• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

.......

  • ...

    Votes: 21 84.0%
  • ...

    Votes: 8 32.0%

  • Total voters
    25

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
50
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
490 تومن.

10 جلسه .

هر جلسه 1 روز .

4 جلسه عملي.

سلام،
مي خوام با ماشين خودم يا هر ماشين ديگه اي كه شده در پيست اتومبيلراني رانندگي كنم. دوره داره يا موردي مراجعه كني ميشه؟
لطفاً راهنمائيم كنيد.
 

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
50
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
حامد جان ممنون. بيشترين اطلاعات مفيد تو اين سايت رو از شما گرفتم. يه سوال دارم كه كمكم كن:
چگونه مي تونم براي امتحان يكبار هم كه با حضور يا بدون حضور مربي در پيست آزادي رانندگي كنم؟
زمان خاصييه؟
تلفن داره؟
با ماشين خودم ميشه؟

جواب ايشونو بدين من هم جوابم رو مي گيرم. گناه داره!

بايد دوره ثبت نام كني؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام،
مي خوام با ماشين خودم يا هر ماشين ديگه اي كه شده در پيست اتومبيلراني رانندگي كنم. دوره داره يا موردي مراجعه كني ميشه؟
لطفاً راهنمائيم كنيد.
دوست عزيز پست هاي قبل رو بخون.

بله دوره داره. براي اطلاعات دقيق پي ام بدين لطفا.
 

mihanpayam

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2010
نوشته‌ها
155
لایک‌ها
1
سلام ... واقعاً عالی بود ...

خیلی دوست داشتم شهر ما هم مثل تهران پیست اتومبیل رانی داشت و منم میتونستم راننده حرفه ای بشم ..

واقعاً استعدادم داره کور میشه دیگه ..

همدانه دیگه
 

Koroush2

Registered User
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2009
نوشته‌ها
141
لایک‌ها
3
محل سکونت
Tehran
سلام
دستتون درد نکنه.
واقعا مطالب جالبی بودند.
خیلی ممنون.
 
Last edited:

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
حامد جان ممنون. بيشترين اطلاعات مفيد تو اين سايت رو از شما گرفتم. يه سوال دارم كه كمكم كن:
چگونه مي تونم براي امتحان يكبار هم كه با حضور يا بدون حضور مربي در پيست آزادي رانندگي كنم؟
زمان خاصييه؟
تلفن داره؟
با ماشين خودم ميشه؟
ممنون

بله با ماشين خودتون ميشه هم با مربي و هم بدون مربي .

يك شنبه ، سه شنبه ساعت 4 تا 6 و جمعه 9 صبح تا 12 ظهر. ( هر هفته غير از زمان مسابقات)
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
حامد جان میدونم اینجا اموزش رانندگی حرفه ای است.

اما از اونجاییکه شما مطمئنا راننده ماهری هستید امکانش هست که تاپیکی در مورد راهنمای رانندگی در شهر بزنید و تجربیات خودتون رو توش بیان کنید. من راستش میخواستم به خواهر زادم یواش یواش رانندگی یاد بدم اما از اونجاییکه در تدریس و اموزش همیشه زیر صفر هستم نمیدونم چطوری قواعد رو براش جا بندازم.

اگه یه تاپیکی در این مورد ایجاد بشه هم برای من مفیده هم اینکه ممکنه به درد خیلی از دوستان دیگه هم بخوره.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
حامد جان میدونم اینجا اموزش رانندگی حرفه ای است.

اما از اونجاییکه شما مطمئنا راننده ماهری هستید امکانش هست که تاپیکی در مورد راهنمای رانندگی در شهر بزنید و تجربیات خودتون رو توش بیان کنید. من راستش میخواستم به خواهر زادم یواش یواش رانندگی یاد بدم اما از اونجاییکه در تدریس و اموزش همیشه زیر صفر هستم نمیدونم چطوری قواعد رو براش جا بندازم.

اگه یه تاپیکی در این مورد ایجاد بشه هم برای من مفیده هم اینکه ممکنه به درد خیلی از دوستان دیگه هم بخوره.
سلام مهرداد جان ، یخورده صبر کنی یه سورپرایز دارم.
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
حتما حامد جان.

بیصبرانه منتظر هستم. راستش خودم هم تصمیم گرفتم اگه امسال وضع مالی خوب باشه ماشین جدید بگیرم. حالا یا یه 206 یا یه 207 اتومات (البته باید صبر کنیم اپشن دارش بیاد)

منتها مساله اینه که کلا من با ماشین هایی که تریپ هاچ بک هستند تا حد زیادی نا اشنا هستم. چون اکثر تنظیماتم واسه دنده عقب بر مبنای دیدم روی صندوق عقب ماشین هست. (مثلا روی سمند اساسا مشکل دارم چون صندوقش رو نمیتونم ببینم) و مسلما برای کارهایی مثل پارک دوبل و ... نیاز به کسب تجربه و راهنمایی بیشتر دارم.

ممنون بابت توجهت به این تاپیک
 

cna

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 می 2010
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran 021
سلام آقا حامد! با تشکر از مطالب مفیدت!
سؤال: بهترین دور موتر برای تعویض دنده در شرایط عادی و با ماشینی مثل تندر90 چه دوریه؟ که نه شتاب کم بشه،قدرت خوب باشه و به موتور زیاد فشار نیاد.آخه شنیدم که اینا رو دورای بالا کالیبره شدن. ممنون میشم جواب بدین!
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
آقا ما با اين پرايدمون بعضي وقتا جاهاي بدي ميريم. مثلا يه دفعه رفته بوديم ساحل ماشين تو شن گير كرد و بعد از كلي زور زدن و بكسواد و هرزگردي با هل دادن درش آورديم و بعدش مجبور شدم كلي خرجش كنم از بالانس چرخ و ميزون فرمونه گرفته تا تعويض ديسك ترمز و بلبرينگ چرخ! البته قبلا هم اين اتفاق افتاده بود ولي بدون كمك بقيه درش آورده بودم و مشكلي ايجاد نشده بود يا بعضا شده ميريم شمال تو جاده هاي گلي يا اطراف رودخونه كه پر سنگهاي درشته كه البته اونجا ماشين گير نميكنه ولي همين حالت هرزگردي زياد پيش مياد.

كلا ميخوام بدون اين حركات واسه ماشيني مثل پرايد ضرر داره و بيشتر به كجاش فشار مياد؟
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
سلام اقا حامد

از اینکه اینقدر سر حال و با کمال لذت به همه دارین اموزش میدین خیلی خوشحالم و ازتون تشکر میکنم

من والله تا صفحه 6 خوندم و فعلا که بریدم :)

یه سوال دارم برای گرفتن گواهینامه حرفه ای برای پیست ایا حتما باید توی کلاس ها شرکت کرد ؟

دقیقا چه نوع ازمایش هایی میگیرن که سطح یا قبولی رو تعیین کنن؟

ایا تست ها عملیه یا تئوری؟

-------------


راستی بچه ها جسارت نشه خدمت اقا حامد

این کارهای رو با ماشین استاندارد همونطور که گفتن نکنید

خصوصا دریفت یا دستی های خفن و سرعت بالا باید ماشین ارتفاعش کم شده باشه و حتی المقدور از کمکهای سفت تری استفاده بشه تا ماشین هم زودتر خواسته شما رو بهتون نشون بده هم اینکه کنترلش از دست خارج نشه چون کمک های نرم انقدر بازی میکنن که ماشین از حالت عادی خارج میشه و تو شرایط سخت حتی یک سنگ 1-2 سانتی میتونه باعث واژگونی ماشین بشه که اگه شوماخر هم باشید نمیتونید کنترلش کنید !

من که از دستی و تیک اف متنفرم !!! فقط به ماشین فشار و استعلاک وارد میکنه
بعد 12 سال پژو 2000 ما با اینکه هر روز گازش تخت میشه و بارها دور موتور 11000 رو تجربه کرده هنوز هم نه موتور پایین اورده نه روغن سوزی داره ! پس اصولی کار کنید به ماشین استعلاک کمتری وارد میشه

مثلا همین پاور شیفت اگه به درستی و به موقع عوض نشه هم به گیر بکس فشار میاره و هم به موتور

لذت دریفت واقعی هم همونطور که میدونید با دیفرانسیل عقب هست با دیف جلو بیشتر این کمکها هستن که به طور لحظه ای این احساس رو میدن

( دور موتور بالا اگرچه به روایتی باعث سر حال موندن موتور میشه اما اگه ماشینتون سال ساخت بالایی داره و موتورش بدون پرکش کار میکنه از نظر من حیفه چون به میل لنگ و یاطاقانها و ... فشار میاره و دیگه هیچوقت مثل روز اول صاف و بی لرزش کار نمیکنه

با احترام / حجت
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام آقا حامد! با تشکر از مطالب مفیدت!
سؤال: بهترین دور موتر برای تعویض دنده در شرایط عادی و با ماشینی مثل تندر90 چه دوریه؟ که نه شتاب کم بشه،قدرت خوب باشه و به موتور زیاد فشار نیاد.آخه شنیدم که اینا رو دورای بالا کالیبره شدن. ممنون میشم جواب بدین!
یاهو اف گذاشتم .

3750 تا 5750 که در رانندگی شهری و معمولی احتیاج نیست حتما تا 5750 برسی.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
آقا ما با اين پرايدمون بعضي وقتا جاهاي بدي ميريم. مثلا يه دفعه رفته بوديم ساحل ماشين تو شن گير كرد و بعد از كلي زور زدن و بكسواد و هرزگردي با هل دادن درش آورديم و بعدش مجبور شدم كلي خرجش كنم از بالانس چرخ و ميزون فرمونه گرفته تا تعويض ديسك ترمز و بلبرينگ چرخ! البته قبلا هم اين اتفاق افتاده بود ولي بدون كمك بقيه درش آورده بودم و مشكلي ايجاد نشده بود يا بعضا شده ميريم شمال تو جاده هاي گلي يا اطراف رودخونه كه پر سنگهاي درشته كه البته اونجا ماشين گير نميكنه ولي همين حالت هرزگردي زياد پيش مياد.

كلا ميخوام بدون اين حركات واسه ماشيني مثل پرايد ضرر داره و بيشتر به كجاش فشار مياد؟
جواب واضحه

به اکثر قسمت ها فشار میاد.

پلوس ، سیبک ، کمک ها و .... و برای پراید سنگینه و باید همیشه تست کنی که مشکلی پیش نیومده باشه.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
سلام اقا حامد

از اینکه اینقدر سر حال و با کمال لذت به همه دارین اموزش میدین خیلی خوشحالم و ازتون تشکر میکنم

من والله تا صفحه 6 خوندم و فعلا که بریدم :)

یه سوال دارم برای گرفتن گواهینامه حرفه ای برای پیست ایا حتما باید توی کلاس ها شرکت کرد ؟

دقیقا چه نوع ازمایش هایی میگیرن که سطح یا قبولی رو تعیین کنن؟

ایا تست ها عملیه یا تئوری؟

-------------


راستی بچه ها جسارت نشه خدمت اقا حامد

این کارهای رو با ماشین استاندارد همونطور که گفتن نکنید

خصوصا دریفت یا دستی های خفن و سرعت بالا باید ماشین ارتفاعش کم شده باشه و حتی المقدور از کمکهای سفت تری استفاده بشه تا ماشین هم زودتر خواسته شما رو بهتون نشون بده هم اینکه کنترلش از دست خارج نشه چون کمک های نرم انقدر بازی میکنن که ماشین از حالت عادی خارج میشه و تو شرایط سخت حتی یک سنگ 1-2 سانتی میتونه باعث واژگونی ماشین بشه که اگه شوماخر هم باشید نمیتونید کنترلش کنید !

من که از دستی و تیک اف متنفرم !!! فقط به ماشین فشار و استعلاک وارد میکنه
بعد 12 سال پژو 2000 ما با اینکه هر روز گازش تخت میشه و بارها دور موتور 11000 رو تجربه کرده هنوز هم نه موتور پایین اورده نه روغن سوزی داره ! پس اصولی کار کنید به ماشین استعلاک کمتری وارد میشه

مثلا همین پاور شیفت اگه به درستی و به موقع عوض نشه هم به گیر بکس فشار میاره و هم به موتور

لذت دریفت واقعی هم همونطور که میدونید با دیفرانسیل عقب هست با دیف جلو بیشتر این کمکها هستن که به طور لحظه ای این احساس رو میدن

( دور موتور بالا اگرچه به روایتی باعث سر حال موندن موتور میشه اما اگه ماشینتون سال ساخت بالایی داره و موتورش بدون پرکش کار میکنه از نظر من حیفه چون به میل لنگ و یاطاقانها و ... فشار میاره و دیگه هیچوقت مثل روز اول صاف و بی لرزش کار نمیکنه

با احترام / حجت
سلام و ممنون

هم تئوری هست و هم عملی .

بله باید در کلاس ها شرکت کنید.

موفق باشید.
 

h@m1d

Registered User
تاریخ عضویت
30 می 2010
نوشته‌ها
489
لایک‌ها
3
محل سکونت
T3h|2an
اقا خیلی عالی بود ممنون
 

egit

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 فوریه 2006
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
0
مرسی دستت درد نکنه
 
بالا