• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

mm00

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2009
نوشته‌ها
1,549
لایک‌ها
250
به نظر من این قیمت های علام شده رو محاله بتونن اجرا کنن... تیپ 5 رو بدن 28500؟
 

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
به نظر من این قیمت های علام شده رو محاله بتونن اجرا کنن... تیپ 5 رو بدن 28500؟
دقیقا،صندوقدار V8 بدن 28500 اونوقت کسی هست بره رانا بخره 32 م !!!! همین الان هم با اکراه خرید و فروش میشه و چون قیمتش در بازار آزاد حدود 5 میلیون کمتر از V8 هست،خریداری میشه .
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
چطوری رانا از 206 گرون تره با چه منطقی اخه.با اون قیافه و سیستم برق شخمیش :|

Sent from my XPERIA Z1 - THE BEST OF SONY
 

Adin

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2011
نوشته‌ها
1,281
لایک‌ها
769
محل سکونت
کلبه درویشی
الان تحویل 30 روزه 206 تیپ5 تو ود سایت ایرانخودرو 35 میلیون و 800 هزاره
اونوقت این چی میگه 28؟
 

mm00

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2009
نوشته‌ها
1,549
لایک‌ها
250
دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید براینکه خودروسازان قیمت‌های اعلامی جدید شورای رقابت برای خودرو را اعمال نخواهند کرد، اعلام کرد: اجرای فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو که شورای رقابت تصویب کرده است، بر زیان‌های خودروسازان خواهد افزود.

احمد نعمت‌بخش در گفتگو با مهر درباره فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو که مورد تصویب اعضای شورای رقابت قرار گرفت، گفت: خودروسازان این دستورالعمل را اجرا نخواهند کرد، چراکه در صورت اجرا، بر زیان آنان افزوده خواهد شد.

وی گفت: در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو که روز پنجشنبه هفته جاری برگزار شد، اعتراض و گلایه‌های خود درباره دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خود را به اطلاع وزیر و معاونانش رساندیم و مقرر شد آنان این موضوع را پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه الان 15 ماه است که تورم بخشی در قیمت نهایی خودرو اعمال نمی‌شود، اظهارداشت: فرمول قبلی شورای رقابت هم 2 هزار میلیارد تومان زیان به خودروسازان وارد کرد، ضمن اینکه تصمیمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سال 91 نیز 4 هزار میلیارد تومان به این صنعت زیان وارد کرده بود.

نعمت بخش ادامه داد: براساس قوانین موجود کشور، در سال‌های اخیر دولت باید کمک زیان به خودروسازان به دلیل اینکه قیمت محصولاتشان را کمتر از قیمت واقعی عرضه کردند، می‌داد که متاسفانه تاکنون آن را پرداخت نکرده است.

وی در عین حال یادآور شد: مسئولان شورای رقابت در جلساتی که با مقامات وزارت صنعت معدن و تجارت و خودروسازان پیش از نهایی شدن فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو داشتند، وعده دادند 10 تا 12 درصد قیمت‌ها افزایش یابد اما براساس فرمول جدید، نه تنها قیمت خودرو افزایش نمی‌یابد بلکه قیمت‌های فعلی آنها از قیمت‌های جدید بیشتر و بعضا اختلاف چند میلیونی دارند.

دبیر انجمن خودروسازان، ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو را "اشتباه" خواند و گفت: این شورا فقط باید دستورالعمل بدهد؛ نه اینکه در کنار تعیین فرمول، قیمت خودرو را هم تعیین کند.

به گفته نعمت‌بخش، مگر می‌شود استانداردهای اجباری که دولت با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست برای خودروسازان گذاشته است، را برای مصرف کنندگان، آپشن اختیاری درنظر گرفت و به مشتریان، مثلا خودرو یورو 2 به جای یورو 4 تحویل داد!
 

elya 29

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2014
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
12
سن
50
تویوتا روکاس سال 2013

2013 Toyota Rukus AZE151R Build 2




1390842909.jpg






2013 Toyota Rukus AZE151R Build 2
اطلاعات کلی خودرو



قیمت

30.990 یورو

بدنه ماشین

station wagon

تعداد در

5

تعداد صندلی

5

حجم موتور

2362 سی سی

حجم باک

55 لیتر

کیسه هوا

کیسه هوای جلو(داشبرد+فرمان) ، کیسه هوا پرده ای(جانبی)

دنده

4 دنده اتوماتیک

شتاب 0 تا 100کیلومتر بر حسب ثانیه

10 ثانیه

حداکثر سرعت

185 کیلومتر/ساعت

تاریخ تولید عرضه

2013

تاریخ پایان عرضه

نامشخص

اطلاعات موتور



ضریب تراکم

9.8

تعداد سیلندر

4

حجم موتور

2.4 لیتر

نوع موتور

پیستونی

قدرت

123 کیلو وات

قدرت به دور در دقیقه

6000

گشتاور

224 نیوتون بر متر

گشتاور از دور در دقیقه

3000

گشتاور به دور در دقیقه

4000

تعداد سوپاپ در هر سیلندر

4

اطلاعات سوخت



نوع سوخت

بنزین

ظرفیت باک

55 لیتر

مصرف سوخت ترکیبی

8.8 لیتر/100کیلومتر

سیستم سوخت

تزریق چند نقطه ای

تولید ترکیبی CO2

208 گرم/کیلومتر

اطلاعات چرخ ها



اندازه جرخ جلو

16*6.5 سانتی متر

توضیحات چرخ جلو

205/55 R16

اندازه چرخ عقب

16*6.5 سانتی متر

توضیحات چرخ عقب

205/55 R16

اطلاعات اندازه و وزن



جرم ناخالص خودرو

1855 کیلوگرم

جرم خالص خودرو

1395 کیلوگرم

ظرفیت ترابری خودرو

435 کیلوگرم

طول

4260 میلی متر

عرض جلو

1525 میلی متر

عرض عقب

1520 میلی متر

عرض کامل

1760 میلی متر

فاصله بین محور عقب و محور جلو

2600 میلی متر

ویژگی های بدنه خارجی و داخلی



ویژگی آیینه های جانبی

ضد تابش دستی

کیت بدنه

1377516129.gif


سیستم گرم شونده آیینه های جانبی

1377516129.gif


سیستم حافظه آیینه های جانبی

1377516129.gif


ویژگی رنگ

متالیک

پنجره سقفی

1377516129.gif


اطلاعات امنیتی و آسایشی



نوع ترمز

ABS

کیسه هوای راننده و سرنشین

1377516233.gif


کیسه هوای سر

1377516233.gif


کیسه هوای جانبی

1377516233.gif


هشدار برخورد به جلو

1377516129.gif


سنسور نقطه کور

1377516129.gif


کمکیار ترمز

1377516233.gif


صفحه نمایش ترمز اظطراری

1377516129.gif


کلید ریموت

1377516233.gif


کنترل کردن ترمز برای اجتناب تصادف

1377516129.gif


کنترل پارک کردن جلو

1377516129.gif


کنترل پارک کردن عقب

1377516129.gif


سیستم ضد سرقت موتور

1377516233.gif








فیلم
1403593532.jpg



منبع " http://wiki.5040.ir/fa/content/article/1828.html
 

mr_khodaei2011

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2011
نوشته‌ها
416
لایک‌ها
180
شورای رقابت و این چیزا همش واسه گرم کردن سرم مردم هست . قیمت ماشین را هر جور بخان میدن و همش هم گرونتر
 

gheysar.

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,975
لایک‌ها
4,507
محل سکونت
Ambushed area
قیمت‌ها به شرح زیر است:

خودرو (ایران خودرو)

قیمت (تومان)

پژو 405 اس ال ایکس

30 میلیون و 300 هزار

پژو 405 دوگانه‌سوز

30 میلیون و 117 هزار

پژو 206 تیپ 5

34 میلیون و 114 هزار

پژو 206 صندوق‌دار

34 میلیون و 649 هزار

رانا

32 میلیون و31 هزار

پژو پارس جدید

34 میلیون و 888 هزار

پژو پارس دوگانه‌سوز

36 میلیون و 70 هزار

پژو پارس تی‌یو5

36 میلیون و 70 هزار

سمند ال ایکس ای اف7 دوگانه‌سوز

31 میلیون و 771 هزار

سمن ال ایکس ای اف 7 بنزینی

29 میلیون و 513 هزار تومان

سمند سورن

33 میلیون و126 هزار

سمند بهینه ای ام اس

27 میلیون و 59 هزار




خودرو (سایپا)

قیمت ( تومان)

سایپا 131اس ال

19 میلیون و 595 هزار

سایپا 131 اس ایکس

20 میلیون و 122 هزار

سایپا 132 اس ال

19 میلیون و685 هزار

سایپا 132 ایس ایکس

20 میلیون و208 هزار

سایپا 111 اس ال

19 میلیون و918 هزار

سایپا 111 اس ایکس

20 میلیون و443 هزار

سایپا 141 اس ال

18 میلیون و791 هزار

سایپا 141 اس ایکس

19 میلیون و 316 هزار

تیبا ایکس

24 میلیون و183 هزار

لینک کامل خبر
http://www.yjc.ir/fa/news/4898565/ق...رو-اعلام-شدشیوا-قیمت‌ها-در-بازار-کاهش-می‌یابد
پ.ن:روحانی مووووووچکرم



Sent from my C5303 using Tapatalk
 

silva14

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2011
نوشته‌ها
1,192
لایک‌ها
454
محل سکونت
earth
قیمت تمام شده پراید بدون پرداخت عوارض 11 میلیون تومان
پس از انتشار خبر افزایش قیمت خودرو، واکنش های اعتراضی بسیاری از سوی خریداران به شورای رقابت و خودروسازان صورت گرفته است.

رشد قیمت خودرو شرایطی را فراهم کرده تا بازهم بحث قدیمی آنالیز قیمت خودرو مطرخ شود. چندی پیش یکی از کارشناسان قیمت تمام شده پراید را تنها 3 میلیون و 700 هزار تومان برآورد کرده بود. گفته های او با واکنش جدی سایپا مواجه شد و حتی این خودروسازی اعلام کرد از نویسنده مطلب شکایت رسمی می کند. در حال حاضر تنها « آنالیزی که از قیمت خودرو وجود دارد به آمارهایی مربوط است که از سوی خودروسازان ارائه می شود. براین اساس قیمت خودروها حداقل در سال 92 به صورت مشخصی تابعی از واردات بوده است. به همین جهت خودروسازان ادعا می کنند با توجه به افزایش هزینه های واردات چاره ای به غیر از افزایش قیمت ها ندارند.

لینک خبر
 

rockefeller

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
1,344
لایک‌ها
462
محل سکونت
تهران
همون 3 تومن هم نمی ارزه
راست میگن واردات خودرو رو آزاد کنن ( یعنی درصد وارداتش رو معقول کنن )
اونوقت پراید رو 1 تومن بدن با نون اضافه هم مردم نمیخرن...
 

gheysar.

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,975
لایک‌ها
4,507
محل سکونت
Ambushed area
با توجه به ارزش پول ملی کشورمون پراید 111 همون 11 تومن می ارزد.یعنی 3500 دلار نه 7000 دلار که قیمت یک ام وی ام شاسی بلند در چینه.یا یک بنز مدل 2000 در خارج از ایران.
 

php-pro.ir

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2014
نوشته‌ها
417
لایک‌ها
84
محل سکونت
www.SariYab.ir
سلام.
کلا ماشنای کره ای رو دوست دارم.هم شیکن هم کارامد
من خودم انقده جنسیس کوپه دوست دارم که نگو!
اما پولشون دارم بخرم :(
اما انشاالله که میخرم بالاخره ;)

دوستان عکس یا مطلبی دارید قرار بدید همه استفاده کنند.

اولین عکسو خودم میذارم.
هینودا جنسیس 2015 عجب ابهتی داره!
Hyundai-Genesis_2015_photo_04.jpg
http://www.porshetab.ir
 

ebiblog

Registered User
تاریخ عضویت
5 می 2013
نوشته‌ها
387
لایک‌ها
6
محل سکونت
Virtual world
دیروز رفتم نمایندگی یه تیبا دو دیدم از نردیک واقعا خوشگله و از ریخت بدترکیب تیبای عادی واقعا بهتره اینم عکساش(البته خانم فروشنده می گفت نمایندگی فعلا این رو واسه نمایش آورده)
 

فایل های ضمیمه

  • 1.jpg
    1.jpg
    62 KB · نمایش ها: 21
  • 2.jpg
    2.jpg
    66.9 KB · نمایش ها: 20
  • 3.jpg
    3.jpg
    57.7 KB · نمایش ها: 17

hatami201

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2014
نوشته‌ها
167
لایک‌ها
43
سن
45
محل سکونت
ایلام
محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان: نرخ های اعلام شده باز هم کفایت هزینه خودروسازان را نمی کند و تنها نکته ای مثبتی که در قیمت های جدید خودرو می توان دید همین افزایش قیمت هاست.

قیمت نهایی خودرو بالاخره پس از کشمکش های فراوان بین شورای رقابت و خودروسازان اعلام شد. بر اساس تصمیمی که شورای رقابت با توافق خودروسازان در هفته گذشته گرفته ؛ قیمت ها به طور متوسط 5.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این در حالی است که قیمت های جدید نه تنها از نرخ سال گذشته پایین تر نیستند، بلکه نسبت به نرخ های اعلام شده توسط این شورا در سوم خرداد ماه نیز افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. البته این قیمت ها در صورتی اعمال می شود که خودروسازان پنج شرط شورای رقابت را رعایت کرده باشند و این قیمت ها تا یک سال بدون تغییر است.
این دومین بار در سال جاری است که شورای رقابت قیمت خودروها را اعلام می کند. بار نخست اعلام قیمت جدید خودروها، صدای خودروسازان را به دلیل عدم انطباق قیمت ها با هزینه های تولید آنها به صورت گسترده ای درآورد و همین اعتراض ها پای وزارت، صنعت، معدن و تجارت را به میان کشید تا برای تجدید نظر دوباره شورای رقابت کدخدا منشی کند.
حال خودروسازان آرام شده اند و این بار صدای مردم است که بلند شده است، با این تفاوت که دیگر خبری از حمایت سازمان یا وزارت خانه ای خاصی نیست. مردم تا همین دو سال پیش و قبل از رشد شدید قیمت خودروها نیز معتقد به گرانی خودروهای داخلی بودند و پراید هفت میلیونی و پژوی 14 میلیونی نبودند و وقتی هم که قیمت‌ها دو سه برابر شدند، نه تنها اعتراض مردم بیشتر شد؛ بلکه بسیاری حتی قدرت خرید خود را در بازار خودرو از دست دادند. از همین رو مردم بسیار امیدوار بودند که شورای رقابت بتواند قیمت خودرو را تثبیت و حتی ارزان کند، اما دست آخر بازی باز هم به نفع خودروسازان تمام شد و آنها توانستند با گرفتن مجوز افزایش قیمت حدود شش درصدی، به نصف آنچه می‌خواستند، برسند.
با این حال رئیس شورای رقابت اعلام کرده که شورا اعتقاد دارد بسیاری از هزینه هایی که در خودروسازی می شود، واقعی نیست از این رو قیمت گذاری جدید بر اساس قیمت تمام شده خودروها نبوده است.
ساسان قربانی، عضو انجمن قطعه سازان در خصوص قیمت تمام شده خودرو در ایران به خبر آنلاین گفت:« قیمت تمام شده خودرو نه تنها در مورد خودروهای ایرانی بلکه اصولا در کل دنیا تقریبا به یک شکل است. خودرو اصولا از 2 بخش تشکیل می شود. یک بخش آن هزینه های قطعه سازی است و بخش دیگر هزینه های است که در خود خودرو سازی انجام می شود. هزینه های که در بخش قطعه سازی انجام می شود شامل 75 تا 85 درصد است،که البته قاعدتا به نسبت خودرو ها و شرکت های مختلف با همدیگر متفاوت است. بخش دیگر که بین 15 تا 25 درصد را به خود اختصاص می دهد، بخش خودرو سازی ها است. بعضی از خودروسازی ها در خطوط تولیدی شان یکسری کارها را انجام می دهند که این نسبت را بین 20 تا 80 درصد متغییر می کنند. درصد های که عنوان می کنم ارزشی است که یک خودرو دارد که حدود 80 درصد از این ارزش متعلق به قطعه سازی است و 20 درصد آن مربوط به خود خودرسازها است.»
وی افزود:« اما درمورد قیمت تمام شده خودروها، قیمت تمام شده یک تولید صنعتی، یک قطعه و یا محصول صنعتی بخش قابل توجهی از آن به مواد اولیه بستگی دارد و این نسبت مواد اولیه گاهی اوقات 40 درصد است و گاهی اوقات به 90 درصد هم می رسد. دومین مسئله ای که باید در تولید در نظر داشته باشیم، قیمت دستمزد پرسنل و نیروی انسانی است.
سومین مسئله در قیمت تمام شده، هزینه های سربار است که شامل برق، آب، گاز، اصطحکاک ساختمان و موارد دیگر است و بخشی دیگر از این قیمت های تمام شده شامل تجهیزات، ماشین آلات، قالب ها، ابزار آلات به اضافه سود مورد انتظار است.»
قربانی در ادامه بیان کرد:«خودروسازان اصولا 2 یا 3 کار انجام می دهند. یکی از این کارها فلزکاری بدنه است و دیگری مونتاژ است و در آخر هم کار رنگ را انجام می دهند. این 3 کار که البته بایداین موضوع را در محاسبه آن در نظر داشت که هر خودرو با خودروی دیگر متفاوت است تقریبا 20 درصد را تشکیل می دهد.»
عضو انجمن قطعه سازان درمورد سود واقعی که شرکت های خودروسازی در ایران گفت:« این سود مورد انتظار در شرکت های مختلف با همدیگر متفاوت است. بعضی از شرکت ها ممکن است 15 درصد سود بگیرند بعضی دیگر ممکن است 10 درصد سود بگیرند. اما در این مقوله و در صنعت خودرو معمولا در دنیا رسم است که عدد بسیار کوچکی بیش از تورم را سود در نظر می گیرند. مثلا می گویند تورم این کشور 2 درصد است و سود را 20 یا 30 درصد بیشتر از نرخ تورم محاسبه می کنند و این عدد را به عنوان سود در نظر می گیرند و در مجموع همه این موارد به عنوان قیمت تمام شده یک خودرو حساب می شود.»
وی افزود:«درمورد سود شرکت های خودرو سازی ایران خبر ندارم. اما براساس اطلاعاتی که شرکت های خودروسازی منتشر کرده اند و این قیمت ها را رسانه ای کرده اند به عنوان یک صنعتگر باید عنوان کنم که شرکت های خودروسازی با قیمت های که در حال حاضر در نظر گرفته شده است زیان و ضرر می کنند. در واقع به ازای تولید یک خودرو هر روز زیان بیشتری هم می دهند.»
همچنین محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص نرخ های جدید اعلام شده به خبر آنلاین گفت: « نرخ های اعلام شده باز هم کفایت هزینه خودروسازان را نمی کند و تنها نکته ای مثبتی که در قیمت های جدید خودرو می توان دید همین افزایش قیمت هاست که در تحرک بازار خودروهای داخلی و تشویق مشتریان برای خرید تاثیر خواهد گذاشت.»
نجفی منش در ادامه افزود:« بالاخره نرخ های جدید بعد از کش و قوس های فراوان بین شورای رقابت و خودروسازان اعلام شد. اما هنوز هم می گویم با دخالت دولت در تعیین نرخ خودرو موافق نیستم. اقتصاد آزاد می تواند بر طرف کننده تمام مشکلات به وجود آمده در این صنعت باشد.»
عضو هیات مدیره قطعه سازان درمورد واردات احتمالی خودرو به داخل کشور و تاثیر آن بر صنعت خودروسازی گفت: « واردات در قیمت خودرو تاثیر چندانی نخواهد داشت و تا حدی هم می‌تواند موجب گران‌تر شدن خودرو شود. ولی هر سیاستی که باعث کاهش هزینه تولیدکنندگان شود محصولات را رقابتی خواهد کرد.»
با همه این تفاسیر خودرو صنعتی اشتغال زا است که اگر روند تولید آن کند شود، افراد زیادی بیکار خواهند شد. داود میرخانی رشتی آمار اشتغال زایی خودرو را 840 هزار نفر اعلام کرده است و گفته است که ایران خودرو 54 هزار نفر، سایپا 48 هزار نفر، بخش خصوصی 20 هزار نفر در قطعه‌سازی 265 هزار نفر و به اضافه بقیه مشاغل در مجموع 385 هزار نفر از این طریق مشغول به کار هستند؛ در بخش تولید مواد اولیه و واسط برای تولید خودرو 380 هزار نفر، خدمات مرتبط با تولید 56 هزار نفر، لجستیک 23 هزار نفر مشغول به کار هستند که مجموعاً 840 هزار نفر در این حوزه اشتغال دارند.

“ واکنش خودروسازان به قیمت های جدید: این قیمت ها کفاف هزینه های تولید را نمی دهد، بازهم باید گران شود
 

vahidrk

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 جولای 2005
نوشته‌ها
3,513
لایک‌ها
561
سن
38
محل سکونت
Home
درحالی که بسیاری معتقدند تعرفه‌های فعلی عامل ایجاد فضای انحصاری در بازار خودرو و در نتیجه تنبلی خودروسازان داخلی شده، مدیرعامل سایپا می گوید که مشکلی با آزاد سازی واردات خودرو ندارد زیرا هیچ خودروی خارجی قابلیت رقابت با محصولات ایکس 100 ( پراید ) و تیبا را ندارد، به شرط آنکه فضای کسب و کار کشور نیز از حالت بیمارگونه خارج شود .

سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه این شرکت ارزان ترین خودروی فعلی بازار دنیا را می‌سازد، گفت: ما با آزادسازی واردات خودرو مخالفتی نداریم به شرط آنکه دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نکند و این مسئولیت را به خودروساز بسپارد.

او با انتقاد از تسهیلات بانکی موجود با بهره بالا گفت: در حال حاضر بانک ها تسهیلات با بهره 28 تا 30 درصدی به ما می دهند که بخش بزرگی از قیمت تمام شده خودرو را تشکیل می‌دهد و با سیاستهای تولید مدارانه دولت کاملاً مغایر است.

مدیر عامل سایپا در بیان دلایل افزایش قیمت خودرو و اینکه گفته می شود خودروسازان با کاهش عرضه به دنبال افزایش قیمت خودرو بودند، گفت: در دو ماه نخست امسال بعضی خودروهای تولیدی ما به دلایل مختلف شماره گذاری نشد و همین امر سبب عدم ورود محصولات به بازار شد که برخی بدون اطلاع از این موضوع عنوان می کردند که خودروسازان به صورت عمدی عرضه محصولاتشان را متوقف کرده‌اند.

او با اشاره به برخی تعابیر به کار رفته برای خودرو پراید گفت: به طور مثال اظهار نظرهای غیر مسئولانه سبب ممانعت برخی کشورها از دریافت محموله‌های صادراتی پراید شد، زیرا ییان این موضوع سبب بدبین شدن رسانه ها و محافل تصمیم گیری آن کشورها نسبت به محصول ایرانی شد. حال سوال اینجاست که آیا خودروهای خارجی هم در کشور خود چنین شرایطی دارند و زیر سنگین ترین انتقادها قرار دارند؟! این در حالی است که خودروهای تیبا و پراید دارای مشتریان زیادی در بعضی کشورهای همسایه هستند.

مدنی در پایان با اشاره به تولید محصول جدید شرکت کیا (سراتو جدید) در سایپا گفت: همکاری با سایر خودروسازان خارجی نیز در حال اجراست و به زودی شاهد تولید محصولات روز دنیا در سایپا خواهیم بود .

http://khabaronline.ir/detail/365213/Economy/industry
 
بالا