؟؟؟؟؟ والله بخدا. لطفا مطلب منم سر بزن که راجب تعمیرات یخچال هست.
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
آگهی‌های عجیب و غریب فروش مسکن
بوی شیطنت می‌آید!
57833348.jpg


با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و گرمای نسبی معاملات، برخی آگهی‌های جعلی فروش مسکن با نرخ‌های عجیب و غریب در سایت‌های فروش ملک، عرصه را برای سودجویان در این بازار فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، به فاصله‌ی یک ماه تا سال ۱۳۹۸ بعضی متقاضیان از آگهی‌های فروش املاک که با میانگین بسیار بالاتر از نرخ مناطق منتشر می‌شود خبر می‌دهند. مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک نیز می‌گوید هدف برخی افراد سودجو از درج آگهی در سایت‌های مجازی این است که توهم قیمتی ایجاد کنند تا بتوانند واحدهای خود را بعضاً بالاتر از میانگین منطقه به فروش برسانند.

57833347.jpg


خسروی بیان می‌کند: هر ساله با نزدیک شدن به ایام عید نوروز شاهد افزایش جابه‌جایی خانواده‌ها هستیم و بازار فروش و اجاره مسکن مقداری گرم می‌شود. بر این اساس، بعضی فروشندگان که به دلیل کسادی بازار فروش در سال جاری و تعیین قیمت‌های بالا برای خانه‌های خود نتوانسته‌اند طی ماه‌های گذشته آن را به فروش برسانند از فرصت استفاده می‌کنند و املاک خود را در معرض فروش می‌گذارند. البته اگر اقدام از طریق اصولی انجام شود خوب است؛ چرا که معاملات، رونق اقتصادی ایجاد می‌کند اما دیده می‌شود که با درج آگهی در سایت‌های فروش املاک و با قیمت‌های کذایی، مسیر بازار را منحرف می‌کنند.

گشتی در سایت‌های مجازی و سامانه‌های معاملات مسکن، شکاف قیمتی بین نرخ‌های پیشنهادی و نرخ‌های قطعی را تایید می‌کند. به عنوان مثال در بهمن ماه ۱۳۹۷ یک واحد ۷۵ متری نوساز در آپادانا ۵۹۰ میلیون تومان فروخته شده و این در حالی است که در سایت‌های فروش املاک قیمت‌ها بین ۷۵۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد تومان آگهی می‌شود که نشان‌دهنده هرج و مرج قیمتی در فضای مجازی است.



مقایسه قیمت‌های قطعی معاملات بهمن ماه ۹۷ با آگهی‌های فروش در بازار مسکن تهران
نرخ معاملات قطعی نرخ پیشنهادی در آگهی‌ها
محله متراژ سن بنا قیمت (تومان) محله متراژ سن بنا قیمت (تومان)
آپادانا ۷۵ متر نوساز ۵۹۰ میلیون آپادانا ۷۵ متر نوساز ۱.۲ میلیارد
حکیمیه ۶۰ متر ۲ سال ۶۴۰ میلیون حکیمیه ۶۰ متر ۲ سال ۷۵۰ میلیون
تهرانپارس شرقی ۸۰ متر نوساز ۶۵۰ میلیون تهرانپارس ۸۰ متر نوساز ۸۸۰ میلیون
طرشت ۶۵ متر ۲ سال ۷۱۰ میلیون طرشت ۶۵ متر ۲ سال ۸۶۰ میلیون
گلابدره ۸۰ متر نوساز ۱.۴ میلیارد گلابدره ۸۰ متر نوساز ۲.۲ میلیارد
نارمک ۶۲ متر نوساز ۷۸۹ میلیون نارمک ۶۲ متر نوساز ۹۸۰ میلیون
آهنگ ۱۰۰ متر نوساز ۷۷۰ میلیون آهنگ ۱۰۰ متر نوساز ۹۲۵ میلیون


رئیس اتحادیه مشاوران املاک، پیش از این نیز به ایسنا گفته بود: متاسفانه یک سایت مجازی که مردم می توانند آگهی فروش خانه‌های خود را به صورت رایگان در آن درج کنند، بازار مسکن را به سمت قیمت‌های غیرواقعی سوق می‌دهد. سابقا بعضی دفاتر مشاور املاک قیمت واحدهای مسکونی را پشت شیشه نصب می کردند که ما با آنها برخورد کردیم اما الان مرجع قیمت‌ها را سایت‌های مجازی تعیین می کند.

وی در تشریح مضرات این اقدام سایت مجازی فروش املاک گفت: به طور مثال، فردی که قیمت خانه اش متری ۱۰ میلیون تومان است و اصلاً قصد فروش خانه را ندارد با توجه به رایگان بودن تبلیغات در این سایت، یک آگهی منتشر و قیمت خانه خود را متری ۱۶ میلیون تومان تعیین می کند. فرض کنیم یک نفر هم در یک نقطه از کشور آن آگهی را می بیند و خانه را می خرد. همین ملاک قیمت‌ها می شود. من این هشدار را به هموطنان عزیز می دهم که رقم‌های درج شده در این سایت‌های مجازی به هیچ وجه مورد تایید نیست و نباید فریب آن را بخورند.

خسروی با بیان اینکه متقاضیان محترم برای خرید مطمئن به دفاتر مشاور املاک مراجعه کنند، اظهار کرد: دلال به معنای دلالت کننده و کسی که توازن را برقرار می کند شناخته شده است. سامانه املاک و مستغلات نیز در اختیار عموم قرار دارد که مردم می توانند از آن استفاده کنند و خرید مناسبی داشته باشند.

افزایش فروشنده‌ها در بازار مسکن

از سوی دیگر بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که کمبود واحدهای کوچک متراژ در فایل‌های دفاتر املاک باعث شده تا قیمت هر متر مربع از این نوع آپارتمان‌ها نسبت به واحدهای بزرگ متراژ، بیشتر شود. به طور مثال یک واحد ۵۰ متری نوساز در حکیمیه تهرانپارس بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. در حالی که واحدهای بالای ۸۰ متر مربع حدود ۹ تا ۱۱ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

شرایط جدید نشان می‌دهد که سرعت رشد ماهانه قیمت به صفر نزدیک شده است. از سوی دیگر با این‌که حجم فایل‌های فروش آپارتمان در دفاتر املاک به شدت زیاد است، خانه‌های به‌قیمت سریعاً فروخته می‌شود. واسطه‌های ملکی می‌گویند فاصله‌ی عرضه تا فروش یک واحد که پایین‌تر از میانگین منطقه عرضه می‌شود به کمتر از یک هفته رسیده است. تعداد معاملات در بهمن‌ماه نیز نسبت به دی‌ماه مقداری افزایش نشان می‌دهد.

با این وجود هنوز برخی فروشندگان محتاط که با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی، چشم‌انداز روشنی برای بازار مسکن متصور نیستند نسبت به کاهش قیمت پیشنهادی، مقاومت نشان می‌دهند. اما کارشناسان معتقدند طرف تقاضا ظرفیت رشد مجدد قیمت مسکن را ندارد و به همین دلیل شاهد ثبات این بازار در ماه‌های آینده خواهیم بود. برخی دیگر نیز می‌گویند که افزایش قیمت ممکن است رخ دهد، اما پایین‌تر از نرخ تورم عمومی خواهد بود.

به گزارش ایسنا بر اساس اعلام بانک مرکزی در دی ماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۶۷۰۰ واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۴ دهم و ۶۴.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. هم‌چنین در ماه مورد نظر متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه گذشته ۲.۵ درصد و ماه مشابه سال قبل ۹۰.۸ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام


https://www.isna.ir/news/97120100123/بوی-شیطنت-می-آید
 

Erfan90ir

Registered User
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2012
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
366
محل سکونت
Tehran
تا به حال تو کشوری دیدین که طی 6 ماه خونه 100 میلیون تومانی بشه 700 میلیون تومان یعنی 7 برابر؟؟؟؟
این موضوع در ایران امر معمولی و طبیعی هست
شما حساب کن یه زن و شوهر مستاجر با وام مسکن و نخوری و هزار بدبختی دیگه نزدیک به 100 میلیون تومان پول پس انداز کرده بودن تا خونه بخرن و خوشحال بودن که از شر مستاجری نجات پیدا میکنن
حالا که میرن همون خونه 100 میلیونی را بخرن بهشون میگن باید 700 میلیون تومان پول بدی و اونا سرخورده و نا امید از همه تصمیم میگیرن تا آخر عمرشون مستاجر و خانه به دوش بمونن و تا آخر عمرغم و غصه بخورن چون در ایران روال جوریه که کسی که خانه نداره نمیتونه به هیچ عنوان خانه دار بشه
 

Vasneh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 اکتبر 2017
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
5
سن
33
فقط در یک جمله وضعیت مسکن رو در تهران میتونم بگم
عجیب و جالب
رشد قیمتی که کنترل نمیشه
 

Erfan90ir

Registered User
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2012
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
366
محل سکونت
Tehran
فقط در یک جمله وضعیت مسکن رو در تهران میتونم بگم
عجیب و جالب
رشد قیمتی که کنترل نمیشه
بدتر از اون اینه قیمتای لامصب وقتی بالا رفت دیگه پائین بیا نیست
تو رکود هم پائین نمیاد فقط ثابت میمونه
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
بازار مسکن خوابید؛ کاهش ۱.۵ میلیونی نرخ هر متر مربع در شمال تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



در بهمن ماه امسال در شهر تهران ۹ هزار و ۵۳۱ فقره معامله مسکن به امضا رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد کاهش یافته است.

براساس گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از وضع بازار مسکن در بهمن ماه امسال در شهر تهران نشان می‌دهد در بهمن ماه امسال ۹۵۳۱ فقره معامله مسکن به امضا رسید که نسبت به ماه گذشته (دی ماه ۹۷) که تعداد معاملات مسکن ۶۸۶۵ فقره بود ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است و نسبت به بهمن ماه سال گذشته که تعداد معاملات با ۱۸ هزار و ۶۹۲ فقره بود ۴۹ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران در بهمن ماه امسال ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار تومان بود که نسبت به دی ماه امسال که قیمت هر متر آپارتمان ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان تخمین زده شد ۲.۹ درصد افزایش و نسبت به بهمن ماه سال گذشته که میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان ۵ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان برآورد شده بود ۸۶ درصد افزایش داشته است.

به علاوه بیشترین تعداد معاملات انجام شده در منطقه ۵ با هزار و ۱۷۹ فقره معامله اختصاص داشته و پس از آن مناطق ۴ و ۲ با به ترتیب ۷۵۶ و ۶۴۹ فقره معامله مسکن در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند. کمترین تعداد معامله نیز به منطقه ۱۹ تهران با ۶۰ فقره اختصاص دارد و پس از آن مناطق ۲۲ و ۹ به ترتیب ۹۲ و ۱۲۰ فقره معامله در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.
گرانترین منطقه پایتخت در معاملات بهمن ماه مانند ماه‌های گذشته به منطقه یک با میانگین هر متر ۲۱ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان اختصاص یافته است. این در حالی است که این منطقه در ماه گذشته (دی ماه ۹۷) میانگین قیمت هر متر ۲۲ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان برآورد شده بود که نشان دهنده کاهش ۱.۵ میلیون تومانی میانگین قیمت در منطقه یک تهران است.



همچنین پس از منطقه یک نیز، منطقه سه پایتخت با میانگین قیمت هر متر ۱۷ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان قرار دارد و در رتبه ۳ نیز منطقه ۲ تهران با متوسط هر متر ۱۵ میلیون و ۳۷۹ هزار تومان قرار گرفته است.

البته ارزانترین منطقه تهران در معاملات بهمن ماه بازار مسکن پایتخت به منطقه ۱۸ با متوسط هر متر مربع ۴ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان اختصاص دارد. پس از منطقه ۱۸، منطقه ۲۰ با متوسط هر متر مربع ۴ میلیون و ۹۲۷ هزار تومان و منطقه ۱۷ با متوسط قیمت هر متر ۵ میلیون و ۹۹ هزار تومان قرار دارد.

گفتنی است کاهش حدود یک و نیم میلیون تومانی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه یک تهران در حالی است که در سایر ۲۱ منطقه پایتخت، متوسط قیمت مسکن افزایش داشته، اما شتاب رشد قیمت مسکن در این مناطق نسبت به ماه‌های گذشته با کاهش بسیار شدیدی مواجه شده است.


http://www.entekhab.ir/fa/news/4610...کاهش-۱۵-میلیونی-نرخ-هر-متر-مربع-در-شمال-تهران
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
اگر دیوار را یک نگاه بندازید ... هزینه رهن کامل املاک فروشی به یک پنجم ودر برخی موارد به کمتر از یک پنجم رسیده است . معنی این چیست ؟
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
اگر دیوار را یک نگاه بندازید ... هزینه رهن کامل املاک فروشی به یک پنجم ودر برخی موارد به کمتر از یک پنجم رسیده است . معنی این چیست ؟
کی گفته؟ دیوار مرجع نیست منتها حالا مثلا کدوم ملک؟ لینک بدید
 

amirshop

Registered User
تاریخ عضویت
10 اکتبر 2007
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
17
سلام دوستان شرمنده مزاحم می شم یک زمین 145 متری هست که دوطبقه ساخته شده
می خاستم بدونم اگه بخوام طبقه 3 رو بسازم تو این بازار خرجش چقدر میشه
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
کی گفته؟ دیوار مرجع نیست منتها حالا مثلا کدوم ملک؟ لینک بدید

دعوا داری زنگ آخر وایسا دم در !!:general208:

این دوتا لینک :

https://divar.ir/v/۹۰متر-بوستان-قصر...-امکانات_آپارتمان_تهران_جیحون_دیوار/-KOlDMgLI


https://divar.ir/v/۸۸متر-قصری-از-نور-و-نقشه_آپارتمان_تهران_جنت‌آباد-شمالی_دیوار/Bhs6qwGu0


حالا شما اگر میدونید بصورت تئوری فقط جواب بدید . فرضا اصلا موردی هم نیست الان .
فرض کنید در بازاری که رهن کامل همیشه یک چهارم بوده ( در شرایط خاص یک سوم و یک پنجم هم بوده ) حالا رسیده به کمتر از یک پنجم . از این چه نتیجه گیری میشه داشت :
آیا قیمت ملک بالاست ؟
یا اجاره پائین هست ؟
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
41
محل سکونت
یه خورده اونورتر
از چه نظر میگید یک پنجم شده؟ رهن 90 متریی که گذاشتید همین چندوقت پیش بود 90 میلیون الان گذاشته 180 میلیون یعنی 2 برابر شده
 

saeed_taj

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
17 جولای 2011
نوشته‌ها
4,239
لایک‌ها
5,787
سلام دوستان شرمنده مزاحم می شم یک زمین 145 متری هست که دوطبقه ساخته شده
می خاستم بدونم اگه بخوام طبقه 3 رو بسازم تو این بازار خرجش چقدر میشه
دوست عزیز اگر اسکلت آجری باشه که دیگه بیستر از این نمیتونی بسازی..ولی اگر اسکلت فلزی یا بتنی هست در صورتیکه از قبل برای طبقات بیشتر پیش بینی شده میتونی بسازی..در حال حاضر قیمت ساخت هر متر مربع اسکلت آجری معمولی حدود ۱۲۰۰ و اسکلت فلزی و بتنی متری ۲ میلیون به بالا هست..البته در هر شهر مقداری بالا و پایین داره

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 

saeed_taj

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
17 جولای 2011
نوشته‌ها
4,239
لایک‌ها
5,787
دعوا داری زنگ آخر وایسا دم در !!:general208:

این دوتا لینک :

https://divar.ir/v/۹۰متر-بوستان-قصر...-امکانات_آپارتمان_تهران_جیحون_دیوار/-KOlDMgLI


https://divar.ir/v/۸۸متر-قصری-از-نور-و-نقشه_آپارتمان_تهران_جنت‌آباد-شمالی_دیوار/Bhs6qwGu0


حالا شما اگر میدونید بصورت تئوری فقط جواب بدید . فرضا اصلا موردی هم نیست الان .
فرض کنید در بازاری که رهن کامل همیشه یک چهارم بوده ( در شرایط خاص یک سوم و یک پنجم هم بوده ) حالا رسیده به کمتر از یک پنجم . از این چه نتیجه گیری میشه داشت :
آیا قیمت ملک بالاست ؟
یا اجاره پائین هست ؟
دوست عزیز طبق قانون املاک قیمت رهن خانه نوساز یک پنجم قیمت ملک و خانه چند سال ساخت یک ششم قیمت ملک هست...

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 

amirshop

Registered User
تاریخ عضویت
10 اکتبر 2007
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
17
دوست عزیز اگر اسکلت آجری باشه که دیگه بیستر از این نمیتونی بسازی..ولی اگر اسکلت فلزی یا بتنی هست در صورتیکه از قبل برای طبقات بیشتر پیش بینی شده میتونی بسازی..در حال حاضر قیمت ساخت هر متر مربع اسکلت آجری معمولی حدود ۱۲۰۰ و اسکلت فلزی و بتنی متری ۲ میلیون به بالا هست..البته در هر شهر مقداری بالا و پایین داره

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
ممنونم برای این طبقه پروانه داره ستون هاشم زدن
یعنی بخوام بسازم 200 تومان در میاد ؟
 

saeed_taj

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
17 جولای 2011
نوشته‌ها
4,239
لایک‌ها
5,787
ممنونم برای این طبقه پروانه داره ستون هاشم زدن
یعنی بخوام بسازم 200 تومان در میاد ؟
دوست عزیز اگر ستونها زده شده که مقداری کمتر در میاد..البته هزینه نهایی به کیفیت مصالحی هم که استفاده میکنی ربط داره..مثلا از چه کاشی و سرامیکی استفاده بشه..یا از چه شیر آلات و کابینتی استفاده بشه..این قیمتهایی که بنده عرض کردم میانگین قیمت ساخت برای ساخت معمولی هست..
 
بالا