ALPINER
Registered User
490 تومن.
10 جلسه .
هر جلسه 1 روز .
4 جلسه عملي.
سلام،
مي خوام با ماشين خودم يا هر ماشين ديگه اي كه شده در پيست اتومبيلراني رانندگي كنم. دوره داره يا موردي مراجعه كني ميشه؟
لطفاً راهنمائيم كنيد.
490 تومن.
10 جلسه .
هر جلسه 1 روز .
4 جلسه عملي.
حامد جان ممنون. بيشترين اطلاعات مفيد تو اين سايت رو از شما گرفتم. يه سوال دارم كه كمكم كن:
چگونه مي تونم براي امتحان يكبار هم كه با حضور يا بدون حضور مربي در پيست آزادي رانندگي كنم؟
زمان خاصييه؟
تلفن داره؟
با ماشين خودم ميشه؟
دوست عزيز پست هاي قبل رو بخون.سلام،
مي خوام با ماشين خودم يا هر ماشين ديگه اي كه شده در پيست اتومبيلراني رانندگي كنم. دوره داره يا موردي مراجعه كني ميشه؟
لطفاً راهنمائيم كنيد.
ممنونحامد جان ممنون. بيشترين اطلاعات مفيد تو اين سايت رو از شما گرفتم. يه سوال دارم كه كمكم كن:
چگونه مي تونم براي امتحان يكبار هم كه با حضور يا بدون حضور مربي در پيست آزادي رانندگي كنم؟
زمان خاصييه؟
تلفن داره؟
با ماشين خودم ميشه؟
سلام مهرداد جان ، یخورده صبر کنی یه سورپرایز دارم.حامد جان میدونم اینجا اموزش رانندگی حرفه ای است.
اما از اونجاییکه شما مطمئنا راننده ماهری هستید امکانش هست که تاپیکی در مورد راهنمای رانندگی در شهر بزنید و تجربیات خودتون رو توش بیان کنید. من راستش میخواستم به خواهر زادم یواش یواش رانندگی یاد بدم اما از اونجاییکه در تدریس و اموزش همیشه زیر صفر هستم نمیدونم چطوری قواعد رو براش جا بندازم.
اگه یه تاپیکی در این مورد ایجاد بشه هم برای من مفیده هم اینکه ممکنه به درد خیلی از دوستان دیگه هم بخوره.
یاهو اف گذاشتم .سلام آقا حامد! با تشکر از مطالب مفیدت!
سؤال: بهترین دور موتر برای تعویض دنده در شرایط عادی و با ماشینی مثل تندر90 چه دوریه؟ که نه شتاب کم بشه،قدرت خوب باشه و به موتور زیاد فشار نیاد.آخه شنیدم که اینا رو دورای بالا کالیبره شدن. ممنون میشم جواب بدین!
جواب واضحهآقا ما با اين پرايدمون بعضي وقتا جاهاي بدي ميريم. مثلا يه دفعه رفته بوديم ساحل ماشين تو شن گير كرد و بعد از كلي زور زدن و بكسواد و هرزگردي با هل دادن درش آورديم و بعدش مجبور شدم كلي خرجش كنم از بالانس چرخ و ميزون فرمونه گرفته تا تعويض ديسك ترمز و بلبرينگ چرخ! البته قبلا هم اين اتفاق افتاده بود ولي بدون كمك بقيه درش آورده بودم و مشكلي ايجاد نشده بود يا بعضا شده ميريم شمال تو جاده هاي گلي يا اطراف رودخونه كه پر سنگهاي درشته كه البته اونجا ماشين گير نميكنه ولي همين حالت هرزگردي زياد پيش مياد.
كلا ميخوام بدون اين حركات واسه ماشيني مثل پرايد ضرر داره و بيشتر به كجاش فشار مياد؟
سلام و ممنونسلام اقا حامد
از اینکه اینقدر سر حال و با کمال لذت به همه دارین اموزش میدین خیلی خوشحالم و ازتون تشکر میکنم
من والله تا صفحه 6 خوندم و فعلا که بریدم
یه سوال دارم برای گرفتن گواهینامه حرفه ای برای پیست ایا حتما باید توی کلاس ها شرکت کرد ؟
دقیقا چه نوع ازمایش هایی میگیرن که سطح یا قبولی رو تعیین کنن؟
ایا تست ها عملیه یا تئوری؟
-------------
راستی بچه ها جسارت نشه خدمت اقا حامد
این کارهای رو با ماشین استاندارد همونطور که گفتن نکنید
خصوصا دریفت یا دستی های خفن و سرعت بالا باید ماشین ارتفاعش کم شده باشه و حتی المقدور از کمکهای سفت تری استفاده بشه تا ماشین هم زودتر خواسته شما رو بهتون نشون بده هم اینکه کنترلش از دست خارج نشه چون کمک های نرم انقدر بازی میکنن که ماشین از حالت عادی خارج میشه و تو شرایط سخت حتی یک سنگ 1-2 سانتی میتونه باعث واژگونی ماشین بشه که اگه شوماخر هم باشید نمیتونید کنترلش کنید !
من که از دستی و تیک اف متنفرم !!! فقط به ماشین فشار و استعلاک وارد میکنه
بعد 12 سال پژو 2000 ما با اینکه هر روز گازش تخت میشه و بارها دور موتور 11000 رو تجربه کرده هنوز هم نه موتور پایین اورده نه روغن سوزی داره ! پس اصولی کار کنید به ماشین استعلاک کمتری وارد میشه
مثلا همین پاور شیفت اگه به درستی و به موقع عوض نشه هم به گیر بکس فشار میاره و هم به موتور
لذت دریفت واقعی هم همونطور که میدونید با دیفرانسیل عقب هست با دیف جلو بیشتر این کمکها هستن که به طور لحظه ای این احساس رو میدن
( دور موتور بالا اگرچه به روایتی باعث سر حال موندن موتور میشه اما اگه ماشینتون سال ساخت بالایی داره و موتورش بدون پرکش کار میکنه از نظر من حیفه چون به میل لنگ و یاطاقانها و ... فشار میاره و دیگه هیچوقت مثل روز اول صاف و بی لرزش کار نمیکنه
با احترام / حجت