• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
مقایسه پراید ایران با پراید کره

83808_669.jpg


83809_500.jpg


83810_435.jpg


83811_482.jpg


83812_705.jpg
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
خودروسازان: مجبوریم خودرو را گران کنیم

دبیر انجمن خودروسازان گفت: وزیر صنعت امسال از خودروسازان خواست، قیمت های خود را تا پایان سال افزایش ندهند اما در سال آینده با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه همانند فولاد و پتروشیمی مجبوریم افزایش قیمت‌هایی را اعمال کنیم.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که با افزایش قیمت مواد پتروشیمی و فولادی در سال آینده آیا قیمت خودرو نیز متأثر از این موضوعات افزایش خواهد یافت یا خیر؟ اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته با وجود اینکه قیمت دلار کاهش پیدا کرده بود اما قیمت ارز در فرمول شورای رقابت ارز مبادله‌ای تعیین شده در حالی که خودروسازان از ارز آزاد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران خودرو در 6 ماهه اول امسال 450 میلیارد تومان زیان دیده است، افزود: کاهش نرخ ارز باعث شد تا این شرکت در 9 ماهه امسال زیان 475 میلیارد تومانی را تجربه کند بر همین اساس ایران خودرو در سه ماهه اخیر 25میلیارد ضرر کرده است که این امر نشان از زیان مستمر خودروسازان دارد.

دبیر انجمن خودروسازان اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن وتجارت امسال از خودروسازان درخواست کرد که قیمت های خود را تا پایان سال افزایش ندهند اما در سال آینده با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه همانند فولاد و پتروشیمی مجبوریم افزایش قیمت هایی را انجام دهیم.

نعمت بخش با گلایه از اینکه تمام اقشار مختلف مردم افزایش قیمت کالاها را قبول دارند اما چرا در مقابل افزایش قیمت خودرو موضع گیری می کنند در پاسخ به پرسش که با وجود افزایش قیمت آیا خودروسازان برنامه ای برای کسب رضایت مشتریان خود دارند یا خیر؟ گفت: خودروسازان قبول دارند که کیفیت خودروهای قدیمی مطلوب نیست زیرا در شرایط تحریم خودروسازان امکان توسعه محصولات خود را نداشتند اما با رفع تحریم ها که هنوز به طور کامل اجرایی نشده با توسعه محصولات و ورود خودروهای جدید به بازار در صدد کسب رضایت بیشتر مشتریان خود هستیم.
 

montazeryy

Registered User
تاریخ عضویت
16 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,815
لایک‌ها
869
محل سکونت
تهران :)
خودروسازان: مجبوریم خودرو را گران کنیم

دبیر انجمن خودروسازان گفت: وزیر صنعت امسال از خودروسازان خواست، قیمت های خود را تا پایان سال افزایش ندهند اما در سال آینده با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه همانند فولاد و پتروشیمی مجبوریم افزایش قیمت‌هایی را اعمال کنیم.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که با افزایش قیمت مواد پتروشیمی و فولادی در سال آینده آیا قیمت خودرو نیز متأثر از این موضوعات افزایش خواهد یافت یا خیر؟ اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته با وجود اینکه قیمت دلار کاهش پیدا کرده بود اما قیمت ارز در فرمول شورای رقابت ارز مبادله‌ای تعیین شده در حالی که خودروسازان از ارز آزاد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران خودرو در 6 ماهه اول امسال 450 میلیارد تومان زیان دیده است، افزود: کاهش نرخ ارز باعث شد تا این شرکت در 9 ماهه امسال زیان 475 میلیارد تومانی را تجربه کند بر همین اساس ایران خودرو در سه ماهه اخیر 25میلیارد ضرر کرده است که این امر نشان از زیان مستمر خودروسازان دارد.

دبیر انجمن خودروسازان اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن وتجارت امسال از خودروسازان درخواست کرد که قیمت های خود را تا پایان سال افزایش ندهند اما در سال آینده با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه همانند فولاد و پتروشیمی مجبوریم افزایش قیمت هایی را انجام دهیم.

نعمت بخش با گلایه از اینکه تمام اقشار مختلف مردم افزایش قیمت کالاها را قبول دارند اما چرا در مقابل افزایش قیمت خودرو موضع گیری می کنند در پاسخ به پرسش که با وجود افزایش قیمت آیا خودروسازان برنامه ای برای کسب رضایت مشتریان خود دارند یا خیر؟ گفت: خودروسازان قبول دارند که کیفیت خودروهای قدیمی مطلوب نیست زیرا در شرایط تحریم خودروسازان امکان توسعه محصولات خود را نداشتند اما با رفع تحریم ها که هنوز به طور کامل اجرایی نشده با توسعه محصولات و ورود خودروهای جدید به بازار در صدد کسب رضایت بیشتر مشتریان خود هستیم.
دقیقا چجوری ضرر میکنند؟
پراید که 1000 دلار هم هزینه نداره میکنن تو پاچه ملت 6000 دلار
کلا یک شرکت تو کل سال های وجودش اندازه پراید تولید نداشته بعد اینها میگن ما ضرر میکنیم
ای خدا منو بکش راحت کن
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» نکاتی درباره نسکار
زمان، زمان شروع نسکار است و اگر کسی شیفته مسابقاتی مانند فرمول یک و رالی قهرمانی جهان باشد، بهتر است به نسکار نیز فرصتی دوباره بدهد. نسکار، در اولین نگاه یک پیست مسابقه محدود است که یک سری اتومبیل، دوش تا دوش هم، به صورت خسته‌کننده‌ایِ، چندین بار از مسیر عبور می‌کنند. ولی این تنها یک نگاه سطحی است. مطالب زیر را بخوانید تا از حقیقت ماجرا مطلع شوید.



اتومبیل‌ها

تمام شرکت کنندگان در نسکار برای رسیدن به کاپ سرعت، از اتومبیلی با عنوان «نسل ۶» استفاده می‌کنند. این اتومبیل‌ها در سه نوع مدل ارائه می‌شوند: ‍شورولت SS، فورد فیوژن و تویوتا کمری. ولی تنها چیزی که اتومبیل‌ها را از هم متمایز می‌کند، برچسب‌های آن‌هاست و ظاهر همگی، شبیه به هم ساخته می‌شود. ممکن است از لحاظ ساختار داخلی، اندکی فرق داشته باشند، ولی در نهایت باید از یک فرمت پیروی کنند. «نسل ۶» اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد؛ چیزی که با عنوان «اتومبیلی برای آینده» شناخته شد. این اتومبیل ۱۵۶۵ کیلوگرمی از موتور ۵/۸ لیتری V8 استفاده می‌کرد و مانند اتومبیل‌های ۵۰ سال قبل، کارآیی مناسبی داشت. با این تفاوت که این خودرو، ۸۵۰ اسب‌بخار قدرت داشت. این خودرو، می‌بایست یک دور مسابقه را به طول ۸۰۵ کیلومتر (۵۰۰ مایل) طی کند.



سیستم تعلیق در جلو، دوبل جناغی با سیستم فرمان قدیمی گردشی است و سیستم تعلیق عقب نیز به صورت دومحوره متصل طراحی شده که از بازوهای کشنده استفاده می‌کنند. لاستیک‌های استفاده شده در این خودرو، دارای رویه صاف هستند و توسط شرکت گودیر (Goodyear) تولید شده‌اند.



خودروهای نسل ۶، محصول هفت سال تحقیق و ‍پژوهش، پس از مرگ دیل ارن‌هارت در مسابقات دیتونا ۵۰۰ سال ۲۰۰۱ هستند. در این نسل، صندلی راننده ۶ اینچ به طرف وسط کابین، کشیده شده است، جعبه‌فرمان، ۳ اینچ به سمت عقب آمده و به ارتفاع خودرو نیز، ۲ اینچ اضافه شده است. همچنین، خروجی اگزوز در سمت راست قرار گرفته تا هر چه بیشتر، حرارت را از راننده دور کند. مخزن سوخت نیز مقاوم‌تر و کوچکتر شده و گنجایش آن از ۸۳ لیتر به ۶۷ لیتر کاهش یافته است.



کلاو

زمانی که در نسکار، خودروی شرکت‌هایی مانند پونتیاک و فورد با ظاهر مخصوص به خود در مسابقات ظاهر می‌شدند، گذشته است و این روزها، فارغ از عنوان برند خودروها، همگی باید از یک فرمت پیروی کنند. در بررسی اولیه، که به صورت رسمی توسط مسئولان نسکار انجام می‌شود، وضعیت استاندارد هر خودرو با دستگاهی به نام «کلاو» بررسی می‌شود. این دستگاه، از رعایت ابعاد مجاز برای هر خودرو، مطمئن می‌شود. هر کدام از تیم‌ها به دنبال این هستند که با تغییرات در بدنه، نسبت به تیم‌های دیگر از لحاظ آیرودینامیکی و وزن اتومبیل، برتری داشته باشند.



رانندگان

تا حدود ۳۰ سال پس از ظهور مسابقات نسکار، یعنی تا اواخر دهه ۸۰ میلادی، رانندگان زیادی می‌توانستند در حالت مستی در مسابقات شرکت کنند. و تقریباً مسابقات حال و هوای جدّی به خود نداشت. امّا پس از آن نسکار، تغییرات زیادی به خود دید. همه این تغییرات از آنجایی شروع شد که سرمایه‌‌گذاری‌های زیاد برای این مسابقات، صورت گرفت.

جف گوردون، نمونه‌ای از یک راننده مدرن نسکار است. وی که متولد ۱۹۷۱ است، از بچگی، در مسابقات شرکت می‌کرد. وی در ۱۶ سالگی، مسابقات اتومبیلرانی سرعت را شروع کرد و خانواده‌اش از کالیفرنیا به ‍پیتزبورو در ایندیانا، نقل‌مکان کردند تا جف بتواند به کار خود ادامه دهد.



امروزه، رانندگان، از همان سنین قبل از دبستان در مسابقات کوچک اتومبیلرانی شرکت می کنند و به مانند ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی، آموزش می‌بینند و در این راه، ****‌های سخت غذایی را نیز تحمل می‌کنند. این راننده‌ها تمرکز زیادی روی ضربان قلب خود خواهند داشت؛ جایی که در مسیر ۸۰۵ کیلومتری مسابقه، باید سرعتی را در حدود ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت، تحمل کنند.



پیست‌های مسابقه

اگر فکر می‌کنید که نسکار یک دور مسابقه در یک پیست بیضی‌شکل است، احتمالاً از پیست‌های مختلف این رقابت‌های اتومبیلرانی سرعت، خبر ندارید.

۱) پیست‌های سرعت بالا

این مسیرها در طول بیش از ۲ مایل (۳/۲ کیلومتر) طراحی شده‌اند و در کشور امریکا، هفت نمونه از آن‌ها وجود دارد: پیست مسابقه ایندیاناپولیس، ‍پیست سرعت بالای تالادگا، پیست بین‌‌المللی دیتونا، پیست بین‌المللی میشیگان، ‍پیست باشگاه اتومبیلرانی فونتانا در کالیفرنیا، پیست مسابقات جهانی تگزاس و پیست پوکونو در لانگ‌پوند در پنسیلوانیا. برخی از این ‍‍پیست‌های سرعت بالا، به خاطر مسیر طولانی‌تر، در رده‌بالاتری قرار می‌گیرند. پیست‌هایی مانند دیتونا و تالادگا از این نوع هستند که به «بیضی‌های سه‌گانه» مشهورند. بیضی‌های سه‌گانه از این جهت جالب‌توجه هستند که افق دید بهتری را برای بیننده ایجاد می‌کنند.



۲) پیست‌های میانه

یک سری مسیرهای بین ۱ تا ۲ مایل و عمدتاْ ۱/۵ مایلی (۲/۴ کیلومتری) در سراسر ایالات متحده وجود دارند که مدت‌ها به خاطر شباهت زیادشان به یکدیگر، مورد تمسخر واقع می‌شده‌اند. امّا وقتی در پیست شارلوت در سال ۱۹۹۲، سیستم روشنایی به کار برده شد، به صورتی کاملاً اتفاقی، مسابقات سرعت شبانه، پایه‌گذاری شد و ظرفیتی بزرگ از هیجان مسابقات، آزاد گردید. اگر یک دور مسابقه را می‌بینید که در شب برگزار می‌شود، مطمئن باشید که در یکی از همین پیست‌هاست.



۳) بیضی‌های یک مایلی

همان‌طور که از از نام‌شان برمی‌آید، این مسیرها، طولی به اندازه یک مایل دارند. با این حال ‍پیست‌های این چنینی، از لحاظ اقتصادی، صرفه‌ی چندانی ندارند و پیستی مانند «دوور» از این نظر، یک استثنا محسوب می‌شود.



۴) پیست‌های کوچک

با این که تمام توجهات بیشتر به مسیرهای سرعت بالا معطوف است؛ ولی پیست‌های کوچک نیز در مسابقات اتومبیلرانی، حال و هوای خود را دارند. این مسیرها، طولی بین نیم تا یک مایل دارند و مسابقه در آن‌ها، بیشتر به طی کردن پیچ‌ها و کمتر در مسیر مستقیم می‌گذرد. همچنین، برای مسیر کلی مسابقه، به جای تعداد مایل‌ها، معمولاً تعداد دورهای مسابقه را درنظر می‌گیرند.



۵) مسابقه جاده‌ای

اینکه رانندگان نسکار هیچ‌وقت در طول مسابقات به سمت چپ نمی‌پیچند، تصور اشتباهی است. هر ساله، دو دور مسابقات در پیست قدیمی واتکینز گلن در نیویورک و همچنین پیست سونوما برگزار می‌شود.



«تعقیب»

در سال ۲۰۰۳، مت کن‌ست، ۱۹ دور از مسابقات را برنده شد و با ۲۶۴ امتیاز، مقام قهرمانی را از آنِ خود کرد. امّا این تنها برای خود راننده، یعنی مت کن‌ست مناسب بود، ولی برای تماشاگر، مسابقات را بسیار خسته‌کننده می‌کرد. بنابراین، از سال ۲۰۰۴، قهرمانی در نسکار با استفاده از یک سیستم حذفی با عنوان «تعقیب» مشخص شد.



‍پس از بیست‌و‌ششمین مسابقه فصل، ۱۲ راننده نخست رقابت‌ها، همگی به امتیاز ۵۰۰۰ می‌رسند و برای هر مسابقه‌ای که در ادامه فصل، برنده شوند، ۱۰ امتیاز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. این موضوع، تعیین قهرمان را تا آخرین دور مسابقات، تضمین می‌کند و تماشای مسابقات را تا لحظه‌ی آخر، پرهیجان نگه می‌دارد. البته برای ایجاد انگیزه در میان رده‌های پایین، نسکار یک جایزه یک میلیون دلاری نیز برای رتبه سیزدهم درنظر گرفته است. همه‌ی این کارها، برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات نسکار است.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» هنسی و حمله به رکورد سرعت
جان هنسی، تیونر معروف تگزاسی با ونوم معروف GT خود در روز ولنتاین به باند فرودگاه مرکز هوایی کندی، جایی که محل فرود شاتل‌های فضایی می‌باشد، رفت تا زهر خود را به بوگاتی بریزد. قبل از این که هنسی ونوم 1244 اسب بخاری به پایان باند برسد، لبخندی روی لبهای جان نقش بست. رکورد سرعت حالا در اختیار خودروی او بود.




Hennessey Venom GT Speed Record


هنسی ونوم GT با موتور 7.0 لیتری V8 خود توانست به رکورد سرعت 435 کیلومتر بر ساعت دست یابد. طول باند برای تست سرعت تنها 5.15 کیلومتر است و شاید بتوان حتی به رکوردهای بهتری هم دست یافت. برایان اسمیت راننده این ماشین معتقد است که در پیست بیضی شکل فولکس واگن، قادر است نتایج بهتری هم کسب کند. جایی که بوگاتی ویرون در سال 2010 رکورد 431 کیلومتر بر ساعت را بنا نهاد.
شتاب هنسی برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت تنها 13.63 ثانیه بود. با این وجود این رکورد در کتاب رکوردهای گینس ثبت نشده است. زیرا برای ثبت رکورد نیاز به تست در هر دو جهت رفت و برگشت است تا تأثیرات باد موافق بر نتیجه آزمایش خللی ایجاد نکند. بعلاوه برای ثبت یک رکورد از یک خودروی تولیدی، باید لااقل 30 دستگاه از آن مدل تولید شود که به گفته هنسی، او تاکنون 29 دستگاه را تولید کرده و 11 دستگاه را نیز توانسته با قیمتی حدود 1.2 میلیون دلار به فروش برساند. [دانلود ویدئو]




 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» نمایشگاه خودروی دیترویت 2014
نمایشگاه امسال خودروی آمریکای شمالی یا همان NAIAS ، در تاریخ 13 لغایت 26 ژانویه مطابق بیست و سوم دیماه الی ششم بهمن ماه 92 در محل همیشگی یعنی COBO Center شهر دیترویت در ایالت میشیگان برگزار شد …




















در نمایشگاه امسال که روزهای بیست و سوم الی بیست و ششم آن مختص رسانه ها بود، بیش از 500 خودرو حضور داشتند که از این تعداد حدود 50 دستگاه یا اولین رونمایی شان در سطح جهانی بود و یا نخستین معرفی شان در بازار آمریکای شمالی.

برای پوشش خبری نمایشگاه امسال نیز که 2000 کمپانی مختلف در آن شرکت کرده بودند، بیش از 5000 نفر از اصحاب رسانه های 60 کشور مختلف به دیترویت آمدند؛ جالبست بدانید که حدود 30% خبرنگاران به نمایندگی از سرویس ها و رسانه های بین المللی جهان در نمایشگاه حضور داشتند. قیمت بلیط های نمایشگاه برای عموم مردم نیز به شرح زیر بود:

  • 13 دلار برای بزرگسالان.
  • 7 دلار برای افراد بالای 65 سال.
  • 7 دلار برای کودکان 7 الی 12 سال (برای خردسالان زیر 6 سال نیز رایگان بود!).
در نمایشگاه امسال مثل همیشه دو اتفاق مهم رخ داد؛ یکی معرفی برندگان نهایی مسابقه طراحی میشلین 2014 و دیگری نیز معرفی خودروی سال بازار آمریکای شمالی در دو گروه پیکاپ (یا بهترست بگوییم تراک) و سواری. نامزدهای نمایشگاه امسال به قرار زیر بودند:

1. در گروه خودروهای تراک:

2. در گروه خودروهای سواری:

 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» عضو جدید خانواده آئودی: S3 کابریوله
آئودی سقف مدل S3 خود را باز کرده تا دوستداران هوای تازه، راحت‌تر از مناظر طبیعت استفاده کنند. S3 کابریوله اکنون عضو تازه‌ای از خانواده ایست که پیش از این مدل‌های سدان، هاچ بک و پنج در اسپورت بک در آن حضور داشتند. ظرفیت 4 سرنشینه S3 کابریوله می‌تواند یکی از جذابیت‌های آن باشد.




Audi S3 Cabriolet


همانند سایر اعضای خانواده، این مدل هم بر پایه کواترو و با پیشرانه TFSI با حجم 2.0 لیتر و مجهز به توربوشارژر بنا شده است. وظیفه انتقال نیرو هم بر عهده یک گیربکس شش سرعته S ترونیک و مجهز به کلاچ دوگانه می‌باشد. نیروی تولیدی موتور 300 اسب بخار و گشتاور آن 380 نیوتن متر است. این توان برای شتاب گرفتن این خودروی 1620 کیلویی و رساندن آن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در طی زمان 5.4 ثانیه، کفایت می‌کند. نهایت سرعت نیز به عدد 250 کیلومتر بر ساعت محدود گشته است.





Audi S3 Cabriolet


سقف نرم خودرو به صورت الکتروهیدرولیکی و طی زمان 18 ثانیه باز و بسته می‌شود. این سقف در سه رنگ قابل سفارش است و در سرعت‌های تا 50 کیلومتر بر ساعت نیز می‌توان آن را باز یا بسته کرد. یک لایه فوم عایق هم برای کاهش میزان سر و صدا در آن بکار رفته است.





Audi S3 Cabriolet Interior


در داخل کابین نشان S3، صندلی‌های اسپرت با روکش چرم، فرمان اسپرت، صفحه نمایشگر باز شونده، تزئینات آلومینیومی، هواکش‌های توربین شکل، تهویه اتوماتیک و سایر تجهیزات را در فضایی ساده شده و مینی مال مشاهده کرد. چراغ‌های جلو از نوع زنون، کیت اسپرت بدنه، چراغ‌های LED، سیستم صوتی بنگ‌اند اولاوسن به همراه 13 بلندگوی با کیفیت، سیستم ناوبری لمسی همراه با مانیتور 7 اینچی با وضوح بالا، تعویض دنده توسط شیفترهای پشت فرمان، چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی با تایرهای اندازه 225/40 R18 و یا 19 اینچی سفارشی در طرح‌های مختلف و 12 رنگ بدنه از جمله رنگ کریستالی ویژه، پلنگ سیاه و افکت مرواریدی هم از موارد قابل ذکر S3 کروکی می‌باشند.



 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» چرخ‌های فیبر کربنی ب ام و
بعد از سرمایه گذاری وسیع ب ام و روی تولید انبوه قطعات فیبر کربنی برای مدلهای i3 و i8 حالا باید منتظر نتیجه این ماجراجویی پر هزینه باشیم. یکی از دست آوردهای ب ام و چرخهای سبک وزن فیبر کربنی است که می‌تواند روی آینده خودروهای اسپرت تأثیر بگذارد.


پلیمرهای تقویت شده با الیاف کربن یا به اختصار CFRP به تدریج جایگزین آلومینیوم، منیزیوم و فولاد می‌شوند. با وجود قیمت بالا و پیچیدگی تولید، یک دوجین از خودروهای ب ام و نظیر مدل‌های اسپرت و یا رولز رویس و مینی در آینده متقاضی این قطعات در بدنه، ی شاسی خواهند بود.




چرخ آلیاژی-فیبر کربنی


چرخهای فیبر کربنی می‌توانند ترکیبی از پره‌های آلیاژی و لبه‌های فیبر کربنی باشند. این یعنی 25 درصد صرفه جویی در وزن چرخها در مقایسه با چرخهای آلیاژی کنونی. اما مشکل اینجاست که چرخهای فیبر کربنی از انعطاف پذیری پایینی برخوردارند و ممکن است به راحتی آسیب ببینند. به همین دلیل قانون گذاران اروپایی هنوز در این مورد کاملاً متقاعد نشده‌اند. اما راه حل ب ام و ساخت چرخ‌ها به صورت یک تکه از فیبر کربن است. در این صورت حتی نسبت به چرخهای منیزیومی تا 20 درصد دیگر و نسبت به چرخهای آلیاژی متداول، 35 درصد هم کاهش وزن خواهیم داشت.





چرخ یک تکه فیبر کربنی ب ام و


برنامه ب ام و، معرفی این چرخ‌ها ظرف 24 ماه آینده است. حتی استفاده از فیبر کربن در قسمت‌هایی از میل گاردان نیز در برنامه این شرکت قرار دارد. پیش از این شرکت Koenigsegg توانسته بود برای مدل Agera R خود در سال 2012 از چرخهای تمام فیبر کربنی استفاده نماید.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» ولوو S80 یک سدان لوکس مقرون به صرفه
گل سر سبد محصولات ولووی سوئد، می‌تواند بابت توازن عالی در قدرت و کارایی با مصرف سوخت و آلودگی به خود ببالد. تازه باید ویژگیهای ایمنی عالی این ماشین را هم به جذابیتهای آن افزود.




2015 Volvo S80


با وجودی که طراحی S80 مدل 2015، قدیمی و پیر به نظر می‌رسد، اما هیچ گاه هم ولوو به طراحی جذاب و جوان پسند شهره نبوده است. پس بهتر است یک راست به سراغ ویژگیهای فنی این خودرو برویم. در حالی که S80 مدل 2014 با موتور T5 در شهر 9.41 و در بزرگراه 6.36 لیتر سوخت مصرف می‌کند، این آمار برای مدل جدید 2015 حتی بهتر هم شده‌اند. میزان متوسط مصرف سوخت طبق استاندارد EPA در این خودرو 7.84 لیتر می‌باشد. این میزان با مدل سبک‌تر و کوچک‌تر S60 و V60 برابری می‌کند.





2015 Volvo S80


موتور شش سیلندر 3.2 لیتری T5 Drive-E می‌تواند 240 اسب بخار نیرو تولید کند که این نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در حالی که یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو با تزریق مستقیم سوخت با همین میزان قدرت اما با گشتاوری بالاتر نیز در دسترس است. هر دو مدل از یک گیربکس هشت سرعته خودکار، سیستم حرکت-توقف اتوماتیک، بازیافت انرژی جنبشی ترمزها و حالت رانندگی سازگار با محیط زیست بهره می‌برند. موتور T6 نیز با حجم 3 لیتر و با کمک توربوشارژر می‌تواند 300 اسب بخار نیرو تولید نماید. این مدل از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌گیرد.




مدل پایه شش سیلندر حدود 41 هزار دلار قیمت دارد و مدل ADW آن با انتقال نیرو به هار چرخ 44875 دلار می‌ارزد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» برگ برنده جگوار در بازار استیشن ؛ XFR-S Sportbrake
جگوار اولین تصاویر خودروی جدید خود ، XFR-S Sportbrake را منتشر کرد . این خودرو هفته آینده در نمایشگاه خودروی ژنو 2014 در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و همانند برادر خود ، نسخه سالون XFR-S تمامی انتظارات از یک جگوار واقعی را برآورده خواهد کرد . آئودی RS6 Avant و مرسدس بنز E63 AMG Estate از مهمترین رقیب های این مدل به شمار می آیند .


Jaguar XFR-S Sportbrake

ضمن حفظ روح اسپرت به کمک موتور 5 لیتری V8 مجهز به توربوشارژر ( مشابه نسخه سالون ) ، جگوار با ارائه فضای بار 1675 لیتری که با خواباندن صندلی های عقب حاصل می شود ، محصول جدیدش را به خودرویی کاربردی تبدیل کرده است .








پیشرانه نسخه Sportbrake با قدرت 542 اسب بخار و گشتاور 680 نیوتن متر در ترکیب با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز به تکنولوژی Quickshift مورد استفاده در سری F جگوار ، برای این گربه سلطنتی شتاب صفر تا صد 4.8 ثاینه ای را رقم زده است . حداکثر سرعت این مدل به صورت الکتریکی در 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده است .


آئودی RS6 Avant و مرسدس بنز E63 AMG Estate

جگوار در این مدل با بهینه سازی سیستم اگزوز به منظور کاهش تولید گازهای گلخانه ای ، میزان انتشار گاز CO2 را به 297g/km رسانده است . البته این تغییر سبب شده تا به یکی از جذاب ترین مشخصه های نسخه XFR-S ، یعنی صدای اگزوز ، خدشه وارد شود .












برای کمک به کنترل Sportbrake که طویل تر و سنگین تر شده است ، از سیستم دیفرانسیل الکترونیکی و سیستم کنترل پایداری دینامیکی بهره گرفته شده است . همچنین برای مدیریت جرم اضافی در قسمت عقب ، spring rate و آهنگ دمپر در دیفرانسیل عقب بروزرسانی شده است .

جگوار از تاریخ 1 آپریل 2014 عرضه این خودرو را با قیمت پایه 82,495 GBP در انگلستان آغاز خواهد کرد .
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
ستاره های جوان و کم سن وسال هالیوود چه ماشینی دارند+تصاویر


جاستین بیبر- فیسکر کارما

ستاره مشهور پاپ ، جاستین بیبر به هیچ وجه با اتومبیل های شاخص بیگانه نیست. او تصادف کوچکی نیز با یک اتومبیل مشکی فراری F430 داشت که از دوستش یوشر قرض گرفته بود. او همچنین صاحب یک کادیلاک CTS-V به سبک بتمن است.او اتومبیل فیسکر کارما را به عنوان یک هدیه از مدیر برنامه هایش اسکوتر بران دریافت کرد و به خاطر سرعت بالا نیز در جولای 2012 جریمه شد.

wy443ivqm4puduwm0qzj.jpg


زاک افرون- پورشه کاین


این خواننده و بازیگر بی شک در دسته دوستداران اتومبیل های آئودی قرار دارد. او اخیرا صاحب یک اتومبیل A6 و S6 و... بوده و در سال 2011 نیز یک کوپه S5 داشت. در این تصویر او با همکار بازیگرش ونسا هادجنز در اتومبیل کرایه ای اش پورشه کاین دیده می شود. این اتومبیل بیشتر مخصوص جاده است و همچنان یکی از اتومبیل های رایج در بین هالیوودی ها باقی مانده است.

kb81f62fdxd1t4jdtl2.jpg


مایلی سایرس – مرسدس بنز SL550


مایلی زمانی که دختر کوچکتری بود بیشتر با اتومبیل های دخترانه تر رانندگی می کرد، به گزارش پارس ناز مانند اتومبیل پورشه کاین GTS مادرش یا اتومبیل کوچک و سیاه رنگ تویوتا پریوس خودش که معتقد بود اتومبیلی است که بسیار با محیط دوست سازگار است. ولی اکنون مایلی سایرس که خانمی بزرگ تر شده است مرسدس بنز SL550 نظیر مدل سیاه رنگ تصویر و یا مدل سفید آن را که در اوایل سال 2012 خریداری کرد را سوار می شود.

smltt8a351sifj7oof.jpg


سلنا گومز- فورد اسکیپ هیبرید


در سال 2008، زمانی که هنوز سلنا به سن قانونی رانندگی نرسیده بود به این اتومبیل اشاره کرد. در سال 2009 او تصمیم گرفت که اولین اتومبیلش اسکیپ باشد و گفت :"بیشتر مردم آن را ماشین مادر اسکوتر می خوانند ولی من فکر می کنم اتومبیل ایمنی است."، رویای این خواننده به حقیقت پیوست و در سال 2009 صاحب یک فورد اسکیپ نقره ای شد.

og2feapvorfkz56fhms0.jpg


ونسا هادجنز- آئودی S4 کابریولت


همانند نامزد سابقش زاک افرون ، این بازیگر نیز به اتومبیل های آئودی وفادار است و خودش دو اتومبیل S4 و S5 دارد. در سال 2008 نیز او یک لکسوس 400h داشت که اولین اتومبیل لوکس هیبرید SUV محسوب می شود. او تاکنون چندین تصادف مکرر داشته که هیچ یک جدی نبوده ولی همگی آنها خجالت آور بوده است.

zxevooktnv5ywvridaro.jpg


اشلی تیسدل – پورشه باکستر S


سلیقه اشلی کمی با آنچه که به نظر می رسید تفاوت داشت و این ستاره یک پورشه باکستر را به عنوان اتومبیل شخصی اش انتخاب کرده است. این اتومبیل کمی از مدل قبلی او کوچک تر است ولی یک گام در انتخاب اتومبیلی همانند ستاره ها جلوتر است. در این تصویر تیسدل همراه همکار بازیگرش ونسا هادجنز دیده می شود.

2xspbr3ipmday36jvvim.jpg


irangrand.ir
 

.aligamer

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2014
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
39
سن
41
اینو خیلی دوست دارم
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
ستاره های جوان و کم سن وسال هالیوود چه ماشینی دارند+تصاویر


جاستین بیبر- فیسکر کارما

ستاره مشهور پاپ ، جاستین بیبر به هیچ وجه با اتومبیل های شاخص بیگانه نیست. او تصادف کوچکی نیز با یک اتومبیل مشکی فراری F430 داشت که از دوستش یوشر قرض گرفته بود. او همچنین صاحب یک کادیلاک CTS-V به سبک بتمن است.او اتومبیل فیسکر کارما را به عنوان یک هدیه از مدیر برنامه هایش اسکوتر بران دریافت کرد و به خاطر سرعت بالا نیز در جولای 2012 جریمه شد.

wy443ivqm4puduwm0qzj.jpg


زاک افرون- پورشه کاین


این خواننده و بازیگر بی شک در دسته دوستداران اتومبیل های آئودی قرار دارد. او اخیرا صاحب یک اتومبیل A6 و S6 و... بوده و در سال 2011 نیز یک کوپه S5 داشت. در این تصویر او با همکار بازیگرش ونسا هادجنز در اتومبیل کرایه ای اش پورشه کاین دیده می شود. این اتومبیل بیشتر مخصوص جاده است و همچنان یکی از اتومبیل های رایج در بین هالیوودی ها باقی مانده است.

kb81f62fdxd1t4jdtl2.jpg


مایلی سایرس – مرسدس بنز SL550


مایلی زمانی که دختر کوچکتری بود بیشتر با اتومبیل های دخترانه تر رانندگی می کرد، به گزارش پارس ناز مانند اتومبیل پورشه کاین GTS مادرش یا اتومبیل کوچک و سیاه رنگ تویوتا پریوس خودش که معتقد بود اتومبیلی است که بسیار با محیط دوست سازگار است. ولی اکنون مایلی سایرس که خانمی بزرگ تر شده است مرسدس بنز SL550 نظیر مدل سیاه رنگ تصویر و یا مدل سفید آن را که در اوایل سال 2012 خریداری کرد را سوار می شود.

smltt8a351sifj7oof.jpg


سلنا گومز- فورد اسکیپ هیبرید


در سال 2008، زمانی که هنوز سلنا به سن قانونی رانندگی نرسیده بود به این اتومبیل اشاره کرد. در سال 2009 او تصمیم گرفت که اولین اتومبیلش اسکیپ باشد و گفت :"بیشتر مردم آن را ماشین مادر اسکوتر می خوانند ولی من فکر می کنم اتومبیل ایمنی است."، رویای این خواننده به حقیقت پیوست و در سال 2009 صاحب یک فورد اسکیپ نقره ای شد.

og2feapvorfkz56fhms0.jpg


ونسا هادجنز- آئودی S4 کابریولت


همانند نامزد سابقش زاک افرون ، این بازیگر نیز به اتومبیل های آئودی وفادار است و خودش دو اتومبیل S4 و S5 دارد. در سال 2008 نیز او یک لکسوس 400h داشت که اولین اتومبیل لوکس هیبرید SUV محسوب می شود. او تاکنون چندین تصادف مکرر داشته که هیچ یک جدی نبوده ولی همگی آنها خجالت آور بوده است.

zxevooktnv5ywvridaro.jpg


اشلی تیسدل – پورشه باکستر S


سلیقه اشلی کمی با آنچه که به نظر می رسید تفاوت داشت و این ستاره یک پورشه باکستر را به عنوان اتومبیل شخصی اش انتخاب کرده است. این اتومبیل کمی از مدل قبلی او کوچک تر است ولی یک گام در انتخاب اتومبیلی همانند ستاره ها جلوتر است. در این تصویر تیسدل همراه همکار بازیگرش ونسا هادجنز دیده می شود.

2xspbr3ipmday36jvvim.jpg


irangrand.ir
از ماشین جاستین خوشم میاد خیلی خفنه
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» فوکوس 2015 ؛ نگرش نو [ویدئو]
ژنو 2014 اولین جایی است که فورد می خواهد از نخستین فیس لیفت نسل سوم فوکوس رونمایی کند؛ خودرویی که آمریکایی ها قرارست به کمک 8 خط تولید آن، در هر 90 ثانیه یک دستگاه فوکوس جدید را برای مشتریان اروپایی بسازند . . .


Ford Focus 2015

بیایید فوکوس را چنین خلاصه کنیم:

  • حضور در بیش از 140 بازار جهانی.
  • مجموع فروش جهانی 12 میلیون دستگاه (7 میلیون دستگاه در اروپا) از سال 1998 تا به امروز.
  • پرفروش ترین محصول فورد در سال 2013 با فروش تقریبی 1.1 میلیون دستگاه.
  • پرفروش ترین خودروی سواری چین در سال 2013 با فروش بیش از 300 هزار دستگاه.


فورد در این فیس لیفت که به MK3.5) معروف شده، از چراغ های باریک و کشیده جلو، سپرهای جدید و جلوپنجره ای با طراحی نو بهره گرفته که چهره خودرو را به مراتب اسپرت تر و جذاب تر از برادر کوچکترش یعنی فیستای جدید نشان می دهد. البته بغیر از ظاهر، تغییرات دیگری مانند بهبود سیستم تعلیق، برنامه ریزی مجدد سیستم ESC و بهبود سیستم فرمان الکتریکی خودرو از دیگر مشخصه های فوکوس 2015 خواهند بود.











و اما در میان لیست انجین هایی که فورد برای فوکوس جدید مهیا کرده، پیشرانه جدیدی به چشم می خورد؛ موتور 1.5 لیتری توربوشارژ اکوبوست که در نسخه بنزینی 150 تا 180 اسب بخار و در نسخه توربو دیزلی نیز 95 تا 120 اسب بخار قدرت دارد.

یکی از ویژگی های خوب فوکوس 2015 کاهش مصرف سوخت در پیشرانه های آنست طوریکه میزان آن در بهترین حالت 19 درصد برای مدل بنزینی و همچنین 17 درصد برای مدل دیزلی کاهش یافته است. اما سایر پیشرانه های این خودرو عبارتند از:

  • 1.0 لیتری اکوبوست بنزینی با قدرت 100 الی 125 اسب بخار.
  • 1.6 لیتری TI-VCT بنزینی با قدرت های 85 و 105 و 125 اسب بخار.
  • 1.6 لیتری TDCi توربو دیزلی با قدرت های 95 و 115 اسب بخار.
  • 2.0 لیتری TDCi توربو دیزلی با قدرت 150 اسب بخار.
  • پیشرانه 145 اسبی در نسخه الکتریکی فوکوس.
بسته به نوع پیشرانه ها، فورد برای فیس لیفت فوکوس از گیربکس های 5 و 6 دنده دستی به همراه 6 سرعته اتومات و 6 سرعته PowerShift اتومات استفاده کرده؛ البته برای بازار آمریکا فورد برای نخستین بار فوکوس را با انجین 3 سیلندر 1.0 لیتری نیز عرضه می کند که فقط و فقط با گیربکس 6 دنده دستی تحویل مشتریان می شود.



مهم ترین ویژگی ها و امکانات فوکوس جدید بصورت زیر خواهند بود:

  • کاهش دکمه ها و ادوات کنسول بدلیل استفاده از سیستم چندرسانه ای SYNC 2 .
  • نمایشگر 8 اینچی لمسی.
  • طراحی جدید فرمان؛ ضخیم تر شدن شیشه ها و کفپوش خودرو.
  • سیستم تشخیص صدا برای کنترل رادیوپخش، تهویه، نویگیشن.
  • Cross Traffic Alert ؛ سیستم هشدار دهنده برخورد در هنگام دنده عقب.
  • Park-Out Assist ؛ سیستم پارک دوبل اتومات که فرمان را از راننده گرفته اما کنترل پدال های گاز و ترمز در اختیار راننده خواهد بود.
  • Active City Stop ؛ سیستم پیشگیری از تصادف که در هنگام تشخیص برخورد از جلو، هم گشتاور تولیدی پیشرانه را کاهش می دهد و هم اقدام به ترمزگیری می کند. این سیستم تا حداکثر سرعت 50 کیلومتربرساعت فعال است درحالیکه در مدل های پیشین فوکوس تا 30 کیلومتربرساعت فعال بود.
  • Pre-Collision Assist ؛ سیستم پیشگیری از تصادف در سرعت های بالا (سفارشی اروپا).
  • کروز کنترل هوشمند.
  • Adaptive Front Lighting ؛ چراغ های بای زنون اتومات جلو.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
معرفی برندهای مطرح جهان؛ مرسدس بنز

مرسدس بنز 300 SL گالوینگ که به عنوان یک نمونه اولیه خودرو مسابقه ای در سال 1952 معرفی شد، در نهایت به خودرو رویایی تمامی نسل ها مبدل شده و به طور قابل توجهی بر شهرت و اعتبار دایملر-بنز افزود.
پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری - مرسدس بنز تولیدکننده آلمانی خودروهای لوکس و بخش چند ملیتی شرکت آلمانی دایملر محسوب می شود. برند مرسدس بنز برای خودروهای لوکس، اتوبوس، کامیون و برخی محصولات دیگر استفاده می شود. دفتر مرکزی این شرکت در اشتوتگارت، بادن وورتمبرگ، آلمان قرار دارد.

داستان شکل گیری مرسدس بنز به تولید نخستین خودرو بنزین سوز توسط "کارل بنز" در ژانویه 1886 که دارای سه چرخ بود، و تولید نخستین خودرو بنزین سوز چهار چرخ توسط "گوتلیب دایملر" و مهندس "ویلهلم میباخ" باز می گردد. برند مرسدس در بیست و سوم سپتامبر 1902 توسط شرکت دایملر ثبت شد. نخستین خودرو با برند مرسدس بنز نیز در سال 1926، پس از ادغام شرکت های کارل بنز و گوتلیب دایملر و تاسیس شرکت دایملر-بنز تولید شد.
84021_993.jpg

طی دهه 1930، مرسدس بنز مدل 770 را روانه بازار کرد که خودرویی محبوب در دوران آلمان نازی محسوب می شد. مرسدس بنز نوآوری های فنی و ایمنی بسیاری را ارائه کرده که بعدا در خودروهای شرکت های دیگر نیز به کار گرفته شدند. مرسدس بنز یکی از قدیمی ترین برندهای خودروسازی جهان محسوب شده که همچنان با قدرت به فعالیت های خود ادامه می دهد.

به رغم انتقادهای گسترده درباره فشار بر نیروی کار و نقض حقوق انسانی طی جنگ جهانی دوم، مرسدس بنز در ساخت یک امپراتوری خودرو موفق عمل کرد و البته از پشتیبانی قوی افرادی مانند رهبران دولتی، غول های رسانه ای و خانواده های بسیار ثروتمند برخوردار بود.
84022_833.jpg

از سال 1937، دایملر-بنز به طور فزاینده تولید جنگ افزار را در دستور کار خود قرار داد که از آن جمله می توان به کامیون LG 3000 و پیشرانه های هواپیما مانند DB 600 و DB 601 اشاره کرد. برای تامین ظرفیت اضافی در زمینه تولید پیشرانه های هواپیما، کارخانه گنشاگن در موقعیتی جنگلی و به خوبی پنهان شده در جنوب برلین به سال 1936 تاسیس شد. به واسطه آغاز جنگ، کسب و کار اصلی دایملر-بنز را تولید کامیون تشکیل می داد و تولید خودروهای مسافری به واسطه نیازهای نظامی محدود و در سال 1942 متوقف شد. در آن دوران، تمرکز شرکت به طور کامل بر تولید تجهیزات نظامی معطوف شده بود.
84023_563.jpg

پس از پایان جنگ، دایملر-بنز با خسارات سنگین ناشی از آن و از دست دادن دارایی ها و شرکت های تابعه خارجی خود مواجه شد. این شرکت پس از تلاش های فراوان موفق شد تا اجازه تولید جدید از مقام های آمریکایی را در سوم ژانویه 1946 دریافت کند. از سرگیری فعالیت های تولیدی در تمام کارخانه های دایملر-بنز در سال 1947 آغاز شد.
84024_300.jpg

طی بازه زمانی 1949 تا 1960، توسعه سریع صنعت خودروسازی آلمان موجب شد تا دایملر-بنز بار دیگر جایگاهی مشابه با دوران پیش از جنگ جهانی دوم را باز یابد. در اوایل سال 1954، این شرکت از نظر حجم معاملات و درآمد از مرز میلیارد دلار عبور کرده و رکورد فروش را شکست. آمار و ارقام فروش بالای خودروهای برند مرسدس بنز به نمادی از معجزه اقتصادی آلمان مبدل شد. توسعه بخش خودروهای تجاری نشان دهنده نرخ های رشد بالا در اقتصاد این کشور بود. در آن دوران تمامی کامیون های تولیدی دایملر-بنز به پیشرانه های دیزل مجهز شدند. طی دهه 1950، دایملر-بنز تقریبا انحصار تولید پیشرانه های دیزل را در اختیار خود داشت. برای صادرات نیز این شرکت به همکاری توزیع کنندگان مستقل متکی بود.
84025_364.jpg

مرسدس بنز 300 SL گالوینگ که به عنوان یک نمونه اولیه خودرو مسابقه ای در سال 1952 معرفی شد، در نهایت به خودرو رویایی تمامی نسل ها مبدل شده و به طور قابل توجهی بر شهرت و اعتبار دایملر-بنز افزود. همچنین مدل هایی مانند مرسدس بنز 300 نماد بازسازی موفقیت اقتصادی مالکان خود بودند.

طی دهه های 1960 و 1970، دایملر-بنز در شرایطی بار دیگر جایگاه برجسته خود در بازارهای خودرو بین المللی را کسب کرد که صنعت خودروسازی با نوسان های شدیدی در زمینه فروش مواجه بود. در اروپا، دایملر بنز چه در زمینه تولید خوردوهای مسافری و چه خودروهای سنگین مانند کامیون و اتوبوس شرکت پیشرو محسوب می شد.
84026_610.jpg

دومین بحران نفتی در پایان دهه 1970، روند در حال رشد بحث های زیست محیطی و پیشرفت رقبای آسیایی، شرایط توسعه هرچه بیشتر دایملر-بنز را تغییر دادند. در دهه 1980، نگرانی های زیست محیطی و موضوع انتشار دی اکسید کربن و آلایندگی خودروها موجب شد تا مرسدس بنز جز نخستین شرکت هایی باشد که با ارائه مبدل کاتالیزوری سه راهی و چندین تغییر در فیلترهای روغن، افزون بر ارائه محصولاتی پیشرفته تر، کاهش آلایندگی خودروهای خود را دنبال کند. بر اساس چارچوب ساختار شرکتی جدید دایملر بنز ای جی، مرسدس بنز ای جی در بیست و نهم ژوئن 1989 تاسیس شد. پروفسور "ورنر نیفر" به عنوان رئیس هئیت مدیره آن برگزیده شد.

در دهه 1990، استفاده از کاربراتور در خودروهای مرسدس بنز متوقف شده و سیستم های تزریق سوخت جایگزین آن شد. همچنین، توسعه سوپرشارژرها در دستور کار این شرکت قرار گرفت که به معرفی مرسدس C230 کمپرسور منجر شد. پس از سوپرشارژرها، سیستم "بلوتک" در سال 2005 معرفی شد که به منظور کاهش هرچه بیشتر انتشار دی اکسید کربن و از طریق استفاده از SCR شکل گرفته بود. مرسدس بنز نخستین شرکتی بود که سیستم های ABS و ESP را در خودروهای خود به کار گرفت.

از زمان ادغام دو شرکت دایملر و بنز، خودروهای مرسدس بنز در میان بهترین های این صنعت در جهان قرار داشته و به عنوان نمادی از کیفیت بالا و مهندسی پیشرفته شناخته می شوند. در حقیقت مردانی که در پس این نشان تجاری قرار داشتند مسئول توسعه پیشرفت های بیشماری بوده که در هر سانتیمتر از آناتومی خودروهای مرسدس بنز نمود پیدا کرده و می کنند.
 

ibest

کاربر فعال ادبیات
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
14,900
لایک‌ها
11,874
محل سکونت
0098
با تشکر از بهنام
از لامبورگینی، فراری، بوگاتی، و ... هم مطلب بزارید ک حالش را ببریم
 
بالا