برگزیده های پرشین تولز

آشنایی با جراحی های چشم و پرسش و پاسخ

mashtiii

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 آپریل 2013
نوشته‌ها
62
لایک‌ها
1
نکات مهم قبل از جراحی لیزر

جراحی های اصلاع عیوب انکساری چشم بوسیله لیزر (لیزیک، لازک، PRK و اسمایل) اکنون در جهان محبوب ترین جراحی بین همه جراحی های بدن هستند و نرخ رضایت مشتریان بسیار بالا است. ولی سوالات بسیاری درباره انتخاب شیوه مناسب، انتخاب پزشک و اطلاعات مربوطه وجود دارد که مرتب پرسیده میشوند و تصمیم گرفتم در این پست اطلاعات کامل را یکجا قرار دهم تا همیشه بتوانم به آن لینک بدهم. تمام مطلب نوشته خود من است. مطالعه این مطلب حدود 10 تا 15 دقیقه طول می کشد که توصیه می کنم با دقت مطالعه کنید چون 15 دقیقه وقت گذاشتن برای مطالعه قبل از سپردن چشمانتان به تیغ یا لیزر جراحان حتما ارزشش را دارد.

من در این پست به شما توصیه هایی می کنم که در صورت رعایت میتوانید احتمال بروز عوارض جانبی و مشکلات اساسی چشمی را حداقل کنید.

چه افرادی میتوانند جراحی لیزر کنند؟ اگر شماره چشم شما در دو-سه سال گذشته نسبتا ثابت بوده است میتوانید عمل لیزر کنید. بطور متوسط بیشتر از 95 درصد افراد بعد از 23 سالگی شماره چشم ثابت دارند مگر اینکه مشکل یا بیماری خاصی در چشمشان وجود داشته باشد.

لیزر قادر به تصحیح چه شماره هایی است؟ در صورتی که شماره چشم شما کمتر از 10- یا 8+ با آستیگامیستم کمتر از 6 باشد احتمالا اصلاع این عیوب بوسیله لیزر ممکن است. البته عبارت بالا بصورت کلی صحیح است ولی میزان دقیق بستگی به ضخامت قرنیه شما دارد که قبل از عمل اندازه گیری میشود. افرادی که قرنیه نازک دارند تصحیح کمتری برایشان ممکن است و شاید بهتر باشد شیوه متفاوتی برای عمل در نظر گرفته شود.

در صورتی که لیزر قادر به تصحیح شماره چشم نباشد آیا راه حل دیگری وجود دارد؟ بله. میتوان یک لنز داخلی (ICL) در چشم قرار داد که عیب چشم را رفع کند. نتیجه عمل مشابه لیزر خواهد بود. در بعضی از افراد میشود لنز چشم خود فرد را با یک لنز جدید تعویض کرد.

آیا شماره چشم بعد از عمل لیزر برمیگردد؟ چشم یک اندام همیشه در حال تغییر است و لیزر جلوی تغییرات آینده چشم را نمی گیرد. بطور متوسط چشم افرادی که نزدیک بین هستند به سمت نزدیک بینی و چشم افرادی که دوربین هستند به سمت دوربینی به آهستگی در تمام عمر حرکت خواهد کرد. معمولا با عمل لیزر مناسب میتوان حدود 15 تا 20 سال از عینک بی نیاز شد و بعد از آن هم شماره عینک مورد نیاز بسیار پایین است و البته امکان عمل دوباره در آن زمان نیز وجود دارد تا برای 15 تا 20 سال دیگر از عینک بی نیاز شوید.

عمل لیزر چه خطراتی دارد؟ عمل لیزر یکی از کم خطرترین جراحی های دنیاست ولی همانند هر جراحی دیگر خطراتی وجود دارد. خطرات به دو دسته تقسیم می شوند:
1. عوارض جانبی بعد از عمل: مهمترین عارضه جانبی بعد از عمل خشکی چشم است که در اکثر بیماران رخ می دهد و معمولا بعد از چندین ماه برای بیشتر از 95 درصد افراد برطرف میشود. بعضی از افراد خشکی چشم طولانی مدت پیدا می کنند که برای آن نیز درمان های مختلفی وجود دارد.
2. خطرات جدی: خطرات جدی معمولا به دلیل سهل انگاری پزشک رخ می دهند که معمولا یا به دلیل عمل بر روی بیماری است جزو اقلیتی است که جراحی لیزر برای وی مناسب نیست و یا اشتباهات پزشک در حین عمل.

آیا عمل لیزر باعث کوری میشود؟ احتمال کور شدن بوسیله عمل لیزر حدود 1 در 5 میلیون است. احتمال اینکه شهاب سنگ از آسمان بر سر شما بیفتند 1 در 700 هزار است. احتمال کوری در لیزر بسیار بسیار پایین است.

دید 10/10 چیست؟ دید 10/10 یعنی در فاصله 10 فوت دید شما همانند دید یک فرد معمولی در فاصله 10 فوت است. دید 10/20 یعنی دید شما در فاصله 10 فوت معادل دید یک فرد معمولی در فاصله 20 فوت است (دید شما نصف دید یک فرد معمولی است). دید 10/5 یعنی دید شما در فاصله 10 فوت معادل دید یک فرد معمولی در فاصله 5 فوت است (دید شما دو برابر دید یک فرد معمولی است). هدف عمل معمولا رساندن دید شما به 10/10 یا بهتر است. دید 20/20 یا 6/6 معادل همان 10/10 است مهم فقط نسبت شماره هاست.

در چه صورت یک عمل لیزر موفقیت آمیز است؟ متاسفانه بعضی پزشکان موفقیت یک عمل لیزر را بر اساس دید نهایی قضاوت می کنند و میگویند دید 10/15 یا بهتر یعنی عمل موفق. ولی بصورت علمی یک عمل لیزر وقتی موفق است که دید بعد از عمل فرد بدون تصحیح، مساوی یا بهتر از دید با تصحیح فرد قبل از عمل باشد. یعنی اگر شما قبل از عمل با بهترین عینک خود دید 10/10 داشتید و حالا بعد از عمل بدون عینک دید شما 10/15 است، عمل شما موفقیت آمیز نبوده است. ولی اگر با بهترین عینک دید شما 10/20 بوده است و حالا بعد از عمل دیدتان 10/15 شده است، عمل شما موفقیت آمیز است.

لیزر برای چه شماره هایی بهتر جواب میدهد؟ لیزر برای افراد نزدیک بین در محدوده شماره های 0 تا 6- با آستیگماتیسم کمتر از 2 بهتر جواب میدهد. در صورتی که شماره چشم شما در این محدوده است باید انتظار و توقع نتیجه عالی داشته باشید. در سایر محدوده ها هم نتیجه بسیار مطلوب است.

در عمل های لیزر منظور از پروفایل چیست؟ منظور اطلاعاتی است که به دستگاه لیزر داده میشود تا بر روی چشم شما اعمال شود. پروفایل ها بوسیله نرم افزار محاسبه می شوند و حاوی اطلاعات بسیار مهم هستند. بصورت کلی چهار نوع پروفایل وجود دارد:
1. پروفایل ساده: این پروفایل فقط اطلاعات شماره چشم شما را دارد. هنوز خیلی از پزشکان از این پروفایل ها استفاده میکنند. باید از این پروفایل ها اجتناب شود زیرا باعث میشود کیفیت دید شما کاهش پیدا کند.
2. wavefront-optimised: این پروفایل برای اکثر افراد مناسب است که با اندازه گیری نحوه حرکت نور در چشم شما پروفایل را بهینه می کند تا عمل لیزر باعث بوجود آمدن ضعف های جدید در دید شما نشود.
3. wavefront-guided: این پروفایل برای بعضی افراد مناسب است که با اندازه گیری حرکت نور در چشم مشکلات قبلی (مادرزاد یا از عمل های قبل) را اندازه گیری می کند و سعی در تصحیح آن می کند.
4. topography-guided: این پروفایل سطح قرنیه را اندازه گیری می کند و سعی می کند سطح قرنیه صاف شود. برای افرادی که اشکالات سطح قرنیه آنها بصورت کلی زیاد است مناسب است.

نکات مهم درباره انتخاب پزشک جراح

مهمترین تصمیم شما برای عمل انتخاب جراح مناسب است. متاسفانه امکان معرفی جراحان وجود ندارد ولی اگر به نکات زیر توجه کنید ریسک مربوط به انتخاب پزشک نامناسب را حداقل میکنید.

1. حتما برای مشاوره ابتدایی نزد 3 پزشک مختلف بروید. هر چقدر پزشک شما معروف یا مجرب باشد شما با این کار مطمئن میشوید عمل لیزر برای چشم شما مناسب است و میتوانید شیوه ها و گفته های پزشکان با هم را مقایسه کنید. اگر هر سه پزشک به شما توصیه های یکسان کردند میتوانید نسبتا مطمئن باشید توصیه صحیح همان است. دقت کنید کدام پشت اسکن های بیشتری انجام میدهد و هنگام پاسخگویی به شما صبورتر و باحوصله تر است.

2. از پزشک جراح بخواهید نرخ موفقیت عمل های قبلی اش را به شما بدهد. در صورتی که جراح حاضر به این کار نشد با این جراح عمل نکنید. دقت کنید نرخ موفقیت باید مربوط به خود جراح باشد و نرخ های کلی بیمارستان مهم نیستند. حتما دقت کنید نرخ هایی که تحویل داده میشود به تفکیک شماره باشد. تصحیح شماره های پایین بسیار ساده تر از شماره های بالاست و شما میخواهید مطمئن شوید پزشک شما در تصحیح شماره چشم شما تخصص کافی دارد و تجربه موفقیت آمیز داشته است. درصد موفقیت های زیر را بصورت حداقل نگاه کنید و مطمئن باشید پزشک شما حداقل مساوی یا بهتر است:

برای چشم های نزدیک بین:
شماره 0 تا 2- : بیشتر از 95 درصد 10/10 یا بهتر
شماره 2- تا 4-: بیشتر از 90 درصد 10/10 یا بهتر
شماره 4- تا 6-: بیشتر از 90 درصد 10/10 یا بهتر
شماره 6- تا 8-: بیشتر از 85 درصد 10/10 یا بهتر
شماره 8- تا 10-: بیشتر از 80 درصد 10/10 یا بهتر

برای چشم های دوربین:
شماره 0 تا 6+: بیشتر از 90 درصد 10/10 یا بهتر

3. از جراح بپرسید چقدر تجربه عمل های لیزر را دارد و چند روز در هفته یا ماه عمل می کند. بعضی از جراحان فقط 2 یا 3 روز در ماه عمل لیزر می کنند و بقیه ماه را مشغول کارهای دیگر یا عمل های دیگر مانند آب مروارید هستند یا مشغول تدریس هستند یا مسئولیت های دیگر دارند. شما حتما دنبال جراحی باشید که 15 روز یا بیشتر در ماه عمل های لیزر انجام میدهد و اکثر کارش همین است.

4. بعضی مواقع بهبودی بیمار بعد از عمل لیزر قابل پیشبینی نیست و نیاز میشود بیمار دوباره عمل تصحیحی داشته باشند. بصورت طبیعی این نرخ حدود 5 تا 10 درصد است. از جراح بپرسید نرخ عمل های تصحیحی اش چقدر است. در صورتی که بیشتر از 5 تا 10 درصد باشد نشان میدهد احتمالا جراح تصحیمات صحیحی درباره عمل بیماران نمی گیرد.

5. از جراح بپرسید بعد از عمل در صورت نیاز به عمل تصحیح یا سایر خدمات آیا هزینه ها در هزینه عمل در نظر گرفته شده است یا انتظار میرود شما دوباره هزینه کنید؟ جراحان مطرح همیشه هزینه های Aftercare عمل را در هزینه ابتدایی حساب می کنند.

سوالاتی که باید حتما قبل از عمل از جراح بپرسید

متاسفانه خیلی از پزشکان تا وقتی شما سوالی نپرسید اطلاعاتی به شما نمی دهند که نشانه خوبی نیست. در زیر لیست سوالانی که شما باید درباره عملتان از جراح بپرسید اشاره شده است. پرسیدن این سوالات باعث میشود جراح بداند شما آگاهانه قصد جراحی کردن دارید و در صورتی که جراح حاضر به پاسخگویی به این سوالات نشد، شما با این جراح عمل نکنید. پرسیدن این سوالات بعد از انجام اسکن های مربوطه است.

1. از جراح بپرسید ماکسیمم سایز مردمک چشمتان را به شما بگوید و توضیح دهد سایز optical zone ای که روی چشم شما قرار است اعمال شود چقدر است. optical zone به معنی محلی است که لیزر روی آن نمره چشم شما را اصلاح می کند. لیزر در حین عمل یک دیسک در قرنیه شما برداشت میکند که معادل شماره عینک شماست. سایز اپتیکال زون منظور قطر این دیسک است. سایز مردمک چشم شما و اپتیکال زون اعمالی توسط لیزر نباید اختلاف فاحشی داشته باشد در غیر این صورت شما دچار مشکلات دید در شب یا دو بینی می شوید. معمولا نباید سایز مردمک چشم شما بیشتر از نیم میلی متر بیشتر از اوپتیکال زون باشد. اگر مردمک شما کوچکتر از 6.5 میلیمتر باشد، بهتر است اوپتیکال زون هم 6.5 یا 7 میلیمتر باشد. اگر بطور مثال مردمک چشم شما 6.5 یا 7 میلیمتر بود و پزشک قصد داشت اپتیکال زون 5 یا 5.5 میلیمتری استفاده کند حاضر به عمل نشوید.

2. از جراح بپرسید آیا تصحیحات صورت گرفته spherical است یا aspherical. تصحیحات spherical قدیمی هستند که باعث میشود مرکز دید شما خوب ولی اطراف اندکی کشیدگی داشته باشند. هر چقدر شماره چشم شما بیشتر باشد این تاثیر محسوس تر میشود. هر چقدر سایز اپتیکال زون کمتر باشد این تاثیر محسوس تر میشود. تصحیحات aspherical تا حد زیادی از این اثر جلوگیری می کنند.

3. نوع پروفایل را که در بالا توضیح داده شد از پزشک بپرسید. اگر پروفایل معمولی بود حاضر به عمل نشوید. اگر هر کدام از سه مورد دیگر بود از پزشک بپرسید چرا این مورد انتخاب شده و از پزشک بخواید به شما توضیح دهد.

4. از پزشک بپرسید هدف نهایی بعد از عمل چه نسخه ای است. اگر شما نزدیک بین هستید و کمتر از 35 سال سن دارید معمولا هدف عمل رساندن شماره چشم شما به 0.50+ است. اگر شما دوربین هستید و کمتر از 35 سال سن دارید معمولا هدف رساندن شماره چشم شما به 0.50- است. بعضی پزشکان فقط شماره ها را صفر می کنند بدون توجه به اینکه اندکی شماره در جهت مخالف شماره طبیعی شما کمک می کند که چندین سال طولانی تر از عینک بی نیاز باشید.

لیزیک، لازک، اسمایل یا PRK ؟

در لازک و PRK لایه بافت پوششی یا اپیتلیوم قرنیه بوسیله لیزر یا الکل برداشته میشود و با لیزر اگزایمر (نوعی لیزر ماورای بنفش) سطح قرنیه تراش داده میشود و پروفایل مد نظر اعمال میشود. بعد از آن یک لنز پانسمانی بر روی چشم قرار داده میشود تا لایه اپیتلیوم دوباره ساخته شود. معمولا چند هفته طول میکشد تا اپیتلیوم ترمیم کامل شود و دید شما به 100 درصد برسد و چندین روز درد اندک ولی محسوس وجود دارد. حساسیت فرد نسبت به نور آفتاب بعد از عمل در لازک و PRK بیشتر از بقیه عمل هاست.
در لیزیک یک لایه از سطح قرنیه بریده میشود و بعد از آن با لیزر اگزایمر سطح قرنیه تراش داده میشود و پروفایل مد نظر شما اعمال میشود. در قدیم برش لایه قرنیه توسط یک تیغه به نام مایکروکراتوم بریده میشد و امروزه توسط یک لیزر فمتوسکند (مادون قرمز) ایجاد میشود که به آن فمتولیزیک می گویند. معمولا دقیقا بعد از عمل تا نهایتا 24 ساعت بعد دید فرد 100 درصد میشود و میزان درد بسیار کم است.
در اسمایل (ReLex SMILE) کل عمل توسط لیزر فمتوسنکند انجام میشود و به جای برش یک لایه از سطح قرنیه، یک دیسک بر اساس پروفایل مد نظر در مرکز قرنیه برش داده میشود و این دیسک توسط یک سوراخ دو تا چهار میلیمتری توسط جراح خارج میشود. سرعت بهبودی از نظر درد و ناراحتی سریع تر از لیزیک است، میزان خشکی چشم هم کمتر است و دید فرد در 24 ساعت حدود 80 درصد کامل میشود و 20 درصد نهایی حدود یک هفته طول میکشد.

انتخاب عمل نسبتا ساده است. اگر شماره چشم شما پایین است لیزیک برای شما بهترین انتخاب است زیرا ساده تر از لازک است و بهبود سریع تر است. تنها استثنا زمانی است که اندازه مردمک چشم شما بیشتر از 7 میلیمتر است زیرا اپتیکال زون بیشتر از 6.5 معمولا با لیزیک ممکن نیست ولی با لازک یا PRK ممکن است. اگر ضحامت قرنیه شما پایین است بهتر است لازک یا PRK عمل کنید زیرا قرنیه را ضخیم تر باقی می گذارد.
اسمایل از عمل های دیگر بهتر است ولی در ایران خیلی محدود انجام میشود و نیاز به دستگاه Carl Zeiss Visumax دارد که نه تنها دستگاه گران قیمتی است بلکه برای هر عمل هم باید مبلغی به عنوان هزینه license به Carl Zeiss پرداخت شود که این عمل را پرهزینه تر از لیزیک یا لازک میکند. در صورتی که شماره چشم شما بین 1- و 13- است اسمایل عمل مناسب تر است.

هزینه عمل

هر ارزانی بی دلیل نیست. عمل لیزر یک عمل اختیاری و کاملا غیرضروری است و عملی نیست که شما بخواید در آن به صرفه جویی فکر کنید. در صورتی که هزینه عمل برایتان سنگین است حاضر به عمل نزد جراحان ارزان قیمت تر نشوید زیرا نتیجه ممکن است نامناسب باشد و تصحیح بینایی که بر اثر عمل نامناسب ضعیف شده باشد احتمالا بسیار بیشتر هم هزینه خواهد داشت. بهتر است صبر کنید تا توانایی پرداخت هزینه بیشتر برای عمل مناسب را داشته باشید. تمام نکاتی که در بالا گفته شد در یک جمله خلاصه میشود که باید جراح ماهر و عالی انتخاب کنید و این جراح باید تصمیمات متعددی درباره عمل شما بگیرد که نیازمند اسکن های متعدد و محاسبه و بررسی وضعیت چشم شما هستند که برای جراح وقت گیر و پرهزینه است پس تعجب نکنید اگر جراهان ماهر هزینه بیشتری برای عمل دریافت می کنند. اما هر گرانی هم خوب نیست پس به موارد فوق دقت داشته باشید تا تصمیم صحیح بگیرید.

سخن آخر

همیشه در هر جراحی خطر وجود دارد و جراحی های لیزر هم استثنا نیستند ولی با توجه به نکات فوق میتوانید شانس پیدا کردن مشکل را حداقل کنید و تصمیم آگاهانه درباره عمل کردن یا نکردن، شیوه عمل و انتخاب جراح بگیرید.
ممنون از مطلب پرکاربردتون.اقای یاسینی دکتری که واقعا مورد تایید شما و هم مناسب در هزینه و تبهر در کارشون داشته باشن در شیراز سراغ دارید معرفی کنید؟حالا چند دکتر باشن هم ک بهتز
 

iSight

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2016
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
124
سن
38
سایر روش ها :

لیزیک / فمتولیزیک که مورد تایید دکتر نیست.
لازک /
PRK / Trans PRK
Refined Trans PRK این روش ابداعی دکتر هست که میگه بر اساس آمار نتیجه اش نسبت روشهای پیشین خیلی بهتره. ولی هزینه اش به نسبت خیلی بالاست.

دلیلی هم ارائه دادند که چرا مورد تاییدشان نیست؟
 

iSight

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2016
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
124
سن
38
ممنون از مطلب پرکاربردتون.اقای یاسینی دکتری که واقعا مورد تایید شما و هم مناسب در هزینه و تبهر در کارشون داشته باشن در شیراز سراغ دارید معرفی کنید؟حالا چند دکتر باشن هم ک بهتز
من آقای یاسینی نیستم. متاسفانه در شیراز پزشکی نمی شناسم ولی شما بر اساس توصیه هایی که کردم عمل کنید و نزد چند پزشک مشاوره بگیرید حتما انتخاب آگاهانه ای خواهید کرد.
 

Collision

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2007
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
7
دلیلی هم ارائه دادند که چرا مورد تاییدشان نیست؟
در لیزیک به دلیل برداشته شدن قسمتی از قرنیه بیمار و بازگرداندن مجدد آن، احتمال ضعیف‌تر شدن ساختار قرنیه وجود دارد که عوارضی مانند اکتازیا، بهبود دیرتر اپیتلیوم قرنیه، خشکی قرنیه، عوارض مربوط به Flap برداشته شده و در برخی موارد احتمال دید‌ن هاله و درخشندگی زیاد بعد از جراحی را به وجود می‌آورد. در روش لازک نیز به دلیل استفاده از الکل در
عمل جراحی، بافت قرنیه تحریک شده و زمان بهبودی بیمار را طولانی‌تر می‌کند. همچنین بعد از جراحی به روش‌های PRK قدیمی‌ و نیز روش لازک، کدورت قرنیه گزارش شده است.
لینک اصلی: لیزیک، لازک، Femtolasik و Trans-PRK
 

iSight

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2016
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
124
سن
38
در لیزیک به دلیل برداشته شدن قسمتی از قرنیه بیمار و بازگرداندن مجدد آن، احتمال ضعیف‌تر شدن ساختار قرنیه وجود دارد که عوارضی مانند اکتازیا، بهبود دیرتر اپیتلیوم قرنیه، خشکی قرنیه، عوارض مربوط به Flap برداشته شده و در برخی موارد احتمال دید‌ن هاله و درخشندگی زیاد بعد از جراحی را به وجود می‌آورد. در روش لازک نیز به دلیل استفاده از الکل در
عمل جراحی، بافت قرنیه تحریک شده و زمان بهبودی بیمار را طولانی‌تر می‌کند. همچنین بعد از جراحی به روش‌های PRK قدیمی‌ و نیز روش لازک، کدورت قرنیه گزارش شده است.
لینک اصلی: لیزیک، لازک، Femtolasik و Trans-PRK
این عوارض به هیچ وجه جدی نیستند و مشکلات جدی مثل اکتازیا در یک صدم درصد بیماران هم رخ نمی دهد و معمولا نرخ ها در PRK مشابه است زیرا دلیل اصلی معمولا قوزقرنیه بیمار بوده که قبل از عمل در هر صورت وجود داشته است. عوارض Flap هم در کمتر از نیم درصد بیماران رخ میدهد و معمولا در اکثر مواقع به سادگی قابل رفع است. درمان اپیتلیوم در PRK بسیار طولانی تر از لیزیک است. همانطور که خصوصی هم به شما گفتم اینها بیشتر شبیه آگهی تبلیغاتی برای روش گران قیمت خودشان است که البته دلیلی برای گران قیمت بودنش هم نیست. در اروپا روش TransPRK تفاوت قیمتی با لیزیک ندارد و هیچ خرج اضافه ای هم برای جراح ندارد و حتی کم خرجتر هم است زیرا نیازی به دستگاه لیزر فمتوسکند نیست. TransPRK روشی کاملا مناسب و اثبات شده است ولی برتری خاصی نسبت به لیزیک ندارد مگر در شرایط خیلی خاصی که در صفحه قبل توضیح دادم.
 

Collision

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2007
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
7
محدوده آستیگماتیسم قابل تصحیح توسط روش اسمایل چقدره؟
می خواستم دنبال مرکزی که دستگاه ویژومکس را داشته باشه بگردم ولی به نظر میاد در اصلاح آستیگماتیسم زیاد کارایی نداشته باشه.
چون طبق تاییدیه
FDA که برای دستگاه VisuMax Femtosecond صادر شده یکی از شرایط بیمار آستیگمات 0.50- و یا کمتر ذکر شده.

The VisuMax® SMILE procedure is for patients who
  • are 22 years of age or older
  • have nearsightedness of -1.00 to -8.00 diopters (D) of power and astigmatism of -0.50 D or less in the eye to be treated
  • have stable nearsightedness that has changed by no more than 0.50 D in the year before surgery
 

iSight

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2016
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
124
سن
38
محدوده آستیگماتیسم قابل تصحیح توسط روش اسمایل چقدره؟
می خواستم دنبال مرکزی که دستگاه ویژومکس را داشته باشه بگردم ولی به نظر میاد در اصلاح آستیگماتیسم زیاد کارایی نداشته باشه.
چون طبق تاییدیه
FDA که برای دستگاه VisuMax Femtosecond صادر شده یکی از شرایط بیمار آستیگمات 0.50- و یا کمتر ذکر شده.

The VisuMax® SMILE procedure is for patients who
  • are 22 years of age or older
  • have nearsightedness of -1.00 to -8.00 diopters (D) of power and astigmatism of -0.50 D or less in the eye to be treated
  • have stable nearsightedness that has changed by no more than 0.50 D in the year before surgery
محدوده تا 5- است ولی FDA در آمریکا فقط اسمایل را برای آستیگماتیسم پایین تایید کرده است. همیشه شیوه های جدید برای آستیگماتیسم پایین ابتدا تایید میشوند و در مرحله بعد آستیگماتیسم بالاتر هم تایید میشود. اگر به مطالعه انجام شده دقت کنید اصلا افرادی که آستیگماتیسم بالا داشتند در مطالعه شرکت نکردند و اینطور نبوده که افراد با آستیگماتیسم بالا نتیجه مطلوب نگیرند زیرا FDA به هیچ روشی در یک مرحله تاییدیه برای بازه کامل نسخه ها را نمیدهد. در اروپا یا کانادا اسمایل برای شماره های حتی 12- و آستیگماتیسم 5- هم انجام میشود. اسمایل یک تکنولوژی اروپایی است و بیشتر از 1 میلیون چشم تابحال عمل شده اند. FDA در آمریکا بسیار کند تکنولوژی های اروپایی را تایید میکند بصورت مثال اصلاح بوسیله توپوگرافی بیشتر از 15 سال در اروپا و کانادا انجام میشد ولی فقط سال گذشته در آمریکا تایید شد. در یکی دو سال آینده اسمایل برای شماره های بالاتر و آستیگماتیسم بالاتر هم در آمریکا تایید خواهد شد.
تحقیقات زیادی وجود دارد که تاثیر مثبت اسمایل در آستیگماتیسم تا 5 را نشان میدهند:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5055042
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4657258
البته در شماره هایی با آستیگماتیسم بیشتر از 3.5 شاید اسمایل بهترین شیوه نباشد زیرا با اینکه خود آستیگماتیسم قابل حل است ولی معمولا مقداری آستیگماتیسم نامنظم نیز وجود دارد که شاید نیاز باشد سطح قرنیه بوسیله پروفایل های توپوگرافی تصحیح شود. پزشکی که همه سرویس ها ها ارائه دهد با مطالعه اسکن های توپوگرافی چشم شما تصمیم میگیرد کدام شیوه برای تصحیح چشم شما مناسب تر است.
 

Sara431

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 می 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
35
سلام جناب ياسيني خسته نباشيد من ساكن مازندران شهربابل هستم ميخوام عمل prk انجام بدم بنظرتون بيام تهران و يا تو شهر خودم دكترهايي مثل دكتر كوروش قارويي و دكتر پورعبدلله رو پيشنهاد ميديد؟ ميخوام با اطمينان عمل كنم دكتر هم عكس چشم گرفته و چشمم هم١/٥ تشخيص دادن براي عمل كيس مناسبي ام.
 

h1986

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2016
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
5
سن
37
دوستان تبریک می گم مثل اینکه تاپیک از مرز 100 هزار بازدید گذشت. برای یک سال افتتاح تعداد بازدید خوبیه تبریک می گم به برو بچس پرشین تولز.
با سلام خدمت دوستان
من چشام خیلی ضعیفه و یک بار به کلینیک نو و دو بار به بصیر مراجعه کردم که هردو مورد عمل لنز داخل چشم را پیشنهاد کردند ولی با توجه به عوارض آن میترسم. آیا دوستان تجربه ای در این زمینه دارند؟
آیا کسی دکتر ربیع در بصیر رو میشناسه؟ میشه اعتماد کرد به ایشون برای این عمل؟
 

sajadphg

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 می 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
27
با عرض سلام خدمت همه بزرگواران
سوال بنده اینه که با توجه به نمره چشم بنده و اینکه آستیگماتیسم چشمم بالاست امکان عمل PRK وجود دارد؟ عمل دیگری رو پیشنهاد میکنید؟
شماره چشمم: OD: -4 , -2.75*170
OS: -4 , -2.75*5
باتشکر از پاسخگویتون...
 

tpshd

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
17 می 2011
نوشته‌ها
6,200
لایک‌ها
2,931
سن
31
محل سکونت
Teh-Run
سلام
الان هزینه عمل چقدره؟
کلینک نواوران پیشنهاد میشه؟
 

iSight

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2016
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
124
سن
38
با عرض سلام خدمت همه بزرگواران
سوال بنده اینه که با توجه به نمره چشم بنده و اینکه آستیگماتیسم چشمم بالاست امکان عمل PRK وجود دارد؟ عمل دیگری رو پیشنهاد میکنید؟
شماره چشمم: OD: -4 , -2.75*170
OS: -4 , -2.75*5
باتشکر از پاسخگویتون...
بله امکانش هست. نزد چند پزشک مشاوره بگیرید.
 

tpshd

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
17 می 2011
نوشته‌ها
6,200
لایک‌ها
2,931
سن
31
محل سکونت
Teh-Run
بله امکانش هست. نزد چند پزشک مشاوره بگیرید.
سلام
دکتر ابوالقاسم مختاری میشناسید؟
دیروز رفتم پیششون ازمایش قرنیه هم دادم اوکی بود
استیگماتم یه چشمم 4 هستش.گفتش روز عمل دوباره تست میگرم.
بنظرتون مشکلی نداره؟اگه داشته باشه چه مشکلاتیه؟
در ضمن اینکه کارم با کامپیوتره.چند روز بعد عمل میتونم کار کنم؟
ضمن اینکه الان چشمام خشکی داره.عیب نداره عمل کنم؟
 

Miss.zariiii

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 ژوئن 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
30
باسلام خدمت دکتر یاسینی .من 24 سال سن دارم و دچار استرابیسم هستم !بعد از پیگیری های مکرر بیمارستان میلاد رو برای عمل انتخاب کردم شما این بیمارستان رو برای این عمل تایید میکنید یا جای دیگ ای رو پیشنهاد میدین؟ اگ لطف کنید و دکتر حاذق و موردتایید خودتون رو معرفی کنید ممنون میشم چون من اهل تهران نیستم و نا آشنا....
 

دیبا ستاره

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2017
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
33
ا سلام و خسته نباشید.
من ۴۰ روز پیش عمل لازک انجام دادم.
بعد از تعیین نمره چشم
چشم راست ۱۰٫ ۰٫۲۵_ ۰٫۵۰+
وچشم چپم ۱۵٫ ۱٫۵۰_ ۰٫۲۵+
است.میخواستم بدونم استیگمات چشم چپم خوب میشه؟ خیلی نگرانم چون باعث شده با این چشم تار ببینم .و چشمم ورم داره.
واینکه بعد از برداشتن هر دو لنز قرنیه چشم چپم خراش برداشت و دوباره لنز گذاشتم این میتونه باعثش شده باشه
 

دیبا ستاره

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2017
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
33
ا سلام و خسته نباشید.
من ۴۰ روز پیش عمل لازک انجام دادم.
بعد از تعیین نمره چشم
چشم راست ۱۰٫ ۰٫۲۵_ ۰٫۵۰+
وچشم چپم ۱۵٫ ۱٫۵۰_ ۰٫۲۵+
است.میخواستم بدونم استیگمات چشم چپم خوب میشه؟ خیلی نگرانم چون باعث شده با این چشم تار ببینم .و چشمم ورم داره.
واینکه بعد از برداشتن هر دو لنز قرنیه چشم چپم خراش برداشت و دوباره لنز گذاشتم این میتونه باعثش شده باشه
 

iSight

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2016
نوشته‌ها
123
لایک‌ها
124
سن
38
ا سلام و خسته نباشید.
من ۴۰ روز پیش عمل لازک انجام دادم.
بعد از تعیین نمره چشم
چشم راست ۱۰٫ ۰٫۲۵_ ۰٫۵۰+
وچشم چپم ۱۵٫ ۱٫۵۰_ ۰٫۲۵+
است.میخواستم بدونم استیگمات چشم چپم خوب میشه؟ خیلی نگرانم چون باعث شده با این چشم تار ببینم .و چشمم ورم داره.
واینکه بعد از برداشتن هر دو لنز قرنیه چشم چپم خراش برداشت و دوباره لنز گذاشتم این میتونه باعثش شده باشه

آستیگمات چشم شما قابل درمان بوده ولی فقط با معاینه مشخص میشود آیا در عمل انجام شده تصحیح شده است یا خیر. بعد از 2 ماه برای معاینه بروید.
 

mili1374

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 ژوئن 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
28
با سلام و احترام به همه دوستان مخصوصا عزیزانی که لطف میکنم کاربران رو راهنمایی میکنن.

بنده بعد از چند سال میخوام برم سراغ عمل چشم جهت(ضعف بینایی) و بعد مطالعه و تحقیق های زیاد در مورد روش ها و دکترها جهت عمل باز هم از دوستان درخواست میکنم لطف کنن نظراتشونو بگن ممنون میشم من برای عمل از دکتر منصور طاهرزاده در کلینیک نور وقت گرفتم آیا دکتر خوبی هستن ایشون با خیر یا پیشنهاد هست که با آقای هاشمی مستقیما برای عمل برم جلو دوم اینکه در صورتی که نوع عمل به انتخاب خودم باشه برای من مهم نیست که چه نوعی باشه مهم اینکه چیزی باشه که کمترین عارضه و بهترین کیفیت باشه و درضمن کار من با کامپیتور هست و سن من هم 22 سال است من آخرین وضعیت از معاینه چشمم رو براتون ضمیمه میکنم لطفا اطلاعاتشو بگین ممنون میشم.
 

فایل های ضمیمه

  • 20170627_224108-compressed.jpg
    20170627_224108-compressed.jpg
    131.2 KB · نمایش ها: 9
  • 20170627_223934-min.jpg
    20170627_223934-min.jpg
    640.7 KB · نمایش ها: 10

farzane.gh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 ژوئن 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
37
سلام به همگی
من چند وقتیه که تصمیم به عمل چشمم گرفتم. از بچگی همیشه عینک زدم و دیگه واقعا ازش خسته شدم. شماره چشمم 5.5 . 5.75 هست که البته 2.5 شماره اش آستیگمات هست. هنوز هیچ اقدامی برای دکتر رفتن نکردم ، لطف کنین و یه دکتر خوب توی کلینیک نور به من معرفی کنین. میدونم که دکتر هاشمی قبلا خیلی عمل انجام میدادن اما الان دیگه خیلی کم میان کلینیک منم هیچ کس دیگه ای رو نمیشناسم اونجا. لطفا راهنماییم کنین، ممنون.
 
بالا